صنعت خودروی کشورمان طی این سالها کاملاً تحت تأثیر برندهای چینی قرار داشته است. تا همین چند سال پیش شاهد مونتاژ خودروهای قابل قبولی همچون نیسان ماکسیما، هیوندای ورنا، آوانته و… بودیم اما هرچه پیشتر میرویم واردات و عرضه محصولات چینی را میبینیم که اکثر آنها نیز پس از مدتی به دلایل مختلف دیگر عرضه نشدهاند.
اما یکی از باسابقهترین برندهای چینی حاضر در کشور ما جک JAC است که با چندین خودروی مختلف توانسته طرفداران گوناگونی را به دست آورد. یکی از محصولات شناخته شده جک برای ما سدان J5 است که بین سالهای ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶ عرضه شد و ما در این نوشتار میخواهیم به بیان مشخصات، مزایا و معایب این خودرو به ویژه برای خریداران خودروهای کارکرده بپردازیم. پس حتماً با ما همراه باشید.
طراحی ظاهری جک J5
در بین سدان های متوسط بازار کشورمان، جک J5 یکی از هماهنگترین طراحیهای ظاهری را دارد. این خودرو توسط شرکت مشهور پینین فارینا طراحی شده و میتوان آن را زیبا دانست. در بخش جلو چراغهای کشیده و جلوپنجرهای هماهنگ دیده میشوند که اگرچه هیجانانگیز نیستند اما حداقل چشمها را اذیت نمیکنند. در پروفایل جانبی نیز خط شانه پر رنگی دیده میشود که از یکنواختی این بخش میکاهد. نمای عقب شاید بحثبرانگیزتر از سایر نقاط بدنه باشد اما علیرغم وجود برخی کاستیها هنوز هم میتوان آن را قابلقبول دانست. در کل باید گفت J5 یک سدان با ظاهر خوب نسبت به سایر خودروهایی است که طی این سالها در خیابانها دیدهایم.
طراحی داخلی جک J5
وقتی وارد کابین شوید طراحیای را خواهید دید که دنبالهروی بدنه است. بخش داخلی J5 از طراحی مدرنتری نسبت به تولیدات داخلی سود میبرد و از جمله ویژگیهای آن میتوان به فرمان و پشت آمپرهای اسپرت اشاره کرد. البته شاید طراحی ورودیهای هوای J5 سؤالبرانگیز باشد و از زیبایی کابین بکاهد ولی در کل نقص چندانی به طراحی این بخش وارد نیست هرچند که نمیتوان آن را برجسته و بهیادماندنی توصیف کرد. نقطهضعف اصلی J5 در این بخش به کیفیت متریال بکار رفته مربوط میشود که در درازمدت باعث به سر و صدا افتادن کابین خواهد شد.
جدای از این موارد فضای کافی برای چهار سرنشین وجود دارد و صندوق بار نیز نیازهای یک خانواده متوسط را رفع خواهد کرد. در مجموع طراحی و کیفیت کابین این سدان چینی برای خریداران قابلقبول به نظر میرسد هرچند در زمانهای که همه خودروها از برخی عناصر مدرن همچون نمایشگرهای بزرگ استفاده میکنند، نبود این ویژگی یک نقطهضعف به حساب میآید.
پیشرانه و گیربکس جک J5
این سدان چینی در ابتدا با پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری که قدرت ۱۱۱ اسب بخاری و گشتاور ۱۴۶ نیوتون متری داشت روانه بازار شد اما کرمان موتور بعدها عمده تمرکز خود را روی نسخه اتوماتیک J5 که پیشرانه قویتری هم دارد گذاشت. در دل نسخه اتوماتیک این خودرو پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری ساخت میتسوبیشی قرار میگیرد که خروجی ۱۴۰ اسبی و گشتاور ۱۶۵ نیوتون متری تولید میکند. این پیشرانه با گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک همکاری دارد.
پیشرانه J5 از نظر قدرت و گشتاور کمبود خاصی ندارد اما گیربکس ۴ سرعته آن نمیتواند انتظارات را برآورده کند و به همین خاطر شاهد افت شتاب گیری خودرو خواهید بود. نکته دیگر نیز به مصرف سوخت خودرو به ویژه در نسخههای اتوماتیک مربوط میشود که بالاتر از آن چیزی خواهد بود که تصور میکنید. در مجموع پیشرانه J5 را میتوان بادوام و خوب برشمرد هرچند عدم وجود گیربکس اتوماتیک بهروز و با تعداد دندههای بیشتر جزو معایب آن هستند. در جدول زیر مشخصات فنی نسخه اتوماتیک J5 خدمت شما عزیزان ارائه شده است:
حجم موتور (سیسی) | ۱۸۳۴ |
استاندارد آلایندگی | Euro IV (یورو ۴) |
حداکثر قدرت (HP/RPM) | ۱۴۰ اسب بخار در دور موتور ۶۵۰۰ دور در دقیقه |
حداکثر گشتاور (NM/RPM) | ۱۶۵ نیوتن متر در طیف دور موتوری ۵۰۰۰ دور در دقیقه |
جعبهدنده | ۴ سرعته اتوماتیک جلو، Tip Tronic |
سیستم فرمان | چرخ دنده شانهای (Rack & Pinion)، کمک هیدرولیکی |
سیستم ترمز | جلو دیسک دو جداره با قابلیت تهویه و خنک شونده، عقب دیسک – مجهز به ترمز ضد قفل (A.B.S) چهار کاناله (تمامی چرخها) – قابلیت توزیع هوشمند نیروی ترمزی بر حسب وزن و بار (E.B.D) |
سیستم تعلیق | جلو، فنر حلقوی با ستون مک فرسون – عقب فنر حلقوی و اتصال جناقی دوبل مستقل |
حجم مخزن سوخت (لیتر) | ۵۵ |
حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت) | ۱۷۵ |
سایز چرخها | مجهز به رینگ ۱۶ اینچ آلومینیومی |
طول خودرو (میلیمتر) | ۴۵۹۰ |
عرض خودرو (میلیمتر) | ۱۷۶۵ |
ارتفاع خودرو (میلیمتر) | ۱۴۶۵ |
فاصله دو محور (میلیمتر) | ۲۷۱۰ |
وزن خالص (کیلوگرم) | ۱۳۵۵ |
امکانات و تجهیزات جک J5
J5 در زمان معرفی اولیه که به حدود ۱۰ سال پیش بازمیگردد از امکانات قابل قبولی سود میبرد اما شاید فقدان برخی موارد همچون نمایشگر لمسی باعث شود این خودرو در مقابل رقبای بهروزتر خود کم بیاورد اما بااینحال هنوز هم J5 را از نظر تجهیزات و امکانات میتوان خودروی خوبی دانست. در ادامه تجهیزات و امکانات این خودرو ذکر شدهاند:
کیسه هوای راننده و سرنشین جلو |
صندلی جلو با قابلیت تنظیم در ۸ جهت |
تنظیم دستی پشتسری |
سیستم کنترل باد لاستیکها TPMS |
کنترل سیستم پخش روی غربیلک فرمان |
سیستم خنککننده روغن گیربکس اتوماتیک |
کمربند ایمنی سرنشینان جلو پیش کشنده |
کمربند ایمنی سرنشینان عقب |
کمربند ایمنی با تنظیم ارتفاع |
سیستم ضد سرقت |
قفل ایمنی کودک |
ترمز ABS و EBD |
چراغ مه شکن جلو و عقب |
چراغخطر لادری (چهار درب) |
رینگ اسپورت آلومینیومی |
چراغ جلو و عقب هالوژن |
شیشهبالابر جلو و عقب برقی |
آینه جانبی برقی |
صندلی و روکش فرمان چرمی |
سیستم رادیوپخش MP3/CD/USB با ۴ باند |
تنظیم نور صفحه کیلومتر |
آنتن شیشهای |
آینه جانبی دارای گرمکن |
تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو |
فرمان هیدرولیک با قابلیت تنظیم ارتفاع |
قیمت جک J5
همانگونه که گفته شد این خودرو از سال ۱۳۹۶ به بعد عرضه نمیشود و به همین خاطر نمیتوان نمونههای صفرکیلومتر آن را پیدا کرد؛ اما با گشتوگذار در میان آگهیهای موجود باید دانست برای خرید نسخه اتوماتیک J5 باید بودجهای حدود ۳۵۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان را بسته به مدل و کارکرد خودرو کنار بگذارید.
رقبای جک J5
این سدان چینی در بخشی از بازار قرار گرفته است که رقبای زیادی برای کسب سهم و جلب نظر خریداران رقابت میکنند. از جمله رقبای این خودرو میتوان به تندر ۹۰، دنا پلاس اتوماتیک، برلیانس H330، فاو بسترن b50، ام وی ام ۵۵۰ و… اشاره کرد. مقایسه مفصل این خودروها با یکدیگر در این نوشتار نمیگنجد اما بهطورکلی باید دانست خودروهای تولید داخل از مزیتهایی همچون بازار فروش دستدوم بهتر و فراوانی قطعات یدکی و خدمات برخوردار هستند درحالیکه محصولات چینی معمولاً با مشکل کمبود قطعات یدکی و افت قیمت دستوپنجه نرم میکنند. به همین خاطر بهتر است در خرید خودروی دستدوم به اولویتهای خود و اینکه تا چند سال خودرو را نگهداری خواهید کرد فکر کنید.
مزایا و معایب جک J5
همانطور که گفتیم از جمله مزایای این خودرو میتوان به طراحی خوب، پیشرانه بادوام و قوی، فضای کابین جادار برای خانوادههای کمجمعیت و ایمنی مناسب اشاره کرد. در مقابل جک J5 معایبی هم دارد که شامل متریال نه چندان باکیفیت کابین، گیربکس قدیمی و کند، مصرف سوخت نسبتاً بالا، کمبود قطعات و لوازمیدکی میشود.
نقاط قوت | نقاط ضعف |
طراحی ظاهری خوب | متریال بیکیفیت کابین |
پیشرانه بادوام و قوی | گیربکس قدیمی و کند |
فضای کابین جادار | مصرف سوخت بالا |
ایمنی مناسب | کمبود قطعات یدکی |
جمعبندی
جک J5 سدان را میتوان یکی از گزینههای خوب چند سال اخیر برای بازار داخلی دانست هرچند که این خودرو دیگر عرضه نمیشود. همین مشکل گریبان گیر اکثر خودروهای چینی در کشورمان است. این دسته از خودروها از همان ابتدای عرضه نیز به خاطر محدودیتهای شبکههای نمایندگی دارای مشکلاتی در زمینه تأمین قطعات و لوازمیدکی هستند و با قطع عرضه این مشکل حادتر نیز خواهد شد. نکته دیگر به افت قیمت و بازار فروش بدتر خودروهای چینی نسبت به خودروهای داخلی مربوط میشود و اگر به دنبال خرید J5 هستید حتماً باید به این نکات توجه داشته باشید. اگر خودروی خود را زود عوض میکنید و دنبال دردسرهای پیدا کردن قطعات یدکی نیستید شاید بهتر باشد نگاهی به خودروهای دیگر همچون تندر یا دنا داشته باشید.
توضیح: این مطلب به روزرسانی شده است.
sunmartin
۱۳ اسفند ۱۳۹۳دادا جان دلم ب ای کامنت های یکرنگ و صادقانه شما تنگ شده بود ایلیار هم کم پیدا شده ،درسته که ایران به مرکز تولید احناس چینی و بازار دوم چین مبدل شده اما در این آشفته بازار برند نوپایی مثل جک میاد و با طراحی چشمگیرش جک j5 ارائه میکنه که مورد استقبال برزیلی ها اکراینی ها و بخشی از استرالیا قرار میگره اتفاقا نظرم بلعکس آندسته از دوستانی هست که علامت ستاره بدند جک را زشت قلمداد کردن شما تابحال دقت کردید این ستاره به واقع زیباتر از آرم کانال 3 لیفان ،آرم مورچه له شده FAW بسترن (آسا) و علامت بی هویت و تقلیدی رنگین کمان جیلی هست (یاد جدول سودوکو می افتم) در این بین چری که اومده علامت تویوتا رو برعکس کرده و مدیران خودرو حتی اونم دیتکاری کردن و دوتا M و یه V داخل یه بیضی گزاشتن.. این امتیاز بنده ها مشخصا قابل قبول نیست چون به خودروی نیم قرن پیش پژو 405 و سمند بزک شده (دنا) امتیاز بالایی دادند حال آنکه جک که فقط در قسمت رنگ مشکل داشت افت پیدا کرده .؟؟ابن یک حرکت حساب شده برای تخریب جک 5 بود
ali
۱۳ اسفند ۱۳۹۳بر اساس گفته کارشناس نمایندگی, کرمان موتور بهشون اعلام کردن که به همه دارندگان خودرو پیشنهاد کنند شمع جی5اتومات باید عوض بشه با نوع سوزنی پایه کوتاه جون شمع استفاده شده روی این ماشین اصلا مناسب این ماشین نبوده وحتما باید تعویض بشه به علت مصرف زیاد ماشین و بوجود آمدن مشکل برای موتور با گذشت زمان.بازم دوستان تحقیق کنند و نتیجرو برای همه اعلام کنند
سعید
۱۴ اسفند ۱۳۹۳دوستان رده بندی قیمتی خودروها را در زیر ببینید و از خودرو خودتون لذت ببرید
ام وی ام ۱۱۰ باز هم نمره منفی کیفیت گرفت
تاریخ : سه شنبه ۱۳۹۳/۱۱/۲۸ | | نویسنده : کامبیز
در دی ماه سال جاری 99 درصد از حجم خودروهای تولید شده در داخل کشور مختص خودروهای سبک (سواری و وانت) و یک درصد نیز مربوط به خودروهای گروه سنگین (مسافری و باری) بوده است.
گروه سبک :
براساس این گزارش در این ماه شاهد روند صعودی تولید خودروهای سواری بودیم بطوریکه تعداد خودروهای ارزشیابی شده نسبت به ماه قبل 14.2 درصد افزایش یافت. سوزوکی گرند ویتارا محصول شرکت ایران خودرو خراسان، سراتو محصول شرکت سایپا و پارس تندر محصول شرکت پارس خودرو کمترین نمره منفی این ماه را از آن خود کرده اند.
در این ماه خودروهای سواری در 5 دسته قیمتی زیر 25 میلیون تومان، بین 25 تا 50 میلیون تومان، بین 50 تا 75 میلیون تومان، بین 75 تا 100میلیون تومان و بالای 100 میلیون تومان ارزیابی شده اند.
در دسته قیمتی خودروهای زیر 25 میلیون تومان 5 خودروی تیبا، سایپا 131X شرکت سایپا، سایپا 131X شرکت پارس خودرو، سایپا 132X و ام وی ام 110 مورد ارزیابی قرار گرفته اند که هر کدام به ترتیب 57.6، 77.1، 78.5، 80.0 و 83.0 نمره منفی را به خود اختصاص داده اند.
همچنین در گروه قیمتی بین 25 تا 50 میلیون تومان که بیشترین تعداد خودروهای مصرفی را شامل می شود شاهد ارزشیابی 16 خودرو بوده ایم و از بین آنها پارس تندر محصول شرکت پارس خودرو و تندر 90 اتوماتیک محصول گروه خودروسازی ایران خودرو هر دو با 20.5 نمره منفی به عنوان کیفی ترین خودرو شناخته شده اند.
پس از آن تندر 90 پارس خودرو و ایران خودرو و پژو 206SD به ترتیب با 20.6، 20.7 و 21.8 نمره منفی در رده های بعدی جدول ارزیابی کیفی قرار گرفته اند. گروه خودروهای بین 50 تا 75 میلیون تومان نیز شامل 5 خودرو جک 5J اتوماتیک با 44.7 نمره منفی ، ام وی ام 33X جدید با 45.3 نمره منفی، جک 5J معمولی با 47.1 نمره منفی، لیفان X60 با 50.0 نمره منفی و ولکس 30C با 59.4 نمره منفی می باشد که جک 5J اتوماتیک با کیفیت ترین خودرو این گروه معرفی شده است.
این در حالیست که در هر کدام از دسته های قیمتی بین 75 تا 100 میلیون تومان و بالای 100 میلیون تومان تنها یک خودرو مورد ارزیابی قرار گرفته است و لازم به ذکر است که خودروهای این دو گروه کمترین نمره منفی ارزیابی های این ماه را از آن خود کرده اند.
خودروی سراتو محصول شرکت سایپا در دسته قیمتی بین 75 تا 100 میلیون تومان در این ماه مورد ارزیابی قرار گرفته است و در این ارزیابی ها 16.9 نمره منفی کسب کرده است و از نظر کیفی در جایگاه دوم خودروهای دی ماه قرار گرفته است.
همچنین در دسته قیمتی بالای 100 میلیون تومان خودروی سوزوکی گرند ویتارا محصول شرکت ایران خودرو خراسان به چشم می خورد که 16.4 نمره منفی به عنوان با کیفیت ترین خودروی سواری این ماه معرفی شده است.
عیوب فنی و عملکردی:
عیوب فنی و عملکردی شامل کدهای 1 (فنربندی، تعلیق و فرمان)، 2 (موتور و انتقال قدرت)، 3 (ترمز) و 4 (تجهیزات الکتریکی) میباشد. عیوب تزئینات و مونتاژی شامل کدهای 5 (تزئینات) و 8 (صداهای غیرعادی) میباشد. عیوب بدنه شامل کدهای 6 (بدنه) و 9 (نفوذ آب) و عیوب رنگ هم کد 7 می باشد.
در دی ماه در هر 4 بخش عیوب فنی و عملکردی، تزئینات و مونتاژ، بدنه و رنگ به ترتیب شاهد بهبود کیفی 8.3، 3.2، 6.8 و 1.3 درصدی هستیم که از جمله عوامل اصلی در ایجاد این روند رو به بهبود می توان به تولید خودروهای با کیفیت این رده یعنی کیا سراتو، ام وی ام 33X جدید ، ام وی ام 315 جدید، تندر 90 اتوماتیک و همچنین روند رو به رشد خودروهای تیبا، پژو 405 و پژو پارس اشاره نمود.
همچنین در 4 بخش فوق به ترتیب سایپا X131 ، ام وی ام110 ، سایپا X132 و ولکس 30C بیشترین نمرات منفی را کسب نمودند.
تعداد ایرادات مهم و اساسی نسبت به ماه قبل دستخوش تغییری نگردید. در نهایت میانگین نمره منفی خودروهای گروه سواری 4.8 درصد بهبود یافت، که عمدتا مربوط به روند رو به رشد خودروهای تیبا و پژو 405 و پارس می باشد.
تغییرات کیفیت خودروهای سواری:
در دی ماه بیشترین بهبود کیفیت مربوط به خودروهای تیبا، پژو 405 خراسان و پژو 206 SD بوده است. همچنین تیبا 2، ام وی ام 530 و ولکس 30C نیز بیشترین تنزل کیفی را تجربه کرده اند.
دادا
۱۴ اسفند ۱۳۹۳سعیدجان من خودم وبا چشمای خودم دیدم.نوشته بود آسا اوله بعد جک اتومات.حالا عوض شده جالبه.البته برای من یکی اصلا مهم نیست سفید سیاهی یه …لب آب معلوم میشه که فعلا معلوم شده چیه.دوستان متوجه شدن کدوم ضرب المثل رو میگم
دادا
۱۴ اسفند ۱۳۹۳سن مارتین ممنونم .صداقت وراستی زندگی رو زیبا میکنه اما تو این جامعه خیلی ازنظر ظاهری عقب می افتی… بنده به پیشنهاد دوستی از اولین روزای تحویل ماشین شمع ایریدیوم رو نصب کردم اما زیاد فرق محسوسی نکرد.ولی مقدار کارکردش تا ۱۶۰ هزار هستش،لااقل یه فایده داره هرلحظه شمع رو عوض نمیکنی…دوستان مصرف بیرون شهر خوبه اما داخل شهر کمی اذیت میکنه …ولی راحتی رانندگی اتوماتش آدم رو قانع میکنه که فعلا دعای منفی نکنه.متوجه اید که…شاد باشید
محسن
۱۴ اسفند ۱۳۹۳سلام
امروز برای مشکل فن دور تند به نمایندگی 2006 مشهد مراجعه کردم.
که فقط با یک تنظیم ترموستات کاملا حل شد.
قبلا آمپر دمای موتور وسط قرار می گرفت الان بعد از تنظیم کمی پایینتر از قبل (پایینتر از وسط) قرار می گیره و فن دور کند هم گاهی روشن میشه.
در مورد تعویض شمع هم سوال کردم که تعویض شمع را تایید نکردند بنظر من این جو تعویض شمع فقط به نفع وارد کننده این نوع شمع است.
مسعود
۱۴ اسفند ۱۳۹۳دوستان من یه ماهی هست که جک اتومات گرفتم با 1000 تا کارکرد.از همه چیز بسیار راضی هستم به جز کمک هاش.کمک هام خیلی خشک هستن و به فکرم یه کاری واسش بکنم.میدونم واسه هندلینگ و این صحبتها و اسپرت بودن و … خشکه.فقط میخام بدونم کسی راجع به این مورد کاری نکرده؟تجربه؟
علی
۲۳ اسفند ۱۳۹۳عچله نکن بعد از 4000 تا مال من خیلی کوبشش کم شده
فرشاد
۲۸ اسفند ۱۳۹۳عزیزان توجه کنندچون کمکها نو میباشد هنوز روان نیست پس از 4000کیلومتر کار کرد خوب میشود در ضمن باد لاستیک های عقب را روی 28 تنظیم کنید وجلورا روی 30تنظیم کنید کوبش 50درصد کمتر میشه. موفق باشید
masterkey
۱۴ اسفند ۱۳۹۳با سلام خدمت همه عزیزان. من سابق ماشینهای مختلفی از تولید داخل رو داشتم. بد یا خوب باهاش کنار میومدم. تا زمانی که تویوتا کریسیدا مدل 1992 خریدم و به شدت ازش راضی بودم.به جرات میگم توی 5 سالی که داشتم فقط روغن و بنزین و در نهایت به دلیل مصرف بالا فروختم و مزدا 323 خریدم. این ماشین هم فوق العاده بود. هیچ وقت پام به تعمیرگاه باز نشد و البته مصرف فوق العاده پایین. و تقریبا 4 سال ازش لذت بردم.همه چیز خوب بود تا زمانی که من جک5 رو برای اولین بار دیدم و نه یک دل. صد دل عاشق ظاهر فوق العادش شدم و تو سایت های مختلف من جمله همین سایت تحقیقات زیادی کردم و تقریبا همه کامنتهای دوستان رو خوندم و در نهایت برای خرید اقدام کردم. فکر میکنم تا آخر اسفند تحویل بگیرم. امیدوارم از این انتخاب پشیمون نشم
ذبیحیان
۱۴ اسفند ۱۳۹۳بعد از تحویل نظرتون رو بیان کنین و با ماشین های قبلینون مقایسش کنین ممنون میشیم.
نام شما (ضروری): محمود
۱۴ اسفند ۱۳۹۳نظر…با سلام من 20/8/93اتومات تحویل گرفتم تحویل مهر بودم ماشین قبلیم وی هشت بود به نسبت به ماشین قبلیم شتاب اولییه کمتری داره ول تو جاده با 206بیشتر از 130تا نمی رفتم ولی با جک 180 تا رفتم سرعت معلومیم 140تا است بدون ترس می شه رانندگی لوکس وراحتی رو تجربه کنی چند روز پیش رفتم بوشهر تو اتوبانها خیلی راحته ولی تو سربالائی ها یه کم اذیت شدم مجبور شدم با دستی برم تو این چهار ماه چند عیب که به نظرم اومد نداشتن سینی زیر موتور سیستم پخشش خیلی جالب نیست تو سر بالائی ها اگه توقف کنی و از دنده pاستفاده کنی تو تعویضش کمی اذیت میشی یه مشکل دیگه که قبلا نداشتم تا پلیس می بینتت جریمت می کنه اونم به خاطر ظاهر ماشینه به خاطر 97کیلومتر سرعت چهل تومن جریمه شدم از یه کامیون که تو سربلائی ایستاده بود با 40کلیومتر جریمه شدم پلیس می گفت سرعت 20تا زیاد بوده خلاصه حواستون باشه ….
ذبیحیان
۱۴ اسفند ۱۳۹۳شاید اگه کمک های ماکسیما بندازین ماشین از حالت خشکی در بیاد چون تو یه تایپیک میخوندم یکی رو ام وی ام 530 این کار رو انجام داده بود حالا دقیق نمیدونم روی جکم شدنیه یا نه!!!؟؟؟
ذبیحیان
۱۵ اسفند ۱۳۹۳امروز تهران بودم جک زیاد دیدم تقریبا تو هر خیابون یکی بود کرمان موتور تو عرض 2 سال خوب تونسته فروش رو افزایش بده اگه با این روال پیش بره خیلی بهتر خواهد بود ولی باید آپشناشو زیاد کنه مخصوصا مانیتور رو حتما باید ببنده.
محمد
۱۵ اسفند ۱۳۹۳سلام بچه ها خواهشا راهنماییم کنید فرمون ماشینم هنگام چپ و راست کردن تق تق می کنه البته از فرمون تا پدال این تق تق حس میشه نمایندگی اهواز و تهران درست راهنماییم 1500 دستی اهواز تورو خدا اگه کسی میدونه اطلاع رسانی کنید مرسی از همه
علیرضا
۱۷ اسفند ۱۳۹۳سلام، دوست عزیز چک کنید ببینید احیانا کفی زیرپایی راننده به سمت بالا حرکت نکرده است. چون با حرکت به سمت بالای کفی زیر پا که هر چنر روز تکرار می شود، لاستیک آن به میل فرمان گیر کرده و به هنگام چرخش فرمان صدا میدهد. متاسفانه میل فرمان در زیر داشبورد محافظ ندارد.
موفق باشید
محمد
۱۵ اسفند ۱۳۹۳یعنی جعبه فرمون مشکل داره طبق خیلی رو مخ بقرآن
اكبر اكبري
۱۵ اسفند ۱۳۹۳سلام علیکم ایراد ماشین شما ( محمد) از پیچ زیر طبق هست وتا دیر نشده است در نمایندگی پیچ ها را تعویض و حتما دو مهره کن تا دیگر شل نشوند من تابستان با این مشکل برخورد کردم و با بازدید نماینده اصلی کارخانه جک مشکل حل شد موفق باشید
اكبر اكبري
۱۵ اسفند ۱۳۹۳پیچ زیر طبق که در کارخانه نصب شده بود به علت ضعیف بودن بعد از مدتی شل شد ولی بخاطر خاری که داشت نیوفتاده بود و به خاطر لقی ان محل اتصال را گشاد کرده بود که مجبور به تعویض کل طبق شدند و برای این کار نماینده کارخانه امد و از نزدیک بازرسی کرد و بعداز این مورد در همه خودروها در سرویس اولیه پیچ مورد دار را تعویض میکنند تا خرج بیشتری نکنند .
به امید اینکه هیچ گاه از این موارد نداشته باشیم
علی
۱۵ اسفند ۱۳۹۳با عرض سلام خدمت دوستان عزیز و گرامی.بنده اهل بوشهر هستم و دبیر که علاقه خاصی با ماشین بازی دارم.بندر بوشهر یکی از بنادر مهم در امر واردات انواع خودروست و بنده هم اغلب ماشینها رو سوار شدم و تجربه رانندگیشون را دارم.دوستان عزیز باید اطلاعاتی رو که در سایتها قرار میدهند بر اساس واقعیت باشه زیرا افراد زیادی جهت بدست آوردن اطلاعات به سایتها رجوع می.کنند.دوستان ارجمند حالا که بحث و بررسی جک جی ۵ پیش اومده من هم اطلاعات خودم را بیان میکنم.جک j5 از لحاظ زیبایی در کل ماشین زیباییست که اغلب نظر مثبت در این مورد دارند هرچند زیبا شناختی امری نسبی ست و نظرات متفاوت است.خودروی جاداریست هرچند که اگه دقت بفرمایید از حجم صندوق عقب کم کرده و داخل ماشین رو جا دار کرده اند که این امر برای خانواده ایرانی هنگام مسافرتها خوشایند نیست.کیفیت متریال داخلی بد نیست هرچند که زیاد خوب هم نیست.چیمان ادوات داخلی خوبه و در دسترس.اما به لحاظ فنی:ابتدا دنده ای:خیلی از دوستان گفته اند که شتاب مناسبی ندارد و در سربالایی کشش خوبی ندارد.خدمت شما عزیزان عرض کنم که حجم موتور این ماشین ۱۵۰۰سی سی ست با وزن حدود ۱۳۰۰ کیلو گرم. با این حال هم شتاب نسبتاخوب و هم کشش خوبی در سربالییها داره.چیزی در حد ۴۰۵tu5 که اغلب دارندگان ۴۰۵از این موضوع راضیند. جی ۵ از از نظر هندلینگ بسیار عالیست ودر این مورد شک نکنید.احساس میکنم این ماشین از نظر موتوری بی این زودیها تو خرج نیفتد.دوستان گرامی که قصد خریدن این خودرو را دارند عرض کنم که این ماشین از لحاظ موتوری در حد پارس tu5 هستش و نه بیشتر.
محمد
۱۵ اسفند ۱۳۹۳آقای اکبری سلام
ممنون از راهنماییتون واقعا لطف کردین ایشالا فردا برم نمایندگی بهشون بگم ببینم میتونن کاری واسم انجام بدن یا نه اگه نشد بدمش بیرون واسم انجام بدم یا از اهواز بیام جاده مخصوص تهران
بازم تشکر آقای اکبری فردا اگه رفتم اطلاع رسانی میکنم
میثم
۱۵ اسفند ۱۳۹۳کسانی که اهل خوشکل کاری ماشین هستند تو سایت زنون مارکت می تونن دی لایت هایی برای جک پیدا کنن من خودم خیلی دنبالش بودم تازه پیداش کردم گفتم شاید یه نفر دیگه هم دنبالش بوده
محمد
۱۵ اسفند ۱۳۹۳اقای اکبری کدوم نمایندگی رفتی
اكبر اكبري
۱۵ اسفند ۱۳۹۳سلام نمایندگی بادران گستر جاده دماوند ابتدای رسالت
اقای شمسایی البته سه روز طول کشید تا طبق رسید چون فرمان ماشین دچار اشکال شده بود
بی تَرس
۱۵ اسفند ۱۳۹۳نظرتون چیهhttp://www.bama.ir/car/details-2-2195230/1392-jac-j5-1.5-for-sale. من۲۲۰۰۰کیلومتر کارکرد
اکبر اکبری
۱۵ اسفند ۱۳۹۳سلام دوباره آیا کسی تا بحال تیغه برف پاک کن خریده و از کجا
ابراهیم
۱۷ اسفند ۱۳۹۳سلام بر دوستان.
یک سوالی دارم ، ممنون میشم افرادی که جی5 اتومات دارند راهنمایی کنند.
تازه ماشین رو گرفتم و حدود هزار تا باهاش رفتم، داخل شهر مصرف سوختش بین 14 تا 15 هست.
به نظرم خیلی زیاده، میخوام ببینم برای بقیه هم همینطوره یا اینکه ماشین من ایراد داره.
پیشاپیش ممنون از راهنمایی دوستان.
مجتبی
۱۷ اسفند ۱۳۹۳بعرضتون برسونم جک اتومات تو بازار 3 میلیون گرونتر شده و در حال حاضر 62 م میباشد ………………………ارزش ماشینتون را بدونید
محسن
۱۷ اسفند ۱۳۹۳اقا مجتبی من با مونیتور و دوربین عقب و لاستیک هانکوک با 2000 کارکرد میدم 66 م چرا تو سر سرمایت میزنی
احمد
۱۷ اسفند ۱۳۹۳من این ماشین را تازه تحویل گرفتم و فکر نمیکردم با این پول بتونم چنین ماشینی را بخرم .
خیلی راضیم .
فقط کمی تو دست اندازها میکوبه دوستایی که داشتن میشه بگید با چه ترفندی میتونم کمش کنم
اخه خیلی دوسش دارم هر کس میشینه توش باورش نمیشه این ماشین 60 م هست
سعید
۱۶ مهر ۱۳۹۴لاستیک یوکوهاما لاستیک نرم و مناسبیه و توی نرمی ماشین خیلی موثره
مصطفی
۱۷ اسفند ۱۳۹۳باتوجه به قیمت بهترین انتخابه
اصغر بهرامی
۱۷ اسفند ۱۳۹۳سلام دوستان . بی انصاف نباشید.یکم منصفانه فکر کنید واقعا از خیلی ماشینا بهتره…
کوبش و ضربه زدنش اذیتم میکرد که به پیشنهاد دوستم که نشستم توی ماشینش و تستش کردم از این بالشتکای ضربه گیر خریدم. الان کاملا راضیم. مدل اصلیش شیشه ای رنگه و made in brazil روش حک شده. توی سایت اصلیشم سریالشو تست کردم فهمیدم اصلیه.[…حذف موارد تبلیغاتی…]
کسانی که با ااین پول ماشین توقع سواری مرسدس رو دارن سخت در اشتباه هستن. به اندازه خودش ماشینه خوبیه.
reza
۱۸ اسفند ۱۳۹۳اصغر جان این بالشتکهارو از کجا و چند خریدید لطفا بیشتر راهنمایی فرمایید
یه پسر
۱۸ اسفند ۱۳۹۳سوال
مصرف جی 5 چی جوری هاس ؟
من تو یه کامنت تو یه سایت خودرو بانک خوندم که تا صدی 18 لیتر می سوزونه :)
چون قصد خرید 1500 دستیشو دارم و بین اینو لیفان 620 مردد ام لطفا اگه تجربه دارید راهنمایی کنید
منصور
۲۰ اسفند ۱۳۹۳سلام. من دستی دارم. ۲۵۰۰ تا کار کرده. تو شهر ۹/۵ تا ۱۰ و تو جاده ۶/۵ می سوزونه.
محسن
۱۸ اسفند ۱۳۹۳بابت سوال اولت که باید قه قه خندید من اتوماتش را دارم توشهر حداکثر صدی 10 و در جاده 8 تا 5/8
این دو قابل قیاس نیستند البته اگه اتومات جی 5 رابگیری چه بهتر .
ضمنا اصلا لیفان از هر مدلیش را نگیر وتو خودروهای چینی جی 5 اتومات بهترین انتخوابه.
تو هر نمایندگی که بری 10 تا لیفان خراب مشتریها اوردن و یک دونه جک را نمیبینی ؟
ذبیحیان
۱۸ اسفند ۱۳۹۳والا عرضم خدمت شما من این ماشینو سه ماه داشتم شیک و فانتزی هست ولی یه مقدار خشک یعنی اینطور بگم سنگ و دست اندازهای بسیار ریز اسفالت رو معلوم میکنه و ماشین چالاک و تیزی نیست در حالی که الان mvm x33 خریدم اینم مثل جک خشک ولی تیز و چابک در حالی که x33 شاستی بلند و جک سواری حالا اتوماتشو که میگن تنبل ببین چیه قصد تخریب هیچ ماشینی رو ندارم اصلا هر چی باشه از ماشین های ایران خودرو و سایپا خیلی بهتره.
محمد
۱۹ اسفند ۱۳۹۳سلام اگه بخوایم جی ۵رو با ۲۰۶ مقایسه کنیم کدوم بهتر وچرا