جک - jacخودروهای چینیکرمان موتور KMC

جک J5 کارکرده بخریم یا نه؟ مشخصات، قیمت، مزایا و معایب و هر آنچه باید بدانید

راهنمای خرید خودروهای دست دوم

صنعت خودروی کشورمان طی این سال‌ها کاملاً تحت تأثیر برندهای چینی قرار داشته است. تا همین چند سال پیش شاهد مونتاژ خودروهای قابل قبولی همچون نیسان ماکسیما، هیوندای ورنا، آوانته و… بودیم اما هرچه پیش‌تر می‌رویم واردات و عرضه محصولات چینی را می‌بینیم که اکثر آن‌ها نیز پس از مدتی به دلایل مختلف دیگر عرضه نشده‌اند.

اما یکی از باسابقه‌ترین برندهای چینی حاضر در کشور ما جک JAC است که با چندین خودروی مختلف توانسته طرفداران گوناگونی را به دست آورد. یکی از محصولات شناخته شده جک برای ما سدان J5 است که بین سال‌های ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶ عرضه شد و ما در این نوشتار می‌خواهیم به بیان مشخصات، مزایا و معایب این خودرو به ویژه برای خریداران خودروهای کارکرده بپردازیم. پس حتماً با ما همراه باشید.

طراحی ظاهری جک J5

JAC J5 جک

در بین سدان های متوسط بازار کشورمان، جک J5 یکی از هماهنگ‌ترین طراحی‌های ظاهری را دارد. این خودرو توسط شرکت مشهور پینین فارینا طراحی شده و می‌توان آن را زیبا دانست. در بخش جلو چراغ‌های کشیده و جلوپنجره‌ای هماهنگ دیده می‌شوند که اگرچه هیجان‌انگیز نیستند اما حداقل چشم‌ها را اذیت نمی‌کنند. در پروفایل جانبی نیز خط شانه پر رنگی دیده می‌شود که از یکنواختی این بخش می‌کاهد. نمای عقب شاید بحث‌برانگیزتر از سایر نقاط بدنه باشد اما علیرغم وجود برخی کاستی‌ها هنوز هم می‌توان آن را قابل‌قبول دانست. در کل باید گفت J5 یک سدان با ظاهر خوب نسبت به سایر خودروهایی است که طی این سال‌ها در خیابان‌ها دیده‌ایم.

طراحی داخلی جک J5

داخل جک J5

وقتی وارد کابین شوید طراحی‌ای را خواهید دید که دنباله‌روی بدنه است. بخش داخلی J5 از طراحی مدرن‌تری نسبت به تولیدات داخلی سود می‌برد و از جمله ویژگی‌های آن می‌توان به فرمان و پشت آمپرهای اسپرت اشاره کرد. البته شاید طراحی ورودی‌های هوای J5 سؤال‌برانگیز باشد و از زیبایی کابین بکاهد ولی در کل نقص چندانی به طراحی این بخش وارد نیست هرچند که نمی‌توان آن را برجسته و به‌یادماندنی توصیف کرد. نقطه‌ضعف اصلی J5 در این بخش به کیفیت متریال بکار رفته مربوط می‌شود که در درازمدت باعث به سر و صدا افتادن کابین خواهد شد.

جدای از این موارد فضای کافی برای چهار سرنشین وجود دارد و صندوق بار نیز نیازهای یک خانواده متوسط را رفع خواهد کرد. در مجموع طراحی و کیفیت کابین این سدان چینی برای خریداران قابل‌قبول به نظر می‌رسد هرچند در زمانه‌ای که همه خودروها از برخی عناصر مدرن همچون نمایشگرهای بزرگ استفاده می‌کنند، نبود این ویژگی یک نقطه‌ضعف به ‌حساب می‌آید.

پیشرانه و گیربکس جک J5

این سدان چینی در ابتدا با پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری که قدرت ۱۱۱ اسب بخاری و گشتاور ۱۴۶ نیوتون متری داشت روانه بازار شد اما کرمان موتور بعدها عمده تمرکز خود را روی نسخه اتوماتیک J5 که پیشرانه قوی‌تری هم دارد گذاشت. در دل نسخه اتوماتیک این خودرو پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری ساخت میتسوبیشی قرار می‌گیرد که خروجی ۱۴۰ اسبی و گشتاور ۱۶۵ نیوتون متری تولید می‌کند. این پیشرانه با گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک همکاری دارد.

موتور جک J5

پیشرانه J5 از نظر قدرت و گشتاور کمبود خاصی ندارد اما گیربکس ۴ سرعته آن نمی‌تواند انتظارات را برآورده کند و به همین خاطر شاهد افت شتاب گیری خودرو خواهید بود. نکته دیگر نیز به مصرف سوخت خودرو به ویژه در نسخه‌های اتوماتیک مربوط می‌شود که بالاتر از آن چیزی خواهد بود که تصور می‌کنید. در مجموع پیشرانه J5 را می‌توان بادوام و خوب برشمرد هرچند عدم وجود گیربکس اتوماتیک به‌روز و با تعداد دنده‌های بیشتر جزو معایب آن هستند. در جدول زیر مشخصات فنی نسخه اتوماتیک J5 خدمت شما عزیزان ارائه شده است:

حجم موتور (سی‌سی) ۱۸۳۴
استاندارد آلایندگی Euro IV (یورو ۴)
حداکثر قدرت (HP/RPM) ۱۴۰ اسب بخار در دور موتور ۶۵۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور (NM/RPM) ۱۶۵ نیوتن متر در طیف دور موتوری ۵۰۰۰ دور در دقیقه
جعبه‌دنده ۴ سرعته اتوماتیک جلو، Tip Tronic
سیستم فرمان چرخ دنده شانه‌ای (Rack & Pinion)، کمک هیدرولیکی
سیستم ترمز جلو دیسک دو جداره با قابلیت تهویه و خنک شونده، عقب دیسک – مجهز به ترمز ضد قفل (A.B.S) چهار کاناله (تمامی چرخها) – قابلیت توزیع هوشمند نیروی ترمزی بر حسب وزن و بار (E.B.D)
سیستم تعلیق جلو، فنر حلقوی با ستون مک فرسون – عقب فنر حلقوی و اتصال جناقی دوبل مستقل
حجم مخزن سوخت (لیتر) ۵۵
حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت) ۱۷۵
سایز چرخها مجهز به رینگ ۱۶ اینچ آلومینیومی
طول خودرو (میلی‌متر) ۴۵۹۰
عرض خودرو (میلی‌متر) ۱۷۶۵
ارتفاع خودرو (میلی‌متر) ۱۴۶۵
فاصله دو محور (میلی‌متر) ۲۷۱۰
وزن خالص (کیلوگرم) ۱۳۵۵

امکانات و تجهیزات جک J5

J5 در زمان معرفی اولیه که به حدود ۱۰ سال پیش بازمی‌گردد از امکانات قابل قبولی سود می‌برد اما شاید فقدان برخی موارد همچون نمایشگر لمسی باعث شود این خودرو در مقابل رقبای به‌روزتر خود کم بیاورد اما بااین‌حال هنوز هم J5 را از نظر تجهیزات و امکانات می‌توان خودروی خوبی دانست. در ادامه تجهیزات و امکانات این خودرو ذکر شده‌اند:

کیسه هوای راننده و سرنشین جلو
صندلی جلو با قابلیت تنظیم در ۸ جهت
تنظیم دستی پشت‌سری
سیستم کنترل باد لاستیک‌ها TPMS
کنترل سیستم پخش روی غربیلک فرمان
سیستم خنک‌کننده روغن گیربکس اتوماتیک
کمربند ایمنی سرنشینان جلو پیش کشنده
کمربند ایمنی سرنشینان عقب
کمربند ایمنی با تنظیم ارتفاع
سیستم ضد سرقت
قفل ایمنی کودک
ترمز ABS و EBD
چراغ مه شکن جلو و عقب
چراغ‌خطر لادری (چهار درب)
رینگ اسپورت آلومینیومی
چراغ جلو و عقب هالوژن
شیشه‌بالابر جلو و عقب برقی
آینه جانبی برقی
صندلی و روکش فرمان چرمی
سیستم رادیوپخش MP3/CD/USB با ۴ باند
تنظیم نور صفحه کیلومتر
آنتن شیشه‌ای
آینه جانبی دارای گرم‌کن
تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو
فرمان هیدرولیک با قابلیت تنظیم ارتفاع

قیمت جک J5

همان‌گونه که گفته شد این خودرو از سال ۱۳۹۶ به بعد عرضه نمی‌شود و به همین خاطر نمی‌توان نمونه‌های صفرکیلومتر آن را پیدا کرد؛ اما با گشت‌وگذار در میان آگهی‌های موجود باید دانست برای خرید نسخه اتوماتیک J5 باید بودجه‌ای حدود ۳۵۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان را بسته به مدل و کارکرد خودرو کنار بگذارید.

رقبای جک J5

این سدان چینی در بخشی از بازار قرار گرفته است که رقبای زیادی برای کسب سهم و جلب نظر خریداران رقابت می‌کنند. از جمله رقبای این خودرو می‌توان به تندر ۹۰، دنا پلاس اتوماتیک، برلیانس H330، فاو بسترن b50، ام وی ام ۵۵۰ و… اشاره کرد. مقایسه مفصل این خودروها با یکدیگر در این نوشتار نمی‌گنجد اما به‌طورکلی باید دانست خودروهای تولید داخل از مزیت‌هایی همچون بازار فروش دست‌دوم بهتر و فراوانی قطعات یدکی و خدمات برخوردار هستند درحالی‌که محصولات چینی معمولاً با مشکل کمبود قطعات یدکی و افت قیمت دست‌وپنجه نرم می‌کنند. به همین خاطر بهتر است در خرید خودروی دست‌دوم به اولویت‌های خود و اینکه تا چند سال خودرو را نگهداری خواهید کرد فکر کنید.

مزایا و معایب جک J5

همان‌طور که گفتیم از جمله مزایای این خودرو می‌توان به طراحی خوب، پیشرانه بادوام و قوی، فضای کابین جادار برای خانواده‌های کم‌جمعیت و ایمنی مناسب اشاره کرد. در مقابل جک J5 معایبی هم دارد که شامل متریال نه چندان باکیفیت کابین، گیربکس قدیمی و کند، مصرف سوخت نسبتاً بالا، کمبود قطعات و لوازم‌یدکی می‌شود.

نقاط قوت نقاط ضعف
طراحی ظاهری خوب متریال بی‌کیفیت کابین
پیشرانه بادوام و قوی گیربکس قدیمی و کند
فضای کابین جادار مصرف سوخت بالا
ایمنی مناسب کمبود قطعات یدکی

جمع‌بندی

جک J5 سدان را می‌توان یکی از گزینه‌های خوب چند سال اخیر برای بازار داخلی دانست هرچند که این خودرو دیگر عرضه نمی‌شود. همین مشکل گریبان گیر اکثر خودروهای چینی در کشورمان است. این دسته از خودروها از همان ابتدای عرضه نیز به خاطر محدودیت‌های شبکه‌های نمایندگی دارای مشکلاتی در زمینه تأمین قطعات و لوازم‌یدکی هستند و با قطع عرضه این مشکل حادتر نیز خواهد شد. نکته دیگر به افت قیمت و بازار فروش بدتر خودروهای چینی نسبت به خودروهای داخلی مربوط می‌شود و اگر به دنبال خرید J5 هستید حتماً باید به این نکات توجه داشته باشید. اگر خودروی خود را زود عوض می‌کنید و دنبال دردسرهای پیدا کردن قطعات یدکی نیستید شاید بهتر باشد نگاهی به خودروهای دیگر همچون تندر یا دنا داشته باشید.

عکس جک J5

توضیح: این مطلب به روزرسانی شده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۰۸ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۱,۳۱۶ دیدگاه‌ها

  1. reza

    ۱۷ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (63 ديدگاه)

    آقا پینار عزیز شما از قدیم از حامیان و طرفدارن این خودرو بودین چی شده که شما حالا اینطور ابراز عقیده میکنید تا جایی که یادمه شما دنده دستی داشتین آیا با بالا رفتن کارکرد ماشینتون مشکلی پیش اومده جناب سان مارتین هم که مشخصه گاهی حالشون خوبه تعریف و گاهی اوغاتشون تلخه و …..چراشم معلوم نیست از دادا هم خبری نیست چون اون ظاهرا واقعیاتو بیشتر میگه

  2. دادا

    ۱۷ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (593 ديدگاه)

    جک ما بسیار عالیه.بسیار راضیم فعلا.فکر کنم بعضی دوستان کم لطفی میکنن.تا فرصتی

  3. دادا

    ۱۷ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (593 ديدگاه)

    مصرف اتوش بمانند پژو وسمنده اما این کجا اونا کجا.کسایی که راندن اتو رو بلد نیستن ازکم شتابی میگن اگه بلد باشن که الان صداشون بلند میشه میگن چی میگی دادا٬ ماهمه شوماخریم خودت بلد نیستی برونی.هیچ مشکل نداره.صدا داره اما فقط تو آسفالتای داغون.آیا ماشینای دیگه صدا ندارن.درضمن مصرف ماشینای کره یی که سرمیشکنید براشون.مصرفش چقد مثلا پایین تره.برید ببینید.بعدبگید.بعد ماشین یا خوبه یا بعد.نمیشه یه روز آشغال یه روز الماس باشه.ملوونی گفتاری تا این اندازه.بعد تو که یه دستی داری حق نداری درباره ی جک اتو که نداری نظر بدی.آخ لذت داره رانندگی اتومات.اگه تا صدهزار حال بده شکر.میفروشیم یکی دیگه میخریم ولی خالی نمیبندیم.جدیدا فقط با جک میرم سرپروژه ها که بعضا خاکیند.تا حالا هیچ مشکلی نداشته وبه کوری دشمننان نخواهد داشت.اما اونایی که با ال نمد و پژو قارچ مقایسه ش میکنن.برن فکری به حال تخیلشون بکنن.ما جیره خوار وبقیه بماند نیستم.راستی برادر نامبری٬ دیگه بهت از کرمان موتور زنگ نزدن که فلان مطلب رو به بقیه بگی.الان چی…قدیما میدونن منظورم کیه.خوش باشید.بزن دیس رو.اما مرد باش

  4. مصطفی دنده ای

    ۱۷ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (6 ديدگاه)

    سلام به همه جک سواران- منم از ماشینم راضیم . به خدا فقط سانروفش به ماشینای ایران خودرو و سایپا میرزه. واقعا بی صداس .. هرکسی ماشینا دیده فکر میکنه 80 تومن به بالا میرزه . سرو صدا که اگه خوب از ماشین نگهداری کنی اتفاقی نه تو زیر بند نه تو دراش نمیفته. سرویس اولیه کی رفته چقدر گرفتن ازش؟؟؟

  5. بابك

    ۱۷ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (26 ديدگاه)

    امروز یه جک دیدم ارم پشت رو برداشته بود بجاش یه ارم لامبرگینی چسبونده بود. کور شم اگه دروغ بگم. خخخخخخخ.
    ……
    حالا اگه خشکه. اگه راه نمیره سانروف که داره. خخخخخ.
    تازه بعد از سه هزار کیلومتر رانندگی با جک اتومات تازه میفهمم که اون مگان ۱۶۰۰ بدبخت بی ازارم که مث پیکان شیشه بالبرا عقبش دستی بود و هیچ ابشنی هم نداشت ولی چهار سال تموم و جورمو کشید و اخ نگفت ،چی بود چرا اطرافیانم میگفتن عوض نکن. افسوس که گوش نکردم و رخ زیبای خفته اغفالم کرد. حقمه:) حالا با جک تو هر دستاندازی که میافتم به خودم ناسزا میگم:) شده تف سر بالا. بفروشمش دیگه همون مگان خودمو هم بهم نمیدن. واقعا که تو این مملکت هر چیزی دقیقا همون قدری میارزه که قیمتش نشون میده و متاسفانه من ظاهر دل فریبو با راحتی و ارامش در رانندگیم عوض کردم:/
    بزن دیسلایک قشنگه رو که از ماست که بر ماست

    1. محمد

      ۱۷ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (154 ديدگاه)

      مثل من که206 ام را فروختم االان هم مثل …..پشیمونم.البته هنوز تحویل نگرفتم ولی اینجورکه دوستان میگن هیچی دیگه……
      ضمناًمن به این نتیجه رسیدم که جک ماشین خوبیه مقصراصلی شرکت کرمان موتوره که نمیتونه درست حسابی مونتاژ کن..

      1. بابك

        ۱۷ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (26 ديدگاه)

        داداش پشیمون نباش که همچیش از ۲۰۶ بهتره:) دیگه ایروزا با ایرانرادیاتور کی میره توغار:). نه جدا درسته من ازش ایراد میگیرم ولی هرچی باشه دیگه از این دویستو خورده ایه وطنی و خیلی از این خودرو وطنیا بهتره اون پراید سانروف دار کنایه از این بود که کیفیت قطعاتش و مونتاژش میتونست خیلی بهتره باشه که نیست وگرنه قطعا دویست و شش های امروزی که دیگه معلوم الحالند. اون ۲۰۶ های فرانسویو با اون لاستیکهای میشلن فابریکش رو دیگه خیلی وقته تولید نمیکنن. سال ۸۹ یه تیپ شیش رو خرید. اخ اخ اخ. افتضاح بود. دو ماه نسده بود فروختم. اون دیگ داشبوردش رسما تعطیل بود. از هر درشم یه جور جیر جیر در میومد. خداییش این جک من جیر جیر در و و اینا رو نداره و اتاق ایزوله ای داره. شایدم یکی از دلالیل این احساس و صدای اسفالت بی صداییه خوبیکه داخل کابین داره و باعث میشه هر ریز صدایی بگوش برسه و ازار دهنده جلوه کنه. ولی خب خشکه دیگه خششششک. کمک فنر بی کمک فنر:)

        1. محمد

          ۱۷ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (154 ديدگاه)

          ممنونم که مارا امیدوار میکنی.انشاالله به سلامتی خودت وخانواده محترم سواربشی ولذت ببری.

  6. Ilyar

    ۱۷ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (509 ديدگاه)

    به نظرتون اینجا پیج جک j5 هستش یا پراید؟

  7. پینار

    ۱۷ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (210 ديدگاه)

    سلام.. دوستان عزیز بنده از اولین روز هم گفته ام که زمان مشخص کننده کیفیت ماشینه چون اکثر ماشینهای چینی تازه وارد هستند پس حتما باید زمان جوابگوی کیفیت خوب و بد خودرو باشد و بنده تا 40هزار کوچکترین مشکلی از ماشین نداشتم ولی الان داره کم کم عیب و ایرادهاش مشخص میشه… انشاله بعد از مدتی برای شما عزیزان نیز ثابت میشه.. موفق باشید.

  8. ارش

    ۱۸ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (11 ديدگاه)

    اقای پینار ر شما چند وقته ماشینو داری ؟مشکلشو میتونی بگی چیه؟بعد از 40هزار بعضی از مشکلات تا حدی طبیعیه البته به نظر من.بعضی از همکارا ماشین صفر وطنی گرفتن خصوصا 206تو هفته دو بار نمایندگین یعنی از کیلومتر اول مشکلشون شروع شده.حالا باز امیدوار کنندست بعضی ایرادا البته کوچیک با 40هزارتا.البته همه دوستان میدونن خودروهای تولید داخل دیگه اون کیفیت قدیمو به هیچ وجه ندارن یه زمانی 206 بیدردسر ترین ماشینا بود البته با این پول میشه دنا خرید با موتور ef7اونم از نوع جدید با کیفیت…

  9. آرمین

    ۱۸ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (47 ديدگاه)

    جناب مصطفی صادقانه میگم برو جی پنج دنده دستی بخر خیالتم راحت باشه اگه مشکلیدهم داره موتور و گیر بوکسش نیس مسل ماشینای دیگه وطنی سرو صدا داره که اونم با زیاد کردنصدای رادیو حله

  10. محمد ************

    ۱۹ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (5 ديدگاه)

    سلام دوستان امیدوارم که همگی حالتون خوب باشه
    من تا الان فقط یک پیام در این صفحات گذاشتم و نظر کلی دادم اما همیشه نظر همه دوستان رو هر روز مطالعه میکنم. اول مطلب هم بگم که خودم این ماشین رو ثبت نام کردم و طی چند روز آینده تجربه رانندگی این ماشین رو کسب میکنم پس تا اونوقت قضاوت ناعادلانه نخواهم کرد.اما در طی ابن مدت نظر بعضی از دوستان نقض کننده ی نظرات قبلی خودشون بوده. جالب هستش که یکروز این ماشین رو با بنز و لامبورگینی و هیوندای مقایسه میکنند روز بعد این ماشین رو از پراید بدتر میدونن. اما اونچه که برای من مهم هستش اینه که وقتی سران مملکت خودمون دلشون بحال ملت نمیسوزه چه انتظاری از چینی ها داریم؟ وقتی توی کشور خودمون پراید که 7 میلیون بیشتر ارزش نداره رو به کمک شورای رفاقت و با خدمات پس از فروش افتضاح میدن 20 میلیون ویا انواع ماشین های سمند و انواع تیپ های مختلف پژو که قدمت تاریخی اونها به زمان ناپلون بناپارت میرسه و بیشتر از 15 تا 20 میلیون ارزش ندارن رو به خلق الله میندازن 35 تا 40 میلیون چکار میشه کرد؟ وقتی قیمت واقعی بهترین ماشین های خارجی 50 تا 60 میلیونه ولی با حق گمرک و لطف دولتمردان بخاطر حمایت از فرغون سازهای داخلی که جنس دسته چندمه چینی و هندی به مردم بندازن قیمت 150 میلیونی پیدا میکنن و از نمایندگی تا منزل دوام نمیارن( ماشین های داخلی ) من ترجیح میدم ماشین شیکتر و بروز تر حتی چینی داشته باشم.
    یا حق

  11. احسان6131

    ۱۹ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (325 ديدگاه)

    جند روز پیش رفتم شرکت آرون کار و با 950 هزارتومان یک سیستم کروز که کنترل آن روی فرمان بسته میشه، نصب کردم. خوب به ظاهر در ابتدای امر خیلی با خوشرویی پذیرای بنده شدند و نصب آن 2 ساعت طول کشید. موقع تست در اتوبان صیاد، عملکرد کروز نسبتاً قابل قبول بود. به علت عدم وجود نمایشگر ثبت سرعت، یک کم نیاز به آداپته شدن با این سیستم هست. ایرادی که به این سیستم میشه گرفت، کندی آن در کشیدن معکوس برای جبران سرعت است. اما یک چیز که خیلی حالم رو گرفت، قاطی شدن پنل پخش فابریک بود. وقتی به سمت خونه بر میگشتم، اومدم از روی پنل تراک های صوتی رو انتخاب کنم که ناگهان متوجه شدم جای همه دکمه ها برعکس شده. مثلا دکمه شماره 3 برای تعویض فولدر، آهنگ رو جلو می برد و … . زنگ زدم به نصاب و مسئول اونجا، برای دو روز دیگه بهم وقت دادن. وقتی مراجعه کردم و مشکل رو گفتم، در نهایت گستاخی و بی ادبی در یک فضای کاملا غیر منطقی، اظهار کردند که مشکل حادث شده به هیچ وجه ربطی به اونها نداره. مثال جالبی هم می زدن که اگر مثلا پس از نصب کروز موتور ماشین شما بسوزه، چه ربطی به اونها داره! من اظهار میکردم که این مشکل در حین نصب کروز ایجاد شده و قبل از آن وجود نداشته اما مرغ اونها یک پا داشت و جوری صحبت میکردند که انگار من مقصر هستم. خلاصه در یک فضای دوستانه از آنها خواستم که مشکل رو بررسی کنیم و ببینیم چه چیز باعث بروز این مشکل شده. با قطع کردن دسته سیم روی فرمان بازهم مشکل حل نشد. چون قرار بود که این مرکز نصب کروز چندتا سیستم هم برای نصب به مرکز آپشن کرمان موتور ببره، باه قرار گذاشتیم که بریم اونجا. در مرکز آپشن مسئول اونجا آقای یگانه پخش را باز و با یکی از پخش های اریجینال که از روی J5 باز کرده بودند، عوض و آن تست کردند. مشکلی وجود نداشت و نتیجه این شد که بورد پنل ضبط در حین نصب کروز سوخته که شاید علت آن عدم بستن سوییچ در حین نصب بوده است. خوشبختانه گارانتی قرار شد که یک ضبط طی این هفته جایگزین نماید اما چون حوصله نداشتم، با قیمت 1350 هزار تومان یک LCD با مارک WiGo بستم. ظاهر بسیار خوبی داره و کیفیت صفحه نمایش بسیار خوبی هم داره. برنامه ناویگیشن نید 1.4 داره با سیستم بلوتوث و دوربین دنده عقب.
    خلاصه اینکه اگر در موقعیت فعلی بودم، به هیچ وجه کروز نصب نمیکردم و یا اگه میخواستم نصب کنم، این کار رو در مرکز آپشن کرمان موتور انجام میدادم. شرکت مذکور قیمت فعلی کروز رو 1050 هزار تومان اعلام کرده که قراره در مرکز آپشن 1150 نصب بشه. به نظر من نصب LCD چیز باارزشتری نصبت به کروز برای شما حاصل خواهد کرد.

  12. فرید

    ۱۹ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (183 ديدگاه)

    سلامی گرم به همه دوستاران جک سوار و سلامی ولرم به آن عده از عزیزان که بیخودی غر میزنند!اقا مگه مجبورتون کرده بودن که جی5 بخرید؟ حالا اگه 100 میلیون میدادید Kia و یا برند کره ای میخریدید و همین عیب ها رو کمو بیش داشت به به میگفتید، لطفا با ماشینی که خریدید ارتباط برقرارکنید حتی اگه بد یا خوب باشه، من قبل از جی5 دستی پنج سال L90 داشتم، با خوب و بدش کنار اومدم، قبل ازL90 روآ داشتم، الان هم هر کی ازم بپرسه روآ چه جور ماشینه میگم تو رنج خودش خوبه، الان هم به گفته کارشناسان خودرو جی5 بهترین گزینه در این رنج قیمتی آن هم در میان سایر چینی ها باشد، مثل هر پنجشنبه هفته نامه دنیای خودرو خریدم، لطفا این مقاله رو بخونید، انتخاب 50 تا 70 میلیون. http://8pic.ir/viewer.php?file=zzy6nxc1l61se5t5vvow.jpg

  13. حسین

    ۱۹ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (11 ديدگاه)

    من اتومات خرداد ۹۳ رو دارم و بخاطر محل کارم تا الان حدود ۳۰ هزار رفتم و قبلا هم ۴۰۵ و پارس داشتم تا الان مشکلی نداشته باز صدای هوا که خودم با عایق چسبی گرفتم و با این پول ماشین قابل قبولی ست .

  14. رضا3

    ۱۹ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (140 ديدگاه)

    ایلیار نیستى دو سه روز سایت تعطیل بود دلمون برات لک زده. یکم غور بزن بخندیم. راستى از برفو بارون چه خبر فاز میده ؟حال جکت چطوره سر که نمیخوره ؟من که دارم با جک میتازم سرویس اولیه م بردم توپ شده

  15. ذبیحیان

    ۱۹ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (116 ديدگاه)

    دوستان ماشیناتونو حتما بیمه بدنه کنید اگه خدایی نکرده یه تصادف کوچیک باعث باز شدن ایربگ شه 7 میلیون هزینه بر میداره حالا خسارت جاهایه دیگه به کنار.

  16. يونس

    ۲۰ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (16 ديدگاه)

    سلام بر همه مخالفین و موافقین 5000 کیلومتر اتومات اهواز بدون مشکل حالشو می برم

    دوست عزیز بی ترس جان سپررو رنگ کردی قیمتش چقدر شد؟

    1. بِی ترس

      ۲۰ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (79 ديدگاه)

      سلام۱۵۰۰۰۰

  17. سعید

    ۲۰ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (124 ديدگاه)

    سلام دوستان
    مدتی بود که دوستای قدیمی نبودند و حالا اومدند
    اونایی که سال گذشته تو این پیج بودند(پینار .دادا. سن مارتین و… )میدونند که من از اولین جک سوار اتومات بودم و اسفند 92 تا حالا 38 هزار کیلومتر روندم و با پولی که دادم تا حالا راضیم .
    دوستان دقت کنید دنده اتومات این ماشین کمی تجربه میخواد .فشار روی پدال باید حساب شده باشه چون چهار دنده است و دقیقا موتور میتسویی هست که روی تیوتا لنسره.
    ضمنا دوست عزیز پینار این ماشین بعد از 30000 کارکرد باید حتما زیر و بندش بازدید و ترمیم بشه .
    از طرفی صدای باد تنها به خاطرفاصله کاپوت جلو و گلگیر ها که یعنی شیار و حالت ایرودینامیک میباشه و کافیست از داخل یک نوار چسبی روی کاپوت بچسبونید برای تست کافیه این فاسله را فوت و یا با باد تو اپاراتی ها تست کنید و بعد برای امتحان چسب کاغذی بزنید و دوباره تست کنید (قابل توجه دادا که به صدا حساسند)
    ضمنا رو دری ها را بازکنید و از داخل با اسفنج و با مهارت جاهای خالی را پر کنید و و یا برچسب عایق صدا بچسبانید
    من واقعا متعجب هستم که چرا کرمان موتور این کارهای ساده را نکرده .
    البته چند بار من ایمیل زدم
    دوستان در جمع من 11ماهه اتومات این ماشینو دارم و فکر میکنم میان چینیها بهترینه .

    1. محمد

      ۲۰ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (154 ديدگاه)

      ای کاش بیشترراهنمایی می کردی،که بایدچکارکردکه صدای سوزه بادقطع بشه و…

  18. sunmartin

    ۲۰ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1919 ديدگاه)

    از مقایسه محصولات جک با برند کیا موتورز و هیوندای که بازارهای آمریکا را با سه مدل از محصولاتشون تصاحب کردن واقعا تعجب میکنم و میدونم مقایسه کننده یا کیا موتورز نمیشناسه و یا تا بحال مطالبی راجع به خودروهای با کیفیت این شرکت نشنیده و مطالعه نداشته و تا بحال تجربه استفاده از خودروهای کیا هیوندا را نداشته که براحتی چنین نظرات بی پایه و اساسی ارائه میکنه بهر روی از منظر ما تنها برتری انواع خودروی چینی اعم از شرکت جی ای سی (jac) تنها ظاهر و طراحی بروز این خودرو هست و الا در بقیه موارد خرید یکدستگاه کیا سراتو 1600 کم آپشن صفر کیلومتر سایپا با اختلاف 10 ملیونی گزینه بهتری است چرا؟ خدمات گسترده تری داره؛ بازار استوک بسیار خوبی داره و سریع بفروش میره تمامی قطعات کره ای هست و حداقل تا 9 سال احتیاجی با تعمیرگاه نیست بسیار کم استهلاک است و زیبایی بصری بمراتب بهتر و هماهنگ تری نسبت به خودروهای کم کیفیت چینی داره در حال حاضر گزینه دیگر خرید خودروی برلیانس H330 هست این شرکت در رنکینگ اول تا هشتم خودروسازی چین هست و محصولات بی ام دبلیو را مونتاژ میکنه و سهام بخشی ار فولکس واگن در اختیار داره کیفیت معقول تری در مقابل سایر چینی ها داره ظاهر این خودرو زیباتر و آپشن های متوسطی داره مانند ورود بدون کلید،و تیپ ترونیک جالب اینجاست در رده قیمتی جک هست و با اختلاف 4 ملیونی و موتور ضعیف تر گزینه مناسب و جایگزینی است یک نکته در باره این خودرو وجود بک لایت شیشه بالابرها و چراغ سقفی و کنترلر های سانروف برنگ قرمز است ، چون راهکار و جایگزین دوستان خواسته بودند راهنمایی کردم بزرگترین مشکل جک 5 اتومات و اصلی ترین مشکل این خودرو هماهنگ نبودن گیربکس و انجین اینخودرو هست که در برخی مواقع ملال آور است نبود بک لایت از ابتدایی ترین مواردی است که جک از داشتن آن محروم است بازار دست دوم بی مشتری نبود قطعات و تعمیرگاه (بجز تعمیرگاه مرکزی و نمایندگی ها) و خشکی کمک های عقب صدای زوزه وزش باد و مصرف متوسط برخلاف مصرف ادعا شده کم در کاتالوگ از دیگر مشکلات این خودرو هست پدیده ای بنام لرزش اتاق لرزش تو دربی ها و ضعیف بودن سیستم جلو بندی بهنگام عبور از موانع تولیدی شهرداری و راهنمایی رانندگی (انواع میخ و استرس بند و سد ساز و ..)

  19. رضا3

    ۲۰ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (17 ديدگاه)

    جناب سن مارتین برلیانس شاسى بلند چیزى نزدیک 95الى 100تومنه چطور جک56میلیونى رو هم ردیف برلیانس میدونى. تازه کلاس این خودروها هم متفاوته یکى سدان و یکىsuv هستش .حالا شما از کجا اختلاف 4 میلیونى رو دراوردى معلوم نیست

  20. رضا3

    ۲۰ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (17 ديدگاه)

    اگر منظورت هم سوارى برلیانس باشه، که هنوز از طرف شرکتهاى داخلى عرضه نشده حالا مستند این چهار میلیون کجاست

  21. بِی ترس

    ۲۰ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (79 ديدگاه)

    اقا خداوکیل شما ۵۵میلیون پول دادی بعد داری می گی صدای باد می ده داداش بنز که نیست.سوناتا هم بعد از۴۰۰۰۰کارکرد باید صدا بده اقای پینیارالبته بااین وضع جاده ها.بعدم همین ال۹۰یا مگان خداوکیل اگه چینی بود کسی میخرید ؟وقتی ال۹۰ داری نه داشبورد قشنگی نه زیبایی فقط دلت خوشه فرانسس که الان اونم چینی که دلت خوشه ارم رنو قدشه

  22. محسن

    ۲۰ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (10 ديدگاه)

    دوست عزیزی که در مورد ایربگ تشویش اذهان می کنند قیمت ایربگ راننده طبق سایت خدمات تامین قطعات کرمان موتور 260 هزار تومان است
    http://www.bamkhodro.ir/trading.aspx?i=8

    در مورد برلیانس H330 که توسط سایپا با قیمت 53.5 ثبت نام میشه هنوز به بازار عرضه نشده که تست فنی انجام بشه ولی در چین قیمت H330 با آپشنهایی که توسط سایپا ارائه میشه 69800 یوان است ولی J5 اتو 89900 یوآن قیمت خورده یعنی در چین جی5 28 درصد گرانتر از H330 است ولی در ایران فقط 8 درصد گرانتر است پس بنظر میرسه جی5 ارزش خرید بیشتری داشته باشه در مورد سایر ماشینهای چینی همچون چانگان، s300، بسترن حتی جیلی اگر در سایت زیر چک کنید جی5 با 58 تومان ارزش خرید بالاتری داره
    http://chinaautoweb.com
    ولی این ماشین فقط در رنج قیمتی خودش ارزش خرید داره وگرنه قطعا اگر من می تونستم 20 میلیون بیشتر بزارم حتی حاضر بودم پیکانتو بخرم تا ماشین چینی البته باز هر فردی نظری داره و محترمه

    نقد برخی دوستان هم از انصاف خارج میشه و انتظاراتشون فقط در ماشینهای بالای 100 حتی بالاتر برآورده میشه و واقعا این دوستان فکر می کنند رنو مگان، کرولا، سراتو،النترا و… هیچ ایرادی نداره یا خدمات پس از فروش و تعمییرکارای خیلی خوبی داره یا هزینه نگهداری اونها در حد لوازم مصرفی خیلی پایینه یا اصلا افت قیمت نداره قطعا این ماشینها هم در رنج خودش خوبه و ارزش خرید داره پس منصف باشید

     

    1. ذبیحیان

      ۲۰ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (116 ديدگاه)

      دوست عزیز این حرفو من از خودم نگوفتم ماشینو تحویل گرفتنی کارمندای نمایندگی بهم گفتن حتما ماشینتو بیمه بدنه کن خودشم بیمه آرمان 570 هزار خدای نکرده تصادف کنی ایربکاش باز بشه 7 میلیون پول ایربکاشه چراغ جلو جفتی یک میلیون سپر 280 دیگه بقیه چیزاشو نمیدونم آینه ها 280 هزار خلاصه وحشتناک گرون.

      1. محمد

        ۲۱ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (154 ديدگاه)

        من حتما این کاررا میکنم بیمه معلم با20 درصدتخفیف+10ماهه اقساطی همه جا هم نمایندگی پرداخت داره واز بیمه ایران خیلی ارزونتره

  23. ذبیحیان

    ۲۰ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (116 ديدگاه)

    موتور جک 1500 نیاز به هواگیری نداره برخلاف ماشین های ایران خودرو که با کم کردن نصف استکان آب جوش میارن و واشر میسوزونن پس در نتیجه باید گفت عمر موتور این ماشین بسیار بالاست. سادگی موتور و کم صدا بودن و پر شتاب بودنش از مزیت های این ماشین به حساب میاد.

  24. آرمین

    ۲۰ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (47 ديدگاه)

    ایرادات بعضی از دوستان نسبت به جک
    1- از روی دست انداز رد میشه صدا میده
    2- وقتی توی خیابونا میرم خلق اله به چشم بنز نگاه نمی کنند
    3- بعد از چهل هزار وقتی که پدرشودراوردم نمیدونم چراخراب میشه
    4- چرا نمیتونم با یک پورشه کورس بزارم مگه ماشین من چشه
    5-تو دست اندازایکه فقط تراکتور میره چرا ماشینم صدا میده
    6-هروقت شیشه هارو پایین میدم باد یواشکی میاد توش یکی جلو بادو بگیره

  25. محمد vqh************

    ۲۰ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (5 ديدگاه)

    با سلام
    دوستان بیاییم مرد و مردانه بدون تعصب و تخریب راهنمایی کنیم. ما همه از یک خانواده هستیم به نام ایران. به کمکم کنیم تا انتخاب درستی داشته باشیم شاید روزی نوبت کمک خواستن ما برسه.
    یا حق

  26. پینار

    ۲۰ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (210 ديدگاه)

    با سلام خدمت دوستان عزیز…..متاسفانه بعضی از دوستان از از کامنت های بنده در مورد خودرو بد برداشت میکنند … بنده وظیفه دارم محاسن و معایب خودروی جک را بگم همچنانکه تا 40هزار کیلومتر محاسنش را گفتم حالا هم وظیفه دارم معایبی را که در کارکرد41000بوجود آمده بازگو کنم تا دوستان بیشتر متوجه باشند و هدف بنده کمک به هموطنان است تا به رفع ایرادات پرداخته بشه ولی متاسفانه بعضی از دوستان موضع میگیرند و بر علیه بنده جبهه گیری میکنند ولی بنده حقیر با کسی کاری ندارم و فقط هدفم راهنمایی کردن هموطنان شریفمان است که برای خرید خودرو به این سایتها مراجعه میکنند پس بنده هرگز خود را مدیون این عزیزان نخواهم کرد بلکه تا حد توان کمکشان خواهم کرد…بنده یکبار دیگه عرض کنم که این خودرو جک تا قیمت 60تومان بهترین گزینه است با شرایط اقساطی که کرمان موتور ثبت نام میکنه ولی اگر کسی پول نقد 60 تومان داشته باشد قطعا خرید مگان از این بهتره… و دوستان هرگز به خودروهای چینی بالای 60تومان پول ندهید چون هم افت قیمتشان شدید است و هم اون کیفیتی که شما بابت ان پول پرداخت میکنید آنقدر نیست باور کنید z300وb50fباقیمت با قیمت 80 میلیون بی کیفیت و افتضاح است بنده حقیقیت را میگویم باز تصمیم با خودتان است..موفق باشید

  27. بِی ترس

    ۲۰ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (79 ديدگاه)

    اقای پینیار من قبلش حواله ی مگان ۲۰۰۰داشتم وفروختم واینو خریدم بنظرم نه تنها ازش بهتره بلکه به صرفه تر مگان نه قیافه ی خوبی داره نه سانروفی نه اپشن درست حسابی ونه….نسبت به قیمتش که۱۱۵ میلیون قیمتشه نمی ارزه ۶۰ خوبه اما جک از همه لحاظ ازش سرتر فقط چون چینی می گن خوب نیست تازه۵۷ قیمتشه باز هم اگه مگان۶۰بود جک به صرفه تر بود خریدش

  28. sunmartin

    ۲۱ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1919 ديدگاه)

    یک امتحان ساده برای ناباوران و مدعیان شما تشریف ببرید نمایشگاه و یا رر محفلی که هستید اطلاع بدید یکدستگاه جک جی 5 صفر اتومات دارم و قصد قروص دارم ببینید مشتری داره یا نه کلا بعد از خرید برای فروش با دردسر همراه هستید این یک حقیقت هست مردم ایران به اجناس چینی بخاطر یوابق منفی این کشور دز تولبد کالاهای بی کیفیت اعتمادی ندارند جک هم ازین قاعده مستثنی نیست و باید صبر پیشه کرد تا مشتری خاص خودزوی چینی برای خرید پا پیش بگذارد ، فعلا که هیچ کشوری ظاهرا راضی به همکاری با صنایع خودرو کشور جز چین وجود تدارد…متاسفانه

    1. nima

      ۲۱ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (42 ديدگاه)

      به عقیده من همونطور که ما خریدیم دیگرانی هم هستن که می خواهند بخرند. اما طبیعی است که وقتی خودرو گرون تر میشه دیگه مثله پراید نیست 50 نفر بهت زنگ بزنن. هر کسی استطاعت مالیشو نداره.

    2. ali

      ۲۱ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (8 ديدگاه)

      با سلام
      یکی از دوستان ما یه جی5 اتومات ثبت نامی گرفته بود و از طریق سایت باما دوروزه به مبلغ61 میلیون فروخت. الان بعضی وقتها ناراحت هم میشه که ارزان فروخته است.

    3. ذبیحیان

      ۲۱ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (116 ديدگاه)

      آقای sunmartin من خودم ماشینمو تو سایت های مختلف واس فروش گذاشتم هر روز یه نفر زنگ میزدن و قیمت مناسبم میخواستن.

  29. مهدی

    ۲۱ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    با سلام
    من الان یک مدتی هست که مطالب دوستان رو دنبال میکنم وبه این نتیجه رسیدم که جی5 نسبت به پولی که می پردازید قطعا ماشین خوبی هست. درسته مقایسه اون با خودروهای شرکتهای معتبری مثل تویوتا و هیوندا و کیا درست نیست اما بهرحال خشکی که مطرح میشه در خودروهایی مثل کیا سراتو،پیکانتو، ام جی و … وجود داره. دوستان طوری نظر میدن که انگار سایر ماشینها اصلا خراب نمیشن و به صدا نمیفتن و قطعات مصرفیشون تموم نمیشه. همین مگانی که می فرمایید مدل 91 اتومات و با کارکرد30 هزار برخی از مشکلاتی که دوستان گفتن داره چون مونتاژش تو ایران انجام میشه و جنسای نامرغوب هم کم روش نمیذارن. خب باید قبول کرد که مگان هرچی هم باشه متریال و کیفیتش بهتر از خودروی چینی جی 5 هست اما ببینید تفاوت قیمتش چقدره و با قیمت جی 5 تنها می تونین یه مگان مدل 89 دنده معمولی 1600 بگیرید و یا تصادفی مدل بالا … من به شخصه دو ماه دنبال ماشین گشتم از سوناتا 2006 و 2007 تا سراتو و ام جی 550 و کمری2007 و سوزوکی 86 و حتی x60 , جیلی دنده و مگان و مزدا3. که تقریباً تو یه رنج قیمتی هستن.از خیلی از دوستانی که این ماشین هارم داشتن سوال کردم و نتیجه ای که گرفتم خودروی صفر بهتر از کارکرده خواهد بود البته کارکرده به معنای بالای 80 هزار کیلومتر. یکی از دوستانم که مزدا 3 مدل 87 داشت و فروخته بود می گفت که اگه قرار باشه ماشین بگیرم قطعا دیگه مزدای کارکرده نمی گیره هر چند راضی بود اما میگفت کارکرد بالا به درد نمیخوره. من سوار ام جی هم شدم اگرچه ماشین پرقدرت و با شتاب و جوون پسندی بود اما با کارکرد نزدیک 70 هزار تا احساس کردم صداهای مخصوص به خودش رو داره. پس باید اول دید چه انتظاری از ماشین داریم.اگه دنبال ماشین نرم و بی صدا هستید قطعا کمری و سوناتا بهترین گزینن که اونم باید برای تمیزش حداقل 80 ، 90 تومن بدید اگه دنبال شتاب هستید ام جی و مزدا 3 و … من بعد از جستجو و مطالعه زیاد تصممیم به ثبت نام جی 5 گرفتم تا حداقل صفر باشه و هزینه های تعمیرش اذیتم نکنه اگرچه می دونم نسبت به ماشینهای کره ای و ژاپنی و اروپایی کیفیت ساخت پایینی داره اما قیمت کمتری هم داره. در خصوص ماشیهای تولیدی داخل هم چیزی نمیگم چون به نظرم چینی های بی کیفیت هستن بطور مثال همین الانش سه تا 206sd به مدلهای 86 و 90 و 93 داریم که تنزل شدید کیفیت رو کاملا حس میکنم و بطور قطع میتونم بگم که 86 بسیار بهتر و با کیفیت تر از 93 هست.

  30. آرمان

    ۲۱ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (5 ديدگاه)

    سلام من حدود 8 ماهه اتوماتشو دارم و حدود 13 هزار باهاش رفتم.
    برای کسانی که نظر براشون مهمه باید عرض کنم مثل هر ماشینی نکات مثبت و منفی داره در کل به نظر من نسبت به قیمتش می ارزه و من مثبت ارزیابیش می کنم.
    خب یک خریدار باید نسبت به نیازش خرید کنه مثلا اگه شما یک ماشین برای مسافرت میخوای فرق میکنه با یه ماشین برای استفاده روزمره شهری یا یه خودرو اسپرت .
    برای یک سدان متوسط جهت نیازهای خوانوادگی باید بهش نگاه کنیم که در این صورت خیلی خوب ماشینیه.تنها چیزی که تو ذوق آدم میزنه نه خود ماشین بلکه اطرافیان هستند که تیکه میندازن.

    استایل اون اروپایی است و مال یه شرکت درجه یک طراحی است(پینین فارینا)-نرم و راحته-جاداره-ایمنه -هندلینگ خیلی خوبی داره-گیربکس بسیار بیصدا و نرمه-ترمزهاش خوب عمل میکنه-چراغهاش با کیفیت و عالی هستند-کولر و پرتاب هوا عالی هستند
    موتوری متوسطه نه خیلی قوی و نه ضعیف.
    نکات منفیش قطعه زیر منبع اگزوز به دست اندازهای بزرگ گیر میکنه-آپشنهاش کمه مثلن کروز کنترل و سیستم تصویری بزرگ ضروری بود-دنده خیلی زود عوض میشه(فرهنگ چینی ها)-نمایشگر سیستم ایرکاندیشن کوچیکه-
    اینها ارزیابی من از این خودرو بود با این مقدار کارکرد بدون اغراق و ساده برای کسانی که می خوان خریداری کنن. من اگه الان بخوام ماشین بخرم باز این ماشین رو انتخاب میکنم توی این قیمت.صد در صد.خب کیفیت و عملکرد سراتو قدیم یا مگان 2000یا مزدا یا رنو کلیو (این ها رو خودم داشتم یا تست کردم در زمان داشتن این ماشین )بهتر و با کیفیت ترن ولی اختلاف قیمت اینا در بهترین شرایط نزدیک 40 تا 70 میلیون و بیشتر هستش. حتا جیلی هموطنش هم با اون اختلاف قیمت چیز سرتری نداره به نظر من .اس 300 سایپا با 73 میلیون در برابر این بی کیفیت تره .نسبت به محصولات وطنی هم به هیچ وجه قابل مقایسه نیست شک نکنید.
    من چینی هارو دوس ندارم البته چند بار رفتم چین و خیلی خیلی فرق داره با اون چیزی که ایرانی ها فکر میکنن.بسیار کشور پیشرفته ای هستش. اما سیاست های چین نفرت انگیزه.

    نکته دیگه اینکه متاسفانه نمیدونم اینو چطور توجیه کنم الان خیلی ها منتظرن که ماشین من دچار مشکل بشه تا احساس پیروزی کنن.که ماشین چینی اشغاله در صورتی که خیلی از کسایی که دارنسوال کنید اغلب راضی هستند و بیشتر نارضایتی ها از کسانی است که ماشین چینی هیچ وقت نداشتند.خیلی ها هم حتا ماشین کره ای که چه عرض کنم ماشین چینی هم سوار نشده اند با این وجود اظهار نظرهاشون در حد متخصصین بین المللی است.نمیدونم چرا شاید به خاطر سابقه ذهنی
    اگه در اینترنت در مورد JAC تحقیق کنید این شرکت خیلی رو به پیشرفت بوده در ایتالیا یه دفتر
    مهندسی داره با مهندسین و طراحهای معروف و باسابقه و این یعنی توسعه هدفدار.
    من متعصب نیستم همیشه باید انصاف داشت و صادق بود دوس داشتم ماشینهای وطنی رو سوار میشدم و افتخار میکردم متاسفانه ماشینهای وطنی خیلی افت کرده کیفیتشون و هر روز شمارو به تعمیرگاه میبرن وگرنه هممون خرید ایرانی رو به این چینی ها ترجیح میدادیم الان داخلی ها خیلی عقب افتادن.صدای همه در اومده از این همه بی لیاقتی کاش روزی برسه که محصولات خودمون در سطح بین المللی ظاهر بشن و کاش روزی برسه ماشینها با قیمت اصلیشون تو ایران به فروش برسن تا همه بتونن حداقل ماشینهای مورد علاقشونو سوار بشن.

    1. محمد

      ۲۱ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (154 ديدگاه)

      آرمان عزیز،ازادبیاتت خوشم اومدمعلوم آدم باکلاس وباشخصیتی هستی،نه توهین به کسی،نه تعریف اغراق آمیزونه انتقادات بی جا،درجملاتت ندیدم.موفق باشی

    2. ذبیحیان

      ۲۱ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (116 ديدگاه)

      دقیقا حرفای منو زدین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا