صنعت خودروی کشورمان طی این سالها کاملاً تحت تأثیر برندهای چینی قرار داشته است. تا همین چند سال پیش شاهد مونتاژ خودروهای قابل قبولی همچون نیسان ماکسیما، هیوندای ورنا، آوانته و… بودیم اما هرچه پیشتر میرویم واردات و عرضه محصولات چینی را میبینیم که اکثر آنها نیز پس از مدتی به دلایل مختلف دیگر عرضه نشدهاند.
اما یکی از باسابقهترین برندهای چینی حاضر در کشور ما جک JAC است که با چندین خودروی مختلف توانسته طرفداران گوناگونی را به دست آورد. یکی از محصولات شناخته شده جک برای ما سدان J5 است که بین سالهای ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶ عرضه شد و ما در این نوشتار میخواهیم به بیان مشخصات، مزایا و معایب این خودرو به ویژه برای خریداران خودروهای کارکرده بپردازیم. پس حتماً با ما همراه باشید.
طراحی ظاهری جک J5
در بین سدان های متوسط بازار کشورمان، جک J5 یکی از هماهنگترین طراحیهای ظاهری را دارد. این خودرو توسط شرکت مشهور پینین فارینا طراحی شده و میتوان آن را زیبا دانست. در بخش جلو چراغهای کشیده و جلوپنجرهای هماهنگ دیده میشوند که اگرچه هیجانانگیز نیستند اما حداقل چشمها را اذیت نمیکنند. در پروفایل جانبی نیز خط شانه پر رنگی دیده میشود که از یکنواختی این بخش میکاهد. نمای عقب شاید بحثبرانگیزتر از سایر نقاط بدنه باشد اما علیرغم وجود برخی کاستیها هنوز هم میتوان آن را قابلقبول دانست. در کل باید گفت J5 یک سدان با ظاهر خوب نسبت به سایر خودروهایی است که طی این سالها در خیابانها دیدهایم.
طراحی داخلی جک J5
وقتی وارد کابین شوید طراحیای را خواهید دید که دنبالهروی بدنه است. بخش داخلی J5 از طراحی مدرنتری نسبت به تولیدات داخلی سود میبرد و از جمله ویژگیهای آن میتوان به فرمان و پشت آمپرهای اسپرت اشاره کرد. البته شاید طراحی ورودیهای هوای J5 سؤالبرانگیز باشد و از زیبایی کابین بکاهد ولی در کل نقص چندانی به طراحی این بخش وارد نیست هرچند که نمیتوان آن را برجسته و بهیادماندنی توصیف کرد. نقطهضعف اصلی J5 در این بخش به کیفیت متریال بکار رفته مربوط میشود که در درازمدت باعث به سر و صدا افتادن کابین خواهد شد.
جدای از این موارد فضای کافی برای چهار سرنشین وجود دارد و صندوق بار نیز نیازهای یک خانواده متوسط را رفع خواهد کرد. در مجموع طراحی و کیفیت کابین این سدان چینی برای خریداران قابلقبول به نظر میرسد هرچند در زمانهای که همه خودروها از برخی عناصر مدرن همچون نمایشگرهای بزرگ استفاده میکنند، نبود این ویژگی یک نقطهضعف به حساب میآید.
پیشرانه و گیربکس جک J5
این سدان چینی در ابتدا با پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری که قدرت ۱۱۱ اسب بخاری و گشتاور ۱۴۶ نیوتون متری داشت روانه بازار شد اما کرمان موتور بعدها عمده تمرکز خود را روی نسخه اتوماتیک J5 که پیشرانه قویتری هم دارد گذاشت. در دل نسخه اتوماتیک این خودرو پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری ساخت میتسوبیشی قرار میگیرد که خروجی ۱۴۰ اسبی و گشتاور ۱۶۵ نیوتون متری تولید میکند. این پیشرانه با گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک همکاری دارد.
پیشرانه J5 از نظر قدرت و گشتاور کمبود خاصی ندارد اما گیربکس ۴ سرعته آن نمیتواند انتظارات را برآورده کند و به همین خاطر شاهد افت شتاب گیری خودرو خواهید بود. نکته دیگر نیز به مصرف سوخت خودرو به ویژه در نسخههای اتوماتیک مربوط میشود که بالاتر از آن چیزی خواهد بود که تصور میکنید. در مجموع پیشرانه J5 را میتوان بادوام و خوب برشمرد هرچند عدم وجود گیربکس اتوماتیک بهروز و با تعداد دندههای بیشتر جزو معایب آن هستند. در جدول زیر مشخصات فنی نسخه اتوماتیک J5 خدمت شما عزیزان ارائه شده است:
حجم موتور (سیسی) | ۱۸۳۴ |
استاندارد آلایندگی | Euro IV (یورو ۴) |
حداکثر قدرت (HP/RPM) | ۱۴۰ اسب بخار در دور موتور ۶۵۰۰ دور در دقیقه |
حداکثر گشتاور (NM/RPM) | ۱۶۵ نیوتن متر در طیف دور موتوری ۵۰۰۰ دور در دقیقه |
جعبهدنده | ۴ سرعته اتوماتیک جلو، Tip Tronic |
سیستم فرمان | چرخ دنده شانهای (Rack & Pinion)، کمک هیدرولیکی |
سیستم ترمز | جلو دیسک دو جداره با قابلیت تهویه و خنک شونده، عقب دیسک – مجهز به ترمز ضد قفل (A.B.S) چهار کاناله (تمامی چرخها) – قابلیت توزیع هوشمند نیروی ترمزی بر حسب وزن و بار (E.B.D) |
سیستم تعلیق | جلو، فنر حلقوی با ستون مک فرسون – عقب فنر حلقوی و اتصال جناقی دوبل مستقل |
حجم مخزن سوخت (لیتر) | ۵۵ |
حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت) | ۱۷۵ |
سایز چرخها | مجهز به رینگ ۱۶ اینچ آلومینیومی |
طول خودرو (میلیمتر) | ۴۵۹۰ |
عرض خودرو (میلیمتر) | ۱۷۶۵ |
ارتفاع خودرو (میلیمتر) | ۱۴۶۵ |
فاصله دو محور (میلیمتر) | ۲۷۱۰ |
وزن خالص (کیلوگرم) | ۱۳۵۵ |
امکانات و تجهیزات جک J5
J5 در زمان معرفی اولیه که به حدود ۱۰ سال پیش بازمیگردد از امکانات قابل قبولی سود میبرد اما شاید فقدان برخی موارد همچون نمایشگر لمسی باعث شود این خودرو در مقابل رقبای بهروزتر خود کم بیاورد اما بااینحال هنوز هم J5 را از نظر تجهیزات و امکانات میتوان خودروی خوبی دانست. در ادامه تجهیزات و امکانات این خودرو ذکر شدهاند:
کیسه هوای راننده و سرنشین جلو |
صندلی جلو با قابلیت تنظیم در ۸ جهت |
تنظیم دستی پشتسری |
سیستم کنترل باد لاستیکها TPMS |
کنترل سیستم پخش روی غربیلک فرمان |
سیستم خنککننده روغن گیربکس اتوماتیک |
کمربند ایمنی سرنشینان جلو پیش کشنده |
کمربند ایمنی سرنشینان عقب |
کمربند ایمنی با تنظیم ارتفاع |
سیستم ضد سرقت |
قفل ایمنی کودک |
ترمز ABS و EBD |
چراغ مه شکن جلو و عقب |
چراغخطر لادری (چهار درب) |
رینگ اسپورت آلومینیومی |
چراغ جلو و عقب هالوژن |
شیشهبالابر جلو و عقب برقی |
آینه جانبی برقی |
صندلی و روکش فرمان چرمی |
سیستم رادیوپخش MP3/CD/USB با ۴ باند |
تنظیم نور صفحه کیلومتر |
آنتن شیشهای |
آینه جانبی دارای گرمکن |
تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو |
فرمان هیدرولیک با قابلیت تنظیم ارتفاع |
قیمت جک J5
همانگونه که گفته شد این خودرو از سال ۱۳۹۶ به بعد عرضه نمیشود و به همین خاطر نمیتوان نمونههای صفرکیلومتر آن را پیدا کرد؛ اما با گشتوگذار در میان آگهیهای موجود باید دانست برای خرید نسخه اتوماتیک J5 باید بودجهای حدود ۳۵۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان را بسته به مدل و کارکرد خودرو کنار بگذارید.
رقبای جک J5
این سدان چینی در بخشی از بازار قرار گرفته است که رقبای زیادی برای کسب سهم و جلب نظر خریداران رقابت میکنند. از جمله رقبای این خودرو میتوان به تندر ۹۰، دنا پلاس اتوماتیک، برلیانس H330، فاو بسترن b50، ام وی ام ۵۵۰ و… اشاره کرد. مقایسه مفصل این خودروها با یکدیگر در این نوشتار نمیگنجد اما بهطورکلی باید دانست خودروهای تولید داخل از مزیتهایی همچون بازار فروش دستدوم بهتر و فراوانی قطعات یدکی و خدمات برخوردار هستند درحالیکه محصولات چینی معمولاً با مشکل کمبود قطعات یدکی و افت قیمت دستوپنجه نرم میکنند. به همین خاطر بهتر است در خرید خودروی دستدوم به اولویتهای خود و اینکه تا چند سال خودرو را نگهداری خواهید کرد فکر کنید.
مزایا و معایب جک J5
همانطور که گفتیم از جمله مزایای این خودرو میتوان به طراحی خوب، پیشرانه بادوام و قوی، فضای کابین جادار برای خانوادههای کمجمعیت و ایمنی مناسب اشاره کرد. در مقابل جک J5 معایبی هم دارد که شامل متریال نه چندان باکیفیت کابین، گیربکس قدیمی و کند، مصرف سوخت نسبتاً بالا، کمبود قطعات و لوازمیدکی میشود.
نقاط قوت | نقاط ضعف |
طراحی ظاهری خوب | متریال بیکیفیت کابین |
پیشرانه بادوام و قوی | گیربکس قدیمی و کند |
فضای کابین جادار | مصرف سوخت بالا |
ایمنی مناسب | کمبود قطعات یدکی |
جمعبندی
جک J5 سدان را میتوان یکی از گزینههای خوب چند سال اخیر برای بازار داخلی دانست هرچند که این خودرو دیگر عرضه نمیشود. همین مشکل گریبان گیر اکثر خودروهای چینی در کشورمان است. این دسته از خودروها از همان ابتدای عرضه نیز به خاطر محدودیتهای شبکههای نمایندگی دارای مشکلاتی در زمینه تأمین قطعات و لوازمیدکی هستند و با قطع عرضه این مشکل حادتر نیز خواهد شد. نکته دیگر به افت قیمت و بازار فروش بدتر خودروهای چینی نسبت به خودروهای داخلی مربوط میشود و اگر به دنبال خرید J5 هستید حتماً باید به این نکات توجه داشته باشید. اگر خودروی خود را زود عوض میکنید و دنبال دردسرهای پیدا کردن قطعات یدکی نیستید شاید بهتر باشد نگاهی به خودروهای دیگر همچون تندر یا دنا داشته باشید.
توضیح: این مطلب به روزرسانی شده است.
احسان6131
۴ بهمن ۱۳۹۴لاستیک:
لینک زیر مشخصالت لاستیک S-1063 ونلی را دربر دارد
http://wanlitires.com/wp-content/uploads/2012/11/090404-Wanli-8-pg-4-4-booklet-23.pdf
احسان6131
۴ بهمن ۱۳۹۴مشخصات لاستیک ونلی S-1063:
Load Index = 91
Speed rating = V
UTQG = 280 AA
Maximum Pressure = 44 PSI
عدد 91 برای Load Index عنی هر تایر تحمل وزن حداکثری 615 کیلوگرم را دارد که در فشار تایر 42 PSI بیان شده است. حرف V برای Speed Rating یعنی اینکه با این تایر تا حداکثر سرعت 240 کیلومتر در ساعت میشود رانندگی کرد. پارامتر UTQG درجه کیفی یکنواخت تایر خوش سه قسمت دارد. یکی Treadwear است یعنی 280 که ارتباط معکوسی با ضریب اصطکاک تایر و آسفالت دارد. هرچه این عدد کوچگتر باشد یعنی چسبندگی بیشتری با سطح جاده دارد و قدرت ترمزگیری را بیشتر میکند در عوض مصرف سوخت را بالا میبرد. دومی Traction grade است که قدرت توقف در سطوح مرطوب را بیان میکند و AA بالاترین درجه است. پارامتر سوم درجه دما است و میزان مقاومت حرارتی لاستیک در سرعت را بیان میکند. موثرترین درجه A است که متأسفانه برای این لاستیک آن را نیافتم.
دادا
۴ بهمن ۱۳۹۴ازلطف جنابعالی ممنونم.کلا اعتیاد چیز بدیه حالا چه پول باشه چه پیچ جی پنج پدال…طی سفر به بوشهر و درشب با جاده ی ناآشنا ومخصوصا ازجاده یاسوج وباتوجه به اینکه خیلی از جاها رو داشتن دوبانده میکردن بعضا دچار غافلگیری راهداری وشهرداری میشدیم و تو چاله های زیبایی که جهت پذیرایی از عوام الدرای ور،میشدیم،البته ما ممنونیم ازخواب میپریدیم واین بنفع ماست،ازآمارکشته ها قطعا کم خواهد شد،که بماند.ولی بعلت نوع رینگ وضربه جاده ،لاستیک مخصوصا جلوش تعطیل میشه.واین بلا سرمن آمد.از بغل لاستیک،مشکل پیش آمد وباد کرده بود وبه اصصلاح طبله،تبله،کرده بود البته میشد استفاده کرد ولی من روزه ی شک دار نمیگیرم.عوضش کردم.لاستیکهای خودم پنجاه تومن ویه جفت هانکوک پانصدوپنجاه تومن.اینم از داستان ما
emad
۴ بهمن ۱۳۹۴من 6 ماه این خودرو رو گرفتم ازش راضی ام و نسبت به پولی که میدی خیلی خوب طراحى داخل خودرو بسیار عالی فقط یه زره شتاب اولیش کم ولی به مرور زمان سرعت بالا میاد فقط نیاز به سینی نداره و لاستیکشم عوض کنید چون اولش چون صفر یه زره زربه میزنه ممنون اگر سوال دارید بگید جواب میدم
شروین
۵ بهمن ۱۳۹۴من یه ماهه جک جی 5دنده ای ثبت نام کردم،ولی خیلی هابهم میگن اگرتویوتاکرولای 2006یا سراتو حدود2006 کارکرده میگرفتی دوامش بیشتره،جک زودمستهلک میشه،افت قیمتش شدید وخیلی زیاده وبدفروشه…وهمه اینهابرای من که کارمندمعمولی ام وبا کلی وام های کارمندی وبه زحمت این مبلغ روجورکردم شده یه دغدغه ونگرانی ازعمرمفید ودوام کم جک جی 5….شمارابه خدا خواهش می کنم راهنماییم کنید..ممنون
احسان6131
۵ بهمن ۱۳۹۴همواره مردمان ما در مقابل ورود کالاهای جدید و برندهای نو، موضع میگیرند. اونهم گاهاً کاملا بدون دلیل. بدون منطق. بدون آزمایش و برخورداری از آن کالا به خودشون اجازه میدهند در حد یک کارشناس خبره اظهار نظر کنند و تازه نظر قاطع بدهند!!! حاشا و کلا اگر حتی بخشی از نظراتشان صحیح باشد. کرولای 2006 یعنی 10 سال کار کرده و تازه با اون قیافه نچسب. یا سراتوی 2006 که اصلا در کلاس خودروی جک جی 5 نیست. برای امثال من هم دوستان نادان جز دغدغه چیزی برای ارائه نداشتند!!! چین هم خوب تولید میکند هم بد. بر خلاف آلمان و آمریکا که عموما کیفیت کالا را فدای قیمت نمیکنند. خودروی جی 5 در زمره تولیدات خوب کشور چین است. لزومی ندارد هر آنچه چینی باشد، به درد نخور باشد. گوشی اپل ساخت چین را باید با نوکیا 3310 ساخت فنلاند عوض کرد؟؟؟ عقب ماندگی صنعت خودرویی کشور ما موجب شده است تا در مورد محصولات خوب چینی بدگمان شویم.
شروین
۵ بهمن ۱۳۹۴واقعاآیا خریدتویوتاکرولای حدود2006 یا سراتوی 2005 یا 2006 ازنظردوام وکیفیت وعمری بودن قطعات به صرفه ترازجک ج 5 نیست؟
احسان6131
۵ بهمن ۱۳۹۴انصافاً خریدن ماشین دست دوم از کسی که نمیدونی چه جوری نگهداریش کرده یک کم ترس نداره؟؟؟ اصلا گیریم هرجور نگه داشته ماشین رو، آیا خریدن یک ماشین کهنه 10 ساله حال خوبی به آدم میده؟؟ یا شما میتونید بگید اگر بخرید، از کجا معلوم که هر روز یک مشکل فنی به دلیل کهنگی قطعات براتون پیش نیاد!!!
جی 5 بسیار کیفیت فنی خوبی داره. تریم داخلی نسبتا زیبا، فضای جادار، رانندگی نرم. یکی از همکارانم که کرولا 2006 بسیار تمیز دارد، وقتی ماشین من رو تست کرد واقعاً نرمی گیربکس و عدم نفوذ صدا و طراحی ماشین رو ستود. من هر دو رو تست کردم. این جی 5 کجا آن کرولا 10 ساله کجا و سراتو 2006 که اصلا هیچ. همین دادا و خیلی از دوستان دیگه کیلومترشون بالای 50 هزار کیلومتر رفته و جز چند مورد قطعه مصرفی مشکل دیگه ای وجود نداشته. حالا صبر کنید چند سال دیگه ماشین جا افتاد ببینید همین جماعت الکی حرف زن در موردش چی میگن. یادتون نرفته که هنوز قضیه L90 رو!! معروف به یک قوطی زشت بود که موتورش راه نمیرفت. خیلیا هم بی دلیل میگفتن پراید به او ن برتری داره. حالا برید یک نفر رو بیارید از همون جماعت دیروز که بتونه همین حرفا رو در مورد L90 بیان کنه. با خوبی و خوشی از این ماشین استفاده کنید و حالش رو ببرید.
اینجا نظرات خوبی وجود داره
دادا
۵ بهمن ۱۳۹۴اشتباه به عرض رسوندن…با 65هزار کارکرد از پارسال شهریور تا حالا یعنی کمترازدوسال،دربدترین مسیرها طی طریق کردن و معمولا پرگاز روندن،مشکلات بدین صورت حاصل گردید ورفع شد 1:استپر ترمز مشکل خورده بود یعنی موقع پارک،از پارک بسختی آزاد میشد واذیت میکرد،باکمتر ده دقیقه درنمایندگی حل شد2:تیغه برف پاک کن سمت شاگرد کمی مشکل داشت یعنی کمی خط میماند وچون بنده قبول نداشتم نمایندگی هردو رو عوض کرد مشکل حل شد 3:طی تصادف سنگینی که اصلا مقصرنبودم نزدیک ده روز تو نمایندگی کلیه کارهاش انجام گرفت و همه ی وسایل هم موجود بود 4:بعلت اشتباه محاسباتی وپرت شدن حواس وافتادن تو چاله گیر کردن توری اگزوز وگاز دادن الکی بدون تخلیه وزن ماشین،کشیده شده لوله ودرنهایت ،آسیب منفولید وقسمت جلوی اگزوز،نهایت 800تومن خرج برداشت البته بعلت کم مصرف بودن یک هفته طول کشید….کل داستان ماشین.حالا انصاف با خودتان،این ماشین آشغال چینی نیست که این همه اذیت کرده منو….بابا میگفتن چینی آشغاله.چراسراتو 2005نخریدم یا تویوتا ی کم فضا رو.چرا?
