صنعت خودروی کشورمان طی این سالها کاملاً تحت تأثیر برندهای چینی قرار داشته است. تا همین چند سال پیش شاهد مونتاژ خودروهای قابل قبولی همچون نیسان ماکسیما، هیوندای ورنا، آوانته و… بودیم اما هرچه پیشتر میرویم واردات و عرضه محصولات چینی را میبینیم که اکثر آنها نیز پس از مدتی به دلایل مختلف دیگر عرضه نشدهاند.
اما یکی از باسابقهترین برندهای چینی حاضر در کشور ما جک JAC است که با چندین خودروی مختلف توانسته طرفداران گوناگونی را به دست آورد. یکی از محصولات شناخته شده جک برای ما سدان J5 است که بین سالهای ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶ عرضه شد و ما در این نوشتار میخواهیم به بیان مشخصات، مزایا و معایب این خودرو به ویژه برای خریداران خودروهای کارکرده بپردازیم. پس حتماً با ما همراه باشید.
طراحی ظاهری جک J5
در بین سدان های متوسط بازار کشورمان، جک J5 یکی از هماهنگترین طراحیهای ظاهری را دارد. این خودرو توسط شرکت مشهور پینین فارینا طراحی شده و میتوان آن را زیبا دانست. در بخش جلو چراغهای کشیده و جلوپنجرهای هماهنگ دیده میشوند که اگرچه هیجانانگیز نیستند اما حداقل چشمها را اذیت نمیکنند. در پروفایل جانبی نیز خط شانه پر رنگی دیده میشود که از یکنواختی این بخش میکاهد. نمای عقب شاید بحثبرانگیزتر از سایر نقاط بدنه باشد اما علیرغم وجود برخی کاستیها هنوز هم میتوان آن را قابلقبول دانست. در کل باید گفت J5 یک سدان با ظاهر خوب نسبت به سایر خودروهایی است که طی این سالها در خیابانها دیدهایم.
طراحی داخلی جک J5
وقتی وارد کابین شوید طراحیای را خواهید دید که دنبالهروی بدنه است. بخش داخلی J5 از طراحی مدرنتری نسبت به تولیدات داخلی سود میبرد و از جمله ویژگیهای آن میتوان به فرمان و پشت آمپرهای اسپرت اشاره کرد. البته شاید طراحی ورودیهای هوای J5 سؤالبرانگیز باشد و از زیبایی کابین بکاهد ولی در کل نقص چندانی به طراحی این بخش وارد نیست هرچند که نمیتوان آن را برجسته و بهیادماندنی توصیف کرد. نقطهضعف اصلی J5 در این بخش به کیفیت متریال بکار رفته مربوط میشود که در درازمدت باعث به سر و صدا افتادن کابین خواهد شد.
جدای از این موارد فضای کافی برای چهار سرنشین وجود دارد و صندوق بار نیز نیازهای یک خانواده متوسط را رفع خواهد کرد. در مجموع طراحی و کیفیت کابین این سدان چینی برای خریداران قابلقبول به نظر میرسد هرچند در زمانهای که همه خودروها از برخی عناصر مدرن همچون نمایشگرهای بزرگ استفاده میکنند، نبود این ویژگی یک نقطهضعف به حساب میآید.
پیشرانه و گیربکس جک J5
این سدان چینی در ابتدا با پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری که قدرت ۱۱۱ اسب بخاری و گشتاور ۱۴۶ نیوتون متری داشت روانه بازار شد اما کرمان موتور بعدها عمده تمرکز خود را روی نسخه اتوماتیک J5 که پیشرانه قویتری هم دارد گذاشت. در دل نسخه اتوماتیک این خودرو پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری ساخت میتسوبیشی قرار میگیرد که خروجی ۱۴۰ اسبی و گشتاور ۱۶۵ نیوتون متری تولید میکند. این پیشرانه با گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک همکاری دارد.
پیشرانه J5 از نظر قدرت و گشتاور کمبود خاصی ندارد اما گیربکس ۴ سرعته آن نمیتواند انتظارات را برآورده کند و به همین خاطر شاهد افت شتاب گیری خودرو خواهید بود. نکته دیگر نیز به مصرف سوخت خودرو به ویژه در نسخههای اتوماتیک مربوط میشود که بالاتر از آن چیزی خواهد بود که تصور میکنید. در مجموع پیشرانه J5 را میتوان بادوام و خوب برشمرد هرچند عدم وجود گیربکس اتوماتیک بهروز و با تعداد دندههای بیشتر جزو معایب آن هستند. در جدول زیر مشخصات فنی نسخه اتوماتیک J5 خدمت شما عزیزان ارائه شده است:
حجم موتور (سیسی) | ۱۸۳۴ |
استاندارد آلایندگی | Euro IV (یورو ۴) |
حداکثر قدرت (HP/RPM) | ۱۴۰ اسب بخار در دور موتور ۶۵۰۰ دور در دقیقه |
حداکثر گشتاور (NM/RPM) | ۱۶۵ نیوتن متر در طیف دور موتوری ۵۰۰۰ دور در دقیقه |
جعبهدنده | ۴ سرعته اتوماتیک جلو، Tip Tronic |
سیستم فرمان | چرخ دنده شانهای (Rack & Pinion)، کمک هیدرولیکی |
سیستم ترمز | جلو دیسک دو جداره با قابلیت تهویه و خنک شونده، عقب دیسک – مجهز به ترمز ضد قفل (A.B.S) چهار کاناله (تمامی چرخها) – قابلیت توزیع هوشمند نیروی ترمزی بر حسب وزن و بار (E.B.D) |
سیستم تعلیق | جلو، فنر حلقوی با ستون مک فرسون – عقب فنر حلقوی و اتصال جناقی دوبل مستقل |
حجم مخزن سوخت (لیتر) | ۵۵ |
حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت) | ۱۷۵ |
سایز چرخها | مجهز به رینگ ۱۶ اینچ آلومینیومی |
طول خودرو (میلیمتر) | ۴۵۹۰ |
عرض خودرو (میلیمتر) | ۱۷۶۵ |
ارتفاع خودرو (میلیمتر) | ۱۴۶۵ |
فاصله دو محور (میلیمتر) | ۲۷۱۰ |
وزن خالص (کیلوگرم) | ۱۳۵۵ |
امکانات و تجهیزات جک J5
J5 در زمان معرفی اولیه که به حدود ۱۰ سال پیش بازمیگردد از امکانات قابل قبولی سود میبرد اما شاید فقدان برخی موارد همچون نمایشگر لمسی باعث شود این خودرو در مقابل رقبای بهروزتر خود کم بیاورد اما بااینحال هنوز هم J5 را از نظر تجهیزات و امکانات میتوان خودروی خوبی دانست. در ادامه تجهیزات و امکانات این خودرو ذکر شدهاند:
کیسه هوای راننده و سرنشین جلو |
صندلی جلو با قابلیت تنظیم در ۸ جهت |
تنظیم دستی پشتسری |
سیستم کنترل باد لاستیکها TPMS |
کنترل سیستم پخش روی غربیلک فرمان |
سیستم خنککننده روغن گیربکس اتوماتیک |
کمربند ایمنی سرنشینان جلو پیش کشنده |
کمربند ایمنی سرنشینان عقب |
کمربند ایمنی با تنظیم ارتفاع |
سیستم ضد سرقت |
قفل ایمنی کودک |
ترمز ABS و EBD |
چراغ مه شکن جلو و عقب |
چراغخطر لادری (چهار درب) |
رینگ اسپورت آلومینیومی |
چراغ جلو و عقب هالوژن |
شیشهبالابر جلو و عقب برقی |
آینه جانبی برقی |
صندلی و روکش فرمان چرمی |
سیستم رادیوپخش MP3/CD/USB با ۴ باند |
تنظیم نور صفحه کیلومتر |
آنتن شیشهای |
آینه جانبی دارای گرمکن |
تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو |
فرمان هیدرولیک با قابلیت تنظیم ارتفاع |
قیمت جک J5
همانگونه که گفته شد این خودرو از سال ۱۳۹۶ به بعد عرضه نمیشود و به همین خاطر نمیتوان نمونههای صفرکیلومتر آن را پیدا کرد؛ اما با گشتوگذار در میان آگهیهای موجود باید دانست برای خرید نسخه اتوماتیک J5 باید بودجهای حدود ۳۵۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان را بسته به مدل و کارکرد خودرو کنار بگذارید.
رقبای جک J5
این سدان چینی در بخشی از بازار قرار گرفته است که رقبای زیادی برای کسب سهم و جلب نظر خریداران رقابت میکنند. از جمله رقبای این خودرو میتوان به تندر ۹۰، دنا پلاس اتوماتیک، برلیانس H330، فاو بسترن b50، ام وی ام ۵۵۰ و… اشاره کرد. مقایسه مفصل این خودروها با یکدیگر در این نوشتار نمیگنجد اما بهطورکلی باید دانست خودروهای تولید داخل از مزیتهایی همچون بازار فروش دستدوم بهتر و فراوانی قطعات یدکی و خدمات برخوردار هستند درحالیکه محصولات چینی معمولاً با مشکل کمبود قطعات یدکی و افت قیمت دستوپنجه نرم میکنند. به همین خاطر بهتر است در خرید خودروی دستدوم به اولویتهای خود و اینکه تا چند سال خودرو را نگهداری خواهید کرد فکر کنید.
مزایا و معایب جک J5
همانطور که گفتیم از جمله مزایای این خودرو میتوان به طراحی خوب، پیشرانه بادوام و قوی، فضای کابین جادار برای خانوادههای کمجمعیت و ایمنی مناسب اشاره کرد. در مقابل جک J5 معایبی هم دارد که شامل متریال نه چندان باکیفیت کابین، گیربکس قدیمی و کند، مصرف سوخت نسبتاً بالا، کمبود قطعات و لوازمیدکی میشود.
نقاط قوت | نقاط ضعف |
طراحی ظاهری خوب | متریال بیکیفیت کابین |
پیشرانه بادوام و قوی | گیربکس قدیمی و کند |
فضای کابین جادار | مصرف سوخت بالا |
ایمنی مناسب | کمبود قطعات یدکی |
جمعبندی
جک J5 سدان را میتوان یکی از گزینههای خوب چند سال اخیر برای بازار داخلی دانست هرچند که این خودرو دیگر عرضه نمیشود. همین مشکل گریبان گیر اکثر خودروهای چینی در کشورمان است. این دسته از خودروها از همان ابتدای عرضه نیز به خاطر محدودیتهای شبکههای نمایندگی دارای مشکلاتی در زمینه تأمین قطعات و لوازمیدکی هستند و با قطع عرضه این مشکل حادتر نیز خواهد شد. نکته دیگر به افت قیمت و بازار فروش بدتر خودروهای چینی نسبت به خودروهای داخلی مربوط میشود و اگر به دنبال خرید J5 هستید حتماً باید به این نکات توجه داشته باشید. اگر خودروی خود را زود عوض میکنید و دنبال دردسرهای پیدا کردن قطعات یدکی نیستید شاید بهتر باشد نگاهی به خودروهای دیگر همچون تندر یا دنا داشته باشید.
توضیح: این مطلب به روزرسانی شده است.
Ayratin
۳۰ دی ۱۳۹۳طرح هوای پاک محصولات کرمان موتور
1393/10/28
قابل توجه دارندگان محصولات کرمان موتور ،طرح هوای پاک در کلیه نمایندگی های مجاز شرکت کرمان موتور صورت می پذیرد.
این طرح شامل سرویس رایگان و اهدای یک عدد فیلتر هوا و فیلتر روغن رایگان میباشد.
از تاریخ 1 الی 9 بهمن ماه : محصولات لیفان 620 و لیفان ایکس 60
از تاریخ 11 الی 16 بهمن ماه : محصولات جک جی 5 و جی 3 (توجوی)
سهیل
۳۰ دی ۱۳۹۳سلام خدمت دوستان جک اتومات مشکی تحویل اردیبهشت با ۱۰۰۰۰۰۰کارکرد یه نکته ترمزماشینتون رو با سرعت ۹۰تا امتحان کنید تا از سالم بودنش تو سرعت بالا مطمعن بشید
احسان 1
۱ بهمن ۱۳۹۳شما احتمالن سفر به مریخ تشریف نبردید ههههههه سهیل غزیزم ناراحت نشو قصد فقط مزاح بود گفتم جو عوض شه
در انتظار جک
۱ بهمن ۱۳۹۳سلام
آقا سهیل مگه کجا رفتی با ماشینت که تو چند ماه کارکردش شده یک میلیون کیلومتر !!!
1000000 کیلومتر !!!
سهیل
۳۰ دی ۱۳۹۳سلام اقا اوینا اگه با خودروهای داخلی میخوای مقایسه کنی به نظر من جک بهتره من ۱۰ ماهه اتومات دارم واقعا راضیم قبلا ۴۰۵و۲۰۶ داشتم بستگی داره با چه خودرویی مقایسه کنی تو این سایت بعضی از دوستان ایرادهایی میگن یا به اصطلاح بحث فنی میکنن که تا حالا تجربه عملی با خودرو را نداشتن ما ادما از خودمونم ایراد میگیریم چه برسه به ماشین
اوینا
۱ بهمن ۱۳۹۳ممنون از راهنماییتون…ضمنا اوینا یه اسم دخترانه است
سهیل
۳۰ دی ۱۳۹۳دوستان برای نگهداری وبراق کردن واشرهای دور درها وسانروف وداشبورد از سرما از واکس رستاک استفاده کنید البته داشبورد من مشکی بوده خوب جواب داده
سهیل
۳۰ دی ۱۳۹۳ممنون اقای ذبیحیان بابت راهنمایی برا استارت زدن تو هوای سرد
محمد
۱ بهمن ۱۳۹۳دوستان وقتی گاز میدم چه درحال حرکت وچه ایستاده از داشبورد صدای زرررررر
میاد به نظرتون چی میتونه باشه؟اوینا عزیزم ماشین خوبیه بیا ماشین من را بردار 26 دیماه گرفتم.
نگهداریش برای من مشکله پارکینگ ندارم تو حیاط میذارم و جا نمیشه و در به سختی عبور میکنه
محمد
۱ بهمن ۱۳۹۳ببخشید دوستان این لایک ها و دیسلایک ها چه مفهومی دارند؟؟؟؟
یعنی این راهنمایی کردی ؟
یعنی میگم داشبورد صداری زرزرزر….میکنه دروغ میگم؟
خیلی عجیبه والله!!
sunmartin
۱ بهمن ۱۳۹۳پلاستیک زیر غربیلک فرمان و ده ها مورد دیگه در اتاق خودرو صدا و ایجاد ناراحتی میکنند فکر میکردم این مشکلات فقط گریبان گیر من هست اما کم کم مشکلات داره عیان میشه من بیشتر دوستداشتم مشکلات این خودرو بیان کنم بهمین دلیل عده ای چپ و راست ساز مخالفت با من کوک میکردند خصوصیات مثبت و تعریف و تمجید در صفحات قبل بارها و بارها گفته شده بود حتی توسط خود من اما جای خالی نقد و بررسی مشکلات همیشه دیده میشد استارت کار زدم اما با هجمه مخالفت ها روبرو شدم دلیل صدا در جاده و دست اندازه و به اصطلاح جاده های خورد هنوز دقیقا متوجه نشدم از داخل درب ها صدای خالی بودن شنیده میشه از کف خودرو صدای آسفالت با لاستیک بوضوح شنیده میشه درسته موتور بی صدا عمل میکنه اما صدای کابین آزار دهنده است
مسعود
۱ بهمن ۱۳۹۳سن مارتین جون من پیشنهاد میکنم واسه یک بار هم شده پشت یه ماشین غیر از جک بشین.مثلا پارس یا تندر یا 206 یا مزدا 3 یا …بعد میتونی بیای و هزاران ایراد از این ماشین ها بگیر.البته ایرادتی که شما بیان میکنید.مثل ورود نور خورشید به داخل کابین!!!مثل صدای لاستیک و جاده!!!فقط در یک مورد شما از یک ماشین تعریف کردی اون هم ماشینی بوده که هنوز به بازار نیومده و شما پشتش ننشستی (h330)!!!چون مصلما پشت هر ماشینی هم که بشینی از اینکه چرا 4 تا تایر داره و یا اولش ماشین رو باید استارت بزنی تا روشن بشه میای و نقد! میکنی.ماشین که استدیو ضبط صدا نیست که ایزوله باشه و حتی صدای لاستیک و … داخل نیاد.توی هر ماشینی بشینی و دقت کنی به وضوح صدای لاستیک و جاده و موتور و باد و …شنیده میشه.احتمالا شما تا حالا ماشین گرون قیمت تر از جک سوار نشدی و یه تصورات کاذبی از ماشین های گرون قیمت تر داری.مثلا فکر میکنی توی اپتیما اصلا صدا نمیاد.ولی اگر بشینی پشتش نظرت عوض میشه.به نظر من صدای داخل کابین جک یک سوم ماشین های ایرانی و ارامشش در حد ماشین های 100 میلیونه.دوستان از شما تقاضا کردند نیازی به نقد های شما نمیبینند.چون شما اصلا نمیدونید نقد چیه و هدفی غیر از این دارید.هزاران بار همه دوستان از شما خواستند این خودرو رو با هم رده های قیمتی خودش مقایسه کنید.مثلا تند اتومات یا پارس اتومات.ولی متاسفانه شما توجه ای به این مورد نداری.اگر در تندر و پارس صدای لاستیک و جاده رو نمیشنوید حق دارید به جک ایراد بگیری.
لطفا اگر راه کاری و یا پیشنهادی برای بهتر شدن خودرو دارید بفرمایید و گر نه لطفا دیگه نظری در مورد نقدهای بی مورد نفرستید تا یک ملت از شما متشکر شوند.
احسان 1
۱ بهمن ۱۳۹۳یه راهنمایی میکن مشکلاتتون که میگین صدای درها داخل کابین حل میشه یه قوطی گریس نسوز بگیرین یه شیشه هم روغن کرچک صنعتی از داروخانه اینا رو با هم قرو قاطی کنین با انگشت به لولا های در به هرجا که رسید یه نمه چربش کنین صداها تا حدودی رفع میشه مشکل صدای داشبوردم مال سریه هواس والا همه ی ماشینا تو سرما داشبوردشون صدا میده اون روغنه رم اگه زدین زیاد نزنین کثیف کاری در نیارین ینمه چرب شه کفایت میکنه
سهیل
۱ بهمن ۱۳۹۳با سلام ببخشید اشتباه تایپیه کارکده ۱۰۰۰۰بوده احسان جان ناراجت واسه چی اختیار دارید اشتباه شده قبول دارم
sunmartin
۱ بهمن ۱۳۹۳مسعود خان من با کسی نه خصومتی دارم نه قصد لفاطی این ایرادات وجود داره با ایراد گرفتن و مخالفت با من فکر نکنم این مشکلات حل بشه بهتر نیست راه دیکه ای مثلا هم فکری و جستجوی راه حل در پیش بگیرید؟ خود شرکت که کلا مشتری ها را به امان خدا گذاشته حالا که دوستان زحمت میکشن و راه حل میدن منم استقبال میکنم خودم د رپی راه اندازی بک لایت هستم میخواستم خودرو عوض کنم زورم نرسید پس باید ایرادات ریز و درشت برطرف کنم من این خودرو نه تنها برتر از اقسام داخلی و مونتاژ میدونم بلکه امروزد رسایت دنده6 مطلبی به طرفداری ار جک د رمقابل یک خودور نوشتم
این خودور mg350 با قیمت نجومی 85 ملیون هست که هر طور حساب کنیم جک زیباتر خوش ساخت تر و پرقدرت تر از 350 هست بعلاوه قیمت مناسب تری داره پس هدف من تخریب نیست بلکه راهکار هست حالا اکه دوستان دیکه هم برای برخی از مشکلات چاره ای به ذهنشون میرسه من و امثال من بی نصیب نذارن و مطرح کنند ان شاله پس از رسیدن به نتیجه در مورد بک لایت همینجا راهکار ارئه میدم
علیرضا
۲ بهمن ۱۳۹۳آقای سان مارتین آخه من نمیفهمم این آقای موریس چه هیزم تری به شما فروخته که هر جایی که بتونین اسمشو وسط میکشین و ازش بد میگین؟ شما چجوری حساب کردین که جک از ام جی 350 زیباتر و خوش ساخت تر شده؟ اصلا تا حالا با 350 رانندگی کردین؟ اصلا توی 350 نشستین؟ اصلا 350 رو از نزدیک دیدین؟ داشبورد زیبا و با کیفیت ام جی رو چجوری با جک مقایسه می کنین؟ چرم خوش جنس صدلی های ام جی رو چجوری با ام جی مقایسه می کنین؟ هیچ کدوم از ام جی سوار ها نه ماشینشون به صدا افتاده، نه مشکلات عجیب و غریب داشتن و نه با مسائلی مثل مصرف بالا و … دست و پنجه نرم میکردن. موتور 350 فقط 1500 سی سی حجم داره و با این حجم عملکردش خیلی هم خوبه. اصلا مقایسه یه ماشین 50 میلیونی با یه ماشین 90 میلیونی غلطه. مقایسه ام جی با جک هم غلطه. هر ماشینی رو باید با هم قیمت های خودش مقایسه کنید.
شهروز
۱ بهمن ۱۳۹۳سلام خودرو H330 قابل مقایسه با جک نیست شما کافیه که تست تصادفش را با جک مقایسه کنید.آرم بریلیانس قشنگه شبیه مازراتیه جلو پنجره اش هم مثل بی ام وه ولی دقیقا استیلش مثله پرایده و کیفیت متریال داخلیش هم خیلی پایینه و تازه قدرتش هم 105 اسبه در تست تصادف کاملا چارچوب خودرو بهم میریزه
ذبیحیان
۱ بهمن ۱۳۹۳دیروز یه سفر کاری به قزوین داشتم از شهر ما تا اونجا حدود 155 کیلومتر اولین تجربه رانندگی تو اتوبانو با جی 5 تجربه کردم ماشین قبلیم پراید بود اصلا قابل مقایسه نیستن با کوچکترین فشار به پدال گاز ماشین شتاب میگیره از 120 تا 160 فقط و فقط تو 12 ثانیه بعید میدونم پژو و سمند مثل این باشن از ترس جریمه نتونستم Top speed شو برم ولی فکر کنم 190 تارو راحت بره. از بچه ها کسی تونسته 200 تا بره؟
محمد
۱ بهمن ۱۳۹۳داخلی صفحه اقتصادی
کد مطلب: 257083
– اعتراف ایرانخودرو به استفاده از قطعات چینی
معاون کیفی ایران خودرو در گفتگو با دنیای اقتصاد اذعان کرده است: نه ما، همه خودروسازان دنیا از چین واردات قطعه دارند. قطعاتی که از چین میآوریم، باید دارای یک سری مشخصات باشد که رعایت شود، قطعات چینی از نظر ما مشکلی نخواهند داشت. ایران خودرو در مورد قطعات چینی بیش از قطعات داخلی سختگیری میکند. مثلا اگر برای قطعات فرانسوی و آلمانی هر ۱۰ روز یکبار تست میگذاریم، قطعات چینی را هر روز تست میکنیم. در خودروی دنا هم از قطعات چینی استفاده میکنیم.
آرمین
۱ بهمن ۱۳۹۳سلام بر دوستان
چند نکته و راه کار
اگر ازشیشه عقب ماشینتون صدای باد میاد بهتره لاستیک بالایی که شیشه توش فرو میره رو با وازلین کمی چرب کنید با اینکار نرم میشه و شیشه عقب کاملا چفت میشه دیگه صدای باد نمیاد.
2- وقتی که تهویه توی حالت جریان ازبیرون باشه هوا ازخروجی کناری داخل میاد لذا بعضی ها خیال میکنند باد از لای درب جلو میاد اگر سیستم تهویه رو تنظیم داخل کنید دیگه باد از بیرون نمیاد.
3- کمربند سمت شاگردو بعد از استفاده خوب جا بزنید تا صدای تق تق نیاد
4-درب باک و اگر خوب نبندید صدای پت پت ازبیرون میاد
5- تو ی پاریکینگ های غیر استاندارد به ارومی پایین برید بعد از رسیدن به انتهایشیب کمی فرمونو به راست و یاچپ بچرخونید تا جلو به کف گیر نکنه یا شیب غیر استاندارد پارکینگاتونو اصلاح کنید
6-از زیبای ماشیناتون لذت ببرید وبه حرفهای غیر منطقی دوستان دیگر توجه نکنید
رضا امین
۲ بهمن ۱۳۹۳من 4 روز بعد از 6ماه تحقیق این ماشینو سر وقت وبدون تاخیر تحویل گرفتم واقعا ایراداتی که میشنوم رو نداره فرا تر از انتظار توی این رنج قیمته
sunmartin
۲ بهمن ۱۳۹۳علیرضا من با موریس دشمن نیستم چرا اینطور فکر میکنی جک نسبت به ام جی 350 که از لحاظ فضا و طول و..در یک کلاس هستند خیلی برتری داره الان خدمتت عرض میکنم اولا شتاب 350 بسبار ضعیفه تمامی دارندگان 350 حتی تو تیونینگ این موضوع مطرح کردن مورد بعدی گشتاور پایین و مایوس کننده 350 هست که با کولر روشن خودرو توان شتاب و حرکت سبک نداره و بسیار کند میشه این خودرو کپی ناشیانه ای از سراتو نسل قبله اینو دیگه خود SAIC motor هم اعتراف کرده اما جک با موتور مر قدرت 138 اسبی و قیمت بهتر اتاق جادار تر و طراحی زیبا بخصوص دز هد لایت و داشتن آپشن هاب فراوان تونسته جای خوبی بین مشتری ها باز کنه
در ضمن از ارمین تصکر ویژه دارم که راهکارهایی برای رهایی از برخی ایرادات برشمردند دوستان جک s5 هم اومده واقعا زیباست این خودرو من تریم داخلیش خیبی پسندیدم نظر شما چیه،،؟؟
علیرضا
۲ بهمن ۱۳۹۳سان مارتین جان شتابش ضعیفه. ولی نسبت به سراتو و ام جی 6. نه نسبت به جک جی 5! جک هم چندان خودروی پر شتابی محسوب نمیشه. همونطور که گفتم موتور 1.5 لیتریش کمی ضعیفه. ولی آیا جک توی سربالاییا کم نمیاره؟ قطعا این نقطه ضعف هم به صورت بسیار پر رنگی توی جک هم دیده میشه.
میشه بفرمایید سایک موتور کجا چنین اعترافی کرده؟ من که هرچی گشتم چیزی پیدا نکردم! اما توی یه بررسی به نتایج زیر رسیدم:
In 2008, its UK-based design and engineering center developed Roewe 550 based on the underpinnings of the old platform. By 2010, the same team created Roewe 350 – this time a clean-sheet design. No matter chassis, suspensions or powertrain, the 350 has nothing in common with the old Rover 75. SAIC finally built its own car from scratch.
که به طراحی این خودرو توسط تیم طراحی سایک انگلستان اشاره می کنه.
Predictably, the first 100-percent SAIC product is not exactly world class. Although the engineering and design team is British, it is not the best equipped or funded. Take the so-called NSE engine for example. This 1.5-liter unit might be equipped with variable valve timing, but it is neither high-revving nor tractable low down. Silent timing chain makes it quieter than the ancient Rover K-series of 550, but above 3000 rpm it still screams like an overloading workhorse. The slightly outdated 4-speed automatic transmission does not help. Expect 0-60 mph takes a painful 13 seconds. We hope the forthcoming 1.5-liter turbo would be better.
The British design team led by Tony Williams created a modern but characterless design. Its front end is not as elegant as 550, which was one of the honourable mentions of AutoZine’s Design of the Year 2009. From nose to tail the smaller car looks ordinary, failing to distinguish from other Chinese rivals, hence wasting its British genes. The interior looks boring. Although the dash top is covered with soft-touch plastic, and the two-tone color scheme is pleasing, the whole visual quality is hampered by the use of cheap-looking faux alloy and wood inserts. Some switchgears seem cheap and fragile.
اینجا هم از شتاب صفر تا صدش انتقاد کرده و گفته صفر تا صدش 13 ثانیس. درسته که عدد خوبی نیست. ولی فکر نمی کنم از صفر تا صد جک خیلی بیشتر باشه. 13 ثانیه یعنی تقریبا برابر سمند.
همچنین با یه سرچ توی ویکیپدیا صفحه این خودرو پیدا میشه که نوشته مدل کانسپتش سال 2009 ارائه شده و در سال 2010 ساخته شده. بعید میدونم چینیا اینقدر سریع باشن که بتونن در طول یک سال از سراتوی 2008 کپی برداری کنن!
ضمنا این ماشین از نظر امکانات و آپشن های رفاهی و ایمنی بسیار دست پری داره و غیر از داشتن مانیتور لمسی و دوربین عقب و کروز کنترل و … با داشتن 6 ایربگ بسیار جایگاه خوبی در بین رقبای هم قیمتش داره. لازمه که بگم تقریبا هیچ کدوم از این امکانات توی ماشینایی مثل سراتوی 90 میلیونی سایپا و لنسر 1600 صد میلیونی پیدا نمیشه.
http://iran-mg.com/cars/1/mg350
http://en.wikipedia.org/wiki/Roewe_350
آقای سان مارتین اینجا محبث جک جی 5 هستش نه ام جی 350. منم به احترام این موضوع دیگه ادامه نمیدم. شما هم کاملا حق دارین از یه خودرو خوشتون بیاد یا نیاد. اما من نمی فهمم که چرا هر جا هر محبثی که هست موضوع رو به ام جی ربط میدین و از ام جی انتقادات عجیب و غریب می کنید؟
من جک رو هم خیلی دوست دارم و خیلی قبل از این که اعضای این تاپیک از اومدن این خودرو به بازار خبر داشته باشن من به واسطه رفت و آمدم به نمایندگی های کرمان موتور از اومدنش با خبر شدم و از اون زمان خیلی هم راجع بهش تحقیق کردم. ولی همونطور که قبلا هم گفتم اصلا نمیشه یک خودروی 50 میلیونی رو با یه خودروی 90 میلیونی مقایسه کرد. اگه بخوایم اینجوری بحث کنیم منم میتونم لیفانم رو با سراتوی 70 میلیونی سایپا یا میتسوبیشی لنسر 1600 صد میلیونی مقایسه کنم و روی کاغذ به این نتیجه برسم که ماشینم خیلی بهتره!
ضمنا تا جایی که یادمه شما از مخالفای سرسخت S5 بودین. چی شده که دارین ازش تعریف می کنین؟
مجتبي
۲ بهمن ۱۳۹۳سلام
آقا محمد منم ماشینو 25 دی تحویل گرفتم از کدوم نمایندگی من کیلومتر 4 جاده قدیم. برخردشون که خوب بود کلی هم پذیرایی کردن منم ماشینو که اوردم خونه بابام که تازه سمند صفر گرفته با دومادمون که ریو داره نشستن تو ماشین یه دور زدن کفشون برید از ماشین هم ظاهر بیرون هم داخل هم صدای موتور و امکانات و به نظر من با 45 میلیون (دستی) اخه چی میشه خرید بهترین گزینه ال90 و پرشیاست که من شخصا از تکراری بودنشون حالم بهم میخوره و هیچ برتری هم ندارن حالا خو دانید البته یه چیزی هم بگم از شانس بد من ضبط کار نمیکرد گفت باید برات عوض کنیم الان چون 5 شنبه ظهره همه رفتن شنبه صبح بیا برات عوض کنیم منم چون امتحان داشتم هنوز وقت نکردم ببرم ولی بقیه چیزا اوکی بود . جک دستی کارکرد 50 کیلو متر
بهمن
۲ بهمن ۱۳۹۳سلام خدمت دوستان پدالی و جک سوار
بنده تا چن ماه پیش یکی از اعضای ثابت سایت پدال بودم و تا قبل تحویل جک اتوماتم زیاد به اینجا سر میزدم و کامنت میزاشتم.
اما نزدیک به 4 ماهه که یه کاربر خاموشم و کامنت های شما دوستان بزرگوار رو میخونم.
خیلی از کامنتا اغراق شدست.خیلی از کامنتا به دور از انصافه.خیلیاشونم عین حقیقته.من کاری به کامنت دیگران ندارم.
بعد از نزدیک 4 ماه و اندی جک سواری به این نتیجه رسیدم که جک با خودرو های ایرانی قابل قیاس نیست.
هرکس میگه پارس و نمیدونم سورن و 206 SD و این بحثا عمرا پشت جک نشسته باشه.
این حرف رو بدون دلیل نمیزنم.
N, هفته پیش سورن ELX اخویمو که ثبت نام کرده بود تحویل گرفتم.
البته به دلیل مشغله فروان تمامی کارهای ماشین برعهده من بود.
(ماشین به نام منه به کامه اخوی.نگید چطور ماشین رو تحویل تو دادن)
من خودم به شخصه از مصرف زیاد جک با توجه به نوع رانندگیم ((صدی 19))
و چوب شدن ترمز زمان استارت خوردن((که یکی دو ماه میشه با توجه به راهنمایی دوستانم در گروه هایی که تشکیل دادیم این مشکلم تا حدود زیادی حل شد و موقع استارت پدال ترمز رو فشار میدم و بعد استارت می کنم)) گله مند بودم و حتی به مرحله ی فروشم هم رسیدم و خیلی شاکی بودم.
اما قسمت این بود که جک رو نفروشم.یعنی ماشین خوب و کم کارکرد با بودجه ی جیبم پیدا نکردم که از جک خیلیییی بالتر باشه و رضایتم رو جلب کنه.
دیگه با جکی جان ساختم تا این قضیه سورن اخوی پیش اومد.
خدارو شاهد میگیرم لذت رانندگی.صدای موتور به مراتب کمتر.فرمان نرمتر.کلاس کلی خودرو از نظر ظاهرو حتی باز و بسته کردن درب ماشین که یک رکن ساده و چندان قابل توجه نیست تفاوتش با سورن شب و روزه.امکاناتم که دیگه بماند.
فقط سورن یه صندلی برقی ساده داره و فاتحه.
در حالی که سورن برای اخوی بنده با هزینه های اضافی نزدیک به 37 میلیون و جک اتومات برای من با دریافت جریمه دیرکرد تحویلخودرو( تومان645000) در حدود 53 میلیون تمام شد.
اما این کجا و ان کجا.
((بی احترامی به دوستان سورن سوار نشه))
دوستانی که جک رو دارن به نظر بنده حقیر به فکر رفع معایب کوچکی مثه سر و صدای قطعات داخلی باشند و از سواری با جک لذت ببرند.
کسانیم که دو دل هستند که جک رو بخرن یا یه ماشین وطنی تهیه کنن حتما یه تست عملی از جک و ماشین های ایرانی کنن.
تِوری و رو کاغذ رو بخیال.
واقعیت یه چیز دیگس….
کساییم که کلا با جک مخالفن در امان خدا و ایشالله بهتر از جک رو سوار بشن.ما جک سوارا حسود نیستیم.
طولانی شد.یاعلی مدد.
به یاد قدیم.
جک اتومات-تحویل مرداد-کرمانشاه
علیرضا
۲ بهمن ۱۳۹۳صدی 19؟؟؟؟ تراکتوره مگه؟؟؟؟
بهمن
۲ بهمن ۱۳۹۳متاسفانه یا خوشبختانه برا ماشین من این عدد صحت داره.
حالا شما اسمشو بزار تراکتور.
ولی مصرف سوختم با توجه به تیپ رانندگی و کیفیت بنزین همین عدده تراکتوریه.
رضا3
۲ بهمن ۱۳۹۳منم ماشینمو خیلى دوس دارم فقط سروصداى قطعات داخل کابین و شتاب ضعیفو مصرف بالاش نمیبود خیلى خوب بود. ولى زیباییش همه چى رو پس میزنه
ذبیحیان
۲ بهمن ۱۳۹۳مصرف 1500 دستی تو جاده 5 تا و تو شهر حدود 8 تا که نسبت به وزنی که داره عالیه.
nima
۳ بهمن ۱۳۹۳من که حساب کردم برا من تو جاده حدود 6.8 لیتر شد. دو نفر و صندوق یک سوم پر. سرعت 110
ذبیحیان
۲ بهمن ۱۳۹۳دوستان پخش ماشین فلش نمیخوره تو پیج های قبلی یه حرفایی از کابل تبدیل میگفتن از کجا تهیه کنیم؟
amin
۲ بهمن ۱۳۹۳داداش از بازار کامپیوتر میتونی پیدا کنی.تبدیل مینی یو اس بی به یو اس بی 2…
امیر حسین
۲ بهمن ۱۳۹۳من بعد از پر کردن باک 230 کیلومتر با اتومات توی شهر رفتم و درجه بنزین روی وسطه که می شه صدی ده لیتر ولی پر گاز و تخته گاز نرفتم فکر کنم اگه با دور موتور معمولی و نه بالای 4 برید مصرف زیاد نشه
پینار
۲ بهمن ۱۳۹۳سلام دوستان بنده دیروز ماشین جی5دستی خودم رو با کارکرد 41هزار فروختم.. نقدا41میلیون.
nima
۳ بهمن ۱۳۹۳مدل؟
ممنون
رضا3
۲ بهمن ۱۳۹۳حیف شد جناب پینار از بین ما جک سواران رفت. پینار چى میخواى بخرى. به نظر من ام جى 550 یا سراتوى2000 اتومات سایپا گزینه ى خوبی ان
شهروز
۳ بهمن ۱۳۹۳سلام-منم گذاشتم برای فروش بدلیل نیاز مالی-48 تومان -صفر سفید دنده ای
پینار
۳ بهمن ۱۳۹۳سلام.. گزینه ام واسه خرید… اول هیوندا آوانته دنده دستی.. دوم هیوندا i30است.. ضمنا سراتو ماشین خیلی خشکیه با صندلیهای متوسط.. و ام جی هم خرید و فروشش خیلی سخته.. و حتما باید بنزین سوپر بزنی.. که اصلا به صرفه نیست.. در پناه حق موفق باشید.. ضمنا یکبار دیگه خدمت دوستان عرض کنم به هیچ وجه به خودروهای چینی بالای 60تومان پول ندهید. چون واقعا افت قیمتش وحشتناکه و خرید و فروشش واقعا کمه.. خیلی ضرر میکنید.. ***
ali_a1354
۳ بهمن ۱۳۹۳آقای پینار عزیز خواهش دارم وقتی خودرو جدیدی تهیه کردید یک مقایسه با جی 5 دستیتون بزارید واقعا مهمه .
sunmartin
۳ بهمن ۱۳۹۳با جمله بالای 60 تومان نباید به چینی داد موافقم و همین جک حقیقتا از بسیار ی از چینی ها سرتره و قابل قیاس با داخلی های اخیر نیست از جمله mg 350 و mg 3 , اقسام لیفان و چری و ..اما در مورد سراتو بی انصافیه واژه خشکی عزیز شما حتما باید سوار بشید اونم با لاستیک عادی اکثر دارندگان سراتو از کیفیت و شتاب و قدرت بسیار خوب 160 اسبی این خودرو و کیفیت بالا راضی هستند
علیرضا
۳ بهمن ۱۳۹۳آقای سان مارتین سراتو یه ماشین اسپرته و خشک بودن جزو ذات همه ماشینای اسپرته. این که خشک باشه برای سراتو یه عیب نیست. شتاب و قدرتشم واقعا خوبه. ولی بین ماشینای وارداتی از نظر کیفیت پایین تره.
ضمنا ما که تا حالا با جک رانندگی نکردیم. ولی اگه بخوام به حرفای خودتون و چند تا دیگه از دوستان همین تاپیک استناد کنم باید بگم که احساس میکنم پراید ازش بهتره! حداقل مصرف صدی 19 و سمفونی صداهای اتاق و کشش ضعیف و مشکل ترمز نداره!
حالا یا شما در بد گویی از این ماشین خیلی اغراق کردین و یا واقعا این ماشین با این قیمت نمیرزه.
کیوان
۴ بهمن ۱۳۹۳آقا این حرفهای بی ربط چیه؟ مصرف صدی 19 رو از کجا آوردی در بدترین شرایط تو ترافیک این شبهای تهران حداکثر صدی 13 می سوزونه تو جاده صدی 8. کشش این ماشین رو بشینین پیش دست کسی که باهاش رانندگی کرده و بعد اظهار نظر کنید صفر تا صد 12 ثانیه در تهران به راحتی به دست میاد صدای اضافی اتاق فقط مربوط به کمر بند هست که فقط در حد جیر جیر هست و به خاطر سکوت اتاق اینقدر به چشم میاد. مشکل ترمزی هم وجود نداره ترمز های بسیار مطمین و خوبی داره و فقط در همون چند ثانیه اول ترمز ها سفت هست که اون هم مشکلش حل شده و فراخوان دادند برای اصلاح. فنر بندی ماشین هم تقریبا اسپرته تکان و لرزش اصلا نداره فقط کمی احساس کوبیدن در دست انداز های تیز وجود داره که در عوض در سرعت های بالا کیفیت خودش رو نشون می ده. این ماشین رو نسبت به قیمتش بسنجید و با هم قیمت هاش مقایسه کنید. من کیفیت این خودرو را وقتی متوجه شدم که بعد از 3 ماه سوار تندر 90 قبلیم شدم و تازه فهمیدم تفاوت در چه حد هست
افشین
۴ بهمن ۱۳۹۳اقای علیرضا باعث تاسف است که در عین بی اطلاعی اینقدر از جک بد گفتی .خب بود اول در مورد این اطلاعات غلطت تحقیق میکردی سپس اظهار نظر میکردی.یاحق.
ناصر
۵ بهمن ۱۳۹۳با سلام
خدمت کلیه عزیزان و مراجعه کنندگان به این پیج عرض کنم :
بنده 25 آذرماه این ماشین رو تحویل گرفتم (اتومات 1800) ، به هیچ وجه هیچیک از این حرفهای آقای علیرضا در مورد این ماشین صدق نمیکنه . نه مصرف سوخت نه کشش ضعیف !
لازمه بگم خدمتتون مصرف ماشین توی شهر (ترافیک تهران) حدود صدی 11.5 الی 12.5 متغیر هست (البته به نحوه رانندگی – میزان توقف پشت چراغ قرمز و ترافیک – نوع سوخت مصرفی و خیلی چیزای دیگه برمیگیرده).که برخی از دوستان آماری کمتر از این هم اعلام کرده اند .
درمورد کشش هم این ماشین فوق العاده است فقط در حالت درایو باید بدونید چطور با پدال گاز رفتار کنید .
مشکل ترمز وجود داره ولی قابل حله و میشه قبل از استارت پا رو روی ترمز گذشت و استارت زد ، همچنین قراره فراخوان بشه ومشکل ترمز در بدو حرکت حل بشه .
درکل من از این ماشین فوق العاده راضیم .
ببخشید زیاد حرف زدم.
Ilyar
۳ بهمن ۱۳۹۳آقا علیرضا
من هم فکر میکنم که گاری و فرغون از لیفان 620 بهتره. …اینو با توجه به صفحه کلاچ ضعیف ( به طوری که در هر 10000 کیلومتر باید تعویض بشه )و صداهای عجیب و غریب از تعلیق عقب و کمک فنرهاش ، کات اف موتور تو دور 5000( دیگه اوج ضعف ماشین )، صدای زیاد و کرکننده موتور تو دور 3000 ، کیفیت قطعات و مونتاژ فوق العاده افتضاح ، ضریب دنده های نامناسب ( مثل 2 به 3 )صفحه نمایش بیکیفیت که دایما هنگ میکنه و خراب میشه و هزاران مشکل دیگر. به این نتیجه رسیدم. ..
علیرضا
۳ بهمن ۱۳۹۳آقا ایلیار اینایی که گفتین در مورد لیفان بود؟؟؟؟؟ منظور من لیفان 620 بودا! همونی که کرمان موتور مونتاژش می کنه و آرمش شبیه آرم شبکه 3 هستش! من خودم 45 هزار کیلومتر با لیفان رفتم و هیچکدوم از اینا رو نداشتم. با 60 نفر از لیفان داران هم توی گروه های وایبری و واتس اپی در ارتباط نزدیک هستم. صفحه کلاچم بعد از 45000 کیلومتر هنوز قوی و خوبه. صداهایی که ازش درمیاد از صداهای جک اصلا عجیب تر نیست! کات آف موتور توی 5500 هستش نه 5000 و کات آف نقطه ضعف ماشین نیست. یه سیستم ایمنیه برای جلوگیری از فشار بیش از اندازه به موتور. مونتاژش هم که توسط همون شرکتی انجام شده و جک رو مونتاژ کرده. صدای موتورش رو قبول دارم که از دور 3000 به بالا کمی زیاده. ولی دلیلشم اینه که این ماشین به جای تسمه تایم از زنجیر استفاده می کنه که باعث میشه که صداش کمی زیاد بشه. ولی عوض نیاز به تعویض تسمه و یا نگرانی برای پاره شده اون دیگه وجود نداره.
آقای سان مارتین جک رو با ام جی مقایسه کردن که من گفتم قابل مقایسه نیستن چون اون خیلی گرونتره. منم لیفان رو با ماشینی که 40 میلیون ازش گرونتره مقایسه نمی کنم. ولی نسبت به ماشینای ایرانی و 206 و ال نود برتری محسوسی داره.
peyman
۳ بهمن ۱۳۹۳با درود
من هم تجربه لیفان 620 1.8 را درام وهم جک اتومات و نظر اقا علیرضا را تایید میکنم. لیفان جدیدها نقطه ضعف اصلیش صدای زیاد موتور و کیفیت پایینتر بعضی قطعات نسبت به جک و کمی هم هندلینگ و پایداری ان بدتر از جک است ولی شتاب اولیه عالی، امکانات بیشتر از جک، صندوق بسیار بزرکتر و کمی هم کمخرجتر است ولی جک بسیار زیباتر و باکلاس و هندلینگ و استابیلتی بسیار بهتری دارد و نرمی و بی صدایی فوق العاده ای دارد ولی ارتفاع کم و مصرف زیادش (اتومات) و یه سری نقایص ذاتیو مونتاژیش آزار دهنده است. ولی هردوشون با این رنج قیمتا و فعلا از ناچاری بهترین انتخاب هستند.
Ilyar
۳ بهمن ۱۳۹۳آگه تا این کیلومتر صفحه کلاچ خوب نبود باید تعجب میکردی! صفحه کلاچ پژو 405 تا 80000 کیلومتر خوبه. ..
صداهای جک هم فکر نکنم به بدی کنسرت موسیقی لیفان 620 باشه. ..
ضمناً به ماشین های ایرانی هم هیچ برتری نداره. ..حالا جک که اصلا اسمش نباید کنار لیفان بی کیفیت بیاد
علیرضا
۴ بهمن ۱۳۹۳دوست عزیز آقای ایلیار، این همه تعصب برای چیه؟ به نظر من آدم باید فقط روی اعتقادات و وطن و ناموسش تعصب داشته باشه. ماشین چند تا تیکه آهن و پلاستیکه و غیر از این هیچ ارزشی نداره. همه ماشینا حتی بنز و BMW و آئودی نسبت به قیمت و کلاسشون عیب و ایراد دارن. واسه همینم حتی بزرگترین و معتبرترین خودروسازای دنیا هم واسه محصولاتشون فراخوان میدن.
دوست عزیزم این تاپیک مربوط به جی 5 میشه نه لیفان و ام جی. منم نمی خوام اینجا در مورد لیفان صحبت کنم. چون نظم تاپیک به هم میخوره. اگه دوست داشتین در مورد لیفان 620 صحبت کنیم می تونین بیاین زیر مقاله من که تجربه رانندگی با لیفان رو نوشتم کامنت بدین. اونجا در خدمت شما خواهم بود.
http://www.pedal.ir/%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%D9%87%D8%A7%DB%8C-%DA%86%DB%8C%D9%86%DB%8C/%D9%84%DB%8C%D9%81%D8%A7%D9%86/%D8%AA%D8%AC%D8%B1%D8%A8%D9%87-43000-%DA%A9%DB%8C%D9%84%D9%88%D9%85%D8%AA%D8%B1-%D8%B1%D8%A7%D9%86%D9%86%D8%AF%DA%AF%DB%8C-%D9%84%DB%8C%D9%81%D8%A7%D9%86-620-%D8%AA%D9%84%D9%86%D8%AA/
اما دوست عزیز به دلیل این که شما این انتقادات رو اینجا قرار دادین منم این حق رو به خودم میدم که همینجا جوابتون رو بدم.
حق با شماست که صفحه کلاچ باید خیلی بیشتر کار کنه. منم قبول دارم. اما شما توی کامنت اول گفته بودین “…صفحه کلاچ ضعیف ( به طوری که در هر 10000 کیلومتر باید تعویض بشه )…” که منم عرض کردم کاملا نادرسته و من خودم 4.5 برابر این مقدار باهاش رفتم و هنوز خوب و سالمه.
در مورد صدا گفتین و منم پذیرفتم که صدای موتور و بیرون کمی بیش از حد توی ماشین میاد. ولی در مورد به صدا افتادن اتاق و تزئینات اصلا با شما موافق نیستم. با استناد به حرفای دوستای جک سوار توی همین تاپیک اتاق جک خیلی زود به صدا میفته. من نمیگم اتاق لیفان خیلی عالیه. ولی این مساله اصلا به این شدت توش دیده نمیشه.
من خودم آرزومه که یه روز ماشینای ایرانی حتی از ماشینای آلمانی و ژاپنی هم بهتر و با کیفیت تر بشن. اما در حال حاضر و بنا به شهادت همه افرادی که بعد از یه خودروی ایرانی لیفان سوار شدن، لیفان از همه ماشینای ایرانی بهتره. حتی برتری های خیلی زیادی نسبت به 206 و ال نود که مثلا فرانسوی هستند داره. از جمله در شتاب، کشش، امکانات، ظاهر و …
ضمنا شما جوری میگین “حالا جک که اصلا اسمش نباید کنار لیفان بی کیفیت بیاد” که هر کی ندونه فکر می کنه دارین در مورد مرسدس بنز S600 صحبت می کنین! جک و لیفان هر دو از خودروسازای درجه 3 چینی هستند. هر دو در یک رنج قیمت قرار دارند. هر دو توسط یک شرکت توی ایران مونتاژ میشن و محض اطلاعتون طبق آمار سایت chinaautoweb هر دوشون جزو کم فروش ترین خودروهای چین هستن. به طوری که در جمع 120 خودروی پرفروش 2014 لیفان 620 در رده 119 بوده و جک جی 5 هم اصلا بین 120 خودرو هم نبوده!!!!
http://chinaautoweb.com/2015/01/best-selling-sedans-in-2014/
تنها نماینده جک توی این لیست JAC Heyue A30 هستش که در رتبه 108 جدول قرار داره و احتمالا طی سال آینده توسط کرمان موتور وارد میشه.
به نظر من جک و لیفان خودروهایی کاملا در یک سطح هستند. فقط جک با ظاهر جذابش توقعات آدم رو خیلی بالا میبره و این ممکنه بعد از یه مدت باعث سرخوردگی افرادی مثل آقای سان مارتین بشه. این وسط لیفان آپشن ها و امکانات بیشتری داره و جک هم طراحی خارجی جذاب تر و بهتری داره و موتور لیفان نسبت به جک 1500 سی سی قوی تر و نسبت به جک اتومات کاملا مشابهه (صفر تا صد 11 ثانیه) و کشش لیفان در سربالایی ها به مراتب بالاتره. حتی با کولر روشن و بار زیاد. مصرف سوخت لیفان هم توی شهر حدود صدی 8.5 و توی جاده 6 هستش.
من با گروهی از لیفان سواران به طور نزدیک در ارتباط هستم و هر حرفی که میزنم اول از روی تجربه خودم و بعد از اون تجربه همه دوستان لیفان سوارمه. من حاضرم به هر صحبت و سوال در مورد لیفان پاسخ بدم. پس اگه سوالی در موردش هست می تونین به لینکی که در بالا دادم مراجعه کنید و سوالتون رو اونجا مطرح کنید.
یه پسر
۳ بهمن ۱۳۹۳جک ماشین خوبیه با اینکه هیچ اطلاعات مستندی ازش ندارم و نمی تونم بگم نسبت به 620 چقد برتری داره
اما لیفان 620 با توجه به تجربه 2 ساله دوستم ماشین خوبیه
صدای اتاق هم زیاده که با توجه به زنجیر بودن تسمه تایم دردش قابل تحمله
peyman
۴ بهمن ۱۳۹۳با سلام
یه نکته اضافه کنم که این مساله صدای زیاد موتور لیفان ربطی به زنجیر تایم نداره! مال عایق بندی بد و ذات موتورشته. خیلی ماشینای قیمت بالا مثل ازرا و ماشینای معمولی مثل جک دنده دستی هم زنجیر تایم دارن و موتور و اتاقی بی صدا دارن.
افشین
۴ بهمن ۱۳۹۳اقای علیرضا فکر کنم شما جک را از نزدیک ندیدی وگر نه معنا نداشت این همه نسبت به جک بی انصافی کنی . در ضمن یعنی چی جک ولیفان خودرو درجه 3 چین هستند. برادر گرامی قدری انصاف .سپاس
ali
۴ بهمن ۱۳۹۳دوست من علیرضا عزیز
جهت اطلاع من فقط یه نکته کلی برای تمام ماشینها خدمتت عرض میکنم.
برای شناخت یک ماشین فقط کافیه سری به نمایندگان خدمات پس ازفروشش زد.
حالا در مورد بحث محصولات جک و لیفان اولا تعداد مراجعات مالکان لیفان در مقایسه با جک رو کاملا محسوس میشه دید و دوم اینکه در مورد مشکلات این دو برند فقط کافیه چنتا سوال از کارشناسان فنی اونجا پرسید بابت جنس مشکلاتی که مراجعه کنندگان دارند.
قطعا با این روش به شکل کاملا صحیح همه چیز مشخص میشه…
افشین
۴ بهمن ۱۳۹۳زیاد جدی نگیر ایلیار معمولا در بیان نظراتش خیلی احساسی و تند وتیز است وغلو میکند تحلیلش از خودروها فاصله زیادی با واقعیت دارد.گاهی از یک خودرو خوب و با کیفیت چنان بد میگوید که گمان میکنی بدترین خودرو جهان همین است گاعی هم برعکس از یک ماشین معمولی تعریف وتمجید زیادی و بیمورد.البته من خودم یک اصلاح طلب هستم اما سعی میکنم در توصیف جهان پیرامونم اعتدال را رعایت کنم.چرا که انرا به انصاف نزدیکتر میدانم.یاحق
حامد
۳ بهمن ۱۳۹۳سلام دوستان
من این ماشینو سوار شدم و خودم هم ثبت نام کردم تحویل خرداد 94
کلا به نطر من دو تا ایراد داره یکی در سربالایی حتما باید رو سیتم دنده دستی رفت و دوم اینکه فن خودرو زمانی که روشن میشه به صورت دایم در مدار باقی میمونه و خاموش نمیشه بعضی از دوستان در مورد مصرف مینویسن که باید گفت اکثر خودروهای اتومات مصر بنزین داخل شهرشون بالاست حتی 206 که این همه ادا داره مصرفش افتضاح فقط تویوتا یاریس مصرف داخل شهرش پایینه من تا این مدتی که ماشینمو تحویل بدن پراید 111 خریدم مصرف سوختش هر 100 کیلومتر 10.5 الته داخل شهر خارج شهر 7 میسوزونه خی اونی که 1300 اینجوریه ماشینی که 1800 باید 10 لیتر داخل شهر بسوزونه ولی کاش گیربکس این خودرو 5 سرعته بود در مورد کیفیت رنگ هم من چیزی توجه نشدم هر چند ماشینی که من سوار شدم و حدود یه هفته دسته من بود سفید بود
sunmartin
۴ بهمن ۱۳۹۳ایلیار درست میگه لیفان x60 و 620 واقعا بی کیفیت هستند بخصوص فنی
علیرضا
۴ بهمن ۱۳۹۳منم قبول دارم که بی کیفیت هستند. ولی نسبت به کیا و هیوندای و تویوتا. نه نسبت به سمند و پرشیا و جک!!!
افشین
۴ بهمن ۱۳۹۳علیرضا باز که زدی تو جاده خاکی .یعنی چی که جک را چسباندی به سمند و پرشیا .جک خیلی خیلی از محصولات ایران فرغون بهتره مقایسه جک با اونها مثل مقایسه جک با هیوندا است .نکنه شما عمدا قصد تخریب جک را داری.امیدوارم در این اشتباه چندین باره ات عمدی در کار نباشد امااگر چنین است باید بگویم اب در هاون میکوبی.
sina
۶ بهمن ۱۳۹۳خنده داره که شما لیفان رو بارجک مقایسه میکنی
میدونم ماشینتو دوست داری
ولی یه سوال ازت بپرسم ؟ اگه بین لیفان ۶۲۰ و جک اتومات مونده باشی کدومو انتخاب میکنی ؟
لیفان رو ؟ خنده داره واقعا ، لیفان واقعا ماشین مزخرفیه ، من x60 صفر سوار شدم ، صدای موتور قشنگ تو اطاقه ، همون لحظه پیاده شدم ، تعصب الکی رو بزارین کنار خواهشا ، ممنون
حمیدرضا
۴ بهمن ۱۳۹۳باسلام خدمت دوستان چک سوار
ازدوستان جک سوار تهرانی ، کسی شماره تلفنی از فروشگاهی که لوازم یدکی جک رو بفروشه یا تهیه کنه و بفرسته یک شهردیگه ، داره؟؟؟؟؟ ممنون میشم اگه شماره بدین . یک تصادفی کردم نگهدارنده سپرمیخوام که مشهد نداره ومیگه باید صبرکنی تا بیاریم. کیلومتر13000 . بازم تشکر
علیرضا
۴ بهمن ۱۳۹۳شما اگه میخواین صبر کنین از تهران بیاد خب توی نمایندگی ثبت سفارش کنین که خودشون 10 روزه میارن. توی مشهد هم فروشگاه لوازم یدکیش هست. توی گاراژدارها و بولوار جمهوری.
حمیدرضا
۴ بهمن ۱۳۹۳اونهارو هم رفتن ندارن
ali
۴ بهمن ۱۳۹۳آقا علیرضا شماهر کاری را هم بکنی لیفان620 به J5 نمیرسه اینو از تعداد صفات پیجی که برای لیفان620 گذاشتند( قابل توجه خوانندگان عزیز فقط 3 صفحه داره ) با J5 که 107 صفحه داره هم میشه فهمید که مردم عزیز ما چقدر فهیم هستند، دادش رخ این ماشینیو(J5) را حالا میشه با النترا و کرولا مقایسه کرد، نه ماشین لیفان 620 را که شما میخواهی لیفان را با هیوندا مقایسه کنی!!! جالبه وا…