صنعت خودروی کشورمان طی این سالها کاملاً تحت تأثیر برندهای چینی قرار داشته است. تا همین چند سال پیش شاهد مونتاژ خودروهای قابل قبولی همچون نیسان ماکسیما، هیوندای ورنا، آوانته و… بودیم اما هرچه پیشتر میرویم واردات و عرضه محصولات چینی را میبینیم که اکثر آنها نیز پس از مدتی به دلایل مختلف دیگر عرضه نشدهاند.
اما یکی از باسابقهترین برندهای چینی حاضر در کشور ما جک JAC است که با چندین خودروی مختلف توانسته طرفداران گوناگونی را به دست آورد. یکی از محصولات شناخته شده جک برای ما سدان J5 است که بین سالهای ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶ عرضه شد و ما در این نوشتار میخواهیم به بیان مشخصات، مزایا و معایب این خودرو به ویژه برای خریداران خودروهای کارکرده بپردازیم. پس حتماً با ما همراه باشید.
طراحی ظاهری جک J5
در بین سدان های متوسط بازار کشورمان، جک J5 یکی از هماهنگترین طراحیهای ظاهری را دارد. این خودرو توسط شرکت مشهور پینین فارینا طراحی شده و میتوان آن را زیبا دانست. در بخش جلو چراغهای کشیده و جلوپنجرهای هماهنگ دیده میشوند که اگرچه هیجانانگیز نیستند اما حداقل چشمها را اذیت نمیکنند. در پروفایل جانبی نیز خط شانه پر رنگی دیده میشود که از یکنواختی این بخش میکاهد. نمای عقب شاید بحثبرانگیزتر از سایر نقاط بدنه باشد اما علیرغم وجود برخی کاستیها هنوز هم میتوان آن را قابلقبول دانست. در کل باید گفت J5 یک سدان با ظاهر خوب نسبت به سایر خودروهایی است که طی این سالها در خیابانها دیدهایم.
طراحی داخلی جک J5
وقتی وارد کابین شوید طراحیای را خواهید دید که دنبالهروی بدنه است. بخش داخلی J5 از طراحی مدرنتری نسبت به تولیدات داخلی سود میبرد و از جمله ویژگیهای آن میتوان به فرمان و پشت آمپرهای اسپرت اشاره کرد. البته شاید طراحی ورودیهای هوای J5 سؤالبرانگیز باشد و از زیبایی کابین بکاهد ولی در کل نقص چندانی به طراحی این بخش وارد نیست هرچند که نمیتوان آن را برجسته و بهیادماندنی توصیف کرد. نقطهضعف اصلی J5 در این بخش به کیفیت متریال بکار رفته مربوط میشود که در درازمدت باعث به سر و صدا افتادن کابین خواهد شد.
جدای از این موارد فضای کافی برای چهار سرنشین وجود دارد و صندوق بار نیز نیازهای یک خانواده متوسط را رفع خواهد کرد. در مجموع طراحی و کیفیت کابین این سدان چینی برای خریداران قابلقبول به نظر میرسد هرچند در زمانهای که همه خودروها از برخی عناصر مدرن همچون نمایشگرهای بزرگ استفاده میکنند، نبود این ویژگی یک نقطهضعف به حساب میآید.
پیشرانه و گیربکس جک J5
این سدان چینی در ابتدا با پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری که قدرت ۱۱۱ اسب بخاری و گشتاور ۱۴۶ نیوتون متری داشت روانه بازار شد اما کرمان موتور بعدها عمده تمرکز خود را روی نسخه اتوماتیک J5 که پیشرانه قویتری هم دارد گذاشت. در دل نسخه اتوماتیک این خودرو پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری ساخت میتسوبیشی قرار میگیرد که خروجی ۱۴۰ اسبی و گشتاور ۱۶۵ نیوتون متری تولید میکند. این پیشرانه با گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک همکاری دارد.
پیشرانه J5 از نظر قدرت و گشتاور کمبود خاصی ندارد اما گیربکس ۴ سرعته آن نمیتواند انتظارات را برآورده کند و به همین خاطر شاهد افت شتاب گیری خودرو خواهید بود. نکته دیگر نیز به مصرف سوخت خودرو به ویژه در نسخههای اتوماتیک مربوط میشود که بالاتر از آن چیزی خواهد بود که تصور میکنید. در مجموع پیشرانه J5 را میتوان بادوام و خوب برشمرد هرچند عدم وجود گیربکس اتوماتیک بهروز و با تعداد دندههای بیشتر جزو معایب آن هستند. در جدول زیر مشخصات فنی نسخه اتوماتیک J5 خدمت شما عزیزان ارائه شده است:
حجم موتور (سیسی) | ۱۸۳۴ |
استاندارد آلایندگی | Euro IV (یورو ۴) |
حداکثر قدرت (HP/RPM) | ۱۴۰ اسب بخار در دور موتور ۶۵۰۰ دور در دقیقه |
حداکثر گشتاور (NM/RPM) | ۱۶۵ نیوتن متر در طیف دور موتوری ۵۰۰۰ دور در دقیقه |
جعبهدنده | ۴ سرعته اتوماتیک جلو، Tip Tronic |
سیستم فرمان | چرخ دنده شانهای (Rack & Pinion)، کمک هیدرولیکی |
سیستم ترمز | جلو دیسک دو جداره با قابلیت تهویه و خنک شونده، عقب دیسک – مجهز به ترمز ضد قفل (A.B.S) چهار کاناله (تمامی چرخها) – قابلیت توزیع هوشمند نیروی ترمزی بر حسب وزن و بار (E.B.D) |
سیستم تعلیق | جلو، فنر حلقوی با ستون مک فرسون – عقب فنر حلقوی و اتصال جناقی دوبل مستقل |
حجم مخزن سوخت (لیتر) | ۵۵ |
حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت) | ۱۷۵ |
سایز چرخها | مجهز به رینگ ۱۶ اینچ آلومینیومی |
طول خودرو (میلیمتر) | ۴۵۹۰ |
عرض خودرو (میلیمتر) | ۱۷۶۵ |
ارتفاع خودرو (میلیمتر) | ۱۴۶۵ |
فاصله دو محور (میلیمتر) | ۲۷۱۰ |
وزن خالص (کیلوگرم) | ۱۳۵۵ |
امکانات و تجهیزات جک J5
J5 در زمان معرفی اولیه که به حدود ۱۰ سال پیش بازمیگردد از امکانات قابل قبولی سود میبرد اما شاید فقدان برخی موارد همچون نمایشگر لمسی باعث شود این خودرو در مقابل رقبای بهروزتر خود کم بیاورد اما بااینحال هنوز هم J5 را از نظر تجهیزات و امکانات میتوان خودروی خوبی دانست. در ادامه تجهیزات و امکانات این خودرو ذکر شدهاند:
کیسه هوای راننده و سرنشین جلو |
صندلی جلو با قابلیت تنظیم در ۸ جهت |
تنظیم دستی پشتسری |
سیستم کنترل باد لاستیکها TPMS |
کنترل سیستم پخش روی غربیلک فرمان |
سیستم خنککننده روغن گیربکس اتوماتیک |
کمربند ایمنی سرنشینان جلو پیش کشنده |
کمربند ایمنی سرنشینان عقب |
کمربند ایمنی با تنظیم ارتفاع |
سیستم ضد سرقت |
قفل ایمنی کودک |
ترمز ABS و EBD |
چراغ مه شکن جلو و عقب |
چراغخطر لادری (چهار درب) |
رینگ اسپورت آلومینیومی |
چراغ جلو و عقب هالوژن |
شیشهبالابر جلو و عقب برقی |
آینه جانبی برقی |
صندلی و روکش فرمان چرمی |
سیستم رادیوپخش MP3/CD/USB با ۴ باند |
تنظیم نور صفحه کیلومتر |
آنتن شیشهای |
آینه جانبی دارای گرمکن |
تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو |
فرمان هیدرولیک با قابلیت تنظیم ارتفاع |
قیمت جک J5
همانگونه که گفته شد این خودرو از سال ۱۳۹۶ به بعد عرضه نمیشود و به همین خاطر نمیتوان نمونههای صفرکیلومتر آن را پیدا کرد؛ اما با گشتوگذار در میان آگهیهای موجود باید دانست برای خرید نسخه اتوماتیک J5 باید بودجهای حدود ۳۵۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان را بسته به مدل و کارکرد خودرو کنار بگذارید.
رقبای جک J5
این سدان چینی در بخشی از بازار قرار گرفته است که رقبای زیادی برای کسب سهم و جلب نظر خریداران رقابت میکنند. از جمله رقبای این خودرو میتوان به تندر ۹۰، دنا پلاس اتوماتیک، برلیانس H330، فاو بسترن b50، ام وی ام ۵۵۰ و… اشاره کرد. مقایسه مفصل این خودروها با یکدیگر در این نوشتار نمیگنجد اما بهطورکلی باید دانست خودروهای تولید داخل از مزیتهایی همچون بازار فروش دستدوم بهتر و فراوانی قطعات یدکی و خدمات برخوردار هستند درحالیکه محصولات چینی معمولاً با مشکل کمبود قطعات یدکی و افت قیمت دستوپنجه نرم میکنند. به همین خاطر بهتر است در خرید خودروی دستدوم به اولویتهای خود و اینکه تا چند سال خودرو را نگهداری خواهید کرد فکر کنید.
مزایا و معایب جک J5
همانطور که گفتیم از جمله مزایای این خودرو میتوان به طراحی خوب، پیشرانه بادوام و قوی، فضای کابین جادار برای خانوادههای کمجمعیت و ایمنی مناسب اشاره کرد. در مقابل جک J5 معایبی هم دارد که شامل متریال نه چندان باکیفیت کابین، گیربکس قدیمی و کند، مصرف سوخت نسبتاً بالا، کمبود قطعات و لوازمیدکی میشود.
نقاط قوت | نقاط ضعف |
طراحی ظاهری خوب | متریال بیکیفیت کابین |
پیشرانه بادوام و قوی | گیربکس قدیمی و کند |
فضای کابین جادار | مصرف سوخت بالا |
ایمنی مناسب | کمبود قطعات یدکی |
جمعبندی
جک J5 سدان را میتوان یکی از گزینههای خوب چند سال اخیر برای بازار داخلی دانست هرچند که این خودرو دیگر عرضه نمیشود. همین مشکل گریبان گیر اکثر خودروهای چینی در کشورمان است. این دسته از خودروها از همان ابتدای عرضه نیز به خاطر محدودیتهای شبکههای نمایندگی دارای مشکلاتی در زمینه تأمین قطعات و لوازمیدکی هستند و با قطع عرضه این مشکل حادتر نیز خواهد شد. نکته دیگر به افت قیمت و بازار فروش بدتر خودروهای چینی نسبت به خودروهای داخلی مربوط میشود و اگر به دنبال خرید J5 هستید حتماً باید به این نکات توجه داشته باشید. اگر خودروی خود را زود عوض میکنید و دنبال دردسرهای پیدا کردن قطعات یدکی نیستید شاید بهتر باشد نگاهی به خودروهای دیگر همچون تندر یا دنا داشته باشید.
توضیح: این مطلب به روزرسانی شده است.
sunmartin
۲ دی ۱۳۹۳کاملا با ایلیار و پینار موافقم
ضمنا رضا جان ایلیار قصدی نداره فقط خیلی خودمونی و صادقانه کامنت میده
دادا
۲ دی ۱۳۹۳بابا ای ول متخصص.بازم تست کردی.راستی اس ۵ چی تست نکردی.البته بازم جای شکرشه یه نظری کمی دادی…آقا رضا منم قبول دارم حرفاتو رییس.بعضی دوستان گاهی جاده خاکی میرن…صندلی راننده ی من قژ قژ صدا میده گاهی حالم گرفته میشه توآسفالت درشتم صداش اذیت کننده س.ولی لامذب خاطرخواه زیاد پیدا میکنه.ولی خودم اگه پول دستم بیاد صددرصد ماشین بهتر میخرم مخصوصا تویوتا.حتی دست دوی تمیز.من مصرف ماشین خیلی برام مهمه نه براپول بنزینش برا بنزین زدن وحول تمام کردن بنزین تو جاده.متنفرم توجاده بمانم.تاحالا نشده.لعنت به آشغالا که مجبور کردن بریم جنس چینی بخریم
h.p9789
۲ دی ۱۳۹۳سلام یه سوال خواهشن اگه کسی فکری به حالش کرده بگه منم ببرم درست کنن در مورد گلوی اگزوز چه راهی هست که گیر نکنه دو سری رفتم میهمانی گیر کرد به پایین چهار چوب درب همه چیزیش خوبه غیر این یک مورد لطفا راهنمایی کنید ممنون
Ilyar
۲ دی ۱۳۹۳آقای دادا شما نمیدونم چه پدرکشتگی با پینار دارید ولی ایشون حرف نادرست و غیر منطقی هم نمیگن. ..در مورد حرف های ایشون هم من کاملا باهاشون موافقم. .
در ضمن اینجا یه ذره محیط اش به قول دوستمون سن مارتین خودمونی و صمیمی هستش و صد البته هنگام کامنت نوشتن چندان فرصت نگارش وجود نداره و ممکنه اشتباهات هم پیش بیاد. .
فعلا من خودم از سراتو مونتاژی و جک S5 خیلی خوشم اومده و شاید تونستیم یکیشو بخریم. .
محمد
۲ دی ۱۳۹۳یکی از دوستان صمیمی من توسایپامسئول تنظیم قراردادهابا کشورهای دیگه مثل چین وکره و….است.ایشون گفت تمام قطعات سراتوکره ایی است(البته فعلاً).بعدازش پرسیدم واقعاً جک خوبه یا سراتوسایپا؟به خداقسم به امام رضا قسم که امروز روز شهادتش است گفت: جک اتومات بهتره.چون سراتوسایپا1600مدل قدیمیه نه سراتو2014 درضمن صندلی اینهاش هم خوب نیست……….
دیگه نمیدونم راست گفت یا من را دست به سرکرد!!
دادا
۲ دی ۱۳۹۳هرکی خالی ببنده وفکرکنه ماگاگولیم وهرکی ادب رورعایت نکنه من یکی جلوش وا میایستم باید اینجا محیطی پاک باشه نه پر از دروغ وبی ادبی. این شدنی هست.ما اختلالی داریم به اسم خودمانی …همه چیز دان…یعنی طرف فکر میکنه با دوکلمه ازین طرف وآن طرف پاسخ همه چی رو میدونه که گاهی با پاسخش همه رو بدردسر می اندازه.این اختلال شخصیته میتونی از روانشاسان وروان پزشکان بپرسی از خودم در نیاوردم.بنده خودمو میگم تا آنجایی که چیزی رو تجربه نکردم نمیام اینجا بیان کنم چون قصدم کمکه وواقعا اگه کمک بشه لذت میبرم اما چطور ماشینی ندارم کلا نفیش میکنم وادعا میکنم همه ماشینا رو داشتم امتحان کردم وتمام چینی وایرانی رو بلدم بعد بگم بله بله شما درست میگید آقا ما گاگول نیستیم بی سوادم نیستیم ما تو این جامعه نابسامان ازین افراد زیاد به تورمان تو بیمارستان وجاهای مربوطه خورده شما درجریان نیستی همین سن گرامی یا خودتو چیزی میبینی میگی گاهی حتی دیگران ازت ناراحت میشن چطور هیچ موقع نیومدی فقط ادعا کردی ورفتی وکمکی نکردی توهین شاید شنیدی یا کردی اما ماندی کمک کردی.برو بحث سان روف رو ببین که اولین بار من پیش کشیده بودم چی بهم گفتن برو قبل رو ببین رفتم همین آقا شده بود مادر ترزا.. چی شد کسی که دستی داشت یهو شد استاد مسلم وبعضا بدون کمک.بنده از دوستانی مثل سعید که اولین اتو سواران بودن وسن مارتین وحتی خودت چیزای یاد گرفتم وشنیدم اما بعضیا فقط اومدن مدعی بودن همین وشماره میدادن یعنی چی.اگه بد میگم بگید بنده دشمن هیچکی نیستم ودوستانی که منو دیدن میتونن اینجا گواه بدن من چطور آدمیم.بنده همه رو دوست دارم وخدای نکرده بدهیچکی رو نمیخوام خدا شاهده فقط خدا میدانه ولی فقط صادق باشیم وکمک کننده.اگه ناخواسته کسی رو ناراحت کردم شرمنده ام….
علی
۲ دی ۱۳۹۳یه دکتر هم داشتیم دیگه نمیاد، دکتر واقعا اینجا نیاز بهت احساس میشه
ehsan
۲ دی ۱۳۹۳والا ما که نفهمیدیم این ماشین بدرد میخوره یا نه؟؟
ehsan
۲ دی ۱۳۹۳مگان بهتره یا این ماشین؟؟
اخه مگانم خیلی قدیمیه و هیچ اپشنی نداره.
محمد
۲ دی ۱۳۹۳من قبلاً گفتم که حدود2ماه مگان1600 دنده ایی برادرم دستم بودتا برایش بفروشم(خودش خارج کشوررفت).اگربا جک مقایسه کنم باید بگم:جک سرتره از هر نظر به جز برندش!
متین
۲ دی ۱۳۹۳آقای دادا لطف کن برو تو وایبر استاد پینار تمام خودروهایی را که تست کرده رو اونجا ببین و زیاد هم حسودی نکن ایشون در کارشناسی خودرو عالی هستند و به نظر من هم کرمان موتور 90%فروش جک5هارو باید مدیون استاد پینار باشند.
ehsan
۲ دی ۱۳۹۳امروزم یجا خوندم که شتابش تو سربالایی خیلی کم و ماشین کم میاره.درسته یا نه؟؟
رضا3
۲ دی ۱۳۹۳من خودم به همه احترام قائلم اما معتقدم انسان باید دیروزو امروزش یکى باشه. انسان دو رو سرطان جامعه ست. دورویى درد بى درمانى ست که بعضا انسانو میگیره. اینه که باید در توصیف مزایا و معایب این خودرو باید صادق باشیم نه اینکه یه روز تعریفش کنیم یه روز تو سرش بزنیم. شما محاسن و معایب خودرو رو در کنار هم بیان کن بزار شخصى که وارد پیج میشه و با مطالعه پستا میخواد تصمیم بگیره خودش قدرت انتخاب داشته باشه. نه اینکه جکو در حد کمرى بلند کنى یکى دیگم بیاد در حد رنوسپند افولش بده اخه این چه تعریفو چه تخریبیه این توصیفات چه کمکى در حق یه تازه وارد بدبخت میکنه. مثل همین کاربرى به نام احسان که بالاى کامنت من میبینید بیچاره سر درگم مونده اخرشم نفهمیدن ماشین جک به درد میخوره یا نه.ما هم یه روزى تازه وارد بودیم وبا مطالعه نظرات دوستان تو این پیج وسایتاى دیگه انتخاب کردیم شکر خدا راضى هم هستیم ولى همون دوستان الان طورى جکو میکوبن که انگار همون افراد سابق نیستن.!!!!! من میگم جک ماشین بسیار خوبیه اما معایب خاص خودشم داره مثل مصرف بسیار بالا عوض کردن سریع دنده اتومات. کشش و شتاب ضعیف کوبش عقب ولى محاسنش به نظر من از معایبش بالاتره مثل قدرت موتور عالى هندلینگ خوب پایدارى تو جاده نرمى و راحتى ولذت رانندگى حس خودروى لوکس و از همه مهمتر زیبایى و پرستیژ فوق العاده. على کلحال مزایاش به معایبش میچربه. حالا هر دوستى میخواد انتخابش کنه اینه که هست.زورى هم نیست بسنج بعد انتخاب کن. در کل این خودرو در حد کمرى و النترا و سراتو و سوناتا و اکسنت اینا نیست ولى ال نودو رنوسپند و پرشیا و سمندم نیست. حالا حرفاى من چه به مذاق کسى خوش بیاد چه نیاد. یا حق
Ilyar
۲ دی ۱۳۹۳پس بی زحمت یه بار بگو که نیاییم اینجا …در ضمن این ماشین مگه چقدر مزایا و معایب داره که بخوایم چندین و چند سال سرش بحث کنیم. ..تمامی حرف های همه ما در مورد مزایا و معایب در صفحه قبل موجوده ولی برای یک جمع بندی کلی دوباره من اینارو مینویسم. ..حال به مذاق کسی خوش بیاد یا نیاد:
ابتدا مزایا:
1 – طراحی ظاهری و داخلی زیبا
2- کابین راحت و جادار
3 – هندلینگ و پایداری و سواری مناسب
4 – کیفیت قطعات قابل قبول به عنوان یک خودروی چینی و 50 میلیونی
5- امکانات مناسب و حتی زیاد نسبت به قیمت
6- کابین چفت و محکم شبیه مگان
7- ترمز های مناسب جثه سنگین
8- قیمت مناسب نسبت به رقبایش ایرانی و چینی
و اما معایب
1- رنگ بسیار بی کیفیت
2 – شتاب ضعیف که خودش به دو علته:اول به خاطر وزن زیاد و دوم به خاطر ضریب دنده های سبک که باعث شده شتاب و کشش اولیه پایین ولی در عوض تاپ اسپید بالا بره. ..به طوری که اگه شرایط ایده آل باشه شاید با دنده 4 اش 240 تا هم بره.
3- مونتاژ بی دقت در برخی قطعات و نیاز به رگلاژ درب صندوق و دستگیره ها بعد از تحویل خودرو
4- ترمز ها گرچه قویه ولی صبح ها باید یکی و دقیقه بگذرد تا عملکردش درست بشه و در اول خیلی ضعیفه. .
5- ارتفاع پایین که در صورتی که دقت نشه ممکنه به زیر بندی ماشین آسیب برسونه.
به نظر من با 50 میلیون سه ماشین ارزش خرید دارن یکی جک دومی تندر و سومی پارس LX سفارشی که واقعا روش امکانات خوبی گذاشتن.
کیوان
۲ دی ۱۳۹۳این مزایا و معایب که دوستان دارن میگن همه درست به جز شتاب. من نمی دونم شتاب ایده آل برای یک ماشین 1800 اتومات باید چی باشه که به جی 5 می گن شتاب ضعیف. صفر تا صد 12 ثانیه توی تهران برای این کلاس بسیار هم خوبه. من بار ها 12 ثانیه رفتم ضمن اینکه اگر 2 3 ثانیه اول حرکت رو که کند راه میافته از این ماشین حذف کنیم و مثلا از 30 کیلومتر شرع به شتاب گیری کنیم از خیلی ماشین های دیگه سرتره. فقط و فقط تو سربالایی های تند در بعضی دور های موتور شتاب خوبی نداره بار ها اینجا و تو تیونینگ تاک گفتم که تو سرعت 40 تا 50 و همچنین 90 تا 100 اگر دنده معکوس بخوای برای شتاب گرفتن چون در حالت اول به 2 و در حالت دوم به 3 می ره تو سربالایی شتاب نداره باید دستی معکوس بدی. تا بهتر بشه ولی مثلا اگر تو 80 کیلومتر تخت گاز کنی به دنده 2 میره و خیلی بهتر شتاب میگیره تا 90 کیلومتر سرعت داشته باشی و تخت گاز کنی. و این موضوع فقط به علت 4 دنده بودنه و واقعا هم معضل نیست. چند شب پیش تو اتوبان همت یک پژه پرشیا که احتمالا قصد تست کردن ماشین من رو داشت به قصد کل کل کردن هی می پیچید جلو من و ترمز می کرد سرعتم 80 تا بود وقتی تخت گاز کردم چند ثانیه نگذشته بود که تو آینه رو نگاه کردم ببینم کجاست پیداش نکردم وقتی کیلومتر شمار رو نگاه کردم 160 تا داشت می رفت یعنی خیلی سریع و دور از انتظار من ظرف شاید 10 ثانیه یا کمتر از 80 تا به 160 رسید و این نشون دهنده شتاب و کشش ایده آل این ماشین هست. در ضمن دوستان گلهمند از شتاب خودروی اتومات رو با اتومات مقایسه می کنند نه با دستی خصوصا تو شتاب اولیه و سربالایی
جواد
۲ دی ۱۳۹۳باسلام،هنگامی که شتاب می گیرم صدایی مثل خرابی اگزوزمی اید دوستان نظری ندارند،ممنون
حمید
۲ دی ۱۳۹۳به نظر من با ابن یول 4 تا ماشین نو اتومات میشه خرید
اول جک
دوم جک
سوم جک
چهارم تندر
پژمان
۲ دی ۱۳۹۳اگر دوستان دنبال شتاب با این ماشین هستند کافی فقط ابتدا پدال گازو تا ته فشار بدن پایین بعد از 2تا3 ثانیه پدال و کمی بالا بیارن تا شتاب و قدرت بی نظیر ماشین و مخصوصا تو سر بالایی ببینن حتما امتحان کنید تا ببینید ماشین با قدرت و شتاب بالا خود نمایی میکنه
سهیل
۲ دی ۱۳۹۳سلام اقای نوروزی عزیزروشن شدن چراغ رو با یک چکاب میتونن بررسی کنن منتها تونمایندگیها کسی کارشو بلدنیست همه شدن تعویض کار نه تعمیرکار به احتمال زیاد توی دست اندازبدی افتادی وسوکت یه قسمت شل شده منم همین مشکلو داشتم که خودبخود برطرف شد
فردین
۲ دی ۱۳۹۳سلام بنده 13000کیلومتر را باحک5 رفته ام و خیلی هم راضیم و دست آقای پینار دست نکنه که بارها کمکمان و رانماییمان کرد و دادا جان خواهش میکنم تو هم برو کمی به زندگیت برس من به جای تو خسته شدم به خدا
سهیل
۲ دی ۱۳۹۳اول ازاقای پینارعذرخواهی میکنم که این مطلبو درموردشون میگم قصدجسارت ندارم دوستانی که ازاقای پینارطرفداری میکنن خواهشن بگن اقای پینارچه اطلاعات جدید میده من ازمهرماه 92توسایت هستم جی 5دستی تحویل دی داشتم انصراف دادم واولین سری اتوماتو که تعدادمعدودی اونم نمایندگیها برای خودشون برداشتند با پرداخت مبلغ بیشترتحویل گرفتم البته پس ازدوندگی زیاد ازمهرماه 92تا الان کل اطلاعات اقای پیناریه کامنته که جی 5دستی خوبه جی 5اتومات هزینه تعمیرسرسام اوروازتولیدات داخل بهتره توارنج 40تا 60بهترینه دوستان بگن چه اطلاعات دیگه دادن بنده یه سوال تلفنی ازاقاپینارپرسیدم که کاملا اشتباه جواب دادن سوال این بود اگه باماشین اتومات رودنده دستی 1باشیم بعدازطی مسافتی بریم رو اتومات اگه بخوایم توسرعت 80ازاتومات بریم رودستی دنده ما همون 1هست یا با اتومات هماهنگه وتغییرمیکنه متاسفانه ایشون مطمئن گفتن همون 1نشون میده وتاکید کردن که این مورد درمورد جی 5اینجوریه وخودمم تواین موندم دقیقا جواب ایشون بود که خودم بعد ازتست کردن فهمیدم دستی با اتوماتش هماهنگه خوددوستان قضاوت کنن بنده نزدیک به 8ماه این ماشینو دارم وکاملا راضیم نسبت به تولیدات داخلی ونسبت به قیمتش بهتره ازبقیه است
سهیل
۲ دی ۱۳۹۳اول ازاقاپینارعذرخواهی میکنم قصد جسارت ندارم واقعیتو میگم من ازایشون یه سوال پرسیدم که ازجواب دادن ایشون هنوز تعجب میکنم کلی بگم دوستان که میگن اقا پیناراطلاعات میده توسایت که چیزی نیست کل کامنتشون اینه توارنج 40تا 60جی 5بهتره بعد اون ماشین وبعدم اون من نزدیک به 14ماه توسایتم شایدکم مینویسم اما کامل میخونم 8ماه هست جی 5اتومات مشکی دارم وکاملا راضیم
سهیل
۲ دی ۱۳۹۳ازدوستان عذرخواهی میکنم نه ازکسی طرفداری میکنم نه دوست دارم درموردکسی بدبگم بازم ازاقاپینارعذرخواهی میکنم و قصد جسارت ندارم چیزی که براخودم پیش اومده بود گفتم منم میگم اقا پینار ادم باشخصیته همینکه وقتشومیذاره اونم باکمال ادب واحترام جواب میده برا منهم خیلی ارزش داره اما دادن اطلاعات درست جدا هست اقا ehsanعزیز تو این ارنج قیمت جی 5ماشینه خوبیه البته من اتوماتودارم میگم دستی رو نمیدونم از405وسمند وx33,206 بهتره دومزیت خوب ماشین داشتن ترمزخوب ومحکم بودن بدنه هست یه پیشنهاد هم برا دوستان دارم حتما ترمزماشینتونوتوسرعت 90یا 100چک کنین گول ترمزخوب توسرعت پایینو نخورین
سهیل
۲ دی ۱۳۹۳دوستانی که جی 5دارن معمولا تواین سایتن کسی راه حلی براگیرنکردن کف ماشین به زمینو نداره بعضی جاها که سمند وپراید به راحتی رد میشن کف ماشین گیرمیکنه
محمد
۲ دی ۱۳۹۳کف ماشین گیرکنه واویللللللللللللاست!شایدمنظورتون اگزوزه؟؟
ehsan
۲ دی ۱۳۹۳سلام یه نفر راهنمایی کنه که تیپ ترونیک یعنی چی ؟؟؟تشکر
ehsan
۲ دی ۱۳۹۳توسربالایی کم میره ماشین اگر ظرفیت کامل باشه؟؟؟
هرکس امتحان کرده راهنمایی کنه لطفا.
sunmartin
۲ دی ۱۳۹۳واقعا ایلیار خیلی حرف جالب و پخته ای زد و گفت “این خودرو مگه چقدر مزایا و معایب داره که چندین و چند سال بخواهیم سرش بحث کنیم”
منم باهاش موافقم خودروی متوسطی هست ضمنا به اطلاع اون کاربری که که در لفافه کامنت نیشدار و کنایه آمیز و مستقیما من هدف قرار داده باید م دلیل مقایسه من (جک با تویوتا کمری و کرولا)این هست که من در فرصتی که پیش اومد این دو خودرو کاملا تست کردم و باید این مطلب میگفتم که کاربران ازین مطلب آگاه بشن که کیفیت سواری و گیفیت داشبورد (منهای دریچه های پرتاب باد و سبستم ایروکندیشن و تو دربی ها و المنت های هشدار دهنده)فرق چندانی با jac نداره ،شما بهتره قبل از اعتراض به ابن مقایسه کمی تحقیق عملی کنید الان در دهن هر کسی باز میکنم مه تویوتا فلان و تویوتا بهمان اما حقیقت اینه تویوتا پول برند میگیره طراحی صفر امکانات صفر و خدمات ایرتویا هم که طبق نظرات مشتریان بدترین خدمات رسانی بوده فقط کابین جا دار و موتور کم خرجی داره اما فقط انجین نه سایر قسمت ها در حال حاضر در سراسر جهان و حتی ایران کیا و محصولات بخصوص کیا ریو (خودروی شماره 5 مجله اتو اکسپرس امریکا و خودروی شماره 2 تست موسسه کار درایوز انگلیس) کم استهلاک ترین خودرو و قابل اعتماد شناخته شد با 5 ستاره ایمنی از NHTSA پس تویوتا چندان هم کم استهلاک نیست در جایی که تویوتا با موتور ضعیف و مدل کامپکت (کوچک)یاریس با قیمت 94 ملیون خرید و فروش میشه جک بنوعی یک هدیه و یک فرصت هست
Ilyar
۲ دی ۱۳۹۳اره محصولات تویوتا از لحاظ نرمی و جاداری و کم استهلاک بودن و دوام بسیار عالی هستند ولی توی ایران قیمت زیادی دارن …مثلا یکیش تویوتا هایلوکس که از لحاظ امکانات صفر ولی 160 میلیون قیمت داره. .البته ماشین بسیار سخت جان و پرقدرتیه ولی 160 میلیون به وانت دادان اشتباهه. ..
در مورد سینی زیر موتور هم من یه نکته ای رو متوجه شدم و اون اینکه یکی از کاربران گفته بود که توی دنیا دیگه خودروسازان از سینی زیر موتور استفاده نمیکنن. ..باید بگم که جاده های دنیا با ایران فرق داره. ..توی و تا و هیوندای و دیگر خودرو سازان بزرگ برای جاده های مناسب خودرو میسازن نه برای ایران که اتوبانش در حد جاده خاکی آلمان و آمریکا هم نیست. ..
البته حالا هم بعد نصب سینی هنگام عبور از ناهمواری های جاده بعضا سینی با ناهمواری برخورد میکنه و صدای نسبتا آزار دهنده ای میده ولی همین که به قسمت های حساس زیرین خودرو نمیذاره آسیب برسه این خودش نعمت بزرگیه.
ali_a1354
۲ دی ۱۳۹۳سلام من تجربه 37000 کیلومتر با j5 دستی دارم والا تو رنج قیمتش الحق که نعمتیه امامعمولا ما عادت داریم قدر چیزی که ارزونو را نمیدونیم الانم یه s5 شاسی بلند ندیده ثبت نام کردم خدمت دوستانی که این مدلو ثبت نام کردن بگم که درکشون میکنم الان چه حالی دارن وقتی شخصی که حتی این ماشینو نداره میاد و ته دلشونو خالی میکنه .نمیدونم حرفمو باور میکنین یا نه ولی اگه همین الان هم بخوام مجددا ماشینی انتخاب کنم واسه خرید همین ماشینو میخرم .
ehsan
۲ دی ۱۳۹۳توسربالایی کم میره ماشین اگر ظرفیت کامل باشه؟؟؟
هرکس امتحان کرده راهنمایی کنه لطفا..
ehsan
۲ دی ۱۳۹۳سلام یه نفر راهنمایی کنه که تیپ ترونیک یعنی چی ؟؟؟تشکر.
رضا3
۲ دی ۱۳۹۳احسان جان تیپ ترونینگ یعنى حالت دستى. یعنى ماشیناى دنده اتومات علاوه بر دنده ى اتوماتشون حالت دنده ى دستى هم به صورت جانبى دارن که میتوان با دنده ى دستى هم رانندگى کرد. البته تکیه خودرو بر دنده ى اتوماته ولى دنده ى دستیشم کاربرد داره مخصوصا چون ماشیناى اتومات خصوصا چهار دنده اى شون ذاتا کشش و شتاب اولیه ى کم رمقى دارن و تو سربالایى کم میارن اینه که حالت تیپ ترونینگو تعبیه میکنن تا در سربالایى و سبقت که نیاز به کشش بیترى هست ماشین از حالت دنده دستى استفاده کنه و کم نیاره. ولى احساس جان بدون منظور یه توصیه ى دوستانه میکنم اونم اینکه اگه سوالى در نظرت باشه ابتدا صفحات قبل ترو تو این پیج یا سایتاى دیگه مطالعه کن تا سوال یا ابهامت برطرف بشه. چون بعضى از سوالات چنان بدیهى و ابتدایى هستن که وقت دوستان و فرصت پیجو بى جهت میگیره و به جاى اینکه پیج محل بحث و گفتگوى مسائل اختصاصى و فنى جک بشه تبدیل میشه به بدیهى گویى و مسائل حاشیه اى به نتیجه. منظور خاصى نسبت به شخص جنابعالى ندارم منظور من کلى هستش امید وارم اساعه ادب خدمتتون نشه. با سپاس
رضا3
۳ دی ۱۳۹۳علماى گرانقدرى که میفرماین: مگه این خودرو چقدر مزایا و معایب داره که بتوان روش بحث کرد خودشون بفرماین پس رو چى بحث کنیم مگه حرف جدیدیم واسه اظهار کردن دارین؟دو سه نفر هستن که خودشونو علامه دهر میدونن هیپچ کسیم قبول ندارن براى همدیگرم قربون صدقه میرن فورا هم با هر کامنت مرتبط یا غیر مرتبطى همدیگرو تایید و تصدیق میکنن.من به شخصه به عنوان یه استفاده کننده ى عادى خودرو و حتى آماتور نظراتمو در حد متعارف جامعه اعلام میکنم ادعایى ام ندارم. براى اسم بزرگ کردن هم نمیرم اینترنتو زیرو کنم دو سه تا اطلاعات صحیح و ناصحیح پیدا کنم بیارم اینجا کپى پیستش کنم که خودى نشون بدم. به هر حال ما که سوادشو نداریم حالا علما اگر قدرتش و سوادشو در حد گفتمان عادى و درک عمومى پیج دارن بیان ما معایب ماشینو بگیم شما راه حلشو بدین. اگرم حرف جدیدى نداریم میخواین پیجو تعطیل کنیم !!! علما بگن در مورد مصرف سوخت بالا گیر کردن گلوى اگزوز زوزه ى اینه بغل کوبش عقب و توجیه نصب ضربه گیرهاى نانو و… تا حالا کدوم راه حل منطقى رو ارائه دادن. ؟؟؟؟؟ما اینجا جمع نشدیم که قربون صدقه بریم وقت علاف شدن و خوش گذرونى ام نداریم تفریحم نمیکنیم ما اول دنبال مطالعه و انتخاب خودرو دوم در پى مباحثه در مورد ایرادات و پیدا کردن راه حل اونا هستیم وگرنه توصیف چشم و ابروى جک هیچ ثمره منطقى نداره. حالا با این استدلالها بفرمایین این پیج محل بحث جک هست یا اتاق تبلیغ سراتو وتویوتا و کمرى و… ما قصدى براى نیشو کنایه نداریم لفافه گو هم نیستیم فقط دو تا چیز میخوایم یکى صداقت در کلام و تک رویى دوم بحث در مورد مشکلات و ارائه راه حل آن.وگرنه مقایسه این خودرو با برندهاى معتبر جهانى چه دردیو از کسى دوا میکنه ضمن اینکه اعلام مزایا براى اشخاص تازه وارد و سوال کننده ست. ماها که دیگه خوب یا بد انتخابش کردیم البته که راضى هم هستیم. نهایتا اعلام میکنم پیج متعلق به همه ست ملک شخصى هم نیست هرکسى ام میتونه نظر بده ولى نظرات باید حول و محور صداقت و راستى باشه. لذا جک دو حالت داره یا خوب هست یا بد. خوب و بد هر دو با هم نمیشه. نظراتى که ما اینجا مینویسیم اخلاقا و شرعا برامون مسوایت داره چون بارها گفتم افرادى مثل شخص من زیاد هستن که با تحقیق در اینترنت و مطالعه نظرات سرمایه عمرشونو براى خرید یه خودرو صرف میکنن. بنابرین ما باید خودمونو در حضور خدا مسول بدونیم و با سرنوشت انتخاب مردم بازى نکنیم. بازم میگم مقایسه جک با برندهایى بالاتر از 100ملیلون مردم رو برای خرید تهییج میکنه بعده خرید اگه ببینن انتظاراتشونو براورده نمیکنه از جک دل زده میشن و خودشونو اغفال شده میبینن گرچه شاید هدف دوستان خیر هم بوده باشه. و الا اگر جک در حد النترا اپتیما کمرى و پاریس بود هیچ ادم عاقلى نمیرفت صد تومن پول اونا رو میداد میومد دو تا جک میگرفت نصف قیمت یکى واسه خودش یکى ام واسه خانمش بعدشم حال اپتیما رو با جک میکرد. از اطاله کلام عذر خواهى میکنم. خواهشا کسى دل گیر نشه شب خوش
دادا
۳ دی ۱۳۹۳آقا سهیل از حرف منطقیت ممنون.اقایونی که فکر میکنن بنده بقولشان حسودی میکنم چه جواب دارن این بنده خدا پول یه دستی رو داشته اونوقت مدعی داشتن همه ماشینا رو میکنه.ایلیار خان حالا متوجه شدی چرا میگم بعد دوست حبابی من عشقم اینجاس توحتما مشکلی داری خسته شدی آره عزیز بابا….ماشین من سرد باشه صدای قژ قژ صندلی میاد اما وقتی کابین رو گرم میکنم صدا میخوابه واقعا از حالت اتومات ایر کاندیشن لذت میبرم واقعا لذت میبرم…درآخر دوستان با انصاف بیان مطالعه کنن چندتا مطلب تازه بنده گفتم واطلاع رسانی کردم این آقای هوادار حبابی دار چن تا مطلب گفته.سهیل خان بحث دنده رو گفته خودمن وقتی یاد اونروز می افتم خنده ام میگیره چون اونموقع دستی داشتم اما دقیقا یادمه.این مملکت آدمای چاپلوس زیاد داره که اینجور عقبیم.بنده لهجه ی مربوطه رو ندارم پس برام فرقی نمیکنه بعضیا تخیلی بگن...کلام آخر جک دراین رنج خوبه مخصوصا اتوماتش.بنده که اصلا دیگه نمیتونم دستی سوارشم.سیلو تیبام خیلی کم دیگه مورد استفاده قرار میگیره خیلی کم…