صنعت خودروی کشورمان طی این سالها کاملاً تحت تأثیر برندهای چینی قرار داشته است. تا همین چند سال پیش شاهد مونتاژ خودروهای قابل قبولی همچون نیسان ماکسیما، هیوندای ورنا، آوانته و… بودیم اما هرچه پیشتر میرویم واردات و عرضه محصولات چینی را میبینیم که اکثر آنها نیز پس از مدتی به دلایل مختلف دیگر عرضه نشدهاند.
اما یکی از باسابقهترین برندهای چینی حاضر در کشور ما جک JAC است که با چندین خودروی مختلف توانسته طرفداران گوناگونی را به دست آورد. یکی از محصولات شناخته شده جک برای ما سدان J5 است که بین سالهای ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶ عرضه شد و ما در این نوشتار میخواهیم به بیان مشخصات، مزایا و معایب این خودرو به ویژه برای خریداران خودروهای کارکرده بپردازیم. پس حتماً با ما همراه باشید.
طراحی ظاهری جک J5
در بین سدان های متوسط بازار کشورمان، جک J5 یکی از هماهنگترین طراحیهای ظاهری را دارد. این خودرو توسط شرکت مشهور پینین فارینا طراحی شده و میتوان آن را زیبا دانست. در بخش جلو چراغهای کشیده و جلوپنجرهای هماهنگ دیده میشوند که اگرچه هیجانانگیز نیستند اما حداقل چشمها را اذیت نمیکنند. در پروفایل جانبی نیز خط شانه پر رنگی دیده میشود که از یکنواختی این بخش میکاهد. نمای عقب شاید بحثبرانگیزتر از سایر نقاط بدنه باشد اما علیرغم وجود برخی کاستیها هنوز هم میتوان آن را قابلقبول دانست. در کل باید گفت J5 یک سدان با ظاهر خوب نسبت به سایر خودروهایی است که طی این سالها در خیابانها دیدهایم.
طراحی داخلی جک J5
وقتی وارد کابین شوید طراحیای را خواهید دید که دنبالهروی بدنه است. بخش داخلی J5 از طراحی مدرنتری نسبت به تولیدات داخلی سود میبرد و از جمله ویژگیهای آن میتوان به فرمان و پشت آمپرهای اسپرت اشاره کرد. البته شاید طراحی ورودیهای هوای J5 سؤالبرانگیز باشد و از زیبایی کابین بکاهد ولی در کل نقص چندانی به طراحی این بخش وارد نیست هرچند که نمیتوان آن را برجسته و بهیادماندنی توصیف کرد. نقطهضعف اصلی J5 در این بخش به کیفیت متریال بکار رفته مربوط میشود که در درازمدت باعث به سر و صدا افتادن کابین خواهد شد.
جدای از این موارد فضای کافی برای چهار سرنشین وجود دارد و صندوق بار نیز نیازهای یک خانواده متوسط را رفع خواهد کرد. در مجموع طراحی و کیفیت کابین این سدان چینی برای خریداران قابلقبول به نظر میرسد هرچند در زمانهای که همه خودروها از برخی عناصر مدرن همچون نمایشگرهای بزرگ استفاده میکنند، نبود این ویژگی یک نقطهضعف به حساب میآید.
پیشرانه و گیربکس جک J5
این سدان چینی در ابتدا با پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری که قدرت ۱۱۱ اسب بخاری و گشتاور ۱۴۶ نیوتون متری داشت روانه بازار شد اما کرمان موتور بعدها عمده تمرکز خود را روی نسخه اتوماتیک J5 که پیشرانه قویتری هم دارد گذاشت. در دل نسخه اتوماتیک این خودرو پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری ساخت میتسوبیشی قرار میگیرد که خروجی ۱۴۰ اسبی و گشتاور ۱۶۵ نیوتون متری تولید میکند. این پیشرانه با گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک همکاری دارد.
پیشرانه J5 از نظر قدرت و گشتاور کمبود خاصی ندارد اما گیربکس ۴ سرعته آن نمیتواند انتظارات را برآورده کند و به همین خاطر شاهد افت شتاب گیری خودرو خواهید بود. نکته دیگر نیز به مصرف سوخت خودرو به ویژه در نسخههای اتوماتیک مربوط میشود که بالاتر از آن چیزی خواهد بود که تصور میکنید. در مجموع پیشرانه J5 را میتوان بادوام و خوب برشمرد هرچند عدم وجود گیربکس اتوماتیک بهروز و با تعداد دندههای بیشتر جزو معایب آن هستند. در جدول زیر مشخصات فنی نسخه اتوماتیک J5 خدمت شما عزیزان ارائه شده است:
حجم موتور (سیسی) | ۱۸۳۴ |
استاندارد آلایندگی | Euro IV (یورو ۴) |
حداکثر قدرت (HP/RPM) | ۱۴۰ اسب بخار در دور موتور ۶۵۰۰ دور در دقیقه |
حداکثر گشتاور (NM/RPM) | ۱۶۵ نیوتن متر در طیف دور موتوری ۵۰۰۰ دور در دقیقه |
جعبهدنده | ۴ سرعته اتوماتیک جلو، Tip Tronic |
سیستم فرمان | چرخ دنده شانهای (Rack & Pinion)، کمک هیدرولیکی |
سیستم ترمز | جلو دیسک دو جداره با قابلیت تهویه و خنک شونده، عقب دیسک – مجهز به ترمز ضد قفل (A.B.S) چهار کاناله (تمامی چرخها) – قابلیت توزیع هوشمند نیروی ترمزی بر حسب وزن و بار (E.B.D) |
سیستم تعلیق | جلو، فنر حلقوی با ستون مک فرسون – عقب فنر حلقوی و اتصال جناقی دوبل مستقل |
حجم مخزن سوخت (لیتر) | ۵۵ |
حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت) | ۱۷۵ |
سایز چرخها | مجهز به رینگ ۱۶ اینچ آلومینیومی |
طول خودرو (میلیمتر) | ۴۵۹۰ |
عرض خودرو (میلیمتر) | ۱۷۶۵ |
ارتفاع خودرو (میلیمتر) | ۱۴۶۵ |
فاصله دو محور (میلیمتر) | ۲۷۱۰ |
وزن خالص (کیلوگرم) | ۱۳۵۵ |
امکانات و تجهیزات جک J5
J5 در زمان معرفی اولیه که به حدود ۱۰ سال پیش بازمیگردد از امکانات قابل قبولی سود میبرد اما شاید فقدان برخی موارد همچون نمایشگر لمسی باعث شود این خودرو در مقابل رقبای بهروزتر خود کم بیاورد اما بااینحال هنوز هم J5 را از نظر تجهیزات و امکانات میتوان خودروی خوبی دانست. در ادامه تجهیزات و امکانات این خودرو ذکر شدهاند:
کیسه هوای راننده و سرنشین جلو |
صندلی جلو با قابلیت تنظیم در ۸ جهت |
تنظیم دستی پشتسری |
سیستم کنترل باد لاستیکها TPMS |
کنترل سیستم پخش روی غربیلک فرمان |
سیستم خنککننده روغن گیربکس اتوماتیک |
کمربند ایمنی سرنشینان جلو پیش کشنده |
کمربند ایمنی سرنشینان عقب |
کمربند ایمنی با تنظیم ارتفاع |
سیستم ضد سرقت |
قفل ایمنی کودک |
ترمز ABS و EBD |
چراغ مه شکن جلو و عقب |
چراغخطر لادری (چهار درب) |
رینگ اسپورت آلومینیومی |
چراغ جلو و عقب هالوژن |
شیشهبالابر جلو و عقب برقی |
آینه جانبی برقی |
صندلی و روکش فرمان چرمی |
سیستم رادیوپخش MP3/CD/USB با ۴ باند |
تنظیم نور صفحه کیلومتر |
آنتن شیشهای |
آینه جانبی دارای گرمکن |
تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو |
فرمان هیدرولیک با قابلیت تنظیم ارتفاع |
قیمت جک J5
همانگونه که گفته شد این خودرو از سال ۱۳۹۶ به بعد عرضه نمیشود و به همین خاطر نمیتوان نمونههای صفرکیلومتر آن را پیدا کرد؛ اما با گشتوگذار در میان آگهیهای موجود باید دانست برای خرید نسخه اتوماتیک J5 باید بودجهای حدود ۳۵۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان را بسته به مدل و کارکرد خودرو کنار بگذارید.
رقبای جک J5
این سدان چینی در بخشی از بازار قرار گرفته است که رقبای زیادی برای کسب سهم و جلب نظر خریداران رقابت میکنند. از جمله رقبای این خودرو میتوان به تندر ۹۰، دنا پلاس اتوماتیک، برلیانس H330، فاو بسترن b50، ام وی ام ۵۵۰ و… اشاره کرد. مقایسه مفصل این خودروها با یکدیگر در این نوشتار نمیگنجد اما بهطورکلی باید دانست خودروهای تولید داخل از مزیتهایی همچون بازار فروش دستدوم بهتر و فراوانی قطعات یدکی و خدمات برخوردار هستند درحالیکه محصولات چینی معمولاً با مشکل کمبود قطعات یدکی و افت قیمت دستوپنجه نرم میکنند. به همین خاطر بهتر است در خرید خودروی دستدوم به اولویتهای خود و اینکه تا چند سال خودرو را نگهداری خواهید کرد فکر کنید.
مزایا و معایب جک J5
همانطور که گفتیم از جمله مزایای این خودرو میتوان به طراحی خوب، پیشرانه بادوام و قوی، فضای کابین جادار برای خانوادههای کمجمعیت و ایمنی مناسب اشاره کرد. در مقابل جک J5 معایبی هم دارد که شامل متریال نه چندان باکیفیت کابین، گیربکس قدیمی و کند، مصرف سوخت نسبتاً بالا، کمبود قطعات و لوازمیدکی میشود.
نقاط قوت | نقاط ضعف |
طراحی ظاهری خوب | متریال بیکیفیت کابین |
پیشرانه بادوام و قوی | گیربکس قدیمی و کند |
فضای کابین جادار | مصرف سوخت بالا |
ایمنی مناسب | کمبود قطعات یدکی |
جمعبندی
جک J5 سدان را میتوان یکی از گزینههای خوب چند سال اخیر برای بازار داخلی دانست هرچند که این خودرو دیگر عرضه نمیشود. همین مشکل گریبان گیر اکثر خودروهای چینی در کشورمان است. این دسته از خودروها از همان ابتدای عرضه نیز به خاطر محدودیتهای شبکههای نمایندگی دارای مشکلاتی در زمینه تأمین قطعات و لوازمیدکی هستند و با قطع عرضه این مشکل حادتر نیز خواهد شد. نکته دیگر به افت قیمت و بازار فروش بدتر خودروهای چینی نسبت به خودروهای داخلی مربوط میشود و اگر به دنبال خرید J5 هستید حتماً باید به این نکات توجه داشته باشید. اگر خودروی خود را زود عوض میکنید و دنبال دردسرهای پیدا کردن قطعات یدکی نیستید شاید بهتر باشد نگاهی به خودروهای دیگر همچون تندر یا دنا داشته باشید.
توضیح: این مطلب به روزرسانی شده است.
فرید
۸ خرداد ۱۳۹۴سلام، بزار منفی بده خوش باشه برای خودش، نصب پارکاب راحته فقط حوصله میخواد، برای پارکاب عقب سیم کشیدم از لاستیک لادری بردم بالا و با فنر سیم رو از تو سقف رسوندم به چراغ سقفی عقب، و وصل کردم به سیمهای چراغ لادری که وقتی درب رو باز میکنی روشن میشه، برای پارکاب جلو هم همین کار رو انجام دادم، اما برای سیم پارکاب جلو که از سقف رد میکنیم باید توجه داشته باشیم که به مکانیزم سانروف گیر نکنه. اینم شماره من: 09123131867
ذبیحیان
۸ خرداد ۱۳۹۴آقا فرید پارکابت حرف نداره
فرید
۸ خرداد ۱۳۹۴http://img7.ir/view/s2/p8xVV مخلصم، خیلی ممنون از این همه ارادت، این عکس رو زوم کنید تا واضحتر ببینید.
فرید
۸ خرداد ۱۳۹۴http://img7.ir/view/s2/y0SpW سلام ، یه j5 تو کوچه ما پارکه جلوی مجتمع، ببینید چه رنگیه!!! نمیدونم مردم این رنگهارو از کجا سفارش میدن به کرمان موتور!!! من که همین سفید رو با 2 ماه تاخیر گرفتم.
فرید
۸ خرداد ۱۳۹۴http://img7.ir/view/s2/mTYMR عکس از عقب همون j5
mostafa
۹ خرداد ۱۳۹۴سلام میخواستم بپرسم دماسنج جک j5کجاهستش من که کلیدشوپیدانکردم چکاربایدبکنم
ذبیحیان
۹ خرداد ۱۳۹۴از این رنگ من تو شهرستانم زیاد دیدم چه برسه به تهران
فرید
۹ خرداد ۱۳۹۴سلام داش mostafa، کولر یا بخاری که روشن کنی ، تو همون LCD کوچولو، سمته چپ پایین دمای بیرون رو میزنه، دمای داخل رو که خودت باید تنظیم کنی.
محمد
۱۰ خرداد ۱۳۹۴دوستان میشه لطف کنیدبگید ک جک j5 دستی با اتومات از لحاظ قدرت و کشش و سرعت و…
باهم فرق دارن یا هیچ فرقی ندارند از لحاظ قدرت یکیه و دوستانی ک جک اتومات دارن ازش راضین و تا حالا با مشکلی بر نخردن؟؟؟؟
مرسی اگه جواب بدید.
شهنام
۱۰ خرداد ۱۳۹۴محمد جان، من و یکی از دوستام مگان دندهای 1600 و اتومات 2000 رو با هم مقایسه کردیم (کورس گذاشتیم) شتاب 0 تا 100 دقیقا یکی شد. احتمالا جک 1500 دستی و اتومات 1800 هم باید تقریبا شرایط مشابهی داشته باشند، البته به نظر من گرچه تعویض دنده اتومات خیلی راحت تره اما جک دستی عملکرد بهتری داره ، اگه دلیلش رو بخواهید توضیح میدم. موفق باشید.
شهنام
۲۳ خرداد ۱۳۹۴سلام، دوستان. من درست متوجه نشدم که علت مخالفت چند تا از دوستان با این توضیحات من چی بوده. اولا گفتم من و یکی از دوستام مگان دندهای 1600 و اتومات 2000 رو با هم مقایسه کردیم (کورس گذاشتیم) و شتاب 0 تا 100 دقیقا یکی شد. یکی بودن شتاب این دوتا رو میتونید توی سایتهای معتبر هم چک کنید. به نظر میرسه بعض از دوستان بدون تحقیق و بررسی و تست نظر احساسی خودشون رو میدن!!! حتی توی سایت پارس خودرو هم در جدول مشخصات، شتاب این دو تا رو یکی داده بود (11.1 ثانیه). البته امروز چک کردم فقط مشخصات اتومات رو تو سایت گذاشته. این هم آدرس یه سایت معتبر:
http://www.cars-data.com/en/renault-megane-sedan-2003/2187
دوم گفتم احتمالا جک 1500 دستی و اتومات 1800 هم باید تقریبا شرایط مشابهی داشته باشند که از مقایسه مشخصات گیربکس دستی و اتومات مگان و جک (هردو پنج سرعته دستی و چهار سرعته اتومات تیپ ترونیک) و مشخصات حجم، گشتاور و توان موتورها میشه تقریبا این نتیجه رو گرفت که شتاب اتومات و دنده ای خیلی نزدیک هم هست.
گشتاور مگان 1600 : 152Nm
گشتاور مگان 2000 : 191Nm
گشتاور جک 1500 : 146Nm
گشتاور جک 1800 : 165Nm
سوم گفته بودم تعویض دنده اتومات خیلی راحت تره، این رو هم فکر نکنم اشتباه باشه!!!
حالا قضاوت با خودشون
مجتبی
۱۰ خرداد ۱۳۹۴دوستان سلام لطفاً در مورد باد لاستیک ها کمی واضح توضیح دهید ممنون میشم
حمید
۱۰ خرداد ۱۳۹۴سلام جک اتومات مدل 93/6 با سینی زیر موتور و دوربین دنده عقب و کارکرد 17000 تا در حد صفر رنگ سفید بعلت نیاز مالی به فروش میرسد محل فروش شیراز 09173137062 قیمت 53 میلیون
محمد
۱۰ خرداد ۱۳۹۴دوستان عزیز
من مجددا پس از 1700 کیلومتر با این ماشین رفتم شمال اینبار رفتم سمت لاهیجان . از مسیر قزوین رشت تا خود لاهیجان بدلیل کفی بودن مسیر هیچ وقت نیازی به استفاده از تیپ ترونیک نبود و ماشین خیلی نرم و راحت حرکت میکرد. در ادامه روز دوم به سمت رامسر و جواهر ده رفتیم از ابتدای مسیر بدون تیپ ترونیک اصلا امکان بالا رفتن نبود و بعضی جاها به دلیل شیب زیاد مجبور به رفتن به دنده یک بود که باعث صدای بسیار بدی میشد و همین صدا باعث میشد بقیه ماشین ها به اصطلاح جون کندن ماشین منو نگاه کنن و بالاخره بعد از 1 ساعت مصیبت عوض کردن دستی دنده و بازی با پدال گاز رسیدیم بالا قبل از آبشار شیب بسیار تندی وجود داشت که من گفتم دیگه بالا نمیره و بهتره دور بزنیم :x . با اینحال ریسک کردم و با ترس پامو از روی ترمز برداشتم ماشین شروع به عقب رفتن کرد ولی به محض اینکه گاز دادم شروع به بالا رفتن کرد و خدا رو شکر بدون هیچ مشکلی رسیدیم . در برگشتم به دلیل سر پایینی بودن مشکل خاصی نبود.
برای برگشت هم از مسیر جاده چالوس برگشتیم که خوب توی گردنه ها و موقع سبقت مجبور به استفاده از تیپ ترونیک بودم.
الان ماشین 2600 کیلومتر رفته و با توجه به گاز دادن های من به ماشین احساس میکنم ماشین نرم تر گاز میخوره ولی مشکل دنده سبک کردن متاسفانه آزار دهندس ماشین قبلی من 206 V8 و قبل از اون مزدا 323 اتوماتیک بود با مزدا با اینکه قدیمی بود هیچ وقت این مشل رو نداشتم.
در مورد مصرف با توجه به اینکه جاده کفی بود و اصلا ترافیک نبود از تهران بنزین زدم تا خود لاهیجان دوباره بنزین زدم مصرف 8.7 بود اما در برگشت که عرض شمال رو طی کردیم و از چالوس پایین آمدیم صدی 9.9 مصرف کرد که به نظرم مصرف معقولیه.
کولر هم سر ظهر جوری که 206 من خنک میکرد این اصلا در قیاس با اون خنک نمیکرد.
سعید ح
۱۰ خرداد ۱۳۹۴ماشین1800سی سی رو نباید اتوماتیک میخرید ی
همین اگر دستی بود اینقدر اذیتت نمیکرد
باید قبلش میپرسیدی دوست عزیز
ذبیحیان
۱۰ خرداد ۱۳۹۴ضعف اصلی ماشین های چینی قسمت موتور و گیربکس اونا هستش حالا کاری با جک ندارم منظور من کلیه چون ما تجربه چندین و چند ساله تو قسمت ماشین سنگین داریم و هم با کامیون های آمریکایی و چینی چون هوو ، دنگ فنگ تجربه کار داریم و به خوبی تو جریان کار هستیم تنها مشکل اصلی ما و رانندگان با کامیون های چینی گیربکس و موتور اون ها هستش به دلیل آلیاژ بسیار کمی که دارند مجبور به تعمیر مکرر و در نهایت تعویض اون ها با گیربکس و موتورماشین های آمریکایی میشیم و تعمیر اونا فایده ای ندارد. در مورد سواری ها هم این موضوع به وضوح دیده میشه تقریبا همه جک سواران از گیربکس این ماشین ناراضی هستند.
arash-51
۳ تیر ۱۳۹۴یعنی واقعا این افرادی که با حرف ایشون مخالفند از گیربکس ماشینشون راضی هستند!!!!! واقعا خنده داره یا این افراد پشت ماشین اتومات دیگه ننشستن یا اصلا این ماشین را ندارند و از نمایندگی های فروشن.
حمیدرضا
۱۱ خرداد ۱۳۹۴سلام به همه دوستان
لطفا بچه های قدیمی (مخصوصا علیرضا و دادا) و بچه های جدید راهنمایی کنن:
شما هم با قطع و وصل کردن های مکرر کمپرسور کولر مشکل دارید؟
وقتی درجا کار میکنه یا با سرعت ثابت میره خوبه ها ولی تو حالت اتومات دنده که کم و زیاد میشه کمپرسور هم قطع و وصل میشه.
حالا فکر کن که ماشین یه ساعت زیر آفتاب هم مونده باشه بعدش بخوای خیر سرت خنک شی!
فرید
۱۱ خرداد ۱۳۹۴سلام به همه، اما من از گیربکس دنده دستی راضیم، قبل از جی5 هم 5 سال L90 داشتم، اینو گفتم بدونید که ماشین قبلیم تنبل نبوده، از لحاظ شتاب و کیفیت قطعات، جی5 بالاتر از L90 نیست اما در حد خودش عالیه.
mgb
۱۱ خرداد ۱۳۹۴سلام دوستان این لینک رو ببینید:http://chinaautoweb.com/2014/01/best-selling-cars-in-china-the-top-100-sedans-of-2013/
نیما
۱۱ خرداد ۱۳۹۴آقا فرید، در مورد explorer ضبط توضیح میدی ؟ فکر کنم با بلوتوث از اینترنت گوشی استفاده میکنه. درسته ؟
نقشه خوب کار میکنه ؟
فرمت های پخش ویدیوش چیاست ؟
مرسی
فرید
۱۱ خرداد ۱۳۹۴سلام نیما جان ، از نصاب و بچه های اونجا پرسیدم که تو منو ها اینترنت داره چطور وصل میشه، گفت این سیستمش به ایران نمیخوره! بعد دوباره یه سری توضیحات داد که من قانع نشدم، اما تو سایت مجید کار نوشته :آپشن قابلیت اتصال به اینترنت از طریق EDGE,، GPRS توسط دانگل ،نقشه و یا جی پی اس خوبه، و قابل قبول، فرمت هایی که میخونه:R/RW/MP3/MP4/JPEG/ DivX/DVD/VCD/CD، فرمت ظبط شده رسیور با فایل PS رو پخش میکنه و Erorr نمیده اما بعضی وقتها تصویر یه مکث کوچولو میزنه، من تنها DVD که دیدم ظبط شده با رسیور رو پخش میکنه لیفان 620 ، که به راحتی پخش میکنه، چند دقیقه پیش تو تلگرام انجمن جک، یکه گفت وقتی میزنی دنده عقب و تصویر اومد بزنی روی صفحه، تنظیمات کادر دوربین، نور، شفافیت و چیزهای مربوط به دوربین میاد، برم پارکینگ ببینم چطوریه.
فرید
۱۱ خرداد ۱۳۹۴رفتم پارکینگ دیدم، درسته تنظیمات داره رو دوربین عقب، روشنایی، کنتراست، رنگ و یه چیز دیگه که یادم نیست، و یه تنظیم مربوط به خط کشی های رو تصویر برای پارک و فاصله تا مانع عقب.
فرید
۱۲ خرداد ۱۳۹۴http://img7.ir/view/s2/9BxAc سلام به همه دوستان جک سوار، اینم عکس از DVD به هنگام دنده عقب به همراه منوی تنظیمات که توسط یکی از بچه های انجمن جک کشف شده!
علی
۱۵ خرداد ۱۳۹۴خوب مباریه ظاهرا دماسنج به امکانات جکمون اضافه شده
دادا
۱۵ خرداد ۱۳۹۴عجب اذیتی میشیم دیگه ای میلم جواب نمیده وشدیم تازه وارد این جمع.دلیلش رو نمیدونیم.کسی ازدوستان میدونه؟دلم برای ماشینم خیلی تنگ شده وتو این تعطیلات چشم ما به اس پنجم تو خیابون روشن شد.بابا جک پنج ما که اگه همین جوری بره میشه پراید،البته این کجا واون کجا.ازبس تو خیابون زیاد شده…راستی پیغام میاد ای میلت معتبر نیست.آقای پدال میدونی مشکل چیه.درصورتی که ای میلمو درست وارد میکنم.نکنه ای میلم هک شده.بدلیل اون دعاهایی که برای یه عده گفته بودم .آره درسته.سردبیر منتظرپاسختم.بابا ما قدیمی هستیم.بامعرفت باش که هستی
سردبیر
۱۶ خرداد ۱۳۹۴سلام و احترام. دادای عزیز، آدرس ایمیل قبلی شما با فعلی یکی نیست. برای یادآوری، آدرس قبلی شما عدد 92 داشت به جای 9413 فعلی.
ممنون
رفیع
۱۶ خرداد ۱۳۹۴با سلام خدمت دوستان
من جی 5 اتومات دارم تا حالا 8500 باهاش رفتم جدیدا کمک های جلو وقتی سرعت ماشین زیاد باشه تو دست اندازهای متوسط جوری ضربه میزنه به اتاق که اصلا فکر میکنی کمک نداره دوستان قدیمی : میشه کمک ها رو تقویت و یا کمک یه ماشین دیگه مثل ماکزیما زیرش انداخت
آیا برای شما هم این مشکل وجود داره؟
دادا
۱۶ خرداد ۱۳۹۴سردبیر عزیز ممنون ازجوابتون.بله میدونم اما وقتی اون ایمیل یا ای میل رو وارد میکنم میزنه معتبر نیست .جدیدا چندبار این مشکل پیش اومده بود اما درست میشد.ولی حالا به هیچ عنوان درست نمیشه.بارها کلی مطلب نوشتم که بعضیاش واقعا بدرد میخورد ولی متاسفانه چون آخروقت بود ومعمولا خوابم میومد یهو کل نوشته ها میپرید.من احساس میکنم ایمیلم بدلیلی که خودم نمیدونم غیرفعال شده.یعنی بازم از پیش دبستانی باید بخونم.نظرتون چیه.الان باهمان آدرس قبلی زدم اومد:خطا آدرس معتبر وارد کنید.لعنت به کی
رفیع
۱۸ خرداد ۱۳۹۴آقای دادا شما که تجربه دارید به سوال من جواب بدهید
ذبیحیان
۱۸ خرداد ۱۳۹۴میتونید از کمک تویوتا کمری استفاده کنید.
عباسی
۱۹ خرداد ۱۳۹۴با سلام خدمت همه بزرگواران بنده یک سوال داشتم من j5 اتومات ثبت نام تیر هستم الان دعوت نامه آمده و یک لیست انتخاب آپشن های اضافه که نمی دانم کدومشون واجب و جواب می دهد خواهشمندم آنهایی که j5 اتومات دارند و قطعات اضافه نصب کردند راهنمایی کنند
مهدی
۱۹ خرداد ۱۳۹۴میشه لیست آپشن ها رو پیوست کنید.
در ضمن از کدوم شهر هستید
عباسی
۱۹ خرداد ۱۳۹۴لیست آپشن : مانیتور جلو , سینی زیر موتور, پشت سری نوع 2 -, زیر پایی ,آنتن دیجتال , کروز کنترل برای اتومات از تبریز
رضا
۲۰ خرداد ۱۳۹۴سلام آقای عباسی میشه قیمتهای کروز کنترل و زیر سینی را بفرمایید چون الان بیشتر از یه ساله دارم این خودرو رو در ضمن از تبریزم
عباسی
۲۰ خرداد ۱۳۹۴با سلام آقا رضا قیمت سینی زیر موتور 180 هزار تومان و کروز کنترل 1,250,000تومان است ضمنا” شما در طول یکسال از ماشین راضی هستی
شهنام
۲۰ خرداد ۱۳۹۴سلام، آقای عباسی.
به نظر من کروز کنترل خوبه ولی با این قیمت زیاد جور در نمیاد. در مورد مانیتور با GPS (نویگیشن) و دوربین عقب به نظرم کاربردش بیشتره. در مورد پشت سری نوع دو لطفا بپرس منظورشون چی هست، (پشت سری مانیتور دار؟ یا مثلا پشت سری با تنظیم زاویه خاص؟)
موفق باشید.
رضا
۲۰ خرداد ۱۳۹۴خدمت جناب عباسی .کلا راضیم و اینجا معایبی میگن که دور از انصافه و یا من ندیدم به این دلیل کم میام این سایت اگه بخوای شماره تماس بدم تا هر سوالی داشتید راهنمایی کنم