صنعت خودروی کشورمان طی این سالها کاملاً تحت تأثیر برندهای چینی قرار داشته است. تا همین چند سال پیش شاهد مونتاژ خودروهای قابل قبولی همچون نیسان ماکسیما، هیوندای ورنا، آوانته و… بودیم اما هرچه پیشتر میرویم واردات و عرضه محصولات چینی را میبینیم که اکثر آنها نیز پس از مدتی به دلایل مختلف دیگر عرضه نشدهاند.
اما یکی از باسابقهترین برندهای چینی حاضر در کشور ما جک JAC است که با چندین خودروی مختلف توانسته طرفداران گوناگونی را به دست آورد. یکی از محصولات شناخته شده جک برای ما سدان J5 است که بین سالهای ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶ عرضه شد و ما در این نوشتار میخواهیم به بیان مشخصات، مزایا و معایب این خودرو به ویژه برای خریداران خودروهای کارکرده بپردازیم. پس حتماً با ما همراه باشید.
طراحی ظاهری جک J5
در بین سدان های متوسط بازار کشورمان، جک J5 یکی از هماهنگترین طراحیهای ظاهری را دارد. این خودرو توسط شرکت مشهور پینین فارینا طراحی شده و میتوان آن را زیبا دانست. در بخش جلو چراغهای کشیده و جلوپنجرهای هماهنگ دیده میشوند که اگرچه هیجانانگیز نیستند اما حداقل چشمها را اذیت نمیکنند. در پروفایل جانبی نیز خط شانه پر رنگی دیده میشود که از یکنواختی این بخش میکاهد. نمای عقب شاید بحثبرانگیزتر از سایر نقاط بدنه باشد اما علیرغم وجود برخی کاستیها هنوز هم میتوان آن را قابلقبول دانست. در کل باید گفت J5 یک سدان با ظاهر خوب نسبت به سایر خودروهایی است که طی این سالها در خیابانها دیدهایم.
طراحی داخلی جک J5
وقتی وارد کابین شوید طراحیای را خواهید دید که دنبالهروی بدنه است. بخش داخلی J5 از طراحی مدرنتری نسبت به تولیدات داخلی سود میبرد و از جمله ویژگیهای آن میتوان به فرمان و پشت آمپرهای اسپرت اشاره کرد. البته شاید طراحی ورودیهای هوای J5 سؤالبرانگیز باشد و از زیبایی کابین بکاهد ولی در کل نقص چندانی به طراحی این بخش وارد نیست هرچند که نمیتوان آن را برجسته و بهیادماندنی توصیف کرد. نقطهضعف اصلی J5 در این بخش به کیفیت متریال بکار رفته مربوط میشود که در درازمدت باعث به سر و صدا افتادن کابین خواهد شد.
جدای از این موارد فضای کافی برای چهار سرنشین وجود دارد و صندوق بار نیز نیازهای یک خانواده متوسط را رفع خواهد کرد. در مجموع طراحی و کیفیت کابین این سدان چینی برای خریداران قابلقبول به نظر میرسد هرچند در زمانهای که همه خودروها از برخی عناصر مدرن همچون نمایشگرهای بزرگ استفاده میکنند، نبود این ویژگی یک نقطهضعف به حساب میآید.
پیشرانه و گیربکس جک J5
این سدان چینی در ابتدا با پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری که قدرت ۱۱۱ اسب بخاری و گشتاور ۱۴۶ نیوتون متری داشت روانه بازار شد اما کرمان موتور بعدها عمده تمرکز خود را روی نسخه اتوماتیک J5 که پیشرانه قویتری هم دارد گذاشت. در دل نسخه اتوماتیک این خودرو پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری ساخت میتسوبیشی قرار میگیرد که خروجی ۱۴۰ اسبی و گشتاور ۱۶۵ نیوتون متری تولید میکند. این پیشرانه با گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک همکاری دارد.
پیشرانه J5 از نظر قدرت و گشتاور کمبود خاصی ندارد اما گیربکس ۴ سرعته آن نمیتواند انتظارات را برآورده کند و به همین خاطر شاهد افت شتاب گیری خودرو خواهید بود. نکته دیگر نیز به مصرف سوخت خودرو به ویژه در نسخههای اتوماتیک مربوط میشود که بالاتر از آن چیزی خواهد بود که تصور میکنید. در مجموع پیشرانه J5 را میتوان بادوام و خوب برشمرد هرچند عدم وجود گیربکس اتوماتیک بهروز و با تعداد دندههای بیشتر جزو معایب آن هستند. در جدول زیر مشخصات فنی نسخه اتوماتیک J5 خدمت شما عزیزان ارائه شده است:
حجم موتور (سیسی) | ۱۸۳۴ |
استاندارد آلایندگی | Euro IV (یورو ۴) |
حداکثر قدرت (HP/RPM) | ۱۴۰ اسب بخار در دور موتور ۶۵۰۰ دور در دقیقه |
حداکثر گشتاور (NM/RPM) | ۱۶۵ نیوتن متر در طیف دور موتوری ۵۰۰۰ دور در دقیقه |
جعبهدنده | ۴ سرعته اتوماتیک جلو، Tip Tronic |
سیستم فرمان | چرخ دنده شانهای (Rack & Pinion)، کمک هیدرولیکی |
سیستم ترمز | جلو دیسک دو جداره با قابلیت تهویه و خنک شونده، عقب دیسک – مجهز به ترمز ضد قفل (A.B.S) چهار کاناله (تمامی چرخها) – قابلیت توزیع هوشمند نیروی ترمزی بر حسب وزن و بار (E.B.D) |
سیستم تعلیق | جلو، فنر حلقوی با ستون مک فرسون – عقب فنر حلقوی و اتصال جناقی دوبل مستقل |
حجم مخزن سوخت (لیتر) | ۵۵ |
حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت) | ۱۷۵ |
سایز چرخها | مجهز به رینگ ۱۶ اینچ آلومینیومی |
طول خودرو (میلیمتر) | ۴۵۹۰ |
عرض خودرو (میلیمتر) | ۱۷۶۵ |
ارتفاع خودرو (میلیمتر) | ۱۴۶۵ |
فاصله دو محور (میلیمتر) | ۲۷۱۰ |
وزن خالص (کیلوگرم) | ۱۳۵۵ |
امکانات و تجهیزات جک J5
J5 در زمان معرفی اولیه که به حدود ۱۰ سال پیش بازمیگردد از امکانات قابل قبولی سود میبرد اما شاید فقدان برخی موارد همچون نمایشگر لمسی باعث شود این خودرو در مقابل رقبای بهروزتر خود کم بیاورد اما بااینحال هنوز هم J5 را از نظر تجهیزات و امکانات میتوان خودروی خوبی دانست. در ادامه تجهیزات و امکانات این خودرو ذکر شدهاند:
کیسه هوای راننده و سرنشین جلو |
صندلی جلو با قابلیت تنظیم در ۸ جهت |
تنظیم دستی پشتسری |
سیستم کنترل باد لاستیکها TPMS |
کنترل سیستم پخش روی غربیلک فرمان |
سیستم خنککننده روغن گیربکس اتوماتیک |
کمربند ایمنی سرنشینان جلو پیش کشنده |
کمربند ایمنی سرنشینان عقب |
کمربند ایمنی با تنظیم ارتفاع |
سیستم ضد سرقت |
قفل ایمنی کودک |
ترمز ABS و EBD |
چراغ مه شکن جلو و عقب |
چراغخطر لادری (چهار درب) |
رینگ اسپورت آلومینیومی |
چراغ جلو و عقب هالوژن |
شیشهبالابر جلو و عقب برقی |
آینه جانبی برقی |
صندلی و روکش فرمان چرمی |
سیستم رادیوپخش MP3/CD/USB با ۴ باند |
تنظیم نور صفحه کیلومتر |
آنتن شیشهای |
آینه جانبی دارای گرمکن |
تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو |
فرمان هیدرولیک با قابلیت تنظیم ارتفاع |
قیمت جک J5
همانگونه که گفته شد این خودرو از سال ۱۳۹۶ به بعد عرضه نمیشود و به همین خاطر نمیتوان نمونههای صفرکیلومتر آن را پیدا کرد؛ اما با گشتوگذار در میان آگهیهای موجود باید دانست برای خرید نسخه اتوماتیک J5 باید بودجهای حدود ۳۵۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان را بسته به مدل و کارکرد خودرو کنار بگذارید.
