صنعت خودروی کشورمان طی این سالها کاملاً تحت تأثیر برندهای چینی قرار داشته است. تا همین چند سال پیش شاهد مونتاژ خودروهای قابل قبولی همچون نیسان ماکسیما، هیوندای ورنا، آوانته و… بودیم اما هرچه پیشتر میرویم واردات و عرضه محصولات چینی را میبینیم که اکثر آنها نیز پس از مدتی به دلایل مختلف دیگر عرضه نشدهاند.
اما یکی از باسابقهترین برندهای چینی حاضر در کشور ما جک JAC است که با چندین خودروی مختلف توانسته طرفداران گوناگونی را به دست آورد. یکی از محصولات شناخته شده جک برای ما سدان J5 است که بین سالهای ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶ عرضه شد و ما در این نوشتار میخواهیم به بیان مشخصات، مزایا و معایب این خودرو به ویژه برای خریداران خودروهای کارکرده بپردازیم. پس حتماً با ما همراه باشید.
طراحی ظاهری جک J5
در بین سدان های متوسط بازار کشورمان، جک J5 یکی از هماهنگترین طراحیهای ظاهری را دارد. این خودرو توسط شرکت مشهور پینین فارینا طراحی شده و میتوان آن را زیبا دانست. در بخش جلو چراغهای کشیده و جلوپنجرهای هماهنگ دیده میشوند که اگرچه هیجانانگیز نیستند اما حداقل چشمها را اذیت نمیکنند. در پروفایل جانبی نیز خط شانه پر رنگی دیده میشود که از یکنواختی این بخش میکاهد. نمای عقب شاید بحثبرانگیزتر از سایر نقاط بدنه باشد اما علیرغم وجود برخی کاستیها هنوز هم میتوان آن را قابلقبول دانست. در کل باید گفت J5 یک سدان با ظاهر خوب نسبت به سایر خودروهایی است که طی این سالها در خیابانها دیدهایم.
طراحی داخلی جک J5
وقتی وارد کابین شوید طراحیای را خواهید دید که دنبالهروی بدنه است. بخش داخلی J5 از طراحی مدرنتری نسبت به تولیدات داخلی سود میبرد و از جمله ویژگیهای آن میتوان به فرمان و پشت آمپرهای اسپرت اشاره کرد. البته شاید طراحی ورودیهای هوای J5 سؤالبرانگیز باشد و از زیبایی کابین بکاهد ولی در کل نقص چندانی به طراحی این بخش وارد نیست هرچند که نمیتوان آن را برجسته و بهیادماندنی توصیف کرد. نقطهضعف اصلی J5 در این بخش به کیفیت متریال بکار رفته مربوط میشود که در درازمدت باعث به سر و صدا افتادن کابین خواهد شد.
جدای از این موارد فضای کافی برای چهار سرنشین وجود دارد و صندوق بار نیز نیازهای یک خانواده متوسط را رفع خواهد کرد. در مجموع طراحی و کیفیت کابین این سدان چینی برای خریداران قابلقبول به نظر میرسد هرچند در زمانهای که همه خودروها از برخی عناصر مدرن همچون نمایشگرهای بزرگ استفاده میکنند، نبود این ویژگی یک نقطهضعف به حساب میآید.
پیشرانه و گیربکس جک J5
این سدان چینی در ابتدا با پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری که قدرت ۱۱۱ اسب بخاری و گشتاور ۱۴۶ نیوتون متری داشت روانه بازار شد اما کرمان موتور بعدها عمده تمرکز خود را روی نسخه اتوماتیک J5 که پیشرانه قویتری هم دارد گذاشت. در دل نسخه اتوماتیک این خودرو پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری ساخت میتسوبیشی قرار میگیرد که خروجی ۱۴۰ اسبی و گشتاور ۱۶۵ نیوتون متری تولید میکند. این پیشرانه با گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک همکاری دارد.
پیشرانه J5 از نظر قدرت و گشتاور کمبود خاصی ندارد اما گیربکس ۴ سرعته آن نمیتواند انتظارات را برآورده کند و به همین خاطر شاهد افت شتاب گیری خودرو خواهید بود. نکته دیگر نیز به مصرف سوخت خودرو به ویژه در نسخههای اتوماتیک مربوط میشود که بالاتر از آن چیزی خواهد بود که تصور میکنید. در مجموع پیشرانه J5 را میتوان بادوام و خوب برشمرد هرچند عدم وجود گیربکس اتوماتیک بهروز و با تعداد دندههای بیشتر جزو معایب آن هستند. در جدول زیر مشخصات فنی نسخه اتوماتیک J5 خدمت شما عزیزان ارائه شده است:
حجم موتور (سیسی) | ۱۸۳۴ |
استاندارد آلایندگی | Euro IV (یورو ۴) |
حداکثر قدرت (HP/RPM) | ۱۴۰ اسب بخار در دور موتور ۶۵۰۰ دور در دقیقه |
حداکثر گشتاور (NM/RPM) | ۱۶۵ نیوتن متر در طیف دور موتوری ۵۰۰۰ دور در دقیقه |
جعبهدنده | ۴ سرعته اتوماتیک جلو، Tip Tronic |
سیستم فرمان | چرخ دنده شانهای (Rack & Pinion)، کمک هیدرولیکی |
سیستم ترمز | جلو دیسک دو جداره با قابلیت تهویه و خنک شونده، عقب دیسک – مجهز به ترمز ضد قفل (A.B.S) چهار کاناله (تمامی چرخها) – قابلیت توزیع هوشمند نیروی ترمزی بر حسب وزن و بار (E.B.D) |
سیستم تعلیق | جلو، فنر حلقوی با ستون مک فرسون – عقب فنر حلقوی و اتصال جناقی دوبل مستقل |
حجم مخزن سوخت (لیتر) | ۵۵ |
حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت) | ۱۷۵ |
سایز چرخها | مجهز به رینگ ۱۶ اینچ آلومینیومی |
طول خودرو (میلیمتر) | ۴۵۹۰ |
عرض خودرو (میلیمتر) | ۱۷۶۵ |
ارتفاع خودرو (میلیمتر) | ۱۴۶۵ |
فاصله دو محور (میلیمتر) | ۲۷۱۰ |
وزن خالص (کیلوگرم) | ۱۳۵۵ |
امکانات و تجهیزات جک J5
J5 در زمان معرفی اولیه که به حدود ۱۰ سال پیش بازمیگردد از امکانات قابل قبولی سود میبرد اما شاید فقدان برخی موارد همچون نمایشگر لمسی باعث شود این خودرو در مقابل رقبای بهروزتر خود کم بیاورد اما بااینحال هنوز هم J5 را از نظر تجهیزات و امکانات میتوان خودروی خوبی دانست. در ادامه تجهیزات و امکانات این خودرو ذکر شدهاند:
کیسه هوای راننده و سرنشین جلو |
صندلی جلو با قابلیت تنظیم در ۸ جهت |
تنظیم دستی پشتسری |
سیستم کنترل باد لاستیکها TPMS |
کنترل سیستم پخش روی غربیلک فرمان |
سیستم خنککننده روغن گیربکس اتوماتیک |
کمربند ایمنی سرنشینان جلو پیش کشنده |
کمربند ایمنی سرنشینان عقب |
کمربند ایمنی با تنظیم ارتفاع |
سیستم ضد سرقت |
قفل ایمنی کودک |
ترمز ABS و EBD |
چراغ مه شکن جلو و عقب |
چراغخطر لادری (چهار درب) |
رینگ اسپورت آلومینیومی |
چراغ جلو و عقب هالوژن |
شیشهبالابر جلو و عقب برقی |
آینه جانبی برقی |
صندلی و روکش فرمان چرمی |
سیستم رادیوپخش MP3/CD/USB با ۴ باند |
تنظیم نور صفحه کیلومتر |
آنتن شیشهای |
آینه جانبی دارای گرمکن |
تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو |
فرمان هیدرولیک با قابلیت تنظیم ارتفاع |
قیمت جک J5
همانگونه که گفته شد این خودرو از سال ۱۳۹۶ به بعد عرضه نمیشود و به همین خاطر نمیتوان نمونههای صفرکیلومتر آن را پیدا کرد؛ اما با گشتوگذار در میان آگهیهای موجود باید دانست برای خرید نسخه اتوماتیک J5 باید بودجهای حدود ۳۵۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان را بسته به مدل و کارکرد خودرو کنار بگذارید.
رقبای جک J5
این سدان چینی در بخشی از بازار قرار گرفته است که رقبای زیادی برای کسب سهم و جلب نظر خریداران رقابت میکنند. از جمله رقبای این خودرو میتوان به تندر ۹۰، دنا پلاس اتوماتیک، برلیانس H330، فاو بسترن b50، ام وی ام ۵۵۰ و… اشاره کرد. مقایسه مفصل این خودروها با یکدیگر در این نوشتار نمیگنجد اما بهطورکلی باید دانست خودروهای تولید داخل از مزیتهایی همچون بازار فروش دستدوم بهتر و فراوانی قطعات یدکی و خدمات برخوردار هستند درحالیکه محصولات چینی معمولاً با مشکل کمبود قطعات یدکی و افت قیمت دستوپنجه نرم میکنند. به همین خاطر بهتر است در خرید خودروی دستدوم به اولویتهای خود و اینکه تا چند سال خودرو را نگهداری خواهید کرد فکر کنید.
مزایا و معایب جک J5
همانطور که گفتیم از جمله مزایای این خودرو میتوان به طراحی خوب، پیشرانه بادوام و قوی، فضای کابین جادار برای خانوادههای کمجمعیت و ایمنی مناسب اشاره کرد. در مقابل جک J5 معایبی هم دارد که شامل متریال نه چندان باکیفیت کابین، گیربکس قدیمی و کند، مصرف سوخت نسبتاً بالا، کمبود قطعات و لوازمیدکی میشود.
نقاط قوت | نقاط ضعف |
طراحی ظاهری خوب | متریال بیکیفیت کابین |
پیشرانه بادوام و قوی | گیربکس قدیمی و کند |
فضای کابین جادار | مصرف سوخت بالا |
ایمنی مناسب | کمبود قطعات یدکی |
جمعبندی
جک J5 سدان را میتوان یکی از گزینههای خوب چند سال اخیر برای بازار داخلی دانست هرچند که این خودرو دیگر عرضه نمیشود. همین مشکل گریبان گیر اکثر خودروهای چینی در کشورمان است. این دسته از خودروها از همان ابتدای عرضه نیز به خاطر محدودیتهای شبکههای نمایندگی دارای مشکلاتی در زمینه تأمین قطعات و لوازمیدکی هستند و با قطع عرضه این مشکل حادتر نیز خواهد شد. نکته دیگر به افت قیمت و بازار فروش بدتر خودروهای چینی نسبت به خودروهای داخلی مربوط میشود و اگر به دنبال خرید J5 هستید حتماً باید به این نکات توجه داشته باشید. اگر خودروی خود را زود عوض میکنید و دنبال دردسرهای پیدا کردن قطعات یدکی نیستید شاید بهتر باشد نگاهی به خودروهای دیگر همچون تندر یا دنا داشته باشید.
توضیح: این مطلب به روزرسانی شده است.
فرید
۱۰ آذر ۱۳۹۳وhttp://upload7.ir/viewer.php?file=12379112013633847190.jpg یه عکس دیگه از استارتر نصب شده روی رونیز
محمد
۱۰ آذر ۱۳۹۳آقا فرید من چندروز پیش یه کامنت گذاشتم بدین صورت که آیا:
1-میشه کی لس استارترروی جی 5 دستی نصب کرد
2- آیا بخش آپشن اضافی داره یا انجام میدن؟
3-آیا ضریب امنیتیش بالاست یا همین دزدگیرخودمون نصب کنی
فرید
۱۰ آذر ۱۳۹۳عکس نصب شده روی رونیز http://upload7.ir/viewer.php?file=12379112013633847190.jpg
فرید
۱۰ آذر ۱۳۹۳و عکسه نصب شده روی هیوندای سانتافه2014 http://upload7.ir/viewer.php?file=19453616049156390617.jpg
احمد محمودی
۱۰ آذر ۱۳۹۳سلام.اول سال ۹۳ از ایران خودرووو زنگ زدند بیا دویست وخورده ایتو ببر. رفتم تحویل گرفتم. نو بود بوی نوییم میداد. سوار شدم ورفتم.چند روز بعد، یه شب تاریک،یه شب مهتاب توی اتوبان، چراغهاش خاموش شد. باید تا رسیدن به یه آبادی می ایستادم دوباره روشن میکردم دوتا چند دقیقه میتونستم رانندگی کنم. چند روز بعد فقط دو سه تا کلاچ اولی راحت پایین میرفت و الباقی، تو گویی بیل بر زمین سخت میفشردم.چند روز بعد صدایی از داخل، که صافکار به زیرو بندساز و برعکس. شدم توپ پینگ پنگ. چراغ هارو که هیچ نمایندگی، در توان تعمیر نبود و اونم مثل همان توپ قبلی تا یکی خارج از نمایندگی درستش کرد. سرو صدای داخل که شکستگی صندلی بود که شانسی معلوم شد و با چسب ۱،۲،۳میشد چسبوند که پارچه نسوزه فروختمش به خانمی، میگه دیسک صفحه رو چند روز بعد آورده پایین، الان درا قفل میشند و ریموت روش کنترل نداره، راهنما ها برا خودشون شروع میکنند به زدن گاه یکی از شیشه بالا بر ها خرابه وگاه جاش رو میده به بغلی.صندلی که نگو پشت سری رانند ه هم گویا شکسته بوده و خبر نداشتم، این دیگه پای خودش.
حالا گفته نه بقیه پولت رو میدم نه میخوام به اسم کنم و نه فک پلاک. این متاع با ارزشترین رو به خوبی و خوشی بیا ببر سر خونه زندگی اصلیش.
شما بگوبید چه کنم. ر-اعتمادی
این بود مختصری از شرح حال یکی از خودرو های ایرانی من
احمد محمودی
۱۰ آذر ۱۳۹۳سلام.اول سال ۹۳ از ایران خودرووو زنگ زدند بیا دویست وخورده ایتو ببر. رفتم تحویل گرفتم. نو بود بوی نوییم میداد. سوار شدم ورفتم.چند روز بعد، یه شب تاریک،یه شب مهتاب توی اتوبان، چراغهاش خاموش شد. باید تا رسیدن به یه آبادی می ایستادم دوباره روشن میکردم دوتا چند دقیقه میتونستم رانندگی کنم. چند روز بعد فقط دو سه تا کلاچ اولی راحت پایین میرفت و الباقی، تو گویی بیل بر زمین سخت میفشردم.چند روز بعد صدایی از داخل، که صافکار به زیرو بندساز و برعکس. شدم توپ پینگ پنگ. چراغ هارو که هیچ نمایندگی، در توان تعمیر نبود و اونم مثل همان توپ قبلی تا یکی خارج از نمایندگی درستش کرد. سرو صدای داخل که شکستگی صندلی بود که شانسی معلوم شد و با چسب ۱،۲،۳میشد چسبوند که پارچه نسوزه فروختمش به خانمی، میگه دیسک صفحه رو چند روز بعد آورده پایین، الان درا قفل میشند و ریموت روش کنترل نداره، راهنما ها برا خودشون شروع میکنند به زدن گاه یکی از شیشه بالا بر ها خرابه وگاه جاش رو میده به بغلی.صندلی که نگو پشت سری رانند ه هم گویا شکسته بوده و خبر نداشتم، این دیگه پای خودش.
حالا گفته نه بقیه پولت رو میدم نه میخوام به اسم کنم و نه فک پلاک. این متاع با ارزشترین رو به خوبی و خوشی بیا ببر سر خونه زندگی اصلیش.
شما بگوبید چه کنم. ر-اعتمادی
این بود مختصری از شرح حال یکی از خودرو های ایرانی من البته سالهاست که این دو سرمایه دار در فکر بهبود کیفیت خودرو های خودشون هستند، فقط رو نمیکنند تا این عبادت بزرگ که همانا خدمت خلق هست از اجر جزیلش کم نشه که اعظم العباد ه اجرا، اخفاها
sunmartin
۱۱ آذر ۱۳۹۳رقیب جدی حک هم به دست مشتریان رسید بسترن b50f یک چینی دیگه..قیمت بالایی داره بازهم ازلحاظ قیمت جک برنده هست با موتورهای مشابه
احمد محمودی
۱۱ آذر ۱۳۹۳سلام. اوایل که از ماشینهای ساخت کشور چین لیفان ۵۲۰و ام وی ام ۱۱۰بیشتر نبود، کور کورانه طبق نظر یکی از دوستان مخلص،چری ویانای تازه واردی رو خریدم یک سال باهاش رانندگی خوب سریع وپر شتابی داشتم که بسیار هم لذت بخش بود.بخاطر اینکه خودرو پرشتابتری رو میخواستم با خاطره ای ال ایکس ۸۵ قبلی که بدلیل سفت بودن صندایاش فروخته بودمش وشاید بعضی بهانه های خانوادگی، این رو هم فروختم و مجددا همون نوع ماشین رو با مدل ۹۰ خریدم. پشیمانی سخت بود. روزها گاه اون رو میبینم که به خودرو و پارس در پیتیم دهن کجی میکنه. مبالغه نمیکنم به جون عزیزانم.خودرو چینی خوبی بود. در رانندگی باهاش هیچ مشکلی نداشتم، در فروششم همینطور. حالا هم نه با چشم بسته، بل با همین راهنماییهای شما دوستان و…..جک اتوماتیک نوشتم. ظاهرا دو هفته دیگه تحویل میدند. بدون غرض هرچی که باشه براتون بازگو میکنم. ولی تا حالا بهترین ماشینم همون چری بوده.این یکی رو هم با این امید نوشتم. من پول برای ماشین کره ای یا ژاپنی ندارم. اگه داشتم حتما اونهارو انتخاب میکردم ولی با این جیب نسبتا تهی ترجیح میدم بین بد و بدتر، بد چینی رو انتخاب کنم، نه بد ترایرانی رو .با آرزوی سلامتی شما.عزیزان و به این امید که همدیگه پرخاش نکنیم و موضع نگیریم برای هم.
فرید
۱۱ آذر ۱۳۹۳سلام به همه دوستان جک سوار، من دیروز رفته بودم نمایشگاه قطعات خودرو، چندتا کامنت و عکس گذاشتم از کی لس استارتر که اونجا بود اما فقط کامنت آخری تو صفحه قبل اومده با لینک ناقص، نمیدونم سایت چرا این طور شده، الان 6 صبح دارم میرم سره کار برگردم توضیح میدم دوباره.من کی لس میذارم، 1350000 تومان
يونس
۱۱ آذر ۱۳۹۳سلام
برو بچه های اهواز – علی جان نمایندگی کرمان موتور در اهواز اعتدالی و خیاط زاده هست که اصلا تنوع آپشنشون چه از لحاظ فضا چه از لحاظ محصولات آپشن در حد ضعیفی عرضه می شه چاره ای نیست اهواز اتوماتیک 3900 کیلومتر
reza
۱۱ آذر ۱۳۹۳با سلام خدمت دوستان دیروز بعد از یکماه تاخیر خودرو رو تحویل گرفتم و از کرمان موتور تا تهرانپارس روندم جالبه بدونین من قبلا پیکان پراید 206 تندر 90 و مزدا ی نیو داشتم با مسائل منفی که تو این سایت شنیده بودم خیلی دلچرکین شده بودم که آخریش همین دوستی بود که ماشینو در حد پی کی پایین آورده بود و تردید پیدا کرده بود سر خرید j5 بگذریم در هرصورت خوبه بدونین این ماشین واقعا توی قیمت خودش عالی هست صدای اضافی از اتاق نمیاد صدای باد آزار دهنده نیست ایرکاندیشن با دقت خوبی عمل میکنه دمای بیرون بصورت صحیح نشان داده میشه آب از سانروف داخل نمیاد دربها حتی صندوق عقب به راحتی و با صدای ماشینهای لوکس بسته میشه جنس لوازم داخلی اصلا بد بنظر نمیرسه و بوی بدی هم داخل اتاق نمیاد ترمزها بسیار خوب هستند و در نهایت رنگ ماشین مشکلی نداره جالبه بدونین گریبکس اتو این ماشین در حد خودش خوبه درسته دنده ها رو سریع تعویض میکنه اما با فشار تا نیمه 1دنده و تا انتها 2 دنده معکوس میده و مشکل خاصی نداره بنظرم دوستانی که مشکل با گریبکس دارن یا ماشینهای دنده ای داشتن و با اتومات آشنا نیستن یا اتوماتهای بالای 2500 سوار شدن چون اونها گریبکسهای مدرن تر با قدرت بالای موتور در اختیار دارن و رانندگی باهاشون خیلی لذت بخش تره اما گریبکس این ماشین با گریبکسهای هم رده خودش مثل مگان و کرولای قدیمی و حتی لنسر های 4 دنده جدید برابری میکنه و عملکرد مشابهی داره اما با مزدا قابل مقایسه نیست چون گریبکس مزدا نیو یکی از گریبکسهای بسیار پیشرفته هست و بسیار هوشنمده اما این گریبکس هم با توجه به یدک کشیدن برند میتسو هوشمند هست و در نوع خودش قابل قبوله در ضمن لاستیکها هم بارز نیست و نوع مرغوب چینی هست در کل با توجه به هزینه ای که کردم راضی هستم . امیدوارم ماشین با دوامی باشه انشاء الله هر چند با دین قطعات داخلی و موتوری از لحاظ ظاهری بی کیفیتی مشاهده نمیشه موفق باشین خدا نگهدار
دادا
۱۱ آذر ۱۳۹۳متاسفانه دیروز آخرین روز نمایشگاه بود منم فکرمیکردم تا۶بعدازظهره نه ۴.پس منتظردوستان شدم به ترافیک خوردیم دقیقا موقعی رسیدیم که غرقه ها بسته داشت میشد وکسی داخل سالنا راه نمیدادن اینم ازشانس ویه کم شلوغی سرمون که الکیه.اما فرید خان من فقط همون غرفه ی بغل سالن کره وچنیا رو دیدم که شرکت کارن نمایندگی فیوژن چین وتحت استاندارد توف آلمان هست دیدم وصحبت کردم تو نمایشگاه ثبت نام ۷٪تخفیف میدادن.پاورویندوز جک نداشتن آیینه کرومیک با چراغ ۵۵۰وبدون چراغ زیرش ۵۰۰تومن کمی گرون بود.کی لس همون قیمت شما درسته سوار رونیز شدم روشنش کردم حتی دروبین عقب رو آینه کرومیک قسمت چپ آیینه روشن میشد.جالب بود واونطوری که دوستان میگفتن نمایشگاه جالب بود.امیدوارم راضی برگشته باشی.امروز برا سرویس رفته بودم گفتن ثبت نام شاسی بلند اس پنج از شنبه س ولی هنوز شرایط وقیمت معلوم براشون نکردن.اگه قیمت شما درست باشه می ارزه وبازارو یه تکون میده مطمئنم. اگه اتومات بدن باید تو فکرش باشم من دیگه سوار دستی نمیشم…درخاتمه بنده کمبودی ندارم بدگویی یا دروغ بگویم جواب ها مجهول بااسمای مجهول تر نمیدم چون درشان …نمیبینم.خوش باشید مجازیا.بد میگم دوستان
مهدی فدایی
۱۲ آذر ۱۳۹۳با سلام خدمت دوستان
طبق نوشته ی سایت برزیلی جک مدل اتومات ،یک سال دیگر همین موقع ها عرضه می شه .امید وارم کرمان موتور هم همون موقع ها اتوماتش رو بیاره
دلیلش هم اینکه که کلا تو چین تکنولوژی گیربکس اتومات رو شرکت ها ندارن و کم یابه و اکثرا از شرکت های خارجی و یا با کپی کردن و مهندسی معکوس (مثل جیلی) گیربس های ماشین های دیگه رو جور می کنن.
ولی انگار شرکت جک آستین بالا زده و داره تکنولوژیشو توسعه میده
اینم لینک سایت برزیلی با مترجم گوگل به انگلیسی باز کنید
http://www.jacmotorsbrasil.com.br/noticias/automotive-business/jac-leva-dois-suvs-ao-salao-do-automovel
رضا3
۱۱ آذر ۱۳۹۳امیر حسین عزیز سایت کرمان موتور چند روزیه ارور میده من از رخ s5 خیلى خوشم اومده گرچه خودم تحویل اذرj پنجم اما s5 هم خیلى خوبه اگه اطلاعات دیگه اى در مورد این خودرو دارى کمى بیشتر توضیح بده
علی
۱۱ آذر ۱۳۹۳چیزی که جدیدا خیلی تو خیابون به نظرم میاد خیلی از ماشین های ایران خودرویی چراغ ترمز، یا جلوشون سوخته یا روغن سوزی دارند
مهدی فدایی
۱۲ آذر ۱۳۹۳سلام
اره جدیدا منم خیلی تو خیابون دیدم که یکی از چراغ های عقب سوخته
بیشتر هم 206 و پراید اینجوری اند
علی
۱۱ آذر ۱۳۹۳j5 1500 کارکرد 2700، دیروز نمایندگی مرکزی سرویس اولیه رو انجام دادم، درها و سانروف رو خواستم بخاطر سدا رگلاژ بشه و رادیاتور بخاری هم هواگیری.
هنوز از درهای سمت راست و سانروف صدای کمی میاد و صدای شرشر آب از پشت داشبورد هم کمتر شده که البته تعمیرکار اصرار داشت که مشکلی ایجاد نمیکنه، با این حال انجام دادند که مقداری صدا کمتر شد. همچنان در حال لذت بردن از رانندگی با j5
بابك
۱۱ آذر ۱۳۹۳لاستیک ها را با نمونه هم سایز هانکوک کره ۳۰/۲۰۱۴ با تردور ۳۰۰ عوض کردم. نتیجه اینکه لاستیک خودش بهتر بود و این اختلاف ۵۵۰ تومن پولی که دادم اصن نمیارزه. دوستانی که میخان اینکارو کنن پیشنهادم اینکه نکنن. البته لاستیک فعلا نو هستش و تا باصلطلاح جا بیوفته زمان میبره. ولی از لحاظ نرمی در دست اندازهای ریز فرقی نکرده و شاید کمی هم خشکتر شده از لحاظ نویز هم تغییر محسوسی نکرده. بالانس و سنسور هم قاطی کرده که باید فردا ببرم نمایندگی. (مثلا بالنس در جا زد که دقیقتر باشه ولی ظاهرا گند زد)
فرید
۱۱ آذر ۱۳۹۳http://upload7.ir/viewer.php?file=47482390737985329391.jpg سلام به همه دوستان جک سوار، بله دادا جان درست میگی همون شرکت Karen, من دیروز قبل از ظهر اونجا بودم، کلی هم گشتم همه جا رو و اطلاعات کسب کردم، امروز هم با شرکت کارن تلفنی حرف زدم در مورد کی لس، و سوال های زیادی پرسیدم، فعلا در حال تحقیق هستم، اما فکر کنم تا یکی دو ماه دیگه نصب کنم، تا اون موقع هم بتونم پولشو جور کنم، اینم تصویر از کارت شرکت کارن، برید داخل سایتش از کلیه عکسها دیدن کنید
فرید
۱۱ آذر ۱۳۹۳اینم اطلاعات در مورد ضربه گیر کمک فنر که تو نمایشگاه بود، ۴۵۰ الی ۵۵۰ هزار تومان ،به نظرم هم گرونه و هم واجب نیست.http://upload7.ir/viewer.php?file=43579943011040534868.jpg
حسینی
۱۲ آذر ۱۳۹۳سلام من هم رفتم غرفه این شرکت که فقط این قطعه را داشت وبرای خودرو های متفاوت که اندازه ان فرق داشت چهل تومان فرق کوچک وبزرگ بود با اینکه حجم بزرگ ان دوبرابر بود در مورد گرانی ان بحث شد که گفتند پول تکنولژی این میگیره درحالی که اگر قیمت یک پنجم بو د فروش ان صد برابر یا شاید بیشتر میشد توصیه من این بود اگر ارزان نکنند چینی ها یا همین بچه های خودمون که رشته نانو کار میکنند کپی خواهند کرد (قیمت را به من 450 وبزرگ را 490 گفتند )
محمد
۱۲ آذر ۱۳۹۳450تا550 برای 4تا کمک؟یا هرکدوم450تا550تومان.
برای جک5 هم میشد نصب کرد؟
برای نصبش حق الزحمه میگیرند؟
آدرس جایی که بتوان مراجعه کرد نپرسیدی؟
حسینی
۱۳ آذر ۱۳۹۳سلام دوست عزیز قیمت برای یک جفت ونصب اسان وسط فنر با دو تا بست زیپی پلاستیکی نصب میشه موقع نصب با جک ماشین بلند کنی تا فنر باز بشه . برای سایز باید اندازه بین فنر را درحالت ماشن مسافرنداره را بدی سایز مناسب را به تو میدن البته اکثرا خودشون میدونستند.
حسینی
۱۳ آذر ۱۳۹۳تلفن 09121084103 و15 درصد تخفیف دارwww.ttcar.ir
محمد
۱۳ آذر ۱۳۹۳ممنونم
فرید
۱۱ آذر ۱۳۹۳سلام محمد جان ، کرمان موتور امسال تو نمایشگاه شرکت نکرده بود، سایپا و ایران خودرو و صنایع وابسته بودن، تو قسمت آپشن سایپا DVD فابریک تیبا بود، قشنگ طراحی کرده بودن درست مثل مگان بالای داشبورد. و DVD فابریک برای L90
محمد
۱۲ آذر ۱۳۹۳ممنونم/پس خوب شدنرفتم
Iman
۱۱ آذر ۱۳۹۳دوستان دی وی دی فابریک دستی و دوربین عقب مارک وینکادا به قیمت یک میلیون خوبه نصب کنم یا نه؟
Iman
۱۱ آذر ۱۳۹۳مارک وینکا
sunmartin
۱۱ آذر ۱۳۹۳پرونیکس بهتره جزیی اما نصب کنید بهر حال خودرو زیباتر و امکان دید عقب بهتر میشه dvd روی داشبورد که معمولا بروی طیف خودروهای فرانسوی مانند مگان سری جدید لوگانو و کولیوس و …و نیز پژو 207 واقعی و 208 نصب میشه زیبا هستند اما من زیاد نمیپسندم مانیتور lcd در اون قسمت باشه بدلایلی که در حوصله این کامنت نمیگنجه اما دز خودروی جدید و بنوعی برترین خودروی سال 2014 که امسال پژو 308 شناخته شد مانیتور و سیستم مولتی مدیا به مکان اولیه خودش بازگشت منم از مکان فعلی dvd در بین داشبورد بیشتر بهره میبرم
Iman
۱۲ آذر ۱۳۹۳خیلی ممنون sunmartin
نیما
۱۲ آذر ۱۳۹۳بالاخره ما هم بعد از عمری ماشینمون رو تحویل گرفتیم ( مشکی اتومات شهریور).از اون چیزی که اوایل فکر میکردم یکم پایینتر و از اون چیزی که بعد از خوندن کامنت ها تصور میکردم بهتر بود. با توجه به اینکه ماشین قبلیم 207 اتومات بود، با دنده اتوماتش مشکلی ندارم. فقط بعضی وقتا که به دورسنجش نگاه میکنم حس میکنم دیگه خیلی زود دنده عوض میکنه. هنوز ارتفاع ماشین دستم نیومده. دو بار کفش گیر کرد ولی یه بار که حدس میزدم الانه که یه صدا از زیر ماشین بده نداد. فرمونش نرمه، موتور کم صدا ( البته با دور موتور 2000 انتظار صدای زیادی هم نباید داشت :-D ). چسبندگی و سیستم تعلیق خیلی خوبی داره. کوبش و مشکل سروصدا نداره فعلا. امااااا کیفیت رنگش اصلا خوب نیست. مثل سنگ یا سرامیک کف پارکینگ که کلی خش افتاده روش میمونه. اهرم تنظیم ارتفاع صندلی راننده هرز میچرخید که گفتن توی سرویس اولیه درست میکنیم. صفحه نمایش تهویه کوچیکه و زاویش پایینه، یعنی باید سرت رو بیاری پایین تا بتونی واضح ببینی. با اینکه طبق عادت 207، قبل از استارت پام رو روی ترمز میزارم و مشکلی توی ترمز ندارم. ولی برای امتحان یکبار بدون فشار دادن ترمز روشن کردم، ترمز سفت بود جوری که انگار هیدرولیکش جریان نداره، گزاشتم تو دنده پارک و دو سه بار ترمز زدم بعدش درست شد. موقع برگشت از محل تحویل، ماشین رو برادرم آورد و من پشت سرش بودم، بعضی وقتا در حد 1-2 ثانیه اگزوزش دود سیاه میداد، برام عجیب بود(شاید موقع تعویض دنده اینجور میشد). باید این رو هم بررسی کنم. کلا نظرم مثبته، بیشتر بخاطر دو دلیل. یکی اینکه اتاق صدا نمیده. دوم اینکه ماشین پایداریه سر پیچ ها و فرمون دادن ها
سیامک
۱۲ آذر ۱۳۹۳دوستان یه نگاهی به این ویدیو بندازید بد نیست
https://www.youtube.com/watch?v=GmyyUtt-81k
بابك
۱۲ آذر ۱۳۹۳خب من بعد از بالنس دقیق لاستیکهای جدید و ریست سنسور باد و تنظیم مجدد باد لاستیک برای اولین بار یه تست کوچک سرعت جاده ای با جک زدم. وااااو. باید اعتراف کنم که نتیجه عالی بود. ماشین با لاستیکهای جدید کاملا رو جاده خوابیده و کاملا مسلط و سنگین حرکت میکنه و این درست برخلاف نظر قبلیمه که احساس سبکی و گیجی در سرعت های بالا را میکردم. در یک کلام تجربه ی ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت با این ماشین اتومات چهار دنده واقعا فرا تر از انتظارم بود. پایداری و قدرت عالی که با دور موتوری بسیار کم با این سرعت نسبتا بالا بوجود می اورد نوید بخش یک رانندگی با ارامش و مطمعن و در عبن حال لذت بخش بود. ایرودینامیک مناسب فاصله مناسب از سطح زمین و سبک بودن دنده چهار این ماشین ،جک رو به یکی از راحتترین اتومبیلهای جاده ای در این رنج قیمتی تبدیل میکنه و در همین من یه پون مثبت گنده به ماشینم میدم. احساس میکنم نفس ماشینم هم بازتر شده یا اینکه من بهش عادت کردم:)
خب من نقد میکنم و در کنارش مزایا رو هم میگم و این یکی از مزایای بزرگ جک اتومات بود
محمد
۱۲ آذر ۱۳۹۳سلام/انشاالله بابک جون همیشه چرخش واست بچرخه .
اماسئوال من اینه که مگرلاستیکهای خودش با هانکوک ازنظراندازه وقطروپهنا و…یکی نیست(منظورم دوام وکیفیت نیست)؟
سئوال بعدی:من تونمایندگی این ماشین رو می بینم ارتفاع کف ماشین از زمین 10 تا15 سانتی متر است می ترسم به زمین برخوردکنه و …..
واقعاً اینطوره یا من تصور میکنم البته منظورم برخورد اگزوز با دست انداز و…نیست منظورم خود کف ماشینه.ممنونم
nima
۱۲ آذر ۱۳۹۳سلام
آقا بابک بنده تازه ماشینو تحویل گرفتم و مرددم که لاستیکارو عوض کنم یا نکنم. نظر اولتون این بود که با لاستیک هانکوک نرمی فرقی نکرده اما در نظر اخیرتون نوشتین با لاستیکای جدید ماشین رو جاده خوابیده. یعنی نظرتون درنهایت این شده که تعویض لاستیک کار مفیدی هست و گیجیه ماشین تقصیر لاستیک وانلی بوده؟ راهنمایی کنین ممنون میشم
دادا
۱۲ آذر ۱۳۹۳دوستات براسرویس ده هزار که بنده یازده هزار وسیصد بردم به بچه های نمایندگی قضیه ی سوت باد از سمت آیینه راننده رو گفتم گفت فلانی اولا یا تویوتا بخر یا هیوندا با این وسواست بعدشم من درستش میکنم گفت آیینه رو باز میکنم حلش میکنم گفتم حلش کردی شیرینی میدم الان شیرینی بهش بدهکارشدم چرا که دیگه به هیچ عنوان سوت باد از آیینه نمیاد حتی پنچره پایین.راحت شدم فقط صدا باد بغلا رو هم حل کنم دیگه نور علا نوره.احساس میکنم مصرف بنزین کمی متعادل شده یا من شاید سبک رانندگیم تغییر کرده.دیگه من کمتر کل کل میکنم آخه کلاس ماشین پایین میاد…بجان مخالفای بی دلیل من قسم
اکبر اکبری
۱۳ آذر ۱۳۹۳اقای داد لطف کنید شماره بدهید تا تماس بگیرم برای آگاهی بیشتر 09126239310 اکبری
اکبر اکبری
۱۳ آذر ۱۳۹۳کدام نمایندگی لطفا
رضا
۱۳ آذر ۱۳۹۳سلام داداجان
به نظر شما سرویس اولیه رو ببرم نمایندگی مرکزی بلوار نخل یا هرجا نزدیک تر هست ؟
البته ماشین من خداروشکر مشکل خواستی نداره فقط بحث سرویس اولیه هستش.
محمد
۱۳ آذر ۱۳۹۳متوجه نشدی چکارکرد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
nima
۱۲ آذر ۱۳۹۳دوستان لاستیکارو آخر عوض کنیم یا نکنیم؟
اکبر اکبری
۱۳ آذر ۱۳۹۳زیاد فرقی نمیکند
اکبر اکبری
۱۳ آذر ۱۳۹۳من لاستیک هانکوک انداختم زیاد تفاوتی نکرد
بابك
۱۳ آذر ۱۳۹۳از لحاظ نرمی و اینا که بنظرم فرقی نکرده تازه برا خرش یکم بهترم بود ولی احساس میکنم تو سرعت بالا بهتر میچسبه رو جاده و استیبل تره. نمیدونم. شایدم این یه تلقینه برا توجیه اون ۵۰۰ تومن پول اضافی که سر دادم:)
رضا3
۱۲ آذر ۱۳۹۳دوستان تحویل آذر ماهى چه خبرا .ما که در فراق این جک سوختیم
فرهاد تبریزی
۱۳ آذر ۱۳۹۳داداش ما هم مثل تویم…
تحویل اذر …صبح اول از همه چی میریم سایت کرمان موتور یه کلمه تخصیص خودرو رو میبینم بعد میرم سراغ کارام…خودم خندم میگیره به خدا:)
نیما
۱۳ آذر ۱۳۹۳من که تحویل شهریور بودم، یک هفته نیست که تحویل گرفتم
فرهاد تبریزی
۱۳ آذر ۱۳۹۳آقا نیما و آقا حمید شما دنده ای ثبت نام کردید یا اتو
اصلا سر در نمیارم از این شرکت کرمان موتور…
آخه اون روز چندتا از بچه ها بودن که تحویل آذر بودن تحویل گرفتن.نمیدونم والا…
حمید
۱۳ آذر ۱۳۹۳داداش ما نحویل مهر هستیم هنوز که هنوزه تحویل نگرفتیم
nima
۱۳ آذر ۱۳۹۳ممنون از جواب دوستان بابت لاستیک. پس دیگه عوض نمیکنم.
در جواب دوستان بابت تحویل ماشینتون باید بگم اگر دنده ای باشین تا اخر آذر یقیناد تحویل میگیرین اما اگه اتومات باشین باید بگم حداقل یک و نیم ماه تاخیر خواهین داشت و خدا صبر بده بهتون. رنگ هم تفاوت خاصی در تحویل ایجاد نمیکنه. البته اینکه چه موقع ثبت نام کرده باشین هم ملاکه (البته اگه به موقع تکمیل وجه کنین) . مثلا من روزی که رفتم ثبت نام کنم تحویل مهر بود فردا من چک رو که بردم و ثبت نام کامل شد تحویل آبان شدم. و این باعث شد اولین نفری باشم که آبان سر موعد تحویل گرفتم
فرشید
۱۳ آذر ۱۳۹۳با سلام به دوستان شیرازی جک سوار عزیزان من یه امار گرفتم حدود 20 نفری برای گردهمای کوچکی میشیم فقط برای روزش با هم هماهنگ میکنیم برای هماهنگی لطف یه اس به این شماره بدید که با هم اوکیش کنیم.با تشکر 09171262177 محمودی.
رضا3
۱۳ آذر ۱۳۹۳فرهاد جان داداش باز اگه خبرى شد ما رو هم بى خبر نذار من سمندمو فروختم پرشیا هم چند وقتیه دست داداشمه الان با بى ماشینى خیلى اذیت میشم. راستى گفتى چن نفر تحویل اذر بودن که تحویل گرفتن اونا ثبت نام و تحویله کى بودن؟
فرهاد تبریزی
۱۳ آذر ۱۳۹۳رو چشم اقا رضا…
خبری شد عرض میکنم خدمت شما.
والا چند نفر تو همین سایت گفتن که تحویل اذر بودن تحویل گرفتن…
فرید
۱۳ آذر ۱۳۹۳سلام به همه دوستان جک سوار، امروز هم مثل هر هفته دنیای خودرو خریدم، جک S5 رو تست کردن بچه های دنیای خودرو، یه مقاله کامل از همه لحاظ، چقدر تعریف کردن از شتابش، پس لطفا اگه دوست دارید با این لینک مطالعه کنیدhttp://upload7.ir/viewer.php?file=85191293136854879528.jpg