صنعت خودروی کشورمان طی این سالها کاملاً تحت تأثیر برندهای چینی قرار داشته است. تا همین چند سال پیش شاهد مونتاژ خودروهای قابل قبولی همچون نیسان ماکسیما، هیوندای ورنا، آوانته و… بودیم اما هرچه پیشتر میرویم واردات و عرضه محصولات چینی را میبینیم که اکثر آنها نیز پس از مدتی به دلایل مختلف دیگر عرضه نشدهاند.
اما یکی از باسابقهترین برندهای چینی حاضر در کشور ما جک JAC است که با چندین خودروی مختلف توانسته طرفداران گوناگونی را به دست آورد. یکی از محصولات شناخته شده جک برای ما سدان J5 است که بین سالهای ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶ عرضه شد و ما در این نوشتار میخواهیم به بیان مشخصات، مزایا و معایب این خودرو به ویژه برای خریداران خودروهای کارکرده بپردازیم. پس حتماً با ما همراه باشید.
طراحی ظاهری جک J5
در بین سدان های متوسط بازار کشورمان، جک J5 یکی از هماهنگترین طراحیهای ظاهری را دارد. این خودرو توسط شرکت مشهور پینین فارینا طراحی شده و میتوان آن را زیبا دانست. در بخش جلو چراغهای کشیده و جلوپنجرهای هماهنگ دیده میشوند که اگرچه هیجانانگیز نیستند اما حداقل چشمها را اذیت نمیکنند. در پروفایل جانبی نیز خط شانه پر رنگی دیده میشود که از یکنواختی این بخش میکاهد. نمای عقب شاید بحثبرانگیزتر از سایر نقاط بدنه باشد اما علیرغم وجود برخی کاستیها هنوز هم میتوان آن را قابلقبول دانست. در کل باید گفت J5 یک سدان با ظاهر خوب نسبت به سایر خودروهایی است که طی این سالها در خیابانها دیدهایم.
طراحی داخلی جک J5
وقتی وارد کابین شوید طراحیای را خواهید دید که دنبالهروی بدنه است. بخش داخلی J5 از طراحی مدرنتری نسبت به تولیدات داخلی سود میبرد و از جمله ویژگیهای آن میتوان به فرمان و پشت آمپرهای اسپرت اشاره کرد. البته شاید طراحی ورودیهای هوای J5 سؤالبرانگیز باشد و از زیبایی کابین بکاهد ولی در کل نقص چندانی به طراحی این بخش وارد نیست هرچند که نمیتوان آن را برجسته و بهیادماندنی توصیف کرد. نقطهضعف اصلی J5 در این بخش به کیفیت متریال بکار رفته مربوط میشود که در درازمدت باعث به سر و صدا افتادن کابین خواهد شد.
جدای از این موارد فضای کافی برای چهار سرنشین وجود دارد و صندوق بار نیز نیازهای یک خانواده متوسط را رفع خواهد کرد. در مجموع طراحی و کیفیت کابین این سدان چینی برای خریداران قابلقبول به نظر میرسد هرچند در زمانهای که همه خودروها از برخی عناصر مدرن همچون نمایشگرهای بزرگ استفاده میکنند، نبود این ویژگی یک نقطهضعف به حساب میآید.
پیشرانه و گیربکس جک J5
این سدان چینی در ابتدا با پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری که قدرت ۱۱۱ اسب بخاری و گشتاور ۱۴۶ نیوتون متری داشت روانه بازار شد اما کرمان موتور بعدها عمده تمرکز خود را روی نسخه اتوماتیک J5 که پیشرانه قویتری هم دارد گذاشت. در دل نسخه اتوماتیک این خودرو پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری ساخت میتسوبیشی قرار میگیرد که خروجی ۱۴۰ اسبی و گشتاور ۱۶۵ نیوتون متری تولید میکند. این پیشرانه با گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک همکاری دارد.
پیشرانه J5 از نظر قدرت و گشتاور کمبود خاصی ندارد اما گیربکس ۴ سرعته آن نمیتواند انتظارات را برآورده کند و به همین خاطر شاهد افت شتاب گیری خودرو خواهید بود. نکته دیگر نیز به مصرف سوخت خودرو به ویژه در نسخههای اتوماتیک مربوط میشود که بالاتر از آن چیزی خواهد بود که تصور میکنید. در مجموع پیشرانه J5 را میتوان بادوام و خوب برشمرد هرچند عدم وجود گیربکس اتوماتیک بهروز و با تعداد دندههای بیشتر جزو معایب آن هستند. در جدول زیر مشخصات فنی نسخه اتوماتیک J5 خدمت شما عزیزان ارائه شده است:
حجم موتور (سیسی) | ۱۸۳۴ |
استاندارد آلایندگی | Euro IV (یورو ۴) |
حداکثر قدرت (HP/RPM) | ۱۴۰ اسب بخار در دور موتور ۶۵۰۰ دور در دقیقه |
حداکثر گشتاور (NM/RPM) | ۱۶۵ نیوتن متر در طیف دور موتوری ۵۰۰۰ دور در دقیقه |
جعبهدنده | ۴ سرعته اتوماتیک جلو، Tip Tronic |
سیستم فرمان | چرخ دنده شانهای (Rack & Pinion)، کمک هیدرولیکی |
سیستم ترمز | جلو دیسک دو جداره با قابلیت تهویه و خنک شونده، عقب دیسک – مجهز به ترمز ضد قفل (A.B.S) چهار کاناله (تمامی چرخها) – قابلیت توزیع هوشمند نیروی ترمزی بر حسب وزن و بار (E.B.D) |
سیستم تعلیق | جلو، فنر حلقوی با ستون مک فرسون – عقب فنر حلقوی و اتصال جناقی دوبل مستقل |
حجم مخزن سوخت (لیتر) | ۵۵ |
حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت) | ۱۷۵ |
سایز چرخها | مجهز به رینگ ۱۶ اینچ آلومینیومی |
طول خودرو (میلیمتر) | ۴۵۹۰ |
عرض خودرو (میلیمتر) | ۱۷۶۵ |
ارتفاع خودرو (میلیمتر) | ۱۴۶۵ |
فاصله دو محور (میلیمتر) | ۲۷۱۰ |
وزن خالص (کیلوگرم) | ۱۳۵۵ |
امکانات و تجهیزات جک J5
J5 در زمان معرفی اولیه که به حدود ۱۰ سال پیش بازمیگردد از امکانات قابل قبولی سود میبرد اما شاید فقدان برخی موارد همچون نمایشگر لمسی باعث شود این خودرو در مقابل رقبای بهروزتر خود کم بیاورد اما بااینحال هنوز هم J5 را از نظر تجهیزات و امکانات میتوان خودروی خوبی دانست. در ادامه تجهیزات و امکانات این خودرو ذکر شدهاند:
کیسه هوای راننده و سرنشین جلو |
صندلی جلو با قابلیت تنظیم در ۸ جهت |
تنظیم دستی پشتسری |
سیستم کنترل باد لاستیکها TPMS |
کنترل سیستم پخش روی غربیلک فرمان |
سیستم خنککننده روغن گیربکس اتوماتیک |
کمربند ایمنی سرنشینان جلو پیش کشنده |
کمربند ایمنی سرنشینان عقب |
کمربند ایمنی با تنظیم ارتفاع |
سیستم ضد سرقت |
قفل ایمنی کودک |
ترمز ABS و EBD |
چراغ مه شکن جلو و عقب |
چراغخطر لادری (چهار درب) |
رینگ اسپورت آلومینیومی |
چراغ جلو و عقب هالوژن |
شیشهبالابر جلو و عقب برقی |
آینه جانبی برقی |
صندلی و روکش فرمان چرمی |
سیستم رادیوپخش MP3/CD/USB با ۴ باند |
تنظیم نور صفحه کیلومتر |
آنتن شیشهای |
آینه جانبی دارای گرمکن |
تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو |
فرمان هیدرولیک با قابلیت تنظیم ارتفاع |
قیمت جک J5
همانگونه که گفته شد این خودرو از سال ۱۳۹۶ به بعد عرضه نمیشود و به همین خاطر نمیتوان نمونههای صفرکیلومتر آن را پیدا کرد؛ اما با گشتوگذار در میان آگهیهای موجود باید دانست برای خرید نسخه اتوماتیک J5 باید بودجهای حدود ۳۵۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان را بسته به مدل و کارکرد خودرو کنار بگذارید.
رقبای جک J5
این سدان چینی در بخشی از بازار قرار گرفته است که رقبای زیادی برای کسب سهم و جلب نظر خریداران رقابت میکنند. از جمله رقبای این خودرو میتوان به تندر ۹۰، دنا پلاس اتوماتیک، برلیانس H330، فاو بسترن b50، ام وی ام ۵۵۰ و… اشاره کرد. مقایسه مفصل این خودروها با یکدیگر در این نوشتار نمیگنجد اما بهطورکلی باید دانست خودروهای تولید داخل از مزیتهایی همچون بازار فروش دستدوم بهتر و فراوانی قطعات یدکی و خدمات برخوردار هستند درحالیکه محصولات چینی معمولاً با مشکل کمبود قطعات یدکی و افت قیمت دستوپنجه نرم میکنند. به همین خاطر بهتر است در خرید خودروی دستدوم به اولویتهای خود و اینکه تا چند سال خودرو را نگهداری خواهید کرد فکر کنید.
مزایا و معایب جک J5
همانطور که گفتیم از جمله مزایای این خودرو میتوان به طراحی خوب، پیشرانه بادوام و قوی، فضای کابین جادار برای خانوادههای کمجمعیت و ایمنی مناسب اشاره کرد. در مقابل جک J5 معایبی هم دارد که شامل متریال نه چندان باکیفیت کابین، گیربکس قدیمی و کند، مصرف سوخت نسبتاً بالا، کمبود قطعات و لوازمیدکی میشود.
نقاط قوت | نقاط ضعف |
طراحی ظاهری خوب | متریال بیکیفیت کابین |
پیشرانه بادوام و قوی | گیربکس قدیمی و کند |
فضای کابین جادار | مصرف سوخت بالا |
ایمنی مناسب | کمبود قطعات یدکی |
جمعبندی
جک J5 سدان را میتوان یکی از گزینههای خوب چند سال اخیر برای بازار داخلی دانست هرچند که این خودرو دیگر عرضه نمیشود. همین مشکل گریبان گیر اکثر خودروهای چینی در کشورمان است. این دسته از خودروها از همان ابتدای عرضه نیز به خاطر محدودیتهای شبکههای نمایندگی دارای مشکلاتی در زمینه تأمین قطعات و لوازمیدکی هستند و با قطع عرضه این مشکل حادتر نیز خواهد شد. نکته دیگر به افت قیمت و بازار فروش بدتر خودروهای چینی نسبت به خودروهای داخلی مربوط میشود و اگر به دنبال خرید J5 هستید حتماً باید به این نکات توجه داشته باشید. اگر خودروی خود را زود عوض میکنید و دنبال دردسرهای پیدا کردن قطعات یدکی نیستید شاید بهتر باشد نگاهی به خودروهای دیگر همچون تندر یا دنا داشته باشید.
توضیح: این مطلب به روزرسانی شده است.
دادا
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ممنون آقا مرتضی از راهنمایی تون.چشم فرمایش های جنابعالی رو مدنظر قرار میدم اما بچه های نمایندگی منو میشناسن بنده آدمی نیستم کوتاه بیام همین امروز مبلغ صافگاری ونقاشی رو گفتن فعلا سه تومن سهم منه .گفتم کوچکترین ایرادی باشه قبول نمیکنم مسول نمایندگی بچه های مربوطه رو جمع کرد وگفت فلانی رو میشناسید که کار یک یک، باید تحویل بدید والا پیرمونو فلانی در میاره،گفته خودش بود ولی جدی شوخی حرفاشو زد .گفتن حدودا بیست روز زمان صافکاری ونقاشی میبره بقیه بماند یعنی با این وضعیت تا تابستون بی جکم.الان سوار سیلو میشم کرخت میشم میگم حیف نیست جک.حالا سیلو میدونید نرمه کسایی که سوار پژو میشن چی میکشن.بابا خارجیا که همه کافرن ما فقط مسلمون، حق دارن عمر مفید ماشین پنج ساله میدونن…فقط صافکار وبقیه دوستان میگن ضربه خیلی محکم بوده ماشین اینجوری شده میگم سرنشینا هیچ مشکلی براشون پیش نیومده ،باور نمیکردن بعد میگفتن الکی نیست تست اروپا داره.گفتم نه عزیزا تست چین البته اونم قبول دارم لااقل چهارتای اروپا ستاره داره.اینه میگم ،فعلا ستاره رو عشقس.به مرگ آل سعود وداعش و بغدادی و نامردای لگن ساز وجمع کن البته اونایی که با اسباب بازیاشون سبب مرگ هموطناشون میشن،قسم.بگو بی شمار.آ ها.دمت گرم.داغتو نبینوم ولیک
رفیع
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴سلام به دوستان
مشکلی که دارم اینه که در دست اندازها بدجور صدا میده انگار کمکش خشکه باد لاستیکو نیتروژن زدم بهتر شد ولی تو دست انداز نرم عمل نمیکنه لطفا راهنمایی کنید
ذبیحیان
۵ خرداد ۱۳۹۴ماشینای چینی همشون یه مقدار خشکن
حمید رضا
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴دوستان سلام جک اتومات مدل 93/6 با کارکرد 16000کیلومتر بدون هیچ گونه ایراد و مشکلی برای فروش دارم قیمت 54 میلیون ماشین شیراز است 09173137062 باسینی زیر موتور و دوربین دنده عقب رنگ سفید بیمه تا 94/6
فرید
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴سلام به همه دوستان جک سوار، نظرتون درباره دی وی دی Eco 2015 چیه؟ شرکت مجید کار آورده، یکی از بچه ها تو تلگرام (انجمن جک) ازش تعریف میکرد، کسی تو اینجا نصب کرده؟ ممنون میشم جواب بدید.
فرید
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴http://www.axgig.com/viewer.php?file=09035771418420429447.jpg اینم عکسش
فرید
۱ خرداد ۱۳۹۴سلامی دوباره، یه سوال : دی وی دی pronix خوبه یا Eco 2015 برای دنده ای ،تو منوی دی وی دی Eco ، من گزینه اینترنت اکسپرولر دیدم، کسی میدونه چطور وصل میشه؟
Morteza
۱ خرداد ۱۳۹۴سلام کسی میتونه از دفترچه ماشین سرویس های ۲۰و۲۵و۳۰ هزارو بگه من دفترچه ماشینو گم کردم نمیدونم کجاست
ممنون
مهران
۲ خرداد ۱۳۹۴میتونی فایلشو از سایت شرکت دانلود کنی .
فرید
۱ خرداد ۱۳۹۴سلام، آخه زیاده، ۲۰ هزار ۳۲ مورد، ۲۵ هزار ۱۳ مورد، ۳۰ هزار ۲۶ مورد، شماره بده عکسشو با هر چی که داری بفرستم.
خلیل
۲ خرداد ۱۳۹۴با سلام- دوستان می شه راهنمایی بفرمایند در مورد جک دنده ای که چطور ماشینی هست؟ و آیا جک دنده ای سانروف داره یا نه؟ اگر نداره می شه زمان ثبت نام وجه پرداخت کرد تا شرکت نصب کنه؟
شهنام
۳ خرداد ۱۳۹۴سلام، آقا خلیل.
جک دنده ای هم سان روف داره و هم کولر/بخاری اتومات. (از اواخر 93 مدلهای دنده ای هم با سان روف تحویل شده). من قبلا ماشینهای زیادی از جمله پراید، ریو، سمند و مگان داشتم. میشه گفت جاداری، کم صدایی، راحتی و خوش فرمونی جک با اختلاف کمی از مگان پایین تره. از نظر شتاب چیزی نزدیک به ریو هست. (شتابش از 206 تیپ 2 بهتر اما از 206 تیپ 5 کمتره).
موتور 1500CC جک بر پایه موتور میتسوبیشی هست که توسط شرکت AVL به صورت VVT در اومده و افزایش گشتاور و توان خوبی داشته. با توجه به گیربکس 5 دنده دستی، شما میتونید توی سربالایی ها انتخاب مناسبی برای دور موتورر بر اساس سرعت خودرو داشته باشید. دنده 5 جک دستی اصطلاحا Over drive هست و دور موتور نسبتا پایین هست (حدود 3500RPM در سرعت 120km/h) در مقایسه با مگان دستی که حدود 3700RPM و ریو که حدود 3800RPM هست. این موضوع موجب افزایش عمر موتور در جاده کفی میشه، اما در مواجه با سربالایی های تند بهتره کمی زودتر از دنده 4 استفاده بشه که دور موتورها توی همون سرعت 120 به ترتیب برای JAC، مگان و ریو حدود 4500RPM ، 4400RPM و 4700RPM هست. (همه سرعتها توسط GPS کوشی موبال اندازه گیری شده و دو موتور توسط عقربه ماشین).
در کل با توجه به قیمت نسبی، خودرو کاملا مناسبی به نظر میرسه.
موفق باشید.
حمید
۳ خرداد ۱۳۹۴دوستان من یه سفید اتومات مدل آبان 93 دارم که 13500 کیلومتر راه رفته و قصد فروش دارم.ضمنا آپدیت ترمزم انجام دادم دوستان کسی میخواد تماس بگیره باهام 09124624397
Mohammad
۴ خرداد ۱۳۹۴سلام به همه دوستان من جک و یه ماهی است که تحویل گرفتم واقعا عالیه و من راضیم و فقط و فقط یخورده تنبل من خودم قبلا پرشیا و ال ۹۰داشتم اصلا به هیچ عنوان قابل مقایسه نیست و به دوستان پیشنهاد می کنم اگر قصد خرید دارن بخرن چون واقعا تو این رنج قیمت بی نظیر ضمنا موتور اصلا ضعیف نیست نسبت به اسب بخار تولیدی ضعیفه و از لحاظ فنی از پرشیا خیلی بهتر یا علی
ذبیحیان
۵ خرداد ۱۳۹۴دوستان اونایی که تو گروه های اجتماعی تلگرام لاین و … جکسواران عضو هستند من رو هم عضو گروه کنند.
sunmartin
۵ خرداد ۱۳۹۴دادا من را در جریان هزینه های تصادف قرار دهید احتمال فروش بعد از تصادف هست یا خودرو را نگه میدارید بنظرم نگه داشتن خودروی تصادفی در صورت تصادف از جلو زیاد محتمل نیست
sunmartin
۵ خرداد ۱۳۹۴درباره جک s5 خبری از تحویل گرفتگان دارید
ذبیحیان
۵ خرداد ۱۳۹۴اگه خودرو تصادفی با دقت و سلیقه شاستی کشی و صافکاری بشه هیچ مشکلی بوجود نمیاد به نظر من چون افت قیمت در این گونه مسائل پیش میاد نگه داشتن ماشین بهترین گزینه است.
دادا
۶ خرداد ۱۳۹۴سن عزیز وجناب ذبیحیان بنوعی با گفته های هردو نفرتون موافقم.اما ماشینم ازنظرشاسی مشکلی نداره.درضمن ضربه ی جلو ،بعلت داشتن یک دیاق محکم ،گرفته شده بود چیزی که اصلا لیفان نداره برطبق گفته ی تعمیرکارای نمایندگی ومشاهده ی خودم،جلو، کارای صافکاری تمام شده بود که واقعا دست بچه های تعمیرکار درد نکنه.با اولش مو نمیزنه.فقط مونده کاپوت برسه ورنگ کوره یی بزنن وچراغ وجلو پنجره نصب شه تمام.اما عقب کاراش مانده که فکرکنم امروز برم، کاری صافکاریش طبق قول استاد،تمام شده باشد.گفتمن عجله نکن تا کار تمیز دربیاریم.منم هرچنددلم تنگ شده اما تحمل میکنم تا جک بیاد.این چندروزه برای سرکار رفتن از دوو استفاده میکنم واقعا فرق پایداری ماشینا رو متوجه میشم،درسته هندلینگ دوو در سرپیچ تقریبا بهتره ولی خیلی باید مواظب باشی کونش در نره،مشکلی که اصلا جک نداره وکاملا سر پیچ با وقار میپیچه.درسته بحث وزن مطرحه ولی از چسبندگی جک به جاده یا بقول بعضیا استابیلتیش واقعا راضیم…راستی چرا ما عادت داریم بگیم ما باسوادیم،از کلمات اجنبی مخصوصا انگلیسی استفاده میکنیم درصورتی که مشابه شو تو فارسی داریم.ما ایرانیای هفته بیجاری ،داستانی داریم
فرید
۶ خرداد ۱۳۹۴سلام به همه دوستان جک سوار بخصوص آقای ذبیحیان، شما که میگفتی جک بدرد نمیخوره ، آشغاله، خودرو داخلی بهتره…..، بعدش رفتی 405 خریدی، پس چی شد دوباره، گروه میخوای چیکار!!!؟؟؟
فرید
۶ خرداد ۱۳۹۴سلامی دوباره به همه دوستان، دیروز رفتم نمایندگی مشایخ سر تهرانسر برای سرویس 5000 کیلومتر، دنده ای ، ساعت 11 وقت داشتم، تعویض روغن، فیلتر روغن و فیلتر هوا، یه آچار کشی علکی به زیرش کشیدن مثلا!!! روغن کاسترول مگناتیک ریختن74500 تومان، فیلتر روغن سرکان 7500 تومان، فیلتر هوا هیوندای توسان 17500 تومان، سرویس پنج هزار که بنظرم علکیه 29000 تومان، کلا 138000 تومان دادم و گفتن به سلامت.از ماشین راضی هستم تو این جا، راستی یادم رفت بگم، دوشنبه رفتم DVD بستم، مجید کار، Eco 2015 ،کامنت بعدی کامل توضیح میدم، فعلا بای.
iman
۶ خرداد ۱۳۹۴سلام آقا فرید منم دیروز ماشین رو بردم گارانتی 5000 نمایندگی 1715 بعد پل شیر پاستوریزه جاده قدیم ولی گفت احتیاج نیست روغن موتور عوض کنی توی 10000 تا عوض کن فقط سانروف دادم رگلاژکردن 28000 بابتش گرفتن و سرویس ماشین رو انجام دادن مبلغ 28000 هزار تومان پول دادم روی هم رفته 61000 بامن حساب کردن
ف
۶ خرداد ۱۳۹۴سلام ایمان جان، آخه من مهر تحویل گرفتم و تا 3 ماه بعد از تحویل باید میبردم، این شد که من 1700 راه رفته بودم و روغن باید تعویض میشد.
فرید
۶ خرداد ۱۳۹۴سلام ایمان جان، آخه من پارسال مهر تحویل گرفتم و باید تا سه ماه میبردم سرویس اولیه و من 1700 کیلومتر راه رفته بودم تا دی ماه، برای من فقط روغن عوض کردن، فیلتر روغن و هوا رو عوض نکردن، گفتن 5000 بیار همه رو با هم تعویض میکنیم.
فرید
۶ خرداد ۱۳۹۴حالا بگم از DVD که تازه نصب کردم، قبل از عید در حال تحقیق بودم در باره Eco 2015, ظاهرش متناسب با داشبورده و خط و خطوط مثل ظبطه فابریکشه، اولین بار که عکسشو تو سایت مجید کار دیدم به دلم نشست، منو هاش قشنگه، GPS کامل و خوب، صدای با کیفیت ، بلوتوث خوب و کارآمد، خلاصه که بعد از عید بود تو سایت دیوار قسمت jac چشمم خورد به پا رکاب LED دار برای جک و لیفان 620، زنگ زدم و قیمت داد 150000، گفت قاب سوییچ تاشو فابریک هم دارم30000 تومان ، اسمش مهدی بود، چند روز بعدش پارکاب رو سفارش دادم و خودم هر ۴ تا رو نصب کردم، برقشو از چراغ سقفی گرفتم،خیلی تو شب قشنگه، خلاصه که این آقا مهدی منو عضو انجمن جک تو تلگرام کرد که 80 نفریم، اونجا بود که یکی قبل از عید DVD Eco بسته بود، چون نزدیک بود جمعه هفته پیش قرار گذاشتم و رفتم از نزدیک DVD رو دیدم و بررسی کردم دوربین عقب Night Vision بسته بود که منم همینو بستم، نمیخوام بگم Eco همه چیز تمومه اما از بقیه مارکها بهتر بود(نظر شخصی)البته قبلا با شرکت مجید کار تلفنی حرف زده بودم، گفت در حالا حاضر برای دنده ای نداریم و نمیاریم چون تعداد دنده ای ها کمتر از اتومات هستش و برای ما صرف نمیکنه بزاریم اینجا خاک بخوره،میگفت اگه 10تا برای اتومات میبندیم یه دونه با زور برای دستی نصب میکنیم، گفت شمارتو بده اگه جنس اومد تماس میگیریم، که هفته پیش ۵شنبه زنگ زدن، DVD به قیمت1100000, دوربین عقب 110000, نرم افزار GPS به قیمت 50000, اجرت نصب80000، جمعا 1340000، شب همه جک سوارها خوش.
فرید
۶ خرداد ۱۳۹۴http://upload7.ir/?p=action&q=download&filename=ucn4ZHgKrXxWQJHNacE8DYnhJ2YS9HRuK5pBCwcT اینم عکس ازDVD
iman
۷ خرداد ۱۳۹۴سلام خیلی هم زیباست اگه امکان داره تلفن یا آدرس نصب dvd رو هم بدی ممنومنت میشم چون واقعا برای ماشین یه چیز ضروری هستش دوربین واقعا لازمه
شهنام
۷ خرداد ۱۳۹۴سلام، آقا فرید. ممنون از راهنماییتون و عکسی که گذاشتین. ضمنا میخواستم بپرسم جای USB کجاست؟ آیا اینطور که از عکس پیداست بجای USB جای میکرو SD داره؟
ضمنا اگه میشه شماره آقا مهدی رو هم برامون بنویس
تشکر
اكبر اكبري
۶ خرداد ۱۳۹۴با سلام
اگر کسی بوق سرعت این ماشین را تونسته خاموش کنه خبر بده من هم خاموشش کنم . چون تو جاده منو اذیت میکنه
۰۹۱۲۶۲۳۹۳۱۰
شهنام
۷ خرداد ۱۳۹۴اکبر عزیز سلام،
من نمیدونم بوق سرعتش رو چجوری میشه قطع کرد (شاید هم اصلا نشه) اما بر خلاف بوق بعضی ماشینها که یک سره بالای سرعت 120 بوق میزنند، جک فقط موقع رد کردن سرعت 120 چند تا بوق میزنه اما ادامه نمیده تا اینکه سرعت شما کمتر از 120 بشه که با زدن بوق این موضوع رو به شما اطلاع میده، تا دفعه بعد که دوباره 120 رو رد کنید. حالا اگه شما دائم کمی بالاتر از 120 و کمی پایین تر از 120 حرکت کنید به نظر میرسه که دائم داره بوق سرعت میزنه. پس اگه شما میخواید بوق دائم نزنه یا باید 120 رو رد نکنید، یا باید بعد از رد کردن 120 دائم سرعت رو کم و زیادش نکنید و با همون سرعت ادامه بدید.
پس کسی که مثلا با سرعت 130 حرکت میکنه تنها در لحظه عبور از 120 چند بوق میشنوه و دیگه بوق نخواهد شنید. من تو اتوبان خلوت همیشه با 120 حرکت میکنم و به ندرت سرعت 120 رو رد میکنم و صدای بوق رو هم به ندرت میشنوم.
به هر حال امیدوارم راه قطع صدای بوق سرعت 120 رو پیدا کنید و دوستان اگه پیدا کردن به بقیه هم اطلاع بدهند.
موفق باشید
فرید
۷ خرداد ۱۳۹۴http://img7.ir/view/s2/atVaT اینم عکس از پا رکاب
فرید
۷ خرداد ۱۳۹۴آدرس شرکت مجید کار: شهرک غرب، بالاتر از بلوار دادمان، انتهای خیابان سپهر غربی، گلبرگ 3، مجتمع تجاری یادگار،طبقه اول، واحد 22، تلفن:88582753، 88572214
فرید
۷ خرداد ۱۳۹۴http://img7.ir/view/s2/1VPGK اینم عکس از DVD موقع دنده عقب
فرید
۷ خرداد ۱۳۹۴شهنام عزیز، جای USB تو داشبورده، اینم شماره مهدی برای پا رکاب 09356173488
شهنام
۹ خرداد ۱۳۹۴فرید جان ممنون از لطف شما
فرید
۷ خرداد ۱۳۹۴http://img7.ir/view/s2/lIosZ اینم یه عکس دیگه از DVD ماشین خودم.
فرید
۷ خرداد ۱۳۹۴http://img7.ir/view/s2/oh8In اینم عکس از پارکاب درب عقب
sunmartin
۸ خرداد ۱۳۹۴آقای فرید شیک و تمیز کار شده من بسیار پسندیدم آفرین بر ذوق و سلیقه شما بخصوص پا رکابی ها که دل میبره میشه بیشتر با شما مشورت کرد ؟شماره تماس یا وایبر و ..دارید ؟طریقه نصب پارکابی led دار به چه نحو است ضمنا کاملا فابریک کار شده تبربک. یک نکته برام عجیبه کی و با چه انگیزه ای به کامنت شما منفی داده چون شما در واقع راه گشتی سوالات کاربران هستید