رقبای جک J5
این سدان چینی در بخشی از بازار قرار گرفته است که رقبای زیادی برای کسب سهم و جلب نظر خریداران رقابت میکنند. از جمله رقبای این خودرو میتوان به تندر ۹۰، دنا پلاس اتوماتیک، برلیانس H330، فاو بسترن b50، ام وی ام ۵۵۰ و… اشاره کرد. مقایسه مفصل این خودروها با یکدیگر در این نوشتار نمیگنجد اما بهطورکلی باید دانست خودروهای تولید داخل از مزیتهایی همچون بازار فروش دستدوم بهتر و فراوانی قطعات یدکی و خدمات برخوردار هستند درحالیکه محصولات چینی معمولاً با مشکل کمبود قطعات یدکی و افت قیمت دستوپنجه نرم میکنند. به همین خاطر بهتر است در خرید خودروی دستدوم به اولویتهای خود و اینکه تا چند سال خودرو را نگهداری خواهید کرد فکر کنید.
مزایا و معایب جک J5
همانطور که گفتیم از جمله مزایای این خودرو میتوان به طراحی خوب، پیشرانه بادوام و قوی، فضای کابین جادار برای خانوادههای کمجمعیت و ایمنی مناسب اشاره کرد. در مقابل جک J5 معایبی هم دارد که شامل متریال نه چندان باکیفیت کابین، گیربکس قدیمی و کند، مصرف سوخت نسبتاً بالا، کمبود قطعات و لوازمیدکی میشود.
نقاط قوت | نقاط ضعف |
طراحی ظاهری خوب | متریال بیکیفیت کابین |
پیشرانه بادوام و قوی | گیربکس قدیمی و کند |
فضای کابین جادار | مصرف سوخت بالا |
ایمنی مناسب | کمبود قطعات یدکی |
جمعبندی
جک J5 سدان را میتوان یکی از گزینههای خوب چند سال اخیر برای بازار داخلی دانست هرچند که این خودرو دیگر عرضه نمیشود. همین مشکل گریبان گیر اکثر خودروهای چینی در کشورمان است. این دسته از خودروها از همان ابتدای عرضه نیز به خاطر محدودیتهای شبکههای نمایندگی دارای مشکلاتی در زمینه تأمین قطعات و لوازمیدکی هستند و با قطع عرضه این مشکل حادتر نیز خواهد شد. نکته دیگر به افت قیمت و بازار فروش بدتر خودروهای چینی نسبت به خودروهای داخلی مربوط میشود و اگر به دنبال خرید J5 هستید حتماً باید به این نکات توجه داشته باشید. اگر خودروی خود را زود عوض میکنید و دنبال دردسرهای پیدا کردن قطعات یدکی نیستید شاید بهتر باشد نگاهی به خودروهای دیگر همچون تندر یا دنا داشته باشید.
توضیح: این مطلب به روزرسانی شده است.
اكبر
۱۶ دی ۱۳۹۳نه ماشین من که تا حالا 2000 تا باهاش رفتم این صداها رو نداره فقط کف ماشین خیلی پایینه
امیر
۱۶ دی ۱۳۹۳عاقا سلام
تو رو خدا کمکم کنید
موندم چی بخرم
مزدا3 تیپ3 دست دوم(87 یا 86) یا جک اتومات؟؟؟
مگانم مدنظرم هست دسنه دو
Ilyar
۱۶ دی ۱۳۹۳آقا رضا واقعا باید به رانندگیتون آفرین گفت. ..هنوز در عجبم که چطور تونستین در عرض یک ماه و 1000 تا رانندگی جلوبندی ماشین رو داغون کنین و به سروصدا بندازین. ..!!! سمند که ضعیفترین جلوبندی رو توی ماشین های ایرانی داره و به لش بودن شهرت داره توی هر 20 هزارتا نیاز به تعمیر جلوبندی پیدا میکنه…واقعا که…در ضمن چطور رانندگی میکردین که اتاق ماشین به سروصدا افتاده. ..ماشین خود من که الان حدود 14 هزارتا کار کرده هنوز هم جلوبندیش صدا نداره ولی توی آسفالت داغون از ستون های ماشین و در ها و شیشه ها صداهای خفیفی به گوش میرسه. . من ماشینو به یه زیربندی ساز نشان داده می گفت از سمند و پارس و 405 خیلی بهتره ولی به تندر و 206 نمیرسه. ..:-)
Ilyar
۱۶ دی ۱۳۹۳ماشین صفر رو به سروصدا انداختی. ..جرمی کلارکسون هم از عهده این کار برنمیاد. ..
رضا3
۱۶ دی ۱۳۹۳ایلیار میدونستم که با این کامنت سکوتتو میشکونمو به حرفت درمیارم. اولا هزارتا نیست بلکه سه هزارتا رفتم. ثانیا من نگفتم جلوبندى ماشین مشکل پیدا کرده گفتم کابین از سمت درب راست به صدا افتاده واز دوستان راه چاره خواستم علتش هم جاده ى پر از شیار و سرعت گیراى وحشتناک شماله .اسفالت دون دون و فرسوده که حساب کن چهار پنج ساعت رو این اسفالت برونى رو ماشین اثر میزاره حالا اینکه چرا صداها به این زودى ؟باید شما علماى پیشکسوت پاسخ بدین.البته صدا خیلى زیاد نیست ولى به هر حال میاد. یادمه تو یه روز تو کامنت نوشتى یه بار رفته بودى جاده خاکى ماشینت به صدا افتاده بود مال منم مثل تو شده اینکه تعجبى خوب نداره. من از ابتدا گفتم مزایا و معایب این ماشینو صادقانه به مرور زمان اعلام خواهم کرد جیره خوار مونثتان موتور نیستم از کسى ام نمیترسم.انصافا ماشین خوبیه من ازش راضى ام ولى مشکلات کشش ضعیف تو سربالایى مصرف زیاد تو شهر و به صدا افتادن زود هنگام واسه من بوده. ولى نسبت به پولش راضى کننده ست
Ilyar
۱۶ دی ۱۳۹۳اون جاده ای که من بردمش فقط وانت نیسان و پیکان توش تردد میکنن. ..نه تو یه جاده دو طرفه که هر روز هزاران ماشین توش تردد داره. ..در ضمن مال من توی 10 هزارتا این اتفاق براش افتاد. .حالا مشکل از سهل انگاری شما بوده یا کرمان موتور خدا میداند. ..
A.Azimian
۱۶ دی ۱۳۹۳با سلام خدمت دوستان عزیز
چند روزی نشده بود سر بزنم به این سایت. خیلی عجیبه بعضی از کامنتهایی که می خونم اینجا!!! بابا اینجوریا نیست!! واقعا نمیدونم ماشین من شانسی خوب در اومده یا مال شماها واقعا مشکل داره و یا خدایی نکرده دوستان به عمد کم لطفی میکنن!!!
اتومات تحویل آذر، 2600 تا باهاش رفتم، همونطور که قبلا هم اینجا گفته بودم مشکل من با این ماشین صدای باد بود که از از سانروف میومد که اونم سعی کردم رفع صدا کنم که تا حدودی شد اما کامل نه!!! قبلا از 60 به بالا صدای باد میداد اما با نوار درز گیر حالا از 100 به بالا صدای باد میاد که البته تازه فهمیدم این صدا از سانروف نیست!!! از لای درب سمت شاگرده، چون من قبلا تنها سوار میشدم و صدا میپیچید و یه حالت سه بعدی پیدا می کرد که من فکر میکردم از سانروفه اما توی این سفری که رفتم و دو نفری بودیم همراهم میگفت که این صدا شدیدا از لای درب و یا شیشه سمت شاگرده، که انشاءا… رفعش می کنم.
یه صدای کوچوی لرزش یا ویز ویز هم فکر میکردم که از گوشه داشبورده اما از بست کمربنده.
اما در مورد بقیه ایرادات!!! من مسیر بجنورد تا سمنان رو از مسیر بجنورد، آزاد شهر، گرمه، میامی، شاهرود، دامغان، سمنان رفتم. نمیدونم کسی از دوستان با این مسیر آشنایی داره یا نه. هم گردنه داره (سربالایی به طول حدود 30 کیلومتر) و هم کفی داره (از میامی تا سمنان) و هم جاده بسیار داغون از نظر آسفالت (بین گرمه-جاجرم تا میامی). از پمپ بنزین خروجی بجنورد تا درب خونه توی سمنان دقیقا 514 کیلومتر هست. توی اون پمپ باکو با بنزین معمولی پر کردم و زمانی که رسیدم به مقصد آمپر بنزین بین نیم و یک چهارم (یه کم پایینتر از نیم) بود. ظرفیت باک حدود 55 لیتر هستش و من هرجور حساب میکنم مصرفم حدود 7-7.5 بوده نهایتا. سرعت هم با توجه به مسیری که داشتم از 90 تا 120 متغیر بود. وقتی هم که برگشتم و توی شهر بودم با یه باک پر 600 تا که راه رفتم چراغ بنزینم روشن شد که خوب اینجام شد حدود 8.5. البته من توی یه شهر خلوت هستم (بجنورد) که ترافیک آنچنانی نداره. حالا نمیدونم من واقعا دارم اشتباه حساب میکنم یا باک بیشتر لز 55 تا میخوره؟
خلاصه از مصرفش راضیم کاملا.
داشتم میگفتم از مسیر که سربالایی و گردنه مسیر (گردنه بدرانلو) که حتما دوستانی که از مسیر شمال به سمت مشهد رفته باشن با این گردنه آشنا هستن (بین آشخانه و بجنورد قرار داره). اینم شاید بد نباشه به دوستان بگم که من اهل مشهدم، کارم بجنورده و از شانس بد خانمم برای ادامه تحصیل سمنان هستن!! یعنی بسیار زیاد ماشینو راه میبرم بین مشهد- بجنورد- سمنان!! واسه همینه کخه جکو توی حدود 2-3 هفته 2600 تا راه بردم که تازه اینم با کلی ملاحظه صفر بودن ماشین بوده!! خوب! از گردنه بگم باتون، من هیچ گونه مشکلی با این گردنه نداشتم، درسته که ماشین یه کم سنگین شتاب میگیره اما اصلا اذیت کننده نیست. تقریبا میتونم بگم که هرجا که اراده کردم راحت سبقت گرفتم و توی این گردنه سرعتم از 90-100 پایینتر نیومد. اینو فهمیدم که برا معکوس کشیدن نباید از فشار دادن پدال گاز بترسیم، اگه با ترس پدالو فشار بدیم دیر معکوس میده!! باید خوب فشار بدیم پدالو و اونوقته که خیلی خوشگل معکوس میکشه و میپره ماشین.
توی اون تیکه از جاده که گفتم آسفالتش بسیار افتضاح و در حد جاده های روستایی خامی هستش من خیلی صعی کردم که مواظب باشم و پدر ماشین در نیاد، روی بعضی از جاها صدای لرزش میومد که خوب به نظرم کاملا طبیعیه و هر ماشینی باشه توی اون آسفالت صدا میده، اما بعدش در آسفالتهای مناسب و الان که توی شهر میرونم هیچ صدای اضافی ندارم.
ببخشید که خیلی طولانی شد اما خوب گفتم یه گزارشی از سفر بدم براتون.
خلاصه اینکه دوستان بی انصافی نکنید، بعضی وقتا تعریفای بیجا که باعث میشه بقیه دوستان حساس بشن روی این ماشین و دنبال ایرادا (به ناحق) بگردن و بعضی وقتا هم انتقاد و ایراد الکی به نظرم جالب نیست. خداییش بعضی وقتا که کامنتا رو میخونم فکر میکنم کلا در مورد یه ماشین دیگه داره صحبت میشه!!!
این ماشین خیلی بیشتر از پولی که دادیم میارزه (البته با توجه به قیمتای بازار ایران میگما) و به نظرم کلا به هیچ عنوان با ماشینای ساخت ایران قابل مقایسه نیست اصلا. (من هنوز 206 صندوقدار V8 رو دارم که دست خانممه، اینبار که رفتم سمنان و سوارش شدم واسه بردن به کارواش احساس میکردم سوار فرغون شدم!!! درحالیکه تا 3 هفته پیش فکر میکردم دیگه بهتر از این ماشین وجود نداره!!).
ببخشید حوصلتون رو سر بردم.
خدا نگهدار
Ilyar
۱۶ دی ۱۳۹۳در ضمن به کامنت های زیر نظرت دقت کن. ..همه رو به شک و شبهه انداختی. ..یادمه میگفتی که چرا مردم رو با حرفات به اشتباه و دودلی انداختی! !!
راه حلش هم به قول نمایندگی های مجاز شرکت های خودروسازی ایرانی آینه که صدای ضبط ماشین رو زیادتر کنی. .:-)
Ilyar
۱۶ دی ۱۳۹۳اگه میخواین از این ماشین لذت ببرین ، یه آهنگ توپ و دلخواهتون رو تو ماشین بذارین. ..لامصب عین توربو میمونه. ..حتی پورشه و بنز هم حریفش نمیشه. ..
sunmartin
۱۶ دی ۱۳۹۳آفرین بر احسان و نیما که واقعیت گفتن جک یعنی بعد از گذشت مدت کوتاه سر و صدا بله و بله زیر و بند این خودرو بسبار ضعیف است و دسته طبق ها دچار مشکل میشوند کما اینکه بنده که به رعایت دست اندازها شهره آفاق هستم مشکل سروصدای جلوبندی را دارم بقول دوست گرامی ایلیار جک از پورشه هم بهتره منم میگم از لامبورگینی بهتره برای خوشایند مذاق افرادی که دوسدارند دروغ بشنوند خودروی چینی یعنی :خوروی چینی پس زیاد عجیب نیست
علی
۱۶ دی ۱۳۹۳سلام جک 1500 تحویل دی 93 به دلیل مشکلات مالی فروشنده هستم شماره تماس 09127518508 خواهشا خریدار واقعی تماس بگیره هنوز سند نخورده
بابك
۱۶ دی ۱۳۹۳جک نیس که لامصب. پراید دنده اتومات سانروف داره:) بسکی قطعات داخل و خارجش بی کیفیته. خداییش اگه بیس تومن بیشتر داشتم میتونستم یه ماشین کارکرده ی ارزنده بخرم نه این زیبای خفته رو. گیربکس با عملکرد نامناسب که بعضا صدای بوق و فحش ماشینهای پشت سری رو در میاره، صدای موتور در دنده مورده صندلی عقب خشک. فنربندی افتضاح فوق خشک. صدای ناهنجار چرخا بروی اسفالت. انتقال دست انداز به جعبه فرمون،ارکسر سمفونی انواع صداها به محض ورود به جاده هایی که کمی خشک هستند. کشش فوق العاده افتضاح، صدای سیستم تسمه و دینام،صدای سوپاپ ،ترمز نه چندان قابل اطمینان، صدای باد ، کیفیت رنگ و مونتاژ نچندان جالب بدنه و انواع و اقسام ایرادات ریز و درشت دیگه.
بعد از اولین پستم خیلیاتون در برابر پست من جبهه گیری کردید و الان چن وقته که پستاتونو میخونم و میخندم چون تازه تازه و بعد از خرید ماشین و کم کم دارید میفهمید چه کلاه کشادی سرتون رفته.
یادمه اون پست ۱۷ تا منفی خورد. چرا ؟ چون ایرانی جماعت طاقت شنیدن انتقاد رو نداره تا همون بلا بسرش نیاد حاضر نیس قبول کنه که چه کلاه گشادی بسرمون گذاشتن با این مونتاژیه چینیشون. :)
خب حالا منفی بدین میخام رکورد بشکونم:)
Ilyar
۱۶ دی ۱۳۹۳دیگه نه تا اون حد. ..!!!
برین پیج ام وی ام 530. ..جوری از ماشین شون تعریف میکنن که انگار بنز اس کلاس خریدن. ..اونوقت ما طی 1000 کیلومتر کارکرد جلوبندی ماشین رو داغون میکنیم. ..!!!پراید هم توی 5 هزارتا اول هیچ مشکلی نداره. ..ولی جک ما زودتر از پراید اش میشه! !! واقعا که. ..!:-)
Ilyar
۱۶ دی ۱۳۹۳اولین منفی رو هم خودم بهت میدم. ..!
محمد
۱۶ دی ۱۳۹۳دوستان من14دی ماه تکمیل وجه کردم (دنده ایی-سفید)وتحویلش بهمن ماهه.هرکس خواست میفروشم 49تومان همون سود پولم که 4ماهه خوابیده.
دستان ازدستتون ناراحتم خوب راهنمایی نکردی
احمد
۱۶ دی ۱۳۹۳منم بعضی از مشکل ها رو دارم ولی نظرتون غیر منصفانست
اگه پشت پراید بشینید صدای موتورش نمیزاره دیگه به این چیزا توجه کنید
صدای باد رو میشه برطرف کرد تو پست های قبلی گفتم صدای چرخ های النترا رو اگه بشنوید پس چی میگید کمک های النترا به مراتب خشک تر از اینه
رضا3
۱۶ دی ۱۳۹۳علما دور ورندارین من یه عمرى گفتم این ماشین مزایا هم داره معاىب هم داره .ولى مزایاش زیاده. واقعا تو جاده ى کف من که لذت بردم .پایداریش که وحشت ناک حال میده شما با کدوم ماشین این هندلینگو دارین ؟من شعارم اینه مزایا و معایبو کنار هم بگین ،تازه وارد با اختیار انتخاب کنه. نه اینکه یه روزى موافق سهام دار باشین یه روز دیگه مخالف و منتقد تند رو.ضمنا به صدا افتادن که چیز غریبى نیست محصولات خودمون که تو ماه هاى اول سنتور میزنن. اگه با مصرف سوختو کشش ضعیف کنار بیاین ماشین بى نظیریه. ایلیار بازم با جک مشکیت رو برفا صفاشو میبرى؟
Ilyar
۱۶ دی ۱۳۹۳نترس ..اونقدر صفاشو نمیبرم که در عرض یک ماه جلوبندی ماشین رو داغون کنم. ..تو با این حرفت جک رو کلا خراب کردی. ..برو به جواب های نظرات قبلیت. ..!!!
Ilyar
۱۶ دی ۱۳۹۳برین پیج ام وی ام 530. ..بیبینین با چه تب و تاب از ماشینشون تعریف میکنن. .اونوقت ما اینجا داریم با پراید مقایسش میکنیم و در عرض یک ماه جلوبندی ماشین رو داغون میکنیم. ..واقعاً که. ..:-)
امیر حسین
۱۶ دی ۱۳۹۳این مشکلات رو همه ماشینهای زیر هفتاد میلیون دارند هر کی میخواد این چیزها رو نداشته باشه می تونه پول بیشتر بده. ما این ماشینو انتخاب کردیم چون از سمند و پژو و ال 90 بهتره نه اینکه در حد هیوندا و تویوتائه . پس باید بخاطر خوبیهاش اون مشکلاتو تحمل کنیم.
محمد
۱۶ دی ۱۳۹۳دوستان با سمند1392 ، سمند ، LX EF7
تعویض کنم20تومان هم میده
خواهشاً زودراهنماییم کنید.
ازخریدجی5 ناامیدم کردی گفتم تحویل نگرفته تو همین سایت معاوضه اش کنم.به خدا گریه ام گرفته
Ilyar
۱۶ دی ۱۳۹۳بابا به حرفهای اینا گوش نکنید..همشون حرفهای بیخود میزنن. ..چندتا ایراد داره. ..مثل رنگ و کشش نسبتا ضعیف. ..ولی نسبت به قیمتش عالیه. ..لااقل اگه میخوای ماشین دیگه ای بخری سمندlx ef7 رو بیخیال شو. ..مدلهای 90 تا 92 ef7 به معنای واقعی کلمه اشغال…برو تندر یا 206 صندوقدار بگیر. ..خودت فکر کن آخه کدوم ماشینی توی چند روز جلوبندیش داغون میشه! !! از دره پرتش کنی پایین اینقدر خراب نمیشه که این آقا بابک و رضا گفتن. .
محمد
۱۶ دی ۱۳۹۳آقاIlyar خودم قبلا 206 داشتم دوباره برم بگیرم دوستان وهمکارام مسخره میکنند .خدایی چکارکنم؟؟؟
nima
۱۷ دی ۱۳۹۳بگیر سوارشو. اگه خانواده توش میشینن حس راحتی خاصی میکنن دیگه حاضر نمیشن با یک 206 تنگ مسافرت برن.
nima
۱۷ دی ۱۳۹۳جدیدا فقط تو سرعت 580 به بالا یک صدا تیک تیک میاد از کاپوت. جلوبندی کامل درسته. یک جای نزدیک بهمه اما کاپوتو که زدم بالا صدا نبود. به سرعت بالا ربط داره!
صدا از درهاس سمت شاگرد تا حدی میاد اما صدا از تلق شیشه صفحه کیلومتر ناراحتم میکنه. شما این مشکلو ندارین؟
ارش
۱۷ دی ۱۳۹۳سرعت 580جک ،هواپیما،جک؟منظورتون80یا180؟
nima
۱۷ دی ۱۳۹۳منظورم سرعت 80 بود. عذر میخوام
nima
۱۷ دی ۱۳۹۳ببین جک به لحاظ کابین خیلی جاداره خصوصا صندلی های عقب. خوره مسافرته. درسته گفتم صدا میاد از بعضی جاهاش ولی از بد مونتاژ کردنه وگرنه اصل ماشین خوش کیفیته . چه بسا با کنجکاوی کردن میشه بعضی صداهارو حذف کرد. من جک دنده دارم به نظر من کششش خوبه. شتابش برا من کاملا ارضا کنندست. زیباییش هم همه قبول دارن. پایداریش در سرعت بالا بی صدا بودن موتور همه مزیته. من ماشین النترا یا در اون رنج قیمت نروندم لذا ذی صلاح نیستم تا بگم چه قدر بد یا خوبه. اما سیستم گرمایشش عالیه. صدا باد برا من از سانروف نمیاد. یک مقدار بستگی داره اون کارگر اون روز حالش خوب بوده یا نبوده. بیشترین چیزی که ازار میده اینه که اگه مجبور باشی در کوتاه مدت ماشینو بفروشی افتش بیشتر از ماشینای ایرانیه.(البته بابت قیمتش هم هست که بیشتره). وگرنه اگه حالا حالا ها سوارشی سوار شو و از بزرگ بودن و کشتی بودن ماشین لذت ببر.
پینار
۱۶ دی ۱۳۹۳سلام بر تمامی عزیزان چه موافق ها چه مخالف ها….. بنده یکبار دیگه فرصت شد تا کمی در مورد خودروهای ایرانی و چینی با اجازه عزیزان مطالبی را عنوان کنم… دوستان عزیز خدا رو شاهد میگیرم که جز کمک به دوستان و هموطنان عزیزمان نیتی دیگه ای ندارم و به هیچ شرکتی هم تعصب ندارم جز هموطنان عزیزمان…. بنده 90%خودروهای چینی و ایرانی را داشته ام حتی به مدت یک سال یا دوسال و یا مدت بسیار کوتاه و محدود… اولا اینو خدمت دوستان عرض کنم که خودروهای چینی کاملا بر خودروهای حال حاضر وطنی برتری دارند یعنی انتخاب هموطنان بین بد و بدتر خواهد بود و چاره ای هم تا رنج 60تومان ندارند.. و بنده تا این رنج قیمت اول جی5را دوم زانتیا مدل 88و89را سوم هم 206v8و تندر90را با توجه به به تجربه چندین ساله ام را به دوستان پیشنهاد میدهم. مساله بعدی که خیلی مهم است اینه که دوستان به هیچ وجه به قیمت بالای خودروهای چینی توجه نکنید چون این شرکتها واقعا با قیمت بالای خودروهای چینی با احساسات مردم بازی میکنند و آنها را واسه خرید تحریک میکنند در حالی که فقط چند تا آپشن دارند و ظاهر خودرو را زیبا کرده اند در حالی که از لحاظ سیستم تعلیق و فرمان و کمک فنر ها.. زیربندی و ترمز و رنگ و واقعا بسیار ضعیف هستند حتی جی 5و استثنا هم نداریم ولی از لحاظ موتور و گیربکس در حد مطلوبی قرار دارند چون اکثریت موتور و گیربکس شان متعلق به شرکتهای ژاپنی است و واقعا عالی…. ولی متاسفانه تو بقیه قسمتها واقعا ضعف دارند مثل جیلی و لیفان. ام وی ام. z300سایپا و این آخری که بسترن b50fگروه بهمن است با این قیمت گرانشان باور کنید افتضاح است از من به هموطنان عزیزمان گفتن بود که ما گفتیم خواه قبول کنید یا نکنید… ضمنا جی5بنده بعد از 40هزار کیلومتر دو سه روزی است که مشکل تسمه پیدا کرده که باید غلتکش عوض شود.. هم چنین نوارهای لاستیک دورش امروز چسبشان کاملا باز شد.. هم چنین کم کم سیستم تعلیقش خاصیت نرمی خودش را داره کم کم از دست میده و سر و صدای کابین هم داره کم کم زیاد میشه و بروز میکنه و بنده به این نتیجه رسیدم که جی5هم تا کارکرد40خوبه و بعد از آن کم کم داره ایرادات خودشو نشون میده پس دوستان کمی به هوش باشید… در پناه حق موفق باشید.
پینار
۱۶ دی ۱۳۹۳بنده با جان و دل در خدمت هموطنان بسیار عزیزمان هستم. تا در حد توان و تجربه خودم در انتخاب خودرو کمک کنم.. ما لیاقتمان بیشتر از این هاست ولی متاسفانه….
A.Azimian
۱۷ دی ۱۳۹۳با سلام خدمت دوستان عزیز
چند روزی نشده بود سر بزنم به این سایت. خیلی عجیبه بعضی از کامنتهایی که می خونم اینجا!!! بابا اینجوریا نیست!! واقعا نمیدونم ماشین من شانسی خوب در اومده یا مال شماها واقعا مشکل داره و یا خدایی نکرده دوستان به عمد کم لطفی میکنن!!!
اتومات تحویل آذر، 2600 تا باهاش رفتم، همونطور که قبلا هم اینجا گفته بودم مشکل من با این ماشین صدای باد بود که از از سانروف میومد که اونم سعی کردم رفع صدا کنم که تا حدودی شد اما کامل نه!!! قبلا از 60 به بالا صدای باد میداد اما با نوار درز گیر حالا از 100 به بالا صدای باد میاد که البته تازه فهمیدم این صدا از سانروف نیست!!! از لای درب سمت شاگرده، چون من قبلا تنها سوار میشدم و صدا میپیچید و یه حالت سه بعدی پیدا می کرد که من فکر میکردم از سانروفه اما توی این سفری که رفتم و دو نفری بودیم همراهم میگفت که این صدا شدیدا از لای درب و یا شیشه سمت شاگرده، که انشاءا… رفعش می کنم.
یه صدای کوچوی لرزش یا ویز ویز هم فکر میکردم که از گوشه داشبورده اما از بست کمربنده.
اما در مورد بقیه ایرادات!!! من مسیر بجنورد تا سمنان رو از مسیر بجنورد، آزاد شهر، گرمه، میامی، شاهرود، دامغان، سمنان رفتم. نمیدونم کسی از دوستان با این مسیر آشنایی داره یا نه. هم گردنه داره (سربالایی به طول حدود 30 کیلومتر) و هم کفی داره (از میامی تا سمنان) و هم جاده بسیار داغون از نظر آسفالت (بین گرمه-جاجرم تا میامی). از پمپ بنزین خروجی بجنورد تا درب خونه توی سمنان دقیقا 514 کیلومتر هست. توی اون پمپ باکو با بنزین معمولی پر کردم و زمانی که رسیدم به مقصد آمپر بنزین بین نیم و یک چهارم (یه کم پایینتر از نیم) بود. ظرفیت باک حدود 55 لیتر هستش و من هرجور حساب میکنم مصرفم حدود 7-7.5 بوده نهایتا. سرعت هم با توجه به مسیری که داشتم از 90 تا 120 متغیر بود. وقتی هم که برگشتم و توی شهر بودم با یه باک پر 600 تا که راه رفتم چراغ بنزینم روشن شد که خوب اینجام شد حدود 8.5. البته من توی یه شهر خلوت هستم (بجنورد) که ترافیک آنچنانی نداره. حالا نمیدونم من واقعا دارم اشتباه حساب میکنم یا باک بیشتر لز 55 تا میخوره؟
خلاصه از مصرفش راضیم کاملا.
داشتم میگفتم از مسیر که سربالایی و گردنه مسیر (گردنه بدرانلو) که حتما دوستانی که از مسیر شمال به سمت مشهد رفته باشن با این گردنه آشنا هستن (بین آشخانه و بجنورد قرار داره). اینم شاید بد نباشه به دوستان بگم که من اهل مشهدم، کارم بجنورده و از شانس بد خانمم برای ادامه تحصیل سمنان هستن!! یعنی بسیار زیاد ماشینو راه میبرم بین مشهد- بجنورد- سمنان!! واسه همینه کخه جکو توی حدود 2-3 هفته 2600 تا راه بردم که تازه اینم با کلی ملاحظه صفر بودن ماشین بوده!! خوب! از گردنه بگم باتون، من هیچ گونه مشکلی با این گردنه نداشتم، درسته که ماشین یه کم سنگین شتاب میگیره اما اصلا اذیت کننده نیست. تقریبا میتونم بگم که هرجا که اراده کردم راحت سبقت گرفتم و توی این گردنه سرعتم از 90-100 پایینتر نیومد. اینو فهمیدم که برا معکوس کشیدن نباید از فشار دادن پدال گاز بترسیم، اگه با ترس پدالو فشار بدیم دیر معکوس میده!! باید خوب فشار بدیم پدالو و اونوقته که خیلی خوشگل معکوس میکشه و میپره ماشین.
توی اون تیکه از جاده که گفتم آسفالتش بسیار افتضاح و در حد جاده های روستایی خامی هستش من خیلی صعی کردم که مواظب باشم و پدر ماشین در نیاد، روی بعضی از جاها صدای لرزش میومد که خوب به نظرم کاملا طبیعیه و هر ماشینی باشه توی اون آسفالت صدا میده، اما بعدش در آسفالتهای مناسب و الان که توی شهر میرونم هیچ صدای اضافی ندارم.
ببخشید که خیلی طولانی شد اما خوب گفتم یه گزارشی از سفر بدم براتون.
خلاصه اینکه دوستان بی انصافی نکنید، بعضی وقتا تعریفای بیجا که باعث میشه بقیه دوستان حساس بشن روی این ماشین و دنبال ایرادا (به ناحق) بگردن و بعضی وقتا هم انتقاد و ایراد الکی به نظرم جالب نیست. خداییش بعضی وقتا که کامنتا رو میخونم فکر میکنم کلا در مورد یه ماشین دیگه داره صحبت میشه!!!
این ماشین خیلی بیشتر از پولی که دادیم میارزه (البته با توجه به قیمتای بازار ایران میگما) و به نظرم کلا به هیچ عنوان با ماشینای ساخت ایران قابل مقایسه نیست اصلا. (من هنوز 206 صندوقدار V8 رو دارم که دست خانممه، اینبار که رفتم سمنان و سوارش شدم واسه بردن به کارواش احساس میکردم سوار فرغون شدم!!! درحالیکه تا 3 هفته پیش فکر میکردم دیگه بهتر از این ماشین وجود نداره!!).
ببخشید حوصلتون رو سر بردم.
خدا نگهدار
رضا3
۱۶ دی ۱۳۹۳ایلار عجب رویى دارى من که واست پسم. هر روز یه سازى میزنى دین مردم گردنته.تو چون اکثرا رو برف روندى جلوبندى ضربه نخورده بپا تو برف نپاچى خخخخخخخخخخ
فرامرز
۱۷ دی ۱۳۹۳کرمان موتور نباید از معایب جک اتومات مثل کارکردن فن دور تند تو این هوای سرد بی تفاوت عمل کنه وگرنه تو تابستون با استفاده از کولر و ضبط و چراغ …..پدر دینام در میاد(من با نمایندگی ها که مطرح کردم گفتن علتش کوچک بودن رادیاتور خنک کننده (موتور و روغن گیربکس)است-
مورد دوم رنگشه که حداقل تو خط تولید جدید برطرف کنند(انگار با اسپری رنگ کردن)!!!!!!
اعلام کردن معایب جک و رفع معایب آن توسط کرمان موتور، میتونه ارزش این ماشین را بالاتر ببره و مشتری را نسبت به پولی که داده راضی نگه داره.
دلیل نمیشه که بگیم چون 60 میلیونه ،بگیم همینه که هست می ارزه.
>>>>>>>>>>>>>کرمان موتور باید یه فراخوان بزنه و معایب عمومی جک را اصولی و عملی برطرف کنه.شما هم درخواست کنید.
فرشاد
۱۷ دی ۱۳۹۳سلام دوستان
جک دنده ای مشکی کارکردش به 3000 رسید فردا می برمش برای سرویس اولیه و حالا تجربیات این مدت.
هندلینگ خوب، کشش راضی کننده
مصرفی زیادی که پایین نمیاد (لج کرده)، صداهای ریزی که هر 100 کیلومتر اضافه میشن، رنگی که انگار سمباده روش کشیدی
نتیجه گیری:
ارزش پول اضافه ای را که نسبت به گاری های وطنی برای این کالکسه دادم رو نداره.
مسعود
۱۷ دی ۱۳۹۳دوستان نظرتون راجع به لوگو لیزری جک چیه؟توی این سایت تازه اورده دیدم
http://fire-tires.ir/post/3
احمد
۱۷ دی ۱۳۹۳صداهایی که جک اتو من داره یکی صدای کمربند یکی هم صدای قاب چراغ سقف هست که هر دوشونم قابل رفع هست همین
مصرفشم تو شهر و ترافیک زیاده ولی تو جاده خوبه
صدای فن هم از سرعت 20 به بعد دیگه شنیده نمیشه ولی خب اگر کرمان موتور این دو رو درست کنه دیگه ایراد اساسی نداره
Ilyar
۱۷ دی ۱۳۹۳( تا آخر بخونید خوشتون میاد)
موضوع مطلب: جک بخریم یا نه؟
بالاخره بعد از این همه بحث و جدل جک بخریم یا نه! !! اگه این هم برای شما پرسشی شده پس بدانی و که پاسخش در ماست. ..طی تحقیقاتی که من طی یکسال در این پیج کردم به این نتیجه رسیدم که خودروی جک برای این سه گروه زیر مناسب نیست. یالا این سه گروه چه کسانی هستند در زیر میخوانید. ( این مطلب کاملاً حقیقی بوده و حاصل تحقیقات کاملاً علمی میباشد):
گروه اول : کسانی هستند که خودروی قبلیشان یک ماشین بالای صد میلیون( ترجیحا لکسوس ) میباشد. ..ولی به اصرار پسرشان ( ترجیحا تنها فرزند) ودر برخی موارد همسرشان، یک ماشین گرانتر از همین ماشین چند صد میلیونی خودشان خریده اند( ترجیحا بنز یا بی ام وه )…ولی چون همین تنها فرزند به دلیل زدن مخ دختران دانشگاه و همسایه ،ماشین را یک لحظه هم در اختیار پدر خویش قرار نمیدهد، این فرد کلافه شده و ترجیح میدهد که یک ماشین جدید برای خودخودش بخرد ولی چون یادش میفتد که همین چندی قبل اکثر پولش را به همین ماشین ذکر شده قبلی داده و از طرفی هم کارخانه اش به دلیل شرایط بازار ضرر میدهد پس ریسک نکرده و یک ماشین حول و حوش 50 میلیون انتخاب میکند ولی چون باید پرستیژش هم حفظ شود نهایتا ترجیح میدهد که جک زیبارو و خوش استیل را بخرد. ..ولی این ماشین با روحیات این فرد سازگار نبوده و نمیتواند کیفیت پایین و سرو صدای این ماشین را با خودروی قبلیش مقایسه کند. ..در حقیقت این فرد مانند یک خرس قطبی ای است که در جنگل های گرمسیری استوایی رها شده. ..نهایتا هم این فرد ترجیح میدهد که یا پیاده به این طرف و آن طرف برود یا برای خودش راننده شخصی بگیرد.
گروه دوم: کسانی هستند که در بهترین حالت خودرویشان پراید دوگانه سوز بوده ولی به اصرار فرزندشان ( ترجیحا دختر خانواده ) و صد البته بازهم همسرشان ، چون همسایه بغلی و یا فامیلشان یک ماشین جدید ( ترجیحا پارس دوگانه سوز )خریده ،مجبور میشوند که با فروختن طلا و جواهرات خانم و خرج کردن پول ازدواج فرزندانش و حتی در مواردی فروختن خانه 50 متربشان و اجاره نشین شدن ، یک خودروی جک بخرند تا به اصطلاح جلوی آنها کم نیاورند. ..گفتنی است که این گروه در خیلی موارد توانایی خرید ماشین گرانتر را هم داشته ولی چون ممکن است در محله برایشان حرف و حدیث ببافند( در مورد نحوه جمع شدن پول ماشین ) ترجیح داده اند که فعلا جک بخرند. ..ولی از بخت بد فکر کرده اند که این هم مثل پراید شان کم خرج و کم استهلاک میباشد …افسوس که هزینه های این جک برایشان کمر شکن میشود. ..در نهایت هم طی یک اقدام نابخردانه توسط همان دختر خانواده، در طی یک تصادف وحشتناک( حین پیدا کردن شوهر آینده ) لاشه جک بیچاره درآمده و غیر قابل سواری میشود…اینجاست که پدر خانواده از شنیدن این خبر سکته میکند. ..ولی ممکن است با پیدا کردن شوهر موردنظر ماجرا ختم به خیر شود.
گروه سوم:مهمترین گروه را تشکیل میدهد. این افراد خودشان دو حالت دارند یا اصلا استعداد رانندگی ندارند و با رانندگی خود پدر ماشین را در میاورند یا هم آنقدر استعداد دارند که جاده های کشور را با اتوبان برلین – فرانکفورت اشتباه گرفته و هی گاز داده و پدر ماشین را درمیاورند…طوری که تمامی اعضا و جوارح خودرو به سروصدا میفتد…بدتر از همه اینکه این افراد فکر میکنند که این سرو صداهایی که از زیربندی و کمک ها و در و اتاق و شیشه ها میرسد نشانگر خوبی و قدرت ماشین بوده و این کار خود را به شکل قویتری ادامه میدهند. …حال آنکه این سروصداها ، ناسزا های این جک بیچاره ما بوده که نثار مالک و راننده( و صد البته کرمان موتور )میکند. وضع این گروه بدتر از رو گروه دیگر میباشد.
حال ببینید که اگر یکی از این سه گروه را شامل میشوید ؛ بدانید که جک خودروی مناسب شما نیست.
فکر کنم همتون منظورمو فهمیدین. ..
موفق باشید.
بابك
۱۷ دی ۱۳۹۳قطعا جک برای هر گروهی مناسب نباشه برای یه گروه از افراد جامعه قطعا مناسبه. این گروه همونای هستن که میشینن با خودشون دودوتا چهار تا میکنن،فلسفه و عرفان و ریاضیات و نجوم رو باهم در می امیزن تا خودشونو راضی نشون بدند. و با اصلطلاح خودشون سر خودشونو گول میمالن. این گروه از افراد جامعه که متاسفانه کم هم نیستند به کوچکترین حقوق شهروندی خودشون اگاهی ندارن وگرنه یک شهروند ایرونی خیلی بستر از این حرفا حقشه. اینا همونایی هستن که هر بلایی بسرشون بیاری بازم راضی اند. ینی شما الان بیا یه چهار چرخ بهشون بده که سانروف و چهار دکمه اضافی داشته باشه بال در میارن. انگار نه انگار که شصت میلیون پول بی زبون رو بابت چهار تا امکانات خرج کرده اند و در عوض خیلی چیزا رو از دست داده اند.
هموطن ،با گروه بندی تمسخر امیز افراد جامعه، یه محصول صاحب اعتبار نمیشه. یه محصول اعتبارشو وقتی بدست میاره که بتونه حداکثر میزان رضایت نسبی تمامی اقشار جامعه با انواع سلایق رو بدست بیاره.
مسعود حیدری
۱۷ دی ۱۳۹۳باسلام خدمت دوستان نوشته های افرادی که ماشین جی 5 دارن رو میخوندم. با اینکه زیاد حوصله تایپ کردن ندارم اما حیفم امد این موضوع رونگم. ماشین من 5000 تا راه رفته. دوستان علت اصلی صداهای اضافی داخل کابین ، فاصله بی جهت بین سقف فلزی خودرو با کاور سقف ماشین. در دست اندازها چون این کاور نمدی سقف لقی داره بشدت صدا میده و این صدا اشاعه (گسترش) پیدا میکنه به کل بدنه ماشین ( ستون های عقب و جلو و درب ها). من با یک کاره ساده این صدا رو بکل از بین بردم. شما هم میتونین سانروف رو در حالت کاملا باز قرار بدین و بعد چند تیکه اسفنج ضخیم با فشار بین قسمت فلزی سقف و کاور نمدی سقف قرار بدین طوری این کار رو انجام بدین که وقتی با دست ضربه میزنن به نمد سقف دیگه لقی نداشته باشه.مطمین باشین بیش از 80 درصد صداهای اضافی بکل از بین میره. فقط درست این کارو انجام بدین
خوب و خوش باشین.
مسعود حیدری
۱۷ دی ۱۳۹۳درباره صدای گیره های کمربند هم یه راهکاره ساده چرب کردن کل متعلقات غلاف کمربنده. من از فوم مایع که برای براق کردن داشبورد کاربرد داره استفاده کردم فقظ زیاد بزنین و یکم بالا پایینش کنن
خدانگدار
مسعود حیدری
۱۷ دی ۱۳۹۳دوستان این ماشین تو این رنج قیمت کاملا مناسب.عیب بزرگی نداره.به نحوه رانندگی با گریبس اتومات آشنا باشین دیگه این حرف های باتجا زده نمیشه. افرادی که قصد خرید دارن را گمراه نکنین . هر کس خواست بخره بیاد تو ماشین من بشینه یه دوری بزنه اگه خوشش نیومد نخره دقیقا همین کاری که خودم قبل خرید کردم.
reza
۱۷ دی ۱۳۹۳جای تاسف داره که دوستان در مورد این ماشین اینطوری صحبت میکنن تمام خودروها نواقص و محاسنی دارند بنده خودروهای زیادی داشتم و در حال حاضر هم تندر و هم j5 دارم لازمه بدونید شتاب ماشین با توجه به موتور کاملا راضی کننده هست اینجا اینقدر از شتاب ماشین و غیره بد گفته میشه که آدم واقعا دلسرد میشه همانطور که من شدم وقتی ماشینو تحویل گرفتم رنگش هیچ عیبی نداشت و کیفیتش حتی از ماشینهای داخلی بالاتره قدرت موتور در 1000 تای اول خوب نبود اما با خوندن دفترچه راهنما در مورد آببندی و رعایت سرعت مجاز حالا قدرتی بسیار عالی داره حتی توی سربالاییها کافیه گازو تخته کنی تا با صدای دلنشین ماشین و شتاب خوب اون مواجه بشی وقتی توی تندر با ظرفیت پر حرکت میکنی خودرو شتاب خوب و هندلینگو از دست میده اما j5 اصلا اینطور نیست صدای داخل اتاق اصلا آزار دهنده نیست و بنده به شخصه خودرویی نرم و بی صدا دارم نسبت به تمام خودروهایی که داشتم به نسبت قیمت در ضمن دوستانی که ناراحت و شاکی هستند از شتاب خودرو لطفا این خودرو رو با خودرو های هم اندازه از لحاظ موتور مقایسه کنن به جرات میگم قدرت این خودرو در حد و اندازه مگان کرولا هوندا سیویک و النترا هست و پابه پای اونها راه میره در حالی که قیمتش نصف اونها هست از لحاظ زیبایی هم به شخصه ازش راضی هستم گریبکس هم دنده ها رو نرم و بدون ضربه عوض میکنه در ضمن در مورد کوبش و صدای اضافی توی جاده های غیر استاندارد بهتره بدونیم این ماشین کمی خاصیت اسپرت داره و هندلینگ خوبشم برای همینه پس نباید انتظار داشت مثل پراید توی دست اندازها تاب بخوره کافیه با خودروهای لوکس تر مثل همونایی که اشاره کردم تجربه رانندگی داشته باشین و صداهای اتاق اونها رو هم تو جاده های غیر استاندارد بشنوید و بعد در مورد j5 با تصف قیمت اظهار نظر کنید در مورد صدای باد بهتره بدونید تمام خودروها تا سرعت 120 کاملا آروم هستن اما بالای 120 با صدای وزش باد مواجه میشن و این امری طبیعیه خوبه بدونید وقتی با ماشینهای داخلی با سرعت بالا رانندگی میکنید صدای موتور بسیار آزار دهده میشه اما j5 در سرعتهای بالا دقیقا عکس العمل خودرو های خوبو از خودش نشون میده در مورد گارانتی هم باید بگم خودرو بنده بعلت نصب ناشیانه dvd دچار نقص در سیم کشی شد و نمایندگی با برخورد خوب و در کمترین زمان نسبت به تعمیر اقدام کرد در ضمن دوستانی که میگن چرم صندلی جنس بدی داره باید کمی درمورد چرم صندلیها تحقیق و بعد اظهار نظر کنن چون چرم بکار رفته از بهترین دوام و کیفیت برخورداره
Ilyar
۱۷ دی ۱۳۹۳اره حق با شماست. ..آدم با خوندن بعضی از کامنت ها فکر میکنه که اینجا پیج پراید هستش. ..ماشین من که از نوع اتومات و مدل تیر ماه 93 هستش….بزرگترین ایراد ماشین من آینه که رنگش درخشندگی نداره…وقتی سرنشین ها کامل میشه و به سربالایی میرسی کمی ماشین زور میزنه ولی نه تا اون حد که به قول دوستمون راننده های پشت سری فحش و ناسزا بگن. ..ولی از جاداری و راحتیش نمیتوان گذشت. ..والله ما یه دونه پاترول داریم وقتی از اون پیاده شده و سوار جک میشم کیف میکنم. ..چون خشکی پاترول پدر آدمو درمیاره. ..البته به نظر من هر چه ماشین خشک تر باشه اونقدر هم پایداری و هندلینگ ماشین بهتر میشه. ..مثالش هم مزدا 3 و سراتو یا حتی تویوتا gt86. ..اغلب ماشین های اسپرت فنربندی خشکی دارن. ..شتاب اولیه اش ضعیفه ولی وقتی توی دور میره بهتر میشه …مصرف سوختش هم کمی زیاده. ..حدود 12- 13 لیتر توی شهر …
در آخر خودتون قضاوت کنید…تنها رقیب هم قیمتی اش چه در مدل دستی و چه در مدل اتومات ، 206 صندوقدار v8 و v9 و تندر E2 دستی و اتومات هستش. ..
احسان
۲۰ بهمن ۱۳۹۳البته یه رقیب جدید بنام برلیانس H330 هم از طرف پارس خودرو داره وارد رقابت می شود.
ٍبی ترس
۱۷ دی ۱۳۹۳من ماشینمو برج ۳ تحویل گرفتم تو ابن هفت ماه نزدیک ۲۰۰۰۰کار کرده خدا وکیلی چند بار هم به خاطر ابن حرف ها می خواستم بفروشمش که می گرفتن به سر وصدا می افته اما اخرش نفروختم دارم لذت می برم باهاش.مشکل سر وصدای ماشین از کاورماشینه که یه قطعه ی فلزی داره که به شیشه می خوره وصدا تولید می کنه و اگه در ها هم ریکلاژ کنین که عالی می شه ولی کیفیت رنگش بده من سپر جلو رو رنگ کردم .بنظرم نسبت به قیمتش فوق العادس .من در کنار این ماشین یه سمند ال ایکس۹۲ همراه با یک پرایده ۹۲ دارم وقتی سوار جک می شم به زور این هارو می رونم خداوکیل ابهت جک خیلی بیشتر إز این حرفاست
هادی
۲۵ دی ۱۳۹۳سلام ، من ۶۰۰۰ تا با ماشینم رفتم جاده کوهستانی زیاد رفتم هیچ مشکل کشش نداره ، سر و صدای اتاقم با چند دقیفه وقت گذاشتن میتونی بگیری ، مصرف اکثر اتو ماتها زیاده تو فکر مصرف زیادش نباش
مصطفی
۱۷ دی ۱۳۹۳سلام تو رو خدا من را راهنمایی کنبد.کاملا گیج شدم.من جی5 اتومات میخام بخرم ولی اینقدر که توی سایت میگن زود به سرو صدا میفته و شتابش کمه و سربالایی نمیکشه و مصرفش بالا است موندم جی کار کنم یا با این مقدار جی بخرم.من ظرف یکی دو روزه میخام بخرم.لطفا یکی مهربونی کنه و زود جواب بده
احمد
۱۷ دی ۱۳۹۳کشش ماشین مشکل نداره فقط توی بعضی سرعت ها وقتی معکوس میده ضربه نمیزنه که ادم حس کنه ولی از پس ماشین های 1800 و بعضی 2000 ها برمیاد
داداشم x60 داره تو سربالایی های پردیس چند بار تو سرعت های مختلف کورس گذاشتیم که به راحتی با فاصله زیاد جا گذاشتش
من که باهاش شمال رفتم هیچ مشکلی نداشتم البته تو گردنه ها که یه کم ترافیکم داشت از تیپ ترونیک استفاده میکردم تو کفی که هیچ مشکلی نداره اگه صدای بوق سرعت 120 تا نبود بدون اینکه متوجه بشی سرعتت تا 170 تا میره
راجع به مصرفشم توی ترافیک بالاست ولی تو جاده خوبه
اینم بگم که مصرف مثلا النترا خیلی بهتر از اینه ولی شما حساب کن فوقش ماهی 55 هزار تومن بیشتر پول بنزین میدی که تو سال میشه 660 هزار تومان باید سالها بگذره تا پول بنزین و اختلاف قیمت سر به سر بشه
ولی اگه به مصرف بنزین حساسی و توی ترافیک زیاد میری خب ممکن اذیت بشی
آرمین
۱۸ دی ۱۳۹۳جناب مصطفی صادقانه میگم برو جی پنج دنده دستی بخر خیالتم راحت باشه
سیامک
۱۹ دی ۱۳۹۳دوست عزیز در بهتر بودن جک اتومات از دستی شک نکن من الان حدود 8000 تا باهاش رفتم . فقط اونقدر بگم نسبت به پولی که میدی بسیار راضی کنندست نمیگم از الانترا بهتره چون اگه صد تومن داشتم الانترا میخریدم کسایی هم که دنده دستی خریدن اگه میتونستن اتومات میخریدن،خوب ده میلیون گرونتره دیگه . ولی بعضی از روی تعصب میگن دستی بهتره.
افشین
۲۰ دی ۱۳۹۳اقای سیامک شما میگی …..کسایی هم که دنده دستی خریدن اگه میتونستن اتومات میخریدن،خوب ده میلیون گرونتره دیگه…..واقعا این گونه قضاوت کردن باعث تاسف است.شما از کجا میدونی هر کی دنده دستی خریده .توانای خریده اتومات را نداره.
افشین
۲۰ دی ۱۳۹۳پسرم شما از کجا میدونی من که جک دنده دارم نمیتونم مدل اتو را بخرم . این اینگونه قضاوت کردن دیگران باعث تاسف است
آرمین
۲۰ دی ۱۳۹۳جناب سیامک خدا شاهده من می خواستم اتومات بخرم پولشم داشتم ولی باتوجه به تحقیقی کردم چه از مکانیکای کرمان موتور و چه کسایی که دستی یا اتومات داشتن به این نتیجه رسیدم دستی بخرم دوستان می توانند بین مصرف کمترو شتاب اولیه بهتر و مصرف بالا و شتاب پایین یکی رو انتخاب کنند.همچنین اگردوستانی هستند که بیشتر در تهران پشت ترافیک هستندو مصرف واسشون مهم نیست و زیاد مسیرهای سربالایی رو نمیرن اتومات بگیرند
علی
۲۰ دی ۱۳۹۳یه نگاهی به ولکس داشته باش کیفیتش بهتر از بقیه چینی هاست .
پینار
۱۷ دی ۱۳۹۳سلام دوست عزیز آقای مصطفی اگه پول شما نقد است اصلا جی5نگیر چون جی 5 تا40هزارخودروی خوبی است و بعد از ان تماما ایراد داره و افت قیمتش هم زیاده ضرر میکنی… به حرف کسی هم گوش نده..
MDF
۱۸ دی ۱۳۹۳به نظر من بهترین گزینه در حال حاضر ولکس c30 هست …
ali_a1354
۲۱ دی ۱۳۹۳آقای پینار شما حالتون خوبه قبلا نمی گفتین تا 40 هزارتا خوبه و کلی به به چهجه میکردی و مردمو تشویق به خرید حالا بد شد لطفا درست راهنمایی کنید خلق الله را اول تکلیفتونو با خودتون مشخص کنید بعد نطر بدین .در ضمن اگه شما بیش از 40 هزارتا رفتین چرا ایرادات ماشینو نمیگین ؟؟؟ من تا الان 38000تا با 1500 رانندگی کردم پس 2000تا دیگه جا دارم. چون تا الان که راضی بودم.
sunmartin
۱۷ دی ۱۳۹۳با پینار موافقم خودروی چینی یعنی بی کیفیت مهم نیست چند تا آپشن داشته باشه مهم کیفبت و کارایی هست که چینی جماعت نداره
رضا3
۱۷ دی ۱۳۹۳یارو بزرگترین تجربه ى زندگیش سوار شدنه پاترول مدل 70عهد بوقه میاد در مورد جک نظر میده. خوب معلومه که باید از پاترول در پیت پیاده شدى تو جک احساس مرسدس بنز کنى .تعریفو تمجید و انتقاد معقول کنین .موقعى که من رانندگى میکردم طرف چرغ فرغون چرب میکرد. نظریه پردازان دو رویى که خطشونم مشخص نیست هر روز یه گزافى میبافن یه روز موافق بودن یه روز مخالف سرسخت شدن حالا در کمال بى شرمى بازم شدن دوستدار جک. من اعلام موضع میکنم جک در مقابل پولش میارزه مزایاى زیادیم داره من راضى هستم ولى به هر صورت معایب هم در حد خودش داره. حالا هى ببافین…
Ilyar
۱۷ دی ۱۳۹۳فعلا که اون پاترول عهد بوق صدتا از ماشین های امروزی رو خسته میکنه و به کنار میندازه. ..در ضمن من فقط خواستم در مورد خشکی کمک فنر ها یک مثال بیاورم و قصدم مقایسه پاترول با جک نبود …چون که کلا تو کلاس و سگمنت مختلف قرار دارند. …البته از کسی که در عرض یک ماه جلوبندی ماشین رو داغون میکنه بیشتر از این هم انتظار نمیره. :-)