صنعت خودروی کشورمان طی این سالها کاملاً تحت تأثیر برندهای چینی قرار داشته است. تا همین چند سال پیش شاهد مونتاژ خودروهای قابل قبولی همچون نیسان ماکسیما، هیوندای ورنا، آوانته و… بودیم اما هرچه پیشتر میرویم واردات و عرضه محصولات چینی را میبینیم که اکثر آنها نیز پس از مدتی به دلایل مختلف دیگر عرضه نشدهاند.
اما یکی از باسابقهترین برندهای چینی حاضر در کشور ما جک JAC است که با چندین خودروی مختلف توانسته طرفداران گوناگونی را به دست آورد. یکی از محصولات شناخته شده جک برای ما سدان J5 است که بین سالهای ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶ عرضه شد و ما در این نوشتار میخواهیم به بیان مشخصات، مزایا و معایب این خودرو به ویژه برای خریداران خودروهای کارکرده بپردازیم. پس حتماً با ما همراه باشید.
طراحی ظاهری جک J5
در بین سدان های متوسط بازار کشورمان، جک J5 یکی از هماهنگترین طراحیهای ظاهری را دارد. این خودرو توسط شرکت مشهور پینین فارینا طراحی شده و میتوان آن را زیبا دانست. در بخش جلو چراغهای کشیده و جلوپنجرهای هماهنگ دیده میشوند که اگرچه هیجانانگیز نیستند اما حداقل چشمها را اذیت نمیکنند. در پروفایل جانبی نیز خط شانه پر رنگی دیده میشود که از یکنواختی این بخش میکاهد. نمای عقب شاید بحثبرانگیزتر از سایر نقاط بدنه باشد اما علیرغم وجود برخی کاستیها هنوز هم میتوان آن را قابلقبول دانست. در کل باید گفت J5 یک سدان با ظاهر خوب نسبت به سایر خودروهایی است که طی این سالها در خیابانها دیدهایم.
طراحی داخلی جک J5
وقتی وارد کابین شوید طراحیای را خواهید دید که دنبالهروی بدنه است. بخش داخلی J5 از طراحی مدرنتری نسبت به تولیدات داخلی سود میبرد و از جمله ویژگیهای آن میتوان به فرمان و پشت آمپرهای اسپرت اشاره کرد. البته شاید طراحی ورودیهای هوای J5 سؤالبرانگیز باشد و از زیبایی کابین بکاهد ولی در کل نقص چندانی به طراحی این بخش وارد نیست هرچند که نمیتوان آن را برجسته و بهیادماندنی توصیف کرد. نقطهضعف اصلی J5 در این بخش به کیفیت متریال بکار رفته مربوط میشود که در درازمدت باعث به سر و صدا افتادن کابین خواهد شد.
جدای از این موارد فضای کافی برای چهار سرنشین وجود دارد و صندوق بار نیز نیازهای یک خانواده متوسط را رفع خواهد کرد. در مجموع طراحی و کیفیت کابین این سدان چینی برای خریداران قابلقبول به نظر میرسد هرچند در زمانهای که همه خودروها از برخی عناصر مدرن همچون نمایشگرهای بزرگ استفاده میکنند، نبود این ویژگی یک نقطهضعف به حساب میآید.
پیشرانه و گیربکس جک J5
این سدان چینی در ابتدا با پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری که قدرت ۱۱۱ اسب بخاری و گشتاور ۱۴۶ نیوتون متری داشت روانه بازار شد اما کرمان موتور بعدها عمده تمرکز خود را روی نسخه اتوماتیک J5 که پیشرانه قویتری هم دارد گذاشت. در دل نسخه اتوماتیک این خودرو پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری ساخت میتسوبیشی قرار میگیرد که خروجی ۱۴۰ اسبی و گشتاور ۱۶۵ نیوتون متری تولید میکند. این پیشرانه با گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک همکاری دارد.
پیشرانه J5 از نظر قدرت و گشتاور کمبود خاصی ندارد اما گیربکس ۴ سرعته آن نمیتواند انتظارات را برآورده کند و به همین خاطر شاهد افت شتاب گیری خودرو خواهید بود. نکته دیگر نیز به مصرف سوخت خودرو به ویژه در نسخههای اتوماتیک مربوط میشود که بالاتر از آن چیزی خواهد بود که تصور میکنید. در مجموع پیشرانه J5 را میتوان بادوام و خوب برشمرد هرچند عدم وجود گیربکس اتوماتیک بهروز و با تعداد دندههای بیشتر جزو معایب آن هستند. در جدول زیر مشخصات فنی نسخه اتوماتیک J5 خدمت شما عزیزان ارائه شده است:
حجم موتور (سیسی) | ۱۸۳۴ |
استاندارد آلایندگی | Euro IV (یورو ۴) |
حداکثر قدرت (HP/RPM) | ۱۴۰ اسب بخار در دور موتور ۶۵۰۰ دور در دقیقه |
حداکثر گشتاور (NM/RPM) | ۱۶۵ نیوتن متر در طیف دور موتوری ۵۰۰۰ دور در دقیقه |
جعبهدنده | ۴ سرعته اتوماتیک جلو، Tip Tronic |
سیستم فرمان | چرخ دنده شانهای (Rack & Pinion)، کمک هیدرولیکی |
سیستم ترمز | جلو دیسک دو جداره با قابلیت تهویه و خنک شونده، عقب دیسک – مجهز به ترمز ضد قفل (A.B.S) چهار کاناله (تمامی چرخها) – قابلیت توزیع هوشمند نیروی ترمزی بر حسب وزن و بار (E.B.D) |
سیستم تعلیق | جلو، فنر حلقوی با ستون مک فرسون – عقب فنر حلقوی و اتصال جناقی دوبل مستقل |
حجم مخزن سوخت (لیتر) | ۵۵ |
حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت) | ۱۷۵ |
سایز چرخها | مجهز به رینگ ۱۶ اینچ آلومینیومی |
طول خودرو (میلیمتر) | ۴۵۹۰ |
عرض خودرو (میلیمتر) | ۱۷۶۵ |
ارتفاع خودرو (میلیمتر) | ۱۴۶۵ |
فاصله دو محور (میلیمتر) | ۲۷۱۰ |
وزن خالص (کیلوگرم) | ۱۳۵۵ |
امکانات و تجهیزات جک J5
J5 در زمان معرفی اولیه که به حدود ۱۰ سال پیش بازمیگردد از امکانات قابل قبولی سود میبرد اما شاید فقدان برخی موارد همچون نمایشگر لمسی باعث شود این خودرو در مقابل رقبای بهروزتر خود کم بیاورد اما بااینحال هنوز هم J5 را از نظر تجهیزات و امکانات میتوان خودروی خوبی دانست. در ادامه تجهیزات و امکانات این خودرو ذکر شدهاند:
کیسه هوای راننده و سرنشین جلو |
صندلی جلو با قابلیت تنظیم در ۸ جهت |
تنظیم دستی پشتسری |
سیستم کنترل باد لاستیکها TPMS |
کنترل سیستم پخش روی غربیلک فرمان |
سیستم خنککننده روغن گیربکس اتوماتیک |
کمربند ایمنی سرنشینان جلو پیش کشنده |
کمربند ایمنی سرنشینان عقب |
کمربند ایمنی با تنظیم ارتفاع |
سیستم ضد سرقت |
قفل ایمنی کودک |
ترمز ABS و EBD |
چراغ مه شکن جلو و عقب |
چراغخطر لادری (چهار درب) |
رینگ اسپورت آلومینیومی |
چراغ جلو و عقب هالوژن |
شیشهبالابر جلو و عقب برقی |
آینه جانبی برقی |
صندلی و روکش فرمان چرمی |
سیستم رادیوپخش MP3/CD/USB با ۴ باند |
تنظیم نور صفحه کیلومتر |
آنتن شیشهای |
آینه جانبی دارای گرمکن |
تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو |
فرمان هیدرولیک با قابلیت تنظیم ارتفاع |
قیمت جک J5
همانگونه که گفته شد این خودرو از سال ۱۳۹۶ به بعد عرضه نمیشود و به همین خاطر نمیتوان نمونههای صفرکیلومتر آن را پیدا کرد؛ اما با گشتوگذار در میان آگهیهای موجود باید دانست برای خرید نسخه اتوماتیک J5 باید بودجهای حدود ۳۵۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان را بسته به مدل و کارکرد خودرو کنار بگذارید.
رقبای جک J5
این سدان چینی در بخشی از بازار قرار گرفته است که رقبای زیادی برای کسب سهم و جلب نظر خریداران رقابت میکنند. از جمله رقبای این خودرو میتوان به تندر ۹۰، دنا پلاس اتوماتیک، برلیانس H330، فاو بسترن b50، ام وی ام ۵۵۰ و… اشاره کرد. مقایسه مفصل این خودروها با یکدیگر در این نوشتار نمیگنجد اما بهطورکلی باید دانست خودروهای تولید داخل از مزیتهایی همچون بازار فروش دستدوم بهتر و فراوانی قطعات یدکی و خدمات برخوردار هستند درحالیکه محصولات چینی معمولاً با مشکل کمبود قطعات یدکی و افت قیمت دستوپنجه نرم میکنند. به همین خاطر بهتر است در خرید خودروی دستدوم به اولویتهای خود و اینکه تا چند سال خودرو را نگهداری خواهید کرد فکر کنید.
مزایا و معایب جک J5
همانطور که گفتیم از جمله مزایای این خودرو میتوان به طراحی خوب، پیشرانه بادوام و قوی، فضای کابین جادار برای خانوادههای کمجمعیت و ایمنی مناسب اشاره کرد. در مقابل جک J5 معایبی هم دارد که شامل متریال نه چندان باکیفیت کابین، گیربکس قدیمی و کند، مصرف سوخت نسبتاً بالا، کمبود قطعات و لوازمیدکی میشود.
نقاط قوت | نقاط ضعف |
طراحی ظاهری خوب | متریال بیکیفیت کابین |
پیشرانه بادوام و قوی | گیربکس قدیمی و کند |
فضای کابین جادار | مصرف سوخت بالا |
ایمنی مناسب | کمبود قطعات یدکی |
جمعبندی
جک J5 سدان را میتوان یکی از گزینههای خوب چند سال اخیر برای بازار داخلی دانست هرچند که این خودرو دیگر عرضه نمیشود. همین مشکل گریبان گیر اکثر خودروهای چینی در کشورمان است. این دسته از خودروها از همان ابتدای عرضه نیز به خاطر محدودیتهای شبکههای نمایندگی دارای مشکلاتی در زمینه تأمین قطعات و لوازمیدکی هستند و با قطع عرضه این مشکل حادتر نیز خواهد شد. نکته دیگر به افت قیمت و بازار فروش بدتر خودروهای چینی نسبت به خودروهای داخلی مربوط میشود و اگر به دنبال خرید J5 هستید حتماً باید به این نکات توجه داشته باشید. اگر خودروی خود را زود عوض میکنید و دنبال دردسرهای پیدا کردن قطعات یدکی نیستید شاید بهتر باشد نگاهی به خودروهای دیگر همچون تندر یا دنا داشته باشید.
توضیح: این مطلب به روزرسانی شده است.
khosdo
۱۳ آذر ۱۳۹۴با سلام به همه دوستان . من تو مهر ماه ثبت نام دنده ای کردم بعد همه اشناها میگفتن ال هستش بل هستش اشتباه کردی و واقعا پشیمون بودم الان 10 روزه تحویل گرفتم رنگ مشکی بخدا قسم هم از لحاظ رنگ عالیه هم با اینکه همه ماشینهای صفر ایرانیو داشتم در مقابل این عالیه عالیه از هر لحاظ یعنی لذت رانندگی واقعیو حس میکنین . به حرف دیگران یا عقده ای ها که این ماشینو نمیتونن داشته باشن گوش نکنیین . یا حق
احسان6131
۱۴ آذر ۱۳۹۴در مورد کروز کنترل 1:
اگر پستهای من رو در مورد کروز J5 خونده باشید، جزء اولین دارندگان خودروی J5-Auto بودم که روی ماشین کروز کنترل شرکت آرون رو بستم. پس از نصب کروز به دلیل بروز یک مشکل فنی از این شرکت شاکی شدم. ضبط فابریک خودرو فاقد سیستم حفاظتی در مقابل شوک الکتریکی بود. در موقع نصب کروز به دلیل عدم قطع سرباتری متأسفانه ضبط دچار مشکل عجیبی شد و جای تمام کلیدهای کنترلی عوض شده بود. مشکلی که مسئول آپشن کرمان موتور اون رو شوک الکتریکی عنوان کرده بود. یه آپشن به ماشین اضافه شده بود و یه آپشن از ماشین پریده بود. خوب بالاخره تا قلق J5 دست نصاب بیاد زمان میبره و ما هم میشیم جزء نمونه های تست :) اون زمان بود که به دوستان در این خصوص هشدار دادم که موقع نصب مواظب باشند.
احسان6131
۱۴ آذر ۱۳۹۴در مورد کروز کنترل 2:
دسته های کروز که به جای دسته های فابریک نصب کرده بودند، رنگ تیره نداشت و روشن تر بود. یه کم این موضوع توی ذوق میزد. سیستم کروز بار اول بسیار نویز پذیر بود. عملکرد غیر دقیقش باعث شده بود که خیلی کم ازش استفاده کنم. یه جورایی فکر میکردم کروز چیز بیخودیه. پس از یکسال که آپدیت کردم کروز رو، خیلی خیلی رفتارش بهتر شد. سرعت رو با تلورانس کمتری تثبیت میکرد و در ضمن اصلاً هم قطع نمیشد. سیستم قبل از آپدیت بسیار نویز پذیر بود و همین باعث بروز سیگنال های خطا و قطع متوالی کروز میشد.
مشکلی که در سیستم آپدیت شده پس از مدتی بروز کرده بود، صدای بوق کروز زمانی که خاموش بود در میومد. یعنی با چرخاندن فرمان یا در طی مسیر حتی اگر خاوش بود گاهی روشن خاموش میشد. اصلا این رفتارش روی مخ بود!
شرکت مربوطه میگفت که اگر با چرخاندن فرمان مشکل به وجود میاد یعنی اسپیرال فرمان مشکل داره و باید عوض بشه. من به کرمان موتور مراجعه کردم ولی اونها نه تنها زیر بار نمیرفتن که حتی انکارش هم میکردن. نمایندگی مرکزی تهران میگفت که این مشکل مال کروز هست و اگر هم مشکل به وجود اومده شامل گارانتی نمیشه چون کروز نصب کردی!!!
خلاصه هیچی ما موندیم و یک کروز که گاهی روشن و خاموش میشد اونهم بیخودی !!!
احسان6131
۱۴ آذر ۱۳۹۴در مورد کروز کنترل 3:
با کلی پیگیری از شرکت آرون کار، دیروز بالاخره وقتی شد که برم اونجا و مهندس مسئول تست هایی کنه که اگر مربوط به اسپیرال فرمان باشه، اسپیرال با هزینه 200 هزارتومان تعویض بشه. خوشبختانه پس از کلی تست و دیباگ، مشخص شد که سیم کانکتور دسته های کنترلی مشکل اتصال فیش داشته و فعلاً دیگه سیستم روشن خاموش نمیشه.
نکته دیگه هم لطف شرکت در آپدیت کردن سیستم کروز جدید Lite On بود. دسته های روی فرمان عوض شد. جالبه رنگش هم تیره تر شده بود و بیشتر به مجموعه فرمان میومد. سیستم جدید قابلیت محدودکنندگی سرعت هم داره و در ضمن کلیدهای روی فرمان چراغ Back light آبی رنگ دارن که موقع شب خیلی به کار میاد.
مشکل فقط اینه که چراغهای بک لایت همیشه با روشن بودن ماشین روشنه و به نظرم جالبتر این بود که با چراغ های ماشین روشن میشد. در حال حاضر عملکرد کروز خیلی عالی و دقیقتر شده و من حتی توی شهر در مواقع خلوتی هم میتوانم از آن استفاده کنم.
حسام 50
۱۴ آذر ۱۳۹۴سلام
دوستان , من خودرو j5 اتومات, ثبت نام اسفند 93 دارم(البته مدل 94 ثبت گردید).تا حالا در این مدت , 5060 کیلومتر با این خودرو رانندگی کرده ام. تا کنون مشکلی خودرو نداشته است. فقط ضربه به اتاق خودرو, کمی محسوس هست. که دوستان راههای بر طرف نمودن مشکل را ارائه نموده اند. ولی ظاهرا” تاثیر قابل ملاحظه ای در کاهش ضربه به اتاق نداشته اند. ولی متاسفانه دو روز گذشته , خودرو را برای خرید منزل پارک نمودم. وقتی آمدم سوار شدم. ماشین روشن نشد. چراغ صفحه روشن و خاموش می شد. در ضمن دنده ماشین در حالت P (پارک), قفل شده بود. با توجه به اینکه فاصله خودرو تا منزل نزدیک بود. درهای خودرو را قفل نموده و به منزل آمدم. متاسفانه عصر پنج شنبه بود. و امداد خودرو کرمان موتور پاسخگو نبودند!! فقط دوستان حواستان باشد .اشکال از باتری خودرو بود!در ضمن جهت خلاص نمودن دنده (حالتN ) , یک درپوش کوچک کنار دسته دنده قرار دارد. باید این درپوش را با یک پیچ گوشتی کوچک بردارید. سپس پیچ گوشتی را از بالا بصورت قائم به پایین فشار دهید.و همزمان باید پا را روی ترمز فشرده و دستتان جهت خلاص نمودن دنده روی دسته دنده باشد. بالاخره دنده را آزاد کردیم. ولی به محض اینکه خودرو را بعد از بکسل کردن روی دنده پارک گذاشتم . مجددا” دنده قفل شد. جالبه بدانید بعد از نصب باتری جدید, قفل دنده بر طرف گردید. و راحت روی حالت N یا D یا R قرار گرفت . به نظر می رسد چون دنده اتومات هست. سیستم آن با نیروی برق عمل می کند. و با قطع برق , دنده قابل تعویض نخواهد بود.
شهنام
۱۸ آذر ۱۳۹۴دوست عزیز سلام، از یادآروی این نکات ممنونیم.
تجربه شما در مورد باطری کاملا درسته زیرا باطری در هوای سرد ضعیف میشه. حتما قبل از مسافرت زمستانه باید از سلامت باطری مطمئن شد. در مورد باطریهای جدید هم کافیه نشانگر روی باطری را بررسی کنید و با توجه به رنگ اون و توضیحاتش عمل کنید. معمولا سبز یعنی سالم.
sajjad
۱۸ آذر ۱۳۹۴سلام به دوستان، من حرفای همه دوستان رو خوندم. من تقریبا ۱ ماه و نیم هست که j5 1800 دارم. از همهدچیزش راضیم و صحبت دوستان طرفدار این ماشینو تایید میکنم جز سانروفش. متاسفانه زمانی که سانروف بسته هست ماشین رو دست اندازا صدا داره، بدم صدا داره. اما به محض اینکه سانروف باز میشه صداها قطع میشه!!! دوستان ایا شما هم این تجربه رو داشتید؟
سعیدم
۱۹ آذر ۱۳۹۴سلام سجادجان من هم دستیشودارم اصلاصدانمیاد بده رگلاژکنندمنم حدودا1ماهه گرفتم خوبه.اماسایت مثل قبلاکه شلوغ بودنیست کسی سرنمیزنه
کیا
۲۱ آذر ۱۳۹۴با سلام خدمت دوستان جک سوار .بنده هم دو هفته هست که جک اتو مات ثبت نام کردم . چرخش بچرخه.ترمزش بگیره.سربالای کم نیاره .توش صدا نده.گیریبکسش درست کارکنه… . صلوات…
دادا
۲۲ آذر ۱۳۹۴دوستان عزیز،اون اوایل جک تازه اومده بود مخالف وموافق میومدن حرفایی میزدن.این همه صفحه که بعضیاش واقعا نظرات جالبی میدادن که استفاده میکردم،اما الان این ماشین جا اوفتاده،دیگه اگه مشکلی پیش بیاد اگه شرایطش باشه میان چیزی مینویسن.من تا حالا نزدیک 60تا رفتم.چیز خاصی پیش نیومده جز چیزایی که قبلا گفتم .تا حالا خدارو شکر اذیت آنچنانی نداشته،ولی بازم بری بیرون میگن، چینی یه ،دیگه….افت قیمت هم که داره.که طبیعیه.ولی باورکنید من تو این دوسال هم دستی ومخصوصا از اتو ،راضیم ولذت میبرم.منتظر اس5اتومات یااس3 جک هستم ،خدا بخواد بینم میشه گرفت
احسان6131
۲۲ آذر ۱۳۹۴خوب دادا جان ما ایرانی ها کلاً مردمانی سخت گیر هستیم. یا به راحتی چیزی رو قبول نمیکنیم یا اگر جوگیر بشیم غلو در موردش رو رها نمیکنیم :)
یادم هست اوایل که روی پراید فرمان هیدرولیک نصب میکردن اکثر کامنتها این بود:
1 فرمان پراید سبک هست و نیازی به هیدرولین نداره
2 هیدرولیک کردن فرمان باعث چپ کردن ماشین میشه
3 هیدرولیک کردن فرمان به شذت مصرف سوخت رو بالا میبره و از قدرت ماشین کم میکنه
خوب طول میشکه تا عموم مردم کارآمدی یک چیز و اصولاً یک تغییر رو بپذیرند. نفی کلامی مردمان ما نشأت لزوماً نتیجه درایت شان نیست. حتی میشه گفت بیشتر از حوزه تعصب آب میخوره. ما نسبت به چیزی که داریم گاهاً تعصب جاهلانه داریم (هرچند معتقدم تعصب وجه عاقلانه نداره). اگر یاد بگیریم که بررسی کنیم، تحلیل کنیم، با عقل انتخاب کنیم و تنها از روی یک صحبت فردی یا تجربه ای در سالیان دور قضاوت نکنیم، خواهیم دید که چین نیز به مانند بسیاری از کشورهای دیگه در حال پیشرفت دادن صنایع خود هستند. ما هم پیشرفت داشته ایم ولی خیلی جزئی. افتخار صنعت ما نباید بزک کردن پراید باشد یا قالب کردن اجزای پیکان در خودروهای دیگر. به جای تمسخر چین اگر سری در گریبان خود کنیم و به آنچه داریم بنگریم ما را متنبه خواهد کرد.
سعیدم
۲۳ آذر ۱۳۹۴باسلام کس میتونه درمورد تهویه اتوماتیک توضیح بده که چطورتوزمستان کارمیکنه وبخارات شیشه روبرطرف میکنه؟
میثم
۲۳ آذر ۱۳۹۴اگه تهویه مطبوع روی گرم باشه همون اول که روشنش می کنی اتوماتیک میره روی حالت حذف بخار شیشه ( کولر رابه عنوان شبنم گیر روشن می کنه و بخاری را روی شیشه تنظیم می کنه ) بعد از حدود یک دقیقه از این حالت خارج میشه
مهدی
۲۶ آذر ۱۳۹۴دوستان لطفا راهنماییم کنید ؛ بین خرید x60 و جک j5 مونده ام ، به شخصه x60 رو ترجیح میدم ولی چون میگن سربالایی کشش نداره و بوی کلاچ و .. بلند میشه و کیفیت نداره ، میخام برم جک اتومات ثبت نام کنم ؛ از طرفی زیاد با ماشین مسافرت میرم و سربالایی و سر پایینی ها واسم مهمه!!
به نظرتون همون اتومات رو بخرم و بعضی مواقع تیپ ترونیک برونم یا دنده ای بخرم ؛
از طرفی رنگ دلخواهم مشکی هستش که اگه بیخیال x60 شدم برم روکش مات روش بندازم و اسپرتش کنم ولی اینقدر از کیفیت بد رنگ و ریزشش گفتن که علیرغم میلم برم سفیدشو بگیرم
خوشحال میشم نظرات دوستان رو بدونم ؛ لطفا راهنماییم کنین ،
سعیدم
۲۶ آذر ۱۳۹۴سلام مهدی جان منم میخواستم لیفان بخرم دقیقا همونایی که میگیدوبمنم گفتندومنم چون زیادمسافرت میرم جک دنده ای گرفتم 1/5ماهه تاحالاراضیم باحاله.
مهدی
۲۶ آذر ۱۳۹۴سلام . مرسی از راهنماییت سعید آقا ، ولی آیا این ریزش رنگ های تیره و نداشتن کیفیت طوری با ناخن خط و خش میفته درسته داداش گلم ؟!
سعیدم
۲۶ آذر ۱۳۹۴مرسی میثم جان یادگرفتم.
دادا
۲۷ آذر ۱۳۹۴دوستان سلام.اگه مطالب رو دنبال میکنید ویادتون باشه گفتم که روزی یه همسایه منو دیدو گفت این ماشینا موتورش یه بار مصرفه،فقط شاخ درنیاوردم،الانم اینه که با ناخن رنگ کنده میشه.اولا اینو باید مدنظر داشته باشیم هم بحث تحریم وهم کالیبرگشادی آقایون دربحث هزینه تمام شده،رنگهای الان تعریفی ندارد ومراحلی از پروسه رنگاری حدف میشه.ماشینای دولگن ساز رو هم نگاه کنید.اما اگر بین دوخودرو چینی کرمانیا نگاه کنید.جک سرتره.اینو میتونید ازتعمیرکارا و وضعیت تعمیرگاه نمایندگیا متوجه بشید.بعد دوستان تعبیه ی دگمه های مختلف با کارایی مشخص،درماشین های اتو ،به چه منظوریه مثلا اسپورت.پس سخت نگیرید ودنبال بهانه نگردین.بگیرین حالشو ببرین.
محمدرضا
۲۷ آذر ۱۳۹۴سلام دوستان گلم دو سوال دارم
۱ اینکه در مورد اپدیت گیربکس جک اتومات برام توضیح بدین
دوم اینکه اگر لطف کنید پیج گروه جک تو تلگرامو برام بفرستید ممنونم
محمدرضا
۲۷ آذر ۱۳۹۴سلام دوستان گلم دو سوال دارم اگر لطف کنید راهنماییم کنید ممنون میشم
۱. در مورد اپدیت گیربکس جک اتومات برام توضیح بدین
۲.اگر پیج یا گروهی تو تلگرام در مورد جک هست لطف کنید بنده رو عضو کنید
سعیدم
۲۸ آذر ۱۳۹۴آقامهدی مال من رنگش سفیده 1هفته بیش تودنده عقب توکوچه خورد به اجاق گاز کوچیک که همسایه هاگذاشته بودند کمی رنگ زیر سبرش ساییده شدمنظورم اینکه کنده نشدمشکل رنگم فکرکنم اوایل خوب نبودحالابهترشده.
سارا
۲۸ آذر ۱۳۹۴سلام دوستان. آیا نصب دزدگیر روی جک 5 مشکلی نداره؟؟ میتونم نصب کنم؟؟
احسان6131
۳۰ آذر ۱۳۹۴نصب هرگونه تجهیزی که سازنده آن به اصول طراحی خودرو آگاه باشد نباید به خودرو، سیستم الکتریکی آن خدشه ای وارد نماید. معمولا برای نصب تجهیزاتی نظیر دزدگیر، کروز کنترل، پاور ویندوز و … یک اتصال T از محل مورد نظر باید تأمین شود. این اتصال معمولا با طراحی یک سوکت سه شاخه در مسیر اصلی بدون آسیب رساندن به دسته سیم صورت میگیرد که معمولا نصاب ها آن را طراحی میکنند و سوکت فابریک! مینامند. البته جنس اتصالات و دقت در ساخت باید رعایت شده باشد و گرنه اشتباه در مسیر سیم ها میتواند در صورت معیوب بودن فیوز یا عدم وجود آن مشکلاتی را برای درایور الکتریکی ایجاد نماید اما معمولاً این ایرادات بسیار کم هست و توصیه من به شما نصب دزدگیر از برند شناخته شده و در نمایندگی های معتبر و یا حرفه ای است.
سعیدم
۲۹ آذر ۱۳۹۴سلام مشکلی نداره
احسان6131
۲ دی ۱۳۹۴اینجا اگر خلوت هست دلیلش فعالیت زیاد گروه های تلگرامی هست. اطلاعات خیلی خوبی هم اونجاها رد و بدل میشه. به خصوص تلگرام سبقت آزاد. ظاهرا چاره ای نیست که اونجا هم فعال باشیم و اینجا رو هم آپدیت کنیم . . .
احسان6131
۲ دی ۱۳۹۴راستی دادا جان اگر یک سری به فوروم و پیج جیلی بزنی، نکات جالبی رو متوجه میشی:
1- ظاهراً وارادات خودروهای جدید از سوی جیلیران متوقف شده
2- صاحبان خودروها که یک از اصلی ترین اونها میلاد بوده علیرغم فروش خودروی خود که این کار رو 2 ماه پیش انجام داده، همچنان ملت رو به خرید جیلی ترغیب میکرده و حتی یادم هست جواب کامنت های شما رو میداد ولی الان دیگه دستش رو شده.
3- به شدت درگیری توی اون پیج بالا رفته که همش به سیاستهای غلط جیلیران برمیگرده که به ناگهان تصمیم به تعلیق فعالیت واردات خودرو گرفتهو
4- جیلی با قیمتهای جدیدش ماشین خوبی بود که از الان به بعد قرار هست در زیر مجموعه های بم خودرو مونتاژ و تولید بشه. هم نمونه های لوکس EMGRAND و هم نمونه های متعلق به برند Geely
5- انشائالله کرمان موتور هم به کیفیت مونتاژ، ارائه فیس لیفت، بهبود کیفیت خودروها همت بگمارد. وگرنه این جماعت هم چندان دل خوشی از فعالیتهای این کمپانی مونتاژگر ندارند.
دادا
۲ دی ۱۳۹۴شاید بنده کمی واپسگرا باشم ودرمحفل دوستانه شما در تلگرام یاجایی دیگه جایی نداشته باشم حالا خواسته یاناخواسته…آقا احسان یکی ازنزدیکان که الان نزدیک یه ساله درقسمت فروش هیوندایی گرامی پور کارمیکنه میگفت عید قراره یه دوره اونا رو بفرستن چین وخودش هم همیشه تو ماموریته.حتی روز عروسی یه ماشین عروس بهش داده بودن واسه ی تزئین برای شهرستان البته سراتو بود.کلا من باهمکاراش وخودش صحبت میکردم همه راضی بودن.هدف اینه که شاید این خانواده با راضی کردن کارمنداش فکرایی در سرشه،وشایدم سودی که میبره خیلی شیرینه.حالا کرمانیا رو نگاه ،باچندتا از کارمنداش تو نمایشگاه وتو تعمیرگاه صحبت میکردم زیاد راضی نبودن البته با چندتایی که کمی صمیمی شده بودیم والا غریبه تر بودن معمولا آدمو می پیچوندن.خدا کنه اتفاق تازه مونتاژ جیلی در بم به نفع مردم باشه….دیروز گذری رفتم نمایندگی سایپا و ساندرو. و سیمبل رو ازنزدیک به دید خریدار نگاه کردم.ساندرو ترکیه یی هرچند نزدیک پنجاه تومن اتوماتش باتوجه به امکاناتش وقدرت بخار ومواد پلاستیکی ارزون وکابین خسته کننده ش،بازم کمی ازسر ناچاری میشه بهش فکرکرد اما واقعا از سیمبل با اون قیمت کذایی واقعا واقعا شاخ در آوردم.آخه مردمو چی فرض کردن ،کدوم آدم بی عقلی اونو با اون قیمت میخره.هفتاد تومن ،البته ازین ملت ایثارگر هیچی ازشون بعید نیست که بازم جهت ایثار برای خرید ماشین صف بکشن.حرفهای من ومدیر فروش اونجا ویکی از مشتریا بماند بعدا.ماهم با جک فعلا بنزین میزنیم ومیگازیم.حق یارتان
Saaja
۲ دی ۱۳۹۴سلام دوستان.
من با یک بودجه 60 الی 65 ملیونی بعد از تحقیقات زیاد تصمیم گرفتم جک بگیرم. صدای موتور اصلا داخل نمیاد و من که قبلا کمری 2012 داشتم خیلی فرقی از این جهت احساس نکردم. البته از نظر قدرت موتور که قابل مقایسه با کمری تورینگ نیست ولی خوب قیمتش هم نصفه.
تو این رنج قیمت ماشین اتومات خیلی خوبیه و تنها ایرادش صدای کابینه که من چون به صدا حساسم اذیت میشم. ولی راهکارهای دوستان و اجرایی میکنم انشالله درست شه. مرسی
احسان6131
۲ دی ۱۳۹۴آقا میلاد مبلغ جیلی بدون داشتن خودروی جیلی بهتر است بدانی که ادب مرد به از دولت اوست. من به سیاست های غلط جیلیران اعتراض دارم اما شما به اعضای این پیج توهین میکنی. اگر فکر میکنید که چند میلیون اضافه که پرداخت کردید باعث شده به لحاظ فرهنگی جلوتر از اعضای این پبج باشید کاملا در اشتباهید. البته بیش از نیمی از پول اضافه پرداخت شما ناشی از کلاه گشادی هست که جیلیران سرتون گذاشته. خود کرده را تدبیر نیست
احسان6131
۲ دی ۱۳۹۴دوستان به صفحه سبقت آزاد برید و عضو گروه تلگرامی جک بشید. نظرات خوبی وجود داره. خیلی پررونق هست. اما یادتون نره که به قدیمی ترین صفحه جک j5 هم سری بزنید
سعیدم
۳ دی ۱۳۹۴سلام احسان خان چطور عضوگروهشون بشیم لطفاراهنمایی کن.تشکر
احسان6131
۳ دی ۱۳۹۴اطلاعاتی که در تلگرام سبقت آزاد در مورد J5 به ههمراه تجربیات دارندگان خودرو هست در خصوص موارد زیر بوده که با اجازه نقل میشوند:
1- آیا از ضربه گیر نانو استفاده کنیم یا نه؟ چگونه و چه مارکی و با چه قیمتی و از چه کسی بخریم؟
احسان6131
۳ دی ۱۳۹۴2- آیا گیربکس را آپدیت کنیم؟ چه تأثیری در شتابگیری و معکوس خودرو دارد؟
3- چه بنزینی استفاده کنیم و هرکدام چه آثار سوء و چه نتایج مثبتی دارند؟
4- چگونه برای رفع صدای هوم، فیلتر را درزگیری نماییم؟
سعیدم
۳ دی ۱۳۹۴احسان جان منظورم این بودکه اگه میشه شمارموبدم منم بندازی گروه جک جی5
احسان6131
۳ دی ۱۳۹۴هر چند خودتون به راحتی با این لینک عضو میشید، بازهم در خدمتم. بفرمایید تا من invite کنم. جالبیش اینه که در یک دقیقه بیش از 10 کامنت میاد. خیلی اکتیو هستن ملت. هرکسی گوشی به دست به راحتی و در هر حالتی تایپ میکنه :)
علی از اراک
۴ دی ۱۳۹۴سلام دوستان عزیز.بنده4ماه قبل جی5 1500راخریدم .خیلی هم راضی هستم امامشکل کوچیکی داخل ضبط فابریک خودرو پیداشده .بعدازاین که رابط فلش راخریدم ویک مدت هم استفاده میکردم چون پسرم یک دفعه فلش را درآوردحالا هروقت فلش را به ظبط میزنم فقط از شماره 1تا900 عدد میزنه وبرمیگرده حتی اگر داخل فلش فقط یک آهنگ هم باشه باز هم تا900میره.به نظر شما مشکل کجاست .البته چندتارابط وفلش هم امتحان کردم جواب نداد.