جک - jacخودروهای چینیکرمان موتور KMC

جک J5 کارکرده بخریم یا نه؟ مشخصات، قیمت، مزایا و معایب و هر آنچه باید بدانید

راهنمای خرید خودروهای دست دوم

صنعت خودروی کشورمان طی این سال‌ها کاملاً تحت تأثیر برندهای چینی قرار داشته است. تا همین چند سال پیش شاهد مونتاژ خودروهای قابل قبولی همچون نیسان ماکسیما، هیوندای ورنا، آوانته و… بودیم اما هرچه پیش‌تر می‌رویم واردات و عرضه محصولات چینی را می‌بینیم که اکثر آن‌ها نیز پس از مدتی به دلایل مختلف دیگر عرضه نشده‌اند.

اما یکی از باسابقه‌ترین برندهای چینی حاضر در کشور ما جک JAC است که با چندین خودروی مختلف توانسته طرفداران گوناگونی را به دست آورد. یکی از محصولات شناخته شده جک برای ما سدان J5 است که بین سال‌های ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶ عرضه شد و ما در این نوشتار می‌خواهیم به بیان مشخصات، مزایا و معایب این خودرو به ویژه برای خریداران خودروهای کارکرده بپردازیم. پس حتماً با ما همراه باشید.

طراحی ظاهری جک J5

JAC J5 جک

در بین سدان های متوسط بازار کشورمان، جک J5 یکی از هماهنگ‌ترین طراحی‌های ظاهری را دارد. این خودرو توسط شرکت مشهور پینین فارینا طراحی شده و می‌توان آن را زیبا دانست. در بخش جلو چراغ‌های کشیده و جلوپنجره‌ای هماهنگ دیده می‌شوند که اگرچه هیجان‌انگیز نیستند اما حداقل چشم‌ها را اذیت نمی‌کنند. در پروفایل جانبی نیز خط شانه پر رنگی دیده می‌شود که از یکنواختی این بخش می‌کاهد. نمای عقب شاید بحث‌برانگیزتر از سایر نقاط بدنه باشد اما علیرغم وجود برخی کاستی‌ها هنوز هم می‌توان آن را قابل‌قبول دانست. در کل باید گفت J5 یک سدان با ظاهر خوب نسبت به سایر خودروهایی است که طی این سال‌ها در خیابان‌ها دیده‌ایم.

طراحی داخلی جک J5

داخل جک J5

وقتی وارد کابین شوید طراحی‌ای را خواهید دید که دنباله‌روی بدنه است. بخش داخلی J5 از طراحی مدرن‌تری نسبت به تولیدات داخلی سود می‌برد و از جمله ویژگی‌های آن می‌توان به فرمان و پشت آمپرهای اسپرت اشاره کرد. البته شاید طراحی ورودی‌های هوای J5 سؤال‌برانگیز باشد و از زیبایی کابین بکاهد ولی در کل نقص چندانی به طراحی این بخش وارد نیست هرچند که نمی‌توان آن را برجسته و به‌یادماندنی توصیف کرد. نقطه‌ضعف اصلی J5 در این بخش به کیفیت متریال بکار رفته مربوط می‌شود که در درازمدت باعث به سر و صدا افتادن کابین خواهد شد.

جدای از این موارد فضای کافی برای چهار سرنشین وجود دارد و صندوق بار نیز نیازهای یک خانواده متوسط را رفع خواهد کرد. در مجموع طراحی و کیفیت کابین این سدان چینی برای خریداران قابل‌قبول به نظر می‌رسد هرچند در زمانه‌ای که همه خودروها از برخی عناصر مدرن همچون نمایشگرهای بزرگ استفاده می‌کنند، نبود این ویژگی یک نقطه‌ضعف به ‌حساب می‌آید.

پیشرانه و گیربکس جک J5

این سدان چینی در ابتدا با پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری که قدرت ۱۱۱ اسب بخاری و گشتاور ۱۴۶ نیوتون متری داشت روانه بازار شد اما کرمان موتور بعدها عمده تمرکز خود را روی نسخه اتوماتیک J5 که پیشرانه قوی‌تری هم دارد گذاشت. در دل نسخه اتوماتیک این خودرو پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری ساخت میتسوبیشی قرار می‌گیرد که خروجی ۱۴۰ اسبی و گشتاور ۱۶۵ نیوتون متری تولید می‌کند. این پیشرانه با گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک همکاری دارد.

موتور جک J5

پیشرانه J5 از نظر قدرت و گشتاور کمبود خاصی ندارد اما گیربکس ۴ سرعته آن نمی‌تواند انتظارات را برآورده کند و به همین خاطر شاهد افت شتاب گیری خودرو خواهید بود. نکته دیگر نیز به مصرف سوخت خودرو به ویژه در نسخه‌های اتوماتیک مربوط می‌شود که بالاتر از آن چیزی خواهد بود که تصور می‌کنید. در مجموع پیشرانه J5 را می‌توان بادوام و خوب برشمرد هرچند عدم وجود گیربکس اتوماتیک به‌روز و با تعداد دنده‌های بیشتر جزو معایب آن هستند. در جدول زیر مشخصات فنی نسخه اتوماتیک J5 خدمت شما عزیزان ارائه شده است:

حجم موتور (سی‌سی) ۱۸۳۴
استاندارد آلایندگی Euro IV (یورو ۴)
حداکثر قدرت (HP/RPM) ۱۴۰ اسب بخار در دور موتور ۶۵۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور (NM/RPM) ۱۶۵ نیوتن متر در طیف دور موتوری ۵۰۰۰ دور در دقیقه
جعبه‌دنده ۴ سرعته اتوماتیک جلو، Tip Tronic
سیستم فرمان چرخ دنده شانه‌ای (Rack & Pinion)، کمک هیدرولیکی
سیستم ترمز جلو دیسک دو جداره با قابلیت تهویه و خنک شونده، عقب دیسک – مجهز به ترمز ضد قفل (A.B.S) چهار کاناله (تمامی چرخها) – قابلیت توزیع هوشمند نیروی ترمزی بر حسب وزن و بار (E.B.D)
سیستم تعلیق جلو، فنر حلقوی با ستون مک فرسون – عقب فنر حلقوی و اتصال جناقی دوبل مستقل
حجم مخزن سوخت (لیتر) ۵۵
حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت) ۱۷۵
سایز چرخها مجهز به رینگ ۱۶ اینچ آلومینیومی
طول خودرو (میلی‌متر) ۴۵۹۰
عرض خودرو (میلی‌متر) ۱۷۶۵
ارتفاع خودرو (میلی‌متر) ۱۴۶۵
فاصله دو محور (میلی‌متر) ۲۷۱۰
وزن خالص (کیلوگرم) ۱۳۵۵

امکانات و تجهیزات جک J5

J5 در زمان معرفی اولیه که به حدود ۱۰ سال پیش بازمی‌گردد از امکانات قابل قبولی سود می‌برد اما شاید فقدان برخی موارد همچون نمایشگر لمسی باعث شود این خودرو در مقابل رقبای به‌روزتر خود کم بیاورد اما بااین‌حال هنوز هم J5 را از نظر تجهیزات و امکانات می‌توان خودروی خوبی دانست. در ادامه تجهیزات و امکانات این خودرو ذکر شده‌اند:

کیسه هوای راننده و سرنشین جلو
صندلی جلو با قابلیت تنظیم در ۸ جهت
تنظیم دستی پشت‌سری
سیستم کنترل باد لاستیک‌ها TPMS
کنترل سیستم پخش روی غربیلک فرمان
سیستم خنک‌کننده روغن گیربکس اتوماتیک
کمربند ایمنی سرنشینان جلو پیش کشنده
کمربند ایمنی سرنشینان عقب
کمربند ایمنی با تنظیم ارتفاع
سیستم ضد سرقت
قفل ایمنی کودک
ترمز ABS و EBD
چراغ مه شکن جلو و عقب
چراغ‌خطر لادری (چهار درب)
رینگ اسپورت آلومینیومی
چراغ جلو و عقب هالوژن
شیشه‌بالابر جلو و عقب برقی
آینه جانبی برقی
صندلی و روکش فرمان چرمی
سیستم رادیوپخش MP3/CD/USB با ۴ باند
تنظیم نور صفحه کیلومتر
آنتن شیشه‌ای
آینه جانبی دارای گرم‌کن
تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو
فرمان هیدرولیک با قابلیت تنظیم ارتفاع

قیمت جک J5

همان‌گونه که گفته شد این خودرو از سال ۱۳۹۶ به بعد عرضه نمی‌شود و به همین خاطر نمی‌توان نمونه‌های صفرکیلومتر آن را پیدا کرد؛ اما با گشت‌وگذار در میان آگهی‌های موجود باید دانست برای خرید نسخه اتوماتیک J5 باید بودجه‌ای حدود ۳۵۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان را بسته به مدل و کارکرد خودرو کنار بگذارید.

رقبای جک J5

این سدان چینی در بخشی از بازار قرار گرفته است که رقبای زیادی برای کسب سهم و جلب نظر خریداران رقابت می‌کنند. از جمله رقبای این خودرو می‌توان به تندر ۹۰، دنا پلاس اتوماتیک، برلیانس H330، فاو بسترن b50، ام وی ام ۵۵۰ و… اشاره کرد. مقایسه مفصل این خودروها با یکدیگر در این نوشتار نمی‌گنجد اما به‌طورکلی باید دانست خودروهای تولید داخل از مزیت‌هایی همچون بازار فروش دست‌دوم بهتر و فراوانی قطعات یدکی و خدمات برخوردار هستند درحالی‌که محصولات چینی معمولاً با مشکل کمبود قطعات یدکی و افت قیمت دست‌وپنجه نرم می‌کنند. به همین خاطر بهتر است در خرید خودروی دست‌دوم به اولویت‌های خود و اینکه تا چند سال خودرو را نگهداری خواهید کرد فکر کنید.

مزایا و معایب جک J5

همان‌طور که گفتیم از جمله مزایای این خودرو می‌توان به طراحی خوب، پیشرانه بادوام و قوی، فضای کابین جادار برای خانواده‌های کم‌جمعیت و ایمنی مناسب اشاره کرد. در مقابل جک J5 معایبی هم دارد که شامل متریال نه چندان باکیفیت کابین، گیربکس قدیمی و کند، مصرف سوخت نسبتاً بالا، کمبود قطعات و لوازم‌یدکی می‌شود.

نقاط قوت نقاط ضعف
طراحی ظاهری خوب متریال بی‌کیفیت کابین
پیشرانه بادوام و قوی گیربکس قدیمی و کند
فضای کابین جادار مصرف سوخت بالا
ایمنی مناسب کمبود قطعات یدکی

جمع‌بندی

جک J5 سدان را می‌توان یکی از گزینه‌های خوب چند سال اخیر برای بازار داخلی دانست هرچند که این خودرو دیگر عرضه نمی‌شود. همین مشکل گریبان گیر اکثر خودروهای چینی در کشورمان است. این دسته از خودروها از همان ابتدای عرضه نیز به خاطر محدودیت‌های شبکه‌های نمایندگی دارای مشکلاتی در زمینه تأمین قطعات و لوازم‌یدکی هستند و با قطع عرضه این مشکل حادتر نیز خواهد شد. نکته دیگر به افت قیمت و بازار فروش بدتر خودروهای چینی نسبت به خودروهای داخلی مربوط می‌شود و اگر به دنبال خرید J5 هستید حتماً باید به این نکات توجه داشته باشید. اگر خودروی خود را زود عوض می‌کنید و دنبال دردسرهای پیدا کردن قطعات یدکی نیستید شاید بهتر باشد نگاهی به خودروهای دیگر همچون تندر یا دنا داشته باشید.

عکس جک J5

توضیح: این مطلب به روزرسانی شده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۰۷ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۱,۳۱۶ دیدگاه‌ها

  1. علی

    ۲۳ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    باسلام خدمت دوستان.بعدازکلی تحقیق وبررسی نظرات دوستان حماقت کرده ورفتم جک اتومات خریدم وتاقبل از رسیدن بخونه مثل سگ پشیمان شدم.توی عمرم دوبار پس از خریدن خودرو احساس حماقت وحقارت کردم .یکبارسال 82ون کاروان سایپا خریدم ویکبار بیستم مهر94 جک اتومات خریدم.امروز هم 23مهر اگهی فروش زدم.تقریبا اکثرماشینهارو هم تا امروز داشتم.اگر کسی قصدتکرار حماقت مارو داره بیاد بدم سواربشه وتست کنه بعد بره تصمیم بگیره.فکرنکنین دروغ میگم اینهم شماره منه 09390267992

    1. احسان6131

      ۲۳ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (325 ديدگاه)

      علی آقا شما ظاهراً تا حالا فقط خواننده سایت ها بودین و کامنتی نداشتین. نکنه شما هم از اون دوستانی هستین که با یه دونه غوره سردی تون میشه و با یه دونه مویز گرمی!!! آخه دوست عزیز این همه مطلب در مورد J5 هست. نخونده رفتی خریدی حالا برای بار اول اومدی کامنتی میزاری که به شدت از واقعیت دوره. این ماشین نه خیلی عالی و نه خیلی داغون هست. اینکه برای خودتون هم ارزش قائل نیستید بماند اما من این خودرو رو به نسبت خودروهای داخلی بسیار برتر می بینم. تا الان 20 هزار کیلومتر باهش روندم. هم جنوب رفتم و جاده های کفی و هم شمال و جاده های کوهستانی. نه از این ماشین تعریف بیهوده کردم و نه برتری بسیاری از خودروهای خارجی رو نسبت به این ماشین انکار کردم.
      روز اول که خودرو رو گرفتم فکر کردم اصلا راه نمیره. اما الان از رانندگی باهاش لذت میبرم. از خیلی از ماشینها بهتر و از خیلی از ماشین ها ضعیفتر هست. تو این مملکت با اینقدر پول همینقدر آش میدن.

