صنعت خودروی کشورمان طی این سالها کاملاً تحت تأثیر برندهای چینی قرار داشته است. تا همین چند سال پیش شاهد مونتاژ خودروهای قابل قبولی همچون نیسان ماکسیما، هیوندای ورنا، آوانته و… بودیم اما هرچه پیشتر میرویم واردات و عرضه محصولات چینی را میبینیم که اکثر آنها نیز پس از مدتی به دلایل مختلف دیگر عرضه نشدهاند.
اما یکی از باسابقهترین برندهای چینی حاضر در کشور ما جک JAC است که با چندین خودروی مختلف توانسته طرفداران گوناگونی را به دست آورد. یکی از محصولات شناخته شده جک برای ما سدان J5 است که بین سالهای ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶ عرضه شد و ما در این نوشتار میخواهیم به بیان مشخصات، مزایا و معایب این خودرو به ویژه برای خریداران خودروهای کارکرده بپردازیم. پس حتماً با ما همراه باشید.
طراحی ظاهری جک J5
در بین سدان های متوسط بازار کشورمان، جک J5 یکی از هماهنگترین طراحیهای ظاهری را دارد. این خودرو توسط شرکت مشهور پینین فارینا طراحی شده و میتوان آن را زیبا دانست. در بخش جلو چراغهای کشیده و جلوپنجرهای هماهنگ دیده میشوند که اگرچه هیجانانگیز نیستند اما حداقل چشمها را اذیت نمیکنند. در پروفایل جانبی نیز خط شانه پر رنگی دیده میشود که از یکنواختی این بخش میکاهد. نمای عقب شاید بحثبرانگیزتر از سایر نقاط بدنه باشد اما علیرغم وجود برخی کاستیها هنوز هم میتوان آن را قابلقبول دانست. در کل باید گفت J5 یک سدان با ظاهر خوب نسبت به سایر خودروهایی است که طی این سالها در خیابانها دیدهایم.
طراحی داخلی جک J5
وقتی وارد کابین شوید طراحیای را خواهید دید که دنبالهروی بدنه است. بخش داخلی J5 از طراحی مدرنتری نسبت به تولیدات داخلی سود میبرد و از جمله ویژگیهای آن میتوان به فرمان و پشت آمپرهای اسپرت اشاره کرد. البته شاید طراحی ورودیهای هوای J5 سؤالبرانگیز باشد و از زیبایی کابین بکاهد ولی در کل نقص چندانی به طراحی این بخش وارد نیست هرچند که نمیتوان آن را برجسته و بهیادماندنی توصیف کرد. نقطهضعف اصلی J5 در این بخش به کیفیت متریال بکار رفته مربوط میشود که در درازمدت باعث به سر و صدا افتادن کابین خواهد شد.
جدای از این موارد فضای کافی برای چهار سرنشین وجود دارد و صندوق بار نیز نیازهای یک خانواده متوسط را رفع خواهد کرد. در مجموع طراحی و کیفیت کابین این سدان چینی برای خریداران قابلقبول به نظر میرسد هرچند در زمانهای که همه خودروها از برخی عناصر مدرن همچون نمایشگرهای بزرگ استفاده میکنند، نبود این ویژگی یک نقطهضعف به حساب میآید.
پیشرانه و گیربکس جک J5
این سدان چینی در ابتدا با پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری که قدرت ۱۱۱ اسب بخاری و گشتاور ۱۴۶ نیوتون متری داشت روانه بازار شد اما کرمان موتور بعدها عمده تمرکز خود را روی نسخه اتوماتیک J5 که پیشرانه قویتری هم دارد گذاشت. در دل نسخه اتوماتیک این خودرو پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری ساخت میتسوبیشی قرار میگیرد که خروجی ۱۴۰ اسبی و گشتاور ۱۶۵ نیوتون متری تولید میکند. این پیشرانه با گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک همکاری دارد.
پیشرانه J5 از نظر قدرت و گشتاور کمبود خاصی ندارد اما گیربکس ۴ سرعته آن نمیتواند انتظارات را برآورده کند و به همین خاطر شاهد افت شتاب گیری خودرو خواهید بود. نکته دیگر نیز به مصرف سوخت خودرو به ویژه در نسخههای اتوماتیک مربوط میشود که بالاتر از آن چیزی خواهد بود که تصور میکنید. در مجموع پیشرانه J5 را میتوان بادوام و خوب برشمرد هرچند عدم وجود گیربکس اتوماتیک بهروز و با تعداد دندههای بیشتر جزو معایب آن هستند. در جدول زیر مشخصات فنی نسخه اتوماتیک J5 خدمت شما عزیزان ارائه شده است:
حجم موتور (سیسی) | ۱۸۳۴ |
استاندارد آلایندگی | Euro IV (یورو ۴) |
حداکثر قدرت (HP/RPM) | ۱۴۰ اسب بخار در دور موتور ۶۵۰۰ دور در دقیقه |
حداکثر گشتاور (NM/RPM) | ۱۶۵ نیوتن متر در طیف دور موتوری ۵۰۰۰ دور در دقیقه |
جعبهدنده | ۴ سرعته اتوماتیک جلو، Tip Tronic |
سیستم فرمان | چرخ دنده شانهای (Rack & Pinion)، کمک هیدرولیکی |
سیستم ترمز | جلو دیسک دو جداره با قابلیت تهویه و خنک شونده، عقب دیسک – مجهز به ترمز ضد قفل (A.B.S) چهار کاناله (تمامی چرخها) – قابلیت توزیع هوشمند نیروی ترمزی بر حسب وزن و بار (E.B.D) |
سیستم تعلیق | جلو، فنر حلقوی با ستون مک فرسون – عقب فنر حلقوی و اتصال جناقی دوبل مستقل |
حجم مخزن سوخت (لیتر) | ۵۵ |
حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت) | ۱۷۵ |
سایز چرخها | مجهز به رینگ ۱۶ اینچ آلومینیومی |
طول خودرو (میلیمتر) | ۴۵۹۰ |
عرض خودرو (میلیمتر) | ۱۷۶۵ |
ارتفاع خودرو (میلیمتر) | ۱۴۶۵ |
فاصله دو محور (میلیمتر) | ۲۷۱۰ |
وزن خالص (کیلوگرم) | ۱۳۵۵ |
امکانات و تجهیزات جک J5
J5 در زمان معرفی اولیه که به حدود ۱۰ سال پیش بازمیگردد از امکانات قابل قبولی سود میبرد اما شاید فقدان برخی موارد همچون نمایشگر لمسی باعث شود این خودرو در مقابل رقبای بهروزتر خود کم بیاورد اما بااینحال هنوز هم J5 را از نظر تجهیزات و امکانات میتوان خودروی خوبی دانست. در ادامه تجهیزات و امکانات این خودرو ذکر شدهاند:
کیسه هوای راننده و سرنشین جلو |
صندلی جلو با قابلیت تنظیم در ۸ جهت |
تنظیم دستی پشتسری |
سیستم کنترل باد لاستیکها TPMS |
کنترل سیستم پخش روی غربیلک فرمان |
سیستم خنککننده روغن گیربکس اتوماتیک |
کمربند ایمنی سرنشینان جلو پیش کشنده |
کمربند ایمنی سرنشینان عقب |
کمربند ایمنی با تنظیم ارتفاع |
سیستم ضد سرقت |
قفل ایمنی کودک |
ترمز ABS و EBD |
چراغ مه شکن جلو و عقب |
چراغخطر لادری (چهار درب) |
رینگ اسپورت آلومینیومی |
چراغ جلو و عقب هالوژن |
شیشهبالابر جلو و عقب برقی |
آینه جانبی برقی |
صندلی و روکش فرمان چرمی |
سیستم رادیوپخش MP3/CD/USB با ۴ باند |
تنظیم نور صفحه کیلومتر |
آنتن شیشهای |
آینه جانبی دارای گرمکن |
تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو |
فرمان هیدرولیک با قابلیت تنظیم ارتفاع |
قیمت جک J5
همانگونه که گفته شد این خودرو از سال ۱۳۹۶ به بعد عرضه نمیشود و به همین خاطر نمیتوان نمونههای صفرکیلومتر آن را پیدا کرد؛ اما با گشتوگذار در میان آگهیهای موجود باید دانست برای خرید نسخه اتوماتیک J5 باید بودجهای حدود ۳۵۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان را بسته به مدل و کارکرد خودرو کنار بگذارید.
رقبای جک J5
این سدان چینی در بخشی از بازار قرار گرفته است که رقبای زیادی برای کسب سهم و جلب نظر خریداران رقابت میکنند. از جمله رقبای این خودرو میتوان به تندر ۹۰، دنا پلاس اتوماتیک، برلیانس H330، فاو بسترن b50، ام وی ام ۵۵۰ و… اشاره کرد. مقایسه مفصل این خودروها با یکدیگر در این نوشتار نمیگنجد اما بهطورکلی باید دانست خودروهای تولید داخل از مزیتهایی همچون بازار فروش دستدوم بهتر و فراوانی قطعات یدکی و خدمات برخوردار هستند درحالیکه محصولات چینی معمولاً با مشکل کمبود قطعات یدکی و افت قیمت دستوپنجه نرم میکنند. به همین خاطر بهتر است در خرید خودروی دستدوم به اولویتهای خود و اینکه تا چند سال خودرو را نگهداری خواهید کرد فکر کنید.
مزایا و معایب جک J5
همانطور که گفتیم از جمله مزایای این خودرو میتوان به طراحی خوب، پیشرانه بادوام و قوی، فضای کابین جادار برای خانوادههای کمجمعیت و ایمنی مناسب اشاره کرد. در مقابل جک J5 معایبی هم دارد که شامل متریال نه چندان باکیفیت کابین، گیربکس قدیمی و کند، مصرف سوخت نسبتاً بالا، کمبود قطعات و لوازمیدکی میشود.
نقاط قوت | نقاط ضعف |
طراحی ظاهری خوب | متریال بیکیفیت کابین |
پیشرانه بادوام و قوی | گیربکس قدیمی و کند |
فضای کابین جادار | مصرف سوخت بالا |
ایمنی مناسب | کمبود قطعات یدکی |
جمعبندی
جک J5 سدان را میتوان یکی از گزینههای خوب چند سال اخیر برای بازار داخلی دانست هرچند که این خودرو دیگر عرضه نمیشود. همین مشکل گریبان گیر اکثر خودروهای چینی در کشورمان است. این دسته از خودروها از همان ابتدای عرضه نیز به خاطر محدودیتهای شبکههای نمایندگی دارای مشکلاتی در زمینه تأمین قطعات و لوازمیدکی هستند و با قطع عرضه این مشکل حادتر نیز خواهد شد. نکته دیگر به افت قیمت و بازار فروش بدتر خودروهای چینی نسبت به خودروهای داخلی مربوط میشود و اگر به دنبال خرید J5 هستید حتماً باید به این نکات توجه داشته باشید. اگر خودروی خود را زود عوض میکنید و دنبال دردسرهای پیدا کردن قطعات یدکی نیستید شاید بهتر باشد نگاهی به خودروهای دیگر همچون تندر یا دنا داشته باشید.
توضیح: این مطلب به روزرسانی شده است.
بهمن
۵ اردیبهشت ۱۳۹۴اقای دادا یه سوال؟؟ یعنی شما میگی ما جک رو خریدیم که تک سرنشین بیایمو بریم و هیچیم بارش نکنیم؟؟
واقعا خیلی جالبه این حرف. طبق حرف شما نتیجه میگیریم جک یه خودرو اتومات مناسب برای یه سرنشینه
درسته؟؟؟
کیوان
۶ اردیبهشت ۱۳۹۴دوست عزیز معمولا وقتی می خوان توان موتور رو بسنجن تو شرایطی که تک سرنشین هست و بار اضافی نداره می سنجن. لازم به تذکره من ماشین 4 سیلندر اتوماتیک (زیر 2000) سراغ ندارم که با بار کامل و 4 سرنشین از پس سربالایی مذکور بر بیاد. به هر حال جهت اطلاع شما بنده هفته پیش با 4 سر نشین و باک پر همین سر بالایی رو رفتم و از اونجاییکه دفعه اول بود با این ماشین خواستم تست کنم. از اول که گاز رو بستم بهش تا 120 رفت خیلی هم با شتاب و خوب ( ولی دیگه بیشتر نرفت) ولی بعد که مجبور به ترمز شدم دیگه نتونستم بیشتر از 100 برم. باز هم ازتون می پرسم شما کدوم ماشین اتوماتیک مشابه رو سراغ دارید که تو این مسیر بهتر بره؟
فرامرز
۵ اردیبهشت ۱۳۹۴آقا محمد،سلام من خودم شرق تهران هستم،جالبه که دقیقا من هم تو شیب بالای سمت لواسان اتوماتم را تست کردم واقعا عالی بود -دور ماشینو حسابی بالا بردم و تو لاین سبقت ماشینهای همتراز را گرفتم تا اینکه تو اوج یه 206 جلوم آمد و نرفت کنارو حسابی دور ماشینو گرفت و من مجبور شدم برم تو تیپ ترونیک.اینجا دیگه میخواست جون بکنه البته کاریش هم نمیشد کرد.به نسبت ماشین قبلیم (پرشیا موتور زانتیا 16 سوپاپ مدل 86 فرانسه )خوب بود.به نظر شما آب بندی ماشین (اتومات)خیلی تاثیر داره؟
محمد
۶ اردیبهشت ۱۳۹۴حرف شما متین من هم عرض کردم اگر از قبل دور بگیری بدون مشکل میره بالا ولی کافیه نفس ماشین گرفته بشه ،دیگه بر نمیگرده تا اون شیب جاده کم بشه . در مورد آب بندی عرض کنم این کم شدن سریع دنده و نفس کم آوردن ماشین تو سربالایی ربطی به آب بندی نداره ذات موتور و گیربکس اینجوریه که فقط ممکنه با آپدیت ECU برطرف بشه .خدایی مزدا 323 یا 206 تیپ 5 اون جاده رو میخوره و بالا میره شما خودتون تشریف بردید و میدونید از خروجی بابایی تا سر میدون شیب بسیار شدیده من در حالت اتو بعد از گرفته شدن نفس ماشین بدلیل شلوغی که بیشتر از 20 تا نتونستم برم در حالت تیپ ترونیک هم به زور 40 یا 50 تا. کلا به نظر من این ماشین برای داخل شهر ماشین بسیار ایده آلی هست ولی برای شیب و گردنه خوب عمل نمیکنه.
در حال حاضر هم من مصرف رو کنترل کردم حدود 13 بود البته بیشتر مسافت طی شده داخل شهر تهران بوده 206 تیپ 5 من حدود 11.5 بود .
کولر ماشین من هم مشکل داره اصلا خنک نمیکنه که باید ببرمش نمایندگی.
ترمز ماشین هم نسبت به وزن ماشین یه مقدار ضعیفه بخصوص توی سرعت بالا ولی درکل ترمزش قابل قبوله.
جمع بندی من از نحوه شتاب گیری اینه که مثل خیلی از دوستان که قبلا هم گفتن این ماشین بدرد کسایی که عادت به کورس های یهویی دارن نمیخوره ویه مقدار ماشین آروم تریه البته شتاب ثانویه در مسیر های کفی !! خوبه.
فرامرز
۵ اردیبهشت ۱۳۹۴با سلام ،به نظر شما بهترین و اصولی ترین روش آب بندی اتومات چیه؟آیا اون چیزی که تو دفترچه نوشته؟
دادا
۶ اردیبهشت ۱۳۹۴آقا بهمن دوست قدیمی،منظورم این نبود ،خواستم بگم اشکال ازجای دیگه س.بارها سربالایی کوهین رو با ظرفیت تقریبا کامل با سرعت بالای صد اومدم بی هیچ مشکلی.حتی خیلی اوقات تیپ ترونیک استفاده نمیکنم چون قلق ماشین رویاد گرفتم وقتی میگازم وماشین آزاد میشه لذت عجیبی به آدم دس میده.غرشش منو خیلی سرحال میاره.میدونم سوار لامبورگینی نشدم اما حد خودش بهترینه.واقعا من لذت میبرم البته درسته بعضی موقع شتابش مخصوصا شروع دوباره کمی اذیت کننده س،اما دورگرفت دیگه همه چی یادت میره.بنده تاحالا ۳۲هزار از اواخر شهریور تاحالا رفتم کوچیک ترین مشکلی. نداشت.امروز دوستی میگفت من این مقداررو تو سه سال میرم.پس این ماشین روحتما میخرم.میگفت حتما پارسمو میفروشم وجک میخرم.میگفت خیلی تحقیق کردم همه راضی بودن.همه که دوستان دروغ نمیگن.ماهیچی…خدایا توبه التوبه
بهمن
۶ اردیبهشت ۱۳۹۴با این تعاریفی که شما از جکتون میگین دادا جان دیگه حرفی نمیمونه
به غیر از اینکه بگم انشالله جک هیچوقت شمارو اذیت نکنه و به دردسر نندازه.
جک شما به نظر من بهترین جک ایران و جک من حتما بدترین جک ایران بوده.
به هر صورت تا برچسب روانی بهمون نخورده تبدیل به یه کاربر خاموش بشیم بهتره.
تا روشنم اینو بگم که دوران تلخ و شیرینی تو یه سال گذشته با جک و سایت پدال و دوستای خوبی مثل جناب دادا و سانمارتین و پوریا سورن سوار و ….. گذروندیم و همین جک بهترین دوست دنیارو نصیبم کرد.
انشالله با جکاتون کیف کنید و لذت ببرید
در سایه حق تعالی
mehdi
۶ اردیبهشت ۱۳۹۴کسی برچسب روانی به شما نزد برادر من فقط ی مقایسه بین دنا و جک کردم که دیگه همه عالم از کیفت ایران خودرو خبرن دارن چه منی که چندین سال با اشغالاش سر کردم چه اونی سر نکرده مقایسه انچنان سختی نیست که یکی بخواد بره انالیز کنه کافیه فقط در دوتا ماشین رو باز بسته کنی و قیمتشون رو نگاه کنی به همین سادگی
mehdi
۶ اردیبهشت ۱۳۹۴http://www.aparat.com/v/OkZC9/%D8%AC%DA%A9_%D8%AC%DB%8C_5_%D8%A8%D8%A7_%D8%B2%D8%A7%D9%86%D8%AA%DB%8C%D8%A7
بهمن
۶ اردیبهشت ۱۳۹۴چون کامنت شما خطاب به بندس در شانم نیست که بی محل کنم و جواب ندم.
اقا مهدی که از ۸ سالگی تموم ماشینای ایرانو تست کردی ما پارسال این در جکیرو که شما تازه باز و بسته کردی ،باز کردیم و کلی حالم کردیم .من هیچوقت نگفتم دنا خوبه و جک بده. لطف کن و برو بخون. دنا تکلیفش روشنه و من بحثی در موردش ندارم که فقط ییه سورن تزیین شدش. من به عنوان کسی که ۷ ماه جک رو داشتم مزایا و معایی خود جک رو برشمردم. حتی نرفتم اونو با ماشین بالاتر یا پایینتر مقایسه کنم. گفتم این ایرادارو داره و خواهد داشت. با ۵ دیقه دید و بازدید و عید دیدنی و در باز بسته کردن کیفیت فنی ماشین معلوم نمیشه. مناسفانه پدر بنده فوت کرده و هیچ رابطه ای با ویرانخودرو نداره و منم ندارم. منم یه مصرف کننده بودم مث خیلیای دیگه. اما به نظر من خیلی خیلی اشتباس و گناه داره که دید هموطنارو نسبت به یه ماشینی از صفر تا صد ببریم سمت صد و بگیم عالیه. باید همه معایب و مزایاشو دوستان اهال فن بیان کنند. این ماشین کمبود گشتاور داره و واقعا گیربکس و برنامه ای که روش سوار کردن برای یه جاده کفی با شیب ملایم به سمت پایین مناسبه ولاغیر. کاش شما با ۲۲ سال تجربه بری یه جک رو کامل تست کنی اون موقع بیای برامون توضیح بدی و از مزایا و معایبش بگی.
در کل اینجا ایرانه و چیزی که باعث پیشرفت نکردن ما ایرانی هاست همین جمله است.
((نرود میخ آهنین در سنگ))
حرف فقط حرف من
ماشین فقط ماشین من
mehdi
۷ اردیبهشت ۱۳۹۴بابت حرف تندم عذر خواهی میکنم
اینکه من گفتم این ماشین از همه نظر عالیه اصلا من همچین حرفی نزدم و نخواهم زد متنهای من موجود هستن مطالعه فرمایید مجددا فقط من گفتم وقتی ایرانخودرو ی اشغال رو داره میده 50 میلیون که همین حالا کلیپ های قشنگ از کیفیتش داره میاد بیرون 50 میلیون بدی مدل دستی این ماشین بهتره از کیفت سواری و غیره هیچ حرفی نزدم
اینکه ماشینا همشون ی نقاط ضعفی دارن که شکی نیست من خودم الان دو ماه هست i20. صفرخریدم ولی برا خرید ملک مجبورم عوضش کنم اینکه بگم عالیه نیست فقط و فقط نقطه مثبتش برا من ( تاکید میکنم برای من) مصرف سوخت پاینشه وگرنه دیگه چیزی نداره برام حتی عملکرد گیربکسش هم خوب نیست پرگاز برم برا تعویض دنده گاز میخوره ماشین الان مجبورم رو بیارم ب ی ماشین ارزونتر و البته اتو من متاسفانه جایی کار میکنم که زیاد وقت سر زدن به نمایندگی ها رو ندارم ماهی 7 روز وقت دارم که اونم دیگه همه میدونن مشکلات چقدر زیاده
حالا با این تفاسیر شما ی گزینه تو این رنج قیمت به من معرفی کنید بهتر از این بگفته شما لش راه نرو تا دعا به جون شما کنیم؟؟؟؟؟؟؟؟
بازم از صمیم قلب عذر خواهی میکنم روح پدتون شاد
علی
۶ اردیبهشت ۱۳۹۴سه شنبه میرم برای سرویس 10 هزار تا. تا به ادامه لذت با جک برسیم. بنداز تو جاده و حالشو ببر. دستی تحویل شهریور
عطارد
۶ اردیبهشت ۱۳۹۴در عجبم از بعضی از دوستان عزیزی که بحثهای زاید میکنند. نمیفهمم (و احتمالا خیلی افراد دیگرهم مثل من نمیفهمند) که چه چیزی را میخواهید ثابت کنید!
من جک دستی را از بهمن 93 تحویل گرفتم و تا الان هم 3300 تا راه رفتم. سفر عید از تهران تا شیراز هم رفتم و آمدم و تجربه مختصری با آن کسب کرده ام. قبلا از آن هم 10 سال 206 تیپ 6 مدل 83 تقریبا اصل فرانسوی داشتم.
بخواهم در کل بگویم، راضی هستم. این نکات را در آن میبینم:
– جادار و بزرگ، بخصوص اتاق و صندلیهای عقب که در مقایسه به 206 قابل مقایسه نیست و یکی از انگیزه های اصلی هم از تعویض همین موضوع بود که تامین شد.
– موتور و اتاق کم صدا و نرم که نسبت به ماشینهای دیگر خیلی خوب است. البته در همین رنج قیمتی. البته در مورد ماشین نو خیلی نمیتوان در این موضوع نظر داد.
– طراحی زیبا و آیرودینامیک، بگونه ای که با سرعتها بالا هم صدای باد اذیت کننده نیست.
– سیستم تهویه ماشین خیلی خوب عمل میکنه.
– کامل مشخص است که اتاق محکم و مطمئن است. هنوز تصادفی نکرده ام و از همه بدور باشد ولی در این زمینه فکر میکنم اطمینان بخش است.
– من بشخصی در ماشینهایی که فنر بندی نرمی دارند، بخصوص در صندلی عقب آنها احساس ناخوشایندی دارم و احساس حالت تهوع برایم بوجود می آید. (مثلا در زانتیا) در این ماشین اینگونه نیست که شاید نداشتن حرکت های گهواره ای باعث آن است.
– مصرف معقول نسبت به وزن ماشین در مسیر های جاده ای، میانگین مصرف را در حدود 2000 کیلومتر مسیر مسافرت 6.8 (شش ممیز هشت) لیتر در صد کیلومتر بود. عمدتا بنزین معمولی و 30 لیتر بنزیر سوپر . در مصرف شهری (مسیرهای کوتاه کوتاه عمدتا داخل شهری و زیر سرعت 50 کیلومتر) ، اخیرا اندازه گرفتم و دقیقا 8.9 (هشت ممیز نه) بود.(بنزین معمولی یورو4) با اندازه گیریهایی که داشتم، مصرف ماشین همانند 206 تیپ 6 است. امیدوارم که با مقداری کارکرد بیشتر، مصرف اندکی کمتر شود.
– شتاب اولیه و کشش خیلی خوب نیست. البته بعنوان یک ماشین معمولی خوبه ولی انتظار خاصی در این زمینه نباید ازش داشت. در کاربردهای شهری، 206 سریعتر و فرز تر از این است و راحت تر راه میرود. ولی در جاده، جک خیلی راحت تر و نرم تر راه میرود. بعنوان مثال در مسیر نرسیده به قم از مسیر اصفهان، قسمتهایی سربالاییهای ممتدی هست که عموم ماشینها در آن قسمتها، با سرعت پایین حرکت میکنند. در این مسیر جک بدون فشار و به راحتی با 120 که نهایت سرعت مجاز است و با سرگاز بالا می آمد و احساس سر بالا بودن را نداشتم و فقط از اینکه در آن مسیرها، بقیه ماشین ها یواش حرکت میکنند، میفهمیدم که سر بالایی است.
– هنوز قطعات و خدمات در بازار نیست که امیدوارم این موضوع بتدریج فراگیر شود.
– تودوزی روشن خیلی زیبا و خوشایند است. فقط نگهداری آن سخت تر از مشکی است. البته من که آن را به مشکی ترجیح میدهم.
– دید دنده عقب خوب نیست. دوربین عقب لازم دارد
– جای کامپیوتر سفری در این ماشین خالیست.
– صندلیها اگر مقداری نرم تر بود، بنظرم بهتر بود. البته نظر دادن در مورد ارگونومی موضوعی تخصصی است و شاید نرم بودن همیشه حسن نیست. برخی مواقع نرم بودن باعث ایجاد صدمه به کمر میشود. من در تجربه حدود 10 ساعت رانندگی متوالی، فقط مقداری خسته شدم ولی احساس درد و خواب رفتگی و گرفتگی در کمر و یا پا نداشتم.
– خوشبختانه من مشکل مونتاژی ندیدم. ماشین عموما تا اینجا که خوب و بی دردسر بوده.
به امید آنکه صنعت خودروی خودمان هم با سرعت بیشتری رشد کند و ما هم مشتری خودروی ایرانی بمانیم.
دادا
۶ اردیبهشت ۱۳۹۴آقابهمن عزیز کاربر خاموش نشو بلکه یه ماشین نشون بده حتی ده تومان بالاتر که مثل جک اتو باشه.امکانات وبقیه چیزاش برابری کنه.خدایی من میخرم.جدی میگم.آقا عیب داره درسته ولی تو این بازار چقد پول دادیم.آخه چطور ممکنه هر چی اینا بهم وصل کنن بالاترین نمره رو میگیره اونوقت مال دیگران مشکل داره.مثلا نمره ی آسا رو ببینین،حالا همین ماشین رو کرمان میزد همین نمره رو میگرفت؟برادر من نمیشه هیچ نمایندگی از عیب موتورش حرفی نزنه ولی همون بچه ها از لیفان زیاد تعریف نکنن.مگه مرض دارن جنس خودشون رو بکوبن.واقعا سی ودوهزار کارکرد ماشین اونم تو جاده خاکی هم بری ومثل ساعت کار کنه وهیچ مشکلی نداشته باشی بازم نشان بدیه.من ماندم لااقل یه اشکال کوچیک یا کوچک نشون میداد من دلمو راضی میکردم حق باشماست ومعمولا شب دارم میام تو اتوبان سرعتم معمولا۱۵۰،۱۶۰میام.یعنی به ماشینم ناز نمیدم گاز میدم…..موفق باشید خاموش هم نباشید.خدایا توبه التوبه
مهدی
۶ اردیبهشت ۱۳۹۴فرصتی پیش آمد با هیوندای اکسنت ۲۰۱۴ یه سفر کوتاه رفتم، نسبت به جی۵ با توجه به قیمت دو برابریش چیز خاصی برای گفتن نداشت، من فکر میکنم اگه مثل بقیه کشورها تو ایران هم میشد چند تا ماشین رو چک کرد بعد با مقایسه خرید کرد شاید نظرات و انتظارات فرق داشت !
mehdi
۷ اردیبهشت ۱۳۹۴با سلام مجدد به هموطنان
کسی از دوستان سوپرشارژر رو خودروش نصب کرده ؟ اگه نصب کرده قیمت و جواب دهی چی بوده
بوشهر ی نمونه هست قیمت 1/200 تا 9 اسب بخار افزایش قدرت داره طبق گفته خودشون 2 ثانیه کاهش 0_100 داره . البته تربوشارژر هم هست که قیمت های بالایی دارن حدود 3/500و حدود 90hp افزاش میدن
اگه کسی نصب کرده لطفا نتیجه رو اعلام کنه.
میثم
۷ اردیبهشت ۱۳۹۴به خاطر اینکه موتور جک اتومات یه موتور قدیمی هست حتما توربو شارژر داره ( من خودم یه نمونه اش را رو لنسر دیدم ) اما وقتی توربوشارژ نصب می کنید یه مجموعه آپدیت باید روی ماشین انجام بدین تا این قدرت اضافه شده را جواب بده مثلا روی ترمز ها و غیره و از طرف دیگه آلیاژ استفاده شده در موتور تحت لیسانس کاملا مشخص نیست که این افزایش را جواب بده بهتون پیشنهاد می کنم بی خیال بشید خصوصا با این بنزین هایی که تو ایران می فروشن
رضا
۷ اردیبهشت ۱۳۹۴من قبل از خرید تحقیقات زیادی داشتم به جرات میگم بالای ۹۵% از کسایی که ازجک استفاده میکردن ازش راضی بودن و کسانی هم که ناراضی بودن یا انتظار غیر معقول نسبت به شتاب داشتن یا کلا رانندگی بلد نبودن بعضی هاشون حتی نمیدونستن تیپ ترونیک چیه و چیکار میکنه مثل شخصی که من ماشین رو ازش خریدم در هر صورت ما خریدیم و الان باید بگم چیزی کم نداره جز یک کروز کنترل . در مورد سربالای هم که بعضی ها میگن نمیره باید بگم ما خواستیم رفت خوبم هم رفت
اینکه ما بیایم بعد از یک تجربه اشتباه دیگران رو مجبور کنیم نظراتمون رو قبول کنن کار درستی نیست و اینکه بگیم اینجا ایران است و فلان اره حق دارین اینجا جایی هست که هرکسی به خودش اجازه میده با چندماه رانندگی خودشو بجای کارشناس خودرو قرار بده و به طراحی یکی از پیشرفته ترین کشورا ایراد بگیره
درسته ضعف داره کسی نمیگه عالی هست و لی حرف اینه که نسبت به پولی که پرداخت میشه توی ایران انتظار رو براورده میکنه.
بیایم درست قضاوت کنیم بعضی موقع هم اشکال رو توی رانندگی خودمون پیدا کنیم و رفع اشکال کنیم گردن کسی یا چیزی دیگه نندازیم
موفق باشید
احسان
۷ اردیبهشت ۱۳۹۴دوست عزىز و گرامى..اىنطور که شما مىگى نىست.خىلىها هم هستند که اىن ماشىنو داشتند و فروختند.بنده هم پارسال جک اتومات داشتم به همرا 206 وى 9.به جرات مىتونم بگم کىفىت سوارى و قطعات وى 9 خىلى بالاتره.اولا که کف ماشىن خىلى راحت گىر مىکنه.شتاب بسىار ضعىف.سر و صداى ادوات داخلى اتاق.کوبش کمکها.سفت نشدن فرمان در سرعتهاى بالا.صداى باد در سرعت 100به بالا.وارد شدن هواى بىرون به داخل کابىن على رقم بستن درىچه هاى هوا.مصرف بنزىن بسىار بالا.خنک کنندگى کولر ضعىف.تنها حسنش نسبت به وى 9 اتاق بزرگتر و نماى زىباتر.اىنها تقرىبا مواردى بود که بنده در تجربه رانندگى با اىن خودرو داشتم به دست اومد.البته خود 206 وى 9 هم قطعا اىراداتى داره اما اىراداتى که جک دارد خىلى توى ذوق مىزنه.الان هم مگان مدل 89 دارم.واقعا اصلا قابل قىاس نىستند.چىن هنوز خىلى باىد کار کنه که به ىک خودروساز واقعى برسه.با تشکر
رضا
۸ اردیبهشت ۱۳۹۴دارین با چی مقایسه میکنید؟ با v9
اره اگه تولید فرانسه باشه حرف شما درسته نه مونتاژ ایرانفرغون اونم با اون گیربکسهای معروف
بعدش برادر من شما الان بخواین ی v9 مدل 86 بگیرین حدود 30 میلیون باید هزینه کنی و ماهی خدا میدونه چقدر هزینه نگه داری باید کنی اصلا همین v9 که تازه وارد بازار شده بود جماعت صد پله بدتر از j5 ازش حرف میزدن
در مورد مگان هم حق با شماست کسی با مگان نمیتونه مقایسه کنه ولی مگان شما ببین چقدر باید هزینه کرد معمولا مقایسه ها بین قشر متوسط رو به پایین از لحاظ اقتصادی هست و در حال حاضر میشه گفت از لحاظ اقتصادی اگه قرار باشه جایی که گزینه خوب وجود نداره انتخابی داشته باشیم بین گزینه های بد و بدتر j5 گزینه بد هست.
دادا
۷ اردیبهشت ۱۳۹۴جدی میگی این ماشین جک بود واقعا.نکنه ماشین شما همان ماشین معروف ماشین مشتی ممدعلی نه بوق داره نه صندلی…کمی منصف تر باشید آقایون منصف…خدایا توبه التوبه
مجتبی
۷ اردیبهشت ۱۳۹۴من چندین ماهه که جک اتو دارم و به اندازهای که پول دادم بسیار راضیم
فقط یک نکته دوستان باید بلد باشید که چگونه با گاز بازی کنید که در تعویض دنده مشکل ایجاد نشه و اینطور بگم که اگه یاد بگیرید این ماشین از همردیفهاش بسیار سر تره …
محسن
۷ اردیبهشت ۱۳۹۴من متعجبم که این ماشین بالگنی مثل 206 مقایسه میشه
میثم
۷ اردیبهشت ۱۳۹۴سلام
اونهایی که همش سر شتاب این ماشین گیر میدهند بروند ecu را از حالت eco به drive آپدیت کنند تا مشکلشون حل بشه در مورد مصرفش هم اگه بیشتر تو شهر رانندگی می کنید و جاده های کوهستانی با تغییر حالت مصرف تغییر محسوسی نمی کنه حتی ممکنه کمتر هم بشه ( به خاطر از بین رفتن حرکت با دنده مرده ) ولی تو جاده های کفی مصرف کمی افزایش پیدا می کنه
reza
۷ اردیبهشت ۱۳۹۴نظر..با سلام دوستان دیروز یه sms برام اومد مبنی بر آپدیت ای سی یو تا کلیه مشکلات مثل دنده مرده و مصرف بالا و ترمز ها برطرف بشه تماس گرفتم گفتن ما بصورت جدا از نمایندگیهای کرمان عمل میکنیم و هزینه 180 هزار تومان هست و کیلومتر 12 جاده مخصوص هستیم البتع ماشین بنده مشکلات مطرح شده را نداره اما دوستان اطلاعی در این مورد دارن و آیا تاثیر مثبتی روی ماشین داره یا خیر
میثم
۸ اردیبهشت ۱۳۹۴آره تاثیر داره اما اگه می خواهید کاملا مطمئن بشید از چند نفر دیگه هم بپرسید
اکبر اکبری
۷ اردیبهشت ۱۳۹۴اقا رضا سلام . اگر براتون ممکنه میتونید این پیام را برای من بفرستید 09126239310
پینار
۸ اردیبهشت ۱۳۹۴سلام عزیزان.. بنده جزو اولین کسانی بودم که جک رو تحویل گرفتم و بعداز ۴۲ هزار کارکرد فروختم..البته دنده دستی… و هر دو دستی و اتومات را هم رفیقان داشته اند و بارها تست کردم و بارها در ماه های گذشته اگه کامنت های بنده رو خونده باشید خودرو را تحلیل کرده ام .. و مزایا و معایبش را با تمامی جزییات نوشتم. و یکبار دیگه خدمت اون دوستان جدید یاد آوری میکنم تا بلکه انتخاب دقیق تری داشته باشند… ماشین زیبا با هندلینگ خوب .. ظرفیت سرنشینان عقب خوب.. ترمز متوسط.. کیفیت قطعات متوسط .. سیستم تعلیق و فرمان بسیار خشک و ضعیف. که تمامی صداها را داخل کابین انتقال میده… کشش ماشین تو سر بالاییها ضعیف حتی اتوماتش … هماهنگی خوب گیر بکس و موتور.. کابین ساکت و آرام.. فرمان بسیار نرم که در سرعتهای بالا و سر پیچ ها خطرناک است.. صندلیهای بسیار سفت البته در دنده دستی.. شتاب اولیه در دنده دستی خوب ولی در اتومات متوسط .. گشتاور دستی بهتر از اتومات .. با آنکه روی کاغذ گشتاور اتومات زیاده ولی در عمل کاملا برعکس… شتاب ثانویه هر دو خوب… رنگ خودرو کاملا افتضاح غیر از رنگ سفید.. البته رنگ سفید عواقبش کمتر است و گرنه همون کیفیت بد را داراست…. شیشه بالابرها و سیم دستی ترمز واشر اگزوز و واشر گلو بعد از مدتی کارکرد مشکل ساز….خدمات پس از فروشش بسیار ضعیف… در خاتمه باید عرض کنم که اگه خواستید جک بگیرید فقط دنده دستی … چون اتومات اصلا ارزشش رو با اون قیمت نداره. البته جک بسیار بهتر از تمامی خودروهای ایرانی است و حتی بهتر از جیلی ۸۰میلیونی و z300سایپاست و حتی ام وی ام و x60 مطلب بعدی اینه که عزیزان به خودروهای چینی حتی اگه با کیفیت هم باشند زیاد پول ندهید چون واقعا افت قیمتشان زیاد است و قطعا ضرر میکنی.. موفق و پیروز باشید.
مجتبی
۹ اردیبهشت ۱۳۹۴اقا پینار اونوقتی که شما جک خریدید من یادم هست که دنده اتوماتیکش هنوز نیومده بود وفکر کنم فقط اقا سعید جز اولین کسایی بود که دنده اتو را گرفته بود و در کامنتهای صفهات 60 به بعد این پیج توضیحات کاملی از توانایی این ماشین داده که بعد از خرید من در هفت ماه گذشته به همه حرفهاش رسیدم
دوست من این ماشین اتوماتش بسیار سرتر زیباتر و باتوجه به 10 مییلیون تفاوتش بسیار با صرفه تره
من از خرید خودم بسیار راضیم
شایان
۹ اردیبهشت ۱۳۹۴سلام دوستان
بیشتر کامنت ها رو خوندم و اطلاعات نسبتا خوبی تونستم بگیرم ولی 1 ابهام در مورد فرمون ماشین هنوز برام وجود داره .
من میخوام مدل دنده ای رو بگیرم
زنگ زدم به یه نمایندگی گفت که از آبان و آذر 93 همه ی آپشن های اتومات و دنده ای یکی شده فقط دنده ای تریم کرم داره و مدل رینگش فرق می کنه.
همین مورد رو از 2تا نمایندگی دیگه پرسیدم که گفتن مدل دنده ای فرمونش سادست و فقط اتومات مدل دکمه داره .
از کسایی هم که مدل 93 برای فروش گذاشته بودن زنگ زدم پرسیدم ولی اونا هم فقط 1 نفرشون گفت مال من دنده ای هستش و لی فرمونش مدل جدیده که کنترل ضبط روشه .
ممنون میشم اگه کسی اطلاع داره کمکم کنه
شهنام
۹ اردیبهشت ۱۳۹۴شایان جان،
من دنده ای رو اسفند 93 تحویل گرفتم، آپشنهای مهم از جمله سان روف و کولر بخاری اتومات در هر دو مدل مشترک هست اما تفاوتهای اتومات و دنده ای :
تریم اتومات مشکی دنده ای کرم و طوسی و نور صفحه کیلومتر اتومات آبی و دنده ای زرد.
اتومات سنسور اتومات روشن شدن چراغ جلو (توی تونل و …) داره.
تنظیم ارتفاع صندلی و زاویه پشت سری .
هردو رینگشون آلمینیومی اما توفاوت ظاهری دارند.
اتومات کلید کنترل صدا روی فرمون داره
به نظرم من اتومات برای افرادی خوبه که دائم تو ترافیکن، اما من شخصا از دنده ای بیشتر خوشم میاد، چون 10 میلیون ارزونتره. مصرفش کمتره. شتاب و سرعتشون هم فرقی نداره. فن کمتر روشن میشه، پس کم صدا تره. وزن ماشین کمتره، بجای چهار دنده، پنج دنده هست.
به هر حال ماشین صلیقه ای هست. خیلی ها اتومات رو ترجیح میدن.
j5 AT
۹ اردیبهشت ۱۳۹۴با سلام امروز سینی زیر موتور را بستم ولی صدای موتور به داخل کابین علی الخصوص هنگام شروع حرکت بیشتر شد. دوستانی در این خصوص تجربه دارند لطفاً راهنمایی کنند :
1-آیا این عیب طبیعی است یا خیر؟
2-اگر این صدا قرار وجود داشته باشه بهتر است سینی زیر را باز کنم یا همینطوری باشه؟
جی 5 اتومات کاکرد 2500km
محمدرضا
۹ اردیبهشت ۱۳۹۴سلام بر دوستان گرامی
یک سوال:آیا وظیفه امداد خودرو فقط حمل خودرو معیوب تا پشت درب نمایندگی(نه داخل)است؟چیزی که در ذهن بنده و بسیاری از دوستان می باشد حضور تعمیرکار امداد خودرو در محل خودرو و اقدام جهت رفع عیب در 24 ساعت شبانه روز و سرتاسر ایران و نهایتا در صورت عدم رفع عیب هماهنگی با نزدیکترین نمایندگی و انتقال خودرو است.
و اما شرح واقعه که بد نیست دوستان مخصوصا کسانی که قصد خرید محصولات کرمان موتور را دارند در جریان خدمات پس از فروش قرار بگبرند.ماشین بنده جی5 اتومات کیلومتر 5500 بندرعباس، که تا کنون از حامیان این کمپانی بودم ولی از امروز قصد فروش خودرو را دارم.دیشب ماشین خود را جهت خرید کنار خیابان پارک کردم و پس از حدود 15 دقیقه برگشتم.ماشین استارت می خورد ولی روشن نمیشد.در ابتدا فکر کردم که کلید را شناسایی نکرده است.چندین بار دربهابی ماشین را قفل /باز و اقدام به روشن کردن ماشین کردم که نتیجه نداشت.با امداد خودرو کرمان موتور تماس گرفتم که اعلام کردن ما در بندرعباس خدمات نداریم که من گفتم حداقل تلفنی راهنمایی بفرمایید.اما گفتند که ما کارشناس فنی نداریم و وظیفه ما انتقال خودرو به پشت در نمایندگی است.بنده کمی تند و شاکی شدم که گفتند کاری از دست ما بر نمی آید و شماره تلفن نمایندگی سیرجان را دادند که 300 کیلومتر تا بندرعباس فاصله دارد!!!نمایندگی سیرجان تلفنی کمی راهنمایی کردند ولی ماشین روشن نشد.و حالا ساعت 10 شب بنده مانده بودم و یک ماشین (که 60 میلیون پول آنرا داده بودم)در کنار خیابان که با نزدیکترین نمایندگی 300 کیلومتر فاصله دارم.واقعا از خرید خود با چنین خدمات پس از فروشی پشیمان شدم. نهایتا خودم دست به کار شدم و شروع به چک کردن فیوزها نمودم که متوجه شدم فیوز 10 آمپر مربوط به ایموبلایزر سوخته است.آنرا تعویض و مشکل حل شد.اما با خودم گفتم که همیشه اینقدر خوش شانس نخواهم بود.اگر با خانواده در جاده خارج از شهر در سرما یا گرما ماشین معیوب شود چه باید کرد.با این تفاسیر و در بهترین حالت اگر امدادخودرو کرمان در آن نزدیکی باشد ما را به پشت در نمایندگی می برد تا صبح شود!!!!امروز ماشین را برای فروش گذاشتم و قصد خرید خودرو از سایپا یا ایران خودرو را دارم.میدانم که اصلا ماشینهای آنها قابل قیاس با جی5 نیستند اما حداقل در دورترین نقطه ایران هم باشید قطعات و تعمیرکار آن وجود دارد.
محسن
۹ اردیبهشت ۱۳۹۴من 9 ماهه اتوماتیک جک را دارم و سه بار برای گارانتی و نیز تنظیم نور و بالانس و نیز تنظیم موتور چون خیلی حساس هستم بردم نمایندگی بشتام اصفهان و بی نهایت از برخورد و نیز نمایندگی مذکور راضیم و لی درست نقطه مقابل نمایندگی نیلی در همین شهرمون از برخورد و توانایی فنی ناراضی ……….خوب این گه دلیل بر بد بودن یا خوب بودن ماشین نیست
ازطرفی من از این ماشین اتوماتیک بسیار راضیم و با این پول نه میرم لگنهای ایران خودرو و سایپا را بخرم و نه این ماشین زیبا را با اونها قیاس میکنم
جو سازی برای این ماشین جواب نمیده و بعد از گذشت یکسال این ماشین جواب خودشو پس داده و به جرات این ماشین از تمام ماشینهای داخلی و چینیهای همردیفش سرتره
محمدرضا
۹ اردیبهشت ۱۳۹۴آقا من هم از ماشین ناراضی نیستم.از خدمات پس از فروش نا امیدم.
احمد
۹ اردیبهشت ۱۳۹۴دوستان خدمات کرمان موتور خیلی داغونه
فقط تو چنتا شهر بزرگ مث تهران و اصفهان خوبه
اونم دلیل داره
چون اگه این شهرهای بزرگ خراب باشه صدای مردم در میاد و ابروشون میره. تا بوده همین بوده
جک ماشین بدی نیست
فقط همین
خیلیم خوب نیست فعلا تن بعضیا داغه
البته حق دارن خدااییش دیگه ایرنخودرو سایپا خیلی شرکت های به روزی هستن و خودشونم دارن اشغالی بدتر از جک به مردم میفروشن.
اکبر اکبری
۹ اردیبهشت ۱۳۹۴با سلام .امروز من برای آپدیت ماشین رفتم به آدرسی که دوستمان آقا رضا داده بودند و اثرات مثبتی از جمله افزایش شتاب و رفع فاصله زمانی در تعویض دنده موقع تیپ ترونیک و حالت درایو و افزایش قدرت ترمزها را میتوان دید ولی فعلا در مورد مصرف باید صبر کنیم تا چند روز دیگر و انشا الله آن را هم به اطلاع میرسانم .
فرامرز
۹ اردیبهشت ۱۳۹۴سلام به جک سوارن،
کامنت هارا که میخونم میبینم بعضی از دوستان هنوز کل کل اینکه جک خوبه یا نه را دارن میکنند،دیگه این بحثها و مقایسه را ول کنید.
دوستان دیگه جک حسابی بین مردم جا افتاده تو خیابونهارو ببینید،فروش کرمان موتور در رده قیمتی داره رکورد میزنه.
ممبعد از تجارب فنی و تیونینگ این خودرو بگید.
از کرمان موتور هم افزایش خدمات را(مخصوصا در شهرستانها)درخواست کنید.
موفق باشید
اكبر اكبري
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴با سلام .امروز من برای آپدیت ماشین رفتم به آدرسی که دوستمان آقا رضا داده بودند و اثرات مثبتی از جمله افزایش شتاب و رفع فاصله زمانی در تعویض دنده موقع تیپ ترونیک و حالت درایو و افزایش قدرت ترمزها را میتوان دید ولی فعلا در مورد مصرف باید صبر کنیم تا چند روز دیگر و انشا الله آن را هم به اطلاع میرسانم .
علی رضا
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴سلام دوستان عزیز
من قصد داشتم یا دارم j5 با موتور 1500 بگیرم ، اما صحبت یکی از دوستانم من رو دچار تردید کرد، اگه ممکنه نظرتون رو بدین:
دوست من که خودش معامله گر ماشین هست معایب زیر رو گفت:
1. افت قیمت شدید خودروهای چینی و اینکه بعد از چند سال مشتری نخواهی داشت واسه فروش!
2.کمبود قطعات خودروهای چینی و تعمیر کاران غیر متخصص.
و این دوست من 2 تا پیشنهاد داشت:
1.پژو 206 تیپ v8 فول
2.پژو پارس LX
اما خودم یه مقدار از ماشینای ایرانی خسته شدم، در واقع برام تکراری شدن، هرچند ادمی هستم که هر از 3 سال ماشینمو عوض میکنم تا سر و کارم به تعمیرگاه نیفته!
خواهش میکنم راهنمایی بفرمایید.
ali_a1354
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴آقا علیرضا همانطور که گفتید دوستون معامله گره اگه به چشم معامله گرانه نگاه کنید حق با اونه صد در صد اما اگه میخواید ماشینی برای استفاده و لذت از زندگی و تجربه نو داشته باشین جک عالیه . در ضمن مابین این دو هم تهیه یک مدل کارکرده سالم از بازاره که افت خودشو کرده باشه .
دادا
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴آقاعلیرضا خودت میگی دوستت معامله گره.خودت جواب خودتو دادی.اون دنبال سوده واکثر این آقایون روزیشون حلال نیست چون خیلیاشون متخصص بنداز به خلق الله ن.ولی ما مصرف کننده ایم وفکر الان باید بکنیم و اینکه تو ماشینی بشینیم که راحتی وامنیت و زیبایی داشته باشه.پس زیاد به حرف اینو واون توجه نکن.تصمیم خودتو بگیر.درسته بعضی مواقع خدماتش خیلی ضعیفه ولی ضعف ماشین نیست بلکه به عدم مدیریت آقایون کویری برمیگرده مثلا بحث تیغه ی برف پاک کن سمت شاگرد من که یادتون هست.چندماه نیاوردن نهایت از روی یکی از امانیا ی نمایندگی در آوردن وسوار ماشین من کردن اونم بدلیل آشنا بودن رییس نمایندگی و این اصلا جالب نیست البته تیغه ی دستی فراوونه اما اتو هنوز نیومده بود بعد چهار ماه.شانس آوردیم این ماشین خراب نمیشه ومنو یاد دوو سیلو خودم میندازه که الان چهار پنج ماهه سوارش نشدم.اگه ازین دو تا آشغال جمع کن جاده مخصوص بود که واویلا بود.درکل من ازانتخابم فعلا راضیم .دوستانی که ماشین اتو نداشتن یا دستی ،رو لطف کنن الکی خودشون رومضحکه جک سوارا نکنن.خدایی دست از دروغ گفتن بردارن باورکنید نتیجه یی براشون نداره جز خودشون کوچیک میشن.آثار سو دروغ درزندگی خیلی زیاده.جان مادرتان از نداشته هاتان سخن نگید.بقول دوستمون، جاده ها یه چیزی دیگه از جک ما میگه اونم : استقبال مردم….در آخر، خدایا توبه التوبه
علی رضا
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ممنون از پاسختون
اگه ممکنه در مورد بحث افت قیمت و فروش این ماشین در 3 سال آینده هم بگین که ایا خریدار خواهد داشت؟
صادق
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴الانشم بازار نداره
کافیه بری داخل شهر یه سری بکشی
سه سال اینده که رویاس
چینی نهایتش یه سال
اینجا مکان مناسبی واسه اینده نگری نیست دوست من. شما برو بازار.
استقبال مردم به خاطر خوب بودن و فنی بودن جک نی. به خاطر خستگی از ماشین های تکراری ایرانی و شنیدن اسم موتور قدیمی میتسوبیشیه