صنعت خودروی کشورمان طی این سالها کاملاً تحت تأثیر برندهای چینی قرار داشته است. تا همین چند سال پیش شاهد مونتاژ خودروهای قابل قبولی همچون نیسان ماکسیما، هیوندای ورنا، آوانته و… بودیم اما هرچه پیشتر میرویم واردات و عرضه محصولات چینی را میبینیم که اکثر آنها نیز پس از مدتی به دلایل مختلف دیگر عرضه نشدهاند.
اما یکی از باسابقهترین برندهای چینی حاضر در کشور ما جک JAC است که با چندین خودروی مختلف توانسته طرفداران گوناگونی را به دست آورد. یکی از محصولات شناخته شده جک برای ما سدان J5 است که بین سالهای ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶ عرضه شد و ما در این نوشتار میخواهیم به بیان مشخصات، مزایا و معایب این خودرو به ویژه برای خریداران خودروهای کارکرده بپردازیم. پس حتماً با ما همراه باشید.
طراحی ظاهری جک J5
در بین سدان های متوسط بازار کشورمان، جک J5 یکی از هماهنگترین طراحیهای ظاهری را دارد. این خودرو توسط شرکت مشهور پینین فارینا طراحی شده و میتوان آن را زیبا دانست. در بخش جلو چراغهای کشیده و جلوپنجرهای هماهنگ دیده میشوند که اگرچه هیجانانگیز نیستند اما حداقل چشمها را اذیت نمیکنند. در پروفایل جانبی نیز خط شانه پر رنگی دیده میشود که از یکنواختی این بخش میکاهد. نمای عقب شاید بحثبرانگیزتر از سایر نقاط بدنه باشد اما علیرغم وجود برخی کاستیها هنوز هم میتوان آن را قابلقبول دانست. در کل باید گفت J5 یک سدان با ظاهر خوب نسبت به سایر خودروهایی است که طی این سالها در خیابانها دیدهایم.
طراحی داخلی جک J5
وقتی وارد کابین شوید طراحیای را خواهید دید که دنبالهروی بدنه است. بخش داخلی J5 از طراحی مدرنتری نسبت به تولیدات داخلی سود میبرد و از جمله ویژگیهای آن میتوان به فرمان و پشت آمپرهای اسپرت اشاره کرد. البته شاید طراحی ورودیهای هوای J5 سؤالبرانگیز باشد و از زیبایی کابین بکاهد ولی در کل نقص چندانی به طراحی این بخش وارد نیست هرچند که نمیتوان آن را برجسته و بهیادماندنی توصیف کرد. نقطهضعف اصلی J5 در این بخش به کیفیت متریال بکار رفته مربوط میشود که در درازمدت باعث به سر و صدا افتادن کابین خواهد شد.
جدای از این موارد فضای کافی برای چهار سرنشین وجود دارد و صندوق بار نیز نیازهای یک خانواده متوسط را رفع خواهد کرد. در مجموع طراحی و کیفیت کابین این سدان چینی برای خریداران قابلقبول به نظر میرسد هرچند در زمانهای که همه خودروها از برخی عناصر مدرن همچون نمایشگرهای بزرگ استفاده میکنند، نبود این ویژگی یک نقطهضعف به حساب میآید.
پیشرانه و گیربکس جک J5
این سدان چینی در ابتدا با پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری که قدرت ۱۱۱ اسب بخاری و گشتاور ۱۴۶ نیوتون متری داشت روانه بازار شد اما کرمان موتور بعدها عمده تمرکز خود را روی نسخه اتوماتیک J5 که پیشرانه قویتری هم دارد گذاشت. در دل نسخه اتوماتیک این خودرو پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری ساخت میتسوبیشی قرار میگیرد که خروجی ۱۴۰ اسبی و گشتاور ۱۶۵ نیوتون متری تولید میکند. این پیشرانه با گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک همکاری دارد.
پیشرانه J5 از نظر قدرت و گشتاور کمبود خاصی ندارد اما گیربکس ۴ سرعته آن نمیتواند انتظارات را برآورده کند و به همین خاطر شاهد افت شتاب گیری خودرو خواهید بود. نکته دیگر نیز به مصرف سوخت خودرو به ویژه در نسخههای اتوماتیک مربوط میشود که بالاتر از آن چیزی خواهد بود که تصور میکنید. در مجموع پیشرانه J5 را میتوان بادوام و خوب برشمرد هرچند عدم وجود گیربکس اتوماتیک بهروز و با تعداد دندههای بیشتر جزو معایب آن هستند. در جدول زیر مشخصات فنی نسخه اتوماتیک J5 خدمت شما عزیزان ارائه شده است:
حجم موتور (سیسی) | ۱۸۳۴ |
استاندارد آلایندگی | Euro IV (یورو ۴) |
حداکثر قدرت (HP/RPM) | ۱۴۰ اسب بخار در دور موتور ۶۵۰۰ دور در دقیقه |
حداکثر گشتاور (NM/RPM) | ۱۶۵ نیوتن متر در طیف دور موتوری ۵۰۰۰ دور در دقیقه |
جعبهدنده | ۴ سرعته اتوماتیک جلو، Tip Tronic |
سیستم فرمان | چرخ دنده شانهای (Rack & Pinion)، کمک هیدرولیکی |
سیستم ترمز | جلو دیسک دو جداره با قابلیت تهویه و خنک شونده، عقب دیسک – مجهز به ترمز ضد قفل (A.B.S) چهار کاناله (تمامی چرخها) – قابلیت توزیع هوشمند نیروی ترمزی بر حسب وزن و بار (E.B.D) |
سیستم تعلیق | جلو، فنر حلقوی با ستون مک فرسون – عقب فنر حلقوی و اتصال جناقی دوبل مستقل |
حجم مخزن سوخت (لیتر) | ۵۵ |
حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت) | ۱۷۵ |
سایز چرخها | مجهز به رینگ ۱۶ اینچ آلومینیومی |
طول خودرو (میلیمتر) | ۴۵۹۰ |
عرض خودرو (میلیمتر) | ۱۷۶۵ |
ارتفاع خودرو (میلیمتر) | ۱۴۶۵ |
فاصله دو محور (میلیمتر) | ۲۷۱۰ |
وزن خالص (کیلوگرم) | ۱۳۵۵ |
امکانات و تجهیزات جک J5
J5 در زمان معرفی اولیه که به حدود ۱۰ سال پیش بازمیگردد از امکانات قابل قبولی سود میبرد اما شاید فقدان برخی موارد همچون نمایشگر لمسی باعث شود این خودرو در مقابل رقبای بهروزتر خود کم بیاورد اما بااینحال هنوز هم J5 را از نظر تجهیزات و امکانات میتوان خودروی خوبی دانست. در ادامه تجهیزات و امکانات این خودرو ذکر شدهاند:
کیسه هوای راننده و سرنشین جلو |
صندلی جلو با قابلیت تنظیم در ۸ جهت |
تنظیم دستی پشتسری |
سیستم کنترل باد لاستیکها TPMS |
کنترل سیستم پخش روی غربیلک فرمان |
سیستم خنککننده روغن گیربکس اتوماتیک |
کمربند ایمنی سرنشینان جلو پیش کشنده |
کمربند ایمنی سرنشینان عقب |
کمربند ایمنی با تنظیم ارتفاع |
سیستم ضد سرقت |
قفل ایمنی کودک |
ترمز ABS و EBD |
چراغ مه شکن جلو و عقب |
چراغخطر لادری (چهار درب) |
رینگ اسپورت آلومینیومی |
چراغ جلو و عقب هالوژن |
شیشهبالابر جلو و عقب برقی |
آینه جانبی برقی |
صندلی و روکش فرمان چرمی |
سیستم رادیوپخش MP3/CD/USB با ۴ باند |
تنظیم نور صفحه کیلومتر |
آنتن شیشهای |
آینه جانبی دارای گرمکن |
تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو |
فرمان هیدرولیک با قابلیت تنظیم ارتفاع |
قیمت جک J5
همانگونه که گفته شد این خودرو از سال ۱۳۹۶ به بعد عرضه نمیشود و به همین خاطر نمیتوان نمونههای صفرکیلومتر آن را پیدا کرد؛ اما با گشتوگذار در میان آگهیهای موجود باید دانست برای خرید نسخه اتوماتیک J5 باید بودجهای حدود ۳۵۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان را بسته به مدل و کارکرد خودرو کنار بگذارید.
رقبای جک J5
این سدان چینی در بخشی از بازار قرار گرفته است که رقبای زیادی برای کسب سهم و جلب نظر خریداران رقابت میکنند. از جمله رقبای این خودرو میتوان به تندر ۹۰، دنا پلاس اتوماتیک، برلیانس H330، فاو بسترن b50، ام وی ام ۵۵۰ و… اشاره کرد. مقایسه مفصل این خودروها با یکدیگر در این نوشتار نمیگنجد اما بهطورکلی باید دانست خودروهای تولید داخل از مزیتهایی همچون بازار فروش دستدوم بهتر و فراوانی قطعات یدکی و خدمات برخوردار هستند درحالیکه محصولات چینی معمولاً با مشکل کمبود قطعات یدکی و افت قیمت دستوپنجه نرم میکنند. به همین خاطر بهتر است در خرید خودروی دستدوم به اولویتهای خود و اینکه تا چند سال خودرو را نگهداری خواهید کرد فکر کنید.
مزایا و معایب جک J5
همانطور که گفتیم از جمله مزایای این خودرو میتوان به طراحی خوب، پیشرانه بادوام و قوی، فضای کابین جادار برای خانوادههای کمجمعیت و ایمنی مناسب اشاره کرد. در مقابل جک J5 معایبی هم دارد که شامل متریال نه چندان باکیفیت کابین، گیربکس قدیمی و کند، مصرف سوخت نسبتاً بالا، کمبود قطعات و لوازمیدکی میشود.
نقاط قوت | نقاط ضعف |
طراحی ظاهری خوب | متریال بیکیفیت کابین |
پیشرانه بادوام و قوی | گیربکس قدیمی و کند |
فضای کابین جادار | مصرف سوخت بالا |
ایمنی مناسب | کمبود قطعات یدکی |
جمعبندی
جک J5 سدان را میتوان یکی از گزینههای خوب چند سال اخیر برای بازار داخلی دانست هرچند که این خودرو دیگر عرضه نمیشود. همین مشکل گریبان گیر اکثر خودروهای چینی در کشورمان است. این دسته از خودروها از همان ابتدای عرضه نیز به خاطر محدودیتهای شبکههای نمایندگی دارای مشکلاتی در زمینه تأمین قطعات و لوازمیدکی هستند و با قطع عرضه این مشکل حادتر نیز خواهد شد. نکته دیگر به افت قیمت و بازار فروش بدتر خودروهای چینی نسبت به خودروهای داخلی مربوط میشود و اگر به دنبال خرید J5 هستید حتماً باید به این نکات توجه داشته باشید. اگر خودروی خود را زود عوض میکنید و دنبال دردسرهای پیدا کردن قطعات یدکی نیستید شاید بهتر باشد نگاهی به خودروهای دیگر همچون تندر یا دنا داشته باشید.
توضیح: این مطلب به روزرسانی شده است.
محمد منطقى
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴سلام دوستان ترموستات ماشین جک جى5چند درجه هست و چه ترموستاتى میشه جایگزین کرد که فن دائم کار نکنه ممنون از شما
محمد منطقى
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴و دوستان بفرماید که ترموستات چه ماشینى به ماشین جک میخوره ممنون
محمد منطقى
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ماشین بنده تحویل مهر ماه است.به موقع تحویل میدن یا مثل ایران خودرو بازی درمیارن؟
مهران
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴سلام دوستان چند روز پیش یه sms برام اومد مبنی بر برنامه ویژه کاهش مصرف سوخت ، رفع مشکل تعویض دنده و شتاب و بهبود ترمز.ماشین بنده مشکلات مطرح شده را نداره اما دوستان اطلاعی در این مورد دارن و آیا تاثیر مثبتی روی ماشین داره یا خیر؟
مهدی محمدخانی
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴با سلام خدمت دوستان من یه دونه اتومات گرفتم میخواستم بدونم از کدوم آپشن ها روی ماشین راضی هستید و کجا میتونم به قیمت مناسب تهیه کنم ساکن تهران هستم
masud y 74
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴سلام به همه
اقا من یه سوال کلی دارم در مورد جک جی 5 1500سی سی.
در کل من میخوام بدونم میتونه با پژو پارس سال که متور تقویت شده 1800داره بره یعنی اگه یه کورس باهاش بزاریم از پسش بر میاد یا نه؟
شهنام
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴دوست عزیز.
جک J5 چه دستی و چه اتومات، به دلیل ابعاد و وزن بیشتری که از پارس دارند، شتاب 0 تا 100 ضعیفتری دارند، گرچه حداکثر سرعت تقریبا برابری دارند. اما کورس گذاشتن تنها چیزی نیست که یه خریدار باید به اون توجه کنه. گرچه 405 بهترین خودرو در زمان و کلاس خودش بوده و پارس هم روی همون پلتفرم شکل گرفته، اما موارد دیگری از جمله کیفیت، زیبایی، امکانات، و … هم مورد توجه خریدار هست. شما اگه دائم اهل کورس گذاشتن هستید ماشینهای مناسبتری از J5 میتونید انتخاب کنید، گرچه J5 شتاب 0 تا 100 بهتری از 206 تیپ 2 و 3 داره.
موفق باشید.
masud y 74
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴مرسی از راهنمایتون
شهنام
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴خواهش میکنم:
ضمنا برای مقایسه عددی شتاب 0 تا 100 چند مدل از خودروهای ایران خودرو و J5 رو براتون آوردم (از سایپت شرکت):
پارس سال 11 ثانیه
پارس LX سال: 13.2 ثانیه
پارس اتومات: 14.2 ثانیه
پارس ELX موتور زانتیا: 9 ثانیه
پژو 206 تیپ 2 : 14.1 ثانیه
پژو 206 تیپ 5 : 11.6 ثانیه
پژو 206 تیپ 2 : 14.1 ثانیه
پژو 206 تیپ 5 (اتومات) : 12.6 ثانیه
سمند LX (معمولی): 14.4 ثانیه
سمند LX (موتور ای اف سون): 12.03 ثانیه
دنا: 12.03 ثانیه
JAC – J5 (دستی) : 12.5 ثانیه
موفق باشید.
عادل
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴در یک جمله می تونم بگم که اگر کیفیت رنگ رو در نظر نگیریم جک جی 5 نسبت به سایر خودروهای مشابه ماشین بسیار با کیفیتی محسوب می شه . من 6 ماهه اتوماتش رو دارم و داداشم 8 ماهه نوع دنده دستیش رو داره. با هر دو رانندگی کردم و می تونم بگم با اینکه نوع دستی موتور ضعیفتری داره (1500 در مقابل 1800 سی سی) اما در سربالایی ها بهتر از اتومات عمل می کنه و سوختش در جاده حدود 2 لیتر کمتره (5.3 در مقابل 7.3). در نوع دستیش ایرادی ندیدم و عیب نوع اتوماتش فقط کشش پایین موتور در سربالایی و بالا رفتن دور فن رو می تونم یاداور بشم. توصیه شخصی من اینکه دستیش رو بگیرید. انتخاب با شماست.
امین
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴با سلام
جک جی 5 ماشین باکیفیتی هست. نوع دنده دستیش کم مصرف تره در سربالایی ها بهتر از اتومات عمل می کنه. کیفیت رنگ کرمان خودرو افتضاحه.
امیرعلی
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴در یک جمله می تونم بگم که اگر کیفیت رنگ رو در نظر نگیریم جک جی 5 نسبت به سایر خودروهای مشابه ماشین بسیار با کیفیتی محسوب می شه . من 6 ماهه اتوماتش رو دارم و داداشم 8 ماهه نوع دنده دستیش رو داره. با هر دو رانندگی کردم و می تونم بگم با اینکه نوع دستی موتور ضعیفتری داره (1500 در مقابل 1800 سی سی) اما در سربالایی ها بهتر از اتومات عمل می کنه و سوختش در جاده حدود 2 لیتر کمتره (5.3 در مقابل 7.3). در نوع دستیش ایرادی ندیدم و عیب نوع اتوماتش فقط کشش پایین موتور در سربالایی و بالا رفتن دور فن رو می تونم یاداور بشم. توصیه شخصی من اینکه دستیش رو بگیرید. انتخاب با شماست.
ذبیحیان
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴من پارسال جک دستی خریدم و مدت 5 ماه حدودا 5000 تا رانندگی کردم و فروختمش الان 405 دارم شتاب جک از پژو بیشتره ولی فکر نکنم به زانتیا برسه من با 206 تیپ 2 کورس گذاشتم سوسکش کردم اینطور بگم تو دنده 3 از آینه وسط میدیدمش حدودا 20 متر فاصله انداخته بودم شتاب ثانویه جک خیلی خوب من جاده زیاد میرفتم پژو مثل اون نیست.
ذبیحیان
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴احتمال داره آینده ای نچندان دور جک اتومات بگیرم ولی از گیربکس 4 دنده تنبلش میترسم نگرانم از اینکه تو جاده خوب ظاهر نشه چون من دوس دارم ماشینم تو سر بالایی های کوهستانی مثل تیز پا بتازه و دونه دونه ماشینارو پشت سر بزاره دوستان اتومات از تجربیات رانندگی تو جاده های کوهستان بگن باخبر بشم تو سبقت شرمنده شدن تا حالا؟
محمد
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴تو سر بالایی تنبله من خودم به شخصه با این تله گشتاور گیربکس مشکل دارم و نمیتونی بدون تیپ ترونیک ازش فرار کنی
mehran
۱۶ خرداد ۱۳۹۵دنده دستی باید بگیری پس
سيد
۱۷ مهر ۱۳۹۶سلام
بنده دوسال هست جک جی ۵ دستی دارم واقعا ازش راضی هستم و بنا به شغلم جاده های مختلفی رو در سرتاسر کشور طی میکنم ، دست کرمان موتور تو این رنج قیمت با این ماشین درد نکنه عالی عمل کرده
فرامرز
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴جک اتومات تو سربالایی و جاده های کوهستانی وقتی دور بگیره براحتی سبقت میگیرید ،و باعث سرافرازیه-ولی تو شیب تند اگه پشت یه کامیون بیفتی و نتونی سبقت بگیری باید تامل کنی یا از تیپ ترونیک استفاده کنی.
در ضمن در آینده برنامه آپدیت گیربکس توسط نمایندگی ها انجام میشه و فکر کنم شتاب اولیه خوب میشود
مجتبي
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴با سلام خدمت دوستان محترم
یه سوال داشتم از کسانی که به مسائل فنی خیلی وارد هستن آیا آپدیت ecu برای مدل دستی هم تاثیر گذار هست اینو از اونجایی میگم که سیستم سوخت رسانی موتور با فشار مستقیم پدال به روی گاز انجام نمیشه و با یه تاخیر چند صدم ثانیه ای هست که انگار کامپیوتر خودرو فشار پدال گاز رو پردازش میکنه و با سرعت کمتری به موتور منتقل میکنه (احتمالا برای جلوگیری از آسیب دیدگی موتور) البته این برداشت من هست ولی من خیلی فکر کردم چون دیدم موتور بسیار پرقدرته ولی موقعی که میخوای سریع شتاب بگیری دیر عمل میکنه هر چی هست توی برنامه حرکت خودرو که شاید بشه بنا به خواست مشتری عوض کرد ولی کرمان موتور بخاطر سلامت خودرو و اسیب دیدگی کمتر از این کار امتناع میکنه حالا نمیدونم نظر دوستان چیه . با تشکر
مجتبي
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴با سلام خدمت دوستان محترم
یه سوال داشتم از کسانی که به مسائل فنی خیلی وارد هستن آیا آپدیت ecu برای مدل دستی هم تاثیر گذار هست اینو از اونجایی میگم که سیستم سوخت رسانی موتور با فشار مستقیم پدال به روی گاز انجام نمیشه و با یه تاخیر چند صدم ثانیه ای هست که انگار کامپیوتر خودرو فشار پدال گاز رو پردازش میکنه و با سرعت کمتری به موتور منتقل میکنه (احتمالا برای جلوگیری از آسیب دیدگی موتور) البته این برداشت من هست ولی من خیلی فکر کردم چون دیدم موتور بسیار پرقدرته ولی موقعی که میخوای سریع شتاب بگیری دیر عمل میکنه هر چی هست توی برنامه حرکت خودرو که شاید بشه بنا به خواست مشتری عوض کرد ولی کرمان موتور بخاطر سلامت خودرو و اسیب دیدگی کمتر از این کار امتناع میکنه حالا نمیدونم نظر دوستان چیه . با تشکر
شهنام
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴گیربکسشون اتومات بعضی از خودروهای اتومات گرون قیمت تر مثل KIA Sportage دکمه Economy داره که در این حالت گیربکس اتومات تو دور موتور پایین تعویض دنده رو انجام میده تا مصرف سوخت پایین باشه اما در حالت عادی گیربکس تو دورهای بالاتر تعویض میشه.
در خودروهای اتومات معمولی تر که فاقد این انتخاب هستن، برنامه ECU سیستم تعویض دنده رو به صورت حد میانی تنظیم میکنن. حالا بعضی ار خودرو سازها تمال رو به سمت حالت Economy میبرند و بعضی به سمت Sport . وقتی توی سربالایی نیاز به شتاب وجود داشته باشه، معمولا با برداشتن و گرفتن ناگهانی پدال گاز، تعویض دنده به معکوس به صورت اتومات انجام میگیره و شتاب مورد نیاز فراهم میشه و بعد از مدتی به منظور کاهش دور موتور، دنده دوباره به صورت اتومات سبک میشه. موقعی که توی سربالایی حرکت میکنیم، به طور طبیعی دور موتور کم میشه و دنده به صورت اتوماتیک سنگین میشه اما اگه راننده مایل باشه دنده زودتر سنگین بشه (دنده معکوس) و سربالایی رو راحت تر و با سرعت بالا تری بالا بره باید تو حالت تیپ ترونیک ببره و تا انتهای سربالایی تو این حالت بمونه.
بعضی از دوستان مایل هستن بدون معکوس کردن دنده، ماشین سربالایی ها رو هم بالا بره که این امکان نداره، مگه این که یه ماشین گرون با حداقل 150 اسب قدرت داشته باشند.
پس پیشنهاد من به دوستان اینه که دنده رو تو حالت تیپ ترونیک قرار داده و مراقب باشند که دور موتور از حدود 5000 بیشتر نشه تا سربالایی ها رو راحت بالا برند.
موفق باشید. دور موتور خطرناک برای موتور بالای 6000 هست و برای مدت کوتاه دور 5000 آسیبی به موتور وارد نمیکنه.
ذبیحیان
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴کلا دور موتور نباید بالاتر از 5000 بره به میلنگ یاتاقان و رینگ و پیستون ها فشار وارد میشه و بعد از مدتی از گیت ست های ماشین روغن عبور میکنه و اونوقت که باید سر سیلندر رو ببری تعمیر.
م ج
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴سلام
یکی از جک سواران یه گروه توی برنامه تلگرام ( Telegram ) ایجاد کرده
اگر به روش زیر عمل کنید نیازی به ثبت شماره و یا حتی دیده شدن شمارتون توسط دیگران نیست:
نحوه عضویت در گروه تلگرام ( telegram ) :
قبل از هرچیز اولا لازمه که حتما باید بر روی گوشیتون آخرین نسخه تلگرام از بازار دانلود و نصب بشه
بعد با استفاده از مرورگر اینترنت بر روی گوشیتون (با کروم یا هرچیز دیگه ای که روی گوشیتون از اینترنت استفاده میکنید) باید دقیقا آدرس داده شده رو توی گوشی وارد کنید:
https://telegram.me/joinchat/A9cp7wE7jQT3dj3ptO9u1w
فقط حتما به اون حروف دقت کنید و حتما دقت بشه که ترتیب بزرگ و کوچک بودن حروف انگلیسی رعایت بشه
بعد به محض اینکه با اینترنت گوشی بخواید به این آدرس وارد بشید ، برنامه تلگرام خود بخود باز میشه و از شما سوال میکنه که آیا میخواید عضو این گروه بشید که شما باید تایید کنید و عضو گروه بشید.
خوبیش اینه که شمارتون ثبت نمیشه و به تایید کسی نداره و فقط به عضویت گروه در میاید
البته این گروهو توی سایت نمایندگی 1732 یکی از جک سواران راه اندازی کرده بود و اطلاع رسانی کرد که دیدم خوبه منم اینجا اطلاع رسانی کردم
ذبیحیان
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴گیربک 206 تیپ 6 هم از این قاعده مستثنی نیست و عملکرد بهتری نسبت به جک داره یعنی تو حالت اتومات در 2 وضعیت قرارمیگیره یکی حالت معمولی که دنده تو دور پایین عوض میشه و دیگری حالت اسپورت که تو دور بالا تعویض دنده صورت میگیره و در کل عکس العمل خوبی تو جاده داره و همینطور حالت تیپ ترونیکش رانندگی لذت بخشی رو ارائه میده در کل دم مهندس های فرانسه گرم.
علی . غ
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ا سلام خدمت دوستان
بنده جک ( دستی) رو یک ماهه تحویل گرفتم و قبلا” پژو 405 داشتم ودر این مدت کوتاه از هر نظر از ماشینهای ایرانی بهتره ، از لحاظ کیفیت ، شتاب ، بی صدابودن ، تیپ ، جادار بودن ، مصرف و … تو این رنج قیمت بی نظیره، شک نکنید تصمیم با خودتون . خدا نگهدار
علي
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴خودرو جک اتوماتیک آبی کاربنی متالیک جهت فروش کارکرد 20000 مدل شهریور 93 کاملا سالم و سرویس ها به موقع انجام شده.آببندی شده با شتاب بهتر با مانیتور و دوربین و چراغ مطالعه سیار فابریک و… بازدید اصفهان : قیمت 57.5 میلیون
یه صفر همین رنگی هم دارم مدل 94 اونو میدم 62 میلیون مقطوع. 09131048418 تلفن
سيروس
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴حالت خوبه علی اقا
خب کسی بخوان 62 به جناب عالی پول بده میره از نمایندگی 58 میخره صفرشو یا چه کاری
کامران
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴آقای علی من با این شماره تماس گرفتم ولی کسی جواب نداد.من به خاطر رنگش میخواستم این جک رو بخرم. البته اون کارکرده رو میخوام. آیا امکان تخفیف هم هست؟ ممنون میشم جواب بدین یا اینجا و یا تماس تلفنی رو..
علي
۲ خرداد ۱۳۹۴سلام کامران عزیز.من خیلی تماس دریافت کردم.اما نمیدونم جواب شمارو دادم یا نه. به هر حال من با توجه به قیمت جدید شرکت که 58.4میلیون تحویل 45 تا 60 روزه است جک اوتوماتیک صفر کیلومتر رو 60.5میلیون فروختم. نکته ی قابل توجه اینه که شرکت میگه 3 ماه میشه که رنگ آبی کاربنی رویال دیگه نمیزنه.من اما هنوز کارکرده را دارم و سوارم حدود 19500کیلومتر کارکرده و 1.7 میلیون مانیتور و دوربین و …روش نصبه..هیچ مشکلی نداره نه از لحاظ رنگ و بدنه و موتور ..شتابش هم از کیلومتر 10000بسیار بهتر شده..قصد فروشم بخاطر خرید جک اس5 هست و عجله ای ندارم. و 57.5 قیمت زده بودم ولی آخرش مقطوع 56 میدم..09131048418..در خدمتم..
حسن
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴باسلام دوستانی که جدیدا جی 5 اتوماتشون راتحویل گرفتند ایا سیستم کروزکنترل فابریک نصب بوده است یاخیر، ؟؟ ممنون میشوم پاسخ دهید.
امین
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴با سلام به همه دوستان
کسایی که میان منفی میدن اونایی هستن که توان خرید این ماشین رو ندارن و دارن میسوزن ما خودمون جک جی 5 دستی داریم باهاش 10 هزار تا رفتیم هیچ مشکلی نداره تو خریدش شک نکنین
ودرضمن درباره گرانتر بودن جیلی باید بگم جیلی وارداتی هستش برای همین از جک گرونتره
دادا
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴واقعا میگن ماشین سرمایه نیست واقعا نیست.دیشب تو تصادفی که یه […] پرایدی تهران۲۱،مسببش بود چهارتا ماشین بهم خوردن ازجمله ناز من.هرچند من حضور نداشتم وراننده ش نبودم اما وقتی بعد کلی دلهره وپیمودن دوساعت راه رسیدم به ماشینم.واقعا آه ازنهادم بلند شد.ماشین جلو وعقب سمت راستش باطل اما خوشبختانه کوچکترین مشکلی برای زن وبچه هام ومهمانای داخل ماشین پیش نیومد.درصورتی که ال ممد که دوتا بود ظاهر ماشین زیاد مساله نداشت ولی بعلت اوج شدت ضربه کله هاشون بعضی جاهاش ورم کرده بود.ولی امروز بردم نمایندگی خوابندم.حدودا ۱۰_۱۲تومنی خرج ورداشت.اینم شانس ما ولی خوشحالم بچه هام سالمند.ولی آقایون خدایی تو این اوضاع ضرر مالی هم سخته.قبول کنیم.نتیجه اخلاقی :به مال دنیا دل نبد همه مان رهگذریم_درسته تو ضربه ها هرچند ماشین آش ولاش میشه ولی خوشبختانه خودت آسیبی نمیبینی ازاین بابت دمش گرم_در آخر به نظر دوستان شرکتی که برای یک برف پاک کن چهارماه موند آخرشم تهیه نکرد بلکه از روی ماشین دیگه ورداشت ودرواقع تقلب کرد بابت دوتا سپر ،چراغ جلو ،جلو پنجره ،سینی،کاپوت،صندوق عقب.گلگیر عقب ووو ،،،باید از الان نگم شاید این شنبه بیاید شاید.نظر شما چیه؟حالا شنبه ها نه بشه یکشنبه بیاید شاید…کمک های نقدیتان رو پذیرا هستیم .خدا خیرتان بدهد فعلا بریزید صندوق صدقات دستمون میرسه.شب خوش.ماشیناتون سالم همیشه ،تصادف مخصوصا ناجوانمردانه نکنید هیچ موقع.۱:۲۱شب….نمیدونو چرا ای میل قبلیم کار نمیکنه.سابقه م میشه تقریبا صفر
فرهاد از شیراز
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴خیلی ناراحت شدیم دادا جان بلا دور
واقعا که این رانندگی تواین کشور واین کرکر کردنها وبه قول پلیسها دردر کردنها یه معضل بزرگی شده حالا شکر خدا که اقوام خوب هستند.
شهنام
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴سلام، دوستان.
بعد از چند ماه و کارکرد حدود 3000 کیلومتر، آخر هفته با جک دنده دستی رفتم چالوس و برگشتم، مصرف بنزین با چهار نفر سرنشین در مسیر رفت با توجه به ترافیک سنگین که از خروجی اتوبان تا سد کرج ادامخ داشت و باعث شد این مسیر کوتاه رو حدود سه ساعت طول بکشه، حدود 7.9 و در مسیر برگشت از چالوس (بدون ترافیک) حدود 6.9 بود.
دور موتور هم زیر 3000RPM بود بجز سر پیچهای تند گردنه ها و بعد از این پیچها که غالبا برای سرعت گرفتن بهتر دور موتور رو به 4000RPM میرسوندم.
شاید اندک دشواری که بشه گفت شروع حرکت توی سربالایی های تند قبل از سد کرج به دلیل ترافیک سنگین بود که هر 10 متر یک بار باید از توقف کامل راه می افتاد. که البته تو این شرایط اکثر ماشینهای دور و بر هم وضعیت مشابهی داشتند. در کل خیلی بهتر از اونی بود که انتظار داشتم و اونطور که بعضی ها از ضعیف بودنش میگن نبود.
میشه گفت چندان تفاوتی با ریو که قبلا همین جاده رو باهاش رفته بودم نداشت. ریو حدود 250 کیلوگرم سبکتره اما توان و گشتاور موتورش هم به ترتیب 19 اسب و 14 نیوتون متر کمتره که تقریبا جبران میشه).
در کل به نظرم این ماشین با توجه به قیمت، زیبایی، امکانات، نرمی حرکتی، خوش فرمانی و کم صدایی موتور، انتخاب مناسبی هست.
موفق باشید.
AZARAKHSH
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ا سلام خدمت دوستان گرامی
فرصتی شد تا تجربیات دو هفته ای رانندگی با جک اتوماتیک را خدمت دوستان ارائه بدم
ماشین های قبلی اینجانب به ترتیب پژو 504، پژو 405، پی کی، 206 تیپ 3، سوناتا 2009 ، 206 تیپ 5
رانندگی در شهر با این خودرو لذت بخش می باشد کیفیت تریم داخلی، ترمز، هندلینگ، صدای داخل کابین، کیفیت لاستیک، دید آینه ها مطلوب ارزیابی شد. فرصتی دست داد تا با این خودرو از ساری به سمت اصفهان حرکت کنم. با 5 سرنشین و صندوق عقب و باک پر حرکت کردم در جاده کفی مشکلی به غیر از صدای هوم که به نوع گاز دادن مربوط می شه مشاهده نشد. البته افت گشتاور این خودرو درست در دور موتوری اتفاق می افته که در حالت عادی همگی رانندگی میکنیم بنابراین صدای هوم مطمئناً شنیده خواهد شد فقط مقدار آن با توجه به رانندگی شما کم و زیاد خواهد شد. بنابراین یک نمره منفی برجسته دراین قسمت از من دریافت می کنه.
در مسیر رفت جاده فیروزکوه بدلیل اینکه کارکرد ماشین به 1000 تا نرسیده بود امکان افزایش دور موتور نبود بنابراین امکان تست خودرو میسر نشد.
پس از شهر تهران کارکرد به 1000 رسید و خورد آماده تست گردید. در سربالایی ها با ارتفاع متوسط که پیچ و خم نداشته باشه با کولر روشن عملکرد خودرو متوسط به بالا ارزیابی شد.
در اصفهان برای اولیت بار مشکل چوب شدن و نگرفتن ترمز علی رغم فشردن پدال در هنگام استارت زدن در اول صبح برای من اتفاق افتاد . با اینکه این خودرو تحویل.2.94 است ولیکن مشکل ترمز وجود داره. جالبه از آن روز به بعد هر روز صبح این مشکل وجود داره. این مشکل باید جدی گرفته شود تا کمپانی نسبت به رفع عیب در اسرع وقت برای تمامی خودروها اقدام نماید نه اینکه یک دستگاه آپدیت رو به تک تک شهرهای ایران بفرسته و فراخوان هم نکنه. توجه داشته باشید همیشه قرار نیست خودرو در سطح صاف پارک شود . ممکن است استارت و حرکت در یک سراشیبی تند در ابتدای صبح با وجود این مشکل فاجعه آفرین باشه.
در برگشت از جاده فیروزکوه فرصتی شد تا عملکرد خودرو با بار کامل بدون کولر در سر بالایی با پیچ و خم و ارتفاع بالا تست شود. در این قسمت خوردو نمره قبولی از من نگرفت. ظرفیت و قدرت موتور و سیستم انتقال قدرت اتوماتیک برای وزن این خودرو کم است. عملکرد سیستم انتقال قدرت اتوماتیک در این خودرو به نحوی است که در این جاده مفهوم اتوماتیک معنی پیدا نمی کند در این خوردو درست است که به نسبت فشار دادن گاز دنده تعویض می گردد بطور مثال در سربالایی قبل از فیروز کوه با فشردن پدال تا ته دنده 2 تا 100 پر میشود ولی مشکل از آنجا آغاز می گردد که شما بخواهید با سرعت 100 ادامه بدهبد .در حالت اتوماتیک پس از شیفت به دنده 3 خودرو دچار افت گشتاور و قدرت می شه و سرعت سریعاً افت پیدا می کنه و مجبورید در مدت زمان کوتاهی دوباره با پدال بازی کنید تا یک معکوس سنگین اتفاق بیافتد.در حالت تیپ ترونیک نیز امکان استفاده از این خودرو با دنده 2 در دراز مدت نیست زیرا واقعاً با دور موتور5000 الی 6000 زیاد نمی توانید ادامه دهید به دنده 3 هم بروید مشکل افت گشتاور و افت سرعت سریع کماکان پا برجاست و شما مجبورید دوباره معکوس بکشید. در کل مشکل اصلی این خوردو نداشتن مد اسپرت و عدم امکان حرکت با سرعت ثابت و رانندگی نرمال در سربالایی جاده هایی مثل فیروزکوه و هراز می باشد.
در کل در این نوع جاده های کوهستانی به نظر میرسه موتور و گیربکس جک عملکرد مطلوبی نداشته و رانندگی با خودرو های دنده ای مشابه راحت تر باشد. زیرا کوچکترین اشتباه در محاسبات و نحوه گاز دادن باعث می شه که از پراید هم عقب بیافتید و مجبور باشید برای جبران به ماشین فشار بیش از حد وارد نمایید. ولی فشار آوردن زیاد به ماشین شاید برخی راننده ها را راضی نماید..
این خودرو از لحاظ شتاب اولیه و کشش در سربالایی مشابه 206 تیپ 3، شتاب ثانویه بهتر از 206 تیپ 3 با در نظر گرفتن تله گشتاور . از لحاظ هندلینگ، فضای داخل و راحتی بهتر از انواع پژو . شتاب اولیه و ثانویه کمتر از 206 تیپ 5 می باشد. مقایسه با سوناتا نیز با توجه به اختلاف حجم موتور زیاد بهتر است انجام نشود ورانندگی با سوناتا در سربالایی ها هیچگونه مشکلی در حالت اتوماتیک نیز وجود ندارد. ولی راحتی داخل کابین و فضای داخلی جک با اینکه از سوناتا کوچکتر است ولیکن مطمئناً حرفی برای گفتن دارد.
امیدوارم در زندگی از تمامی داشته های خود لذت ببریم و از تجربیات یکدیگر استفاده نماییم.
دادا
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴آقا فرهاد عزیز ممنونم.هیشکی به مشکل نخوره…خداوکیلی این ای میل بازی در آورده یه بار قبول میکنه صدبار میگه معتبر نیست.بقیه دوستان قدیمی گویا زیاد بدشون نیومده ماشینمون پاچید.لااقل پول نریختین صندوق همدردی که بلدید قدیما آی قدیما
حسن
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴سلام وقت بخیر، دادای عزیزخیلی ناراحت شدم فدای سرت انشاااا بهترشو وجدیدشو میخری تنت سلامت ، ارزوی موفقیت دارم برات،
بهمن
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴با عرض سلام خدمت تمامی دوستان
مخصوصا داداى محترم
از اینکه ماشینتون دچار این حادثه شده خیلی ناراحت شدم اما خوشحال از اینکه اعضای خانوادتون در صحت کامل به سر میبرن.
قرار نیست اختلاف سلیقه ها باعث شه انسانیت رو فراموش کنیم. امیدوارم که این مشکلتونم حل بشه و به زودى زود سوار جکتون بشین.
این دنیا به آدما وفا نداره ماشین که بماند.
با گفته های جناب آذرخشم موافقم
به امید روزی که سوار ماشین ها با کیفیت شیم
اكبر اكبري
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴با سلام
اگر کسی بوق سرعت این ماشین را تونسته خاموش کنه خبر بده من هم خاموشش کنم . چون تو جاده منو اذیت میکنه
۰۹۱۲۶۲۳۹۳۱۰
kamyar
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴salam va arzo adab be hamegi
on doste azizi kdonbal auto va dasti j5 bood
lazem bezekre man auto daram khaili raziam na be in khater k chon bekham tabliq konm
adm vaqeato bayad goft
in mashin az lahaz fani motori kayfiate sakht vaqean eideale chera
nemone mesal miznam
shoma ye mashine sakhte dakheli x roaz chale kaj rad mikonid be morore zaman shasi enetaf payda mikone va az nahye soton jelo va aqab seda mide dar hain rad kardan ama ba in mashin jac5 mn ta be hal ke darm be in moshkel naresidam
in ye nemone kochike ta bemone baqiee…
tanbali va dir shetabgire avalie to hame mashin auto ha hast sanavie ham foqoladast
sepas az bache haa
فرهاد از شیراز
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴تو رو خدا فارسی بنویسید . خوندن این پینگیلیش خیلی سختتر از خود انگلیسی است.
morteza
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴سلام
جناب دادا من ماه قبل تصادف داشتم و دقیقا 29 روز طول کشید تا کاپوت سپر تعویض بشه لازمه بگم یه تحقیق بکنید چون نمایندگی مرکزی کرمان خودرو خیلی اجرت کاراش زیاده و کیفیت کارش واقعا پایین هست این بر اساس نظر خودم و کارشناسی که بعدش ماشینو پیشش بردم میگم
خواستید بیاید ماشین منو ببینید به عنوان نمونه کار نمایندگی
در ضمن اقای زاهد پور مسعول صافکاریه نمایندگی مرکزی هست که میخنده باهات ولی اصلا اهمیت نمیده به ماشینت ماشینه منو 1 ماه بدون کاپوت گذاشته بودن تو فضای باز بدون هیچ پوششی و جوابشون این بود که ما همه ماشینارو این کار میکنیم
من بعدش بردم پیش صافکار گفت ما همه ی قطعاتو میتونیم تو بازار گیر بیاریم چون صافکار بیرون اوستا کار هست و نمایندگی کارگر هایی که حقوق ماهیانه میگیرن
اخرشم سپرو کج جا زدن بهشون گفتم جواب داد نمیتونم بهتر از این جا بزنم گفت بیا ببین الان خیلی ماشینا از کارخونه میان ولی بدتر از این هستن
موکت زیر کاپوت هم جا نزدن چون خار نداشتن و گفت تا حالا ما برای هیشکی موکتو جا نزدیم چون شرکت خار نمیفرسته ولی من رفتم پیش صافکارم و چند تا خارو امتحان کرد و گفت این هست برو از این بگیر رفتم خیابون تهران نو دونه ای 200 تومن گرفتم اومدم برام نصب کرد