جک - jacخودروهای چینیکرمان موتور KMC

جک J5 کارکرده بخریم یا نه؟ مشخصات، قیمت، مزایا و معایب و هر آنچه باید بدانید

راهنمای خرید خودروهای دست دوم

صنعت خودروی کشورمان طی این سال‌ها کاملاً تحت تأثیر برندهای چینی قرار داشته است. تا همین چند سال پیش شاهد مونتاژ خودروهای قابل قبولی همچون نیسان ماکسیما، هیوندای ورنا، آوانته و… بودیم اما هرچه پیش‌تر می‌رویم واردات و عرضه محصولات چینی را می‌بینیم که اکثر آن‌ها نیز پس از مدتی به دلایل مختلف دیگر عرضه نشده‌اند.

اما یکی از باسابقه‌ترین برندهای چینی حاضر در کشور ما جک JAC است که با چندین خودروی مختلف توانسته طرفداران گوناگونی را به دست آورد. یکی از محصولات شناخته شده جک برای ما سدان J5 است که بین سال‌های ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶ عرضه شد و ما در این نوشتار می‌خواهیم به بیان مشخصات، مزایا و معایب این خودرو به ویژه برای خریداران خودروهای کارکرده بپردازیم. پس حتماً با ما همراه باشید.

طراحی ظاهری جک J5

JAC J5 جک

در بین سدان های متوسط بازار کشورمان، جک J5 یکی از هماهنگ‌ترین طراحی‌های ظاهری را دارد. این خودرو توسط شرکت مشهور پینین فارینا طراحی شده و می‌توان آن را زیبا دانست. در بخش جلو چراغ‌های کشیده و جلوپنجره‌ای هماهنگ دیده می‌شوند که اگرچه هیجان‌انگیز نیستند اما حداقل چشم‌ها را اذیت نمی‌کنند. در پروفایل جانبی نیز خط شانه پر رنگی دیده می‌شود که از یکنواختی این بخش می‌کاهد. نمای عقب شاید بحث‌برانگیزتر از سایر نقاط بدنه باشد اما علیرغم وجود برخی کاستی‌ها هنوز هم می‌توان آن را قابل‌قبول دانست. در کل باید گفت J5 یک سدان با ظاهر خوب نسبت به سایر خودروهایی است که طی این سال‌ها در خیابان‌ها دیده‌ایم.

طراحی داخلی جک J5

داخل جک J5

وقتی وارد کابین شوید طراحی‌ای را خواهید دید که دنباله‌روی بدنه است. بخش داخلی J5 از طراحی مدرن‌تری نسبت به تولیدات داخلی سود می‌برد و از جمله ویژگی‌های آن می‌توان به فرمان و پشت آمپرهای اسپرت اشاره کرد. البته شاید طراحی ورودی‌های هوای J5 سؤال‌برانگیز باشد و از زیبایی کابین بکاهد ولی در کل نقص چندانی به طراحی این بخش وارد نیست هرچند که نمی‌توان آن را برجسته و به‌یادماندنی توصیف کرد. نقطه‌ضعف اصلی J5 در این بخش به کیفیت متریال بکار رفته مربوط می‌شود که در درازمدت باعث به سر و صدا افتادن کابین خواهد شد.

جدای از این موارد فضای کافی برای چهار سرنشین وجود دارد و صندوق بار نیز نیازهای یک خانواده متوسط را رفع خواهد کرد. در مجموع طراحی و کیفیت کابین این سدان چینی برای خریداران قابل‌قبول به نظر می‌رسد هرچند در زمانه‌ای که همه خودروها از برخی عناصر مدرن همچون نمایشگرهای بزرگ استفاده می‌کنند، نبود این ویژگی یک نقطه‌ضعف به ‌حساب می‌آید.

پیشرانه و گیربکس جک J5

این سدان چینی در ابتدا با پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری که قدرت ۱۱۱ اسب بخاری و گشتاور ۱۴۶ نیوتون متری داشت روانه بازار شد اما کرمان موتور بعدها عمده تمرکز خود را روی نسخه اتوماتیک J5 که پیشرانه قوی‌تری هم دارد گذاشت. در دل نسخه اتوماتیک این خودرو پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری ساخت میتسوبیشی قرار می‌گیرد که خروجی ۱۴۰ اسبی و گشتاور ۱۶۵ نیوتون متری تولید می‌کند. این پیشرانه با گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک همکاری دارد.

موتور جک J5

پیشرانه J5 از نظر قدرت و گشتاور کمبود خاصی ندارد اما گیربکس ۴ سرعته آن نمی‌تواند انتظارات را برآورده کند و به همین خاطر شاهد افت شتاب گیری خودرو خواهید بود. نکته دیگر نیز به مصرف سوخت خودرو به ویژه در نسخه‌های اتوماتیک مربوط می‌شود که بالاتر از آن چیزی خواهد بود که تصور می‌کنید. در مجموع پیشرانه J5 را می‌توان بادوام و خوب برشمرد هرچند عدم وجود گیربکس اتوماتیک به‌روز و با تعداد دنده‌های بیشتر جزو معایب آن هستند. در جدول زیر مشخصات فنی نسخه اتوماتیک J5 خدمت شما عزیزان ارائه شده است:

حجم موتور (سی‌سی) ۱۸۳۴
استاندارد آلایندگی Euro IV (یورو ۴)
حداکثر قدرت (HP/RPM) ۱۴۰ اسب بخار در دور موتور ۶۵۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور (NM/RPM) ۱۶۵ نیوتن متر در طیف دور موتوری ۵۰۰۰ دور در دقیقه
جعبه‌دنده ۴ سرعته اتوماتیک جلو، Tip Tronic
سیستم فرمان چرخ دنده شانه‌ای (Rack & Pinion)، کمک هیدرولیکی
سیستم ترمز جلو دیسک دو جداره با قابلیت تهویه و خنک شونده، عقب دیسک – مجهز به ترمز ضد قفل (A.B.S) چهار کاناله (تمامی چرخها) – قابلیت توزیع هوشمند نیروی ترمزی بر حسب وزن و بار (E.B.D)
سیستم تعلیق جلو، فنر حلقوی با ستون مک فرسون – عقب فنر حلقوی و اتصال جناقی دوبل مستقل
حجم مخزن سوخت (لیتر) ۵۵
حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت) ۱۷۵
سایز چرخها مجهز به رینگ ۱۶ اینچ آلومینیومی
طول خودرو (میلی‌متر) ۴۵۹۰
عرض خودرو (میلی‌متر) ۱۷۶۵
ارتفاع خودرو (میلی‌متر) ۱۴۶۵
فاصله دو محور (میلی‌متر) ۲۷۱۰
وزن خالص (کیلوگرم) ۱۳۵۵

امکانات و تجهیزات جک J5

J5 در زمان معرفی اولیه که به حدود ۱۰ سال پیش بازمی‌گردد از امکانات قابل قبولی سود می‌برد اما شاید فقدان برخی موارد همچون نمایشگر لمسی باعث شود این خودرو در مقابل رقبای به‌روزتر خود کم بیاورد اما بااین‌حال هنوز هم J5 را از نظر تجهیزات و امکانات می‌توان خودروی خوبی دانست. در ادامه تجهیزات و امکانات این خودرو ذکر شده‌اند:

کیسه هوای راننده و سرنشین جلو
صندلی جلو با قابلیت تنظیم در ۸ جهت
تنظیم دستی پشت‌سری
سیستم کنترل باد لاستیک‌ها TPMS
کنترل سیستم پخش روی غربیلک فرمان
سیستم خنک‌کننده روغن گیربکس اتوماتیک
کمربند ایمنی سرنشینان جلو پیش کشنده
کمربند ایمنی سرنشینان عقب
کمربند ایمنی با تنظیم ارتفاع
سیستم ضد سرقت
قفل ایمنی کودک
ترمز ABS و EBD
چراغ مه شکن جلو و عقب
چراغ‌خطر لادری (چهار درب)
رینگ اسپورت آلومینیومی
چراغ جلو و عقب هالوژن
شیشه‌بالابر جلو و عقب برقی
آینه جانبی برقی
صندلی و روکش فرمان چرمی
سیستم رادیوپخش MP3/CD/USB با ۴ باند
تنظیم نور صفحه کیلومتر
آنتن شیشه‌ای
آینه جانبی دارای گرم‌کن
تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو
فرمان هیدرولیک با قابلیت تنظیم ارتفاع

قیمت جک J5

همان‌گونه که گفته شد این خودرو از سال ۱۳۹۶ به بعد عرضه نمی‌شود و به همین خاطر نمی‌توان نمونه‌های صفرکیلومتر آن را پیدا کرد؛ اما با گشت‌وگذار در میان آگهی‌های موجود باید دانست برای خرید نسخه اتوماتیک J5 باید بودجه‌ای حدود ۳۵۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان را بسته به مدل و کارکرد خودرو کنار بگذارید.

رقبای جک J5

این سدان چینی در بخشی از بازار قرار گرفته است که رقبای زیادی برای کسب سهم و جلب نظر خریداران رقابت می‌کنند. از جمله رقبای این خودرو می‌توان به تندر ۹۰، دنا پلاس اتوماتیک، برلیانس H330، فاو بسترن b50، ام وی ام ۵۵۰ و… اشاره کرد. مقایسه مفصل این خودروها با یکدیگر در این نوشتار نمی‌گنجد اما به‌طورکلی باید دانست خودروهای تولید داخل از مزیت‌هایی همچون بازار فروش دست‌دوم بهتر و فراوانی قطعات یدکی و خدمات برخوردار هستند درحالی‌که محصولات چینی معمولاً با مشکل کمبود قطعات یدکی و افت قیمت دست‌وپنجه نرم می‌کنند. به همین خاطر بهتر است در خرید خودروی دست‌دوم به اولویت‌های خود و اینکه تا چند سال خودرو را نگهداری خواهید کرد فکر کنید.

مزایا و معایب جک J5

همان‌طور که گفتیم از جمله مزایای این خودرو می‌توان به طراحی خوب، پیشرانه بادوام و قوی، فضای کابین جادار برای خانواده‌های کم‌جمعیت و ایمنی مناسب اشاره کرد. در مقابل جک J5 معایبی هم دارد که شامل متریال نه چندان باکیفیت کابین، گیربکس قدیمی و کند، مصرف سوخت نسبتاً بالا، کمبود قطعات و لوازم‌یدکی می‌شود.

نقاط قوت نقاط ضعف
طراحی ظاهری خوب متریال بی‌کیفیت کابین
پیشرانه بادوام و قوی گیربکس قدیمی و کند
فضای کابین جادار مصرف سوخت بالا
ایمنی مناسب کمبود قطعات یدکی

جمع‌بندی

جک J5 سدان را می‌توان یکی از گزینه‌های خوب چند سال اخیر برای بازار داخلی دانست هرچند که این خودرو دیگر عرضه نمی‌شود. همین مشکل گریبان گیر اکثر خودروهای چینی در کشورمان است. این دسته از خودروها از همان ابتدای عرضه نیز به خاطر محدودیت‌های شبکه‌های نمایندگی دارای مشکلاتی در زمینه تأمین قطعات و لوازم‌یدکی هستند و با قطع عرضه این مشکل حادتر نیز خواهد شد. نکته دیگر به افت قیمت و بازار فروش بدتر خودروهای چینی نسبت به خودروهای داخلی مربوط می‌شود و اگر به دنبال خرید J5 هستید حتماً باید به این نکات توجه داشته باشید. اگر خودروی خود را زود عوض می‌کنید و دنبال دردسرهای پیدا کردن قطعات یدکی نیستید شاید بهتر باشد نگاهی به خودروهای دیگر همچون تندر یا دنا داشته باشید.

عکس جک J5

توضیح: این مطلب به روزرسانی شده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۰۸ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۱,۳۱۶ دیدگاه‌ها

  1. پیمان

    ۴ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (25 ديدگاه)

    اقا علیرضا تو چطور لیفان رو با جک مقایسه میکنی جک هم از نظر کیفیت و. هم از نظر ظاهری قابل مقایسه با لیفان نیست اگه یکبار پشت جک بشینی میفهمی لیوان فرغونه

  2. مسعود

    ۴ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (19 ديدگاه)

    من چند وقتی بود لیفان 620 داشتم.از همه چیزش راضی بودم.خیلی نرم و روان بود در مقایسه با سمند ال ایکسی که دارم.دنده هاش خیلی نرم تر بود کلاج و ترمز خیلی نرم فرمان نرم قدرت موتور خیلی خوب.اتاقش هم عایق خوبی داشت در برابر صداهای بیرون ولی عایق صدای موتور نبود.از دور 3000 به بالا صداش میشد مثل سمند توی دور 4000.من به دلیل اینکه 180 قدم بود و موهام به سقف گیر میکرد و اینکه قیافه جک رو بیشتر پسندیدم لیفان رو فروختم.وگرنه لیفان واقعا از سمند ال ایکس و ای اف 7 خیلی خیلی سرتر بود.کیفیت فنیش رو نمیدنم ولی همه چیزش از ماشین های ایرانی خیلی خیلی بهتر بود.در ضمن یکی از دوستانم 60هزارتا کارکرد داشت ولی مشکل دیسک و صفحه نداشته خیلی هم راضیه.
    حالا دیگه کل کل واسه لیفان رو بزارین کنار راجع به جک حرف بزنید.راه حل های مشکلات.اپشنهای قابل نصب و …

  3. رضا3

    ۴ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (140 ديدگاه)

    ایلیارو بابا ولش کنین فقط بلده الکى بحثاى جنجنالى راه بندازه .یه روزى جکو میکوبه یه روزى دفاعشو میکنه یه روز ادم برفیش میکنه یه روز گاریش میکنه. معلومم نیست چى میخواد بگه. جک وکیل مدافع ظاهر ساز نمیخواد ادماى عمیق میدونن جک چیه و چه مزایا و معایبى داره. پس الکى با بحثاى بیهوده و بچه گونه اصالت این چینى نجیب رو زیر سوال نبرین. جک خوبه ولى معایبشم قابل کتمان نیست اما به هر حال به سطح پولش خیلى خیلى میارزه.ما که راضیم

    1. افشین

      ۴ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (129 ديدگاه)

      رضا 3 عزیز فدایی داری .خداوکیلی هر زمان نظر و تحلیلت از یک مطلب را میخونم لبخندی حاکی از رضایت به چهره ام میشینه .پاینده باشی مرد.

  4. sunmartin

    ۴ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1919 ديدگاه)

    علیرضا جان دوستان تا حدودی درست میگن نه اینکه جک دارم دارم حقیقت میگم درسته خودروی کند و در بحث کیفیت داخلی (تریم داخلی چنگی بدل نمیزنه ا از جند تا بک لایت دریغ کردن) اما طراحی و اتاق دل باز و جا داری داره شتاب ثانویه خوبی داره مگان یکی از اقوام 2 ماه دست من بود برای تیونینگ داخلی باور کن شتاب ثانویه و قدرتش بمراتب از مگان بهتره حالا چه برسه به چری و لیفان 620 که طراحی عجیبی داره سری 3 بی ام دبلیو با حالت آویزوون حتی زحمت انداختن قاب روی موتور هم نکشیدن و موتور و اجرا موتور بدون محافظ و روکشه داخلی هم فقط یه مانیتور اضافه داره اونم یکسال هست گذاشتن و جک دبگه بی انصافی هستش اگه نگیم از لیفان و چری سرتره

  5. دادا

    ۴ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (593 ديدگاه)

    دوست خوبم مارتین خان لااقل شما به رک گویی وحقیقت گوی بنده فکرکنم ایمان داشته باشی.امروز فرصتی پیش آمد گذرا نظرات رو خوندم از صفحه۲۰۰…واقعا جالبه.فقط به نظر شما حرفی دارم وآن هم اینکه که با بعضی حرفات موافقم با خیلی حرفات بشدت مخالفم…فعلا ماشین خوبه خوب…بعد این همه ایراد که گفتی پرایدم یه جا نداره…حرفای نامبر من همیشگی در راه رضای خدا رو که اصلا قبول ندارم چون کمتر بار محتوای داشت ویه دستی داشت و انشاله بره یه ماشین دیگه بخره اونجام مدعی بشه همه ی ماشینا رو داشته.چقدر خالی بندی…ماشین بغیر بعضی اشکالات٬ عالیه .تا بعد.دوستدار دوستان

  6. ali

    ۴ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (81 ديدگاه)

    دوست من علیرضا عزیز
    جهت اطلاع من فقط یه نکته کلی برای تمام ماشینها خدمتت عرض میکنم.
    برای شناخت یک ماشین فقط کافیه سری به نمایندگان خدمات پس ازفروشش زد.
    حالا در مورد بحث محصولات جک و لیفان اولا تعداد مراجعات مالکان لیفان در مقایسه با جک رو کاملا محسوس میشه دید و دوم اینکه در مورد مشکلات این دو برند فقط کافیه چنتا سوال از کارشناسان فنی اونجا پرسید بابت جنس مشکلاتی که مراجعه کنندگان دارند.
    قطعا با این روش به شکل کاملا صحیح همه چیز مشخص میشه…

  7. علیرضا

    ۴ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (593 ديدگاه)

    دوستان جک سوار من نیومدم اینجا که کل کل کنم و بخوام لیفان و جک رو با هم مقایسه کنم. هر دوشون ماشینای خوبی هستن و قطعا نسبت به ماشینای ایرانی بهترن. هر دو یه مزیت هایی نسبت به هم دارن و یه ضعفایی هم دارن. کلا اگه کسی بخواد ماشین بی نقص سوار شه باید حداقل 135 میلیون بده و یه سراتو بگیره. وگرنه زیر این قیمت همه ماشینا بلا استثنا عیب و ایراد دارن. مشکلات جک و لیفان رو هم که همه میدونن و نیاز به تکرارشون نیست. توی کامنت بالای صفحه هم یه مقایسه ای بینتشون انجام دادم که لازم نیست دوباره تکرارش کنم.
    اما دوستان سعی کنین روی ماشینتون اینقدر تعصب نداشته باشین. ماشین فقط یه تیکه آهنه. اگه ماشینتون رو برای خودتون خیلی بالا ببرین بعدا که ایراداتش واضح میشه خیلی توی ذوقتون میخوره. نمونش هم آقای سان مارتین که اول جک رو با کمری و الانترا مقایسه می کرد و الان با پراید!!!
    در پاسخ به دوستان هم باید بگم که اگه شما توی نمایندگی بیشتر از جک لیفان می بینین برای اینه که لیفان 620 از سال 89 وارد ایران شد و الان 4 ساله که تولید میشه و تیراژ اون در مجموع خیلی از جک بیشتر بوده. علاوه بر اون لیفان ها کارکرد های خیلی بالاتری نسبت به جک دارن. مثلا الان میشه راحت لیفان هایی رو پیدا کرد که بالای 60-70 هزار تا راه رفته باشن. اما پیدا کردن جک بالای 20 هزار تقریبا غیر ممکنه.
    من کاملا به مشکلات لیفان آگاه هستم و میدونم چه عیبایی داره. اما جک هم چندان بی عیب و ایراد نیست! برای اثبات هم میشه به کامنتای همینجا اشاره کرد.
    ضمنا در جواب اون دوستمون که از تعداد کامنتای زیر مقاله من به این نتیجه رسیده بود که لیفان طرفدار نداره هم باید بگم که اون مقاله رو من 1.5 ماهه که نوشتم. توی این سایت چندین صفحه در مورد لیفان هست. از جمله صفحه زیر:
    http://www.pedal.ir/%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%D9%87%D8%A7%DB%8C-%DA%86%DB%8C%D9%86%DB%8C/%D9%84%DB%8C%D9%81%D8%A7%D9%86/%D9%84%DB%8C%D9%81%D8%A7%D9%86-620-1800/
    اما به دلیل اینکه ما لیفان سواران توی گروههای وایبر و واتس آپ دور هم جمع شدیم همه این صفحات دیگه خوابیده. حتی صفحه مشکلات لیفان توی تیونینگ تاک هم زیاد آپدیت نمیشه. دلیلشم همونطور که گفتم اینه که همه مشکلات توی اون گروهها توی محیط دوستان حل و فصل میشه و همینطور کسانی که قصد خرید لیفان رو دارند وارد گروه میشن و به طور نزدیک با ما در ارتباط هستند. در حال حاضر بیش از 80 نفر از مالکان لیفان توی وایبر و 60 نفر هم در واتس اپ توی گروههای ما هستند. ما مشابه این گروهها رو برای ام جی هم داریم. به شما جک سوار ها هم پیشنهاد می کنم این روش رو امتحان کنین چون اینجوری دسترسی خیلی بهتر و راحت تره.

    1. Ilyar

      ۴ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (509 ديدگاه)

      آقا علیرضا. ..اگه به حرف های ما در مورد بی کیفیتی لیفان نسبت به جک باور نداری ، پس برو به آمار وضع کیفی خودرو های داخلی و رضایت مشتریان نگاه کن که جک خیلی بالاتر از لیفان هستش و نمره منفی کمتری داره. ..حتی توی اون رده بندی 206 و تندر هم کیفیتشان بسیار بالاتر از لیفان هستش و نمره منفی لیفان هم در حد پارس و سمند بود :-) …جالبه شما لیفان رو از این ماشینها هم بهتر دانسته بودید. ..برای مقایسه بهتر لیفان با خودرو های داخلی و صد البته جک j5 شمارو به مطالعه مقایسه فنی جک با جیلی و پارس و ام وی ام و لیفان دعوت میکنم که لیفان همراه با ام وی ام به طور خفت باری آخر شده بود و جک هم اول!

  8. امیر

    ۴ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (15 ديدگاه)

    دوستان سلام
    من مقاله آقا علیرضا در ارتباط با لیفان خوندم کاملا مقاله علمی وبدون تعصبی نوشتن که جا داره از ایشون تشکر کنم. در ضمن حرف ایشون کاملا منطقی و درسته چرا تعصب بی جا روی خودرو دارید؟! بهتر به جای تعصبات بیجا مشکلات مطرح کنید تا دوستانی که راهکاری دارن در مورد مشکل مطرح شده تجربشون در اختیار شما بزارن مثل گروه وایبری و واتس آپی که لیفان سوارا تشکیل دادن که بنده هم عضو هستم. در نهایت پیشنهاد من به جک سوارای عزیز اینه که ما هم این کار زیبا تکرار کنیم و یه گروه وایبری و واتس آپی به نام جک سوارها بسازیم دوستانی که موافقن یه اس ام اس با مضمون جک برای من بفرستن تا به امید خدا گروه کم کم راه بندازیم
    ۰۹۱۲۳۱۹۳۷۶۰ با احترام

  9. ذبیحیان

    ۴ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (116 ديدگاه)

    دوستان اگه توجه کرده باشین منبع اگزوز جک یه مقدار پایین حدود 5 سانت و از دور خیلی بد دیده میشه اگه مثل سراتو و آزرا سر اگزوز میزاشتن و اونو بالا میکشیدن و منبع اگزوز دیده نمیشد چی میشد آخه این کارا چقد هزینه داره طراحی به این زیبایی یه همچین اشتباه کوچیک رخ ماشینو خراب میکنه.

  10. Ilyar

    ۴ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (509 ديدگاه)

    آقا افشین و رضا3 غلط کردم به حرفی زدم…شما نمیخوای بیخیال بشی. ..من هر حرفی میزنم شما هم یه پارازیت براش میفرستی! من این چند کلمه حرف رو واسه این نمینویسم که شما و دوستت افشین خان بیاین رد یا تعریفش کنین! ..به قول خودت همه میدونن که جک چطور ماشینیه. .پست نابود کردن جلوبندی جک توی کیلومتر های اولیه این ماشین خوار و خراب نمیشه. ..
    در ضمن از آقا علیرضا که توی سایت پدال مطلب نوشته بیشتر از اینها انتظار میره! جک معلومه باکیفیت تر و بهتر از لیفان هستش! حتی خود پرسنل توی نمایندگی های کرمان موتور هم اینو تایید میکنن. اگه به بازار فروش هم دقت کنین میبینین با وجود اینکه فروش جک هروز بیشتر از دیروز میشه ولی فروش محصولات لیفان و ام وی ام روز به روز کمتر میشه. ..چون این ماشین ها حتی نسبت به محصولات داخلی هم برتری محسوسی ندارن و خرید سورن elx یا تندر یا پارس tu5 انتخاب بهتری نسبت به لیفان و ام وی ام محسوب میشه.

  11. رضا3

    ۴ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (140 ديدگاه)

    افشین جان خیلى بزرگوارى ممنونم از لطفت. من نظراتمو همیشه بدون کلیشه و به دور از افراط و تفریط میگم هم مزایاش و هم معایبش. چون خداییش خودمو در مقابل دوستان تازه واردى که وارد گروه میشن و میخوان با مطالعه مطالب ماها تصمیم به انتخاب بگیرن مسول میدونم شرعا و اخلاقا. یه بزرگى یه روز جک رو تویتا کمرى و النتراش کرد بعدا یه شیر مرد دیگه اى اومد رنو سپند و پی کى کرد.یه شاهزاده اى اومده لیفانش میکنه. خدا سر شاهده وقتى این نظراته سبک و غیر معقول رو میخونم جگرم آتیش میگیره وافسوس میخورم به حال اون بدبخت ننه مرده اى که دست رنج یه عمرش رو میخواد خرج کنه اما مشاورینى در این سطح داره.اخه مومن جک کجا کمرى کجا اخه بچه خوب جک کجا پى کى کجا. چیه این مطالب کذبو آلوده تو خورد مردم میدین. چرا الکى جکو ابرخودروش میکنین و دوباره الکى کمرشو میشکنین.هر کس نظر ناصواب و در پیتى بده من یکى جوابشو میدونم دنبال لایکو اینام نیستم. حالا ایلیار خان شما چرا شاخو شونه میکشى نظر بد پاسخ بد داره. پس میخواى چى همیشه به به چه چه کنیم واست؟مطمئن باش پدر کشتگى هم باهات نداریم تا زمانى که دورویى و نفاقو تظاهر باشه من میکوبم.روکو راست باشى نوکرتم هستیم

  12. sunmartin

    ۴ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1919 ديدگاه)

    ولی آقا علیرضا یک نکته درست گفته اونم اینه که اکه واقعا خودروی بی نقص میخوای النترا هم نه باید 135 ملیون داد سراتو 2015 که 100% باهاش موافقم از هرجیزی باید اندازهقیمتش توقع داشت یه موقع لیفان 520 وارد کردند بعد 520I بعد از مدتی هردوشون مشخضص شد دوام چندانی ندارند

    1. ذبیحیان

      ۵ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (116 ديدگاه)

      آدم هر چقدم پولدار باشه باید عقلشو از دست داده باشه 135 میلیون بده به آهن اونم چی سراتو.

  13. خسرو نوروزی

    ۴ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (17 ديدگاه)

    عزیزی توی صفحه 207می گفت شرکت کرمان موتور فراخوان ترمز جک جی 5 راداده ،پس چرا ما خبردار نمی شویم ؟یا خودم حضورا رفتم نمایندگی 3403رشت گفتند گارانتی ماشینت بعلت فراخوان شیلنگ بنزین مراجعه نکردی باطل شده. تا اینکه معلوم شد من توی مدت به اصطلاح فراخوان اقایون همون نمایندگی مراجعه سرویس 15000داشتم و مقصر خودشان بودند.راستی کسی تا الان از فراخوان ها اطلاع پیدا کرده.؟

  14. حسینی

    ۵ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (6 ديدگاه)

    با سلام
    لطفا لیفان رو از بحث خارج کنید.اصلا جایگاهی توی این موضوع نداره.به نظرم وقتی توی لیفان میشینی حس 100 درصد چینی بودن رو دارید.نهایتا با پرشیای فعلی مقایسه شه.جک موتور و گیربکس هماهنگی داره.مصرفش هم 12 تا 13 توی شهر و 7 تا 8 توی جاده بسته به شرایط جاده و نوع رانندگی.شتاب و مصرفش دقیقا مشابه 206 اتوماتیک صندوقدار.در کل خوبه.

  15. علیرضا

    ۵ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (593 ديدگاه)

    دوستان گرامی جک سوار من نمی خوام ارزش های جک رو زیر سوال ببرم. جک ماشین خیلی خوبیه و قطعا از ماشینای ایرانی خیلی بهتره. اما هیچ ماشینی بی عیب نیست و انتقاد کردن از یک خودرو هیچوقت باعث نمیشه که نقاط قوت اون نادیده گرفته بشه. قطعا این جا محل صحبت در مورد جک جی 5 هستش. نه لیفان و ام جی. اگرم من اینجا هستم به خاطر اینه که دوستان این تاپیک با اسم بردن از این خودرو ها باعث شدند که من احساس کنم که باید پاسخگویی کنم. الانم لازمه چند تا نکته رو دوباره توضیح بدم.
    1) من گفتم جک و لیفان هر دو جزو خودروسازای درجه 3 چین هستند. برخی از دوستان به من اعتراض کردند که چرا این حرف رو زدم. اما در واقعا حقیقت همینه. توی چین 4 خودرو ساز بزرگ وجود داره که عمدتا دولتی یا نیمه دولتی هستند. این 4 خودروساز شامل سایک موتورز (SAIC MOTORS)، فاو (FAW)، چانگان و دانگ فنگ هستند. همه این خودروسازان در سال بیشتر از یک میلیون خودرو تولید می کنند و همگی هم بخش اعظم تولیدات و درآمدشون مربوط به مونتاژ خودروهای معتبر دنیا میشه. برای مثال سایک موتورز با فولکسن واگن و جنرال موتورز همکاری داره و فاو با مزدا و فورد و چانگان با هیوندای و فولکس واگن و … .
    اما هر کدوم از این خودروسازان محصولاتی با برند های خودشون رو هم تولید می کنند که در فروش و البته کیفیت قطعا به پای محصولات مونتاژی اونها نمیرسند. اما رگه هایی از طراحی و تکنولوژی اون خودرو ها رو میشه در اونها دید.
    بعد از اونها خودروسازایی مثل جیلی و BYD و بایک و گریت وال و … وجود دارند. این خودروسازان نسبت به اون 4 خودروساز اولی فروش کمتری دارند و بیشتر از مونتاژ خودروهای دیگه، روی تولیدات خودشون تاکید دارند.
    بعد از اونها نوبت میرسه به چندین و چند خودروساز کوچیک دیگه که با بعضیاشون آشنا هستیم و خیلیاشون هم برای ما ناشناخته هستند. لیفان، چری، جک، هایما، زوتای، لندویند، ژانگ ژینگ و … شامل این دسته میشن. این دسته از خودروسازای چینی فروش بسیار کمی در خود چین دارند. همونطور که در بالا لینکش رو قرار دادم، لیفان و جک در بین 120 خودروی پرفروش سال 2014 هر کدوم فقط یک نماینده و در رتبه های 119 و 108 دارند. (جک جی 5 حتی در بین 120 خودروی پر فروش چین هم نیست!).
    این خودروسازان در خارج از چین بیشتر از خود چین موفق هستند. چرا که با قیمت های ارزونشون می تونن وارد بازار های کشورای در حال توسعه بشن که مردمشون قدرت خرید برند های بزرگ رو ندارن و میخوان که با پرداخت پول کم، از امکانات یک ماشین مدرن و به روز استفاده کنند. از جمله کشور عزیز خودمون. در نتیجه ایران یکی از مقاصد اصلی این خودروهاست. این خودروها بنا به جدولی که قبلا قرار دادم حتی در خود چین هم مشتری زیادی ندارند.
    2) در پاسخ به دوستانی که میگن نباید جک رو با لیفان مقایسه کرد می خوام بپرسم که چرا نمیشه؟ هر دو چینی هستند و طبق استدلال بالا هر دو جزو خودروهای درجه 3 چینی محسوب میشن. هر دو توی یک کلاس و یک رنج قیمت هستند. هر دو در ایران توسط یک شرکت مونتاژ میشن و خدمات پس از فروششون مثل همه. هر دو هم عیب و ایراداتی دارند و هم محاسنی که قطعا از ایراداتشون بیشتره. در نتیجه میشه اونا رو با هم مقایسه کرد. من اگه بخوام جک جی 5 اتومات و لیفان 620 تلنت رو با هم مقایسه کنم اینجوری میگم: از نظر شتاب برابر هستند (هر دو صفر تا صد 11 ثانیه). از نظر آپشن لیفان مانیتور لمسی و دوربین عقب رو بیشتر داره و جک هم سنسور باد لاستیک ها. که به نظر من آپشن های لیفان کاربردی تر از جک هستند. از نظر کشش با کولر یا در سربالایی یا با حضور سرنشین، برتری مطلق با لیفان هستش. اما جک از نظر نفوذ صدا عملکرد خیلی بهتری داره. از نظر طراحی هم که یک فاکتور سلیقه ایه، میشه گفت که طراحی خارجی جک از لیفان بهتره. اما من طراحی داخلی لیفان رو ساده تر و قشنگ تر میدونم. فضای صندوق عقب لیفان هم که یک عدد عجیب و غریب 650 لیتریه که حتی در خودروهایی به مراتب بزرگتر هم پیدا نمیشه. مصرف سوخت لیفان هم با مصرف شهری 8.5 و سیکل ترکیبی 7.8 از جک که حجم موتور برابری داره به مراتب بهتره. اما حالا به اصلی ترین برگ برنده جک میرسیم. دنده اتوماتیک! جک یه دنده اتوماتیک 4 سرعته داره که عملکردش مایه نارضایتی همه جک سوارانه(به گواه همین تاپیک و تایپک های تیونینگ تاک) که راننده رو محبور به استفاده زیاد از حالت دستی می کنه. اما در عوض 12 میلیون هم گرونتره. حالا خریداران باید تصمیم بگیرن که آیا دنده اتومات جک ارزش 12 میلیون بیشتر رو داره یا نه؟ ضمنا من به دلیل این که قبلا ایرادات لیفان رو به تفصیل توی مقالم گفتم دیگه اینجا تکرار نمیکنم تا متن خیلی طولانی نشه.
    در مورد رده بنده کیفی خودرو های داخلی هم که یکی از دوستان بهش اشاره کرد باید بگم که جک بعد از تندر و 206 و رانا قرار گرفته و بلافاصله بعد از جک و با اختلاف فقط چند امتیاز لیفان ایکس 60 و 620 قرار دارند و بعد از اونا هم سمند و پرشیا و 405 و … . نکته ای که هست اینه که جک هم مثل لیفان با اختلاف زیادی بعد از تندر و 206 و رانا قرار داره. و هر دو هم بالاتر از سمند و پرشیا و 405 هستند. پس نمیشه فرق چندانی بین جک و لیفان قایل شد. علاوه بر اون کسی که میخواد به اون جدول استناد کنه، قبلش باید بپذیره که جک با اختلاف از تندر و 206 و رانا بی کیفیت تره. که فکر نمی کنم توی این تاپیک کسی این موضوع رو قبول داشته باشه!
    3) من خیلی قبل از اینکه بعضی از شما طرفدارای دو آتیشه جک اصلا اسمش رو بشنوین به واسطه رفت و آمد توی نمایندگی های فروش و خدمات کرمان موتور با جک آشنا بودم و داخلشم زیاد نشستم و تمام صفحات تاپیکای جک رو هم خوندم. پس نسبت به جک بی اطلاع نیستم. قصدم هم حمله به جک نیست. قطعا جک محاسن خیلی زیادی داره. اما مثل هر خودروی دیگه ای ایراداتی هم داره. من چند مورد از این ایرادات رو میگم. اگه کسی فکر می کنه که این ایرادات توی جک وجود نداره و من دارم بی انصافی می کنم بگه تا همینجا همه چیز مشخص بشه:
    الف) مصرف زیاد (حدود صدی 12 در شهر ) که برای یک خودروی 1800 مدرن خیلی زیاده. یکی از دوستان در صفحه قبل از مصرف صدی 19 گفته بود که من همونجا هم بهش اعتراض کردم و توی یکی از کامنتای بعدیم هم اون مساله رو به عنوان یک شوخی بیان کردم.
    ب) کشش کم در سربالایی ها که راننده رو مجبور به استفاده از حالت دستی می کنه.
    ج) پایین بودن اگزوز و گیر کردن اون به نا همواری های جاده و یا شیب های پارکنیگ.
    د) به وجود آمدن صدا های اصافی در اتاق در کیلومتر های پایین (زیر 10 هزار کیلومتر)
    البته جک محاسن خیلی زیادی هم داره که میشه از جمله به شتاب خیلی خوب، هندلینگ بالا، طراحی بسیار جذاب و اتاق جادار و نسبتا با کیفیت اشاره کرد.
    4) من به طور کلی با هر گونه تعصبی اون هم بر روی خودرویی که نهایتا چند سال مهمون ماست مخالفم. بعضی از دوستان چنان از خودرو دفاع می کنند که انگار در حال تعریف از مرسدس بنز S کلاس هستند و برخی چنان این خودرو رو می کوبند که انگار در حال صحبت از پراید هستند. دوستان عزیز توجه داشته باشین که این صفحات مرجعیست برای افرادی که قصد خرید این ماشین رو دارند. یک لحظه در نظر بگیرین که یک نفر بخواد بر اساس حرف شما تمام سرمایه زندگیش رو روی این خودرو یا خودروی دیگه ای بذاره. پس با این دید کامنت بذارین و سعی کنین مسولانه حرف بزنین. من با وجود این که از مدافعان لیفان هستم ولی سعی کردم توی مقاله ای که نوشتم نقاط ضعفش رو بسیار پر رنگ کنم و حتی در مورد نقاط ضعفش اغراق هم بکنم. چرا که خودم رو همواره در برابر کسانی که اون مقاله و یا این کامنت ها رو می خونن مسول میدونم. از شما هم خواهش می کنم مسولانه حرف بزنین. در نظر داشته باشن که این سایت جای اطلاعات فنیه. نه کل کل کردن. بالفرض که در نهایت شما روی من رو کم کردین و یا اینکه من روی شما رو کم کردم. این وسط چی گیر کسی میاد که برای افزایش اطلاعات و تصمیم گری به اینجا میاد؟
    بابت این که متن طولانی من رو خوندین ازتون تشکر می کنم و عذر خواهی می کنم که خیلی طولانی شد. موفق و پیروز باشین.

    1. علیرضا

      ۵ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (593 ديدگاه)

      یه نکته هم هست که اگه نمیگفتم شب خوابم نمیبرد!
      در مورد مقایسه لیفان و جک لازمه اضافه بشه که صدای وارد شده به کابین لیفان بسیار زیادتره و سیستم تهویه اتوماتیک جک (با تمام انتقاداتی که نسبت به صفحه نمایشش میشه) عملکرد بسیار بهتری نسبت به سیستم تهویه دستی لیفان داره.

  16. دادا

    ۵ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (593 ديدگاه)

    سلام..‌.باتوجه به تجربه ی موفق تقریبا درست کردن صدای سوت آیینه بغل تو سرعت بالای ۶۰km.حدود دوهفته پیش برای درمان باد کناره های در٬ درسرعت بالای ۱۰۰km٬به نمایندگی مراجعه کردم ومتاسفانه این بار صافکار وارد عمل شد ولی زد چش رو کور کرد…درهای ماشین عین پلو بسته میشد اونم با یه اشاره.اما الان این چند روز باید در رو بکوبم.بعد گفتن باید یه مدت صبر کنی تا نوار بخوابه.وقت نمیکنم نمایندگی برم ولی هروقت رفتم یه جنگی باید بکنم.درضمن صدای باد نخوابید فقط محدوده ی انتشارش کمتر شده وبیشتر بسمت انتهای عقب وبالای درجلو هجوم آوردن.پس میتوان نتیجه گرفت که میشه باکمی دقت آقایون درمونتاژ ازخیلی مشکلاتش جلوگیری کرد…بعد دوستان اینجا بحث دوغ ودوشاب راه نندازید.اینجا بحث جک دستی واتوماته.نه لیفان وبقیه ی مخلوقات.هرکی با هرماشینی باتوجه به پولو سیلقه ش حال میکنی٬مختاره٬ماهم آرزوی توفیق شو داریم٬کل کل بچه گانه چه ربطی به اضافه شدن اطلاعاتمان داره..درضمن مثل اینکه کسی از اومدنمون خوشحال نشده.واقعا عجب دوستای بامرامی.عزت زیاد

  17. محسن

    ۵ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (10 ديدگاه)

    سلام دوست عزیز علیرضا
    درجه بندی کیفی بر اساس آمار فروش روش غلطی است اگر اینطوری باشه
    در سالهای 88 و 89 که آمار تولید خودرو زیاد بود 500 هزار پراید تولید شد حدود 60 هزار 206 و
    چند هزار آوانته و 1500 تا نیسان تیانا پس با این منطق شما پراید درجه یک ، 206 درجه دو، آوانته درجه 5 و نیسان تیانا درجه 10 حساب میشه

    آمار فروش به پارامترهای متعدد محیطی بستگی داره

    1. علیرضا

      ۵ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (593 ديدگاه)

      دوست عزبز درجه بندی خودرو بر اساس تعداد فروش کاملا غلطه و هیچوقت کسی چنین کاری رو انجام نمیده. من هم این کار رو انجام ندادم.

      1. Ilyar

        ۵ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (1 ديدگاه)

        ختم کلام. .. جک خیلی از لیفان بهتره…لیفان فوقش باید با سورن elx مقایسه بشه. ..گرچه من خودم شخصا سورن رو ترجیح میدم. ..چون هم کیفیتش با لیفان در یک حد هستش و هم 10 میلیون هم از لیوان ارزونتره. ..
        اینجا پیج جک هستش. .اگه در مورد این ماشین مطلبی دارین بگین. ..نه اینکه بیاین لیفان بی کیفیت رو با جک مقایسش کنید.

  18. پیمان

    ۵ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (25 ديدگاه)

    اقا علی رضا چرا حرفی میزنید که مردم رو گمراه میکنید شرکت جک در سال2014 مقام 12 خودرو های چینی قرار گرفت و هر سال هم موتور های این خودروساز جزو 10 موتور برتر چینه و همچنین با بزرگترین شرکت طراحی یعنی پینین فارینا همکاری میکنه و همچنین کامیون های این خودرو ساز بیشترین فروش رو تو چین دارن لیفان که حتی با یه شرکت خوب هم همکاری نداره لطفا اطلاعات غلط ندید درجه کیفی هم صد درصد از لیفان و چری بهتره و همتراز با جیلی فاو است همچنین خودروهای این خودرو ساز در برزیل با ضمانت 6 ساله به فروش میرسه

  19. علیرضا

    ۵ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (593 ديدگاه)

    اصلا من دیگه در مورد لیفان هیچ صحبتی نمیکنم. اما لطفا شما بگین چرا جک که اینقدر خوب و با کیفیته توی خود چین حتی بین 120 تا خودروی پر فروش سال هم نیست؟ یعنی مردم چین خودشون نمیبینن که چه جواهری توی کشورشون هست؟
    چرا توی ایران از نظر کیفی از 206 و رانا و تندر با اختلاف پایینتره؟
    این همه انتقاد و ایراد توی صفحه های قبلی این تاپیک از کجا اومده؟

  20. sunmartin

    ۵ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1919 ديدگاه)

    علیرضا جان اما تا اونجاییکه من سنیدم jac جزو 5 خودروساز بزرگ چین هست و انصافا خودروهایی با انجین های قوی و قیمت رقابتی میزنه همین s5 که من و شما در دنده 6 کلی دربارش صحبت کردیم ببینید چه اموانات خوبی داره بعلاوه زیبایی در طراحی و با قیمت 74 ملیون به دست مشتری میرسه در حالیکه مثلا لیفان x60 با موتور نچندان قوی ،طراحی عجیب و ناهمگون ، و آپشن های متوسط و کیفیت بسیار نازل و انواع مشکلات فنی در رنج 65 و فقط 9 ملیون ارزانتر از جک بفروش میرسه من مطمنم با ورود s5 به بازار موج بزرگی در خریدارن بوجود میاد و این خودرو در صدر فروش قرار میگیره و حتی ممکنه رتبه تک بودن اسپرتیج را ازش بگیره در فروش

    1. علیرضا

      ۵ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (593 ديدگاه)

      آقای سان مارتین اولا که منم کاملا امیدوارم که اینجوری باشه. از صمیم قلب امیدوارم که ماشینی بیاد که مردم ایران بتونن بخرن و کیفیت و امکانات یه خودروی مدرن و به روز رو بهشون بده. اما به چند تا نکته هم باید اشاره کنم.
      1) جک اس 5 همونطور که قطعا می دونین یک کپی تمام عیار از هیوندای توسانه. هر شرکتی که برای خودش اعتبار و ارزشی قائل باشه هیچوقت در این ابعاد رو به کپی کاری نمیاره. همونطور که می دونین توی چین خودروسازایی هستن که ماشینایی به مراتب بهتر از اون رو میسازن و در نتیجه همونطور که گفتم جک یه کمپانی درجه 3 توی چین محسوب میشه. البته در این که جک از خودروسازای ایران به مراتب بالاتره که هیچ شکی نیست. ولی ما داریم با خودروسازای بزرگ چین مقایسه می کنیم.
      2) طبق آمار زیر جک S5 بین 60 شاسی بلند بازار چینی در رتبه 51 قرار گرفته. محض اطلاع لیفان X60 در رتبه 26 همون جدول قرار داره. و البته خودروهایی مثل تویوتا راو فور و فولکس واگن تیگوآن و هوندا CR-V و آئودی Q5 و هیوندای سانتافه و … که به مراتب از این خودروها گرونتر هستند، چندین برابر اونا فروش داشتن.
      http://chinaautoweb.com/2015/01/best-selling-suvs-in-2014/
      3) در بین سدان ها هم وضعیت جک بسیار بدتره و جک جی 5 بین 120 سدان پرفروش سال هم نبوده! و تنها نماینده جک A30 هستش که در رتبه 108 قرار داره.
      http://chinaautoweb.com/2015/01/best-selling-sedans-in-2014/
      4) در زمینه برند ها، از بین 70 برند خودروسازی حاضر در چین، جک با 195,799 فروش در سال 2014 در رتبه 26 قرار گرفته و لیفان هم با اختلاف کمی در رتبه 30 قرار داره. جالبه بدونین که فروش سالانه ایران خودرو و سایپا چند برابر این رقمه! و جالبه که فروش آئودی و تویوتا و هیوندای و فولکس واگن که خیلی از جک و لیفان گرونتر هستند، بسیار هم از اونا بیشتره.
      http://chinaautoweb.com/2015/01/2014-passenger-car-sales-by-brand/
      5) از نظر تعداد فروش بر اساس سازنده هم جک و لیفان در رده 24 و 26 قرار گرفتن که باز هم چندان رتبه خوبی محسوب نمیشه.
      http://chinaautoweb.com/2015/01/2014-sales-of-passenger-car-makers-in-china/
      6) در بین برند های چینی چانگان با فروش نزدیک به یک میلیون ماشین در سال با اختلاف زیادی اوله. بعد از اون دانگ فنگ با حدود نصف اون در رتبه دومه. بعد از اون به ترتیب چری، BYD، هاوال (گریت وال) و جیلی با اختلاف کمی قرار دارن. بعد از اونا بایک قرار داره و جک با عدد نه چندان بالای 195,799 در رتبه بعدی قرار داره. بعد از اونم گریت وال و لیفان قرار دارند که اختلاف چندانی با هم ندارند. در نتیجه جک در رتبه هشتم برند های چین قرار گرفته و اختلاف چندانی هم با لیفان نداره.
      7) شما از لیفان X60 انتقادات زیادی کردین. قطعا این خودرو تا حدی هم مستحق این انتقادات هست. اما جک هم توسط همین کرمان موتور مونتاژ میشه. در نتیجه نمیشه انتظار کیفیت خیلی زیادی ازش داشت. جک هنوز به بازار نیومده و قطعا تا به بازار نیاد نمیشه در مورد کیفیت ساخت و ایراداتش نظری داد. من جدا امیدوارم که جک ماشین خیلی خوب و با کیفیتی از آب دربیاد. ولی با توجه به قیمت بیش از حد ارزونش و البته سابقه نه چندان درخشان کرمان موتور در مونتاژ خودروهای فعلیش، نمیشه ازش انتظار بالایی داشت. من هم کاملا امیدوارم که ماشین خوبی باشه و بتونه مصرف کننده ایرانی رو راضی کنه و گزینه خوبی رو برای مردم ما فراهم کنه. اما به من حق بدین که خوشبین نباشم.

  21. ذبیحیان

    ۶ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (116 ديدگاه)

    آقای علی رضا جک 1 سال وارد بازار ایران شده و خیلی زود درباره کیفیت اون حرف زد اون دوستانی که از کیفیت این ماشین حرف میزنن فقط به خاطر چینی بودنش که تندر و 206 رو بالاتر از جک میدونن درست تندر ماشین باکیفیت ولی هنوز نباید جک رو کمتر از اون دونست.
    درباره معایبی که فرمودین باید بگم ماشین من نه اگزوزش پایین نه شتابش کم فقط از روز اول یه صدای تق تق از کمربند میاد درباره کیفیت حرفی واسه گفتن ندارم چون باید یه دو سه سالی دستم باشه و بعد نظر بدم در ضمن با نشستن داخل این ماشین و خوندن مطالب سایت نمیشه قضاوت درست کرد باید به طور عملی تجربه رانندگی طولانی مدت داشت.

  22. ذبیحیان

    ۶ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (116 ديدگاه)

    دم کمپانی جک گرم کشنده ساخته کپی برابر اصل اسکانیا لامصبا تو مهندسی معکس لنگه ندارن وقتی دیدم مات و مبهوت بودم همین S5 شباهت زیادی به آی ایکس 35 یا همون توسان داره خلاصه باید بگم کارشون (شرکت جک) خیلی درست با نصف قیمت ماشینای کره ای و اروپایی رو میسازن حتی خوشگاتر از اونا.

  23. mansoor

    ۶ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (11 ديدگاه)

    ذکر واقعیات بعد از 5 ماه رانندگی:

    1- از آیینه بغل راننده یکم صدا میاد
    2- شتاب اولیه نسبتا پایین. ولی قلقشو یاد بگیرید بهتر میشه
    3- شتاب ثانویه عالی
    4- صدای موتور تا حدودی میاد. ولی صداش اینقد قشنگه که لذت میبرید.
    5- روی سرعت گیرها و پل ورودی منزل باید با سرعت کم برید
    6- یه صدای جیر جیری میاد از پشت صندلی راننده نمیدونم از کجاست
    7- یه ایراد بزرگش اینه که بخاطر زیباییش مردم زیاد نگات میکنن
    8- مانیتور نصب کردم ولی کنترلش میگن جواب نمیده اگه کسی میدونه بگه
    9- برا استفاده رادیو چیکار باید کرد
    10- بنزین سوپر بزن و نیتروژن ، نرم تر میشه

  24. پیمان

    ۶ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (25 ديدگاه)

    اقا علیرضا همین طور که گفتم شرکت جک رقیب سرسخت جیلی و هافی هست اگه برین تو سایت جک میبینید که شرکت هیوندا قراره در سال 2016 با شرکت جک محصول مشترکی رو با هم درست کنن همین طور قراره این دو شرکت 10 میلیارد دلار سرمایه گذاری کنن . این شرکت همچنین بزرگترین سالون رنگ رو در خودروسازان چین داره و موتور های الکتریکی این خودرو ساز به امریکا نیز صادر میشه لیفان و این جور شرکت ها به گرد پایه جک نمیرسه

  25. پیمان

    ۶ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (25 ديدگاه)

    اقا علیرضا شما هم که درباره ی جک جی 5 میگی مردم چین که به سراغ خودرو های چینی نمیرن تا خودروساز های المانی هست جک جی 5 بیشترین فروش رو در ششمین کشور اقتصاد دنیا یعنی برزیل داره که حتی لیفان هم تا افغانستان به زور میره

  26. پیمان

    ۶ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (25 ديدگاه)

    ببخشید من زیاد حرف میزنم تو همین امار 60 شاسی بلند چین جک s3 در مقام 30 ام قرار داره چون جک اس 3 دارای 8 ایبگ و امکانات رفاهی است اصلا کاربزان محترم هر چی اقا علی ضا گفت بگین درسته چون نمیخواد قبول کنه جک از لیفان بهتره تلاش این خودرو ساز حتی از دولت امریکا و روزنامه ی نیویورک تامیز تقدیر شده

  27. کیوان

    ۶ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (82 ديدگاه)

    دوستان ماشین رو برای فراخوان بردم نمایندگی و ترمز ها درست شدن (مشکل سفت بودن اول روشن شدن) جالب اینجاست که این کار با آپدیت برنامه ECU انجام شد!! من تا حالا فکر می کردم باید یک مشکل مکانیکال باشه که گویا فقط سوتی برنامه نویسی بوده.

  28. رضا3

    ۶ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (140 ديدگاه)

    بحث لیفانو کات میکنم تموم کنین خواهشا. جناب علیرضا شمام برو صفحه لیفان نظریه پردازى کن مهمونى بسه دیگه. شما از اهالى اینجا نیستى عزت زیاد

  29. علیرضا

    ۶ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (593 ديدگاه)

    دوستان عزیز جک سوار ممنون از ادب و احترامتون!!! خوش باشید با ابرخودروی فوق العادتون! امیدوارم که بعد از 50 هزار کیلومتر بازم همینجوری ازش دفاع کنین!
    ضمنا لازمه بدونین که اینجا یه مکان عمومیه و هیچ جایی ننوشته فقط کسایی می تونن اینجا نظر بدن که جک دارن! هر کسی می تونه توی هر جایی از سایت که خواست نظر بده. انتقاد هم یک حق همگانیه. داشتن کمی جنبه انتقاد هم برای هر کسی لازمه.
    اگه من اینجا نظر دادم برای این بود که بعضی از اعضای قدیمی اینجا با مقایسه جک با ماشینایی که اصلا با اونا قابل مقایسه نیستن منو مجبور به پاسخگویی کردن وگرنه من زیاد علاقه ای به کل کل ندارم.

    1. امیر

      ۶ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (15 ديدگاه)

      دوست عزیز علیرضا تا اونجایی که من متنارو خوندم توهین و بی ادبی به شما ندیدم به غیر از مورد آخر که با لحن تندی صحبت کردن. پس صحبت کردن تند یک نفر نباید باعث بشه که شما ادب همه افراد زیر سووال ببرید.

      1. امیر

        ۶ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (15 ديدگاه)

        در ضمن دوستان ما اینجا جمع شدیم تا تجاربی که داریم در اختیار هم بزاریم برای رفع مشکل خودرو نه اینکه با بحثای بیهوده همدیگرو دلخور کنیم همچنین نظر نهایی در مورد مقایسه دو تا خودرو به عهده کارشناسا و اهل فن هست که در این مورد تخصص دارن.
        با احترام به همه شما

    2. عطارد

      ۶ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (18 ديدگاه)

      علیرضا جان

      دوست داشتم که برخوردی به مراتب واقع بینانه تر با شما در این فوروم میشد. از نظر من، بغیر از چند مورد کوچک که بنظر میرسد شما هم به مقابله پرداخته بودید، در بقیه موارد حرفهایتان مستند و با لحن و ادبیات مناسبی بود و شایسته اینگونه برخورد نیستید.

      عزیزی مطرح میکرد که باید تعصب را برای ناموس و کشور و اعتقادات داشته باشیم. تا آنجا که من میدانم، تعصب یعنی جانبداری بدون دلیل و منطق و عقل و از روی احساس. حالا نمیدانم که چرا برخی موارد این کار خوبه و چرا برخی مواقع بد؟ وقتی ما برای هر چیزی توجیهی میاریم، قطعا اجازه توجیه آوردن رو هم به خودمون در بقیه موارد هم میدیم. مثلا دروغ مصلحتی، دزدی مصلحتی و به نام کشور دوستی و …. خلاصه، کار بد، همیشه بده. اما و اگر و استثنا نداره. نتیجه اش رو هم میبینیم که وقتی یه نفر یه خورده موافق با احساسات غالب این گروه صحبت نمیکنه، تحمل نمیشه! چرا که داشتن تعصب، بنظر همچین بد هم نیست!!!!

      خطابم به بقیه گروهه : من هنوز ماشین جک رو تحویل نگرفتم و خیلی خوشحال میشم که بفهمم انتخاب خوبی کرده ام ولی دوست ندارم که از شنیدن انتقاداتی که نیت تخریب نداره محروم بشم. خواهش میکنم کاری کنیم که ظرفیت ها مقداری بالاتر بره. یادمون باشه که اینجا نمونه ای از یک جامعه کوچیکه که فقط و فقط خودمونیم و تازه موضوع هم بقولی مقداری آهن و یک جسم بیجانه!

  30. سهیل

    ۶ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (71 ديدگاه)

    با سلام دوستانی که ازلیفان 620تعریف میکنن یه زحمت بکشن با سرعت بالا تقریبا 90ترمزبگیرن تا بفهمن ماشین چیه انگاررویخ داری میری بعدازترمزگرفتن اینو گفتم باسرعت داری میری اگه یه ماشین جلوت ترمززد چه اتفاقی میافته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا