جک - jacخودروهای چینیکرمان موتور KMC

جک J5 کارکرده بخریم یا نه؟ مشخصات، قیمت، مزایا و معایب و هر آنچه باید بدانید

راهنمای خرید خودروهای دست دوم

صنعت خودروی کشورمان طی این سال‌ها کاملاً تحت تأثیر برندهای چینی قرار داشته است. تا همین چند سال پیش شاهد مونتاژ خودروهای قابل قبولی همچون نیسان ماکسیما، هیوندای ورنا، آوانته و… بودیم اما هرچه پیش‌تر می‌رویم واردات و عرضه محصولات چینی را می‌بینیم که اکثر آن‌ها نیز پس از مدتی به دلایل مختلف دیگر عرضه نشده‌اند.

اما یکی از باسابقه‌ترین برندهای چینی حاضر در کشور ما جک JAC است که با چندین خودروی مختلف توانسته طرفداران گوناگونی را به دست آورد. یکی از محصولات شناخته شده جک برای ما سدان J5 است که بین سال‌های ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶ عرضه شد و ما در این نوشتار می‌خواهیم به بیان مشخصات، مزایا و معایب این خودرو به ویژه برای خریداران خودروهای کارکرده بپردازیم. پس حتماً با ما همراه باشید.

طراحی ظاهری جک J5

JAC J5 جک

در بین سدان های متوسط بازار کشورمان، جک J5 یکی از هماهنگ‌ترین طراحی‌های ظاهری را دارد. این خودرو توسط شرکت مشهور پینین فارینا طراحی شده و می‌توان آن را زیبا دانست. در بخش جلو چراغ‌های کشیده و جلوپنجره‌ای هماهنگ دیده می‌شوند که اگرچه هیجان‌انگیز نیستند اما حداقل چشم‌ها را اذیت نمی‌کنند. در پروفایل جانبی نیز خط شانه پر رنگی دیده می‌شود که از یکنواختی این بخش می‌کاهد. نمای عقب شاید بحث‌برانگیزتر از سایر نقاط بدنه باشد اما علیرغم وجود برخی کاستی‌ها هنوز هم می‌توان آن را قابل‌قبول دانست. در کل باید گفت J5 یک سدان با ظاهر خوب نسبت به سایر خودروهایی است که طی این سال‌ها در خیابان‌ها دیده‌ایم.

طراحی داخلی جک J5

داخل جک J5

وقتی وارد کابین شوید طراحی‌ای را خواهید دید که دنباله‌روی بدنه است. بخش داخلی J5 از طراحی مدرن‌تری نسبت به تولیدات داخلی سود می‌برد و از جمله ویژگی‌های آن می‌توان به فرمان و پشت آمپرهای اسپرت اشاره کرد. البته شاید طراحی ورودی‌های هوای J5 سؤال‌برانگیز باشد و از زیبایی کابین بکاهد ولی در کل نقص چندانی به طراحی این بخش وارد نیست هرچند که نمی‌توان آن را برجسته و به‌یادماندنی توصیف کرد. نقطه‌ضعف اصلی J5 در این بخش به کیفیت متریال بکار رفته مربوط می‌شود که در درازمدت باعث به سر و صدا افتادن کابین خواهد شد.

جدای از این موارد فضای کافی برای چهار سرنشین وجود دارد و صندوق بار نیز نیازهای یک خانواده متوسط را رفع خواهد کرد. در مجموع طراحی و کیفیت کابین این سدان چینی برای خریداران قابل‌قبول به نظر می‌رسد هرچند در زمانه‌ای که همه خودروها از برخی عناصر مدرن همچون نمایشگرهای بزرگ استفاده می‌کنند، نبود این ویژگی یک نقطه‌ضعف به ‌حساب می‌آید.

پیشرانه و گیربکس جک J5

این سدان چینی در ابتدا با پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری که قدرت ۱۱۱ اسب بخاری و گشتاور ۱۴۶ نیوتون متری داشت روانه بازار شد اما کرمان موتور بعدها عمده تمرکز خود را روی نسخه اتوماتیک J5 که پیشرانه قوی‌تری هم دارد گذاشت. در دل نسخه اتوماتیک این خودرو پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری ساخت میتسوبیشی قرار می‌گیرد که خروجی ۱۴۰ اسبی و گشتاور ۱۶۵ نیوتون متری تولید می‌کند. این پیشرانه با گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک همکاری دارد.

موتور جک J5

پیشرانه J5 از نظر قدرت و گشتاور کمبود خاصی ندارد اما گیربکس ۴ سرعته آن نمی‌تواند انتظارات را برآورده کند و به همین خاطر شاهد افت شتاب گیری خودرو خواهید بود. نکته دیگر نیز به مصرف سوخت خودرو به ویژه در نسخه‌های اتوماتیک مربوط می‌شود که بالاتر از آن چیزی خواهد بود که تصور می‌کنید. در مجموع پیشرانه J5 را می‌توان بادوام و خوب برشمرد هرچند عدم وجود گیربکس اتوماتیک به‌روز و با تعداد دنده‌های بیشتر جزو معایب آن هستند. در جدول زیر مشخصات فنی نسخه اتوماتیک J5 خدمت شما عزیزان ارائه شده است:

حجم موتور (سی‌سی) ۱۸۳۴
استاندارد آلایندگی Euro IV (یورو ۴)
حداکثر قدرت (HP/RPM) ۱۴۰ اسب بخار در دور موتور ۶۵۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور (NM/RPM) ۱۶۵ نیوتن متر در طیف دور موتوری ۵۰۰۰ دور در دقیقه
جعبه‌دنده ۴ سرعته اتوماتیک جلو، Tip Tronic
سیستم فرمان چرخ دنده شانه‌ای (Rack & Pinion)، کمک هیدرولیکی
سیستم ترمز جلو دیسک دو جداره با قابلیت تهویه و خنک شونده، عقب دیسک – مجهز به ترمز ضد قفل (A.B.S) چهار کاناله (تمامی چرخها) – قابلیت توزیع هوشمند نیروی ترمزی بر حسب وزن و بار (E.B.D)
سیستم تعلیق جلو، فنر حلقوی با ستون مک فرسون – عقب فنر حلقوی و اتصال جناقی دوبل مستقل
حجم مخزن سوخت (لیتر) ۵۵
حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت) ۱۷۵
سایز چرخها مجهز به رینگ ۱۶ اینچ آلومینیومی
طول خودرو (میلی‌متر) ۴۵۹۰
عرض خودرو (میلی‌متر) ۱۷۶۵
ارتفاع خودرو (میلی‌متر) ۱۴۶۵
فاصله دو محور (میلی‌متر) ۲۷۱۰
وزن خالص (کیلوگرم) ۱۳۵۵

امکانات و تجهیزات جک J5

J5 در زمان معرفی اولیه که به حدود ۱۰ سال پیش بازمی‌گردد از امکانات قابل قبولی سود می‌برد اما شاید فقدان برخی موارد همچون نمایشگر لمسی باعث شود این خودرو در مقابل رقبای به‌روزتر خود کم بیاورد اما بااین‌حال هنوز هم J5 را از نظر تجهیزات و امکانات می‌توان خودروی خوبی دانست. در ادامه تجهیزات و امکانات این خودرو ذکر شده‌اند:

کیسه هوای راننده و سرنشین جلو
صندلی جلو با قابلیت تنظیم در ۸ جهت
تنظیم دستی پشت‌سری
سیستم کنترل باد لاستیک‌ها TPMS
کنترل سیستم پخش روی غربیلک فرمان
سیستم خنک‌کننده روغن گیربکس اتوماتیک
کمربند ایمنی سرنشینان جلو پیش کشنده
کمربند ایمنی سرنشینان عقب
کمربند ایمنی با تنظیم ارتفاع
سیستم ضد سرقت
قفل ایمنی کودک
ترمز ABS و EBD
چراغ مه شکن جلو و عقب
چراغ‌خطر لادری (چهار درب)
رینگ اسپورت آلومینیومی
چراغ جلو و عقب هالوژن
شیشه‌بالابر جلو و عقب برقی
آینه جانبی برقی
صندلی و روکش فرمان چرمی
سیستم رادیوپخش MP3/CD/USB با ۴ باند
تنظیم نور صفحه کیلومتر
آنتن شیشه‌ای
آینه جانبی دارای گرم‌کن
تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو
فرمان هیدرولیک با قابلیت تنظیم ارتفاع

قیمت جک J5

همان‌گونه که گفته شد این خودرو از سال ۱۳۹۶ به بعد عرضه نمی‌شود و به همین خاطر نمی‌توان نمونه‌های صفرکیلومتر آن را پیدا کرد؛ اما با گشت‌وگذار در میان آگهی‌های موجود باید دانست برای خرید نسخه اتوماتیک J5 باید بودجه‌ای حدود ۳۵۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان را بسته به مدل و کارکرد خودرو کنار بگذارید.

رقبای جک J5

این سدان چینی در بخشی از بازار قرار گرفته است که رقبای زیادی برای کسب سهم و جلب نظر خریداران رقابت می‌کنند. از جمله رقبای این خودرو می‌توان به تندر ۹۰، دنا پلاس اتوماتیک، برلیانس H330، فاو بسترن b50، ام وی ام ۵۵۰ و… اشاره کرد. مقایسه مفصل این خودروها با یکدیگر در این نوشتار نمی‌گنجد اما به‌طورکلی باید دانست خودروهای تولید داخل از مزیت‌هایی همچون بازار فروش دست‌دوم بهتر و فراوانی قطعات یدکی و خدمات برخوردار هستند درحالی‌که محصولات چینی معمولاً با مشکل کمبود قطعات یدکی و افت قیمت دست‌وپنجه نرم می‌کنند. به همین خاطر بهتر است در خرید خودروی دست‌دوم به اولویت‌های خود و اینکه تا چند سال خودرو را نگهداری خواهید کرد فکر کنید.

مزایا و معایب جک J5

همان‌طور که گفتیم از جمله مزایای این خودرو می‌توان به طراحی خوب، پیشرانه بادوام و قوی، فضای کابین جادار برای خانواده‌های کم‌جمعیت و ایمنی مناسب اشاره کرد. در مقابل جک J5 معایبی هم دارد که شامل متریال نه چندان باکیفیت کابین، گیربکس قدیمی و کند، مصرف سوخت نسبتاً بالا، کمبود قطعات و لوازم‌یدکی می‌شود.

نقاط قوت نقاط ضعف
طراحی ظاهری خوب متریال بی‌کیفیت کابین
پیشرانه بادوام و قوی گیربکس قدیمی و کند
فضای کابین جادار مصرف سوخت بالا
ایمنی مناسب کمبود قطعات یدکی

جمع‌بندی

جک J5 سدان را می‌توان یکی از گزینه‌های خوب چند سال اخیر برای بازار داخلی دانست هرچند که این خودرو دیگر عرضه نمی‌شود. همین مشکل گریبان گیر اکثر خودروهای چینی در کشورمان است. این دسته از خودروها از همان ابتدای عرضه نیز به خاطر محدودیت‌های شبکه‌های نمایندگی دارای مشکلاتی در زمینه تأمین قطعات و لوازم‌یدکی هستند و با قطع عرضه این مشکل حادتر نیز خواهد شد. نکته دیگر به افت قیمت و بازار فروش بدتر خودروهای چینی نسبت به خودروهای داخلی مربوط می‌شود و اگر به دنبال خرید J5 هستید حتماً باید به این نکات توجه داشته باشید. اگر خودروی خود را زود عوض می‌کنید و دنبال دردسرهای پیدا کردن قطعات یدکی نیستید شاید بهتر باشد نگاهی به خودروهای دیگر همچون تندر یا دنا داشته باشید.

عکس جک J5

توضیح: این مطلب به روزرسانی شده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۰۸ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۱,۳۱۶ دیدگاه‌ها

  1. دادا

    ۳ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (593 ديدگاه)

    آقا رضا برو نمایندگی شهر قزوین. صدای زوزه ی باد آینه بغل ومشکل بادسان روف رو حل کرد.مخصوصا آینه بغل اعصاب خردکن بود حلش کرد تو نمایندگی پسری به اسم مهدی هم باادبه هم کاربلد.مسیرت خورد ببر قزوین حل میشه اگه نزدیک قزوینی…

  2. مهران

    ۳ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (35 ديدگاه)

    باسلام خدمت همه دوستان بنده جک اتوماتیک دارم تحویلی 19/6/93 تا الان 10000کیلومترباهاش رفتم تازه دیشب هم از سفر 4 روزه گیلان برگشتم تا الان خداییش هیچ مشکل خاصی نداشتم و ازنظر من صدای زوزه آیینه ها و صدای قاب کمربند و …اینا مشکل فنی به حساب نمیاد و بیشتر بستگی به حساسیت افراد داره.دوستانی که میگن ماشین شتاب نداره من باهاشون تاحدودی موافقم البته بستگی به فشاری که به پدال گاز میارین هم داره.تومنطقه چابکسر دوستانی که رستوران خاورخانوم تشریف بردن سربالایی هاش رو میدونن من به راحتی و بدون هیچ مشکلی پرگاز میرفتم و ماشین واقعا راه میرفت.خلاصه من تا الان با 10000کیلومتر کارکرد مشکلی ندارم و با این اوصاف حداقل تا3 سال دیگه اگه گمرکی ماشینهای ورودی حذف نشه همین جک رونگه میدارم.درضمن فاکتورقیمت جک رو فراموش نکنین.همین الان بهمن موتور بسترن رو 73 میلیون گذاشته برای فروش درحالیکه گیربکس جدید هم باموتورش که 1800 سیس مزداست همخونی ندارهو گیربکس نمیتونه خوب انتقال قدرت کنه به موتور.درحالیکه کمپانی جک متوروگیربکس فیت شده جک اتومات رو از میتسوبیشی باهم خریده.تنها خودروی چینی که موتوروگیربکسش همخونی دارن همین جکه و بس…

  3. ehsan

    ۳ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (20 ديدگاه)

    اینجا هر کسی یه حرفی میزنه یکی میگه تو سربالایی راه نمیره یکی میگه خیلی خوبه ….

  4. مجتبي

    ۳ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (37 ديدگاه)

    با سلام
    دوستان اول در مورد آقای دادا متاسفانه هیچکدوم از متن هاتون رو من نمیتونم متوجه بشم نمیدونم یا با لهجه خاصی هست یا جمله بندی ها ایراد دارد در مورد آقای رضا 3 و سن مارتین میدونیم قصد هردو کمک به دوستان است از اینکه تجربیات و اطلاعات خود را با دیگران دریمان میگذارید متشکریم هردو دوستان محترم و با ادبی هستید من حیفم می آید که سر مسائل جزئی با هم مجادله می کنید به نظر من هرکس نظر خودرا بیان کند و انتقاد مستقیم از نظر دیگری کار درستی نیست و موجب دلگیری میشود ما میتوانیم بدون اینکه برای کسی دلخوری ایجاد کنیم نظرات خود را بیان کنیم فقط بدانید که قصد همه کمک کردن است و دیگر اینکه در مورد دوستانی که تازه وارد میشوند و سوال دارند با جوابهای سرد کننده آنها را نرانیم باید حق داد برای کسی که یک سوال جزئی دارد نمیتوان نسخه پبچید که 197 صفحه قبل را مطالئه کن شاید به جوابت برسی شاید ما که زمان زیادی در این سایت گذرانده ایم مقداری حوصله خود را از دست داده ایم ولی واقعا مشکلات جک در این سایت حل نمیشود مگر خود کرمان خودرو تصمیم بگیرد ولی برای کسانی که سوالات جزئی مثل تنظیم ساعت و تیپ ترونیک و غیره دارن جای خوبیست تا با کمترین هزینه وقت جواب خود را بگیرند از همه دوستان بابت صحبت طولانی عذر خواهی میکنم در ضمن دوشنبه جهت تکمبل وجه رفتم نمایندگی 1732 یه جک طلایی متالیک گذاشته بود عقل سر همه میرفت خیلی خوشگل بود عکس گرفتم ولی تو عکس خوب نشون نمیده یه دونه ام دستی گذاشته بود تا حالا دستی از نزدیک ندیده بودم تو عکس خیلی فرق میکنه تریم داخلشم واقعا شیک و قشنگه با 45 تومن این ماشین واقعا محشره منم دستی تحویل دی عکسشو اگه شد میزارم ببخشید سرتون رو درد آوردم

  5. مجتبي

    ۳ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (37 ديدگاه)

    راستی در مورد آپلود عکس چیکار باید میکردیم یادم رفت (:

  6. محمد

    ۳ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (154 ديدگاه)

    این هم کیفیت خودروهای داخلی !!!
    بی‌توجهی خودروسازان به تاکیدات نعمت‌زاده
    تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۲۶
    به گزارش مهر، این روزها بازار رقابتی خودروسازان برای طراحی پلت‌فرم و تولید خودروهای متنوع داغ داغ است و خبرهایی از درون خودروسازان به گوش می‌رسد که به دنبال متنوع کردن سبد محصولات تولیدی خود و گرایش به طراحی پلت‌فرم‌های جدید داخلی اما با حضور طراحان خارجی دارند. در این میان البته محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت که جلسات شورای سیاستگذاری خودرو را به صورت مرتب برگزار می‌کند، بارها و بارها تاکید کرده است که خودروسازان در کنار تنوع محصول، بر روی کیفیت تمرکز بیشتری داشته باشند.

    نعمت زاده با بیان اینکه باید به کیفیت محصولات، کاهش آلایندگی و کاهش مصرف سوخت، رعایت استانداردهای جهانی و در راس آنها، رضایتمندی مشتریان توجه ویژه داشت، افزود: تولید محصول غیرکیفی باید ممنوع شود و نباید تجربه ها و خطاهای گذشته را فراموش کنیم.

    اما اگرچه کیفیت خودروهای داخلی با توجه به خواسته وی افزایش نیافته است، بلکه به نظر می‌رسد که بالا بردن تیراژ تولید که محلی برای رقابت خودروسازان و البته فخرفروشی وزارت صنعت، معدن و تجارت در رشد بخش صنعت سه ماهه ابتدای سال جاری شده است، کیفیت را فدا کرده و تنها آمارهای تولید مهم به نظر می‌رسند.

    در این میان مردم هم همچنان از کیفیت خودروهای تولید داخلی ناراضی هستند و البته هیچگاه هم چاره‌اندیشی موثری برای بهبود کیفیت رخ نمی‌دهد، البته خودروسازان این استدلال را هم دارند که کیفیت خودروهای تولیدی، بنا بر جداول ارزشیابی کیفی که از سوی برخی سازمانها ارایه می‌شود، نسبت به دوره های قبل افزایش یافت است، اما به نظر می‌رسد که حرف مشتری، بیش از هر چیز دیگری، سند مستندی بر کیفیت خودروها و بهبود آن است.

    اکنون که البته به گواه آمارها، تیراژ تولید خودرو بالا رفته است، اما نارضایتی مردم از کیفیت خودروهای داخلی نسبت به گذشته بیشتر شده است و عمدتا، خودروهای صفر کیلومتری که به دست مردم می‌رسد، در همان کیلومترهای اولیه‌ای که از نمایندگی‌ها یا مراکز فروش خودروسازان بیرون می‌آید، با مشکلات جدی مواجه می‌شود.

    البته در این میان، برخی از مشکلات، به صورت مداوم و در اکثر قریب به اتفاق انواع خودروها تکرار می‌شود، به نحوی که به عنوان مثال، اشکالات گیربکس مربوط به یک نوع خودرو است و در بیشتر خودروهایی که از این مدل تولید می‌شود، این مشکل جدی تکرار می‌شود. در عین حال، یک اشکال دیگر که به عنوان مثال به سیستم ترمز بر می‌گردد، در نوع دیگر از خودروهای تولیدی تکرار می‌شود تقریبا بیشتر مشتریانی که این نوع خودرو را خریداری کرده‌اند، در همان کیلومترهای اولیه با این مشکل مواجه می‌شوند.

    البته ناراضی بودن مردم از کیفیت خودروهای تولیدی، تنها به اینجا ختم نمی‌شود، بلکه ناراضی بودن از کیفیت تحویل خودرو نیز موضوع دیگری است که بسیاری از مشتریان با آن مواجه هستند، نمونه آن هم تاخیر در تحویل خودرو است که از کیفیت پایینی برخوردار است. این درحالی است که بسیاری از مردم از این شیوه تحویل خودروسازان ناراضی هستند و حساب و کتاب های آنها برای تحویل خودروهایشان با اقدامات خودروسازان به شدت به هم ریخته است.

    همچنین شهرام میرآخورلو، مدیرکل دفتر نظارت بر کالاهای فلزی و معدنی سازمان حمایت با طرح انتقادات شدید نسبت به ارائه کیفیت برخی خدمات فروش و پس از فروش خودروسازان، نیز می گوید: کیفیت رفتار خودروسازان در زمان تحویل و انعقاد قرارداد با مشتریان چندان مناسب نیست و به استناد شکواییه‌هایی که به سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان از سوی خریداران خودرو ارائه می شود، نگاه مصرف کنندگان به صنعت خودرو چندان مساعد نیست.

    وی با اشاره به فروش اینترنتی محصولات خودروسازان، می افزاید: فروش اینترنتی خودرو با تقاضای آن تناسبی ندارد و شرایط قرارداد نیز مشخص نیست به نحوی که ۱۵ روز بعد از ثبت نام اینترنتی وقتی مشتری برای امضای قرارداد خود به نمایندگی های فروش خودروسازان مراجعه می کند از او خواسته می شود که قراردادی کاملا یکطرفه را امضا کنند که در آن قیمت خودرو مطابق با زمان تحویل آن است.

    میرآخورلو معتقد است: همین امر منجر به تقاضای انصراف مشتری می‌شود در حالی که به او گفته می‌شود که مبلغ واریزی از طریق ثبت نام اینترنتی ۶۰ روز دیگر تحویل وی خواهد شد.

    به گفته وی، عدم ارائه به موقع خودروها و عدم پذیرش تعهد پرداخت جریمه تاخیر منجر به نارضایتی مشتریان شده است، ضمن اینکه تحویل خودروهای ثبت نامی نیز با تاخیر صورت می گیرد و درست در همین فاصله زمانی که مشتری منتظر دریافت خودروی خود است، خودروسازان مجدد آگهی فروش نقدی منتشر می‌کنند که این منجر به نارضایتی مردم می‌شود.

    این مقام مسئول در سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان خاطرنشان می کند: فروش اجباری آپشن‌ها مورد نارضایتی مردم است و چنانچه یک مشتری نخواهد خودرویی با آپشن دریافت کند، هیچ گاه با پاسخ مثبت نمایندگی‌ها برای فروش مواجه نمی‌شود.

    میرآخورلو در ادامه با اشاره به توقف تولید برخی خودروها و ثبت نام فروش همان خودرو به مشتریان، خاطرنشان کرد: مشتری خودرویی همچون ال ۹۰ یا مگان را ثبت نام می‌کند در حالی که به هر دلیلی تولید آن متوقف شده است ولی از او خواسته می‌شود به جای خودروی ثبت نامی ۲ یا ۴ پراید به ازای وجه واریزی خود تحویل بگیرند که این منجر به نارضایتی مشتریان شده است.

    وی ادامه داد: متاسفانه کمبود قطعات در بسیاری از نمایندگی ها به چشم می خورد و مردم با مشکلات عدیده ای در این زمینه مواجه هستندریال ضمن اینکه خودروسازان باید پاسخ دهند که آیا هیچ گاه بررسی کرده اند که ترمز ABS به خوبی کار می کند یا خیر در حالی که به اعتقاد بسیاری از مشتریان ترمز ABS هیچ معنایی در خودرو ندارد و در مواردی که جاده لغزنده است، متاسفانه خودرو عملکرد مناسبی ندارد.

    میرآخورلو در ادامه با انتقاد نسبت به عدم پرداخت خواب خودرو برای آن دسته از خودروهایی که برای جبران کسری قطعات به نمایندگی ها معرفی می کنند، می‌گوید: متاسفانه این مشتریان با برخورد نامناسب نمایندگی ها و کسری قطعات مواجه می‌شوند.

    وی خاطرنشان کرد: به نظر می رسد چنانچه خودروسازان همین نکات کوچک را برای تداوم کار خود اصلاح کنند، سطح رضایت مشتری افزایش بیشتری خواهد یافت.

    یکی از خریداران خودروی صفر کیلومتر از خودروسازان به خبرنگار مهر می‌گوید: متاسفانه قرار بود مطابق با وعده داده شده از سوی خودروساز، تحویل خودرو به صورت ۵ روزه صورت گیرد که متاسفانه بیش از ۲۰ روز به طول انجامیده است و علیرغم اینکه تبلیغات بسیاری برای این نوع فروش خودروسازها صورت گرفت، اما به موقع تحویل صورت نگرفته است.

    او می افزاید: بر طبق اعلام خودروساز، قرار بود که تحویل خودرو ۵ روزه صورت گیرد و بر همین اساس هم خودروی خود را فروخته و خودروی دیگری را جایگزین کردم، درحالیکه با تاخیر در تحویل بسیاری از برنامه ریزی زندگی ام به هم خورد، چراکه قصد داشتم با این خودرو کار کنم.

    یکی دیگر از خریداران خودرو می گوید: علیرغم این که حدود دو هفته برای تحویل خودروی خود با رنگ مورد علاقه، بیش از حد معمول صبر کردم، اما متاسفانه در تماس نمایندگی خودروساز با من اعلام شد که این رنگ موجود نیست و باید یکی از دو رنگ اعلام شده از سوی آنها، تحویل گرفته شود. در حالیکه ما مدتها برای دریافت آن صبر کرده بودیم.

    در این میان اگرچه در قراردادهای مشتریان ذکر شده که جریمه تاخیر به آنها پرداخت می شود اما به گفته برخی خریداران خودرو، بابت تاخیر در تحویل، هیچ رقمی به آنها پرداخت نشده است و وقتی هم از نمایندگی ها سراغ می گیرند، پاسخ مشخصی دریافت نمی کنند.

    خریدار دیگری در گفتگو با خبرنگار مهر از تجهیزات به کار برده شده در اتاق خودرو ناراضی است و می گوید: به نظر می رسد که اجناس دست دوم خودروهای اسقاطی در خودروهای جدید صفر کیلومتر به کار گرفته می شود، در حالی که خودروی صفر کیلومتر باید از صندلی های محکم، تجهیزات داخلی بدون خط و خش برخوردار باشد، اما در خودرویی که من تحویل گرفتم، این مسائل رعایت نشده بود.

    به هرحال به نظر می رسد که خودروسازان باید بیش از گذشته به خواست مشتریان که کیفیت را از ابعاد مختلف معنا می کند، توجه داشته باشند.

  7. ali kia

    ۳ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (89 ديدگاه)

    امروز جک اتومات من تو خیابون خاموش شد هرچه استارت زدم روشن نشد که نشد.بعد از تماس با مکانیکی که نمایندگی معرفی کرده بود ایشون گفتند که باید بکسل کنی بیاری ببینم.گفتم حالا نمیشه خودم بیام دنبالت بریم یه نگاهی بندازی که قبول نکرد.منم یه تماس با مکانیکی که از قبل میشناختم گرفتم و آووردمش یه نگاهی انداخت و گفت که بنزین از شیلنگ بنزین نمیاد حتماً بنزین تموم کردی!گفتم آخه هنوز عقربه به خط قرمز نرسیده که تازه اگه هم برسه باید چراغش روشن بشه و یه هفتاد کیلومتری حداقل بره.خلاصه یه بشکه چهارلیتری توش خالی کردم ولی بازم روشن نشد و مجبور شدم دوباره برم پمپ بنزین یه بشکه دیگه هم توش بریزم که مشکل حل شد.کسی تا حالا با چراغ روشن بنزین رانندگی کرده یا همشون اینطورین؟بنظرتون میتونن درجه شو کالیبره کنن؟
    البته اگه بازم افشین خان نیاد و بگه چرا ایراد الکی از این ماشین میگیرین و همه ماشینا اینجورین و …!!!!

    1. محمد

      ۳ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (154 ديدگاه)

      ضررنداره بده یکبارکالیبره کنند.206من همیشه20لیتربنزین داشت چراغ بنزینش روشن می شدیعنی نیاز به کالیبره داشت ولی هیچگاه نبردمش خخخخخ البته کاردرستی نکردم

    2. nima

      ۳ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (42 ديدگاه)

      سلام

      هیچ وقت نذارید بنزین به آخر نزدیک بشه. شاید قبلا این کارو کرده بودین . چون پمپ بنزین سریع نیم سوز میشه.

  8. افشین

    ۳ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (129 ديدگاه)

    علی کیا گرامی تا چند روز دیگه در استانه دویستمین صفحه این پیچ قرار میگیریم.چیزی نزدیک به 10هزار نظر.من که تقریبا تمام این صفحات را خواندم موردی شبیه به شما را به خاطر ندارم.مشکل شما یک اثتثنا است که باید درست بشود ولی به هر حال یک اثتثناست..یک به 10 هزار .قضاوت با خودتان البته اینکه شما نظرتان را مطرح کنید حق شماست ومن به ان احترام میگذارم.یا حق.

    1. ali kia

      ۳ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (89 ديدگاه)

      خوب قطعاً 10000 نظر مربوط به 10000 نفر نیست.نمونش خود شما که تعداد نظراتتون ماشالا از 120 گذشته! ضمن اینکه خیلی از جک دارا نذاشتن بنزینشون به انتها برسه.بهرحال ایرادها باید گفته بشه تا رفع بشه.

      1. کیوان

        ۴ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (82 ديدگاه)

        دوست عزیز من با چراغ روشن تا حالا 40 کیلومتر رفتم خاموش نشده. معمولا باید چراغ زمانی روشن بشه که با رانندگی جاده حدود 60 تا 70 کیلومتر بشه باهاش رفت من فعلا تا 40 رو امتحان کردم

  9. بابك

    ۳ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (26 ديدگاه)

    امروز برای سرویس اولیه ۲۵۰۰ به تعمیرگاه مرکزی کیلومتر ۱۶مراجعه کردم۷:۴۵ دقیقه در انجا حاضر بودم ومتاسفانه ساعت ۹:۴۵ ماشین پذیرش گرفت!وساعت ۱۰:۳۰ وارد تعمیرگاه شد! واقعا به این نوع عملکرد و سیستم وقت دهی این تعمیرگاه بعنوان تعمیرگاه مرکزی کرمان موتور انتقاد دارم چراکه کسی مثل من که ان تایم در محل حضور داشته ام بخاطر حجم مراجعه کننده ها و عدم پذیرش صیحیح باید بیش از سه ساعت از وقتم تلف بشه. این در حالی ست که تعمیرکاران راس ۱۲ از کار دست کشیده و مشغول ناهار و باقی قضایا میشند! و تازه حدود ۱۳:۳۰ شروع بکار میکنند و ساعت ۴ هم رسما همگی تعطیل هستند! ایا واقعا این نوع ساعت کاری با این حجم متقاضی و عدم پذیرش صحیح و زمانبندی شده،جوابگوی یک مشتری سرویس اولیه است؟ و دقیقا ایا در این تایم بسیار محدود عملا میشه ماشینی را عیب یابی و رفع عیب کرد؟! بنده که بعید میدونم بشه! تازه این تعمیرگاه بگفته خود مشتریان حاضر در محل یکی از معتبرترین مراکز کرمان موتور هستش که به رفع عیوب میپردازد. بنده که بعید میدونم اعتباری وجود داشته باشه! چرا ؟ برای اینکه من بعد از این همه صرف وقت با کمترین میزان نتیجه گیری مواجه شدم و در پایان کار هم یک ماشین روغنی و کثیف تحویل گرفتم !
    در پایان یه برگه حاوی مبلغ ۱۰۵ هزار تومان بابت تعویض روغن و فیلتر ان به من تحویل دادند و گفتن مرخصی! و از لیست بلند بالای رفع عیب بنده فقط به سه مورد عملکرده بودند. بالانس چرخ جلو و رفع شلی و کجی کنسول وسط که ظاهرا پیچشو تو کارخونه هرز بسته بودند و تنظیم غربیلک فرمان که البته قبلش به چب متمبل بود حالا به راست! در واقع تنظیم نشده، انا موارد بودند که مثلا رفع کرده بودند. تیغه برف پاکن ها را که در بارون صدا میده تعویض نکردند و گفتند از نظر ما سالمه! مهمترین قسمت رفع صدای موتور در حالت دنده مرده بین دور دو تا دو نیم بود که همانطور که میدونیم مربوط به هواکش مونتر است که با اصرار بنده اقدام به تعویض اورینگی فیلتر کردند! که باز هم نتیجه نداد! در مورد مشکل گیربکس و کوبش عقب سمت چپ و خیلی از موارد دیگه تنها یک عدد “بازدید شد” بروی برگه نوشته بودند و خلاصه خیلی از موارد رو بیخیال شده بودند. البته حق هم دارند مگه میشه با وقت کم و کم کاری و عدم تخصص کامل رفع عیب کرد! جدا متاسفم برای تعمیرگاه مرکزی. بی مروتا اگه ماشین رو نمیشورید و تحویل بدید حداقل کمتر همه جاشو مهر روغنی دستاتونو بزنید! ماشین برادر خودتونم اینجوری گند و روغنی سیاه تحویلش میدید؟!
    از عصر تا بحال هم یه بوی بسیار نامطبوع از تهویه مطبوع ماشین در میاد. انگار سگ اون تو مرده باشه. نمیدونم چکارش کردند. کاش اصن سرویس اولیه نبرده بودم:(

    1. محمد

      ۳ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (154 ديدگاه)

      یکی از دوستان می گفت من اگه ماشینم مورد خاص وجدی نداشته باشه برای سرویس اولیه جهت باطل نشدن گارانتی خودرو میبرم فقط دفترچه را مهر وامضا کنند.وحتی روغن،فیلترها،صافی بنزین،ریگلاژ درها و….را خودم میدم مکانیک آشنا وماهرانجام بده.

  10. واقع بین

    ۳ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (20 ديدگاه)

    اقا فاز منفی بسته دیگه این ماشین دررده قیمتی 55 ماشین بدی نیست من ماشین های زیادی داشتم مثل ماکسیما- سوناتا- مزدا3 و….نمیگم دررده اوناس ولی تفاوت قیمت هم در نظر بگیرید بعد اظهار نظر کنید اشکالاتی داره ولی نه اینقدر زیاد من فعلا راضی هستم البته فعلن اونایی که دارن حالشو ببرن واونایی هم که ندارن اگه پول دارن بهترشو بگیرن وگر نه اینم بد نیست

  11. دادا

    ۳ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (593 ديدگاه)

    توکه نمیفهمی برای چی منفی میزنی.آدرس صداگیری منفی داره.آخه زندگی داری…

    1. يونس

      ۴ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (16 ديدگاه)

      دادا جان بنظرم بچه های گروه میخوان باهات شوخی کنن به دل نگیر اتومات 4800 اهواز فعلا حالشو میبرم

  12. شهرام

    ۴ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    من تخقیق زیادی در مورد این خودرو کردم و در نهایت هفته گذشته یکیشو خریدم
    تا قبل از اینکه در مورد این ماشین تحقیق کنم بشدت با خرید ماشین چینی مخالف بودم . ولی الان اصلا پشیمون نیستم که 60 میلیون بابتش پول دادم.
    j5 اتوماتیک 1800 از اون ماشینهایی هست که به نسبت قیمتش میشه گفت بسیار ارزنده هست. تمام معیارهای من برای انتخاب تا حدود زیادی براورده شده. من ماشینهای زیادی رو رانندگی کردم از انواع پژوها مخصوصا پرشیا اتومات تا ماشینهای کره ای مثل سراتو ، ix35 ، i30 ، و غیره
    احساس میکنم j5 در حد یک ماشین نود تا صد میلیون تومنی هست ولی فقط بدلیل اینکه چینی هست به این قیمت عرضه میشه. اما به محض اینکه اعتماد مردم رو به خودش جلب کنه قطعا قیمتش اقلا تا 75 میلیون میرسه و واقعا در مقایسه با رقبای غیر چینی خودش چیزی کم نداره.

  13. احسان6131

    ۴ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (325 ديدگاه)

    دوستان در سرویس 5000 چه کاری انجام میشه؟ آیا انجام این سرویس با توجه به بی تعهدی کارمندان و کارگران کرمان موتور لازم هست؟ آیا روغن موتور یا قطعه ای عوض میشه؟

  14. Ayratin

    ۴ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (5 ديدگاه)

    سلام
    ده دقیقه پیش با فردى که جى5 اتومات سوار بود که 35000 کیلومتر کار کرده بود و در بندرعباس مسافر بود هم کلام شدم که ایشان از هر لحاظ از ماشین راضى بود فقط از سوخت ماشین گلایه داشت ضمنا رنگ رکاب نیز کمى پریده بود.

    1. nima

      ۴ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (42 ديدگاه)

      رکاب ماشین فایبر گلاس هست و این باعث میشه تو تصادف های از بقل هم ضربه رو بگیره مثله سپر ها و هم اینکه قابل تعویض هست و باعث میشه در صورت بروز تصادف با تعویضش ماشین کمتر از قیافه بیفته. کیفیت رنگ هم به نظرم خوبه. چون یک نفر که جی 5 داشت و تو خیابون همدیگه رو دیدیم گفت خیلی محکم از پشت بهش از گوشه سپر کوبیدن و سپر کامل ضربه رو گرفته و تغییر شکل نداده و فقط یه جا در حد نقطه مویه کرده. خودش خیلی از کیفیت رنگ سپر راضی بود. گفت انتظار داشته الان حسابی رنگ ریخته باشه ولی همونطور که گفتم صرفا یک سانت خط خط شده که منم دیدم. خودمم که ماشین اول کار تشخیص رنگ بردم گفت ضخامت رنگ 40الی 50 هست و نسبت به ایران خودرو و سایپا که اخیرا ضخامت 20 هست خیلی خوبه. (هیونداهارو گفت 120 هست!)

  15. فرزاد

    ۴ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (8 ديدگاه)

    با سلام
    سوالی داشتم چرا بعضی ماشینهای جک دستگیره درشان استیل ولی بعضی ها رنگ خود ماشین هست با تشکر

    1. محمد

      ۵ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (154 ديدگاه)

      باورکن تاحالادقت نکرده بودم.
      ولی الان تصاویرنمایشگاه نگاه کردم همرنگ بدنه زده اند

      1. nima

        ۵ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (42 ديدگاه)

        سلام.
        دنده ای همرنگ بدنه هست.اوتومات کروم هست.
        رینگ های اتومات هم پره هاش بیشتر و قشنگ تزه

    2. agm

      ۵ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (12 ديدگاه)

      سلام بخاطر تفاوت تیپ اتوماتیک استیل و دندای رنگی

  16. پرویز

    ۵ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (21 ديدگاه)

    من یکی از مشتریان شرکت کرمان موتور می باشم که به شدت از بدقولی شرکت مذکور که به قرارداد یک طرفه تنظیمی توسط خودشان هم پایبند نیستند شاکی و ناراحتم.

    حدود 4 ماه پیش در یکی از نمایندگی های شرکت مدیران خودرو در شیراز برای پیش خرید یکدستگاه لیفان ثبت نام کردم. دوماه و اندی بعد شرایط شرکت، قیمت نامناسب و معطلی چندماهه را مطلوب خود ندیده و برای انصراف مراجعه کردم.

    طبق قرارداد ناعادلانه و یک طرفه ای که هر مشتری مجبور است یا امضاء کند یا از خیر خرید بگذرد سود دوران مشارکت 7درصد معین شده بود! در برابر تورم 40 تا 50 درصدی رقم 7درصد هم در جای خود جالب بود ولی …

    وقتی برای انصراف مراجعه کردم سود دوران مشارکتم را تا روز انصراف با همان نرخ جالب 7 درصد محاسبه کردند و گفتند بین 20 تا 30 روز دیگر پولتان را خواهیم داد.

    سئوال اول اینکه وقتی من انصراف دادم و سود مشارکتم تا روز انصراف محاسبه شده و ایام بعد سودی به آن تعلق نمی گیرد بر چه مبنایی باید پول من که حتماً بر اساس ضرورت و نیازم اقدام به انصراف کرده ام باید 20 تا 30 روز در حساب شرکت مذکور بماند؟ در دنیای دیجیتال، اینترنت و ماهواره ای که انصراف من لحظه ای به اطلاع شرکت می رسد چرا نباید فردا یا پسفردای انصراف، پول مشتری به وی پرداخت گردد؟ آیا شرکت کرمان موتور شرکت فقیر و ضعیفی است که باید منتظر بماند تا مشتری دیگری ثبت نام نموده و پول او را گرفته و به من تحویل نماید یا غرض از این کار سودجویی بیشتر است؟

    سئوال دوم اینکه حالا 10 روز از همان قرارداد حداکثر 30 روز پس از انصراف می گذرد و هنوز پول من داده نشده است. چرا شرکت به قرارداد یک طرفه کاملاً به نفع خودش هم پایبند نیست و پول مشتریان خود را پرداخت نمی کند؟

    سوم اینکه سود پول این یک ماهه و خدا داند تا کی که به مشتری پرداخت نشده به جیب چه کسی خواهد رفت؟

    چهارم اینکه آیا شرکت کرمان موتور با این اقدامات غیر قانونی و سودجویی از پول مشتریان خود و عدم تحویل به موقع پول مشتریان حتی بر اساس همان قرارداد یک طرفه و کاملاً بسود شرکت مذکور، فکر اعتبار و آبروی شرکت خود را هم نمی کند؟ آیا نقش تخریبی اینگونه رفتارها و حق مردم خوری که منجر به بی اعتمادی و بر باد رفتن اعتبار شرکت می گردد به این سود حرام کسب شده از پول مردم می ارزد؟

    در آخر اینکه از مشتریان اینگونه شرکتها میخواهم بیشتر مواظب معامله خود با آنها باشند و مسئولان هم نظارتی بیشتر معمول دارند تا حق و حقوق مردم مورد سودجویی عده ای قرار نگیرد. /ح

    1. iman

      ۵ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (65 ديدگاه)

      پرویز خان از سایت اتحاد جنوب مطالب رو کپی کردن

  17. رضا3

    ۵ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (140 ديدگاه)

    جناب پرویز دو تا مطلب بهت بگم اول اینکه اون بالا گفتى مدیران خودرو در حالى که موضوع بحثت کرمان موتوره .عزیزم شما که اسم شرکتو بلد نیستى چه به انتقاد؟ دوم لحن کامنتت که انگار دارى جمله بندى کتابو مجله مینویسى به نظر میرسه نوک پیکانت فقط تخریب وجهه شرکته و یه جورایى ماموریت از جایى دارى. ما قبول داریم این کاره شرکت غلطه من خودمم قربانى همین انصرافم قبل از جک اتوماتم یه دونه لیفان 620انصراف دادم 45روز بعد پولمو گرفتم. اما به نظر میاد هدف شمام خیر نباشه جمله بندیت نشون میده این مطالب از یه جایى برات دیکته شده کاملا هم ویرایش شده و با نظم مهندسى طراحى شده.طورى گفتى مواظب معامله با اونا باشین که احساس میشه هدفت دفع کردن خواستاران تازه وارده محصولات کرمان موتوره. تازه شم این پیج محل بحث جکه چه ارتباطى به لیفان داره؟اگر نظر فنى در مورد جک دارى بسم ا… دوستان تا کیلومتر 1300رفتم این ماشین معرکه ست کمکا نسبت به اوایل نرمتر شدن سوخت نسبتا کمتر شده. ولى وقتى پدال گازو یهو فشار میدى صداى خشن موتور داخل کابین زیاد جالب نیست. ولى سواریش واقعا لذت داره من سیر نمیشم.

  18. محمد

    ۵ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (154 ديدگاه)

    لطفاً فقط نظرات کاربران را بخونید بعد از خدمات پس از فروش وکیفیت قطعات جک بد بگید.
    http://alef.ir/vdcb9fb59rhbs0p.uiur.html?253699

  19. نوید

    ۵ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام بر دوستان
    من یه جی 5 اتومات با کارکرد در حدود 6500 کیلومتر دارم؛ از اول موتور ماشین لرزش داشت؛ نمایندگی خیاط زاده در اهواز و میرخداوندی رشت میگفتن مشکل از بنزینه. اخیرا بردم یه نمایندگی دیگه در اهواز(زیبایی – اعتدالی) گفتن دو تا از انژکتورها پاشش سوختشون کمه و برای ماشین درخواست ریل کامل انژکتور دادن در ضمن پولی پمپ هیدرولیک فرمون هم لنگی داره که گفتن از زمان مونتاژ در کارخونه بدلیل ضربه شدید به هنگام نصب پولی دچار مشکل شده و یه پمپ هیدرولیک هم درخواست دادن!!!
    از دوستان کسی در این مورد نظری داره؟ تاحالا این مشکلات رو داشتین؟ پیعنی ماشین نو باید از این مشکلات داشته باشه؟
    یعنی ماشین نو باید چ

    1. احمد محمودی

      ۵ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (35 ديدگاه)

      سلام.
      دوست عزیزم من هنوز ماشینم رو سند هم نزدند وای در یکی از کامنتهام که دیس لایک زیادی هم کسب کرد از قول دوست مکانیکم که خیلی هم بروز هست نقل کردم که سه نوع انژکتور مختلف قابل مونتاژ هست و امکان این صورت مسئله طرح شده وجود داره. دوستم گفت وقتی نحویل گرفتم ببرمش برای بررسی چون ممکنه بقول شما نیاز به تعویض با نوع بهتری از ریل کامل اون وجود داشته باشه. من چند روز پیس همین مشکل رو در جک صفر دوستم احساس کردم. متخصص نبستم ولی فنی کار.هستم. دو ثانیه تاخیر در پاشش سوختکاملا مشخص بود. به نظر حقیر اگه بشه روی این مشکل مانور داد صفر تا صد به ده ثانیه هم میتونه نزدیک بشه. اللته این یک نظر هست. اگه لطف کنبد و تحقیق بفرمایید برای همه جک سوارها مفید هست.

    2. نوید

      ۵ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (3 ديدگاه)

      سلام , دوستان بابت اشکال تایپی در کامنت بالا ببخشید!

  20. دادا

    ۵ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (593 ديدگاه)

    جدیدا کمک های جلو بدجوری ضربه رو منتقل میکنه یعنی با این جاده های آشغال حال آدم از رانندگی گرفته میشه.تو آسفالت های نرم مشکلی نداره.چندوقته نه مکمل ریختم نه سوپر تونستم پر کنم.افت شتابش محسوسه ولی طریقه نفس دادن ماشینو بلد باشی ماشین هیچ تو سرعت کم نمیاره…حیف ضربه ها اگه جلوی ضربه ها گرفته میشد چی میشد.

  21. رضا3

    ۵ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (140 ديدگاه)

    دادا میگن ضربه گیرهاى نانو چهار چرخ 600تومن رو فنرا بسته میشه ماشینو نرم میکنه ضربه هارم خیلى دفع میکنه به نظر چیز خوبى میتونه باشه.شمام یه تحقیقى بکن صلاح باشه دو جفت بندازیم خیلى فاز میده.تو گوگل هن سرچ کنى تبلیغ داره

  22. احمد محمودی

    ۵ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (35 ديدگاه)

    سلام به تمام دوستان عزیزم چه موافق جک وچه مخالف اون.
    در حال استراحت با خودم فکر میکردم:
    نزدیک ۵ماه هست که روزانه دقایقی چند رو با کامنت های شما گذروندم.
    استفاده زیادی کردم راهنمایی های ارزنده ای رو خوندم. از همه مهمتر از صمیم قلب احساس کردم که همه.ما جزو خانواده ای هستیم بزرگ. یک خونواده ایرانی. و روزیکه از شما سوالی پرسیدم وکمک خواستم متوجه شدم که با چه خلوص نیتی من نا اشنا رو راهنمایی میکنید و وقت خودتون رو که خب ارزشمند هست برای اینکار اختصاص دادید. این مشتی بود از نمونه خروار که همه ما تجربه اون رو در ایت صفحات و این مدت دیدیم. غیر از تشکر کاری نمیشه کرد. و اینم بدونیم که هنوز هم تز خیلی از ملل دنیا در صمیمیت، پیشرفته تر هستیم. پس بیاییم این قمیمیت رو ببشتر پاسداری کنیم. درود لر همه سما دوستان خوب. خیلی خوسحال هستم که باهاتون این رابطه ظریف رو پیدا کردم .امید وارم بتونم باز هم از نظر های شما بهره مند بشم. حق نگهدارتون

  23. رضا3

    ۵ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (140 ديدگاه)

    دادا تو گوگل بنویس بالشتک ضربه گیر رفع کوبش نانو مطالبش خیلى جالبه

  24. دادا

    ۶ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (593 ديدگاه)

    رضاجان ازضربه گیر خبر داشتم اما تاحالا احساس نیاز نمیکردم.اما جدیدا باتوجه به جاده ها وهمچنینی گاهی خاکی رفتنم احساس میشه امروز با فروشنده اش کریمی بوشهر تماس گرفتم که خودش ماکسیما داره.میگفت معجزه نمیکنه اما سی چهل درصد فرق میکنه میگفت رو ماشین خودش بسته خیلی راضی هست ومعمولا عمر مفیدش پنج ساله چون جنسش پلی اورتانه.تو تهران تحویل میده پولشو میگیره تو شهرستانا فکرکنم گفت اول پولشو میگیره.من قراره تهران تحویل بگیرم اگه۶۹۰مشکل حل کنه من راضیم. حیف ماشین کوبشش آدمو اذیت کنه.حیف این ماشین.اگه گرفتم حتما از تجربه ام بهتون میگم…راستی دیس لایک یا مخالفت یادتون نره.چون بعضیا بدجوری از فکرشون استفاده میکنن یهو چش می خورن…

  25. A.Azimian

    ۶ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (21 ديدگاه)

    سلام
    یه سئوال از دوستانی که جی 5 اتوماتیک دارند. متوجه شدم زمانی که دنده میخواد از 3 به 4 بره و دور موتور حدودا بین 2500 تا 3000 هست قبل از اینکه دنده بره 4 عقربه دور موتور یه افت کوچولو میکنه (مثلا به اندازه 200-300 دور) و این افت توی صدای موتور هم کاملا حس میشه، بعدش دنده میره 4 و دور موتور میاد روی 2000 و سرعت روی 60 هست. جالبه که وقتی پرگاز میری و توی این دور موتور دنده روی 2 هست هم این افت وجود داره و کاملا حس میشه. میخوام بدونم بقیه دوستان هم متوجه این قضیه شدن؟ {یه فیلم هم توی آپارات هست با عنوان تست شتاب آماتوری جی 5، که توی این فیلم هم دور موتور در همین حدودا یه افتی داره}. اگه شما هم با این قضیه روبرو شدین به نظرتون چرا اینجوریه؟
    اتومات 1250 کیلومتر

  26. sina

    ۶ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (8 ديدگاه)

    sina
    دی 1ام, 1393 18:37
    من این ماشین رو تو نمایندگی دیدم ، از ظاهرش خوشم اومد ، داخل اطاق هم انصافا زیباست
    اما
    نسبت به قیمتش ، نسبت به پولی که میدین ، بازم تاکید میکنم تو رنج ۶۰تومن که میتونین یه ۲۰۷ اتومات رو ۵۰ بخرین ! که بسیار آشغاله ، چون آخرین ماشین خودم بود
    اولا از نظر ظاهری اصلا قابل مقایسه نیست با ماشین های ضایع ایران خودرو
    اما سواری و کیفیت قطعات
    من تو همون نمایندگی نشستم پشت ماشین ، و استارت زدم بسیار بی صدا بود و خیلی حس خوبیو میداد به آدم
    چون من اولین مشکلم بی صدا بودن موتور و اطاق و نیومدن صدا تو ماشینه
    تصمیم گرفتم بخرم و رفتم ثبت نام کردم ، تحویلی اردیبهشت سال آینده
    تا اون نوقع هم بدون ماشین بیچاره میشم ، چون عادت وحشتناکی به ماشین دارم ، هرروز با آژانسم فعلا
    بعد از ثبت نام رفتم تو سایت تیونینگ تالک و مشکلات این ماشین رو از نگاه مردم خوندم و دیدم ۳ تا مشکل خیلی بهش اشاره شده :
    ۱، کشش کم ماشین تو سربالایی ها
    ۲ ، صدای بیش از حد فن
    ۳ ، نداشتن ترمز خوب و مخصوصا اول که ماشین رو استارت میزنی
    مشکلات دیگه به نظرم حائز اهمیت نبود خیلی ، مثل نداشتن چراغ کلید شیشه ها ، گیر کردن زیر ماشین به پارکینگهایی که شیب دارن ، لاستیک چینی و …
    دودل شدم ، در حدی که تصمیم گرفتم اول با یه جی ۵ دور بزنم و اگه اکی نبود برم انصراف بدم
    رفتم تو آگهی ها و با یه بنده خدایی که فروشنده بود موضوع رو مطرح کردم
    قرار گذاشتیم با هم که بریم دور بزنیم تا من از این دودلی در بیام ، اون خودش خیلی تعریف کرد ولی من نپذیرفتم
    رفتیم سر قرار و منونشستم پشت فرمون ، فرمون بسیار عالی و نرم ، موتور کاملا بی صدا در حدی که انگار خاموشه ، رفتیم یه سر بالایی تند با اتومات رفتم ، گاز دادم و ایست کامل کردم ، به هیچ عنوان مشکلی نداشت با ۳ تا سرنشین ، تو حالت تیپ ترونیکم که دیگه هیچ مشکلی نداشت ، صدای فن تو اتاق اصلا شنیده نمیشد، ترمز هاشم جز اینکه یه کم پایین بود هیچ مشکلی نداشت ، من تو تصمیمی که گرفتم کاملا به یقین رسیدم و به نظ من نسبت به ۶۰تومن و یه ماشین صفر حرف نداره
    حالا کسی که دوست نداره بره ۴۰۵ بخره ۳۳ تومن ، یا ۲۰۶ تیپ ۵ بخره ۳۶ تومن ، سمند با کلاس بخره ، یا دیگه خیلی میخواد کلاس داشته باشه بره ۲۰۷اوتومات بخره که همه اینایی که گفتم علاوه بر تکراری بودن ، صدای خوشگل موتور داخل اتاق و صدای زوزه زیبای گیر بکس تو اتاق ، خوبیشون اینه که چینی نیستن و تمام قطعات رو فرانسه با دقت و نظارت کامل تولید میکنه براشون ! ما هم چینی که موتور و گیربکسش یه فوق دیپلم داره از میتسوبیشی و قطعات برقیشم دیپلم داره از بوش سوار میشیم ، سلیقه اییه دیگه ، به خدا اگه مردم ما دست از این تفکرات قدیمی و دمده بردارند ، نه فقط تو این بحث ، تو خیلی از بحثا و مشکلات کشورمون رو به جلو حرکت میکنه ، امیدوارم ، ممنون ، سینا

    1. agm

      ۶ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (12 ديدگاه)

      سلام نگران نباشید این ایرادا که مینویسن خیلیاش سلیقه ای ویا اصلا وجود نداره من که دنده ای تحویل گرفتم بسیار ماشین خوبی اصلا از اونی که فکر میکردم خیلی بهتره. در ضمن شتاب و کششم خوبه اصلا تو سربالایی کم نمیاره عقربه دور موتور خودش میخواد بیاد بالا. کیفیت قطعاتشم خیلی خوبه اصلا بزن برویی نداره کل جلو بندی ماشین رو یه رام خیلی محکمه همین بس نشون میده تو ای ماشین چیزاییم که دیده نمیشه کم کاری نشده. این رو از اهل فن بپرسین بهتون میگن که خیلی از ماشینا اصلا رام ندارن. حس کیفیت ومقاومت رو تو این ماشین به وضوح میتونید ببینید
      هرکی موافقه…

  27. A.Azimian

    ۶ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (21 ديدگاه)

    سلام مجدد
    یه مساله دیگه هم که وجود داره صدای باده که از سرعت حدودای 70-80 به بالا توی ماشین میاد. به نظرم از سانروفه اما این نکته قابل ذکره که به نظر مربوط به رگلاژ نیست چون اصلا آب به داخل نفوذ نمیکنه و باز و بسته شدن هم بسیار نرم و روان انجام میشه. یه چیزی هم امروز به نظرم رسید، اینکه شاید صدا از محل تلاقی بالای شیشه جلو و سقف باشه. البته باز تاکید میکنم که از اونجا هم هیچگونه نفوذ آبی مشاهده نمیشه. واقعا موندم که بالاخره این صدا از کجاست و بخاطر چیه؟
    یکی از دوستان گفته بودند که در نمایندگی قزوین این مشکلو رفع کردند، خب کسانی مثل من که از قزوین بسیار دوریم (من مشهدم) چکار باید بکنیم؟ دوست خوبم میشه لطفا همینجا بگی که چطور مشکلو رفع کرد اون نمایندگی؟ کمک بزرگی به من و امثال من میکنی.
    ممنون

  28. sina

    ۶ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (8 ديدگاه)

    سلام
    من این ماشین رو تو نمایندگی دیدم ، از ظاهرش خوشم اومد ، داخل اطاق هم انصافا زیباست
    اما
    نسبت به قیمتش ، نسبت به پولی که میدین ، بازم تاکید میکنم تو رنج ۶۰تومن که میتونین یه ۲۰۷ اتومات رو ۵۰ بخرین ! که بسیار آشغاله ، چون آخرین ماشین خودم بود
    اولا از نظر ظاهری اصلا قابل مقایسه نیست با ماشین های ضایع ایران خودرو
    اما سواری و کیفیت قطعات
    من تو همون نمایندگی نشستم پشت ماشین ، و استارت زدم بسیار بی صدا بود و خیلی حس خوبیو میداد به آدم
    چون من اولین مشکلم بی صدا بودن موتور و اطاق و نیومدن صدا تو ماشینه
    تصمیم گرفتم بخرم و رفتم ثبت نام کردم ، تحویلی اردیبهشت سال آینده
    تا اون نوقع هم بدون ماشین بیچاره میشم ، چون عادت وحشتناکی به ماشین دارم ، هرروز با آژانسم فعلا
    بعد از ثبت نام رفتم تو سایت تیونینگ تالک و مشکلات این ماشین رو از نگاه مردم خوندم و دیدم ۳ تا مشکل خیلی بهش اشاره شده :
    ۱، کشش کم ماشین تو سربالایی ها
    ۲ ، صدای بیش از حد فن
    ۳ ، نداشتن ترمز خوب و مخصوصا اول که ماشین رو استارت میزنی
    مشکلات دیگه به نظرم حائز اهمیت نبود خیلی ، مثل نداشتن چراغ کلید شیشه ها ، گیر کردن زیر ماشین به پارکینگهایی که شیب دارن ، لاستیک چینی و …
    دودل شدم ، در حدی که تصمیم گرفتم اول با یه جی ۵ دور بزنم و اگه اکی نبود برم انصراف بدم
    رفتم تو آگهی ها و با یه بنده خدایی که فروشنده بود موضوع رو مطرح کردم
    قرار گذاشتیم با هم که بریم دور بزنیم تا من از این دودلی در بیام ، اون خودش خیلی تعریف کرد ولی من نپذیرفتم
    رفتیم سر قرار و منونشستم پشت فرمون ، فرمون بسیار عالی و نرم ، موتور کاملا بی صدا در حدی که انگار خاموشه ، رفتیم یه سر بالایی تند با اتومات رفتم ، گاز دادم و ایست کامل کردم ، به هیچ عنوان مشکلی نداشت با ۳ تا سرنشین ، تو حالت تیپ ترونیکم که دیگه هیچ مشکلی نداشت ، صدای فن تو اتاق اصلا شنیده نمیشد، ترمز هاشم جز اینکه یه کم پایین بود هیچ مشکلی نداشت ، من تو تصمیمی که گرفتم کاملا به یقین رسیدم و به نظ من نسبت به ۶۰تومن و یه ماشین صفر حرف نداره
    حالا کسی که دوست نداره بره ۴۰۵ بخره ۳۳ تومن ، یا ۲۰۶ تیپ ۵ بخره ۳۶ تومن ، سمند با کلاس بخره ، یا دیگه خیلی میخواد کلاس داشته باشه بره ۲۰۷اوتومات بخره که همه اینایی که گفتم علاوه بر تکراری بودن ، صدای خوشگل موتور داخل اتاق و صدای زوزه زیبای گیر بکس تو اتاق ، خوبیشون اینه که چینی نیستن و تمام قطعات رو فرانسه با دقت و نظارت کامل تولید میکنه براشون ! ما هم چینی که موتور و گیربکسش یه فوق دیپلم داره از میتسوبیشی و قطعات برقیشم دیپلم داره از بوش سوار میشیم ، سلیقه اییه دیگه ، به خدا اگه مردم ما دست از این تفکرات قدیمی و دمده بردارند ، نه فقط تو این بحث ، تو خیلی از بحثا و مشکلات کشورمون رو به جلو حرکت میکنه ، امیدوارم ، ممنون ، سینا

  29. sina

    ۶ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (8 ديدگاه)

    راستی اینم بگم رنگ مشکی این ماشین رو تو نمایندگی من دیدم ، واقعیتش کیفیت اونی که من دیدم از نظر رنگ افتضاح بود ، انگار رو ماشین سمباده کشیده بودن ، اصلا برق نمیزد ، ولی سفیدش خوب بود ، من چون خودم عاشق رنگ مشکی هستم تو ماشین ، خواستم ببینم از دوستان کسی رنگ مشکی اونو از نزدیک و تو نور آفتاب دیده ؟ واقعا مشکل داره یا اونی که من دیدم مشکل داشت ؟

    1. احمد محمودی

      ۶ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (35 ديدگاه)

      سلام.
      دوست گرامی من خودمم سیاه ثبت نام کردم. هنوز سند هم به نامم نخورده. ولی چند تایی رو که دیدم مشکلی نداشتند.
      چون خودم از همین مشکل واهمه دارم، اونارو با دقت معاینه کردم

      1. sina

        ۶ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (8 ديدگاه)

        سلام
        داداش کی تحویل میگیرین شما ؟

        1. احمد محمودی

          ۷ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (35 ديدگاه)

          سلام. کرمان خودرو تا امروز دقیقا58روز دیرکرد (بد قولی) داشته با من.
          البته از نظر شخص من اشکالی هم نداره چون در این دو ماه با ELXمدل نود 58000کار کردم (به اصطلاح خونگی)، کلی حال کردم، نزدیک به 800تومن خرج ترمزهای فوق پیشرفتش کردم (البته بعد از دوتا ایست کامل که از صندوق عقب ماشین جلوییم هم کمک گرفتم) و صد البته هیچ تفاوتی هم بعد از اون در ترمزهام ایجاد نشد.کای بنزین سوزوندم، چقدر سروصدای گوش نواز موتور و داشبورد رو داخل اتاق تحمل کردم.
          اگه کرمان موتور باز هم به بد قولیش ادامه بده من بیشتر حال میکنم.
          راستی فردا بالاخره بعد از مشورت با چند مکانیک و بخصوص تعمیر کار اخیر و شنیدن جمله فایده نداره بخصوص از دهان مبارک مهندس ایران فرغون شهر کوچیکمون، در عرض ده دقیقه با قطع ABSاز شر ترمز عزیز و سرو صدای قشنگش خلاص میشم. چه خوش فرمود سعدی علیه الرحمه.
          قدر عافیت کسی داند که به مصیبتی گرفتار شود

  30. دادا

    ۶ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (593 ديدگاه)

    دوست عزیز معمولا اوسا کارا٬قلق کارو به آدم نمیگن اما صبح ماشینو گذاشتم بعدازظهر تحویل گرفتم واقعا دیگه از سان روف هیچ مشکلی ازنظرصدا ندارم.آینه بغل یه مدت که اصلا صداش خوابید ولی جدیدا کمی صدا میده حدود ده درصد که وقت کردم حتما میبرم همون جا برای رفع عیب کردنش.صداهای باد بغل رو هم گفت بیار درست کنم هنوز وقت نکردم ماشینو ببرم اونجا…الان مهم ترین مساله برام اینه که صدای کوبش جلو رو بگیرم احتمالا با ضربه گیر نانوی بوشهری…قلق ترمز اتو بگفته ی دوستان چند ثانیه گرم شدن ماشینه بعدش اصلا مشکل نداره و هم چنین اصلا توسربالایی اگه ماشین درست گاز بخوره ازنظر کشش کم نمیاره بارها خودم امتحان کردم و صدای موتور اصلا نمیاد خدا شاهده مثل سیلو ولی من تاحالا ازبحث فن که میشه چیزی متوجه نشدم چون اصلا مشکلی نمی بینم…دیس لایک یادتون نره خدای نکرده

    1. احمد

      ۶ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (16 ديدگاه)

      منم مشکل صدای باد از در راننده و شاگرد رو دارم کجا گفت درست میکته آدرسشو بدید ممنون

    2. محسن

      ۶ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (30 ديدگاه)

      سلام به دادای عزیز و تمامی عزیزان
      امیدوارم که صحیح و سالم باشید
      دیروز من رفتم پارک جمشیدیه، دوستانی که رفته باشند پارک جمشیدیه میدونن قبل از پارک یه سربالایی خفن هستش که بعد میرسه به پارکینگ، من اول سربالایی تخته کردم بدون اینکه به تیپ ترونیک برم و ماشین خیلی عالی سربالایی رو رفت بالا طوری که 100 الی 200 متر مونده به انتها دیگه توی دنده سه بودم و هیچ افت کششی پیدا نکردم.
      جدیدا رانندگی صحیح و درست رو با J5 یاد گرفتم و نکته خیلی جالب برای من اینه که مصرف ماشین اگه تخته کنی و نکنی تقریبا فرقی نداره.

    3. A.Azimian

      ۶ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (21 ديدگاه)

      سلام بر جناب دادای عزیز
      به نظرت نوارهای دور سانروف و دور درب رو عوض نکرده برات؟ اگه فرصت کردی یه نگاه میکنی ببینی دور سانروف نسبت به قبل تغییری کرده یا نه؟
      نمیدونم به نوارها دقت کردی یا نه؟اما به نظرم خیلی کیپ نیستن، وقتی لمس میکنی یه حس شلی به آدم میده، خداییش حیفه ماشین به این نرمی و کم صدایی اینجور صدای باد میاد توش. یه جا خوندم که میشه با چسبوندن نوارهای درز گیر در و پنجره پشت نوارهای درها تا حدود زیادی صداها رو کم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا