صنعت خودروی کشورمان طی این سالها کاملاً تحت تأثیر برندهای چینی قرار داشته است. تا همین چند سال پیش شاهد مونتاژ خودروهای قابل قبولی همچون نیسان ماکسیما، هیوندای ورنا، آوانته و… بودیم اما هرچه پیشتر میرویم واردات و عرضه محصولات چینی را میبینیم که اکثر آنها نیز پس از مدتی به دلایل مختلف دیگر عرضه نشدهاند.
اما یکی از باسابقهترین برندهای چینی حاضر در کشور ما جک JAC است که با چندین خودروی مختلف توانسته طرفداران گوناگونی را به دست آورد. یکی از محصولات شناخته شده جک برای ما سدان J5 است که بین سالهای ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶ عرضه شد و ما در این نوشتار میخواهیم به بیان مشخصات، مزایا و معایب این خودرو به ویژه برای خریداران خودروهای کارکرده بپردازیم. پس حتماً با ما همراه باشید.
طراحی ظاهری جک J5
در بین سدان های متوسط بازار کشورمان، جک J5 یکی از هماهنگترین طراحیهای ظاهری را دارد. این خودرو توسط شرکت مشهور پینین فارینا طراحی شده و میتوان آن را زیبا دانست. در بخش جلو چراغهای کشیده و جلوپنجرهای هماهنگ دیده میشوند که اگرچه هیجانانگیز نیستند اما حداقل چشمها را اذیت نمیکنند. در پروفایل جانبی نیز خط شانه پر رنگی دیده میشود که از یکنواختی این بخش میکاهد. نمای عقب شاید بحثبرانگیزتر از سایر نقاط بدنه باشد اما علیرغم وجود برخی کاستیها هنوز هم میتوان آن را قابلقبول دانست. در کل باید گفت J5 یک سدان با ظاهر خوب نسبت به سایر خودروهایی است که طی این سالها در خیابانها دیدهایم.
طراحی داخلی جک J5
وقتی وارد کابین شوید طراحیای را خواهید دید که دنبالهروی بدنه است. بخش داخلی J5 از طراحی مدرنتری نسبت به تولیدات داخلی سود میبرد و از جمله ویژگیهای آن میتوان به فرمان و پشت آمپرهای اسپرت اشاره کرد. البته شاید طراحی ورودیهای هوای J5 سؤالبرانگیز باشد و از زیبایی کابین بکاهد ولی در کل نقص چندانی به طراحی این بخش وارد نیست هرچند که نمیتوان آن را برجسته و بهیادماندنی توصیف کرد. نقطهضعف اصلی J5 در این بخش به کیفیت متریال بکار رفته مربوط میشود که در درازمدت باعث به سر و صدا افتادن کابین خواهد شد.
جدای از این موارد فضای کافی برای چهار سرنشین وجود دارد و صندوق بار نیز نیازهای یک خانواده متوسط را رفع خواهد کرد. در مجموع طراحی و کیفیت کابین این سدان چینی برای خریداران قابلقبول به نظر میرسد هرچند در زمانهای که همه خودروها از برخی عناصر مدرن همچون نمایشگرهای بزرگ استفاده میکنند، نبود این ویژگی یک نقطهضعف به حساب میآید.
پیشرانه و گیربکس جک J5
این سدان چینی در ابتدا با پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری که قدرت ۱۱۱ اسب بخاری و گشتاور ۱۴۶ نیوتون متری داشت روانه بازار شد اما کرمان موتور بعدها عمده تمرکز خود را روی نسخه اتوماتیک J5 که پیشرانه قویتری هم دارد گذاشت. در دل نسخه اتوماتیک این خودرو پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری ساخت میتسوبیشی قرار میگیرد که خروجی ۱۴۰ اسبی و گشتاور ۱۶۵ نیوتون متری تولید میکند. این پیشرانه با گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک همکاری دارد.
پیشرانه J5 از نظر قدرت و گشتاور کمبود خاصی ندارد اما گیربکس ۴ سرعته آن نمیتواند انتظارات را برآورده کند و به همین خاطر شاهد افت شتاب گیری خودرو خواهید بود. نکته دیگر نیز به مصرف سوخت خودرو به ویژه در نسخههای اتوماتیک مربوط میشود که بالاتر از آن چیزی خواهد بود که تصور میکنید. در مجموع پیشرانه J5 را میتوان بادوام و خوب برشمرد هرچند عدم وجود گیربکس اتوماتیک بهروز و با تعداد دندههای بیشتر جزو معایب آن هستند. در جدول زیر مشخصات فنی نسخه اتوماتیک J5 خدمت شما عزیزان ارائه شده است:
حجم موتور (سیسی) | ۱۸۳۴ |
استاندارد آلایندگی | Euro IV (یورو ۴) |
حداکثر قدرت (HP/RPM) | ۱۴۰ اسب بخار در دور موتور ۶۵۰۰ دور در دقیقه |
حداکثر گشتاور (NM/RPM) | ۱۶۵ نیوتن متر در طیف دور موتوری ۵۰۰۰ دور در دقیقه |
جعبهدنده | ۴ سرعته اتوماتیک جلو، Tip Tronic |
سیستم فرمان | چرخ دنده شانهای (Rack & Pinion)، کمک هیدرولیکی |
سیستم ترمز | جلو دیسک دو جداره با قابلیت تهویه و خنک شونده، عقب دیسک – مجهز به ترمز ضد قفل (A.B.S) چهار کاناله (تمامی چرخها) – قابلیت توزیع هوشمند نیروی ترمزی بر حسب وزن و بار (E.B.D) |
سیستم تعلیق | جلو، فنر حلقوی با ستون مک فرسون – عقب فنر حلقوی و اتصال جناقی دوبل مستقل |
حجم مخزن سوخت (لیتر) | ۵۵ |
حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت) | ۱۷۵ |
سایز چرخها | مجهز به رینگ ۱۶ اینچ آلومینیومی |
طول خودرو (میلیمتر) | ۴۵۹۰ |
عرض خودرو (میلیمتر) | ۱۷۶۵ |
ارتفاع خودرو (میلیمتر) | ۱۴۶۵ |
فاصله دو محور (میلیمتر) | ۲۷۱۰ |
وزن خالص (کیلوگرم) | ۱۳۵۵ |
امکانات و تجهیزات جک J5
J5 در زمان معرفی اولیه که به حدود ۱۰ سال پیش بازمیگردد از امکانات قابل قبولی سود میبرد اما شاید فقدان برخی موارد همچون نمایشگر لمسی باعث شود این خودرو در مقابل رقبای بهروزتر خود کم بیاورد اما بااینحال هنوز هم J5 را از نظر تجهیزات و امکانات میتوان خودروی خوبی دانست. در ادامه تجهیزات و امکانات این خودرو ذکر شدهاند:
کیسه هوای راننده و سرنشین جلو |
صندلی جلو با قابلیت تنظیم در ۸ جهت |
تنظیم دستی پشتسری |
سیستم کنترل باد لاستیکها TPMS |
کنترل سیستم پخش روی غربیلک فرمان |
سیستم خنککننده روغن گیربکس اتوماتیک |
کمربند ایمنی سرنشینان جلو پیش کشنده |
کمربند ایمنی سرنشینان عقب |
کمربند ایمنی با تنظیم ارتفاع |
سیستم ضد سرقت |
قفل ایمنی کودک |
ترمز ABS و EBD |
چراغ مه شکن جلو و عقب |
چراغخطر لادری (چهار درب) |
رینگ اسپورت آلومینیومی |
چراغ جلو و عقب هالوژن |
شیشهبالابر جلو و عقب برقی |
آینه جانبی برقی |
صندلی و روکش فرمان چرمی |
سیستم رادیوپخش MP3/CD/USB با ۴ باند |
تنظیم نور صفحه کیلومتر |
آنتن شیشهای |
آینه جانبی دارای گرمکن |
تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو |
فرمان هیدرولیک با قابلیت تنظیم ارتفاع |
قیمت جک J5
همانگونه که گفته شد این خودرو از سال ۱۳۹۶ به بعد عرضه نمیشود و به همین خاطر نمیتوان نمونههای صفرکیلومتر آن را پیدا کرد؛ اما با گشتوگذار در میان آگهیهای موجود باید دانست برای خرید نسخه اتوماتیک J5 باید بودجهای حدود ۳۵۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان را بسته به مدل و کارکرد خودرو کنار بگذارید.
رقبای جک J5
این سدان چینی در بخشی از بازار قرار گرفته است که رقبای زیادی برای کسب سهم و جلب نظر خریداران رقابت میکنند. از جمله رقبای این خودرو میتوان به تندر ۹۰، دنا پلاس اتوماتیک، برلیانس H330، فاو بسترن b50، ام وی ام ۵۵۰ و… اشاره کرد. مقایسه مفصل این خودروها با یکدیگر در این نوشتار نمیگنجد اما بهطورکلی باید دانست خودروهای تولید داخل از مزیتهایی همچون بازار فروش دستدوم بهتر و فراوانی قطعات یدکی و خدمات برخوردار هستند درحالیکه محصولات چینی معمولاً با مشکل کمبود قطعات یدکی و افت قیمت دستوپنجه نرم میکنند. به همین خاطر بهتر است در خرید خودروی دستدوم به اولویتهای خود و اینکه تا چند سال خودرو را نگهداری خواهید کرد فکر کنید.
مزایا و معایب جک J5
همانطور که گفتیم از جمله مزایای این خودرو میتوان به طراحی خوب، پیشرانه بادوام و قوی، فضای کابین جادار برای خانوادههای کمجمعیت و ایمنی مناسب اشاره کرد. در مقابل جک J5 معایبی هم دارد که شامل متریال نه چندان باکیفیت کابین، گیربکس قدیمی و کند، مصرف سوخت نسبتاً بالا، کمبود قطعات و لوازمیدکی میشود.
نقاط قوت | نقاط ضعف |
طراحی ظاهری خوب | متریال بیکیفیت کابین |
پیشرانه بادوام و قوی | گیربکس قدیمی و کند |
فضای کابین جادار | مصرف سوخت بالا |
ایمنی مناسب | کمبود قطعات یدکی |
جمعبندی
جک J5 سدان را میتوان یکی از گزینههای خوب چند سال اخیر برای بازار داخلی دانست هرچند که این خودرو دیگر عرضه نمیشود. همین مشکل گریبان گیر اکثر خودروهای چینی در کشورمان است. این دسته از خودروها از همان ابتدای عرضه نیز به خاطر محدودیتهای شبکههای نمایندگی دارای مشکلاتی در زمینه تأمین قطعات و لوازمیدکی هستند و با قطع عرضه این مشکل حادتر نیز خواهد شد. نکته دیگر به افت قیمت و بازار فروش بدتر خودروهای چینی نسبت به خودروهای داخلی مربوط میشود و اگر به دنبال خرید J5 هستید حتماً باید به این نکات توجه داشته باشید. اگر خودروی خود را زود عوض میکنید و دنبال دردسرهای پیدا کردن قطعات یدکی نیستید شاید بهتر باشد نگاهی به خودروهای دیگر همچون تندر یا دنا داشته باشید.
توضیح: این مطلب به روزرسانی شده است.
فرهاد تبریزی
۲۲ بهمن ۱۳۹۳بچه ها 2 تا سوال دارم
1.حالا با چه رنگ های جی 5 میده؟
2.من تا حالا 700 تا روندم کیلومتر چند ببرم سرویس؟حدودا چقدر میگیرن واسه سرویس اولیه؟یا رایگانه؟دستی 700 کیلومتر
محمد
۲۲ بهمن ۱۳۹۳اتومات:سفید-مشکی-نقره ای-خاکستری-نوک مدادی
دنده ایی:سفید-خاکستری-مشکی
فرهاد تبریزی
۲۲ بهمن ۱۳۹۳خیلی ممنون محمد جان.من آذر تحویل گرفتم رنگ فقط سفید و مشکی داشت .حیف …
راجب سوال دوم منو راهنمایی کنید..ممنون
محمد
۲۲ بهمن ۱۳۹۳3ماه بعدازتاریخخ تحویل یاابعداز3000کیلومتر،هرکدام زودتر اتفاق افتادبه نظرم شما اوایل اسفندبایدببری چون3ماه فرارسیده.درضمن رایگانه/نهایتاًپول روغن رابگیرن
درضمن بیا توگروه وایبر دوستان هستندکمک می کنند.صفحه قبل شماره گذاشتم
رضا
۲۲ بهمن ۱۳۹۳آقای فرهاد تبریزی در سرویسهای دوره ای فقط مبلغ قطعات مصارفی رو میگیرن مثل روغن . فیلتر روغن و هوا. به دفترچه گارانتی مراجعه کنی متوجه
میشید
فرهاد تبریزی
۲۲ بهمن ۱۳۹۳خیلی ممنون از اقا محمد و اقا رضای عزیز
باید عرض کنم متاسفانه تو وایبر نیستم شرمنده…
روغن چی خوبه ؟بچه ها میگفتن خودمون میخریم درسته؟
اگه اونطوریه به نظرتون چی بگیرم.ببخشید خستتون میکنم…
محمد
۲۲ بهمن ۱۳۹۳خودشون انواع روغن ها را دارن خودت انتخاب کن کاسترول جی تی ایکس مگنتیک ازهمه بهتره بعدتوتال،لیکومولی،آترود،بهران پیشتاز،….
علی
۲۲ بهمن ۱۳۹۳من شیراز قرمز و عنابی هم دیدم
فرهاد تبریزی
۲۲ بهمن ۱۳۹۳علی اقا منم یه بار قرمزشو پشت تریلی تو اتوبان کسایی تبریز دیدم…ولی وقتی من خریدنی فقط سفید و مشکی بود
محسن
۲۲ بهمن ۱۳۹۳من تمام گفته های شما رو خوندم و در حالت واقع بینانه منم موافقم که آمپر باطری برای این خودرو کمه
سیامک
۲۳ بهمن ۱۳۹۳قابل توجه طراحان و سازندگان j5 در شرکت جک موتورز !!!!
ذبیحیان
۲۲ بهمن ۱۳۹۳نمایندگی 1303 خاکی پرست تو زنجان قرمز اتومات و دستی آورده.
ذبیحیان
۲۲ بهمن ۱۳۹۳در مورد روغن اتوموبیل قول تبلیغات رو نخورین روغن هایی مثل کاسترول، لیکومولی، آترود همون روغن های بهران و پارس هستند فقط بسته بندیهای خوشگل دارن بهترین روغن تو ایران پارس و بهران من خودم یه زمانی تو این کار بودم و تجربه زیادی تو این زمینه دارم حتی از نزدیک دیدم روغن لیکومولی همون بهران خودمون. خودم از روغن پارس پایا استفاده میکنم و هیچ وقت پول به روغن های کاسترول و لیکومولی ندادم.
رضا
۲۲ بهمن ۱۳۹۳ممنون از راهنمایی خوبتون آقای ذبیحیان ولی کرمان موتور سفارش کرد حتما از توتال 7000 استفاده کن و از هر 5000کیلومتر عوضش کن. اگه بیشتر راهنمایی کنید ممنون میشم که چه روغنی خوبه برا جک اتومات
ذبیحیان
۲۲ بهمن ۱۳۹۳یکی از وظایف مهم روغن، تمیز کردن رسوبات و احتراق داخل موتور می باشد روغن خوب باید بعد از مدتی تغییر رنگ دهد یعنی تیره شود و زود عوض شود استفاده از روغن های کیلومتر بالا و قیمت های زیاد هیچ تاثیری در طول عمر موتور ندارد لذا متحمل هزینه های اضافی خواهد بود پس بهتر است از روغن های ایرانی که از کیفیت بسیار بالایی برخوردارند استفاده شود من روغن های پارس سوپر پایا و بهران سوپر پیشتاز را بهترین روغن حال حاضر میدونم در مورد روغن های خارجی حرفی واسه گفتن ندارم چون همشون بدل و تقلبی هستند.
فرهاد تبریزی
۲۳ بهمن ۱۳۹۳اقای ذبیحیان خیلی ببخشید من میخوام هفته اینده ماشینو ببرم واسه سرویس پس اون وقت میشه از بیرون همون روغن پارس سوپر پایا بخرم ببرم نمایندگی؟
به نظرتون روغن های ایرانی خوبه ؟
مصطفی
۲۳ بهمن ۱۳۹۳با سلام به همه دوستان الان دقیقا یک سالی هست که خودرو رانا صفر خریدم و واقعا اذیت شدم ساله 88 sd داشتم و خیلی راضی بودم وبه امید همین رانا خریدم میخوام ماشین رو عوض کنم و راجبه j5 اتومات دارم تحقیق میکنم توی این سایت هم خیلی نظرات مختلفی خوندم خواهشا کسانی که این ماشین رو دارن راهنمایی دقیق بکنند
1. موتور وگیربکس وکلا کشش وقدرت ماشین
2. باطری
3. صدای جیر جیر وکلا صدای موتور ولاستیکها
4. مصرف سوخت
5. کیفیت رنگ بدنه آیا تو مدل 94 درست شده؟
6. کیفیت جنس داشبرد ورو دریها
7. کیفیت سیستم سوتی
8. فضای پای سرنشینان عقب نسبت به پرشیا
9. ارزش ماشین در برابر مبلغ پرداختی
10. و…
بابک
۲۳ بهمن ۱۳۹۳با سلام..در حد اطلاعات خودم و تجربه 4800 کیلومتر:
1. هماهنگی موتور وگیربکس عالی ولی اگر بجای 4 دنده، 5 یا 6 دنده بود شاید نیاز به بازی کردن با پدال گاز (قلق گاز) کمتر میشد.(راجع به کشش: سه نفر بزرگسال با صندوق پر مسیر شمشک-دیزین را در حالت تیپ ترونیک راحت بالا رفت..)
2.بدون مشکل تا الان
3.صدای جیرجیر کم و بیش شنیده میشد اما با راهنمایی دوستان و انجام اقدامات لازم بسیار کم و نامحسوس شده..صدای موتور در دورهای بالا به داخل اتاق وارد میشود اما به شخصه صدایش رو دوست دارم!! رو تحریراش باید کار کنه یه کم :))
4. در حال حاضر 11-12 لیتر در 100 کیلومتر داخل شهر
5.اطلاع ندارم
6.متوسط تا خوب (اما عالی نیست)
7.من سیستم صوتی رو با DVD پلیر تعویض کردم ولی به اسپیکرها دست نزدم چون به نظرم صدای خوب وشفافی دارن (البته سیستم صوتی حرفه ای نیست)
8. بسیار زیاد (از سمند که بیشتر است..پرشیا رو دقیق نمیدونم)
9. ارزش دارد
4.
محمد
۲۳ بهمن ۱۳۹۳سلام دوستان امیدوارم که همگی خوب و سلامت باشید
دوستان عزیز من به تازگی جک دستی تحویل گرفتم
امروز که داخل موتور توجه کردم زیر فن ها یک برچسب زده بود که روی اون نوشته شده بود فاقد براکت. میخوام بدونم این براکت چی هست و چه وظیفه ای داره؟ نبودش چه مشکلی میتونه برای ماشین ایجاد کنه و چگونه باید پیگیرش بشم. لطفا راهنمایی کنید متشکرم
محمد
۲۳ بهمن ۱۳۹۳همون سینی هستش.من رفتم نمایندگی گفت صدای موتورمیادتوکابین اگه جاده های خاکی وسنگلاخی نمی ری نبند.
محسن
۲۳ بهمن ۱۳۹۳سلام به همگی
یه سایتی میخوندم که برنامه جدید برای J5 اتومات اومده. صحت داره؟
مصطفی
۲۳ بهمن ۱۳۹۳سلام افرادی که صفحه نمایش جک رو نصب کردن میشه بگین چه مدلیه؟ دو تا مدل هست مثل اینکه
پرویز
۲۳ بهمن ۱۳۹۳آقا ماخرداد93 نقدی ثبت نام کردیم برای جک اتومات به کلام خدا قسم 93/10/14 یعنی 7 ماه بعد تحویل گرفتیم اونم با چه مکافاتی اول که 93/8/29 یه ماشین نشان مادادند دیدیم سپر جلویش ضربه خورده و تعمیر شده اعتراض کردیم 2 ماه دیگه طولش دادن و یه ماشین به مادادن که 1- خطوط بدنه هیچگونه توازی و تقارنی نداره یعنی درز دربها بالاشون گشادتره پایینشون چنان تنگ شده که به صفر رسیده اصلا بهم چسبیده صندوق عقب هم همینطور-در کاپوت هم همینطور بردیم تعمیرگاه مرکزی کیلومتر 16 جاده مخصوص 4 ساعت نوبت بودیم و علاف بعد 4 ساعت اومدن گفتن ماشین شما اینجوری آببندی شده اگه دست بزنیم تو بارندگی آب توش نفوذ میکنه این در حالیه که مشتری پراید هم موازی و مساوی بودن بالا و پایین خطوط بدنه براش مهمه اینکه بقول کرمان موتور ماشین لوکس معرفی شده میگن این خطوط بدنه مهم نیست و از تعمیر طفره میرن.جااااااااااااااااااااالب تر اینکه
93/11/23 تو رشت یه بارونی گرفته بود و ماشین ما هم تو پارکینگ روباز سعدی میدان شهرداری بود رفتیم سوار شدیم یهو از سقف اونجا که باصطلاح جاعینکی تعبیه شده شر و شر آب ریخت رو دنده و ترمز دستی به کلام خدا اگه بخوام کم و زیاد بگم اونوقت یه عده مزدور میان مینویسن اینایی که از جک انتقاد میکنن مامور ایرانخودرواند……بابا مسلمونا 56 میلیون پول کمی نیست بدی یه ماشین کج و معوج که سقفش آب میاره . من به گردن میگرم مشغول ذمه کارکنان کرمان موتور باشم اگر پراید بهتر از جک اتومات نباشه به والله بهتره و به قیمتش می ارزه به والله جک اتومات 30 میلیون زیادشه و به زور به شتاب 140 میرسه.
پرویز
۲۳ بهمن ۱۳۹۳93/11/23 تو رشت یه بارونی گرفته بود و ماشین ما هم تو پارکینگ روباز سعدی میدان شهرداری بود رفتیم سوار شدیم یهو از سقف اونجا که باصطلاح جاعینکی تعبیه شده شر و شر آب ریخت رو دنده و ترمز دستی به کلام خدا اگه بخوام کم و زیاد بگم اونوقت یه عده مزدور میان مینویسن اینایی که از جک انتقاد میکنن مامور ایرانخودرواند……بابا مسلمونا 56 میلیون پول کمی نیست بدی یه ماشین کج و معوج که سقفش آب میاره . من به گردن میگرم مشغول ذمه کارکنان کرمان موتور باشم اگر پراید بهتر از جک اتومات نباشه به والله بهتره و به قیمتش می ارزه به والله جک اتومات 30 میلیون زیادشه و به زور به شتاب 140 میرسه.
ذبیحیان
۲۳ بهمن ۱۳۹۳آقا مصطفی من دنده معمولی دارم و خیلی راضی هستم.
1- موتور نرم و کم صدا شتاب اولیه و ثانویه قابل قبول.
2- ماشین بدون هیچ سر و صدایی
3- مصرف سوخت با سرعت 95 کیلومتر 6 تا و با سرعت 120 حدودا 7.5 داخل شهر 10 تا.
4- کیفیت رنگ سپر یه خورده ضعیف.
5- جنس رو دری و داشبرد بهتر از رانا.
6- فضای ماشین هتل.
ذبیحیان
۲۳ بهمن ۱۳۹۳بله روغن های ایرانی کیفیت خوبی دارن مخصوصا روغن های شرکت پارس و بهران ولی فکر نکنم تو نمایندگی از این روغنا استفاده کنن. روغن توتالم خوب.
ahoora
۲۳ بهمن ۱۳۹۳سلام..من تو اینترنت سرچ کردم مدل 2014 مانیتور داره و صفحه کیلومتر هم فرق داره..این مدل رو کرمان موتور عرضه میکنه؟ یا همین بی مانیتور؟ من شدیدا دنبال اون مدل مانیتور دارم..ممنون میشم راهنمایی کنید
مصطفی
۲۳ بهمن ۱۳۹۳http://jacbahrain.com/j5bclass.htm#bp
سلام میخواستم بدونم این نوع صفحه نمایش که تو سایت وجود داره برای جک اصلا هست تو ایران اگه کسی داره بگه لطفا ؟
الان نمیدونم از نمایندگی صفحه نمایش سفارش بدم چی میاره اگه کسی داره بگه راهنمایی کنه
مصطفی
۲۳ بهمن ۱۳۹۳http://jacbahrain.com/j5bclass.htm#bp
سلام میخواستم بدونم این نوع صفحه نمایش که تو سایت وجود داره برای جک اصلا هست تو ایران اگه کسی داره بگه لطفا ؟
الان نمیدونم از نمایندگی صفحه نمایش سفارش بدم چی میاره اگه کسی داره بگه راهنمایی کنه
محمد
۲۳ بهمن ۱۳۹۳زمزمههای افزایش قیمت خودرو
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۲۹
در حالی که سال ۹۳ به روزهای پایانی خود نزدیک میشود، خودروسازان دوباره عزم خود را جزم کردهاند تا قیمت خودرو را برای چندمین بار افزایش دهند.
در ادامه گزارش خبرآنلاین آمده است: این روزها و در ایام پایانی سال ۹۳ دوباره زمزمههایی از احتمال افزایش دوباره قیمت خودرو شنیده میشود. انگار به نظر میرسد خودروسازان از افزایش چند باره قیمت خودرو سیریناپذیر هستند و همچنان به بهانههای مختلف، سعی در بالا بردن قیمت خودرو دارند؛ موضوعی که دبیر انجمن خودروسازان در تازهترین اظهارنظر خود تایید میکند؛ «امسال افزایش قیمت نخواهیم داشت، اما در سال آینده با توجه به افزایش هزینهها، قیمت خودرو افزایش خواهد داشت و درصد این افزایش قیمت را اکنون نمیتوان مشخص کرد.»
نادر قاضیپور، عضو کمیسیون صنایع مجلس نیز از پیشنهاد وزیر صنعت، معدن و تجارت برای افزایش ۱۰ درصدی قیمت خودرو در جلسه اخیر این کمیسیون خبر داده است. به گفته وی، «در جلسه کمیسیون، نعمتزاده موضوع افزایش ۱۰ درصدی قیمت خودرو در سال آینده را مطرح کرد که نمایندگان با این مساله مخالف بودند.»
البته با وجود این مخالفت مجلس، وزیر صنعت، معدن و تجارت به نظر میرسد از کانال دیگری برای افزایش قیمت خودرو وارد شده است. در همین رابطه میتوان به تلاش و پافشاری وزیر صنعت، معدن و تجارت برای خارجکردن قیمتگذاری خودرو از شورای رقابت اشاره کرد. محمدرضا نعمتزاده معتقد است که «خودرو انحصاری نیست و باید عرضه و تقاضا، قیمت را تعیین کند.» اما در مقابل، شورای رقابت تاکید دارد که «دو خودروساز بزرگ، بیشترین سهم بازار را در اختیار دارند و بنابراین، خودرو در کشور انحصاری است و باید طبق قوانین و مقررات، در شورای رقابت و با حضور نمایندگان مجلس به عنوان ناظر و اعضای شورا به عنوان مسوول رسیدگی به پروندههای این چنینی، نرخگذاری شود.»
بههرحال موضوع گرانی خودرو در سال جدید، تبدیل به داستانی تکراری در سالهای اخیر شده است. اگرچه تا پیش از سال ۹۰ همواره همزمان با سال جدید فقط با افزایش قیمت بیمه و مالیات، درصد ناچیزی هم خودرو گران میشد. برای مثال، خودرو پراید که در سال ۸۹ حدود ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بود، در سال ۹۰ با افزایش بهای بیمه و مالیات، این خودرو به قیمت ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان افزایش پیدا کرد. این رقم، افزایش حدود ۵ درصدی خودرو را در سال ۹۰ نشان میداد.
اما از این زمان به بعد شاهد افزایش سالانه بیش از ۳۵ درصدی قیمت خودرو بودیم؛ به طوری که در سال ۹۱ خودرو حدود ۶۰ درصد، در سال ۹۲ حدود ۴۰ درصد و در سال ۹۳ حدود ۳۵ درصد توسط خودروسازان داخلی گران شد.
خودروسازان داخلی در سالهای گذشته، دلیل گران شدن خودرو را افزایش قیمت دلار عنوان میکنند، اما کارشناسان منتقد این موضوع هستند. آنها این سوال را مطرح میکنند که مگر چقدر از قطعات پراید یا پژو وارداتی است و ارزبری دارد؟! این خودروها تا بیش از ۹۰ درصد قطعات آنها در داخل کشور ساخته میشود و ارتباطی با افزایش قیمت دلار ندارند، بنابراین دلیلی برای افزایش چند میلیونی آنها در هر سال وجود ندارد.
در این میان، مساله گران کردن خودرو توسط خودروسازان ظاهرا همچنان ادامه دارد و این روزها بحث و صحبتهایی از پیشنهادات خودروسازان برای افزایش قیمت خودرو شنیده میشود؛ موضوعی که فقط و فقط به نفع تولیدکنندگان خودرو است؛ این در حالی است که در سال گذشته مدیران خودروسازان اعلام میکردند با افزایش تولید خودرو، قیمت آن نیز نهتنها افزایش پیدا نمیکند، بلکه کاهش پیدا خواهد کرد.
امیر
۲۳ بهمن ۱۳۹۳سلام به همه عزیزان اردیبهشت 93 اتوماتیک تحویل گرفتم و روکش. زیر پایی ‘ مانیتور جلو و عقب’دور فرمان و شیشه هاشو دودی کردم کسانی که میخوان تبادل اطلاعات بکنیم در همه مورد این خودرو از فنی تا تزئینات وایبر در خدمتم 09143120499 از تبریز خوشحال میشم از هموطنان و همشهریان عزیزم موارد تازه یاد بگیرم
علی
۲۳ بهمن ۱۳۹۳اقا پرویز مشکل از ماشین نیست مشکل پول ما هست که بی ارزشه جک به گفته همین سایت باید حداکثر۱۲هزار دلار باشه اگر سالیان قبل بود که دلار ۱۰۰۰تومن بود قیمت این ماشین حداکثر ۱۵ملیون میشد همین رو با محصولات ایران خودرو تو اون سالها مقایسه کنید اون موقع ۴۰۵و پرشیا و مستند رو حدود۱۲تا۱۵ملیون می دادند بدون هیچ اپشن خاصی پس ببینید اون وقت ایران خودرو چطور خون مردم رو میمیکیده از طرف دیگه این۶۹ میلیون همانطور که گفتم به خاطر بی ارزش بودن پول ما هست این ماشین چینی هست نباید انتظار کیفیت بهتر از این رو ازش داشته باشی فکر کنم دوستان یاد اون سالها آفتادند که با ۳۵ملیون سوار مزدا۳میشدن اون وقت وضعیت پول ملی این نبود واسه همین چون ۶۰تومن میدید انتظار کیفیت حداقل در حد کیا دارید از طرف دیگه همون پراید که طراحی مال۲۰ساله پیشه شده۲۰ملیون جز موتور که جز ملزومات ماشینه که چیزی هم نداره میشه بگید این ماشین با این طراحی و اپشن رو باید چند بگن این مورد هم مد نظر داشته باشید یک سرس ایراد ممکنه واسه هر کسی پیش بیاد فرضا من داداشم پارسال یک پرشیا سال ثبت نام کرد دو ماه بعد خود به خود دینام اتیش می گرفت که مجبور میشد اب بریزه خاموش بشه بعد دوبار دینام عوض کردن گفتند کل سیستم برق و سیم کشی ایراد داره باید کلا عوض بشه نمایندگی هم زیر بار گارانتی نرفت حالا چون این یک مورد تو اون همه اینجوری شده باید بگیم کل پرشیا ها مشکل دارند
بهراد
۲۴ بهمن ۱۳۹۳سلام به همه
سه ماهه که وقتی وارد پارکینگ می شدم گاهی کف ماشین گیر می کرد که به نظر می رسید که فقط اگزوز نیست شاید به علت فاصله بیشتر محور چرخها باشه
لاستیکاشو با 215/55 ر16 فالکون ژاپن عوض کردم 1 سانتی بالاتر اومده ( البته می شد با 215/50 ر 17 هم عوض کرد ولی هزینه رینگ هم اضافه می شد ولی رینگای خودش هم قشنگه)
فکر نکنم تو کارایی ماشین تاثیری داشته باشه
ولی از شر گیر کردن به میخ پارکینگ رها شدم. کمی هم بهتر دیده می شه
خوش به حال کسایی که پارکینگشون تو زیر زمین نیست!
اینو گفتم که شاید به درد کسی بخوره
علی
۲۵ بهمن ۱۳۹۳سلام به لطف بارندگی های اخیر و سفر به مناطق شمال متاسفانه از قسمت انتهای جای عینک(اتصال به کاور سقف) آب قطره قطره به داخل ماشسین می چکد حال چکنم
nima
۲۵ بهمن ۱۳۹۳من اصلا یک همچین مشکلی ندارم. نه سانروف نه چیز دیگه
Iman89
۲۵ بهمن ۱۳۹۳سلام علی اقا
به خاطر چکه کردن آب از قسمت جاعینکی ماشین شما متاسفم. ولی این نکته را در نظر داشته باشید که این ایراد مساله فراگیر ماشین نیست و موردی و مربوط به نقص در مونتاژ است پس می توانید در اولین فرصت برای رفع آن به نمایندگی مراجعه کنید…. اتفاقا من دربارندگی اخیر با حساسیت خاص موارد این چنینی را بررسی کردم… که ماشین من مشکلی نداشت فقط یک مورد اتفاق افتاد که به نظر موضوع قابل تامل است. زمانی که برروی صندوق عقب اب باران وجود دارد و شما در صندوق عقب را باز می کنید مقداری آب به داخل صندوق میریزد حالا نمیدونم این مساله برای ماشینهای دیگه وجود دارد یا خیر ….
محمد
۲۵ بهمن ۱۳۹۳من تازه این ماشین را گرفتم و تا حالا 2000 تا باهاش رفتم و از گفته بعضی از دوستا متعجبم …
این ماشین خیلی بیشتر از پولی که میدی و نیز از ماشینهای داخلی خیلی بهتره
من که راضیم
امین نقی زاده
۲۵ بهمن ۱۳۹۳با سلام.
نمیدونم چی بگم. خیلی گیج شدم. قصد خرید جک جی 5 را دارم ولی با نظراتی که دوستان درباره این خودرو می دهند کاملا دو دل شده ام.
پول من فقط به مدل دنده ای این خودرو می رسه و دیگر خودروهای داخلی در این رنج قیمت. یک بار فقط در نمایشگاه سوار بر این ماشین شدم و طراحی داخلی بسیار خوبی همانند طراحی بدنه داشت. ولی ترس شدیدی دارم نسبت به مشخصات فنی. لطفا راهنمایی کنید. بدون تعصب .
nima
۲۵ بهمن ۱۳۹۳سلام
من دنده ایشو 4 ماهه دارم. کاملا راضی هستم.
ali
۲۵ بهمن ۱۳۹۳نقل قول از آقای حسین احمدی نجف آبادی:
سلام خدمت همه دوستان
می خواستم ببینم چرا اینقدر به اسم یک کشور حساس هستند ، کشور عزیز ما در خودرو سازی جهان تا کنون چه نقشی داشته است ، آیا تا کنون توانسته است خودرویی طراحی کند و سهم کوچکی در بازار جهانی داشته باشد قصد من بی احترامی به توانایی های عزیزانمان نیست اما واقعیت ها را باید دید آیا چین چون قطعات بی کیفیت از آنها وارد کشورمان شده بد است ،آیا ایفون کیفیت بدی دارد ، آیا این همه لب تاب حرفه ای و … و این ها بد هستند ؟ خیر ، این تجار وطن دوست ما هسنتد که می روند و کالاهایی را می آورند که بی کیفیت و ارزان هستند چون منفعت در این است، بهتر است یواش یواش دیدمان را نسبت به محصولات چین تغییر دهیم چون بازار دنیا را دارد تغییر می دهد خودرو سازان کشور چین می خواهند با ژاپن و اروپا مبارزه کنند پس خود را قوی کرده اند آیا خودروی جدید ایرانخودرو با نام دنا را دیده اید شرم آوراست تماما چینی هست ولی آرم سمند خورده است آیا محصول جدید سایپا را دیده اید … بهتر است تولید کتتدگان بزرگی که در چین تولیدات خود را می سازند و صادر می کنند را بشناسیم بعد بگوییم چینی!!! بله ژاپن ، ایتالیا ، آلمان ، … خودرو هایی بسیار با کیفیت می سازند و قیمت های بسیار زیادی دارند از قدیم گفته اند هرچقدر پول بدی آش می خوری فردی که ثروتمند است باید بنز سوار شود نه من که در سن ۳۶ سالگی باید خانه بخرم ماشین بخرم آیا اینهمه ثروت راحت بدست می آید که برم یک محصول کره جنوبی بخرم و ۲ برابر مالیات بدم و کلی مخارج رو دستم بگذارم … بهتر است واقعیت ها را ببینیم.
مصطفی
۲۵ بهمن ۱۳۹۳http://jacbahrain.com/j5bclass.htm#bp
سلام میخواستم بدونم این نوع صفحه نمایش که تو سایت وجود داره برای جک اصلا هست تو ایران اگه کسی داره بگه لطفا ؟
الان نمیدونم از نمایندگی صفحه نمایش سفارش بدم چی میاره اگه کسی داره بگه راهنمایی کنه
امین نقی زاده
۲۵ بهمن ۱۳۹۳من تو نمایندگی یه دونه از این مانیتور ها دیدم. همین بود. خیالت تخت
محمد
۲۵ بهمن ۱۳۹۳ماشین من دنده ایی هستش خواستم DVDنصب کنم دقیقا همین مدل و همین رنگ نشونم داد
محسن
۲۵ بهمن ۱۳۹۳دوستان قیمت کلیه اجناس جک را از ادرس ذیل ببینید اگه مقایسه ای با قیمت ملزومات ان با خودرو های داخلی یا بهتر بگم با لگن سازهای ایران خودرو و سایپا مثل پژو و سمند و ال نود و ….بکنید میبینید که اگه قیمت قطعاتش کمتر نباشه بیشتر نیست و در بسیاری از نمایندگیهای کرمان موتور موجوده.
فکر میکنم با توجه به استقبال زیاد از پیش فروش این خودرو همانطور که روز به روز تعدادشون تو خیابانهای شهرها مشخصه (بخصوص اتوماتیکش ) کم کم قطعاتش تو لوازم یدکی ها هم پیدا بشه.
http://www.bamkhodro.com/trading.aspx?i=8
مجتبی
۲۵ بهمن ۱۳۹۳من با نظر محسن کاملا موافقم و دلیل ان اینه که دیگر اتوموبیلهای تولیدی مثلا جیلی با اینکه 3 سالی است که تو بازاره اینقدر تو سایتها مردم نظر ندادند و این تازه وارد هشت ماهه(اتوماتش) فقط تو سایت پدال 212 صفحه نظر ارائه شده .و این نشون میده حساسیت و توجه برای خرید روی جک زیاده
ماشین باز
۲۵ بهمن ۱۳۹۳با سلام خدمت دوستان بنده جی 5 1500 دنده دستی دارم مدل 93 در حد صفر 2000 کارکرد با بیمه بدنه آسیا 12 ماه به علت خرید خانه مجبور به فروش هستم 48 میلیون شماره تماس 09363881707
ali kia
۲۵ بهمن ۱۳۹۳آقا من قبلا این سئوالو پرسیدم خواهشا زحمت کشیده جواب بدین .نشانگر باد لاستیک عددهای 210،205،220،210 رو نشان میداد .چون احساس میکردم باد لاستیکها کم شده بردم تنظیم باد درجه زد جلوئیها رو 10 بودند و عقبیها رو 15!گفتم همه رو روی 30 تنظیم کرد.ولی استارت زدم نشانگر همون عددهای قبلی رو نشون میداد.از شما هم همینطوره؟یعنی دکورین؟
یه سئوال دیگه:تو تموم ماشینها اگه بخوای فن روشن نباشه و باد از دریچه ها بیاد رو تهویه هوا از بیرون تنظیم میکنی.ولی تو جک اصلا باد از دریچه ها نمیاد و حتما باید فن رو روشن کرد.غیرعادی نیست؟چاره اش چیه؟
ضمناً خیلی ضایعه که چراغهای عقب روی درب صندوق عقب دکوریه و در هیچ حالتی روشن نمیشن(قرمزا رو میگم) کسی تو نخش رفته شاید بشه زیرشون لامپ تعبیه کرد!
محمد
۲۵ بهمن ۱۳۹۳نه عزیزم دکوری نیستن بایدببری تعمیرگاه مرکزی با یه دستگاه شبیه موبایل ریست میکنند درست میشه.
اکثرماشین ها چراغ روی صندوق روشن نمیشه مگرخارجی ها.
بادمیاداما درسرعت پایین محسوس نیست.
ali kia
۲۶ بهمن ۱۳۹۳محمد جان ممنون.ولی تو سرعت 120 هم باد ازشون نمیاد.ضمنا ما هم فکر کنم ماشین خارجی خریدیم مگه چین خارج از ایران نیست؟!
منصور
۲۸ بهمن ۱۳۹۳من دستی دارم. در مورد نشانگر باد نظر نمی تونم بدم. ولی در مورد چراغ عقب بله متاسفانه دکوریه. با توجه به اینکه تخت ساخته شده و زیرش فضا نداره بعیده بشه ال ای دی نصب کنی. در مورد باد دریچه ها ماشین من وقتی فن خاموشه قبل از خاموش کردن فن باد روی دریچه های روبرو تنظیم شده باشه باد به شکل محسوسی وارد کابین میشه و منم با بالا بردن سان روف تهویه ی مطبوعی رو ایجاد می کنم. درمورد ماشین شما دقت کنید قبل از خاموش کردن فن حتما دریچه ها روی دریچه های روبرو تنظیم باشه در غیر این صورت بدون شک ایراد داره ببرید نمایندگی.