صنعت خودروی کشورمان طی این سالها کاملاً تحت تأثیر برندهای چینی قرار داشته است. تا همین چند سال پیش شاهد مونتاژ خودروهای قابل قبولی همچون نیسان ماکسیما، هیوندای ورنا، آوانته و… بودیم اما هرچه پیشتر میرویم واردات و عرضه محصولات چینی را میبینیم که اکثر آنها نیز پس از مدتی به دلایل مختلف دیگر عرضه نشدهاند.
اما یکی از باسابقهترین برندهای چینی حاضر در کشور ما جک JAC است که با چندین خودروی مختلف توانسته طرفداران گوناگونی را به دست آورد. یکی از محصولات شناخته شده جک برای ما سدان J5 است که بین سالهای ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶ عرضه شد و ما در این نوشتار میخواهیم به بیان مشخصات، مزایا و معایب این خودرو به ویژه برای خریداران خودروهای کارکرده بپردازیم. پس حتماً با ما همراه باشید.
طراحی ظاهری جک J5
در بین سدان های متوسط بازار کشورمان، جک J5 یکی از هماهنگترین طراحیهای ظاهری را دارد. این خودرو توسط شرکت مشهور پینین فارینا طراحی شده و میتوان آن را زیبا دانست. در بخش جلو چراغهای کشیده و جلوپنجرهای هماهنگ دیده میشوند که اگرچه هیجانانگیز نیستند اما حداقل چشمها را اذیت نمیکنند. در پروفایل جانبی نیز خط شانه پر رنگی دیده میشود که از یکنواختی این بخش میکاهد. نمای عقب شاید بحثبرانگیزتر از سایر نقاط بدنه باشد اما علیرغم وجود برخی کاستیها هنوز هم میتوان آن را قابلقبول دانست. در کل باید گفت J5 یک سدان با ظاهر خوب نسبت به سایر خودروهایی است که طی این سالها در خیابانها دیدهایم.
طراحی داخلی جک J5
وقتی وارد کابین شوید طراحیای را خواهید دید که دنبالهروی بدنه است. بخش داخلی J5 از طراحی مدرنتری نسبت به تولیدات داخلی سود میبرد و از جمله ویژگیهای آن میتوان به فرمان و پشت آمپرهای اسپرت اشاره کرد. البته شاید طراحی ورودیهای هوای J5 سؤالبرانگیز باشد و از زیبایی کابین بکاهد ولی در کل نقص چندانی به طراحی این بخش وارد نیست هرچند که نمیتوان آن را برجسته و بهیادماندنی توصیف کرد. نقطهضعف اصلی J5 در این بخش به کیفیت متریال بکار رفته مربوط میشود که در درازمدت باعث به سر و صدا افتادن کابین خواهد شد.
جدای از این موارد فضای کافی برای چهار سرنشین وجود دارد و صندوق بار نیز نیازهای یک خانواده متوسط را رفع خواهد کرد. در مجموع طراحی و کیفیت کابین این سدان چینی برای خریداران قابلقبول به نظر میرسد هرچند در زمانهای که همه خودروها از برخی عناصر مدرن همچون نمایشگرهای بزرگ استفاده میکنند، نبود این ویژگی یک نقطهضعف به حساب میآید.
پیشرانه و گیربکس جک J5
این سدان چینی در ابتدا با پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری که قدرت ۱۱۱ اسب بخاری و گشتاور ۱۴۶ نیوتون متری داشت روانه بازار شد اما کرمان موتور بعدها عمده تمرکز خود را روی نسخه اتوماتیک J5 که پیشرانه قویتری هم دارد گذاشت. در دل نسخه اتوماتیک این خودرو پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری ساخت میتسوبیشی قرار میگیرد که خروجی ۱۴۰ اسبی و گشتاور ۱۶۵ نیوتون متری تولید میکند. این پیشرانه با گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک همکاری دارد.
پیشرانه J5 از نظر قدرت و گشتاور کمبود خاصی ندارد اما گیربکس ۴ سرعته آن نمیتواند انتظارات را برآورده کند و به همین خاطر شاهد افت شتاب گیری خودرو خواهید بود. نکته دیگر نیز به مصرف سوخت خودرو به ویژه در نسخههای اتوماتیک مربوط میشود که بالاتر از آن چیزی خواهد بود که تصور میکنید. در مجموع پیشرانه J5 را میتوان بادوام و خوب برشمرد هرچند عدم وجود گیربکس اتوماتیک بهروز و با تعداد دندههای بیشتر جزو معایب آن هستند. در جدول زیر مشخصات فنی نسخه اتوماتیک J5 خدمت شما عزیزان ارائه شده است:
حجم موتور (سیسی) | ۱۸۳۴ |
استاندارد آلایندگی | Euro IV (یورو ۴) |
حداکثر قدرت (HP/RPM) | ۱۴۰ اسب بخار در دور موتور ۶۵۰۰ دور در دقیقه |
حداکثر گشتاور (NM/RPM) | ۱۶۵ نیوتن متر در طیف دور موتوری ۵۰۰۰ دور در دقیقه |
جعبهدنده | ۴ سرعته اتوماتیک جلو، Tip Tronic |
سیستم فرمان | چرخ دنده شانهای (Rack & Pinion)، کمک هیدرولیکی |
سیستم ترمز | جلو دیسک دو جداره با قابلیت تهویه و خنک شونده، عقب دیسک – مجهز به ترمز ضد قفل (A.B.S) چهار کاناله (تمامی چرخها) – قابلیت توزیع هوشمند نیروی ترمزی بر حسب وزن و بار (E.B.D) |
سیستم تعلیق | جلو، فنر حلقوی با ستون مک فرسون – عقب فنر حلقوی و اتصال جناقی دوبل مستقل |
حجم مخزن سوخت (لیتر) | ۵۵ |
حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت) | ۱۷۵ |
سایز چرخها | مجهز به رینگ ۱۶ اینچ آلومینیومی |
طول خودرو (میلیمتر) | ۴۵۹۰ |
عرض خودرو (میلیمتر) | ۱۷۶۵ |
ارتفاع خودرو (میلیمتر) | ۱۴۶۵ |
فاصله دو محور (میلیمتر) | ۲۷۱۰ |
وزن خالص (کیلوگرم) | ۱۳۵۵ |
امکانات و تجهیزات جک J5
J5 در زمان معرفی اولیه که به حدود ۱۰ سال پیش بازمیگردد از امکانات قابل قبولی سود میبرد اما شاید فقدان برخی موارد همچون نمایشگر لمسی باعث شود این خودرو در مقابل رقبای بهروزتر خود کم بیاورد اما بااینحال هنوز هم J5 را از نظر تجهیزات و امکانات میتوان خودروی خوبی دانست. در ادامه تجهیزات و امکانات این خودرو ذکر شدهاند:
کیسه هوای راننده و سرنشین جلو |
صندلی جلو با قابلیت تنظیم در ۸ جهت |
تنظیم دستی پشتسری |
سیستم کنترل باد لاستیکها TPMS |
کنترل سیستم پخش روی غربیلک فرمان |
سیستم خنککننده روغن گیربکس اتوماتیک |
کمربند ایمنی سرنشینان جلو پیش کشنده |
کمربند ایمنی سرنشینان عقب |
کمربند ایمنی با تنظیم ارتفاع |
سیستم ضد سرقت |
قفل ایمنی کودک |
ترمز ABS و EBD |
چراغ مه شکن جلو و عقب |
چراغخطر لادری (چهار درب) |
رینگ اسپورت آلومینیومی |
چراغ جلو و عقب هالوژن |
شیشهبالابر جلو و عقب برقی |
آینه جانبی برقی |
صندلی و روکش فرمان چرمی |
سیستم رادیوپخش MP3/CD/USB با ۴ باند |
تنظیم نور صفحه کیلومتر |
آنتن شیشهای |
آینه جانبی دارای گرمکن |
تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو |
فرمان هیدرولیک با قابلیت تنظیم ارتفاع |
قیمت جک J5
همانگونه که گفته شد این خودرو از سال ۱۳۹۶ به بعد عرضه نمیشود و به همین خاطر نمیتوان نمونههای صفرکیلومتر آن را پیدا کرد؛ اما با گشتوگذار در میان آگهیهای موجود باید دانست برای خرید نسخه اتوماتیک J5 باید بودجهای حدود ۳۵۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان را بسته به مدل و کارکرد خودرو کنار بگذارید.
رقبای جک J5
این سدان چینی در بخشی از بازار قرار گرفته است که رقبای زیادی برای کسب سهم و جلب نظر خریداران رقابت میکنند. از جمله رقبای این خودرو میتوان به تندر ۹۰، دنا پلاس اتوماتیک، برلیانس H330، فاو بسترن b50، ام وی ام ۵۵۰ و… اشاره کرد. مقایسه مفصل این خودروها با یکدیگر در این نوشتار نمیگنجد اما بهطورکلی باید دانست خودروهای تولید داخل از مزیتهایی همچون بازار فروش دستدوم بهتر و فراوانی قطعات یدکی و خدمات برخوردار هستند درحالیکه محصولات چینی معمولاً با مشکل کمبود قطعات یدکی و افت قیمت دستوپنجه نرم میکنند. به همین خاطر بهتر است در خرید خودروی دستدوم به اولویتهای خود و اینکه تا چند سال خودرو را نگهداری خواهید کرد فکر کنید.
مزایا و معایب جک J5
همانطور که گفتیم از جمله مزایای این خودرو میتوان به طراحی خوب، پیشرانه بادوام و قوی، فضای کابین جادار برای خانوادههای کمجمعیت و ایمنی مناسب اشاره کرد. در مقابل جک J5 معایبی هم دارد که شامل متریال نه چندان باکیفیت کابین، گیربکس قدیمی و کند، مصرف سوخت نسبتاً بالا، کمبود قطعات و لوازمیدکی میشود.
نقاط قوت | نقاط ضعف |
طراحی ظاهری خوب | متریال بیکیفیت کابین |
پیشرانه بادوام و قوی | گیربکس قدیمی و کند |
فضای کابین جادار | مصرف سوخت بالا |
ایمنی مناسب | کمبود قطعات یدکی |
جمعبندی
جک J5 سدان را میتوان یکی از گزینههای خوب چند سال اخیر برای بازار داخلی دانست هرچند که این خودرو دیگر عرضه نمیشود. همین مشکل گریبان گیر اکثر خودروهای چینی در کشورمان است. این دسته از خودروها از همان ابتدای عرضه نیز به خاطر محدودیتهای شبکههای نمایندگی دارای مشکلاتی در زمینه تأمین قطعات و لوازمیدکی هستند و با قطع عرضه این مشکل حادتر نیز خواهد شد. نکته دیگر به افت قیمت و بازار فروش بدتر خودروهای چینی نسبت به خودروهای داخلی مربوط میشود و اگر به دنبال خرید J5 هستید حتماً باید به این نکات توجه داشته باشید. اگر خودروی خود را زود عوض میکنید و دنبال دردسرهای پیدا کردن قطعات یدکی نیستید شاید بهتر باشد نگاهی به خودروهای دیگر همچون تندر یا دنا داشته باشید.
توضیح: این مطلب به روزرسانی شده است.
مجتبی
۲۵ دی ۱۳۹۳دوستان به نظر من این ماشین با این قیمت بشدت مورد استقبال قرار گرفته و در کمتر از یک سال که اتوماتیکش اومده در سطح شهر به شکل تصاعدی زیاد شده و بهتر بگویم .
همینکه در عرض کمتر از یک سال 205 صفحه فقط در سایت پدال مردم مشتاقانه نظر میدند نشون میده براشون مهمه و قصد خرید دارند .
سن مارتین جان برو تو پیجهای دیگه نظر بده و خودتو اینقدر خراب نکن!!؟؟
من این ماشینو چند ماهیه دارم و با پولی که دادم خیلی راضیم .
محسن
۲۵ دی ۱۳۹۳خیلی عالی بود اقا محسن قشنگ جواب دادی
شهروز
۲۵ دی ۱۳۹۳سلام-بنده خودرو را در 21 دی ماه تحویل گرفتم-رنگ سفید دنده ای-هنوز استفاده نکردم و پلاک نزدم-به دلیل نیاز مالی اونو گذاشتم برای فروش با قیمت مناسب-در صورت نیاز تماس بگیرید-خراسان شمالی-بجنورد نزدیک 49-متشکرم
احمد محمودی
۲۵ دی ۱۳۹۳سلام به همه دوستان که مدت نزدیک به هفت ماه از نظراتشون در مورد جی5بهره مند شدم.
بعد از یکی دو هفته غیبت از حضور شما سروران بعد از یک هفته رانندگی موشکافانه با جک اتوماتیک که بالاخره پس از دوماه تاخیر تحویل گرفتم نکاتی رو خدمت دوستان معروض هستم:
در مقایسه با ماشین دیگرم ای ال ایکس پارس،شتاب قابل قبول و یکسان بخصوص در معکوس کشیدن که عالی عمل میکنه.
ترمز، حداقل درمقایسه با ماشین من بسیار خوب هست وسیستم ABSدیرتر وارد عمل میشه، لذا اجازه استفاده از ترمز عادی در ترمز گیری های آهسته وکم قدرت رو دارم. در پارس با اشاره به پدال ABSوارد عمل میشه و بقیش دیگه معلومه….
گوش شیطون کر، کوبش عقب آزار دهنده هست. که در حال حاضر به گفته دوستم که. اونم یکی داره، بعضی از کامنت های شما و نمایندگی که. گفته برون، خودش خوب میشه اعتماد کردم و میرونم وگرنه فردا…
کنترلر باد لاستیک ها فقط دکور
صدای. موتور داخل نمیاد وخیلی بی صدا، البته صدای برخورد باد به آیینه ها هست که قابل اغماض هست ازنظر من صد البته.
زیر ماشین میگرفت که لاستیک 17*45*225انداختم. به بدنه گیر که نکرد هیچ به اونجاها که میگرفت دیگه تاحالا نگرفته.در کوبش هم تاثیر نداشت.
الباقیش خوب بود. رنگش هم..
برف پاک کن یه ماشین وطنی رو بزنید. در حینی که خاک خوب روی شیشه داره خط میندازه اب پاش اب رو بیرون میده.
توی این ماشین اول دوثانیه اب پاشیده میشه بعد برف پاک کن حرکت میکنه.
نمیدونم وقتی فکر این نکات ریز هستند چرا….
حتما خیابوناشون چاله چوله نداره یا پارکینگاشون شیب.
یا حق
ارسلان
۲۵ دی ۱۳۹۳واقعا شما باید بحال خودتان تاسف بخورید چرا که با تهمت و کتمان حقیقت در صدد زیبا جلوه دادن این حقیقت تلخ هستید نه جک و نه جیلی و نه چانگان و لیفان و چری و بسترن و برلیانس هیچکدام واقعا قدرت اسمی که در آنها قید شده را ندارند و نه کیفیت درست و حسابی همه چینی با بک موتور طرح میتسو و پلت فرم توقف تولید خودروی دیگری یعنی اصالت صفر
آنکس که خراب بازار و مردم میشود کاربری بنام مجتبی است نه ایشان ،شما تا بحال به مشکل برنخورده اید و یا واقعا نفع و ضرر دیگران برایتان بی اهمیت است آیا در شهری بغیر از استان های بزرگ کشور دچار نقص فنی و خاموش شدن یکباره خودرو شده اید؟؟کدام امدلد جه کسی به کمک شما رسید کدام تعمیرگاه و نمابندگی در حالیکه نمایندگی اصلی کرج ته ان از اشکالات خودرو شانه خالی میکند چه امیدی به سایر شهرستان ها است؟؟ با توهین و رجز خوانی نمیتوانید اهداف خود را پیش ببرید کرمان خودرو و عواملین آن که حضور پررنگی را در این پیج دارند خود آگاهند که با حق و حقوق مشتری چه ها که نکردند پس تکلیف ما و همه با نظرات گهر بار شما مشخص شد این خودرک فقط ارتفاع کمی دارد و مشکل رنگ؟؟جالب اینجاست که شرکت jac خود به مشکلات عدیده جک اذعان دارد ولی کاربران پدال این خودرو را مبری از هرگونه مشکل و شرکت کرمان خودرو را سرآمد مشتری مداری میدانند من که مطمئنم شما مصرف کننده نیستید چه آنکه بودید و نه ستون کرمان موتور انتقاد ها را با گوش جان شنیده و بعد داد و ناسزا سر میدادید
سهراب
۲۵ دی ۱۳۹۳اقای سن مارتین همینجوری پیش بری از نظر لایک منفی تو کتاب گینس ثبت رکورد میکنی من 3ماه این ماشین و دارم و این معایبی که میگی ندارم فکر میکنم به قول اقای ارمین تو پیج قبلی بد شانسیت ماشین شما فقط اینجوری در امده شایدم از حساسیت بالاته به هر حال باید با این فروشی که کرمان موتور سر فروش این خودرو تو زمان کوتاه داشته بهش جایزه داد استقبال مردم مهمترین دلیلش حالا دو سه عیب کوچیکم داشته باشه مهم نیست
یه پسر
۲۵ دی ۱۳۹۳راسش من از کرمان موتور خاطر خوبه یه دوو سیلو و ماتیز رو نمی تونم فراموش کنم
برای همین می خواستم تو برنامه میان مدت یه 620 یا جی 5 بگیرم
که در مورد جی 5 خیلی دو دل شدم و مخصوصا چون دستیش هم مد نظرم بود احساسم بدتر شد
اما یکی از دوستام 620 داره و تو یه مدت 2 ساله با 50 هزار تا کارکرد با مشکل خاصی روبرو نشده ولی می گه غیر از مانیتور و امکانات دیگش فرقی با پارس نداره که البته از لحاظ قیمتی هم فرقی نداره
به نظر من وقتی میتسوبیشی میراز 12 هزار دلاری تو ایران 70 میلیونه
خوب با 40 میلیون یه سدان چه جوری مگه میشه خرید که تازه ظاهرا امکانات روز رو هم داشته باشه
همه ماشین های صفر زیر 100 میلیون ایران اسباب بازین
هیوندا اکسنت بین 90 میلیون تا 100 تومن قیمت می خوره که تو ابعاد پرایده !!
یا پیکانتو 70 تومنه که مث ماتیزه
به نظر من از 50 میلیون بیشتر نباید به چینی پول داد
اما اگه هم دادین با خودتون فک نکنین 50 میلیوووووون پول دادم
نه 8000 هزار دلار پول دادین
بازم هر کالایی یه سری معایبی رو داره و نیاز به نگهداری خاص خودشو داره
بذارین جک به 50 هزار کیلومتر برسه بعد در موردش نتیجه گیری کنین
نه الان که ماشین خیلی ها آب بندی نشده
یه پسر
۲۵ دی ۱۳۹۳البته شاید، شاید مردم با ماشین های چینی هیچ وقت تجربه خوبه ماشین های اوایل دهه 80 رو نداشته باشن
احمد محمودی
۲۵ دی ۱۳۹۳جناب ارسلان.
عصبانی هستی چرا.
متاسفم اگر در راهی خاموش کرده ای یا از دوستی شنیده ای.
متاسفم اگر نمایندگی کرج از جوابت شانه خالی کرده یا از دوستی شنیده ای.
من یک هفته هست که این ماشین رو سوار شدم. شاید یکی دو هفته دیگه با شما هم عقیده بشم. دنیا رو چه دیدی. فقط زیر ماشین عیب اون نبود. بر خلاف نظر سایرین عرض کردم با تعویض لاستیک که با عرض معذرت نوع نکسین اون رو نگفتم در کوبش تاثیر مثبت ایجاد نشد که نشد. کنترلر باد لاستیک ها رو چی میگی که گفتم دکوره و نمایشی. تا حالا کسی این رو نگفته بود. دیدی حالا!!!! د عزیزم من سر تا پا مشتاق این ماشین تو یک هفته جایزه دارم بخدا با این کشف بدیع. صبر کن الان از فشار سر و صدا گذاشتمش پارکینگ و همون ای ال ایکس منفور!!!! رو دست گرفتم. د معنی دو تقطه و علامت تعجب رو اندر استند کن اگه بدت نمیاد. حالا نگم منم میفهمم اما دوتا نقطه بعد کلمه رنگ یعنی ایضا، رنگشم ای (Ey)بدک نیست.
خدا نگهدار تا هفته دیگه و برای خوشایند جناب ارسلان تا مطرح نمودن مشکلات بعدی.
احمد محمودی
۱۱ بهمن ۱۳۹۳جناب ارسلان سلام. مجددا خدمت رسیدم تا عرض کنم.گیر زیر ماشین مربوط به حلقه ای بود رزوه دار که جهت بکسل کردن کردن بکار میره.خب.براحتی بازش میکنیم و میگذاریمش صندوق.عقب. دیگه کیر نمیکنه.
سروصدای کوبش ماشین.به ناگهانی قطع سد و رانندگی باهاش بسیار لذتبخشه الان. وبرخلاف تصور خیلیها شتابی خوب داره، هم اولیه و هم ثانوبه. حقیر عیبی در اون طی 1420کیلومتر رانندگی، چه سربالایی و چه دذ سرازیری و کفی ندیدم.
رنگشم خوب خوبه نگران نباشیدد.
خدا نگهدار.
یزدان
۲۵ دی ۱۳۹۳با سلام. بنده حدود ی ماهه که جی 5 اتوماتیک خریدم تو این مدت میخوام نظراتم رو راجع بهش بگم البته شاید اگه مدت بیشتری بگذره بتونیم قضاوت صحیحتری داشته باشیم. به هرحال ماشین خوش استیلیه و به نظرم تو این محدوده ظاهرش واقعا زیباست (البته این موضوع سلیقه ایه), شتاب اولیه ش ی خورده ضعیفه و این قضیه تو سربالایی بیشتر خودشو نشون میده, سیستم صوتی و تهویه مناسبی داره, کیفیت ادوات داخلی نسبتا خوبه, به نظرم اگه مانیتور شرکتی میداشت بهتر بود, فعلا نتونستم قیاس خوبی از لحاظ مصرف سوخت داشته باشم ولی به نظرم مصرف شهریش صدی 9 میشه. در کل تو این بازه قیمتی گزینه خوبیه.
محمد
۲۵ دی ۱۳۹۳دوستان من امرور25دی ماه چک دنده ایی را تحویل گرفتم.فعلاً همه چیز خوبه ولی الان کلی ناراحتم از اینکه تریم داخلیش قشنگ نیست ای کاش مثل اتومات یکدست مشکی بود.دوستان راه حل بدید حالم خوب نیست……
به نظرشما روکش صندلی ها را مشکی بندازم؟
godfather
۲۶ دی ۱۳۹۳خواهشن این ماشینای بی کیفیت نخرین
یه سال ماشین سوار نشین هیچ اتفاقی نمی افته
محمد
۲۶ دی ۱۳۹۳برادرعزیزمن/من درکامنت بالاذکرکردم 25دیماه تحویل گرفتم.همسایمون دیروزگفت اگه قصدفروشش داری من برمی دارم.حالا شما بنده را راهنمایی کنیدیک ماشین خوب باقیمت حدود50تا بخرم باشرایط زیر:
1-تولیدداخلی نباشه منظورم مونتاژ نیست.
2-صفرباشه من ماشین خودم88بود(206)چون دیگه داشت لگدمی انداخت شوتش کردم.
3-آپشن های نرمال داشته باشه.
احمد محمودی
۲۶ دی ۱۳۹۳میخواید باورکنید، میخواید نه.
با اینحال حتی در کمال ناباوری خود من ،الان در اب بندی و در کیلومتر 360،کوبش کمکها بطور کل و شاید به ناگهان تمام و ماشین عین اسب چموش پس از لگد پرونی یک هفته ای اروم شد ومن فعلا از فروش منصرف شدم.
اونایی که در فکر خرید هستید، ببینید :شتاب رو در این ماشین فقط وقت معکوس کشیدن احساس میکنیدا. در بقیه اوقات فرق زیاد زیادی با یه 405خوب اب بندی شده نداره. بیشتر میشه سنگینی اون رو در شتابگیری معمولی ، حس کرد که البته اونم حال خودشو داره و برای بعضی ها لذت بخشه. دروغ نمیگم که؟
Farhad.A.M
۲۶ دی ۱۳۹۳اگر تجربه تخته کردن تو سرعت 20 کیلومتر در ساعت رو ندارید پیشنهاد میکنم تجربش کنید…
reza
۲۷ دی ۱۳۹۳سلام دوستان متاسفانه طلق راهنمای روی آینه به در گیر کرد و شکست کسی میدونه کجا میشه پیدا کرد با تشکر
محسن
۲۷ دی ۱۳۹۳اقا ارسلان ویا پرویز اخه این چه استدلالی هست که میکنی و مردم را منحرف به مسیری میکنی که مثلا برید به وبلاگ بیدر و پیکری که یک کاربر تنظیم کرده و نوشته که هر کسی میتونه انجام بده .
برادر من من استناد به استفاده خودم و دیگران که این ماشینو ذارم کردم و میبینم با استفاده صحیح از این ماشین و با پولی که میدی بسیار مناسب است .
من راضیم و در قیاس با بدقولی های دو فرغون ساز داخلی ایران خودرو و سایپا راضیم
پژمان
۲۷ دی ۱۳۹۳جالبه باز دلالای خودرو سازای داخلی با نام و اسمای مختلف سرازیر شدن سایت جی 5 و به توپ بستن با این فرا فکنی های غیر واقعی نمی تونین به هدفتون برسین کافی با یک نگاه به کامنتای بالا و متن یکسانشون با اسامی مختلف متوجه بشین
faryad
۲۸ دی ۱۳۹۳با سلام
صدای تق تق فرمان j5 اتومات در چرخاندن به راست از چی میتونه باشه؟
مورد مشابه داشتیم؟
مهدی
۲۸ دی ۱۳۹۳کاغذ چسب پشت فرمان. نگاه کن و بکنش.
faryad
۲۸ دی ۱۳۹۳ممنون از جوابت اما لرزش غربیلک رو زیر دستم حس میکنم انگار یجا گیر میکنه تازه وقتی ماشین گرم میشه این حالت بجود میاد مثل اینکه زیر لاستیک یه سنگ کوچیک باشه موقع چرخوندن فرمون اززیر لاستیک در بره …
پیمان
۲۸ دی ۱۳۹۳من مطمئنم تمام کسانی که از این خودرو بد میگن اصلا رنگ ماشینو هم ندیدن مثل این اقای سان مارتین شما اگر هم اینو داشته باشین با بنز یا خودرو های کره ای که نباید مقایسه اش کنید از سرمون هم زیاده تو این گرونی ماشین دیگه واقعا چی میتونیم بخریم این ماشین اگه پاش بیوفته النترا رو میخوره همین برلیانس که سنگشو به سینه میزنه خودbmwهیچی حسابش نمیکنه
امیر حسین
۲۸ دی ۱۳۹۳صدای تق تق فرمان وقتی به راست می گردونی به خاطر شکستن تلسکوپی فرمونه که خودم یکبار تو کیلومتر 16 تعویض کردم خوب شد جاهای دیگه نمی تونن تشخیص بدن خودتو معطل نکن
منصور
۲۸ دی ۱۳۹۳سلام
من دستی تحویل آذر بودم که بعد از ۲۰ روز تاخیر اوایل دیماه تحویل گرفتم. حدود ۵۰۰ تا باهاش رفتم. اول ممنون از همه عزیزانی که نقد کردن و باعث شدن توقع من از ماشین زیاد بالا نره و دوم ممنون از دوستانی که محاسن رو گفتن و من رو امیدوار کردن.
اول نمره ی من در مورد موارد مختلف از ۱۰:
فرم آینه ها: ۴
نمای بیرون: ۹
نمای داخل: ۸
سیستم تعلیق: ۸
ترمز ها: ۸
شتاب اولیه: ۶
شتاب ثانویه: ۸
فصای کابین به نسبت کلاس خودرو: ۹
کیفیت مواد و قطعات: ۷
کیفیت رنگ: ۷
امکانات رفاهی: ۷
چند تا نکته:
صدای باد آینه ها تو سرعت بالای ۱۰۰ در صورت پایین بودن شیشه ها آزار دهنده است.
دنده ۲ به نسبت یک فاصله صریب داره. باید از یک به دو تو دور موتور بالای ۴۰۰۰ عوص کنید.
موتور کاملا بی صدا و روان کار می کنه.
مصرف سوخت تا اینجا بالاست. (حدود ۱۰)
کیفیت رنگ نسبت به اولیها که تو نمایندگی مقایسه کردم خیلی بهتر شده.
کمک ها کوبش زیادی نداره.
قدرت اصلی موتور تو دور ۴۰۰۰ خودشو نشون میده که فعلا به خاطر بندی زیاد پر گاز نمی رم. ولی یکی دو بار که کنجکاوی کردم خوب و قوی بود (البته به نسبت ۱۵۰۰ بودنش!)
فرمون فوق العاده نرم و بدون لرزش و مطمئن.
همین دیگه…!
شاد و پیروز باشید.
محمد
۲۸ دی ۱۳۹۳سلام
من دستی تحویل 25 دیماه بودم.منصورعزیزبا عرض پوزش من به داشبورد از نظر رنگ 3میدم خیلی بی سلیقه کارکردن4رنگ مختلف(کرم-طلایی-طوسی….)
بقیه اش موافقم.
منصور
۲۸ دی ۱۳۹۳درود برتو. من به طراحی داشبورد و کلا طراحی داخلی نمره دادم. در مورد رنگ نمی دونم ماشین رو تحویل گرفتی یا نه ولی طلایی نداره که! خاکستری کم رنگ و پر رنگ و کرم داره که ترکیبش بد نیست… البته می تونست بهتر باشه.
محمد
۲۸ دی ۱۳۹۳قسمت کنترل صوتی و….بژ (طلایی)هستش
Rasoul
۲۸ دی ۱۳۹۳با درود
امروز ماشین دوستم رو که چند ماه از من زودتر گرفته فراخوان کردن برای آپدیت برنامه بوستر ترمز .صبح تحویل دادیم و ساعت 2 تحویل دادن.ترمز خیلی بهتر شد.ولی برای ecu آپدیت نیومده بود فعلا
حمید
۲۸ دی ۱۳۹۳دوستان جک اتومات رنگ سفید با کاکرد 9000 کیلومتر مدل 6/93 دارم اگر کسی قصد خرید دارد تماس بگیرد 09173137062
محمد
۲۸ دی ۱۳۹۳من حاضرم با دستی تحویل25دیماه معاوضه کنم
ali
۲۸ دی ۱۳۹۳دوست عزیز میشه بفرمایید ایشون تحویلی چه ماهی بودن؟وفراخوان به چه شکلی به ایشون اطلاع داده شد؟
ممنون
محمد
۲۸ دی ۱۳۹۳این مطلب را از سایت نمایندگی 1732 کرمان موتور،بخش نظرات خوندم.گفتم شایدبه دردکسی بخوره.
بنده پیرو دو ما رانندگی با این خودرو و ایجاد سروصداهای متعدد در اتاق ماشین به جای اینکه از حق و حقوقی که دارم اینجا داد بزنم به فکر این افتادم که این سر و صداها رو پیدا کنم و رفع کنم. به این نتایج رسیدم که صدایی که از سقف می آمد مربوط بود به ول کردن روکش داخلی سقف و برخورد اون با سطح بالایی که ایجاد سر و صدا می کرد بنده با گذاشتن یک تکه ابر بین این دو به طور کامل صدای سقف را حل کردم و دیگر هم فکر نکنم صدا بده. دوم صدای ستونها روی داشبورد بود که اون ها رو از جاش درآوردم و دیدم که پایین این قطعه پلاستیکی دو عدد پایه داره که داخل دو سوراخ داشبورد فرو می ره اون دو پایه رو چسب برق زدم و جا زدم دیگه این قطعه در جای خودش لق نمی خوره و سوم درهای جلو که با شل کردن پیچ بالایی او لبه ای که به بدنه خودرو وصل هست و زدن دو تا تقه یکم رفت داخل و صدای در هم به طور کامل افتاد و چرب کردن نوارهای آب بندی در که اون هم تاثیر زیادی داشت و در کل الان توی دست اندازها از داخل اتاق هیچ صدایی به گوش نمی رسه.
فقط دغدغه بنده و همه دوستان این برنامه ای سی یو هست که نمی دونم کی میاد اصلا میاد یا نمی یاد کلا سرکاری هست یا نیست و مصرف بالای خودرو که این رو فکر نمی کنم بتونن کاریش بکنن. در این مورد هم مدیر سایت اگه لطف بکنن پیگیری بفرمایند بسیار ممنون می شیم. اکتان یا سوپر یا مکمل خیلی ارزش مانور رو نداره چون سرجمع با پول بنزین و مکمل و اکتان که می شه هزینه سوخت این ماشین مقرون به صرفه نبودن اون داره مشتریهای محترم رو آزار می ده و نباید فقط روی این مانور داد که با این رنج قیمت ماشینی بهتر از این نمی شه سوار شد. این که نشد حرف تعهد جدای از قیمت هست حالا بفرمایید اصلا ما این ماشین رو ۲۰ تومن بخریم دلیل نمی شه که هر برج ۲۰۰ تومن بنزین توش بریزیم اینجور هزینه ها در مدت زمان دراز تر متحمل صاحب خودرو می شه مثل لامپ رشته ای و لامپ کم مصرف
خواهش می کنم جناب آقای شهروز: شما وقتی که سانروف رو باز می کنید اگه بین روکش سقف و بالای اون رو نگاه کنید می بینید که روکش سقف با یک چسب دولایه به هم وصل شده که این چسب بعد از مدتی به دلیل سنگین بودن روکش سقف ول می کنه و روکش سقف آزاد می شه و روی دست اندازهای ریز هم به دلیل ارتعاش روکش سقف به بالای اون می خوره و صدا تولید می کنه که یا باید هر چند وقت یکبار اون رو فشار بدین تا بچسبه یا اینکه فضای خالی رو با ابر پر کنید تا بازی نکنه این یه مورد در خصوص ستونهای جلوی ماشین که طوسی رنگ هست و توی داشبورد فرو رفته اون رو بیرون می کشید و راحت بیرون می یاد دو تا پایه داره که توی داشبرد فرو رفته اونها رو هم بایک عایق ببندید تا باعث برخورد دو تیکه پلاستیک خشک نشه و صدا تولید کنه در خصوص در هم که موقع ریگلاژ در به نمایندگی بگین براتون انجام می ده. بعد چند وقت یکبار نوارهای آب بندی درها که روی خود در و روی بدنه ماشین هست با واکس داشبورد چرب کنید این کار باعث میشه که این نوارها از حالت خشکی در بیاد و کلی در سر و صدای در تاثیر می زاره.
برای زوارها و لاستیکهای لادری از پارافین مایع نیز میتوان استفاده کرد.
Farhad.A.M
۲۸ دی ۱۳۹۳کامنتی از یک سراتو سوار در سایت ایران جیب:سامی: 1393/10/28 16:45:09،
9 رای مثبت
1 رای منفی
من سراتو 2014 دارم ایراد فولی دینام داره فراخوان دادن تازه میگن 1ماه دیگه از کره میاد کدام رضایت مندی گرانتی شرکتی یعنی کشک نظارتم که نمیشه زنگ میزنی ارتباط با مشتریان اطلس خودرو منتم سرت میزارن میگن حالا یه ماه خیلی خوبه داریم بهتون قطعه میدیم
نیما
۲۸ دی ۱۳۹۳حدود 5000 تا کار کرد داره ماشینم(اتومات). خوشبختانه خیلی از مسایلی که برای بقیه اتفاق افتاده رو روی ماشینم ندارم. غیر از صدای باد که حتی توی سرعت های زیر 100 هم روی مخمه. در این حد که فکر میکنم یکی از شیشه ها پایینه. مصرف بنزین بشدت و بشدت به نحوه فشار دادن پدال و نوع رانندگی بستگی داره، اونم به این خاطر که خیلی زود دنده رو سبک میکنه. مثلا اگه پدال گاز رو اروم ( کم) فشار بدین روی سرعت 75-80 میره دنده 4. کلا اگه قلق رانندگی دستتون بیاد و بخواین پیرمردی ( بدون گاز و ترمز اضافه) رانندگی کنین مصرف ترکیبیش میاد روی 8.4-8.7 . کمک ها کوبش نامعقولی نداره یا حداقل کسایی که پشت نشستن چیزی در موردش نگفتن. یه مشکل دیگه ای هم که هست ، نابلد بودن و … بودن نمایندگی های شهرستانه. ماشینم از همون روز اول پیچ تنظیم ارتفاع راننده کار نمیکرد، یعنی هرز میچرخه. هنوز که هنوزه کاری براش نکردن. درسته که چیز مهمی نیست ولی بالاخره روی احساس ادم تاثیر میزاره که زیاد سمت نمایندگی نرم
رضا از شیراز
۲۹ دی ۱۳۹۳سلام بر دوستان. خیلی وقت بود سری به اینجا نزده بودم. اومدم ونظرات رو خوندم .ماشینم دستی ، تحویل تیره و7500 تا کارکرده. مصرفش تو شهر نسبتا بالاست ولی من دو تا سفر باهاش رفتم با اطمینان میگم که تو جاده حدود 5 است. دوستان منتقد خوبه که تو جاده و به نیت سفری لذت بخش این خودرو رو برونن تا لذت رانندگی رو احساس کنن. نرم ، راحت ، بیصدا، پایداری عالی ، بسیار جادارو…مساله نمایندگی های مجاز هم که مربوط به همه جا میشه چون همه از مردم طلبکارن. تو هفته قبل سود یک ماه تاخیر هم به حسابم واریز شد. در آینده و پس از 50000 کیلومتر چی میشه نمی دونم ولی تا حالا که از انتخابم بسیار راضیم.مطمئنا به درد جنگولک بازی نمی خوره چون به نظرم خودروی خانواده است.
faryad
۲۹ دی ۱۳۹۳سلام
دوستانی که اتومات سوارن : من وقتی از سرعتگیر آروم رد میشم ماشینم از سمت چب یه صدای تق تق میده ؟
جلوبندی وترمز وکمک رو هم چک کردم مشکلی نداشت .
کسی به این مشکل برخورده ؟
اتومات 4200
sia1211
۲۹ دی ۱۳۹۳با سلام آقا فریاد ماشین بنده هم از فرمونش صادر میده و در لرز کوچیکی هم داره و تو بعضی از مواقع وفتی از روی سرعت گیر و یا جاده های خراب رد می شم هم انگار به میله فرمون ضربه وارد می شده تو سرویس اولیه گفتم ولی رسیدگی نشده و این ایراد از همون اول که مرداد ماه گرفتم بود و روز به روز هم بد تر می شده به نمایدگی بردم گفت ماشین شما اولین ماشینی که این ایراد رو داره البته اون تق تق رو داشت و لی تو سرویس اولیه بر طرف شده ولی این ایراد همچنان وجود دارده مال ماشین شما هم ایطوری است یا نه با 5000 کیلوتر کارد کرد و مصرف سوخت هم مکاکان بالا است.
اکبر اکبری
۲۹ دی ۱۳۹۳09126239310 تماس بگیرید تا راهنمایی کنم
faryad
۳۰ دی ۱۳۹۳آره برای منم همینطوریه فقط نگفتن برای صدای تق تق چیکار کردن درست شد.
reza
۲۹ دی ۱۳۹۳دوستان سلام
من چند روزه یکدستگاه جک اتومات تحویل گرفتم. من یه مگان اتومات (2000) هم دارم که تقریبا 4 ساله سوار میشم و از صفر دست خودم بوده. جک رو از اول به نیت فروش ثبت نام کردم. چون مدت مدیدی است گفتگوهای این انجمن رو دنبال کردم، وظیفه دیدم این مطلب رو بنویسم.
در وهله اول باید بگم اداره تحویل (کیلومتر 16 جاده مخصوص – بلوار نخل) برخورد خوبی داشتن. قبل از چک کردن زیر و بالای ماشین چیزی رو امضا نکردم و کسی هم گیری نداد. برعکس مسئول تحویل حتی کمکم کرد. یکی دو تا مورد جزیی بود که فوری رفع کردند.رنگ ماشین، سانروف، شیشه بالابر و آیینه ها، برف پاک کن ها، صندوق، کولر و بخاری و سیستم صوتی، آفتابگیرها و تریم داخلی همه رو چک کردم و اوکی هستند.رنگ سفید.
شتاب اولیه از مگان کمتره ولی نه خیلی کمتر. یادمه مگان هم اون اوایل شتاب الان رو نداشت و حدس میزنم شتاب اولیه جک به تدریج بهتر میشه. شتاب ثانویه با مگان برابری میکنه.
تریم داخلی به نظر من به لحاظ زیبایی چیزی از مگان کم نداره و بلکه بروز تره. کیفیت تریم داخلی خوبه. لااقل فعلا مشکلی نداره.
نرمی فرمان و فرمان پذیری خوبه در حد مگان، اما پایداری در پیچها از مگان بهتره.
از لحاظ سر و صدا، مگان من با حدود 60000 کیلومتر کارکرد قشنگ به صدا افتاده.ستونها، داشبورد و تزئینات داخلی متناوبا اصوات جور واجور میدن. از این بابت فکر نمیکنم جک وضع بدتری داشته باشه. به هر حال فعلا بی صدا و نرمه.
تعلیق و ترمز مگان بهتره. البته جک من اشکالی در ترمز و تعلیق نداره ولی در یک مقایسه کلی بر حسب احساس راننده، تعلیق مگان حس بهتر و ترمزش قدرت بیشتری داره. ضمنا مشکل ترمز در ابتدای حرکت رو نداشتم. البته من به عادت مگان سواری، قبل از استارت زدن ترمز رو گرفتم و تا نرم شدن پدال ترمز ( که بلافاصله اتفاق افتاد ) پدال ترمز رو نگه داشتم.کوبش کمک ها چه عقب و چه جلو رو حس نکردم با این توضیح که من اصولا دست اندازها یا سرعت گیرها رو کاملا آهسته و با احتیاط رد میکنم.
سیستم تهویه و سیستم صوتی خوب و بی نقص عمل میکنند.
صدای باد در سرعت حدود 100 وجود داره. البته برای من آزاردهنده نیست.ولی ممکنه برای بعضیها باشه.
مصرف ماشین به گفته مسئول تحویل فعلا حدود 10-11 در 100 کیلومتره و به ادعای ایشان بعد 5000 تا کمتر میشه. از این بابت مگان بهتره، چون مصرفش 8 تا 10 بسته به نوع رانندگی شماست.
بحث شتاب گیری و نحوه تعویض دنده در دورها یا سرعتهای مختلف، گرچه نسبت به مگان متفاوته ولی خنگتر نیست و اصولا باید قلق تعویض دنده ماشین اتومات رو یاد بگیرین. به هر حال در سر بالایی یادگار، در وضیت اتومات، به همون راحتی که با مگان شدنیه به سرعت 120 رسیدم. البته سرعتهای بالاتر و تست نکردم و بی خیال شدم.
عملکرد تیپ ترونیک بی نقص و مشابه مگانه.
موضوع گیر کردن زیر ماشین در شیب رمپ پارکینگ آپارتمانهای امروزی صحت داره ولی با کم کردن سرعت و دقت بیشتر قابل حله.
در کل به نسبت قیمت خودروهای موجود در بازار ایران قیمتش خوبه و احتمالا جا برای کمی افزایش هم داره.
ذبیحیان
۳۰ دی ۱۳۹۳حدود 10 روزی هست دنده دستی شو دارم یه چنتا ایراد جزئی دیدم اکثر دوستانم این ایرادارو باید دیده باشن: شتاب اولیه یه خورده کم در مقایسه با 405 به وضوح معلوم، سیتم تعلیق یکم خشک، عقب ماشین یه مقدار خوابیده تر از جلوش متاسفانه صدای تق تق میاد حالا از کجا خدا داند، کیفیت رنگ سپرها ظعیف، آینه ها کامل جمع نمیشه کیفیت پلاستیک جلو پنجره و قاب مه شکن جلو خوب نیست در کل روی هم رفته ماشین خوبیه و به اینا ایراد نمیگن.
احسان 1
۳۰ دی ۱۳۹۳خدا خیرت بده با خاک یکسانش کردی هنوز به اینا ایراد نمیگن هههههههههههه
اوینا
۳۰ دی ۱۳۹۳سلام به همه دوستان…تورابه خدا یکی درست و بدون تعصب منو راهنمایی کنه..من اقدم به خرید این ماشین بکنم یا نه
Farhad.A.M
۱ بهمن ۱۳۹۳سلام به نسبت هزینه ای که میفرمایید خودرو مناسبی هست البته به نظر من
سیامک
۱ بهمن ۱۳۹۳دوست عزیز من تجربه 20 سال رانندگی با انواع و اقسام ماشینا رو دارم الانم یه جک اتومات دارم حدود 8000 تا باهاش رفتم درکل نسبت به قیمتش بسیار راضی کنندست