  2. آريا

    ۲۳ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (163 ديدگاه)

    شما اگه فروشنده باشی که از خودرو بد گویی نمی کردی

  3. دادا

    ۲۴ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (593 ديدگاه)

    آریا خان دمت گرم.

  4. داد

    ۲۶ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (593 ديدگاه)

    دیروز برادرزاده ام باحالت نگرانی زنگ زد که عمو ماشین ازپارک درنمیاد وچون توشهردیگه بود وبعدشم جمعه،ترسیده بود چکارکنه.بهش گفتم چکارکنه ومشکل رو حل موقت کرد وبعدشم امروزبردنمایندگی مشکل حل شد.بااین حساب باید به استپر ترمز کمی فکرکرد.چون مال من خراب شد البته نزدیک پنجاه هزار وهم مال اخوی که نزدیک بیست وپنج هزار.واین جالب نیست.اگه مال شما هم مشکل خورد یا پایین برید کمی ماشین رو تکون بدید یا به چرخهای جلوضربه بزنید یا ماشین رو روشن کرده گاز داده وترمز بگیرد ول کنید هروقت چراغ ترمزا روشن شد یا راهنمای رو آینه بغل روشن شد حتما از پارک درمیاد.اما تا درست نکردید دیگه تو پارک نذارید وموقع خاموش شدن هم تو، ان ،بذارید تا مشکل رو بدیدنمایندگی حل کنه .خیلی راحت وکمتر از ده دقیقه حل میشه.هیچ نترسید اصلا مشکل گیربکس نیست.درپناه حق

    1. مهران

      ۱۱ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (108 ديدگاه)

      دوست عزیز بیشتر دنده اتومات ها یک سوراخ کنار دسته دنده دارند که هر زمان دنده از حالت پارک خارج نشد با فرو کردن نوک خودکار یا چیز مشابه دنده به راحتی از حالت پارک خارج میشود.این دریچه در مدل اتومات جی5 در کنار دسته دنده وجود دارد.
      برای جلوگیری از قفل شدن گیربکسهای اتومات توصیه می شود قبل از قرار دادن دنده در حالت پارک و قبل خاموش کردن ماشین ترمز دستی تا انتها کشیده شود.

  5. احسان6131

    ۲۶ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (325 ديدگاه)

    خوب بالاخره سایت خودرو بانک اقدام به تست جک J5 اتوماتیک کرد. البته مدتها پیش اقدام کرده بود ولی نمیدونم چرا مدت زمان طولانی طول کشید تا فیلم رو روی سایت بذاره. محسن آل طه کاملاً معلوم هست که در قیاس با بسترن B50F چندان سورپرایز نشده ولی خیلی هم بی تفاوت نیست و خدا رو شکر. دائماً میگه که نسبت به قیمتش می ارزه و یا هر ماشینی رو باید به نسبت قیمتش ارزیابی کرد. من راستش نسبت به تست های دیگشون چندان از کیفیت فیلمبرداری خوشم نیومد. یه مشکل دیگه هم این بود که جک کاملا نو رو تست کرده و به شتاب 15 ثانیه رسیده. همه ماها که J5 اتوماتیک داریم میدونیم که این ماشین خیلی به بنزین حساسه و تازه بعد از 4000 کیلومتر آب بندی رفتارهای معقولتری از موتور نشون میده. بازهم خدا رو شکر که فیلم رو گذاشت :)

  6. احسان6131

    ۲۶ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (325 ديدگاه)

    پریروز به جک J5 اتو حدود 53.6 لیتر بنزین زدم. واقعاً تعجب کردم چون گنجایش باک این خودرو تنها 55 لیتر هست و لامپ بنزین روشن نشده بود. دو ستان کسی دیگه هم این مشکل رو داشته؟؟؟؟ آخه این که خیلی خطرناکه. یکهو حواست نباشه به کیلومتر کارکرد و دلت به عقربه خوش باشه و لامپ بنزین و هر دوشون قالت بذارن!!!

    1. شهنام

      ۲۷ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (78 ديدگاه)

      احسان جان بعضی از پمپها عدد دقیق رو نشون نمیدن، بعضی ها میگن عمدی هست و مثلا هوا با بنزین رد میشکنند تا پول بیشتری بگیرند.!!! مثلا شما واقعا 50 لیتر زدی اما 53.6 نشون داده، خدا میدونه!

      1. احسان6131

        ۲۷ مهر ۱۳۹۴
        سوابق: (325 ديدگاه)

        من همیشه از این جایگاه بنزین می زنم و چون کیلومتر رو اندازه میگیرم، مطمئن بودم که باید باک به انتها رسیده باشد چون صبح ها نیز با چند استارت ماشین روشن میشد. من معمولاً با 400 کیلومتر کارکرد ماشین در تهران حدود 48 تا 50 لیتر بنزین میزنم و باک پر میشه. این بار کیلومتر 480 بود و چون به دماوند سفر رفت و برگشتی در جاده خلوت داشتم یعنی حدود 200 کیلومتر در جاده بودم که با توجه به مصرف جاده حدود 8.5 میشه تقریباً 35 لیتر برای شهر و 17 لیتر برای جاده که معادل 52 لیتر خواهد شد. به دلیل اینکه برای اولین بار از قرص بنزین استفاده کرده بودم، حدس میزد باید اندکی کاهش مصرف داشته باشم که اینگونه نبود. لذا 53.6 لیتر بنزین در حالی که با روال قبلی مصرف هم نگاه کنیم، کاملاً منطقی هست و لذا باید حتماً لامپ بنزین روشن میشد و ظاهرا در این بین نقصی وجود داره که باید به تعمیرگاه مراجعه کنم.

    2. شهنام

      ۲۷ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (78 ديدگاه)

      ضمنا ظرفیت باک رو بدون حجم لوله پرکن محاسبه میکنند، یعدی حدودا یک لیتر از مقداری که بنزین زدید و کاملا پر شده باید کم کنید.

    3. ali kia

      ۲۸ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (89 ديدگاه)

      بله من قبل از اینکه عقربه به قرمزه برسه بنزین تموم کرد و خاموش شد.بماند که دو ساعتی باهاش ور رفتم تا فهمیدم از بنزینشه.بردم نمایندگی سیم کشی شو درست کرد حل شد

      1. شهنام

        ۲۹ مهر ۱۳۹۴
        سوابق: (78 ديدگاه)

        علی جان سلام، چراغ اخطار بنزین روشن نشده بود؟

    4. شهنام

      ۲۹ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (78 ديدگاه)

      سلام مجدد. دو هفته پیش بعد از پر کردن باک مگان (مدل دنده ای 1600)، کامپیوتر صفریش رو صفر کردم. دیشب که بنزین زدم کامپیوتر سفری دقیقا 47.1L مصرف کل و 5.8L/100km مصرف میانگین رو نشون میداد. اما پمپ بنزین جایگاه سوخت 48L رو نشون داد. هر دو بار تا در باک پرش کردم. یعنی پمپ حدود 1 لیتر اضافی نشون داد.
      موفق باشید.

  7. فرهاد

    ۲۷ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (38 ديدگاه)

    درود به احسان 6131
    شما که میگید جک به بنزین حساسه/ چه نوعی از بنزین براش خوبه؟
    خودم از نمایندگی شیراز که سئوال کردم گفت فقط بنزین معمولی بریز .
    حالا بعضی از دوستان میگن سوپر وتعدادی دیگر میگن بنزین یورو4 آدم میمونه با این جوابهای ضد ونقیض
    سئوال بعد درباره ضربه گیرهای نانو است اگر استفاده کردی ویا اطلاعاتی در بارش دارید لطف کرده
    به ما هم منتقل کنید.

    1. احسان6131

      ۲۷ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (325 ديدگاه)

      خوب بعد از مدتی شما به عنوان مصرف کننده و در یک سناریوی واقعی حساسیت ماشین به سوخت رو خواهید دید. اظهار نظرها در این خصوص چندان بی راه نیست و از یک نقطه به نقطه دیگر در این سرزمین وسیع به دلیل کیفیت بنزین توزیع شده متفاوت خواهد بود. برای مثال گاهی از تهران بنزین معمولی می زنم که کیفیت آن بهتر از بنزین سوپر در شهرستان و یا جایگاهی دیگر در همین تهران است. این کیفیت را از میزان لرزش موتور و یا اصطلاحاً لگد زدن موتور می توان پس از مدتی استفاده مداوم از خودرو حس کرد. با بنزین بد، دور موتور دیرتر بالا می‏آید و نیاز به فشار بیشتر روی پدال گاز است. تعویض دنده ها کند و رسماً معکوس کشیدن به سختی انجام می‏شود و بی جان شدن موتور را کاملا میتوان درک کرد. حالا این بنزین بد میتواند معمولی و یا سوپر باشد. کلاً اکتان هر دو بنزین موجود در ایران از استانداردهای جهانی پایینتر است و به دلیل وجود درصد بالای گوگرد در بنزین این بدی دو چندان شده است.
      اینکه بنزین یورو 4 باشد را نمیدانم که آیا در همه جایگاه ها وجود دارد یا خیر. اینکه اکتان تأیید شده بنزین چقدر است را هم نمیدانیم. ولی بنزین زدن در جایگاه های تهران و به خصوص شمال آن نسبت به جایگاه های نقاط دیگر تهران و شهرستان ها تلورانس کیفی کمتری دارد و کیفیت آن بالاتر است. برای رفع نقیضه بنزین برای اینکه ماشین و رفتار موتور آن توی ذوق تان نزند همیشه باید قرص های اکتان افزا یا محلول های شیمیایی اکتان بوستر به همراه داشته باشید. به خصوص اگر با بار و همراه زیاد به مسافرت می روید و به عبارتی ماشین سنگین است.
      تجربه من در 20000 کیلومتر به من یاد داده که J5 اتوماتیک با موتور G93D به شدت به بنزین حساس هست و با اندکی کاهش کیفیت سوخت رفتار نامطلوبی نشان میدهد.

    2. احسان6131

      ۲۷ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (325 ديدگاه)

      نکته دیگری که یادم رفت بگم این بود که ظاهراً بر طبق گفته یکی از جایگاه داران، کاتالیستی که در انباره اگزوز J5 قرار دارد، در صورت استفاده از بنزین سوپر در معرض خرابی بیشتری قرار دارد و پس از مدتی این کاتالیست از بین خواهد رفت و به همین دلیل اصرار دارند که بنزین معمولی آسیب کمتری به خودروی J5 می زند و من اصلا دلیل علمی آن را نمیدانم.

    3. احسان6131

      ۲۷ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (325 ديدگاه)

      مسلماً استفاده از ضربه گیر در کمک فنرها می تواند باعث بهبود جذب ضربه شود. اما من این قطعه رو نصب نکرده ام و در حقیقت میزان کیفیت افزوده شده به ماشین رو به نسبت قیمتش نمیدونم. اگر واقعاً جذب ضربات عالی و بدون انتقال به کابین باشد می ارزد ولی اگر چندان به چشم نیاید پرداخت مبلغ سنگینی برای آن گزاف خواهد بود. به همین دلیل از دوستانی که استفاده کرده اند خواهش میکنیم که تجربه خود رو در اختیار همگان قرار بدن. به خصوص دوستان قدیمی و شناخته شده تر حرفهاشون برای بازدید کنندگان این صفحه اهمیت دوچندانی داره.

  8. دادا

    ۲۷ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (593 ديدگاه)

    اون اوایل که منم حساس به نوع بنزین بودم چندین بار تغییر رو احساس میکردم .ولی کلا، یکی دوبار و اونم توشمال وازیه جایگاه بنزین سوپر زدم واقعا نفس ماشین تغییر میکرد وبه اصطلاح ماشین سبک میشد وگازخورش عالی .ولی این تجربه زیاد تکرار نشد گاهی بعضی جاها بنزین میزنی ماشین نفسش کم میشه واحساس میکنی بدجور تنبله ولی کاریش نمیشه کرد باید سوخت ساخت البته به قول اونکه میگه:سوختن وساختنم حدی داره…برای ما که فعلا حدی تعریف نشده …درمورد ضربه گیر بازم اوایل فکرمیکردم میشه ازین ماشین انتظار بالایی داشت باوارد کننده ش تلفنی،صحبتی کردم .بنده خدا جنوبی بود وصادق.گفت اگه انتظار معجزه داری بهت بگم شاید شاید ده درصد کمی بیشتر یا کمتر رو باید انتظارداشته باشی.ونهایت باتوجه به قیمت گزاف و همچنین عدم جواب کافی نگرفتن دوستان ازخریدش منصرف شدم ودیگه گول نخوردم چون بحث لاستیک هم رو ،یکی که میشناسید وخیلی اصرار داشت حتما لاستیکش رو عوض کنید و اله وبله،رفتیم کلی ضرر کردیم، آخرش چیزی تغییر نکرد و اون استادم ،کلا رفت شاگردی ،ماشینشو فروخت البته بعد نتیجه ی گیری کلی،البته بعید میدونم ماشینی داشته.حالا هم زیاد با آش خاله ور نرید، سوار شید، کیفشو ببرید،بعد یه مدتی همه چی عادی میشه.ومیشین استاد، ما هم میشیم شاگرد.خوش باشید .به دل نگیرید

    1. شهنام

      ۲۸ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (78 ديدگاه)

      دوستان به یک نکته هم باید توجه کرد و اون ارتفاع از سطح دریا هست، هرچه شما به سطح دریا نزدیکتر باشید فشار هوا بیشتر شده و سیلندر های بهتر از هوا پر میشند (تا حدودی شبه توربو شارژ) و راندمان موتور بالا میره. مثلا تهران با ارتفاع متوسط 1200 متر از سطح دریا حدود 7% افت توان ایجاد میکنه. با تشکر

  9. آريا

    ۲۷ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (163 ديدگاه)

    شرکت محترم سایپا در پی عدم استقبال مردم از خرید چانگان در یک حرکت انتحاری قیمت این خودرو را 13.5 ملیون تومن کاهش داد. آخه چقدر سود می خوردید که حالا اینقدر تخفیف می دهید. ضمنا با این قیمت گذاری اول (بالا) و قیمت الان آینده این خودرو را حسابی خراب کرد و دیگه کسی جرات خرید این برند رو نداره به قول معروف … زد به برند چانگان

  10. دادا

    ۲۸ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (593 ديدگاه)

    اقا آریا این قضیه تا حدودی درست درسته ولی گویا سایپا بابت طلب قطعه سازا ، این ماشینارو داده،واونا باقیمت پایین وارد بازار کردن تا به پولشون برسن.این تابوت ساز هم واسه ی اینکه کم نیاره قیمت رو آورده پایین.البته کمی غیرمعقول بنظر میرسه.

  11. امیر .

    ۲۸ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام اقای دادا
    میخواستم بپرسم که فن دور تند ماشین شما هم وقتی روشن میشه یکسره کار میکنه یا نه
    ویه سوال دیگه این که مصرف ماشین شماچقدره وتا حالا بیشترین مسافتی که با یک باک پر رفتید چقدر بوده باتشکر

  12. reza

    ۳ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (63 ديدگاه)

    با سلام با توجه به تست این خودرو در خودرو بانک بنظرم در مورد شتاب 15 ثانیه اشکالی موجوده چون شتاب j5 ;کمتر از ایناست نظر دوستان چیه

    1. کیوان

      ۴ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (82 ديدگاه)

      کمتره آفا، اون خودرویی که تست شده کم کار کرد بووده هنوز موتور به راندمان اصلیش نرسیده، تو تهران 12 تا 13 بار ها گرفتم در شمال 11 ثانیه

    2. شهنام

      ۱۶ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (78 ديدگاه)

      سلام دوستان، شتاب 0 تا 100 خودرو JAC-J5 در هر دو مدل دنده ای (دستی) و اتوماتیک کمتر از 12 ثانیه هست (البته در شرایط استاندارد).

  13. رامین

    ۳ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (27 ديدگاه)

    تولید جک و لیفان 620 متوقف شد. حداقل فعلاً.

  14. دادا

    ۳ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (593 ديدگاه)

    امیرخان ،فن یکسره کار نمیکنه ولی بیکارم نیست.هرچند زیاد توجه نمیکنم وقتی چیزی چاره یی براش نیست حالا یا بعمد یا سهو ،باید باهاش مدارا کرد.چرایی کارکرد فن که قبلا دوستان بتفصیل وبه تکراراینجا گفتن.اما چون تاحالا نگذاشتم باک خالی شه وازصفر تا چراغ روشن آمپر بنزین امتحان نکردم دقیقا نمیتونم بگم چندتا میسورونه.اما باتوجه به رانندگیم که معمولا پرگازه وسرعت بالا،دراتوبان بین 9_10ودرشهربین11_12.حالا کسی پایین تر یابالاتر میره خود دانه.مال من اینجوریه.گفتم رانندگی من نازدادن نیست گازدادنه.من از صدای ماشین که موتورو پرگاز میکنی ومخصوصا توکفی یهو از جاش کنده میشه ودور میگیره بسیارلذت میبرم.خصلتی که معمولا موتورهای میتسوبیشی کم وبیش دارن.صدای غرش دل نشین.

  15. احسان6131

    ۳ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (325 ديدگاه)

    دیروز باک رو از بنزین پر کردم و از سبزوار تا پاکدشت رو بدون سوخت گیری مجدد اومدم. باک تنها 46 لیتر بنزین خورد که با احتساب 613 کیلومتری که اومده بودم میشه صدی 7.5 لیتر که این مصرف با رانندگی یکنواخت با سرعت 115 کیلومتر در ساعت و با دوسرنشین و تقریباً 50 کیلو وزن بار حاصل شده بود. من تا حالا نتونستم به عددی کمتر از این مصرف در یک جاده کفی دست پیدا کنم. لذا به نظر میرسه در یک جاده کفی با سرعت 110 کیلومتر و دو نفر سرنشین با یک باک کامل و رانندگی یکنواخت بشه حداکثر 750 کیلومتر رو یکسره طی کرد. البته این کار خیلی ریسکش زیاده.
    شتاب صفر تا صد رو هم با همین وضعیت یعنی دو نفر سوار و 50 کیلو بار اندازه گرفتم که به عدد 14 ثانیه رسیدم. تازه فکر کنم این کار رو باید با نگه داشتن پدال ترمز و فشردن گاز و به صورت تیک آف انجام داد تا به اعداد کمتر رسید. به نظر من شتاب 12.5 ثانیه برای این خودرو معقول هست.

  16. abolfazl

    ۴ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (8 ديدگاه)

    سلام
    خودرو سازی ما سه مشکل عمده دارد:
    *1.محصول متنوع ندارد اقای خودرو ساز تنوع ، نه تغییر مدل چراغ ها ،نه خط انداختن رو در و اینا،طراحی با جوانان خلاق نه سمند جدید ماشین جدید و بهتر نه کیفیت 30 سال پیش و مشابه مدل های بروز دنیا
    2.کیفیت مناسب در مقابل قیمت پرداختی و با قیمت مشابه ماشین خا رجی ندارد اقای خودرو ساز میگی تحریم نمیشه رقابت کرد درست باید برای 20 تلاش کنی تا 15 بگیری نه بخوای قبول بشی با 10 که اوضاع بشه این
    من خودم به شخصه حاضرم 10 تا 15 میلیون برای حمایت تولید داخلی و اقتصاد کمک کنم نه ماشین هیوندای i40در منطقه ازاد خودمون با پلاک منطقه 88میلیون که مسلما قیمت کارخانه ایش پایین تره ولی با پلاک ایران160میلیون تازه کارخانه ای و تحویل 30 روزه
    اگه میخواید مردم ماشیناتونو بخرند باید رقابت کنید ماشین در حد النترا بزنید با قیمت 60 تا 70 که منطقه ازادش 57 فول ابشنه
    ماشینی طراحی کنید مثل مدل های 2000تا 2006 با قیمت های 30تا 40 تومن
    بخدا مردم وام میگیرند بجای پرایدو پژو بخرند حداقل میدونند ماشین سوارند
    3.عدم توجه به سلیقه مردم
    اگر به این موضوع توجه نشود باید بجای خودروی داخلی از کشور چین حمایت کنیم
    مثل جک و جیلی که ماشین های با کیفیتی هستند و قیمت پایین دارند که اگر نمونه بی امکانات وارد بازار کنند و قیمت پایین مسلما قیمتی تا 30میلیون می توند داشته باشد
    ***در آخر باید بگویم دیگر شعار بست است ما ضد انقلاب نیستیم فقط دیگر تا شما قدمی برای سربلندی کشور بر ندارید تا خودرویی در حد ماشین های دنیا نسازید توقع خرید و حمایت نداشته باشید و ما مردم دیگر ماشین نمی خریم با این شرایط فکر کنم چین به حفظ جون ما بیشتر اهمیت می دهد***

  17. احسان6131

    ۴ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (325 ديدگاه)

    کیفیت در ساخت این اعجوبه ژاپنی رو حیفه نبینید:
    چگونگی ساخت آخرین میتسوبیشی لنسرهای اِولوشن
    http://www.pedal.ir/%D9%85%DB%8C%D8%AA%D8%B3%D9%88%D8%A8%DB%8C%D8%B4%DB%8C/mitsubishi-lancer-evolution-2015/

    من واقعاً محصولات میتسو رو دوست دارم و خوشحالم که حداقل J5 یک ورژن قدیمی از محصولات موتوری میتسوبیشی رو تو دلش داره :)

  18. دادا

    ۶ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (593 ديدگاه)

    چندوقتی بود کمی ،زه دستگیره ی شاگرد از جاش دراومده بود وبه اصطلاح بلند شده بود.بردم نمایندگی گفتم عوضش کنن،گارانتی هم که تموم شده بود.اما چون مشکل درموقع گارانتی پیش اومده بود منم قبلا اطلاع داده بودم.عوضش کردن،قیمت آزادش،28تومنه،…چون گارانتی تموم شده درباره ی روغن سوال کردم واینکه فقط کاسترول مگنت بریز.بقیه ریختی ممکن مشکل بخوری.میگفت داشتیم موردی که روغن ایرانی مثلا بهران سوپر پیشتاز ریخته بود روغن کم میکرد ولی کاسترول میریخت، مشکلش حل میشد واینکه بیرون ارزون تر تموم میشه…..یکی همون موقع تونمایندگی بودم، اومد ولاستیک وانلی عقب ازسمت داخل جر خورده وترکیده بود.نزدیک هفت هزار کارکرد.نمایندگی هم عوضش کرد ولاستیک نو بهش داد.حواستون باشه کسایی که وانلی دارن.خوش باشید

  19. دادا

    ۱۰ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (593 ديدگاه)

    چراهیچ خبری نیست اینجا.چی شده

  20. احسان6131

    ۱۰ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (325 ديدگاه)

    آخه دادا جان اینجا عموماً فرهنگ مطالعه بالاست و به همین دلیل نویسنده نداریم :)
    نکته جالبی در مورد پتانسیومتر پدال گاز وجود داره. به نظر من در طراحی مجدد اون و حذف تأخیر اون باید یه فکری بشه کلا. وقتی با کروز سرعت رو روی 100 تنظیم کنم و سرعت 60 باشه، گامهای افزایش سرعت خیلی خوب صورت میگیره و به طور یکنواخت سرعت به 100 میرسه اما انجام این کار با فشار دادن پدال گاز به این نرمی نیست. کلاً تأخیر پدال باعث شده تا جایی که من کروز رو اونجا نصب کردم، به فکر تغییر در نرم افزار و بوردهای جدید بیفته و قرار هست که این هفته دوباره برای تعویض کروز مراجعه کنم. نمیدونم چرا این شرکت اذعان داره که دریچه گاز و یا پتانسیومتر پدال گاز J5 حتی نسبت به MVM530 اتوماتیک رفتارهای عجیبتری داشته باشه و به قولی هنوز نتونستن قلق گیریش کنن. میگن هرکاری تا حالا با بوردهای قبلی کردن بازهم نتونستن سرعت رو کاملا فیکس کنن.

  21. احسان6131

    ۱۰ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (325 ديدگاه)

    راستی برای مشکل روشن نشدن چراغ بنزین در صورت خالی شدن مراجعه کردم. پمپ بنزین رو باز کردن و دوباره کالیبره کردن. الان در حالت فول عقربه نسبت به حالت قبل اندکی پایینتر می ایسته و به احتمال زیاد اینبار باید در صورت خالی شدن باک لامپ بنزین روشن بشه.

  22. احسان6131

    ۱۰ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (325 ديدگاه)

    مدتی از قرص های بنزین معروف (مارکش رو نباید بگیم دیگه :)) استفاده کردم. یکی از انواعش که هم قرار بود مصرف سوخت رو کاهش بده و هم اکتان رو افزایش بده. اولش فکر کردم که واقعاً قدرت رو بهتر خواهد کرد. اما چون به همراه بنزین سوپر اسفاده کرده بودم متوجه نشدم. در باک بعدی که بنزین معمولی زدم و این قرص رو انداختم فهمیدم که با این قرص ها امکان معجزه وجود نداره.
    کلاً تأثیر خود بنزین خیلی زیاده. زدن بنزین خوب و نه لزوماً سوپر روی کارآیی ماشین اثر داره. معمولاً توی تهران بنزین های بهتری توزیع میشه. به گفته تعمیرکارای کرمان موتور زدن بنزین یورو 4 از همه انواع بهتره و هم بهترین کارآیی رو خواهد داشت و هم کمترین آسیب رو به مجموعه موتور و اگزوز وارد خواهد ساخت.

  23. صاحب

    ۱۳ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    مصرف این ماشین با استفاده از بنزین سوپر به طرز بسیار بسیار محسوسی پایین میاد

  24. علیرضا

    ۱۳ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان، من یه 405 مدل 84 داشتم متاسفانه دیروز فروختمش، یعنی 10 سال بی دردسر واسم کار کرد، مصرفشم همیشه با سرعت 120 تا 6.9 بود،
    خواستم سمندی بخرم دیدم فایده نداره، رو آوردم به دنا، هم به خاطر کروزش هم به خاطر مانیتور و اینا،
    ولی از همون اول عاشق جی 5 بودم، هم واس اتوماتش، هم واسه جادار بودنش و سانروف و اینا
    ولی خو هم 16 تومن از دنا گرونتره، باید بهتر باشه، ولی میترسم جک بخرم اذیتم کنه، چون حقیقتش من 14 سالم بوده یه 405 خریدم تا به امروز، فک و فامیلا هم ماشینای زیادی دارن، که همشون اشغالن، ولی کسی جی 5 نداره، شهر ما هم همش گردنه و ایناس، میگن کمی تو گردنه ضعیفن، میگن که مصرفشم بالاس، که در مقایسه با دنا هم شتابش پایینتره هم مصرفش بالا، فقط موندم این 140 اسب بخار کی خودشو نشون میده؟ راستی مانیتور فابریک روشون نصب میشه؟ همراه با دوربین دنده عقب، خونواده ماهم پر جمعیت و همیشه تا خرخره جعبه رو پر میکنیم، به نظرتون دلو برنم به دریا یکی بیارم؟ ممنون

    1. احسان6131

      ۱۴ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (325 ديدگاه)

      آقای علیرضا، همیشه وقتی بخوای توی این مملکت جوّ زده کاری رو انجام بدی که تا کنون مراد نظر خیلی ها نبوده، اولین کار تثبیت اراده در راستای انجامش هست. مثلاً من قبلاً پراید داشتم. خیلی اصرار داشتم که فرمانش هیدرولیک باشه. اما نظرات آحاد جامعه که نمودش رو در تصمیم گیری نهایی نشون داد، باعث شد این خواسته منطقی رو صرفاً به دلیل یک رویه غلط بذارم کنار. یکی میگفت پراید فرمونش نرمه، هیدرولیک مسخره بازی و فقط میخوان پول بگیرن. یکی میگفت سریعاً ماشین چپ میکنه. یکی میگفت فرمان بسیار تیز میشه و …. . یعنی عده بسیار زیادی بر اساس حدس و گمان و توهم نظراتی میدن که اصلاً کارشناسانه نیست. یعنی به جای سکوت در مورد چیزی که نمیدونن، بسیار قاطع نظر میدن و بعد از اینکه نظرشون غلط از آب در اومد یا بسیار احمقانه نسبت به اون پافشاری میکنن و یا بدون عذرخواهی از ایراد نظر غلط قاطی جماعت موافق میشن.
      شما اول از همه به صورت منطقی برای خودت خرید این ماشین رو توجیه کن. درگیر نظرات غیراصولی و حتی گاهاً مسخره ای مثل اینکه افت قیمت این ماشین زیاده و یا مشتری اول و آخرش خودتی و یا این هم یک چینیه نشو. یعنی به راحتی برای شنیدن نظرات الکی ناشنوا بشو. بعد وقتی ماشین رو خریدی و انشائ الله صاحبش شدی، بازهم انصاف رو در ارزیابی اون رعایت کن. یعنی صرفا به دلیل اینکه چینی هست، در موردش نظر نادرست بیان نکن.
      کلاً ماشین یک وسیله مصرفی برای رفع مشکلات ما و زندگی ساده تر هست. بر خلاف نظر بسیاری از دلالان و مردم دلال مسلک، ماشین کالای سرمایه ای نیست. پس به فکر یک برد اقتصادی ظاهری نباشید.

    2. احسان6131

      ۱۴ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (325 ديدگاه)

      اتوماتیک بودن این ماشین باعث شده که بر خلاف ماشین های دنده ای، بسیار پرشتاب در راه افتادن نباشه. کلاً من سبک رانندگی اتوماتیک رو دوست دارم چون هیچوقت تعویض دنده باعث ایجاد تنش برای سرنشینان خودرو نمیشه. مثلا توی ماشین های دنده ای در کاربردهای شهری و به خصوص در ترافیک زیاد، تعویض مدام دنده کلا حال راننده و سرنشینها رو بد میکنه. رانندگی ماشین نرم و با یک لختی آرامش بخش همراه هست و در مورد ماشین J5 طراحی گیربکش 4 دنده و موتور 1800 کمی قدیمی شده و برای این محدوده قیمتی مناسب هست و یک رانندگی باوقار رو میطلبه.
      مصرف ماشین هم بالاست. در شهری مثل تهران صدی 12 و در شهرستان های کم ترافیک به صدی 10.5 تا 11 میرسه. در جاده با دو سرنشین و رانندگی بدون هیجان به صدی 7 تا 8 میرسه. نسبت به موتور دنا مصرف بالاتری داره اما آیا اگر دنا هم اتوماتیک بشه مصرفش بازهم بهتر از J5 خواهد بود؟؟؟؟
      این اسب های بخار هم خودشون رو در دور موتور زیاد نشون میدن. یعنی دنده مرده جوری که صدای تورک کانورتر در بیاد، رانندگی نکنی. معمولا در دور 3000 عملکرد خیلی خوبه. صندوقش نسبت به سمند و دنا مقداری جمع و جورتر هست.
      راستی الان قاب پنل ضبط J5 اومده و لذا میتونید ضبط های DVD با سیستم عامل Win CE با مارک Pioneer هم روش نصب کنی که بین 700 تا 1900 هزار تومان بسته به کیفیت قیمت داره و در مدلهای متفرقه قیمتش به 800 تا 1200 با کلیه امکانات میرسه.

  25. داد

    ۱۴ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (593 ديدگاه)

    علیرضا خان،دل به خود دریا بزن،دریا میگیری اما توش نهنگ صید نمیکنی ،مطمئن باش ماهی مردابی هم نمیگیری که با هزار ادویه وسس بازم بوی لجن بده.که اونا، مال دولجن زار جاده مخصوصی هست.واقعا جک ،راحته وجا دار.اما نباید انتظار داشته باشی وسایل تزئینیش مثلا بعد سه سال مشکل بخوره.البته جزئی.

    1. احسان6131

      ۱۴ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (325 ديدگاه)

      دادا جان جدیداً اسمت رو ناقص تایپ میکنی :)
      احتمالا چون با موبایل کامنت میذاری، خوندن جملاتت هم نیاز به شگرد خاصی داره :)

  26. پینار

    ۱۴ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (210 ديدگاه)

    سلام خدمت تک تک عزیزان…شعار همیشگی بنده ..‌ تا چهل میلیون فقط و فقط جک دنده ای ولی از چهل به بالا پول دادن به ماشین چینی اشتباه محض است…موفق وسلامت باشید.

    1. احسان6131

      ۱۷ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (325 ديدگاه)

      جناب پینار
      ظاهراً مدت مدیدی هست که شما علیرغم داشتن محدوده وسیعی از خودروهای چینی موجود در بازار !!! از قیمت ها اطلاع چندانی ندارید. جک J5 دنده ای از همان ابتدا که آمد پس از مدتی از قیمت گذاری غلط کرمان موتور برای 51 میلیون تومان طی 2 ماه بعد به محدوده قیمتی 45 میلیون رسید و بعدها 47 میلیون شد. چگونه شما قیمت 40 میلیون رو برای اون در نظر گرفتین؟؟ نکنه به قول دادا منظورتون J3 بوده که اصلاً در تولید و فروش موفق نبود.
      ما که اشتباه محض کردیم و 57 تومن دادیم بابت J5 Auto. ولی خوب اگر اشتباه به این کاری که ما کردیم و حالش رو بردیم، میگین، پس اساساً تضاد شدیدی در مفاهیم خواهیم داشت. این یعنی اگر چیزی بدی رو در مورد این ماشین بیان کنید ما باید کلاهمون بندازیم هوا که ماشینمون عالیه !!!!
      آقای پینار، یا به قول عده ای از دوستان جوگیر، استاد پینار:
      لطفاً تکلیف خودتان را با خودتان در مورد J5 مشخص کنید و زمانی که به یک نتیجه کلی و نه دارای تناقض آشکار در مورد اون رسیدید، نظرتون رو در اختیار بازدید کنندگان این سایت قرار بدید. نه الکی جو بدید و نه الکی تعریف کنید. چیزی که قبلاً بسیار از شما در این سایت خوانده ایم همین رفتارهای ضد و نقیض است که باورپذیری نوشته های شما را مشکل میسازد.

    2. امين

      ۱۸ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (37 ديدگاه)

      با سلام خدمت دوستان
      این آقای پینار تقریبا یک سال و نیم پیش با ادعایش در مورد اینکه هیچ ماشین جدیدی وجود نداره که گیربکس اتومات 4 سرعته داشته باشه و اینجانب جوابش رو دادم و مدتی گوشه گیر شده بود باز هم اومده اظهار نظر مغرضانه می کنه.
      ایشون آمارهای غلط می ده و فاز منفی. اینجانب جزء اولین نفرهای بودم که اردیبهشت پارسال جک اتوماتم رو تحویل گرفتم. تا اینجای کار راضیم (30000 تا کارکرد) فقط یک بار که تا بالای کاپوت ماشین توی آب بود تمسه موتور صدا می داد که رفتم نمایندگی شهرری و تعویض کردند. دیگر هیچ مشکل خاصی نداشتم و در کل به نسبت پول پرداختی ماشین ارزنده ای است.
      با تشکر

  27. پویا

    ۱۵ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام
    من j5 اتومات دارم
    5 هزارتا رفتم باهاش راضیم از این ماشین
    یه مشکل فقط جدیدان بهش برخوردم اینه که دنده رو وقتی تو n می ندازم یکم میلرزه یکم لزرشش از بین می ره و این حالت دایم تکرار میشه ولی توی حرکت هیج مشکلی نداره و با زدن کولر هم این مشکل وجود نداره .
    خودم فکر می کنم از فن ماشین باشه مشکل.
    دوستان راهنمایی کنید این حالت عادیه یا مشکلی وجود داره؟

    1. احسان6131

      ۱۵ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (325 ديدگاه)

      این چیزی که من گفتم شنیده هام از یکی از دوستانم بود که برای خرید dvd رفته بود ستارخان. اگر آدرس دقیق میخواید میپرسم و مینویسم. در ضمن اگر به آگهی های اینترنتی اقای فتاحی در مورد j5 برای آپشن های این ماشین شامل کروز و پاور ویندوز و dvd مراجعه کنید و باهاشون تماس بگیرید راهنماییتون خواهد کرد.
      یکی از ویژگی های مثبت پخش های تصویری برند مثل پایونیر اینه که سرعت پروسسور بالاتر و رزولوشن و کیفیت تصویر بهتر داره و با علت امکان نصب دانگل wifi میتونید اینترنت هم تو ماشین داشته باشید که بد hot spot کردن اینترنت موبایل امکان پذیره و اکسپلورر در برنامه های اون وجود داره.

  28. مهدی

    ۱۵ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام احسان جان قاب فابریک رو از کجا میشه تهیه نمود.باتشکر

  29. دادا

    ۱۵ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (593 ديدگاه)

    احسان خان، اینطور میگید نیست.توحافظه سیو،دادا هست ولی جدیدا بازی در آورده،الف آخرش نشون نمیده.بعد ولش مطلب رو بچسب اگه میشه،استفاده کرد.نه ، قبول نکنید.البته جسارت نباشه یه عده ذاتا باما پدر کشتگی دارن.اگه بگم، های،درجا منفی میزنن می گن….ولش،نمیبینن چی میگه میبینن کی گفته.فی الفور منفی.البته بارها گفتم برام هیچ اهمیتی نداره.البته انتقاد ونظر بجا رو همیشه قبول میکنم اما لوس بازی یه عده رو نه.عین ماشین ما.اول تا میبینن، تعریف وهای وهوی وحتی سوار میشن لذت میبرن.تا که ،میگی چینیه.آخ واوخ شون. بلند میشه که آخرش چینیه دیگه.حتی دیدم به غربیلک فرمان با اکراه دست میزنن عینهو که ماشین جذام داره.باورکنید دیدم میگم.چنین ملتی هستیم.پیکان سوار ،جوری میگه چینیه که فکرمیکنه خودش سوار پورشه س.حق دارن آقایون ما رو قابل نمیدونن.والله

  30. دادا

    ۱۶ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (593 ديدگاه)

    بعضی خیلی شعار دوس دارن اما نمیدونن دروغگو کم حافظه س.بابا حیا کن.برو جای دیگه.تومیگفتی تاچهل هزارخوبه بعدش آشغاله.حالا میگی نه چهل تومن خوبه بالاش آشغاله.جک دستی از اول هم چهل تومن بالا بود حتما منظورت جک 3 هست که اونم تولید نمیشه یاشاید ام وی ام منظورته.بابا برو کمتر خودته مضحکه کن.حرفم دروغه .خدایی دروغه.الان هی یه عده بیان منفی بزنن.که معمولا یه روحه در چند جسم.گرفتین که.بابا خیلی مخلصیم.این شماره رو از لوپ لوپ گرفتی.بابا جنبه داشته باش.والله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا