جک - jacخودروهای چینیکرمان موتور KMC

جک J5 کارکرده بخریم یا نه؟ مشخصات، قیمت، مزایا و معایب و هر آنچه باید بدانید

راهنمای خرید خودروهای دست دوم

صنعت خودروی کشورمان طی این سال‌ها کاملاً تحت تأثیر برندهای چینی قرار داشته است. تا همین چند سال پیش شاهد مونتاژ خودروهای قابل قبولی همچون نیسان ماکسیما، هیوندای ورنا، آوانته و… بودیم اما هرچه پیش‌تر می‌رویم واردات و عرضه محصولات چینی را می‌بینیم که اکثر آن‌ها نیز پس از مدتی به دلایل مختلف دیگر عرضه نشده‌اند.

اما یکی از باسابقه‌ترین برندهای چینی حاضر در کشور ما جک JAC است که با چندین خودروی مختلف توانسته طرفداران گوناگونی را به دست آورد. یکی از محصولات شناخته شده جک برای ما سدان J5 است که بین سال‌های ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶ عرضه شد و ما در این نوشتار می‌خواهیم به بیان مشخصات، مزایا و معایب این خودرو به ویژه برای خریداران خودروهای کارکرده بپردازیم. پس حتماً با ما همراه باشید.

طراحی ظاهری جک J5

JAC J5 جک

در بین سدان های متوسط بازار کشورمان، جک J5 یکی از هماهنگ‌ترین طراحی‌های ظاهری را دارد. این خودرو توسط شرکت مشهور پینین فارینا طراحی شده و می‌توان آن را زیبا دانست. در بخش جلو چراغ‌های کشیده و جلوپنجره‌ای هماهنگ دیده می‌شوند که اگرچه هیجان‌انگیز نیستند اما حداقل چشم‌ها را اذیت نمی‌کنند. در پروفایل جانبی نیز خط شانه پر رنگی دیده می‌شود که از یکنواختی این بخش می‌کاهد. نمای عقب شاید بحث‌برانگیزتر از سایر نقاط بدنه باشد اما علیرغم وجود برخی کاستی‌ها هنوز هم می‌توان آن را قابل‌قبول دانست. در کل باید گفت J5 یک سدان با ظاهر خوب نسبت به سایر خودروهایی است که طی این سال‌ها در خیابان‌ها دیده‌ایم.

طراحی داخلی جک J5

داخل جک J5

وقتی وارد کابین شوید طراحی‌ای را خواهید دید که دنباله‌روی بدنه است. بخش داخلی J5 از طراحی مدرن‌تری نسبت به تولیدات داخلی سود می‌برد و از جمله ویژگی‌های آن می‌توان به فرمان و پشت آمپرهای اسپرت اشاره کرد. البته شاید طراحی ورودی‌های هوای J5 سؤال‌برانگیز باشد و از زیبایی کابین بکاهد ولی در کل نقص چندانی به طراحی این بخش وارد نیست هرچند که نمی‌توان آن را برجسته و به‌یادماندنی توصیف کرد. نقطه‌ضعف اصلی J5 در این بخش به کیفیت متریال بکار رفته مربوط می‌شود که در درازمدت باعث به سر و صدا افتادن کابین خواهد شد.

جدای از این موارد فضای کافی برای چهار سرنشین وجود دارد و صندوق بار نیز نیازهای یک خانواده متوسط را رفع خواهد کرد. در مجموع طراحی و کیفیت کابین این سدان چینی برای خریداران قابل‌قبول به نظر می‌رسد هرچند در زمانه‌ای که همه خودروها از برخی عناصر مدرن همچون نمایشگرهای بزرگ استفاده می‌کنند، نبود این ویژگی یک نقطه‌ضعف به ‌حساب می‌آید.

پیشرانه و گیربکس جک J5

این سدان چینی در ابتدا با پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری که قدرت ۱۱۱ اسب بخاری و گشتاور ۱۴۶ نیوتون متری داشت روانه بازار شد اما کرمان موتور بعدها عمده تمرکز خود را روی نسخه اتوماتیک J5 که پیشرانه قوی‌تری هم دارد گذاشت. در دل نسخه اتوماتیک این خودرو پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری ساخت میتسوبیشی قرار می‌گیرد که خروجی ۱۴۰ اسبی و گشتاور ۱۶۵ نیوتون متری تولید می‌کند. این پیشرانه با گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک همکاری دارد.

موتور جک J5

پیشرانه J5 از نظر قدرت و گشتاور کمبود خاصی ندارد اما گیربکس ۴ سرعته آن نمی‌تواند انتظارات را برآورده کند و به همین خاطر شاهد افت شتاب گیری خودرو خواهید بود. نکته دیگر نیز به مصرف سوخت خودرو به ویژه در نسخه‌های اتوماتیک مربوط می‌شود که بالاتر از آن چیزی خواهد بود که تصور می‌کنید. در مجموع پیشرانه J5 را می‌توان بادوام و خوب برشمرد هرچند عدم وجود گیربکس اتوماتیک به‌روز و با تعداد دنده‌های بیشتر جزو معایب آن هستند. در جدول زیر مشخصات فنی نسخه اتوماتیک J5 خدمت شما عزیزان ارائه شده است:

حجم موتور (سی‌سی) ۱۸۳۴
استاندارد آلایندگی Euro IV (یورو ۴)
حداکثر قدرت (HP/RPM) ۱۴۰ اسب بخار در دور موتور ۶۵۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور (NM/RPM) ۱۶۵ نیوتن متر در طیف دور موتوری ۵۰۰۰ دور در دقیقه
جعبه‌دنده ۴ سرعته اتوماتیک جلو، Tip Tronic
سیستم فرمان چرخ دنده شانه‌ای (Rack & Pinion)، کمک هیدرولیکی
سیستم ترمز جلو دیسک دو جداره با قابلیت تهویه و خنک شونده، عقب دیسک – مجهز به ترمز ضد قفل (A.B.S) چهار کاناله (تمامی چرخها) – قابلیت توزیع هوشمند نیروی ترمزی بر حسب وزن و بار (E.B.D)
سیستم تعلیق جلو، فنر حلقوی با ستون مک فرسون – عقب فنر حلقوی و اتصال جناقی دوبل مستقل
حجم مخزن سوخت (لیتر) ۵۵
حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت) ۱۷۵
سایز چرخها مجهز به رینگ ۱۶ اینچ آلومینیومی
طول خودرو (میلی‌متر) ۴۵۹۰
عرض خودرو (میلی‌متر) ۱۷۶۵
ارتفاع خودرو (میلی‌متر) ۱۴۶۵
فاصله دو محور (میلی‌متر) ۲۷۱۰
وزن خالص (کیلوگرم) ۱۳۵۵

امکانات و تجهیزات جک J5

J5 در زمان معرفی اولیه که به حدود ۱۰ سال پیش بازمی‌گردد از امکانات قابل قبولی سود می‌برد اما شاید فقدان برخی موارد همچون نمایشگر لمسی باعث شود این خودرو در مقابل رقبای به‌روزتر خود کم بیاورد اما بااین‌حال هنوز هم J5 را از نظر تجهیزات و امکانات می‌توان خودروی خوبی دانست. در ادامه تجهیزات و امکانات این خودرو ذکر شده‌اند:

کیسه هوای راننده و سرنشین جلو
صندلی جلو با قابلیت تنظیم در ۸ جهت
تنظیم دستی پشت‌سری
سیستم کنترل باد لاستیک‌ها TPMS
کنترل سیستم پخش روی غربیلک فرمان
سیستم خنک‌کننده روغن گیربکس اتوماتیک
کمربند ایمنی سرنشینان جلو پیش کشنده
کمربند ایمنی سرنشینان عقب
کمربند ایمنی با تنظیم ارتفاع
سیستم ضد سرقت
قفل ایمنی کودک
ترمز ABS و EBD
چراغ مه شکن جلو و عقب
چراغ‌خطر لادری (چهار درب)
رینگ اسپورت آلومینیومی
چراغ جلو و عقب هالوژن
شیشه‌بالابر جلو و عقب برقی
آینه جانبی برقی
صندلی و روکش فرمان چرمی
سیستم رادیوپخش MP3/CD/USB با ۴ باند
تنظیم نور صفحه کیلومتر
آنتن شیشه‌ای
آینه جانبی دارای گرم‌کن
تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو
فرمان هیدرولیک با قابلیت تنظیم ارتفاع

قیمت جک J5

همان‌گونه که گفته شد این خودرو از سال ۱۳۹۶ به بعد عرضه نمی‌شود و به همین خاطر نمی‌توان نمونه‌های صفرکیلومتر آن را پیدا کرد؛ اما با گشت‌وگذار در میان آگهی‌های موجود باید دانست برای خرید نسخه اتوماتیک J5 باید بودجه‌ای حدود ۳۵۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان را بسته به مدل و کارکرد خودرو کنار بگذارید.

رقبای جک J5

این سدان چینی در بخشی از بازار قرار گرفته است که رقبای زیادی برای کسب سهم و جلب نظر خریداران رقابت می‌کنند. از جمله رقبای این خودرو می‌توان به تندر ۹۰، دنا پلاس اتوماتیک، برلیانس H330، فاو بسترن b50، ام وی ام ۵۵۰ و… اشاره کرد. مقایسه مفصل این خودروها با یکدیگر در این نوشتار نمی‌گنجد اما به‌طورکلی باید دانست خودروهای تولید داخل از مزیت‌هایی همچون بازار فروش دست‌دوم بهتر و فراوانی قطعات یدکی و خدمات برخوردار هستند درحالی‌که محصولات چینی معمولاً با مشکل کمبود قطعات یدکی و افت قیمت دست‌وپنجه نرم می‌کنند. به همین خاطر بهتر است در خرید خودروی دست‌دوم به اولویت‌های خود و اینکه تا چند سال خودرو را نگهداری خواهید کرد فکر کنید.

مزایا و معایب جک J5

همان‌طور که گفتیم از جمله مزایای این خودرو می‌توان به طراحی خوب، پیشرانه بادوام و قوی، فضای کابین جادار برای خانواده‌های کم‌جمعیت و ایمنی مناسب اشاره کرد. در مقابل جک J5 معایبی هم دارد که شامل متریال نه چندان باکیفیت کابین، گیربکس قدیمی و کند، مصرف سوخت نسبتاً بالا، کمبود قطعات و لوازم‌یدکی می‌شود.

نقاط قوت نقاط ضعف
طراحی ظاهری خوب متریال بی‌کیفیت کابین
پیشرانه بادوام و قوی گیربکس قدیمی و کند
فضای کابین جادار مصرف سوخت بالا
ایمنی مناسب کمبود قطعات یدکی

جمع‌بندی

جک J5 سدان را می‌توان یکی از گزینه‌های خوب چند سال اخیر برای بازار داخلی دانست هرچند که این خودرو دیگر عرضه نمی‌شود. همین مشکل گریبان گیر اکثر خودروهای چینی در کشورمان است. این دسته از خودروها از همان ابتدای عرضه نیز به خاطر محدودیت‌های شبکه‌های نمایندگی دارای مشکلاتی در زمینه تأمین قطعات و لوازم‌یدکی هستند و با قطع عرضه این مشکل حادتر نیز خواهد شد. نکته دیگر به افت قیمت و بازار فروش بدتر خودروهای چینی نسبت به خودروهای داخلی مربوط می‌شود و اگر به دنبال خرید J5 هستید حتماً باید به این نکات توجه داشته باشید. اگر خودروی خود را زود عوض می‌کنید و دنبال دردسرهای پیدا کردن قطعات یدکی نیستید شاید بهتر باشد نگاهی به خودروهای دیگر همچون تندر یا دنا داشته باشید.

عکس جک J5

توضیح: این مطلب به روزرسانی شده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۰۸ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۱,۳۱۶ دیدگاه‌ها

  1. احمد

    ۶ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (25 ديدگاه)

    سلام به همه
    من جک اتومات دارم با 7500 کارکرد.از حدود 4 ماه پیش که خریدمش بطور معمول با نیم ساعت رانندگی داخل شهر فن ماشین میرفت رو دور تند و تنها با خاموش کردن ماشین خاموش میشد. اوایل چون نظرات دوستان رو خونده بودم و بعضا” این مساله رو عنوان کرده بودن فکر میکردم طبیعیه و زیاد محلش نمیذاشتم! ولی چیزی که برام عجیب بود، این بود که با خاموش کردن ماشین تا ساعتها موتور گرم میموند! باز فکر کردم حتما” بخاطر حجم بالا و احتراق زیاد موتوره و از ای صحبتا،چون ماشین قبلیم پراید بود. تا اینکه با پیگیریهایی دوستان و تعویض ترموستات با نمونه اصل ژاپن که یکی از برادرای بزرگوار از اصفهان زحمت خرید و ارسال اونو کشید، این مشکل خدا رو شکر بنحو احسن برطرف شد. در حال حاضر فن ماشین همیشه رو دور کند روشنه و حتی با فشار آوردن به موتور اصلا” رو دور تند نمیره، آخه دلیلی هم نداره تو این هوای سرد زمستون! بعضیها هم منتظرن ایراد بگیرن. تا جایی که میدونم نمایندگیها در اطلاعیه ایه که زده بودن کارکرد دور کند بطور دائم رو میگفتن طبیعیه. خلاصه اینکه با تعویض ترموستات با نمونه اصلی مشکل من و سایر دوستان حل شده. کد قطعه یا Parts No هم اینه: WV56MC-82 و همچنین روی بدنه فلزی خود ترموستات(جایی که اون سوپاپ کوچیک هست) بر عکس فابریک خودش فقط آرم شرکت TAMA و عدد˚82Cحک شده-در پناه خدا

    1. رامین

      ۶ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      از کجا میشه این ترموستات رو تهیه کرد؟

      1. سعید

        ۶ اسفند ۱۳۹۳
        سوابق: (124 ديدگاه)

        رامین خان همه نمایندگیها موظف به تعوض هستند برای من ترموستات را مجانی عوض کردند و مشکل 9 ماهه که حل شده …………….در نمایندگی بشتام خیابان امام خمینی اصفهان زنگ بزنید و راهنمایی بخواهید ………….زنده باشید

      2. احمد

        ۶ اسفند ۱۳۹۳
        سوابق: (25 ديدگاه)

        سلام آقا رامین،همونطور که عرض کردم یکی از دوستان از اصفهان اونو واسه ما تهیه و پست کرد با قیمت45تومن، شما می بایست بدنبال لوازم یدکی اصلی میتسوبیشی با مشخصات فوق باشید،فک کنم تو سایت لوازم یدکی جک کرمان موتور زده 25تومن که در واقع همین ترموستات مشکل دار خودشه،مال خودش که من باز کردم کلی شماره سریال و عدد و رقم روی اون قسمت فلزی حک شده ولی جدیده فقط آرم شرکت تاما و عدد 82درجه سانتیگرادو داره.

    2. امین نقی زاده

      ۶ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (133 ديدگاه)

      لطفا بگید که از این خودرو راضی هستید یا خیر؟ مشکل خاصی که با این خودرو نداشتید؟

      1. احمد

        ۶ اسفند ۱۳۹۳
        سوابق: (25 ديدگاه)

        جک به نسبت قیمتش خیلی خوبه،فقط مصرفش تو شهر بالاست ، تو جاده عالیه، من بجز مشکل فن که خدا رو شکر حل شد و مصرفش مشکلی باهاش ندارم. در ضمن براماکه شهرستانیم کرمان موتور خدمات درست و حسابی نداره که من بکلی قیدشو زدم!

    3. مجید توکلی09151864093

      ۱۰ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام دوست عزیز این ترموستات باسریالی که ذکر کردی مربوط به چه ماشینی هست ؟هرجا گشتم پیدا نکردم نمایندگیم زیر بار نمیره لطفا بگو میخوام بگیرم .متشکر

  2. احمد

    ۶ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آقای دادا آداب سخن و لفظتون خیلی افتضاحه وقتی میخوای یکیرو بکوبی بی اینکه فکر کنی هر چی به دهنت میاد میگی مگه آقای پینار به گفته خودتون و یه شخص دیگه که اسمش یادم رفت چه هیزم تری به قول خود شما . به شما فروخته که اینطوری پشت سرش حرف میگی مراجعه کنید به دو یا سه صفحه پیش میبینید اینجانب نه شمارو و نه اونایی که پشت سرشون حرف میزنید و با الفظ رکیک هر چی دوست داری میگی تازه همه رو قاطی میکنید و از هیچ کس نمیگذرید آیا به شما بدی کردن یا میخوای خودتو بزرگ نشون بدید اگه توضیح بدید که چرا این همه بدو بیراه میگید به مردم .ممنون میشیم شما اونقدر بی ملاحظه هستید که خواهر هم صدا میکنید .منظور چیست از این همه تهمت ؟

  3. دادا

    ۷ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (593 ديدگاه)

    احمد خان سابقه ۱،چون نمیدونم پشت این نامهای مجازی فرد خانم یا آقا هست عرض کردم والا منظورم توهین نیست. شما هم لطف کن که اگه مدافع کسی میشی به سابقه ی طرف اشراف داشته باشی.بعد اگه خود اون طرف نباشی متوجه باشی از چی حمایت میکنی.بنده از آقای مورد نظر شما هیچ شناختی ازش بغیر از نوشته ها ش و یکبارتلفنی ندارم.ولی اگه میخواهی بفهمی برو نوشته هاش رو بررسی کن.تو چطور بخودت اجازه میدی به بنده توهین کنی بدلیل دفاع کردن ناحق از کسی.حتما نفعی داره برات یا دستمالی دستت انداختن.بنده هرکی دروغ بگه اگه بتونم بدترین کارو باهاش میکنم نوشته ی محترمانه که چیزی نیست.مردحسابی مدعی ،مگه من کمبود دارم بخوام خودمو مطرح کنم مثلا مطرح بشم چه فرقی تو زندگیم می افته.درآمدم بالا میره تحصیلاتم بالا میره یا نه…..میشه.پس قبل حرف زدن لطف کن کلماتتو تو دهنت مزه مزه کن واز مغزت هم کمک بگیر البته اگه عادت داری…ختم کلام این آقا یک دروغگو بود آمد جلب کرد وبعد تخریب کردن والانم که ماشین نداشته اش بنظرم فروخت.درخاتمه چندتا دروغ هاش:از شرکت کرمان موتور بهم زنگ زدن به بقیه بگو فلان چیزو فلان روز میدیم توجه بفرما از کرمان موتور به این آقا زنگ زدن تو اطلاع بده لابد همه کارمندا اینترنت ونمایندگیا مردن…ماشین اتومات بدرد نمیخوره ماشین دستی بهتره درصورتی که خودش اصلا اتو نداشته سوارش بشه چطور مدعی خوب وبد بودنشه این دروغگو نیست.بعدشم میگه اکثر ماشینای ایرانی وچینی داشتم.امتحان کردم وفلان وبهمان.کسی که اتو جک نداره چطور مدعی داشتن مثلا ام جی یا تیانا هست این دروغ نیست.بعد هی چند وقت چندوقت بیاد حرف تازه نزنه وفقط فقط بگه درراه رضای خدا اینم شماره ام.یعنی چی.احتمال اینکه منظوردیگه داشته باشه نیست.مخصوصا که از شهری کوچیک باشی که ارتباط خاصی اونجا حاکم باشه.وبعد یهو بیای وبگی این ماشین فقط تا چهل هزار خوبه بعد اون بفروش به کسی دیگه وبنوعی کلاه بذار سر دیگری.اگه خوبه خودت نگه دار چرا میخوای دیگران ضرر ببینن.این تفکر باید حمایت بشه.بعدشم احتمال نمیدید امثال این آقا قصدشون تخریب بود ومیدونیدبهترین تخریب کردن ازدردوستی وارد شدن هست.آدم تکلیفش بادشمن معلومه.دشمن دوست نما، پیر آدمو در میاره.خودت که ملتفتی که.دلایل دیگه هست که بماند…‌از همه دوستان شرمنده ام که طولانی شدولی شاید بعضی دوستان شبهه یی براشان پیش آمده بود خواستم. روشن شن.البته بنده واقعا غیر این موارد،برای ایشان وشما وهمه دوستان وآشنایان که به اینجا سر میزنن آرزوی سلامتی وشادکامی دارم آنهم با تمام خلوص وازاعماق قلبم.پاینده باشید انتقاد حسابش جداس..ما زنده به آنیم که آرام نگیریم موجیم که آسودگیمان عدم ماست

  4. سعید

    ۷ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (124 ديدگاه)

    دادا جان و احمد اقا و همه کسانی که به جای حرفهای فنی و گفتارهایی که باید مردم را راهنمایی کنید بی دلیل بحثهای بیهوده میکنید
    اقایون. کسی که ماشینو داره فقط راهنمایی کنه و از پدال هم درخواست میکنم بحثهای بیخود را حذف کنند که ابهت سایت پایین نیاد .
    دوستان اگه به صفحات 60 تا 80 برید میبینید بحثهای جالب و به درد بخوری در کامنتها دوستان مطرح کردند
    دادا جان تو اولین کسی بودی که بحث سانروف را مطرح کردی و درست بود و………….
    بهتر نیست به گذشته برگردی و همان اطلاعات را به مردم بدی و محل به حرف اینو اون ندید
    برادر عزیز من شما پینار sunmartin ,………….اولینهای این پیج بودیم که در خصوص جک بحث میکردیم .
    بیخیال لطفا مردم را راهنمایی کن و بحث حاشیه ای را بزار کنار
    بعرض هموطنانم برسونم من 42000 با اتوماتش رفتم .این ماشین تو رنج 60م بهترین در ایرانه و نیازی به تبلیغ نیست
    حالا بازرگانهای کرمان موتور از دستشون در رفته و دارند این ماشین را تولید میکنند …دیگه ما خوش شانس بودیم ک نرفتیم لیفان .mvm.و حتی جیلی و………….بقیه ماشینهای چینی و لگن های ایران خودرو و سایپا و……را بخریم
    از ماشینهاتون لذت ببرید و سعی کنید رانندگی صحیح و روش نگهداری از این ماشین راجویا باشید و یاد بگیرید .در پناه حق

  5. sunmartin

    ۸ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1919 ديدگاه)

    سلام به دوستان قدیمی ..سعید و دادا کامران و داریوش و ..میخوام یه صحبتی با شما داشته باشم علیرقم تمام کمبودها و کاستی ها و مسائل و مشکلات ریز و درشت شرکت جک و بخصوص j5 من به ییک نکته معطوف شدم و سرعت پیشرفت این شرکت نسبت به رقبای چینی هست اگه اصفهان بودید و خودروی اس 5 میدیدید متوجه عرایضم میشدید این شرکت با اس 5 یک جهش فزرگ تجربه کرد با ایت پیشرفت و کیفیت و استفاده از انجین های خوب و کار آمد میتسو و طراحی زیبا مسیر ویا موتورز کره داره در پیش میگیره و تا سالیان بعد جزو خودروسازان برتر چین میشه

  6. ehsan

    ۸ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام دو سه روزه ماشین اتومات تحویل گرفتم:
    خیلی دوست داشتنیه…همه چیز خوب موتور فوق العاده بی صدا و نرم…کولر عالی سیستم صوتی عالی…ترمز گیری عالی…
    توصیه میکنم تا گرانتر نشده بخرید بخدا این ماشین سال دیگه تا مرز 65 یا 70میلیون خواهد رفت.من تاحالا اتومات نداشتم وقتی شروع به حرکت میکنه شتاب ثانویه عجیبی به خودش میگیره…اتاقش هیچ لرزش یا کوبشی نداره…
    در مجموع نسبت به 57 میلیونش محشره محشر….

    1. آرین

      ۱۴ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (78 ديدگاه)

      احسان جان،
      کاملا با شما موافقم. من دندهای رو یک ماه میشه برای همسرم تحویل گرفتم . ترمز ماشین عالی، موتور واقعا کم صداست، کولر بخاری عالی، جی 5 واقعا به قیمتش می ارزه. من مگان دنده ای هم دارم، خیلی شبیه اونه.

  7. sunmartin

    ۸ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1919 ديدگاه)

    همین جک جی 5 چه در مدل دنده ای چه اتومات اگه شرکت مدیا موتورز وارد میکرد حتما با قیمت 80 پلیون به ملت بیچاره قالب میکرد من دقیقا دو خودروی جک j5 و mg 350 که تقریبا در یک کلاس هستند باهم مقایسه کردم از هرلحاظ که شما فکر کنید نتیجه بهتر با جک بود از تریم داخلی بهتر جک تا دیزاین داخلی و خارجی و موتور پرقدرت و پر بازده میتسوی جک و از همه مهمتر 350 یک کپی ناتمام از روی نسل دوم کیا سراتو هست حال آنکه جک جی 5با الهام از خودروی اپل استرای 2012 در هدلایت جلو و تلفیقی نو از سئات تولولدو طراحی شده یکی از فاکتورهای مهم جک اتاق جادار و راحت جک هست که در خودروهایی نظیر کیا اپتیما و هیوندای گرنجور و تویوتا کمری و تویوتا آریون شاهد اون هستیم کلا با احتساب این قیمت خودروی بصرفه زیبا با وقار و خانوادگی هست اگر همین خودرو را شرکت سایه بان مونتاژ میکرد بی برو برگرد قیمت 70 ملیونی را برایش در نظر میگرفتند

  8. ذبیحیان

    ۸ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (116 ديدگاه)

    دیروز نمایشگاه اتومبیل شهرمون رو میگشتم که چشمم به زوتی اس 300 افتاد تقریبا تو هر نمایشگاه یکی دوتا صفر کیلومتر بود رفتم از نزدیک نگاه کردم از هر نظر بخوام مقایسه کنم جک سره هم قدرت موتور زیبایی طراحی بدنه کلا جک خیلی بهتر از اون وقتی تو سایت باما نگاه کردم قیمت زده بود 74 میلیون یعنی 17 میلیون گرون تر از جک.

    1. آرین

      ۱۴ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (78 ديدگاه)

      جالب اینجاست که قیمت Z300 توی خود چین اندکی از جی 5 ارزونتره، اما تو ایران گرونتر میفروشن!

  9. دادا

    ۸ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (593 ديدگاه)

    مارتین خان خوش اومدی پیدات نبود.فعلا بین چینیا .فقط جک رو با خودش میشه مقایسه کرد.رقیبی نمیبینم.فعلا تکه.این نمیشه عیباشو نبینیم…علت فراخوان مخفی جدید هم که بیایید سرویس مجانی هم یکی دلیلش تعویض پیچ های طبق بود که مثلا جنسش نامرغوب بود ما نفهمیدم چندبار پیچ طبق عوض میشه.متوجه نشدیم عوض کردن نکردن ،ولی خبری بد برای من ال سی دیم فعلا سوخته وتو تعمیرگاهه شرکت وارد کننده س.صدا داشت اما از تصویر خبری نبود.اینم بدشانسی.حالا نمیدونیم شامل گارانتی میشه یا نه.این هفته معلوم میشه.

  10. ملک

    ۹ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (6 ديدگاه)

    باسلام به همه ی دوستان
    خودروی جک نسبت به قیمتش خودروی خوبیه یکی ازهمکارانم جک دستی داره ازش راضیه من هم ماشین ویلکس c3دارم منهم راضیم توی این رنج قیمت این دومدل چینی ماشینهای خوبیه البته ماشین ویلکس نسبت به جک دستی امکاناتش بیشتره.شادباشید

    1. آرین

      ۱۴ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (78 ديدگاه)

      ملک جان امکانات مهم C30 رو که j5 هم داره؟ هردو سان روف و A/C اتوماتیک دارند، شیشه ها و آینه های برقی و … ، در مقابل از نظر زیبایی، جاداری، قدرت موتور، عملکرد ترمز و … که جی 5 سره. با این وجود، قیمت جی 5 خیلی مناسبتر C30 هست. توی ایران C30 (دنده ای) رو 51 میلیون و جی 5 رو 48 میلیون میدن که چند تا ایت اضافی (کلید صدای روی فرمون، …) رو توجیه نمیکنه، جالبه که در خود چین قیمت جی 5 دستی حدود 10 درصد هم گرون تر از C30 دستی هست . در واقع کرمان موتور برای جلب مشتری و فروش گسترده، حاشیه سود خودش رو توی فروش جی 5 خیلی پایین آورده واگرنه در مقایسه با بقیه چینیها، قیمت دنده ای این ماشین باید بالای 55 و اتوماتش بالای 65 باشه (در مقایسه با بقیه)!
      موفق باشید.

  11. علیرضا م

    ۹ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان. میخواهم j5 1800 بخرم. میخواستم خواهش کنم از ایرادهایی که داره هم به اختصار بگید. چون خودم قبلا لیفان داشتم و از خریدن ماشین چینی منصرف شده بودم. ولی الان از تعاریف شما خیلی خوشم امد. درسته که قابل مقایسه با لیفان نیست ولی میخواستم معایبش رو هم بدونم.

  12. روزبه

    ۹ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من جک 1500 دارم تحویل آبان 1393.
    خودروی بدی نیست لااقل برای من که قبلا پرشیا داشتم. از اون خیلی بهتره.
    چندتا نکته:
    1. برای من سان روف داشت.
    2. بحث مهره سیبک درست است چند روز پیش برطبق فراخوان رفتم و عوض کردم.
    3. از جلوی داشبورد صدای آب می آید که به خاطر هوای داخل لوله های بخاری است
    4. موقع روشن کردن بعد از 5هزار کیلومتر دیسک و صفحه صدای عجیبی میدهد که بعد از چند ثانیه از بین میرود.
    5. نمایندگی و کارواش میروید مراقب لاستیک های داخل درب ها باشید برای من چندبار گم شد…!!!
    6. کارواش میروید بگوید روی سپرها با فشار آب نگیرند چراکه خودم دیدم قسمتی از رنگ سپر بر اثر فشار آب پریده است.
    7. رضایت از خودرو 75 از 100 باتوجه به قیمت در ایران
    8. قسمت تیونینگ خوده کارخانه دزد سر گردنه هستند…

    1. مجتبی

      ۱۰ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (29 ديدگاه)

      تا دیر نشده دستی را بفروش یک دونه اتومات بخر…………………….

      1. آرین

        ۱۴ اسفند ۱۳۹۳
        سوابق: (78 ديدگاه)

        به نظر من اتومات فقط برای کسانی که دائم در ترافیک رانندگی میکنن خیلی خوبه. اما معایبی هم داره: اتوماتها مصرفشون بیشتره، علی رغم موتور 1800، نهایتا همون سرعت و شتاب 1500 دستی رو دارن چون تلفات گیربکس اتومات زیاده. برای جلو گیری از داغ شدن روغن گیربکس اتومات فنشون زیاد روشن میشه. وزنشون بیشتره. تعمیرات گیربکسشون گرونتره. قیمت ماشین هم که گرونتره. آپشنهای اصلی (سان روف، کولر بخاری اتوماتیک و، رینگ آلمینومی و … ) روی هر دو مدل وجود داره.
        موفق باشید

  13. دادا

    ۹ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (593 ديدگاه)

    آقا روزبه خوش اومدی.شده تاحالا ازمن یه کلمه دروغ شنیدین که این دومیش باشه…بالاخره برطبق استدلال بچه های تعمیرگاه نمایندگی وقانع شدن خودم بابررسی کردن زیر ماشین بهمراه مسئول مربوطه ،سینی موتور نصب کردم وخیالم از سنگ ریزه ها راحتتر شد.چون بنده خاکی خیلی میرم.اما برای اطمینان بیشتر لازمه.هرچند طراحی دیاق، بحث سینی موتور تاحدودی منتفی میشه.اما کار ازمحکم کاری عیب نمیکنه.۱۷۰تومان…

  14. ذبیحیان

    ۹ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (116 ديدگاه)

    جناب علیرضا تقریبا مثل لیفان فرق زیادی نداره امکاناتشم نسبت به لیفان کم، اگه با لیفان حال نکردی من میگم سراغش نری.

    1. سعید

      ۱۰ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (124 ديدگاه)

      نظر…اقای ذبیحیان تعجب اوره اصلا جی5 با لیفان قابل قیاس نیست .و گواهشم اینه که کافیه اقا علیرضا یک سری به نمایندگیهای کرمان موتور بزنید و در انجا 100 تا لیفان از انواع مختلف ببینید که برای تعمیرات نقاط مختلف انها اوردند و از طرف دیگه حتی یک دونه جک هم برای تعمیر اساسی نیاوردند ………………اخه اقای ذبیحیان ای چه قیاسی هست که میکنی …………………

  15. کیانوش

    ۹ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام به همه جک دوستان من که عاشقش شدم میخوام یه اتو مات بخرم فقط باید این tu5 ال ایگس پژو پارس رو از ایران خودرو تا ۱۰ روز آینده تحویل بگیرم و بفروشم بعد جی ۵ بخرم ای خدا پس کی .. بچه ها یکم تعریف کنین ببینم دیگه …

  16. ذبیحیان

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (116 ديدگاه)

    از نظر سواری فرق زیادی با هم ندارن لیفان نسبت به جک زیاد به خاطر این شما تو نمایندگی لیفان زیادمیبینین من جک دستی رو با لیفان مقایسه میکنم، آلیاژ شاستی و بدنه، کارکرد موتور مصرف سوخت شتاب اولیه و ثانویه هندلینگ جنس داشبرد و رودری، جنس صندلی امکانات تقریبا مثل همدیگن تنها فرق زیادی که دارن تو طراحی پلت فرماشون.

  17. ehsan

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    دوستان خود کارشناس فنی نمایندگی اصفهان میگه :
    اگر سینی زیر موتور لازم داشت خود کارخانه میگذاشت پس حتما کارشناسی شده که نگذاشتن.
    بمن هم گفت نیازی نیست بزاری.
    هرروز دارم نسبت به جک علاقه مند تر میشم

  18. محمود

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (10 ديدگاه)

    با سلام
    ازبعضی افرادی که داشتن شنیدم مصرفسوختش بالاست چقدر صحت داره ؟
    بعد مصرفیک سال آیا بدنه به صدا در نمیاد؟
    خودرو صفررو نیازهست که لاستیکهاشو عوض کنم ؟ اگه بخوام عوض کنم چه لاستیکی بندازم؟

  19. ذبیحیان

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (116 ديدگاه)

    مصرف سوخت 1500 دستی داخل شهر 9 تا تو جاده متوسط سرعت 95 6.6 تا با سرعت بالا 7 تا مصرف اتومات مصلمن بالاست هم به خاطر گیربکس اتوماتیک و هم به خاطر موتور قدیمیش تقریبا مثل 405 باید باشه من نداشتم ولی اکثر دوستان تو این سایت تجربه هاشون رو بیان کردن حتی یکی از دوستان از مصرف صدی 19 تای ماشینش بسیار گله مند بود.

    1. امیر

      ۱۱ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام اقای ذبیحیان
      والا اینجور که شما صحبت میکنید احتمالا مامور مخفی یکی از شرکتای رقیب هستین یعنی چند صفحه رو خوندم هرکی هر حرفی زده شما ی چیزی گفتی انگار بیچاره ها از ایران خودرو خرید کردن .والا من شورولت کامارو 1978 دارم با وجود مصرف بالاش صدی 19 نسوزونده اینکه شما اینجوری میگی خیلی …. در هر حال موفق باشی .

  20. دادا

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (593 ديدگاه)

    آقا احسان تاچندروز پیش منم همین فکررو میکردم وقتی رو جک تعمیرگاه،زیر ماشین رو تماشا کردم با توضیحات بچه های تعمیرگاه واقعا به نتیجه رسیدم که بابا ببند وحرفهای رمانتیک نزن.که اگه میخواست کارخونه می بست،اگه احتیا ج نبود پس چرا جای پیچ داره وچهارتا سوراخ نازنین زیر ماشین جاخوش کرده.گویا فراموش کردیم اینجا ایرانه.واسه ی مردن هم پول میگیرن.بنده الان نزدیک دوماهه برای گرفتن یه تیغه برف کن اتومات موندم هی میگن سفارش دادیم بیارن.تیغه ی دستی گویا هست.بعد تا روزای اول ماشین اومد توبازار سرکله سینی هم پیدا شد.فکرنمیکنی اقایون کرمای کرمان موتوری سینی رو مونتاژ نکردن وآزاد میفروشن.اگه وسایل زیر موتور اینقدر راحت پیدا میشه پس چطوریه تیغه برف پاک کن که واجب تر بنوعی هست اونم تو فصل زمستان پیدا نمیشه اونم بعد سه ماه.برف پاکن سمت شاگرد من تقریبا بعد بیست روز بعد تحویل کمی مشکل خورده.درثانی سیلو من هنوز کیسه هوا وترمز ای بی اس نداره ،فقط جای خالی کیسه هوا دارم وچراغ خاموش ای بی اس.حتما کارشناس محترم اصفهانی شما میفرمایند چون احتیاج نبود وکارخونه لازم نبوده نصب نکرده.مخصوصا ترمز ای بی اس وهمچنین کیسه هوا چیزای لازم برا ماشین نیست!!؟؟به این کارشناس با تحصیلاتت حتما بگو یکی میگه برو کشکتو بسا.اینجا فقط فقط پول حرف اول میزنه نه خدا نه جون آدما…زنده باد خودم وخودتان

  21. محسن

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (10 ديدگاه)

    من جی5 اتوماتیک 20 روز پیش تحویل گرفتم ماشین قبلی من هم 405 بود

    مصرف سوخت به عوامل زیادی همچون نوع رانندگی، کیفیت بنزین ارتفاع از سطح دریا و… بستگی داره

    من در مشهد که شهری پر ترافیک است با شرایطی کاملا مساوی از نظر نوع رانندگی و ….
    با 405 صدی 11.5 الی 12 مصرف داشتم با جی5 در اولین تجربه صدی 10.7 مصرف کردم که با توجه به 23درصد سنگین تر بودن جک و اتو4 دنده بودن و دوره آبندی مصرف کاملا نرمال است. هنوز تجربه جاده نداشتم. در ضمن یادآور شوم طبق اعلام سایت ایران خودرو تندر دنده ای در شهر صدی 9 مصرف داره وتندر اتوماتیک صدی 11.1 با این احتساب جکی خیلی هم پرمصرف نیست.
    ولی یکی از ویژگیهای این ماشین اینه که باید قلق پدال دستتون بیاد وگرنه همیشه با دنده مرده شتاب میگیرید و هم مصرفتون زیاد خواهد شد هم احساس می کنید ماشین کم شتاب است. ولی پس از تمرین و مهارت در کار با پدال از رانندگی اتوماتیک لذت بیشتری خواهید برد.

  22. ali

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (8 ديدگاه)

    با سلام به همه دوستان
    بنده جک اتومات را از نمایندگی تحویل گرفتم و از انتخاب خودم راضی هستم نسبت به پولی که دادم ماشین خوبیه اگر میخواستم با 60 تومن انتخاب دیگری بکنم سراتو 2009 یا زانتیا 89 تمیز بود که از ماشین کارکرده خوشم نمیاد دوست دارم ماشین صفر باشد انصافا” این ماشین که تا حالا1000تا باش رفتم هیچ مشکلی نداشته است و مصرف سوخت نیز به نوع رانندگی بستگی دارد.

  23. ذبیحیان

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (116 ديدگاه)

    دوستان حتما سینی زیر موتور ببندین که واقعا یه قطعه بسیار ضروری هستش اگه تو هوای بارونی تو جاده خاکی رانندگی کنین موتور ماشین به شکل وحشت ناکی گلی میشه کرمان موتور تو این یه مورد واقعا خیانت کرده در ضمن این ماشتن حتما نیاز به مانیتور دنده عقب داره چون دنده عقب رفتن واقا خیلی سخت و دید عقب خیلی کم تو این یه مورد هم دزدی کرده اصلا دزدی تو کشور ما یه حرفه محصوب میشه.

  24. ali kia

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (89 ديدگاه)

    کسی میدونه چراغهای نوربالا چطوری رگلاژ میشه؟دو تا پیچ چهارسو پشت هرکدوم از چراغهای نور بالا و پایین پیدا کردم که پیچ مربوط به چراغهای نورپائین اونا رو بالا پائین میکنه(هرچند خودشون موتور دارن) ولی پیچ مربوط به چراغهای نوربالا اونا رو فقط به چپ و راست تنظیم میکنه و بالا پائین نمیبره!!!!!!!نوربالای من اینقده بالاست که راننده جلوییم اصلا متوجهش نمیشه چون نور از بالای سرش رد میشه!!!!

  25. فرید

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام به همه دوستان جک سوار، امیدوارم مثل من از رانندگی با ماشیناتون لذت ببرید، امروز ۱۲ اسفند دقیقا ۵ ماهه ماشین گرفتم(۱۲مهر دستی) کیلومتر تازه رسیده به 2400 !!!! آخه سرکار با سرویس میرم و فرصت پیش نیومد مسافرت برم، انشااله عید مثل ۲ سال قبل میرم جواهردشت، آقا یه سوال: من سرویس اولیه کیلومتر 1700 انجام دادم آیا برای من تعویض مهره سیبک واجبه؟ که دوستان میگن فراخوان دادن، یا بزارم واسه سرویس بعدی؟

  26. فرید

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (183 ديدگاه)

    باز ایمیل رو اشتباه وارد کردم سوابقم تو کامنت بالا شد یک دیدگاه!!!

  27. sunmartin

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1919 ديدگاه)

    سلام دادا جان لطفا جهت گفتگو وارد سایت دنده 6 شوید در آن محفل عده ای ویران خودرویی و سایه بانی با هجمه های شدید جک را کوبیده و افرادی بمانند بنده که طرفدار حق و حقانیت هستم را عوامل کرمان خودرو میدانند و با وهمت و افترا و ناسزا جهت برندهای بنجل و ناشناخته چینی تبلیغات گسترده ولی تو خالی انجام میدهند بنده دل خوشی از اجناس چینی ندارم اما انصافا شرکت jac با خودروهای جک J5 و S5 غوغایی در طراحی و زیبای همراه با آرامش و کیفیت قابل قبول بپا کرد که برای عده ای غیر قابل تحمل است .پیشرفت این صرکت آنقدر سریع است که بنده متصورم در آینده ای نچندان دور یکی از برندهای مطرح خودروسازی میشود

    1. سعید

      ۱۶ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (3 ديدگاه)

      رفیق عزیز نگران چی هستی شما از جکی جون حالشو ببر بذار اونا هم هر طور دوست دارن فکر کنند از سر دشمنی یا … اما اونچه که مسلمه اینه که جی ۵ چه دنده ای و چه اتومات با لگن های داخلی قابل قیاس نیستند من ابادان زندگی میکنم،هر ماشین خارجی که اراده کنی اینجا بواسطه منطقه ازاد بودنش هست ،اگر از روی انصاف قضاوت کنیم جک فقط با مدل های هم رده خودش از کیا و هیوندای قابل قیاسه ،بله ضعف هایی هم داره که قابل انکار نیست اما مربوط به نماینده ایرانی و زیاده خواهی و پول پرستی اونا و سادگی ما ایرانی ها برای چشم پوشی از حقوق قانونی خودمون میشه نه جک،همین خودرو توی برزیل ۵ سال. ۱۵۰ هزار کیلومتر گارانتی داره اگه ضعیف بود کدوم تولید کننده چنین گارانتی رو تقبل میکرد؟بزرگترین مشکل جک ضعف در خدمات گارانتی اونه که مقصر کرمان موتور است بعنوان مثال چرا وقتی روشن بودن فن و دور تند اون یه ضعفه که با نصب یه ترموستات اصلی رفع میشه نمایندگی این مشکل رو رفع نمیکنه میتونه حتی پول اونم از مشتری بگیره اما اونا براشون مهم نیست ،چند وقت پیش شرکت تویوتا بخاطر اینکه پدال ترمز به زیر پایی راننده گیر میکرد رسما از مشتریان عذر خواهی و فراخوان رفع مشکل داد،عزیزان دل مشکلی که قابل تشخیص میشه و رفع کردنش عین اب خوردنه تقصیر تولید کننده نیست مقصر کرمان موتوری است که بخاطر سود بیشتر سفارش قطعات ضعیف روی خودرو میده،اگه میدونستید اینها بخاطر سود بیشتر خودشون چطور به شرکت های چینی سفارش میدن اینطور در مورد برند قضاوت نمیکردید،و در نهایت اینکه ما ایرانی ها عادت داریم هر چیزی که خودمون داریم خوبه و هر چی نداریم بد،بجای ایرادهای بنی اسراییلی و عوامانه دنبال حق و حقوقمون باشیم تا کرمان موتور مطالبات مشتری ها رو جدی بگیره و خدمات مناسب به مشتریان ارائه بده ایراد از جک نیست جک در رده خودروهای ۶۰ میلیونی بازار فعلی کشور یکی از بهترین های کم رقیب است مشکل کرمان موتور و خدمات کارانتی و خدمات پس از فروشی است که تعهد داده اما انجام نمیده

  28. دادا

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (593 ديدگاه)

    سلام کاکا.کمربندا رو ببند که آمدم.نه بابا صبر کن این همه سال با دروغ زندگی کردیم اینم روش.وقتی آسا نمره منفی ش میشه فقط ۱۸.۵،دیگه چی انتظار داری.باورکن اگه ام جی رو تست میکردن این نمره بهش نمیدادن.ولی جک میشه ۴۸.کاری میشه کرد!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟.ولی امر شما لازم الاجرا س.اومدم.ولی فکرنکنم کاری بشه کرد.دروغ بدجوری اپیدمی شده.

    1. Ilyar

      ۱۳ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (509 ديدگاه)

      واقعا 18/5 بهش دادن! …این گروه بهمن معلومه میشه که دست های پشت پرده خیلی قوی داره!
      ویتارا و سراتو 16 نمره منفی و آسا 18 نمره منفی! ..یعنی کیفیتش تقریباً در حد این دو خودروست !…جل الخالق!

  29. نام شما (ضروری): سعید

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (124 ديدگاه)

    نظر…من این ماشینا 12 ماهه دارم و بسیار وبا پولی که دادم خیلی راضیم برای اطلاعات بیشتر میتونید با من تماس بگیرید تا اطلاعات دقیقی بهتون بدم
    ضمنا دوستان دیگه از زمانی که افرادی از دو لگن ساز داخلی ایران خودرو و سایپا این ماشین را بکوبند گذشته .چون استقبال ازش بسیار زیاده و دلیلش هم اینه که پس از گذشت یک سال انقدر زیاد شده که نیازی به تبلیغ نیست
    در این کشور کدام ماشین اتوماتیک …..بسیار زیبا….. و دارای امکاناتی مناسب را با 60 میلیون میدهند .
    فقط کافیه روش رانندگی با یک ماشین تپترونیک اتوماتیک را یاد بگیرید مثل همه ماشینها .
    این ماشین دارای موتور و گیریبوکس میتسوبیشی و دقیقا همونی که روی لنسر نصب هست هستش لذا از اقایونی که از خرید کردن این ماشین توسط مردم ناراحتند و این امر باعث شده فروش دو لگن ساز کم بشه که با توجه به انحصاری بودنش مردم را هموار مجبور مکنند این ماشینهای اشغال ایران خودرو و سایپا را بخرند
    اقایون جک جی 5 را به جرات میتوان گفت با توجه به قیمتش از همه ماشینهای داخلی و چینی و حتی جیلی و……بهترین انتخوابه
    امید وارم از ماشین زیبا و پر قدرتتون لذت ببرید

  30. میثم

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (5 ديدگاه)

    سلام خدمت دوستان
    پیشنهاد میشه شمعهارو با بوش ایریدیوم تعویض بفرمایید
    خودتون نتیجه رو میبینید واقعا محسوسه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا