صنعت خودروی کشورمان طی این سالها کاملاً تحت تأثیر برندهای چینی قرار داشته است. تا همین چند سال پیش شاهد مونتاژ خودروهای قابل قبولی همچون نیسان ماکسیما، هیوندای ورنا، آوانته و… بودیم اما هرچه پیشتر میرویم واردات و عرضه محصولات چینی را میبینیم که اکثر آنها نیز پس از مدتی به دلایل مختلف دیگر عرضه نشدهاند.
اما یکی از باسابقهترین برندهای چینی حاضر در کشور ما جک JAC است که با چندین خودروی مختلف توانسته طرفداران گوناگونی را به دست آورد. یکی از محصولات شناخته شده جک برای ما سدان J5 است که بین سالهای ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶ عرضه شد و ما در این نوشتار میخواهیم به بیان مشخصات، مزایا و معایب این خودرو به ویژه برای خریداران خودروهای کارکرده بپردازیم. پس حتماً با ما همراه باشید.
طراحی ظاهری جک J5
در بین سدان های متوسط بازار کشورمان، جک J5 یکی از هماهنگترین طراحیهای ظاهری را دارد. این خودرو توسط شرکت مشهور پینین فارینا طراحی شده و میتوان آن را زیبا دانست. در بخش جلو چراغهای کشیده و جلوپنجرهای هماهنگ دیده میشوند که اگرچه هیجانانگیز نیستند اما حداقل چشمها را اذیت نمیکنند. در پروفایل جانبی نیز خط شانه پر رنگی دیده میشود که از یکنواختی این بخش میکاهد. نمای عقب شاید بحثبرانگیزتر از سایر نقاط بدنه باشد اما علیرغم وجود برخی کاستیها هنوز هم میتوان آن را قابلقبول دانست. در کل باید گفت J5 یک سدان با ظاهر خوب نسبت به سایر خودروهایی است که طی این سالها در خیابانها دیدهایم.
طراحی داخلی جک J5
وقتی وارد کابین شوید طراحیای را خواهید دید که دنبالهروی بدنه است. بخش داخلی J5 از طراحی مدرنتری نسبت به تولیدات داخلی سود میبرد و از جمله ویژگیهای آن میتوان به فرمان و پشت آمپرهای اسپرت اشاره کرد. البته شاید طراحی ورودیهای هوای J5 سؤالبرانگیز باشد و از زیبایی کابین بکاهد ولی در کل نقص چندانی به طراحی این بخش وارد نیست هرچند که نمیتوان آن را برجسته و بهیادماندنی توصیف کرد. نقطهضعف اصلی J5 در این بخش به کیفیت متریال بکار رفته مربوط میشود که در درازمدت باعث به سر و صدا افتادن کابین خواهد شد.
جدای از این موارد فضای کافی برای چهار سرنشین وجود دارد و صندوق بار نیز نیازهای یک خانواده متوسط را رفع خواهد کرد. در مجموع طراحی و کیفیت کابین این سدان چینی برای خریداران قابلقبول به نظر میرسد هرچند در زمانهای که همه خودروها از برخی عناصر مدرن همچون نمایشگرهای بزرگ استفاده میکنند، نبود این ویژگی یک نقطهضعف به حساب میآید.
پیشرانه و گیربکس جک J5
این سدان چینی در ابتدا با پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری که قدرت ۱۱۱ اسب بخاری و گشتاور ۱۴۶ نیوتون متری داشت روانه بازار شد اما کرمان موتور بعدها عمده تمرکز خود را روی نسخه اتوماتیک J5 که پیشرانه قویتری هم دارد گذاشت. در دل نسخه اتوماتیک این خودرو پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری ساخت میتسوبیشی قرار میگیرد که خروجی ۱۴۰ اسبی و گشتاور ۱۶۵ نیوتون متری تولید میکند. این پیشرانه با گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک همکاری دارد.
