جک - jacخودروهای چینیکرمان موتور KMC

جک J5 کارکرده بخریم یا نه؟ مشخصات، قیمت، مزایا و معایب و هر آنچه باید بدانید

راهنمای خرید خودروهای دست دوم

صنعت خودروی کشورمان طی این سال‌ها کاملاً تحت تأثیر برندهای چینی قرار داشته است. تا همین چند سال پیش شاهد مونتاژ خودروهای قابل قبولی همچون نیسان ماکسیما، هیوندای ورنا، آوانته و… بودیم اما هرچه پیش‌تر می‌رویم واردات و عرضه محصولات چینی را می‌بینیم که اکثر آن‌ها نیز پس از مدتی به دلایل مختلف دیگر عرضه نشده‌اند.

اما یکی از باسابقه‌ترین برندهای چینی حاضر در کشور ما جک JAC است که با چندین خودروی مختلف توانسته طرفداران گوناگونی را به دست آورد. یکی از محصولات شناخته شده جک برای ما سدان J5 است که بین سال‌های ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶ عرضه شد و ما در این نوشتار می‌خواهیم به بیان مشخصات، مزایا و معایب این خودرو به ویژه برای خریداران خودروهای کارکرده بپردازیم. پس حتماً با ما همراه باشید.

طراحی ظاهری جک J5

JAC J5 جک

در بین سدان های متوسط بازار کشورمان، جک J5 یکی از هماهنگ‌ترین طراحی‌های ظاهری را دارد. این خودرو توسط شرکت مشهور پینین فارینا طراحی شده و می‌توان آن را زیبا دانست. در بخش جلو چراغ‌های کشیده و جلوپنجره‌ای هماهنگ دیده می‌شوند که اگرچه هیجان‌انگیز نیستند اما حداقل چشم‌ها را اذیت نمی‌کنند. در پروفایل جانبی نیز خط شانه پر رنگی دیده می‌شود که از یکنواختی این بخش می‌کاهد. نمای عقب شاید بحث‌برانگیزتر از سایر نقاط بدنه باشد اما علیرغم وجود برخی کاستی‌ها هنوز هم می‌توان آن را قابل‌قبول دانست. در کل باید گفت J5 یک سدان با ظاهر خوب نسبت به سایر خودروهایی است که طی این سال‌ها در خیابان‌ها دیده‌ایم.

طراحی داخلی جک J5

داخل جک J5

وقتی وارد کابین شوید طراحی‌ای را خواهید دید که دنباله‌روی بدنه است. بخش داخلی J5 از طراحی مدرن‌تری نسبت به تولیدات داخلی سود می‌برد و از جمله ویژگی‌های آن می‌توان به فرمان و پشت آمپرهای اسپرت اشاره کرد. البته شاید طراحی ورودی‌های هوای J5 سؤال‌برانگیز باشد و از زیبایی کابین بکاهد ولی در کل نقص چندانی به طراحی این بخش وارد نیست هرچند که نمی‌توان آن را برجسته و به‌یادماندنی توصیف کرد. نقطه‌ضعف اصلی J5 در این بخش به کیفیت متریال بکار رفته مربوط می‌شود که در درازمدت باعث به سر و صدا افتادن کابین خواهد شد.

جدای از این موارد فضای کافی برای چهار سرنشین وجود دارد و صندوق بار نیز نیازهای یک خانواده متوسط را رفع خواهد کرد. در مجموع طراحی و کیفیت کابین این سدان چینی برای خریداران قابل‌قبول به نظر می‌رسد هرچند در زمانه‌ای که همه خودروها از برخی عناصر مدرن همچون نمایشگرهای بزرگ استفاده می‌کنند، نبود این ویژگی یک نقطه‌ضعف به ‌حساب می‌آید.

پیشرانه و گیربکس جک J5

این سدان چینی در ابتدا با پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری که قدرت ۱۱۱ اسب بخاری و گشتاور ۱۴۶ نیوتون متری داشت روانه بازار شد اما کرمان موتور بعدها عمده تمرکز خود را روی نسخه اتوماتیک J5 که پیشرانه قوی‌تری هم دارد گذاشت. در دل نسخه اتوماتیک این خودرو پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری ساخت میتسوبیشی قرار می‌گیرد که خروجی ۱۴۰ اسبی و گشتاور ۱۶۵ نیوتون متری تولید می‌کند. این پیشرانه با گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک همکاری دارد.

موتور جک J5

پیشرانه J5 از نظر قدرت و گشتاور کمبود خاصی ندارد اما گیربکس ۴ سرعته آن نمی‌تواند انتظارات را برآورده کند و به همین خاطر شاهد افت شتاب گیری خودرو خواهید بود. نکته دیگر نیز به مصرف سوخت خودرو به ویژه در نسخه‌های اتوماتیک مربوط می‌شود که بالاتر از آن چیزی خواهد بود که تصور می‌کنید. در مجموع پیشرانه J5 را می‌توان بادوام و خوب برشمرد هرچند عدم وجود گیربکس اتوماتیک به‌روز و با تعداد دنده‌های بیشتر جزو معایب آن هستند. در جدول زیر مشخصات فنی نسخه اتوماتیک J5 خدمت شما عزیزان ارائه شده است:

حجم موتور (سی‌سی) ۱۸۳۴
استاندارد آلایندگی Euro IV (یورو ۴)
حداکثر قدرت (HP/RPM) ۱۴۰ اسب بخار در دور موتور ۶۵۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور (NM/RPM) ۱۶۵ نیوتن متر در طیف دور موتوری ۵۰۰۰ دور در دقیقه
جعبه‌دنده ۴ سرعته اتوماتیک جلو، Tip Tronic
سیستم فرمان چرخ دنده شانه‌ای (Rack & Pinion)، کمک هیدرولیکی
سیستم ترمز جلو دیسک دو جداره با قابلیت تهویه و خنک شونده، عقب دیسک – مجهز به ترمز ضد قفل (A.B.S) چهار کاناله (تمامی چرخها) – قابلیت توزیع هوشمند نیروی ترمزی بر حسب وزن و بار (E.B.D)
سیستم تعلیق جلو، فنر حلقوی با ستون مک فرسون – عقب فنر حلقوی و اتصال جناقی دوبل مستقل
حجم مخزن سوخت (لیتر) ۵۵
حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت) ۱۷۵
سایز چرخها مجهز به رینگ ۱۶ اینچ آلومینیومی
طول خودرو (میلی‌متر) ۴۵۹۰
عرض خودرو (میلی‌متر) ۱۷۶۵
ارتفاع خودرو (میلی‌متر) ۱۴۶۵
فاصله دو محور (میلی‌متر) ۲۷۱۰
وزن خالص (کیلوگرم) ۱۳۵۵

امکانات و تجهیزات جک J5

J5 در زمان معرفی اولیه که به حدود ۱۰ سال پیش بازمی‌گردد از امکانات قابل قبولی سود می‌برد اما شاید فقدان برخی موارد همچون نمایشگر لمسی باعث شود این خودرو در مقابل رقبای به‌روزتر خود کم بیاورد اما بااین‌حال هنوز هم J5 را از نظر تجهیزات و امکانات می‌توان خودروی خوبی دانست. در ادامه تجهیزات و امکانات این خودرو ذکر شده‌اند:

کیسه هوای راننده و سرنشین جلو
صندلی جلو با قابلیت تنظیم در ۸ جهت
تنظیم دستی پشت‌سری
سیستم کنترل باد لاستیک‌ها TPMS
کنترل سیستم پخش روی غربیلک فرمان
سیستم خنک‌کننده روغن گیربکس اتوماتیک
کمربند ایمنی سرنشینان جلو پیش کشنده
کمربند ایمنی سرنشینان عقب
کمربند ایمنی با تنظیم ارتفاع
سیستم ضد سرقت
قفل ایمنی کودک
ترمز ABS و EBD
چراغ مه شکن جلو و عقب
چراغ‌خطر لادری (چهار درب)
رینگ اسپورت آلومینیومی
چراغ جلو و عقب هالوژن
شیشه‌بالابر جلو و عقب برقی
آینه جانبی برقی
صندلی و روکش فرمان چرمی
سیستم رادیوپخش MP3/CD/USB با ۴ باند
تنظیم نور صفحه کیلومتر
آنتن شیشه‌ای
آینه جانبی دارای گرم‌کن
تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو
فرمان هیدرولیک با قابلیت تنظیم ارتفاع

قیمت جک J5

همان‌گونه که گفته شد این خودرو از سال ۱۳۹۶ به بعد عرضه نمی‌شود و به همین خاطر نمی‌توان نمونه‌های صفرکیلومتر آن را پیدا کرد؛ اما با گشت‌وگذار در میان آگهی‌های موجود باید دانست برای خرید نسخه اتوماتیک J5 باید بودجه‌ای حدود ۳۵۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان را بسته به مدل و کارکرد خودرو کنار بگذارید.

رقبای جک J5

این سدان چینی در بخشی از بازار قرار گرفته است که رقبای زیادی برای کسب سهم و جلب نظر خریداران رقابت می‌کنند. از جمله رقبای این خودرو می‌توان به تندر ۹۰، دنا پلاس اتوماتیک، برلیانس H330، فاو بسترن b50، ام وی ام ۵۵۰ و… اشاره کرد. مقایسه مفصل این خودروها با یکدیگر در این نوشتار نمی‌گنجد اما به‌طورکلی باید دانست خودروهای تولید داخل از مزیت‌هایی همچون بازار فروش دست‌دوم بهتر و فراوانی قطعات یدکی و خدمات برخوردار هستند درحالی‌که محصولات چینی معمولاً با مشکل کمبود قطعات یدکی و افت قیمت دست‌وپنجه نرم می‌کنند. به همین خاطر بهتر است در خرید خودروی دست‌دوم به اولویت‌های خود و اینکه تا چند سال خودرو را نگهداری خواهید کرد فکر کنید.

مزایا و معایب جک J5

همان‌طور که گفتیم از جمله مزایای این خودرو می‌توان به طراحی خوب، پیشرانه بادوام و قوی، فضای کابین جادار برای خانواده‌های کم‌جمعیت و ایمنی مناسب اشاره کرد. در مقابل جک J5 معایبی هم دارد که شامل متریال نه چندان باکیفیت کابین، گیربکس قدیمی و کند، مصرف سوخت نسبتاً بالا، کمبود قطعات و لوازم‌یدکی می‌شود.

نقاط قوت نقاط ضعف
طراحی ظاهری خوب متریال بی‌کیفیت کابین
پیشرانه بادوام و قوی گیربکس قدیمی و کند
فضای کابین جادار مصرف سوخت بالا
ایمنی مناسب کمبود قطعات یدکی

جمع‌بندی

جک J5 سدان را می‌توان یکی از گزینه‌های خوب چند سال اخیر برای بازار داخلی دانست هرچند که این خودرو دیگر عرضه نمی‌شود. همین مشکل گریبان گیر اکثر خودروهای چینی در کشورمان است. این دسته از خودروها از همان ابتدای عرضه نیز به خاطر محدودیت‌های شبکه‌های نمایندگی دارای مشکلاتی در زمینه تأمین قطعات و لوازم‌یدکی هستند و با قطع عرضه این مشکل حادتر نیز خواهد شد. نکته دیگر به افت قیمت و بازار فروش بدتر خودروهای چینی نسبت به خودروهای داخلی مربوط می‌شود و اگر به دنبال خرید J5 هستید حتماً باید به این نکات توجه داشته باشید. اگر خودروی خود را زود عوض می‌کنید و دنبال دردسرهای پیدا کردن قطعات یدکی نیستید شاید بهتر باشد نگاهی به خودروهای دیگر همچون تندر یا دنا داشته باشید.

عکس جک J5

توضیح: این مطلب به روزرسانی شده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۰۷ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۱,۳۱۶ دیدگاه‌ها

  1. احسان6131

    ۲۲ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (325 ديدگاه)

    عزیزان الان 2 روزه اینجا کسی کامنت نذاشته. خواستم ببینم دوستان علایم حیاتی دارند یا خواب و نخوت بر اونها مستولی گشته :)

    1. يونس

      ۲۲ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (29 ديدگاه)

      همه منتظر 5+1 هستیم ……هاهاها

      1. احسان6131

        ۲۳ تیر ۱۳۹۴
        سوابق: (325 ديدگاه)

        و توافق حاصل شد …
        حالا میمونه چند تا سوال؟
        1- آیا تحریم های حوزه خودرو سریعاً برداشته خواهد شد؟
        2- یعنی ایران خودرو بنز و پژو مونتاژ خواهد کرد و سایپا محصولات رنو و نیسان رو دوباره عَلم خواهد کرد و بهمن موتور به سراغ مزدا و کرمان موتور به سراغ هیوندای خواهد رفت؟
        و …

        من بعید میدونم چینی ها که تازه قواعد توسعه تجارت تو ایران رو آموختن به راحتی فضا رو برای حضور محصولات اروپایی و آمریکایی و ژاپنی وا بدن. اونچه که مشخصه اینه که با توان مالی مردم هنوز چینی ها جا دارند کار کنند تا حالا حالاها جای پژو روآ و 405 و پارس و سمند و پراید رو بگیرند.

        1. محسن

          ۲۶ تیر ۱۳۹۴
          سوابق: (5 ديدگاه)

          من با این میزان ماشینی که تو انبار واقعا بزرگ ایران خودرو و سایپا دیدم ، بعید می دونم حالا حالاها این دو شرکت دست از فروش اینا بر دارن ، در ضمن به اندازه کافی هم قطعات بی کیفیت دارن که قطعات خوب فعلا جایی برای ابراز وجود نداشته باشه.
          البته این صرفا نظر منه

  2. Saeed

    ۲۴ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (7 ديدگاه)

    انصافا فول آپشن این ماشین میرزه به کل ماشینای ایرانی

  3. امين

    ۲۴ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (37 ديدگاه)

    با سلام خدمت دوستان
    ماشین من (اتومات) 25تا کارکرد داره. جدیدا وقتی کولر رو روشن می کنم، ماشین خیلی کند می شه. مثلا در سربالاییها اصلا راه نمی ره حتی از حالت سکون هم شروع به حرکت می کنه خیلی خیلی کند شده. برای دوستان هم اتفاق افتاده؟ لطفا راهنمایی کنید
    با تشکر

    1. احسان6131

      ۲۴ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (325 ديدگاه)

      بنزین رو از جایگاه جدیدی زدی؟! این ماشین خیلی به بنزین حساسه و به شدت روی کارآییش اثر داره.

  4. دادا

    ۲۵ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (593 ديدگاه)

    منم با نظر احسان خان موافقم.خودم بارها امتحان کردم دربعضی جایگاهها که بنزین میزنم کارکرد ماشین فرق میکنه اما برای من تاحالا پیش نیومده که مثلا پنجاه درصد فرق کنه…

  5. امين

    ۲۵ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (37 ديدگاه)

    بله بنزین رو همیشه از جایگاه می زنم ولی معمولا بنزین معمولی

    1. احسان6131

      ۲۵ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (325 ديدگاه)

      پس اگر کارآیی ماشین خیلی تغییر کرده، قبل از اینکه اون رو ببری نمایندگی با تیپترونیک تست کن. ببین کیفیت کارکرد موتور مثل قبل هست یا نه. اگر در وضعیت دستی بازهم همون احساس رو داشتی، پس به احتمال زیاد یا سنسور اکسیژن و سنسور گاز ماشین آسیب دیده و یا مسیر خروجی و کاتالیستها آسیب دیدن. اما اگر کیفیت شتابگیری ماشین مقداری افت داشته باشه، مطمئن باش که این موضوع ناشی از کیفیت سوخت جایگاه بوده و در باک بعدی مشکل با بنزین مرغوبتر حل میشه و در این باک از یک اکتان افزای خوب استفاده کن.

  6. حمید

    ۲۵ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام خدمت دوستان , کفپوش قالبی و جلو داشبورد و کفپوش صندوق برای جی۵ تولید شده یا نه ؟ اگر از دوستان کسی آدرس یا شماره ای داره برام بفرسته , ممنون میشم ۰۹۱۳۱۷۸۵۱۵۷

    1. عطارد

      ۲۸ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (18 ديدگاه)
      1. اردشیر

        ۹ مرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (5 ديدگاه)

        باسلام خدمت دوستان جک سوار اینجانب تا بحال شنونده بودم واولین باره که کامنت میزارم واون اینکه هیچوخت کفپوش sanaرو به کسی توصیه نکنید چون من خرید اینترنتی داشتم .علا وه بر اینک سه برابر قیمت رو حساب کردن کیفیت هم بسیا رپائین بود (البته این تجربه من بود).ضمنا یه درخواست دیگه هم داشتم واون اینکه اگه تجربه ای درمورد کولر وکارائی اون دارین دراختیار بگزارید .متشکرم

        1. احسان6131

          ۱۰ مرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (325 ديدگاه)

          کولر ماشین سر صبح و شب خوب خنک میکنه اما اگه ماشین تو آفتاب باشه و ظهر تابستون بیرون باشید حسابی آدم رو نا امید میکنه. پرتاب باد هم به نظر میاد یک کم ایراد داره. کلا نمیدونم گاز کولر کمه یا کندانسور مشکل داره و یا مشکلی در گردش هوا کارآیی اون رو کاهش میده. دوستان اگر کسی چنین مشکلی داشته و اون رو رفع کرده لطفا راه حل رو اینجا مطرح کنه تا ماشین ما هم تهویه بهتری داشته باشه.

  7. reza

    ۲۶ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (44 ديدگاه)

    سلام به همه آیا کسی میدونه جی اتومات گیربکسش صفحه گلاج و صفحه دیسک داره یا نه؟

    1. احسان6131

      ۲۶ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (325 ديدگاه)

      گیربکس اتوماتیک این ماشین مبدل گشتاور یا تورک کانورتر داره. یعنی انتقال قدرت بدون نیاز به دیسک و صفحه کلاچ از طریق مبدلی بر پایه شار روغنی و توربین در یک محفظه بسته صورت میگیره. مقالاتی در این مورد تو پدال وجود داره

  8. محسن

    ۲۶ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (5 ديدگاه)

    سلام دوستان
    دیروز ماشینو تحویل گرفتم
    تیپ ترونیک رو باید چطور فعال کنم؟

    1. احسان6131

      ۲۶ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (325 ديدگاه)

      وقتی در وضعیت درایو یا D هستی دسته دنده رو به راست فشار بدهید. الان ماشین به صورت تیپ ترونیک است. در این حالت اگر دسته رو بالا بدید دنده سبک و اگر به پایین فشار بدید دنده سنگین میشه.

      1. محسن

        ۲۸ تیر ۱۳۹۴
        سوابق: (5 ديدگاه)

        ممنونم احسان

  9. فزهاد از شیراز

    ۲۸ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (38 ديدگاه)

    باسلام خدمت جک سواران عزیز
    به نظر شما دوستان ایا اگر فیلتر هوای اسپرت به جای فیلتر هوای خودش نصب کنیم توشتاب جک اثر دارد یا نه.
    ایا تا بحال کسی امتحان کرده

    1. احسان6131

      ۳۱ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (325 ديدگاه)

      با توجه به کامنتهایی که از سایتهای دیگه خوندم، تغییر خیلی محسوس نخواهد بود. باید پذیرفت که:
      1- اولاً ماشین بسیار سنگین است و نسبت اسب بخار به ازای هر تن وزن ماشین عدد شاخصی نیست.
      2- گشتاور قابل لمس ماشین در دور موتور بالا به عددی در حد موتور خودروی سمند میرسه که نه ما در چنین دور موتوری رانندگی میکنیم و نه این عدد خیلی بزرگ است.

      به عبارت دیگر تکنولوژی قدیمی موتور باعث حصول نتایجی برای گشتاور و قدرت ماشین شده است که چندان مناسب یک خودروی امروزی نیست. لذا تعویض فیلتر هوا، نوع بنزین، اکتان افزا، تعویض شمع، تغییر برنامه ECU و … نمی‏تواند ماهیت کلی موتور ماشین را تغییر دهد و به همین دلیل باید پذیرفت که این خودرو شتابگیری اولیه متوسطی خواهد داشت.

  10. علی

    ۲۸ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (156 ديدگاه)

    سفر رفت و برگشت تهران زنجان اردبیل اسالم تهران مصرف صدی 6.7

    1. محسن

      ۲۹ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (5 ديدگاه)

      سلام علی جان
      چند تا سوال داشتم

      با چقدر کارکرد ؟
      و تقریبا چند کیلومتر مسیر رو در طول سفر طی کردید؟
      ماشینت اوتامته یا دنده ای ( و اگر اتومات ، بیشتر با حالت دستی حرکت کردی یا اتومات؟)

      1. علی

        ۲ مرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (156 ديدگاه)

        کارکرد 14 هزار تا.
        850 کیلومتر آزادراه و 400 کیلومتر جاده بین شهری و کوهستانی
        ماشین هم دستیه

  11. احسان6131

    ۳۱ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (325 ديدگاه)

    دوستان کم لطف این صفحه کجا رفتن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    انگار هر کسی با ماشینش خوشه و دیگه پس از عبور خرشان از پل به فکر اونایی که در همین و حال و هوا قراره J5 بخرن، نیستند. دوستان فنی هم که اصلا انگاری کل مشکلات فنی ماشین شامل موارد زیر حل شده و رفتن به کناری:
    1- صدای کمربند و رفع صداهای ناشی از متریال خشک و کم کیفیت داخل کابین
    2- پاور سانروف
    3- راه حلی برای نرم شدن تعلیق خودرو
    4- بهبود شتاب ماشین و تغییرات نرم افزار ECU
    5- صدای بم و تا حدودی ناهنجار اگزوز در دور موتورهای پایین
    6- ارائه راه حلی برای افزودن کامپیوتر تریپ به ماشین به منظور اندازه‏ گیری مصرف سوخت لحظه ای و متوسط، موجودی باک، ریست کردن TPMSها و …
    7- معرفی پنل های جدید DVD با کیفیت خوب و امکان دسترسی به اینترنت و یا امکان برقراری ارتباط OBD با ECU ماشین و صفحه اطلاعات خودرو
    8- آپشن های جدید مثل آینه فتوکرومیک، پارکابی طرح اصلی، تیونینگ خودرو، …
    9- نگهداری از رنگ خودرو و معرفی واکس و شامپو با کیفیت در حد فرمول 1 اصلی
    10- معرفی فروشگاه های با انصافی که وسایل مرتبط با J5 را به فروش می رسانند

    و ده ها مطلب دیگه ای که میشه در موردشون بحث کرد.

    1. علی

      ۲ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (156 ديدگاه)

      احسان جان اینایی که شما نوشتی هیچکدوم مشکل نیست بلکه آپشنه

  12. احسان6131

    ۳۱ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (325 ديدگاه)

    دوستان کسی میتونه نرم افزار رهیاب “نید” و “تارگت” رو از نظر قابلیت ها و میزان هنگ شدن ها با هم مقایسه کنه؟؟؟ کدو یکی مسیریابی بهتری ارائه میده و نقشه هاش هم کاملتره؟

  13. نیما

    ۳۱ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (27 ديدگاه)

    دوستان نظرتون راجع به این چیه ؟

    http://www.aliexpress.com/item/7-pure-Android-4-4-4-for-JAC-J5-sedan-car-dvd-gps-navi-3G-Wifi/32390103630.html

    هم اندرویده. هم قابلیت نشون دادن OBD رو داره . هم رزلوشنش بالاتره. از لحاظ آپشن هم خیلی چیزا بهش میخوره
    اینم از همون شرکته. فقط نمیدونم چرا ارزونتره

    http://www.aliexpress.com/item/1024×600-7-pure-Android-4-4-for-JAC-J6-car-dvd-gps-navi-3G-Wifi-BT/32346494089.html

    1. احسان6131

      ۳۱ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (325 ديدگاه)

      اونی که ارزونتره WiFi و ناویگیشن 3G نداره. ولی عجب چیزایی هستن. به قیمت هیمنایی هست که اینجا خریدیم. هم روزلوشن عالی دارند و هم اندرویدی بودنشون امکانات زیادی بهشون داده.

    2. احسان6131

      ۳۱ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (325 ديدگاه)

      البته واسه OBD و نرم افزار مانیتورینگش باید جداگانه پول بدی که بعید میدونم اگه کسی اینو بیاره بتونه اوناش رو هم ردیف کنه. کلاً وجود OBD برای نمایش اطلاعات ECU میتونه نواقص کامپیوتر سفری J5 رو رفع کنه.

      1. نیما

        ۳۱ تیر ۱۳۹۴
        سوابق: (27 ديدگاه)

        اون قیمت خاصی نداره، همینجا هم مدل بلوتوثش 50 تومنه که با گوشی و تبلت میتونن ببین. این هم بلوتوث داره. یه جورایی کمبود کامپیوتر سفری رو جبران میکنه
        مدل ارزونتره GPS داره. هردو هم فقط 3G رو ساپورت میکنن ( با دانگل USB). شاید فقط وایرلس نداشته باشه. که به 100 دلار اختلاف نمیارزه

        1. نیما

          ۳۱ تیر ۱۳۹۴
          سوابق: (27 ديدگاه)

          الان با مسول فروش اینترنتیش صحبت میکردم گفت مدل نقره ای تموم شده و مدل گرون فری شیپینگه. یعنی همون 364 دلار در میاد. به نظرم که خیلی خوبه. فکر نکنم گمرکی هم چیز زیادی در بیاد

  14. احسان6131

    ۳۱ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (325 ديدگاه)

    نمیدونم چرا دوتا از کامنتهای من به کلی از سوی مدیریت پدال انتشار نیافته با وجود اینکه در اون هیچ مورد قابل فیلتر شدنی نبود. فقط در مورد آگهی جیلی و کاهش قیمت اون صحبت کرده بودم.

  15. احسان6131

    ۳۱ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (325 ديدگاه)

    کاهش ناگهانی 18 تا 20 میلیونی خودروهای شرکت جیلی از سوی نمایندگی این برند در ایران یعنی جیلران به مناسبت عید فطر، صدای زیادی رو در بین طرفداران و دارندگان این خودرو و به خصوص کسانی که با قیمت گزاف این خودروها رو خریدن. مورد داریم که X7 رو 115 میلیون خریده و الان که جیلی داره 89 میلیون میفروشه یعنی افت قیمتی 26 میلیون تومان. البته باید پذیرفت که این برند بسیار بیشتر از قیمتش تو ایران عرضه میشده

  16. احسان6131

    ۳۱ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (325 ديدگاه)

    خبر بد برای مالکین خودروهای جیلی:

    سایت دنده 6

    هرچند مدل 2014 هست، ولی این دلیل نمیشه نگیم گرون فروش نبوده. حالا میگن شرایط فروش عیدانه جیلی ولی کیه که باور کنه و اعتماد رو به مشتریانشون برگردونند. دوستان جیلی سوار اون زمان که 60 درصد گرونتر میخریدید باید فکر اینجاش رو میکردید.

  17. دادا

    ۱ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (593 ديدگاه)

    خبرجیلی رو چندروز پیش خوندم وکلی مطلب نوشتم ولی گویا اینترنت توشهری که بودم مشکل داشت چندین بار ارسال کردم اما پاسخ که قبلا فرستادید وتکراری هست میومد منم بی خیال شدم ومنتظر.تا امروز چیزی توسایت ازم گذاشته نشده بگذریم…یادم میاد موقعی که بچه های قدیمی میگفتن جیلی سوارا خیلی کل کل میکنن بیا بریم توسایتشون جوابشونو بدیم یا بعضی بچه ها اونجا میرفتن وکلی کل کل میکردن وجیلی سوارا البته بعضیا شون با نخوت مارو قابل نمیدونستن که بله جک چیه بره باسمند وپارس کل کل کنن واستدلالشون هم گرونی قیمت وستاره اروپایی داشتنش بود.الان کجان که ببینن چه کلاهی سرشون رفته.خودم وقتی سوارجیلی دوستم شدم واقعا بخرید جک دستیم تو اون موقع افتخارکردم.حالا که باد جیلی سوارا خوابید وفهمیدن جیلران مشتریشو گرامی نگه داشته ماهم بقول اونا با جک ماشینومون میریم گرجستان یا آذربایجان تفریح شماهم با جیلی جونتون برید دنبال یه ستاره دیگه تو اتریش تا بشه پنج ستاره ی یورو ان کپ شاید بادتون برگرده ولی قبلا خبر بدن یهو وقتی ازپرفشاری ترکیدن زلزله نیاد مخصوصا تهران ما بدونیم پناهگاهی چیزی دست وپا کنیم….درباره ی جک خودم بعدا حرف دارم.سالم باشید.

    1. احسان6131

      ۱ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (325 ديدگاه)

      داد جان اینا رو رسما شستی رو رخت آویزون کردی!!!
      ولی منم واقعاً یادمه که یکی از ملاک های برتری جیلی نسبت به جک که تو سایتشون بیان میشد، داشتن نمایندگی مرتبط با هیوندای و به قول خودشون قابل اعتماد و دیگری قیمت بالاتر کلاس خودرویی شون بود. اما الان نمیدونم کجا پناه گرفتن با این کلاه گشاد که تا وسط کمرشون پایین اومده. عجب روزایی بود …

  18. دادا

    ۱ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (593 ديدگاه)

    احسان خان ممنون.یه مطلبی تو نظرات جیلی گذاشتم دیدنش ضرری نداره.فکرکنم خیلی عصبی بشن البته کوتاه نوشتم آخه دل اونجا نیست….دردو دل با اغیار خطاس،خانه اینجاس دوریش جفاس

  19. RETOLEX

    ۲ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1406 ديدگاه)

    اقایون جیلی سوار دارن خودشونو گول میزنن و میگن ماشینا دوباره گرون میشه

    خخخخخخخ

  20. ارسطو

    ۲ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    من 3 ماهه که جی 5 اتومات دارم و به نظرم ماشین بدی نمیاد فقط 1 مشکل دارم اونم اینکه موتور در دور زیر 2000 اصلا توان نداره که به نظر من از منبع کاتالیست و جنس بد شمع. شمع را تعویض کردم که در دور بالای 2000 تاثیر خیلی خوبی داشت ولی مشکل دور پایین رو حل نکرد. دنبال یه منبع کاتالیست خوب مثل ماکسیمایی یا یه چیزی شبیه اون میگردم که نصب کنم شاید بهتر بشه . قبلش یه مزدا 323 داشتم که با حذف کاتالیست هم اگزوز کمی بوی بنزین و دود میداد هم صدا تو اتاق زیاد شد ولی شتاب وحشتناک شد
    نمیدونم اینو چه کنم راهنمایی بفرمایید

    1. احسان6131

      ۳ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (325 ديدگاه)

      مسلماً بخشی از توان ماشین به خاطر انباره اگزوز خارجی که مانع از خروج سریع و بدون فشار معکوس، گازهای حاصل از احتراق میشه، تلف خواهد شد اما این به معنی تأثیر روی عملکرد اولیه خودرو در دور موتورهای پایین نیست. اگر به نمودار گشتاور و قدرت ماشین در دور موتورهای پایین توجه کنید، خواهید دید که نتایج تست عملی نشاندهنده ضعف موتور خودرو در دور موتورهای پایین است. شما ماشین رو به صورت دنده دستی روی 1 قرار بدید و با انباره اگزوز و بدون اون تست کنید، خواهید دید که تفاوت محسوس نیست. تا زمانی که دور موتور بالاتراز 2000 قرار نگیره عملکرد ماشین ضعیف خواهد بود. حالا مگر اینکه در ساختار موتور و سیستم انتقال قدرت اون تغییراتی ایجاد بشه که نمودار بهتری بدست بیاد و گرنه تعویض شمع و فیلتر هوا و انباره اگزوز و … اگر بهبودی هم ایجاد کنند، خیلی قابل توجه نیست و ضعف عمومی موتور را در دور موتور پایین نمخواهد پوشاند.

  21. فرهاد از شیراز

    ۳ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (38 ديدگاه)

    سلام دوستان
    هر کی میخوات جک بگیره اصلا شک نکنه با کمال صداقت میتونم بگم که این ماشن در رنج قیمتیش حرف نداره من ماشینو حدود 7-8 ماهی میشه گرفتم من هم ابتدا خیلی شک داشتم برای خریدنش اوایل شتابش کم ودست اندازها رو خیلی نشون می داد.ولی هر چی بیشتر باهاش میرم هم نرمتر وهم شتابش بیشتر شده. با خانواده پنجشنبه رفتیم یک روستا ی تفریحی بنا م قلات که شیرازیها خوب میشناسنش.موقعی که ابتدای جاده ورودی هستی شیب زیادی داره من هم که چند تا مهمان داشتم یعنی چهار نفر پشت با وسایل وکولر روشن من به خودم گفم عمرا با این وضعیت بتوانم شتابم از 40-50 بیشتر شود.ولی باورم نمیشد بتوانم سرعتمو به110 برسانم.که حتی جا ی بیشتری هم داشت.البته جکم دستی است کیلومتر 5500

  22. خودم

    ۵ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    مسافت نزدیک به 2000 کیلومتر از اصفهان رفتم شمال و اردبیل و برگشتم واقعا این ماشین عالیه.عالی
    تو سربالایی ها باید حتما دنده دستی باشه وگرنه بالا نمیره اونوقت باید بکسلش کنی..!!!!
    هیچ عیب دیگه ای هم نداره..منکه ازش راضیم…
    اتوماتیک 9000 کیلومتر کارکرد

  23. احسان6131

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (325 ديدگاه)

    دوستان لطفا مصاحبه روزنامه شرق با دبیر انجمن خودروسازان رو بخونید. در مورد شرایط بعد از توافق و تأثیرش بر بازار خودرو صحبت شده. همونطور که بسیاری از ما نیز اعتقاد داریم، شرایط اقتصادی ایران تغییری نکرده است تا شاهد کاهش قیمت تولید خودرو باشیم. مگر ریال ما در برابر دلار رشد کرده است که انتظار تغییر قیمت آنچنانی داشته باشیم. حتی به دلیل ورود کمپانی های معروف و سرمایه گذاری در حوزه کیفی سازی تولید قطعات، قیمت تولید خودرو افزایش خواهد یافت. چین هم به دلیل توانایی تولید با حداقل قیمت، در شرایط رقابتی محدوده قیمت معقولی را برای رنج وسیعی از کسانی که تمایل به خرید خودرو با هزینه اقتصادی دارند ارائه می دهد. حالا نمیدونم یک عده که دائماً بر طبل خوش خیالی میکوبند، واقعاً با یک حساب و کتاب ساده با این مسأله برخورد کردن؟ و یا فقط حرف های افراد دیگه رو نقل قول می کنند و منتظر گشایش الهی هستند!!!

  24. احسان6131

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (325 ديدگاه)

    یک مکانیک امروز از تجربه اش با 6 یا 7 تا خودروی جیلی دنده دستی چیزی می‏گفت که برام تعجب آور بود. خبر این بود، که تا حالا برای چند خودروی جیلی فوق دیسک و صفحه کلاچ تعویض کرده بود که تا قبل از کیلومتر 6000 هزار، دیسک و صفحه خورد کرده بودن. البته بدون هیچ پیش زمینه ای این رو وقتی سوار MG6 بود می گفت و کیفیت MG6 رو فراتر از خودروهای کره ای می دونست.

  25. احسان6131

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (325 ديدگاه)

    مدت ها بود که به دنبال راهی برای حفاظت از رنگ خودرو بودم و به نوعی دلم میخواست درخشندگی بهتری داشته باشه. چون خودروی من خاکستری تیره هسا و به دلیل ضعف کیفیت رنگ کرمان موتور از درخشندگی لازم برخوردار نیست. واکس فرمولا 1 رو استفاده کردم و واقعاً میتونم بگم نتیجش خیلی خوب بود. کلی گشتم تا اصلش رو با قیمت مناسب پیدا کردم. بعد از کارواش بردن خودرو، با این واکس افتادم به جون ماشین. الان انگار یک لایه نازک شیشه ای روی رنگ ماشین شکل گرفته که ظاهرش رو درخشنده تر کرده. اگر خواستید واکس و دیگر محصولات فرمولا 1 رو استفاده کنید، حواستون باشه که جنس اصل رو بخرید.

  26. دادا

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (593 ديدگاه)

    مدتی هست اینجا خلوت شده فقط گاهی آقااحسان هست ولاغیر.بچه های قدیمی کجان.خیلیا بی وفا شدن ولی من سعی میکنم وفادار بمونم چون وفاداری جز ذات منه…به قول شما خخخخخ…..چندمدتی بود وقتی ماشین رو توحالات پارک میگذاشتم اگه میزان توقف زیادنبود ماشین ازحالت پارک بیرون نمی میومد که واقعا اعصاب خورد کن بود حتی یه بار توی پمپ بنزین این حالت پیش اومد که بوقی نبود که شنیدم فحشها که احتمالا دادن بکنار.واین اواخر دیکه کلافه شده بودم .گاهی تودلم میگفتم میگن چینیه همینه دیگه و کلی عصبی میشدم حتی یه بار نزدیک نیم ساعت کلنجار رفتم اما از پارک خارج نشد بعد کلی تحقیق به این نتیجه رسیدم مشکل از گیربکسه.تو دلم به جنس چینی وبه کسایی که باعث شدن ما به اجبار جنس چینی بخریم فحش میدادم از بالا تا پایین خودرویی.گفتم چون نزدیک 42هزاررفتم شاید مشکل از روغن گیربکس باشه.هرچند خودم مطمئن یودم اینا نباید باشه.بهرحال ماشین رو بردم نمایندگی.وخیلی راحت مشکلشو فهمیدن .کمتر نیم ساعت درست شد.یعنی خطر ازبیخ گوشم رد شد.میدونید مشکلش چی بود?.فقط این. بگم با ترمز ارتباط مستفیم داره

    1. احسان6131

      ۱۱ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (325 ديدگاه)

      اینجا که تقریباً تعطیل شده و نه خلوت :)
      دادا جان این که یه کم نگران کننده است. آخه بروز چنین مشکلاتی در مدت 1.5 ساله حضور این ماشین در بازار ایران یک کم جای تعجب داره. اگر واقعا چینیزاسیون گیربکس و موتور اونهم با لایسنس برند اصلی یعنی میتسوبیشی، کیفیت قطعات رو پایین آورده، پس شاید همه ما در استفاده طولانی مدت یعنی بیشتر از 40 هزار کیلومتر مشکلات ناشناخته دیگه ای هم داشته باشیم که امیدوارم به این صورت نباشه. به هر حال نکته جالبی رو اشاره کردی که تا حدود زیادی میتونه کلید باشه.

  27. مازیار

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    باسلام دوست عزیز من هم این مشکل رو داشتم خودم اینقدر کلنجار رفتم تا متوجه یک سوییچ پشت پدال ترمز افتادم که زمانی که این کلید عمل نمیکرد ماشین از دنده پارک خارج نمیشد ضمنا از روی روشن نشدن چراغ ترمز فهمیدم با ور رفتن و رگلاژ الان 5 ماهه دیگه به این مشکل برخورد نکردم

  28. سالار

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (6 ديدگاه)

    دادا خان منتظر چی نشستی
    کسی نمونده دیگه
    دوستان همه یا فروختن یا به کیفیت بد جک بعد یه مدت و چن بار سفر (به نقاط کوهستانی نه جاده های صاف با شیب رو به پایین)خخخخخخخخ فهمیدن داستان از چه قراره و میلی ندارن بیان کامنت بزارن
    جک فیلمش خیلی وقته سوخته
    به امید روزهای بهتر

    1. احسان6131

      ۱۱ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (325 ديدگاه)

      چقدر عاطفی!!!!
      گاهی اگر به جای حرف زدن سکوت کنید، نتیجه بهتری میگیرید آقای سالاد جان!!
      این ویژگی هر خودرویی است که صفحه اینترنتی اون بعد یک مدت اشباع میشه. وقتی که هنوز ابهاماتی در مورد یک خودرو هست و کسی اون رو ندیده، زیاد ازش صحبت میشه اما بعد از مدتی هیجانش فروکش میکنه. جک یک فیلم نیست، یک واقعیت خودرویی است. پژه 405 هم نیست که به راحتی بسوزد.

      فقط یک کم به جای مغرضانه صحب کردن، فکر کن!!! ف . .. ک …. ر کن و بعد بنویس. نه اینکه بنویسی و بعد فکر کنی برادر

  29. يونس

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (29 ديدگاه)

    شما خودتو نگران نکن احسان جان جک اتومات 14000 کیلومتر کارکرد عالی ……..سالار جان هم گناه داره بش فشار اومده ……….

  30. سالار

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (6 ديدگاه)

    احسان جان وقتی ما این لگن و داشتیم خیلیا به جک میگفتن جوک
    واسه ما آموزش فکر کردن نده
    جک هیچی به غیر دردسر نداره
    شمام یه لطفی کن یونس جان بیا بحث فنی کن و مزایا و معایب جوک رو بشمار ببینیم چن چنده
    به خدا نظرات شما خیانت به کساییه که هنوز جک نخریدن و قصد خرید دارن.
    60 میلیون پول باید بدی یه ماشین که نه رنگ درستی داره
    نه ترمز میزونی باید وایسی از خواب زمستانی پا شه
    سیستم فرمانشم که جون به جونش کنی و پیچ طبق مبق عوض کنی از صدا نمیفته
    اوه اوه
    گیربکسش وااای
    یهو به خودت بیای دنده 3 رفتی با سرعت 30 و همش باید معکوس بدی
    در نتیجه مصرف میره برا 15/16
    حالا فکرشو کن داری از گردنه میری بالا تو ترافیک
    خخخخخ
    محاله در حالت اتومات بالا بره و حتما تیپ ترو دنده یک میخا.
    خدا کنه زودتر از خواب خوش پاشین تا کمتر ضرر کنین
    منتظر نقد منصفانه حرفام هستم
    کیفیت داشبورد و قطعات به کار رفته درب هاهم بماند
    ما همه هموطنیم و برادر
    واقعا جک 60 تومن نمی ارزه

    1. احسان6131

      ۱۱ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (325 ديدگاه)

      احتمالا منصفانه نقد کردن رو باید از امثال تو که مفهوم نقد رو از تخریب تمیز نمیدن یاد بگیریم؟ وقتی فرق لگن و یک خودرو رو نمیدونی به نظرت دیگه لازمه وقتی برای مجادله کلامی و نقد صرف کنیم؟ ما که خواب؛ اما شمای بیدار بین خودروهای داخلی در این رنج قیمت و این خودرو کدوم رو برای استفاده و نه سرمایه گذاری استفاده کردی؟ نکنه تو هم از اون دسته هموطنانی که پرشیا گرفتی چون بازارش خوبه؟! ما که تا الان هیچ دردسری از این ماشین ندیدیم. این خودرو عالی نیست. ده ها خودروی برتر از جک هم وجود داره. به اندازه پول بی ارزشمون که خرج کنیم بهمون آش میدن. وقتی پراید رو بیشتر از 20 تومن بخری انتظار داری جک رو چند بهت بفروشن؟ ببین دوست عزیز و مهمان ناخوانده این صفحه! متهم کردن ما به عوامفریبی زاییده توهم و ناخوشایندی روزگارت هست. با دو تا کامنت که بعد از این همه از اومدن جک در خیابونها تا حالا نوشتی سعی کن از فکرت بیشتر در نوشتارت استفاده کنی تا احساست. برای نظر مردم و قدرت تفکر اونها احترام قایل باش تا شایسته احترام باشی. باز هم میگم: قبل از هر نگارشی فکر کن نه بعد از اون چون تیری که از کمان بجست ناید به شست!

      1. بی ترمز

        ۱۳ مرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (31 ديدگاه)

        چرا فلسفه میبافی ؟؟؟
        اون آقای سالار اومد مردونه و واقعی چندتا ایراده اساسی جک رو گفت خیلیهارو هم نگفت که واقعا درست هم بود چون خودم تجربش کردم .
        شما هم بیا بجای طفره رفتن با دلیل و منطق جواب بده نه پای اشغالای ایرونی رو وسط بکش.

    2. mohammad

      ۱۲ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (2 ديدگاه)

      سالار جون جک و از نزدیک دیدی؟
      من فقط برا سروس دوره ای میرم نمایندگی یسری هم مشکل مالی داشتم یک روزه بعد از اگهی به فروش رفت و انتخاب دوبارمم جک الان منتظر تحویلم واقعا عالیییه حرف نداره
      نمیگم در حد ماشین های خارجی ولی از اشغالای داخلی خیلیییی بهتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا