جک - jacخودروهای چینیکرمان موتور KMC

جک J5 کارکرده بخریم یا نه؟ مشخصات، قیمت، مزایا و معایب و هر آنچه باید بدانید

راهنمای خرید خودروهای دست دوم

صنعت خودروی کشورمان طی این سال‌ها کاملاً تحت تأثیر برندهای چینی قرار داشته است. تا همین چند سال پیش شاهد مونتاژ خودروهای قابل قبولی همچون نیسان ماکسیما، هیوندای ورنا، آوانته و… بودیم اما هرچه پیش‌تر می‌رویم واردات و عرضه محصولات چینی را می‌بینیم که اکثر آن‌ها نیز پس از مدتی به دلایل مختلف دیگر عرضه نشده‌اند.

اما یکی از باسابقه‌ترین برندهای چینی حاضر در کشور ما جک JAC است که با چندین خودروی مختلف توانسته طرفداران گوناگونی را به دست آورد. یکی از محصولات شناخته شده جک برای ما سدان J5 است که بین سال‌های ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶ عرضه شد و ما در این نوشتار می‌خواهیم به بیان مشخصات، مزایا و معایب این خودرو به ویژه برای خریداران خودروهای کارکرده بپردازیم. پس حتماً با ما همراه باشید.

طراحی ظاهری جک J5

JAC J5 جک

در بین سدان های متوسط بازار کشورمان، جک J5 یکی از هماهنگ‌ترین طراحی‌های ظاهری را دارد. این خودرو توسط شرکت مشهور پینین فارینا طراحی شده و می‌توان آن را زیبا دانست. در بخش جلو چراغ‌های کشیده و جلوپنجره‌ای هماهنگ دیده می‌شوند که اگرچه هیجان‌انگیز نیستند اما حداقل چشم‌ها را اذیت نمی‌کنند. در پروفایل جانبی نیز خط شانه پر رنگی دیده می‌شود که از یکنواختی این بخش می‌کاهد. نمای عقب شاید بحث‌برانگیزتر از سایر نقاط بدنه باشد اما علیرغم وجود برخی کاستی‌ها هنوز هم می‌توان آن را قابل‌قبول دانست. در کل باید گفت J5 یک سدان با ظاهر خوب نسبت به سایر خودروهایی است که طی این سال‌ها در خیابان‌ها دیده‌ایم.

طراحی داخلی جک J5

داخل جک J5

وقتی وارد کابین شوید طراحی‌ای را خواهید دید که دنباله‌روی بدنه است. بخش داخلی J5 از طراحی مدرن‌تری نسبت به تولیدات داخلی سود می‌برد و از جمله ویژگی‌های آن می‌توان به فرمان و پشت آمپرهای اسپرت اشاره کرد. البته شاید طراحی ورودی‌های هوای J5 سؤال‌برانگیز باشد و از زیبایی کابین بکاهد ولی در کل نقص چندانی به طراحی این بخش وارد نیست هرچند که نمی‌توان آن را برجسته و به‌یادماندنی توصیف کرد. نقطه‌ضعف اصلی J5 در این بخش به کیفیت متریال بکار رفته مربوط می‌شود که در درازمدت باعث به سر و صدا افتادن کابین خواهد شد.

جدای از این موارد فضای کافی برای چهار سرنشین وجود دارد و صندوق بار نیز نیازهای یک خانواده متوسط را رفع خواهد کرد. در مجموع طراحی و کیفیت کابین این سدان چینی برای خریداران قابل‌قبول به نظر می‌رسد هرچند در زمانه‌ای که همه خودروها از برخی عناصر مدرن همچون نمایشگرهای بزرگ استفاده می‌کنند، نبود این ویژگی یک نقطه‌ضعف به ‌حساب می‌آید.

پیشرانه و گیربکس جک J5

این سدان چینی در ابتدا با پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری که قدرت ۱۱۱ اسب بخاری و گشتاور ۱۴۶ نیوتون متری داشت روانه بازار شد اما کرمان موتور بعدها عمده تمرکز خود را روی نسخه اتوماتیک J5 که پیشرانه قوی‌تری هم دارد گذاشت. در دل نسخه اتوماتیک این خودرو پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری ساخت میتسوبیشی قرار می‌گیرد که خروجی ۱۴۰ اسبی و گشتاور ۱۶۵ نیوتون متری تولید می‌کند. این پیشرانه با گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک همکاری دارد.

موتور جک J5

پیشرانه J5 از نظر قدرت و گشتاور کمبود خاصی ندارد اما گیربکس ۴ سرعته آن نمی‌تواند انتظارات را برآورده کند و به همین خاطر شاهد افت شتاب گیری خودرو خواهید بود. نکته دیگر نیز به مصرف سوخت خودرو به ویژه در نسخه‌های اتوماتیک مربوط می‌شود که بالاتر از آن چیزی خواهد بود که تصور می‌کنید. در مجموع پیشرانه J5 را می‌توان بادوام و خوب برشمرد هرچند عدم وجود گیربکس اتوماتیک به‌روز و با تعداد دنده‌های بیشتر جزو معایب آن هستند. در جدول زیر مشخصات فنی نسخه اتوماتیک J5 خدمت شما عزیزان ارائه شده است:

حجم موتور (سی‌سی) ۱۸۳۴
استاندارد آلایندگی Euro IV (یورو ۴)
حداکثر قدرت (HP/RPM) ۱۴۰ اسب بخار در دور موتور ۶۵۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور (NM/RPM) ۱۶۵ نیوتن متر در طیف دور موتوری ۵۰۰۰ دور در دقیقه
جعبه‌دنده ۴ سرعته اتوماتیک جلو، Tip Tronic
سیستم فرمان چرخ دنده شانه‌ای (Rack & Pinion)، کمک هیدرولیکی
سیستم ترمز جلو دیسک دو جداره با قابلیت تهویه و خنک شونده، عقب دیسک – مجهز به ترمز ضد قفل (A.B.S) چهار کاناله (تمامی چرخها) – قابلیت توزیع هوشمند نیروی ترمزی بر حسب وزن و بار (E.B.D)
سیستم تعلیق جلو، فنر حلقوی با ستون مک فرسون – عقب فنر حلقوی و اتصال جناقی دوبل مستقل
حجم مخزن سوخت (لیتر) ۵۵
حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت) ۱۷۵
سایز چرخها مجهز به رینگ ۱۶ اینچ آلومینیومی
طول خودرو (میلی‌متر) ۴۵۹۰
عرض خودرو (میلی‌متر) ۱۷۶۵
ارتفاع خودرو (میلی‌متر) ۱۴۶۵
فاصله دو محور (میلی‌متر) ۲۷۱۰
وزن خالص (کیلوگرم) ۱۳۵۵

امکانات و تجهیزات جک J5

J5 در زمان معرفی اولیه که به حدود ۱۰ سال پیش بازمی‌گردد از امکانات قابل قبولی سود می‌برد اما شاید فقدان برخی موارد همچون نمایشگر لمسی باعث شود این خودرو در مقابل رقبای به‌روزتر خود کم بیاورد اما بااین‌حال هنوز هم J5 را از نظر تجهیزات و امکانات می‌توان خودروی خوبی دانست. در ادامه تجهیزات و امکانات این خودرو ذکر شده‌اند:

کیسه هوای راننده و سرنشین جلو
صندلی جلو با قابلیت تنظیم در ۸ جهت
تنظیم دستی پشت‌سری
سیستم کنترل باد لاستیک‌ها TPMS
کنترل سیستم پخش روی غربیلک فرمان
سیستم خنک‌کننده روغن گیربکس اتوماتیک
کمربند ایمنی سرنشینان جلو پیش کشنده
کمربند ایمنی سرنشینان عقب
کمربند ایمنی با تنظیم ارتفاع
سیستم ضد سرقت
قفل ایمنی کودک
ترمز ABS و EBD
چراغ مه شکن جلو و عقب
چراغ‌خطر لادری (چهار درب)
رینگ اسپورت آلومینیومی
چراغ جلو و عقب هالوژن
شیشه‌بالابر جلو و عقب برقی
آینه جانبی برقی
صندلی و روکش فرمان چرمی
سیستم رادیوپخش MP3/CD/USB با ۴ باند
تنظیم نور صفحه کیلومتر
آنتن شیشه‌ای
آینه جانبی دارای گرم‌کن
تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو
فرمان هیدرولیک با قابلیت تنظیم ارتفاع

قیمت جک J5

همان‌گونه که گفته شد این خودرو از سال ۱۳۹۶ به بعد عرضه نمی‌شود و به همین خاطر نمی‌توان نمونه‌های صفرکیلومتر آن را پیدا کرد؛ اما با گشت‌وگذار در میان آگهی‌های موجود باید دانست برای خرید نسخه اتوماتیک J5 باید بودجه‌ای حدود ۳۵۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان را بسته به مدل و کارکرد خودرو کنار بگذارید.

رقبای جک J5

این سدان چینی در بخشی از بازار قرار گرفته است که رقبای زیادی برای کسب سهم و جلب نظر خریداران رقابت می‌کنند. از جمله رقبای این خودرو می‌توان به تندر ۹۰، دنا پلاس اتوماتیک، برلیانس H330، فاو بسترن b50، ام وی ام ۵۵۰ و… اشاره کرد. مقایسه مفصل این خودروها با یکدیگر در این نوشتار نمی‌گنجد اما به‌طورکلی باید دانست خودروهای تولید داخل از مزیت‌هایی همچون بازار فروش دست‌دوم بهتر و فراوانی قطعات یدکی و خدمات برخوردار هستند درحالی‌که محصولات چینی معمولاً با مشکل کمبود قطعات یدکی و افت قیمت دست‌وپنجه نرم می‌کنند. به همین خاطر بهتر است در خرید خودروی دست‌دوم به اولویت‌های خود و اینکه تا چند سال خودرو را نگهداری خواهید کرد فکر کنید.

مزایا و معایب جک J5

همان‌طور که گفتیم از جمله مزایای این خودرو می‌توان به طراحی خوب، پیشرانه بادوام و قوی، فضای کابین جادار برای خانواده‌های کم‌جمعیت و ایمنی مناسب اشاره کرد. در مقابل جک J5 معایبی هم دارد که شامل متریال نه چندان باکیفیت کابین، گیربکس قدیمی و کند، مصرف سوخت نسبتاً بالا، کمبود قطعات و لوازم‌یدکی می‌شود.

نقاط قوت نقاط ضعف
طراحی ظاهری خوب متریال بی‌کیفیت کابین
پیشرانه بادوام و قوی گیربکس قدیمی و کند
فضای کابین جادار مصرف سوخت بالا
ایمنی مناسب کمبود قطعات یدکی

جمع‌بندی

جک J5 سدان را می‌توان یکی از گزینه‌های خوب چند سال اخیر برای بازار داخلی دانست هرچند که این خودرو دیگر عرضه نمی‌شود. همین مشکل گریبان گیر اکثر خودروهای چینی در کشورمان است. این دسته از خودروها از همان ابتدای عرضه نیز به خاطر محدودیت‌های شبکه‌های نمایندگی دارای مشکلاتی در زمینه تأمین قطعات و لوازم‌یدکی هستند و با قطع عرضه این مشکل حادتر نیز خواهد شد. نکته دیگر به افت قیمت و بازار فروش بدتر خودروهای چینی نسبت به خودروهای داخلی مربوط می‌شود و اگر به دنبال خرید J5 هستید حتماً باید به این نکات توجه داشته باشید. اگر خودروی خود را زود عوض می‌کنید و دنبال دردسرهای پیدا کردن قطعات یدکی نیستید شاید بهتر باشد نگاهی به خودروهای دیگر همچون تندر یا دنا داشته باشید.

عکس جک J5

توضیح: این مطلب به روزرسانی شده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۰۷ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۱,۳۱۶ دیدگاه‌ها

  1. رضا

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (44 ديدگاه)

    حال اگه روغن با کیفیت و با صرفه اقتصادی هست دوستان معرفی کنن

  2. سیامک

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (30 ديدگاه)

    سلام روغن elf10000 بریزی خیلی بهتره من ریختم خیلی هم خوبه.

  3. متین

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (54 ديدگاه)

    سلام بر جک سواران : فکر کنم هر روغنی با شماره۴۰w10 بریزی باهاش سازگاری داره و مشکلی نیست

  4. خ

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (17 ديدگاه)

    دوستان لطف کنند انهایی که فنی واردند، امکان توربوشارژر کردن موتور جک دنده ای یا اتومات وجود دارد یانه.؟ چون اخیرا قراره برای سورن این کاررا انجام بدهند.

  5. سیامک

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (30 ديدگاه)

    سلام در مورد خودرو های ایرانی و چینی هر سوالی دارید از استاد پینار بپرسید انصافا با حوصله و کاملا دقیق و درست توضیح میدهد من از ایشون ممنون هستم. دادا جان شما هم کم به استاد پینارحسادت کن همه تو رو میشناسند‌ .از سایت خوب پدال هم تشکر و قدردانی میکنم.

  6. متین

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (54 ديدگاه)

    سلام بر ایرانیان اصیل و با فرهنگ. و ارادت و تشکر از استاد پینار به خاطر مشاوره بسیار خوبی که در مورد خودروهای چینی و ایرانی به هموطنان میدهد تا انتخاب دقیق تری داشته باشند و دست مریزاد به سایت مجله پدال و همکاران زحمتکشش.

  7. دادا

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (593 ديدگاه)

    آقایون جعلی البته همه منو میشناسن .*** من حالم از آدمای دروغگو بهم میخوره.تو محل ما هم به بچه مکانیک هم میگن استاد.کسایی که الکی…میزنن بزنن.استاد شما که خودش خودشو تحویل میگیره فعلا ماشین نداشته شو فروخته.آخی دلم میسوزه ماشین بقیه تو چهل به ببالا خراب نشده.بعد اون آدم…که میگه کاملا با صبر حوصله جواب میده آخه آدم…کسی که چیزی نداره چطوری کمک میکنه***جمع کن آقا برو لالا بذار اینجا آرامش داشته باشه.برو آقا جعلی.برو

  8. فرهاد

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (38 ديدگاه)

    سلام به دادا عزیز
    میدانم شما هم از اولین نفراتی بودی که سوار جک شدی و از حدود 500 کامنتی که گذاشتی پیداست. شماکه تجربه خیلی خوبی نسبت به این ماشین داری اگه میشه لطف کن به جای ناسزا گفتن به کس ونا کس بیا و نظرتو به تفضیل در باره جک خوشگل بیان کن تا همه استفاده کنن
    با تشکر

  9. رضا

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (5 ديدگاه)

    سلام وعرض ادب خدمت همه دوستان عزیزم من بیش از یک سال است که جک اتومات را دارم وتقریبا همه شما ل را با دنده اتومات طی کردم وهیچ مشکلی نداشتم ودر ابتدای حرکت شما با گاز زیاد حرکت کنی حتی چرخها بکس باد می کنه جاده چالوس جاده سرولات جاده دیلمان …….همه هم سرنشین کامل به همراه کلی بار ومصرف بنزین هر صد کیلومتر8 لیتر است من فقط نظر خودم در این یک سال تجربه با جک را گقتم .

  10. رضا3

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (17 ديدگاه)

    من یک ساله تقریبااتومات این خودرو رو دارم واقعیتش اون چیزى نبود که انتظارات آدمو براورده کنه. اولش احساسى مدافعش بو,م بعد از استفاده طولانى مدت حقیقتا فهمیدم ایرادات زیادى وارد هست و از انتخابم خوشحال نیستم.خ وقته اینجا سر نمیزدم این به اصطلاح دادا هنوز این اخلاقاشو کنار نذاشته. ادبیات اینها رو آدم میخونه اصلا نمیخواد این پیج رو بیاد. رفتم براى ماهها بعد. موفق باشید

  11. رضا3

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (17 ديدگاه)

    جالبه سوابق منو نوشته 16چقدر خنده دار قدیمیا منو میشناسن

  12. رامین

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (27 ديدگاه)

    مشکل اصلی جک و دیگر تولید کنندگان چینی (غیر از مدیران خودرو) اینه که ورودشون به ایران بخاطر تحریم ها بوده . فقط مدیران خودرو از قبل از تحریم ها با چری قرارداد داشته و تولیداتش بخاطر تحریم ها نبوده. مشکل اصلی لیفان و جک ، شرکت تولید کننده ایه که تا بحال به هیچ کدام از محصولاتی که وارد کرده متعهد نبوده و به هر محصولی مقطعی نگاه کرده. فولکس گل، دوو ماتیز ، دوو سیلو ، هیوندا ورنا، هیوندا آوانته ، هافی لوبو ، لیفان 520 از نمونه تولیدات این تولید کننده است که همگی در مقطع کوتاهی تولید و بعد متوقف شدند. چطور ایران خودرو با همه مشکلات تحریم ، تولید 206 رو متوقف نکرد؟ آیا کرمان خودرو نمی تونست همین کار رو بکنه ؟!!! و همون طور که میدونید خودرویی که از خط تولید خارج میشه دیگه تو بازار طرفداری نداره گرچه تولید کننده متعهد به تامین قطعات یدکی تا 10 ساله.
    یادمون باشه که طیفی از بازار خواهان خودروی چینی است و همون طور که این محصولات در کشورهای دیگه (که تحت تاثیر تحریم نبودند مثل استرالیا) بازار خودشون رو پیدا کردند همین وضعیت در ایران بعد از تحریم هم خواهد بود. فقط این به سیاست تولید کننده بر می گرده که متاسفانه کرمان خودرو در زمینه تعهد به ادامه تولید سابقه خوبی نداره.

  13. سعید

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (124 ديدگاه)

    سلام دوستان بعد از چند ماه من دوباره سر به سایت زدم وبه همه سلام میکنم به دوستان قدیم .پینار .sunmartin .و دادا و………………
    فکر نمیکنم کسی تا حالا هجده ما این ماشینو داشته و 68 هزار تا باهاش رفته باشه
    اگه کامنتهای پارسال و قبل از اون را یعنی صفحات قبل را باز کنید نظراتم را میبینید
    من پس از گذشت این مدت استفاده همان نظرات را بدون هیچ نیتی تایید میکنم و در قیاث با تمامی تولیدات داخل و چینی ها و با توجه به قیمت فکر میکنم بهترین انتخابه
    دوستان فقط باید بتونید با این ماشین اتومات درست رانندگی کنید

  14. احسان6131

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (325 ديدگاه)

    دادا معمولاٌ وقتی تز یک آدم حرفهای ضد و نقیض میشنوه کلاً خیلی داغ میکنه و خیلیا هم اونو از بابت ادبیات خاصش مورد انتقاد قرار میده. من صفحه J5 رو از شروع کارش دنبال میکردم و آقای پینار رو از صفحه 16 که شروع به کامنت گذاشتن کرد، میشناسم. واقعاً نظر ایشان که جزء اولین کسانی بود که J5 خرید از ابتدا تا کنون چرخش عجیبی داشته است. من به توالی برخی کامنتهای ایشان را به پیوست می‏آورم و خودتان قضاوت کنید. کاش ایشان اینقدر از واژه برای رضای خدا استفاده نمیکرد و یا حداقل میگفت برای رضای خودم :)

  15. احسان6131

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (325 ديدگاه)

    پینار در صفحه 17 میگوید: (مقایسه با ماشینهای 100 میلیونی!)

    “سلام بر تمامی عزیزان و هموطنان گرامی خدمت اون دسته از عزیزانی که جی5 ثبت نام کردند و یا میخواهند بخرند اما تردید دارند عرض کنم دوستان این خودرو از لحاظ فنی کوچکترین ایرادی ندارد . شتاب خودرو عالی است 11.2 ترمزهای خودرو بسیارنرم و قوی است . شاسی بسیارمحکم . امنیت عالی تو جاده و سر پیچ ها . سیستم تعلیق و هندلیگ عالی . کابین کاملا بی صدا . مصرف سوخت بسیار پایین . دنده ها بسیار نرم باضریب کوتاه . فاصله چرخ محورعالی . کیفیت قطعات در اینده مشخص میشود ولی در کل بسیارخوب نشون میده . ظاهرش واقعا زیباست . البته بنده به ایرادات جزیی مانند ضبط ساده و یا دید در دنده عقب و نقطه کور کاری ندارم چون حتی ماشینهای صدمیلیونی هم این ایرادات جزیی را دارند ولی حتما باید لاستیک خودرو را عوض کنید مخصوصا هانکوک کره که اونوقت اون سفتی صندلیها و سفتی لاستیکهای خودش به کلی حذف میشود و اونوقت واقعا تفاوت خودرو را البته با باد نیتروژن می فهمی . “

  16. احسان6131

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (325 ديدگاه)

    پینار در همان صفحه 17 از مقایسه با مگان می‏گوید: (من اون موقع به اسم احسان کامنت میداشتم)
    “دوستان ، عزیزان ، این خودرو قابل قیاس با هیچ یک از خودروهای ایرانی اعم از پژو ، سمند، تندر90 ، رانا ، لیفان ، ام وی ام 530 ، و x33 ، جیلی ، نیست و حتی بالاتر از مگان نیز است بنده غیر از جیلی تمام خودروهای مذکور را داشتم و سوارشون شدم این خودرو از هر لحاظ عالی است و کوچکترین ایراد فنی ندارد فقط باید لاستیک خودرو را قطعا عوض کنی چون لاستیک خودش و صندلیهاش سفت است که اونم با لاستیک هانکوک کره و باد نیتروژن کاملا حل میشود”

  17. احسان6131

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (325 ديدگاه)

    و پینار در صفه 18 میگوید (تردید به خود راه ندهید):
    “جی5 بنده یکبار دیگه خدمت اون دسته دوستانمان که تردید دارندعرض کنم که مطمعن باشید بر تمامی خودروهای ایرانی و چینی در رنج قیمتی خودش و حتی بالاتر از رده های قیمتی بالاتر از خودش مانند لیفانx60 و ام وی ام x33 و جیلی کاملا برتر است البته ایرادات جزیی هم دارد که اونهم کاملا طبیعی است ولی در کل ماشین تو این قیمت الان عالی و بهترین گزینه است ضمنا تندر90 و206 تیپ 5 که اکثر دوستان سوال میکنند غیر از شتاب اولیه هیچ گونه برتری بر جی5 ندارندکه اونهم به خاطر سبکی خودروهاست و جی5 کاملا برتر است مساله بعدی در مورد جیلی است که دوستان سوال میکنند که باید عرض کنم که مطمعن باشید جی5 از جیلی عالی است ولی چون بحث مان فقط در مورد جی5 است با سایر خودروها کاری نداریم به ایرادات اساسی جیلی نمی پردازیم . در ضمن جی5 سواران دقت کنند با توجه به سیستم الکتریکی برقی خودرو چراغهای آمپر آب خودرو در کمتراز 5 دقیقه در حد نرمال قرار میگیرد و تا وارد محدوده قرمر نشده مشکلی نیست بلکه سیستم طراحی ماشین اینجوری است که زود بالا میرود ولی به هیچ وجه وارد محدوده قرمر نمیشود”

  18. احسان6131

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (325 ديدگاه)

    و در صفحه 202 جناب پینار میفرمایند: (ماشین دارای نقایص متعدد پس از عمر کوتاهی)
    “سلام دوست عزیز آقای مصطفی اگه پول شما نقد است اصلا جی5نگیر چون جی 5 تا40هزارخودروی خوبی است و بعد از ان تماما ایراد داره و افت قیمتش هم زیاده ضرر میکنی… به حرف کسی هم گوش نده. “

  19. احسان6131

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (325 ديدگاه)

    خوب جناب پینار نه به اون مقایسه اولیه و برای رضای خدای شما با ماشینهای 100 میلیونی و مگان و نه الان که به ملت میگید ماشین چینی نخرید. نه به اون شوری شور و نه به این بی نمکی. بالاخره با این پول چنین خودرویی میشه خرید. نه اینکه حقمون باشه خودروی چینی سوار شیم ها، اقتصاد مملکت و عمر کوتاه ما رو به سمت چنین خودروهایی سوق میده و گرنه ما هم بدمون نمیاد خودروهای روز اروپا و امریکا رو سوار شیم. یکی از دوستان میگفت خودتون رو پیر ماشین نکنید بذارید این ماشین باشه که زیر پای شما پیر میشه.

  20. علی از اراک

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام .دوستان چه زمانی بیمه بدنه وکارت سوخت جک به دستم میرسه؟ قیمت روکش صندلی راهم اگراطلاع دارید بنویسید.متشکرم

    1. شهنام

      ۲۵ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (78 ديدگاه)

      علی جان سلام،
      قیمت روکش صندلی فابریک J5 در نمایندگی تهران 280000 تومان است. کارت سوخت معمولا زیاد طول نمیکشه و یکی دو هفته ای میرسه. بیمه هم ثالث هست که معمولا همون ابتدا تحویل میشه. بیمه بدنه که باید خودتون درخواست و پیگیری بفرمائید البته به دلیل صفر بودن ماشین تخفیف شامل حالش میشه.
      موفق باشید.

  21. دادا

    ۲۶ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (593 ديدگاه)

    ممنون احسان خان.اما همه دوستان بدونن بنده با حرفای بعضی از ملوّنا جا خالی نمیکنم.دروغ خون منو بجوش میاره وبدتر کسایی که الکی دستمال میزنن.آقایونی که اکثرشون جعلی هستن ودرواقع یه نفرن نسبت به افشاگرهای جناب احسان خان در رابطه ی یه آدم ملون ومعلوم الحال که جز تشویش افکار دوستان تازه وارد رو داره چیه.این از شگردهای تخریبه.اول بیا تعریف وتمحید کن بعد که کلی هواخواه پیدا کردی بیا تخریب کن مثل این آقا.من بااین ترفند مشکل دارم نه با خودش.ذهن سالم مردم رو نگران نمیکنه.والله بالله این ماشین ایراد داره اما اینقدر بی نمک نیست.بخدا سوگند من بعلت عدم تحمل گرما که ازجنگ برام به ارث مونده.دایم کولر رو روشن میکنم.ماشین روشن کولر روشن.بیش از 90درصد کولر روشنه .آخ نگفته.تا حالا مشکلی تا 44هزار پیش نیومد غیر یه مشکلی با ده دقیقه حل شد.بابا هرکی منو میبینه میگه ماشین چینی حداقل 15تومن پایین اومده.بفروش تا بیشتر ضرر نکنی.خدا شاهده سیب زمینی فروش گاری بدست هم ازم میپرسه.بابا این همه هجمه به بچه ی حرامزاده نمیکنن.اونوقت من موندم ماشین چینی اینه اونه.امروز رفتم بانک دوستان بانکیم میگن خیلی ضرر کردی گفتیم بیا پول کم.
    داری وام بهت بدیم کره یی بخر قبول نکردی اینم عاقبتش.مثلا بقیه ماشینا همه ثابتن فقط چینی اومده پایین.جک که مثل بقیه س مثلا مثل ال ممد.دروغ گویی شده نقل ونبات وبدتر یه عده جاهلا. هم حمایت میکنن.اقا احسان فکرکنم حتی نوشته کپی شده ی شماهم منفی بخوره مال ماکه معلومه.ممنونم دوست من از افشاگریت.آقا سعید دوست قدیمی ای کاش مثل سابق میومدی وبیشه رو خالی ز شیران نمی کردی تا هر شغالی نیاد جولان بده.البته ما شیر نیستیم اما شیرایی مثل احسان هستن که هرکه نیاد یاوه بگه.آدم باید واقعیت رو بگه اما نه دروغ.من بشخصه هر خوب وبد رو خواهم گفت چه خوشتون بیاد چه بدتون بیاد.یاحق.شبتون پر گلهای یاس…ما مرده به آنیم که آرام نگیریم .موجیم که آسودگی ما عدم ماست.بوس بوس همگی

  22. دادا

    ۲۶ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (593 ديدگاه)

    جالبه ما هی مینویسیم شماره روهمون قبلیه.آقای سردبیر مشکل چیه.اون یکی ما رو که حذف کردی این مشکلش چیه484نظر.جالبه

  23. نام شما (ضروری): يونس

    ۲۶ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (29 ديدگاه)

    دادجان سلام ….کلا هر کامنتیو میذاری خود سایت یه منفی بهت میده …..حتی اگه شب باشه بگی شبه یه منفی میده (خنده ) ……..بعضی ها دارن بات حال می کنن 15000 کیلومتر اتو مات همه چی عالی

  24. علی از اراک

    ۲۶ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    شهنام جان بسیار ممنونم .ازپاسخی که دادیدسپاسگذارم

  25. شهنام

    ۲۶ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (78 ديدگاه)

    سلام دوستان. برای تصمیم گیری راحت تر بعضی از دوستان، تجربه چند سال رانندگی با چهار خودرو رو به صورت جدول مقایسه ای در اینجا آوردم. گرچه این خودروها در یک سطح نیستند، اما این مقایسه میتونه کمکی باشه برای کسانی که قصد ارتقاع خودروشون رو دارند. امتیاز حداکثر هر آیتم رو 100 فرض کردم. هر چهار خودرو گیربکس دنده ای بودن. اینها نظرات شخصی من و بر اساس تجربه شخصیم هست. احتمالا بعضی آیتمها بخصوص موارد صلیقه ای ممکنه با نظر دیگران منطبق نباشه. امیدوارم قضاوت عادلانه ای انجام داده باشم.
    نام خودرو ——————————مگان ———————- جک——————-سمند ——————–ریو
    فضای صندوق————————–100————————–90————————90————————–75
    فضای سرنشین———————– 100————————100———————–90————————–80
    راحتی صندلی—————————100————————–90————————90 ———————–80
    امکانات رفاهی ————————-95———————–100————————90————————80
    عملکرد کولر و دریچه های آن——95 ————————100———————–95————————90
    کیفیت قطعات مکانیکی————–100 ————————95 ————————70 ———————–95
    کیفیت ظاهری قطعات تزئینی——100————————95————————80————————90
    هزینه نگه داری————————–80————————–90————————100——————– 100
    مصرف سوخت ————————-100 ———————– 90———————-90 ———————100
    نفوذ صدای موتور———————–100————————95———————–85 ————————70
    سر و صدای اتاق ———————-100 ———————–100 ——————–80 ————————-90
    زیبایی بیرون خودرو —————-100———————–100———————–60 ————————80
    زیبایی درون خودرو——————100———————–100 ———————–60———————- 70
    راحتی حرکت در ناهمواریها ——-100———————–95————————70 ———————-70
    نرمی فرمان——————————100 ———————-90 ———————70 ———————-90
    فرمان پذیری در سر پیچها ———100 ———————–95———————-80————————90
    شتاب و شیب روی ———————100———————–90———————90————————95
    شروع حرکت در شیب تند———100———————–85 ———————-90 ———————-95
    سرعت ماکزیمم در سطح افق——100———————– 95———————- 95———————- 95
    امتیاز کل————————————99——————— 96———————-82———————-86

    1. فرهاد

      ۲۷ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (38 ديدگاه)

      با سلام به شهنام عزیز
      مطلبی که که نوشتی بیشر شبیه یه شعر است تا واقعیت /خیلی مطالب را میتونستی بیاری .وامتیازها هم یه کمی نا عادلانه است.از اینکه ازلحاظ کیفی وفنی جک ومگان تقریبا در یک سطح هستند شکی نیست . به شخصه تیپ جک به نظر من خیلی زیباتر از مگان است وظاهر جک باید با ماشینها ی آلمانی و ا یتالیایی مقایسه بشه.

      1. شهنام

        ۲۷ مرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (78 ديدگاه)

        فرهاد جان سلام،
        از بازخورد منتقدانه شما ممنونم. همچنن از پیشنهاد شما برای بیان مطالب توصیفی هم سپاسگذارم، البته هدف من از بیان این مطلب ارائه مقایسه ای منسجم بود، وگرنه کلی میشه در مورد هر آیتم توضیح داد و مقایسه کرد. به هر حال تصور میکنم خریداران جک عمدتا کسانی هستند که قبلا خودرویی شبیه به سمند یا ریو داشتن و این مقایسه میتونه به اونها کمک کنه که بدونند حدودا با خرید جک به چه سطحی از قابلیتها و امکانت دست پیدا خواهند کرد و با توجه به اهمیتی که مثلا برای نفوذ صدا به داخل اتاق میدهند تصمیم گیری کنند. من هم به شما یک پیشنهاد دارم: شما هم مقایسه هایی رو ارائه بدید و مطالب مورد نظرتون رو برای استفاده ما ارائه بدید و مثلا بین ظاهر جک با ماشینهایی که گفتید مطلب بنویسید.
        با تشکر

  26. شهروز

    ۲۶ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (97 ديدگاه)

    سلام این کرمان موتور هم مرتبا قیمت محصولاتش را بالا می بره هر چند ماه هفتصد هشتصد هزار تومان می بره بالا که کسی بهش گیر نده در پنج ماه اول سال حدود یک و نیم تا دو میلیون تومان برده بالا

  27. علی

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من امروز رفیم نمایشگاه مشهد وگفتند امروز 500تومن برده بالا در حالیکه باید کم بشه نه زیاد

  28. رهگذر

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان من امروز میخوام مانیتور بخرم
    به نظرتون کدوم بهتره؟
    1- وینکا گلد
    2- پرونیکس
    3-پیکسل پلاس(کاسکا)
    4- اکو
    هر نظر دیگه ای هم دارید لطفا بگید.
    خیلی فوریه…
    ممنون.

  29. علیرضا

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من مه شکن سمت رانندم کار نمیکنه سوکتو لامپم سالمه میخواستم بدونم فیوز مه شکن شماره چنده ماشینم جک جی ۵ ۱۵۰۰ با تشکر

    1. شهنام

      ۱ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (78 ديدگاه)

      سلامو
      به نظرم اشکال از فیوز نیست، چون تاجایی که من میدونم فیوز مه شکن چپ و راست مشترکه، احتمالا همون سوکت درست جا نرفته. پیشنهاد میکنم دوباره چک بفرمائید.

  30. منصور

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (27 ديدگاه)

    سلام جک دستی کیلومتر ۱۰۰۰۰
    یه پیچ از رودری عقب سمت شاگرد افتاده
    یه صدایی از کابین میومد که رو اعصاب بود، بعدا فهمیدم از کلیدی بود که گذاشته بودم تو جاسیگاری!!
    اتاق همچنان بی صدا
    سوخت جاده هفت لیتر شهر هشت
    جاده ی کوهستانی خوب میکشه فقط اختلاف ضریب دنده ی سه با چهار زیاده (حدود هزار و پونصد دور) یعنی اگه با دور پنجهزار از دنده سه تو سربالایی بزنی چهار دور موتور میاد روی سه و پونصد جونش گرفته میشه، بهتره سربالایی های شدید رو با همون دنده سه برید بالا.
    دور موتور از سه هزار و‌پونصد که بگذره تاثیر وی وی تی کاملا محسوسه و ماشین حسابی جون می گیره.
    سرویس دوره ای خوب بود فقط نمایندگی خیلی شلوغ بود معطل شدم
    رکاب سمت شاگرد تو کوهستان گرفت به سنگ ولی چون پلاستیکیه و از بدنه جداست خیالم راحته.
    در کل به عنوان ماشین خانوادگی ازش راضیم، چون رانندگی راحتی داره.
    کیفیت قطعات از نظر مارک و اعتبار بوش و.. . روی کاغذ که خوبه، باید بیشتر صبر کنیم.
    قدرت و شتابش هم با توجه به وزنش و حجم موتورش و قطر چرخها با اون چیزی که نوشتن فرقی نداره، یه تجربه ی رانندگی کوهستان هم با یه رانا که موتورش هزار و ششصده داشتیم که به شکل محسوسی سربالاییا رو بهتر بالا رفت و رانا رو جا گذاشت، البته تفاوت خیلی هم نبود که بگم تو آیینه گم شد و از این حرفا!
    بازم چیزی بود خواهم گفت
    پیروز باشید و شادکام.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا