صنعت خودروی کشورمان طی این سالها کاملاً تحت تأثیر برندهای چینی قرار داشته است. تا همین چند سال پیش شاهد مونتاژ خودروهای قابل قبولی همچون نیسان ماکسیما، هیوندای ورنا، آوانته و… بودیم اما هرچه پیشتر میرویم واردات و عرضه محصولات چینی را میبینیم که اکثر آنها نیز پس از مدتی به دلایل مختلف دیگر عرضه نشدهاند.
اما یکی از باسابقهترین برندهای چینی حاضر در کشور ما جک JAC است که با چندین خودروی مختلف توانسته طرفداران گوناگونی را به دست آورد. یکی از محصولات شناخته شده جک برای ما سدان J5 است که بین سالهای ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶ عرضه شد و ما در این نوشتار میخواهیم به بیان مشخصات، مزایا و معایب این خودرو به ویژه برای خریداران خودروهای کارکرده بپردازیم. پس حتماً با ما همراه باشید.
طراحی ظاهری جک J5
در بین سدان های متوسط بازار کشورمان، جک J5 یکی از هماهنگترین طراحیهای ظاهری را دارد. این خودرو توسط شرکت مشهور پینین فارینا طراحی شده و میتوان آن را زیبا دانست. در بخش جلو چراغهای کشیده و جلوپنجرهای هماهنگ دیده میشوند که اگرچه هیجانانگیز نیستند اما حداقل چشمها را اذیت نمیکنند. در پروفایل جانبی نیز خط شانه پر رنگی دیده میشود که از یکنواختی این بخش میکاهد. نمای عقب شاید بحثبرانگیزتر از سایر نقاط بدنه باشد اما علیرغم وجود برخی کاستیها هنوز هم میتوان آن را قابلقبول دانست. در کل باید گفت J5 یک سدان با ظاهر خوب نسبت به سایر خودروهایی است که طی این سالها در خیابانها دیدهایم.
طراحی داخلی جک J5
وقتی وارد کابین شوید طراحیای را خواهید دید که دنبالهروی بدنه است. بخش داخلی J5 از طراحی مدرنتری نسبت به تولیدات داخلی سود میبرد و از جمله ویژگیهای آن میتوان به فرمان و پشت آمپرهای اسپرت اشاره کرد. البته شاید طراحی ورودیهای هوای J5 سؤالبرانگیز باشد و از زیبایی کابین بکاهد ولی در کل نقص چندانی به طراحی این بخش وارد نیست هرچند که نمیتوان آن را برجسته و بهیادماندنی توصیف کرد. نقطهضعف اصلی J5 در این بخش به کیفیت متریال بکار رفته مربوط میشود که در درازمدت باعث به سر و صدا افتادن کابین خواهد شد.
جدای از این موارد فضای کافی برای چهار سرنشین وجود دارد و صندوق بار نیز نیازهای یک خانواده متوسط را رفع خواهد کرد. در مجموع طراحی و کیفیت کابین این سدان چینی برای خریداران قابلقبول به نظر میرسد هرچند در زمانهای که همه خودروها از برخی عناصر مدرن همچون نمایشگرهای بزرگ استفاده میکنند، نبود این ویژگی یک نقطهضعف به حساب میآید.
پیشرانه و گیربکس جک J5
این سدان چینی در ابتدا با پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری که قدرت ۱۱۱ اسب بخاری و گشتاور ۱۴۶ نیوتون متری داشت روانه بازار شد اما کرمان موتور بعدها عمده تمرکز خود را روی نسخه اتوماتیک J5 که پیشرانه قویتری هم دارد گذاشت. در دل نسخه اتوماتیک این خودرو پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری ساخت میتسوبیشی قرار میگیرد که خروجی ۱۴۰ اسبی و گشتاور ۱۶۵ نیوتون متری تولید میکند. این پیشرانه با گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک همکاری دارد.
پیشرانه J5 از نظر قدرت و گشتاور کمبود خاصی ندارد اما گیربکس ۴ سرعته آن نمیتواند انتظارات را برآورده کند و به همین خاطر شاهد افت شتاب گیری خودرو خواهید بود. نکته دیگر نیز به مصرف سوخت خودرو به ویژه در نسخههای اتوماتیک مربوط میشود که بالاتر از آن چیزی خواهد بود که تصور میکنید. در مجموع پیشرانه J5 را میتوان بادوام و خوب برشمرد هرچند عدم وجود گیربکس اتوماتیک بهروز و با تعداد دندههای بیشتر جزو معایب آن هستند. در جدول زیر مشخصات فنی نسخه اتوماتیک J5 خدمت شما عزیزان ارائه شده است:
حجم موتور (سیسی) | ۱۸۳۴ |
استاندارد آلایندگی | Euro IV (یورو ۴) |
حداکثر قدرت (HP/RPM) | ۱۴۰ اسب بخار در دور موتور ۶۵۰۰ دور در دقیقه |
حداکثر گشتاور (NM/RPM) | ۱۶۵ نیوتن متر در طیف دور موتوری ۵۰۰۰ دور در دقیقه |
جعبهدنده | ۴ سرعته اتوماتیک جلو، Tip Tronic |
سیستم فرمان | چرخ دنده شانهای (Rack & Pinion)، کمک هیدرولیکی |
سیستم ترمز | جلو دیسک دو جداره با قابلیت تهویه و خنک شونده، عقب دیسک – مجهز به ترمز ضد قفل (A.B.S) چهار کاناله (تمامی چرخها) – قابلیت توزیع هوشمند نیروی ترمزی بر حسب وزن و بار (E.B.D) |
سیستم تعلیق | جلو، فنر حلقوی با ستون مک فرسون – عقب فنر حلقوی و اتصال جناقی دوبل مستقل |
حجم مخزن سوخت (لیتر) | ۵۵ |
حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت) | ۱۷۵ |
سایز چرخها | مجهز به رینگ ۱۶ اینچ آلومینیومی |
طول خودرو (میلیمتر) | ۴۵۹۰ |
عرض خودرو (میلیمتر) | ۱۷۶۵ |
ارتفاع خودرو (میلیمتر) | ۱۴۶۵ |
فاصله دو محور (میلیمتر) | ۲۷۱۰ |
وزن خالص (کیلوگرم) | ۱۳۵۵ |
امکانات و تجهیزات جک J5
J5 در زمان معرفی اولیه که به حدود ۱۰ سال پیش بازمیگردد از امکانات قابل قبولی سود میبرد اما شاید فقدان برخی موارد همچون نمایشگر لمسی باعث شود این خودرو در مقابل رقبای بهروزتر خود کم بیاورد اما بااینحال هنوز هم J5 را از نظر تجهیزات و امکانات میتوان خودروی خوبی دانست. در ادامه تجهیزات و امکانات این خودرو ذکر شدهاند:
کیسه هوای راننده و سرنشین جلو |
صندلی جلو با قابلیت تنظیم در ۸ جهت |
تنظیم دستی پشتسری |
سیستم کنترل باد لاستیکها TPMS |
کنترل سیستم پخش روی غربیلک فرمان |
سیستم خنککننده روغن گیربکس اتوماتیک |
کمربند ایمنی سرنشینان جلو پیش کشنده |
کمربند ایمنی سرنشینان عقب |
کمربند ایمنی با تنظیم ارتفاع |
سیستم ضد سرقت |
قفل ایمنی کودک |
ترمز ABS و EBD |
چراغ مه شکن جلو و عقب |
چراغخطر لادری (چهار درب) |
رینگ اسپورت آلومینیومی |
چراغ جلو و عقب هالوژن |
شیشهبالابر جلو و عقب برقی |
آینه جانبی برقی |
صندلی و روکش فرمان چرمی |
سیستم رادیوپخش MP3/CD/USB با ۴ باند |
تنظیم نور صفحه کیلومتر |
آنتن شیشهای |
آینه جانبی دارای گرمکن |
تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو |
فرمان هیدرولیک با قابلیت تنظیم ارتفاع |
قیمت جک J5
همانگونه که گفته شد این خودرو از سال ۱۳۹۶ به بعد عرضه نمیشود و به همین خاطر نمیتوان نمونههای صفرکیلومتر آن را پیدا کرد؛ اما با گشتوگذار در میان آگهیهای موجود باید دانست برای خرید نسخه اتوماتیک J5 باید بودجهای حدود ۳۵۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان را بسته به مدل و کارکرد خودرو کنار بگذارید.
رقبای جک J5
این سدان چینی در بخشی از بازار قرار گرفته است که رقبای زیادی برای کسب سهم و جلب نظر خریداران رقابت میکنند. از جمله رقبای این خودرو میتوان به تندر ۹۰، دنا پلاس اتوماتیک، برلیانس H330، فاو بسترن b50، ام وی ام ۵۵۰ و… اشاره کرد. مقایسه مفصل این خودروها با یکدیگر در این نوشتار نمیگنجد اما بهطورکلی باید دانست خودروهای تولید داخل از مزیتهایی همچون بازار فروش دستدوم بهتر و فراوانی قطعات یدکی و خدمات برخوردار هستند درحالیکه محصولات چینی معمولاً با مشکل کمبود قطعات یدکی و افت قیمت دستوپنجه نرم میکنند. به همین خاطر بهتر است در خرید خودروی دستدوم به اولویتهای خود و اینکه تا چند سال خودرو را نگهداری خواهید کرد فکر کنید.
مزایا و معایب جک J5
همانطور که گفتیم از جمله مزایای این خودرو میتوان به طراحی خوب، پیشرانه بادوام و قوی، فضای کابین جادار برای خانوادههای کمجمعیت و ایمنی مناسب اشاره کرد. در مقابل جک J5 معایبی هم دارد که شامل متریال نه چندان باکیفیت کابین، گیربکس قدیمی و کند، مصرف سوخت نسبتاً بالا، کمبود قطعات و لوازمیدکی میشود.
نقاط قوت | نقاط ضعف |
طراحی ظاهری خوب | متریال بیکیفیت کابین |
پیشرانه بادوام و قوی | گیربکس قدیمی و کند |
فضای کابین جادار | مصرف سوخت بالا |
ایمنی مناسب | کمبود قطعات یدکی |
جمعبندی
جک J5 سدان را میتوان یکی از گزینههای خوب چند سال اخیر برای بازار داخلی دانست هرچند که این خودرو دیگر عرضه نمیشود. همین مشکل گریبان گیر اکثر خودروهای چینی در کشورمان است. این دسته از خودروها از همان ابتدای عرضه نیز به خاطر محدودیتهای شبکههای نمایندگی دارای مشکلاتی در زمینه تأمین قطعات و لوازمیدکی هستند و با قطع عرضه این مشکل حادتر نیز خواهد شد. نکته دیگر به افت قیمت و بازار فروش بدتر خودروهای چینی نسبت به خودروهای داخلی مربوط میشود و اگر به دنبال خرید J5 هستید حتماً باید به این نکات توجه داشته باشید. اگر خودروی خود را زود عوض میکنید و دنبال دردسرهای پیدا کردن قطعات یدکی نیستید شاید بهتر باشد نگاهی به خودروهای دیگر همچون تندر یا دنا داشته باشید.
توضیح: این مطلب به روزرسانی شده است.
م ج
۲۶ بهمن ۱۳۹۳سلام
:)
دیروز رفتم پلاکها و بیمه نامه و مدارک (یک برگ) و دفترچه گارانتی و راهنمای (هردو یک دفترچه هستن) ماشین رو چهار روز بعد از تحویل خودرو از نمایندگی اعتدالی اهواز تحویل گرفتم (1800AT)
برخوردشون خیلی خوب بود ولی عملکردشون ضعیف بود و کمی بینظم بودن
چند روز قبل موقع تحویل وقتی از مسئول تحویل پرسیدم پس مدارک ماشین کجاست ، گفت چند روز دیگه با پلاک و همراه یک پک هدیه به شما تحویل میدیم
دیروز که رفتم خیلی ها ماشین و پلاک تحویل گرفتن ولی خبری از پک هدیه نبود ، بهشون گفتم پس اون پک هدیه که گفتید کو
اولش کلی بهانه آوردن که کلید نیست و توی اتاقه و … که وقتی من گفتم منتظر میمونم بالاخره بعد از نصب پلاکها برگشتم
و با سماجت من رفتن دوتا پک هدیه برای من و یک نفر دیگه که اونجا منتظر تحویل بود آوردن…
یادتون نره حتما پک هدیه رو تحویل بگیرید ،
و اما محتویات هدیه :
1- یه ساک خوشگل با آرم کرمان موتور
2- یه تیشرت با آرم کرمان موتور
3-یه کلاه با آرم کرمان موتور
4-یه حوله با آرم کرمان موتور
5- یه خودکار با آرم کرمان موتور
6- یه ست مانیکور با آرم کرمان موتور
7- یه چراغ قوه ال ای دی با آرم کرمان موتور
8- یه لیوان شیشه ای با آرم کرمان موتور
9- یه جاکلیدی با آرم کرمان موتور
10- یه نامه از کرمان موتور برای خریداران و خوش آمد گویی به جمع خانواده کرمان موتور
درب ساک هم که همه اینا توش بود با یه بست دارای آرم کرمان موتور پلمپ شده بود….
راستی اون کپسول آتش نشانی توی صندوق عقب هم یادتون نره ها
ali kia
۲۶ بهمن ۱۳۹۳به ما که فقط آفتابگیرشو دادن!!!!!
محمد
۲۶ بهمن ۱۳۹۳چچرا به ما ندادن 24دیماه تهران تحویل گرفتم!!
علی
۲۶ بهمن ۱۳۹۳سلام چطور می شه این هدایا را از نمایندگی های مخوف گرفت آیا همه ماشین ها دارند دستی و اتومات فرقی نداره
م ج
۲۶ بهمن ۱۳۹۳راستی یکی از هدیه ها جا افتاد :
11- آفتابگیر پارچه ای شیشه عقب با آرم کرمان موتور
يونس
۲۶ بهمن ۱۳۹۳من از خیاط زاده کوروش اهواز تحویل گرفتم ولی خبری از پک هدیه نبود ……الان برم بهم میدن؟ (ها.ها) اتومات اهواز 6000 کیلومتر فعلا همه چیز آرومه من چقدر خوشخاکم (خوشحالم )….
مصطفی
۲۶ بهمن ۱۳۹۳آقای م ج از راهنماییت ممنونم دوستان لطفاً مدت و کیلومتر گارانتی خودرو j5 اتومات را درج کنید ممنونم
علی
۲۶ بهمن ۱۳۹۳1. هفته دیگه یه مسافرت 1000 کیلومتری دارم با توجه به اینکه وقت سرویس 5000 تا شده، چه چیزهایی رو بگم با توجه به مسافرت چک کنند ؟
2. واقعا توی سرویس های دوره ای ، همه چیزهایی که توی چک لیست دفترچه زده بررسی میشه یا فقط همون روغن و فیلتر رو عوض میکنند؟
محسن
۲۶ بهمن ۱۳۹۳دوستانی که در کامنت ها بصورت دائم از چینی بودن خودرو می گویند ،می بایست عرض کنم تولیدات دنیا اکثرا در کشور چین انجام می شود و دلیل انهم هزینه تولید پایین تر می باشد.همین دلیل کافیست تا این کشور به محل جذب انواع تکنولوژی های روز دنیا تبدیل شود.بنابراین تولیدات آن به تمام جهان صادر می شوند.در اکثر خودروهای تولیدی دنیا قطعات چینی وجود دارند .بنابراین دید متعصبانه نمی تواند معیار خوبی برای قضاوت باشد.
سهیل
۲۶ بهمن ۱۳۹۳با سلام اقارضا عزیز اگه مشکل استارت داری تو هوای سرد مشکل از باطری نیست قبل از استارت زدن سویچتو۳۰تا۴۰ثانیه باز بزار بعد استارت بزن منم همین مشکلو داشتم با راهنمایی اقای ذبیحیان درست شدجک اتومات مشکی ۱۲۰۰۰کارکردتا الانم مشکلی نداشتم
رضا
۲۶ بهمن ۱۳۹۳ممنون از راهنماییتان آقای سهیل. در ضمن کرمان موتور برای خودرهای جک سرویس رایگان تا هفتم اسفند گذاشته
محمد
۲۶ بهمن ۱۳۹۳فروش ویژه نوروزی برلیانس پارس خودرو
کد خبر: ۴۷۵۵۶۱تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ – ۱۱:۳۳ – 15 February 2015
فروش نوروزی خودرو برلیانس H320 جدیدترین محصول تولیدی شرکت پارس خودرو به زودی در نمایندگی های مجاز گروه خودروسازی سایپا در سراسر کشور آغاز خواهد شد.
به گزارش سایپا نیوز حسن فروزانمهر–مدیر بازاریابی و پیشبرد فروش محصولات برند گروه سایپا با اعلام این خبر گفت : پیش فروش خودرو برلیانس H320 با موعد تحویل تیر ماه سال 94 از ساعت 11صبح روز یک شنبه مورخ26بهمن در نمایندگی های مجاز گروه خودرو سازی سایپا آغاز می شود.
وی گفت: این خودرو با دارا بودن استاندارد ایمنی 5 ستاره C-NCAP و استاندارد آلایندگی یورو5 و امکانات خودروهای روز دنیا از قبیل سانروف برقی، فرمان برقی، سیستم تهویه اتوماتیک و… در 2 تیپ اتوماتیک و دستی است که با ظاهری ویژه یکی از خاص ترین خودروهای موجود در بازار است.
وی همچنین افزود: با توجه به استقبال گسترده مشتریان از ثبت نام خودرو H330 انتظار می رود فروش این خودرو نیز با استقبال بسیار خوبی مواجه شود. به همین منظور جهت دسترسی به ثبت نام برای تمام مشتریان در کشور، فروش اینترنتی این خودرو نیز امکان پذیر خواهد بود.
هموطنان گرامی می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به آدرس اینترنتی http://www.saipagroup.ir و یا نمایندگی های مجاز گروه خودروسازی سایپا در سراسر کشور مراجعه کنند.
علی
۲۶ بهمن ۱۳۹۳سلام به لطف بارندگی های اخیر و سفر به مناطق شمال متاسفانه از قسمت انتهای جای عینک(اتصال به کاور سقف) آب قطره قطره به داخل ماشسین می چکد حال چکنم
ali kia
۲۷ بهمن ۱۳۹۳زیرش یه ظرف بذار بعد عکسشو آپلود کن همه ببینن تا کرمان موتور شاید بخودش بیاد!
منصور
۲۹ بهمن ۱۳۹۳سلام ببر نمایندگی برات رگلاژ می کنن. چیز خاصی نیست. فقط زودتر ببر تا آب پوشش سقف ماشینتو خراب نکرده. مال من خوشبختانه از روز اول رگلاژ مناسب داشت و تا الان هیچ نفوژ آبی نداشته.
پینار
۲۶ بهمن ۱۳۹۳سلام عزیزان …بزرگترین مشاوره خرید خودروهای ایرانی و چینی با حضور کارشناسان محترم میکانیک خودرو فقط به خاطر رضای خدا در برنامه واتس آپ […]موفق و پیروز باشید.
دادا
۲۷ بهمن ۱۳۹۳از میکانیک نوشتنت معلومه چقد باسوادید برو بچه دارنده ی همه ماشینای ….مافقط خاموش میایم
حسین محبی
۲۷ بهمن ۱۳۹۳با سلام
من حدود ده روزی است با مشکل گیر کردن دنده جک اتومات در حالت p مواجه هستم و هر دفعه مجبورم با باز کردن درپوش کوچک و فشار دادن ضامن دنده را از اون حالت خارج کنم نمایندگی بردم گفت مشکلی مشاهده نمیکنن ولی امروز باز اینطور شد ترمز رو موقع تعویض دنده هم میگیرم و مشکل کماکان پابرجاست لطفا راهنمایی فرمایید
با تشکر
م ج
۲۷ بهمن ۱۳۹۳سلام
دلیل گیر کردن دنده تو حالت P توی دفترچه نوشته شده.
توی دفترچه نوشته جهت پارک صحیح و برای جلوگیری از قفل شدن گیربکس ، قبل از پارک نمودن خودرو در شیب ابتدا ترمز دستی را بکشید و پا را از پدال ترمز بردارید بعد از ثابت شدن خودرو و مطمین شدن از نگهداشته شدن توسط ترمز دستی سپس دنده خودرو را در حالت P قرار بدهید تا از قفل شدن گیربکس جلوگیری شود.
بعدش هم توضیح داده که اگه گیربکس بخاطر قرارگرفتن تو شیب در حالت پارک باشده و قفل بشه نیاز هست ماشین کمی بکمک بکسل نمودن به جلو کشیده بشه تا از حالت قفل خارج بشه.
احتمالا اشتباه شما این بوده دوست عزیز
حسین محبی
۲۷ بهمن ۱۳۹۳ممنون از راهنمایی شما ولی متاسفانه این مشکل در سطح صاف نیز تکرار شده است ولی در هر حال از کمک شما متشکرم
نیما
۲۸ بهمن ۱۳۹۳برای منم تقریبا همین مشکل رو داره، ولی برعکس. یعنی بیشتر وقتا تو دنده پارک نمیره. نمایندگی بردم گفت باید تقسیم دنده عوض بشه و فعلا تو از دنده پارک استفاده نکن که ممکنه بره تو دنده پارک و گیر کنده ( مثل مشکل شما). منتظرم تا نمایندگی قطعه رو بیاره
میثم
۲۷ بهمن ۱۳۹۳نمی دونم کسی یادش میاد یا نه وقتی دوو سیلو به بازار اومد تو سال ۷۵ -۷۶ اونقدر جو منفی در موردش دادن که قیمت کارخونه ایش از بازار دویست سیصد تومان گرون تر بود کارخونه می داد ۸ میلیون و سیصد ولی بیرون ۸ میلیون بود برای اون زمان که بعضی ها کارشون ثبت نام ماشین و فروشش بود ارزون تر بودن قیمت ماشین تو بازار یه فاجعه به حساب می اومد تمام این کار ها زیر سر ایران خودرو بود تا پژو ۴۰۵ آشغال رو بفروشه ولی الان همه تصدیق می کنن سیلو کجا و ۴۰۵ کجا ! همین الان دوو هم مدل ۴۰۵ تو بازار ۵ -۶ میلیون گرون تره ( با اینکه قطعات یدکی پژو قابل دسترس تر هست )
من فکر می کنم همین بلا رو هم می خوان سر جی ۵ بیارن برای همین تا اونجا که می تونن این دوتا شرکت سایپا و ایران خودرو هزینه می کنن تا چهره این ماشین را بد نشون بدن شما مشخصات این ماشین رو با زوتی و برلیانس مقایسه کنید حتی وقتی خود برند جک رو با زوتی و برلیانس تو چین مقایسه می کنید واقعا این دوتا حرفی برای گفتن ندارن
میثم
۲۷ بهمن ۱۳۹۳ماشین خوبیه
فرامرز
۲۷ بهمن ۱۳۹۳با سلام،لاستیکهای جک (اتومات)را عوض نکنید من با کوموهو(همون سایز) عوض کردم فقط پول اضافی دادم مال حودش (vanli) نرمتر بود.
فقط نگران کارکردن فن دورتند بطور یکسره هستم(نمایندگی میگه طبیعیه)!
مجتبي
۲۸ بهمن ۱۳۹۳از دوستان کسی میدونه باک بنزین چقدر جا میگیره و دیگه اینکه من رفتم نمایندگی سینی زیر بستم ولی از اون موقع حس میکنم موقع حرکت ماشین یه صدایی میده و انگار لرزش اگزز به ماشین منتقل میشه ایا کسی بعد از بستن سینی همچین مشکلی داشته اگه از سینی باشه میرم بازش میکنم چون میگن بستنش همچین ضرروتی نداره مگر در جاهای سنگلاخ رانندگی کنی بطور مداوم الان رو خیلی ماشینای جدید نمیبندن مثلا سورنتو یکی از همکارام داشت من الان 1 ماه ماشینو گرفتم خیلی خوبه همه چیزش واقعا خوبه 100 برابر ال 90 و پرشیا میارزه من مدل دستی گرفتم شتاب و قدرتشم عالیه کابین بی صدا ترمز فوقالعاده عالی ظاهر ماشین که حرف نداره تو این چند وقت کلی مشتری واسه کرمان موتور جذب کردم باید برم پورسانت بگیرم چون به هرکی میگم چند خریدم از ماشن خودش پشیمون میشه میگه برم یدونه بنویسم در هر صورت از انتخابم واقعا راضیم کسی هم اگه دو دل هست بدون با این پول ماشین بهتر نمیتونی بخری مگه بالای 90 میلیون داشته باشی جواب سوالام یادتون نره حق نگهدارتون
محمد
۲۸ بهمن ۱۳۹۳بله صدای موتورتوکابین می اومدمجبورشدم بازش کنم با170ضرر
peyman
۲۹ بهمن ۱۳۹۳آقا مجتبی، منهم توی گارانتی اول سینی نصب کردم اما دیدم صدا و لرزش دارد، دوباره مراجعه کردم، انگار که خودشون میدونستن این مشکل گاهی پیش میاد، گفت احتمالا سینی خیلی کیپ نصب شده، دوباره برد بالا روی جک و با کشیدن سینی به سمت پایین فشار را از قسمتهای چسبیده به زیر موتور برداشت و مشکل صدا و لرزش بکلی رفع شد به همین سادگی. اما سینی زیر موتور ضروریست. بر ندارید.
بی نشان
۲۸ بهمن ۱۳۹۳با عرض سلام و ادب
” جی 5 اتوماتیک در سراشیبی چگونه عمل می کند؟ یعنی در سراشیبی ها آیا گیربکس معکوس می دهد یا با ترمز باید پایین اومد”. لطفاً دوستانی که تجربه یا اطلاعات کاملی دارند مرا راهنمایی کنند. با تشکر
نیما
۲۸ بهمن ۱۳۹۳در حالت اتومات فکر نکنم ماشینی باشه که تو سراشیبی دنده رو سنگین کنه. اینجور مواقع از حالت تیپ ترونیک استفاده میکنیم
فاطمه برخورداری
۲۸ بهمن ۱۳۹۳سلام به همه کسانی که با علاقه و دلسوزی در این سایت خوب اطلاعات می گذارند.
امروز داریم میریم اتومات 1800 نقره ای رو تحویل بگیریم. تقریبا یک ماه زودتر از آنچه که معمولی فکر می کردیم و هیچ تأخیری نداشتند. من به خاطر سه چهار روز تفاوت عملکرد نمایندگیم در واریز پول ناراحت بودم (ثبت نام 28 آبان) که مشکلی نداشت. خیلی مسائل رو می توانید با تماس با صدای مشتری جواب معقول و قانع کننده بگیرید.
شاد باشید.
مجتبی
۲۸ بهمن ۱۳۹۳مقایسه چند خودرو داخلی را در محدوده قیمتی تقریبی در سایت زیر ببینید
بد نیست بهتر میتونید در انتخواب ماشین برای خرید تصمیم بگیرید
https://www.google.com/?gws_rd=ssl#q=%D9%85%D9%82%D8%A7%DB%8C%D8%B3%D9%87+%D9%BE%DA%98%D9%88+%D8%AC%DB%8C%D9%84%DB%8C+%D9%88+%D8%AC%DA%A95
دادا
۲۸ بهمن ۱۳۹۳ازروز اول گفتم ومیتونید نظرات قبلیمو بررسی کنید که آقا این ماشین مثل خیلی از ماشینای جدید نه احتیاج به آب بندی ونه احتیاج به سینی موتور داره حالا چه اصراری هست دوستان میخوان برخلاف عمل کنن خدا داند…دیشب تو برف واونم صدکیلومتر بیرون شهر اگه سیستم نشانگر باد لاستیک نبود واقعا تو بیابون چکار باید میکردم.اگه نبود این سیستم،توبرف وبوران واونم ساعت۱۲شب وتوتاریکی مطلق وتنهایی کی توان داشت لاستیک رو عوض کنه حالا خطر عدم دید ماشینای عبوری وحیوانات وحشی وآدمای وحشی بماند.داستانش مفصله…جک جون متشکریم.توباعث شدی درراه رضای خدا منو بزحمت نندازی ودر واقع جونمو نجات دادی…متشکرم
مجید
۲۸ بهمن ۱۳۹۳آقای دادا تو چی کار به درست نوشتن مکانیک توسط پیناروداری به نوشته های قبلیت مراجعه کن ببین اصلا خودت میتونی مال خودتو بخونی خدا وکیلی میتونی سعی کن هر کسی که میاد اینجا با احترام رفتار کنی به چشم خود نگاه نکن مرسی که قبول نمودید دادا عزیز
سهیل
۲۸ بهمن ۱۳۹۳باسلام اقای محبی نیازی به بازکردن ضامن نیست ماشینتو یه کم عقب وجلو کن دنده رو به جلو فشار بده ازاد میشه منظورم ازعقب جلو هل دادن نیست یه کم لاستیکت حرکت کنه
ذبیحیان
۲۸ بهمن ۱۳۹۳آقا محسن فک نکنم استعلام بهای قیمت لوازم یدکی سایت بام خودرو در خصوص جک درست باشه قیمتارو خیلی پایین زده.
شایان
۲۸ بهمن ۱۳۹۳باسلام خدمت جک سواران یک سوال خدمت دوستان دارم ایا خودرو جک وارداتی محسوب میشود یانه باتشکر
ذبیحیان
۲۸ بهمن ۱۳۹۳وارداتی نمیشه گفت مونتاژی بهتره یعنی لوازم از خارج میاد تو کارخونه کرمان موتور مونتاژ میشه.
ذبیحیان
۲۸ بهمن ۱۳۹۳امروز رادیاتور سوزوکی یکی از دوستان که تو تصادف سوراخ شده بود رو با چه مکافاتی باز کردیم اینطور بگم چنتا صافکار مکانیک رادیاتور ساز تو باز کردنش مونده بودن سپر ماشین + جلو پنجره کمپلت باز شد دو تا چراغ هارو باز کردیم خلاصه یه نصفه روز طول کشید مال تندر ال 90 و ELX ام خیلی سخت در عوض مال جک خیلی راحت دوتا پیچ خیلی راحت باز میشه قدر ماشین های جکتون رو بدونین.
دادا
۲۹ بهمن ۱۳۹۳آدمای خالی بند معلومه.بقیه رو گاگول فرض میکنن.بدبختی ما شده قبول کردن حرف دروغ با چاشنی خدا وپیغمبر.آخه مردحسابی کسی تو عمرش اتومات ننشسته کلی حرفای….میزنه اونوقت تاییدشم میکنن که الکی الکی بود تو هم با اسم جدید میایی.بعدشم اگه سواد نداری برو سواد یادبگیر به من ربط نداره بی سوادی.آره داش…لعنت به هرچه دروغگو از بالا تا پایین مردم.درود بر راستی ازبالا تا پایین مردم ایران
رسول
۲۹ بهمن ۱۳۹۳آقای دادا واقعا براتون متاسفم آخه آدم با معرفت این چه حرفیه میزنی یه ذره با فکر و حوصله جواب بده و طرفو شرمنده خودت کن با منطق و با فکر و ذهن قبلی. زمین و زمان را به هم ربط دادی و معلوم نشد چی به چی شد به هر حال از شما انتظار بیش از اینارو داریم قربانت بردار بزرگوار
MOHAMMAD
۲۹ بهمن ۱۳۹۳با سلام خدمت تمامی دوستان
من 6 ماهی هست که یه سمند EF7 دارم و چند روزیه که تصمیم گرفتم اونو بفروشم و یک جک اتوماتیک بخرم اما یه مقدار در تصمیم دودل هستم، چند تا سوال از دوستانی که تجربه این ماشین رو دارن داشتم ممنون میشم که به من مشورت بدین:
1- با توجه به اختلاف قیمت تقریبا سی میلیونی سمند و جک آیا اختلاف کیفی یا فنی هم به همین مقدار هست، یعنی اینکه در مقایسه با سمند ارزششو داره که من سی میلیون بیشتر هزینه کنم؟
2- بازار دست دوم جک اتوماتیک بعد از دو سال چطوره؟ و آیا دست دوم این خودروها راحت و به قیمت به فروش میره یا باید با زیان به فروش برسه؟
3- کیفیت و دوام این خودرو چطوره؟ البته میدونم که این خودرو تقریبا جدیده و هنوز اونطور که باید امتحانشو پس نداده.
ممنونم
منصور
۲۹ بهمن ۱۳۹۳سلام دوست عزیز. اگه به داشتن یه ماشین که قیافه نداره، کیفیت معمولی و حتی اخیرا پایین داره و معلوم نیست قطعاتش مال کجاست، ترمز خوب نداره، موتور پر درد سر داره قانعی و دلت خوشه که ماشین خراب شد صد تا نمایندگی داره و میبری ماشین رو می خوابونی و دو روزه یه جوری سرهم بندیش می کنن و بهت پس میدن، این کار رو نکن. همون سمند رو نگه دار. اما اگه یه ماشین می خوای که ظاهر خوب و به روز داره، قطعاتش معلومه کجاییه، حد اقل اسم میتسوبیشی و بوش بالا سرشه، ترمز عالی و هندلینگ بسیار خوب داره و وقتی توش نشستی خیالت راحته که به این راحتیا جونتو به خطر نمی ندازه و هر کاریش هم که بکنی نتونی چپش کنی، و می تونی یکی دو هفته ای در صورت خرابیش تحمل کنی تا قطعه ی مربوطه برات بیاد و اضافه ی پولشم داری و به زخم دیگه ای نباید بزنی شک نکن. فکر فروش و بازار فروش رو هم نکن، چون همین الان می تونی یه دوو سیلوی کارکرده ی تمیز رو خیلی راحت تر از یه سمند اوراق بفروشی…
پیروز باشی.
میثم
۳۰ بهمن ۱۳۹۳1- اصلا قابل مقایسه نیست حتی دنده معمولیش با سمند قابل مقایسه نیست حتی با توجه به دوبرابر بودن قیمتش
۲- وقتی یه خودرو جدید اومده نمی شه در مورد بازارش زیاد صحبت کرد اما الان با توجه به شرایط فروشی که کرمان خودرو گذاشته بازار فروشش خوب نیس چکاریه وقتی کارخونه تحویل فوری و مدل ۹۴ رو میده ۵۸ میلیون بری یه مدل پایین ترش رو بخری ۵۶- ۵۷ میلیون ؟ یا وفتی خود کارخونه شرایطی واگذار می کنه بدون سود ( یه ساله ) و یا سود پایین تر از بانک ( دو و سه ساله ) بخواهی خودرو رو از دست بخری ؟!
۳- کیفیت و دوامش فعلا مشخص نیست ولی مسئول نمایندگی می گفت تا حالا کمترین مراجعه ها رو داشته نسبت به لیفان
راستگو
۳ اسفند ۱۳۹۳دوست عزیز کلاغ را با قناری مقایسه میکنی !!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
سمند و جک قابل قیاث نیستند
دادا
۲۹ بهمن ۱۳۹۳آقامحمد زیادبحث فنی نمیکنم فقط توجه شما رو به چندنکته کوچیک اما بموقعش عالی جلب میکنم یک اتومات بودنش دو تهویه ی اتومات سه سان روف دار بودن چهار نشانگرباد لاستیک پنچ جاردار بودنش شش راحتی تورانندگیش هفت ایستایی یا بقول معروف استابلیتی عالی سرپیچش هشت زیبایی رخش نه سوسک کردن سمند تو جاده اش وووو صد هزار می ارزه به سمند دماغ و کون وچش و ابرو عمل کرده ی اما دارای قلب پیر وفرتوت .جک هم تو مدت کم خوب جا افتاده اگه تونستی کسی رو واقعا پیدا کنی مردونه چند ایراد اساسی از جک بگه ممنون میشیم. هرچند عیبهایی داره اما فعلا خوبه و آینده رو هم خدا داند.البته مونتاژکاری کرمانی دقت کافی رو بعضا در قسمتهایی نمیکنن که بماند چون ماها اکثرا عادت کردیم با دزد وکلک زندگی رو بگذرونیم.اگه خریدی بنده پیشاپیش بهت تبریک میگم.صددرصد از سمند خیلی سرتره.یاحق
ذبیحیان
۲۹ بهمن ۱۳۹۳محمد، سمند EF7 رو نگه دار بقیه پولتو بذار بانک سودشو بگیر حالشو ببر.
احسان6131
۲۹ بهمن ۱۳۹۳برای فراخوان ماشین رو بردم نمایندگی 1711 کیلومتر 16 تا برای مسافرت بازبینی بشه. برنامه ECU برای ارتقا سیستم ترمز به روز شد. این 2 روز که تست میکنم اولا صبح ها پس از چند ساعت خاموشی ماشین، به محض روشن شدن موتور ترمز خیلی خوب کار میکنه. در ضمن پدال ترمز به مراتب نرمتر شده. بالاخره این ایراد مسأله دار حل شد. قبلا حتی تو جاده هم که 1 ساعت ترمز نمیگرفتم، پدال مثل چوب سفت میشد اما الان خیلی خوب شده. تا 7 بهمن فرصت دارید واسه بازدید مجانی برید.
احسان6131
۲۹ بهمن ۱۳۹۳نکته دیگه اینکه طی مسافرتی که اخیراً با J5-Auto داشتم، در یک جاده کفی چنانچه خیلی با پدال گاز بازی نکنید مصرف نسبتاً اقتصادی تر میشه. در مسیر رفت بدون کروز (روی ماشین سیستم کروز فرمانی Lite-on بستم)، مصرف با د و نفر سرنشین و دو چمدان در جاده تهران مشهد، با سرعت متوسط 110 حدود 8.5 بود ولی در برگشت که با کروز سرعت رو روی 110 نگه داشتم و خیلی به ماشین گاز نمیدادم، مصرف دقیقا به 7 رسید. باک رو پس از سبزوار پر کردم با بنزین معمولی پس از 650 کیلومتر توی تهران 45.5 لیتر زدم. خوب نسبتاً مصرف معقول تری در قیاس با مسیر رفت داشت اما ایراد این نوع رانندگی یکنواختی بیش از حد و تا حدودی کسل کنندست. لامصب اشتهای زیادی داره موتور 1834 سی سی میتسوبیشی قدیمی این ماشین.