دادا
۹ بهمن ۱۳۹۴میگن تازه بیاد به بازار کهنه میشه دل آزار….واقعا دوستان بی وفایی میکنن دیگه اینجا سر نمیزنن.سردبیر محترم،گویا ما وچند نفر دیگه اینجا میایم.فکرنمیکنی ماهم بریم ودر اینجا تخته شه.واقعا ازین جا خیلی چیزا یاد گرفتیم.اینقدر بی وفا نباشید دوستان
فرهاد
۱۰ بهمن ۱۳۹۴احسان جان
لطفا در باره ضربه گیرهای نانو برامون بگو
آیا خوبه/ارزش داره خریدنش/ قیمت درجه یکش چقدره/
دوامش چقدره/ازکجا تهیه کنیم وو…………..
برامون مفصل توضیح بدی ممنون میشم.
ضمنا دادا خیلیها بیشتر خواننده هستند تانظر دهنده.
من هم خودم از تمام دوستان وهموطنان خواهش میکنم نظرات خودشون
علاوه بر تلگرام در این سایت هم یه کپی پیست انجام بدن تا اینجا هم به روال قبلی خودش برگرده.با تشکر ازتمام جک سواران عزیز
احسان6131
۱۰ بهمن ۱۳۹۴فرهاد خان عرض کنم که گروه های تلگرامی وسواس عجیبی روی کپی کردن بدون اجازه مطالبی که رد میشه دارند. هرچند با مرجع هم بیان میشه، ولی بازهم از این رویه به دلیل آنچه از دست رفتن پتانسیل گروه شون حس میکنند، انتقاد میکنند و به عبارتی توبیخ :)
احسان6131
۱۰ بهمن ۱۳۹۴ضربه گیر نانو کمک فنر 1:
آقا فرهاد، بنده خودم ضربه گیر نانو تاکنون نصب نکرده ام. اما تست چند دقیقه ای از ماشین دوستانی که نصب کرده بودند، انجام دادم. ظاهرا در بازار مارکهای متفرقه چینی، نمونه برزیلی و نمونه کره ای وجود داره. به طور کلی اگر نمونه از برند اصلی خریداری بشه، بین 1 تا سه سال گارانتی داره و قیمتش بین 550 تا 600 هزار تومان برای دو جفت تایپ B یا چهار قطعه خواهد بود. البته این سایز برای فنرهای لول جی 5 مناسب است. این ضربه گیرها از جنس پلی اوراتان است که با مکانیزم های ساخت مواد نانو، قالب گیری های دقیق و در درجه حرات های کنترل شده تولید میشوند. دوام این قطعات رو در سایت های مختلف بین 3 تا 10 سال هم ذکر کرده باشند که به نظر من بستگی به نحوه استفاده از خودرو، وزن متوسط حمل شده آن و شرایط آب و هوایی دارد.
احسان6131
۱۰ بهمن ۱۳۹۴ضربه گیر نانو کمک فنر 2:
تجربه سواری دوستان در مورد این قطعه به اتفاق این بوده است که تا 24 ساعت اول ماشین رفتاری مشابه تانک دارد :) یعنی به دلیل آداپته نشدن تعلیق به این قطعات، تعلیق حالت دینامیکی متفاوتی دارد که پس از گذشت 1 تا سه روز همه چیز در جهت مثبت بهبود می یابد. البته قابل تأمل است که با قرار گرفتن ضربه گیر در حلقه های فنر لول، انگار حداقل یک دور از فنر حذف شده است و به عبارتی دینامیک حرکتی عمودی ماشین محدودتر میشود. ضربه های ناشی از سرعت گیرهای کوتاه، خرابی های شدید آسفالت به گونه ای دیگر به کابین منتقل میشود و بخش عمده ای در قطعات لاستیگی ضربه گیر دمپ میشود و صدای انتقال ضربه و شدت آن تا حدود زیادی مرتفع شده و حالت بم به خود می گیرد.
احسان6131
۱۰ بهمن ۱۳۹۴ضربه گیر نانو کمک فنر 3:
ظاهرا پس از نصب ضربه گیر، ارتفاع خودرو 2 تا 3 سانتی متر بالاتر می آید که کمک خوبی در عدم برخورد به موانع زیر ماشین و خصوصا رمپ ورودی پارکینگ خواهد داشت. البته برخی از دوستان افزایش ارتفاع در جلو را به لحاظ فیس ماشین مطلوب توصیف میکنند و در بخش عقب این افزایش ارتفاع را خوشایند نمی دانند. کلیه دوستان ادعا میکنند که در ترمز گیریهای شدید، دماغه خودرو رو به پایین حرکت نمی کند و ماشین در ترمزگیری بسیار پایدارتر ظاهر میشود. علاوه بر این قدرت ترمزگیری بهبود خواهد یافت. در حرکت مسیر پیچ دار ارزیابی دوستان بهبود هندلینگ خودرو و بهبود خاصیت فرمان پذیری ماشین است و در کل عامه نصب کنندگان راضی هستند.
از نظر من، هنوز هم قیمت 600 هزار تومانی این قطعات زیاد است که البته دلیل آن گرانی قطعه به دلار است و نه لزوما سود زیاد فروشنده. تستی که من انجام دادم به نظرم ترمز بهتر شده بود و در بریدگی های آسفالت و ناهموار رفتار ماشین مطلوب تر بود. اما بازهم 600 هزار تومان برای من زیاد بود.
احسان6131
۱۰ بهمن ۱۳۹۴ضربه گیر نانو کمک فنر 4:
برای خرید میتوانید نمونه برزیلی را از سایت turbonos.com به قیمت 590 هزار تومان تهیه کنید. یا نمونه کره ای TTC را از آقای مهاجری در سئول تهران 02122043841 02122051577 به قیمت 580 هزار تومان و یا از نمایندگی 1409 کرمان موتور آقای سلیمی-روایی در کرج جاده ملارد به قیمت 560 هزار تومان تهیه کنید. ظاهرا این نمایندگی مبلغ 20 هزار تومان تخفیف ویژه تا عید برای این قطعات درنظر گرفته است.