پیشرانه J5 از نظر قدرت و گشتاور کمبود خاصی ندارد اما گیربکس ۴ سرعته آن نمیتواند انتظارات را برآورده کند و به همین خاطر شاهد افت شتاب گیری خودرو خواهید بود. نکته دیگر نیز به مصرف سوخت خودرو به ویژه در نسخههای اتوماتیک مربوط میشود که بالاتر از آن چیزی خواهد بود که تصور میکنید. در مجموع پیشرانه J5 را میتوان بادوام و خوب برشمرد هرچند عدم وجود گیربکس اتوماتیک بهروز و با تعداد دندههای بیشتر جزو معایب آن هستند. در جدول زیر مشخصات فنی نسخه اتوماتیک J5 خدمت شما عزیزان ارائه شده است:
حجم موتور (سیسی) | ۱۸۳۴ |
استاندارد آلایندگی | Euro IV (یورو ۴) |
حداکثر قدرت (HP/RPM) | ۱۴۰ اسب بخار در دور موتور ۶۵۰۰ دور در دقیقه |
حداکثر گشتاور (NM/RPM) | ۱۶۵ نیوتن متر در طیف دور موتوری ۵۰۰۰ دور در دقیقه |
جعبهدنده | ۴ سرعته اتوماتیک جلو، Tip Tronic |
سیستم فرمان | چرخ دنده شانهای (Rack & Pinion)، کمک هیدرولیکی |
سیستم ترمز | جلو دیسک دو جداره با قابلیت تهویه و خنک شونده، عقب دیسک – مجهز به ترمز ضد قفل (A.B.S) چهار کاناله (تمامی چرخها) – قابلیت توزیع هوشمند نیروی ترمزی بر حسب وزن و بار (E.B.D) |
سیستم تعلیق | جلو، فنر حلقوی با ستون مک فرسون – عقب فنر حلقوی و اتصال جناقی دوبل مستقل |
حجم مخزن سوخت (لیتر) | ۵۵ |
حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت) | ۱۷۵ |
سایز چرخها | مجهز به رینگ ۱۶ اینچ آلومینیومی |
طول خودرو (میلیمتر) | ۴۵۹۰ |
عرض خودرو (میلیمتر) | ۱۷۶۵ |
ارتفاع خودرو (میلیمتر) | ۱۴۶۵ |
فاصله دو محور (میلیمتر) | ۲۷۱۰ |
وزن خالص (کیلوگرم) | ۱۳۵۵ |
امکانات و تجهیزات جک J5
J5 در زمان معرفی اولیه که به حدود ۱۰ سال پیش بازمیگردد از امکانات قابل قبولی سود میبرد اما شاید فقدان برخی موارد همچون نمایشگر لمسی باعث شود این خودرو در مقابل رقبای بهروزتر خود کم بیاورد اما بااینحال هنوز هم J5 را از نظر تجهیزات و امکانات میتوان خودروی خوبی دانست. در ادامه تجهیزات و امکانات این خودرو ذکر شدهاند:
کیسه هوای راننده و سرنشین جلو |
صندلی جلو با قابلیت تنظیم در ۸ جهت |
تنظیم دستی پشتسری |
سیستم کنترل باد لاستیکها TPMS |
کنترل سیستم پخش روی غربیلک فرمان |
سیستم خنککننده روغن گیربکس اتوماتیک |
کمربند ایمنی سرنشینان جلو پیش کشنده |
کمربند ایمنی سرنشینان عقب |
کمربند ایمنی با تنظیم ارتفاع |
سیستم ضد سرقت |
قفل ایمنی کودک |
ترمز ABS و EBD |
چراغ مه شکن جلو و عقب |
چراغخطر لادری (چهار درب) |
رینگ اسپورت آلومینیومی |
چراغ جلو و عقب هالوژن |
شیشهبالابر جلو و عقب برقی |
آینه جانبی برقی |
صندلی و روکش فرمان چرمی |
سیستم رادیوپخش MP3/CD/USB با ۴ باند |
تنظیم نور صفحه کیلومتر |
آنتن شیشهای |
آینه جانبی دارای گرمکن |
تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو |
فرمان هیدرولیک با قابلیت تنظیم ارتفاع |
قیمت جک J5
همانگونه که گفته شد این خودرو از سال ۱۳۹۶ به بعد عرضه نمیشود و به همین خاطر نمیتوان نمونههای صفرکیلومتر آن را پیدا کرد؛ اما با گشتوگذار در میان آگهیهای موجود باید دانست برای خرید نسخه اتوماتیک J5 باید بودجهای حدود ۳۵۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان را بسته به مدل و کارکرد خودرو کنار بگذارید.
رقبای جک J5
این سدان چینی در بخشی از بازار قرار گرفته است که رقبای زیادی برای کسب سهم و جلب نظر خریداران رقابت میکنند. از جمله رقبای این خودرو میتوان به تندر ۹۰، دنا پلاس اتوماتیک، برلیانس H330، فاو بسترن b50، ام وی ام ۵۵۰ و… اشاره کرد. مقایسه مفصل این خودروها با یکدیگر در این نوشتار نمیگنجد اما بهطورکلی باید دانست خودروهای تولید داخل از مزیتهایی همچون بازار فروش دستدوم بهتر و فراوانی قطعات یدکی و خدمات برخوردار هستند درحالیکه محصولات چینی معمولاً با مشکل کمبود قطعات یدکی و افت قیمت دستوپنجه نرم میکنند. به همین خاطر بهتر است در خرید خودروی دستدوم به اولویتهای خود و اینکه تا چند سال خودرو را نگهداری خواهید کرد فکر کنید.
مزایا و معایب جک J5
همانطور که گفتیم از جمله مزایای این خودرو میتوان به طراحی خوب، پیشرانه بادوام و قوی، فضای کابین جادار برای خانوادههای کمجمعیت و ایمنی مناسب اشاره کرد. در مقابل جک J5 معایبی هم دارد که شامل متریال نه چندان باکیفیت کابین، گیربکس قدیمی و کند، مصرف سوخت نسبتاً بالا، کمبود قطعات و لوازمیدکی میشود.
نقاط قوت | نقاط ضعف |
طراحی ظاهری خوب | متریال بیکیفیت کابین |
پیشرانه بادوام و قوی | گیربکس قدیمی و کند |
فضای کابین جادار | مصرف سوخت بالا |
ایمنی مناسب | کمبود قطعات یدکی |
جمعبندی
جک J5 سدان را میتوان یکی از گزینههای خوب چند سال اخیر برای بازار داخلی دانست هرچند که این خودرو دیگر عرضه نمیشود. همین مشکل گریبان گیر اکثر خودروهای چینی در کشورمان است. این دسته از خودروها از همان ابتدای عرضه نیز به خاطر محدودیتهای شبکههای نمایندگی دارای مشکلاتی در زمینه تأمین قطعات و لوازمیدکی هستند و با قطع عرضه این مشکل حادتر نیز خواهد شد. نکته دیگر به افت قیمت و بازار فروش بدتر خودروهای چینی نسبت به خودروهای داخلی مربوط میشود و اگر به دنبال خرید J5 هستید حتماً باید به این نکات توجه داشته باشید. اگر خودروی خود را زود عوض میکنید و دنبال دردسرهای پیدا کردن قطعات یدکی نیستید شاید بهتر باشد نگاهی به خودروهای دیگر همچون تندر یا دنا داشته باشید.
توضیح: این مطلب به روزرسانی شده است.
پرویز
۱۳ آذر ۱۳۹۳در نتیجه ی روشنگری های مکرر در وبلاگ و رسانه ای نمودن (معضلات
کرمان موتور)و نمایندگی 3403 آن شرکت در رشت ،خیابان سعدی –
روبروی بازار روز ،و رسانه ای شدن موضوع در برنامه تلویزیونی (20:30
نمایندگی طی نامه ای به اینجانب اعلام نمود: شرکت مراتب اعتراض
اینجانب را وارد دانسته و البته (بدون قبول زحمت عذر خواهی) پذیرفته
که خودروی دست دوم انداختنی قبلی رو با خودرویی جدید و دست اول
تعویض کنه والبته این خود مستلزم استهلاک زمان و صرف وقت جدیدی
است تا بقول خودشان اسناد و مدارک خودروی قبلی رو باطل کنند .
والبته در اینکه اینجانب که در معرض شارلاتان بازی این شرکت بوده ام
و عینا” شاهد تخلف این شرکت و نمایندگی اش در رشت بوده ام ، هرگز
به عملکرد آنها اعتماد و اطمینان نخواهم داشت و خودروی جدید را هم باید
با جدیدترین شیوه های کارشناسی فنی ،جهت اطمینان از صفر بودن و
سالم بودنش تست خواهم نمود.
تا ببینیم در تخصیص خودروی جدید و پرداخت جریمه تاخیر در تحویل آن
چه خوابی برامون دیدن و دستپخت جدیدشان چه خواهد بود.
http://www.ava-ye-baran.blogfa.com
دادا
۱۳ آذر ۱۳۹۳دوستان نمیدونم چکار کرد ولی مشکل صداش حل شد نمایندگی مرکزی آدمای باتجربه ی زیادی داره مسلما اونا به روزتر هستن.اما اگر وقت کردم تواولین فرصت ازش سوال میکتم چکارکرد اگه گفت اینجا بازگو میکنم تا راه حلی بشه.برامن صدای بادش اذیت کننده بود.اما از تی وی ماشین اصلا راضی نیستم فقط توتهران ومراکز استانا خوبه بقیه جاها تقریبا تعطیله.دوستان کسی میدونه چطور میشه مشکل تصویرشو حل کرد…
محمد
۱۳ آذر ۱۳۹۳بایدگیرنده دیجیتال مخصوص خودروبگیری .من تو سایت نمایندگی1732بخش پرسش و پاسخ خوندم.بیشترتحقیق کن یا ازمراکزنصب دی وی دی وضبط و…پرسش کن.
فرید
۱۳ آذر ۱۳۹۳پس چرا لینک اجرا نمیشه!
فرید
۱۳ آذر ۱۳۹۳http://upload7.ir/viewer.php?file=36198646893168303294.jpg
فرید
۱۳ آذر ۱۳۹۳لینک ادامه صفحه اول تست جکS5 توسط تیم دنیای خودرو، زوم کنید و بخونید http://upload7.ir/viewer.php?file=65254767315518127049.jpg
Iman
۱۳ آذر ۱۳۹۳امروز دو تا ماشین تو اتوبان خوردن به هم به جایی که برن یه گوشه ببینن چقدر خسارت به ماشین هاشون خورده تو لاین سبقت از ماشین پیاده شدن داشتن ماشینشون رو نگاه میکردن جلوی من یه پاترول بود زد روی ترمز من هم دید نداشتم جلوی پاترول رو توی یه چشم به هم زدن پا رو گذاشتم روی ترمز از سرعت 100 به صفر رسیدم شانس آوردم پشت من ماشین نبود خدایی انقدر عصبانی بودم میخواستم برم یه کتک حسابی اون بیشورهایی تو لاین سبقت وایساده بودن رو بزنم
محمد
۱۳ آذر ۱۳۹۳پس ترمزجکی خوب عمل کرد.
خداراشکربه خیرگذشت.دوستان هرروزصبح توماه صفر صدقه بدید.
sunmartin
۱۳ آذر ۱۳۹۳آقای دادا برو tv reciver بگیر قیمت 350 تومان البته جمع و جورس بخر زیر داشبورد میزارن خیلی کیفیت بالاتر میره آنتن دهی هم بیشتر مناطق داره بهش میگن تیونر دیجیتال مطمئن شو که دی وی دی پلیرت ساپورت میکنه
sunmartin
۱۳ آذر ۱۳۹۳تعویض لاستیک =هدر دادن پول وقت بهم خوردن تنظیمات من این صحبت 4 ماه پیش کردم اما متاسفانه در صفحات گذشته داره مدفون میشه وگرنه دوستان و سرورانم اینقدر دوبه شک نبودند
بجای این هزینه بی فایده در صدد نصب نئون باشید که واقعا زیبایی بصری هدلایت ها را دوچندان میکند آدرس خ ستارخان
محمد
۱۳ آذر ۱۳۹۳منهم موافقم به جای تعویض لاستیکها:
سینی،بادگیردور درها،دزدگیر،کی لس استارتر،کفی سرتاسری واجب تره.
دادا
۱۳ آذر ۱۳۹۳سن جان اگه خونده باشی این پولو قبلا پرداخت کردم اگه دستگاه مجازی دیگریه.دیگه پول مفت نمیدم…
نیما
۱۳ آذر ۱۳۹۳فکر کنم باید دنبال یه آنتن قوی براش باشی. البته اگه بشه
دادا
۱۳ آذر ۱۳۹۳مجزای دیگه
nima
۱۳ آذر ۱۳۹۳ممنونم بابت نظراتتون درباره لاستیک. از همه دوستان که با وقت گذاشتن باعث کاهش هزینه الکی دیگران و کار خیر میشن
رضا3
۱۴ آذر ۱۳۹۳ولى دوستان من تجربه ى لاستیک کره اى رو روى سمند و پرشیا داشتم به نظرم که خیلى بهتر میشه.من نظرم این بود که به محض اینکه جکو انشالله این ماه تحویل گرفتم لاستیکاشو نساییده سریعا با هانکوک عوض کنم حالا با این اوصاف مردد موندم. خیلى از دوستان تو صفحات قبل گفتن که تعویض لاستیک کوبش عقبو تا حدودى کاهش میده. از طرفى کرمان موتور قبلا لاستیک وانلى چینو مینداختن زیرش ولى حالا جدیدا لاستیک ایرانى میندازن که به نظرم نمیرسه که کیفیت ایده الى واسه یه سوارى نرم و راحت داشته باشه .من خودم شاید النهایه تصمیم بگیرم که لاستیکارو عوض کنم چون میخوام هیچ بهونه اى لااقل نسبت به خودم نداشته باشم تا یه تست خوب و منطقى از این جک انجام داده باشم تا ببینم نرمى و بى صدایى و هندلینگش چه جورى میشه. به افتخار وسلامتى اهالى جک لایک میزنیم.یاحق
نیما
۱۴ آذر ۱۳۹۳لاستیکای مال من (اتومات )که هفته پیش گرفتم وانلی هست. فکر نکنم ارزش داشته باشه عوض کنیم.
ali kia
۱۴ آذر ۱۳۹۳آقا یا لاستیکها رو عوض نکنین یا یه خرج درست و حسابی بکنین و لاستیک میشلن آلمان چهارفصل بندازین تا تفاوت رو احساس کنین.لاستیک کره ای فرق زیادی با لاستیک چینی نداره.البته من پرسیدم یه چیزی حدود یک و هشتصد هزینه در بر داره.اما ارزششو داره من قبلا استفاده کردم واقعا نرمترین لاستیک و کمترین صدا رو با زبری سطح آسفالتهای ما داره.یادتون نره لاستیک ایرباس و بوگاتی ویرون هم میشلنه!
رضا3
۱۴ آذر ۱۳۹۳اقا فرهاد از شما هم ممنونم
فرید
۱۴ آذر ۱۳۹۳سلام به همه دوستان جک سوار، قیمت جک S5 رو پرسیدم از نمایندگی خدامددی در هایپر استار امروز صبح، 73900000, خدایی می ارزه با این امکانات، توربوشارژ، 6 دنده، زیبا، پرشتاب…اگه پولشو داشتم همین امروز ثبتنام میکردم!
ehsan
۱۴ آذر ۱۳۹۳سلام دوستان کسانی که جک5 اتومات دارن بدون تعصب راهنمایی کنند لطفا.ماشین خبی هست ؟؟؟؟ارزش این پولو داره یا نه؟؟
پژمان
۱۴ آذر ۱۳۹۳اقا فرید میدونی این اس 5 دنده دستی با همون مشکلات لیفان ایکس 60 فکر میکنم تا دو سال اینده همین جی 5 اتومات بی رقیب باشه اگر اس 5 اتومات بود حرف شما درست بود احتمالا دو سال دیگه اتوماتش میاد
رضا3
۱۴ آذر ۱۳۹۳اره اقا فرید جک شاسى بلند s5 واقعا می ارزه ماشین قوى بزرگ و با کلاسیه
رضا3
۱۴ آذر ۱۳۹۳یه عده آدم مریض حتى به تشکر از دوستان هم دیسلایک میدن امید وارم خدا هر چه زودتر شفاشون بده. اینا هم به هر حال باید اعلام وجود کنن
پژمان
۱۴ آذر ۱۳۹۳نقطه ضعفهای ایکس 60 جهت اطلاع دوستان: ضعف در انتقال نیرو اکثر ایکس 60 سوارها از صفحه کلاج ناراحتا چون این خودرو اتومات بوده و تو ایران دنده دستی شده در اس 5 هم همین تبدیل به دستی با موتور ضعیف 2000 سی سی و وزن زیاد و استحکاک باد مشکل ساز میشه مشکل بعدی استهلاک بالا در قسمت موتور و بدنه به خاطر مچ نبودن موتور و گیربکس و منی اس یو وی بودن این خودروها و لاستیک سابی و پله شدن لاستیکهای این خودرو هاست وضعفهای زیادی که وجود داره و دوستانی که سوار این مینی اس یو وی ها میشن و میدونن به نظر من سواریهای سدان و خودروهای معمولی از نظر استاندارد بهترن مگر اینکه اس یو وی های بالای 150م بگیرین که موتورشون بالای 2400سی سی یا حق
پژمان
۱۴ آذر ۱۳۹۳ضمنا فراموش کردم بگم که این خودرو فقط دف جلو
فرید
۱۴ آذر ۱۳۹۳سلام به همه دوستان جک سوار، آخرش هم یه نفر پیدا نشد یه عکس از دی وی دی پرونیکس بزاره تو سایت، اگه کسی نصب کرده بگه من بیام از دی وی دی عکس بگیرم بزارم تو سایت بقیه هم استفاده کنند اگه دنده ای باشه چه بهتر، من ساکن غرب تهران، جنت آباد، شاهین شمالی.
احمد محمودی
۱۴ آذر ۱۳۹۳سلام به دوستان خوب.
بچه ها اگه کسی جواب منو بده ممنون میشم.
بعضی از کارگاههای سطح شهر اصفهان و شاید شهرهای دیگر ادعای توان تغییر در ECUگیربکس اتوماتیک جک را دارند.
بنظر شما این ادعا حقیقت داره و آیا صلاکه خود رو بدستشان بسپاریم. قبلا از همتون متشکرمد
شهروز
۱۴ آذر ۱۳۹۳سلام مشخصات جک اس 5 در روی سایت کرمان موتور اومده
2000 سی سی توربوشارژ 6 دنده با مانیتور 8 اینچی
http://www.kermanmotor.ir/images/products/s5/s5_catalogue.pdf
sunmartin
۱۴ آذر ۱۳۹۳برنامه هایی برای ecu موجود هست بنده لینک آن برنامه را در سایت تیونینگ گذاشتم نمیدونم کسب نصب کرده یا نه این برنامه مربوط یه انجینرهای روس هست
ehsan
۱۴ آذر ۱۳۹۳سلام دوستان کسانی که جک5 اتومات دارن بدون تعصب راهنمایی کنند لطفا.ماشین خبی هست ؟؟؟؟ارزش این پولو داره یا نه؟؟لطفا ینفر راهنمایی کنه.
مجتبی
۱۸ آذر ۱۳۹۳بزرگترین ایرادی که داره مصرف سوختش هست دوست عزیز
جاده 8.3
شهر 11
پینار
۱۴ آذر ۱۳۹۳سلام بر تمامی دوستان گرامی زیاد مزاحم نمیشم و وقتتان را نمیگیرم فقط چند نکته به نظرم ضروری اومد خواستم خدمتتان عرض کنم… 1… دوستان در مورد خرید خودرو مخصوصا خودروهای چینی به هیچ وجه به نظرات کارشناسان خودرو در اینترنت و مجله ها توجه نکنید چون بنا به دلایلی کاملا اغراق آمیز و یک طرفانه در مورد خودرو نظر میدند و به عکسهای تستهای آزمایشی خودروها هم توسط کارشناسان توجه نکنید چون باور کنید تستهایشان بنا به دلایلی کاملا دروغ و به نفع شرکته..، 2… به قیمت بالای خودروهای چینی به عنوان یک خودروی با کیفیت اصلا توجه نکنید چون دروغ محض است فقط برای گول زدن مشتری است چون همون s300سایپا یا بسترن b50 باور کنید بالاتر از 50تومان نمی ارزند چون بسیار بی کیفیت و دارای ایرادات اساسی است پس گول قیمت گرانشان را هرگز نخورید 3…به خودروهای چینی بالاتر از 60تومان هر کسی پول دهد به والله ضرر کرده است همچنانکه بنده به دوستانی که همیشه تماس میگیرند عرض میکنم که جی5تو رنج قیمتی زیر 60تومان عالی است و بالاتر از آن به هیچ وجه توصیه نمیشود… 4…مطلب بعدی اینه که هر خودرویی را که میخواهید بخرید فقط و فقط خودتان تست کنید و یا از کسانی که به عنوان مصرف کننده قبلا داشتند مشورت گروهی کنید…. مطلب بعدی در مورد تعویض لاستیک های جی5است که عرض کنم که لاستیک ونلی یک لاستیک متوسط به پایین است و هرگز با هانکونک کره قابل قیاس نیست. هم در ترمز گیری و هم در کوبش کمکها تا حدودی و هم نرمی ماشین با باد نیتروژن بسیار عالی است… پس به نظر بنده حتما عوض کنید.. مطلب بعدی اون دوستانی که قصد خرید جی5را دارند عرض میکنم که تا رده قیمتی 60تومان به ترتیب جی5و تندر 90و206v8بهترینها هستند که البته هر کدومشون نقطه قوت و ضعف مخصوص خودشان را دارند.. موفق و پیروز باشید… ضمنا یادم نرفته عرض کنم که به علت سرد بودن هوا مخصوصا در زمستان که نزدیکه کفشکهای لنت ترمز جی5به علت حساسیت زیاد دسته ترمز قفل میکنه که دوستان نگران نباشند و با دنده عقب رفتن 50متری با کمی سرعت قفل باز میشود و یا 5دقیقه در حالت سکون خود قفل باز شده و به حالت اول بر میگرده… در پناه حق موفق باشید
رضا3
۱۴ آذر ۱۳۹۳جناب احسان این سوال شما تو این پیج خیلى بحث شده. الان نمیتونى با یه سوال و دو سه تا جواب نتیجه سوالتو پیدا کنى. اگه واقعا مشتاقى به جواب برسى صفحات 1 تا 20 الى 40 این پیجو بخون پاسخ سوالت کاملا واضح و با دلیلو برهان بحث شده.شاید برات وقت گیر باشه ولى اگه شبا مثلا قبل از خواب هر روز نیم ساعت بخونى یه هفته اى تموم میکنى واقعا ارزش خوندن داره .حتى مطالعه مباحث برات لذت بخش میشه. من خودم با بررسى و مطالعه دقیق در سایتها و بررسى و ازمایش فیزیکى این خودرو دس به انتخاب این سدان زدم.واقعا به نظر من تو این رنج قیمت بى بدیله چون شما براى دنده دستى این خودرو پول یه پرشیا و دو تا پرایدو میدى ولى خدایى زیبایى و سنگینى و وقار خودرو به همراه نرمى و پایدارى و هندلینگ عالى با قلب تپنده ى موتور میتسوبیشى حیرت اوره.بارها اینو گفتم این خودرو مثل خودروهاى ژاپنى و کره و المان ابر خودرو و سطح بالا نیست ولى على رغم نواقصى که داره از همه ى خودروهاى داخلى بهتر و به صرفه تره من اگر به گذشته برگردم باز همین خودرو رو انتخاب میکنم گرچه جا براى کار روى نواقصش هم وجود داره.ولى در کل نسبت به پولش خیلى میارزه.جدیدا شاسى بلندش رو هم ارائه کردن که هنوز ازمایش نشده ولى خوب به نظر میرسه. موفق باشین یا حق
بابك
۱۴ آذر ۱۳۹۳شدیدا دنبال دیلایت فابریک جک هستم کسی سراغ داره؟ این دیلایت بجای قاب کرومی دور مه شکن جلو میشینه و بسیار شکیله. متاسفانه دوستی که در تیونیگ تاک چند فقره از این دیلایت رو وارد کرده و فروخته،فعلا دیلایت رو موجود نداره و فکر هم نمیکنم به این زودیا وارد کنه. کسی میدونه این دیلایت تو بازار پیدا میشه؟
محمد
۱۴ آذر ۱۳۹۳احسان عزیز سلام:
من اعتقادشخصیم اینه که دستی بهتره به دلایل زیر:
1-موتورآن طراحی جدیده درحالیکه موتور جک اتومات قدیمیه (به اذعان دوستان)
2-مصرف سوخت دستی کمتره
3-درسرابالایی ها وشیب های تند کشش اتومات کمتره و بایدبری رو دستی.(صفحه187 تایپیک حسین را بخوان)
4-درصورت ایرادپیداکردن در جایی(مسافرت) که نمایندگی کرمان موتور نداره اکثرمکانیک ها حداقل از دستی سردرمیارن ولی اتومات نه!
بازهم میگم این اعتقاد شخصیه وبایدبه سلیقه دوستان احترام گذاشت اما چندروز پیش هم یکی ازدوستان همین نظر را داشت.
am
۱۵ آذر ۱۳۹۳با احترام به اینکه اعتقاد شخصیه ولی اعتقاداتت برای قرون وسطا ست!!!
4-درصورت ایرادپیداکردن در جایی(مسافرت) که نمایندگی کرمان موتور نداره اکثرمکانیک ها حداقل از دستی سردرمیارن ولی اتومات نه!
عادت درد بدیه خدا هیچکس رو گرفتارش نکنه
افشین
۱۵ آذر ۱۳۹۳am اظهار نظر جنابعالی هم بنوعی ماقبل تاریخ مدرن است.در استانه ورود به سال 2015 کسی که تحلیلش را صادقانه وساده بیان میکند قرون وسطایی نمینامند.
محمد
۱۵ آذر ۱۳۹۳افشین جان ممنونم
دادا
۱۵ آذر ۱۳۹۳ازقدیم میگن خواهی دختر مشتی رمضان را٬خرج کن دو قران را…عزیز حسنای اتو اصلا قابل قیاس نیست همین الان ساعت ۱۲:۴۴شب من تو ماشینم واز مسافرت چهارساعته اومدم خدایی اصلا خسته نیستم ولی اگه دستی بود تو ماشین ازخستگی میخوابیدم حالا غیر جک دستی مثلا سیلو یا تیبام که دیگه واویلا بود پس اگه یه روز تو جاده بمونم هیچ ناراحت نمیشم که مکانیک اکثرا بی سواد ما البته باعرض پوزش حالیش نمیشه اتوماتو درست کنه چون قبلا کلی راحتی از ماشین گرفتم…یه بارم اذیت کنه…بعدشم حتما مردم دنیا دارن اشتباه میرن که روز بروز فروش اتومات از دستی جلو داره میزنه…مثلا همین ماشین اس۵ که سوارش شدم تو نمایشگاه خودرو.ماشین جون داریه اما تا اتوماتش نیاد من یکی طرفش نمیرم چون به هیچ عنوان دیگه نمیتونم سوار دستی بشم…حلوای تنترانی تا نخوری ندانی
افشین
۱۵ آذر ۱۳۹۳جک جی 5 اتومبیل قابل قبولی است .هم نوع دستی هم نوع اتومات.هر دو این خودروها دارای اشتراکات بیش از 90 درصدی هستند.هیچکدام نسبت به دیگری برتری قابل توجهی ندارند.هر دو طرفداران مخصوص به خودش را دارد .بهتر است به نظرات وسلقیه یکدیگر احترام بگذاریم.سپاس