صنعت خودروی کشورمان طی این سالها کاملاً تحت تأثیر برندهای چینی قرار داشته است. تا همین چند سال پیش شاهد مونتاژ خودروهای قابل قبولی همچون نیسان ماکسیما، هیوندای ورنا، آوانته و… بودیم اما هرچه پیشتر میرویم واردات و عرضه محصولات چینی را میبینیم که اکثر آنها نیز پس از مدتی به دلایل مختلف دیگر عرضه نشدهاند.
اما یکی از باسابقهترین برندهای چینی حاضر در کشور ما جک JAC است که با چندین خودروی مختلف توانسته طرفداران گوناگونی را به دست آورد. یکی از محصولات شناخته شده جک برای ما سدان J5 است که بین سالهای ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶ عرضه شد و ما در این نوشتار میخواهیم به بیان مشخصات، مزایا و معایب این خودرو به ویژه برای خریداران خودروهای کارکرده بپردازیم. پس حتماً با ما همراه باشید.
طراحی ظاهری جک J5
در بین سدان های متوسط بازار کشورمان، جک J5 یکی از هماهنگترین طراحیهای ظاهری را دارد. این خودرو توسط شرکت مشهور پینین فارینا طراحی شده و میتوان آن را زیبا دانست. در بخش جلو چراغهای کشیده و جلوپنجرهای هماهنگ دیده میشوند که اگرچه هیجانانگیز نیستند اما حداقل چشمها را اذیت نمیکنند. در پروفایل جانبی نیز خط شانه پر رنگی دیده میشود که از یکنواختی این بخش میکاهد. نمای عقب شاید بحثبرانگیزتر از سایر نقاط بدنه باشد اما علیرغم وجود برخی کاستیها هنوز هم میتوان آن را قابلقبول دانست. در کل باید گفت J5 یک سدان با ظاهر خوب نسبت به سایر خودروهایی است که طی این سالها در خیابانها دیدهایم.
طراحی داخلی جک J5
وقتی وارد کابین شوید طراحیای را خواهید دید که دنبالهروی بدنه است. بخش داخلی J5 از طراحی مدرنتری نسبت به تولیدات داخلی سود میبرد و از جمله ویژگیهای آن میتوان به فرمان و پشت آمپرهای اسپرت اشاره کرد. البته شاید طراحی ورودیهای هوای J5 سؤالبرانگیز باشد و از زیبایی کابین بکاهد ولی در کل نقص چندانی به طراحی این بخش وارد نیست هرچند که نمیتوان آن را برجسته و بهیادماندنی توصیف کرد. نقطهضعف اصلی J5 در این بخش به کیفیت متریال بکار رفته مربوط میشود که در درازمدت باعث به سر و صدا افتادن کابین خواهد شد.
جدای از این موارد فضای کافی برای چهار سرنشین وجود دارد و صندوق بار نیز نیازهای یک خانواده متوسط را رفع خواهد کرد. در مجموع طراحی و کیفیت کابین این سدان چینی برای خریداران قابلقبول به نظر میرسد هرچند در زمانهای که همه خودروها از برخی عناصر مدرن همچون نمایشگرهای بزرگ استفاده میکنند، نبود این ویژگی یک نقطهضعف به حساب میآید.
پیشرانه و گیربکس جک J5
این سدان چینی در ابتدا با پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری که قدرت ۱۱۱ اسب بخاری و گشتاور ۱۴۶ نیوتون متری داشت روانه بازار شد اما کرمان موتور بعدها عمده تمرکز خود را روی نسخه اتوماتیک J5 که پیشرانه قویتری هم دارد گذاشت. در دل نسخه اتوماتیک این خودرو پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری ساخت میتسوبیشی قرار میگیرد که خروجی ۱۴۰ اسبی و گشتاور ۱۶۵ نیوتون متری تولید میکند. این پیشرانه با گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک همکاری دارد.
پیشرانه J5 از نظر قدرت و گشتاور کمبود خاصی ندارد اما گیربکس ۴ سرعته آن نمیتواند انتظارات را برآورده کند و به همین خاطر شاهد افت شتاب گیری خودرو خواهید بود. نکته دیگر نیز به مصرف سوخت خودرو به ویژه در نسخههای اتوماتیک مربوط میشود که بالاتر از آن چیزی خواهد بود که تصور میکنید. در مجموع پیشرانه J5 را میتوان بادوام و خوب برشمرد هرچند عدم وجود گیربکس اتوماتیک بهروز و با تعداد دندههای بیشتر جزو معایب آن هستند. در جدول زیر مشخصات فنی نسخه اتوماتیک J5 خدمت شما عزیزان ارائه شده است:
حجم موتور (سیسی) | ۱۸۳۴ |
استاندارد آلایندگی | Euro IV (یورو ۴) |
حداکثر قدرت (HP/RPM) | ۱۴۰ اسب بخار در دور موتور ۶۵۰۰ دور در دقیقه |
حداکثر گشتاور (NM/RPM) | ۱۶۵ نیوتن متر در طیف دور موتوری ۵۰۰۰ دور در دقیقه |
جعبهدنده | ۴ سرعته اتوماتیک جلو، Tip Tronic |
سیستم فرمان | چرخ دنده شانهای (Rack & Pinion)، کمک هیدرولیکی |
سیستم ترمز | جلو دیسک دو جداره با قابلیت تهویه و خنک شونده، عقب دیسک – مجهز به ترمز ضد قفل (A.B.S) چهار کاناله (تمامی چرخها) – قابلیت توزیع هوشمند نیروی ترمزی بر حسب وزن و بار (E.B.D) |
