صنعت خودروی کشورمان طی این سالها کاملاً تحت تأثیر برندهای چینی قرار داشته است. تا همین چند سال پیش شاهد مونتاژ خودروهای قابل قبولی همچون نیسان ماکسیما، هیوندای ورنا، آوانته و… بودیم اما هرچه پیشتر میرویم واردات و عرضه محصولات چینی را میبینیم که اکثر آنها نیز پس از مدتی به دلایل مختلف دیگر عرضه نشدهاند.
اما یکی از باسابقهترین برندهای چینی حاضر در کشور ما جک JAC است که با چندین خودروی مختلف توانسته طرفداران گوناگونی را به دست آورد. یکی از محصولات شناخته شده جک برای ما سدان J5 است که بین سالهای ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶ عرضه شد و ما در این نوشتار میخواهیم به بیان مشخصات، مزایا و معایب این خودرو به ویژه برای خریداران خودروهای کارکرده بپردازیم. پس حتماً با ما همراه باشید.
طراحی ظاهری جک J5
در بین سدان های متوسط بازار کشورمان، جک J5 یکی از هماهنگترین طراحیهای ظاهری را دارد. این خودرو توسط شرکت مشهور پینین فارینا طراحی شده و میتوان آن را زیبا دانست. در بخش جلو چراغهای کشیده و جلوپنجرهای هماهنگ دیده میشوند که اگرچه هیجانانگیز نیستند اما حداقل چشمها را اذیت نمیکنند. در پروفایل جانبی نیز خط شانه پر رنگی دیده میشود که از یکنواختی این بخش میکاهد. نمای عقب شاید بحثبرانگیزتر از سایر نقاط بدنه باشد اما علیرغم وجود برخی کاستیها هنوز هم میتوان آن را قابلقبول دانست. در کل باید گفت J5 یک سدان با ظاهر خوب نسبت به سایر خودروهایی است که طی این سالها در خیابانها دیدهایم.
طراحی داخلی جک J5
وقتی وارد کابین شوید طراحیای را خواهید دید که دنبالهروی بدنه است. بخش داخلی J5 از طراحی مدرنتری نسبت به تولیدات داخلی سود میبرد و از جمله ویژگیهای آن میتوان به فرمان و پشت آمپرهای اسپرت اشاره کرد. البته شاید طراحی ورودیهای هوای J5 سؤالبرانگیز باشد و از زیبایی کابین بکاهد ولی در کل نقص چندانی به طراحی این بخش وارد نیست هرچند که نمیتوان آن را برجسته و بهیادماندنی توصیف کرد. نقطهضعف اصلی J5 در این بخش به کیفیت متریال بکار رفته مربوط میشود که در درازمدت باعث به سر و صدا افتادن کابین خواهد شد.
جدای از این موارد فضای کافی برای چهار سرنشین وجود دارد و صندوق بار نیز نیازهای یک خانواده متوسط را رفع خواهد کرد. در مجموع طراحی و کیفیت کابین این سدان چینی برای خریداران قابلقبول به نظر میرسد هرچند در زمانهای که همه خودروها از برخی عناصر مدرن همچون نمایشگرهای بزرگ استفاده میکنند، نبود این ویژگی یک نقطهضعف به حساب میآید.
پیشرانه و گیربکس جک J5
این سدان چینی در ابتدا با پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری که قدرت ۱۱۱ اسب بخاری و گشتاور ۱۴۶ نیوتون متری داشت روانه بازار شد اما کرمان موتور بعدها عمده تمرکز خود را روی نسخه اتوماتیک J5 که پیشرانه قویتری هم دارد گذاشت. در دل نسخه اتوماتیک این خودرو پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری ساخت میتسوبیشی قرار میگیرد که خروجی ۱۴۰ اسبی و گشتاور ۱۶۵ نیوتون متری تولید میکند. این پیشرانه با گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک همکاری دارد.
پیشرانه J5 از نظر قدرت و گشتاور کمبود خاصی ندارد اما گیربکس ۴ سرعته آن نمیتواند انتظارات را برآورده کند و به همین خاطر شاهد افت شتاب گیری خودرو خواهید بود. نکته دیگر نیز به مصرف سوخت خودرو به ویژه در نسخههای اتوماتیک مربوط میشود که بالاتر از آن چیزی خواهد بود که تصور میکنید. در مجموع پیشرانه J5 را میتوان بادوام و خوب برشمرد هرچند عدم وجود گیربکس اتوماتیک بهروز و با تعداد دندههای بیشتر جزو معایب آن هستند. در جدول زیر مشخصات فنی نسخه اتوماتیک J5 خدمت شما عزیزان ارائه شده است:
حجم موتور (سیسی) | ۱۸۳۴ |
استاندارد آلایندگی | Euro IV (یورو ۴) |
حداکثر قدرت (HP/RPM) | ۱۴۰ اسب بخار در دور موتور ۶۵۰۰ دور در دقیقه |
حداکثر گشتاور (NM/RPM) | ۱۶۵ نیوتن متر در طیف دور موتوری ۵۰۰۰ دور در دقیقه |
جعبهدنده | ۴ سرعته اتوماتیک جلو، Tip Tronic |
سیستم فرمان | چرخ دنده شانهای (Rack & Pinion)، کمک هیدرولیکی |
سیستم ترمز | جلو دیسک دو جداره با قابلیت تهویه و خنک شونده، عقب دیسک – مجهز به ترمز ضد قفل (A.B.S) چهار کاناله (تمامی چرخها) – قابلیت توزیع هوشمند نیروی ترمزی بر حسب وزن و بار (E.B.D) |
سیستم تعلیق | جلو، فنر حلقوی با ستون مک فرسون – عقب فنر حلقوی و اتصال جناقی دوبل مستقل |
حجم مخزن سوخت (لیتر) | ۵۵ |
حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت) | ۱۷۵ |
سایز چرخها | مجهز به رینگ ۱۶ اینچ آلومینیومی |
طول خودرو (میلیمتر) | ۴۵۹۰ |
عرض خودرو (میلیمتر) | ۱۷۶۵ |
ارتفاع خودرو (میلیمتر) | ۱۴۶۵ |
فاصله دو محور (میلیمتر) | ۲۷۱۰ |
وزن خالص (کیلوگرم) | ۱۳۵۵ |
امکانات و تجهیزات جک J5
J5 در زمان معرفی اولیه که به حدود ۱۰ سال پیش بازمیگردد از امکانات قابل قبولی سود میبرد اما شاید فقدان برخی موارد همچون نمایشگر لمسی باعث شود این خودرو در مقابل رقبای بهروزتر خود کم بیاورد اما بااینحال هنوز هم J5 را از نظر تجهیزات و امکانات میتوان خودروی خوبی دانست. در ادامه تجهیزات و امکانات این خودرو ذکر شدهاند:
کیسه هوای راننده و سرنشین جلو |
صندلی جلو با قابلیت تنظیم در ۸ جهت |
تنظیم دستی پشتسری |
سیستم کنترل باد لاستیکها TPMS |
کنترل سیستم پخش روی غربیلک فرمان |
سیستم خنککننده روغن گیربکس اتوماتیک |
کمربند ایمنی سرنشینان جلو پیش کشنده |
کمربند ایمنی سرنشینان عقب |
کمربند ایمنی با تنظیم ارتفاع |
سیستم ضد سرقت |
قفل ایمنی کودک |
ترمز ABS و EBD |
چراغ مه شکن جلو و عقب |
چراغخطر لادری (چهار درب) |
رینگ اسپورت آلومینیومی |
چراغ جلو و عقب هالوژن |
شیشهبالابر جلو و عقب برقی |
آینه جانبی برقی |
صندلی و روکش فرمان چرمی |
سیستم رادیوپخش MP3/CD/USB با ۴ باند |
تنظیم نور صفحه کیلومتر |
آنتن شیشهای |
آینه جانبی دارای گرمکن |
تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو |
فرمان هیدرولیک با قابلیت تنظیم ارتفاع |
قیمت جک J5
همانگونه که گفته شد این خودرو از سال ۱۳۹۶ به بعد عرضه نمیشود و به همین خاطر نمیتوان نمونههای صفرکیلومتر آن را پیدا کرد؛ اما با گشتوگذار در میان آگهیهای موجود باید دانست برای خرید نسخه اتوماتیک J5 باید بودجهای حدود ۳۵۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان را بسته به مدل و کارکرد خودرو کنار بگذارید.
رقبای جک J5
این سدان چینی در بخشی از بازار قرار گرفته است که رقبای زیادی برای کسب سهم و جلب نظر خریداران رقابت میکنند. از جمله رقبای این خودرو میتوان به تندر ۹۰، دنا پلاس اتوماتیک، برلیانس H330، فاو بسترن b50، ام وی ام ۵۵۰ و… اشاره کرد. مقایسه مفصل این خودروها با یکدیگر در این نوشتار نمیگنجد اما بهطورکلی باید دانست خودروهای تولید داخل از مزیتهایی همچون بازار فروش دستدوم بهتر و فراوانی قطعات یدکی و خدمات برخوردار هستند درحالیکه محصولات چینی معمولاً با مشکل کمبود قطعات یدکی و افت قیمت دستوپنجه نرم میکنند. به همین خاطر بهتر است در خرید خودروی دستدوم به اولویتهای خود و اینکه تا چند سال خودرو را نگهداری خواهید کرد فکر کنید.
مزایا و معایب جک J5
همانطور که گفتیم از جمله مزایای این خودرو میتوان به طراحی خوب، پیشرانه بادوام و قوی، فضای کابین جادار برای خانوادههای کمجمعیت و ایمنی مناسب اشاره کرد. در مقابل جک J5 معایبی هم دارد که شامل متریال نه چندان باکیفیت کابین، گیربکس قدیمی و کند، مصرف سوخت نسبتاً بالا، کمبود قطعات و لوازمیدکی میشود.
نقاط قوت | نقاط ضعف |
طراحی ظاهری خوب | متریال بیکیفیت کابین |
پیشرانه بادوام و قوی | گیربکس قدیمی و کند |
فضای کابین جادار | مصرف سوخت بالا |
ایمنی مناسب | کمبود قطعات یدکی |
جمعبندی
جک J5 سدان را میتوان یکی از گزینههای خوب چند سال اخیر برای بازار داخلی دانست هرچند که این خودرو دیگر عرضه نمیشود. همین مشکل گریبان گیر اکثر خودروهای چینی در کشورمان است. این دسته از خودروها از همان ابتدای عرضه نیز به خاطر محدودیتهای شبکههای نمایندگی دارای مشکلاتی در زمینه تأمین قطعات و لوازمیدکی هستند و با قطع عرضه این مشکل حادتر نیز خواهد شد. نکته دیگر به افت قیمت و بازار فروش بدتر خودروهای چینی نسبت به خودروهای داخلی مربوط میشود و اگر به دنبال خرید J5 هستید حتماً باید به این نکات توجه داشته باشید. اگر خودروی خود را زود عوض میکنید و دنبال دردسرهای پیدا کردن قطعات یدکی نیستید شاید بهتر باشد نگاهی به خودروهای دیگر همچون تندر یا دنا داشته باشید.
توضیح: این مطلب به روزرسانی شده است.
سهیل
۱۰ دی ۱۳۹۳سلام اقا sinaاسپری معمولی ماشین برا تمیزکردن اخه به اسپرهایی که تبلیغ میشه اعتماد ندارم برا عکس هم اگه دوس داشتی شمارتوبزارتا با وات ساپ چندتا عکس بفرستم
sina
۱۲ دی ۱۳۹۳سهیل جان ایمیلتو به من بده من شمارمو برات میل کنم
ممنون
رضا3
۱۰ دی ۱۳۹۳این پرویز کیه تو اخرین کامنت صفحه قبل داستان نوشته!؟مامور نمایندگى کیه؟؟!!مردم هر حرفى به دهنشون میاد میزنن
محمد
۱۰ دی ۱۳۹۳رضاجان من صفحه قبل نوشتم: ایشان نماینده یکی از این سه یعنی، ایران خودرو/پارس خودرو/سایپا هستند.دقیقاً همین الان برای من پیامک اومد تحویل 5روزه محصولات ایران خودرو وایشون هم همین چند دقیقه پیش کامنت گذاشتند/
سهیل
۱۰ دی ۱۳۹۳دوستانی که اطلاعات فنی وخوب دارن راهنمایی کنن برا دی وی دی فابریک جک اتومات چه مارکی خوبه وینکا—پرونیکس -اکو یا مارک دیگه که شناخت کافی دارن ممنون میشم
مسعود
۱۱ دی ۱۳۹۳یکی از دوستان وینکا بسته بود راضی بود.در مقابل چند نفر لابستر (اسمش تو همین مایه ها بود)بسته بودند که همه ناراضی بودند و میگفتند هنگ میکنه.هر چی میگیری لابستر نگیر
بابك
۱۱ دی ۱۳۹۳من پرونیکس بستم. بد نیس کار رو را میندازه تا بحال اصن هنگ و اینچیزا نداشته. انتظار زیادی ازش ندارم. کیفیت صداش هم قابل قبوله با این باندا.
دوستان علایم مشکل در سیستم انژکتور یا عدم عملکرد کامل شمع ها چیه؟ نمیدونم چرا من در اکثر مواقع صدای سوپاپ میشنوم و احساس میکنم ماشینم اونجوری که باید جوون نداره. تازه صدای سوپاپ رو رو من با بانزین سوپر دارم با معمولی که دیگه وامصیبتا. ضمنا من هیچ مشکلی با بنزین سوپر در استارتهای صبحگاهی ندارم فقط بعضی وقتا وقتی هنوز ماشین خیلی گرم نشده یکم نوسان دور موتور با تکونهای ریز دارم که با گرم شدن کامل،از بین میره
یه چیز دیگه صدای زوزه از ناحیه تسمه دینام دارم که با روشن کردن چراغها صدا بیشتر میشه. البته تو محیط خلوت مث پارکینگ و با پنجره های بسته قابل تشخیصه. برا شما هم اینجوری هست؟ برای سرویس اولیه که بردم مشکل رو به برقکار کیلومتر ۱۶ گفتم. گفت گاریش نمیشه کرد از شلیه تسمه است که اگر سفتش کنم هرزگردا رو زود نابود میکنه!
بهزاد
۱۳ دی ۱۳۹۳آقا سهیل
من پرونیکس انداختم خیلی ازش راضیم هنگ هم اصلا نداره
کیفیت تاچش هم عالیه دوربین دنده عقب-جی پی اس و بلوتوثشم عالیه
از لحاظ قیافه هم خیلی به ماشین میاد
کلا من که سوار ماشین j5 اتومات میشم خیلی لذت میبرم از وقتی که مانیتور پرونیکس انداختم و شیشه هاشو هم دودی کردم علاقم 100 برابر شده امیدوارم بقیه دوستان هم از ماشینشون لذت ببرن
احمد
۱۰ دی ۱۳۹۳در عکس زیر لاستیک دور شیشه رو از اونجا که علامت زدم تا پایین درآوردم یه کم کشیدم بالا بعد از بالا تا پایین جا زدم
http://ttupload.ir/uploads/up975881420051688_20141231_180418.jpg
ali
۱۱ دی ۱۳۹۳دوست عزیز من بعید میدونم صدای بادی که میاد از این قسمت باشه چون بنده به شکل موقت این قسمتی که شما گفتی رو با چسب برق پوشوندم تا ببینم صدا از اینجاست که متوجه شدم هیچ تغییری نکرد و صدای باد همچنان میاد وفرقی نکرد.
این صدای باد در مسافرت ومسافتهای طولانی وقتی سرعت بالای 100 باشه وسیستم صوتی هم خاموش باشه واقعا اذییت کننده و غیر قابل تحمل میشه…..
دادا
۱۰ دی ۱۳۹۳علی آقا فعلا جک اس پنج اتومات حتی توکارخونه ش تولید نمیشه ولی مطمئن باشید اتوماتش تولید خواهدشد مثل x33.بنده هم مثل شما ازدستی خوشم نمیاد ولی هروقت اتوماتش اومد حتما برا خریدش اقدام میکنم.چون لااقل زیبا هست ومحصولات جک هم خوب جواب داده مسلما شاسی بلندشم جواب میده.تا اونروز اگه زنده بودم…آقا پرویز اگه حرفای شما مستدله٬حتما برو دفترکارخونه تهران وحتما پاسخ میگیری.بی برو برگرد…اوضاع ماشینمان با۱۵۲۰۰کارکرد فعلا خوبه وتاحالا مشکلی نداشته.نزدیک دوماهه دیگه سوارسیلو نشدم.دیگه نمیشه از جی فایو اتو دل کند.نمیدونم چرا؟
رضا3
۱۱ دی ۱۳۹۳دادا با حرفت موافقم منم در نظر دارم تا یکونیم دو سال اتى براى s5 ثبت نام کنم جى فایوو همین مقدار نگه میدارم کاش اون موقع که ما به سدان جک ثبت نام میکردیم cuv شم بود که براى همین شاسى بلندش ثبت نام میکردیم. که متاسفانه نشد. من خودم به ماشین شاسى دار علاقه وافرى دارم اگه پولشو داشتم یه توسان میخریدم که به هر حال ندارم ولى جک رو انشالله تا دو سال اتى در نظر دارم البته به شرط اینکه تا اون موقع رقباى جدى و به صرفه ترى از سایر شرکتها بازار نیاد مثل پژو2008 که حالا ببینیم ایران خودرو چقد واسش قیمت میزاره. در مجموع حال حاضر از جک فعلیم خیلى راضى ام انشالله فردا عازم سفر چهار روزم که ببینم تو جاده چن مرده حلاجه. یا حق
sunmartin
۱۱ دی ۱۳۹۳اقا علی واسه خانمت بنظر من اسپرتیج کارکرده بگیر واقعا زیبا و با کیفیت هست پرفروش ترین خودروی suv در آلمان
علی
۱۱ دی ۱۳۹۳ممنون از دوستانی که تا الان راهنایی کردن ولی سان مارتین جان اسپورتیج دیگه میره بالای ۱۲۰که من دیگه نمیخوام انقدر هزینه کنم.کاش این s5اتومات بود.
Ilyar
۱۱ دی ۱۳۹۳سلام علی آقا. ..ممنون…به نظر من داستر بخر. ..هم شاسی بلند و هم اتومات و هم جان سخت و پرشتاب. ..فقط امکاناتش کمه. ..قیمتش هم به صورت صفر حدود 100 میلیون هستش. .
رضا3
۱۱ دی ۱۳۹۳على آقا به نظر من نیو کوراندو هم ماشین خوبیه سیونگ یانگ کره 117 تومن صفرش آب میخوره شاسى بلندم هست رخشم خیلى خوبه ماشین راحت و جون داریم هست.سیونگ یانگ قدیمى ترین کارخانه خودروسازى کره ست ماشیناى خیلى خوبى تو کارنامه ش داره البته نیو اکتیونم خوبه اما من به شخصه ظاهرشو مخصوصا از قسمت عقب نمیپسندم. در مورد کوراندرو یه فکرى بکن. اس پنج اتوماتم تا یکى دو سال اتى تو برنامه ى کرمان موتور هست که منم تو کمینشم قیمتشم با موتور توربو واقعا ایده آله
رضا3
۱۱ دی ۱۳۹۳اشتباه تایپى ببخشید شرکت سانگ یانگ
دادا
۱۲ دی ۱۳۹۳رضا۳ چطور کارخونه هنوز تولید نکرده کرمانیا تو فکرشن.مثلی میگه بابا خیلی باحالی…ازبس جریمه شدم خسته شدم خیلیاشو به طریقی معمولا گفتگو حل میکنیم ولی چندتاشو نتونستم وجریمه شدم.آخریش دیروز بود گفتم من مقصر نیستم ماشین میپره.یه کم گفتگو کردن گفت قیمتش چنده وبعدش گفت برو ولی کمتر بگاز.باورکنید حقیقتو میگم.توچابکسر یه افسری هروقت منو میبینه کلی صحبت ماشینو میکنه چون خودشم قراره جی فایو بنویسه.تو چابکسر تو شهر دیگه جریمه نمیشم به لطف این افسر عاشق ومسافرت خوش میگذره.باورکنید واقعیتو میگم…خیلی وقته مکمل وسوپر استفاده نکردم.ماشین کمی تنبل شده.باید کمی به روحیه ی ماشین برسم وخورد وخوراکشو تقویت کنم…شب خوش
salar
۱۲ دی ۱۳۹۳بعد از سرویس اولیه سرویس اجباری دیگه ای هم هست؟ اگه هست تو چند کیلومتر
مصطفی
۱۲ دی ۱۳۹۳مرسی از راهنمایت آقا محمد . راستی شما از چه بنزینی استفاده می کنید؟؟
محمد
۱۳ دی ۱۳۹۳3باک معمولی بعد یک باک سوپرمی زنم .موفق باشیدوسلامت
عباس
۱۳ دی ۱۳۹۳سلام به دوستان من بین جک۵دنده ایى واتومات گیرکردم لطفا راهنمایى کنید باتشکر
محمد
۱۳ دی ۱۳۹۳البته سلیقه ایی است وصدالبته اتومات بهتره.اما تکنولوژی اتوماتهای جک قدیمیه درنتیجه کشش کم،مصرف بالا و….از عوارض آن است.ولی جک دنده ایی طراحی2011 هستش وکم مصرف وپرشتاب .
دوستان امیدوارم از دست من دلخورنشوید.بازهم میگم،سلیقه ایی است واتومات بهتره وتومسافرت وترافیک و…خسته نمیشوی بخصوص برای خانم ها.ولی من دنده ایی دوست دارم.
سیامک
۱۴ دی ۱۳۹۳1500 دنده ای بی دردسرتره . هرکی داشته خیرش رو دیده .
شهروز
۱۳ دی ۱۳۹۳سلام-بنده در 15 اسفند 92 جک دنده ای ثبت نام کردم (5 مرحله ای) که در مرداد 93 تحویل بگیرم.ولی مشمول اون قضیه و تبدیلات شد و من همان دنده ای را انتخاب کردم و تبدیل به اتومات نکردم. و قرار بود که 90 روزه تحویل بگیرم. از آنجایی که نمی خواستم خودروی فعلیم را بفروشم و قرار بود وامی به بنده تعلق بگیرد وجه تکمیلی را در 4 آذر ماه واریز کردم و رنگ سفید را انتخاب کردو. ولی متاسفانه با گذشت یک و ماه و نیم از تکمیل وجه و با گذشت 4 ماه از تعهد کرمان موتور هنوز در سایت، در انتظار تخصیص خودرو برایم زده. لطفا بفرمایید که چطور و از چه طریق می تونم پیگیری کنم که به حقم که نه به خودروی چینی ام برسم؟
salar
۱۴ دی ۱۳۹۳شهروز از زمان تکمیل وجه تا 90 روز بعد ماشین را تحویل می دهند جریمه دیرکرد را هم با همین شرایط حساب کردند. شما 2 ماه دیر تکمیل وجه کردید و هنوز فقط 40 روز از تکمیل وجهت گذشته منم تحویل مرداد بودم هفته آخر شهریورم تکمیل وجه کردم جریمه را هم تا آخر آذر برام حساب کردند ولی ماشین رااوایل آبان سند زدند یعنی 1.5 ماه زودتر.
محمد 5
۱۳ دی ۱۳۹۳دوستان خبر رو بخونید :
http://www.pedal.ir/%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%D9%87%D8%A7%DB%8C-%DA%86%DB%8C%D9%86%DB%8C/j5-%DA%A9%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86-%D9%85%D9%88%D8%AA%D9%88%D8%B1-%D8%AC%DA%A9/comment-page-199/#comments
والا نمیگن مردم از رو ناچاری میرن ماشین چینی میخرن تا 5 سال پیش کی وضع اینطوری بود.نفسشون از جای گرم در میاد.
Alireza
۱۵ دی ۱۳۹۳درسته دوست عزیز ولی مردم با دیدن ریخت و قیافش
و تبلیغاتش سر از بدن نمیشناسن تازه بسیاری از امکانات
مثل: سیستم keyless,صندلی برقی، کروز، GPS، سیستمTCU, سیستمESP، جای usbبرای عقب,کیسه هوای جانبی,زاپاس با رینگ های اسپرت(همون رینگ خودش)،رنگ ماشین، بغیشو خدا میدونه
کیفیت منتاژ هم اشغاله
رضا
۱۳ دی ۱۳۹۳سلام دوستان
کسی میدونه وقتی چراغ بنزین روشن میشه چند لیتر بنزین تو باک مونده؟
البته منظورم خودرو جک هستش.
ali kia
۱۴ دی ۱۳۹۳داداش قاعدتاً هفت یا هشت لیتر باید توش بمونه ولی مال من قبل از اینکه چراغش روشن شه و هنوز یه کم تا خط قرمز مونده بود که بنزین تموم شد و تو خیابون علاف شدیم!!!
امين
۱۳ دی ۱۳۹۳سلام به همه دوستان عزیز
چند روزی هست که جلوی ماشین و خصوصا از چرخ جلو سمت شاگرد صدای بدی می اد . پنجشنبه بردم برای تعویض روغن و … گفتم اون رو چک کنید که گفتند سرویس 15000 تا شامل چک کردن جلوبندی هم میشه. پس از کلی معطلی باز هم این صدا از جلوی ماشین می آد . لطفا کمک کنید. دو تا صدا می آد از جلو
1- وقتی ماشین تویه دست انداز می افته و خصوصا زمانیکه فرمون رو چرخوندم از چرخ جلو سمت شاگرد صدای گروم (تلق) میآد
2- وقتی درجا فرمون رو می چرخونم یا از حالت سکون شروع به حرکت می کنم صدای (تلق) به گوش می رسه
لطفا در صورت داشتن مشکل مشابه یا تجربه کمک کنید.
با تشکر
ali
۱۳ دی ۱۳۹۳دوست عزیز بنده هم دقیقا همین مشکلو به تازگی دارم!لطف کنید اگه شماهم به نتیجه رسیدین و متوجه شدین مشکل از کجاست اطلاع بدید.بنده هم پیگیرم اگه متوجه شدم اعلام میکنم.با تشکر
سهیل
۱۳ دی ۱۳۹۳ممنون اقا بهزاد /بابک /مسعود بابت راهنمایی جهت دی وی دی واقا sinaایمیلم اینه http://www.saeidrezazadeh805@gmail.com
رضا3
۱۳ دی ۱۳۹۳دوستان ساعت 23. نیم ساعت پیش از راه رسیدم مسافرت چهار روزه بودم 1200کیلومتر مسیر رفتو برگشتم شد الان خیلى خسته م فردا تجربیات اولین مسافرت طولانى مدتم رو با جک اتومات مینویسم. على اقا و اقا امین منم این مشکلو داشتم اصلا نگرانى نداره از جعبه فرمونه. من رفتم نمایندگى ماشینو بردم رو چال مکانیک رفت زیرش خودمم رفتم یه قسمتى اون پایین بوددرب کوچیکى داشت پیچشو باز کرد بعد روغن کاریش کرد گفت به مرور زمان که روغن میره تو خوردش نرمتر میشه و صدا قطع میشه چهار روز بعد صدا به کلى قطع شد الان دیگه صدایى ندارم این صدا وقتى میومد که مثلا وقتى به سرعت گیر میرسیدم ترمز میکردم صدا شنیده میشد یا وقتى درجا فرمونو میچرخوندم اون صدا میومد الان ولى شکر خدا برطرف شده این صداها از تازه گى قطعات و خشک بودنشونه. یا حق
امين
۱۴ دی ۱۳۹۳آقای رضا 3 لطفا بفرمایید کدوم نمایندگی و دقیقا کجا رو بگم روغنکاری کنه.
خیلی ممنون که من رو از نگرانی بیرون آوردی . خدا خیرت بده
رضا3
۱۴ دی ۱۳۹۳داداش نمایندگى فرقى نداره هرکدوم برى بگى جعبه فرمونه از پایین باز میکنن انجام میدن
majid
۱۴ دی ۱۳۹۳آقا کسی میدونه باندای رودریش چند سانتی میخوره !؟ میخوام دو جفت کامپوننت کنوود اکسلون روش ببندم ، میگن بزرگه به هر ماشینی نمیخوره …
nima
۱۵ دی ۱۳۹۳به نظرم کیفیت صداش قابل قبوله الکی هزینه نکن.
salar
۱۴ دی ۱۳۹۳بعد از سرویس اولیه سرویس اجباری دیگه ای هم هست؟ اگه هست تو چند کیلومتر. کسی نبود پاسخ بده؟
Alireza
۱۵ دی ۱۳۹۳سلام وقتتون به خیر
با توجه به تبلیغای بالای این نوع ماشین ها یا کمپانی ها
و وضع نا مطلوب تولیدات داخلی من حدود چند ماه پیش تصمیم به خرید این ماشین کردم بایید صادقانهبگم که اصلا خوب نیست. اصلا
هیچ وقت نباید ظاهر رو در نظر گرفت
از کیفیت بد چینیش که بگذریم کیفیت منتاژش اصلا
خوب نیست بعد از دو ماه استفاده پیچ سکدست کمک جلو شل شده بود و باعث شد کل حلو بندی خراب شه
دو ماه طول کشید که جنساش رسید و تونستن تعمیرش
کنن من مدل اتوماتشو دارم با توجه به قدرت متورش که ذکر شده اصلا توان و قدرت کافی رو نداره (صادقانه)
موقع ازاد شدن ترمز صدای قیژژ مانند میده و صدای موتور هم عادی نیست
بگذریم ولی حالا که فکر میکنم یا باید ماشین ایرانی خرید یا اگه میخوای بخری باید بالای 100 میلیون هزینه
کنی
محمد
۱۵ دی ۱۳۹۳من هم تا حدودی با نظرات شما موافقم.ولی این رابرادرانه بگم ماشین های ایرانی (الان را میگم نه چندسال پیش) درحقیقت چینی درجه3هستندودرمقابل آنها جک خودش سالاره .درضمن خیلی زور داره که خودروهای داخلی بخری وکلاه سرت بذارن مثلاً سمندسورن با آپشن جدید وجنس چینی با42میلیون بهت بفروشن به نام دنا.یا رانا باگیربکس405 بهت بندازن و…..ببخشید واقعاًببخشید من معلم هستم وبی تربیت وبی لدب نیستم ولی الان ایران خودرو وسایپا وپارس خودرو مردم راخر فرض کردن هم 1-جنس چینی درجه3و4 دست مردم میدن2-قیمتها را چندبرابرمی کنند(قبلاً گفتم من یک دوست دارم تو سایپا مسئوال تنظیم قراردادها با کشورهای خارجی است می گفت الان پراید برای شرکت 7 تا7/5 میلیون تمام میشه)3- خودروهاشون با تکنولوژی10 تا20 سال پیش بدون هیچ گونه امکاناتی اما در قالب نام های دهن پرکن به مردم می فروشند.4-جوابگوی هیچکس هم حتی خدا هم نیستند چه برسه به ما و گارانتی و ….همه اش کشکه.
به هر حال من هم موافقم که جک ایراداتی دارد ولی خیلی از تولیدات داخل بهتره.در ضمن اگر من هم پول داشتم قطعاً بنز،تویوتا؛مزدا3،هیوندا میخریدم.بدبختی اینجاست نداریم وچوب نداشتن را میخوریم.
ذبیحیان
۱۵ دی ۱۳۹۳بلاخره انتطار به پایان رسید و قرار فردا پسفردا سوار جک خوشگل موشگلم شم ماشین تو نمایندگی یه و مدارکش ارسال شده فردا باید تحویلش بدن تو این مدت سایت پدالو دنبال میکردم خیلی مفید بود از همه دوستان تشکر فراوان میکنم از تجربیات استفاده کردم خدا کنه ماشینم مشکل خواصی نداشته باشه 23 روز دیرتر از موعد تحویل.
احمد
۱۵ دی ۱۳۹۳مصرف اتومات تو شهر خیلی زیاده، بقیه با یک باک چند کیلومتر تو شهر میرن؟
کیوان
۱۶ دی ۱۳۹۳اگر خیلی تو ترافیک بمونم مثل ترافیک این شبهای تهران که بعضی وقتا بیشتر از نیم ساعت دارم قدم به قدم حرکت می کنم یک باک 50 لیتر حدود 350 کیلومتر و اگر کمتر تو ترایک باشم حدود 420 کیلومتر می ره
arashj5
۱۵ دی ۱۳۹۳دوستان نظر خودرا اعلام کنید(مونتاژ توسط پارس خودرو):
یش فروش H330 اتوماتیک با قیمت قطعی ویژه مشتریان نکات مهم : 1-قیمت خودروH330 اتوماتیک535000000 ریال می باشد ودر صورت هرگونه افزایش نرخ بیمه و مالیات و سایر عوارض قانونی و دولتی در زمان تحویل برعهده مشتری میباشد. 2-مابقی قیمت خودرو در زمان تحویل محاسبه و دریافت می گردد..3-سود مشارکت21 % و سود انصراف18 % 4 -ثبت نامها قابلیت یکبار صلح رایگان اختیاری را دارند.5-هدیه ویژه به مناسبت هفته وحدت شامل بیمه بدنه و امداد شبانه روزی 247 یکساله رایگان میباشد-تحویل تیر94 * تحویل تیر94
پیش فروش H330 دنده ای با قیمت قطعی ویژه مشتریان نکات مهم : 1-قیمت خودروH330 دنده ای 438000000 ریال می باشد ودر صورت هرگونه افزایش نرخ بیمه و مالیات و سایر عوارض قانونی و دولتی در زمان تحویل برعهده مشتری میباشد. 2-مابقی قیمت خودرو در زمان تحویل محاسبه و دریافت می گردد..3-سود مشارکت21 % و سود انصراف18 % 4 -ثبت نامها قابلیت یکبار صلح رایگان اختیاری را دارند.5-هدیه ویژه به مناسبت هفته وحدت شامل بیمه بدنه و امداد شبانه روزی 247 یکساله رایگان میباشد-تحویل تیر94 * تحویل تیر94
محمد
۱۶ دی ۱۳۹۳خیلی بی ریخت ونافرمه طراحیش مال کجاست؟
محمد
۱۶ دی ۱۳۹۳آرش جون عزیزم مدل دستیش که هیچی نداره مثل ال90 .نه سانروف؛نه چراغ مه شکن و…..حتی فقط یک بلندگو داره اگه واقعا خواستی بگیری اتوماتش بگیر.
درضمن این خودرو برندبرلیانسه.
در حقیقت برلیانس نام یک تولید کننده خودرو در چین است که در ابتدا و از سال 1991 میلادی مشغول تولید مینیبوس بوده و در سال 2003 توانست قراردادی با شرکت بامو برای تولید محصولات این شرکت در چین منعقد کند. برلیانس همیشه جزو بزرگترین تولید کنندههای خودرو در چین بوده و به طور مثال در سال 2009 با فروش بیش از 150 هزار دستگاه عنوان هشتمین خودروساز چین را کسب کرد. همچنین در سال 2011 میلادی همین عنوان را با تولید 523.500 دستگاه بدست آورد.
http://www.parskhodro.ir/catalog/330-Posht.jpg
رضا3
۱۵ دی ۱۳۹۳دوستان یه فرصتى شد که مسافرتى با جک اتومات کردم رفتو برگشتم 1200کیلومتر شد. این ماشین واسه ى مسافرت خیلى عالیه هندلینگ باورنکردنى داره. پایداریش سر پیچا غوغاست بعضا پیچ تندى رو با 120تا میرفتم ماشین کوچکترین لغزشى نداشت واقعا مستحکمو با ثبات بود. مسیر رفت با سرعت میانگین 130با42 لیتر بنزین 597کیلومتر رفتم مصرف جاده ش راضى کننده بود. راحتى و نرمى حس لذت بخشى به ادم دست میده صندلیها هم خسته کننده نیست ماشین خوب دور ورمیداره در کل راضى کننده ست. اما از انجایى که قبلا صادقانه گفتم ایراداتشو با استفاده بیشتر بیان میکنم مهمترین ایراد تو این مسافرت واسه من کشش نامناسب در سبقت و سربالایى بود.اگر چه من رانندگى اروم و ملایمى دارم ولیکن این ماشین رانندگى رو در سربالایى به نظر من زجر اور میکنه اصلا کشش نداره یعنى حداقل ترین انتظارمنو براورده نکرد .منى که کلا رانندگى پر فشار و هیجانى ندارم ولى با این حال راضى نبودم چه اتومات چه تیپ ترونینگ. برگشتم هم از مسیر شمال انداختم متاسفانه مسیر استارا تا انزلى سرعت گیرها و شیارهاى کاهنده ى سرعت مزخرفه بسیار زیادى داره جاده شم پر چاله چوله ست که پدر زیر بندى رو درمیاره. بعد از برگشت از مسافرت و رد شدن از اون همه چاله چوله احساس میکنم ماشین با اولین مسافرتم در کمال ناباورى به صدا افتاده از در جلو سمت شاگرد صدا میاد. لذت مسافرت و رانندگى راحت با جک با به صدا افتادن ماشینم تباه شد دوستان آیا این صداهاى در و پنجره براى شمام به وجود اومده راه حلش چیه چطورى میتونم برطرفش کنم لطفا راهنمایى کنین
یا حق
احسان6131
۱۵ دی ۱۳۹۳متأسفانه یکی از ایراداتی که این ماشین وارد هست، همین صداهای مبهم از اکثر قطعات کابین هست. صداهای تق و تق از محل ضامن کمربندها، صدای ویز در دور موتور بالاتر از 3000 از سمت راست داشیورد، صداهای انتقال یافته از کمک فنرها به خصوص در عقب به داخل کابین، صدای لنت ترمز، صدای ناشی از نشستن روی چرم مصنوعی نه چندان مرغوب صندلی ها در دراز مدت میتونه روی اعصاب اونهایی بره که به صدا به صورت متوسط حساس هستند.
ماشین خیلی خشک هست. ضربات وارده شده حتی از شکافهای کوچک آسفالت و شن ریزه های جاده یا خیابان به راحتی آرامش درون کابین را از بین میبرد و صداهای ناشی از آن حس کیفی بودن ماشین رو تباه میکنه. اما خوب ضربات سریعاً دمپ میشن یا به عبارت دیگر ضریب میرایی سیستم تعلیق بالاست. به شخصه دوست داشتم توانایی جذب ضربات لااقل از L90 بهتر باشه اما در کمال تعجب این خواسته برآورده نمیشه. صداها رو میشه با صدای زیاد پخش جبران کرد اما ضربات رو خیر.
آره دوست عزیز، مصرف این ماشین تا حدود زیادی تنبل خیلی زیاده. زیاد بودن مصرف از این منظر برام آزار دهنده است که در مصارف شهری خیلی زود به زود باید توی صف انتظار بنزین قرار بگیرم. توی تهران به اندازه کافی واسه همه چی تو صف هستیم که اضافه شدن این یک ایراد هم خوشایند نیست. آدم زورش میاد که چه به این ماشین گاز بدی و چه ندی، مصرف در شهر ترافیک زده تهران بین 11 تا 13 لیتر در صد کیلومتر هست. پس هر 400 کیلومتر باید بری پمپ بنزین و اگه محل کار تا خونه ات 20 کیلومتر باشه و جمعه ها و یه روز دیگه هم توی شهر بچرخی، آخر هر هفته باید بنزین بزنی.
محمد
۱۶ دی ۱۳۹۳والله اینطور که تعریف میکنین محض تحویل بفروشیم یا معاوضه کنیم.
nima
۱۶ دی ۱۳۹۳این صداهای مبهم داخل کابین منم میاد. اعصاب خورد کننندست که چرا باید ماشین با این قیمت این جور باشه. منهای این موضوع ماشین خیلی خوبیه. از درهای سمت راست صدا میاد. از صفحه کیلومتر که تو دست انداز ها صدا قریچ قروچ میاد. جدیدا از جلو داشبود انگار داخل کاپوت صدا تیک تیک تو سرعت 100 تا میاد. که با بلند کردن پخش رانندگی باز خیلی دلپذیر میشه!
سیامک
۱۶ دی ۱۳۹۳یعنی اینجوری که گفتی نابود کردی رفت پی کارش دیگه …
احسان6131
۱۵ دی ۱۳۹۳من امروز از همین سایتی که در سمت راست بالای این صفحه است (میخوام تبلیغ نشه)، کروز اسماً فابریک به قیمت 950 چوب بستم. البته میگفتن میخوان به مرکز آپشن کرمان موتور هم بدن که اونا حدود 1150 چوب میبندن. یه چیزیش توی زوقم زد. اونم رنگش و کیفیت کمی پاینتر از نمونه اصلی اش بود. رنگش مشکی نیست و طوسی هست. به نظرم هارمونی فرمون رو از بین میبره. دکمه هاش نرم تر هست اما یه کم جنسشون بدتره.
نصاب ادعای حرفه ای بودن داشت. 2 ساعت طول کشید و با حوصله بستن. اما از اونجا که ایرانی هستیم و بی دقت، امشب متوجه شدم همه دکمه های پخش قاطی پاتی شدن. میزنم تراک بره جلو صدا قطع میشه. میزنم فولد بعد، میره تراک قبلی. یه وضعیه ها. سیم ها رو اشتباهی وصل کردن و فردا دوباره میرم واسه اصلاحیه. به جای اینکه من شاکی باشم، حالا اونا شاکی هستن که چرا همون موقع همه چی رو تست نکردین. اما از حق نگذریم تمیز نصب میکنن و خوش اخلاق هستن. یه کم گرون نصب میکنن اما خوب انحصاری هستن فعلا.
توصیه من به شما: کروز واسه این ماشین تنها به درد جاده های کفی میخوره. یه کم به دلیل تنبلی برنامه ماشین و به خصوص گشتاور پایین، وقتی میخواد به سرعت مورد نظر برشه، ماشین لش میشه و جونش در میاد تا معکوس بکشه. اگه تجربه امروز رو داشتم خیلی واسه نصب کروز عجله نمیکردم.
ایشالا در تست های جاده، خاصیت این کروز رو براتون تشریح خواهم کرد.
مجتبي
۱۶ دی ۱۳۹۳بازم منو انداختید تو شک که وقتی تحویل گرفتم اینو نگه دارم یا پی کی رو (:
بی ترمز
۱۶ دی ۱۳۹۳پی کی که آشغاله چون خودم داشتم اینم ماشین مالی نیست اگر بیشتر میتونی جورکنی یه خارجی دسته دوم بگیر خلاص
سیامک
۱۷ دی ۱۳۹۳تصمیم واقعأ سختیه !…………………!
همون پی کی رو نگهدار ، بیشتر بدردت میخوره !