جک - jacخودروهای چینیکرمان موتور KMC

جک J5 کارکرده بخریم یا نه؟ مشخصات، قیمت، مزایا و معایب و هر آنچه باید بدانید

راهنمای خرید خودروهای دست دوم

صنعت خودروی کشورمان طی این سال‌ها کاملاً تحت تأثیر برندهای چینی قرار داشته است. تا همین چند سال پیش شاهد مونتاژ خودروهای قابل قبولی همچون نیسان ماکسیما، هیوندای ورنا، آوانته و… بودیم اما هرچه پیش‌تر می‌رویم واردات و عرضه محصولات چینی را می‌بینیم که اکثر آن‌ها نیز پس از مدتی به دلایل مختلف دیگر عرضه نشده‌اند.

اما یکی از باسابقه‌ترین برندهای چینی حاضر در کشور ما جک JAC است که با چندین خودروی مختلف توانسته طرفداران گوناگونی را به دست آورد. یکی از محصولات شناخته شده جک برای ما سدان J5 است که بین سال‌های ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶ عرضه شد و ما در این نوشتار می‌خواهیم به بیان مشخصات، مزایا و معایب این خودرو به ویژه برای خریداران خودروهای کارکرده بپردازیم. پس حتماً با ما همراه باشید.

طراحی ظاهری جک J5

JAC J5 جک

در بین سدان های متوسط بازار کشورمان، جک J5 یکی از هماهنگ‌ترین طراحی‌های ظاهری را دارد. این خودرو توسط شرکت مشهور پینین فارینا طراحی شده و می‌توان آن را زیبا دانست. در بخش جلو چراغ‌های کشیده و جلوپنجره‌ای هماهنگ دیده می‌شوند که اگرچه هیجان‌انگیز نیستند اما حداقل چشم‌ها را اذیت نمی‌کنند. در پروفایل جانبی نیز خط شانه پر رنگی دیده می‌شود که از یکنواختی این بخش می‌کاهد. نمای عقب شاید بحث‌برانگیزتر از سایر نقاط بدنه باشد اما علیرغم وجود برخی کاستی‌ها هنوز هم می‌توان آن را قابل‌قبول دانست. در کل باید گفت J5 یک سدان با ظاهر خوب نسبت به سایر خودروهایی است که طی این سال‌ها در خیابان‌ها دیده‌ایم.

طراحی داخلی جک J5

داخل جک J5

وقتی وارد کابین شوید طراحی‌ای را خواهید دید که دنباله‌روی بدنه است. بخش داخلی J5 از طراحی مدرن‌تری نسبت به تولیدات داخلی سود می‌برد و از جمله ویژگی‌های آن می‌توان به فرمان و پشت آمپرهای اسپرت اشاره کرد. البته شاید طراحی ورودی‌های هوای J5 سؤال‌برانگیز باشد و از زیبایی کابین بکاهد ولی در کل نقص چندانی به طراحی این بخش وارد نیست هرچند که نمی‌توان آن را برجسته و به‌یادماندنی توصیف کرد. نقطه‌ضعف اصلی J5 در این بخش به کیفیت متریال بکار رفته مربوط می‌شود که در درازمدت باعث به سر و صدا افتادن کابین خواهد شد.

جدای از این موارد فضای کافی برای چهار سرنشین وجود دارد و صندوق بار نیز نیازهای یک خانواده متوسط را رفع خواهد کرد. در مجموع طراحی و کیفیت کابین این سدان چینی برای خریداران قابل‌قبول به نظر می‌رسد هرچند در زمانه‌ای که همه خودروها از برخی عناصر مدرن همچون نمایشگرهای بزرگ استفاده می‌کنند، نبود این ویژگی یک نقطه‌ضعف به ‌حساب می‌آید.

پیشرانه و گیربکس جک J5

این سدان چینی در ابتدا با پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری که قدرت ۱۱۱ اسب بخاری و گشتاور ۱۴۶ نیوتون متری داشت روانه بازار شد اما کرمان موتور بعدها عمده تمرکز خود را روی نسخه اتوماتیک J5 که پیشرانه قوی‌تری هم دارد گذاشت. در دل نسخه اتوماتیک این خودرو پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری ساخت میتسوبیشی قرار می‌گیرد که خروجی ۱۴۰ اسبی و گشتاور ۱۶۵ نیوتون متری تولید می‌کند. این پیشرانه با گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک همکاری دارد.

موتور جک J5

پیشرانه J5 از نظر قدرت و گشتاور کمبود خاصی ندارد اما گیربکس ۴ سرعته آن نمی‌تواند انتظارات را برآورده کند و به همین خاطر شاهد افت شتاب گیری خودرو خواهید بود. نکته دیگر نیز به مصرف سوخت خودرو به ویژه در نسخه‌های اتوماتیک مربوط می‌شود که بالاتر از آن چیزی خواهد بود که تصور می‌کنید. در مجموع پیشرانه J5 را می‌توان بادوام و خوب برشمرد هرچند عدم وجود گیربکس اتوماتیک به‌روز و با تعداد دنده‌های بیشتر جزو معایب آن هستند. در جدول زیر مشخصات فنی نسخه اتوماتیک J5 خدمت شما عزیزان ارائه شده است:

حجم موتور (سی‌سی) ۱۸۳۴
استاندارد آلایندگی Euro IV (یورو ۴)
حداکثر قدرت (HP/RPM) ۱۴۰ اسب بخار در دور موتور ۶۵۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور (NM/RPM) ۱۶۵ نیوتن متر در طیف دور موتوری ۵۰۰۰ دور در دقیقه
جعبه‌دنده ۴ سرعته اتوماتیک جلو، Tip Tronic
سیستم فرمان چرخ دنده شانه‌ای (Rack & Pinion)، کمک هیدرولیکی
سیستم ترمز جلو دیسک دو جداره با قابلیت تهویه و خنک شونده، عقب دیسک – مجهز به ترمز ضد قفل (A.B.S) چهار کاناله (تمامی چرخها) – قابلیت توزیع هوشمند نیروی ترمزی بر حسب وزن و بار (E.B.D)
سیستم تعلیق جلو، فنر حلقوی با ستون مک فرسون – عقب فنر حلقوی و اتصال جناقی دوبل مستقل
حجم مخزن سوخت (لیتر) ۵۵
حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت) ۱۷۵
سایز چرخها مجهز به رینگ ۱۶ اینچ آلومینیومی
طول خودرو (میلی‌متر) ۴۵۹۰
عرض خودرو (میلی‌متر) ۱۷۶۵
ارتفاع خودرو (میلی‌متر) ۱۴۶۵
فاصله دو محور (میلی‌متر) ۲۷۱۰
وزن خالص (کیلوگرم) ۱۳۵۵

امکانات و تجهیزات جک J5

J5 در زمان معرفی اولیه که به حدود ۱۰ سال پیش بازمی‌گردد از امکانات قابل قبولی سود می‌برد اما شاید فقدان برخی موارد همچون نمایشگر لمسی باعث شود این خودرو در مقابل رقبای به‌روزتر خود کم بیاورد اما بااین‌حال هنوز هم J5 را از نظر تجهیزات و امکانات می‌توان خودروی خوبی دانست. در ادامه تجهیزات و امکانات این خودرو ذکر شده‌اند:

کیسه هوای راننده و سرنشین جلو
صندلی جلو با قابلیت تنظیم در ۸ جهت
تنظیم دستی پشت‌سری
سیستم کنترل باد لاستیک‌ها TPMS
کنترل سیستم پخش روی غربیلک فرمان
سیستم خنک‌کننده روغن گیربکس اتوماتیک
کمربند ایمنی سرنشینان جلو پیش کشنده
کمربند ایمنی سرنشینان عقب
کمربند ایمنی با تنظیم ارتفاع
سیستم ضد سرقت
قفل ایمنی کودک
ترمز ABS و EBD
چراغ مه شکن جلو و عقب
چراغ‌خطر لادری (چهار درب)
رینگ اسپورت آلومینیومی
چراغ جلو و عقب هالوژن
شیشه‌بالابر جلو و عقب برقی
آینه جانبی برقی
صندلی و روکش فرمان چرمی
سیستم رادیوپخش MP3/CD/USB با ۴ باند
تنظیم نور صفحه کیلومتر
آنتن شیشه‌ای
آینه جانبی دارای گرم‌کن
تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو
فرمان هیدرولیک با قابلیت تنظیم ارتفاع

قیمت جک J5

همان‌گونه که گفته شد این خودرو از سال ۱۳۹۶ به بعد عرضه نمی‌شود و به همین خاطر نمی‌توان نمونه‌های صفرکیلومتر آن را پیدا کرد؛ اما با گشت‌وگذار در میان آگهی‌های موجود باید دانست برای خرید نسخه اتوماتیک J5 باید بودجه‌ای حدود ۳۵۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان را بسته به مدل و کارکرد خودرو کنار بگذارید.

رقبای جک J5

این سدان چینی در بخشی از بازار قرار گرفته است که رقبای زیادی برای کسب سهم و جلب نظر خریداران رقابت می‌کنند. از جمله رقبای این خودرو می‌توان به تندر ۹۰، دنا پلاس اتوماتیک، برلیانس H330، فاو بسترن b50، ام وی ام ۵۵۰ و… اشاره کرد. مقایسه مفصل این خودروها با یکدیگر در این نوشتار نمی‌گنجد اما به‌طورکلی باید دانست خودروهای تولید داخل از مزیت‌هایی همچون بازار فروش دست‌دوم بهتر و فراوانی قطعات یدکی و خدمات برخوردار هستند درحالی‌که محصولات چینی معمولاً با مشکل کمبود قطعات یدکی و افت قیمت دست‌وپنجه نرم می‌کنند. به همین خاطر بهتر است در خرید خودروی دست‌دوم به اولویت‌های خود و اینکه تا چند سال خودرو را نگهداری خواهید کرد فکر کنید.

مزایا و معایب جک J5

همان‌طور که گفتیم از جمله مزایای این خودرو می‌توان به طراحی خوب، پیشرانه بادوام و قوی، فضای کابین جادار برای خانواده‌های کم‌جمعیت و ایمنی مناسب اشاره کرد. در مقابل جک J5 معایبی هم دارد که شامل متریال نه چندان باکیفیت کابین، گیربکس قدیمی و کند، مصرف سوخت نسبتاً بالا، کمبود قطعات و لوازم‌یدکی می‌شود.

نقاط قوت نقاط ضعف
طراحی ظاهری خوب متریال بی‌کیفیت کابین
پیشرانه بادوام و قوی گیربکس قدیمی و کند
فضای کابین جادار مصرف سوخت بالا
ایمنی مناسب کمبود قطعات یدکی

جمع‌بندی

جک J5 سدان را می‌توان یکی از گزینه‌های خوب چند سال اخیر برای بازار داخلی دانست هرچند که این خودرو دیگر عرضه نمی‌شود. همین مشکل گریبان گیر اکثر خودروهای چینی در کشورمان است. این دسته از خودروها از همان ابتدای عرضه نیز به خاطر محدودیت‌های شبکه‌های نمایندگی دارای مشکلاتی در زمینه تأمین قطعات و لوازم‌یدکی هستند و با قطع عرضه این مشکل حادتر نیز خواهد شد. نکته دیگر به افت قیمت و بازار فروش بدتر خودروهای چینی نسبت به خودروهای داخلی مربوط می‌شود و اگر به دنبال خرید J5 هستید حتماً باید به این نکات توجه داشته باشید. اگر خودروی خود را زود عوض می‌کنید و دنبال دردسرهای پیدا کردن قطعات یدکی نیستید شاید بهتر باشد نگاهی به خودروهای دیگر همچون تندر یا دنا داشته باشید.

عکس جک J5

توضیح: این مطلب به روزرسانی شده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۰۷ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۱,۳۱۶ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (12 ديدگاه)

    دوستان من هفته گذشته برای انجام سرویس اولیه و رفع مشکل ترمز در ابتدای صبح به تعمیرگاه مرکزی کرمان خودرو کیلومتر 16 جاده مخصوص رفتم و از آنجایی که بنده از سال 77 الی 85 در کرمان خودرو شاغل بودم به اتفاق یکی از دوستان و همکاران قدیمی به تعمیرگاه مراجعه کردیم و رفتیم خدمت رئیس تعمیرگاه، چون دوست داشتم در مورد دور تند فن به دلیل صحبتهای زیاد از زبون یک متخصص بشنوم چیکار باید کرد. تا وارد بحث شدیم ایشون از کشوی میزشون ترموستات 82 و 72 رو درآوردن و گفتن ما هر دو نمونه رو روی ماشین گذاشتیم و امتحان کردیم مشکل فن حل میشه ولی یه مشکل بزرگ پیش میاد اونم گرم شدن بیش از حد (28.5درجه) روغن باکس گیربکس هست که پشت رادیاتور قرار داره گفت ما نگرانیم این گرم شدن بیش از حد به گیربکس صدمه بزنه با خود شرکت هم مکاتبه کردیم هنوز جواب درستی ندادن به من پیشنهاد داد که فعلا عوض نکنم تا تکلیف این 28.5 درجه مشخص بشه. بنده هم به شخصه سعی میکنم این صدا رو تحمل کنم تا بعد از دو سال درگیر تعمیر گیربکس نشم. البته این مطالب رو در گروه تلگرام هم نوشتم ولی بعضی از دوستان موافق نبودند ولی به هر حال وظیفه خودم دونستم به خاطر استفاده ای که از مطالب این سایت میکنم عینا موارد رو منتقل کنم.
    در مورد رنگ ماشین هم از دوستان پرسیدم متاسفانه کرمان خودرو به دلیل حجم بالای تولید و تنوع محصول از یک روش من در آوردی استفاده میکنه که اسمشو گذاشته WET to Wet به نحوی که بعد از آستر باید ماشین بره توی کوره و بعد رنگ اصلی بخوره ولی الان آستر خیلی سطحی پاشیده میشه بعد از اون بالافاصله رنگ میشه که این باعث نازک بودن سطح رنگ و پایین اومدن کیفیت رنگ میشه.
    در مورد گیربکس و دنده سبک کردن سریع متاسفانه گفت هنوز راهی براش پیدا نکردیم ولی داریم طرحی رو پیاده میکنیم که بر اساس گیربکس آوانته اتوماتیک باشه و بهبود بده روش تغییر دنده رو ولی گفت 6 تا 9 ماه زمان میبره در مورد آپدیتی که بیرون انجام میشه هم گفت تنها فرقی که میکنه سرعت معکوس کشیدنو تغییر میده و سریع معکوس میکشه و یه جورایی پدال تحت اختیارته و در راندمان ماشین و سریع رفتن به دنده چهار و دنده مرده راه رفتن هیچ تاثیری نداره.
    یا حق

    1. ali kia

      ۲۲ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (89 ديدگاه)

      محمدجان میشه دمای روغن گیربکسو به فارسی بنویسی؟
      بیست و هشت و نیم تایپ شده درسته؟بنظر خیلی دمای پایینیه که!

      1. MohammadJavad

        ۲۷ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (1 ديدگاه)

        منظورشون 28.5 درجه بیشتر از حالتیه که ترموستات فابریک روی ماشینه

    2. مجيد

      ۲۶ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      با سلام آقا محمد
      در مورد مسئله ترموستات که فرمودین کاش ازدوستتان در کرمان موتور سئوال میکردین پس تکلیف آن تعداد ماشین هایی که فن آنها در حالت کند کار میکند چیست؟ پس اگر اینگونه که میگویند باشدباید انها را فراخوان بدهند تا سرعت فن آنها را زیاد کنند که اگر نکنند مسئولیت خرابی گیربکس را باید قبول کنندولی باید بگویم که اینگونه نیست این کار یک نوع فرار به جلو ست بنده خودم این مشکل را داشتم وبا یکی از نمایندگی ها صحبت کردم وآنها را متقاعد کردم که ترموستات را با یکی دیگه از خودشان تعویض کنند که بعد دیدند اشکال دور تند بصورت مداوم برطرف شد یعنی از ترموستات متفرقه نیز حتی استفاده نکردم از انبار خودشان گرفتم وتعویض شد حال باز خودتان میتوانید قضاوت کنید که حرف دوستتان درست است یا مسئله مورد اشکال است
      درود بر شما/

  2. دادا

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (8 ديدگاه)

    دوست عزیزی که ازکمک های جلو میگفتن ویکی از دوستان کمک های تویوتا پیشنهاد داده بود بنده اطلاعی ندارم.اگه کسی مشکل رو واقعا حل کرده اینجا بیاد مستدل بیان کنه.البته کوبش ماشین خیلی آزار دهنده نیست ولی انتظار مثلا نرمی تویوتا یا حتی سیلو رو داشته باشیم باید عرض کنم انتظار بیهوده یی.اما همه ی ما بغیر بعضی پارامترها،بحث امنیت برایمان اولویت داره که فکرکنم این مهم رو جک دارا باشه باتوجه که خودم تجربه امنیت رو باچشمان خودم دیدم…آدم تا اونجا که بتونه ماشینو ببره بیرون واسه ی تعمیرات .چون نمایندگی اعصاب خوردکنی یه.کارای ماشینومون هنوز تموم نشد.حتی باداشتن پارتی.دلمون تنگ شده واسه ی ماشین.ایمیل قدیمی هم که کارنمیکنه.دوستان قدیمی هم که نمیان اینجا.یهو بگو بریم جنگ داعش.بد میگم

  3. شهنام

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (78 ديدگاه)

    تا حالا که کیلومتر ماشین حدود 4000 هست هیج مشکلی در مورد کمک فنر و کوبش نداشته و حرکت نرم و نرمالی توی دست اندازها داره. صدای داخل اتاق هم نه تنها زیاد و آزار دهنده نیست، بلکه خیلی هم کم صدا هست. حتی موقع تخته گاز کردن صدای خیلی خوش آیندی داره. در کل خیلی راضی کننده هست. من مگان دنده ای 1600 هم داشتم به جز شتاب که J5 حدود 15% ضعیف تره، از هر لحاظ با مگان تفاوت چشم گیری نداره. (مدل دنده ای 1500).

  4. دادا

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (8 ديدگاه)

    دیروز ماشینمو تحویل گرفتم.مثل اول شد.هیش کی مثل من نشه.اما دم، رام جک گرم ،اگه این ماشین رام به اون محکمی نداشت خیلی مشکلات پیش میومد.رامش عین فولاد محکمه.حالا میفهمم چرا یه قطره خون از دماغ کسی نیومد.چینیا متشکریم.

  5. فرید

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (183 ديدگاه)

    سلام دادا، امیدوارم که این اتفاق نه برای شما و نه برای کسی نیوفته، میدونم اون موقع که این اتفاق افتاد چه حالی شدی، حالا چقدر خرج شد؟ هزینشو بیمه داد؟

  6. مهدي273

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (25 ديدگاه)

    سلام دوستان،من یکسال و نیمه که جک دستی دارم تابه حال ازنظرفنی هیچ مشکلی ندارم،ازروز اولم نظراتمو اینجا میذاشتم الان کمترمیام اینجابه دلیل مشغله،میتونید اگه حوصله دایدنظراتمو بخونیدوببینید که گلایه من فقط ازرنگ ماشینه فقط،یعنی این ماشین کاریه ماشین مدل بالارو برای من انجام میده ازلحاظ ظاهری خیلی عالیه وفنیشم که واقعارو سفیدم کرده وخیلی خوشحالم ازانتخابم،با۳۷۰۰۰کارکرد تاالان یکبارم به مرکز جهت تعمیریامشکلی مراجعه نداشتم خداروشکر،چندوقت پیش به دلایل مالی قصد فروش داشتم اما به خدا دلم نیومدوهرجوربود گذروندم ،امیدوارم همه دوستان ازماشینشون راضی باشن ومشکلی نداشته باشن،پاینده باشید

  7. ذبیحیان

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (116 ديدگاه)

    دوستان امروز چنتا عکس از جک تولید کارخانه چین از اینترنت دانلود کردم چنتا امکاناتشو کرمان موتور حذف کرده که با دیدن این تصاویر بسیار ناراحت شدم چرا مسئولین برای کاهش قیمت از امکانات ماشین میزنن.
    این عکس هارو چجوری باید تو سایت قرار بدم؟

  8. ذبیحیان

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (116 ديدگاه)

    اینم یکی از اون عکس ها.
    http://s2.img7.ir/36Q9p.jpg

    1. نیما

      ۲۵ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (27 ديدگاه)

      این مال سری اولشه (سری 2011 ) ، ولی تو سری 2012 این اپشن رو برداشتن

      http://chinaautoweb.com/car-models/jac-j5-sedan/?pid=7083

  9. دادا

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (8 ديدگاه)

    ممنون فرید خان .واقعا آرزوی قلبی من وهمه دوستان اینجا همینه که هیشکی ضرر چه جانی وچه مالی نبینه.اما خوشبختانه همه ی وسایل من راحت اومد وتعویض شد فقط مونده یه هفته ی دیگه برم یه واکس وپولیش کنم همین.جلو مقصر بودم بیمه ی بدنه بودم اونم تونمایندگی انجام داده بودم .حدود چهار وخورده شده بود که گفتن پانصد کم میکنن یعنی طبق بخش نامه ی جدید بیمه ها، بیمه گذار مقصر، فکرکنم ده درصد خسارت رو باید بعنوان جریمه بپردازد،که حدودا پانصد تومان میشه.اما عقب چون تقصیری نداشتم کلیه ی پول که حدود دوتومن میشد پرداخت کردن حتی پول لامپ رو که از نظر بیمه مصرفیه پرداخت شد.بدنه آسیا بود که مربوط به جلو میشد .ثالث هم بیمه سینا بود که مربوط به عقب میشد.درکل هم خیلی خوشحالم که از مبلغ اولیه ش که گفته بودن خیلی کمتر نمایندگی حساب کرد مخصوصا دستمزد ها رو.اول که گفته بودن بالای ده حساب کن .کار رو بسیارتمیز در آورده بودن.خیلی خوشحالم که ازین تصادف ،ماشین سربلند بیرون اومد.واقعا اتومات یه چیز دیگه س.

  10. ذبیحیان

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (116 ديدگاه)

    دوستان محصول جدید کرمان موتور راهی بازار شد لیفان X50 شاسی بلند با قیمت 47900 با چهره متفاوت و زیبا.

  11. ذبیحیان

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (116 ديدگاه)

    قیمت اتوماتشم 52900

  12. خلیل

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    با سلام به کلیه دوستان – من به تازگی جک جی 5 دنده ثبت نام کردم- چند تا سوال دارم دوستانی که در گروه تلگرام هستند امکانش هست با این شماره من را هم عضو کنند. متشکرم 09157017660

  13. فرید

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (183 ديدگاه)

    خلیل جان ، عضوت کردم. به انجمن جک خوش آمدی

  14. شهریار

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام به تمامی دوستان عزیز،بنده هم بتازگی جک ۱۸۰۰ تحویل گرفته ام که از دوستان گرامی خواهشمندم بنده را هم در تلگرام عضو بفرمایند.با تشکر.
    ۰۹۱۲۵۱۱۸۳۸۹

  15. محمدرضا

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام به همه جک سواران
    من جک اتومات دارم. و پیگیرنظرات دوستان هستم.
    علاقه مند به عضویت در انجمن جک تلگرام میباشم.
    شماره من 09166530448 از خوزستان

  16. رضا

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام
    من جک 1800 ثبت نام کردم قراره آبان تحویل بدند، میخوام از دوستانی که این ماشین رو دارند بپرسم آیا راهی برای افزایش شتاب توی سربالایی پیدا شده؟شنیدم توی سرازیری هم سریع دنده سبک میکنه آیا درسته؟
    خیلی ممنون – موفق و شاد باشید

  17. حسینی

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (6 ديدگاه)

    سلام خدمت دوستان عزیز.من هم 8 ماهی هست که جک اتوماتیک دارم.لطفا توی تلگرام اد کنید

  18. جعفری جاهد

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان بنده قصد ثبت نام جک اتومات دارم خواهشا در صورت امکان بنده را با شماره 9125050569 در تلگرام عضو نمایید ممنون
    ضمنا یه ال نود مدل 87 فروشی دارم .

  19. اكبر اكبري

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (24 ديدگاه)

    سلام دوستان اگر ما را هم قابل دانستید ،
    من را به گروه خود در تلگرام اضافه کنید
    ۰۹۱۲۶۲۳۹۳۱۰
    جک اتومات کارکرد ۲۹۰۰۰

  20. حمید برومندگو

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام
    من جک اتوماتیک ثبت نام کردم تحویل مرداد 94 خواستار عضویت در گروه میباشم
    09122027704
    با تشکر

  21. فرهاد از شیراز

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (38 ديدگاه)

    سلام به دوستان
    ازهمه جک سواران خواهش میکنم که تلگرام وامثالهم را رها کرده ودر همین سایت نظرات خودشون رو به اشتراک بگذران تا همه هموطنان استفاده کنند.
    جک دستی/ 6000 کارکرد/ کاملا از انتخابم راضی هستم.
    باتشکر فرهاد

  22. حسن

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام دوستان، لطفا راهنمایی فرمایید. متاسفانه رله فن دوم تاحالا دونوبت سوخته وحتی کمی ذوب میشود وباعث ازکارافتادن فن دوم وگرم شدن بیش ازحدآب شده لذا ازکولرنمیتوانم استفاده کنم، گفتم شایدجای پایه های رله شل باشدلاکن پس ازبررسی مشکلی نداشت. چرا ؟؟؟

  23. واعظ

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام خدمت دوستان عزیز.من هم 2 ماهی هست که جک اتوماتیک دارم.لطفا توی تلگرام اد کنید.09131198864

  24. mohsenasia

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام دوستان اگه میشه من را هم به گروه تلگرام اضافه نمایید با تشکر 09125700748

  25. حسینی

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (6 ديدگاه)

    من هم دقیقا مشکل رله فن پیدا کردم.فردا دارم میبرم کمپانی.ضمنا مثل اینکه دوستان ما رو برای تلگرام قابل نمیدونن

  26. احسان6131

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (325 ديدگاه)

    در مورد برنامه جدید ECU برای گیرباکس باید بگم که حدود 3 ماهی هست که آپدیت کردم. آنچه که به عنوان تنها تغییر محسوس میتونم از اون یاد کنم فقط سریع معکوس کردن گیرباکس در مواقعی است که پا رو به سرعت روی پدال گاز فشار میدید. جز این، واقعاً از خنگی گیرباکس چیزی کم نشده و همچنان مثل قبل. اونچه که روی عملکرد گیرباکس تأثیرگذار هست، پایین بودن گشتاور موتور نیز هست. عموماً با رانندگی در دور موتورهای پایین رانندگی J5 لذت بخش نیست و در دور موتور بالا هم صدای موتور زیاد توی کابین نفوذ میکنه. شاید کسی که یک ماه یا کمتر هست که ماشین رو خریده نظراتش با من متفاوت باشه اما خوب در استفاده طولانی مدت این نکات مشهودتر میشه. نکته دیگه اینه که اگه دور موتور پایین یا گیرباکس سبک و مرده کار کنه، با فشردن پدال گاز صدای بَم و شاید آزاردهنده ای به خصوص برای سرنشینان عقب قابل شنیدن هست که یک ذره آزار دهنده است. اینا نکات ذاتی این ماشین هست که باید در موقع خرید درنظر گرفت وگرنه از نظر کیفیت یک سر و گردن بالاتر از محصولات ایرانی و برخی مدلهای چینی دیگه هست.
    و اما، به نظرم کروز کنترل روی فرمان شرکت آرون کار مدل LiteOn تطابق خوبی با ECU ماشین نداره و خنگی زیادی از خودش نشون میده:
    1- نشانگر سرعت ثبت شده ندارد
    2- گاهی سرعت رو تا 25% بالاتر از اون چیزی که ثبت کردید بالا میبره و بعد پایین میاره
    3- مکررا از حالت کروز خارج میشه
    4- استپ های افزایش و کاهش سرعت اون دقت کمی داره

    اگر در مورد DVD و کروز راهنمایی بیشتری خواستید در خدمتم.

  27. واعظ

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام
    از دوستان کسی اطلاع داره که ایا میشه ارتفاع خودرو را از سطح زمین افزایش داد .چون با توجه به وضعیت جاده ها وسطح پایین ماشین رانندگی مشکله.
    ممنون

  28. mohsen

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام اقا احسان اگه میشه در مورد خرید dvd راهنمایی کنید بین پرونیکس و مجیدکار مردد هستم البته برای مدل دستی ممنون

    1. احسان6131

      ۱ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (325 ديدگاه)

      آقا محسن من DVD با مارک Wigo از مرکز آپشن کرمان موتور گرفتم. جز چند مورد هنگ جزئی که ناشی از همزمانی کار چند برنامه مثل ناویگیشن و سیستم صوتی بوده، مشکل دیگه‏ ای نداشته. ظاهراً سخت افزار و نرم افزار اکثر DVDهای چینی مثل هم هست و تنها فیس متفاوتی دارند. به نظر من و چند نفر دیگه که این سیستم رو بستیم، ظاهرش از باقی DVDها بهتره و تطابق خیلی خوبی با کنسول ماشین داره. اگر یادم نره، حتماًً عکسش رو برات آپلود میکنم. برنامه ناویگیشن اون مال شرکت نید هست و کیفیت متوسط رو به بالایی داره. خیلی جاها ازش استفاده کردم و خوب بوده. اما به نظرم نرم افزار همه DVDها یک ایراد جزئی داره و اون اینه که یک تراک صوتی رو نمی‏تونید با فشردن ممتد کلید جلو، به جلو برد. این امکان ساده توی پنل ساده و فابریک خود ماشین بود و اینجا وجود نداره :(
      فیلم HD رو هم با کیفیت خوبی پخش میکنه و حساسیت صفحه Touch هم خیلی خوبه. من از ظاهر DVDهای مجیدکار خیلی خوشم نمیاد. پرونیکس هم کیفیتی مثل همین دستگاهی که من گرفتم داره اما نمیدونم ظاهرش چطوره. راستی من با دوربین عقب و ناویگیشن 1350 هزار تومان این سیستم رو خریدم و نصب کردم.

      1. arash-51

        ۳ تیر ۱۳۹۴
        سوابق: (11 ديدگاه)

        همشون هنگ میکنن و بیخودن من پرونیکس دارم ضمن هنگ کردن , اطلاعات روی usb رو مثل اون mp3 پلیر های قدیمی میخونه که پیدا کردن آلبوم مورد علاقتون را با سختی مواجه میکنه روت بندی نداره

  29. AHMADREZA

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1022 ديدگاه)

    چه افتضاحیه خخخ

  30. حسین

    ۱ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    لطفا من رو با این شماره تو تلگرام اد کنید 09362129043

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا