صنعت خودروی کشورمان طی این سالها کاملاً تحت تأثیر برندهای چینی قرار داشته است. تا همین چند سال پیش شاهد مونتاژ خودروهای قابل قبولی همچون نیسان ماکسیما، هیوندای ورنا، آوانته و… بودیم اما هرچه پیشتر میرویم واردات و عرضه محصولات چینی را میبینیم که اکثر آنها نیز پس از مدتی به دلایل مختلف دیگر عرضه نشدهاند.
اما یکی از باسابقهترین برندهای چینی حاضر در کشور ما جک JAC است که با چندین خودروی مختلف توانسته طرفداران گوناگونی را به دست آورد. یکی از محصولات شناخته شده جک برای ما سدان J5 است که بین سالهای ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶ عرضه شد و ما در این نوشتار میخواهیم به بیان مشخصات، مزایا و معایب این خودرو به ویژه برای خریداران خودروهای کارکرده بپردازیم. پس حتماً با ما همراه باشید.
طراحی ظاهری جک J5
در بین سدان های متوسط بازار کشورمان، جک J5 یکی از هماهنگترین طراحیهای ظاهری را دارد. این خودرو توسط شرکت مشهور پینین فارینا طراحی شده و میتوان آن را زیبا دانست. در بخش جلو چراغهای کشیده و جلوپنجرهای هماهنگ دیده میشوند که اگرچه هیجانانگیز نیستند اما حداقل چشمها را اذیت نمیکنند. در پروفایل جانبی نیز خط شانه پر رنگی دیده میشود که از یکنواختی این بخش میکاهد. نمای عقب شاید بحثبرانگیزتر از سایر نقاط بدنه باشد اما علیرغم وجود برخی کاستیها هنوز هم میتوان آن را قابلقبول دانست. در کل باید گفت J5 یک سدان با ظاهر خوب نسبت به سایر خودروهایی است که طی این سالها در خیابانها دیدهایم.
طراحی داخلی جک J5
وقتی وارد کابین شوید طراحیای را خواهید دید که دنبالهروی بدنه است. بخش داخلی J5 از طراحی مدرنتری نسبت به تولیدات داخلی سود میبرد و از جمله ویژگیهای آن میتوان به فرمان و پشت آمپرهای اسپرت اشاره کرد. البته شاید طراحی ورودیهای هوای J5 سؤالبرانگیز باشد و از زیبایی کابین بکاهد ولی در کل نقص چندانی به طراحی این بخش وارد نیست هرچند که نمیتوان آن را برجسته و بهیادماندنی توصیف کرد. نقطهضعف اصلی J5 در این بخش به کیفیت متریال بکار رفته مربوط میشود که در درازمدت باعث به سر و صدا افتادن کابین خواهد شد.
جدای از این موارد فضای کافی برای چهار سرنشین وجود دارد و صندوق بار نیز نیازهای یک خانواده متوسط را رفع خواهد کرد. در مجموع طراحی و کیفیت کابین این سدان چینی برای خریداران قابلقبول به نظر میرسد هرچند در زمانهای که همه خودروها از برخی عناصر مدرن همچون نمایشگرهای بزرگ استفاده میکنند، نبود این ویژگی یک نقطهضعف به حساب میآید.
پیشرانه و گیربکس جک J5
این سدان چینی در ابتدا با پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری که قدرت ۱۱۱ اسب بخاری و گشتاور ۱۴۶ نیوتون متری داشت روانه بازار شد اما کرمان موتور بعدها عمده تمرکز خود را روی نسخه اتوماتیک J5 که پیشرانه قویتری هم دارد گذاشت. در دل نسخه اتوماتیک این خودرو پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری ساخت میتسوبیشی قرار میگیرد که خروجی ۱۴۰ اسبی و گشتاور ۱۶۵ نیوتون متری تولید میکند. این پیشرانه با گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک همکاری دارد.
پیشرانه J5 از نظر قدرت و گشتاور کمبود خاصی ندارد اما گیربکس ۴ سرعته آن نمیتواند انتظارات را برآورده کند و به همین خاطر شاهد افت شتاب گیری خودرو خواهید بود. نکته دیگر نیز به مصرف سوخت خودرو به ویژه در نسخههای اتوماتیک مربوط میشود که بالاتر از آن چیزی خواهد بود که تصور میکنید. در مجموع پیشرانه J5 را میتوان بادوام و خوب برشمرد هرچند عدم وجود گیربکس اتوماتیک بهروز و با تعداد دندههای بیشتر جزو معایب آن هستند. در جدول زیر مشخصات فنی نسخه اتوماتیک J5 خدمت شما عزیزان ارائه شده است:
حجم موتور (سیسی) | ۱۸۳۴ |
استاندارد آلایندگی | Euro IV (یورو ۴) |
حداکثر قدرت (HP/RPM) | ۱۴۰ اسب بخار در دور موتور ۶۵۰۰ دور در دقیقه |
حداکثر گشتاور (NM/RPM) | ۱۶۵ نیوتن متر در طیف دور موتوری ۵۰۰۰ دور در دقیقه |
جعبهدنده | ۴ سرعته اتوماتیک جلو، Tip Tronic |
سیستم فرمان | چرخ دنده شانهای (Rack & Pinion)، کمک هیدرولیکی |
سیستم ترمز | جلو دیسک دو جداره با قابلیت تهویه و خنک شونده، عقب دیسک – مجهز به ترمز ضد قفل (A.B.S) چهار کاناله (تمامی چرخها) – قابلیت توزیع هوشمند نیروی ترمزی بر حسب وزن و بار (E.B.D) |
سیستم تعلیق | جلو، فنر حلقوی با ستون مک فرسون – عقب فنر حلقوی و اتصال جناقی دوبل مستقل |
حجم مخزن سوخت (لیتر) | ۵۵ |
حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت) | ۱۷۵ |
سایز چرخها | مجهز به رینگ ۱۶ اینچ آلومینیومی |
طول خودرو (میلیمتر) | ۴۵۹۰ |
عرض خودرو (میلیمتر) | ۱۷۶۵ |
ارتفاع خودرو (میلیمتر) | ۱۴۶۵ |
فاصله دو محور (میلیمتر) | ۲۷۱۰ |
وزن خالص (کیلوگرم) | ۱۳۵۵ |
امکانات و تجهیزات جک J5
J5 در زمان معرفی اولیه که به حدود ۱۰ سال پیش بازمیگردد از امکانات قابل قبولی سود میبرد اما شاید فقدان برخی موارد همچون نمایشگر لمسی باعث شود این خودرو در مقابل رقبای بهروزتر خود کم بیاورد اما بااینحال هنوز هم J5 را از نظر تجهیزات و امکانات میتوان خودروی خوبی دانست. در ادامه تجهیزات و امکانات این خودرو ذکر شدهاند:
کیسه هوای راننده و سرنشین جلو |
صندلی جلو با قابلیت تنظیم در ۸ جهت |
تنظیم دستی پشتسری |
سیستم کنترل باد لاستیکها TPMS |
کنترل سیستم پخش روی غربیلک فرمان |
سیستم خنککننده روغن گیربکس اتوماتیک |
کمربند ایمنی سرنشینان جلو پیش کشنده |
کمربند ایمنی سرنشینان عقب |
کمربند ایمنی با تنظیم ارتفاع |
سیستم ضد سرقت |
قفل ایمنی کودک |
ترمز ABS و EBD |
چراغ مه شکن جلو و عقب |
چراغخطر لادری (چهار درب) |
رینگ اسپورت آلومینیومی |
چراغ جلو و عقب هالوژن |
شیشهبالابر جلو و عقب برقی |
آینه جانبی برقی |
صندلی و روکش فرمان چرمی |
سیستم رادیوپخش MP3/CD/USB با ۴ باند |
تنظیم نور صفحه کیلومتر |
آنتن شیشهای |
آینه جانبی دارای گرمکن |
تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو |
فرمان هیدرولیک با قابلیت تنظیم ارتفاع |
قیمت جک J5
همانگونه که گفته شد این خودرو از سال ۱۳۹۶ به بعد عرضه نمیشود و به همین خاطر نمیتوان نمونههای صفرکیلومتر آن را پیدا کرد؛ اما با گشتوگذار در میان آگهیهای موجود باید دانست برای خرید نسخه اتوماتیک J5 باید بودجهای حدود ۳۵۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان را بسته به مدل و کارکرد خودرو کنار بگذارید.
رقبای جک J5
این سدان چینی در بخشی از بازار قرار گرفته است که رقبای زیادی برای کسب سهم و جلب نظر خریداران رقابت میکنند. از جمله رقبای این خودرو میتوان به تندر ۹۰، دنا پلاس اتوماتیک، برلیانس H330، فاو بسترن b50، ام وی ام ۵۵۰ و… اشاره کرد. مقایسه مفصل این خودروها با یکدیگر در این نوشتار نمیگنجد اما بهطورکلی باید دانست خودروهای تولید داخل از مزیتهایی همچون بازار فروش دستدوم بهتر و فراوانی قطعات یدکی و خدمات برخوردار هستند درحالیکه محصولات چینی معمولاً با مشکل کمبود قطعات یدکی و افت قیمت دستوپنجه نرم میکنند. به همین خاطر بهتر است در خرید خودروی دستدوم به اولویتهای خود و اینکه تا چند سال خودرو را نگهداری خواهید کرد فکر کنید.
مزایا و معایب جک J5
همانطور که گفتیم از جمله مزایای این خودرو میتوان به طراحی خوب، پیشرانه بادوام و قوی، فضای کابین جادار برای خانوادههای کمجمعیت و ایمنی مناسب اشاره کرد. در مقابل جک J5 معایبی هم دارد که شامل متریال نه چندان باکیفیت کابین، گیربکس قدیمی و کند، مصرف سوخت نسبتاً بالا، کمبود قطعات و لوازمیدکی میشود.
نقاط قوت | نقاط ضعف |
طراحی ظاهری خوب | متریال بیکیفیت کابین |
پیشرانه بادوام و قوی | گیربکس قدیمی و کند |
فضای کابین جادار | مصرف سوخت بالا |
ایمنی مناسب | کمبود قطعات یدکی |
جمعبندی
جک J5 سدان را میتوان یکی از گزینههای خوب چند سال اخیر برای بازار داخلی دانست هرچند که این خودرو دیگر عرضه نمیشود. همین مشکل گریبان گیر اکثر خودروهای چینی در کشورمان است. این دسته از خودروها از همان ابتدای عرضه نیز به خاطر محدودیتهای شبکههای نمایندگی دارای مشکلاتی در زمینه تأمین قطعات و لوازمیدکی هستند و با قطع عرضه این مشکل حادتر نیز خواهد شد. نکته دیگر به افت قیمت و بازار فروش بدتر خودروهای چینی نسبت به خودروهای داخلی مربوط میشود و اگر به دنبال خرید J5 هستید حتماً باید به این نکات توجه داشته باشید. اگر خودروی خود را زود عوض میکنید و دنبال دردسرهای پیدا کردن قطعات یدکی نیستید شاید بهتر باشد نگاهی به خودروهای دیگر همچون تندر یا دنا داشته باشید.
توضیح: این مطلب به روزرسانی شده است.
رضا صدوق
۲۷ اسفند ۱۳۹۳سلام.آقامرتضی شما چه مارکی گرفتید که به درد نمیخورد و در ضمن اگه به درد نمیخورد مرجوع میکردید چون ضمانت برگشت پول در صورت نارضایتی داره.حتما اصلش نبوده. در ضمن من به نوبه خودم و چند تا از دوستانم مارک اصلش رو خریدیم و به هرکس پیشنهاد دادم دعای خیر کرده برام.چون مشکل کوبش و سر و صدا ی وارده به اتاق مشکل خیلی ماشینا از جمله این ماشینه. کسانی که استفاده کردن خواهشا نظر بدن.کسی که هنوز از نزدیک بالشتک ضربه گیر مخصوصا اصلش رو ندیده شرایط نظر دادن نداره.وگمراه نکنه بقیه دوستان رو. اگر کسی که هنوز ده تا نظر نداده و قدیمی محسوب نمیشه بیاد چیزی بگه یعنی دروغه ؟ تجربه استفادمو گفتم . sunmartin شما پولتونو پرت نکنید و استفاده نکنید.
موفق و شاد باشید
اکبرزاده
۲۷ اسفند ۱۳۹۳سلام به دوستان.
من هنوز این بالشتکها رو نخریدم چون درگیر امور عید و اینها بودم. اما از نظراتی که خوندم چند تا چیز متوجه شدم. اول اینکه نمیدونم اینکه کسی اولین بار نظر میده باید بهش اعتماد کرد یا نه.. چون یکی از دوستان تو این قضیه شک داشتن.
دوم اینکه دوستان همگی میدونیم جنس خوب و اصل هیچوقت پول دور ریختن نیست اگرچه یه چراغ نفتی باشه. این بالشتکها رو من تا بحال سه چهار جا آمار گرفتم. مثل خیلی جنسای دیگه که اصل و فرع داره خب اینم همینطوره.
از دوستمون که گفتن پول دور ریختنه سوال دارم. شما جنس اصلی گرفتید و میگید به درد نمیخوره یا غیر اصل? و اینکه از کجا گرفتید و چند.ممنونم اگر راهنمایی کنید که ما هم اشتباه نکنیم
میلاد
۲۷ اسفند ۱۳۹۳سلام دوستان. وقت تعویض تایرها رسیده، چه تایری رو پیشنهاد میدین؟
رضا3
۲۸ اسفند ۱۳۹۳فقط هانکوک نرم و باکیفیت
Morteza
۲۸ اسفند ۱۳۹۳چند هزار تا ماشین راه رفته که نیاز به تعویض لاستیک هست؟دنده ای یا اتومات ؟اگه مشکلی بوده میتونید فقط ذکر کنید که وقتتونو نگیره؟
ممنون
میلاد
۲۸ اسفند ۱۳۹۳سلام .حدودا صد هزارتا ماشین راه رفته ولی چون لاستیکاش دوتاش از بغل زخمی شده دلچسبمون نیست.در ضمن تایر و سیستم ترمز مهمترین عضو خودرو هست،بنابراین تایر اسم رسم دار احساس بهتری به راننده میده. این ماشین مال برادرمه ، و دارم براش تحقیق میکنم که دوجفت تایر خوب براش بگیرم. اتفاقا آقا رضا تعریف هانکوک هم زیاد شنیدم وممنون که شما هم گفتید.احتمالا بهترین گزینه همین هست.
دیدم اینجا بحثی در مورد بالشتکهای ضربه گیر هست، واجب دونستم تجربه شخصیمونو بدون تعصب بیان کنم.من ، برادرم، پدرم هر سه از این بالشتکها استفاده کردیم و بعد از تاثیری که داشت افسوس میخوردیم چرا زودتر این قطعه رو خرید و نصب نکردیم. نرم ،بیصدا،هندلینگ بالا،دیرتر خراب شدن کمکها و جلوبندی ، ترمزگیری بهتر ، وقتی ماشین سنگینه تعادلش در پیچها و ترمزگیری بهتره،لرزش و کوبش رو حذف میکنه اینا بخشی از مزیتهای این قطعه هست.البته من نمیدونم مدلهای فرعی ، رنگی یا تقلبی هم همینطور هستن یا نه.اصلش برای برزیل هست و حتما باید در سایتش رجیستر کنید تا سه سال گارانتی فعال گردد. بنظر میاد کسایی بدون اینکه تجربه استفاده این قطعه را داشته باشند اومدند تو سایت و مردم را برای خرید گیج میکنند.
یه پسر
۱۰ فروردین ۱۳۹۴میلاد جان تو این مدتی که جک وارد بازار شده شما روزی چقد رانندگی کردین که به 100 هزار کیلومتر رسیدین ؟؟
ماشین ما که استفاده خانوادگی داره سالی نهایتا 15000 تا می ره
برای لاستیک هم من رودستون می ندازم و راضی ام
اکبرزاده
۲۸ اسفند ۱۳۹۳سلام
آقا به نظر من اول میشلن.. شک نکن روش. تجربشو دارم که میگم
کلا کره ای ها خوبن چون خیلی نرم هستن. ولی هم زود فرسوده میشن و هم زود آسیب می بینن.
گرینه دوم هم اگر سایز لاستیکت باشه سومیتومو ژاپن
دادا
۲۹ اسفند ۱۳۹۳دوستان قدیمی منو خوب میشناسن بنده همیشه . کردم حقیقت رو بگم مخصوصا چیزی که خودم تجربه کردم.میگم.درسته حقیقت تلخه وبه همین دلیل هواخواه ندارم وهمیشه کامنتای من پر منفیه.مهم نیس.اصل صداقت دله که اونو مطمئنم دارم. اما بانظر دوست عزیز کاملا موافقم که لاستیکای کره یی بعلت نرمی زود فرسوده وآسیب پذیریشان زیاده.خودم لاستیکهای هم دستی وهم دوتا اتو رو با لاستیکای هانکوک تعویض کردم.فرق زیاد محصوص نبود ولی این نرمی کار دستم داده ویکی از لاستیکای عقب بعلت فرو رفتن یه تکه آهن کوچیک آسیب دیده وباید عوضش کنم .وقتی تکه آهن رو دیدم واقعا حالم گرفته شد.چون نباید این همه لاستیک رو آسیب بزنه درهر حال ما پرچممون بالاس.تا خدا چی خواهد…اما بالشتکا اگه واقعا کسی مستدل داره بیاد بگه خبر بده.خودم ن وقتی باطرف حرف زدم.صادقانه گفت نهایت تا سی درصد فرق میکنه.منم موندم بخرم یانه.نظر صاحب نظرات چی میتونه باشه.ممنون
payam
۲۹ اسفند ۱۳۹۳سلام به همه دوستان
من ماشینم تازه تحویل گرفتم و حدود 150 کیلومتر را رفتم،مشکل اساسی که دارم اینه که از توی کنسول جلو ماشین (قسمت پایین فرمون و زیر آمپر و پشت ضبط)صدای تق تق ممتد میاد که گاهی اوقات قطع میشه و چن دقیقه بعد دوباره شروع میشه،خواهشن برای حل این مشکل منو راهنمایی کنید..
ذبیحیان
۲۹ اسفند ۱۳۹۳لاستیک بارز بندازین هم کارکرد بالایی داره هم اینکه مخصوص آب و هوا و جاده های ایران ساخته شده کارکردشم بالاست طرح جدیدش خیلی شیک.
عید همگی مبارک سال خوبی رو برا همه جک سواران آرزو مندم.
mehran
۲۹ اسفند ۱۳۹۳با سلام خدمت دوستان
یکم توی خرید بالشتکا مردد بودم به همین خاطر یک جفت از این بالشتکا گرفتم و بستم روی فنر عقب ، تا اگه خوب بود بعد واسه جلو هم بگیرم.به جرات میتونم بگم مشکل عقب کاملا رفع و عقب ماشین بیصدا شده. اگر توی عید شرکتشون باز باشه حتما واسه جلو هم میگیرم.
موفق باشید
**سال شادی رو برا ی همه جک سواران عزیز آرزو مندم**
ali kia
۱ فروردین ۱۳۹۴آقا برای شکایت از خودروسازها به کجا باید پناه برد؟
payam
۲ فروردین ۱۳۹۴سلام به همه دوستان، اگه میشه منو راهنمایی کنید.ماشین تازه تحویل گرفتم و حدود 300 کیلومتر راه رفته.
اولا من وقتی ماشینو روشن میکنم ( یعنی وقتی سوییچ میچرخونم و برق در ماشین حریان پیدا میکنه) از قسمت زیر آمپر و فرمون و ضبط شروع میکنه اومدن صدای تق تق، تا نزدیک 3، 4 دقیقه ادامه پیدا میکنه و بعدش قطع میشه تا وقتیکه ماشین خاموش کنم و دوباره روشن کنم، دوباره این اتفاق از اول تکرار میشه(البته اگه توی روشن بودم ماشین از کولر و یا بخاری استفاده کنم) باز این صدای تق تق میاد تا دوباره قطع بشه، کسی از دوستان هست منو راهنمایی کنه؟
دوما فرمون یکم سفته ( در حد فرمون 405) و در گردش کامل به چپ و راست یکم حس میکنم زیر فرمون میکوبه، مشکل از چیه؟
سوم اینکه سیستم tpms بعضی چرخهارو شماره میزنه مثل عدد 210 و بعضی دیگر را فقط سه خط سبز نشون میده..ایرادش از چیه؟
ممنون میشم دوستان بنده راهنمایی کنید.
ali kia
۳ فروردین ۱۳۹۴دوتا مشکل اولی تو نمیدونم ولی برای نشانگر باد میگن باید ببرین ریست کنه نمایندگی
mohammadreza
۳ فروردین ۱۳۹۴من میخواستم جک جی 5 1.5بخرم با 20000کارکرد میترسم انقدر از ماشین های چینی بد میگن ماشین بدی باشه لطفا راهنمایی کنید؟
احسان
۳ فروردین ۱۳۹۴با سلام ماشین من تا الان 1400 تا کارکرد داره…خیلی عالیه..همه چی خوب و عالی…بدون کوچکترین مشکل…دم سازندگان ش گرم…
محمد
۴ فروردین ۱۳۹۴با سلام وتبریک سال نو
من تا یک ماه دیگر ج5اتوماتیک رادریافت میکنم ولی دو دل شده ام که پولم را پس بگیرم نظرتان را به طور واقعی بنویسید
ali kia
۵ فروردین ۱۳۹۴بستگی خیلی زیادی به این داره که ماشین قبلیت چی بوده اگه پراید و پژو و … سوار میشدی از این ماشین خوشت خواهد اومد اما اگه ماشین خارجی نرم و خونوادگی داشتی این ماشین دلسردت میکنه!
احسان
۴ فروردین ۱۳۹۴اقا محمد مطمین باش ذره ای پشیمون نخواهی شد..قبلا جی 5 اتوماتیک یکی از اشناهامون داشت مدتی زیر نظر داشتم…خیلی عالیه…کولر عالی سیستم تعلیق بی نظیر شتاب خوب…فضای کابین بسیار جادار…ایمنی عالی…زیبایی محشر …موتور و گیربکس هماهنگ و بدون نقص…
توخریدت شک نکن…عاقلانه ترین کار رو کردی…
بهادر
۵ فروردین ۱۳۹۴با سلام خدمت دوستان
منم این ماشینو تازه تحویل گرفتم چند نکته هست که اگه امکان داره کمکم کنید
1. در دست اندازهای تیز مخصوصا وقتی فرمان به چپ یا راست متمایل شده صدتی تلق از زیر فرمون میاد
2. دیروز بردم کارواش و از اونجائی که آدم حساسی هستم بعد از بیرون اومدن از کارواش دورتادور سانروف از داخل دست زدم یک مقدار نم داشت. ولی این مسئله وقتی بارون میاد نیست.
3. بر عکس ماشین پدرم که مگان هست این ماشین از دنده 2 به یک در هیچ شرایطی معکوس نمیکشه آیا ممکنه آپدیتی بیاد که این مشکلو حل کنه ؟
4. دور تند فن ماشین وقتی درجه آب بالا میره روشن میشه و تا زمان خاموش کردن ماشین روشن میمونه. با تشکر فراوان
میثم
۶ فروردین ۱۳۹۴1- این مشکل را خیلی ها داشتن ولی عمومی نیس یکی از بچه ها می گفت کفی زیر پایی گیر می کرده اگه جا به جاش کنی درست میشه
۲- در اون حد رو باید بی خیال بشی یا ماشین را عوض کنی ببین میصرفه برای یه مقدار نم ۴۰ – ۵۰ میلیون بیشتر بدی ( البته فقط همین مورد نیس )
۳- یه مقدار بد قلق هست باید دستت بیاد یه مقدار پاتو از روی گاز بردار بعد سریع گاز را تا آخر فشار بده البته قلق داره اگه خیلی مکث کنی نمیشه اگه هم خیلی سریع باشی باز هم نمیشه
۴- باید ترموستات ماشین را عوض کنی خود نمایندگی عوض می کنه ولی بازم چینی می اندازه اما اگه می خواهی خیالت راحت بشه یه اصل ژاپنی برای میتسوبیشی گیر بیار مشکلت حل میشه
پوریا
۵ فروردین ۱۳۹۴سلام
من تازه جک دستیمو تحویل گرفتم،قرار شده بعد از تعطیلات سینی و dvd و روکش ببندن
به نظرتون سینی مفیده یا اضافیه؟
چنتا مشکلم داشته
1 هیچ جعبه اچار یا کپسول اتش نشانی نداره
2 روشن شدن اتوماتیک چراغها عمل نمیکنه
3 چراغ مطالعه فقط به دو حالت روشن و خاموش عمل میکنه
کسی راهنمایی کنه ممنون میشم
عطارد
۵ فروردین ۱۳۹۴پوریا خان
سلام و مبارک باشه
1 – در این مورد و بخصوص در مورد ابزار اولیه انصافا خساست بخرج دادن. فکر نمیکنم که چند تا ابزار چینی خوب خیلی گرون براشون در میومد، برای من هم عجیب بود! ولی ظاهرا که نداره. اگر رو ماشین کسی بهش داده اند، بگه که ما هم پیگیری کنیم.
2 – اتو لایت نداره و طبیعتا این باید بصورت آپشن روش بسته بشه
3 – 3 حالت داره. یعنی یه سلکتور سه حالته داره. یکی خاموش و یکی روشن و یکی هم بصورت اتوماتیک (حالت وسط) که اگه رو این حالت باشه، با باز شدن دربها و یا خاموش کردن ماشین ، روشن میشه.
راضی هستی از ماشینت؟
موفق باشی
پوریا
۵ فروردین ۱۳۹۴مرسی عطارد جان
اره خداروشکر خوبه،قبل از تحویل پشیمون بودم از انتخابم چون بدون تحقیق تصمیم به خرید گرفتم،الان نظرم عوض شده
فقط کیفیت پایین مونتاژ،سیستم صوت و کف پوش دلمو زده…
از ستون سمت راننده هم صدای تق تق میاد،طبق گفته دوستان فک کنم از کمربند باشه
بازم ممنون از راهنماییت
راشد
۶ فروردین ۱۳۹۴با سلام به دوستان
سئوالی داشتم:
صدای بست کمربندها را چطور میشه رفع کرد؟
در ضمن از ماشین راضیم.
کارکرد حدود 1500
میثم
۷ فروردین ۱۳۹۴یه تیکه واشر لاستیکی را با پیچ کشتی فشار بده زیر بست کمربند
داود
۶ فروردین ۱۳۹۴سلام . سال نو مبارک. می خواستم بدونم آیا j5 دنده ای تحویل خرداد سانروف داره یا نه.
ضمنا وضعیت بیمه خودرو چطوریه ؟
مگه وضعیت مونتاژ چطوریه که همه از صداهای اضافه ماشین میگن ؟
ممنون میشم .
میثم
۷ فروردین ۱۳۹۴اتفاقا ماشین فوق العاده کم صدایی هست حتی از خیلی از ماشین های کره ای مثلا سراتو کم صدا تره
آرین
۷ فروردین ۱۳۹۴داود جان سلام،
مدتی هست که J5 دنده ای با سان روف و کولر-بخاری اتومات تحویل میشه. مطمئنا تحویلهای آتی هم با سانروف باید باشه. در مورد بیمه هم مقدار بیمه قانونی رو شرکت همرا همدارک تحویل میده. در مورد صدا هم J5 خیلی ماشین کم صدایی هست بخصوص مدل 1500 دنده ای. ضمنا اگه دائم توی ترافیک نیستی دنده ای خیلی بهتره (قیمت کمتر، مصرف و آلایندگی کمتر، صدای کمتر، کشش بهتر و ….)
موفق باشید.
فرید
۸ فروردین ۱۳۹۴سلام به همه دوستان جک سوار،سال نو مبارک، امیدوارم تو ایام عید که مسافرت رفتید با جک نهایت لذت رو برده باشید، میخوام از اولین تجربه رانندگی تو جاده بگم با جک دستی به مسافت 900 کیلومتر رفت و برگشت ،من 29 فروردین رفتم و دیروز برگشتم، از تهران جنت آباد تا اونجا یعنی5 کیلومتر بعد از کلاچای 420 کیلومتر هست ، من از قزوین رشت رفتم، مثل 2 سال قبل ، رفتنی جز من و ایال 2 نفر دیگه هم با خودم بردم، چون اونا هم ساک و خرت و پرت داشتن همش تو صندوق جا نشد، بین صندلی عقب، زیر پا شاگرد ، زیر پای خودم و حتی بقل عقبی ها هم وسایل بود، یعنی تا خرخره ماشین پر بود، اما دوستان جالب بود برام که این ماشین 1500CC با 1315 کیلو وزن خود ماشین، 4 سرنشین وزن تقریبا 75 کیلو و با کلی بار چطوری اون گردنه ها رو میرفت ، سرعت رو 100 بود که تو سربالایی ها میومد رو 90، ولی اصلا نیاز به معکوس پیدا نکرد، از موتور و گیربکس راضی بودم، رانندگی باهاش آدمو خسته نمیکنه، تو دست اندازها کمک ها خشک هست اما من باهاش کنار اومدم، L90 که داشتم یه کمی کمکهاش نرم بود، الان کیلومتر اومده رو 3600، صبح که رفته بودم بیرون احساس کردم شتابش بعد از مسافرت بهتر شده. رفتنی 6/8 مصرف کرد و برگشتنی 6/2 چون برگشتنی 2 نفری اومدم تهران، فعلا بای جک سوار های عزیز.
علی
۸ فروردین ۱۳۹۴قبل از خرید بالشتک پیشنهاد میکنم ماشینو بار بزنین سنگین بشه چند ساعت بزارین باشه بعد با کمال ناباوری متوجه نرم شدن کمکا خواهید شد
دادا
۸ فروردین ۱۳۹۴جل الخالق،نظرات بعضی دوستان واقعا تکه،ازاول تا حالا سیستم ایرکاندیشن ماشین اتومات بوده.حالا بماند از اول بهمن پارسال دستی ها سان روف دارم شدن که تا حالا ادامه داره.الکی نظر ندین مردونه…پیرمردای قدیمی کجان،چرا خبری نیست،ما که فعلا از ماشینمان راضییم،اذیتی نمیکنه فعلا
فربد
۲۲ فروردین ۱۳۹۴عزیز ایر کاندیشنال کولرو روشن نگه میداره تو هر شرایط اب و هوایی
نصف قدرت موتورت میره پس زیاد روش حساب نکن
فرهاد
۹ فروردین ۱۳۹۴با سلام و عرض ادب
سال نو دوستان مبارک
جک اتومات با 2000 کیلومتر کارکرد دارم که تازه جهت گارانتی اول بردم .
فوق العادست و ممنون از همه عزیزانی که از این سایت راهنمای خرید من بودند.
یک سوال داشتم که خواهش میکنم دوستان عزیز مانند همیشه راهنمایی کنند :
پس از خاموش کردن خودرو صداهای تق تق از زیر ماشین به گوش میرسد که پس از چند دقیقه قطع میشود ، قبلا این صداها وجود نداشتند ، چون چند روز دیگر عازم سفر هستیم لطفا راهنمایی فرمایید که آیا موضوع مهمی میباشد یا خیر و چه علتی میتواند داشته باشد .
با تشکر از همه دوستان
علیرضا
۱۸ فروردین ۱۳۹۴سلام دوست عزیز، این صدای تق تق مربوط به سرد شدن اگزوزه و جای هیچگونه نگرانی نداره.
دادا
۹ فروردین ۱۳۹۴آقا فرید بچه ی شمالی یا نه ویلا داری،آدرس میدی یا چایخانسره یا قاسم آباد.یا سیاهکلرود .کجایی هستی،جالبه
فرید
۹ فروردین ۱۳۹۴سلام دادا، عیدت مبارک، من باز ایمیل رو بدون w وارد کردم سوابقم تغییر کرد، نه من بچه شمال نیستم، اون آشنامون هم که تو اون روستا یه زمین خریده و خودش ساخته هم شمالی نیست، من متولد 57 تهرانم، آره بعد از کلاچای به سمت چابکسر،سیاهکلرود، 6 کیلومتر از جاده به سمت جنگل، یه منطقه به اسم جواهر دشت، تو یکی از روستا ها. خیلی زیباست.
دادا
۹ فروردین ۱۳۹۴عید شما وبقیه دوستان مبارک باشه.درسته خیلی زیباست.منطقه سیاهکلرود بزرگه وییلاق معروفش جواهردشته باکوه معروفش سماموس،ولی حیف همانطوری که تو بحث خودرو سالیان دراز عقب گرد رفتیم ویانه نهایت درجا زدیم تومحیط زیستم داریم جنایت میکنیم،چندین سال دیگه جنگلی نخواهیم دید و بچه هامون حسرت یه قطعه زمین تمیز وزیبا وسبزه پوش رو خواب بایدببینند.درهرحال موفق باشی.خوش بگذره.من اصالتا بچه ی همان اطراف سیاهکلرودم.دلم برای کوه برفیش تنگ شده.ولی میبینم جنگلش پر آشغال شده لعنت به مسبباش میفرستم.
فرید
۹ فروردین ۱۳۹۴سلام فرهاد جان، این صدا مربوط به خنک شدن انباره اگزوزه، مشکلی نیست، حالشو ببر.