جک - jacخودروهای چینیکرمان موتور KMC

جک J5 کارکرده بخریم یا نه؟ مشخصات، قیمت، مزایا و معایب و هر آنچه باید بدانید

راهنمای خرید خودروهای دست دوم

صنعت خودروی کشورمان طی این سال‌ها کاملاً تحت تأثیر برندهای چینی قرار داشته است. تا همین چند سال پیش شاهد مونتاژ خودروهای قابل قبولی همچون نیسان ماکسیما، هیوندای ورنا، آوانته و… بودیم اما هرچه پیش‌تر می‌رویم واردات و عرضه محصولات چینی را می‌بینیم که اکثر آن‌ها نیز پس از مدتی به دلایل مختلف دیگر عرضه نشده‌اند.

اما یکی از باسابقه‌ترین برندهای چینی حاضر در کشور ما جک JAC است که با چندین خودروی مختلف توانسته طرفداران گوناگونی را به دست آورد. یکی از محصولات شناخته شده جک برای ما سدان J5 است که بین سال‌های ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶ عرضه شد و ما در این نوشتار می‌خواهیم به بیان مشخصات، مزایا و معایب این خودرو به ویژه برای خریداران خودروهای کارکرده بپردازیم. پس حتماً با ما همراه باشید.

طراحی ظاهری جک J5

JAC J5 جک

در بین سدان های متوسط بازار کشورمان، جک J5 یکی از هماهنگ‌ترین طراحی‌های ظاهری را دارد. این خودرو توسط شرکت مشهور پینین فارینا طراحی شده و می‌توان آن را زیبا دانست. در بخش جلو چراغ‌های کشیده و جلوپنجره‌ای هماهنگ دیده می‌شوند که اگرچه هیجان‌انگیز نیستند اما حداقل چشم‌ها را اذیت نمی‌کنند. در پروفایل جانبی نیز خط شانه پر رنگی دیده می‌شود که از یکنواختی این بخش می‌کاهد. نمای عقب شاید بحث‌برانگیزتر از سایر نقاط بدنه باشد اما علیرغم وجود برخی کاستی‌ها هنوز هم می‌توان آن را قابل‌قبول دانست. در کل باید گفت J5 یک سدان با ظاهر خوب نسبت به سایر خودروهایی است که طی این سال‌ها در خیابان‌ها دیده‌ایم.

طراحی داخلی جک J5

داخل جک J5

وقتی وارد کابین شوید طراحی‌ای را خواهید دید که دنباله‌روی بدنه است. بخش داخلی J5 از طراحی مدرن‌تری نسبت به تولیدات داخلی سود می‌برد و از جمله ویژگی‌های آن می‌توان به فرمان و پشت آمپرهای اسپرت اشاره کرد. البته شاید طراحی ورودی‌های هوای J5 سؤال‌برانگیز باشد و از زیبایی کابین بکاهد ولی در کل نقص چندانی به طراحی این بخش وارد نیست هرچند که نمی‌توان آن را برجسته و به‌یادماندنی توصیف کرد. نقطه‌ضعف اصلی J5 در این بخش به کیفیت متریال بکار رفته مربوط می‌شود که در درازمدت باعث به سر و صدا افتادن کابین خواهد شد.

جدای از این موارد فضای کافی برای چهار سرنشین وجود دارد و صندوق بار نیز نیازهای یک خانواده متوسط را رفع خواهد کرد. در مجموع طراحی و کیفیت کابین این سدان چینی برای خریداران قابل‌قبول به نظر می‌رسد هرچند در زمانه‌ای که همه خودروها از برخی عناصر مدرن همچون نمایشگرهای بزرگ استفاده می‌کنند، نبود این ویژگی یک نقطه‌ضعف به ‌حساب می‌آید.

پیشرانه و گیربکس جک J5

این سدان چینی در ابتدا با پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری که قدرت ۱۱۱ اسب بخاری و گشتاور ۱۴۶ نیوتون متری داشت روانه بازار شد اما کرمان موتور بعدها عمده تمرکز خود را روی نسخه اتوماتیک J5 که پیشرانه قوی‌تری هم دارد گذاشت. در دل نسخه اتوماتیک این خودرو پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری ساخت میتسوبیشی قرار می‌گیرد که خروجی ۱۴۰ اسبی و گشتاور ۱۶۵ نیوتون متری تولید می‌کند. این پیشرانه با گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک همکاری دارد.

موتور جک J5

پیشرانه J5 از نظر قدرت و گشتاور کمبود خاصی ندارد اما گیربکس ۴ سرعته آن نمی‌تواند انتظارات را برآورده کند و به همین خاطر شاهد افت شتاب گیری خودرو خواهید بود. نکته دیگر نیز به مصرف سوخت خودرو به ویژه در نسخه‌های اتوماتیک مربوط می‌شود که بالاتر از آن چیزی خواهد بود که تصور می‌کنید. در مجموع پیشرانه J5 را می‌توان بادوام و خوب برشمرد هرچند عدم وجود گیربکس اتوماتیک به‌روز و با تعداد دنده‌های بیشتر جزو معایب آن هستند. در جدول زیر مشخصات فنی نسخه اتوماتیک J5 خدمت شما عزیزان ارائه شده است:

حجم موتور (سی‌سی) ۱۸۳۴
استاندارد آلایندگی Euro IV (یورو ۴)
حداکثر قدرت (HP/RPM) ۱۴۰ اسب بخار در دور موتور ۶۵۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور (NM/RPM) ۱۶۵ نیوتن متر در طیف دور موتوری ۵۰۰۰ دور در دقیقه
جعبه‌دنده ۴ سرعته اتوماتیک جلو، Tip Tronic
سیستم فرمان چرخ دنده شانه‌ای (Rack & Pinion)، کمک هیدرولیکی
سیستم ترمز جلو دیسک دو جداره با قابلیت تهویه و خنک شونده، عقب دیسک – مجهز به ترمز ضد قفل (A.B.S) چهار کاناله (تمامی چرخها) – قابلیت توزیع هوشمند نیروی ترمزی بر حسب وزن و بار (E.B.D)
سیستم تعلیق جلو، فنر حلقوی با ستون مک فرسون – عقب فنر حلقوی و اتصال جناقی دوبل مستقل
حجم مخزن سوخت (لیتر) ۵۵
حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت) ۱۷۵
سایز چرخها مجهز به رینگ ۱۶ اینچ آلومینیومی
طول خودرو (میلی‌متر) ۴۵۹۰
عرض خودرو (میلی‌متر) ۱۷۶۵
ارتفاع خودرو (میلی‌متر) ۱۴۶۵
فاصله دو محور (میلی‌متر) ۲۷۱۰
وزن خالص (کیلوگرم) ۱۳۵۵

امکانات و تجهیزات جک J5

J5 در زمان معرفی اولیه که به حدود ۱۰ سال پیش بازمی‌گردد از امکانات قابل قبولی سود می‌برد اما شاید فقدان برخی موارد همچون نمایشگر لمسی باعث شود این خودرو در مقابل رقبای به‌روزتر خود کم بیاورد اما بااین‌حال هنوز هم J5 را از نظر تجهیزات و امکانات می‌توان خودروی خوبی دانست. در ادامه تجهیزات و امکانات این خودرو ذکر شده‌اند:

کیسه هوای راننده و سرنشین جلو
صندلی جلو با قابلیت تنظیم در ۸ جهت
تنظیم دستی پشت‌سری
سیستم کنترل باد لاستیک‌ها TPMS
کنترل سیستم پخش روی غربیلک فرمان
سیستم خنک‌کننده روغن گیربکس اتوماتیک
کمربند ایمنی سرنشینان جلو پیش کشنده
کمربند ایمنی سرنشینان عقب
کمربند ایمنی با تنظیم ارتفاع
سیستم ضد سرقت
قفل ایمنی کودک
ترمز ABS و EBD
چراغ مه شکن جلو و عقب
چراغ‌خطر لادری (چهار درب)
رینگ اسپورت آلومینیومی
چراغ جلو و عقب هالوژن
شیشه‌بالابر جلو و عقب برقی
آینه جانبی برقی
صندلی و روکش فرمان چرمی
سیستم رادیوپخش MP3/CD/USB با ۴ باند
تنظیم نور صفحه کیلومتر
آنتن شیشه‌ای
آینه جانبی دارای گرم‌کن
تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو
فرمان هیدرولیک با قابلیت تنظیم ارتفاع

قیمت جک J5

همان‌گونه که گفته شد این خودرو از سال ۱۳۹۶ به بعد عرضه نمی‌شود و به همین خاطر نمی‌توان نمونه‌های صفرکیلومتر آن را پیدا کرد؛ اما با گشت‌وگذار در میان آگهی‌های موجود باید دانست برای خرید نسخه اتوماتیک J5 باید بودجه‌ای حدود ۳۵۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان را بسته به مدل و کارکرد خودرو کنار بگذارید.

رقبای جک J5

این سدان چینی در بخشی از بازار قرار گرفته است که رقبای زیادی برای کسب سهم و جلب نظر خریداران رقابت می‌کنند. از جمله رقبای این خودرو می‌توان به تندر ۹۰، دنا پلاس اتوماتیک، برلیانس H330، فاو بسترن b50، ام وی ام ۵۵۰ و… اشاره کرد. مقایسه مفصل این خودروها با یکدیگر در این نوشتار نمی‌گنجد اما به‌طورکلی باید دانست خودروهای تولید داخل از مزیت‌هایی همچون بازار فروش دست‌دوم بهتر و فراوانی قطعات یدکی و خدمات برخوردار هستند درحالی‌که محصولات چینی معمولاً با مشکل کمبود قطعات یدکی و افت قیمت دست‌وپنجه نرم می‌کنند. به همین خاطر بهتر است در خرید خودروی دست‌دوم به اولویت‌های خود و اینکه تا چند سال خودرو را نگهداری خواهید کرد فکر کنید.

مزایا و معایب جک J5

همان‌طور که گفتیم از جمله مزایای این خودرو می‌توان به طراحی خوب، پیشرانه بادوام و قوی، فضای کابین جادار برای خانواده‌های کم‌جمعیت و ایمنی مناسب اشاره کرد. در مقابل جک J5 معایبی هم دارد که شامل متریال نه چندان باکیفیت کابین، گیربکس قدیمی و کند، مصرف سوخت نسبتاً بالا، کمبود قطعات و لوازم‌یدکی می‌شود.

نقاط قوت نقاط ضعف
طراحی ظاهری خوب متریال بی‌کیفیت کابین
پیشرانه بادوام و قوی گیربکس قدیمی و کند
فضای کابین جادار مصرف سوخت بالا
ایمنی مناسب کمبود قطعات یدکی

جمع‌بندی

جک J5 سدان را می‌توان یکی از گزینه‌های خوب چند سال اخیر برای بازار داخلی دانست هرچند که این خودرو دیگر عرضه نمی‌شود. همین مشکل گریبان گیر اکثر خودروهای چینی در کشورمان است. این دسته از خودروها از همان ابتدای عرضه نیز به خاطر محدودیت‌های شبکه‌های نمایندگی دارای مشکلاتی در زمینه تأمین قطعات و لوازم‌یدکی هستند و با قطع عرضه این مشکل حادتر نیز خواهد شد. نکته دیگر به افت قیمت و بازار فروش بدتر خودروهای چینی نسبت به خودروهای داخلی مربوط می‌شود و اگر به دنبال خرید J5 هستید حتماً باید به این نکات توجه داشته باشید. اگر خودروی خود را زود عوض می‌کنید و دنبال دردسرهای پیدا کردن قطعات یدکی نیستید شاید بهتر باشد نگاهی به خودروهای دیگر همچون تندر یا دنا داشته باشید.

عکس جک J5

توضیح: این مطلب به روزرسانی شده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۰۷ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۱,۳۱۶ دیدگاه‌ها

  1. علی

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (5 ديدگاه)

    سلام و عرض ادب خدمت شهنام عزیز،
    امروز پیشنهاد شما رو برای رفع صدای تلق تلق پشت فرمان انجام دادم ولی متاسفانه هیچ تغییری نکرد.
    اما خیلی تصادفی متوجه شدم وقتی دستم رو میزارم روی جایی که جلو داشبورد قوس داره صدا بر طرف میشه ( بالای صفحه کیلومتر ی مقدار به سمت راست ) می خواستم بدونم در این مورد تجربه یا پیشنهادی دارین.
    با کمال تشکر از شما

    1. شهنام

      ۲۸ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (78 ديدگاه)

      علی جان سلام،
      این مورد صدا رو تا حالا تو ماشینی نداشتم و متاسفانه نمیتونم پیشنهاد خاصی بدم. از اینجور سروصدا ها گاهی تو ماشینها پیدا میشه. من سمند صفر خردیدم و از درش صدا می اومد. دو روز طول کشید تا دونه دونه قطعات رودری رو باز کردم و بستم تا آخرش فهمیدم از قفل در (به دلیل لقی زیاد) صدا میاد، یه صدای دیگه هم داشت که بعد از کلی بررسی فهمیدم از کنار زبونه قفل کمربند راننده (اون هم به دلیل لقی زیاده). در این مورد که شما گفتید اگه از اول نبوده احتمال داره پیچی شل شده باشه. به هر حال شاید (البته شاید) بشه مثلا با فرستادن کمی پارچه یا ابر از پشت صفحه کیلومتر در اون ناحیه این صدا رو برطرف کرد.
      موفق باشید.

  2. امیر .

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    باسلام خدمت همه ی جک سوارن به خصوص دادای عزیز
    در جواب دوستم اقای دادا که مشکل شیشه بالابرداشتند. برای من هم همنطوره وقتی که سوییچ را در میارم برق شیشه بالابر ها تا 10 ثانیه وصله. وبعد قطع میشه به نظرم این یه حسنه وقتی که سوییچ را که در میارم ومیبینم که یکی از شیشه ها بازه بدون این که باز سوییچ را باز کنم شیشه ها را بالامیبرم
    در جواب دوستم علی اقا من هم این مشکل راداشتم که با باز کردن پشت. آمپر صدارا برطرف کردم. باز کردن پشت آمپر. خیلی آسونه فیلمش هم تو آپارات هست که توسط تیم سبقت ازاد گذاشته شده.
    بنده تا حالا ده هزار تا با جک رفتم تا حالا که مشکلی نداشتم غیر از مصرف بنزین. یاعلی

  3. علی

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (5 ديدگاه)

    سلام شهنام جان،

    خیلی ممنون که بازهم وقت گذاشتی
    سعی می کنم که بالاخره علتش رو پیدا کنم البته دوستمون امیر هم پیشنهادی داده که اگر بشه حتما انجام می دم.
    با تشکر از هر دو شما عزیزان،

  4. پینار

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (210 ديدگاه)

    انتخاب بین ماشینهای ایرانی و چینی …….یعنی انتخاب بین بد و بدتر ..‌‌‌…و گرنه لیاقت ما مردم اصیل ایرانی با مبلغ فوق ۵۰یا۶۰ قطعا بالاتر از ایناست….ولی متاسفانه…..چاره ای نیست و مطمعنا خودروهای چینی از محصولات داخلی سایپا و ایران خودرو زیباتر و بهترند…‌‌..درپناه حق سلامت باشید.

  5. کیا

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (4 ديدگاه)

    سلام
    من یه سوال داشتم: قراره تا یک ماه دیگه جک اتوماتیک تحویل بگیرم ، لاستیکایی که زیر ماشینه سایز 205/55/16 هست. اگه با سایز 225/55/16 کره ای عوضشون کنم مشکلی پیش میاد؟ توی گارانتی ماشین که تاثیری نداره؟

  6. مجید

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام بر دوستان
    اقا من به سرم زد لاستیکای جکی رو عوض کنم. با نمایندگی صحبت کردم کارشناسش پیشنهاد مکسس یا تویوی ژاپن رو داد(البته چون رو نرمی وسواس نشون دادم) از عزیزان کسی در مورد میشلن و تویو و هانکوک اطلاعات مقایسه ای داره راهنمایی کنه؟

    1. فرهاد

      ۳۰ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (38 ديدگاه)

      تورو خدا ول کنید اینقدر وسواس نداشته باشید وحساس نباشید.جک توهمه ماشینهای چینی وایرانی همه چیش نسبتا خوبه . سعی کنید ازش استفاده و لذت ببرید.

  7. دادا

    ۳۰ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (593 ديدگاه)

    برادرعزیز دلفانی ممنون ازراهنمایتون،اما خودت بگو چی بخرم.بعد جای سوال برامه اگه مهره ش سوخته چرا هرروز بیشتر ازدیروز مهره های نسوخته وبا رنگ ولعابی تازه تو خیابونا میبینیم.اما بازم متشکر…آقاامیر دستت درد نکنه کاملا حرفتون درسته .تا حالا وقت نشده بود مقایسه کنم ولی یه چیزی که متوجه شدم اینه که سوئیچ دربیاری، اگه قبل ده ثانیه هم درراننده رو بازکنی دیگه بالابرها قطع میشه.کمی خیالم راحت شد…آقا مجید لاستیک رو عوض کنی بقول خودمون جنس بهتر.زیاد توفیری نداره.بلکه این عادته که برامون صدای جاده عادی میشه.سه بار سه ماشین جکمون رو باهانکوک عوض کردیم خواسته ی ما زیاد برآورده نشد.ولی مرور زمان احساس میکنی ماشین نرم تر شده.حتی اونایی که صاحب ماشین نیستن اما گاهی سوار ماشین میشن ورانندگی میکنن میگن.

  8. علی

    ۲ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام دوستان،من انواع 206،سمند،پرشیا،تندر رو داشتم،،الان جک جی 5دستی دارم،به نظرم شوخیه اگه بخوای جک رو با اینا مقایسه کنی،خیلی بالاتر از ایناست،برادرم مزدا داره بنظرم باید جک رو با مزدا3مقایسه کنی که جلو مزدا کم میاره،ولی ماشینهای داخلی اصلا عددی نیستن جلو این ماشین.

  9. علی

    ۲ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    آقای دلفانی مطمئنی جک داشتی؟؟؟؟؟؟!!!!!!

  10. دادا

    ۲ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (593 ديدگاه)

    دلفانی گرامی یه چی یادم رفت بگم مهره ی جک نسوخته بلکه مهره ی بعضی از خودخالیا والقاب الکی سوخته.که برای جلب توجه گاهی میان وهمان حرفای متضاد رو میگن وجالبتر کسایی میان حمایت وتعریف وتمجید میکنن که تعداد کم نظراشون موید خیلی چیزاس.شما رو به جان مادرتان دروغ نگید جان مادرتان.چندمدتی هست جو اینجا آرامه وکمک کننده ،یه عده الکی نیان جو ندن.اخه برو قبلش نظراتت وبخون بعد بیا الکی حرف بزن.میدونم الان الکی میاین منفی میزنید مهم نیست ولی بدونید من بشخصه لذتی که نزدیک دوسال ازین ماشین بردم هیچ موقع ازیادم نمیره مخصوصا اون شبی که پشت برف تو گردنه ی کوهین گیر گرده بودم.دوستان قدیمی یادشون میاد نوشته رو احتمالا…اون اویل وقتی میرفتم تیونینگ تاک وبحث های علمی ومستدل بعضی دوستان رو میخوندم وبعد سری به پدال میزدم میدیدم بعضی نظرا چقد سطحیه حالم گرفته میشد.نزدیک دوماه بعلت نداشتن ای میل اصلا نظری ندادم ولی کم کم افراد صاحب نظر پدال رفتن ویه عده باالقابی شدن یکه تاز.اونها هم حتما من پروندم.بعد هم شخص مدنظر تناقض گویی وچهره ی واقعیش معلوم شد .وبعد رفت وبقول خودش جک نداشته اش رو فروخت.من واقعا از بعضی دوستان متعجبم که چطور به کسی که ماشین اتومات رو نداشته والکی ازعیباش میگه بهش میگفتن…وبعد منی که خصلتم اینه حرف دروغ ودروغگو رو رسوا کنم حتی درزندگی عادی مورد بهتان واینکه باشخصی حسادت میکردم.اخه به چی وبه کی وبه چه دلیل.متعجبم…منی که 50تا با اتو رفتم خیلی ازکسی که ماشین نداشته عیب وایراد ماشین رو میدونم مخصوصا تصادف سخت کردم ومسافرتهای گوناگون با آب وهوای مختلف باهاش رفتم.یا کسی که اصلا ماشینو سوارم نشده.لااقل تناقض رفتاری وگفتاری ونوشتاری ندارم.هرچی واقعی پیش بیاد میگم تا شاید کمک به بعضی دوستان بشه .ایرادی داره راست رو وصادقانه میگم بی شاخ وبرگ.دوستان عقده گشایی نمیکنم فقط حرفم اینه آدرس بگیرید من هزینه یک تابلو و چندین بنر بزرگ رو میدم تا درشهر مربوطه ی این آقایون نصب کنن ودر آن ازآنان تقدیر ویژه جهت خدمت خالصانه وبی ادعا ودرراه خدا کردن رو به سمع ونظر مردم برسانم.باورکنید ثواب داره …آخرین کشف ماشین بابستن سوییج شیشه بالابرها تا حدود ده ثانیه کارمیکنن حسن برای افراد فراموشکار اما با باز شدن در راننده قبل ده ثانیه جریان برق قطع خواهد شد.که این مورد جالب نیست.والسلام

  11. امیر .

    ۳ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام
    من هم توضیحات. اقای دادا را تایید میکنم بنده از اوایل سال 93 این صفحه از سایت پدال را دنبال میکردم ولی هیچ موقع نظری در این سایت قرار ندادم من دقیقا یادم میاد که اون اوایل همه از خودرو جک طرفداری میکردند. همیشه این خودرو در اوج بود ولی رفته رفته مخالفان این خودرو زیاد شد. من خیلی ناراحت شدم که دوستانی به شدت از این خودرو طرفداری میکردند حالا مخالف سرسخت شدند اگر دوستانی مخالف این خودرو هستند با دلیل و مدرک پیام بزارن تا ما هم اه بشیم منبه شخصه دیگه خیلی کم به این صفحه سرمیزنم چون دیگه مثل قبل بار فنی نداره از دوستان خواهش میکنم از گذاشتن مطالب غیر مفید خودداری کنند به نظر من بیشتر مشکلات این خودرو ناشی از کرمان موتور و مونتاژ هست بنده یکی از کسایی بودم که خودرو من مشکل رنگ داشت حتی دو جا لکه گیری هم شده بود تا به این جا. من بیش از ده هزار تا با جک رفتم وتنها مشکلی که بعضی موقع من با این خودرو دارم رنگ خودرو ومونتاژ ضعیف کرمان خودرو هست

  12. جواد

    ۳ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام به همه جک سواران اتومات،درخصوص برطرف شدن مشکل کارکرد یک سره فن دور تند وکارکرد بهتر موتوروخنک کاری و جلوگیری از سوختن فن و رله فن،ترموستات اورجینال جک با تایید نمایندگی،ارسال به تمام نقاط کشور۰۹۳۷۴۸۱۰۷۷۱

  13. مجید

    ۴ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    دوستای گل ،دادا و فرهاد عزیز
    ممنون از راهنماییتون.کاملا در مورد لاستیک حق با شما بود.البته حیف من عجله کردم بعد خرید تازه پیامتون رو دیدم … شرمندگی
    ولی نتیجه کار رو برای دوستان میگم که شاید مفید باشه.من زدم به دریا و میشلین انداختم.همونطور که میگن لاستیکش نسبت به وانلی بسیار نرمتره ولی بعد از تعویض متوجه شدم همونطور که میگید زیاد فرق نمیکنه حداقل با فشار ۲۲۰kpa تفاوت شگرفی حس نکردم نتیجتا سیستم تعلیق حرف نهایی رو میزنه و جنس لاستیک بیشتر رو چسبندگی و شاید مصرف سوخت اثر میذاره. باید حال کرد و بیخیال شد. بعدا باد لاستیک رو تا ۲۰۰ هم پایین میارم و اگر چیز مثبتی دیدم خدمت دوستان اطلاع میدم. بله خیال من راحت شد (بقول معروف کرمم خوابید خخخخخ) و وسواس زیاد نباید به خرج داد.
    خوش باشید

  14. مجتبی

    ۸ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (25 ديدگاه)

    دوستان سلام
    میخواستم ببینم هدرست جلو که جزو آپشن های ماشین هست چیست؟
    کسی میدونه؟

    1. شهنام

      ۹ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (78 ديدگاه)

      مجتبی جان سلام،
      هدرست همون پشت سری صندلی هست. البته کار اصلیش موقع تصادف و برخورد ماشین پشت سر به ماشن شما هست که آسیب به گردن رو کاهش میده. چند سالی هست که روی همه ماشینها وجود داره . در بعضی مدلها قابلیت تنظیم زاویه هم وجود داره که میشه فاصله با سر رو تنظیم کرد.
      موفق باشید

      1. احسان6131

        ۱۹ مهر ۱۳۹۴
        سوابق: (325 ديدگاه)

        یکی از ایرادات پشت سری های دو صندلی جلو J5، عدم امکان تنظیم زاویه آن است. اگر هم از پشت فشاری به آن وارد شود، دیگر به جای اول بر نخواهد گشت.

  15. مجتبی

    ۱۱ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (25 ديدگاه)

    آقا شهنام سلام
    از راهنمائیت ممنون.

  16. دادا

    ۱۱ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (593 ديدگاه)

    من موندم آخه این چه سیاستیه واز کجا درآوردن هرجا میتونن یه منطقه آزاد اعلام میکنن که بدنبال جهت تسهیل در امرجذب سرمایه گذاری خارجی ورونق اقتصاد منطقه ونهایت کشور به امر اقدام کردیم .البته درراه رضای خدا هم شاید درسخنانشان هم بگن، نمیدونم.اما اونجا میشه مرکز ورود خودرو ارزان به کشور.وقتی ما که داخل کشوریم و آزاد نیستیم باید یا سوار گاری این آقایون بشیم یا ماشین کشورهای درحال آزمون خطا رو.که به هرکی باید توضیح بدیم نه بابا این خطا نداره چینی خوبیه.طوری میگن خوب چینیه دیگه.جوری که آدم احساس میکنه ازترحم نسبت بهت دارن میترکن و خجالت زده میشی ومیخوای بغلش کنی بگی بابا تو خودتو نکش حالا اشتباه کردیم خریدیم تو غصه نخور سکته میکنی میمیری.البته بعضی نظرمخالفا چون جنسشونم مخالفه نمیشه بغل کرد.بگذریم…سوال من اینه اگه آزاد باشه چرا نباید همه جا آزاد باشه.اگه نه پس چرا اونجاها آره.ما چه گناهی کردیم نمیتونیم با همین پول ، مزدا رو بخریم یا مثلا نیسان جوک یا مثلا همین پیکانتو کوچولو رو برای داخل شهر مثلا برای خرید سبزی.چندتا منطقه آزاد اعلام شده برن ببین چه تغییری کرده…اینا بنظرم بهانه س.هرجا بهانه دارن برای در آمدخودشون اونجا رو منطقه آزاد اعلام میکنن.هرجا هم نخوان معلومه.بخدا منم دل دارم میخوام با پنجاه تومن بهترین ماشین رو سوار شم تا تو این جاده های لعنتی با این راننده های بعضا گاگول جادهها.هم لذت سفر وهم امنیت رو تجربه کنم.این حق منه ایرانی نیست.بخدا حق منه.آیا خودشون سوار این آشغالا میشن.خدایی میشن.میدونید چرا الان پرم چون وقتی فقط رنگ یه نیسان جوک رو باماشینم مقایسه کردم ازحال داشتم میرفتم.خدا رو خوش میاد

    1. فرهاد

      ۱۲ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (38 ديدگاه)

      آقا دادا بابا دمت گرم خوب درد دل آدمو با اون بیانات نغیزت بیان میکنی.
      واقعا حرفهایی که زدی تمامش حقیقته محضه/
      مخصوصا اون راننده های به قول شما گاگول وخود کم بین ودارای احساس حقارت که اکثرا پراید سوارن وتا یه ماشین کلاس بالا مثل جک وبالاتر میبیننن زود جلوش لایی میکشن یا سبقت میگیرن تا عقده خود کم بینی خودشون را خالی کنن.حالا کی میخوات فرهنگمون درست بشه خدا داند.تا به حال چند بار نزدیک بود به خاطر این رانندها تصادف کنم آدم چی بگه به این ملت ومردم/ کی میخوات فرهنگمون تو رانندکی وچیزهای دیگر درست بشه.خد ا خودش کمک کنه

  17. دادا

    ۱۳ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (593 ديدگاه)

    دوستان قدیمی اگه میشه یه سرم به پیچ جیلی بزنید اونجا خیلی توپشون پره.این همه کلاه رفته سرشون بعد حرفای…میزنن.بیاین متوجه میشین.به حمایت از….ممنون

    1. احسان6131

      ۱۹ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (325 ديدگاه)

      دادا جان این قدر در لانه مورچگان آب نریز :) این ها قلبشون ضعیفه. به هر حال من با شما یک اختلاف نظر اندکی در خصوص جیلی دارم. این خودرو کیفیت مطلوبی داره اما شاید به خاطر قیمت زیاد از سوی وارد کننده ضرباتی به مشتریان وارد شده باشد. برای مثال جک J5 اتوماتیک به صورت تک فروشی 86800 یوان در چین قیمت دارد که با احتساب 555 تومان به ازای هر یوان میشود 48174000 تومان که رقم پرداختی ما در ایران برای آن 22 درصد بیشتراز قیمت آن در چین است. جیلی EMgrand7 در چین 108000 یوان قیمت دارد که میشود 59940000 تومان که نسبت به قیمت 81 میلیونی سابق 35 درصد گرانتر بود اما با قیمت 73.5 میلیونی همانند J5 همان میزان یعنی 22 درصد گرانتر است. تنها چیزی که باعث میشود یک نفر به سراغ J5 برود، محدوده قیمتی پایین تر آن نسبت به جیلی در امکانات اصلی برابر است.

  18. آريا

    ۱۳ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (163 ديدگاه)

    سلام. من دو روز پیش ثبت یه جی5 اتومات ثبت نام کردم . قرار شده 10 روزه تحویل بدهند. نمی دونم ماشین خوبیه یا نه؟ میشه دوستان راهنمایی کنند که چه جور خودرویی هست. امیدوارم از حالا به بعد از شما راهنمایی بگیرم

    1. فرهاد

      ۱۵ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (38 ديدگاه)

      آریا جان مطمئن باش که جک چه دستیش وچه اتوماتش دراین رنج قیمتی بی نظیر است ودیگر اینکه ظاهر ودرون با کلاس وبه روزی دارد.همچینین از لحاظ فنی ومکانیکی چیزی کمتر از ماشینهای کره ا ی وژاپنی ندارد . منکه خودم دستیشو دارم وخیلی راضیم.
      تنها بدیش میدونی چیه
      اینه که این مردم چشم همچشم میگن
      آخ آخ این ماشین چینیه

    2. احسان6131

      ۱۹ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (325 ديدگاه)

      ماشین خوب و یا بد به صورت مطلق قابل دسته بندی نیست. من قبل از این ماشین خودروهایی مثل سمند و پراید و پژو و رانا و L90 سوار شده بودم. شاید سیستم تعلیق آن نسبت به تندر نرم تر نباشد اما در قیاس با همه ماشین های دیگر، سواری مطمئن و جذابتری دارد. نمای ظاهری و تجهیزات بهتری دارد. گیربکس اتوماتیک رانندگی را بسیار راحت میکند. فرمان نرم و خوشدستی دارد. نشیمن آن مجلل نیست اما راحت است. به خوبی در بین مردم جا افتاده و تمام آپشن های آن در اکثر نقاط تهران و شهرهای بزرگ قابل نصب است. اطلاعات فنی نیز روز به روز در خصوص این خودرو افزایش می یابد.
      کیفیت رنگ کرمان موتور برای پوشش سطح این خودرو جالب نیست و به مرور این ضعف رنگ مشهودتر میشود. لاستیکهای ونلی خشک است و اندکی کیفیت ترمز گیری را تحت شعاع قرار می‏دهد. خشکی ماشین ایراد نیست اما کیفیت نه چندان مطلوب پلاستیک های خشک ماشین اگر به صورت آگاهانه نسبت به خرید خودرو اقدام نکرده باشید، ممکن است توی ذوق شما بزند. اما در کل محاسن خودرو بسیار بیشتر از معایب آن است.

  19. دادا

    ۱۵ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (593 ديدگاه)

    این ماشین چون مشکل خاصی نداره کسی نمیاد اینجا.آره?

    1. احسان6131

      ۱۹ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (325 ديدگاه)

      مشکلات J5 واقعاً کم هست و به دلیل عدم آگاهی مالکین نسبت به بروز رفتارهای تجربه نشده در چنین خودرویی نشأت میگیرد. یکی از حسن های J5 این است که واقعاً مشکلات اولیه ناچیزی دارد. این گونه نیست که مثل محصولات وطنی دو روز پس از تحویل نیاز به تعویض گیربکس داشته باشد و یا سرسیلندر بسوزاند. آنچه باعث التیام خریداران می شود رفتارهای معقول از سوی نمایندگی ها و وجود کارشنان خبره برای تعمیرات و عیب یابی چنین خودروهایی است که در حال حاضر چندان همتی از سوی کرمان موتور در این خصوص دیده نمی شود.

  20. آريا

    ۱۶ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (163 ديدگاه)

    سلام.
    از راهنمایی شما تشکر میکنم. یه سوال دیگه . دوره آبندی این خودرو تا چه کیلومتری ادامه داره؟. ضمنا داخل اتاق مثل خودروهای داخلی صدای اضافه داره یا نه؟

  21. آريا

    ۱۷ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (163 ديدگاه)

    سلام. چند تا سوال دارم. امید وارم وقت داشته باشید. 1 آیا نصب سینی موتور لازم هست یا خیر؟ 2 آیا واقعا نیاز به تعویض ترمستات هست یا خیر. 3 آیا رنگ نور صفحه کیلومتر قابل تغییر هست یا خیر. 3 آیا باربند روی سقف با سمند فرق میکنه؟ 4 آیا واقعا فن ماشین بیشتر از حد کار میکنه یا خیر؟

    1. احسان6131

      ۱۹ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (325 ديدگاه)

      با توجه به احتمال برخورد سنگ به گیربکس و آسیب دیدن آن، بستن سینی زیر موتور یک اقدام حفاظتی و پیشگیرانه است که برای شرایط شهری و جاده ای ما در ایران بودن آن بهتر از نبودنش است.
      بنده با گذشت بیش از 1 سال از داشتن خودرو، مشکلی در خصوص ایرادات ترموستات نداشته ام. ولی حرف های ضد و نقیض در این حوزه زیاد است. یک عده مشکل سرمایش کولر خودرو در تابستان را ناشی از زیاد گرم کار کردن موتور و دستورهای متوالی ECU برای قطع کندانسور کولر میدانند و به همین خاطر ترموستات را تعویض کرده اند اما در زمستان گرمایش داخل کابین کاهش می یابد. یک عده به دلیل زیاد روشن بودن فن، مشکل رله پیدا کرده اند که دقیقا معلوم نیست دقیقا به خاطر یکسره بودن فن دور بالاست. یک عده به لرزش ماشین و صدای زیاد خودرو به خاطر روشن بودن دائمی فن گله کرده اند. متأسفانه علیرغم اطلاع رسانی دقیق از سوی کرمان موتور، کارشناسان چینی و ایرانی نیز تا کنون حرف مشترکی در این خصوص نزده اند و برخی از آنها دلیل روشن بودن فن دور بالا را کمک به خنک سازی روغن گیربکس بیان کرده اند. ما نیز در این برهوت کمیابی دانش فنی گیر کرده ایم.
      با باز کردن پشت آمپر امکان دمونتاژ LEDها و تغییر رنگ آن وجود دارد که این را در یکی از صفحات تیونینگ از سوی یکی از دارندگان خودرو دیده ام.

  22. احسان6131

    ۱۹ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (325 ديدگاه)

    قبلا در مورد کروز J5 مطالبی نوشته بودم و از کیفیت عملکردی آن ناراضی بود. مثلاً دائماً از حالت کروز خارج میشد و یا برای رسیدن به سرعت تعیین شده ممکن بود بسیار فراتر از آن برود و دوباره کروز خارج شود. با آپدیتی که شرکت مربوطه در این خصوص انجام داد رفتار بسیار معقولی پیدا کرده است و تأخیر پتانسیومتر پدال گاز نیز در فرایند رسیدن به سرعت مطلوب لحاظ شده است. ضمنان قبلا در دنده خلاص (N) دور موتور تا مرز 5000 بالا میرفت که این ایراد نیز برطرف شده است. کلا الان کروز بسیار خوب عمل میکند اما توصیه من به شما اینست که این آپشن چندان برای خودرو لازم نیست.

  23. فرهاد

    ۱۹ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (38 ديدگاه)

    سلام دوستان
    نظرتون در باره ضربه گیرهای نانو چیه ؟
    آیا کسی تا حالا استفاده کرده واقعا رو جک تاثیر داره قیمتش چقدره واز کجا میشه تهیه کرد؟
    ممنوم میشم اگه دوستانی که استفاده کردن نظر بدن؟

    1. احسان6131

      ۱۹ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (325 ديدگاه)

      در سایت توربو ناس اظهارات زیادی در خصوص استفاده از این ضربه گیرها شده است. ولی واقعا نمیشود تفاوت مشتری وتبلیغ کننده را تشخیص داده. با توجه به قیمت زیاد آن در صورت عدم کارآیی باعث هدر رفت پول میشود. بسیار ممنون خواهیم شد اگر دوستان قدیمی سایت چنانچه از این محصول استفاده کرده اند، تأثیر کیفی آن بر نرمی J5 را بیان نمایند. ظاهراً وجود این ضربه گیرها سواری را نرمتر کرده و از انتقال ضربات به داخل کابین خودداری میکند. اما اینکه چقدر عمر دارد و پس از مدتی استفاده به چه حال و روزی در می آیند هنوز هم برایمان سوال انگیز است و مبهم.

  24. احسان6131

    ۱۹ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (325 ديدگاه)

    جیلی پس از مدتی ارزانی بازهم گران شد و از 70 میلیون برای نمونه سدان به 73.5 میلیون رسید. در قیاس با J5 که 58.9 میلیون قیمت دارد، جیلی از امکانات اضافه تر زیر برخوردار است:
    1- صندوق بار بسیار بزگتر (به صورت مفید 200 لیتر بیشتر)
    2- شیشه جلو و عقب با قابلیت HSEA یعنی جاذب انرژی خورشیدی
    3-سیستم پخشDVD فابریک
    4- آینه عقب الکتروکرومیک
    5- گیربکس CVT
    6- پاور ویندوز
    7- کیفیت بهتر چرم صندلی
    8- چهار ایربگ جانبی
    9- صندلی برقی راننده
    10- پرده شیشه عقب
    11- کامپیوتر سفری
    12- گارانتی 5 ساله

    بعید میدان قیمت این تجهیزات به 15 میلیون اخلاف قیمت دو خودرو برسد اما در کل شاید به این قیمت برای افرادی که حاضرند مبلغ بیشتری بپردازند بیارزد. این تفاوت ها آنچنان جیلی را نسبت به J5 جلو نخواهد انداخت به خصوص این که جیلیران نشان داده است که پشتیبان خوبی برای محصولاتش نیست و به عبار دیگر این محدوده قیمت آن را از دسترسی عموم خارج میکند اما J5 بازار بزرگتری را هدف قرار داده است. امیدواریم کرمان موتور این موضوع را بهتر درک نماید.

  25. آريا

    ۱۹ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (163 ديدگاه)

    سلام. بنظر شما نصب سیتم کی لس و استارتر روی جی 5 مقدوره . اگه هست تو مشهد آدرس بدید

    1. احسان6131

      ۲۰ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (325 ديدگاه)

      بله. تعدادی از دارندگان خودرو این کار رو کرده اند و برای این موضوع مارک های مختلفی هم وجود دارد.

  26. دادا

    ۱۹ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (593 ديدگاه)

    رفته بودم چیتگر تا سرگوشی آب بدم.قیمت ماشینا پایین بود.چندتا جی 5برای فروش .93با سی کارکرد52تومن.94با ده هزار کارکرد 53تومن.البته با لاستیک خودش وبدون وسایل.من که به هیچ عنوان چنین قیمتی نمیدم.مگان 88با 45تومن،مزدا سه89با54تومن.رفته بودم میتونم یه اتومات بگیرم به جاش دوو رو بفروشم.نهایت تا چهل بدم.دوستان نظرتون چیه چی میشه خرید.چون من دیگه حوصله ی سوار دنده یی شدن رو ندارم.بخاطر مسایلی هم هست.ولی هیچگاه جی 5 رو نمیفروشم لااقل تا بالاتر رونخرم.مثلا اس 5 اتومات

    1. امین

      ۲۰ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (133 ديدگاه)

      کاره خوبی می کنی. اس 5 واقعا فوق العاده هستش خوب بود اگر اونو می خریدی. عقل و هوش از سر من برده.

  27. دادا

    ۲۰ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (593 ديدگاه)

    اس پنج اتومات بیاد خدا بخواد حتما میخرم.البته لیفان x50قیافه ی بدی نداره ولی وقتی به مشخصاتش نگاه میکنی ،پنجاه نمی ارزه.هم که ازلیفانه.ولی اگه اس 3،هرچند ازنزدیک ندیدم.ولی جکه وخوش سابقه ،اگه قیمتش تا پنجاه باشه شایدبخرم.چون برام مصرف هم مهمه.ولی لامذهب،s5 یه چی دیگه س،وقتی فشارش میدی میپره ،…تو پیچ جیلی نوشتم قضیه رو که یکی منو دیده میگفت فلانی اینا موتورشون یه بارمصرفه.گفتم یعنی چی یه بار مصرفه.گفت نه میشه تعمیرش کرد ونه وسایلش پیدا میشه.گفتم کی گفته.میگفت دوستش اینو داشته میگه والان گرفتار شده نمیتونه بفروشه.گفتم نزدیک دوساله دارم .دارم لذتشو میبرم وسایلشم که تاحالا مشکلی نداشتم.شاید دوستت خالی کم آورده گیر به جک داده.واقعا ملت جک میگن وقتی تو دستشویی هم جک میخونن یا برای کشته های ناجوانمردانه ی منا هم جک میسازن و میخندن.باکیا شدیم هشتاد میلیون.امین خان انشاالله بزودی ماشین مورد علاقه تو بخری جوان

    1. امین

      ۲۱ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (133 ديدگاه)

      ایشالله هم شما و هم تمام کسایی که آرزوی یک زندگی خوب و البته یک خودرو خوب را دارند به آرزوی خودشون برسن. واقعا هر چه قدر فکر می کنم با 75 میلیون تومان خودرو بهتر از جک اس 5 و با مشخصات عالی اونو نمی تونم پیدا کنم. خیلی دربارش تحقیق کردم و تا مرز خرید هم رفتم ولی منتظر موندم تا ببینم وضعیت بازار چه طوری میشه. مدل اتومات خیلی توپه. سقف پاناراما،آنتن کوسه ای،موتور 250 اسب بخاری توربو شارژ و البته تغییر در طراحی جلو. خلاصه کله خودرو های هوندا را می خوابونه.

  28. جواد

    ۲۰ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام واحترام به همه جک سواران اتومات،در خصوص برطرف شدن مشکل دور تند فن که خودمم چندین ماه عوض کردم و کارکرد نرمال موتور،همچنین جلوگیری از مصرف سوخت زیاد وسوختن فن ورله فن،ترموستات اورجینال جک با تایید نمایندگی۰۹۳۷۴۸۱۰۷۷۱

  29. آريا

    ۲۱ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (163 ديدگاه)

    سلام دوستان. به سلیقه خود بنازید وقتی جیلی با 15 میلیون قیمت بالاتر در ایران. ولی در چین قیمت جیلی و جک برابر است. 12500 دلار

    1. احسان6131

      ۲۲ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (325 ديدگاه)

      آریا جان اگر بدون تعصب به خودرویی که داریم بنگریم، نمی توانم اظهار نظر شما رو در مورد قیمت دو خودرو قبول کنم و نمی دونم منبعی که بر اساس اون این اظهار نظر رو کردید، چی بوده. برای اینکه تفاوت قیمتی دو خودرو رو بدونید، کافیه سری به سایت china auto web بزنید. در صفحه EC7 :
      http://chinaautoweb.com/car-models/geely-emgrand-ec7/
      قیمت خودروی جیلی Emgrand EC7 برای مدل اتوماتیک CVVT بین 104800 تا 113800 یوان قیمت خورده که به ازای هر 6.34 یوان برابر 1 دلار میشه به طور متوسط 17239 دلار. این در حالیه که قیمت جک J5 اتوماتیک در لینک دیگری از این پایگاه:
      http://chinaautoweb.com/car-models/jac-j5-sedan/
      حدود 86800 یوان برای گرانترین مدل ذکر شده است که 13690 دلار قیمت دارد یعنی 3500 دلار ارزانتر از جیلی خواهد بود. البته من بارها عنوان کرده ام که آنچه جک را نسبت به جیلی پر فروشتر کرده است، همین محدوده قیمتی مناسبتر آن است که با کاهش کیفیت برخی متریال داخلی و آپشن ها حاصل شده است و آن را در دسترس جامعه بزرگتری قرار داده است.

    2. احسان6131

      ۲۲ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (325 ديدگاه)

      آریا جان اگر بدون تعصب به خودرویی که داریم بنگریم، نمی توانم اظهار نظر شما رو در مورد قیمت دو خودرو قبول کنم و نمی دونم منبعی که بر اساس اون این اظهار نظر رو کردید، چی بوده. برای اینکه تفاوت قیمتی دو خودرو رو بدونید، کافیه سری به سایت china auto web بزنید. در صفحه EC7 قیمت خودروی جیلی Emgrand EC7 برای مدل اتوماتیک CVVT بین 104800 تا 113800 یوان قیمت خورده که به ازای هر 6.34 یوان برابر 1 دلار میشه به طور متوسط 17239 دلار. این در حالیه که قیمت جک J5 اتوماتیک در لینک دیگری از این پایگاه حدود 86800 یوان برای گرانترین مدل ذکر شده است که 13690 دلار قیمت دارد یعنی 3500 دلار ارزانتر از جیلی خواهد بود. البته من بارها عنوان کرده ام که آنچه جک را نسبت به جیلی پر فروشتر کرده است، همین محدوده قیمتی مناسبتر آن است که با کاهش کیفیت برخی متریال داخلی و آپشن ها حاصل شده است و آن را در دسترس جامعه بزرگتری قرار داده است.

      1. آريا

        ۲۲ مهر ۱۳۹۴
        سوابق: (163 ديدگاه)

        سلام احسان عزیز. من قیمت12490 دلار را از پیج جک و جیلی در همین سایت پدال دیدم. ارزش گمرکی جیلی 1800 را سرچ کنید دنبال سایتهای خارجی هم نگردید. جیلی زده 12490 دلار و جک هم که بالای همین صفحه هست 12480 دلار

  30. آريا

    ۲۲ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (163 ديدگاه)

    ام خودرو مشخصات مدل قیمت بدون هزینه حمل هزینه حمل با کشتی ارزش نهایی(شورای روابط خارجی بندر عباس)
    ام‌جی ,,,,,,, MG6 saloon 4door ,,,,,,,,,, 12580
    ام‌جی ,,,,,,,,,,, mg6 hatchback 5 door ,,,,,,,,,,,,,,, 12735
    ام‌جی,,,,,,,,,,,, mg350 1.5 L ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, 9580
    ام‌جی,,,,,,,,,,,, mg3 1.5 L ,,,,,,,,,,,,,,,,,,, 8610
    جیلی ,,,,,,,,,,,,,,, Emgrand7 MT 1808cc ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, 11200
    جیلی ,,,,,,,,,,,,,,,,,,, Emgrand7RV MT 1808cc ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,11200
    جیلی,,,,,,,,,,,,,,,,, Emgrand7CVT 1792cc ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,12490
    جیلی ,,,,,,,,,,,,,,,,, Emgrand7RV CVT 1792cc ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, 12490
    جیلی ,,,,,,,,,,,,,,,,,, Emgrand X7 AT 2378cc ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, 16985
    سواری هوندا آکورد مونتاژ چین ,,,,,,,,,,,,,,,,,LXA 2.4 L ,,,,,,,,,,,,,,,, 25425
    سواری هوندا آکورد مونتاژ چین ,,,,,,,,,,,,, LXB 2.4 L ,,,,,,,,,,, 27700
    سواری هوندا آکورد مونتاژ چین ,,,,,,,,,,,,, EXA 2.4 L ,,,,,,,,,,,,,,, 29950
    سواری هوندا آکورد مونتاژ چین ,,,,,,,,,,,,,,,,, EXB 2.4 L,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,31450
    منبع: سایت ایرانجیب

    1. احسان6131

      ۲۲ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (325 ديدگاه)

      قیمت ام جی 6 با چه حساب و کتابی میتونه با جیلی برابر باشه؟ این نه به لحاظ دلاری و نه برابری ریالی جور در نمیاد. شما کیفیت ساخت ام جی و جک رو باهم مقایسه کنید میبینید که اگر جک 60 تومن بیارزه اونوقت ام جی اگر 60 تومن باشه کسی دیگه جک رو اصلا در سبد خریدش قرار نخواهد داد. لذا اگر جک در این لیست قرار میگرفت قیمتی در حد 10000 دلار ارزیابی میشد. یک جای کار این لیست مشکل داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا