جک - jacخودروهای چینیکرمان موتور KMC

جک J5 کارکرده بخریم یا نه؟ مشخصات، قیمت، مزایا و معایب و هر آنچه باید بدانید

راهنمای خرید خودروهای دست دوم

صنعت خودروی کشورمان طی این سال‌ها کاملاً تحت تأثیر برندهای چینی قرار داشته است. تا همین چند سال پیش شاهد مونتاژ خودروهای قابل قبولی همچون نیسان ماکسیما، هیوندای ورنا، آوانته و… بودیم اما هرچه پیش‌تر می‌رویم واردات و عرضه محصولات چینی را می‌بینیم که اکثر آن‌ها نیز پس از مدتی به دلایل مختلف دیگر عرضه نشده‌اند.

اما یکی از باسابقه‌ترین برندهای چینی حاضر در کشور ما جک JAC است که با چندین خودروی مختلف توانسته طرفداران گوناگونی را به دست آورد. یکی از محصولات شناخته شده جک برای ما سدان J5 است که بین سال‌های ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶ عرضه شد و ما در این نوشتار می‌خواهیم به بیان مشخصات، مزایا و معایب این خودرو به ویژه برای خریداران خودروهای کارکرده بپردازیم. پس حتماً با ما همراه باشید.

طراحی ظاهری جک J5

JAC J5 جک

در بین سدان های متوسط بازار کشورمان، جک J5 یکی از هماهنگ‌ترین طراحی‌های ظاهری را دارد. این خودرو توسط شرکت مشهور پینین فارینا طراحی شده و می‌توان آن را زیبا دانست. در بخش جلو چراغ‌های کشیده و جلوپنجره‌ای هماهنگ دیده می‌شوند که اگرچه هیجان‌انگیز نیستند اما حداقل چشم‌ها را اذیت نمی‌کنند. در پروفایل جانبی نیز خط شانه پر رنگی دیده می‌شود که از یکنواختی این بخش می‌کاهد. نمای عقب شاید بحث‌برانگیزتر از سایر نقاط بدنه باشد اما علیرغم وجود برخی کاستی‌ها هنوز هم می‌توان آن را قابل‌قبول دانست. در کل باید گفت J5 یک سدان با ظاهر خوب نسبت به سایر خودروهایی است که طی این سال‌ها در خیابان‌ها دیده‌ایم.

طراحی داخلی جک J5

داخل جک J5

وقتی وارد کابین شوید طراحی‌ای را خواهید دید که دنباله‌روی بدنه است. بخش داخلی J5 از طراحی مدرن‌تری نسبت به تولیدات داخلی سود می‌برد و از جمله ویژگی‌های آن می‌توان به فرمان و پشت آمپرهای اسپرت اشاره کرد. البته شاید طراحی ورودی‌های هوای J5 سؤال‌برانگیز باشد و از زیبایی کابین بکاهد ولی در کل نقص چندانی به طراحی این بخش وارد نیست هرچند که نمی‌توان آن را برجسته و به‌یادماندنی توصیف کرد. نقطه‌ضعف اصلی J5 در این بخش به کیفیت متریال بکار رفته مربوط می‌شود که در درازمدت باعث به سر و صدا افتادن کابین خواهد شد.

جدای از این موارد فضای کافی برای چهار سرنشین وجود دارد و صندوق بار نیز نیازهای یک خانواده متوسط را رفع خواهد کرد. در مجموع طراحی و کیفیت کابین این سدان چینی برای خریداران قابل‌قبول به نظر می‌رسد هرچند در زمانه‌ای که همه خودروها از برخی عناصر مدرن همچون نمایشگرهای بزرگ استفاده می‌کنند، نبود این ویژگی یک نقطه‌ضعف به ‌حساب می‌آید.

پیشرانه و گیربکس جک J5

این سدان چینی در ابتدا با پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری که قدرت ۱۱۱ اسب بخاری و گشتاور ۱۴۶ نیوتون متری داشت روانه بازار شد اما کرمان موتور بعدها عمده تمرکز خود را روی نسخه اتوماتیک J5 که پیشرانه قوی‌تری هم دارد گذاشت. در دل نسخه اتوماتیک این خودرو پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری ساخت میتسوبیشی قرار می‌گیرد که خروجی ۱۴۰ اسبی و گشتاور ۱۶۵ نیوتون متری تولید می‌کند. این پیشرانه با گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک همکاری دارد.

موتور جک J5

پیشرانه J5 از نظر قدرت و گشتاور کمبود خاصی ندارد اما گیربکس ۴ سرعته آن نمی‌تواند انتظارات را برآورده کند و به همین خاطر شاهد افت شتاب گیری خودرو خواهید بود. نکته دیگر نیز به مصرف سوخت خودرو به ویژه در نسخه‌های اتوماتیک مربوط می‌شود که بالاتر از آن چیزی خواهد بود که تصور می‌کنید. در مجموع پیشرانه J5 را می‌توان بادوام و خوب برشمرد هرچند عدم وجود گیربکس اتوماتیک به‌روز و با تعداد دنده‌های بیشتر جزو معایب آن هستند. در جدول زیر مشخصات فنی نسخه اتوماتیک J5 خدمت شما عزیزان ارائه شده است:

حجم موتور (سی‌سی) ۱۸۳۴
استاندارد آلایندگی Euro IV (یورو ۴)
حداکثر قدرت (HP/RPM) ۱۴۰ اسب بخار در دور موتور ۶۵۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور (NM/RPM) ۱۶۵ نیوتن متر در طیف دور موتوری ۵۰۰۰ دور در دقیقه
جعبه‌دنده ۴ سرعته اتوماتیک جلو، Tip Tronic
سیستم فرمان چرخ دنده شانه‌ای (Rack & Pinion)، کمک هیدرولیکی
سیستم ترمز جلو دیسک دو جداره با قابلیت تهویه و خنک شونده، عقب دیسک – مجهز به ترمز ضد قفل (A.B.S) چهار کاناله (تمامی چرخها) – قابلیت توزیع هوشمند نیروی ترمزی بر حسب وزن و بار (E.B.D)
سیستم تعلیق جلو، فنر حلقوی با ستون مک فرسون – عقب فنر حلقوی و اتصال جناقی دوبل مستقل
حجم مخزن سوخت (لیتر) ۵۵
حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت) ۱۷۵
سایز چرخها مجهز به رینگ ۱۶ اینچ آلومینیومی
طول خودرو (میلی‌متر) ۴۵۹۰
عرض خودرو (میلی‌متر) ۱۷۶۵
ارتفاع خودرو (میلی‌متر) ۱۴۶۵
فاصله دو محور (میلی‌متر) ۲۷۱۰
وزن خالص (کیلوگرم) ۱۳۵۵

امکانات و تجهیزات جک J5

J5 در زمان معرفی اولیه که به حدود ۱۰ سال پیش بازمی‌گردد از امکانات قابل قبولی سود می‌برد اما شاید فقدان برخی موارد همچون نمایشگر لمسی باعث شود این خودرو در مقابل رقبای به‌روزتر خود کم بیاورد اما بااین‌حال هنوز هم J5 را از نظر تجهیزات و امکانات می‌توان خودروی خوبی دانست. در ادامه تجهیزات و امکانات این خودرو ذکر شده‌اند:

کیسه هوای راننده و سرنشین جلو
صندلی جلو با قابلیت تنظیم در ۸ جهت
تنظیم دستی پشت‌سری
سیستم کنترل باد لاستیک‌ها TPMS
کنترل سیستم پخش روی غربیلک فرمان
سیستم خنک‌کننده روغن گیربکس اتوماتیک
کمربند ایمنی سرنشینان جلو پیش کشنده
کمربند ایمنی سرنشینان عقب
کمربند ایمنی با تنظیم ارتفاع
سیستم ضد سرقت
قفل ایمنی کودک
ترمز ABS و EBD
چراغ مه شکن جلو و عقب
چراغ‌خطر لادری (چهار درب)
رینگ اسپورت آلومینیومی
چراغ جلو و عقب هالوژن
شیشه‌بالابر جلو و عقب برقی
آینه جانبی برقی
صندلی و روکش فرمان چرمی
سیستم رادیوپخش MP3/CD/USB با ۴ باند
تنظیم نور صفحه کیلومتر
آنتن شیشه‌ای
آینه جانبی دارای گرم‌کن
تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو
فرمان هیدرولیک با قابلیت تنظیم ارتفاع

قیمت جک J5

همان‌گونه که گفته شد این خودرو از سال ۱۳۹۶ به بعد عرضه نمی‌شود و به همین خاطر نمی‌توان نمونه‌های صفرکیلومتر آن را پیدا کرد؛ اما با گشت‌وگذار در میان آگهی‌های موجود باید دانست برای خرید نسخه اتوماتیک J5 باید بودجه‌ای حدود ۳۵۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان را بسته به مدل و کارکرد خودرو کنار بگذارید.

رقبای جک J5

این سدان چینی در بخشی از بازار قرار گرفته است که رقبای زیادی برای کسب سهم و جلب نظر خریداران رقابت می‌کنند. از جمله رقبای این خودرو می‌توان به تندر ۹۰، دنا پلاس اتوماتیک، برلیانس H330، فاو بسترن b50، ام وی ام ۵۵۰ و… اشاره کرد. مقایسه مفصل این خودروها با یکدیگر در این نوشتار نمی‌گنجد اما به‌طورکلی باید دانست خودروهای تولید داخل از مزیت‌هایی همچون بازار فروش دست‌دوم بهتر و فراوانی قطعات یدکی و خدمات برخوردار هستند درحالی‌که محصولات چینی معمولاً با مشکل کمبود قطعات یدکی و افت قیمت دست‌وپنجه نرم می‌کنند. به همین خاطر بهتر است در خرید خودروی دست‌دوم به اولویت‌های خود و اینکه تا چند سال خودرو را نگهداری خواهید کرد فکر کنید.

مزایا و معایب جک J5

همان‌طور که گفتیم از جمله مزایای این خودرو می‌توان به طراحی خوب، پیشرانه بادوام و قوی، فضای کابین جادار برای خانواده‌های کم‌جمعیت و ایمنی مناسب اشاره کرد. در مقابل جک J5 معایبی هم دارد که شامل متریال نه چندان باکیفیت کابین، گیربکس قدیمی و کند، مصرف سوخت نسبتاً بالا، کمبود قطعات و لوازم‌یدکی می‌شود.

نقاط قوت نقاط ضعف
طراحی ظاهری خوب متریال بی‌کیفیت کابین
پیشرانه بادوام و قوی گیربکس قدیمی و کند
فضای کابین جادار مصرف سوخت بالا
ایمنی مناسب کمبود قطعات یدکی

جمع‌بندی

جک J5 سدان را می‌توان یکی از گزینه‌های خوب چند سال اخیر برای بازار داخلی دانست هرچند که این خودرو دیگر عرضه نمی‌شود. همین مشکل گریبان گیر اکثر خودروهای چینی در کشورمان است. این دسته از خودروها از همان ابتدای عرضه نیز به خاطر محدودیت‌های شبکه‌های نمایندگی دارای مشکلاتی در زمینه تأمین قطعات و لوازم‌یدکی هستند و با قطع عرضه این مشکل حادتر نیز خواهد شد. نکته دیگر به افت قیمت و بازار فروش بدتر خودروهای چینی نسبت به خودروهای داخلی مربوط می‌شود و اگر به دنبال خرید J5 هستید حتماً باید به این نکات توجه داشته باشید. اگر خودروی خود را زود عوض می‌کنید و دنبال دردسرهای پیدا کردن قطعات یدکی نیستید شاید بهتر باشد نگاهی به خودروهای دیگر همچون تندر یا دنا داشته باشید.

عکس جک J5

توضیح: این مطلب به روزرسانی شده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۰۸ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۱,۳۱۶ دیدگاه‌ها

  1. نیما

    ۶ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (42 ديدگاه)

    سلام

    امروز جک جی 5 دنده ای رو تحویل گرفتم. تحویل آبان بودم!! ظاهرا اتومات هاشو دیر تحویل میدادن

    1. افشین

      ۶ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (129 ديدگاه)

      افتاب صبح پنجشنبه که از بالای دیوار سرمیزند اماده باشی است برای خلوت وغربت ادینه.همنشینی وهمزیستی با جمعه ….پنجشنبه را هم حزن انگیز کرده است .سرمای هوای بیرون قدرتش بسیار است .انقدر که خودش را بر این صفحات بی جان و بیروح دیکته کرده .به امید گرمای حضور ومحبت دوستان در شنبه.یاحق.

    2. فرهاد تبریزی

      ۶ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (90 ديدگاه)

      سلام اقا نیما
      داداش مبارکه…به سلامتی برونی
      داداش کی تکمیل وجه کرده بودی؟کدوم شهر؟چه رنگی؟

  2. حسن

    ۶ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (40 ديدگاه)

    سلام افشین جان صدای شر شر اب ابتدای روشن شدن وبوی بد در بعضی مواقع احساس میشود ایا بعداز گذشت یک تایم مشخص بر طرف میشود ایا میزان منبع مایع رادیات کم یا زیاد شده و صفحه کلاج از جنس نا مرغوب است شما با اینچنین موردی برخورد داشته اید ؟ یا حق داد

    1. افشین

      ۷ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (129 ديدگاه)

      با سلام به شما حسن گرامی.مورد شما برای من پیش نیامده اگر اشتباه نکنم صدای شرشر اب ابتدای روشن شدن مربوط به لوله های بخاری است که باید در موقع سرویس اولیه هواگیری شوند .نگران نباش.حق نگهدارت .

    2. حسینی

      ۸ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (17 ديدگاه)

      دوست عزیز خودر من هم این مشکل را داشت وقتی مطرح کردم بعضی از دوستان به من حمله کردندوقتی مشکل را با نمایندگی مطرح کردم شر شر با هواگیری وتقریبا یک لیتر اب به رادیاتور اضافه شد وحل شد در مورد بوی بد گفتند مربوط به کاتالیست اگزوز وبنزین نامرغوب میباشد و بعدازان بنزین سوپر زدم مشکل حل شد

      1. حسینی

        ۸ آذر ۱۳۹۳
        سوابق: (17 ديدگاه)

        در ضمن برای صدای سوتی که از طرف ایینه میاد در سرعت بالای 90 هیچ راهکاری نداشتند

  3. نیما

    ۶ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (42 ديدگاه)

    سلام آقا فرهاد
    ممنونم. انشالله برای شما
    من 6 آبان تکمیل وجه کردم. مشهد. سفید
    از اینکه همه چیز رو برنامه اتفاق افتاد متعجب شدم

    1. فرهاد تبریزی

      ۷ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (90 ديدگاه)

      خیلی ممنون…تشکر آقا نیما
      آقا نیما منم 8 آبان تکمیل وجه کردم ولی تحویل آذر هستم دعوت نامم زود اومده به نظرتون…
      چون شما فرمودین تحویل آبان بودین و آبانم تکمیل وجه کردین…
      منم دنده ای ـسفبد ـ تبریز هستم

      1. نیما

        ۷ آذر ۱۳۹۳
        سوابق: (42 ديدگاه)

        برای من دعوت نامه 30 مهر اومد. برای شما انگار یه ماه زودتر اومده. یک صحبتی که نمایندگی میکرد این بود که باید یک ماه از تکمیل وجه بگذره تا خودرو بیاد. اون روز گفتن ممکنه از تعهد تحویل حتی زودتر بدن. اگه دنده ای باشین به نظرم اواسط آذر تحویل میدن. البته چون امروز دیر رفتم تحویل شنبه انجام میشه. شما زودتر برین!

        1. فرهاد تبریزی

          ۷ آذر ۱۳۹۳
          سوابق: (90 ديدگاه)

          با تشکر از نیمای عزیز…
          راستی آقا نیما تو همین صفحه آقا مجتبی چند تا نکته در مورد تحویل ماشین گفتن که اگه یه سر نگاه کنید و تو تحویل ماشین بهش دقت کنید خوبه.

  4. رضا3

    ۷ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (140 ديدگاه)

    ممنون داداش افشین کامنت زیبا و بسیار عمیق و پرمحتوایى بود.واقعا همین طوره که گفتین.امید که در کنار خانواده سرزنده و شادکام باشید.

  5. ali

    ۷ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (81 ديدگاه)

    کیلومترحدود5700
    به تازگی متوجه شدم با بازکردن درسمت راننده ال ای دی دورمحل سوییچ روشن نمیشود و همچنیین چراغ خطر پایین در راننده هم روشن نمیشود.
    از دوستان اگرکسی موردمشابه داشته وحل شده لطف کنه اعلام کنه

  6. دلباختهjac

    ۷ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (75 ديدگاه)

    عصن همچی مشکلی نداره خیلی خودروی شیک و بی عیبیه فقط با bmw باید مقایسه بشه نه آشغال های کره ای مث النترا و سوناتا و اپتیما و سراتو این خودرو زیبایی خاص داره حتی سراتو نداره موتور پرقدرتش با غرشش که دادا گفت میشه سنجید من نه مشکل برقی دارم نه صوتی تصویری دی وی دی پرونیکس با 4 تا اسپیکر و تیوتر انداختم چراغ های جلو نئون زدم آبی یخی ببین چی شده لامصب

    1. عطارد

      ۷ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (18 ديدگاه)

      خدایی، خجالت نمیکشین؟!؟؟!؟!؟! بس کنید دیگه…

      اگر احساس مسئولیت میکنید که باید برای افرادی مثل ما روشنگری کنید و نگذارید که برخی ها ما را خام بکنند، میتونید اینگونه هم فکر کنید که ما هم خودمان فهم و شعور داریم که بفهمیم چی درسته و چه اغراق و چی واقعیت.

      اگر هم تسویه حسابهای شخصیه، بهتر نیست که در جای دیگه ای این کار انجام بشه؟

      حداقل، حداقل، حداقل، اگر دیدگاهی را هم دارید، در نهایت ادب و احترام.

      موفق باشید

    2. افشین

      ۸ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (129 ديدگاه)

      دوست گرامی نکنه از اون طرف پشت بام بیافتیم.بارها گفتیم جک ماشین خوبی است و به جز یکه دو مورد اثتثنا انصافا از همه تولیدات داخل بهتر است..اما نه انقدر که تولیدات کره ای در مقابلش اشغال حساب بشند .انصاف هم خوبی چیزی است. اگر میخواهیم به یک موضوع اجتماعی بیشترین خسارت را بزنیم لازم نیست به ان حمله کنیم بلکه کافیست از ان دفاع بد کنیم.

    3. علی

      ۸ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (156 ديدگاه)

      دلباخته عزیز، بی صبرانه منتظر دیدن عکسای رخشت هستم ، نئون آبی یخی چه رخی میده به جک؟

    4. افشین

      ۸ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (129 ديدگاه)

      دوست گرامی نکنه از اون طرف پشت بام بیافتیم.بارها گفتیم جک ماشین خوبی است و به جز یکه دو مورد اثتثنا انصافا از همه تولیدات داخل بهتر است..اما نه انقدر که تولیدات کره ای در مقابلش اشغال حساب بشند .انصاف هم خوبی چیزی است. اگر میخواهیم به یک موضوع اجتماعی بیشترین خسارت را بزنیم لازم نیست به ان حمله کنیم بلکه کافیست از ان دفاع بد کنیم.یاحق

  7. پرویز

    ۷ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (21 ديدگاه)

    کرمان موتور و نمایندگیهای تابعه و توهین به شعور مشتریان
    با کمال تشکر از سایت خوب و روشنگر http://www.pedal.ir که با لینکدهی خوب به وبلاگ بنده زمینه اطلاع و آگاه

    سازی بسیاری از هموطنانی که قصد خرید خودرو از شرکت (کرمان موتور) را داشتند ، از معضلات و دروغ و

    دغل های رایج در این شرکت و برخی نمایندگیهای تابع آن ، را فراهم نمودند .

    در نتیجه ی روشنگری های مکرر در وبلاگ و رسانه ای نمودن (معضلات

    کرمان موتور)و نمایندگی 3403 آن شرکت در رشت ،خیابان سعدی –

    روبروی بازار روز ،و رسانه ای شدن موضوع در برنامه تلویزیونی (20:30

    نمایندگی طی نامه ای به اینجانب اعلام نمود: شرکت مراتب اعتراض

    اینجانب را وارد دانسته و البته (بدون قبول زحمت عذر خواهی) پذیرفته

    که خودروی دست دوم انداختنی قبلی رو با خودرویی جدید و دست اول

    تعویض کنه والبته این خود مستلزم استهلاک زمان و صرف وقت جدیدی

    است تا بقول خودشان اسناد و مدارک خودروی قبلی رو باطل کنند .

    والبته در اینکه اینجانب که در معرض شارلاتان بازی این شرکت بوده ام

    و عینا” شاهد تخلف این شرکت و نمایندگی اش در رشت بوده ام ، هرگز

    به عملکرد آنها اعتماد و اطمینان نخواهم داشت و خودروی جدید را هم باید

    با جدیدترین شیوه های کارشناسی فنی ،جهت اطمینان از صفر بودن و

    سالم بودنش تست خواهم نمود.

    تا ببینیم در تخصیص خودروی جدید و پرداخت جریمه تاخیر در تحویل آن

    چه خوابی برامون دیدن و دستپخت جدیدشان چه خواهد بود.

  8. علی

    ۷ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    این جک T6 همون S5 هست که توی برزیل به این اسم فروخته میشه ظاهرش هم هیج فرقی نداره با S5

  9. فرید

    ۷ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (183 ديدگاه)

    سلام به همه دوستان جک سوار، کیلومتر ۱۳۰۰، دنده دستی ، نصف ۲ سرنشین و نصف تک سرنشین ،امروز دومین باک هم تموم شد، باک اول ۶۲۰ کیلومتر راه رفتم تا چراغ روشن شد و ۵۰ لیتر زدم، امروز که بنزین زدم نزدیک به خط قرمز بود اما هنوز چراغ روشن نشده بود، ۶۰۰ کیلومتر راه رفتم و ۴۷ لیتر جا شد مصرف ۷/۸ ، فقط تو تهران بودم ، نصف ترافیک و نصف معمولی و روزهایی که گرم بوده یه خورده کولر هم گرفتم، بجز رنگ از همه چیزش راضی هستم فعلا تا اینجا، عزیزانی که اعتراض به مصرف بالای این خودرو دارند حتی اتومات، باید رانندگی ملایم و نرم داشته باشید تا این اعداد در بیاد، با رانندگی خوب و بدون عجله مصرف بنزین رو مدیریت کنید، اگر پشت چراغ قرمز هستید که تایمر بالاتر از ۱۲۰ ثانیه هست حتما ماشین رو خاموش کنید ،اجتناب از افزایش ناگهانی، میانگین سرعت در اتوبان ۹۰ ، اگر در خیابان که شیب نداره و کفی هست دنده را رو دور موتور ۲۸۰۰ تعویض کنید، بعضی ها رو دیدم که بالای ۴۰۰۰ دور دنده عوض میکنند و بدون اینکه خیابون شیب داشته باشه، این کار علاوه بر مصرف بیشتر عمر قطعات رو کم میکنه، فعلا حرفی نیست تا بعد.

  10. بابك

    ۷ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (26 ديدگاه)

    وقتی بارون میباره…..
    وقتی بارون میباره جک من همونی میشه که همیشه ارزوشو دارم!نرم و بی سر و صدا!
    دیگه از اون صداهای ازار دهنده ناشی از حرکت چرخا بروی اسفالت نچندان جالب خیابونای تهران بزرگ! خبری نیست
    دیگه لازم نیست که سیستم صوتی ماشین رو روشن کنم تا ارکسر سمفونی انواع صداها و ضربات وارده به اتاق بر اثر افتادن تو دست اندارزهای ریز رو حس نکنم!
    دیگه نه جیرجیری و نه صدای اضافی و نه احساس ناخوشایندی!
    ینی میشه همیشه بارون بباره؟!
    …………………
    سلام دوستان
    نزدیک به یک ماه میشه که مگان دستی ام رو که چهار سال تموم بی هیچ توقعی جورمو کشید فروختم تا یک جک اتومات بخرم! بی تعارف بگم وقتی برای اولین بار رخ جذاب در یکی از نمایشگاههای تهران دیدم از سادگی و روزمرگیه مگان خودم خسته شدم و تصمیم گرفتم که این ماشین خوش رخ رو با ماشین خودم تعویض کنم. تعویض جک با مگان دنده ایم برای من دلایل قابل قبولی داشت که مهمترینش اتوماتیک بودن و چهره ی بروزتر جک بود.
    تا به امروز نزدیک به ۱۳۰۰ کیلومتر با جک پیمایش کرده ام. که متاسفانه حاصل این پیمایش کوتاه پشیمانی از این تعویض بوده
    علل و عواملی که باعث این پشیمونی شده اند کم نیستند ولی مهمترینشون رو ذکر میکنم
    بدنه و اتاق با کیفیت نازل طوری که بمحض سوار شدن احساس نامطبوعی رو به راننده منتقل میکنه!در کمال تعجب و با توجه به وزن کلی جک اتومات راننده در ابتدا انتظار دارد که احساس رانندگی با یک ماشین سنگین وزن و محکم و استوار را حس کند ولی در عمل به محض سوار شدن ماشین و حرکت ، این احساس معکوس شده و بنظر میرسد این خودروی سنگین وزن ، بدنه ای بسیار سبک با ورقه بدنه ی نازک بمانند پرایدهای خودمان دارد لذا سبکی و حس عدم امنیت و عدم اطمینان در سرعت های بالا به راننده القا میشود. برای مثال و دریافت بدنه ی نامرغوب و نامطمعن کافیست درب دریچه سوخت ماشین را ملاحظه بفرمایید تا متوجه بشید که چه از ورق نازکی ساخته شده!
    انتقال ضربات ریز و درشت خیابان به راننده و ایجاد حس خشکی در اتوموبیل که صندلی خشک و سفت و قطعات تزیینی و داخلی با پلاستیک نامرغوب ،این احساس را کامل میکند. برای مثال یه بررسی کوچک از جنس قفل کمربند ایمنی ماشین بفرمایید تا متوجه بشید که از چه جنس پلاستیک نامرغوبی ساخته شده!
    کشش بسیار نامناسب و عدم عملکرد مناسب گیر باکس که خودش نیاز به یه پست یک صفحه ای برای توضیح ماجراش داره!
    خلاصه این که در این مدت حس رضایت از تعویضم داره کم کم تبدیل به نارضایتی محض میشه با این حال هر وقت که جکم رو در جایی پارک میکنم از نمای بغل براندازش میکنم از رخ خوشکل و جذابش لذت میبرم و در واقع این تنها چیز لذتبخشیه که از این تعویض برام باقی مونده:(

    1. علیرضا

      ۸ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (20 ديدگاه)

      سلام،
      جل الخالق، همه چی شنیده بودیم الا ضعیف بودن بدنه، مرد حسابی تو فقط کاپوت رو با دستت بلند کن حساب کار دستت میاد!
      کمی وجدان داشته باشید، ممکن است نظرات بی منطق شما در انتخاب دوستان تاثیرگذار باشد.
      دوستان دوباره خدمتتون عرض می کنم که جک با این قیمت کاملا بی رقیب است

      1. منصور

        ۹ آذر ۱۳۹۳
        سوابق: (27 ديدگاه)

        اولا که وزن ماشین ۱۳۵۰ کیلویی رو میگی سبک؟! دوما جنس ورق بدنه رو از در باک تشخیص دادی؟!! سوما به محض نشستن تو ماشین کیفیت بد قطعات رو تشخیص دادی اونوقت رفتی این ماشینو خریدی؟!! دمت گرم بابا تو دیگه کی هستی…! ;-)

    2. محمد

      ۸ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (154 ديدگاه)

      شایداین کامنت تکراری باشه اما به نظرم یادآوری ان خالی از لطف نیست.
      من مگان دستی90 داشتم(45روزداشتمش)ماشینی خشک که صدای موتورآن توی کابین همه روکلافه کرده بوددرضمن داشبورد و….ساده وخسته کننده……..فروختم206مدل88گرفتم(تیپ2)اونهم مسخره ترازمگان ….
      به اصطلاح قطعاتش هم چینی نبودوبه قولی فرانسوی ویا داخلی بود(10 آبان فروختم 25 تومان).بایدبگویم 10 روز پس از تحویل خودرو قسمتی از رنگ سپرها تبله کرد و کنده شد بردم گارانتی گفتندبردی کارواش به ما ربطی نداره به ابوالفضل قسم من توی عمرم ماشین کارواش نبرده ام.هیچی دیگه بردم نقاش گفت بایدکلذرنگ کنده شودوچسب آمریکایی بزنم ودوباره رنگ بشه که حدود240هزینه داره(سپرنورنگ شده170بود).ما از خیرش گذشتیم.پارسال هم خودبه خودسیم کشی دچار مشکل شد600تومان هزینه کردم.یکبارهمرفتم 4تا تایررا ضربدری با هم عوض کنم وقتی تایرها را باز کرد دیدیو لاستیک عقب سمت راننده پله کرده بود آپاراتیه گفت نقص206 اینه!
      و……….
      من pk داشتم،پراید داشتم همینطور اذیت شدم و…..
      خلاصه هرماشینی یه سری عیب و عیوب داره….
      دوست من سوزوکی ویتارا داشت گفت قطعه نداره خودم خواستم رانا بگیرم مکانیک گفت کیفیت قطعاتش پایینه وگیر نمیاد(جالبه تو رتبه بندی جزبهترین هاست!!!) خواستم لیفان بگیرم گفتند صدای موتورش تو کابین میاد،گفتم پارس بگیرم گفتندتکنولوژی آن مال20 سال پیشه گفتم پراید بگیرم گفتندارابه مرگه.گفتم206 اتومات بگیرم گفتندچینیه11تا مصرف داره ……….ومتورش 405انداخته اند………گفتمX60بگیرم گفتندگیربکس وموتورش ضعیفه،MVM315بگیرم گفتندبایدتقویت بشه و…..پول ماشین مزدا و هیونداو…هم که ندارم بدم…بدبختی یکی دوتا نیست باید خودت دست به آچاربشی ورفع عیب کنی تاخیالت راحت بشه.
      البته نظرمن درموردمگان مونتاژداخل خودم بودومن ماشین جک هم ندارم وقضاوت هم نمیکنم.
      و

  11. فرشید

    ۷ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (8 ديدگاه)

    با سلام .دوستان عزیز میخواستم ببینم چند نفر از شیراز داخل این گروه هست .که اگه بشه یه گرد همایی بزاریم جمع بشیم

  12. احمد محمودی

    ۸ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (35 ديدگاه)

    سلام به همه دوستان.
    برای دقت در انتخاب تایر با سایز مناسب موارد ذیل را معروض هستم. در روی تایر سه عدد هست از چپ به راست اولی عرض، دومی نسبت عرض به ارتفاع،و سومی قطر رینگ به اینچ. حالا قطر تایر به میلیمتر:(25.4*قطررینگ+
    100 /2*(عدد اول*دوم).که عدد بدست آمده باید کمترین تفاوت را با استاندارد کارخانه، بخصوص در ماشینهای اتوماتیک با در نظر گرفتن ECUتنظیم شده باقطر تایر رو داشته باشه. یا حق

  13. رضا3

    ۸ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (140 ديدگاه)

    جناب بابک شما با سوناتا یا سورنتو اشتباه گرفتى. مطمئنى جک اتو مات گرفتى؟!مردم 50تومن پول دادن انگار انتظار داشتن هواپیما بگیرن. عجب مردم جالبى هستیم به خدا

  14. sunmartin

    ۸ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (1919 ديدگاه)

    سلام متاسفانه برخی از انتقادها چنان بی ربط هم نیست بله جک از بدنه نازک با قابلیت جذب موج تشکیل شده که بهمین دلیل از اتاق در اسفالت های خرد صدایی شبیه خشخشه از داخل شنیده میشه علیرقم برتری هایی نظیر طراح زیبا در نمای جلو و اتاق بزرگ بازهم از پلاستیک با کیفیت نازل در تریم داخلی استفاده شده مثل روکش داشبورد و کلیدهای تهویه و بخصوص بی کیفیت ترین قطعه دستگیره درب ها و رودربی هاست که مایوس کننده است نمیخوام روی خودروی خودم که الان دارم استفاده میکنم عیب گذاری کنم اما واقعیت تولیدات کشور چین همینه و بس در با کیفیت ترین اجناس بازهم کم میزارن و سعی در ارزانتر شدن کالای نهایی به دلایل واضح دارن سنگینی کاپوت خودرو که نسبت به تولیدات داخلی سنگین تر هست را قبول دارم اما سایر نقاط بخصوص ورق روبه درب هاو گلگیر بسیار آسیب پذیر هست

  15. رضا3

    ۸ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (140 ديدگاه)

    دوستان تحویل آذر چه خبر؟من که فعلا سایت زده در انتظار تخصیص خودرو. همدیگرو در جریان بزاریم

    1. فرهاد تبریزی

      ۸ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (90 ديدگاه)

      سلام اقا رضا 3…
      با سلام
      منم تحویل اذرم تو سایت زده در انتظار تخصیص.شما دنده ای هستید؟

  16. نیما

    ۸ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (42 ديدگاه)

    سلام
    امروز جی 5 دنده ایمو تحویل گرفتم و سوار شدم. تمام موارد چک لیست رو چک کردم . خداروشکر هیچ ایرادی نبود. اما یه جک بود که کاپوتش دو رنگ بود و بخشی از رنگ سیاهش مات و تقریبا قهوه ای شده بود صحبت از پرداخت افت ماشین بود. شتاب ماشین از ریو کمتره. صدا موتور کم هست اما تو دور بالا کامل محسوسه اما فرکانس صدا ریزه. قیمت سینی گفتن 200 تا دیروز 170 بود! قیمت دوربین عقب مانیتور و جی پی اس 1400 با نصب بود.

    1. فرهاد تبریزی

      ۸ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (90 ديدگاه)

      سلام اقا نیما…
      مبارک باشه .
      به سلامتی.اقا نیما تحویل کی بودین؟دنده ای یا اتو…

    2. مهدی فدایی

      ۸ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (23 ديدگاه)

      سلام بر همه دوستان
      نیما جان نگران شتاب ماشین نباش ، هر 100 کیلومتری که می ری افزایش قدرت موتور رو حس می کنی
      من الان کیلومترم حدودا 2500 هست که دیگه می خوام ماشینو ببرم برای سرویس.
      شتاب ماشین با کیلومتر های اول قابل مقایسه نیست

  17. دادا

    ۸ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (593 ديدگاه)

    خیلی ازین مشکلا رو ندارم.خدارو شکر.ای کاش دوستان هم نداشتن.نمیدونم از چی بگم که تکراری نباشه.راستی در برترین ها قسمت خودرو بخش خودرو درباره ی بحث شیرین باد نیتروژن مقاله یی گذاشتن میتونید بخونید واز خیلی شایعه ها خلاص شید…واقعا دوست عزیز راس میگی این ماشین حس امنیت رو القا نمیکنه.پس من وخیلی دیگه دوستان خیلی ماشین ندیده ایم که سوار ماشین میشیم دوس نداریم پیاده شیم باتوجه به عیب هایی که هم داره.جدا یا بقول شما جدن ماشین ندیده ایم

  18. بابك

    ۸ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (26 ديدگاه)

    متاسفم که بعضی اقایان در برابر نوشته ی من جبهه گیری کردند،الا ایا حال من بعد انتقادات بیشتری را در باب جک اتومات خاهم نوشت. شاید کمکی کنه به دوستان خواننده.
    لازم بذکره که قسمتی از انتقادات یا توصیف مشکلات مربوط به خاص ماشین تحویلیه بنده است و در تمام جک ها شیوع نداره و برخی عمومیت داشته (مثل نازکی الیاژ بدنه البته غیر از درب موتور!)
    مورد بعدی،هموطن گرامی از ماست که بر ماست! وقتی خود ما به عنوان یک مصرف کننده ی ایرانی ،از حقوق خودمان مطلع نیستیم و بنا به هزینه ی کمتری که برای این ماشین کرده ایم (گرچه از نظر من ۶۰ میلیون هم مبلغ کمی نیست) سطح انتتظاراتمان را در حد صفر پایینتر میاوریم و چشممان را بر روی تمام ایرادات ریز و درشت میبندیم،فقط به این خاطر که ۶۰ ملیون دادهایم، پس واضح و مبرهن است که خودرو ساز محترم در ارایه ی محصولش کم فروشی کرده و هر ایرادی را با قیمت پایینتر محصول خود توجیه میکند. چرا که عین همین صحبت را از منو شمای مصرف کننده شنیده و تحویل خودمان میدهد.
    در پست بعدی از گنده ترین مشکل ماشینم که همانا گیربکس اتومات جک ۵ است بیشتر خاهم نوشت

  19. نیما

    ۸ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (42 ديدگاه)

    سلام

    تحویل آبان بودم. دنده ای

  20. پینار

    ۸ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (210 ديدگاه)

    با سلام خدمت تک تک عزیزان ….. فقط خواهش میکنم بعضی از دوستان دقت کنندکه چه مبلغی بابت جی5 پرداخت کرده اند و چه انتظاری از این مبلغ پرداختی دارند و چه خودرویی میتونستند با این مبلغ بخرندکه سرتر از این خودرو باشد….بنده بارها گفته ام وحالا هم با قاطعیت میگم که بنده 90درصد خودروهای ایرانی و چینی را داشته ام و یا حداقل یک هفته دستم بوده از جمله خودروهای بسترن . b50و s300سایپا که خودروهای جدیدی هستند ولی باور کنید که تا این لحظه جی5 بهترین کیفیت را داراست و بنده الان نزدیک 47هزار کارکرد با جی5 را دارم به خدا قسم کوچکترین مشکلی غیر از موارد مصرفی نداشته البته اگه به تایپکهای بنده در ماههای گذشته نگاه کنید بنده همیشه از انتقال ضربات وارده به داخل کابین جی5درجاده های ناهموار گله داشته ام و هم چنین فرمان بسیار سبک جی5 انهم در سرعتهای بالا انتقاد کردم و کمی هم کیفیت رنگ پایین است اما نه افتضاح… ولی در حالت کلی ماشین بسیار خوب و ایده الی است .

    1. احسان

      ۸ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (325 ديدگاه)

      آقای پینار ممنون از اینکه دوباره مجال یافته اید که صادقانه نظرات خود را با ما در میان بگذارید. برای J5 واقعا پول کمی پرداخت نشده است. 58 میلیون تومان شاید برای یک کارمند چیزی حدود 5 سال طول بکشد که ذخیره شود. اما با آن بخش از کلام شما که گفته اید با این پول چه ماشینی میتوان خرید که از J5 سرتر باشد، موافقم. با این بودجه یا باید به سراغ ماشینهای 5 تا 8 سال کارکرده رفت که شاید برای خیلی از امثال من که ریسک پذیری کمتری دارند منطقی نباشد و یا بازهم یکی از چینی های موجود در بازار را خریداری کرد که در این محدوده قیمت میتوان سابرینا یا جیلی دست دوم گرفت که آنها نیز برتری محسوسی نسبت به J5 ندارند.
      توصیه من به دوستان آن است که وقت خود را صرف معایب و مزایای این خودرو نکنیم و برعکس سعی کنیم تا با بررسی مشکلات ورفع آنها، کارآیی J5 و کیفیت و آپشن های آن را افزایش دهیم. به عنوان مثال هیچ یک از دوستان در مورد آپشن های این خودرو نظرات جالبی ندارند. کروز کنترل، Daylight، Power Window و انواع دزدگیرهای آپشن دار و سیستم ورود بدون کلید و انواع سیستمهای نمایشگر و رهیاب به عنوان آپشن خیلی جای بحث دارند. یا ارائه راه حلی برای افزایش توان موتور و کاهش سوخت به لحاظ فنی مهم هستند. حتی در زمینه نگهداری خودرو و جلوگیری از آسیب دیدن رنگ و متریال داخلی در برابر آفتاب نیز میتوان موضوعات زیادی را برای بحث مطرح کرد.
      دانستن مداوم کیفیت رنگ نامطلوب (البته از نظر سلیقه برخی از افراد)، کندی ماشین (تجربه من چنین موردی را نشان نمی‏دهد) و کیفیت بد متریال بدون ارائه راه حل به کدام یک از شما دوستان تا به حال کمکی کرده است. مشکلات وجود دارد اما ارائه راه حل های مفید برای دارندگان خوردو J5 پربارتر هستند.

      1. محمد

        ۸ آذر ۱۳۹۳
        سوابق: (154 ديدگاه)

        آقا احسان عزیزمن هم دوست دارم اگرروزی جی5 دنده ایی بگیرم ،سیستم کی لس استارت روش نصب کنم ولی آیا بخش آپشن این کاررا میکنه؟آیا ضریب امنیتیش بالاست یا همون دزدگیرخودمون بهتره؟

  21. رضا3

    ۸ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (140 ديدگاه)

    اقاى فرهاد اتومات اذر

    1. فرهاد تبریزی

      ۸ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (90 ديدگاه)

      با عرض ادب اقا رضا …منم اذر .دنده هستم ولی فعلا خبری نیست …با اگه خبری شد اطلاع میدم

  22. sunmartin

    ۸ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (1919 ديدگاه)

    در مورد آپشن چه صحبت اضافه ای بشه قیمت ها مشخص و فروشگاه ها معین برند ها هم همگی چینی و کیفیت پایین و مشابه جالب اینجایت وقتی برخی از کاربران راجع به پاره ای از مسائل اساسی میخواهند صجبت کنند از جمله دادا جان عده ای صحبت از انواع و اقسام خودروها و قیاس آنها با جک میپردازند ؟؟البته کاربری با نام بابک در مورد بدنه این خودرو و سایر موارد صحبت هایی انجام دا ه که گویا برخلاف نظر دوستان گرامی بوده بهر حال کاستی ها وجود دارند و این خودرو مبری نیست پس با همدلی و اصول گفتگو میتوان گشایش بیشتری در مورد مسائل داشت

  23. دادا

    ۸ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (593 ديدگاه)

    دوستان با سنگینی کاپوت موافقم ولذت بخش بلندکردن وبستنش اما چیزی اذیتم میکنه هم ماشین دستی وهم این ماشین دقیقا براثر سهل انگاری تو ویلای شمال دردروازه وقتی باد زد ویهو بسته شد خیلی راحت جاش افتاد وگلگیر عقب سمت راننده فرو رفت بلایی که سر دستی هم گریبانگیرم شد که نشان از ضعف لااقل در این قسمت رو میده هرچند نه رنگ شکست نه ریخت فقط جای دروازه افتاد.هرچند اون قسمت واقعا دوبله هستش.بازم غصه ام گرفته واسه ی درست کردنش وغر تعمیرکار واسه دوبله ش…بعد دوستان گرامی آیا با اعتراض وداد ما سیاست شرکت عوض میشه اگه میشد این لگن سازا تغییری میکردن مطمئن باشید.سن جان جواب تلفنو بده لطفا.فردا میرم نمایشگاه بین الملل چه خبره.حتما برید سر بزنید.درراه رضای خدا.

  24. دادا

    ۸ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (593 ديدگاه)

    یه چی یادم رفت این ماشین بر خلاف تیبا ودوو وخیلی قراضه های دیگه چراغ خالی شدن آب شیشه شور نداره بنظر شما این چینا مارو مسخره نکردن آخه بشر این چیه ازش مثل نشانگر بالابر پنجره ها از گذاشتنش دریغ میکنید یه کار در راه رضای خدا درست انجام نمیدید که چشاتون کوچکه وخواب آلود هستید دیگه.اینه این

  25. رضا3

    ۸ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (140 ديدگاه)

    بعضى از رفقا بدون اینکه سابقه استفاده از این خودرو رو داشته باشن قلم نیش داره انتقادى دارن. ما نمیگیم انتقاد بده. اتفاقا خیلی ام خوب و سازنده ست به شرط اینکه همراه هر انتقادى راهکار فنى و مهندسى شده اى ارائه بشه. لذا دوست گرامى جناب بابک این پیج قدمتى به اندازه 188صفحه داره که روزگارانى واسه خودش گزرونده تمامى معایب و مزایاى ریز و درشت این خودروى چینى هم بحث شده ولى اون چیزى که معمولا مورد غفلت بوده ارائه راه حل بوده. این پیج علماى عجیب و غریبى داشته که اومدنو رفتن علمایى که یه دورانى موافق این چینى بودن بعده مدتى نه چندان طولانى شدن منتقد تیز قلم این خودرو و با کامنتاشون فقط کوبیدن هیچ وقتم راه حلى ارائه نکردن. به عنوان مثال این زوزه باد آینه اکثر دارندگان خودرو رو اذیت کرده ولى راه حل مناسبى هیچ وقت ارائه نشده.یا کوبش کمک هاى عقب که چطور میشه برطرفش کرد.نتیجتا این طور نیست که با انتقادهاى ما شرکت کرمان موتور کل سیاست کاریشو در طراحى و مدل ساخت این خودرو تغییر بده شاید در جزئیات موثر باشه ولى در مسائل کلان تولید مثمر ثمر نخواهد بود.فلذا ما باید خودمونم یه راهکارهایى رو پیدا کنیم.اینه که عزیزم شما از راه نرسیده میخواى گردوخاک نقد و بررسى راه بندازى که این هیجانات واسه قلبت مناسب نیست. فعلا از راه برس کمى استراحت کن بعد صفحات قبلو مطالعه کن یکم اطلاعات علمیتو از نظرات سایر دوستان کامل کن بعد بیا به قوس.ضمنا قلم و جمله بندى و انشا لغات منتقد بایستى صحیح باشه تا بتونه اثر بذاره اونى که شما اون بالا نوشتى (الا ایا حال)این صحیحش( على ایحال) هست.

    1. بابك

      ۹ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (26 ديدگاه)

      داداش گلم. منم مثل شما یه مصرف کننده ام! چه انتظاری از ارائه ی ره حل از یک مصرف کننده محض دارید. اگر من اینجا چیزی مینویسم اوالا حاصل تجربیات شخصیه خودمه که فکر میکنم هر کسی مجازه به ارایه ی نظراتش در یک چنین سایتی!ثانیا هدف روشنگری و انتقال تجربه و ثالثا شاید صدای ما بگوش یکی از دست اندرکاران برسه و فکری کنه. اخه کجای دنیا رسمه که یکی مثل بنده بره ماشین صفری رو بخره و بیاره منزل و ببینه داخل ماشین پر از خاک و گرد و غباره و تمام درزهای جلو داشبورد از خاک پر شده اینگار که مدتا ماشین در پارکینگ کارخونه و با شیشه های باز فقط خاک میخورده! اینه احترام به مشتری و مشتری مداری در صنعت خودرو سازیه کشور؟!،مسلما منم مثل خیلیای دیگه با علاقه و عشق و امید اقدام به خریداری اتوموبیل شخصی کرده ام و هدفم رسیدگی به امور زندگیم با یک اتوموبیل شخصیه بی دردسر بوده ،مسلما عقلانی نیست که ما خودروی نویی رو بخریم و بعد تایم زیادی از زندگی و مشغلمون رو برای طرف کردن عیوب ریز و درشتش خرج کنیم که اگه اینطور بود میشد با این مبلغ اتومبیلهای با حجم موتور و راحتی بیشتر ولی دست دوم تهیه کرد که من ریسکش رو نپذیرفتم و ترجیح دادم ماشین صفر سوار شم تا از تعمیرگاه رفتن حداقل برای مدتی در امان باشم:((

    2. بابك

      ۹ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (26 ديدگاه)

      چهار خط اخر پستت رو نخوندم یا ندیدم یا متوجه نشدم بهر حال ازش گذشتم. لودگی در بیان و تمسخر اشخاص و قضاوت مغرضانه با استفاده از جملات خاص اصلا جالب نیست جانم ، در خصوص ماشین صحبت بفرمایید نه افراد

  26. بابك

    ۸ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (26 ديدگاه)

    شرح حال گیربکس
    بابک هستم چهل ساله از تهران:)
    تجربه ی اتومات : ورنای اتومات یکسال(شخصی) اوانته اتومات سه ماه (قرضی) ۲۰۶ تیپ شیش بمدت چار ماه (شخصی،اینکی دیگه نوبرش بود باعث شد دیگه تا مدتا فکر خرید ماشین اتومات رو از سرم بدر کنم!) مزدا ۳نیو مدل ۸۹ (اتومبیل برادرم) سورنتو ۲۱۰۲ ۳۵۰۰ سی سی ( اتومبیل باجناق پولدارم، کوفتش بشه ایشالا! عجب ماشینیه) و حالا جک جی ۵
    انتظار من از یک ماشین با گیرباکس اتوماتیک: رانندگی بی دردسر در بزرگراههای پر ترافیک و شلوغ و بعضا شیب دار تهران با توان سبقت گیری در مواقع لزوم ، خصوصا به هنگام ورود به رمپهای خروجی ستاری یادگار نیایش باکری و نظیر آن! معمولا تک سر نشین! (فکر نمیکنم برای براورده شدنش نیاز باشه ماشین ۶ سیلندر ۳۵۰۰ سی سی باشه!)پ.ن: توجه بفرمایید کلیه مسیرهای جنوب به شمال تهران دارای شیب حداقل ده درجه به بالا هستند حتی خیبانهای فرعی و کوچکتر، پس ناچارا همه شهروندان برای مسافرت های درونشهریشان بناچار باید از این مسیرها تردد کنند:)
    اینارو نوشتم تا دوستان بدونن سابقه رانندگی اتومات و میزان انتظارات محدود بنده رو:)
    خب شرح حال گیربکس
    ۱. ضریب دنده ایه بسیار سبک (عامل اصلی شتاب گیری نامناسب ماشین و تنبلیه جک)و تعویض سریع دنده به ریز ترین دنده طوریکه با سرعت ۵۰ تا شما در ریز ترین دنده قرار دارید(۴) ،این قضیه باعث شده که شما در اگثر موارد دنده مرده داشته باشید و صدای گریه سوپاپهایتان در بیاد. خب حتما میفرمایید اینکه مشکی نیست گاز رو تخته کن یا بیشتر فشار بده:) خب من اینکارو میکنم که دوحالت پیش میاد: در حالت اول اتومبیل معکوس میکشه و در اکثر مواقع سرعتی بیشتری از انچه مورد نیاز شما میدهد لذا به اجبار کاز را کم میکنید پس بلافاصله دوباره سبک میکند و باز هم دنده مرده واین چرخه ی معیوب اونقدر تکرار میشود و روی مخ میرود تا شما به اجبار به تیپترونیک پناه بیاورید! (خب این حالت خوبش بود که در اگثر جکها عمومیت دارد) حالت دوم شما گاز را تا تقریبا انتها و نه کامل میفشاری تا معکوس بکشد ولی در کمال تعجب نمیکشد و قارقار صدای موتر بالا میرود و ولی کو معکوس؟ ماشین مثل یک اتومبیل دنده ای که صفحه تمام کرده هرز گاز میخورد و سرعت اضافه نمیشود لذا مجبورید خصاصت در فشردن پدال گاز را کنار بگذارید و ان یک ذره باقی مانده از پدال را هم تا انتها تخته کنید که نتیجه یک معکوس وحشتناک با دور موتور بسیار بالا که در این حالت باز هم بنا به سرایط و ترافیک موجود مجبور به ول کردن پدال گاز هستید که باز هم قضیه سبک شدن سریع در این حالت هم اتفاق میافتد. مورد دوم حالتیست که اتومبیل بنده در اکثر مواقع و در مواجه با این گونه مسیرهای تردد شهری دارد
    پ.ن: با توجه به اینکه این مشکل در تمامی جکهای اتومات عمومیت دارد،شکایتی ندارم و دل خوش کرده ام به وعده ی کرمانیها جهت تغییر در برنامه ی ای سی یو!خیر است انشالله!
    ۲. این مورد بعدی گیربکس را ظاهرا من فقط تجربه کرده ام چرا که از چند جک سوار در تعمییر گاه ها سوال کردم و ظاهرا مورد منو نداشتند. نمیدونم علتش چیه؟ من این مورد رو با ۲۰۶ تیپ ۶ ام داشته ام و خیلی رو مخمه! شرح مشکل: ظاهرا جک بنده ۴ دنده جلو نداره ،۸ تا داره! جالبه نه ؟خب الان میگم چجوریه، در ۷۰ درصد طول مسیر رانندگی ام بخصوص در بزرگراههایی با شیب ملایم،کیربگس مثلا بعد از معکوس به۳ انگار که کامل هنوز به سه نرفته و ابتدا مدتی در سه ونیم است!(یه حالتی مثل درگیری نیم کلاچ در دنده دستی) و بعد با یه شتاب محسوس که راننده و سرنشین حس مکنند به سه میرود حالا اگه قدرت موتور برای گذشتن از شیب کافی باشد دتده را به چهار عوض میکند البته نه دقیقا چهار بلکه به همان حالت سو نیم و بعد با یک تکان کوچک ولی محسوس به چهار و این قضیه مرتبا طول طی مسیر تکرار مشود که واقعا ازار دهنده است. جالب تر اینکه در وضعیت تیپ ترونیک هم همین اشه و همی کاسه:/ خب شما بگید ایا تا بحال چنین موردی تجربه کرده اید؟
    ۳.عدم پاسخ دهی تیپرونیک به دستور تعویض دنده البته نه همیشه ! این قضیه رو هم ظاهرا فقط خودروی من داره. ظاهرا خودروی من بعضی وقتا خودش تصمیم میگیره که به فرمان تیپ ترونیک من گوش نده مثلا در هر ده باری که من از ۴ به ۳ معکوس میکشم دوبارشو جواب نمیده وکار خودشو میکنه. میدونم که اگه برد تیپترونیک گیرباکس معیوب باشه تیپترونیک عمل نمیکنه ولی مورد من فرق داره ،برای من همیشگی نیست و اصلاحا گاهی خودسر و چموش میشه و لج میکنه معکوس نمیده:)
    ادامه دارد……

  27. sunmartin

    ۹ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (1919 ديدگاه)

    تقریبا با 80 درصد صحلت های شما موافقم و دقیقا اینطور هست اما یک نکته در نظر نگرفتی شپا خیلی حساس هستی نسبت به عملکرو گیربکس و بهمبن هلت تمامب مواردی که اشاره داشتید در واقع برداشت شما از حالت دنده بوده و هست مانند دنده 3 و نیم و ..اما یک مورد دقیقا تمامی دارندگان جک باهاش در کشاکش و چلنج هستند :مورد اضافه شدن ناگهانی سرعت دریت زمانیکه راننده به سرعت ملایمی مانند ترافیک ها و پس از سرعت گیرها نیاز داره دنده یا در حالت 3 و 4 و به اصطلاح دنده بی زور هست و یا با فشردن پدال گاز تا انتها در سرعتی فراتر از نیاز قرار میگیره و این چرخه ادامه داره..داداجان شما به من لطف داری اصلا تماس نگرفتی و الا بنده با اشتیاق فراوان پاسخگوی حضرتعالی هستم.

    1. بابك

      ۹ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (26 ديدگاه)

      سان مارتین جان میشه مرحمت کنی شماره تماسی بمن بدی تا فردا مزاحمت بشم و گپی کوتاه داشته باشیم. خدا میدونه که امروز دوبار تصمیم به فروشش گرفتم در حین رانندگی از سر سرخوردگی ،حتی بقیمت چندین میلیون ضرر و کلی صرف وقت برای فروش. تو همین چن هفته چندین بار به نماینگی مرکرزی مراجعه کردم و شر ح حال گفتم و نتیجه نگرفتم. اقا اینا اصن به حرف گوش نمیدن هرچی میگی میگن طبیعیه!
      همین امروز بعد از بارها مراجعه برای رفع عیب سفت شدن ترمز در حین حرکت که گاها باعث میشه به اتوموبیل جلویی بسیار نزدیگ بشم، در اخر عصبانی شدم و بزور مجبورشون کردم که هواگیری کنند. جالب اینجاست که تعمیر کار در حین هواگیری مرتب غر میزد که اقا این ترمزا هوا نداره داری الکی خودتو اذیت میکنی! ولی بعد از هوا گیری و در مسیر بازگشت به منزل میدونی چی شد؟ تازه ترمزه شد یه ترمز سرحال و قابل اطمینان! ببین من چن هفته با این ترمز ساختم و دم نزدم:((

  28. دادا

    ۹ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (593 ديدگاه)

    یه عده توشکم مادرشون بودن مخالف ما بودن هیچ مهم نیست یه عده هم همه موافقش اونم مهم نیست اما آدم عاقل اگه واقعا این ماشین نشانگر خالی بودن آب شیشه شور داره بگو شاید ماشین من نداره برم درستش کنم اگه نداره پس …میکنی الکی بچه بازی در میاری.یه عده بچه بازی رو با…یکی کردن…اکثرمون قصدمون کمک بهمه اونم بدون چشم داشتی داریم البته یه عده رضای خدایی هم عمل میکنن که خدا خیرشون بده…مارتین خان حتما کباب دنده میخوردی متوجه ی زنگم نشدی ویا شاید شماره تو عوض کردی…بابک خان خیلی حرفات درسته کمی هم منطبق با ماشین ما نیست اما عالی بود

  29. محسن

    ۹ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (10 ديدگاه)

    یک تجربه از یک ماشین
    قضاوت فقط با خودتون

    با باز کردن در ماشین وارد فضای داخلی این ماشین شدم که واقعا میتونم بگم خیلی زیاد تو پرم خورد مثلا کیفیت مواد داخل افت داشته و چیزهایی که تو این ماشین حالمو گرفت مثلا سر دنده ی این ماشین بود که یه پلاستیک رنگ شده بود یکی دیگه هم شیفتر های پشت فرمون به جای این که از آلمینیوم مات باشه از جنس پلاستیک سیاه با یک نوشته مثبت(+) و منفی(-) نقره ای رنگ که چند بار هم روش دست کشیدم رنگ منفیش رفت
    صندلی ها عینهو سنگ!!! واقعا نمودونم با خودشون چی فکر کرده؟ هر جور که تنظیمش کردم بیشتر از 2 ساعت توی این ماشین نمیتونستم بشینم بگذزیم………
    با روشن کردن ماشین صدای نخراشیده ی 4 سیلندر تو گوشم میاد که اصلا صدای جالبی نیست
    اولین چیزی که نظرم رو جلب کرد واکنش فوق العاده کند پدال گاز بود که واقعا بسیار بسیار حال گیری شدیدی بود و مورد دیگه هم که نظرم رو جلب کرد ضریب های بسیار نامناسب دنده ها بود که این مورد در تعویض از 2 به 3 به علت فاصله ی خیلی زیاد از هم خودنمایی میکرد جوری که وقتی دنده از 2 به 3 تعویض میشد شاهد افت قدرت بسیار و تکان ناشی از پرت شدن ماشین در اثر این اختلاف ضریب میشدم
    شتاب گیری فوق العاده معمولی بدون هیچ هیجانی انجام میشه و حتی همون مساله ی تعویض 2 به 3 که دیگه وحشتناک حال گیری میشه
    وقت به ترمز گیری میرسه با سرعت 150 تا اقدام به ترمز گیری ناگهانی میکنم!!1 عملکرد ترمز ها معمولی رو به ضعیف چرا؟چون در لحظات آخر ترمز گیری صدای ناهنجاری از ترمز ها شنیده میشد که برا این ماشیت اصلا توجیه پذیر نیس ضمن اینکه قدرت ترمز هم خیلی معمولی بود و تفاوت فاحشی رو احساس نکردم!
    تو سر بالایی ها تو سبقت گیری های ناگهانی قالت میزاره که مربوط به تاخییر در بوست میشه
    تو سرپاینی هم که واقعا از چنگ عزراییل در رفتم و اونجا بود که معنی گیربکس و ترمز مزخرف رو فهمیدم!! حتما الان میپرسین که چرا تو چند خط بالاتر گفتم معمولی و الان میگم مزخرف؟
    ناگهان روبروم یه تریلی نا جوانمرد در اومد که وقتی ترمز و فشار دادم هیچ اثری از کم شدن سرعت ماشین احساس نکردم جوری که با پشت فرمونی ها 2 تا معکوس در جا دادم که به لطف گیربکس مزخرف این ماشین خوب که با بدبختی رد کردم دیدم تازه دنده ها رو جا انداخته
    ه معنای واقعی کلام دلم از این ماشین چرکین شد چون واقعا هیچ نقطه ی قوتی به غیر از ظاهر فریبنده اش تو این ماشین ندیدم

    این تجربه جک اتوماتیک نبود
    این تجربه 15000 کیلومتر سواری با یک مرسدس c200 مدل 2010 است
    که می تونید در سایت tuningtalk بخونید

  30. يونس

    ۹ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (16 ديدگاه)

    سلام بر همه
    مواظب باشید وقتی چراغ سقف رویonباشه حتی اگر درها رو قفل کنی باریموت ‘روشن میمونه که این یک ضعفه ‘چند جا از رنگ پارکابی هم پریده بود که با رنگ رفعش کردم و برچسب یک تیکه زدم بد نشد – برای بدنه از حوله بدنه استفاده می کنم عالیه…. واکس و…. به داشبورد ودرها نمی زنم خیلی بهتره جیر جیر کمربند و صندلی هم با روغن سفید مخصوص چرخ خیاطی بر طرف کردم …دیگه چی …..آهان از وقتی که با دنده تیپ ترونیک استفاده بیشتری می کنم هم کنترل ماشین بیشتر توی دستمه و هم مصرف پایین تر اومده ….. روکش چرم پارچه انداختم که با چرم پاک کن مارک اتک تمیزش می کنم خیلی تمیز و براق می شه ……. اتومات 3700 کیلومتر اهواز مخلص همه

    1. افشین

      ۱۰ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (129 ديدگاه)

      اقا یونس همه ماشینهای جهان چراغ سقفش سه حالت داره .روشن .خاموش.درب باز.اگرچراغ سقف هر ماشینی را روی حالت روشن بزاری چراغ روشن میماند.جه در ماشین باز باشه چه بسته چه باریموت چه بی ریموت فرقی نداره on یعنی همیشه روشن

    2. ali kia

      ۱۰ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (89 ديدگاه)

      یونس خان سلام.آدرس واحد آپشن تو اهواز کجاست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا