جک - jacخودروهای چینیکرمان موتور KMC

جک J5 کارکرده بخریم یا نه؟ مشخصات، قیمت، مزایا و معایب و هر آنچه باید بدانید

راهنمای خرید خودروهای دست دوم

صنعت خودروی کشورمان طی این سال‌ها کاملاً تحت تأثیر برندهای چینی قرار داشته است. تا همین چند سال پیش شاهد مونتاژ خودروهای قابل قبولی همچون نیسان ماکسیما، هیوندای ورنا، آوانته و… بودیم اما هرچه پیش‌تر می‌رویم واردات و عرضه محصولات چینی را می‌بینیم که اکثر آن‌ها نیز پس از مدتی به دلایل مختلف دیگر عرضه نشده‌اند.

اما یکی از باسابقه‌ترین برندهای چینی حاضر در کشور ما جک JAC است که با چندین خودروی مختلف توانسته طرفداران گوناگونی را به دست آورد. یکی از محصولات شناخته شده جک برای ما سدان J5 است که بین سال‌های ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶ عرضه شد و ما در این نوشتار می‌خواهیم به بیان مشخصات، مزایا و معایب این خودرو به ویژه برای خریداران خودروهای کارکرده بپردازیم. پس حتماً با ما همراه باشید.

طراحی ظاهری جک J5

JAC J5 جک

در بین سدان های متوسط بازار کشورمان، جک J5 یکی از هماهنگ‌ترین طراحی‌های ظاهری را دارد. این خودرو توسط شرکت مشهور پینین فارینا طراحی شده و می‌توان آن را زیبا دانست. در بخش جلو چراغ‌های کشیده و جلوپنجره‌ای هماهنگ دیده می‌شوند که اگرچه هیجان‌انگیز نیستند اما حداقل چشم‌ها را اذیت نمی‌کنند. در پروفایل جانبی نیز خط شانه پر رنگی دیده می‌شود که از یکنواختی این بخش می‌کاهد. نمای عقب شاید بحث‌برانگیزتر از سایر نقاط بدنه باشد اما علیرغم وجود برخی کاستی‌ها هنوز هم می‌توان آن را قابل‌قبول دانست. در کل باید گفت J5 یک سدان با ظاهر خوب نسبت به سایر خودروهایی است که طی این سال‌ها در خیابان‌ها دیده‌ایم.

طراحی داخلی جک J5

داخل جک J5

وقتی وارد کابین شوید طراحی‌ای را خواهید دید که دنباله‌روی بدنه است. بخش داخلی J5 از طراحی مدرن‌تری نسبت به تولیدات داخلی سود می‌برد و از جمله ویژگی‌های آن می‌توان به فرمان و پشت آمپرهای اسپرت اشاره کرد. البته شاید طراحی ورودی‌های هوای J5 سؤال‌برانگیز باشد و از زیبایی کابین بکاهد ولی در کل نقص چندانی به طراحی این بخش وارد نیست هرچند که نمی‌توان آن را برجسته و به‌یادماندنی توصیف کرد. نقطه‌ضعف اصلی J5 در این بخش به کیفیت متریال بکار رفته مربوط می‌شود که در درازمدت باعث به سر و صدا افتادن کابین خواهد شد.

جدای از این موارد فضای کافی برای چهار سرنشین وجود دارد و صندوق بار نیز نیازهای یک خانواده متوسط را رفع خواهد کرد. در مجموع طراحی و کیفیت کابین این سدان چینی برای خریداران قابل‌قبول به نظر می‌رسد هرچند در زمانه‌ای که همه خودروها از برخی عناصر مدرن همچون نمایشگرهای بزرگ استفاده می‌کنند، نبود این ویژگی یک نقطه‌ضعف به ‌حساب می‌آید.

پیشرانه و گیربکس جک J5

این سدان چینی در ابتدا با پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری که قدرت ۱۱۱ اسب بخاری و گشتاور ۱۴۶ نیوتون متری داشت روانه بازار شد اما کرمان موتور بعدها عمده تمرکز خود را روی نسخه اتوماتیک J5 که پیشرانه قوی‌تری هم دارد گذاشت. در دل نسخه اتوماتیک این خودرو پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری ساخت میتسوبیشی قرار می‌گیرد که خروجی ۱۴۰ اسبی و گشتاور ۱۶۵ نیوتون متری تولید می‌کند. این پیشرانه با گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک همکاری دارد.

موتور جک J5

پیشرانه J5 از نظر قدرت و گشتاور کمبود خاصی ندارد اما گیربکس ۴ سرعته آن نمی‌تواند انتظارات را برآورده کند و به همین خاطر شاهد افت شتاب گیری خودرو خواهید بود. نکته دیگر نیز به مصرف سوخت خودرو به ویژه در نسخه‌های اتوماتیک مربوط می‌شود که بالاتر از آن چیزی خواهد بود که تصور می‌کنید. در مجموع پیشرانه J5 را می‌توان بادوام و خوب برشمرد هرچند عدم وجود گیربکس اتوماتیک به‌روز و با تعداد دنده‌های بیشتر جزو معایب آن هستند. در جدول زیر مشخصات فنی نسخه اتوماتیک J5 خدمت شما عزیزان ارائه شده است:

حجم موتور (سی‌سی) ۱۸۳۴
استاندارد آلایندگی Euro IV (یورو ۴)
حداکثر قدرت (HP/RPM) ۱۴۰ اسب بخار در دور موتور ۶۵۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور (NM/RPM) ۱۶۵ نیوتن متر در طیف دور موتوری ۵۰۰۰ دور در دقیقه
جعبه‌دنده ۴ سرعته اتوماتیک جلو، Tip Tronic
سیستم فرمان چرخ دنده شانه‌ای (Rack & Pinion)، کمک هیدرولیکی
سیستم ترمز جلو دیسک دو جداره با قابلیت تهویه و خنک شونده، عقب دیسک – مجهز به ترمز ضد قفل (A.B.S) چهار کاناله (تمامی چرخها) – قابلیت توزیع هوشمند نیروی ترمزی بر حسب وزن و بار (E.B.D)
سیستم تعلیق جلو، فنر حلقوی با ستون مک فرسون – عقب فنر حلقوی و اتصال جناقی دوبل مستقل
حجم مخزن سوخت (لیتر) ۵۵
حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت) ۱۷۵
سایز چرخها مجهز به رینگ ۱۶ اینچ آلومینیومی
طول خودرو (میلی‌متر) ۴۵۹۰
عرض خودرو (میلی‌متر) ۱۷۶۵
ارتفاع خودرو (میلی‌متر) ۱۴۶۵
فاصله دو محور (میلی‌متر) ۲۷۱۰
وزن خالص (کیلوگرم) ۱۳۵۵

امکانات و تجهیزات جک J5

J5 در زمان معرفی اولیه که به حدود ۱۰ سال پیش بازمی‌گردد از امکانات قابل قبولی سود می‌برد اما شاید فقدان برخی موارد همچون نمایشگر لمسی باعث شود این خودرو در مقابل رقبای به‌روزتر خود کم بیاورد اما بااین‌حال هنوز هم J5 را از نظر تجهیزات و امکانات می‌توان خودروی خوبی دانست. در ادامه تجهیزات و امکانات این خودرو ذکر شده‌اند:

کیسه هوای راننده و سرنشین جلو
صندلی جلو با قابلیت تنظیم در ۸ جهت
تنظیم دستی پشت‌سری
سیستم کنترل باد لاستیک‌ها TPMS
کنترل سیستم پخش روی غربیلک فرمان
سیستم خنک‌کننده روغن گیربکس اتوماتیک
کمربند ایمنی سرنشینان جلو پیش کشنده
کمربند ایمنی سرنشینان عقب
کمربند ایمنی با تنظیم ارتفاع
سیستم ضد سرقت
قفل ایمنی کودک
ترمز ABS و EBD
چراغ مه شکن جلو و عقب
چراغ‌خطر لادری (چهار درب)
رینگ اسپورت آلومینیومی
چراغ جلو و عقب هالوژن
شیشه‌بالابر جلو و عقب برقی
آینه جانبی برقی
صندلی و روکش فرمان چرمی
سیستم رادیوپخش MP3/CD/USB با ۴ باند
تنظیم نور صفحه کیلومتر
آنتن شیشه‌ای
آینه جانبی دارای گرم‌کن
تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو
فرمان هیدرولیک با قابلیت تنظیم ارتفاع

قیمت جک J5

همان‌گونه که گفته شد این خودرو از سال ۱۳۹۶ به بعد عرضه نمی‌شود و به همین خاطر نمی‌توان نمونه‌های صفرکیلومتر آن را پیدا کرد؛ اما با گشت‌وگذار در میان آگهی‌های موجود باید دانست برای خرید نسخه اتوماتیک J5 باید بودجه‌ای حدود ۳۵۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان را بسته به مدل و کارکرد خودرو کنار بگذارید.

رقبای جک J5

این سدان چینی در بخشی از بازار قرار گرفته است که رقبای زیادی برای کسب سهم و جلب نظر خریداران رقابت می‌کنند. از جمله رقبای این خودرو می‌توان به تندر ۹۰، دنا پلاس اتوماتیک، برلیانس H330، فاو بسترن b50، ام وی ام ۵۵۰ و… اشاره کرد. مقایسه مفصل این خودروها با یکدیگر در این نوشتار نمی‌گنجد اما به‌طورکلی باید دانست خودروهای تولید داخل از مزیت‌هایی همچون بازار فروش دست‌دوم بهتر و فراوانی قطعات یدکی و خدمات برخوردار هستند درحالی‌که محصولات چینی معمولاً با مشکل کمبود قطعات یدکی و افت قیمت دست‌وپنجه نرم می‌کنند. به همین خاطر بهتر است در خرید خودروی دست‌دوم به اولویت‌های خود و اینکه تا چند سال خودرو را نگهداری خواهید کرد فکر کنید.

مزایا و معایب جک J5

همان‌طور که گفتیم از جمله مزایای این خودرو می‌توان به طراحی خوب، پیشرانه بادوام و قوی، فضای کابین جادار برای خانواده‌های کم‌جمعیت و ایمنی مناسب اشاره کرد. در مقابل جک J5 معایبی هم دارد که شامل متریال نه چندان باکیفیت کابین، گیربکس قدیمی و کند، مصرف سوخت نسبتاً بالا، کمبود قطعات و لوازم‌یدکی می‌شود.

نقاط قوت نقاط ضعف
طراحی ظاهری خوب متریال بی‌کیفیت کابین
پیشرانه بادوام و قوی گیربکس قدیمی و کند
فضای کابین جادار مصرف سوخت بالا
ایمنی مناسب کمبود قطعات یدکی

جمع‌بندی

جک J5 سدان را می‌توان یکی از گزینه‌های خوب چند سال اخیر برای بازار داخلی دانست هرچند که این خودرو دیگر عرضه نمی‌شود. همین مشکل گریبان گیر اکثر خودروهای چینی در کشورمان است. این دسته از خودروها از همان ابتدای عرضه نیز به خاطر محدودیت‌های شبکه‌های نمایندگی دارای مشکلاتی در زمینه تأمین قطعات و لوازم‌یدکی هستند و با قطع عرضه این مشکل حادتر نیز خواهد شد. نکته دیگر به افت قیمت و بازار فروش بدتر خودروهای چینی نسبت به خودروهای داخلی مربوط می‌شود و اگر به دنبال خرید J5 هستید حتماً باید به این نکات توجه داشته باشید. اگر خودروی خود را زود عوض می‌کنید و دنبال دردسرهای پیدا کردن قطعات یدکی نیستید شاید بهتر باشد نگاهی به خودروهای دیگر همچون تندر یا دنا داشته باشید.

عکس جک J5

توضیح: این مطلب به روزرسانی شده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۰۸ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۱,۳۱۶ دیدگاه‌ها

  1. پژمان

    ۲۳ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (86 ديدگاه)

    اقا بابک عزیز ایراد لرزش موتور شما فقط به دو دلیل فنی یکی بنزین که فقط کافی یه جا اب و نفت و گازویل قاطی کرده باشن همون یه بار کافی تا سیستم سوخت خودرو بهم بریزه که راه کارش تعویض فیلتر بنزین و رفع اشکالات به وجود امده در سیستم دوم دسته موتورا به خصوص دسته موتور زیرین اگر بد مونتاژ شده باشه یا تو واشر پلاستیکی ضخیمی که داره پارگی یا ترک باشه به جای اینکه لرزش نرمال موتور و دفع کنه بیشترشم میکنه . اقای sunmartin عزیز میشه لطف کنی بگین داشبورد و مطعلقاتش و با چه ماشینی مقایسه کردین که به این نتیجه رسیدین با رنو 5 یا بنز هر کسی با یک بار لمس کردن و یک نگاه ساده مخصوصا تو اتومات پی به کیفیت خوب داشبورد و دریچه ه ای هوا میبره یا ایرادی که به شیشههای ماشین گرفتین مگه چه فرقی بین این خودرو با سایر خودرو ها در ابعاد تابش نور به داخل وجود داره نکنه خودرو ویژهای با طراحی متفاوت با خودرو های جهان سوار میشین خواهشن ایراد الکی رو خودرو نبندید و دوستان رو گمراه نکنین با تشکر

  2. reza

    ۲۳ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (63 ديدگاه)

    با توضیحات کامل جناب سن مارتین خدا رو شکر همه متوجه شدن ایشان قصد تخریب این خودرو را دارن و قصد راهنمایی دیگران رو ندارن بنده هم در چند کامنت می خواستم همین مطابو خدمت دوستان بگم و اونها رو در تصمیم گیری و شناخت خودرو کمک کنم

  3. ذبیحیان

    ۲۳ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (116 ديدگاه)

    روش استارت زدن صحیح در هوای سرد زمستانی وقتی که ماشین چند ساعتی خاموش مونده:
    ابتدا سویچ رو روشن کرده و سپس اندکی صبر میکنین تا برق ماشین آمادگی استارت رو داشته باشه و سپس پدال گاز را یکی دو بار فشار داده و رها میکنید سپس شروع به استارت زدن میکنید اگه این مراحل رو طی کنین هم استارت ماشین سالم میمونه هم با یه نیش استارت ماشین روشن میشه.

  4. ذبیحیان

    ۲۳ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (116 ديدگاه)

    درب ها و صندوق عقب به قدری نرم باز و بست میشن آدم کیف میکنه.

  5. مهدی

    ۲۳ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (94 ديدگاه)

    من الآن حدود ۸-۹ ماهه که مدل دنده دستی این ماشین رو دارم خدا رو شکر تا حالا ایرادی نداشته بجز سرویسهای دوره ای هم کاری نداشته
    بعضی چیزها رو که بعضی دوستان میگن برای من عجیبه
    مثلا درب کاپوت این ماشین میگن بسیار سبکه !
    در حالی که هر کس یک بار درب کاپوت این ماشین رو باز کنه از سنگینیش تعجب میکنه
    نمیدونم شاید مال اونها سبکه !!
    وقتی من جی۵ گرفتم یکی از دوستانم ۲۰۶ تیپ ۵ خرید تا حالا چند بار رفته تعمیرگاه کلی هم خودش قطعه عوض کرده و خرجش کرده به قول خودش هنوز ماشین نشده
    یه کم واقع بین باشیم
    با این پول انتخاب بهتری موجود نیست
    تویوتا و فورد و …. و شرکتهای معتبر هم فراخوان میزنن عیب و ایراد ماشینهاشون رو در میارن از جک چینی که تو کرمان تولید میشه چه انتظاری دارید
    تو مملکتی که ماشین قشر معمولی و متوسط جاهای دیگه ۱۵۰ میلیونه و شده ماشین پولدارها با ۵۰-۶۰ تومان جی۵ اکازیونه
    هر چی پول بدی آش میخوری
    تا حالا که من از این ماشین راضیم و از انتخابم پشیمون نیستم

  6. فرهاد تبریزی

    ۲۳ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (90 ديدگاه)

    بجه ها به نظر من صدای موتور زیاد میاد تو کابین البته تو دور موتور 3.5 به بعد .نظر شما چیه؟…واسه من دنده هس
    به نظرتون اب بندیرو چطوری انجام بدیم ؟

  7. علی

    ۲۴ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (8 ديدگاه)

    من تا حالا نه کامنتی گذاشتم نه نظری دادم؛خودم این ماشین رو ندارم یک پراید مدل۸۵دارم ؛این نظرات اقای سان مارتین رو که تا به اینجا خوندم حس میکنم کاملا مغرضانه و سراسر کینه تو زانه هست نه از سر نقد منصفانه؛اخه برادر من اینجور که تو میگی پس من که پراید دارم در بابر این ماشین اونم صفرش حس میکنم در مقایسه با این ماشین دارم سوار بوگاتی میشم؛یعنی این ماشین هیچ حسنی نداره همش عیبه؛اگر بحث چینی بودن ماشین هست که امروزه به جز وارداتی ها همه چینی هستند فقط اسم برند فرانسوی رو دارن یدک میکشن؛اگر بحث سر کیفیت باشه میشه بگی این ماشین رو داری با چی مقایسه میکنی اخه عزیز من هر ماشینی رو باید با رنج قیمتی خودش بسنجی؛نکنه چون ۵۸ملیون هست انتظار کیفیت هیوندا یا کیا از ماشین داری؛وقتی تو این مملکت یه پراید که جز موتور و بدنه که از ملزومات احباری هر ماشینی هست و هیچی دیگه نداره شده۲۰ملیون میشه بگی یک ماشین با این امکانات و طراحی رو باید چند بگن تا شما سطح توقعت را از این ماشین کاهش بدی؛من با شما موافقم مطمن هستم این ماشین در مقایسه با فرضا سوناتا یا تویوتا یک اشغاله بی کیفیت هست اما اونا قیمتشون کجاست و این کجا؛اگر هم داری از سر دل سوزی میگی که بعید میدونم اینجوری باشه چندین بار گفتی دیگه چرا هی اصرار میکنی اینه که ادم رو به شک می ندازه که نکنه شما از عوامل سایپا یا ایران خودرو هستی که سالیان دراز هر اشغالی تونستن دست مردم بدبخت دادن و به علت نبود بازار رقابتی و بالا بوده قیمت وارداتیها اکثریت مردم تو این سالها مجبور شدن همین تولیدات را از سر اکره بخرن اما حالا که رقیبانی چون کرمان موتور و مدیران خودرو را در کنار خود میبینید احساس خطر کردید چون اگر سایپا و ایران خودرو بخواهند به این روند خود ادامه بدهند دیری نخواهد پایید که باید بازار را دو دستی تقدیم رقیبان چینی خود کنند؛من که فعلا پولش رو ندارم اما اگر بالای۴۰ملیون گیرم بیاد مطمن هستم میرم سراغ یکی از دو شرکت مدیران یا کرمان و هیچ وقت پولم رو به اون دو خودرو سازی که بدون توجه به شعور مردم دارند ماشینی با پلت فرم و امکانات ۲۰سال پیش را میزنند نخواهیم داد؛درود بر مدیران دو شرکت کرمان موتور و مدیران خودرو که در کنار سود شرکتهای خود حداقل برای مصرف کننده هم احترام قایل شدند و ماشینها با طراحی و امکانات به روزتر را وارد میکنند اون هم با قیمت نزدیک به سایر داخلی ها تا جواب گوی نیاز اقشار با درآمد متوسط باشند

  8. مسعود حیدری

    ۲۴ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (5 ديدگاه)

    با کمال احترام و تعجب اکثر عیوبی که آقای sunmartin! فرمودند کاملا اغراق آمیز و غیر منصفانه است. بنده این ماشین و هر روز دارم سوار میشم هرکی تجربه نداشته باشه گمراه میشه لطفا دیگران را گمراه نکنید . این خودرو در این رنج قیمت بهترین انتخابه هیچ شکی نیست. کسانی که میتونن بالای 100 میلیون هزینه کنن برن کلی گزینه دیگه انتخاب کنن خودرو با قیمت 58 میلیون را باید با ال نود اتومات یا وی 9 مقایسه کرد که در تمام موارد ذکر شده توسط ایشان جی 5 کیفیت بهتری دارد

  9. sunmartin

    ۲۴ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1919 ديدگاه)

    متاسفانه ظرفیت انتقاد اکثر کاربران محترم پایین و بویلینگ پوینت تمام هموطنان بسیار محدود هست یک مثال میزنم چراغ سبز میشه و شما به هر علتی چند ثانیه دیر به حرکت می افتید با صدای بوق ممتد و حرکات آکروباتیک خودروهای پشت سری که با تیک آف و لایی از کنار شما با حرکت اسلالوم عبور میکنند مواجه میشید این چه معنایی داره تحمل بسیار پایین ،من هیچگاه وابسطه به شرکت خاصی نبودم و در اولین روزهای قلم زدن در این پورتال خبری، همیشه از نابخردی و زیاده خواهی شرکت های مونتاژ کاری داخلی که سالیان سال با دو پلت فرم نابود نشدنی x100 (فورد فیستا–>مزدا 2—>کیا پراید) و پلت فرم 1989 پژو 405 پینین فارینا انواع و اقسام طرح های عجیب و بی کیفیت و دور از ذهن به خورد ملت داده و سودهای ملیاردی کردند و حالا با بزک کردن 405 تقویت شده به سمند فیس لیفت با همان پلت فرم و طراحی کلی خودرویی بنام “دنا” اسمبل کرده اند و توقع قیمت 48 ملیونی از آن رادارند و قصد صادرات به عمان را در سر میپرورانند به 1/4 قیمت داخلی و این خودرو 100% چینی را افتخار میپندارند سخن گفته و بیشترین انتقاد را به بازار دو قطبی یک سویه داخلی و سازمان رفاقت دارم ،اگر در جایی از کیفیت پاییم داشبورد و صندلی سخن گفتم تجربه و استدلال شخصی بود بنظر من صندلی ها قطر بسیار کمی دارند این موضوع را در سایر سایت ها با عکس و سانتیمتر و مقایسه اثبات کردم،در مورد قاب دور غربیلک فرمان سایده شدن آن به فرمان و ایجاد سرو صدا برای خیلی از مصرف کنندگان ایجاد شده ،و بصورت راندوم این مشکل وجود دارد ،مورد بعدی کیفیت و شرایط رنگی داشبورد است که گویی با خاک قلع اندود شده ماتریال رویه داشبورد طوری است که تمایل زیادی به جذب گرد و خاک دارد که میتوانم اثبات کنم بصورت مستند و باید یا آن قطعه را واکس و پولیش زد و یا با همین شرایط کنار آمد موارد دیگری چون رگلاژ نبودن درب صندوق عقب هم باینکه در تعمیرگاه مرکزی کرمان خودرو یکی از صافکاران شریف به اینجانب الطفات داشتند اما بعد از 3 بار رگلاژ راهی به جایی پیش برده نشد و یکطرف با طرف دیگر بالانس نیست و لبه چراغ ها پایین و بالاست در مورد های بعدی چون پایین بودن بیش از حد گلویی اگزوز این مشکل را تجربه کردم و تا بحال دوبار برای جوش بست و در رفتن آنها به مشکل برخوردم ،مشکل ما ایرانی ها اینست که تا مشکلی برای خودمان پیش نیاید اعتراض و انتقاد سایرین را دروغ پنداشته و پافشاری و اصرار بر نظر خود داریم مشکل من شما هموطن عزیز نیست انتقاد من شرکت مونتاژ کار داخلی کرمان خودرو است که بدون تست گیربکس و موتور و بدون توجه به کیفیت پایین برخی از قطعات فقط صرفا جهت فروش بالا به پیش فروش خودرو ظرف این دوسال ادامه داده و هیچگونه تلاشی برای رفع این عیوب نکرده ،مشکل زوزه باد با یک اقدام بسیار ساده از طرف شرکت قابل حل است مشکل ارتفاع پایین و گیره نامرغوب بست اگزوز ،کیفیت پایین صندلی ها و خشکی آنها ،دریچه های نازک هوا ،عدم نور پس زمینه(بک لایت) بسیار راحت و سهل از طرف شرکت قابل برطرف کردن است
    اگر شرکت با چند فراخوان مانند سایر ممالک که به حقوق مصرف کننده احترام میگذارند سعی در اصلاح عیوب داشته باشد دیگر جایی برای گله و شکایت نیست با این اوصاف و این طرز هجمه های برخی از کاربران و داشتن رضایت تمام و کمال شما شرکت هیچگاه درصدد احترام به حقوق مشتری برنمی آید و مشتریان را به حال خود رها میکند بیاییم با همت و کنار گذاشتن اختلافات شرکت را وادار به تکریم و مشتری مداری نماییم چون بنده و شما در حال حاضر مصرف کننده و مشتری این شرکت هستیم و باید تا 5 سال به تعهدات خود پایبندی کند

  10. مسعود

    ۲۴ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (19 ديدگاه)

    یک خودرو هیوندای سیویک توی اتوبان تهران بعد از واژگونی اتش گرفت
    http://www.farhangnews.ir//content/107737

    1. رضا3

      ۲۴ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (140 ديدگاه)

      داداش هیوندا نیست هوندا سیویک هست. یکه کره یکى ژاپن. اخه چه ربطى دارن به هم

  11. پینار

    ۲۴ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باسلام بر تمامی هموطنان عزیز و گرامی…. بنده مجددا خواستم دو نکته را برای دو گروه عنوان کنم ….. اول برای اون دسته از عزیزانی که هنوز ماشین نگرفته اندو قصد خرید جی5 را دارند عرض کنم که اولا تو این رنج قیمتی شما چه خودرویی را از لحاظ فنی و زیبایی و ایمنی برتر از جی5 میدانید ? مساله بعدی اگه خودستایی نباشه اینه که بنده اکثرا قریب به 95 درصد خودروهای ایرانی و چینی و مگان را داشته ام و تو این مدت به این نتیجه رسیدم که هیچ خودرویی بی عیب وایراد نیست حتی خودروهای بالای صد میلیونی همچون مزدا3 … تویوتا یاریس .. سوزوکی و غیره … حالا چه رسد به ماشینهای ایرانی و چینی …. اما دربین تمامی خودروهای ایرانی و چینی بنده کمترین عیب و ایراد را اول در مگان بعدا در جی5 و تندر 90 یافتم که در اینجا مجال پرداختن به جزییات دیگر خودروها نیست فقط نگاهی داریم به بررسی جی5 ….. اول سیستم تعلیق جی5 که یک سیستم تعلیق خشک است که این سیستم تعلیق خشک باعث پایداری و امنیت خودرو در جاده و مخصوصا سر پیچ ها میشود که یک مزیت بسیار بزرگ است مانند جی5 و مگان و سوزوکی و مزدا3New اما در سیستم تعلیق خشک همیشه دوستان توجه داشته باشند که از نرمی زیاد خودرو کمی کاسته خواهد شد و کمکها کمی سفت خواهند که آنهم شاید زیاد محسوس نباشد و همچنین در سیستم تعلیق نرم از امنیت و پایداری خودروکاسته اما بر نرمی ماشین افزوده خواهد شد مانندپژو206 ام وی ام 530 البته دوستان توجه داشته باشند که این دو به هیچ وجه نمیتوانند با هم باشند یعنی نرمی و ایمنی مگر اینکه در خودروهای گرانقیمت که از کمک فنرهای گازی پیشرفته استفاده میکنند میتوان پیدا کرد که البته زیاد هم محسوس نخواهد شد پس اکثر شرکتهای بزرگ خودرو نرمی ماشین را فدای ایمنی و امنیت خودرو میکنند مانند شرکت رنو فرانسه یا مزدای ژاپن.. از لحاظ محکمی شاسی عالی است…. فاصله دو چرخ محورها بسیار مناسب و خوب که باعث فضای زیاد سرنشین عقب و همچنین پایداری خودرو در جاده میشود…..فرمان پذیری عالی داخل شهر ولی کمی تیزتر در جاده با سرعت های بالا که باید کمی احتیاط کرد البته وزن سنگین خودرو خود موجب پایداری خودرو در جاده است…. ترمزهای خوب که البته میتونست با توجه به وزن سنگین خودرو از سیستم دیگری نیز استفاده شود ولی در حالت کلی بسیارخوب و راضی کننده است و غیر از ترمز مگان بر دیگر خودروها برتری دارد که امتیاز منفی ترمز بیشتر به خاطر وزن سنگین خودرو است …. موتور پیشرفته نرم با گیربکس عالی و فاصله کوتاه ضریب دنده ها وروان با شتابگیری خوب و کابین ساکت….. از لحاظ ظاهری هم قطعا جزو 3 خودروی زیبای کشور قرار میگیرد که البته به نظر بنده چون سلایق متفاوت است….. مصرف سوخت کم …… گرمایش و سرمایش عالی…. صندلیها با روکش جنس خوب ولی سفت….. کیفیت بدنه خودرو عالی…. کیفیت رنگ خودرو پایین مخصوصا رنگهای متاایک که به عات رنگدانه های فلزی که
    ناموزون پخش شده اند که در هنگام برخورد و ایجاد مشکل ترکیب رنگ متالیکش سخت و مشکل ساز است که در این میان رنگ سفید عوارضش بسیار کمتر است البته مشکل رنگ در پرش رنگهاست که چسبندگی لازم و همخوانی خوب را با بدنه ندارد که امیدواریم این مشکل حل شود ….کیفیت قطعات خودرو جی5 را زمان مشخص خواهد کرد چون قضاوت کردن در مورد کیفیت کمی زود است البته بنده با 18000 کارکرد امید زیادی به کیفیت قطعاتش نسبت به تمامی خودروهای ایرانی و چینی که در کوتاه مدت مشکل ساز شده اند دارم…. مساله بعدی اینکه دیگر مثل سالهای گذشته نیست که مردم از خودروهای چینی فرار میکردند حالا کم کم اکثریت مردم خودروهای چینی را پذیرفته اند و شاهد حضور آنها در خیابانها و جاده های کشور هستیم …. ومساله بعدی خدمات پس از فروشش است که اگه فراگیر شود مطمنا یک گزینه بسیار خوب و ایده ال برای خانواده ها خواهد بود…… درپناه حق سلامت و پیروز باشید

  12. mehdi

    ۲۴ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    سن مارتین عزیز ، بیخود خودتو به زحمت نینداز ،ملت ما هر چی دارند بخاطر اینکه تو سر قیمتش نخوره که یک روزی میخواهند بفروشنش میگن خیلی خوبه و حاضر به شنیدن اشکالات نیستن چه برسه به پذیرفتن این اشکالات . مشکل ما ایرانیها اینه که همیشه منافع شخصی را به جمع ترجیح میدیم.اینها همون کسانی هستن که لیاقتشون خودرو سازهای بنداز وطنیه .بذار با این کیفیت حال کنند،کسی که خودشو به خواب زده نمیشه بیدار کرد و میخ آهنین نرود در سنگ ، حالا هی تو بگو.
    ضمنا بدستور آقایون اسمت را هم عوض کن تا نگفتن عناصر استکبار جهانی هستی.

  13. sunmartin

    ۲۴ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    عجیبه این کامنتی که در صفحات قبل این اقای sunmartin گذاشته چقدر تفاوت داره با حالا بخونید !!!!!!!!!!!!!!
    >>در مورد کوبش و ..بنظرم خیلی عجولانه هست این صحبت ها خودرو هنوز کمک فنرهاش نرم نشده شما 6 الی 7 ماه سوار بشید بعد بگید که زیاد نرم نیست مدل 2014 جی ای سی 5 دیدم بسیار زیباتر و تهاجمب تر شده بود علی الخصوص چراغ های جلو شیب و خطوط اطراف گلگیر های عضلانی ( ماسل کار ) و پروژکتور جلو که بسیار آپدیت کاملی رو به خودش دیده بود من که برای خرید این خودرو دارم لحظه شماری میکنم واقعا که از تنها خودروی مونتاژ داخلی خودرویی که امروزی و جدید با امکانات معقول و قیمت نسبتا مناسبتر به خودروهای زشتی مثل جیلی همین جی فایو هست امیدوارم دوسداران این خودرو بتونن به ارزوشون برسن و هر چه زودتر صاحب یکی ازین خودروهای خوش ساخت و با ایمنی بشن>>

    اقا نمیخواهیم راهنمایی کنی اگه بیکار و یا ……نبودید اینقدر متفاوت حرف نمیزدید

  14. sunmartin

    ۲۴ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1919 ديدگاه)

    من این کامنت را قرار ندادم؛ ضمنا گذشت زمان بمن ثابت کرد اون چیزی که فکر میکردم و انتظار داشتم جی 5نبود با صحبت های پینار موافق نیستم چرا؟چون مردم ایران بهیچ وجه خودروی چینی نپذیرفتن بلکه عده ای از سر ناچاری به سراغ چینی ها میروند و روی به این خودرو های در حال آزمون و خطا آورده اند بله این است محفل گفتگو و تبادل نظر بقول “مهدی” شما از نام کاربری بنده هم ایراد گرفتید چه رسد به نقد های من کاربران جک سوار اگر بنا را بر تعریف و تمجید های بی پایان از جک قرار بدهیم نام تاپیک را باید به متوسلان حضرت جک بناچار تغییر داد. ماه ها و هفته تنها تعریف و تمجید های بی پایان از ظاهر و محاسن بی شمار جک گویی اینخودرو از طایفه خوبان است و بدی و نقصان در آن راه بجایی ندارد نیازی نمیبینم که طایفه خود رای و “کسی به دوغ من نگه ترش “را قانع کنم که حقایق را پذیرا باشد آینده خود تمام ناگفته ها را عیان میکند بخاطر تلی از آهن قلم فرسایی نکرده شما را بحال خود واگذار میکنم اما میدانم در اعماق وجود تک تکتان امیدی به چین و کالای چینی وجود ندارد و تنها پیش از موعد فضاوت میکنید

    1. مهمان

      ۲۴ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (5 ديدگاه)

      با سلام مجدد. من تا به حال این ماشینو نداشتم و نمی خوام درباره ی اون قضاوت کنم. اما خواهشا شما هم این قدر متفکرانه نظر ندین. کسیکه “اصطکاک” رو “اصطحکاک” می نویسه اونوقت میاد از عدم هماهنگی موتور و گیربکس میتسوبیشی صحبت می کنه و بعد هم میگه دیگران ظرفیت انتقاد ندارند!!! به نظر می رسه باید محتاط تر نظر بده. برای اینکه کمی راجع به گیربکس این ماشین اطلاعات شما به روز بشه لینک زیر رو براتون قرار می دم امیدوارم مفید واقع بشه.
      http://www.automobile-catalog.com/auta_details1.php
      لازم به توضیحه که این گیربکس در خودرو میتسوبیشی لنسر تا 2012 استفاده می شده.
      با آرزوی موفقیت برای کسایی که این ماشینو دارند و اونهایی که می خوان تهیه کنند و همچنیین برای دوستانی که به هر دلیل مثل توانایی بالا برای خرید ماشینهایی به مراتب مدرنتر این ماشینو دوست ندارند.
      امیدوارم روزی برسه که عموم مردم عزیز سعی کنند واقع بینانه نقد کنند و از احساس پرهیز کنند.

  15. واقع بین

    ۲۴ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (20 ديدگاه)

    سان مارتین عزیز به نظر من شما یه کم اغراق امیز صحبت میکنید درسته چین سابقه خوبی در ایران نداره ولی خیلی سریع در حال رشد و توسعه هست من هم قبول دارم خیلی با کیفیت نیست ولی چاره چیه وقتی نقدینگی ما ضعیف هست راه دیگه ای برامون میمونه یقین بدون اگه شرایط بهتری داشتیم انتخابمون عوض میشد بنابر این زیاد سخت نگیر

  16. واقع بین

    ۲۴ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (20 ديدگاه)

    راستی الان 207 اتومات کم کارکرد مدل 91 دارن قیمت60 میدن ایا واقعا جک از 207 الان سرتر نیست من خواهر زاده خودم 207 داره خداییش جک سرتره حالا شاید بازار 207 بهتر باشه اون هم نه به خاطر کیفیت بلکه به خاطر وجود لوازم یدکی بیشتر ولی در سایر موارد ارجحیت با جک هست با تمام معایبش البته این نظر شخصی من بود ببخشید

  17. رضا3

    ۲۴ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (140 ديدگاه)

    پینار و سن مارتین کامنتاى بالایى رو ننوشتن. به تعداد کامنت اونا دقت کنین جفتش 1هست.کامنتاى این دو نفر 1نیست.ولى در حال موضع هیچ کدوم مشخص نیست گاهى موافق گاهى مخالف. اقا گوشتونو باز کنید بشنوید به اندازه کافى از نظراته شما ها استفاده کردیم اگر این ماشین بد هم باشه ما پاى لرزش نشستیم سه ساله عوضش میکنیم ممنون از راهنمتییهاى شما کافیه دیگه. انقد اعصاب ما رو خراب نکنین به اندازه کافى از نظرات حکما استفاده شده. لطفا دیگه بس کنین. امروز یه پارس صفره سینه سوناتایى دیدم واقعا مضخرف بود تماما متریال بى کیفیت مواد بازیافتى. خودرویى در پیت. حالا جالبه سن مارتین از متریال جک به این خوشگلى ایراد میگیره. کسى ام نیس بگه اخه مرد مومن تو داشبورده این ماشینو با چه ماشین هم سطحى مقایسه کردى که به این نتیجه رسیدى. من که کما کان على رغم ایراداته این خودرو دارم ازش لذت میبرم. ایلیار کجایى نمیخواى چیزى ببافى داریم به ضرر توام صحبت میکنیما

  18. ali_a1354

    ۲۴ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (57 ديدگاه)

    آقای سن مارتین من برادرانه به شما پیشنهادی می دم که تجربشو دارم دوستی مثل شما داشتم که با هم آبان پارسال اینخودرو را خردیمدوست من تحت تاثیر حرفهای اطرافیانش مثل شما دپرس شده بود فکر میکرد صاحب اول و آخر ماشین خودشه آخه تصادف کرده بود و جلو و عقب ماشین رنگ داشت البته بگم که ضربه نداشت فقط از بیمه استفاده کرده بود و صندوق عقب و کاپوتو عوض کرده بود بگذریم من ماشینشو بعد ظهر آگهی کردم فردا صبحش ازم خواست که از سایت حذفش کنم از دست تلفن ها گوشیشو خاموش کرده بود همان روز ماشینو فروخت البته به قیمت مناسب خریذارش واقعا برد کرد البته دوست ما هم ضرر زیاذی نکرد در حد 3.5 تا 4 میلیون .شما هم اگه بفروشی به قیمت البته نگرانیات برطرف میشه .اگه قصدت درست کردن خودروسازه که بیخیال شو .

  19. آرمین

    ۲۴ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (47 ديدگاه)

    جناب سن مارتین اگر نود درصد کاربران با نظر شما مخالفند سه دلیل میتونه داشته باشه دلیل اول اصلا جی پنج نداری داری خالی میبندی دلیل دوم از شانس بدت ملشین شما اشغال دراومده دلیل سوم هیچ کدوم از ایراداتی که می گیری ما باهاش مواجه نشدیم .همیشه اینم درنظر داشته باش به خاطر یه بینماز در مسجدو نمیبندند.اون دوستانی هم که با نظرشما از خرید این ماشین منصرف شدند همون بهتر چون اگر کمی فکرمیکردند میدیدند اکسرا از این ماشین راضی اند.

  20. محمد

    ۲۴ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (154 ديدگاه)

    دوستان امروزاز کیلومتر16 کرمان موتورزنگ زدن برو مرکزپلاک خاوران پلاک را بگیربیا ماشینت آماده است!
    آیا همینطور برم مرکزپلاک ،پلاکمو میدن؟معرفی نامه نمیخواد؟البته ماشین من 2ماه پیش فروختم اونجا فک پلاکش کردن

    1. nima

      ۲۵ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (42 ديدگاه)

      از من فقط کارت ملی خواستن

  21. رضا

    ۲۵ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (44 ديدگاه)

    سلام به همه دوستان خواهشن جرو بحثو تموم کنید و منصفانه بیایید محاسن و ایرادات این خودر رو به هم بگیم و همدیگرو در رسیدن به اوج لذت رانندگی راهنمایی کنیم خودم اتوماتشو دارم از لحاظ فنی با این که 10000 تا باهاش رفتم مشکلی پیش نیومده مصرف بنزینش یه ذره خوی شده نرمتر از قبل و الن احساس خوبی بهش پیدا کردم ولی از کمربند طرف شاگرد و سینه جلو یه صداهایی میاد که اذیتم میکنه مثل اینکه سینه به شیشه برخورد میکنه و صدای جیر جیر میده که باید بدم درستش کنن در ضمن سینی زیر موتور نداره نمیدونم بدم ببندن یانه لطفا راهنمایی کنید چون هر چی گلو لایه از زیر میپاشه به موتور و تسمه دینام که گاهی صدا هم میده(تسمه)

  22. علی

    ۲۵ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (8 ديدگاه)

    دوستان همانطور که گفتم نظرات جناب سان مارتین به جای انتقاد کاملا مغرضانه و هدفمند در جهت تخریب هست ؛تو اولین کامنتی که گذاشتم گفتم ایشان مشکوک هست که از پرسنل ایران خوردو یا سایپا هست برای اینکه به حققیقت پی ببرید یه سری به سایت تیونینگ تالک بزنید و صفحات۳؛۴؛۵؛۶؛۷ و اونجا ببینید چطور با اب و تاب خاصی از خودرو H330 که هنوز به بازار نیامده تعریف میکنه؛تو تعریف از طراحی که سنگ تمام گذاشته اونم از یک طراحی به نظر من کاملا کپی برداری ناقص از مجموع کمپانی های بنز و ب ام و و نیسان و بدون ذره ای خلاقیت و از طرف دیگه در مورد قابلیت فنی ماشین یکی به نعل زده یکی به میخ؛چون خودرو هنوز تو بازار نیامده نمیتوننسته کاملا تعریف کنه ولی همش با استفاده از واژهای مختلف در تایید خودرو حرف زده و خوانندگان را ترغیب به خرید این ماشین میکنه؛یک سری بزنید قضاوت با خودتان؛دوستانی که این ماشین رو دارید یا قصد خرید دارید حداقل بر اساس نظرات این اقا عمل نکنید؛

  23. محسن

    ۲۵ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (10 ديدگاه)

    سلام در تکمیل مطلب دوستمون
    موتور این ماشین 4G93 تا سال 2010 روی میتسوبیشی لنسر استفاده می شده
    http://www.automobile-catalog.com/car/2007/1994810/mitsubishi_lancer_ralliart.html (این نمونه 2007 است ولی تا 2010 تولید شده)

    گیربکس این ماشین در لنسر و گالانت حتی تا 2012 استفاده میشده
    http://www.automobile-catalog.com/car/2011/2002820/mitsubishi_galant_se.html

    این نمونه های بالا در امریکا فروش داشته

    همخوانی موتور گیربکس یکی از ویژگی های این ماشین است که در سایر محصولات چینی حتی جیلی وجود ندارد (مشکل زود سبک شدن هم مسئله ای نرم افزاری است)
    البته این موتور گیربکس بدون هیچ تغییری توسط شریک تجاری میتسوبیشی و تحت لیسانس این شرکت در چین توسط (DAE) مونتاژ و تولید میشه

    http://www.dae.cc/Products/ATtransmission/F4A4Be/
    http://www.dae.cc/Products/4G9seriesengine/4G93e/

    1. Farhad.A.M

      ۲۵ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (38 ديدگاه)

      ممنونم محسن جان

  24. حمیدرضا

    ۲۵ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام دوستان جک سوار.
    میخوام یک مطلب از محکم بودن این ماشین بگم. من حدود 13000 تجربه رانندگی با این ماشین رو دارم . چندروز پیش خودروی من از ناحیه گلگیرچلو مورد تصادف با لاستیک عقب یک کامیون قرارگرفت. به طوری که کمک جلو هم اسیب دید .پس از بازکردن و تعویض گلگیر صافکار میگفت که این ماشین چقدرمحکم ساخته شده که خودش فکرش رو نمیکرده. چون قسمت بالای گلگیر که به پایه وصل میشه واین پایه کمی ازحالت استاندارد خارج شده بود , جهت ترمیم کردنش بایستی با زنجیر ولوازم صافکاری کشیده میشد. صافکار میگفت که برای کشیده شدن این قسمت توسط زنجیر ولوازم صافکاری، دودفعه نزدیک بوده زنجیر پاره بشه ، بس که محکم این بدنه . میگفت تا حالا ازرا و سوناتا باز کرده ولی به این محکمی نبوده .یعنی اگه این کامیونی که به من زد ، ماشین دیگه ای بود تا نصف موتور و کاپوت جمع میشد ولی این جک ما فقط گلگیر و کمکش ضربه خورد . خلاصه اینو گفتم چون تجربه اش رو داشتم . و اینکه از نظر بدنه و ستون بندی ماشین فوق العاده محکم و جون داریه( البته وزن سنگینش بیانگر باطن خوبش هم هست ) . انشالله برا هیچ کسی از این اتفاقها نیفته . ضمنا فقط از لحاظ تهیه لوازم یک مقداری مشکل داره که نمایندگیها فقط میگن قطعه جهت تعویض به بیرون نمیدیم و فقط ماشین رو برای تعمیر و تعویض باید بیارین نمایندگی . که این خیلی منو اذیت کرد.چون هیچ نمایندگی تعمیرکار خوبی نداره . در کل واقعا ماشین خوبیه توی رده خودش با این که قبلا مزدا نیو و تجربه ماشینای دیگه رو هم داشتم. مرسی که توجه کردین. خوش باشین

  25. شهروز

    ۲۵ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (97 ديدگاه)

    سلام-یکی از مهمترین ایرادهای خودرو که همه می نالن و معایب این خودرو را برجسته می کنن نبود قطعات یدکی است و یا اگر هم باشه خیلی گرونه و اگه ماشین خراب بشه چون تازه امده خیلی از مکانیک ها سر در نمی آورند و باید حتما به نمایندگی مراجعه کنیم و خب تعداد نمایندگی ها کمه و خدمات پس از فروش ضعیفه-حالا اگر خدمات پس از فروش این ماشین بهتر بشه و مهمتر اینکه اگر قطعاتش به وفور و همه جای ایران پیدا بشه و البته ارزانتر بشه شاید دغدغه های دارنده های این خودرو کمتر میشه مخصوصا کارمندها-شاید همیشه فکرم مشغول این مطلبه که اگر در یک مسافرت و در یک شهری خارج از محل زندگی ماشین خراب بشه و البته چون اکثر مسافرتها مقارن با روزهای تعطیله باید چکار کنیم؟

  26. sunmartin

    ۲۵ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1919 ديدگاه)

    امیدوارم که رضایت شما کاربران گرامی دائمی و همیشه شاد و خرم باشید ایراداتی که برشمردم توهین و افترا به شخص و فرد خاص نبود بلکه واقعیاتی بود که شاید از دید برخی مصرف کنندگان که بتازگی خودروی اتومات را تجربه میکنند پوشیده است نکته بسیار جالب برای من رضایتمندی 100 درصدی نظر دهندگان گرامی است تا آنجا که حتی دارندگان کیا اپتیما کیا سراتو و هیوتدای النترا تا به این حد از محصولات دو خودروساز مطرح بین المللی رضایت نداشتند حتی دیگر خودروی چینی جیلی که کیفیت بهتری نسبت به جک دارد و جزو برترین برندهای چینی بهمراه چانگان و بسترن است نیز در فروم خود انتقاد پذیر بوده و کاربران بجای به به و چه چه از خودرو در صدد ابراز مشکلات معایب میپردازند بطوریکه شرکت فروشنده را که خود به مشکلات واقف است مجاب به پذیرش آنها و فراخوان میکنند اما کاربران این پیج برخلاف عرف عمومی متاسفانه با لحن کوچه بازاری و توهین آمیز هر صدای منتقدی را هدف قرار میدهند .بهر حال این مشکلات خاص بنده نیست و افراد زیادی با آن در چالش هستند جای این نکته را خالی میبینم که کامنت در برگیرنده ایرادات جک مسلما جهت اطلاع رسانی به مسولان کرمان خودرو بوده و طرف صحبتم این شرکت است نه شما بزرگوارن

  27. علی

    ۲۵ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (8 ديدگاه)

    جناب سان مارتین مشکل اینجاست که شما نقد منصفانه نمیکنی؛تا اونجایی هم که من دیدم اکثر کاربران در کنار گفتن محاسن ؛عیب خودرو رو هم گفتند اما شما با هدفی خاص فقط سعی در تخریب خودرو داری؛و آن چه شک من رو به یقین تبدیل کرد نظرات شما در سایت تیونینگ تالک در باره خودرو H330بود چطور درباره خودرویی که هنوز به بازار نیامده این طور به به راه انداختی و حتی بسیار زیرکانه خواننده رو تشویق به خرید میکنی؛شما جوری از جی۵ ایراد میگیری که ادم حس میکنه این ماشین باید قیمتش زیر۷ملیون باشه؛یعنی انصافا این خودرو هیچ حسنی نداره اماh330داره که اونجور ازش تعریف کردی اونم ماشینی که هنوز وارد بازار نشده؛من باز هم تاکید میکنم شما قصدت و هدفت چیز دیگه هست نه روشن کردن اذهان و دادن اگهی به خواننده

  28. علی

    ۲۵ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (8 ديدگاه)

    یعنی واقعا جناب سان مارتین تو این مدت در کنار محاسن خودرو که کاربران گفتن شما معایب رو هم که ذکر کردند ندیدی که میگی دارندگان جی۵فقط به به وچه چه میکنند برخلاف دارندگان کیا و اپتیما و….تا جایی که من خوندم کاربران در کنار محاسن هر کسی از یک یا چند مورد همچون مصرف بالا ؛صدا از سانروف؛طراحی؛شتاب کم؛نداشتن نفس در شیب؛پایین بودن کف خودرو؛نداشتن سینی؛حتی برخی از خدمات پس از فروش یا نوع رفتار کارکنان نمایندگی گلایه داشتند پس مردم فهیم ما در کنار حسن؛دارند عیب خودرو رو هم میگن تا خریدارانی که می خواهند بخرند با چشم باز محاسن و معایب رو سنجیده و آن را با قیمت پرداختی مقایسه و بعد تصمیم بگیرند اما شما فقط از خودرو بد میگی که این کاملا با هدفی خاص در حال آنجامه

  29. پرویز

    ۲۵ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (21 ديدگاه)

    کرمان موتور و توهین به شعور مشتریان و چوب خدا…..

    اولا” امیدوارم اینهایی که از کرمان موتور و تحفه هاش تمجید میکنند

    واقعی باشند یعنی این اینکه بنوعی مأمور کرمان موتور واسه ماست مالی

    افتضاحات این شرکت در ایفای تعهداتش نباشند .

    من شخصا” 93/3/13 با پرداخت نقدی برای خرید جی 5 اتومات در نمایندگی

    3403رشت ثبت نام کردم با موعد تحویل شهریور یعنی سه ماهه، پس از گذشت

    5 ماه نمایندگی اعلام کرد بیا خودرویت را تحویل بگیر رفتیم دیدم یک

    خودروی کثیف-استفاده شده – با کارکرد 102 کیلومتر .که از تحویل آن

    خودداری کردم .از آن روز به تلافی اینکه نتونستند یه خودروی دست دوم رو

    بمن قالب کنند،تا کنون که 93/10/10میباشد دیگر خبری از خودروی من نشد و

    به هرجا زنگ میزنم جواب درستی نمیدهند و ته گفته ی منشی های طوطی وار

    تلفنی شان اینست که( به هر مرجعی میخواهید شکایت کنید تا پس از حدود 6

    ماه درگیری بروکراسی تازه برسید به همان چیزی که خود ما از اول

    میخواستیم) پول چشم و دل اینها را کور کرده و همواره درصدد کسب حداکثر

    منفعت به هر قیمتی هستند . همین که کل قیمت خودرو رازیر چنگ گرفتند

    دیگر کاری به قرارداد و تعهد و رضایت طرف معامله و حلال و حرامش ندارند

    وبقول خودشان مهار مشتری را به دست میگیرند و اگر معترض شد میگویند

    بچرخ تا بچرخیم وگرنه ساکت باش تا هر وقت ما صلاح دانستیم خودرو تحویل

    میدیم.واینجاست که برای مالباخته،ببخشید (مشتری) دیگر راهی نمیماند

    جز ناله و نفرین و واگذارشان به خدا – شما فکر میکنید کرمان موتور با

    تصرف خارج از حدود معامله بر پول مالباختگان ،چقدر منفعت کسب میکند؟؟؟

    هرچقعععععععععععععععععععععععععدراز مالباختگان(مشتریان) جمع کند به

    به نامشروع، یک جا در یک آتش سوزی مثل حادثه خردادماه امسال که مدیران

    آن اجازه ی تهیه ی خبر و عکس و فیلم از آن را به خبرنگاران ندادند – از

    دست میدهند ( کافیست در گوگل آتش سوزی کرمان موتور را سرچ کنید)، مگر

    اینکه سیاستگذاران این شرکت عبرت بگیرند ودرنحوه تعاملات خود با مشتریان

    تجدید نظر کنندو به اصل ( چوب بی صدای خدا ) وقوف یابند.ضمنا”به لینک زیر در سایت اتحاد جنوب هم سری بزنید .
    http://www.ettehadjonoub.ir/fa/posts/13224

  30. پرویز

    ۲۵ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (21 ديدگاه)

    برای آگاهی از نحوه ی تعامل کرمان موتور با مشتری به لینک های زیر مراجعه کنید:
    http://www.ettehadjonoub.ir/fa/posts/13224

    http://www.ava-ye-baran.blogfa.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا