صنعت خودروی کشورمان طی این سالها کاملاً تحت تأثیر برندهای چینی قرار داشته است. تا همین چند سال پیش شاهد مونتاژ خودروهای قابل قبولی همچون نیسان ماکسیما، هیوندای ورنا، آوانته و… بودیم اما هرچه پیشتر میرویم واردات و عرضه محصولات چینی را میبینیم که اکثر آنها نیز پس از مدتی به دلایل مختلف دیگر عرضه نشدهاند.
اما یکی از باسابقهترین برندهای چینی حاضر در کشور ما جک JAC است که با چندین خودروی مختلف توانسته طرفداران گوناگونی را به دست آورد. یکی از محصولات شناخته شده جک برای ما سدان J5 است که بین سالهای ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶ عرضه شد و ما در این نوشتار میخواهیم به بیان مشخصات، مزایا و معایب این خودرو به ویژه برای خریداران خودروهای کارکرده بپردازیم. پس حتماً با ما همراه باشید.
طراحی ظاهری جک J5
در بین سدان های متوسط بازار کشورمان، جک J5 یکی از هماهنگترین طراحیهای ظاهری را دارد. این خودرو توسط شرکت مشهور پینین فارینا طراحی شده و میتوان آن را زیبا دانست. در بخش جلو چراغهای کشیده و جلوپنجرهای هماهنگ دیده میشوند که اگرچه هیجانانگیز نیستند اما حداقل چشمها را اذیت نمیکنند. در پروفایل جانبی نیز خط شانه پر رنگی دیده میشود که از یکنواختی این بخش میکاهد. نمای عقب شاید بحثبرانگیزتر از سایر نقاط بدنه باشد اما علیرغم وجود برخی کاستیها هنوز هم میتوان آن را قابلقبول دانست. در کل باید گفت J5 یک سدان با ظاهر خوب نسبت به سایر خودروهایی است که طی این سالها در خیابانها دیدهایم.
طراحی داخلی جک J5
وقتی وارد کابین شوید طراحیای را خواهید دید که دنبالهروی بدنه است. بخش داخلی J5 از طراحی مدرنتری نسبت به تولیدات داخلی سود میبرد و از جمله ویژگیهای آن میتوان به فرمان و پشت آمپرهای اسپرت اشاره کرد. البته شاید طراحی ورودیهای هوای J5 سؤالبرانگیز باشد و از زیبایی کابین بکاهد ولی در کل نقص چندانی به طراحی این بخش وارد نیست هرچند که نمیتوان آن را برجسته و بهیادماندنی توصیف کرد. نقطهضعف اصلی J5 در این بخش به کیفیت متریال بکار رفته مربوط میشود که در درازمدت باعث به سر و صدا افتادن کابین خواهد شد.
جدای از این موارد فضای کافی برای چهار سرنشین وجود دارد و صندوق بار نیز نیازهای یک خانواده متوسط را رفع خواهد کرد. در مجموع طراحی و کیفیت کابین این سدان چینی برای خریداران قابلقبول به نظر میرسد هرچند در زمانهای که همه خودروها از برخی عناصر مدرن همچون نمایشگرهای بزرگ استفاده میکنند، نبود این ویژگی یک نقطهضعف به حساب میآید.
پیشرانه و گیربکس جک J5
این سدان چینی در ابتدا با پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری که قدرت ۱۱۱ اسب بخاری و گشتاور ۱۴۶ نیوتون متری داشت روانه بازار شد اما کرمان موتور بعدها عمده تمرکز خود را روی نسخه اتوماتیک J5 که پیشرانه قویتری هم دارد گذاشت. در دل نسخه اتوماتیک این خودرو پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری ساخت میتسوبیشی قرار میگیرد که خروجی ۱۴۰ اسبی و گشتاور ۱۶۵ نیوتون متری تولید میکند. این پیشرانه با گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک همکاری دارد.
پیشرانه J5 از نظر قدرت و گشتاور کمبود خاصی ندارد اما گیربکس ۴ سرعته آن نمیتواند انتظارات را برآورده کند و به همین خاطر شاهد افت شتاب گیری خودرو خواهید بود. نکته دیگر نیز به مصرف سوخت خودرو به ویژه در نسخههای اتوماتیک مربوط میشود که بالاتر از آن چیزی خواهد بود که تصور میکنید. در مجموع پیشرانه J5 را میتوان بادوام و خوب برشمرد هرچند عدم وجود گیربکس اتوماتیک بهروز و با تعداد دندههای بیشتر جزو معایب آن هستند. در جدول زیر مشخصات فنی نسخه اتوماتیک J5 خدمت شما عزیزان ارائه شده است:
حجم موتور (سیسی) | ۱۸۳۴ |
استاندارد آلایندگی | Euro IV (یورو ۴) |
حداکثر قدرت (HP/RPM) | ۱۴۰ اسب بخار در دور موتور ۶۵۰۰ دور در دقیقه |
حداکثر گشتاور (NM/RPM) | ۱۶۵ نیوتن متر در طیف دور موتوری ۵۰۰۰ دور در دقیقه |
جعبهدنده | ۴ سرعته اتوماتیک جلو، Tip Tronic |
سیستم فرمان | چرخ دنده شانهای (Rack & Pinion)، کمک هیدرولیکی |
سیستم ترمز | جلو دیسک دو جداره با قابلیت تهویه و خنک شونده، عقب دیسک – مجهز به ترمز ضد قفل (A.B.S) چهار کاناله (تمامی چرخها) – قابلیت توزیع هوشمند نیروی ترمزی بر حسب وزن و بار (E.B.D) |
سیستم تعلیق | جلو، فنر حلقوی با ستون مک فرسون – عقب فنر حلقوی و اتصال جناقی دوبل مستقل |
حجم مخزن سوخت (لیتر) | ۵۵ |
حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت) | ۱۷۵ |
سایز چرخها | مجهز به رینگ ۱۶ اینچ آلومینیومی |
طول خودرو (میلیمتر) | ۴۵۹۰ |
عرض خودرو (میلیمتر) | ۱۷۶۵ |
ارتفاع خودرو (میلیمتر) | ۱۴۶۵ |
فاصله دو محور (میلیمتر) | ۲۷۱۰ |
وزن خالص (کیلوگرم) | ۱۳۵۵ |
امکانات و تجهیزات جک J5
J5 در زمان معرفی اولیه که به حدود ۱۰ سال پیش بازمیگردد از امکانات قابل قبولی سود میبرد اما شاید فقدان برخی موارد همچون نمایشگر لمسی باعث شود این خودرو در مقابل رقبای بهروزتر خود کم بیاورد اما بااینحال هنوز هم J5 را از نظر تجهیزات و امکانات میتوان خودروی خوبی دانست. در ادامه تجهیزات و امکانات این خودرو ذکر شدهاند:
کیسه هوای راننده و سرنشین جلو |
صندلی جلو با قابلیت تنظیم در ۸ جهت |
تنظیم دستی پشتسری |
سیستم کنترل باد لاستیکها TPMS |
کنترل سیستم پخش روی غربیلک فرمان |
سیستم خنککننده روغن گیربکس اتوماتیک |
کمربند ایمنی سرنشینان جلو پیش کشنده |
کمربند ایمنی سرنشینان عقب |
کمربند ایمنی با تنظیم ارتفاع |
سیستم ضد سرقت |
قفل ایمنی کودک |
ترمز ABS و EBD |
چراغ مه شکن جلو و عقب |
چراغخطر لادری (چهار درب) |
رینگ اسپورت آلومینیومی |
چراغ جلو و عقب هالوژن |
شیشهبالابر جلو و عقب برقی |
آینه جانبی برقی |
صندلی و روکش فرمان چرمی |
سیستم رادیوپخش MP3/CD/USB با ۴ باند |
تنظیم نور صفحه کیلومتر |
آنتن شیشهای |
آینه جانبی دارای گرمکن |
تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو |
فرمان هیدرولیک با قابلیت تنظیم ارتفاع |
قیمت جک J5
همانگونه که گفته شد این خودرو از سال ۱۳۹۶ به بعد عرضه نمیشود و به همین خاطر نمیتوان نمونههای صفرکیلومتر آن را پیدا کرد؛ اما با گشتوگذار در میان آگهیهای موجود باید دانست برای خرید نسخه اتوماتیک J5 باید بودجهای حدود ۳۵۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان را بسته به مدل و کارکرد خودرو کنار بگذارید.
رقبای جک J5
این سدان چینی در بخشی از بازار قرار گرفته است که رقبای زیادی برای کسب سهم و جلب نظر خریداران رقابت میکنند. از جمله رقبای این خودرو میتوان به تندر ۹۰، دنا پلاس اتوماتیک، برلیانس H330، فاو بسترن b50، ام وی ام ۵۵۰ و… اشاره کرد. مقایسه مفصل این خودروها با یکدیگر در این نوشتار نمیگنجد اما بهطورکلی باید دانست خودروهای تولید داخل از مزیتهایی همچون بازار فروش دستدوم بهتر و فراوانی قطعات یدکی و خدمات برخوردار هستند درحالیکه محصولات چینی معمولاً با مشکل کمبود قطعات یدکی و افت قیمت دستوپنجه نرم میکنند. به همین خاطر بهتر است در خرید خودروی دستدوم به اولویتهای خود و اینکه تا چند سال خودرو را نگهداری خواهید کرد فکر کنید.
مزایا و معایب جک J5
همانطور که گفتیم از جمله مزایای این خودرو میتوان به طراحی خوب، پیشرانه بادوام و قوی، فضای کابین جادار برای خانوادههای کمجمعیت و ایمنی مناسب اشاره کرد. در مقابل جک J5 معایبی هم دارد که شامل متریال نه چندان باکیفیت کابین، گیربکس قدیمی و کند، مصرف سوخت نسبتاً بالا، کمبود قطعات و لوازمیدکی میشود.
نقاط قوت | نقاط ضعف |
طراحی ظاهری خوب | متریال بیکیفیت کابین |
پیشرانه بادوام و قوی | گیربکس قدیمی و کند |
فضای کابین جادار | مصرف سوخت بالا |
ایمنی مناسب | کمبود قطعات یدکی |
جمعبندی
جک J5 سدان را میتوان یکی از گزینههای خوب چند سال اخیر برای بازار داخلی دانست هرچند که این خودرو دیگر عرضه نمیشود. همین مشکل گریبان گیر اکثر خودروهای چینی در کشورمان است. این دسته از خودروها از همان ابتدای عرضه نیز به خاطر محدودیتهای شبکههای نمایندگی دارای مشکلاتی در زمینه تأمین قطعات و لوازمیدکی هستند و با قطع عرضه این مشکل حادتر نیز خواهد شد. نکته دیگر به افت قیمت و بازار فروش بدتر خودروهای چینی نسبت به خودروهای داخلی مربوط میشود و اگر به دنبال خرید J5 هستید حتماً باید به این نکات توجه داشته باشید. اگر خودروی خود را زود عوض میکنید و دنبال دردسرهای پیدا کردن قطعات یدکی نیستید شاید بهتر باشد نگاهی به خودروهای دیگر همچون تندر یا دنا داشته باشید.
توضیح: این مطلب به روزرسانی شده است.
sunmartin
۹ آذر ۱۳۹۳با سلام خدمت دادای بزرگوار که واقعا بودنش برای پیج وزنه سنگینی هست ایشان با تجربه و با شخصیت هستند و بنده چندین بار باهاشون صحبت کردم در خصوص خودرو فرد با تجربه هستند از طرفی کاربری با نام بابک که واقعا من از ایشان سپاس گذاری میکنم بخاطر اینکه بیانی صریح و آشکار دارن بدون ترس از مخالفت های واهی و بی مورد اشکالاتی اشاره کردند که کم و بیش تمام جک یواران باهاش دیت و پنجه نرم میکنند و دم نمیزنند شاید احساس میکنیم که این چوب شدن ترمز و دوبار استارت زدن و کیفیت پایین ماتریال داخلی و بدنه نازک طبیعی هست که واقعا هم همبنگونه است چین جهت پایین نگا6 داشتن نرخ کالای خروجی ساخته شده دیت به هر اقدامی میزند لازم نیست نام اپل یاMG یدک بکشد تنها هزینه ها وبازار هدف بیلان ماهانه و سالانه و گرفتن مجوز ورود به کشورهای تشنه خودرو در اولویت قرار دارند یک نکته باریک تر از مو اینست که خودروی چینی اگر در ایران مونتاژ شود کیفیتش چطور خواهد شد یعنی مونتاژ اندر مونتاژ؟؟
بابك
۹ آذر ۱۳۹۳مخلصیم دادا خان. کاش دقیق تر میگفتین کدوم قسمت عرایض بنده با ماشین شما منطبق نیست تا بتونم بررسی مقایسه ای بین دو ماشین داشته باشم جهت رفع عیب احتمالی اتوموبیل خودم،
یونس جان ضمن تشکر از بابت توضیحات مفیدت ،امروز طبق مراجعه ی کوتاهی که به تعمیر گاه مرکزی داشتم متوجه شدم که تقریبا تمامی جک سوران از این سر و صدای اضافی از قطعات داخلی شاکی بودند ،فکر میکنم این موارد در جک اپیدمی داره و متاسفانه بعید میدونم کامل قابل رفع باشه منکه برای رهایی به یک عدد دی وی دی شادروان پاشایی پناه میبرم:) روحش شاد.
امروز برای رفع صدای بدی که موتور ماشین در هنگام ی که دنده مرده است و گاز کمتری به ماشین میدهیم در حدی که هنوز معکوس نکشیده این صدا از موتور به اتاق منقل میشود و حتی اگه سرعتتان کم باشد عابران پیاده هم صدا را بوضوح میشنوند از دور ۲ به دونیم صدا بوضوح قابل احساس است و با لرزش به بدنه سرنشین هم احساس خواهد کرد. عارض خدمتتان که صدا ظاهران مربوط به قسمت فلتر هوا و باکس فیلتر هواست که در هنگام دنده مرده ماشین نفس زیادی میکشد و این محفضه هم کامل سیل و کیپ نیست و صدا ایجاد میکند.
برای رفع عیب باید فیلتر و جعبه فیلتر کا ملا سیل باشد تا از انجا هوا نکشد ،در مورد ماشین من این مشکل حل که نشد هیچ تقویت هم شد برای اینکه یکی از این جوجه تعمیر کارا کلیپس نگه دارنه ی دری فیلتر منو در اورد تا با انبردست سفتترش کنه که متاسفانه کلیپس شیکست و نمایندگی هم کلیپس نداشت و باید منتظر بمونم تا یه درب دیگه بهم بدن. اینم از شانس ما:/ اومدیم ابروشو درست کنین زدن چشمشو هم در اوردند
ادامه دارد…..
محمد
۹ آذر ۱۳۹۳بابک جان یکی ازدوستان چندروزپیش نوشته بود من فیلترماشین توسان انداختم ازشرصداخلاص شدم.دوست داشتی امتحان کن.
بابك
۹ آذر ۱۳۹۳والا منم رفتم اون یدکی فروشه معروفه که تو خیابون دریاست یه فیلتر توسانی گرفتم فقط مشکل اینجاست که فعلا نمایندگی نا محترم زده یه بست درب دریچه فیلتر هوای مارو شکونده و الان سه بست داره و مشکل صدا دو برابر شده:( تا پنج شنبه باید صبر کنم که انبارگردانشون سفارش و از انبار مرکزی تحویل بگیره! خنده دار نیست برای یه بستی که خودشون شکوندن باید ۵ روز این صدای قارقار رو تحمل کنم امید وارم صداهه برا همین باشه. داستانی شده این جک صفر کیلومتر من ها. کمپلکس مشکلات ریز و درشته:)
علی
۹ آذر ۱۳۹۳سلام من هم صدا میداد نمایندگی گفت محفظه هواکش تاب برداشته با گارانتی عوض کرد
افشین
۱۰ آذر ۱۳۹۳اقا بابک .ماشینت یک اشکال کوجک پیدا کرده و یکی دو روزه دیگه هم در سته وسلام نامه تمام.لازم نیس این اشکال کم اهمیت را اینقدر بزرگ کنی.یک هواپیمای جند ده ملیون دلاری امریکایی راهم قبل و بعد هر پراوز چک میکنند وهر دفعه هم چندین اشکال پیدا میکنند ورفعش میکنند .اینقدر هم مثل شما دادوفریاد راه نمیاندازند
ali kia
۱۰ آذر ۱۳۹۳آقا افشین چرا هر کی از مشکلات میگه هی میگی بزرگش نکن.اجازه بده هرکس هرنظری داره بگه.شما دوست نداشتی نخون!چرا اینقدر رو این ماشین تعصب داری؟یه عداه ان که هر چی میخرن فکر میکنن بهترین رو خریدن ازبس که خودشیفته ان.کرمان موتور که مال بابامون نیست که هرچی بهمون قالب کردن به به و چه چه بکنیم!عیب رو باید گفت تا رفع بشه.بنده ماشینم از روز اول حلقه بی ارزش نگهدارنده میله کاپوت نداشت الان حدود یک ماهه که نمایندگی گفته برات سفارش دادیم هنوز نیومده.مشابه اش هم تو بازار نیست!!!
mz
۹ آذر ۱۳۹۳باسلام
به نظرم جک اتومات ماشین خوبیست.اما ضعف بزرگ آن درکیفیت رنگ آن است
متاسفم واسه شرکت کرمان موتور که اینقدر کیفیت رنگ رو افتضاح زده
رضا3
۹ آذر ۱۳۹۳یه عده اى مدعى دهان باز میکنن و از دهانشون… میریزن بیرون.جناب دادا اگه طرف خطابت من بودم که اشتباه گرفتى و اشتباه گفتى عاقل باش من کامنتم به تو نبود من حرفم با کاربرى بنام بابکه که بهش میگم هر انتقادى باید راه حلى براش ارائه بشه صرف انتقاد صحیح نیست.بدان که تعریف و تمجید افراد ولایک و دیس لایکشون و مخالف و موافقشون بسته به منظور نظر طرف مقابل و صداقت اونها و شخصیت و ادب ونزاکتشونه. ادب و تربیت سرمایه ایست بس گران که خریدنى نیست. از کوزه همان برون تراود…
Iman
۹ آذر ۱۳۹۳دوستان جک سوار پیشنهاد میکنم j5 دنده ای بگیرید چون مصرف سوختش برای من صدی 7.5 هستش مشکل ترمز هم اصلا ندارم جلوی ماشینم هم به جایی تا حالا گیر نکرده دنده اش هم خیلی نرم عوض میکنم تو سر بالایی هم اختیارش دست خودمه مخصوصاً جاده چالوس پر پیچه و سر بالایی تازه سانروف هم دارم (کارکرد 1500 کیلومتر)
افشین
۱۰ آذر ۱۳۹۳با احترام به دارندگان اتوموبیلهای اتومات و نیز جک اتومات .ولی من هم ماشین دنده دستی را بیشتر می پسندم. ماشین خودم هم جک دنده است.خداییش خیلی هم راضی هستم .
پینار
۹ آذر ۱۳۹۳سلام. اصلا جی 5دنده ای با اتومات حی5 قابل قیاس نیست. جی5دنده ای هم از لحاظ کشش و هم از لحاظ سبقت گیری هم از لحاظ مصرف سوخت و راحتی بسیار بهتر از اتومات جی5است. دوستان اصلا روی کاغذ به مشخصات درج شده درباره خودرد زیاد توجه نکنید بلکه مسایلی دیگری نیز در خودرو وجود دارد که بعضی از دوستان توجه نمیکنند. مثلا هماهنگی گیربکس با موتور در جی5دستی و ضریب دنده های کوتاه وروان کاملا بر قدرت 140اسب بخاری جی5اتومات برتری دارد.. بنده حقایق رو میگم خواه به مذاق کسی خوش باشد یا تلخ. موفق باشید.
آرمین
۱۰ آذر ۱۳۹۳جناب پینار شما واقعا انسان ثابت قدم و منطقی هستی نه آدمو به آسمون می بری و نه یهو زمین می زنی در صداقتت همین بس که شمارتو گذاشتی . بعد هم برای دوستان دیگر متاسفم به خاطر یه ماشین بهم توهین میکنند .
فرهاد تبریزی
۹ آذر ۱۳۹۳اقا تو سایت بعد از این کلمه مزخرف در انتظار تخصیص خودرو چی مینویسه ؟؟؟دیونه شدیم به مولا ………
Iman
۹ آذر ۱۳۹۳سند خودرو شما صادر گردید یک هفته بعدش ماشین رو میدن
رضا3
۹ آذر ۱۳۹۳پینار عزیز گرچه با نظرت شاید موافق نباشم شتاب ثانویه اتومات واقعا محشره ولى از صداقت گفتارت و متانت و وقار و ادبت صمیمانه سپاسگزارم شما باید الگو باشید
masoud
۹ آذر ۱۳۹۳جک خودروی زیبای هستاما کیفیت رنگش واقعا افتضاح بود حیفه این خودرو که با این کیفیت بد مونتاژ میشه
masoud
۹ آذر ۱۳۹۳الان بهترین برندی که داره وارد میشه هاوال 6 هست که دیار خودرو داره میاره و پر فروش ترین suv چین هستش
بابك
۹ آذر ۱۳۹۳علی اقا شما به کدام نمایندگی مراجعه کردید و ایا بعد از تعویض مشکلتان کامل رفع شد؟صدای شما مثل همونیه که من تو پست های قبلیم توصیف کردم؟ در زمان دنده مرده وقتی گاز میدید صدا میپیچه خیلی بلند و واضحه معمولا بین دور موتور ۲ تا ۲/۵؟
ali
۱۰ آذر ۱۳۹۳بنده هم دقیقا همین مشکل صدارو بین دور2000 تا2500 دارم ولی بعید میدونم از فیلترهوا یا محفظه فیلتر هوا باشه.درعین حال اگه دوستان مشکلشون حل شد لطف کنند واعلام کنند
بابك
۱۰ آذر ۱۳۹۳دوست عزیزم من هیچ سرشته ای از تعمییرات تخصصی خودرو ندارم ولی با توجه به تجربه ی ۲۳ ساله رانندگیم نه با اطمینان ولی با احتمال بالا علت را در این قطعه ی بظاهر ساده تلقی میکنم. ینی امیدوارم همینطور باشه!دالایلش سادس:اوالا من از روز اول که ماشین صفر مطلق بود ینی موتور و سایر متعلقاتش نوی نوی نو بودن این صدا رو داشتم. بوی نوی موتور و متعلقاتش رو حتما شما هم تجربه کردید و این فقط یه معنی میده. موتور سر سیلندر منیفلد اگزوز انباره ها و سایر متعلقات هنوز نوی نو هستند و قاعدتا از ظن و گمان مبرا،از طرفی اگر مشکل در ما بقیه ادوات موتوری متصل بود شک نکنید که علایم دیگری نیز بغیر از این صدا بهمراه داشت ثانیا حدود ده سال قبل خودروی ۲۰۶ ام رو برای تعویض روغن به تعمیر گاه برده بودم و پس از تحویل و شروع رانندگی درست صدایی به مانند همین رو تجربه کردم. این صدا اونقدر قوی بلند و ترسناک بود که بلافاصله به همانجا مراجه کردم و در کمال تعجب متوجه شدم که اقایون فیلتر هوا رو درست کار نگذاشته اند و موتور از او ناحیه هوا میکشد و بلافاصله پس از جایگزاری صحیح مشکل حل شد
مورارد دیگه ای رو هم از این صدا از صاحبان حودرو های مختلف شنیده ام که باعث شده با احتمال بالا به این قطعه ی بظاهر ساده شک کنم. گرچه جک من در سیستم فیلتر و دریچه و درب ان مشکلی نداشت ولی بازم اعلام میکنم که به احتمال بال یه جایی از این قطعه داره میلنگه که این صدا رو ایجاد میکنه. ایشالا که همینه. حالا شمام برای رفع عیب تشریف ببرید و در خواست هواکش کامل بدید که براتون تعویض کنن. بی ضرره! ایشالا که از همینه. حتما نتیجه رو همین جا اعلام بفرمایید فعلا شدیدا در گیر رفع این عیب هستم. ایشالا بزودی روشنگریها و مسایلی دیگه در مورد گیرباکس را بازگو خاهم کرد:)
faryad
۱۰ آذر ۱۳۹۳با سلام دوست محترم
منم همین مشکل رو دارم امروزم فیلتر هوای توسان خریدم وعوض کرم ولی متاسفانه درست نشد…
ممنون میشم اگه ایراد رو پیدا کردید کامنت بذارید
متشکرم- اتومات 2300کار کرد
َA.Azimian
۱۰ آذر ۱۳۹۳سلام
دوستان عکسهای این آگهی رو ببینید. واقعا خوشگل شده. تو ایرانم هستش و چراغای جلو رو خیلی تمیز درآورده.
http://www.bama.ir/car/details-2-1970808/1393-jac-j5-1.8-for-sale
دادا
۱۰ آذر ۱۳۹۳آقا رضا۳ منظورتو متوجه نشدم واصلا منظور خاصی نداشتم اصلا طرفم شما نبودید ولی بهتره کمی پاک تر بنویسیم.همه تان میدانید بنده کلا رکم واز کسی جز خدا نمیترسم واینجا نباید کسی به کسی توهین کنه.درهرحال بنده صحبتام کلیه اما گاهی باید متوجه شید منظورم کیه هرچند حرفاش تکراری وکلی وگاهی کمک کننده اس. اما خالی بندیش اذیت کننده بود امیدوارم من بعد بیاد کمک کننده باشه نه نظرو با خالی بندی همراه کنه.جالب نیس…سن عزیز نظر لطفتونه من هرچی تجربه کنم میگم نه کم نه زیاد.امیدوارم کمک کننده باشه…من که بغیر ازمسایل تکراری گذشته که بارها گفته شده واقعا ازسواریش لذت میبرم وامیدوارم دوستان هم لذت ببرن ولی حقیقتیس ترمز دستی خیلی سر تر از اتوماته این واقعیت غیرقابل انکاره اما قبول کنیم ترمز دستی با اتومات در هر ماشینی فرق میکنه حالا شدت و حدت داره…تاحالا ۱۱۳۰۰رفتم مشکل خاصی پیش نیومد وصدای موتور واقعا بی صداس با تعویض شمع بی صداترشده عینهو سیلو اما درسرعت بالا زوزه باد از کناره های جلو وآینه سمت راننده موقع پایین بودن پنجره اذیت کننده س اما راحتیش فعلا پیروز این مبارزه ی دایمی یه که بابا فعلا ولش
دادا
۱۰ آذر ۱۳۹۳پینار عزیز چطور تو که ماشین اتومات نداری میگی دستی سرتره.برادر معلم تو اون موقع اومدی کلی نفی اتومات کردی وبعد اومدی گفتی همه ی ماشینارو داشتی الانم شاید درحد یه دور زدن ویا مسافرت کوتاه مدعی هستی که کاملا به این ماشین اشراف داری هم دستی هم اتومات ومیای یهو اعلام میکنی این همه هزار رفتی درعرض چندهفته کیلومتر ماشینت پرواز میکنه ومسایل دیگه…که دوستان اگر سیر نوشته هاتو ببینن کمتر از نجربه ات گفتی وکلی گوی و تکراری…یه عده هم همیشه تاییدت میکنن.بس کن چی می خوای ثابت کنی تو هم مثل خیلیا بیا با گفته هات اگرم نادرست کمک کن نه فقط بیایو کلی بگی .بنده چهارماه دستی داشتم تا ۱۰هزار فکرکنم رفته بودم اون ماشین عیبایی داشت که اصلا این ماشین اتومات نداره.بنده عیباشو لمس کردم ازجمله وقتی کولر رو توظهر واوج گرما میگرفتم صدای موتور وکمپرسور واقعا اذیت کننده بود اصلا اتو این مشکل رو نداره وبقیه مسایل که از حوصله خارجه پس جنابعالی چطور ادعا میکنی هرچند بنده ایمان دارم شما هیچ گاه نرفته بودی بلکه اسمات جایگزینت شده بودن درهر حال از چیزی که نمیدونی ونداری دم نزن دوست من.میدونم بعد کامنتم سیل دیس لایکاس وحرفای طرفدارانه علیه من نوشته میشه اما بدون خللی درمن ایجاد نمیکنه.دوستان برید ببینید این آقا نظر جالب وتازه یی داده آخه انسان تو یکسال ۴۷تا بره کلی تجربه بدس میاره نه همش بیاد کلی بگه وشماره بده ورضای خدا رو تونوشته هاش بیاره…دوستان تعصب الکی رو بذارید کنار واقع بین باشید.بنده آماده حملات واقعی وحتی مجهول تان هستم.بنده آذری نیستم فقط ایران برایم مهم هس وراست گویانش.پس بصرف لهجه ی آذری پینار حمایت الکی نکنید واقع بین باشید
ali
۱۰ آذر ۱۳۹۳دوستان برای حل مشکل ترمز اتومات بنده با تجربه ای که درمدتی که ماشین روداشتم درمیون میذارم شاید براشماهم راضی کننده باشه ماشین در یک توقف 7-8 ساعته ترمزش سفت میشه که این مشکل برای من به این شکل حل میشه قبل ازروشن کردن موتور سوییچ روبازکنید و2-3 بارروی پدال ترمز فشاربیارید بطوریکه ابتدا پدال نرم وبافشارهای بعدی سفت میشه بعدازچند فشاروی پدال وسفت شدن موتوررو روشن کنید (پا روی پدال)که باروشن شدن موتور ترمز کاملا نرم میشه ومشکل سفتی پدال بوجود نمیاد این مشکل برای من کاملا به این روش حل شده وکاملا کاریست وامیدوارم برا شما هم چنین باشه.
مجتبي
۱۰ آذر ۱۳۹۳دوستان من الان یک خودروی رنو پی کی دارم که مشکلاتی از قبیل سرو صدای زیاد کابین و انتقال تمام صداهای کف خیابون و ترک ها و دست اندازها به ستون فقراتم و بوی دود ماشین ها پس از روشن کردن بخاری و کولر و صدای زوزه باد از لای درب ها در سرعت بالا و ترمز مقداری ضعیف و کشش ضعیف در سربالایی ها به همین دلبل تصمیم به تعویض خودرو گرفتم البته ابتدا قصد خرید ال 90 داششتم ولی قیافش به دلم نچسبید و رفتم جک ثبت نام کردم دستی تحویل دی اولش همه جا به به و چه و چه بود اما اواخر دیدم با نظرات دوستان تمامی مشکلاتی که الان در پی کی دارم دقیقا در جک هم وجود دارد حالا به نظر دوستان همین پی کی رو نگه دارم و یا جک را بعد از تحویل سوار شم واقعا سر دوراهی موندم با توجه به 40 میلیون اخلاف قیمت لطفا کمک کنید :)
محمد
۱۰ آذر ۱۳۹۳آقا مجتبی عزیز،من سال83 پی کی داشتم(قبلا تو کامنت هام نوشته بودم)سال86پراید گرفتم سال90 هم 206 تا آبان امسال هم داشتمش ویه حدود45 روزهم مگان برادرم دستم بود که برایش بفروشم خودش خارج کشوربود.
عرض من اینه اگردوستان گله ایی دارن یا اعلام عدم رضایت میکننداز جک5 به خاطرمقایسه این خودرو با رنج قیمت آن با خوذروهای هم رده خودشه از47میلیون دستی تا57میلیون اتوماتش.وگرنه من به جرات میگم هیچکدام از خودروهای ایرانی با جک واقعی (بدون عیب و ایراد)قابل رقابت ومقایسه نیستند(گفتم من خودم4تاشونو سوارشدم برادرخانمم ال 90 داره و 2تا باجناقم روا وهمچنین پارس دارن و پدرم هم پیکان داشت).نگران نباش و امیدبه خدا داشته باش وهرگزپشیمان نشومبارکت باشه فقط حواست باشه دروهمسایه چشمت نزنن خخخخخخخخخخ
انشاالله اواسط بهمن تحویل میگیری
احمد محمودی
۱۰ آذر ۱۳۹۳جناب ایلیا ر. فرموده بودید این همه تعصب برای یک خودرو چینی؟ برای چی! بهتر نیست نظر خودتون رو اینجوری اصلاح کنید مثلا:این همه تعصب برای یه خودرو بی کیفیت؟
وقتی اسم چین میاد انگار به غرور ملیمون برمیخوره.حالا وقت برخوردن به این غرور نیست. بذاریم ایشالا یر موقعش.اگه تعصب داریم، جاهای دیگه هست که نشونش بدیم. اسم چین که اومد، بدمون نیاد. به خودرو جک علمی تر نگاه کنیم، مه تعصبی.
البته خود شما شاید اینطور.صلاح میدونید که من نمیدونم. معذرت میخوام.
رضا
۱۰ آذر ۱۳۹۳سلام دوستان من جک اتومات دارم اما اصلا مشکل ترمز در شروع حرکت ندارم
البته موقع تحویل خودرو مسول تحویل خودرو گفت بعداز روشن شدن خودرو 10 ثانیه برای فعال شدن سیستم های الکترونیکی و 10 ثانیه هم برای هواگیری ترمزها زمان لازم هست .
یعنی جمعا 20 ثانیه صبر کنید بعد حرکت.
در هر صورت اصلا نگران نباشید بسیار ترمزهای قدرتمند و خوبی داره.
بابك
۱۰ آذر ۱۳۹۳لاستیک رو با هم سایز هانکوک عوض کنم یا همین خوبه؟قصدم کاهش نویز ایجاد شده بروی اسفالتهای دونه درشت هستش. در مورد ترمز هم حق با شما بود. منم اینکاری که گفتید انجام دادم و بدون چوب شدن در ابتدای حرکت ترمز گیری انجام شد
محمد
۱۰ آذر ۱۳۹۳درود به همگی شما
1 کلام تورو عزیزتون قسمتون میدم که از نمایندگی های فروش محصولات کرمان موتور به هیچ وجهه من الوجوهی خرید و یا ثبت نام نکنید ”
اگر خواستید صفر سوار بشین از دست بخرید تورو جان عزیزاتون ”
من 3 ماه ثبت نام کردم هنوز ماشین تحویلم ندادن ”
3 ماه پیاده میرم میام پوست از سرم کنده شده ”
به نظر من دزد ترین شرکتها همین خودرو سازها هستن ”
انشالله به خاک سیاه بشینن
باتشکر از وقت شما
فردین
۱۰ آذر ۱۳۹۳سلام. دادا جان 60تومات دادی ماشین انتظار هواپیما ازش داری جون بچه هات خودت کمی واقع بین باش. آقای پینار خیلی به مردم کمک کرده است لطفا بد گویی نکن.
سیامک
۱۰ آذر ۱۳۹۳ماشین بسیار خوب و با کیفیتی است من 3ماهه جی5دستی دارم غیر از صندلیهای سفت ایرادی ندیدم واز پینار عزیز هم متشکرم که راهنماییم کرد.
متین
۱۰ آذر ۱۳۹۳سلام بر همگی جک سواران. ما باید انتظار بکشیم تا کیفیت جک برامون مشخص بشه یکسال کارکرد برای شناختن کیفیت یک ماشین درست نیست من مدت 6ماه است که جی5دستی دارم و 11هزار هم کارکرد و خیلی هم از ماشینم راضیم و از برادر گرامیم آقای پینار نیز نهایت سپاسگذاری دارم که خالصانه کمکم کرد و عیب و ایراداتش و نقاط قوتش را برام بازگو کرد و هر چی گفته بود واقعا درست بود. دستشان درد نکند
فرهاد شیراز
۱۰ آذر ۱۳۹۳باسلام خدمت بروبچ خوب ایرونی وخصوصا پینار عزیز که یکی دو دفعه تلفنی با ایشون تماس تلفنی داشتم.
من هم حدود یک ماه است که جک دستی راگرفتم.وازش واقعا راضی هستم.فقط مسئله ای که ازارم میده.
شتاب اولیه است
که به نظرم کم است البته میدانم که وزن ماشین زیاد است ونباید توقع بیجا از یک ماشین 111 اسب بخار داشت .
ولی روی سخنم با دوستانی است که که دستی دارن است میخوام بدونم دوستان هم همچنین احساسی دارن ودر سر بالایها با کمبود کشش مواجه هستند یا اینکه به مرور بهتر خواهد شد وایا میشود کاری کرد که شتابش بخصوص در سربالایها بهتر شود.جک خوشگلم حدود 1100 تا رفته.از نمایندگی هم که سئوال کردم میگفت نه مکمل بربز نه بنزین سوپر /واقعا نمی دام که درست میگن یا نه .
لطفا دوستان در این مورد نظراتشون بگن
باسپاس
رضا3
۱۰ آذر ۱۳۹۳دوستان یه چند روزیه سایت کرمان موتور ارور میده نمیتونم وارد سایت بشم شمام یه همچین مشکلى دارید
محمد
۱۰ آذر ۱۳۹۳مشغول تغییرات در صفحات آن هستند و اتفاقا خوشگلش کردن.ای کاش کمی هم فکر کیفیت خودروهایشان میکردند.
علی
۱۱ آذر ۱۳۹۳باز شه بری چی ببینی “در انتظار تخصیص خودرو”
امیرحسین
۱۰ آذر ۱۳۹۳جک s5 تا چند روز دیگه برای فروش روی سایت کرمان موتور قرار می گیره با قیمت 72 میلیون تومان و با پرداخت 40 میلیون پیش و تحویل اردیبهشت. موفق باشید
فرید
۱۰ آذر ۱۳۹۳سلام به همه دوستان جک سوار، امروز با برادرم رفتیم نمایشگاه بین المللی قطعات، لوازم و مجموعه های خودرو، همه چیز بود، قطعات خودرو برای خط تولید از یه دونه پیچ بگیر تا قطعات بزرگ، آپشن و لوازم جانبی هم زیاد بود، کفی زیر پایی، DVD, ضربه گیر کمک فنرها و غیره، اما جا تون خالی چشمم خورد به یه غرفه داخل محوطه که سیستم کی لس و انجین استارتر و آپشنهای دیگه نصب میکرد، گفت رو همه ماشین ها قابل نصبه حتی پراید، قیمت با ریموت فول 1350000 , اما هم زیبا بود هم با کیفیت، گفت نصب در محل هم داره، آدرسش ظفر بود، گفت رو جی5 هم نصب کرده، این عکس رو فعلا ببینید رو پرادو نصب شده تا بریم سراغ آدرس و عکسهای دیگه http://upload7.ir/viewer.php?file=33765166627543055158.jpg
محمد
۱۱ آذر ۱۳۹۳فریدجان به نظرشما کی لس استارتر خوبه یا دزدگیرخوب؟
درضمن مشکلی تو سیستم ایجاد نمیکنه؟
نمایشگاه قسمت کرمان موتور رفتید؟مخصوصا قطعات جک5؟
فرید
۱۰ آذر ۱۳۹۳اینم یه عکس از دکمه استارتر http://upload7.ir/viewer.php?file=47912378125934956556.jpg
فرید
۱۰ آذر ۱۳۹۳اینم عکس یکی از ریموت ها، ۳ مدل ریموت داره http://upload7.ir/viewer.php?file=33161219991494508011.jpg ،دکمه استارتر جای محل سوییچ نصب میشه، و درب خودرو توسط این ریموت که دسته شماست با نزدیک شدن به خودرو باز میشه، و با دور شدن قفل میشه، البته 2 مدل کی لس داریم که مدل فول تر روشن و خاموش کردن خودرو با ریموت هم داره و صندوق پران.
فرید
۱۰ آذر ۱۳۹۳http://upload7.ir/viewer.php?file=54233285349661087165.jpg اینم عکسه نصب شده استارتر روی پژو ۲۰۶