صنعت خودروی کشورمان طی این سالها کاملاً تحت تأثیر برندهای چینی قرار داشته است. تا همین چند سال پیش شاهد مونتاژ خودروهای قابل قبولی همچون نیسان ماکسیما، هیوندای ورنا، آوانته و… بودیم اما هرچه پیشتر میرویم واردات و عرضه محصولات چینی را میبینیم که اکثر آنها نیز پس از مدتی به دلایل مختلف دیگر عرضه نشدهاند.
اما یکی از باسابقهترین برندهای چینی حاضر در کشور ما جک JAC است که با چندین خودروی مختلف توانسته طرفداران گوناگونی را به دست آورد. یکی از محصولات شناخته شده جک برای ما سدان J5 است که بین سالهای ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶ عرضه شد و ما در این نوشتار میخواهیم به بیان مشخصات، مزایا و معایب این خودرو به ویژه برای خریداران خودروهای کارکرده بپردازیم. پس حتماً با ما همراه باشید.
طراحی ظاهری جک J5
در بین سدان های متوسط بازار کشورمان، جک J5 یکی از هماهنگترین طراحیهای ظاهری را دارد. این خودرو توسط شرکت مشهور پینین فارینا طراحی شده و میتوان آن را زیبا دانست. در بخش جلو چراغهای کشیده و جلوپنجرهای هماهنگ دیده میشوند که اگرچه هیجانانگیز نیستند اما حداقل چشمها را اذیت نمیکنند. در پروفایل جانبی نیز خط شانه پر رنگی دیده میشود که از یکنواختی این بخش میکاهد. نمای عقب شاید بحثبرانگیزتر از سایر نقاط بدنه باشد اما علیرغم وجود برخی کاستیها هنوز هم میتوان آن را قابلقبول دانست. در کل باید گفت J5 یک سدان با ظاهر خوب نسبت به سایر خودروهایی است که طی این سالها در خیابانها دیدهایم.
طراحی داخلی جک J5
وقتی وارد کابین شوید طراحیای را خواهید دید که دنبالهروی بدنه است. بخش داخلی J5 از طراحی مدرنتری نسبت به تولیدات داخلی سود میبرد و از جمله ویژگیهای آن میتوان به فرمان و پشت آمپرهای اسپرت اشاره کرد. البته شاید طراحی ورودیهای هوای J5 سؤالبرانگیز باشد و از زیبایی کابین بکاهد ولی در کل نقص چندانی به طراحی این بخش وارد نیست هرچند که نمیتوان آن را برجسته و بهیادماندنی توصیف کرد. نقطهضعف اصلی J5 در این بخش به کیفیت متریال بکار رفته مربوط میشود که در درازمدت باعث به سر و صدا افتادن کابین خواهد شد.
جدای از این موارد فضای کافی برای چهار سرنشین وجود دارد و صندوق بار نیز نیازهای یک خانواده متوسط را رفع خواهد کرد. در مجموع طراحی و کیفیت کابین این سدان چینی برای خریداران قابلقبول به نظر میرسد هرچند در زمانهای که همه خودروها از برخی عناصر مدرن همچون نمایشگرهای بزرگ استفاده میکنند، نبود این ویژگی یک نقطهضعف به حساب میآید.
پیشرانه و گیربکس جک J5
این سدان چینی در ابتدا با پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری که قدرت ۱۱۱ اسب بخاری و گشتاور ۱۴۶ نیوتون متری داشت روانه بازار شد اما کرمان موتور بعدها عمده تمرکز خود را روی نسخه اتوماتیک J5 که پیشرانه قویتری هم دارد گذاشت. در دل نسخه اتوماتیک این خودرو پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری ساخت میتسوبیشی قرار میگیرد که خروجی ۱۴۰ اسبی و گشتاور ۱۶۵ نیوتون متری تولید میکند. این پیشرانه با گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک همکاری دارد.
پیشرانه J5 از نظر قدرت و گشتاور کمبود خاصی ندارد اما گیربکس ۴ سرعته آن نمیتواند انتظارات را برآورده کند و به همین خاطر شاهد افت شتاب گیری خودرو خواهید بود. نکته دیگر نیز به مصرف سوخت خودرو به ویژه در نسخههای اتوماتیک مربوط میشود که بالاتر از آن چیزی خواهد بود که تصور میکنید. در مجموع پیشرانه J5 را میتوان بادوام و خوب برشمرد هرچند عدم وجود گیربکس اتوماتیک بهروز و با تعداد دندههای بیشتر جزو معایب آن هستند. در جدول زیر مشخصات فنی نسخه اتوماتیک J5 خدمت شما عزیزان ارائه شده است:
حجم موتور (سیسی) | ۱۸۳۴ |
استاندارد آلایندگی | Euro IV (یورو ۴) |
حداکثر قدرت (HP/RPM) | ۱۴۰ اسب بخار در دور موتور ۶۵۰۰ دور در دقیقه |
حداکثر گشتاور (NM/RPM) | ۱۶۵ نیوتن متر در طیف دور موتوری ۵۰۰۰ دور در دقیقه |
جعبهدنده | ۴ سرعته اتوماتیک جلو، Tip Tronic |
سیستم فرمان | چرخ دنده شانهای (Rack & Pinion)، کمک هیدرولیکی |
سیستم ترمز | جلو دیسک دو جداره با قابلیت تهویه و خنک شونده، عقب دیسک – مجهز به ترمز ضد قفل (A.B.S) چهار کاناله (تمامی چرخها) – قابلیت توزیع هوشمند نیروی ترمزی بر حسب وزن و بار (E.B.D) |
سیستم تعلیق | جلو، فنر حلقوی با ستون مک فرسون – عقب فنر حلقوی و اتصال جناقی دوبل مستقل |
حجم مخزن سوخت (لیتر) | ۵۵ |
حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت) | ۱۷۵ |
سایز چرخها | مجهز به رینگ ۱۶ اینچ آلومینیومی |
طول خودرو (میلیمتر) | ۴۵۹۰ |
عرض خودرو (میلیمتر) | ۱۷۶۵ |
ارتفاع خودرو (میلیمتر) | ۱۴۶۵ |
فاصله دو محور (میلیمتر) | ۲۷۱۰ |
وزن خالص (کیلوگرم) | ۱۳۵۵ |
امکانات و تجهیزات جک J5
J5 در زمان معرفی اولیه که به حدود ۱۰ سال پیش بازمیگردد از امکانات قابل قبولی سود میبرد اما شاید فقدان برخی موارد همچون نمایشگر لمسی باعث شود این خودرو در مقابل رقبای بهروزتر خود کم بیاورد اما بااینحال هنوز هم J5 را از نظر تجهیزات و امکانات میتوان خودروی خوبی دانست. در ادامه تجهیزات و امکانات این خودرو ذکر شدهاند:
کیسه هوای راننده و سرنشین جلو |
صندلی جلو با قابلیت تنظیم در ۸ جهت |
تنظیم دستی پشتسری |
سیستم کنترل باد لاستیکها TPMS |
کنترل سیستم پخش روی غربیلک فرمان |
سیستم خنککننده روغن گیربکس اتوماتیک |
کمربند ایمنی سرنشینان جلو پیش کشنده |
کمربند ایمنی سرنشینان عقب |
کمربند ایمنی با تنظیم ارتفاع |
سیستم ضد سرقت |
قفل ایمنی کودک |
ترمز ABS و EBD |
چراغ مه شکن جلو و عقب |
چراغخطر لادری (چهار درب) |
رینگ اسپورت آلومینیومی |
چراغ جلو و عقب هالوژن |
شیشهبالابر جلو و عقب برقی |
آینه جانبی برقی |
صندلی و روکش فرمان چرمی |
سیستم رادیوپخش MP3/CD/USB با ۴ باند |
تنظیم نور صفحه کیلومتر |
آنتن شیشهای |
آینه جانبی دارای گرمکن |
تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو |
فرمان هیدرولیک با قابلیت تنظیم ارتفاع |
قیمت جک J5
همانگونه که گفته شد این خودرو از سال ۱۳۹۶ به بعد عرضه نمیشود و به همین خاطر نمیتوان نمونههای صفرکیلومتر آن را پیدا کرد؛ اما با گشتوگذار در میان آگهیهای موجود باید دانست برای خرید نسخه اتوماتیک J5 باید بودجهای حدود ۳۵۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان را بسته به مدل و کارکرد خودرو کنار بگذارید.
رقبای جک J5
این سدان چینی در بخشی از بازار قرار گرفته است که رقبای زیادی برای کسب سهم و جلب نظر خریداران رقابت میکنند. از جمله رقبای این خودرو میتوان به تندر ۹۰، دنا پلاس اتوماتیک، برلیانس H330، فاو بسترن b50، ام وی ام ۵۵۰ و… اشاره کرد. مقایسه مفصل این خودروها با یکدیگر در این نوشتار نمیگنجد اما بهطورکلی باید دانست خودروهای تولید داخل از مزیتهایی همچون بازار فروش دستدوم بهتر و فراوانی قطعات یدکی و خدمات برخوردار هستند درحالیکه محصولات چینی معمولاً با مشکل کمبود قطعات یدکی و افت قیمت دستوپنجه نرم میکنند. به همین خاطر بهتر است در خرید خودروی دستدوم به اولویتهای خود و اینکه تا چند سال خودرو را نگهداری خواهید کرد فکر کنید.
مزایا و معایب جک J5
همانطور که گفتیم از جمله مزایای این خودرو میتوان به طراحی خوب، پیشرانه بادوام و قوی، فضای کابین جادار برای خانوادههای کمجمعیت و ایمنی مناسب اشاره کرد. در مقابل جک J5 معایبی هم دارد که شامل متریال نه چندان باکیفیت کابین، گیربکس قدیمی و کند، مصرف سوخت نسبتاً بالا، کمبود قطعات و لوازمیدکی میشود.
نقاط قوت | نقاط ضعف |
طراحی ظاهری خوب | متریال بیکیفیت کابین |
پیشرانه بادوام و قوی | گیربکس قدیمی و کند |
فضای کابین جادار | مصرف سوخت بالا |
ایمنی مناسب | کمبود قطعات یدکی |
جمعبندی
جک J5 سدان را میتوان یکی از گزینههای خوب چند سال اخیر برای بازار داخلی دانست هرچند که این خودرو دیگر عرضه نمیشود. همین مشکل گریبان گیر اکثر خودروهای چینی در کشورمان است. این دسته از خودروها از همان ابتدای عرضه نیز به خاطر محدودیتهای شبکههای نمایندگی دارای مشکلاتی در زمینه تأمین قطعات و لوازمیدکی هستند و با قطع عرضه این مشکل حادتر نیز خواهد شد. نکته دیگر به افت قیمت و بازار فروش بدتر خودروهای چینی نسبت به خودروهای داخلی مربوط میشود و اگر به دنبال خرید J5 هستید حتماً باید به این نکات توجه داشته باشید. اگر خودروی خود را زود عوض میکنید و دنبال دردسرهای پیدا کردن قطعات یدکی نیستید شاید بهتر باشد نگاهی به خودروهای دیگر همچون تندر یا دنا داشته باشید.
توضیح: این مطلب به روزرسانی شده است.
masterkey
۲۲ فروردین ۱۳۹۴با سلام. جک دستی. کیلومتر2000. تا الان همه چی خوب بوده. هندلینگ ماشین عالی. تو کفی هر چقدر گاز میدی میره. اما چندتا سوال دارم. اگه ممکنه پاسخ بدید. اول اینکه احساس میکنم کولر خیلی باد سرد نمیزنه. و اینکه مصرف هم تا الان تقزیبا صدی 10 لیتر بوده. آیا کولر ماشین دوستان هم به همین شکل هست؟
sunmartin
۲۳ فروردین ۱۳۹۴خودروی جک در مقابل دنا
طراحی زیبا و بروز توسط تیم ایتالیایی نسبت های حساب شده فرم هدلایت و نمای خارجی حجم سازی و اتاق بزرگتر بواسطه فاصله بیشتر محورها و چسبندگی (استابلیتی بیشتر)
طراحی داخلی زیباتر و تقریبا بهتر مواد بکار گرفته شده در دنا و جک در تریم داخلی تفاوت آنچنانی ندارند و در یک سطح هستند
طراحی موتور جک با کد مشخص شده میتسو و ژاپنی اما ساخت چین اما با استهلاک کمتر عدم روغن ریزی و قدرت بیشتر موتور هندلینگ بهتر و مناسب سفرهای طولانی
بدنه محکم جک سنگینی مشهود کاپوت جعبه بزرگ تر و کابین فراخ برعکس دنا که همان پلت فرم قدیمی 1987 پژو 405 را داراست که اتفاقا آن هم از دست پرورده های شرکتی است که جک جی 5 و جک S5 را طراحی کرده “پینین فارینا” البته مربوط به چند دهه قبل کاپوت سبک و لرزان دنا موتور با کیفیت تاسف بار روغن ریزی و تداعی پژو 405 بزک شده فرنان ناهمگون چراغ های عقب مشهود چینی با ledهای نسل اول و بسیار ابتدایی سپر جلو تراژدی طراحی و محل قرار گیری آن تاسف بار (گویی که با سریش یه بدنه به عاریت متصل شده) همه و همه و قیمت نجومی 48 ملیونی کفه ترازو را به سمت جک سنگینی میکند جک انتخاب بهتری است اما در مورد بازار فروش دنا بازار فروش بهتری دارد
reza
۲۳ فروردین ۱۳۹۴سلام به همه عزیزان
خودروی جک اتوماتمو برا سرویس 10هزار بردم و از کوبش خودرو ابراز نارضایتی کردم وقتی تحویل کرفتم دیدم خوب شده .فرداش با درجه به باد لاستیکها نگاه کردم کرده بودنش 29 که قبلا 31 بود که فقط زحمت کشیده بودن بادهاشنو کم کرده بودن.حال آیا باید 29 باشه بادهاش ؟ ممنون میشم دوستان بفرمایند
محمد
۲۳ فروردین ۱۳۹۴مجتبی جان ممنون از لطفت
من ضبط مدل پرونیکس همون مدل که توی قسمت آپشن تحویل بلوار نخل استفاده میکنند بستم کیفیت پخش مناسبی داره و یه نکته جالب هم اینکه سیستم نویگیشن روی نقشه دوربین های کنترل سرعت نمایش داده شده و به صورت صوتی هم اعلام میکنه :) و همینطور قابلیت کارکیت هم داره که از بلوتوث موبایل استفاده میکنه و نام تماس گیرنده رو روی صفحه مانیتور نمایش میده.
غیر از کارکیت قابلیت پخش فرمت های تصویری رو هم داره ولی متاسفته پایین تر از HD رو پخش میکنه یعنی من فایلهای 720رو هم امتحان کردم پخش نکرد ولی بقیه رو خیلی خوب نمایش میده.
یکی دیگه از مزیت هاش اینه که میتونی از فلش های معمولی استفاده کنی اونم توی داشبورد چون از پشت ضبط سیم میکشن توی داشبورد که خیلی خوبه. قابل اتصال به دانگل و Ipod هم هست.
با دوربین قیمتش 1.400.000
باز هم اگر سوالی بود در خدمتم
احمد محمودی
۲۳ فروردین ۱۳۹۴سلام.
مدتی نبودم. داشتم جکمو امتحان
میکردم. سه ماهی شد.
نتیجه. و در د مشترک نه فقط از من:
زیرش میکیره، سپرش،اگزوزش، رامش و…….
فرمونش صدا میده تق به چپ. تق به راست.
ترمزاش عربده میکشه.
چک باد لاستیکا یه چیز بیخوده و فقط نمایشیه.
تو دست اندازا تا 5_6هزار تایی میکوبه بعد یه کم بهتر میشه.
بقیش خوبه خیالتون راحت مثلا 3ماهه اینه بغل درخواست کردم کفتند با خیال راحت بشین تا برات بیاد ایشالا. که.گفتم ماشالا به این سرعت عمل. خدا نکنه قطعه اساسی کسی بخواد. واویلا
Mohsen
۲۳ فروردین ۱۳۹۴سلام H.s.7
در بهبود هندلینگ و استقامت و پایداری در پیچها و مانور دادن نیز بسیار موثر است. در واقع بهترین عملکردش در کوبش و لرزش هست ولی کارایی های دیگری هم دارد .یه تعداد فیلم گذاشتن توی سایتشون واسه تست و آزمایش این قطعه هست.من بیستم اسفندبه سفارش دوستان خریدم .ممنون از دوستانی که راهنمایی کردند.
hossein937
۲۳ فروردین ۱۳۹۴سلام دوستان من این بالشتک ها رو گرفتم و نصب کردم. اول یه مقدار سفت شد امروز بعد از چند روز رفتم تو جاده پر پیچ و خم تست کردم میتونم بگم 80 درصد مشکلات کمکهام برطرف شده الان تعادل و قدرت مانور خودرو بیشتر شده و اطمینان بیشتری تو رانندگی به آدم میده مخصوصا تو پیچ های تند . تشکر از دوستانی که توضیح دادن.
سهیل
۲۳ فروردین ۱۳۹۴با سلام اتومات مشکی با 12000کارکرد واقعا راضیم اقا رضا اولین جای ماشین که تو دست انداز گیرمیکنه زیر سپرجلو هست بعد نوار زیر درها که جک برا تعویض لاستیک هست اخر کارم اگزوز گیرمیکنه البته میتونی زیرماشینتو چک کنی ببینی کجاها خط افتاده اگزوز را با گیره میتونی ببری بالاتر ودیگه گیرنکنه برا بقیه راه حلی پیدا نکردم
ali_a1354
۲۳ فروردین ۱۳۹۴با سلام جی 5 مدل 1500 کارکرد 42000 مدل 93 بعلت تکمیل وجه s5 گذاشتم واسه فروش 43 تا بدون سانروف و دارای بیمه یکساله نوک مدادی شرایط مناسبیه و کاملا ماشین سالم و بدون رنگ و خط….. 09168196606
دادا
۲۴ فروردین ۱۳۹۴جلوی داشبرد جعبه ی دستمال کاغذی بود اسپری به اونجا نزدم.امروز جعبه ی خالی که چسبی بود ازجاش در آوردم وانداختم دور،واقعا تفاوت دومنطقه حیرت انگیز بود.بدون اسپری مات وبی رنگ ومنتطه اسپری دار براق وزیبا،وقتی یه اسپری ده تومنی اینقدر تغییر ایجاد میکنه همین آقایون نمیتونن قبلا از طریقی واونم بصورت دائمی این مشکل سلیقه یی رو حل کنند.من که حلش کردم…یکی از اساتید میگفتن که این ماشین فقط تا چهل هزار خوبه بعدش مییشه لش و به صدا میافته،من تا ۳۲هزار رفتم اونم توخاکی وبعضی روزا تا ۴۰۰کیلومتر،فعلا هیچ تغییر نکرده.یعنی من عجولم وآن استاد چهل گفته.پس کمی تا چهل هزار فاصله دارم باید صبرکنم ودرثانی ازاساتید میپرسم وشک رو چه بگذارم دقیقا رو چهل هزار میافته ،یانه کمی بالاتریاپایین تر.شک رو چی بذارم،ماکه هی میگازیم هی میگازیم.چیزی جزهمراهی اونم واقعا عالی ندیدیم.ازچی ماشین بد بگم وقتی چیزی بد تاحالا ندیدیم،باورکنید
دادا
۲۵ فروردین ۱۳۹۴خوبی آقای دادا چی نوشتی ترجمه میکنی سعی کن خودت باشی و اینو اونو نکوب و جمله بندیه درستی بنویس
آنتي جك
۲۴ فروردین ۱۳۹۴جک سوارای چینی سوار یورو داره میاد پایین و از این روزا با کاهش ۳۰ درصدی یورو که ایشالله به تصویب برسه این آشغال های چینی از تو مملکت جمع میشن
چون اختلاف قیمت این لگن کرمان موتور با اروپاییا طبق براوردا میرسه به ده درصد
دیگه اون وقته که جک و امثلهم میشه یه تیکه اهن پاره
راه نمیره بدمصب
خستس خسته
فعلا باید تعریف کنید
مجبورین
[…]
علیرضا
۲۴ فروردین ۱۳۹۴با همین خیالت خوش باش دوست عزیز، …
nikan
۲۴ فروردین ۱۳۹۴امان از خوش بینی ها و بدبینی ها همراه با افراط و تفریط…..
شما منتظر ماشین اروپایی ارزان قیمت در آینده بمان … ما هم در حال حاضر داریم با جک چینی صفا میکنیم…
فقط یک سوال دارم ایران خودرویی که ماشین دنا با تکنولوژی قدیمی را داره 48 میده یا سایپایی که ماشین چینی آریو را بالای 70 به خلق اله میفروشه یا همین سراتوی کره ای نسل قبلی را که با قیمت بالای 90 مونتاژ می کنه… اونوقت ماشینهای اروپایی بروز رو با چه قیمتی مونتاژ و دست افراد دلخوشی مثل شما خواهد داد؟؟؟
يونس
۲۴ فروردین ۱۳۹۴دلم براش میسوزه …….
j-k
۲۴ فروردین ۱۳۹۴سلام انتی جک عزیز اگر از حرص جک خوابت نمیبره قرص خواب بخور تاخوابهای بهتری برای مسافرت باماشینهای اروپایی ببینی!!!!!!!!!!
mahdi
۲۵ فروردین ۱۳۹۴ما هم از خدامونه که یورو و دلار بکشه پایین و جکهامون رو بفروشیم و یه ماشین اروپایی با کیفیت و ارزون تر از الان بخریم اما زهی خیال باطل آقای آنتی جک.
مصطفی دنده ای
۲۵ فروردین ۱۳۹۴نظر…سلام.من جک 1500 دارم 5500تا رفتم. یک دفه صبح استارت زدم سه کار می کرد. چراغ چک روشن شد.بردم نمایندگی دستگاه گداشت از کویل ها بود ریپ ماشین خوب شد ولی کویل ها را عوض نکردن برای شما هم اتفاق افتاده چون دوباره امروز اینجوری شد….
محسن
۲۶ فروردین ۱۳۹۴بچه جون مگه مجبوری نظر بدی تو که حتی نمیدونی ماشین ها یک کویل بیشتر نداره
دادا سانمارتین وپینار سعید و………کجایید که هر کسی که حد اقل اطلاعات را نداره امده نظر میده ….بچه جون برو اول مطالعه کن بعد نظر بگذار؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!
م.نفیسی
۲۷ فروردین ۱۳۹۴موتورهای جدید اکثرا برای هر شمع یک کویل نصب شده . حتی ماشین L90 یا لوگان …
مجید
۲۶ فروردین ۱۳۹۴آقای مدیر سایت آفرین به طرفداری شما پس معلوم میشه شما هم دست تو کاسه این خودرو دارید و نمیخواهید انتقادها پخش بشه تقصیر از شما نیست عادت کردید جمع کنید اینجا رو وخودتون نظر بدید سعی کنید واقع بین باشید
سامي
۲۶ فروردین ۱۳۹۴امان از جک زدگی و جو زدگی
با خیلی از حرفات موافقم انتی جک
اما یورو معلوم نی چی بشه
خداییش جک آخرش خیر نى و ضرره
دیر یا زود همه چى جک معلوم میشه ودلم میسوزه به حال خودم و هم وطنام که از یه سمت عربا تحقیرمون میکنن واز یه سمتم مونتاژکارهای بی وجدان ما جیبمونو با اشغال چینی خالی میکنند.
احسان
۲۶ فروردین ۱۳۹۴اقایون داداشا
نبینم کسی از جک ایراد بگیره و بی احترامی کنه
خوش ندارم ببینم
جک عشق منه…
مصطفی دنده ای
۲۶ فروردین ۱۳۹۴اولا آقا محسن بچه خودتی ..دوما این ماشینا کویل سرخود دارن بهشون میگن کویل آن پلاگ..برای من که اتفاق افتاده و بردم نمایندگی شمع عوض کردم خوب نشد قراره ببرم یه نمایندگی دیگه. اگه میتونید راهنمایی کنید.
م.نفیسی
۲۷ فروردین ۱۳۹۴با نظر شما موافقم .حتی موتور ماشین L90چهارتا کویل داره ….
مهرداد نیک روان
۲۷ فروردین ۱۳۹۴سلام و خسته نباشید من خودم بسیار بسیار علاقه به ماشین دارم و معمولا چون مقاله در مورد ماشین مینویسم در مورد انواع ماشینا اطلاعات دارم به نظر من برای قیمت 57:500 تومن این ماشین در مقابل دنای 50میلیونی ایرانی اونم با اپشن های کمتر از جک مثل نداشن دنده اتوماتیک سانروف سیستم میزان باد تایر اندازه بزرگتر و جادر تر قطعات بسیار با کیفیتر تر موتوری که پس داده تستشو و این که من تو این مدت تحقیق کردم و از مکانیکا پرسیدم این ماشیت تو این 2 سال اصلا ایراد خاص یا خراب شدگی نداشته و بسیار ماشین با دوام زیبا بروزی هست و آزمایش خودشو به خوبی پس داده واقعا ارزش خریدشو داره نسبت به قیمت و هرکسی داشته ازش خیلی راضی هست در مورد این که میگن شتاب کمه ما خودمون 0-100 10 ثانیه رو براش ثبت کردیم که برای یه ماشین اتوماتیک با حجم موتور 1800 سی سی تنفس طبیعی خوبه و این که ماشین اتوماتیک برای راحتی هست نه برای شتاب کشیدن خلاصه ماشینی هست که نسبت قیمتش شمارو نا راضی نمیکنه و حتما 5-6 سال بدون ایراد راحت کار خواهد کرد با تشکر
دادا
۲۷ فروردین ۱۳۹۴برادر یاخواهرمحترم ومحترمه،میشد بگید فقط یک کلمه،من به جای کی هستم.کرا کوبندم،مگه من کشتی گیرم،شخصی گفته بود که اگر خودتان نباشید ،این اتول یا خودرو تا نهایت چهل هزار کارکرد خوب است بقیه را باید بندازید سر یک مادر مرده یه،دیگه،ازآن روز من منتظرم تا چهل هزار بشه.نمیدونم چرا آثارخرابی مشهود نیست.این توهینه یا کوبندن…دشمنان ودوستان، بنده با تمام صداقت اعلام میکنم تاحالا بازم عرض میکنم تا حالا ازخرید این ماشین راضیم وانشاالله راضی میمانم …
علی اکبر
۲۸ فروردین ۱۳۹۴من با هزار بدبختی حدود 60 -70 ملیون جمع کردم که یه ماشین اتوماتیک بخرم. ظاهرا با این پول جک تنها گزینه است اما از این که سریع افت قیمت کنه و دو سه سال دیگه به خرج بیفته نگرانم. با 80 تومن یه کرولای 2008 تمیز که 40000تا کار کرده گیر آوردم و از شما میخام بپرسم اگه شما جای من بودین کدوم رو انتخاب می کردین؟
ممنون
رضا3
۲۸ فروردین ۱۳۹۴ما یه مدت نبودیم عجب حالو هواى پیج عوض شده علماى اندیشمندى اومدن اساتید صاحب قلمى رفتن. یادش بخیر اون روزاى اولى که ثبت نام کرده بودیم چه هیجانو عشقى داشتیم ای کاش همون حس همیشه زنده بود.در روزهاى اتى واقعیتهایى رو از جک خواهم گفت. من همیشه محاسن و معایب رو صریحو واضح گفتم. چه کنم که حقایقى رو باید براى دوستان تازه وارد و انتخاب گنندگان اینده جى فایو بایستى بیان کنم. هر چیزى امید براى رسیدنش زیباست.در خوده رسیدن کامى نیست
رضا3
۲۸ فروردین ۱۳۹۴جالبه سوابق منو نوشته 15 چقدر داستان کمدى و در عین حال تراژدی غم انگیزى.
بهمن
۲۸ فروردین ۱۳۹۴با سلام خدمت دوستان محترم
بعد از گذشت یک سال از ورود جک و داستان جک به زندگی من امروز در خدمت شما هستم که یه سری مطالب و در اختیار دوستانی که قصد خرید جک رو دارند اعلام کنم.
به قول اقا رضا رسیدن و شور ذوقی که در رسیدن به جک بود در خود جک نبود.
بنده اواخر سال 92 جک جی 5 اتومات رو از طریق نمایندگی شهرمون(کرمانشاه) ثبت نام کردم.
قرار بود که مرداد ماه جک رو تحویل بدن بهم که با تاخیر دو ماهه همراه شد.مام مشتاق و منتظر جکی جان.
جکی اومد به هر نحوی بود و گذشت.
اواخر سال 93 یعنی یک ماه پیش ار جناب جکی خداحافظی کردیم و عطایش رو دادیم به لقایش رفت.
مشکلات و مزایایی که جک داشت به شرح زیر می باشد:
استاد کارهای همه چیز دان های هیچی ندان نمایندگی….
یه مصرف سوخت رو نتونستن درست کنند و کاهش بدن.
کمبود قطعات و لوازم یدکیم پیشکش کرمان موتوریا.
چن ماه قبل فروش از ناحیه گیلگیر یه تصادف داشتم به طوری که اندازه یه کف دست گیلگیرم فرو رفت اما رنگ ماشین نریخت.
وقتی رفتم صافکاری گفتم خوبه بدون رنگ در میاد.صافکارو خود نمایندگی کعرفی کرد بهم.تا جک و دید گفت اقا ممکنه موقع ضربه زدن رنگش بریزه.
بعدا شاکی نشی.منم که میدونستم کیفیت رنگ خرابه اما گفتم اقا بزن صاف کن ایشااله رنگ نمیریزه.
که متاسفانه ریخت.پرایدم اگه میبود با اون ضربه ها رنگش نمیریخت.
حالا گیربکس عزیز و فوق العاده هوشمند جک که تا بگی بسم الله میبینی رفته دنده 3.خودم میدونم بسته به مقدار فشاری داره که به پدال گاز وارد میکنی.اما همیشه که نمیشه تا ته دنده یک بری.پای ادم ایزاد که ربات نی مدام و به یه نحو گاز بده.
گردنه اسد اباد سمت همدون کلا تیپ ترونیک با دنده 2 اومدم بالا و تا جون داشت گاز دادم تا 206 و پراید ازم جلو نزنن.
اتومات بالا اومدن تو گردنه هارو کلا بیخیال شید.
سرو صدای زیاد جک و ضربات وارده هم که دیگه همه باهاش درگیرن و مردم رو اوردن به بالشت و پتو …..
ترمزم که 30 ثانیه صبر کنید و بعد فراخوان دادن و برا من که برطرف نشد.اگه برا شما برطرف شده خدارو شکر
ایینه های تراکتوریشم که عمرا بزاره تو جاده یه دیقه شیشرو بزنی پایین و هوایی عوض کنی..
اما خداییش خوشگله.خداییش شیک استارت میخوره موتورش.دربشم یخچالیه یخچالی در حد تیم ملی.زیبایی داخلیشم اولاش زیباست.بعدا خسته کننده میشه.شک نکنید.تریم مشکی همینه.
جک کارکرد 3000 کیلومتر شیشه دودی شده لاستیک میشلاین با لاستیک وانلی تعویض شد و مانیتور و دوربین رو با مگان اتومات مدل 91 کم کاکرد تاخت زدم.
جک بازار دست دوم نداره.به قران نداره.
به سختی به فروش میره.
با این همه اپشن جک من رو 53 میلیون برداشت اونم به خاطر اینکه میخاستم مگانشو بردارم.
بیخیال ضررایی که زد.
مهم اینه که مگان با قدرت و ارامشی که داره تموم اون سیاهیارو از ذهنم پاک کرد.
در مورد مگان توضیحی نمیدم چون همه مطلعند.
اما جک کجا و مگان کجا…
بعضیا میگن مگان در حد جک نی.چون سانروف نداره.
خخخخخخ
اما منتظرم همون افراد و یه روز کنار جک ببینم.
مخصوص تو سینه کشی جاده ها.
در هر صورت این تجربه تلخ بنده بود.
طرفدار جک بودم شدید اما لیاقتشو نداشت
موفق و موید باشید
مجتبی
۲۸ فروردین ۱۳۹۴سلام خدمت دوستان
عرض کنم خدمتتون بنده جک دستی با 3000 کیلومتر کارکرد دارم تا حالا که همه چیزش عالی بوده بجز سر و صدای اتاق تو دست انداز های ترکی و شکستگی آسفالت و ایراد دیگه تو سربالایی کلا سنگینه ینی حتما ماشین باید دور بگیره وقتی بیافته تو دور واقعا عالی میره دیگه نمیشه جلوشو بگیری عین آب خوردن رو 160 و 180هستی زیباییشم که خوبه ولی به نظر من اتومات نگیرید چون هم دردسراش بیشتره هم باید کلی پول بیشتر بدی ولی من 45تومن دادم الانم اندازه پولم راضیم برخوردی که از مردم میگیری انگار تو ماشین بالای 100میلیون هستی اپشناشم خوبه. خرابی فنیش طبق نظر دوستان واقعا کمه دیگه حالا خود دانید موفق باشید
pink
۲۸ فروردین ۱۳۹۴خوب بفرمایید اتومات چه درد سری داره که از دستی بیشتره
رضا3
۲۸ فروردین ۱۳۹۴روزى که سیماى فریب ده جک رو تو نمایندگى دیدم احساس دلبستگى عجیبى تار و پود وجودم رو به لرزه دراورد. من که لیفان 620 رو ثبت نام کرده بودم با سراسیمگى عجیبى نسبت به بررسى ایترنتى جک پرداختم آشنایى با سایت پدال و مطالعه تمام صفحات این پیج تمام وقتم را گرفته بود.تعریفات وحشتناک و مجذوب کننده عده اى استاد و لیدر و مرشد از جک چنان شیفته ام کرد که لیفان رو انصراف دادم و قبل از پس گرفتن پولم با قرض و وام پول پیش جک رو پیدا کردم و براى اتومات جک ثبت نام کردم. زیبایى فریبناک این چینى آرام از دلم ربوده بود و هر از گاهى جلوى نمایندگى میرفتم و از پشت شیشه نمایندگى, عروسک محبوبم را وارسى میکردم. شبو روزم سایو اینترنت بود و عکسها و مقالات جک رو بررسى میکردم. شده بودم عضو ثابت این پیج .با تعریفو تمجید علماى پیج هر روز مشتاقتر میشدم و براى رسیدن روز موعود لحظه شمارى میکردم زمان به کندى میگذشت و عطش وحشتناکى در وجودم به جریان افتاده بود.روز تکمیل وجه فرا رسید و صبح زود پرداخت دوم رو انجام دادم و از ان به بعد انتظار طاقت فرسا شده بود.عاشقانه براى رسیدن به جک منتظر زمان بودم. روز موعد فرا رسید انصافا بدون تاخیر خودروى اتومات سپیدم را بعد از ظهر پاییز 93 تحویل گرفتم.وصال فرا رسیده بود باور کردن این لحظه هاى ناب واقعا سخت بود. چه رویایى شیرین بود.ادامه مطلب روزهاى آتى…
دادا
۲۹ فروردین ۱۳۹۴بعضی دوستان زمزمه ی لغو تحریم رو شنیدن وفکر میکنن اولا طرفای مقابل مردن وپای حرفشون هستن وتحریم ها رو یهو لغو میکنن وبعدشم یهو همه چی میکشه پایین،اونوقت مثلا جنسیس میشه ۷۰تومن، همه میرن جنسیس سوار میشن،دارن خودشونو کم کم از چینی سوار شدن دور میکنن.البته نظر شخصیه.خبری نیست دوستان.هرچند جک ما برترین نیست اما با این پول وبااین قیمتای توهمی بازار واقعا ارزش خرید رو داره مخصوصا اتوماتش.منی که تجربه ی ۴۳هزار رانندگی هردو ماشین دستی واتومات رو داشتم ودارم صادقانه وقاطعانه اعلام میکنم بعضی از دوستان پیازداغ رو زیاد میکنن که یا عمد یه ویا کمی اغراق.ماشین بعضی مشکلات رو داره و اونم مصداق مثل معروف که هرچه پول بدی….اما چون ما ملت بدبینی هستیم میگیم نه چینیه حتما کوچکترین ایرادش مشکل سازترینشه.وباید بگیم چون چینیه اینه.چقدرماشین پژو سمند وپراید درکنار خیابان میبینید که خراب شده ،کمتر کسی ایراد میگیره.اما کافی یه چراغ جک روشن نشه واویلا ی دوستان گوش فلک رو کر میکنه.دوستان مورچه نباشید که خودشو آب میبرد میگفت دنیا رو داره آب میبره.ممکنه مشکلتون همه گیر نباشه.ما از سه تا ماشین جک مون واقعا راضی هستیم.واقعا راضی هستیم.به مرگ نتنیاهو راس میگم.تنش رو کفن کنم راس میگم
مجتبي
۲۹ فروردین ۱۳۹۴جناب pink مشکلات اتومات اولیش مصرف سوخت بالاشه ، دومیش قلق گیری دنده با استفاده از پدال گازه که واسه خیلیا جواب نداده ولی اگه ماشین بالای 2400 سی سی باشه این حرفا دیگه کشکه ، سومیش نرم افزار گیربکس هست که 2 سال قراره بیاد آپدیت بشه تا ماشین از دنده دو شروع به حرکت نکنه و زود دنده عوض نشه ، چهارمیش قفل شدن دنده وقتی ماشین تو جای شیب دار پارک میشه و باید ماشین رو هل بدی عقب جلو تا آزاد شه ، پنجمیش مشکل ترمز در چند دقیقه اول روشن شدن ، ششمیش پایین بودن کیفیت بعضی قطغات کنسول جلو و داشبورد علی رغم اینکه همه میگن تریم مشکی زیبا تره ولی به نطر من چون رنگ مشکی هست از متریال بی کیفیت تری استفاده شده مثل پلاستیک براق میمونه ولی تو مدل دستی اینطور نیست میتونین خودتون مقایسه کنید فقط چون رنگ مشکی با کلاس تره به عنوان یه برتری دارن عنوان میکنن و از همه مهمتر اختلاف پول حدود 10 میلیون هست که حداقل باید چیز خیلی با ارزشی به ارمغان بیاورد که چنین نیست فکر کنم بس باشه دیگه البته چیز دیگه ای هم فعلن یادم نمیاد . امیدوارم راضی شده باشی
رضا3
۲۹ فروردین ۱۳۹۴ادامه مطلب از سرى قبل: پس از تحویل اتو سفید در اولین تست بامسئول نمایندگى صداى وحشتناک موتور داخل کابین رو برام گفتند صداى خوشگل موتوره که مثل خودروهاى لامبورگینیه .این صدا خفه کن اگزوز نبود بلکه صداى موتور بود که مخصوصا در دنده هاى کند و خسته به طور نا مانوسی به داخل مى امد. علما در سایتها مینوشتند که شتاب اولیه ضعیف بعد از اب بندى ارتقا خواهد یافت. چه کنم که این شتاب نه در حالت اتو و نه در حالت تیپ ترونینک و با هر قلقى با پدال گاز تا الان با دوازده هزار کارکرد تغیر نکرد که نکرد. شروع ضعیف و خسته و ملال اوره خودرو در هنگام حرکت همه احساس را برایم کور کرد.کشش اعصاب خورد کن اتو در سربالایىها و عبور پرایدهاى در پیت از بغل خودروى شصت میلیونى من همه تصوراتم را از این قوى سپید بالم به یاس تبدیل میکرد. ولى من همچنان خودم را پایدار و استوار نگه داشته بودم و به منتقدین خودرو ام پاسخهاى زیادى داشتم. ولى کم کم تردید و وسواس مرموزى در احساس درونى من پدیدار شده بود. ولى باز در فکر تاختن بودم. ادامه مطلب روزهاى اتى…