صنعت خودروی کشورمان طی این سالها کاملاً تحت تأثیر برندهای چینی قرار داشته است. تا همین چند سال پیش شاهد مونتاژ خودروهای قابل قبولی همچون نیسان ماکسیما، هیوندای ورنا، آوانته و… بودیم اما هرچه پیشتر میرویم واردات و عرضه محصولات چینی را میبینیم که اکثر آنها نیز پس از مدتی به دلایل مختلف دیگر عرضه نشدهاند.
اما یکی از باسابقهترین برندهای چینی حاضر در کشور ما جک JAC است که با چندین خودروی مختلف توانسته طرفداران گوناگونی را به دست آورد. یکی از محصولات شناخته شده جک برای ما سدان J5 است که بین سالهای ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶ عرضه شد و ما در این نوشتار میخواهیم به بیان مشخصات، مزایا و معایب این خودرو به ویژه برای خریداران خودروهای کارکرده بپردازیم. پس حتماً با ما همراه باشید.
طراحی ظاهری جک J5
در بین سدان های متوسط بازار کشورمان، جک J5 یکی از هماهنگترین طراحیهای ظاهری را دارد. این خودرو توسط شرکت مشهور پینین فارینا طراحی شده و میتوان آن را زیبا دانست. در بخش جلو چراغهای کشیده و جلوپنجرهای هماهنگ دیده میشوند که اگرچه هیجانانگیز نیستند اما حداقل چشمها را اذیت نمیکنند. در پروفایل جانبی نیز خط شانه پر رنگی دیده میشود که از یکنواختی این بخش میکاهد. نمای عقب شاید بحثبرانگیزتر از سایر نقاط بدنه باشد اما علیرغم وجود برخی کاستیها هنوز هم میتوان آن را قابلقبول دانست. در کل باید گفت J5 یک سدان با ظاهر خوب نسبت به سایر خودروهایی است که طی این سالها در خیابانها دیدهایم.
طراحی داخلی جک J5
وقتی وارد کابین شوید طراحیای را خواهید دید که دنبالهروی بدنه است. بخش داخلی J5 از طراحی مدرنتری نسبت به تولیدات داخلی سود میبرد و از جمله ویژگیهای آن میتوان به فرمان و پشت آمپرهای اسپرت اشاره کرد. البته شاید طراحی ورودیهای هوای J5 سؤالبرانگیز باشد و از زیبایی کابین بکاهد ولی در کل نقص چندانی به طراحی این بخش وارد نیست هرچند که نمیتوان آن را برجسته و بهیادماندنی توصیف کرد. نقطهضعف اصلی J5 در این بخش به کیفیت متریال بکار رفته مربوط میشود که در درازمدت باعث به سر و صدا افتادن کابین خواهد شد.
جدای از این موارد فضای کافی برای چهار سرنشین وجود دارد و صندوق بار نیز نیازهای یک خانواده متوسط را رفع خواهد کرد. در مجموع طراحی و کیفیت کابین این سدان چینی برای خریداران قابلقبول به نظر میرسد هرچند در زمانهای که همه خودروها از برخی عناصر مدرن همچون نمایشگرهای بزرگ استفاده میکنند، نبود این ویژگی یک نقطهضعف به حساب میآید.
پیشرانه و گیربکس جک J5
این سدان چینی در ابتدا با پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری که قدرت ۱۱۱ اسب بخاری و گشتاور ۱۴۶ نیوتون متری داشت روانه بازار شد اما کرمان موتور بعدها عمده تمرکز خود را روی نسخه اتوماتیک J5 که پیشرانه قویتری هم دارد گذاشت. در دل نسخه اتوماتیک این خودرو پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری ساخت میتسوبیشی قرار میگیرد که خروجی ۱۴۰ اسبی و گشتاور ۱۶۵ نیوتون متری تولید میکند. این پیشرانه با گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک همکاری دارد.
پیشرانه J5 از نظر قدرت و گشتاور کمبود خاصی ندارد اما گیربکس ۴ سرعته آن نمیتواند انتظارات را برآورده کند و به همین خاطر شاهد افت شتاب گیری خودرو خواهید بود. نکته دیگر نیز به مصرف سوخت خودرو به ویژه در نسخههای اتوماتیک مربوط میشود که بالاتر از آن چیزی خواهد بود که تصور میکنید. در مجموع پیشرانه J5 را میتوان بادوام و خوب برشمرد هرچند عدم وجود گیربکس اتوماتیک بهروز و با تعداد دندههای بیشتر جزو معایب آن هستند. در جدول زیر مشخصات فنی نسخه اتوماتیک J5 خدمت شما عزیزان ارائه شده است:
حجم موتور (سیسی) | ۱۸۳۴ |
استاندارد آلایندگی | Euro IV (یورو ۴) |
حداکثر قدرت (HP/RPM) | ۱۴۰ اسب بخار در دور موتور ۶۵۰۰ دور در دقیقه |
حداکثر گشتاور (NM/RPM) | ۱۶۵ نیوتن متر در طیف دور موتوری ۵۰۰۰ دور در دقیقه |
جعبهدنده | ۴ سرعته اتوماتیک جلو، Tip Tronic |
سیستم فرمان | چرخ دنده شانهای (Rack & Pinion)، کمک هیدرولیکی |
سیستم ترمز | جلو دیسک دو جداره با قابلیت تهویه و خنک شونده، عقب دیسک – مجهز به ترمز ضد قفل (A.B.S) چهار کاناله (تمامی چرخها) – قابلیت توزیع هوشمند نیروی ترمزی بر حسب وزن و بار (E.B.D) |
سیستم تعلیق | جلو، فنر حلقوی با ستون مک فرسون – عقب فنر حلقوی و اتصال جناقی دوبل مستقل |
حجم مخزن سوخت (لیتر) | ۵۵ |
حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت) | ۱۷۵ |
سایز چرخها | مجهز به رینگ ۱۶ اینچ آلومینیومی |
طول خودرو (میلیمتر) | ۴۵۹۰ |
عرض خودرو (میلیمتر) | ۱۷۶۵ |
ارتفاع خودرو (میلیمتر) | ۱۴۶۵ |
فاصله دو محور (میلیمتر) | ۲۷۱۰ |
وزن خالص (کیلوگرم) | ۱۳۵۵ |
امکانات و تجهیزات جک J5
J5 در زمان معرفی اولیه که به حدود ۱۰ سال پیش بازمیگردد از امکانات قابل قبولی سود میبرد اما شاید فقدان برخی موارد همچون نمایشگر لمسی باعث شود این خودرو در مقابل رقبای بهروزتر خود کم بیاورد اما بااینحال هنوز هم J5 را از نظر تجهیزات و امکانات میتوان خودروی خوبی دانست. در ادامه تجهیزات و امکانات این خودرو ذکر شدهاند:
کیسه هوای راننده و سرنشین جلو |
صندلی جلو با قابلیت تنظیم در ۸ جهت |
تنظیم دستی پشتسری |
سیستم کنترل باد لاستیکها TPMS |
کنترل سیستم پخش روی غربیلک فرمان |
سیستم خنککننده روغن گیربکس اتوماتیک |
کمربند ایمنی سرنشینان جلو پیش کشنده |
کمربند ایمنی سرنشینان عقب |
کمربند ایمنی با تنظیم ارتفاع |
سیستم ضد سرقت |
قفل ایمنی کودک |
ترمز ABS و EBD |
چراغ مه شکن جلو و عقب |
چراغخطر لادری (چهار درب) |
رینگ اسپورت آلومینیومی |
چراغ جلو و عقب هالوژن |
شیشهبالابر جلو و عقب برقی |
آینه جانبی برقی |
صندلی و روکش فرمان چرمی |
سیستم رادیوپخش MP3/CD/USB با ۴ باند |
تنظیم نور صفحه کیلومتر |
آنتن شیشهای |
آینه جانبی دارای گرمکن |
تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو |
فرمان هیدرولیک با قابلیت تنظیم ارتفاع |
قیمت جک J5
همانگونه که گفته شد این خودرو از سال ۱۳۹۶ به بعد عرضه نمیشود و به همین خاطر نمیتوان نمونههای صفرکیلومتر آن را پیدا کرد؛ اما با گشتوگذار در میان آگهیهای موجود باید دانست برای خرید نسخه اتوماتیک J5 باید بودجهای حدود ۳۵۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان را بسته به مدل و کارکرد خودرو کنار بگذارید.
رقبای جک J5
این سدان چینی در بخشی از بازار قرار گرفته است که رقبای زیادی برای کسب سهم و جلب نظر خریداران رقابت میکنند. از جمله رقبای این خودرو میتوان به تندر ۹۰، دنا پلاس اتوماتیک، برلیانس H330، فاو بسترن b50، ام وی ام ۵۵۰ و… اشاره کرد. مقایسه مفصل این خودروها با یکدیگر در این نوشتار نمیگنجد اما بهطورکلی باید دانست خودروهای تولید داخل از مزیتهایی همچون بازار فروش دستدوم بهتر و فراوانی قطعات یدکی و خدمات برخوردار هستند درحالیکه محصولات چینی معمولاً با مشکل کمبود قطعات یدکی و افت قیمت دستوپنجه نرم میکنند. به همین خاطر بهتر است در خرید خودروی دستدوم به اولویتهای خود و اینکه تا چند سال خودرو را نگهداری خواهید کرد فکر کنید.
مزایا و معایب جک J5
همانطور که گفتیم از جمله مزایای این خودرو میتوان به طراحی خوب، پیشرانه بادوام و قوی، فضای کابین جادار برای خانوادههای کمجمعیت و ایمنی مناسب اشاره کرد. در مقابل جک J5 معایبی هم دارد که شامل متریال نه چندان باکیفیت کابین، گیربکس قدیمی و کند، مصرف سوخت نسبتاً بالا، کمبود قطعات و لوازمیدکی میشود.
نقاط قوت | نقاط ضعف |
طراحی ظاهری خوب | متریال بیکیفیت کابین |
پیشرانه بادوام و قوی | گیربکس قدیمی و کند |
فضای کابین جادار | مصرف سوخت بالا |
ایمنی مناسب | کمبود قطعات یدکی |
جمعبندی
جک J5 سدان را میتوان یکی از گزینههای خوب چند سال اخیر برای بازار داخلی دانست هرچند که این خودرو دیگر عرضه نمیشود. همین مشکل گریبان گیر اکثر خودروهای چینی در کشورمان است. این دسته از خودروها از همان ابتدای عرضه نیز به خاطر محدودیتهای شبکههای نمایندگی دارای مشکلاتی در زمینه تأمین قطعات و لوازمیدکی هستند و با قطع عرضه این مشکل حادتر نیز خواهد شد. نکته دیگر به افت قیمت و بازار فروش بدتر خودروهای چینی نسبت به خودروهای داخلی مربوط میشود و اگر به دنبال خرید J5 هستید حتماً باید به این نکات توجه داشته باشید. اگر خودروی خود را زود عوض میکنید و دنبال دردسرهای پیدا کردن قطعات یدکی نیستید شاید بهتر باشد نگاهی به خودروهای دیگر همچون تندر یا دنا داشته باشید.
توضیح: این مطلب به روزرسانی شده است.
روزبه
۲۱ دی ۱۳۹۳ادمین عزیز یه سوال در مورد جی۵ اتومات دارم . یکی از دوستام تازه تحویل گرفته و میگه وقتی سرعت به ۱۴۰ میرسه انگار ماشین دیگه بیشتر نمیره یعنی میگه یه دفعه دور موتور افت میکنه و سرعت خودرو کاهش پیدا میکنه، وقتی دوباره گاز میدی مجددا سرعت تا ۱۴۰ میاد بالا و باز همین اتفاق می افته. این قضیه در هر دو حالت اتومات و manual وجود داره یعنی انگار موتور خودرو از این بیشتر نمیره یا تنظیم شده که نره
علیرضا
۲۱ دی ۱۳۹۳سلام، اینچنین نیست و اگه حواست به کیلومتر وآژیر اخطار که رو ۱۲۰ تنظیم شده نباشه، به سادگیسرعتت به ۱۷۰ میرسه، که البته بطور ملموسی ماشین میل به افزایش سرعت بیشتر داره که من یکی جرات نکردم بیشتر برم.
موفق باشید
مهدی فدایی
۲۱ دی ۱۳۹۳سلام
دوست عزیز شما روی خودروتون کروز کنترل گذاشتید؟
چون چند وقت پیش یه بنده خدایی که کروز گذاشته بود این مشکل براش پیش اومده بود.
اگه اینطور هست فقط باید گزینه ی محدود سازی سرعت حذف بشه
مهران
۲۲ دی ۱۳۹۳من 170 تا باهاش رفتم بدون هیچ مشکلی.بیشتر ترسیدم گاز بدم از دوربین پلیس.تا 120 تا که اصلا احساس نمیکنی ماشین سرعت داره فکر میکنی 70 تا داره میره.حدس میزنم تا200 رو راحت بره.البته من هرگز چنین ریسکس نمیکنم و نخواهم کرد
میلاد
۲۱ دی ۱۳۹۳این ماشین موتورش میتسوبیشی و 1800 سی سی است و آپشنهای خوبی هم داره با این پول اگه کسی میتونه بهتر پیدا کنه بخره موتور ژاپنیه طراحیشم جدیده الان هرماشینی بخوای با این مشخصات بخری باید خیلی بیشتر پول بدی و در مورد چینی بودنش باید بگم محصولات اپل هم چینیه اما از نظر کیفیت بالاترینه الان تو دنیا موفق باشید
پژمان
۲۱ دی ۱۳۹۳با تشکر از گفتار زیبا و منطقی اقا ارمان . اقای SANMARTIN من قبل از خرید جک یه لیفان داشتم سفید با کمال ناباوری ظرف 24 ساعت فروخته شد این جوری هم که شما میگید نیست اگر قیمت رو پرتو پلا نگین نمیگم یک روزه ولی سریع فروخته میشه عامل رنگ خیلی تو ایران مهمه مثلا خودرو من سفیدبود یک روزه و خودرو برادر خانمم قهوه ای لیزری سه روزه فروخته شده مطما باشید سریعتر از خودرو های خارجی فروخته میشه با تشکر
علیرضا
۲۱ دی ۱۳۹۳سلام دوستان
یه نکته جالبی که هنگام گشت زدن تو سایر صفحات این سایت به چشمم خورد، این که جنابsunmartin تقریبا در مورد بیشتر خودروهای چینی اظهار نظر کرده و آنها را کوبیده و اما به طرز جالبی در صفحات مربوط به خودروهای چینی سایپا به تعریف و تمجید پرداخته است. عجیبه نه؟
ذبیحیان
۲۱ دی ۱۳۹۳بچه ها امروز ماشینمو پیش صافکار و مکانیک بردم تا نظر اونارو در مورد جی 5 بشنوم وقتی ماشینو دیدن از شاستی محکم و موتور جمع و جور اون حرفای زیادی بهم زدن من به شخصه با قاطعیت تمام بهتون میگم این ماشین تو رنج قیمت بهترین شک نکنین.
ذبیحیان
۲۱ دی ۱۳۹۳در ضمن باید به عرضتون برسونم این ماشین بسیار بازار خوبی داره تو این چند روز چندین مشتری واس خرید باهام صحبت کردن.
رضا3
۲۱ دی ۱۳۹۳این ماشین لذت رانندگى وصف ناپذیرى داره من که خیلى راضى ام مزایاش واقعا زیاده. اما در هر حال معایب هم داره عده اى از دوستان میگن شاید هنر رانندگى با اتومات رو ندارین در حالى که واقعا این طورى نیست این ماشین کشش در سبقت و سربالاییش ضعیفه چه بخوایم چه نخوایم. صرو صداشم واقعا از درب و پنجره به مرور میاد ولى من خودم این ماشینو سه سال واسه خودم تعریف کردم مطمئنم سه سالو راحت جواب میده همین مقدار از یه ماشین 50میلیونى واقعا واسه من کافیه. یه سمند ال ایکس صفرشو تو اداره داریم امروز صداى عجیب قژ قژ از فرمونش در حال چرخش میومد همکارمون میگفت کمتر از یک سال جعبه فرمونش پوکیده. حالا با این حساب نباید از جک فرارى ساخت این ماشین در حد خودش خوبه. اقاى پینار که میفرماین بالا تر از چهل هزار تا ایرادات شروع میشه خوب چیز غریبى نیست به هر حال ماشین 50تومنى استهلاکم داره دیگه. مگه میخواین این ماشینو ده سال برونین بعده سه سال با ده پونزده تومن افت قیمت میفروشیم یه خودروى جدید میخریم
البته که برندهاى معتبر هم استهلاک دارن. لذا فکرتون به لذت رانندگى باشه. معایب رو بحث کنین اما ذهنتونو درگیرش نکنین حساسیت زیادى لذت رو سلب میکنه. مدت کوتاه و فانى عمر ادمى ارزش این رو نداره که یه ماشینى رو سالیان سال نگه داشت و به خاطر افت کیفیتش ناراحت بود.شاد زندگى بکنیم و از داشته هامون لذت ببریم خدا براى بعد هم بزرگ و کریمه. یا حق
فرهاد تبریزی
۲۱ دی ۱۳۹۳با سلام خدمت دوستان عزیز مخصوصا آقا رضا 3 که واقعا هرچی تا حالا گفتن منطقی و خارج از هر گونه طرفداری و تخریب بوده…
من خودم تقریبا 22 روز میشه تحویل گرفتم دنده ایشو و 600کیلومتر باهاش رانندگی کردم میخوام مختصری از تجربیاتمو بگم
ماشین از لحاظ رخ واقعا عالی هستش .من احساس میکنم یه کم صدای موتور زیاد میاد تو کابین که یه کم اذیت میکنه(به طور محسوس)ماشین شتابش خوبه ولی مثلا میبینی سرعت ماشین 20 هستش و دور موتور تو 1.5 میدی دنده 2 ماشین اون شتابو نداره که احساس کنی ماشین به خوبی شتاب میگیره ولی وقتی دور موتور به 2.5 میرسه شتابش خودشو نشون میده.یه کم که سیستم تعلیقش یه کم خشکه….
ولی من روی هم رفته واقعا از انتخابم راضی هستم و لذت میبرم از رانندگی
موفق باشید
رضا3
۲۱ دی ۱۳۹۳برادر فرهاد شما لطف دارین انشالله که با ماشینتون به سلامتى و خوشى سپرى کنین
فرهاد تبریزی
۲۱ دی ۱۳۹۳با تشکر از اقا رضای گل .شما هم همینطور
sunmartin
۲۲ دی ۱۳۹۳من اونچه که بنظرم درست بود گفتم اختلاف نظر در مورد خودروهای چینی طبیعی هست اما واقعیت جامعه ،نمایشگاه دار،بازاری،کارمند ،بورسی،و مصرف کننده اینه که بیشتر گروه های مردم بسمت خودروی چینی نمیرن دلیلشم واضح و مشخص هست اگر در مورد اون خودروی چینی که بنده گفتم تقریبا بنظر میرسه کیفیت بهتری نسبت به سایر چینی ها داشته باشه دو علت داشت
1)این خودرو توسط سایپا و خودروی بعدی توسط پارس خودرو مونتاژ میسد که کیفیت مونتاژ و رنگ قابل قبولی بخصوص پارس خودرو داره
2)بدلبل عرضه این دو خودروی چینی توسط پارس خودرو و سایپا متعاقبا خدمات پس از فروش گسترده تر (توجه کنید گسترده تر و نه بهتر) داره
3)بازار فروش ابن دو خودرو به دلایل بالا بیشتر و بهتر از سایر چینی هاست
4)در خود چین در رنکینگ بسیار بهتری نسبت به لیفان چری و جک قرار گرقته و جزو شرکت هایی هستند که با bmw و مزدا همکاری دارند ،البته تمام مطالب فوق اگه قیمت نهایی این دو خودرو غیر کارشناسی واقعی باشه و گران فروشی بشه 100% کسی به سمتش برای خرید نمیرود
علیرضا
۲۲ دی ۱۳۹۳آقای سان مارتین دوستی دارم که لیفان 620 رو با 1500 کیلومتر کارکرد به قیمت 46 میلیون تومان فروخته بود و برای فروش کوچکترین معطلی نداشت. همه ما میدونیم که با گسترش خودرو های چینی مردم با اونا بیشتر آشنا شدند و طبعا نظرات منفی در مورد اونا داره کمرنگ تر میشه. در کنار اون خدمات پس از فروش اونا هم داره روز به روز بیشتر میشه و الان دیگه همه مردم دارن به این نتیجه میرسن که خودروی چینی هر چیزی که باشه قطعا از ایرانیا بهتره. در نتیجه بازار فروش اونا هم روز به روز گسترده تر میشه. من دوستانی دارم که توی شهرشون نمایندگی کرمان موتور وجود نداره. اما اونا برای خرید لیفان به یه شهر دیگه میرن تا خودرویی جدید و با امکانات داشته باشن.
اما در مورد نظرات اخیرتون که متاسفانه طبق معمول بوی افراط و تفریط از اونا به مشام میرسه. شما مدتی دلباخته جک بودید و بدون منطق ازش دفاع میکردین. اما الان با دیدن ایراداتش (که قطعا توی هر خودرویی نسبت به قیمتش کم و زیاد وجود داره) ازش دلسرد شدین و همه جا از خودرو های چینی بدگویی می کنین و حتی خودروهایی بسیار با کیفیتی مثل ام جی رو هم از این بحث مستثنی نمیدونین. اما در مورد این خودروی جدید که چشم شما رو گرفته اول از همه من واقعا امیدوارم که خودروی خوب و با کیفیتی باشه و بتونه توی بازار سرد و کم تنوع ایران کمی تنوع ایجاد کنه. اما نباید در نظر گرفت که هیچ ارزونی بی حکمت نیست و این خودروی جدید حداقل روی کاغذ حرف زیادی برای گفتن نداره. موتور 107 اسب بخاری اونم از طرف چینی هایی که موتور های 140 اسب بخاریشون زور زیادی نداره کمی آدم رو نگران می کنه. کیفیت داشبورد و اجزای داخلیش با ارفاق زیاد می تونه به خودرویی مثل 206 برسه که قیمتی پایین تر از اون داره. و نمای بیرونیش هم در جلو کپی بچه گانه ای از BMW و در عقب بسیار نامناسب و نا همگون است. از نظر امکانات هم چیزی بیشتر از سمند و 206 خومون نداره. پس چطور ممکنه اینقدر که ازش تعریف می کنین عالی باشه؟ به نظر من که روی کاغذ اصلا نمی تونه با رقیب نمونه دستیش که لیفان 620 باشه رقابت کنه.
من بهتون توصیه می کنم برای اینکه باز هم از انتخابی که کردین پشیمون و سرخورده نشین صبر کنین تا این خودرو وارد بشه، به تولید برسه و به دست مصرف کننده نهایی برسه تا عیب و ایراداتش و همچنین نقاط قوتش مشخص بشه. اون زمان تازه میشه یک انتخاب درست و منطقی داشت.
لازم به ذکره که خودروی S300 هم توی چین جزو خودروهای چینی پرفروشه و توسط سایپا عرضه و ارائه میشه. اما این ها هیچ کدوم از این نکته چیزی رو کم نمی کنه که این خودرو واقعا بد و نامناسب باشه.
مجتبي
۲۲ دی ۱۳۹۳با سلام
دوستان یادمه اون موقعی که ماشین رو ثبت نام میکردم روزی چند نفر می آمدن و شروع میکردن به بد و بیراه گفتن به کرمان موتور و اینکه چقد در تحویل تاخیر داره و همه رو نصیحت میکردن که تو رو خدا ثبت نام نکنید و برید از بازار نقد بخرید و گله و شکایت ولی من با توجه به اختلاف قیمت 4 میلیونی شهریور با نا امیدی برای تحویل دی ثبت نام کردم و خدا خدا میکردم واسه شب عید تحویل بدن اصلا هم به سلیت کرمان موتور واسه پیگیری مراجعه نکردم تا اینکه دیروز در کمال نا باوری تماس گرفتن و گفتن که خودرو آماده تحویل است خواستم بگویم و قبلا هم گفته ام اکثر نظر دوستان احساسی است و با کوچکترین چیزی متاسفانه عوض میشود در هر صورت یه سوال داشتم از دوستان کسی میدونه اداره تحویل اصلی کرمان موتور در تهران کجاست به من یه ادرس دادن میخوام بدونم آیا اسن اداره اصلی هست یا نه کیلومتر 4 جاده قدیم ، بعد از پل شیرپاستوریزه ، جنب بازار استیل ایران ، کوچه شهید یسلیانی ممنون اگه کسی میدونه جواب بده
علیرضا
۲۲ دی ۱۳۹۳دوست عزیز مبارکتدن باشه. کرمان موتور دو تا اداره تحویل داره. کیلومتر 4 جاده قدیم و کیلومتر 16 جاده مخصوص. الیته کیلومتر 16 اصلی تر و بزرگتره. اما چون اونجا گاهی اوقات جا کم میارن از کیلومتر 4 هم تحویل میدن.
محمد
۲۲ دی ۱۳۹۳البته من شنیدم یعنی توسایت نمایندگی کرمان موتور(1732)خوندم که ماشین هایی که نیازبه تعمیر و….دارندمی برن کیلومتر4،البته من میگم دروغه ولی موقع تحویل خوب همه چیز را چک کن بعد اسنادرا امضا کن و ماشین را تحویل بگیر.
این هم بحث ومجادله مشتری با نمایندگی کرمان موتور:
سلام *لطفا کمکم کنید* *کسی از مرکز شماره ۲ ماشینش گرفته*
خودرو بنده ۲۰ آذر سند خورده و با شرکت تماس گرفتم گفتند ۲۵ آذر به احتمال زیاد تحویل میشه ولی خودرو شما به اداره تحویل شماره ۲ رفته که کیلومتر ۴ جاده قدیم کرجه بنده دیرو ۲۵ام رفتم اونجا دیدم زده
تعمیرگاه شماره ۳ کرمان موتور و پارکینگ تحویل نیست اصلا و دور برش همه ضایعات فروشی وآهن فروشی بود خلاصه پرسیدم پارکینگ ماشینا کجاست گفتند اونور خیابون تعجب کردم رفتم این ور اون ور گشتم چیزی ندیدم یکی پرسید چی کار دارین شما گفتم با مسئول تحویلتون میخواستم صحبت کنم.
یه آقای جونی رو نشن داد رفتم پیشش پرسیدم پس کو پارکینگتون گفت اونور خیابون گفتم نشون میدین
دیدم حالا داره اونور جاده قدیم رو نشون میده گفتم اینکه خیابون نیست جادس. بعد گفتم میشه برم اونجا گفت اجازه ندارین گفتم میخوام برم ببینم انبار ماشینتون کجاس گفت نه،وهی پیچوند. رفتم پیش رئیس مرکز ایشان هم همینطور پیچوند. شک کردم بدجور امروز از صبح تو گوگل ارتس هرچی گشتم پارکینگی او نزدیک ندیدم. ولی پارینگ مرکز شماره یک قشنگ از تصویر هوایی خط کشی زمینشم معلومه. با تصویرایی که تو اینترنت از کرمان موتور هست شک کردم ماشینم مشکلی داره میخوان رفع و رجوش کنن دارن می پیچونن.
میگم من حق دارم ۵۰ میلیون پول دادم ماشینم ببینم یا پارکینگتون حد اقل از بیرون میگن نمیشه.
زنگزدم امور مشتریان اونجا هم همینو گفتن ولی ظاهر شماره ۲ فقط صافکاری و تعمیرگاه نه پارکینگ تحویل. بعد چه معنی داره ماشین صفر از یه پارکینگ به اینجا دوبار منتقل بشه موضوع تازه خیلی مشکوک تر از ایناس خلاصه گفتم.
این هم جوابیه شرکت:
دوست عزیز
با سلام
جایی که رفتید هم تعمیرگاه و هم اداره تحویل است.
در قسمت چپ حیاط ورودی بخشی است که مربوط به تحویل خودرو هاست.
شما خودرویتان را تحویل بگیرید و اگر مساله ای بود،نماینده کرمان موتور آنجا مستقر است.
بدلیل حجم بالای خودروهای تحویلی ،تعدادی از خودرو ها آنجا تحویل داده می شود.
مجدداً مشتری :
سلام
اون قسمت حیاط که فرمودین کلا ۳ تا ماشین جا میشه، اون سه تا رو هم می تونن شماره یک تحویل بدن.
اگه ریگی تو کفششون نباشه نمی ترسیدن پارکینگ و نشون می دادن.
خیلی راحت رئیس مرکز داره ذهن من رو واسه اینکه احتمال داره ماشینمم مشکل داشته و داره درست میشه آماده میکنه و میگه شایدم ماشین ایرادی داشته باشه ولی درست میکنن. *رنگ کوره ای میزنن*.
مگه ما پول پاره دادیم. که ماشین تو اوراقچی تحویل بگیریم
جوابیه شرکت:
با سلام
اگر شما مغازه دار باشید،به هر مشتری که برای دریافت خدمات از شما می آید ،انبار کالایتان و اجناستان را نشان می دهید؟؟؟؟؟بسیاری از مسائل ممکن است بوجود بیاید و اولین آن حفظ امنیت است.لطفا قبل از قضاوت خودتان را جای طرف مقابل بگذارید.
جهت اطلاع شما ،آن مرکز روزانه بین ۳۰ تا ۴۰ دستگاه خودرو تحویل میدهد.
بازهم میگم :اولاً مبارکت باشه وبد به دلت راه نده ولی هرکجا تحویل دادن خوب همه چیز را چک کن بعد تحویل بگیر.
هنگام تحویل خودروهای صفر کیلومتر به موارد زیر توجه کنید:
۱.بدنه خودرو رو کامل ببینید که تو بارگیری یا جا به جایی ضربه یا تو رفتگی ایجاد نشده باشه.
۲.ادوات داخل خودرو همچنین نشان دهنده های صفحه کیلومتر.
۳.لوازم اضافی مثل جعبه ابزار-مثلث احتیاط-جک-زاپاس-کلید دوم رو چک کنید.
۴.تمامی چراغ های ماشین رو روشن کنید چک کنید.
۵.موتور خودرو رو بازدید کنید.
۶.کولر خودرو رو هم حتما چک کنید.
۷.چراغ ها رو حتما چک کنید که ترک یا شکستگی نداشته باشه.
۸.هرگونه مدرک ( سند-کارت ماشین-بیمه نامه-کارت سوخت-کارت گارانتی-کارت طلایی-کارت امداد) رو تحویل بگیرید.
۹.مدارک هر خودرو نهایت تا ۳ هفته بعد از تحویل خودرو به طور کامل باید به دست صاحب خودرو رسیده باشه.
۱۰.توجه داشته باشید اگر شما ماشینتون رو از شرکت یا نمایندگی بیرون اوردین و موردی رو مشاهده کردین
کسی پاسخگوی شما نخواهد بود پس نهایت دقت رو داشته باشید.
در مورد افرادی که خودروهای خارجی وارداتی خریداری میکنن به غیر از بند ۹ موارد بالابقیه موارد رو شامل میشن به علاوه نکات زیر:
۱.برگ ترخیص از گمرگ رو حتما دریافت کنید( تاریخ ورود خودرو به گمرگ کشور رو چک کنید).
۲.توجه داشته باشید خودروی شما به دلیل مسافتی که از کشور سازنده طی میکنه بیشتر نقاط بنده با موم پوشیده شده تا بدنه دچار خط و خش نشه.
۳.لوازم اضافی خودروهای وارداتی توسط افراد برخی شرکت ه و افراد سودجو از روی خودرو برداشته میشه و با قیمت های گزاف به صورت آپشن های اصافی و لوازم جانبی به مشتری فروخته میشه توجه داشته باشین قبل از خرید خودرو از تمام لوازمی که همراهش هست اطمینان پیدا کنید.
میتونید از سایت هر شرکت اطلاع پیدا کنید.
۴.خرید و فروش انواع خودروهایی که با پلاک گذر موقت تردد دارن ممنوع هست و فقط شخص وارد کننده اجازه رانندگی با ماشین خودش رو داره. اگر هم جایی دیدن تبلیغ کردن توجه نکنید چون در صورت خریدن این نوع خودروها هنگام تمدید و یا تصادف و هرموردی دیگه که پای پلیس راهور وسط بیاد تمام مشکلات بر عهده شما خواهد بود.
reza
۲۲ دی ۱۳۹۳با سلام خدمت دوستان من از ماهها پیش اطلاعات این سایتو خوندم و میدونم آقای سان مارتین در بعضی اوقات به تخریب این ماشین پرداخته گاهی با عنوان کیفیت پایین رنگ گاهی با عنوان سر و صدای کابین گاهی با عنوان کیفیت پایین قطعات و حالا با عنوان بازار بد برای فروش خودرو چند بار هم وقتی با واکنش دوستان این پیچ مواجه شده تصمیم گرفته بره و دیگه نیاد اما باز هم اومده و به تخریب این خودرو به نحوی جدید ادامه داده آقای سان مارتین همه ما متوجه شدیم چه آشغالی خریدیم لطفا دیگه از اطلاع رسانی دست بر دار و کمی استراحت کن آقای پینار عزیز در کامنت قبلی از شما خواستم اشکالاتو در کارکرد 41 هزار عنوان کنید تا از تجربه شما استفاده کنیم اما شما همچنان میگین اشکالاتی بوجود آمده که کمکی به کسی نمیکنه در ضمن ماشین شما دنده ای هست و گفتن ایرادات توی کارکرد 41 هزار مناسب دنده ای سوارهاست چون تعمیر و نگهداری اتومات با دنده ای متفاوته با تشکر
عباس
۲۲ دی ۱۳۹۳آقا مجتبی اونجا نمایندگی مرکزی شماره 3 هست
ذبیحیان
۲۲ دی ۱۳۹۳دوستان چگونه جریمه دیرکرد باید بگیریم؟
لطفا راهنمایی کنین 17 روز دیرکرد دارم.
محمد
۲۲ دی ۱۳۹۳خودشون محاسبه می کنند90 روز بعد از تحویل خودرو،به شماره حساب شباکه قبلاً به نمایندگی داده اید واریز میکنند(روزی23000تومان).اگرشماره به نمایندگی نداده اید برو بهشون بده.
مجتبی
۲۲ دی ۱۳۹۳دوستان به مقاله ای که در سایت معتبر ذیل اومده دقت کنید و بعد خرید را مطابق مبلغ پولی که دارید تنظیم و خرید را انجام بدید من چهار ماهه که این ماشینو دارم و راضی هستم و فکر میکنم مزایای ان بسیار بیشتر از معایبش است
ماشین دوست داشتنی است و قابل قیاس با با ماشینهای داخلی و همردیف چینی خود نیست
http://8pic.ir/viewer.php?file=zzy6nxc1l61se5t5vvow.jpg
sunmartin
۲۲ دی ۱۳۹۳رضا روی سخنم با شماست شما هرگز در جایگاهی نیستی که برای من تعیین تکلیف کنی که چه کامنی بدم و چه کامنتی ندم هرکسی در ابراز عقیده شخصی و دیدش نسبت به زندگی و اجتماع کار شغل و …متفاوت هست پس لزوما کیفیتی که شما به مذاقتون عالی اومده در مورد خودروهای چینی در مورد من صدق نمیکنه شاید شما احساس میکنی که خرید خوب و معقولی انجام دادی و شکایتی از شتاب کم مصرف بالا کی4یت پایین قطعات کیفیت رنگ ابتدایی و نبود قطعات نداری در عوض من با دید دیگری به این اشکالات بررسی میکنم و نظر خودم میگم
Ilyar
۲۲ دی ۱۳۹۳زیاد خودت را ناراحت نکن. .. کسی که در عرض یک ماه جلوبندی ماشین رو داغون میکنه ، اونم فقط برای اینکه عده ای بیان ازش به به چه چه بگن و خودشو عقل کل پیج بدونه و به راحتی به دیگران توهین کنه و تعیین و تکلیف بکنه ؛ بیشتر از این هم انتظار نمیره.
Farhad.A.M
۲۲ دی ۱۳۹۳جناب sunmartin شما ظاهرا نتونستی از این ماشین کاسبی کنی حالا شاکی هستی؟یه نگاه به آگهی های تجاریت تو صفحات قبل بنداز, در ضمن خودرو من 6500 کارکرد مصرف الان داخل شهر کمتراز 10 لیتر در 100 کیلوکتر,ماشین نرم تر شده و اصلا مشکلی تو شتاب نداره.
ذبیحیان
۲۲ دی ۱۳۹۳آقای Sunmartin خوشت نمیاد عوضش کن چرا میای اینجا افکار مردمو خراب میکنی. الان خود من بسیار از این ماشین راضی هستم شاید بعد از مدتی دلمو بزنه اون وقت میفروشم یه ماشین دیگه میخرم این دیگه دعوا نداره که. اون ماشینای نرمی که شما میگین مال اوایل دهه 80 بود مثل دوو سیلو، ریو، پروتون الان همه ماشینای صفر کیلومتر مثل همن یه مقدار خشکن.
سیستم تعلیق این ماشین تو قسمت عقب از فنر لول استفاده شده برخلاف پژو و 206 و ام وی ام که این خودش یه مزیت به حساب میاد یعنی ماشین همیشه در حال بازیه.
ذبیحیان
۲۲ دی ۱۳۹۳روز تحویل خوب دقت نکردم یکی از پشت سری صندلی ها مال لیفان مدلش کلا فرق میکنه سر جاشم خوب نمیشینه رخ صندلی خیلی خراب شده رفتم نمایندگی گفتم، اگه عوض نکنن مجبورم یه دعوای حسابی باهاشون کنم ای کاش اون روز خوب نگاه میکردم.
رضا3
۲۲ دی ۱۳۹۳دانشمند زیاد خوشحال نشو کامنتارو خوب دقت کن منظورش من نبودم rezaانگلیسى بود.ادم چقد باید تهى باشه که با یه کامنت غیر مرتبط انقدر خوشحال بشه. سفید برفى بتاز
نوید
۲۲ دی ۱۳۹۳با سلام خدمت دوستان
لطفا کمتر به هم ایراد بگیرید. به اعصابتون کمی بیشتر مسلط باشید.
دوستان لطفا راهنمایی کنید:
من ماشین رو مهرماه تحویل گرفتم. اتوماته؛ از اول موتور ماشین بد کار میکرد و لرزش داشت. نمایندگی که ماشین رو تحویل گرفتم(خیاط زاده- اهواز) و نمایندگی میر خداوندی رشت که ماشین رو برای سرویس اولیه پیشششون بردم گفتن لرزش موتور بخاطر کیفیت نامناسب بنزینه. در ضمن این لرزش در هر دو نوع بنزین سوپر و معولی وجود داره. کیلومتر ماشین در حال حاضر 7000 هستش. ماشین رو برم نمایندگی دیگری در اهواز(زیبایی- اعتدالی) انژکتور ماشین رو چک کردن وگفتن پاشش دو انژورکتور کمه. دیروز ریل کامل انژکتور رو تعویض کردن ولی متاسفانه ماشین هنوز لرزش موتور داره. شمع ها رو هم بازدید کردن و گفتن دو تا از شمع ها بخاطر خرابی انژکتور سوخته, شمع ها رو هم کامل عوض کردن و این یکی مشمولگارنتی نبود, متاسفانه هنوز موتور لرزش داره. استاد کار فنی نمایندگی خیلی چیزهای دیگه رو هم چک کرده ولی هنوز موتور ماشین لرزش داره و دور موتور هم با دیاگ مشخصه که بین 780 تا 940rpm نوسانیه.
دوستان فنی لطفا نظر بدن
با تشکر
واقع بین
۲۲ دی ۱۳۹۳دوستان سلام همینطور که میبینید من خیلی کم میام اینجا ولی بعضی وقتها لازم میدونم بیام ویه نظر کوتاه بدم من قبلا هم گفتم ماشینای خیلی بهتری تا کنون داشتم ولی شرایط روزگار مجبورم کرده فعلا این ماشینو سوار بشوم تاکید میکنم نسبت به ماشینهای قبلیم خیلی خوب نیست ولی باید این ماشینو با هم سطح وقیمت خودش مقایسه کرد من شخصا با این پول اگر قرار باشه یه ماشین بخرم قطعا بازم همین ماشینو میخرم فعلا راضی هستم ایا واقعا کسی با این پول گزینه بهتری سراغ داره به من هم بگه دوستان یه کم کم لطفی نکنید وذهن مردمی که تصمیم به خرید دارن رو خراب نکنید ودر اخر یه توصیه به کسانی که تصمیم به خرید دارن این هست که خارج از دنیای مجازی از کسانی که این ماشینو سوار میشن راجبش سوال کنن قطعا بهتر وواقعی تر نتیجه میگیرن خود دانید
واقع بین
۲۲ دی ۱۳۹۳امید وارم تونسته باشم کمکی کرده باشم اینم بگم اگرچه کم صحبت میکنم ولی تمام کامنتهای دوستان را میخونم
رضا3
۲۲ دی ۱۳۹۳دوستان صفحه 195و196رو لطفا بخونین سن مارتین تو پستاش تجربه ى سوارى با ماشیناى کمرى 2014و النترا رو تو جزیره ى کیش نوشته و جک رو با اون دو خودرو مقایسش کرده. ودر کمال گشاده دستى نوشته سوارى جک با تویوتا کمرى و هیونداى النترا فرقى نداره که من همون صفحات جوابشو داده بودم.گفتم که این چه نوع تعریف یا بهتر بگم قاف کوته بینانه اى هست مثلا میخواین چیو ثابت کنین ؟اینه جک جى فایو تویتا شده داره پرواز میکنه؟ولى ایشون اصرار داشت که الا و بلا جک همون کمرى هست هیچ فرقى ندارن. حالا همین اقا تو این صفحه شده مخالف سرسخت خودروى چینى على الخصوص جک و داره شدیدا میکوبه. حالت شما خودتون مسلک اینا رو قضاوت کنین ببینین مردم با چه نظراتى دارن تصمیم گیرى میکنن؟خدا داند و بس…
محمد
۲۳ دی ۱۳۹۳عمورضاو،سن مارتین عزیزوآقاپینارگل.
لطفاازاین بجث های بی فایده دست بکشید وشما به عنوان افرادباتجربه سایت وجک سوران پیشکسوت من ودوستان دیگرکه جدیداً صاحب این خودروشده اندویا در آینده نزدیک صاحب میشوندویاتصمیم دارندثبت نام کنندرا راهنمایی کنید.وبفرمایید راههای تمیزنگهداری ماشین،چطور آببندی کنیم،کدوم آپشن ها خوبه بگیریم،کجا نصب کنیم وراههای رفع عیوب ماشین،تعمیرگاههای مجرب را راهنمایی کنید و……..
خواهش میکنم ازاین به بعدبه خاطر این برادرکوچک خود با هم باشیم.
ببخشیدبی ادبی کردم شماهابرادران بزرگ من هستید.
بابك
۲۲ دی ۱۳۹۳خخخ. ینی فقط صفحه پر میشه و دریغ از یک راهنمایی و کمک به همدیگه
اقا من تو دست انداز میافتم تقه میزنه تو فرمون ، انگاری یه چیزی تو جعبه فرمون شله،چیکارش کنم ؟نگید برو نمایندگی کیلومتر ۱۶! عمرا دیگه نمیبرم اونجا ،بسکه خدماتشون بیخوده،ماشین تمیز و سالم میبری اونجا یه روز الاف میشی و بعدش ماشین کثیف و روغنی و داغون و بو گندو تحویل میگیری:(
جک اتومات کارکرد سه هزار
بزن دیسلایک قشنگه رو، دوست عزیز بیمار بیکار بی عار :)
فرامرز
۲۳ دی ۱۳۹۳با سلام،من پیشنهاد میکنم بجای چشم پوشی از بعضی معایب عمومی جک که برای بعضی از دوستان وجود داره با گزارش واعلام به کرمان خودرو بخواهیم نسبت به رفع آن یه فرخوان بزنه ورفع ایراد کنه، خطاب ما باید کرمان خودرو باشه(نه همدیگر) که دقت کنترل کیفیت را در خط تولید بیشتر کنه ،بجای افزایش تولید بیشتر،تادر آینده بعضی ایرادات و نقصهای فنی جزئی رو این ماشین اپیدمی نشه و سرزبون ها نیاد.این ماشین میتونه از این بهتر باشه چون موتور وگیربکس خوبی داره ودر آینده ارزش ریالی و کیفیتی خودشو حفظ کنه.من خودم تلفنی و حضوری ،اعلام و اقدام کردم(مورد جک اتومات من کیفیت پایین رنگ-کارکردن فن دورتند در هوای سرد-رگلاژ درب صتدوق عقب بود)
reza
۲۳ دی ۱۳۹۳جناب سن مارتین عزیز بنده برای هیچ کس تعین تکلیف نکردم و نخواهم کرد اما ایجاد جو منفی اونم برای مدت بسیار طولانی باعث گمراهی خریداران میشه شما که اهل فن هستین حتما میدونین کیفیت رنگ ابتدایی این خودرو از مزدا 3 بهتره شما که اهل فن هستین میدونین شتاب کم این خودرو در حد هوندا سیویک و مگان و کرولا هست شما که اهل فن هستین میدونین کیفیت پایین قطعات از بسیاری از خودروهای وطنی بالاتره شما که اهل فن هستین میدونین هزینه تعمیر و نگهداری این خودرو از تمام خودروهای وارداتی پایین تره حتما قبول دارین زیبایی و طراحی خودرو کپی برداری نبوده و از محصولات تکراری داخلی خیلی بهتره و همینطور میدونین قیمت این خودرو در برابر خودرو های وارداتی خیلی پایینتره مصرف سوخت بالایی داره اما با مقایسه با اتوماتهای تندر و206 نسبتا معقوله اتاق صدا میده اما خودروهای لوکس هم اتاق کاملا بی صدایی ندارن و از همه مهمتر اینکه بهتره بدونین بنده تجربه رانندگی با بسیاری از خودروها رو داشتم و به نوعی حرفه بنده با تولید خودرو و خودرو سازی اجین شده و با دیدن کیفیت j5 به وجد نیومدم اما با پولی که برای این آهنپاره پرداخت کردم و خدماتی که گرفتم به وجد اومدم و اشکالات جزئی که داره رو اگر خدا بخواهد برطرف خواهم کرد قابل توجه دوستان عرایض بنده به نیت کل کل با جناب سن مارتین نیست و تنها برای استفاده عموم و کلیه دوستان بوده
شهروز
۲۳ دی ۱۳۹۳سلام-فکر می کنم کیفیت روی درب ها و مخصوصا جا عینکی بسیار بی کیفیته و وقتی بخاری را روشن می کنی بوی بد می دهد.فرمان بسیار روانه ولی نمی دونم تو جاده سفت میشه یا نه که اگر نشه بده.خود ماشین بسیار سنگینه و کاملا احساسش می کنی.پدالها نرمه ولی دنده ها کمی سفته-جنس صندلی ها خوبه-کیفیت رنگ هم در حد ماشین های داخلیه و مثل هیونای اون براقیت را نداره-پشت ماشین را برایدنده عقب به راحتی نمیشه دید و شاید نیاز به مانیتور احساس بشه-فاصله منبع پشتی اگزوز تا کف زمین حدود 21 سانتی متره و شاید خوردن اگزوز به سرعت گیرها در دستی کمتر از اتومات باشه چون در زیر خودروی اتومات و قسمت جلوش اگزوز بسیار پایین تر از دستی است.جای صندوق عقب هم بد نیست و کمی کمتر از 206 اس دی است-فضای داخلی زیاده و جا داره-هنوز نمی دونم آیا چراغ روی سپر پشت مثل 206 روشن میشه یا فقط حالته شب نما است متشکرم
nima
۲۳ دی ۱۳۹۳سلام
اون چراغ که روشن میشه. کافیه چراغ های ماشین روشن باشن و شما دکمه چراغ مه شکن عقب رو بزنید. ماشین من دستی تا به حال انبار اگزوزش به جایی گیر نکرده. من اگر به گذشته برگردم یقینا همین ماشینو میخریدم. (منظورم جک هست مسقل از اتو یا دستیش)
حمید
۲۳ دی ۱۳۹۳این ماشین در حد پول پرداختی عالیست.
sunmartin
۲۳ دی ۱۳۹۳قصد طرفداری از کاربر خواصی ندارم اما جز بنده و شهروز تابحال کسی باصراحت ایراد جک نشمرده بود
به توضیحات شهروز باید اضافه کرد :قطر لایه درونی صندلی ها کم هست و اصطلاحا نازک هستند
دریچه های پره ای ایروکندیشن(پرتاب باد) بسیار ابتدایی و از کیفیت نازلی ساخته شده
طراحی سیستم ایروکندیشن طوری بوده که احساس میشه موقع طراحی زیر میکروسکوپ اینکار انجام دادن و یا برای چشمانودور بین طراحی کرده اند حروف و درجه های مانیتور آبی بسیار ریره و عملا بلااستفاده هست
داشبورد کیفیت مطلوبی نداره و احساس میشه ایام زیادی زیر لایه ای از گرد و غبار مدفون بوده و توسط تیم باستان شناسی به سطح زمین آورده شده ؛
محفظه غربیلک رول (فرمان خودرو)بسیار با خود رول اصطحکاک داره و سنکرونیزه(مماس و چفت شده)نیست و دائم صدا میده
دستگیره های اوریب درب ها بسیار شل و بی کیفیت طراحی شدن فکر کنم چینی ها با اجناس قرص و محکم کلا در تضاد هستند و بروی ینکریزه و کوچکترین ناهمواری صدای تو خالی و باسی ایجاد میکنند که کلا سمفونی جالبی نیست
شیشه ها طوری طراحی شدن که بیشترین بازتاب نور له داخل منتقل میکنند و باید حتما با طلق پوشیده بشن ترجیحا 30 درصد
استارت اینخودرو یک ضرب نیست و همیشه باید دوبار استارت زد
نمای خارجی این خودرو هم مشکلات خاص خودش داره اولین مشکلی که دربدو تحویل بهش برخوردم شکسته شدن ضامن گیره سیخ موتور (اهرم نگهدارنده کاپوت)بود که کارشنلس تحویل خودرو با یک حرکت کوچک شکستش و گفت یدکیش نیست و نایابه با گشتن در کوچه آهنین بت کفش های چرمی بالاخره این قطعه خریداری شد به تعداد 5 عدد ولی هرکدام یک یا دبار بیشتر کار نکردند وقتی از وارد کننده علت جویا شدم گفت جنسش خوب نیسن و مواد اولیه نیست
ثطعات پلاستیکی داخل موتور بحدی بی کیفیت هستند که با کوچکترین تغییر یا فشاری شالوده آنه در هم میریزد بنحوی که کیفیت مواد آنها نازل است
درب کاپوت با آن حجم نسبتا بزرگ بسیار سبک و آسسب پذیر طراحی شده
کیفیت رنگ که زبانزد تمام خودرو از لحاظ بی کیفیتی است
درب جعبه عقب هرگز با چراغ ها همطراز نشد چند بار رگلاژ جواب نداد
گیریبکس و دنده ها دارای ضرایب حساب شد های نیستند بطوریکه مناسب برای چینی طراحی شده و سریعا دنده ها تعویض میشوند و این مشکل قابل رفع نیست عدم وجود بک لایت در زیر بالابر ها و کیلد های کنترلری سانروف در حوع خودش جالبه چون قرار دادن 20 ال ای دی هزینه ای برای شرکت جک در پی نداشت اما از آن صرف نظر و یا بی اهمیت شده
ali
۲۳ دی ۱۳۹۳آقای سن مارتین بنگاهی مثل اینکه از این ماشین نمیتونی زیاد دلالی بجیب بزنی از این حرفا میزنی لایق آدمای امثال شما همان پراید است که بقول خودتون پول نقده
مسعود
۲۳ دی ۱۳۹۳من نمیدونم شما خودت به تنهایی این مزخرفات رو در میاری یا کسی هم کمکت میکنه؟دوست عزیز شما کم تر فیلم های تخیلی نگاه کن.کثیف شدن داشبورد ماشینت نشان از کیفیت بد این خودرو داره؟!!!!نکنه مجبوری هر دو هفته یک بار ببری کارواش؟؟؟؟اگه اینطوره که پس کیفیت ماشینت خییییلی اشغاااله.وااای خیلی متاثر شدم.چی کشیدی به خاطر این ماشین.اخ اخ.در ضمن یک ایراد اساسی دیگه ای که این خودرو داره و تو بهش دقت نکردی اینه که تایر های این ماشین به گونه ای بسیار بد طراحی شده که اگر بهش دقت کنی خیلی گرد و مشکی رنگ هست و اگر در جاده های خاکی باهاش بری تایر های مشکی خاکی میشه.این اشغالی که زیر پاته رو بفروش به من از دستش خلاص شو.مشخصاتتو بده تا ماشینت رو ازت بخرم از دستش راحت شی.چه زجری داری میکشی تو پسر؟؟؟اخ اخ
احمد
۲۳ دی ۱۳۹۳من شک دارم حتی عکس این ماشینم رو دیده باشید!!!
بابك
۲۳ دی ۱۳۹۳به جان خودم برا اولین باره که به پست یکی منفی دادم. اونم برا اینه که خیلی ایرادات نابجا و نادرستی گرفتی،من بارها نوشتم قبل این ماشین مگان دستی داشتم و چندان هم از جک راضی نیستم ولی اخه دیگه مومن خدا این چه نقدیه؟! گیره پلاستیکیه نگه دارنده ی درب موتور شما شیکسته و پیدا نمیشه چه ربطی به ایرادات جک داره اخه،منم همون روزای اول زدن همون قطعه رو رو مگانم شکوندن و پیدا هم نمیشد برا جایگزینی!درب موتور سبک و بی کیفیته؟!!! بابا هر قسمت بدنه ماشین رو میگفتی نازک و سبکه قبول میکردم الا این یه قسمت. بسکی سنگینو ضخیمه :)درب صندوق عقبتو بده رگلاژ کنن،به جک و چینی بودنش چه ربطی داره! منکه از کیفیت رنگم کاملا راضیم،قطعات پلاستیکی داخل موتور شکننده ان؟ این دیگه ایراد بنی اسراییلی بودا ،مومن خدا.والا من که ۲۰۰ بارهم استارت بزنم هر ۲۰۰ بار تک استارت روشن میشه،مشکل داری بده درست کنن چه ربطی داره من نمیدونم.والا من که نه غربیلکم مشکل داره نه دسگیره ها کمبودی دارن نه نور کم و زیاد میاد تو ماشینم نه خاکیه داشبردم:)
کلا فک کنم یه چی گفتی که یه چی گفته باشی!
خشکی فنربندی ماشین و سبک شدن دنده بلی درسته تو جک هست و یه عیب کلیه که قابل بحثه و انتقاد بهش وارده ولی این چیزایی که شما نوشتی ! چی بگم والا! به یه ضرب المثلی شبیه هستش که جاس نیست اینجا بگم:/
مهمان
۲۳ دی ۱۳۹۳جناب سن مارتین عزیز، اسمتون که ایرانی به نظر نمی رسه، املای بسیاری از کلمات ( مثل خاص که نوشتی “خواص”) رو هم که اشتباه نوشنی،اینو تایید می کنه. اما اگر ایرانی هستی من به خودم می بالم که ایران این همه متخصص داره که از روی موتور بسته پی به ضخامت سیلندر می برند و نظر تخصصی می دند که سیلندر نازکه!!! یه کمی دیگه سعی کنی احتمالا شرکت بنز، بوگاتی، لامبورگینی … یه جایی کشفت می کنه و رو هوا شمارو استخدام می کنه. از همین الان شغل جدید مبارک!!!!!!!
ali_a1354
۲۴ دی ۱۳۹۳یه مورد دیگه که یادتون رفت بگین اینه که چرخاش هم خیلی گرده.
اشکان
۲۵ دی ۱۳۹۳آقای سان مارتین گویا فقط سوار بنز و ب ام و شدن و کلا اینجارو با آلمان اشتباه گرفتن . همچین میگن کیفیت قطعات موتور و داخل کابین پایینه انگار پژو و ال 90 و ام وی ام و حتی هیوندای اکسنت ( که پایینترین قیمت تو مدلهای هیوندای هست )همه تودوزی چرم واقعی هستن و کلیدها از جنس کروم و قطعات موتوری بهترین آلیاژ آلومینیوم ( که توی بوگاتی استفاده میشه ) هستن. داداش من کاملا از شما مشخصه که قصد تخریب داری و شایدم حتی این ماشینو از نزدیک ندیدی . برای ماشینی با قیمت 58 میلیون تومن بهترین گزینه در ایران هست. با این قیمت شما یه رقیب براش بیار