جک - jacخودروهای چینیکرمان موتور KMC

جک J5 کارکرده بخریم یا نه؟ مشخصات، قیمت، مزایا و معایب و هر آنچه باید بدانید

راهنمای خرید خودروهای دست دوم

صنعت خودروی کشورمان طی این سال‌ها کاملاً تحت تأثیر برندهای چینی قرار داشته است. تا همین چند سال پیش شاهد مونتاژ خودروهای قابل قبولی همچون نیسان ماکسیما، هیوندای ورنا، آوانته و… بودیم اما هرچه پیش‌تر می‌رویم واردات و عرضه محصولات چینی را می‌بینیم که اکثر آن‌ها نیز پس از مدتی به دلایل مختلف دیگر عرضه نشده‌اند.

اما یکی از باسابقه‌ترین برندهای چینی حاضر در کشور ما جک JAC است که با چندین خودروی مختلف توانسته طرفداران گوناگونی را به دست آورد. یکی از محصولات شناخته شده جک برای ما سدان J5 است که بین سال‌های ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶ عرضه شد و ما در این نوشتار می‌خواهیم به بیان مشخصات، مزایا و معایب این خودرو به ویژه برای خریداران خودروهای کارکرده بپردازیم. پس حتماً با ما همراه باشید.

طراحی ظاهری جک J5

JAC J5 جک

در بین سدان های متوسط بازار کشورمان، جک J5 یکی از هماهنگ‌ترین طراحی‌های ظاهری را دارد. این خودرو توسط شرکت مشهور پینین فارینا طراحی شده و می‌توان آن را زیبا دانست. در بخش جلو چراغ‌های کشیده و جلوپنجره‌ای هماهنگ دیده می‌شوند که اگرچه هیجان‌انگیز نیستند اما حداقل چشم‌ها را اذیت نمی‌کنند. در پروفایل جانبی نیز خط شانه پر رنگی دیده می‌شود که از یکنواختی این بخش می‌کاهد. نمای عقب شاید بحث‌برانگیزتر از سایر نقاط بدنه باشد اما علیرغم وجود برخی کاستی‌ها هنوز هم می‌توان آن را قابل‌قبول دانست. در کل باید گفت J5 یک سدان با ظاهر خوب نسبت به سایر خودروهایی است که طی این سال‌ها در خیابان‌ها دیده‌ایم.

طراحی داخلی جک J5

داخل جک J5

وقتی وارد کابین شوید طراحی‌ای را خواهید دید که دنباله‌روی بدنه است. بخش داخلی J5 از طراحی مدرن‌تری نسبت به تولیدات داخلی سود می‌برد و از جمله ویژگی‌های آن می‌توان به فرمان و پشت آمپرهای اسپرت اشاره کرد. البته شاید طراحی ورودی‌های هوای J5 سؤال‌برانگیز باشد و از زیبایی کابین بکاهد ولی در کل نقص چندانی به طراحی این بخش وارد نیست هرچند که نمی‌توان آن را برجسته و به‌یادماندنی توصیف کرد. نقطه‌ضعف اصلی J5 در این بخش به کیفیت متریال بکار رفته مربوط می‌شود که در درازمدت باعث به سر و صدا افتادن کابین خواهد شد.

جدای از این موارد فضای کافی برای چهار سرنشین وجود دارد و صندوق بار نیز نیازهای یک خانواده متوسط را رفع خواهد کرد. در مجموع طراحی و کیفیت کابین این سدان چینی برای خریداران قابل‌قبول به نظر می‌رسد هرچند در زمانه‌ای که همه خودروها از برخی عناصر مدرن همچون نمایشگرهای بزرگ استفاده می‌کنند، نبود این ویژگی یک نقطه‌ضعف به ‌حساب می‌آید.

پیشرانه و گیربکس جک J5

این سدان چینی در ابتدا با پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری که قدرت ۱۱۱ اسب بخاری و گشتاور ۱۴۶ نیوتون متری داشت روانه بازار شد اما کرمان موتور بعدها عمده تمرکز خود را روی نسخه اتوماتیک J5 که پیشرانه قوی‌تری هم دارد گذاشت. در دل نسخه اتوماتیک این خودرو پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری ساخت میتسوبیشی قرار می‌گیرد که خروجی ۱۴۰ اسبی و گشتاور ۱۶۵ نیوتون متری تولید می‌کند. این پیشرانه با گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک همکاری دارد.

موتور جک J5

پیشرانه J5 از نظر قدرت و گشتاور کمبود خاصی ندارد اما گیربکس ۴ سرعته آن نمی‌تواند انتظارات را برآورده کند و به همین خاطر شاهد افت شتاب گیری خودرو خواهید بود. نکته دیگر نیز به مصرف سوخت خودرو به ویژه در نسخه‌های اتوماتیک مربوط می‌شود که بالاتر از آن چیزی خواهد بود که تصور می‌کنید. در مجموع پیشرانه J5 را می‌توان بادوام و خوب برشمرد هرچند عدم وجود گیربکس اتوماتیک به‌روز و با تعداد دنده‌های بیشتر جزو معایب آن هستند. در جدول زیر مشخصات فنی نسخه اتوماتیک J5 خدمت شما عزیزان ارائه شده است:

حجم موتور (سی‌سی) ۱۸۳۴
استاندارد آلایندگی Euro IV (یورو ۴)
حداکثر قدرت (HP/RPM) ۱۴۰ اسب بخار در دور موتور ۶۵۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور (NM/RPM) ۱۶۵ نیوتن متر در طیف دور موتوری ۵۰۰۰ دور در دقیقه
جعبه‌دنده ۴ سرعته اتوماتیک جلو، Tip Tronic
سیستم فرمان چرخ دنده شانه‌ای (Rack & Pinion)، کمک هیدرولیکی
سیستم ترمز جلو دیسک دو جداره با قابلیت تهویه و خنک شونده، عقب دیسک – مجهز به ترمز ضد قفل (A.B.S) چهار کاناله (تمامی چرخها) – قابلیت توزیع هوشمند نیروی ترمزی بر حسب وزن و بار (E.B.D)
سیستم تعلیق جلو، فنر حلقوی با ستون مک فرسون – عقب فنر حلقوی و اتصال جناقی دوبل مستقل
حجم مخزن سوخت (لیتر) ۵۵
حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت) ۱۷۵
سایز چرخها مجهز به رینگ ۱۶ اینچ آلومینیومی
طول خودرو (میلی‌متر) ۴۵۹۰
عرض خودرو (میلی‌متر) ۱۷۶۵
ارتفاع خودرو (میلی‌متر) ۱۴۶۵
فاصله دو محور (میلی‌متر) ۲۷۱۰
وزن خالص (کیلوگرم) ۱۳۵۵

امکانات و تجهیزات جک J5

J5 در زمان معرفی اولیه که به حدود ۱۰ سال پیش بازمی‌گردد از امکانات قابل قبولی سود می‌برد اما شاید فقدان برخی موارد همچون نمایشگر لمسی باعث شود این خودرو در مقابل رقبای به‌روزتر خود کم بیاورد اما بااین‌حال هنوز هم J5 را از نظر تجهیزات و امکانات می‌توان خودروی خوبی دانست. در ادامه تجهیزات و امکانات این خودرو ذکر شده‌اند:

کیسه هوای راننده و سرنشین جلو
صندلی جلو با قابلیت تنظیم در ۸ جهت
تنظیم دستی پشت‌سری
سیستم کنترل باد لاستیک‌ها TPMS
کنترل سیستم پخش روی غربیلک فرمان
سیستم خنک‌کننده روغن گیربکس اتوماتیک
کمربند ایمنی سرنشینان جلو پیش کشنده
کمربند ایمنی سرنشینان عقب
کمربند ایمنی با تنظیم ارتفاع
سیستم ضد سرقت
قفل ایمنی کودک
ترمز ABS و EBD
چراغ مه شکن جلو و عقب
چراغ‌خطر لادری (چهار درب)
رینگ اسپورت آلومینیومی
چراغ جلو و عقب هالوژن
شیشه‌بالابر جلو و عقب برقی
آینه جانبی برقی
صندلی و روکش فرمان چرمی
سیستم رادیوپخش MP3/CD/USB با ۴ باند
تنظیم نور صفحه کیلومتر
آنتن شیشه‌ای
آینه جانبی دارای گرم‌کن
تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو
فرمان هیدرولیک با قابلیت تنظیم ارتفاع

قیمت جک J5

همان‌گونه که گفته شد این خودرو از سال ۱۳۹۶ به بعد عرضه نمی‌شود و به همین خاطر نمی‌توان نمونه‌های صفرکیلومتر آن را پیدا کرد؛ اما با گشت‌وگذار در میان آگهی‌های موجود باید دانست برای خرید نسخه اتوماتیک J5 باید بودجه‌ای حدود ۳۵۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان را بسته به مدل و کارکرد خودرو کنار بگذارید.

رقبای جک J5

این سدان چینی در بخشی از بازار قرار گرفته است که رقبای زیادی برای کسب سهم و جلب نظر خریداران رقابت می‌کنند. از جمله رقبای این خودرو می‌توان به تندر ۹۰، دنا پلاس اتوماتیک، برلیانس H330، فاو بسترن b50، ام وی ام ۵۵۰ و… اشاره کرد. مقایسه مفصل این خودروها با یکدیگر در این نوشتار نمی‌گنجد اما به‌طورکلی باید دانست خودروهای تولید داخل از مزیت‌هایی همچون بازار فروش دست‌دوم بهتر و فراوانی قطعات یدکی و خدمات برخوردار هستند درحالی‌که محصولات چینی معمولاً با مشکل کمبود قطعات یدکی و افت قیمت دست‌وپنجه نرم می‌کنند. به همین خاطر بهتر است در خرید خودروی دست‌دوم به اولویت‌های خود و اینکه تا چند سال خودرو را نگهداری خواهید کرد فکر کنید.

مزایا و معایب جک J5

همان‌طور که گفتیم از جمله مزایای این خودرو می‌توان به طراحی خوب، پیشرانه بادوام و قوی، فضای کابین جادار برای خانواده‌های کم‌جمعیت و ایمنی مناسب اشاره کرد. در مقابل جک J5 معایبی هم دارد که شامل متریال نه چندان باکیفیت کابین، گیربکس قدیمی و کند، مصرف سوخت نسبتاً بالا، کمبود قطعات و لوازم‌یدکی می‌شود.

نقاط قوت نقاط ضعف
طراحی ظاهری خوب متریال بی‌کیفیت کابین
پیشرانه بادوام و قوی گیربکس قدیمی و کند
فضای کابین جادار مصرف سوخت بالا
ایمنی مناسب کمبود قطعات یدکی

جمع‌بندی

جک J5 سدان را می‌توان یکی از گزینه‌های خوب چند سال اخیر برای بازار داخلی دانست هرچند که این خودرو دیگر عرضه نمی‌شود. همین مشکل گریبان گیر اکثر خودروهای چینی در کشورمان است. این دسته از خودروها از همان ابتدای عرضه نیز به خاطر محدودیت‌های شبکه‌های نمایندگی دارای مشکلاتی در زمینه تأمین قطعات و لوازم‌یدکی هستند و با قطع عرضه این مشکل حادتر نیز خواهد شد. نکته دیگر به افت قیمت و بازار فروش بدتر خودروهای چینی نسبت به خودروهای داخلی مربوط می‌شود و اگر به دنبال خرید J5 هستید حتماً باید به این نکات توجه داشته باشید. اگر خودروی خود را زود عوض می‌کنید و دنبال دردسرهای پیدا کردن قطعات یدکی نیستید شاید بهتر باشد نگاهی به خودروهای دیگر همچون تندر یا دنا داشته باشید.

عکس جک J5

توضیح: این مطلب به روزرسانی شده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۰۸ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۱,۳۱۶ دیدگاه‌ها

  1. ذبیحیان

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (116 ديدگاه)

    آقا احسان کروز کنترل رو چه قیمت و کجا بستی؟

    1. رضا

      ۲۹ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (44 ديدگاه)

      لطفا قیمت و نوع کروز کنترولو بفرمایید و یا راهنمایی کامل کنید ممنون میشم

    2. احسان6131

      ۳۰ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (325 ديدگاه)

      کروز رو از نمایندگی همین لینکی که بالای صفحه است یعنی آرون کار به قیمت 950 هزار تومان بستم. الان همون نمایندگی به قیمت 1050 هزار تومان و مرکز آپشن این کروز فابریک روی فرمان رو 1150 هزار تومان میبنده. قبلا هم در پست هام عرض کرده بودم. من از رفتار نصاب آرون کار بسیار ناراحت بودم زیرا به دلیل بی احتیاطی در فرآیند نصب که شاید به دلیل عدم قطع کردن باتری ماشین بود، پنل ضبط خراب شد و نکته جالب این بود که با رفتاری پرخاشگرانه، بی ادبانه، نامحترمانه و بسیار متفاوت با قبل از نصب، مشکل رو ناشی از کار خودشون نمیدونست و بنده رو متهم به بیسوادی میکردند! در هر صورت مختار هستید که با کسر 100 هزار تومان این کار رو در محل آرون کار انجام بدید یا در مرکز آپشن. و اما رفتار کروز:
      به نظر من یک ایرادی که این سیستم در کنترل سرعت دارد، عدم هماهنگی با ECU جک J5 است. اگر در حین یک سرعت، ثبت سرعت کنید، خوب بالطبع نزدیک به همون سرعت میومنه اما اگر قطع کرده و دوباره resume کنید، سرعت یک مقدار بیشتر میشه و بعد بر میگرده به سرعت قبلی. مثلاً روی 110 ثبت کرده بودم. با قطع کروز و resume کردن سرعت تا 125 میرفت و بعد آروم آروم میومد روی 110. انگاری دیر عمل میکنه ECUی جداگانه سیستم کروز. استپ های افزایش و کاهش سرعتش هم به دلیل اسکن شدن دکمه، رفتار دقیقی نداره. بدتر اینکه چون سرعت روی هیچ LCD ثبت نشده، نمیشه گفت الان سرعت دقیقا چه مقدار تنظیم شده. در قیاسی که با کروز فابریک MG6 داشتم، به نظر رسید این کروزی که من نصب کردم بیشتر به یک اسباب بازی شبیه. بدک نیست اما واقعاً با اون چیزی که انتظار داره آدم فاصله داره. یک نکته دیگه اینکه، این سیستم تنها یک حافظه داره در حالی که برخی کروزهای دیگه چندین حافظه برای ثبت سرعت های مختلف دارن.
      اما نظر نهایی من: به نسبت پولی که دادم نمی ارزه حالا چه برسه به 200 تومن بیشتر. با این پول باید سیستم به مراتب بهتری بتوان بست و در کل هر چیزی که در ECUی اصلی ماشین تعریف نشده باشه، پس از نصب رفتار دلنشینی نخواهد داشت. از نظر من نصب LCD با آپشن های خوب، به مراتب بهتر از کروز هست. اما اگه کسی پول زیادی داره، خوب بره نصب کنه. من گفتم به نسبت قیمت نمی ارزه اما در کل قابل استفاده هست.

  2. ali

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (81 ديدگاه)

    یه تجربه عملی رو واسه دوستان قرار میدم

    امروز بعد 11000 کیلومتر روغن ماشینو با نوع ادینول آلمان به جای کاسترول قبلیش عوض کردم
    فیلتر هوارو با نوع توسانی به جای شرکتیش عوض کردم
    تو باک مکمل بنزین کاسپین ریختم
    نتیجه واقعا ملموس بود! صدای موتور خیلی نرمتر شده و شتاب ماشین به شکل عجیبی افزایش داشته طوری که متعجب شدم این همون ماشین قبله!
    حالا البته باید ماشین با این روغن جدید یه چند روزی کار کنه که نتیجه دقیقتری معلوم بشه

    دوستان حتما امتحان کنید مطمعن باشید پشیمون نخواهید شد

  3. هادی

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان.من قصد خرید خودرو j5 دستی دارم ولی خیلی ها میگن j5 شتاب مناسبی نداره و سخت فروش میره.میخواستم بدونم واقعا مساله شتابش درسته؟
    بین 207 و j5 دو دل هستم برای من شتاب و قدرت ماشین مهم تره .لطفا راهنمایی کنید منو.ممنون

  4. MOHAMMD

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (130 ديدگاه)

    از دوستان عزیزم منصور، دادا و ذبیحیان بابت پاسخگویی صمیمانه تشکر می کنم.

  5. سعید

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (124 ديدگاه)

    سلام دوستان دیروز هشت تا جک سفید که پشت تریلی تو جاده که به طرف اصفهان برای نمایندگی بشتام اصفهان برای تحویل به مشتری میاوردن
    چپ کرده بود و بشدت داغون شده بود من به اقای بشتام گفتم حالا چیکار میکنند دیدم چند تا جراثقال حمل میکردن به سمت کارخونه .بنده خدا راننده تریلی نشسته بود وعزا گرفته بود و فقط گریه نمیکرد.

  6. محسن

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    اقا این ماشین قابل قیاس با سمند و پژو و….نیست .من چند ماهیه که دارم اول چون دنده اتو سوار نشده بودم و روش استفاده از تپ ترونیک را نمی دونستم فکر میکردم ماشین راه نمیره و هنه اما پس از یاد گرفتن واقعا احساس میکنم موقع استارت حرکت با غرش زمین را میکنه و میره و شتاب ثانویش فوق العادست .
    دوستان در تمام نمایندگی ها مکانیکای کرمان موتور تنها این ماشین را با این پولی که میدید تایید میکنند
    شک نکنید ماشین عالیه .
    ضمنا ماشینو بردم نماینگی و سیستم ترمز را بروز کردم دیگه صبها اون 10 ثانیه ابتدایی مشکل نداره .
    تنها ایراد ماشین مثل هیوندای اونته خشک بودن سیستم تعلیق عقبشه که در صدد راهی برای پیدا کردن رفعش هستم .
    البته دوستانی که پژو و سمند و…. دارند میگند تو حساسی و خدایی کوبشش زیاد نیست و لگن های ایران خودرو وسایپا بدترند

  7. ذبیحیان

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (116 ديدگاه)

    امروز سر کل کل با یکی از دوستان که ماشینش 206 تیپ 2 مدل 85 که هی دم از شتاب و سرعت میزد و جک رو تنبل و کند میخوند یه درگ یک و دو سه انجام دادم و عرضم خدمت دوستانی که میگن جک تنبل. چنان فاصله ای انداختم خدا شاهد 206 رو از آینه وسط ماشین میدیدم روی 206 رو کم کردم حالا مونده ریو، ال90، و زانتیا.

    1. عطارد

      ۱ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (18 ديدگاه)

      جناب ذبیحیان
      شما مدل دستی 1500 دارید و یا اتوماتیک 1800؟

      1. ذبیحیان

        ۲ اسفند ۱۳۹۳
        سوابق: (116 ديدگاه)

        1500

    2. حاجی تهرانی

      ۳ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (15 ديدگاه)

      مرد حسابی ۲۰۶ تیپ ۲ که کل کل کردن نداره. سمند هم ۲۰۶ تیپ ۲ رو میگیره. آقا رو!!!

  8. رضا

    ۱ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (44 ديدگاه)

    سلام به همه عزیزان
    دیروز رفتم برای سرویس رایگان که گذاشته بودن بعد سرویس شتاب و گاز خور ماشین خیلی بهتر شده شتاب اولیه اش خیلی خوب شده ولی یه چیزی ذهنمو مشغول
    کرده عقربه دور موتور رو یکه وقتی ماشین روشنه نمیدونم من اشتباه میکنم که باید رو صفر باشه یا قبلا هم رو یک بوده من حساس شدم خواهشمندم دوستان راهنمایی کنن

    1. محمد

      ۱ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (154 ديدگاه)

      وقتی ماشین خاموشه روی صفر,توی فصول گرم روی 1 وچنددقیقه بعد تقریباً میاد روی0/8 (کمتراز یک) درماههای سرد هنگام روشن کردن حتی ممکنه بالاتراز 1 بیاد بعد از گرم شدن موتور میاد روی 1 و بعد از مدتی میاد روی0/8

      1. رضا

        ۲ اسفند ۱۳۹۳
        سوابق: (44 ديدگاه)

        محمد جان مرسی از راهنماییتان ولی وقتی موتور روشنه و ماشین حسابی گرمه حتی بعد چند ساعت دوباره رو یکه صفر نمیاد

  9. بهمن

    ۱ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آقای دادا خوندی صفحه قبل آخره صفحه چی نوشتن

  10. j-k

    ۱ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باسلام جهت اطلاع دوستان عزیز عرض می کنم که من مدت 17ماهه که جک دستی باکارکرد 2200دارام که تاکنون به لطف خدا هیچ گونه مشکلی نداشته و بجز تعویض روعن هیچ خرج دیگر برایش نکرده ام وخدایی تااینجا ازش راضیم به نظرم باتوجه به پولی که داده ام واقعا می ارزه باتوجه به اینکه محل زندگیم استان ایلام است ودر جاده های کوهستانی رانندگی می کنم تاکنون هیچگونه مشکلی باشتاب توی سربالایی نداشته و ازماشینهای قبلیم که پژو و ال 90بوده کاملا سرتره

  11. خسرو نوروزی

    ۱ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (17 ديدگاه)

    با سلام،دوستان و عزیزانی که احیانا” خودروی دنده ای خود را مجهز به سیستم کلاچ اتومات کردند.با توجه به تبلیغات اتومات سوارهای جک 5 در این سایت ،
    خواستم بدانیم که امکانش هست برای کلاچ اتومات شدن جک دنده ای واگر کسانی
    انجام دادنند. لطف کنند آدرس وشهر وهزینه انرا ویا احیانا درصورت اتومات
    شدن کلاچ از گارانتی خارج نمی شود.؟ 09126164012

  12. خسرو نوروزی

    ۱ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (17 ديدگاه)

    در ضمن یادم رفت بگم بعد از مدتی روشن ماندن دائم چراغ چک ، نمایندگی رشت تشخیص خرابی سنسورعقب اگزوز را داد،ولی بعد از تعویض شدن همچنان دو سه ماه
    با چراغ چک روشن با مصرف سوخت بسیار زیاد دارم کار می کنم .دوستان بفرمایند چطور چنین چیزی امکان دارد. از دوحال خارج نیست یاسنسور تعویضی از نوع مر غوب نبوده یا اساسا” سیم کشی یک جایی خرابی دارد که پیام خطا
    به مرکز کامپیوتر دستگاه می دهد.

  13. خسرو نوروزی

    ۱ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (17 ديدگاه)

    در ضمن پس از مدتی روشن ماندن دائم چراغ چک ،نمایندگی رشت گفت سنسور اگزوز
    قسمت عقب باید تعویض شود.اما همچنان با مصرف سوخت بسیار زیاد چراغ چک روشن
    مانده.دوستان بفرمایند چنین چیزی چطور امکان دارد.از دوحال خارج نیست یا سنسور تعویضی معیوب بوده یا اساسا”سیم کشی یاجایی ایراد پیدا کرده که به
    مرکز کامپیوتر دستگاه پیام خطا می دهد.

  14. مهرداد

    ۱ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باسلام دوستان گرامی ایا جک اتومات تو سربالایی کم نمیاره چون منطقه طرف ما کاملا کوهستانیه و سر بالایی تندزیاد داره

    1. محمد

      ۱ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (154 ديدگاه)

      ببین عزیزم کاری به ماشین جک ندارم درصورتی که منطقه شماکوهستانی هستش اصلا هیچ نوع ماشیناتومات نگیرچون مجبوری مدام از تیپ ترونیک استفاده کنی پس بهتره از همون اول دنده ایی بگیر به نظر من اگه پول داریS5بگیر

  15. peyman

    ۱ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (29 ديدگاه)

    آقا مجتبی، منهم توی گارانتی اول سینی نصب کردم اما دیدم صدا و لرزش دارد، دوباره مراجعه کردم، انگار که خودشون میدونستن این مشکل گاهی پیش میاد، گفت احتمالا سینی خیلی کیپ نصب شده، دوباره برد بالا روی جک و با کشیدن سینی به سمت پایین فشار را از قسمتهای چسبیده به زیر موتور برداشت و مشکل صدا و لرزش بکلی رفع شد به همین سادگی. اما سینی زیر موتور ضروریست. بر ندارید.

    1. علی

      ۴ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (156 ديدگاه)

      من هم دستی دارم . و توی نمایندگی کیلومتر 16 سینی گذاشتم. ولی هیچ صدا و لرزشی نداره

  16. دادا

    ۲ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (593 ديدگاه)

    برادرگرامی ماهرچی ضربه خوردیم ازین مدعیان دروغگو خوردم.مخصوصا القاب خدایی وخیرخواهانه.یک کلام کسی که دروغ میگه شایسته نوازش نیست.رییس جمهور امریکا دروغ میگه دادگاهیش میکنن میدونی چرا چون مردمش دروغگو رو تحمل نمیکنن.منم دروغ ودروغگو حالمو بهم میزنه…

  17. ذبیحیان

    ۲ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (116 ديدگاه)

    متاسفانه به علت مشکل مالی مجبور به فروش ماشین شدم و اونو به قیمت 48 فروختم مدل 93 3000 باهاش رانندگی کردم بسیار ماشین خوبی بود از شتاب و سرعتش راضی بودم ولی یه خورده خشک بود و دست اندازاری کوچیک رو معلوم میکرد در کل تجربه بسیار خوبی بود حالا دنبال یه ماشین ارزون قیمت میگردم.

  18. دادا

    ۳ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (593 ديدگاه)

    زنده باد راستی.پاینده باد جک سواران واقعی…توکه مخالف میزنی مگه از دروغگو خوشت میاد اگه اینطوره راحت باش…دیشب تو برف وسرمای کشنده ویخبندان جاده وگیرکردن سه چهار ساعته خدایی خدایی تجربه یی با جک کسب کردم که واقعا برام فراموش نشدنی ست اونم تا پایان عمر…بغیر بعضی مسایل کوچکش چی میکنه جک.باور کنید جایی که خیلی از ماشینای همرده ش گیر میکردن عین پلنگ از گردنه کوهین و برفش بالا اومدم.تو قفل شدن جاده هم وماندن چندساعته توسرما بنده توماشین داشتم از هوای مطبوع بهاری لذت میبردم وجاتون خالی چای میخوردم واصلا استرس نداشتم چون نهنگ بامن بود.دمت گرم جک …بماند عیبایی هم داری ولی چه میشه کرد باید مدارا کرد…دیشب دلم برا سمندا وپژوها وپراید وریو ها واقعا دلم میسوخت.کسی جرات بیرون اومدن از ماشینو نداشت چون واقعا بیرون سرد بود.وضعیتی بود اما جک سربلندتر شد.شبتان خوش

    1. عطارد

      ۳ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (18 ديدگاه)

      دادای عزیز
      انصافا شخصیت جالب و دوست داشتنی و پر احساس و همچنین سبک نگارش جالبی داری.
      فکر کنم که خیلی از عزیزانی که نظرات شما را میخونند، بیشتر از مفاهیم و مطالبی که مینویسی، بیشتر مجذوب سبک نگارش و احساسی که منتقل میکنی میشوند.

      زنده باد دادای عزیز جک سوار

      1. مجید

        ۳ اسفند ۱۳۹۳
        سوابق: (1 ديدگاه)

        آقای عطارد اینجا همه جمع شدیم بحث فنی کنیم نه اینکه چاپلوسی میدونم که پسر خاله آقای دادا هستی ولی ای کاش پسر خاله اتو دعوت کنی برا نهاریا شام خونت و اونجا حسابی از خجالتش در بیای.
        اگه بگی فامیل نیستی و انکار کنید هر دو پس دوست ندارید همدیگرو و دارید تیکه میندازید به هم

  19. راستگو

    ۳ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    من چهار ماهه این ماشینو دارم و خیلی راضیم با پولی که دادم موتور و گیریبوکس میتسو زیبایی فوق العاده و امکانات خوب .
    تنها ماشین چینیه با مکانیکهای نمایندگیهاش که حرف میزنید تاییدش میکنند هر نمایندگی که میرم میبینم چندین لیفان برا تعمیر اوردن ولی بعد از چندین ماه تولید این ماشین تنها برای گارانتیهای دوره ای مردم ماشینشو اوردند

  20. محسن

    ۳ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (39 ديدگاه)

    توضیهاتی که پس از 6000کیلومتر رانندگی با این ماشین زیبا داشتم را صادقانه برای دوستانی که قصد خرید دارند و مبلغ 60 میلیون میخواهند هزینه کنند را بعرض میرسونم
    1-اول اینکه کوچکترین مشکل موتوری و گیریبکس نداشتم و قدرت موتور فوق العادست و بقول دوستمون سعید که درصفحات قبل گفته کافیه روش رانندگی را با این ماشین یاد بگیریم
    2 – دوم ترمز خوب البته در اوایل تحویل موقع صبح 10 ثانیه اول بد بود و با ابدیت ترمز فوق العاده شد و با یکی از دوستان که ال 90 داشت با سرعت 100کیلومتر با هم در اتوبان نطنز اصفهان در یک مسیر مستقیم کنار هم و همزمان روی ترمز زدیم و در کمال تعجب دوستم ماشین من 6 متر زودتر ایستاد و جالب اینکه ال 90 با اینکه وزنش خیلی کمتر از ماشین من بود خط ترمز داشت ولی ماشین من خط ترمز نداشت از دوستان مطلع میخواهم که توضیح بدهند
    3- سوم صدای زیبا موتور که در مقایسه با سمند پژو و حتی ال 90 بسیار زیبا و داخل کابین کمتره
    4 – از هیچ کجای ماشین ابی رخنه نمیکنه و فکر میکنم دلیلش اگه دقت کنید و اطراف لا دریها دوجداره لاستیک قرار دادند تعجب میکنم که اقایی در بالا در مورد رخنه اب از سانروف حرف میزنه شاید ماشین ایشون تو مونتاژ استثناعا درست مونتاژ نشده
    5- رنگ ماشین مثل همه ماشینهای داخلی و چینی است و در حد متوسط
    6- زیر و بند و سیستم تعلیق این ماشین همان زیر و بند هیوندا اونته است میتونید مقایسه کنید و همان خشکی را دارد و کمی میکوبه
    7- شتاب اولیه با استفاده از سیستم تپترونیک مناسب و شتاب ثانویه فوق العادست
    8- هندلینگش بسیار عالی و مثلا در قیاس با ال 90 سر پیچها قابل قیاس نیست من با 145 کیلومتر در پیچی که در مسیر اصفهان شاهین شهر بو دحرکت کردم وکوچکترین احساس نامتعادلی نکردمولی جالب اینکه دوستم که ال 90 داشت جرات نکرد .میتونید امتحان کنید
    9 – از سرعت 110 به بالا از کنار درب صدای باد میامد که با قرار دادن یونولیت و ابر درز گیر مشکل حل شد
    10- فرمان پذیری و سبکی فرمان در سرعت پایین بسیار روان و در سرعت بالا سنگین میشه که عالیه
    دوستانی که میخواهند ماشینو بخرند حتما کارهای زیر را بکنند
    1- چهار چرخ را با چهار لاستیک هانکوک و دقیقا همان سایز عوض کنید با تعویض لاستیک vanli 500هزار
    2- اطراف درها را درز گیر مناسب بزارید
    3- یک سیستم نویگیشن و مانیتور روش نصب کنید1380000 مجید کار
    4- بک لایت نصب کنید 120000
    5- اگزوز ماشین را با تغییر بست به اندازه 4 سانت بیارد بالا 50000
    6- اگزوز را از عقب با اسپری مشکی چند بار رنگ کنید (برای زیبایی که از پشت معلوم نباشه)
    7- دوربین دنده عقب نصب کنید 100000

    به طور کلی این ماشین در مقایسه با پولی که میدید از همه ماشینهای تولید داخل و چینی بهتره واینو به جرات میشه گفت

  21. ذبیحیان

    ۳ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (116 ديدگاه)

    دیروز تو نمایندگی کرمان موتور بودم و از مسئول فروش اطلاعاتی در مورد لیفان 620 میپرسیدم یه نکته جالبی در مورد موتور لیفان برام گفت نمیدونم تا چه اندازه صحت داره و آیا موتور جکم مثل اون یا نه اون مسئول از سوخت بسیار پایین لیفان اینطور گفت، وقتی ماشین درجا کار میکنه چنتا از سوپاپ ها غیر فعال میشا و مصرف سوخت به شکل باور نکردنی کاهش پیدا میکنه میخواستم بدونم راست میگفت یا یه سری دروغ و دبنگ سرهم کرده ؟

    1. حاجی تهرانی

      ۳ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (15 ديدگاه)

      دروغ محض!!!
      اولا سوپاپ تو این موضوع هیچ تاثیری نداره و باید سیلندرها از دور خارج بشن!!!
      بعدم این سیستمو اول جنرال موتورز ابداع کرد و بعد از چندین سال ور رفتن باهاش به خاطر مشکلات لاینحلش عطاش رو به لقاش بخشید تا اینکه دوباره این سیستم روی بعضی ماشینای ۶ سیلندر به بالا به کار گرفته میشه با تکنولوژی بالا.
      در نتیجه لیفان ۴ سیلندر با اون تکنولوژی ساخت فضاییش و موتور مزخرف تریتکش جایی تو این ماجرا نداره!!!

    2. علی

      ۴ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (156 ديدگاه)

      چیزی که از روز اول من متوجهش شدم اینه که وقتی جکم برای 30 ثانیه درجا کار میکنه کلا میره رو سایلنت و بدون هیچ صدا ولرزشی . حتی یکی دوبار هم استارت ناخواسته زدم تا حرکت کنم، نگو ماشین روشن بوده

    3. علیرضا

      ۵ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (593 ديدگاه)

      دوست عزی لیفان به سیستم زمانبندی متغیر سوپاپ ها مجهزه و به همین دلیل مصرف سوخت بسیار مناسبی داره.

  22. مصطفی

    ۴ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (5 ديدگاه)

    سلام میخواستم بگم تو ماشین ما دیروز تحویل گرفتیم چراغ ایمبولایزرش چشمک میزنه قضیه چیه؟ باید چکار کرد؟

    1. امیر

      ۴ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (15 ديدگاه)

      دوست گرامی چشمک زدن چراغ ایمبولایزر طبیعی هستش تو همه خودروها اینجوریه و نشانه فعال بودن ایمبولایزر.

  23. علی

    ۴ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (156 ديدگاه)

    یه کمک فوری بدین
    زنجیر چرخ برای جاده چی بگیرم برای j5 ???

  24. MP

    ۴ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    ترجیح میدم ماشین نداشته باشم پیاده باشم ولی ماشین چینی سوار نشم از بهترین تا بدترینش

    1. سیامک

      ۴ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (30 ديدگاه)

      پیاده برو داداش موفق باشی فقط بپا تو چاله ماله نیفتی

  25. فرهاد ازشیراز

    ۵ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (38 ديدگاه)

    هموطن عزیز mp یه خورده مطالعه وبعد نظر دادن هم بد نیست
    ظاهراشما یا یه سشوار یا باطری درجه 10چینی گیرت اومده که تاجرمون برای سودجویی بیشتر وارد ایران کردند .ولی اینو بدان که چین روی برندهای خاص صادراتی مثل خودرو و تجهیزات مخابراتی جزدرجه یک تولید نمیکند.
    من از تمام آشنا ودوستان که خودرو چینی مثل mvm ,ولیفان دارن سئوال کردم همه میگن از خوروهای ایران خودرو وسایپا بهتر هستند .جک که دیگه جای خود دارد.

  26. مجتبی

    ۵ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (29 ديدگاه)

    نظر…دوستانی که میخواهند ماشین جک را با تولیدات داخلی مقایسه کنند .کافیه درب ماشین هر دو را یک بار ببندند و باز کنند انوقت میتونید قیاس طراحی کنید!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  27. محمد

    ۵ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (5 ديدگاه)

    امروز فهمیدم این ماشین چقدر بیشتر از 60 م میارزه …………….جونم را نجات داد چند ماشین داخل کنار گذر تو خط سبقت بهم زدند و من اخری بودم و درست چند سانت از یک پژو ایستاد .ترمزش عالیه—-همه موندبودند – تمام 7 ماشین داغون شدند

    1. آرین

      ۱۴ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (78 ديدگاه)

      محمد جان حق با شماست. ترمز جی 5 رو من با دقت بررسی کردم. کالیپرهای ترمز جلو سایزشون 57 هست که از اکثر ماشینهای مشابه که 54 هستند قوی تره. بوستر ترمزش هم دوبل هست یعنی دو دیافراگ پشت سر هم داره که قدرت بوستر رو افزایش میده و جلو اشباع شدن بوستر رو در ترمزهای شدید میگیره، برای همین چیزها هست که ترمزش خیلی عالی عمل میکنه.
      موفق باشید.

  28. ذبیحیان

    ۵ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (116 ديدگاه)

    امروز سوار ماشین دوو سیلو یکی از اقوام شدم خدا وکیلی خیلی نرم لامصبا چی ساختن ماشین مال ساخت 13 سال پیش با این حال که فرسوده شده ولی بازم حس خوبی به آدم دست میده اگه بخوام با جک مقایسه کنم به سیستم تعلیق دوو نمره بالای 17 میدم ولی متاسفانه جک رو هم رده اون نمیدونم در مقایسه با اون خشک باید سوار بشی و تفاوت رو احساس کنی.

  29. دادا

    ۶ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (593 ديدگاه)

    عزیز برادر یاخواهر مجید وبهمن،بنده هیزم خشک نداشتم ،هیزم تر به شما فروختم به بزرگواریتون ما مورد لطف قرار دهید ومارو ببخشید عفو بفرمایید…آقا عطارد ازشما هم سپاسگزارم.حتما نیت خیر دارید.ماکه نیتمان خیره خدا داند.البته بدون شماره دادن…آقای ذبیحیان درسته تعلیق نرمی داره اما اصلا این ماشین قابل قیاس با سیلو نیست.سیلو بعلت سبک بودن عقب،اگه ترمز محکم بگیری مخصوصا سرپیچ واگه ترمز تقویتی یا ماتیزی انداخته باشی پشت ماشین میپیچه مشکلی چندبارتا لب تصادف تصادف رفتم اونم ازنوع وحشتناکش.ولی جک درسته به نرمی سیلو نیست ولی همه ماشین که نرمی نیست،هست.

  30. مجید

    ۶ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (10 ديدگاه)

    سلام
    من 11 بهمن تکمیل وجه کردم،تحویل اسفند بودم
    هنوز زده در انتظار تخصیص
    ینی قبل از عید گیرم میاد؟

    1. عطارد

      ۶ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (18 ديدگاه)

      سلام مجید خان
      من 4 بهمن تکمیل وجه کردم و 22 بهمن تحویل گرفتم. البته 13 بهمن سند خورده بود و چند روزی برای پلاک و تطبیق آدرس معطل شدم. انشالله که شما هم هر چه زودتر تحویل بگیرید.
      دستی 1500 – نمایندگی مرکزی کرمان موتور ثبت نام کرده بودم.
      350 کیلومتر هم راه رفتم و فعلا از همه چیزش راضی هستم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا