صنعت خودروی کشورمان طی این سالها کاملاً تحت تأثیر برندهای چینی قرار داشته است. تا همین چند سال پیش شاهد مونتاژ خودروهای قابل قبولی همچون نیسان ماکسیما، هیوندای ورنا، آوانته و… بودیم اما هرچه پیشتر میرویم واردات و عرضه محصولات چینی را میبینیم که اکثر آنها نیز پس از مدتی به دلایل مختلف دیگر عرضه نشدهاند.
اما یکی از باسابقهترین برندهای چینی حاضر در کشور ما جک JAC است که با چندین خودروی مختلف توانسته طرفداران گوناگونی را به دست آورد. یکی از محصولات شناخته شده جک برای ما سدان J5 است که بین سالهای ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶ عرضه شد و ما در این نوشتار میخواهیم به بیان مشخصات، مزایا و معایب این خودرو به ویژه برای خریداران خودروهای کارکرده بپردازیم. پس حتماً با ما همراه باشید.
طراحی ظاهری جک J5
در بین سدان های متوسط بازار کشورمان، جک J5 یکی از هماهنگترین طراحیهای ظاهری را دارد. این خودرو توسط شرکت مشهور پینین فارینا طراحی شده و میتوان آن را زیبا دانست. در بخش جلو چراغهای کشیده و جلوپنجرهای هماهنگ دیده میشوند که اگرچه هیجانانگیز نیستند اما حداقل چشمها را اذیت نمیکنند. در پروفایل جانبی نیز خط شانه پر رنگی دیده میشود که از یکنواختی این بخش میکاهد. نمای عقب شاید بحثبرانگیزتر از سایر نقاط بدنه باشد اما علیرغم وجود برخی کاستیها هنوز هم میتوان آن را قابلقبول دانست. در کل باید گفت J5 یک سدان با ظاهر خوب نسبت به سایر خودروهایی است که طی این سالها در خیابانها دیدهایم.
طراحی داخلی جک J5
وقتی وارد کابین شوید طراحیای را خواهید دید که دنبالهروی بدنه است. بخش داخلی J5 از طراحی مدرنتری نسبت به تولیدات داخلی سود میبرد و از جمله ویژگیهای آن میتوان به فرمان و پشت آمپرهای اسپرت اشاره کرد. البته شاید طراحی ورودیهای هوای J5 سؤالبرانگیز باشد و از زیبایی کابین بکاهد ولی در کل نقص چندانی به طراحی این بخش وارد نیست هرچند که نمیتوان آن را برجسته و بهیادماندنی توصیف کرد. نقطهضعف اصلی J5 در این بخش به کیفیت متریال بکار رفته مربوط میشود که در درازمدت باعث به سر و صدا افتادن کابین خواهد شد.
جدای از این موارد فضای کافی برای چهار سرنشین وجود دارد و صندوق بار نیز نیازهای یک خانواده متوسط را رفع خواهد کرد. در مجموع طراحی و کیفیت کابین این سدان چینی برای خریداران قابلقبول به نظر میرسد هرچند در زمانهای که همه خودروها از برخی عناصر مدرن همچون نمایشگرهای بزرگ استفاده میکنند، نبود این ویژگی یک نقطهضعف به حساب میآید.
پیشرانه و گیربکس جک J5
این سدان چینی در ابتدا با پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری که قدرت ۱۱۱ اسب بخاری و گشتاور ۱۴۶ نیوتون متری داشت روانه بازار شد اما کرمان موتور بعدها عمده تمرکز خود را روی نسخه اتوماتیک J5 که پیشرانه قویتری هم دارد گذاشت. در دل نسخه اتوماتیک این خودرو پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری ساخت میتسوبیشی قرار میگیرد که خروجی ۱۴۰ اسبی و گشتاور ۱۶۵ نیوتون متری تولید میکند. این پیشرانه با گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک همکاری دارد.
پیشرانه J5 از نظر قدرت و گشتاور کمبود خاصی ندارد اما گیربکس ۴ سرعته آن نمیتواند انتظارات را برآورده کند و به همین خاطر شاهد افت شتاب گیری خودرو خواهید بود. نکته دیگر نیز به مصرف سوخت خودرو به ویژه در نسخههای اتوماتیک مربوط میشود که بالاتر از آن چیزی خواهد بود که تصور میکنید. در مجموع پیشرانه J5 را میتوان بادوام و خوب برشمرد هرچند عدم وجود گیربکس اتوماتیک بهروز و با تعداد دندههای بیشتر جزو معایب آن هستند. در جدول زیر مشخصات فنی نسخه اتوماتیک J5 خدمت شما عزیزان ارائه شده است:
حجم موتور (سیسی) | ۱۸۳۴ |
استاندارد آلایندگی | Euro IV (یورو ۴) |
حداکثر قدرت (HP/RPM) | ۱۴۰ اسب بخار در دور موتور ۶۵۰۰ دور در دقیقه |
حداکثر گشتاور (NM/RPM) | ۱۶۵ نیوتن متر در طیف دور موتوری ۵۰۰۰ دور در دقیقه |
جعبهدنده | ۴ سرعته اتوماتیک جلو، Tip Tronic |
سیستم فرمان | چرخ دنده شانهای (Rack & Pinion)، کمک هیدرولیکی |
سیستم ترمز | جلو دیسک دو جداره با قابلیت تهویه و خنک شونده، عقب دیسک – مجهز به ترمز ضد قفل (A.B.S) چهار کاناله (تمامی چرخها) – قابلیت توزیع هوشمند نیروی ترمزی بر حسب وزن و بار (E.B.D) |
سیستم تعلیق | جلو، فنر حلقوی با ستون مک فرسون – عقب فنر حلقوی و اتصال جناقی دوبل مستقل |
حجم مخزن سوخت (لیتر) | ۵۵ |
حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت) | ۱۷۵ |
سایز چرخها | مجهز به رینگ ۱۶ اینچ آلومینیومی |
طول خودرو (میلیمتر) | ۴۵۹۰ |
عرض خودرو (میلیمتر) | ۱۷۶۵ |
ارتفاع خودرو (میلیمتر) | ۱۴۶۵ |
فاصله دو محور (میلیمتر) | ۲۷۱۰ |
وزن خالص (کیلوگرم) | ۱۳۵۵ |
امکانات و تجهیزات جک J5
J5 در زمان معرفی اولیه که به حدود ۱۰ سال پیش بازمیگردد از امکانات قابل قبولی سود میبرد اما شاید فقدان برخی موارد همچون نمایشگر لمسی باعث شود این خودرو در مقابل رقبای بهروزتر خود کم بیاورد اما بااینحال هنوز هم J5 را از نظر تجهیزات و امکانات میتوان خودروی خوبی دانست. در ادامه تجهیزات و امکانات این خودرو ذکر شدهاند:
کیسه هوای راننده و سرنشین جلو |
صندلی جلو با قابلیت تنظیم در ۸ جهت |
تنظیم دستی پشتسری |
سیستم کنترل باد لاستیکها TPMS |
کنترل سیستم پخش روی غربیلک فرمان |
سیستم خنککننده روغن گیربکس اتوماتیک |
کمربند ایمنی سرنشینان جلو پیش کشنده |
کمربند ایمنی سرنشینان عقب |
کمربند ایمنی با تنظیم ارتفاع |
سیستم ضد سرقت |
قفل ایمنی کودک |
ترمز ABS و EBD |
چراغ مه شکن جلو و عقب |
چراغخطر لادری (چهار درب) |
رینگ اسپورت آلومینیومی |
چراغ جلو و عقب هالوژن |
شیشهبالابر جلو و عقب برقی |
آینه جانبی برقی |
صندلی و روکش فرمان چرمی |
سیستم رادیوپخش MP3/CD/USB با ۴ باند |
تنظیم نور صفحه کیلومتر |
آنتن شیشهای |
آینه جانبی دارای گرمکن |
تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو |
فرمان هیدرولیک با قابلیت تنظیم ارتفاع |
قیمت جک J5
همانگونه که گفته شد این خودرو از سال ۱۳۹۶ به بعد عرضه نمیشود و به همین خاطر نمیتوان نمونههای صفرکیلومتر آن را پیدا کرد؛ اما با گشتوگذار در میان آگهیهای موجود باید دانست برای خرید نسخه اتوماتیک J5 باید بودجهای حدود ۳۵۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان را بسته به مدل و کارکرد خودرو کنار بگذارید.
رقبای جک J5
این سدان چینی در بخشی از بازار قرار گرفته است که رقبای زیادی برای کسب سهم و جلب نظر خریداران رقابت میکنند. از جمله رقبای این خودرو میتوان به تندر ۹۰، دنا پلاس اتوماتیک، برلیانس H330، فاو بسترن b50، ام وی ام ۵۵۰ و… اشاره کرد. مقایسه مفصل این خودروها با یکدیگر در این نوشتار نمیگنجد اما بهطورکلی باید دانست خودروهای تولید داخل از مزیتهایی همچون بازار فروش دستدوم بهتر و فراوانی قطعات یدکی و خدمات برخوردار هستند درحالیکه محصولات چینی معمولاً با مشکل کمبود قطعات یدکی و افت قیمت دستوپنجه نرم میکنند. به همین خاطر بهتر است در خرید خودروی دستدوم به اولویتهای خود و اینکه تا چند سال خودرو را نگهداری خواهید کرد فکر کنید.
مزایا و معایب جک J5
همانطور که گفتیم از جمله مزایای این خودرو میتوان به طراحی خوب، پیشرانه بادوام و قوی، فضای کابین جادار برای خانوادههای کمجمعیت و ایمنی مناسب اشاره کرد. در مقابل جک J5 معایبی هم دارد که شامل متریال نه چندان باکیفیت کابین، گیربکس قدیمی و کند، مصرف سوخت نسبتاً بالا، کمبود قطعات و لوازمیدکی میشود.
نقاط قوت | نقاط ضعف |
طراحی ظاهری خوب | متریال بیکیفیت کابین |
پیشرانه بادوام و قوی | گیربکس قدیمی و کند |
فضای کابین جادار | مصرف سوخت بالا |
ایمنی مناسب | کمبود قطعات یدکی |
جمعبندی
جک J5 سدان را میتوان یکی از گزینههای خوب چند سال اخیر برای بازار داخلی دانست هرچند که این خودرو دیگر عرضه نمیشود. همین مشکل گریبان گیر اکثر خودروهای چینی در کشورمان است. این دسته از خودروها از همان ابتدای عرضه نیز به خاطر محدودیتهای شبکههای نمایندگی دارای مشکلاتی در زمینه تأمین قطعات و لوازمیدکی هستند و با قطع عرضه این مشکل حادتر نیز خواهد شد. نکته دیگر به افت قیمت و بازار فروش بدتر خودروهای چینی نسبت به خودروهای داخلی مربوط میشود و اگر به دنبال خرید J5 هستید حتماً باید به این نکات توجه داشته باشید. اگر خودروی خود را زود عوض میکنید و دنبال دردسرهای پیدا کردن قطعات یدکی نیستید شاید بهتر باشد نگاهی به خودروهای دیگر همچون تندر یا دنا داشته باشید.
توضیح: این مطلب به روزرسانی شده است.
فرید
۱۱ مرداد ۱۳۹۴سلام به همه دوستان جک سوار، دوستان خوبم، من هر شب به اینجا سر میزنم ، اما چون با ماشینم که الان 9 ماهه گرفتم مشکلی ندارم. فقط کامنتها رو میخونم، و مخلص تمام بچه های قدیمی هستم، کیلومتر 10000، ثبت نام اسفند 92 برای مرداد 93 دنده دستی که مهر تحویل دادن، ازش لذت میبرم موقع رانندگی در هر شرایط، فعلا بای رفقا
دادا
۱۲ مرداد ۱۳۹۴سالارخان عزیز حرفات منصافانه نیست اما اینکه درسربالایی با ظرفیت کامل اگه قبلا دورموتور بالا نباشه مجبوری تیپ ترونیک بری منم قبول دارم اما دلیل بر ضعف نیست . پس هر تیپ ترونیک داری موتوری ضعیفی داره.اونم با آپدیت کردن هم مشکل ترمز وهم شتابش خوب میشه.بعدشم وقتی مشکل پارک پیدا کردم وتوسایتا دنبال علت گشتم دیدم خیلیا مشکل دارن از هیوندایی ال ممد مگان وحتی مزدا نیو.یعنی خیلیا این مشکل براشون میتونه پیش بیاد پس مختص جک نیست .میتونید تو گوگل بزنید وجستجو کنید ببینید چیا میگن مخصوصا استادی که از یزد هست خیلی جامع پاسخ میده .اگه رنگ رو میگی باید به بقیه ماشینای مونتاژ ایرانی هم توجه کنی اونوقت قیاس بفرمایید همین شرکت قبلا برای سایپا ماگسیما رو رنگ میکرد.ماشینای قبلیشو هنوز امثال من داریم استفاده میکنیم خیلی راضییم.اما خود من کسی بودم وهستم که ازمصرف بنزینش ناراحتم اما هیچ موقع اغراق رو قبول ندارم که ماشین تو بدترین شرایط باکولر روشن نهایت11تا سوزونده ،اینکه اون عددهای کذایی رو شما ازکجا بدست آوردین خود داستانیه که احتمال میدیم اصلا این ماشینو نداشتید .اینکه اکثرماشینا ومخصوصا جیلی قیمتهای کذایی شونو پایین آوردن وخیلیا ازین کاسه لیسا تو روزنامه وسایتو، خونه ی عمه وننه شون داد بلند کردن که دیدی چینیا شال وکلاه کردن دارن میرن وازالان شکست خوردن وفلان وبهمان،نشان از حماقت نویسنده ی جیره خوری داره که نفهمی خودشو به کل میخواد تعمیم بده،ماهم از خدا مونه که ماشین ارزون بشه ودیگه چینی بی کیفیت سوار نشیم وماشین اروپایی وکره ی داخل موزه یی شونو با تیراژ بالا به مردم غالب نکنن .اما من بازم سوار چینی باکیفیت میشم،اما آیا بازار انحصاری وپرسود کشور که یه پراید صدنمونه بیرون دادن ومردم هی میخرن این اجازه رو میدن که باقیمت تمام شده وسودمعقول دست مابرسه وآیا چین که چشم به بازار اروپا وآمریکا دارد از بازارخوشگل ایران به راحتی بیرون میره .آیا ذهینیت مردم تاحالا به جک بد بود وحتی الان که بازار تو رکود خودخواسته مردم مونده،مردم دست از خرید جک ومخصوصا اس پنج دست کشیدن.وقتی مشکل استپر رو داشتن حل میکردن گفتن فلانی تاحالا یه مورد خرابی ماشین نداشتیم همه ی جکا فقط واسه ی سرویس اومدن گفتم شاید کیلومتر پایین باشن نه مثل من بالای چهل تا،گفتن فردی داریم هفتاد تا رفته برای اولین بار پهلوی ما برای سرویس اومده بی هیچ مشکلی.سالار خان بدون چه باتحریم چه بی تحریم ،جک ثابت کرده تا حالا ارزش خرید داشته.بعدها هم خواهد داشت.شبتون پرستاره باد.
احسان6131
۱۲ مرداد ۱۳۹۴این حرف دادا جان قابل توجه هست که یک موجی ضد چینی بعد از توافق راه افتاده و با رفتار ناشیانه برند جیلی که ماشین هاش رو خیلی گرون تو ایران عرضه میکرد و حالا تخفیف 20 میلیونی که داده همراه شده. چین اقتصاد قوی داره. به سرعت داره رشد میکنه و تولید تمام برندهای سازنده وسایل الکترونیک دنیا رو انجام میده. امروزه به هرچیزی نگاه کنی پشتش زده ساخت چین. حالا نمیدونم دوستان چرا فقط به ماشینهای چینی حساس شدن؟؟؟ تازه اگر هم قرار چینی های بازار مورد نقد و تعدیل قرار بگیرن، حتماً J5 به دلیل کیفیت نسبتاً خوبش از این دایره خارج خواهد بود. مگر اینکه خروج چینی ها از یک بازار امری باشه و این مورد در تجارت جهانی آزاد محلی از اعراب نداره. این قدرت چین (خوب یا بد) هست که با هر قیمتی میتونه هرچیزی رو بخواید، تولید کنه. اگر پول کم دارید بهتون آشغال خواهد داد و اگر پرداخت مناسب داشته باشید، از کیفیت مطلوب محصول لذت خواهید برد.
يونس
۱۲ مرداد ۱۳۹۴سالار جان ما که نگفتیم عیب و نقص نداره ……خداییش ظاهرش از ال نود و پرشیا قشنگتر نیس …..خداییش اینو به من بگو …….. از نظر فنی از نظر من که اسپورت نیستم خیلی هم خوبه ……همکاران من اکثرا پرشیا خریدن هر روز مرخصی ساعتی میگیرن می رن نمایندگی ……این حقیقیت نیست ….واقعیته …..حداقل وقتی ماشینو میشوری نگاش می کنی ….لذتشو می بری که از نظر من خیلی می ارزه …..راستی انصافا خودت داشتی این ماشینو یا نه ؟
احسان6131
۱۲ مرداد ۱۳۹۴در این صفحه، همه اونهایی که جک رو داشتن از مزایای نسبی این خودرو نسبت به تولیدات داخلی صحبت ها کردن ولی متأسفانه عده ای که میتوان گفت منصف نیستند، در مورد این خودرو اظهار نظرهایی کردن که دلیل اصلیش عدم برخورداری از چنین خودرویی است. جک جی 5 رو تنها کسی میتونه نقد کنه که اون رو مالک باشه. رانندگی کرده باشه باهاش و از ریز و بم کیفیت ساخت، پایداری رانندگی، رفاه سرنشین و زیبایی او آگاه باشه و گرنه هر کس هرچی بگه که نمیتونه ملاک ارزیابی قرار بگیره. امثال این آقایان محترم که در حد چند کامنت زحمت میکشن میان تو این صفحه یه ویراژی میدن و میرن و مطالب اکاذیبی نقل میکنند زیادن و لذا این برعهده خواننده است که صحت نوشتار را از برآیند اظهار نظرها تشخیص بده.
فرهاد
۱۲ مرداد ۱۳۹۴سالار
با این حرفات و بدیهای که از جک گفتی هر کسی که تا به حال این خودرو نداشته یا میخوات بخره
دچار دودلی وشک زیادی میشه .
نگاه کن عزیز/ جک حدود دو ساله به بازار اومده از هر لحاظ امتحانشو پس داده البته عیبهای هم داره ولی در کل خودرو خوب وبی آزاری است .
پس به این نتیجه میرسیم که تو عمدا قصد تخریب جکو داری -و علتش هم به احتمال قوی اینه که از عوامل دیگر نمایندگیهای خودرو در سراسر کشورهستی که توان رقابت باجک رو ندارن میدونم.
احسان6131
۱۲ مرداد ۱۳۹۴مزایای جک J5 اتوماتیک:
1- نسبت ارزش واقعی به قیمت پرداختی بهتر در قیاس با ماشینهای هم رده خود
2- قیمت مناسب برای فراگیر شدن به عنوان یک خودروی محبوب و بازار پسند
3- ظاهر زیبا، بدون اغراق اما ماندگار
4- پایداری رانندگی و القای حس امنیت به سرنشین و راننده
5- امنیت زیاد در تصادفات
6- کیفیت خوب قطعات فنی
7- فضای کابین جادار و راحت برای سرنشینان
8- دید جلو عالی
9- شتاب ثانویه عالی
10- اتوماتیک بودن گیربکس که لذت رانندگی رو به خصوص در شهر دوچندان میکنه
11- تیپ ترونیک بودن گیرباکس
12- کابین زیبا و دلنشین
13- وجود آپشنهای متعدد شامل کروز، DVD، ناویگیشن، بلوتوث، keyless starter، پاور ویندوز، دی لایت، …. که به راحتی قابل تهیه هستند.
14- سنسور باد دیجیتالی با نمایشگر میزان فشار باد که کمتر ماشینی این مورد رو داره.
15- سانروف دو حالته
16- عدم نفوذ صدای موتور به درون کابین در دور موتورهای حدود 3000
….
اما معایبی هم داره:
1- شتاب اولیه کم البته این مورد برای کسانی که به آرامی پدال گاز رو فشار میدن بروز میکنه و اگر قلق گاز رو بدونی، شتاب نسبتاً خوبی خواهد داشت
2- کیفیت رنگ متوسط
3- مصرف متوسط رو به بالا
4- خشکی تریم داخلی و صدای ناچیز در دست اندازهای بزرگ و گاهاً صدای جیر جیر کمربند
5- سوت برخورد باد به آینه ها در سرعت 120 کیلومتر
حالا دوستان میتونن این لیست رو کاملتر هم کنند.
فرید
۱۲ مرداد ۱۳۹۴امروز هایپرمی بودم، بسترون گذاشته بودن برای نمایش، اونورتر هم کرمان موتور و مدیران خودرو هم محصولاتشون رو برای نمایش چند ماهی هست آوردن، دفعه سوم بود بسترونB50 رو بررسی میکردم و تازه فهمیدم که کلید شیشه بالابر بک لایت نداره، علامت هم رو کلید ها نبود، درست عینه j5 ، تازه 76 میلیون هم پولشه!
سالار
۱۲ مرداد ۱۳۹۴دوستان عزیز جک سوار فک کنم عادتون شده توهین و تهمت به دیگران
البته مهم نیس.
مهم مردم هستن و بازاری که مشخصه اوضاع جک چطوریاس…….
منم مث شما مصرف کننده بودم و نیازی به این نمیبینم خودم رو مدیون کسایی کنم که میخان خودرو جک رو بخرن.
فقط باید بدونین که جک ارزش پرداخت 60 میلیون نداره
به هیچ وجه….
خودتون برید بازار دست دوم ببنید اوضاع چطوریه…
جناب دادا که بحث رنگ ماکسیما میکنی یه حرفی بزنید که با عقل جور دربیاد.
ایرانخودرو 30 سال پیش پژو به بازار ایران وارد کرد اما این چند سال چی؟؟؟
شما میگی ماکسمیا رو همین شرکت رنگ میکرده.((((قبللللاااا)) نه الان…..
جک نقاشی شده نه رنگ…
اقای احسان میگه قلق…
دوستانی که جک نخریدین بدانید و آگاه باشید که در مسیرسراشیبی با شیب تند اگه سرعتتون مثلا 50 باشه و دنده 2 و ناخودآگاه پاتونو از رو گاز بردارید یهو میره 3 و یه دنده سبک میکنه و…..
پس یا مغزتونو تنظیم کنین تا پاتوو تکون نده از رو گاز یا….
باید اینکارارو کنید
ترمز بگیرید تا سرعت بیاد نزدیکای 20 تا خودش یه دنده ای در راه خدا سبک کنه.حالا فک کن ماشینم پشت سره و نمیشه ترمز شدیید کرد…
یا بزنید تیپ ترو و حالت دستی و دندرو سنگین کنید.در حالی که در مگان و سایر ماشین های اتوماتیک به این شکل نیست تا اونجا من میدونم و اصلا دنده سبک نمیشه.
حالا بریم سربالایی.
سرعت 50 داریم میریم بالا با چند سرنشین.دنده 3
یهو یه ماشین میاد جلو یا میرسیم سرچیپ که باید ترمز بگیریم و سرعت کم شه.
تا اینجا همه چی عادی و اوکی.
حالا باید گاز بدی به ماشین تا بره بالا…
خخخخ
کی ماشینو تکون بده خدا میدونه.
باید بازم عین ماشین دنده ای دست به دنده شی.
یه جورایی جک ماشین دنده ای برای جاده های صاف بدون تردد خوبه.
یا اینکه پدال گازرو تا ته فشار بدین تا ایشالله تخته کنه و دور موتور بره برا 5 هزار و ماشین بیفته راه…
هرکسی اومد و قلق دیگه ای برا من گفت خداییش من دیگه نظر نمیدم.
دیشب که جوابی نشنیدم به غیر تمسخر کورکورانه تهمت.
ببنم این بارو چی جواب میدین.
دوستانی که جک نخریدن برین یه سری به آپارات کانال اسب بخار بزنین بد نیست.مقایسه جک و بسترن.
البته راننده بسترنم زیادی خوشحاله.زیاد حرفاشو جدی نگیرید.اما در مورد جک 90% صحت داره…
منتظریم اقایون
ما ویراژی نبودیم بریم.هستیم خدمتون چون مالک بودیم
سالار
۱۲ مرداد ۱۳۹۴کامنتایی که حقیقته و تلخ میشه مزاحم
خب مراحمش کن مدیر تا منافع خودتونو دوستای جک سوار به خطر نیفته
خفقان تا به کی…..
شهنام
۱۳ مرداد ۱۳۹۴آقا سالار،
من تا حالا حداقل 6 تا ماشین مختلف داشتم از رنو پنج گرفته تا مگان. خداییش حتی مگان هم ایرادهایی داره که قاعدتا شما هم باید بی اطلاع نباشی، مثلا توی وقتی از روی دست اندازها به صورت مورب عبور کنی صدای قرچ قروچ ستون و درها در میاید. من چهار ساله مگان دارم و از صفر دست خودمن بوده و از اولش هم این مشکل رو داشته. دوستام هم همین مورد رو داشتن. اما شما که مگان سوار بودی باید قبول کنی که نرمی فنر بندی و در عین حال هندلینگ جک چیزی از مگان کم نداره، جاداریش هم از مگان بهتر نباشه بدتر نیست. تموم ماشینهایی که من داشتم در کیلومترهای مختلف خرابی داشتن. از خرابی قفل در و شکستن پایه کابل سیم کلاچ پراید گرفته تا سوختن دینام سمند صفر و جانرفتن دنده دو ریو و سوختن شیشه بالابرش و شکست پایه کابل شیشه بالا بر مگان. خداییش تا حالا که JAC من به 10000 کیلومتر رسیده هیچ خرابی نداشته. از اونجایی که جک من دنده دستی هست در مورد بحث تعویض دنده اتوماتش تجربه زیادی ندارم و دوستانی که تجربه دارن باید نظر بدن، اما جک دنده دستی موتور خوبی داره، خداییش با حجم 1500cc از موتور 1600cc ال 90 و موتور 1645cc سمند TU5 کم نمیاره. با وجود وزن نسبتا زیاد که چسبندگی ماشین به جاده رو تو سرعتهای بالا خیلی بافزایش داده و رانندگی راحتی رو موجب شده، شتاب 0 تا صدش رو بارها تست گرفتم و فقط حدود 12% ضعیفتر از مگان هست.
به نظر شما L90 با موتور 105 اسب و اون ظاهر ساده و قدیمیش بهتره یا JAC یا مثلا دنا با اسکلت و موتور و جلو بندی و درهای سمند یا مثلا MVM550 با استایل ناپخته که همون شاسی و موتور MVM530 قدیمی رو تو دل خودش جا داده یا جیلی که حتی بعد از کاهش قیمت زیادش هنوز هم گرونه و باید قیمتی نزدیک به JAC میداشت یا پارس که با تغییر چراغ و سپر و در صندوق و در موتور با اون کیفیت قطعات افتضاح داره اینقدر گرون فروخته میشه یا ……
يونس
۱۳ مرداد ۱۳۹۴سالار جان …..عمرا اگه این ماشینو حتی روشن کرده باشی ….عمرا
بی ترمز
۱۳ مرداد ۱۳۹۴دوستان دیکتاتوری که از جک تعریف میکنن تاحالا رو صندلی عقب جک جی 5 اتومات نشستین حالشو ببرین؟؟!!!
یخورده از پشت فرمان بیاین پایین و برین صندلی عقب بشینید و بدین کسه دیگه رانندگی کنه اونوقت بعداز خورد شدن ستون فقراتتون سردرد شدید از صدای بدی که دنده مرده رفتن این ماشین تو مغزتون ایجاد میکنه و حالا حالا از سرتون بیرون نخواهد رفت , گریبانتونرو میگیره.
فکر کنم غیر از راننده خانواده راننده هم انقدر ارزش دارن که در صندلی عقب این شکنجه هارو نکشن.
آقای احسان 6131 که فکر کنم تو یکی از نمایندگیها کار میکنی که از اسمت مشخصه سنسور باد لاستیک و عدم نفوذ صدا رو خوب اومدی جوک قشنگی بود.
احسان6131
۱۳ مرداد ۱۳۹۴به لقمان حکیم گفتند ادب از که آموختی، گفت از بی ادبان.
خودت هم نوشتی که کلاً بی ترمز هستی که ظاهراً در همه چیزت صادق هست، من جمله صدق گفتارت و رعایت اخلاقت.
اینجا کسی برای تعریف مزاح که نباید وقت آحادی رو بگیره:
اولا تهمت زدی که عضو یکی از نمایندگی ها هستم. آخه بی ترمز، اگه مابقی حرفات هم به همین سبک باشه نشون میده کلا خزعبلات دیگرت هم به همین سیاق بیان شده و کلاً فاقد وجاهت خواهد بود. اگر تمایل داشتی بیا بهت نشون بدم کجا کار میکنم. پس مطئناً نیاز به پاسخگویی بیشتر به صحبت های من درآوردی تو نیست چون پاسخ به شایبه های حضرتعالی اطاله کلام است و ابطال زمان.
بی ترمز، اگه خواستی چیزایی از J5 بدونی، ترمز بگیر، بیا یه گوشه کناری وایسا، درست ببین و درست بگو که هرچه امروز بافتی از خواب بی موقع توست :)
داود
۱۳ مرداد ۱۳۹۴برادران و خواهران گرامی توجه فرمایید تا در ایران ماشینهای با کیفیتی مثل پراید و سمند هست و ماشالله مشتری با لاهاف دشک برای خریدش صف کشیده انتظار برند های متفاوت وبا کیفیت اروپایی نباشید ولی بازار ماشینهای با کیفیت چینی ماندگار خواهد ماند چون تحریما برداشته شده گمرک ایران برداشته نشده ما باید جیره خور باشیم و بمونیم درضمن من جک ندارم ولی از ماشینای چینی بهره میبرم پس با خیال راحت سوار ماشیناتون بشید و بجای اینکه خودتون پیر کنید ماشیناتونو زیر پای خوانوادتون پیر کنید برید حالشو ببرید(ام وی ام 550)
احسان6131
۱۳ مرداد ۱۳۹۴پاسخ جالبی بود. نکته ظریفی هم گفتی. توصیه من هم به سالار و ترمز اینه که در عالم واقعیت حرف بزنند و با رجوع به فرهنگ کهن ایرانیان و کتیبه کوروش از “حق ما خودروهای چینی نیست” فعلا زیاد استفاده نکنند و به جاش خودرویی رو بخرند و ازش استفاده کنند که در توان مالی و نه ذهنیشون هست.
واقعاً باید الان لذت برد. من مطمئنم کسی که الان لذت نبره مطمئناً آینده هم بلد نخواهد بود لذت ببره. راستی یک سوال از دوستان ویراژی این صفحه: با 50 تومن چه ماشینی میخرید که کیفیت و زیبایی و دوام اون شما رو راضی کنه؟ شما اگر برای این سوال در حال حاضر پاسخی داشتید به ما هم بگید تا از تجربه حضرات عالی استفاده کنیم.
سالار
۱۳ مرداد ۱۳۹۴حرفامو در چند بخش دسته بندی میکنم.
اول یه نقد و یه تشکر از سایت پدال که بعد از اون همه متنی که من نوشتم خیلی راحت زیر کامنت بنده نوشته شد این متن به عنوان مزاحم شناخته شده و دوستان با انصاف میتونن بخونن و ببینن مزاحمت متن من بیشتره یا تهمت های سایر دوستان …
و تشکر از این بابت که بلاخره متن من هم تایید شد.
مطلب دوم خطاب به جناب شهنام میباشد که بحث مگان و جک رو فرموندن و من با توجه به اینکه نه مگان دستی دارم نه جک دستی داشتم با احترام از کنارش رد میشم ولی همینو میگم که مگانم بی نقص نیست ولی به مراتب کم نقصتر و خوش فروشتره.
سومین بخش خدمت جناب احسان که هنوز نتونسته قلق های رانندگی با جک رو واسه دوستان توضیح بده و فقط داره مغلطه میکنه و با کلمات قلمبه سلمبه و فرهنگ و این بحثا مپییچونه
من بی فرهنگ اما شما که فرهنگ داری جواب سوال رو با سوال نده.قلقارو بگین برای دوستانی که میخان جک بخرن تا من هم بگم با 60 میلیون چیکار کنید نه 50 میلیون…
بخش چهارم هم تقدیم به کسایی که تهمت میزن و خدارو پشت سرشون قرار میدن.من یک ریال از فروش یا عدم فروش جک سود نمیبرم و جک اتومات خودم که تحویل مهر 1393 بود رو به قیمت 53780 خریدم ((چون قراردادم برای اسفند 1392 بود و تحویل مرداد ))
را به قیمت 53 فروختم.خرجاییم که کردم فدای سرش چون خوشگل بود ولی فقط خوشگل.
به غیر زیبایی جک اتوماتیک حرف خاصی نداره برای گفتن.
جمله آخر خطاب به انسان های با درک و بدون تعصب.
خودرو های جک یه محصول چینی ایرانیزه شده ی کاملا سمبل شده می باشد و ارزش ریالیش 60 تومن نیست.
پس نگید با تولیدات داخل فرق داره و یه سرو گردن بالتره.
چون هممینم یه جور آشغال تولیدی داخل می باشددد…
منتظر جوابهاتون هستم البته با آرامش و بدون ویراژژژ…
پناه به خدا ببینم این تایید میشه……
j-k
۱۳ مرداد ۱۳۹۴سلام خدمت دوستان من نزدیک 20ماهه جک دستی دارم 27000باهش رانندگی کردم تاحالا هیچ مشکی نداشته خدای بی عیبه ازش راضیم هر که هرچه میگه باور نکنید موفق باشید
نوید
۱۴ مرداد ۱۳۹۴چرا در مورد خودرو s5 توضیحی نبود من j5 دارم اما می خوام s5 بخرم. دیروز رفتم نمایندگی کرمان موتور تو خیابان دولت خیلی توضیحات خوبی دادن اما بازم می خوام یکم تحقیق کنم که با خیال راحت بگیرم این ماشین رو
علی
۱۴ مرداد ۱۳۹۴با سلام به همه دوستان
1- آیا کسی اطلاعاتی راجع به تعویض گیربکس و جعبه دنده جک اتومات با گیربکس و جعبه دنده خودروهای دیگه که دارای جعبه دنده 5 یا 6 سرعته هستند اطلاعاتی داره؟
2- آیا چنین کاری صحیح است؟
3- آیا چنین کاری ممکن است؟
4- اگر مدیریت سایت بتوانند اطلاعاتی ارائه کنند بی نهایت سپاسگزار خواهم شد.
با سپاس از دوستانی که بتوانند اطلاعات مفیدی در این زمینه با صورت علمی ارائه کنند.
محمد
۱۴ مرداد ۱۳۹۴با سلام
از دوستان کسی اطلاع داره آیا گیربکس و جعبه دنده جک اتومات را میشه با گیربکس و جعبه دنده یک ماشین دیگه که 5 یا 6 سرعته باشه تعویض کرد؟
آیا این کار درسته؟
آیا این کار ممکنه؟
مثل اینکه این مطالب و سوالات بر باب میل مدیر سایت نیست که حذف میکنه
اگه کسی جواب علمی ارائه کنه ممنون میشم
خسرونوروزی
۱۶ مرداد ۱۳۹۴برای جی 5 دنده ای چه روغن موتوری خوبه ؟(ایرانی یا خارجی)
سيروس
۱۷ مرداد ۱۳۹۴باسلام خدمت همه دوستان جک سوار
به اطلاع میرسانم ک 23بهمن ماه روز جمعه گردهمایی انواع خودروی jacبا هدف بررسی و تست در دریاچه ی چیتگر ساعت 10صبح برقرار میشود.
باتشکر
علی
۱۷ مرداد ۱۳۹۴توی کمرکش دیزین- شمشک مثل تانک با قدرت بالا میره این اسب پرقدرت جک دستی کارکرد 15500
مسیر تهران چالوس عباس آباد کلاردشت شمشک تهران
567 کیلومتر مصرف 43 لیتر
صدی 7.58
دادا
۱۷ مرداد ۱۳۹۴تواین بازار کم وبیش ما افت قیمت ماشین داشتیم ولی نمیدونم مردم فقط گیر دادن به ماشین چینی که شنیدیم تا سی تومن افت قیمت داشته بازم میخواد پایین بیاد.حتی سه نفر از آشناها تو تلفن گفتن وداداشم میگفت برام بفروش.خدا شاهد الان میفهمم چرا آمریکا ازما میترسه.حقم داره.این ملت اصلا انتگرالی ندارن اصلا داستانین واسه خودشون.راستی اگه این ملت آمریکا رو کشف میکرد چی میشد
خسرونوروزی
۱۷ مرداد ۱۳۹۴علی آقا میخواهید تست و ازمایش کنید. یه پیشنهاد برایتان دارم. جک جی 5 دی را از سر بالایی نسبتا تند ، مثلا فرعی به اصلی که باید مکث کنید تا خودروهای عبوری رد شوند بعد شما حرکت کنید .با سرنشین پر همه ماشینهای عبوری راحت سر بالایی را راحت رد می شوند .حتی من یه فسقلی ام وی ام 110دارم همین مسیررا با جک به زحمت که بوی لنت کلاجش در میادر، براحتی رد می شوم ولی این جک را باید بیام عقب برم جلو داد ماشینهای پشت سر را در بیارم تا بالاخره سر بالایی رد کنم . چرا؟ مگه میشه مگه داریم همچین چیزی . لطفا راهنمایی کنید در کیلومتر 20500تا مشکل دیگری ندارد خدارا شکرندارد.در ضمن روغن موتورجک دستی چه روغنی ایرانی یا خارجی بریزیم و گارانتی هم پایان ماه تمامه .
شهنام
۱۸ مرداد ۱۳۹۴آقا خسرو سلام،
من نمیگم این ماشین اصلا مشکل نداره، اما معتقدم تمام ماشینهای مشابه کما بیش در شرایطی که شما فرمودید با مشکل مشابه مواجه هستند و اکثرا در چنین شرایط یا دستی رو میکشند یا کولر رو خاموش میکنند. ضمنا گشتاور موتور این ماشین در محدوده دور موتور 2500 تا 4000 ماکزیمم میشه، پس بهتره در صورت امکان در شرایط توقف در سربالایی تند، موقع حرکت مجددا با استفاه از ترمز دستی یا نیم کلاچ و رسوندن دور موتور به محدوده ذکر شده، این شرایط را پشت سر بگذارید. بازهم یادآور میشم که توی شرایطی که گفتید، هر ماشینی در این سطح میتنونه دچار ضعف بشه. شما از بین تموم ویژگیهای یه ماشین، فقط به عملکرد قوای محرکه اون هم در شرایط خاص حرکت مجدد تو شیب تند زوم فرموده اید.ضمنا گشتاور و توان موتور J5 دنده ای با حجم 1500 به دلیل ارتقاع موتور و استفاده از تکنولوژی VVT از موتورهای مشابه مثل 206 تیپ 5 و L90 که هردو حجمشون 1600 هست، بالاتره.
موفق باشید.
علی
۲۵ مرداد ۱۳۹۴خوب علتش اینه که رفتار درستی توی اون شرایط با ماشین ندارید. دستی رو بکشید و دور موتور رو بالا ببرید بعد نیم کلاچ کرده و حرکت کنید
دادا
۱۸ مرداد ۱۳۹۴عجب عجب.پس ما سوار چی هستیم .البته کمی باکولر روشن گاهی در بعضی جاها داستان داری اما نه به این غلظت.من سیصدکیلومتر با کولر روشن میرم وبرمیگردم همین طور.خدا شاهد آمپر آب تکون نمیخوره.سرعت شم خوبه .بابا داستان میگید بی امضا
سالار
۱۸ مرداد ۱۳۹۴ما که هنوز منتظر جوابیم
هرکس از دوستان که قصد خرید داره این صفحه آخرو بخونه خیلی از حقایق براش روشن میشه
فرید
۱۸ مرداد ۱۳۹۴سلام سیروس جان، 23 بهمن که خیلی مونده، شاید منظورت همین ماهه
حسینی
۱۸ مرداد ۱۳۹۴با سلام خدمت دوستان گرامی
لازم میدونم که بعد از حدود 10 ماه و 15000 کیلومتر رانندگی با جک اتومات نظرم رو بدم.
توی مملکت ما هیچ چیزی به قیمت نیست.حتی وقتی یک ماه کار میکنی حقوقت هم اندازه نیست.
ما پراید 20 تومانی ،سمند 32 ،ال نود 40،دنا و ….رو میخریم همش هم جنس های بی کیفیت ایرانی و چینی و متفرقه.ولی جک اتومات 58 نمی ارزه!!!!!!!!!!!!!آخه چرا جو میدی آقای سالار خان.من در مقایسه 206 اتومات و پارس اتومات (قیمت حدود 50) با جک ،قطعا جک رو میپسندم.
الان هم 206 اتومات همزمان دارم و یک روز در میون دارم رانندگی میکنم.جک ماشین به روزتری هست بسیار نرم و بی سر صدا.شتابش خوبه.فقط تکنولوژی کیربکسش قدیمیه.یعنی اون هوشمندیه 206 رو نداره ولی در عوض تقه هم نمیزنه.توی سربالایی ها و سرازیری های کوهستانی هم کافیه از تیپ ترونیک استفاده کنی.
این که یکسره میای و میگی این ماشین نمی ارزه لااقل یه پیشنهاد توی این رنج قیمت هم بده.من ماشینهایی مثل النترا ،سراتو،سوناتا 2008 ،مزدا 3 رو هم سوار شدم و تست کردم.بدون اغراق حسی که جک داره خیلی نزدیکه به اونا.در ضمن ماشینهای دست دوم فوق به مراتب هم گرون تر و هزینه نگهداری بالاتری دارند.با شرایط مالی فعلی خودم ترجیح میدم اینو سوار شم.
پینار
۱۸ مرداد ۱۳۹۴سلام عزیزان .. بنده جزو اولین کسانی بودم که جی۵ رو تحویل گرفتم و بعد از ۴۲ هزار کارکرد فروختم.و بدون اغراق ۹۰٪خودروهای چینی را داشته و سوار شدم و هر هموطنی که در مورد خودروهای چینی سوالی داشته باشه فقط به خاطر رضای خدا حاضرم راهنماییشان کنم.موفق و پیروز باشید
فرهاد
۱۹ مرداد ۱۳۹۴آقا پینار از راهنمایت کمال تشکر دارم
همیشه موفق وموید باشید.
مهدی273
۱۹ مرداد ۱۳۹۴سلام به همه،آقامن جک 1500دارم اندازه جونم دوسش دارم،لامصب یه سال ونیمه دستمه هنوز خودم یه بارکاپوتشو ندادم بالا،دریغ ازاینکه یه خم به ابروم بیاره،اغراق نباشه کار یه المانیو برام میکنه،خوشگل که هست،فنی که آتیشه،اذیت که ابدا،اگه نصف قیمتم بشه حاضرنیستم بفروشمش،برجماعت مغرض ودروغگو برخودش وپدرومادرش لعنت،یاحق
دادا
۱۹ مرداد ۱۳۹۴بازم همه چی دار و هیچی ندار.ازقدیم گفتن گربه در راه خدا…..بعضیا ازفرط بی کاری میرن تو دوتا سایتی ومطلب میخونن ویا پهلوی چندتا ماشین وا می استن وعکس میگیرن میگن مال منه.ومیگن مازراتی داریم وشروع میکنن به….بابا برید سرکارتون کمی شخصیت داشته باشید.تونبودی میگفتی که چهل به بعد چینی آشغال وتوچهل تا فروختی ارواح…..ت.حالا میگی چهل وسه.طرف هفتادتا رفته من نزدیک 44تارفتم ماشین آخ نگفته.هی اومدن گفتن چینی اله وبله .چی شد چرا هرکی ازجک میگه .میگه نه جک فرق میکنه.حالا هی گیر دادن میگن همخوانی موتور وگیربکس نداره .توسربالایی حال نداره باید هول بدی بره بالا.توهم تو اوج شیشه وپیشه حرفی میزنن.کلا میگم نه منظورم شخص خاصه…تو هم برو دعا کن جای دیگه روضه بخونی .آدم خوبی هستی ولی احساس میکنم کودکی پرتلاطمی داشتی ومورد کم توجهی قرارگرفتی.شانس آوردی مردی.جک پنج سالاره.حتی سالارتر از سالارخودمون.منظورم بستنی سالاره .خنک وگوارا.بده درراه رضای خدا .بده اطلاعاتتو
خسرونوروزی
۲۰ مرداد ۱۳۹۴بالاخره یکی بگه توی موتور جک جی 5 دنده ای چه روغن ایرانی یا خارجی خوبه بریزیم .؟ نمایندگیها هر چه خودشان خرید عمده کرده اند می خواهند به مشتری بفروشند.خوب وبد زیاد برایشان مهم نیست .نوع ایرانی چه مارکی خارجی چه مارکی ممنون می شوم با تشکر . لاهیجان تشریف بیارید در خدمت جک جی 5سواران عزیز هستیم خوش و سلامت باشید.09126164012
شهنام
۲۰ مرداد ۱۳۹۴آقا خسرو سلام، توی دفترچه خودش روغن 15W30 و 15W40 رو معرفی کرده، اما تهیه اینها کمی سخته. ضمن اینکه اونقرهام اهمیت نداره که حتما از همین ها استفاده بشه. من توی اکثر ماشنهایی که داشتم 10W40 ریختم. در مورد ایرانی یا خارجی بودن هم به نظرم زیاد اهمیت نداره، حتی بهران هم به نظر من خوبه و با وجود اینکه 100 هزارتا هم کارکرد ماشینهام بوده، هیچ وقت حتی یه پیچ موتور و هم باز نشده. فقط مهمه که روغن رو به موقع تعوض کنید. زمان تعویض به شرایط رانندگی هم مربوط میشه . به عنوان نمونه، در ترافیک زیاد باید تعویض روغن رودتر انجام بشه.
موفق باشید.
رضا
۲۰ مرداد ۱۳۹۴سلام آقای نوروزی مزاحم میشیم از تبریز
رضا
۲۰ مرداد ۱۳۹۴از نمایندگی پرسیدم گفت برا اتومات توتال 7000 میریزیم