دادا
۱۰ بهمن ۱۳۹۴نسبت ترمزگیری بهتر با ضربه گیر نانو ارتباطش درچیه آقا احسان?راهنمایی بفرما.
احسان6131
۱۱ بهمن ۱۳۹۴دادا جان اینکه سیستم ترمز پس از نصب بالشتک های ضربه گیر نانو کارایی و راندمان بهتری خواهند داشت، ادعای سازنده و فروشنده و تایید برخی از دوستانی است که روی خودروی خود نصب کرده و گزارشی از عملکرد آن ارائه داده اند. البته به نظر میرسد به خاطر محدود شدن حرکت دماغه خودرو در ترمزهای شدید، راننده هرچند با فشار بیشتری ترمز میگیرد، اما چون نوسانات کمتری را حس میکند، به طور محسوس از بهتر شدن راندمان ترمز سخن میگوید. البته این حسی است که راننده دارد و لزوما معیاری مناسب برای ارزیابی کارآیی ترمز نیست. برای مثال یک زمان با L90 در پیچ های تند با سرعت 120 کیلومتر احساس چپ شدن ماشین به راننده دست میدهد اما واقعا ماشین چپ نخواهد کرد. خوب راننده برای دور دن از این حس با سرعت 100 می راند. وقتی ضربه گیرها را نصب میکند و تعادل بهتری از خودرو ناشی از احساس خود میکند، میگوید با رانندگی سرعت 120 پس از نصب ضربه گیر، هندلینگ بهتر شده است. هرچند در واقعیت ممکن است تفاوت نباشد و تنها معیار حس راننده باشد. نمیدانم که چقدر منظور رو تونستم از تجربه اولیه دوستانی که ضربه گیر روی خودرو نصب کرده اند انتقال دهم. اما بخش زیادی از این موضوع آثار تبلیغات زیاد حول این قطعه است.
رضا
۱۱ بهمن ۱۳۹۴سلام آقای مدیر
نمیدونم نوشته هام به مذاقتون خوش نمیاد و یا چه هیزم تری براتون فروختم
و یا چه چیزی گفتم که هر چی میذارم اینجا فیلتر میکنی و یا به نفعتون نیست
احسان6131
۱۱ بهمن ۱۳۹۴بنده هم گاها کامنت هایی میذارم و حتی گاهی طولانی، نمیدانم به چه دلیل منتشر نمیشود. گاهی حتی لینک هم در آن بوده است و تایید آنی شده و گاهی بدون لینک به سایتی، تا ابد در انتظار تایید مانده است :)
احسان6131
۱۱ بهمن ۱۳۹۴برای اینکه بدانیم ضربه گیرهای TTC چه ویژگی های مفیدی بر طبق اظهار نظر سازنده و نه فروشنده دارد و در این مسیر چه ارزیابی هایی روی آن صورت گرفته است، لطفا به سایت زیر مراجعه کنید:
http://thinkthinkcar.com/en/index.php
احسان6131
۱۱ بهمن ۱۳۹۴شَرکت TTC در گوگل مپ با قابلیت چرخیدن و دیدن زوایای مختلف:
https://www.google.com/maps/@35.1733333,128.9826617,3a,75y,10.66h,96.65t/data=!3m6!1e1!3m4!1s0l_gj4MDYHR95rwuep4PXQ!2e0!7i13312!8i6656!6m1!1e1
sfd
۱۲ بهمن ۱۳۹۴امروز فنر لول جلو رو با فنر لول سمند عوض کردم مشکل ارتفاع و کوبش کمک حل شد فنر لول خودش 38 سانتیمتر است فنر لول فابریک سمند 46 سانتیمتر ارتفاع ماشین از 17 به 20 تغییر میکند قطر میله یکی است پس از نظر سختی یکی هستند فقط طولشون فرق میکنه حالا اونهایی که دنبال نرمی ویه مقدار بالا رفتن هستند همین کارو انجام بدهند قیمت فنر لول 65000 تومان دستمزد تعویض 80000 تومان زمان 30 دقیقه فقط باید برای نقاط بالانس رروی پوسته کمک 3 سانت اول فنر لول بریده بشه این نکته رو اگه جلوبند ساز حرفه ای باشه خودش رعایت میکنه یه سوراخ پایین است یه سوراخ بالا که باید روبروی هم باشن اگه خوشتون نیومد میتونین فنرلول فابریک رو ببندین
رضا
۱۳ بهمن ۱۳۹۴مدیر جون واقعا مدیری
گند زدی به هر چی نظر بود متاسفم برات که مانع نظرات میشی دیگه این سایت نمیام که هیچ مانع دیگران هم میشم و بهشون میگم حرف حق خریدار نداره نیان این سایت
سردبیر
۱۳ بهمن ۱۳۹۴دوست گرامی، سلام.
دیدگاههای حاوی شماره تلفن و یا آدرس ایمیل شخصی را نمی توانیم تایید نماییم چون مشکلات و دردسرهای آن بعدا برای خود نویسنده دیدگاه ایجاد خواهد شد که مشخصات خود را در فضای عمومی منتشر نموده. شما می توانید از قسمت پیغام خصوصی در سایت برای همین مورد استفاده نمایید. بعلاوه روزانه صدها شبکه اجتماعی، وبلاگ، کانال تلگرام و اینستاگرام در بخش دیدگاهها آدرس خود را نوشته و خواستار عضو گیری می شوند که متاسفانه بررسی یک به یک آنها مقدور نیست. بنابراین به جز بحث های مرتبط با موضوع صفحه، سایر دیدگاهها قابل قبول نخواهد بود تا شاهد گفتگوهایی مفید و سازنده برای همه مخاطبین باشیم.
احسان6131
۱۷ بهمن ۱۳۹۴شخصی به نام “پینار” که خود را از دارندگان اولین نسخه های تولید داخل جی 5 دنده ای معرفی میکرد، دائماً برای رضای خدا شماره موبایل خود را از طریق همین سایت و همین پیج به صورت عمومی منتشر میکردند تا خریداران خودرو رو راهنمایی کنند. حالا اوایل به همه میگفتند که خرید خودروی جی 5 معقول و بعد از مدتی که اظهار میکردند خوودروشان کار کرده، خریداران را به انصراف از خرید و پس از مدتی دیگر آمدند گفتند که از بین چینی ها فقط جی 5 بخرید.
بحث بنده با شما سردبیر محترم: اگر رویه کار شما یکنواخت است، باید کامنتهای ایشان پاک میشد. اگرچه بنده مخالفم چنین کامنت هایی پاک شود، چون هر کس با آگاهی کامل اقدام به انتشار موبایل و تلفن میکند. مگر اینکه تبلیغات در سایت پدال از طریق کامنت های عمومی ممنوع باشد که شما نسبت به آن واکنش میدهید و از روی آن آقای رضای خدا که گفتم، باید حق حساب به سایت پدال داده باشد و یا اینکه باید تناقضات بیان شده در رویه سایت پدال را جور دیگر تفسیر کنیم. بعید است کسی این موضوع را صرفا اشتباه بپندارد.
احسان6131
۱۵ بهمن ۱۳۹۴دوستان عزیز، بالاخره نرم افزارهای رهیاب مورد استفاده در خودروها به روز شدند. بنده از NID استفاده میکنم و پارسال نسخه 1.4 آنرا دریافت کردم. از جمله قابلیت های این نرم افزار می توان به موارد زیر اشاره کرد:
1- نقشه دو بعدی بیش از 300 شهر و راه های ایران و سه بعدی نقاطی از تهران
2- مسیریابی به دو روش کوتاهترین و سریعترین و قابلیت مسیریابی مجدد در صورت اشتباه در انتخاب مسیر
3- مدیریت پیمایش شامل نشان دادن صفحه کیلومتر دیجیتال و ذخیره مسیر و سرعت حداکثر و متوسط آن
4- نمایش امکانات نقشه و عووارض
5- هشدار دوربین های پلیس
6- سخنگو
و ….
احسان6131
۱۵ بهمن ۱۳۹۴در نسخه 1.7 رهیاب NID امکانات جالبتری افزوده شده است. یک تغییر مهم سرعت فوق العاده اجرای نرم افزار و جستجوی آن است. امکان آپدیت برای کسانی که یکبار این نرم افزار را تهیه کرده اند، مجانی است. برخی امکانات جدید عبارتند از
1- افزایش تعداد شهرهای تحت پوشش به بیش از 600 شهر ایران عزیز
2- بروزرسانی کلیه شهرهای ایران و نام معابر
3- بروزرسانی راه های کل کشور
4- بروزرسانی سرعت مجاز جاده ها و بزرگراه های کل کشور
5- بروزرسانی دوربین های کنترل سرعت
6- تغییر پوسته گرافیکی نرم افزار و نقشه
7-تغییر نحوه عملکرد نوار ابزار
8- بازنویسی موتور جستجو و افزایش سرعت جستجو تا 10 برابر
9- اضافه شدن امکان جستجو بر اساس کد پستی برای 16 شهر بزرگ ایران
10- اضافه شدن امکان جستجو بر اساس محله برای کلیه شهر های بزرگ ایران ( بیش از 80 شهر )
11- تغییر صفحه کلید نرم افزار به چینش QWERTY
12- اضافه شدن امکان پیش نمایش مسیریابی قبل از انتخاب نوع مسیر اصلی یا فرعی
13- افزایش سرعت مسیریابی
14- اضافه شدن امکان تعیین دستی سرعت مجاز
15- اضافه شدن امکان تنظیم بزرگنمایی نقشه بر اساس سرعت
16- اضافه شدن امکان تنظیم فاصله هشدار تا دوربین کنترل سرعت
17- اضافه شدن امکان تنظیم خودکار
احسان6131
۱۵ بهمن ۱۳۹۴در بین تمام آپشن هایی که در یک خودرو میشود نصب کرد، DVD و LCD با رهیاب خیلی خیلی از باقی موارد کاربردی تر است. به خصوص اینکه دوربین عقب هم میتوان نصب کرد. من با این نرم افزار خیلی حال میکنم و در بسیاری از شهرها و حتی در تهران هم بسیار کمک دست من بوده.
احسان6131
۱۵ بهمن ۱۳۹۴دادا جان وقت کردی یک سر به تلگرام “آپشن و بررسی جی 5” سبقت آزاد بزن. بدجوری آدم های متعصبی هستند توش. جوری در مورد خودرو شون صحبت میکنند که آدم فکر میکنه جزء نوامیسشون هست :) اصلا جنبه بیان مشکلات و گزارش های ارائه شده در مورد این خودرو رو ندارند. به جنبه های مثبت یک گزارش از سازمان استاندارد در مورد جی 5 استناد میکنند و همه ماشین های دیگه رو بی ارزش قلمداد میکنند و وقتی یک ایرادی در این گزارش ها بیان میشه، کلا سازمان استاندارد و اخبار و هرکسی که در موردش صحبت کنه رو با خاک یکسان میکنند. دادا جان شما به آدم های گروه جیلی با این اخلاق گیر میدادی حالا توی گروه های تلگرامی ملت فقط دنبال خز بازی روی این خودرو و تعارف و نوشابه باز کردن واسه هم هستند. انصافا اینجا و تیونینگ تاک یک چیز دیگه است.
دادا
۱۵ بهمن ۱۳۹۴قبل ازهرچیز جناب سردبیر،امیدوارم درکارت موفق تر باشی اما با گفته تون موافق نیستم که شماره وفلان……یا مدیر عوض شده یا شما فراموشکار.چرا کس های دیگه شماره میگذاشتن وهی حرف های ضد ونقیض بیان میکردن ودر آخر کلمه در راه رضای خدا میگفتن ،شما هیچ مشکلی نداشتید حالا مثلا با شماره ی رضا مشکل داری.احتمال نداره چون شما از خطه وتیره ی خاص هستید ،حس ناسیونالیستی شما گل میکنه واز فردی خاص حمایت ویژه میکردید اما برای افرادی نه.البته همین بلا سر من میاوردی مخصوصا اون اوایل.اما برادر یا خواهر محترم،دیدگاه ها درصورتی توهین نباشه باید مشکل نداشته باشه.درهرحال نذار با گزینشی عمل کردن چراغ کم سو ی، اینجا خاموش شه.این چندروز هم هرچی من گذاشتم پاک میکنی.ببخشید یا شما عوض شدید یا متاسفانه دیوانه گشتیدودچار اختلال دوقطبی یا بایکولار شدید.شرمنده که رک گفتم…..اما احسان خان من بلد نیستم چطور برم اونجا و درضمن اگه اخلاقم بده شرمنده همه تون،به هیچ عنوان قصدم توهین نیست.ما واسه ی لحظه لحظه ی عمرمون باید پاسخگوی خدای بزرگ باشیم.خدا منو هدایت کنه
احسان6131
۱۷ بهمن ۱۳۹۴از طریق لینک زیر، البته باید تلگرام نسخه دسکتاپ یا موبایل نصب داشته باشید:
https://telegram.me/joinchat/BnkT0TwS3zqXe92OIvUp0Q
هدف تبلیغات نیست. توی این گروه های تخصصی میشه کلی چیزی یاد گرفت و خودت مکانیک خودروی خودت بشی و در ضمن از وجود معایب، رفع اونها، آپشن ها و نحوه دسترسی مطلع بشید. من یک ایرادی که به این گروه وارد میکنم، تعصب بیش از حد به آهن پاره ای به نام خودروست. جوری که اگر روی یک گزارش مستند تأیید کنی، کلی علیه ات موضع میگیرن.
سردبیر
۱۹ بهمن ۱۳۹۴سلام. ممنون از تذکر شما. بله قبول دارم یه اهمال هایی صورت گرفت. امروز هم شماره های این دوستمون رو از کامنت ها حذف کردم. به امید اینکه تنها در این محیط بحث های فنی و مفید و به دور از حاشیه داشته باشیم که راهگشا و پاسخ خریداران حال و آینده و علاقه مندان به این خودروها باشه. ارادت
امین
۱۷ بهمن ۱۳۹۴کلی تحقیق درباره جک جی 5 دنده ای کردم و دست آخر و در نهایت نا باوری یک جک جی 5 اتوماتیک ثبت نام کردم. ان شالله که خوب باشه. ظاهرا که مشکل خاصی نداره؟ اگر داره ممنون میشم بدونم. آب بندیش رو هم بگید ممنون میشم.
احسان6131
۱۷ بهمن ۱۳۹۴پاشنه آشیل جک جی 5 سه مورد هست:
1- مونتاژ ضعیف کرمان موتور. جوری که الان احتمال داره ماشین ات توپ توپ باشه. گاهی ممکنه با ایرادات مونتاژ جزئی تحویل بگیری مثل صداهای اضافه درون کابین!!!
2- رنگ بسیار بد کرمان موتور. این رنگ ایرانی ساز، کیفیت مطلوبی نداره. در سطح رنگ شده ناهمواری و موج دیده میشه که به خصوص در رنگ های تیره مشهوده و در ضمن کِلِر رنگ مناسب نیست و ضمن ضعیف بودن دوام از درخشندگی پایین برخوردار هست.
3- دارندگان گاه متعصب و گاه نا متعادل. یکی که خودروی خود جی 5 اش رو از خودروهای رنج 100 میلیونی برتر میدونه و به شما برای خرید راهنمایی اغواگرانه میده و دیگری که اون رو در حد پراید پایین میاره و چینی بی ارزش قلمداد میکنه و شما رو از خرید و داشتنش مایوس میکنه.
در کل اگر توانایی خرید به مراتب بالاتری دارید می توانید به سراغ برندهای اروپایی و ژاپنی بروید. اگر سرمایه شما برای خرید در رنج قیمتی این خودرو باشد، باید گفت انتخاب شما کاملا صحیح است. خرید تا 60 میلیون تنها بین جی 5 اتوماتیک، برلیانس H320/H330 اتوماتیک، چری 550 اتوماتیک، لیفان x50، رنو تندر و رنو ساندرو اتوماتیک محدود است که انتخاب هر کدام تنها تابع سلیقه خریدار است. سلیقه شامل تعدد نمایندگی، ویژگی فنی، ظاهر بیرونی، تریم داخلی، جادارای و آپشن ها.
احسان6131
۱۷ بهمن ۱۳۹۴تعویض ترموستات 1:
ظاهرا در سری های اول تولید جی 5 اتوماتیک از ترموستات 86 درجه استفاده شده است. مشکلی که دارندگان این سری از خودروها اعلام کرده اند این است که پس از مدتی فن دور تند ماشین روشن میشود و دیگر هرگز خاموش نخواهد شد. ظاهرا پرسنل تعمیرگاه های جی 5 انواع ترموستات را چک کرده اند و پس از مدتی در خط تولید ترموستات 82 درجه جایگزین شده اند. دارندگان این سری از خودروها، به روشن بودن دائم فن دور کند اذعان دارند و میگویند که دور تند گاهی روشن و گاهی خاموش میشود که مدت روشن بودن فن دور تند بازهم زیاد است و به همین دلیل تعداد دیگری از دوستان اقدام به نصب ترموستاد 76.5 درجه کرده اند.
دادا
۱۷ بهمن ۱۳۹۴احسان اخر اغفالم کردی رفتم تلگرام.ولی خدایی اینجا خیلی آرامش دارم.اونجا مثل اوایل اینجاس.بیا منم هستم.اما اینجا فراموش نخواهد شد.مانمکدان شکن نیستیم سردبیر جان
احسان6131
۱۷ بهمن ۱۳۹۴دادا جان کامنت هاتو میخونم. البته به لطف تعاریف زیادی که از آدم ها میشه اونجا استاد زیاد داره. یک کم هم که انتقاد کنی کسانی که دم از لوتی گری میزنند، میان بهت پیشنهاد میدن بری یه ماشین دیگه ای بخری. بعضی ها هم بهت میگن وکیل ادوله های ایران خودرویی و سایپا!!!!!! در کل گروه فنی خوبی هست و اطلاعات مفیدی هم به دست میاری و هم میتونی به اشتراک بذاری و دیگران در موردش نظر بدن. تعصب گاها در رفتارها و تخیل در بزک کردن جی 5 موج میزنه. من از این همه دستکاری این خودرو خیلی خوشم نمیاد. یکی انج آی میذاره و دل روده چراغاشو در میاره، یکی باله عقب، یک چسب مشکی سقف، یکی زه ضربه گیر … کلا چیزایی که جی 5 رو جواد میکنه بدم میاد :)
احسان6131
۱۷ بهمن ۱۳۹۴“مسافر گذری تلگرام جی 5 سبق آزاد” = دادای سابق پیج جی 5 پدال. البته من دومی رو بیشتر میپسندم. دادای رک و صادق و فنی اینجا رو :)
امین
۱۷ بهمن ۱۳۹۴احسان خان من همه این چیزارو می دونستم و ثبت نام کردم. رنگش که هیچ تفاوتی با خودروهای هم رده خودش نداره. مشکلات مونتاژ هم به حداقل رسیده و در کل بهتر از قبل شده.
احسان6131
۱۷ بهمن ۱۳۹۴خوب پس مبارکه امین خان، از این لحظه به بعد که با جستجوی خودت این ماشین رو خریدی، پس از داشتنش لذت ببر. اصلا با تعصب نسبت بهش برخورد نکن چون این آهن پاره نباید محل اختلاف و درگیری آدم ها بشه. به کسانی که ازت میپرسن نظر واقعی و عملی رو بگو که تا حالا به دست آوردی. گاهی کسانی از تو در مورد این خودرو سوال میکنن که یک چیزایی براشون مهم هست. اگه جوابهات در راستای پاسخ به این زاویه دید اونها باشه، که چه بهتر. خیلی ها هم نداشته در مورد این ماشین نظر میدن که همون اول میشه حرفاشون رو چنانچه با منطق جور در نمیاد، رو فیلتر کرد. در کل مبارکت باشه و ایشالا زود تحویل بگیری :))
امین
۱۷ بهمن ۱۳۹۴ممنون احسان. قبل از خرید سوار یک مدل 94 این خودرو شدم. خیلی خوب بود و حداقل برای من و این بودجه ، فقط این خودرو مناسب بود و از برلیانس هم چندان خوشم نیومد. موتورش ضعیف بود و از چهره روبروی اون هم خوشم نیومد. تو گروه سبقت آزاد هم بودم و از نظرات دوستان اونجا هم استفاده کردم. تقریبا همه رازی هستند و چنتا ایراد جزء از خودرو می گیرن که اونم اگر به نمایندگی مراجعه بشه حل شدنی هستش. گفتن یک ماه دیگه و شاید زود تر تحویل بدن… ببینیم خلاصه کی ما هم جک سوار می شیم.باز هم ممنون
دادا
۱۸ بهمن ۱۳۹۴اقاامین مبارکه.خودت بچرخی وخوشبختی پارو کنی.ببم جان….احسان ممنون ازلطفت.اما منم باجواد بازی روماشین مخالفم.مثلا خودم بال عقب نصب کردم.درسته خوشگل شده ولی اگه الان بود انجام نمیدادم .ماشین باید وقارخودشو حفظ کنه…اما درباب بنزین مصرف شده درمسافرت غیرمترقبه به بوشهر،واقعا با محاسبه ی من وهمراهم،باتوجه به مقدرباک بنزین مصرف شده وهزینه ی پرداختی به نتیجه ی7/2رسیدیم…دزد حاضر و بز حاضر…البته برای خودم جالب بود ولی من محاله تو تعداد باک بنزین مصرف شده وپول پرداختی خطا کنم درثانی همراه من هم یه راننده تقریبا حرفه یی هست و بالای چهل سال راننده ی واقعی هست.وعاشق بنز.منظور محاسبه گر دقیق بوده…سردبیر عزیز ای کاش شما توتلگرام یه صفحه یی باز میکردید البته اینجا وانجا مکمل همدیگه میشدن.منتظر پاسخت درتایید یا رد پیشنهاد این سرپا تقصیر هستم.ممنون یا بقول روسا اسپاسیو
امین
۱۸ بهمن ۱۳۹۴ممنون داداجان
احسان6131
۱۸ بهمن ۱۳۹۴مصرف 7.2 لیتر در صد کیلومتر اصلا جای تعجب نیست. رانندگی در جاده هایی که عمدتاً کفی هستند و شکل رانندگی هم ارام و بدون بازی زیاد با پدال گاز و پرگاز حرکت کردن باشه، این میزان مصرف کاملا معقول هست. من هم در جاده کفی تهران به مشهد، بین 7.2 تا 8 بسته به میزان بار، مسافر و کولر رانندگی میکنم. مصرف بنزین ماشین در جاده های منتهی به نواحی پست جفرافیایی نظیر مناطق جنوبی به خاطر فشار هوای بیشتر و در نتیجه حجم بیشتر اکسیژن در تنفس سیلندر، کم میشه و قدرت ماشین بیشتر خواهد شد. این صحبت شما کاملا تایید هست و نیاز به ادله برای اثبات نیست دادا جان :)
دادا
۱۹ بهمن ۱۳۹۴احسان خان اگه توجه کردی یکی حرفمو انکار کرده ودیگران بعضیا ش تعجب ،البته از نوشته هاش معلومه.اینم بگم چون معمولا طرفدار ندارم ونمیدونم چرا،اونجام مورد صحبت قرارنمیگیرم شاید جذام دارم خودم خبر ندارم.درهرحال ما استاد نیستم اما گلیم خودمو ازآب میکشیم…ولی واقعا اون آقا سعید اونجا آدم واردیه وجالبه،نمیدونم همون سعید اینجاس یا نه.درهرحال پدال خونه ی ماس.امیدوارم دل کنده نشیم ازین جا…درضمن بحث آپدیت گیربگس رو من قبول ندارم.البته طبق تحقیق .هرچند بنده مشکلی ندارم.ولی امیدوارم حرفشون درست باشه.اما تو بحث رفع عیب مونتاژ،مثل باد وچیزای دیگه،منم موافقم که آدم وارد میتونه حلش کنه.هرچندمن تو ماشین عیبی نمیبینم وبی تعصب میگم.پولی که برای آش دادیم،خاله چینی زیاد کلاه نذاشته سرمون ولی امان ازدست خاله کرمانی
احسان6131
۲۰ بهمن ۱۳۹۴متأسفانه تا یک نقادی میشه و حرفی متضاد بیان میشه، حالا عده ای که پاسخی ندارند و منطق گوینده رو نمی پذیرند، طرف رو دو دستی هل میدن به سمتی که بعد بگن این آقا توهین کرده. اصلا به جای پذیرش روح مطلب، درگیر برداشت های شخصی از کلام میشن. یکی هم هیچی نخونده این وسط از راه میرسه و معمولا کاسه داغ تر از آش میشه. نمیدونم این خصوصیت عجول بودن و نادرست برداشت کردن از خصوصیات جوانی بیش از حد یک گروه اجتماعی است یا به خاطر فعالیت های اقتصادی پشت سر چنین گروه هایی. در هر صورت انسان عاقل که از روی عقل و نه احساس مطالب فنی رو بیان میکنه، باید شهامت پذیرش نقد رو داشته باشه. پاشنه آشیل چنین گروه هایی جو گیری اعضاش هست و کم تجربگی Admin هاش.
احسان6131
۲۰ بهمن ۱۳۹۴به هر حال دادا جان این گروه های قدیمی تر و نیز تیونیگ تاک، اگر چه در کوتاه مدت از رونق بیفتند اما همواره به دلیل در دسترس بودن عمومی اش، می تواند راه گشای حل مشکلات عده زیادی از دوستانی باشند که به دنبال خرید خودروی جی 5 هستند و در اولین جستجوها به چنین سایت هایی مراجعه میکنند. شما همواره با نظرات فنی ات و به خصوص به عنوان دارنده دو خودرو و نیز بیشترین کیلومتر کارکرد جی 5 اتو، میتونی خیلی با نظراتت به دیگران کمک کنی. من نه تنها با ادبیات کلامت مشکل ندارم، بلکه حتی اون رو برای افزایش روحیه نقادی اکیدا توصیه میکنم :)