سیستم تعلیق | جلو، فنر حلقوی با ستون مک فرسون – عقب فنر حلقوی و اتصال جناقی دوبل مستقل |
حجم مخزن سوخت (لیتر) | ۵۵ |
حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت) | ۱۷۵ |
سایز چرخها | مجهز به رینگ ۱۶ اینچ آلومینیومی |
طول خودرو (میلیمتر) | ۴۵۹۰ |
عرض خودرو (میلیمتر) | ۱۷۶۵ |
ارتفاع خودرو (میلیمتر) | ۱۴۶۵ |
فاصله دو محور (میلیمتر) | ۲۷۱۰ |
وزن خالص (کیلوگرم) | ۱۳۵۵ |
امکانات و تجهیزات جک J5
J5 در زمان معرفی اولیه که به حدود ۱۰ سال پیش بازمیگردد از امکانات قابل قبولی سود میبرد اما شاید فقدان برخی موارد همچون نمایشگر لمسی باعث شود این خودرو در مقابل رقبای بهروزتر خود کم بیاورد اما بااینحال هنوز هم J5 را از نظر تجهیزات و امکانات میتوان خودروی خوبی دانست. در ادامه تجهیزات و امکانات این خودرو ذکر شدهاند:
کیسه هوای راننده و سرنشین جلو |
صندلی جلو با قابلیت تنظیم در ۸ جهت |
تنظیم دستی پشتسری |
سیستم کنترل باد لاستیکها TPMS |
کنترل سیستم پخش روی غربیلک فرمان |
سیستم خنککننده روغن گیربکس اتوماتیک |
کمربند ایمنی سرنشینان جلو پیش کشنده |
کمربند ایمنی سرنشینان عقب |
کمربند ایمنی با تنظیم ارتفاع |
سیستم ضد سرقت |
قفل ایمنی کودک |
ترمز ABS و EBD |
چراغ مه شکن جلو و عقب |
چراغخطر لادری (چهار درب) |
رینگ اسپورت آلومینیومی |
چراغ جلو و عقب هالوژن |
شیشهبالابر جلو و عقب برقی |
آینه جانبی برقی |
صندلی و روکش فرمان چرمی |
سیستم رادیوپخش MP3/CD/USB با ۴ باند |
تنظیم نور صفحه کیلومتر |
آنتن شیشهای |
آینه جانبی دارای گرمکن |
تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو |
فرمان هیدرولیک با قابلیت تنظیم ارتفاع |
قیمت جک J5
همانگونه که گفته شد این خودرو از سال ۱۳۹۶ به بعد عرضه نمیشود و به همین خاطر نمیتوان نمونههای صفرکیلومتر آن را پیدا کرد؛ اما با گشتوگذار در میان آگهیهای موجود باید دانست برای خرید نسخه اتوماتیک J5 باید بودجهای حدود ۳۵۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان را بسته به مدل و کارکرد خودرو کنار بگذارید.
رقبای جک J5
این سدان چینی در بخشی از بازار قرار گرفته است که رقبای زیادی برای کسب سهم و جلب نظر خریداران رقابت میکنند. از جمله رقبای این خودرو میتوان به تندر ۹۰، دنا پلاس اتوماتیک، برلیانس H330، فاو بسترن b50، ام وی ام ۵۵۰ و… اشاره کرد. مقایسه مفصل این خودروها با یکدیگر در این نوشتار نمیگنجد اما بهطورکلی باید دانست خودروهای تولید داخل از مزیتهایی همچون بازار فروش دستدوم بهتر و فراوانی قطعات یدکی و خدمات برخوردار هستند درحالیکه محصولات چینی معمولاً با مشکل کمبود قطعات یدکی و افت قیمت دستوپنجه نرم میکنند. به همین خاطر بهتر است در خرید خودروی دستدوم به اولویتهای خود و اینکه تا چند سال خودرو را نگهداری خواهید کرد فکر کنید.
مزایا و معایب جک J5
همانطور که گفتیم از جمله مزایای این خودرو میتوان به طراحی خوب، پیشرانه بادوام و قوی، فضای کابین جادار برای خانوادههای کمجمعیت و ایمنی مناسب اشاره کرد. در مقابل جک J5 معایبی هم دارد که شامل متریال نه چندان باکیفیت کابین، گیربکس قدیمی و کند، مصرف سوخت نسبتاً بالا، کمبود قطعات و لوازمیدکی میشود.
نقاط قوت | نقاط ضعف |
طراحی ظاهری خوب | متریال بیکیفیت کابین |
پیشرانه بادوام و قوی | گیربکس قدیمی و کند |
فضای کابین جادار | مصرف سوخت بالا |
ایمنی مناسب | کمبود قطعات یدکی |
جمعبندی
جک J5 سدان را میتوان یکی از گزینههای خوب چند سال اخیر برای بازار داخلی دانست هرچند که این خودرو دیگر عرضه نمیشود. همین مشکل گریبان گیر اکثر خودروهای چینی در کشورمان است. این دسته از خودروها از همان ابتدای عرضه نیز به خاطر محدودیتهای شبکههای نمایندگی دارای مشکلاتی در زمینه تأمین قطعات و لوازمیدکی هستند و با قطع عرضه این مشکل حادتر نیز خواهد شد. نکته دیگر به افت قیمت و بازار فروش بدتر خودروهای چینی نسبت به خودروهای داخلی مربوط میشود و اگر به دنبال خرید J5 هستید حتماً باید به این نکات توجه داشته باشید. اگر خودروی خود را زود عوض میکنید و دنبال دردسرهای پیدا کردن قطعات یدکی نیستید شاید بهتر باشد نگاهی به خودروهای دیگر همچون تندر یا دنا داشته باشید.
توضیح: این مطلب به روزرسانی شده است.
فرامرز
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴درود بر جک سواران
امروز رفتم 4 چرخ را باد نیتروژن زدم ،چسبندگی لاستیک عالی شد.مخصوصا در سرعت سر پیچ کاملا محسوس است.هندلینگ خوب بود عالی شد.
البته با شروع فصل سرما دوباره به معمولی تبدیل میکنم.
رانندگی با جک ،هر روز بهتر از دیروز
موفق باشید.
دادا
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴امروز بعدازظهر باخانواده رفتم جواهرده رامسر خونه ی بستگان.باور کنیدحداقل ۵،۶جک داشتن میامدن پایین همه هم نمره تهران.آقا برادر صادق چشم من که کذاب نیست واقعا صادقه چون دیده،اما شما واقعا صادقی،برو یه دور تو شهر تهران بزن ببین چه خبره.الان اینه چندسال دیگه چی میشه.بعد جک دستی که بقول شما موتورقدیمی میتسو نیست.اون چی اون چرا استقبال شده نکنه اونم موتور قدیمی دولگن ساز ایرانیه.شبتون به خیر.ارسال از جواهرده زیبا از میان خونه ی قدیمی وسنتی اینجا.جای همه تون خالی.سعید سن مارتین علیرضا وبقیه دوستان
aria
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴من تا حالا خودرو چینی را قبول نداشتم البته با مطالعه و مقایسه عرض میکنم. و در مقام مقایسه تا الان توسری خور بودند اما بعد از تولید چک جی 5 و چانگان سر به کرنش تولیدات این ابرخودروساز خم میکنم
رضا3
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴دوستان مطالب من از هفته هاى قبل حتما یادتون هست میخوام ادامه مطلبو بنویسم
رضا3
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ادامه مطلب از ص 220 /هنوز احساسم به طور کامل به یاس تبدیل نشده بود.مخالفان جک هر بدى در مورد جک میگفتند من همچنان دفاع جانانه اى میکردم ولى این دفاع بیشتر براى حفظ آبرو بود و درونم چیز دیگرى میگفت. صداى داخل کابین در 3000 کیلومتر اول شروع به نواختن کرده بود و هرروز بیشتر میشد.باور کردن این بى وفاییهاى ناسازگارانه از عروسک زیبا روى من غیر قابل امکان بود. عطش وحشتناک جک اتوماته من براى مصرف بنزین داخل شهر دمار از روزگارم بریده بود. و صداى طبق در همان ماه اول و نیاز به مراجعه چندین باره به نمایندگى جهت بررسى آن و تعویض قطعات جلوبندى در دو ماه اول بدبین ترم میکرد تا اینکه روزى در جاده سرعت صد کیلومتر وهواى بارانى لغزش چندین دفعه اى عقب خودرو به خاطر مشکلات پلوس و طبق و مجموعه جلوبندى و خطر قریب الوقوع تصادف جک محبوبم را به کلى از چشمم انداخت. من مانده بودم و تمام رشته هاى نبافته ام. چه آرزوهایى براى جک زیبا روى خود داشتم .چه انتظارهاى ملال آور و طاقت فرسایى براى رسیدنش کشیده بودم. چه آپشنهاى اضافى که برایش خرج نکرده بودم. ولى او سر به ناسازگارى گزارده بود و گویى ظاهرى زیبا اما بطنى بیمار داشت. و من آن بازنده ى مایوسى که سرمایه پس انداز یک عمرم را براى خریدن آن صرف کرده بودم. چه نامهربانیهاى درد ناکى.روز به روز صداى درجا روشن موتور فرق میکرد شیشه بالابر سمت راننده جلو گیر میکرد تیغه برف پاک کن صدا میداد طبق همچنان در صدا بود صداهاى داخل کابین بیشتر میشد چراغ نور پایین آسمان را نشانه گرفته بود سفتى صندلیها در مسافت بسیار اندک ‘درد سر ساز بود درب صندوق عقب با سه مرتبه رگلاژ در نمایندگى به زور بسته میشد تعلیق ضعیف و انتقال ضربات ناهمواریها به کابین دل و روده ام را بریده بود بى سوادى و کار نا بلدى پرسنل نمایندگى اعصاب خورد کن شده بود. و هیچ ایرادى درست برطرف نمیشد خدمات ضعیف پس از فروش و همه و همه ى دردسرهاى این چینى فریب ده همه ى عشق و امیدم را به یاس و نفرت و افسوس تبدیل کرد.منه موافق جک که روزى تمام زندگى ام مطالعه مقالات مربوط به جک بود منه متعصب سفتو سخت حال تبدیل به مخالف آن شده بودم. افسوس از تمام احساسات بر جاى مانده ام. صورت مهر تو با ما و وفا بادگران. بى خبر من که قسم هاى تو باور کردم…ادامه مطلب روزهاى آتى
شهنام
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴آقا رضا 3، شما با این طبع شعر و نگارش زیبایتان، چه خوب میتونید هرآنچه را که نظرتون باشه با نثری زیبا و سلیس به خواننده انتقال بدید. اما به نظر بنده شما قبل از خرید این ماشین به اندازه کافی بررسی واقعی و صحیح انجام ندادید. اگر به اندازه کافی مطالعه فرموده بودید، از همان ابتدا انتظار این رو نمیداشتید که با پرداخت مبلغی کمتر از 60 میلیون، یک ماشین همه چیز تمام داشته باشید. برادر من، چیزی که شما میخواد یه ماشین بالای 100 میلیون هست که هم زیبا باشه، هم کاملا بدون عیب. از قدیم گفتن که هرچقدر پول بدی آش میخوری. حالا تو ایران ماشین از قیمت جهانیش خیلی گرون تره درست، اما شما باید به اندازه پولی که دادید انتظار داشته باشید. اگه میخواهید علاوه بر زیبایی ، ماشین بدون ایراد صفر کیلومتر داشته باشید باید حداقل 95 میلیون بدید و یه سراتو 2011 صفر مونتاژ سایپا بخرید، گرچه من مطمئنم که طبع شاعرانه شما باز هم گل میکنه و بعد از مدتی باز هم شروع به گلایه خواهید فرمود، چون این بار بجای 60 تومن، 95 تومن داید و انتظاری به مراتب بالا تر خواهید داشت. البته میتونید قید ماشین صفر رو بزنید و برید مثلا یه مگان کارکرده بخرید، که البته با خرابی قطعاتی که حدود 150 هزار کیلومتر کار کردن باید کنار بیاد.
به هر حال به نظر بنده J5 در مقایسه با سایر ماشینهای توی رنج قیمتی خودش، بهترین گزینه هست، اما به شرطی که خریدارش انتظاری در حد ماشین بالای 90 میلیون ازش نداشته باشه.
موفق باشید
مجتبی
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴مرد حسابی 60 م دادی انتظار ماشین بالای 100م داری
من که 10 ماهه دارم و 38 کیلو متر رفتم و راضیم این ماشینسر تر از ماشینهای تولید داخلی است من قبلا سمند ال 90 پارس و ریو داشتم و این اواخر پارس اتو با 10 میلیون بیشتر دادن خیلی بهتره
اونایی که دارند و قصد خرید دارند حالش ببرند
محسن
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴اقا رضا شمایا این ماشین را نداری و یا از بعضی مطالب این سایت که در مورد جک گفته شده برا خراب کردنش استفاده میکنی چند میفروشی ادرس ایمیل بده تا باهاتون تماس بگیرم
مرد این ماشین جا افتاده و با این پول هیچ ماشین اتو یی بهت نمیدهند این ماشین جز پر فروشترین ماشینهای ماههای اخیره
علی
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴من امروز تو باما ی جک دیدم با دنده نیمهاتوماتیک درسته یا نه یعنی جک تو ایران با دنده نیمه اتو هم تولید داره یعنی دنده دستی که کلاچ نخواد؟!!!!!
علیرضا
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴سلام به دوستان جک سوار
چند روز پیش به نمایندگی خدمات پس از فروش هادیزاده توی مشهد رفته بودم. یک جی 5 اتوماتیک برای سرویس اولیه مراجعه کرد و مساله سبک شدن دنده ها و حالت eco رو بیان کرد. تعمیرکاری که کارای تنظیم موتور و دیاگ رو انجام میده بهش گفت که من برنامه دیاگ حالت درایو این ماشین رو خودم از چین اوردم و روی ماشینا نصب می کنم. میگفت غیر از ما فقط نمایندگی اصفهان این دیاگ رو داره. بعدم با 15 تومن برای ماشین طرف نصبش کرد.
البته وقتی در حال انجام دیاگش بود من کنارش وایساده بودم. یکی از مسولای فنی نمایندگی اومد و گفت:
– واسه نصب برنامه چقدر از مالک میگیری؟
– 15 تومن.
– خاک بر سرت! تو که می تونی، چرا بیشتر نمی گیری؟
– قیمت دیاگ همینقدره. منم بیشتر از حقم نمیگیرم.
-تو با این قیمتی که من بهت میگم انجام بده، مشتریشم خودم برات جور می کنم.
بعد یهو متوجه شد که من دارم به حرفاشون گوش می کنم و گفت حالا بعدا در موردش صحبت می کنیم و رفت دنبال کارش.
مهدی فدایی
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴سلام بر دوستان
کدوم نماینگی مشهد
نمایندگی مرکزی مشهد؟
با تشکر
علیرضا
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴سلام. عرض کردم. نمایندگی هادیزاده.
مهدی فدایی
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴سلام
خیلی ممنون
sunmartin
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴با صحبت های “شهنام” کاملا موافقم اگه خودرویی کامل بی صدا پر شتاب و با حالت دنده های اسپرت و تعویض به موقع میخوایین در حالیکه فروشش عالی باشه سراتو هست حتی نسل قدیمش که داره توسط سایپا تولید میشه بله اما با قیمت 95 ملیون شما با قیمت 60 ملیون چیزی بهتر و بیشتر از جی 5 نمیتونی گیر بیاری در صورتیکه 15 ملیون پول بیشتر داری من به شما خودروی جک S5 پیشنهاد میکنم پرشتاب و شیک و با جلو بندی قوی و آپشنال اما اونم دستی هست و موتور توربو دردسرهای خاص خودش داره جک علاوه بر طراحی داخلی و خارجی زیبا خب مشکلاتی هم داره کلا منظور من اینه من حتی از بی ام دبلیو هم میتونم واسه شما ایراداتی بگیرم بیشترین ایرادی که به این خودروی بسیار با کلاس و پرستیژ با طراحی جاودانه و قطعات با کیفیت وارد هست قیمت بالای خدمات ،تعمیرات این خودرو هست یعنی منظور مشخص من اینه که هر خودرویی بلطبع یکسری ایرادات برای مصرف کننده داره تنها در یک مورد خودرو با هر قیمت و برندی برای مشتری سهل الپذیرش است و آن اینست که شما یک فرد متمول باشی و درآمد سرشاری داشته باشی
دلمان برای تفسیر های بی ریا و با مهر “دادا”عزیز تنگ است امیدوارم همیشه در سفر و شادی باشی
ali_a1354
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴سلام من جک 1500 دستی خودمو با 43500تا کارکرد فروختم تا s5 اردیبهشت تحویل بگیرم الانم هیچ دلیلی نداره بخوام طرفداری الکی کنم بخدا به نسبت قیمتش عالی بود تنها ایراد اون افت قیمت اونه که اونم اگه نیاز مالی نداشته باشی خوب میفروشی دوم خدمات بعضی از نمایندگی های شهرستانه والا خود شرکت خوبه و این طمع و بی مسئولیتیه بعضی از نمایندگیهاست که مشتریها را عذاب میده مورد دیگه هم که خیلی مهمه تجربه رانندگی و نگهداری خودرو هست من بعد این کارکرد اصلا مشکل جلوبندی نداشتم و غیره ….
رضا3
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴فرزندان من مجتبى و محسن اول به سوابق خودتون و سوابق من تو این پیج نگاه کنین بعد حرفاى بزرگترانه بزنین .شما هنوز زوده به این صورت جوگیربشین. قدیمیا منو میشناسن اگر به صفحات خیلى قبل برى مطالب منو میبینى. تمام تجربیات خودمو با استفاده این خودرو واضح گفتم. روزهاى اتى تمامى معایب و مزایاى جک رو یکجا خواهم گفت .حالا شما هر تصورى دارین با خیالات خودتون خوش باشین
مجتبي
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴بابا سوابق…
عجبا
sia1211
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴سلام خدمت جک سواران بنده با حدود 9 ماه داشتن این خودرو و خدود 11000 کیلومتر سواری گرفتن از ایت خودرو ایراد اساسی در این خودرو ندیدم البته بعضاًسر و صدای اضافی از متریال داخل اتاق میاد که آن هم مربوط به جنس پلاستیکش می باشد و صد البته هر خودرو ایرادات مخصوص به خودش رو دارد شنیدم افرادی هم که آزرا داشتن از صدای اتاق نارحت بودن پس ت س مال خودتون نرنید ضمناً خانم بنده یه 206 اس دی صفر داره با اینکه 1100 کیلومتر رانده شده دارای سر و صداهای اضافی تو اتاقش هست و شفتش هم مشکل داره جک از تمام خود رو های ایرانی سر تره هم تو رانندگی و هم رخ زیباش البته کسایی که می گن بنزین زیاد مصرف می کنه باید توجه کنند اگه بخواهید به گونه اسپرت رانندگی کنید و دور موتور از 2000 به بالا ببرید حتماً مصرف زیاد خواهد بود ولی اگه طوری رانندگی کنید که دور موتور از 2000 به بالا نره مصرفش نرمال میشه.
سعید
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴دوست من اقا رضا 3 من نظراتتو خوندم ولی بعرضت برسونم اگه از قدیمیها بپرسی من تقریبا اولین کسی هستم که از نمایندگی بشتام اصفهان این ماشین را گرفتم و حدودا 48000 کیلومتر را پیمودم
دوست عزیز در این رنج قیمت این ماشین خوبه و در این مدت یکسال و دو ماه من ازش لذت بردم من میتونم باهات در این مورد بحث فنی و راهنما استفاده بهینه کنم لطفا ایمیلت را بگذار وبیا جدی بحث کنیم
دوستان من فعلا راضیم و قصد فروش ندارم مگه اینکه 20 م تهیه کنم و ماشین دیگه ای بخرم البته تحقیق گسترده ای برای S5 کرده ام ولی ایراداتی درش دیدم تا نیاد به بازار نمیشه چیزی گفت …………..
فعلا که جک اتومات با بعضی کمبودهای قابل قبولش راضی کنندهتر از همردیف هاشه
من با این کیلومتر کارکرد که فکر نمیکنم کسی تا حالا رفته باشه را ضیم
احسان 6131
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴دوستان کولر ماشین به هیچ وجه در شرایط هوای آفتابی خنک کنندگی مناسب نداره. کسی با این مشکل مواجه شده؟ کسی راه حل مفیدی برای رفع این ایراد داره یا این مشکل ذاتی سیستم سرمایشی خودرو هست؟
محمد
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴سلام.متاسفانه طبق گفته نماىندگى کمپرسور کولر جى 5 ضعىفه و خنک کنندگىش توى تابستون خوب نىست.بنده تابستان پارسال ىک مسافرت به ىزد داشتم.کولر اصلا جواب نمىداد و به طرز عجىبى از قدرت موتور کم مىکرد.اگه با 206 مقاىسه کنم باىد بگم که قدرت کولر 206 خىلى بىشتره.کلا نمىدونم 60 مىلىون پول جاى چى دادم.فقط و فقط ظاهر.با تشکر
علیرضا
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴نمیدونم پس چرا ماشین ما موقع کولر گرفتن عین یخچال میشه و ماشین هم عین اسب راه میره، واقعا نمیدونم!!!!
دوستان شما در برابر گفته هایتان مسئول هستین. وجدان خودتون رو زیر سوال نبرید. به خدا یه ماشین ارزش دروغ گفتن نداره. شایدکمپرسور ماشین شما بطور موردی مشکل داره و باید بازدید بشه، اما حق ندارید دانسته یا ندانسته این مسئله رو تعمیم بدید. لطفا منصف و صادق باشید.
دوستان کیلومتر من امروز رسید 19000 و خدا رو شکر تا به امروز همه چی عالی بوده، البته قطعا بدون عیب نیست ولی مطمئن باشید که این ماشین خیلی بیشتر از قیمتش می ارزه. ان شاء الله به زودی تجربیتم رو در اختیارتون میزارم.
سپاس
مهدی فدایی
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴سلام
تفاوت خنکی کولر بخاطر گاز کولر هست
تابستون سال پیش که ماشینو تحویل گرفتیم ،خنکی کولر واقعا عالی بود ولی امسال حدودا اوایل اردیبهشت که کولر رو برای بار اول روشن کردم با کمترین دما خنکی متوسط رو داشت که اصلا با خنکی که توی گرمای شهریور سال پیش داشت قابل مقایسه نیست.احتمالا چند روز دیگه برای شارژ گاز کولر برم نمایندگی
تا الان که با ماشین تا رفتم 8000 مشکل خاصی نداشته و فقط یک سری صدا های داخل کابین توی آسفات های نامرغوب هست.هر دو بار یک بار هم سوپر می زنم که باعث می شه بعد اون 2 بار بنزین معمولی ، موتور نرم تر کار کنه و جون بگیره
علیرضا
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴دوستان فقط چند صفحه از تاپیک دنای 48 میلیونی ایران خودرو و وضعیت نماینگی هاش رو بخونید و بعد قضاوت کنید. این توجیه نیست، اما ما متاسفانه تو چنین مملکتی زندگی می کنیم.
http://www.tuningtalk.com/forum/viewtopic.php?f=385&t=98334&start=1490
اکبر اکبری
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴با سلام
من امروز برای سرویس 25000 کیلومتر به نمایندگی بادران گستر مراجعه کردم و آنها ای سی یو را بخاطر ترمزها آپدیت کردند ( البته من هفته پیش بیرون اینکار را کرده بودم ) و بعد ماشین برای سرویس آنجا بود تا اخر وقت .
هنوز مشکل خاصی ندارم الحمد الله
اگر کسی کروز نصب کرده اطلاع بدهد متشکرم .
فرامرز
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴سلام به همه جک سواران،
تعطیلات جاتون خالی رفتم مسیر قم-کیاسر-کاشان-قمصر-ابیانه با ظرفیت کامل و صندوق پر،بنزین هم سوپر زدم وکلا کولر گرفتم با حد سرعت 120 وبرگشت قم – تهران یواشکی بعضیها جاها 150 پرمیکردم،مصرف بنزینم خوب بود و امپر اصلا تکون نخورد.اصلا احساس خستگی نکردم.
دیروزم رفتم سرویس دوم و ترمزها آپگرید شد(خیلی خوب شد) ، چرخهای جلو را بیرون بالانس در جا کردم.
بعد J رو کارواش بردم تو کارواش چند نفر از مشخصاتش میپرسیدند،یکی هم بین خریدجیلی و جک دو دل بود که خودش گفت جیلی با این قیمت نمیرزه.
خلاصه این روزها همه از جک میپرسند
رانندگی با جک هر روز بهتر از دیروز
لذت ببرید
فرامرز
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴با سلام به جک سواران
تعطیلات جاتون خالی رفتم مسیر قم-کیاسر-کاشان-قمصر-ابیانه با ظرفیت کامل و صندوق پر،باک بنزین سوپرفول -کل اتوبان با حد سرعت 120 وکولر روشن،برگشت قم -تهران هم یواشکی بعضی جاها 150 پر کردم-
آمپر با کولر وسط ،مصرف بنزین متناسب، سردی کولر ایده آل بود.
اصلا احساس خستگی نکردم/
دیروزم بردم سرویس دوم-ترمزها آپگرید و عالی شد.
رانندگی با جک هر روز بهتر از دیروز
موفق باشید
محمود احمدی
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴چها رماهه که جک سوارم اتومات.
بیشتر درشهر و کمتر در مسافتهای طولانی.
با 75 کوبیدم به پشت 405. پژو سالم اینجانب خرد و خراب.
سرو صدای فرمان ساختم دیوانه. هربار که بردمش به نمایندگی دو ساعت بعد تحویل دادند و گفتند خوبه که!!!!!
چراغ چک هم دایم روشن وخاموش میشه میبرم نمایندگی ایضا. میگند از بنزیناست. خب یقین سنسورای ماشین من حساستره چون از دوستام روشن نمیشه!!!!!!
تو شهر صدی 15،16،حتی تا 18هم سوزانده میبرم میگند خوبه (ایضا).
بیرون شهر صدی 8.
همش بستگی داره چطور با ماشین رفتار کنی و چطور گاز بدی.
پیرمردی برونه میتونه کم مصرف باشه .
زیرشم که خب معلومه.
بقیه چیزاش خوبه.
نترسید.
رضا
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴من هم نزد شرکت اطلس در اوایل مرداد ماه 1393 ثبت نام ریو 2015 کردم و قرار بود 4ماه یا 120 روزه تحویل بدهند. ولی الان با گذشت 288 روز نه تنها خبری از تحویل خودرو نیست بلکه حالا که انصراف دادم بعد از گذشت 20 روز میگویند شرکت فعلا بودجه نداره و نمیتونیم تامین وجه انجام بدهیم و ممکن تا 3 هفته دیگه هم طول بکشه معلوم کسی با اینها کاری نداره چون خیلی راحت پول رو از مردم میگیرند و باهاش بیزینس میکنند لطفا آگاه باشید و ثبت نام نکنید و اگر هم ثبت نام کردید حتما انصراف بدین چون از ماشین خبری نیست لطفا همگی باهم اعتراض کنید بلکه صدا به جایی برسه.
دادا
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴محموداحمدجان حتما داخل باک بنزینت دارد یه جاسوس بنزین خور که نیستی ملتفت ایضا میخورد یواشکی بنزین مخصوصا تو شهر ایضا که میدهد نشان آمپر عدد۱۸ ایضا،تا۲۰ کمی فاصله نیس ایضا فقط دوتاایضا،وان گاه بدان واگاه باش که وسایل نقیله ی سواری جدیده بلاد مترقی اجنبی به استحکام متعلقات زیاد بها نمیدهند بلکه جان انسان ها ،ثمن بخس نیست که با کوچکترین تصادف یا تصادمی فشارها وضربه های منتقله به کل اتاق ودر نهایه به سرنشین برسد بله همه درجلو وبراثر ضربه گیری جذب میگردد تا سرنشین دماغش خونی نگردد ایضا ،اما آن اتول متصادم پژو در موزه های کارخانه وشهر وقبرستان اتوها باید رویت گردد نه در خیابانهای پر چاله وچوله بلادمان ایضا.پس خوش باش دماغت خونی نشد شکرکن نه از شکستن چراغ وکج شدن کاپوت اتول تان ایضا،بعدنشان ز آن نمایندگی ده که چه خوب ودر اسرع الوقت کار خلق الله را راه می اندازد کمتر از دوساعت وآنهم چقدر ایضا ،نشان را با پیک سحر برسان که سخت مشتاق نشانش هستیم ایضا
عليرضا
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴جناب دادا فک کنم جک شما از فضا اومده پایین ایضا خودتونم فک کنم خیلی بیکار و پر حوصله این که فقط زندگیتون شده جک دستی و ایضا اتوماتیک
ایشالله که عدالت رو رعایت کنید و این همه ایضا ایضا میکنید یه عکسی ،فیلمی از جک سرحالتون بگیرین و یه شتاب صفر تا صد از غرش جکتون بگیرین و اپلود کنید تا ایضا ببنیم چقد حرفاتون صحت داره
به امید روزى که صحت حرفاتونو ثابت کنید
یه ۴۵۰ تا کامنت گذاشتید و فک میکنین ایضا خیلی حرفاتونو مردم قبول دارن
منتظر یه فیلم تست شتاب از جک و جانورتون هستیم.
صادق
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴باسلام
۱_ شمع ماشینرو با مدل ایریدیم NGK سوزنی فیلر ۱.۱ تعویض گردید صدای کمتر موتور مصرف کمتر زیاد فرقی نمیکنه سوپر بزنی یا معمولی شمع فابریک ماشین ngk مدل V-power الیاژ نیکل فیلر ۱.۱
۲_ ترموستات رو ۸۲ درجه فابریک با ترموستات نیسان پیکاب ۷۶.۵ درجه مارک تاما تعویض شد جنت بالا وپایین گرم فن هم هروقت لازم باشه رودور تند میره بعد میاد رو دور کم مثل وقتی کولر رو میزنی دیگه فن بی مورد رو دور زیاد نمیمونه
۳_برای صدای باد لای درب بهتره از شیلنگ ابپاش برف پاکن سمند ضخیم استفاده کرده هردری حدودا ۵متر میبره این شیلنگ رو لای لاستیک در درب اون که به اتاق خورده بکننید اون لبه لاستیک بدهید پایین سوراخش پیداست
۴ بعضی راجعه با شتاب ماشین تو سربالایی صحبت میکنند انگار همش تو یه جاده ان که فقط و فقط با شیب ۴۰درجه با سمت بالا حرکت میکنن بابا بیشتر ایران بیابان وکویر و بدون کوه اونم که کوه داره واذیته دست بکنه تو جیب مبارکش یه ۱۰۰میلیون دیگه بزاره روش یه ماشین بهتر بخره
رضا3
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴یه عده اصلا اداب سخن گفتن نمیدونن چیه. اصلا از جمله بندیش متوجه نیستى چى داره میگه. اون وقت دارن مردمو مسخره میکنن. ای کاش انقد که جکشون خوب کار میکرد یه خورده هم فهمشون خوب بود
mehran
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴Ba salam man ghablan 405 va 206 dashtam ama razi nabodam alan in mashin ro sabtenam kardam kheyli raziyam azash vaghean harf nadare va kheyli az mashin haye irani sar tar hast agar paye eybo irad bashe man adam soragh daram 206 no kharide bod ba jabe dandash moshkel dasht
وحید
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴با سلام خدمت دوستان عزیز
من 15 فروردین یک جک جی 5 اتومات ثبت نام کردم نقدی ولی تا الان تحویل نگرفتم هر وقتی هم که پیگیر از نمایندگی میشم میپیچونن میخواستم ببینم این بد قولی ها برای همه هست یا فقط سر من اومده .
ساکن تهران هستم
ممنون
فرامرز
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴گلایه بنده به صدای کرمان موتور اگر بشنوند:
با سلام،
من یکدستگاه جک اتومات دارم واقعا کیفیت رنگ پایین است،برای دوست وفامیل بنده نیز همینطور است پس کیفیت افتضاح رنگ عمومی است!
آیا شما قدرت تشخیص و رفع این عیب را در سالن رنگ ندارید یا برایتان مقدرور نیست،
لذا در هر صورت نسبت به وجه دریافتی و رضایتمندی مشتری مسِئولید،
اینطور نباشد چون حدود 60 میلیون پول میدیم بگوییم تو ایران با این قیمت میارزه،و ما محکوم به این انتخابیم.!
من یکدستگاه s5 هم تکمیل وجه کردم اگر کیفیت رنگ این مدل هم افتضاح باشد هر دورا میفروشم.
مزایای خودرو که فقط موتور و گیربکس نیست.
لطفا پاسخ دهید.94/2/17
mehdi
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴چه رنگی گرفتید؟
من سه روز پیش رنگ ابی صدفی متالیک گرفتم کثیف بود وقتی ماشین رو تمیز کردم دیدم گردرنگ سفید روی کل ماشین پاشیده شده از سقف و سانروف تا سپرها که با شستن معمولی برطرف نشد با نمایندگی تماس گرفتم که در جواب گفتن همه ماشینا همینطور هستن و با چندبار کارواش برطرف میشه بردیم کارواش و حدود 90 درصد برطرف شد
دادا
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴آقای محترم لطف کردید چیزی نوشتید و مستفیض شدیم اما برادر شما حتما غریبه نیستی چون اگه بودی اشراف به مطالب افراد نداشتی پس حتما آشنایید ولی چون کمی ترسو متاسفانه تشریف داریدبه اسم اصلی نمی نویسید.بنده با همین یه آی دی مینویسم ،فی البداهه،اما فکرمیکنی النه یابه فارسی شیفته ی جکم و بی کار،زهی خیال باطل،همین دیشب ازماموریت اونم ساعت پنج صبح به خونه رسیدم ولی چون همیشه آن لاین یا روی خطم،پس یکی از کارهای ثابتم سرزدن به اینجاس.حالا اگه شما مشکلی دارید برو یه لیوان آب بخور ،خوب نشی لااقل بهتر میشی.اما به هیچ عنوان تاحالا نگفتم جکم بی عیبه بلکه توهم شماست.جکم صدای باد داره مصرف بنزین شهریش حرف داره،رنگش حرف داره،گاهی شتاب اولیه ش حرف داره،کمبودقطعاتش حرف داره،ترمزش مخصوصا اولش حرف داره،عدم دید پشت آمپر باکمترین تاریکی ونداشتن نشانگر شب نما حرف داره،گیر کردن زیر ماشین درکمترین مانعی حرف داره،حواست باید به جلوبندی ،مخصوصا تو خاکی باشه حرف داره،وبعضی مسایل دیگه که همه ی اینا رو جمع کنی کم وبیش یا رفع شدنیه یا قابل اغماض ویا نهایت قبول اینکه با این پول آش خاله اینه ،اگه پول بیشتر میدادیم اون موقع آش دختر خاله میگرفتیم.پس نباید حرفی باشه…دیروز یکی از بستگان نزدیک که از مسئولین پارس خودرو در اوایل انقلاب بود وعشقش سمند وپژو،از خرید های صفر سمند وپژو۲۰۶،برای بچه هاش نالان بود اونم وحشتناک،میگفت همین چندماه کلی خرجش کردم ومیخوام مخصوصا سمند رو بفروشم،البته خیلی سلام وصلوات به آقایون خودرو جمع کن میداد ،فکرکنم یه پله تو بهشت بالاتر رفتن،ازبس صلوات منفی خوردن. میگفت خیلی اشتباه کزدم جک دستی تو برنداشتم ،تحقیق کردم ماشینای خوبیه.والان دنبال یه جک دستیه ،چون خودش میگه من از اتو ،خوشم نمیاد،عاشق دنده یی ومتنفر ازجنس چینی بود.بارها جک مارو مسخره میکرد میگفت دکتر،بکشی خودتو جنس چینیه وجنس چینی یه ریال…ولی متاسفانه یه عده فقط کارشون ندیدنه خودیه ودیدن با ذره بین دیگران…این همه مشکلات هیچ وکافیه یه چراغ چک روشن شه.واویلا و وا اسفا به عرش هفتم میرسه که ای دیدی اینم چینه واینم آشغال…دوستان محترم فقط فقط منصف وراستگو باشیم دنیا محل گذره.پس ارزش نداره برای آهن پاره یی دروغ بگیم…لذتی که ازین ماشین مخصوصا رانندگی تو شب ازش میبرم ،ازکمتر ماشینی بردم .با۳۸هزار کارکرد تو این هشت ماه با کمترین مشکلی وخیلی مواقع تو خاکی رفتن ،واقعا راضیم.طولانی شد اما دوست تون دارم همه تون رو…عجب بیکاریم ما….
میلاد
۸ اسفند ۱۳۹۴سناریوی قشنگی بود،خسته. نباشی
علیرضا
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴دوستان یک چیزی بگم. کلا رنگ همه ماشینای کرمان موتور مشکل داره. لیفان ها هم همینجوری هستن. دلیلشم اینه که کارخونه سالن رنگ اتوماتیک نداره و ماشینا دستی رنگ میشن. همچنین به علت اینکه تیراژ کارخونه داره بالا میره دقت کار پایین اومده. به نظرم با یک دست پولیش سراسری رنگ یکم بهتر میشه. برین خدا رو شکر کنین که مشکل ماشینتون فقط رنگ و ارتفاع و اینجور چیزاست و موتور و گیربکس و بدنه مشکل خاصی نداره.
فرامرز
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ما وظیفه داریم ایراد ماشین را انتقال بدیم تا مسئولین کرمان موتور برطرف کنند،نه مثل دادا بگیم:
با این پول آش خاله اینه ،اگه پول بیشتر میدادیم اون موقع آش دختر خاله میگرفتیم.پس نباید حرفی باشه…
ذبیحیان
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴60 تومن پول کمی یه آیا!!!!!!!!!!