صنعت خودروی کشورمان طی این سالها کاملاً تحت تأثیر برندهای چینی قرار داشته است. تا همین چند سال پیش شاهد مونتاژ خودروهای قابل قبولی همچون نیسان ماکسیما، هیوندای ورنا، آوانته و… بودیم اما هرچه پیشتر میرویم واردات و عرضه محصولات چینی را میبینیم که اکثر آنها نیز پس از مدتی به دلایل مختلف دیگر عرضه نشدهاند.
اما یکی از باسابقهترین برندهای چینی حاضر در کشور ما جک JAC است که با چندین خودروی مختلف توانسته طرفداران گوناگونی را به دست آورد. یکی از محصولات شناخته شده جک برای ما سدان J5 است که بین سالهای ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶ عرضه شد و ما در این نوشتار میخواهیم به بیان مشخصات، مزایا و معایب این خودرو به ویژه برای خریداران خودروهای کارکرده بپردازیم. پس حتماً با ما همراه باشید.
طراحی ظاهری جک J5
در بین سدان های متوسط بازار کشورمان، جک J5 یکی از هماهنگترین طراحیهای ظاهری را دارد. این خودرو توسط شرکت مشهور پینین فارینا طراحی شده و میتوان آن را زیبا دانست. در بخش جلو چراغهای کشیده و جلوپنجرهای هماهنگ دیده میشوند که اگرچه هیجانانگیز نیستند اما حداقل چشمها را اذیت نمیکنند. در پروفایل جانبی نیز خط شانه پر رنگی دیده میشود که از یکنواختی این بخش میکاهد. نمای عقب شاید بحثبرانگیزتر از سایر نقاط بدنه باشد اما علیرغم وجود برخی کاستیها هنوز هم میتوان آن را قابلقبول دانست. در کل باید گفت J5 یک سدان با ظاهر خوب نسبت به سایر خودروهایی است که طی این سالها در خیابانها دیدهایم.
طراحی داخلی جک J5
وقتی وارد کابین شوید طراحیای را خواهید دید که دنبالهروی بدنه است. بخش داخلی J5 از طراحی مدرنتری نسبت به تولیدات داخلی سود میبرد و از جمله ویژگیهای آن میتوان به فرمان و پشت آمپرهای اسپرت اشاره کرد. البته شاید طراحی ورودیهای هوای J5 سؤالبرانگیز باشد و از زیبایی کابین بکاهد ولی در کل نقص چندانی به طراحی این بخش وارد نیست هرچند که نمیتوان آن را برجسته و بهیادماندنی توصیف کرد. نقطهضعف اصلی J5 در این بخش به کیفیت متریال بکار رفته مربوط میشود که در درازمدت باعث به سر و صدا افتادن کابین خواهد شد.
جدای از این موارد فضای کافی برای چهار سرنشین وجود دارد و صندوق بار نیز نیازهای یک خانواده متوسط را رفع خواهد کرد. در مجموع طراحی و کیفیت کابین این سدان چینی برای خریداران قابلقبول به نظر میرسد هرچند در زمانهای که همه خودروها از برخی عناصر مدرن همچون نمایشگرهای بزرگ استفاده میکنند، نبود این ویژگی یک نقطهضعف به حساب میآید.
پیشرانه و گیربکس جک J5
این سدان چینی در ابتدا با پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری که قدرت ۱۱۱ اسب بخاری و گشتاور ۱۴۶ نیوتون متری داشت روانه بازار شد اما کرمان موتور بعدها عمده تمرکز خود را روی نسخه اتوماتیک J5 که پیشرانه قویتری هم دارد گذاشت. در دل نسخه اتوماتیک این خودرو پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری ساخت میتسوبیشی قرار میگیرد که خروجی ۱۴۰ اسبی و گشتاور ۱۶۵ نیوتون متری تولید میکند. این پیشرانه با گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک همکاری دارد.
پیشرانه J5 از نظر قدرت و گشتاور کمبود خاصی ندارد اما گیربکس ۴ سرعته آن نمیتواند انتظارات را برآورده کند و به همین خاطر شاهد افت شتاب گیری خودرو خواهید بود. نکته دیگر نیز به مصرف سوخت خودرو به ویژه در نسخههای اتوماتیک مربوط میشود که بالاتر از آن چیزی خواهد بود که تصور میکنید. در مجموع پیشرانه J5 را میتوان بادوام و خوب برشمرد هرچند عدم وجود گیربکس اتوماتیک بهروز و با تعداد دندههای بیشتر جزو معایب آن هستند. در جدول زیر مشخصات فنی نسخه اتوماتیک J5 خدمت شما عزیزان ارائه شده است:
حجم موتور (سیسی) | ۱۸۳۴ |
استاندارد آلایندگی | Euro IV (یورو ۴) |
حداکثر قدرت (HP/RPM) | ۱۴۰ اسب بخار در دور موتور ۶۵۰۰ دور در دقیقه |
حداکثر گشتاور (NM/RPM) | ۱۶۵ نیوتن متر در طیف دور موتوری ۵۰۰۰ دور در دقیقه |
جعبهدنده | ۴ سرعته اتوماتیک جلو، Tip Tronic |
سیستم فرمان | چرخ دنده شانهای (Rack & Pinion)، کمک هیدرولیکی |
سیستم ترمز | جلو دیسک دو جداره با قابلیت تهویه و خنک شونده، عقب دیسک – مجهز به ترمز ضد قفل (A.B.S) چهار کاناله (تمامی چرخها) – قابلیت توزیع هوشمند نیروی ترمزی بر حسب وزن و بار (E.B.D) |
سیستم تعلیق | جلو، فنر حلقوی با ستون مک فرسون – عقب فنر حلقوی و اتصال جناقی دوبل مستقل |
حجم مخزن سوخت (لیتر) | ۵۵ |
حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت) | ۱۷۵ |
سایز چرخها | مجهز به رینگ ۱۶ اینچ آلومینیومی |
طول خودرو (میلیمتر) | ۴۵۹۰ |
عرض خودرو (میلیمتر) | ۱۷۶۵ |
ارتفاع خودرو (میلیمتر) | ۱۴۶۵ |
فاصله دو محور (میلیمتر) | ۲۷۱۰ |
وزن خالص (کیلوگرم) | ۱۳۵۵ |
امکانات و تجهیزات جک J5
J5 در زمان معرفی اولیه که به حدود ۱۰ سال پیش بازمیگردد از امکانات قابل قبولی سود میبرد اما شاید فقدان برخی موارد همچون نمایشگر لمسی باعث شود این خودرو در مقابل رقبای بهروزتر خود کم بیاورد اما بااینحال هنوز هم J5 را از نظر تجهیزات و امکانات میتوان خودروی خوبی دانست. در ادامه تجهیزات و امکانات این خودرو ذکر شدهاند:
کیسه هوای راننده و سرنشین جلو |
صندلی جلو با قابلیت تنظیم در ۸ جهت |
تنظیم دستی پشتسری |
سیستم کنترل باد لاستیکها TPMS |
کنترل سیستم پخش روی غربیلک فرمان |
سیستم خنککننده روغن گیربکس اتوماتیک |
کمربند ایمنی سرنشینان جلو پیش کشنده |
کمربند ایمنی سرنشینان عقب |
کمربند ایمنی با تنظیم ارتفاع |
سیستم ضد سرقت |
قفل ایمنی کودک |
ترمز ABS و EBD |
چراغ مه شکن جلو و عقب |
چراغخطر لادری (چهار درب) |
رینگ اسپورت آلومینیومی |
چراغ جلو و عقب هالوژن |
شیشهبالابر جلو و عقب برقی |
آینه جانبی برقی |
صندلی و روکش فرمان چرمی |
سیستم رادیوپخش MP3/CD/USB با ۴ باند |
تنظیم نور صفحه کیلومتر |
آنتن شیشهای |
آینه جانبی دارای گرمکن |
تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو |
فرمان هیدرولیک با قابلیت تنظیم ارتفاع |
قیمت جک J5
همانگونه که گفته شد این خودرو از سال ۱۳۹۶ به بعد عرضه نمیشود و به همین خاطر نمیتوان نمونههای صفرکیلومتر آن را پیدا کرد؛ اما با گشتوگذار در میان آگهیهای موجود باید دانست برای خرید نسخه اتوماتیک J5 باید بودجهای حدود ۳۵۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان را بسته به مدل و کارکرد خودرو کنار بگذارید.
رقبای جک J5
این سدان چینی در بخشی از بازار قرار گرفته است که رقبای زیادی برای کسب سهم و جلب نظر خریداران رقابت میکنند. از جمله رقبای این خودرو میتوان به تندر ۹۰، دنا پلاس اتوماتیک، برلیانس H330، فاو بسترن b50، ام وی ام ۵۵۰ و… اشاره کرد. مقایسه مفصل این خودروها با یکدیگر در این نوشتار نمیگنجد اما بهطورکلی باید دانست خودروهای تولید داخل از مزیتهایی همچون بازار فروش دستدوم بهتر و فراوانی قطعات یدکی و خدمات برخوردار هستند درحالیکه محصولات چینی معمولاً با مشکل کمبود قطعات یدکی و افت قیمت دستوپنجه نرم میکنند. به همین خاطر بهتر است در خرید خودروی دستدوم به اولویتهای خود و اینکه تا چند سال خودرو را نگهداری خواهید کرد فکر کنید.
مزایا و معایب جک J5
همانطور که گفتیم از جمله مزایای این خودرو میتوان به طراحی خوب، پیشرانه بادوام و قوی، فضای کابین جادار برای خانوادههای کمجمعیت و ایمنی مناسب اشاره کرد. در مقابل جک J5 معایبی هم دارد که شامل متریال نه چندان باکیفیت کابین، گیربکس قدیمی و کند، مصرف سوخت نسبتاً بالا، کمبود قطعات و لوازمیدکی میشود.
نقاط قوت | نقاط ضعف |
طراحی ظاهری خوب | متریال بیکیفیت کابین |
پیشرانه بادوام و قوی | گیربکس قدیمی و کند |
فضای کابین جادار | مصرف سوخت بالا |
ایمنی مناسب | کمبود قطعات یدکی |
جمعبندی
جک J5 سدان را میتوان یکی از گزینههای خوب چند سال اخیر برای بازار داخلی دانست هرچند که این خودرو دیگر عرضه نمیشود. همین مشکل گریبان گیر اکثر خودروهای چینی در کشورمان است. این دسته از خودروها از همان ابتدای عرضه نیز به خاطر محدودیتهای شبکههای نمایندگی دارای مشکلاتی در زمینه تأمین قطعات و لوازمیدکی هستند و با قطع عرضه این مشکل حادتر نیز خواهد شد. نکته دیگر به افت قیمت و بازار فروش بدتر خودروهای چینی نسبت به خودروهای داخلی مربوط میشود و اگر به دنبال خرید J5 هستید حتماً باید به این نکات توجه داشته باشید. اگر خودروی خود را زود عوض میکنید و دنبال دردسرهای پیدا کردن قطعات یدکی نیستید شاید بهتر باشد نگاهی به خودروهای دیگر همچون تندر یا دنا داشته باشید.
توضیح: این مطلب به روزرسانی شده است.
محمد
۱۹ اسفند ۱۳۹۳خیلی دوست دارم جی۵ دنده ای بگیرم اما می ترسم ۱-قطه اش خراب بشه وهزینه اش بالا باشه ۲_بعداز ۲سال بیفته توی خرج _خواهشن راهنمای کنید کسانی که خیلی وقته این ماشین رودارن
اصغر بهرامی
۱۹ اسفند ۱۳۹۳سلام آقا رضا. قیمتش 690000 تومان بود ، الان نزدیک 2 ماهه تو فکرش بودم.زورم میومد اینقد پول بدم،[…حذف موارد تبلیغاتی…]چهارتالاستیکه جنسش شیشه ای هست . میزاری لای فنر. نرم و بیصدا میشه ماشین. ضربه های جاده رو میگیره. دیگه چاله و خرابی آسفالت آزارم نمیده.در کل راضیم. حالا که نصبش کردم با هودم میگم اگه 800000 تومنم بود میخریدمش. شماره سریالم داره که میره توی سایتش وارد میکنی گارانتیش فعال میشه.ساخت برزیله.
یه مسئله دیگه :
ماشینم صبحای زود که روشنش میکنم تا دوسه دقیقه خیلی بد کار میکنه بعدش درست میشه .از دوستان کسی میتونه راهنماییم کنه؟ که مهمه یا نه>؟
امین نقی زاده
۱۹ اسفند ۱۳۹۳بعضی از دوستان گفته بودن از سقف ماشین آب به داخل خودرو چکه می کنه!!! مدرکی هم رو نکردن!! تحقیق کردم فهمیدم کلا دروغ میگن . تمام خودروهای کرمان موتور تست آب رو باید رد بشن. تو این تست آب با فشار بالا به قسمت های مختلف خودرو حتی زیر ماشین پاشیده می شه تا بفهمن آب چکه می کنه یا نه!! اگر این طور بشه خودرو از چرخه تولید خارج و برای رفع نقص بررسی می شه.
ذبیحیان
۱۹ اسفند ۱۳۹۳مقایسه 206 تیپ 5 با جک 1500:
از نظر طراحی ظاهری هر دو خودرو زیبا و دلچسب هستند ولی جک چهره جدید تر و به روز تری داره از نظر ابعاد و راحتی مسافرت جک خیلی بهتره فضای داخل کابین صندوق عقب جون میده واس مسافرت های طولانی مدت.
تجهیزات رفاهی مثل هم هستند فقط جک ایزوفیکس و کونسول و تنظیم چراغ کیلومتر داره که 206 نداره ولی در عوض 206 کلید تنظیم سیستم صوتی داره که جک نداره تجهیزات ایمنی هم مثل همن دو ایربک چهار چرخ دیسک ABS
تجربه رانندگی
موتور هر دو 16 سوپاپ 206 1600 جک 1500 سی سی هستند تقریبا یه اندازه ولی 206 وزن کمتری داره به خاطر همین شتابش زیاد و تو سربالایی جک عقب میمونه جک هندلینگ بالایی نسبت به 206 داره و سر پیچ میچسبه به جاده.
قیمت جک 47300 و 206 34000 یعنی 13 میلیون گرون تر.
دادا
۲۰ اسفند ۱۳۹۳اقای امین نقی زاده لطف کن کمی باادب تر سخن بگو.مردحسابی تو به چه عنوان وباکدام مدرکی میگی تحقیق کردی مگه روح سرگردانی که از همه دارندگان جک اطلاع داری.ماشین خود من هم دستی وهم اتومات ازسان روف آب چکه میکرد اگرم دوستان گفتن منظور همان سان روف بوده پس شما به چه اجازه یی همه رو دروغگو خطاب میکنی.من یکی ازت نمیگذرم.البته خیلی راحت با یک کالیبره کردن درنمایندگی مشکل هردو حل شد…بعد برادر عزیز محمد آقا آدم باترس میمیره. شما بخر هروقت ماشینت خراب شد بده نمایندگی درست کنه.البته مال ما که تاحالا خراب نشده خیلی هم راضی هستیم.مصرف سوخت بالاس اما نه ازسمند بالاتر.تو شهر نهایت ۱۱یا۱۲تا وتو اتوبان نهایت۸تا۹تا واونم باسرعت متوسط۱۲۰تا.البته مصرف اتوماتش اینه.اما چنان راحتی داره که آدم واسه ی مصرفش کمتر دلش میسوزه .همش یه طرف ، سیستم گرمایشی وسرمایشی اتوماتش یه طرف.من که دیگه به هیچ عنوان سوار دستی نمیشم.اصلا ترافیک با اتو میشه هلو فیک.احساس نمیکنی خستگی رو
امین نقی زاده
۲۰ اسفند ۱۳۹۳یادم باشه حتما ادب و سفسته رو بیام از شما یاد بگیرم. تست آب در یک برنامه تبلیغاتی مرتبط به کرمان موتور در شبکه 3 سیما پخش شد در تاریخ 18 اسفند 93 یک ربع به ساعت 21. (به آرشیو این شبکه مراجعه کنید تا ببینید). باز من یه مدرک دارم. شما که هیچی برای ثابت کردن ریزش آب به داخل خودرو از قسمت سانروف ارائه ندادی. حداقل یه چیزی میگی با مدک بگو آقای با ادب.
ابراهیم
۲۰ اسفند ۱۳۹۳آقا ما یه سوالی پرسیدیم کسی جواب نداد، مصرف جی5 اتومات داخل شهر چقدره؟ برای من حدود 15 تاست که واقعا بالاست. ماشین حدود هزارتا کار کرده. مشکل کجاست؟
حالا یکی هست جواب بده.
علیرضا
۲۰ اسفند ۱۳۹۳سلام،
دوست عزیز، همانطور که جناب دادا به درستی گفتند مصرف شهر حدود 11 -12 و تو جاده حدود 8.5 است (با تهویه روشن و رنج سرعت 110 تا 130). که برای این حجم موتور 1800 و اتومات بودن و همچنین سنگینی اتوموبیل که نقطه قوت اون تو هندلینگ هست مقدار قابل قبولی بوده و در کنار دیگر ویژگی های مثبت این اتوموبیل اصلا به چشم نمیاد.
ضمنا امروز کیلومتر من از 15000 گذشت و خدا رو شکر تا کنون هیچگونه مشکلی نداشته ام.
موفق باشید.
فربد
۲۲ فروردین ۱۳۹۴آخه برادر عزیز اگه اینجور ک تو میگی باشه که تریلی باس هندلینگش خدا باشه چون سنگینه
یه تحقیق کن بعد حرف بزن هندلینگ وزن کم تا ۳g هم میرسه ک هندلینگ جک ب نیم جی هم نمیرسه داش
سعید
۲۰ اسفند ۱۳۹۳میشه بگی چطور حساب کردی من یک سالیه که این ماشینو دارم و داخل شهر در بدترین حالتش صدی 10 است حتما نشون نمایندگی شهرتون بدید
دادا
۲۰ اسفند ۱۳۹۳سعید خان پس خیلی خوش شانسی…دوستان جک ما خیلی رخ زیبایی داره.واقعا دم کرمانیا باهمه کاستیا شون گرم.
abdolla
۲۰ اسفند ۱۳۹۳دوستان کسی می دونه صدای تق تق از زیر فرمان به چه دلیل هست و چطوری حل میشه ؟/
علیرضا
۲۰ اسفند ۱۳۹۳سلام، دوست عزیز چک کنید ببینید احیانا کفی زیرپایی راننده به سمت بالا حرکت نکرده است. چون با حرکت به سمت بالای کفی زیر پا که هر چنر روز تکرار می شود، لاستیک آن به میل فرمان گیر کرده و به هنگام چرخش فرمان صدا میدهد. متاسفانه میل فرمان در زیر داشبورد محافظ ندارد.
موفق باشید
اصغر بهرامی
۲۱ اسفند ۱۳۹۳با عرض سلام خدمت دوستان.ماشین منم در شهر حدودا 8-9 لیتر در صد کیلومتر میسوزونه.از لحاظ مصرف خوبه واقعا.
دادا
۲۱ اسفند ۱۳۹۳تبلیغات تبلیغاته.واقعیت چیز دیگه.مسلما بنده باادبم.چون هیچگاه همه رو دروغگو خطاب نمیکنم.مدرکم نمایندگی هست.آدرس بده بیا ،پهلوت بهت مدرک نشون بدم.بعدمیفهمی کی دروغگو هس.من خیلی بیشتر ایرانم رو دوس دارم که بخوام بخاطر چینیا دروغ بگم وگناه برا خودم بنویسم.مواظب باش فقط مواظب
امین نقی زاده
۲۱ اسفند ۱۳۹۳این قدر ضعیف جواب میدی که اصلا حال نمی کنم پاسخ شما دوست گرانقدر را بدهم. دیگران درباره ادب یک شخص قضاوت می کنند نه خود شخص. اینجا جای بحث و دعوا نیست دوسته من. اگر ناراحت شدی ببخش. اصلا دنباله جنگ با دیگر دوستان نیستم. از مدرکی هم که گفتی یک اسکن تهیه کن و فایل اون رو تو سایت قرار بده.منتظرم فقط منتظر
رضا صدوق
۲۱ اسفند ۱۳۹۳سلام رفقا.اینقدر گفتین بالشتک ضربه گیر تا منم. دو جفت خریدم. ضربه ها منتقل نمیشن داخل اتاق.بهتر شد.راضیم.ما معمولا خانوادگی میریم بیرون، واسه همین همیشه صندلی عقب سه نفر میشینن،وقتی از سرعتگیر و دست انداز رد میشدم یا پستی بلندی جاده، عین عقب پراید هفت هشت بار بالا پایین میشد،الان دیگه بیش از حد بازی نداره و خرده اسفالت یا سنگریزه هارو متوجه نمیشم.انگار قرصتر شده فنر بندی.ممنون از شرکت وارد کنندش. فقط دوستان دقت کنن،رنگ شیشه ای یا بیرنگشو بگیرید ،بیرنگا مواد نو هستن.رنگیا درجه دو یا سه هستن.اصلیشم واسه برزیله.
ذبیحیان
۲۱ اسفند ۱۳۹۳دوستان اگه قصد خرید جک دارن اتوماتش رو بخرن مخصوصا اونایی که تو شهر پرترافیک زندگی میکنن دستیش زیاد جالب نیست و به دلیل کرم بودن تریم داخلیش زود چرک میشه.
ذبیحیان
۲۲ اسفند ۱۳۹۳دوستان افت قیمت این ماشینا خیلی زیاده یه ام وی ام x33 مدل 92 خریدم 7 میلیون کمتر از صفر اگه قصد خرید دارین بعد عید یه کارکرده شو پیدا کنین سراغ صفر نرین.
در ضمن منفی ندین ناراحت میشم :)
میثم
۲۴ اسفند ۱۳۹۳mvm هم ماشین بود رفتی خریدی ؟ سال دیگه هی اکانت می سازی به این نظر من مثبت میدی ! سه چهار سال که از عمرش بگذره حس می کنی الان ماشین کف خیابون پخش میشه !
فربد
۲۲ فروردین ۱۳۹۴طوری میگه ام وی ام شد ماشین انگار پورشه رو با جک مقایسه کرده اقای ذبیحیان
چینی چینیه تق تق صدا میده همه از یه قماشن
مجتبي
۲۳ اسفند ۱۳۹۳اونایی که بالشتک گرفتن لطفا بگن برای نصبش باید چیکار کنیم خودمون نصب کنیم یا ببریم جایی یه سوال دیگه سقف باک بنزین چقدره ممنون
morteza
۲۳ اسفند ۱۳۹۳سلام
آقای صدوق لطفا در مورد بالشتکهای ضربه گیر بیشتر توضیح می دهید:
– عملکرد:
قیمت هر جفت:
با توجه به خمره ای بودن فنر عقب قابل نصب است:
محل یا نام شرکت فروشنده:
بسیار ممنونم
زمانی
۲۴ اسفند ۱۳۹۳سلام.آقای بهرامی و آقای صدوق ممنون از اطلاع رسانیتون.من هم تهیه کردم و مشکل تعلیق ماشینم رفع شد.شاد باشید
دادا
۲۴ اسفند ۱۳۹۳چی بگیم از بعضی نوشته ها.یه نفر چقد براخودش نوشابه باز میکنه مگه.خسته نمیشه…دیروز فرصتی پیش اومد با اسپورتج ۲۰۱۵ ،یه سر،خاکی رفتیم لامذهب صدایی نمیداد.بعد یهو دلم گرفت که بابا چی ما داریم تا کمترین آسفالت خشن یا خاکی صداش واقعا اذیت میکنه که من معمولا به صدای ماشین حساسیت دارم.البته به طرف که برادر دوستم بو د و اتفاقا بنگاه ماشین خارجی هم داره گفتم جلو بنچره ایرکاندیشنش بمانند ایدو هست ،که چنگی به دل نمیزد حالا کدوم یکی زودتر کپی کرده ،عاقلان دانند،اما بهش نشون دادم داشبوردمونو وگفتم مال جک خیلی سرتره.اون جمع چندنفره همه قبول کردن.بعد گفتم اون ۱۷۰،اونوقت مال ما۵۷،مسلما باید فرق بکنه.ولی. خدایی تو سدانای چینی بی اغراق جز زیباتریناس.باقاطعیت میگم.قدر خریدتونو بدونید. تو عید هم حالشو ببرید
ذبیحیان
۲۴ اسفند ۱۳۹۳دادا خیلی گفتاری نوشتی من هیچ چی متوجه نشدم،
اسپرتج تو خاکی صدا نداره یا جک؟
داشبرد اسپورتج خوشگل یا جک؟
جلو پنجره کلا چی؟
ذبیحیان
۲۴ اسفند ۱۳۹۳امروز یه سر به نمایندگی تو زنجان زدم S5 آورده لامصب خیلی خوشگل وقتی توش نشستم حس خوبی بهم دس داد خیلی شیک و زیبا ساختنش کاپوت رو دادم بالا دیفرانسیل جلو هستش یه توربو ام داره فقط حیف که دنده اتومات نیستش.
رضا صدوق
۲۴ اسفند ۱۳۹۳با سلام آقا مرتضی. در مورد عملکرد این لاستیکا ضربه و کوبش و لرزش رو در خودشون جذب میکنن و به اتاق منتقل نمیکنن.جفتش گمونم سیصد تومن هست، چون من چهارتا گرفتم و الان توی جشنوارشون قیمتش 590 هست.مشکلی با خمره ای بودن نداره و نصب میشه. چون انعطاف پذیره.من حدودا نیم ساعت طول کشید هرچهارتاشو نصب کردم.کار سختی نیست. از سایتشون سفارش دادم و آوردن در خونه تحویلم دادن.در پستهای قبلی (اصغر بهرامی) اسم سایت و شرکتشون وجود داره، چون نمیخوام این پست جنبه تبلیغ داشته باشه.شرمنده.موفق باشی مرتضی جان.
saeed
۲۵ اسفند ۱۳۹۳با سلام به همگی دوستان… من جک اتومات دارم و خیلی راضیم… میتونم بگم از قیمتش باتوجه به سبک و امکانات رانندگیش خیلی بیشتر میارزه….شتاب و دنده کشی اون مخصوصا تو معکوس عالی و پرقدرته…نباید و نمیشه با هیوندا و تویوتا و… مقایسه کرد ولی در حد خودش عالیه… از نظر طراحی بدنه و ایمنی هم که میدونید استانداردهای جهانی معتبری رو کسب کرده…. و طراحی یکی از معتبرترین کمپانی های ایتالیایی رو داراست.
دادا
۲۵ اسفند ۱۳۹۳ذبیح بدجوری ذبح شدی.کلا متوجه نشدی که.بابا آخرشی.
سپیده نامجو
۲۶ اسفند ۱۳۹۳سلام آقای صدوق.ممنون از راهنماییتون.من هم بالشتک ضربه گیر سفارش دادم و همکاران در محل کار برام نصب کردند. از شما هم ممنونم که اطلاع رسانی کردید و وقت صرف توضیحات کردید.
حتما لازم هست که طبق شماره سریال رجیستر و ثبت شود؟ چون من یادم رفت اینکارو کنم و بالشتکا نصب شدن،اگه حتما ثبت شماره سریال لازم هست بگید لطفا.
اکبرزاده
۲۶ اسفند ۱۳۹۳سلام دوستان
در مورد این بالشتکهای ضربه گیر میخواستم از دوستانی که تهیه کردن سوال کنم.
یه جایی نزدیک نوبنیاد هست که رفتم پرسیدم طرف قیمت میده حدودای یک میلیون خودشم میگه چینیه. ولی بهش نمیاد اینکاره باشه. چون انگار یه تعمیرگاهه که طرف در کنار کارش از اینا هم نصب می کنه.
یه سایتی هم هست که تجهیزات پیشرفته تیونینگ و اینا می فروشه که همین بالشتکها رو گذاشته با حدود نصف قیمت که ظاهرا ساخت برزیله و قابل رجیستر تو سایت اصلیش هست.
تا اونجا که من پرس و جو کردم انگار مورد دوم معتبر تره و کلا بورس این کار رو داره.
نظر دوستان چیه؟ من ماشینم مزدا3 هست و یکی از دوستانم هم نصب کرده و واقعا راضیه.
رضا صدوق
۲۶ اسفند ۱۳۹۳با عرض سلام خدمت شما خانم نامجو
برای ثبت گارانتی حتما باید شماره سریال را در سایت اصلی رجیستر کنید.بعلاوه با اینکار از اصل بودن کالا نیز مطمئن میشوید.
موفق باشید
حمید
۲۶ اسفند ۱۳۹۳سلام دوستان …
من دیروز این بالشتکها رو سفارش دادم. تا عصر برام آوردن. واقعا کمتر از یکساعت نصبش زمان برد. من ریسک نکردم و از همون سایت فروش لوازم اسپرت خریدم. روش واقعا حک شده ساخت برزیل و تو سایتش هم قابل ثبت هست. به نظرم جنس با کیفیتی بود. زیر ماشین هم کاملا جواب داد و راضی کننده بود. تو این بازار اجناس تقلبی واقعا فقط باید جنسی رو خرید که جواب داده. با تشکر از همه دوستان که راهنمایی کردن.
موفق باشید
محمد
۱۸ فروردین ۱۳۹۴باسلام خدمت شماو ضمن عرض خشبختی از آشنائی شما میخواستم بدانم قسمت بالا یا پائین یا وسط فنر نصب کنیم فرقی نداره متشکر میشم اگه جواب منو بدین .متشکرم
مجتبي
۲۷ اسفند ۱۳۹۳چرا اینایی که بالشتک خریدن همشون یا اولین نظرشونه یا دومی اینایی که تا حالا تو سایت نظر ندادن چه خوب اومدن پشت سر هم از این جنس تعریف میکنن عجب اگه از دوستای قدیمی کسی گرفته لطفا نظر بده
Morteza
۲۷ اسفند ۱۳۹۳من چند ماه بالشتک رو ماشینم نصب بود باز کردم بیشتر حالت اغراق داره حرف دوستان تاثیرش محسوس نیست و نسبت به قیمتش اصلا نمیارزه
اینو گفتم که دوستان الکی گمراه بعضی از حجمه ها که تو اینترنت درست میشه نشن
مهدی273
۲۷ اسفند ۱۳۹۳سلام به همه،اقا گوش شیطون کر با31000کارکرد بدون کوچکترین مشکلی باجی5دنده ای میتازم،فکرشم نمیکردم،دم اونایی که تو پدال وسایتای دیگه که راهنمایی کردن گرم،قربون همگی سال نو هم به همه مبارک،یاحق
عطارد
۲۷ اسفند ۱۳۹۳آقا مهدی سلام
خیلی عالی
خوشحالیم که عزیزانی که تجربه دراز مدت استفاده از ماشین را دارند را در این جمع داریم. با توجه به اینکه شما دنده ای داری، اگر بتوانی یک ریویو از ماشین که بیشتر مبتنی بر تجربه دراز مدت شما هست در اینجا قرار دهی خیلی ازت ممنون خواهیم شد. ممنون میشم که در این ریویو به چند تا مورد زیر اشاره کنی:
– مقدار مصرف ماشین در شهر و جاده (با ذکر سبک رانندگی خودتون و نوع بنزین)
– میزان سر و صدا و اینکه آیا اتاق به سر و صدا افتاده یا نه؟ آیا صدای موتور زیادتر نشده؟
– کشش موتور در این مدت بگونه ای بوده که احساس ضعف و کمبود داشته باشید. مثلا در تابستونها با کولر و یا سر بالاییها و …
– چیزی از ماشین بوده که از زمان نو بودن ماشین تا الان که 31 هزار تا کار کردی، خیلی فرق کرده باشه؟
– کیفیت چرم و تودوزی.
– تودوزی ماشینتون قطعا کرم رنگه، چرک و کثیفیش آیا تبدیل به چرک مردگی و کهنگی شده؟
– آیا مشکل رنگ داشتی؟ مثلا اینکه آیا تقه و یا خوردگی کوچیک داشتی که با یک ضربه کوچیک رنگ بشکنه و بپره؟
– اشاره کرده بودی که تا الان بی مشکل داری میتازونی. انشالله سالهای سال همینگونه باشه. بپرسم که آیا خورده اذیت هم نداشته؟
– اگه میتونستی برگردی به زمان خرید این ماشین، باز هم همین ماشین و دنده ایش رو انتخاب میکردی؟
ببخشید، خیلی سوالام زیاد شد. همینها را فرصت کنی جواب بدی، خودش شاید یه ریویو بشه. پیشاپیش خیلی ازت ممنونم
یه پسر
۱۰ فروردین ۱۳۹۴من توصیه می کنم یکی از دوستانی که کارکرد بالا داره یه پست توی پدال بذاره و جواب خیلی از شایعات و سوالات رو بده
انشالله به کارکرد بالای 300 هزار تا برسین مث سیلو دایی من
sunmartin
۲۷ اسفند ۱۳۹۳بالشتک یک دروغ بزرگ..پول خود را پرت نکنید