صنعت خودروی کشورمان طی این سالها کاملاً تحت تأثیر برندهای چینی قرار داشته است. تا همین چند سال پیش شاهد مونتاژ خودروهای قابل قبولی همچون نیسان ماکسیما، هیوندای ورنا، آوانته و… بودیم اما هرچه پیشتر میرویم واردات و عرضه محصولات چینی را میبینیم که اکثر آنها نیز پس از مدتی به دلایل مختلف دیگر عرضه نشدهاند.
اما یکی از باسابقهترین برندهای چینی حاضر در کشور ما جک JAC است که با چندین خودروی مختلف توانسته طرفداران گوناگونی را به دست آورد. یکی از محصولات شناخته شده جک برای ما سدان J5 است که بین سالهای ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶ عرضه شد و ما در این نوشتار میخواهیم به بیان مشخصات، مزایا و معایب این خودرو به ویژه برای خریداران خودروهای کارکرده بپردازیم. پس حتماً با ما همراه باشید.
طراحی ظاهری جک J5
در بین سدان های متوسط بازار کشورمان، جک J5 یکی از هماهنگترین طراحیهای ظاهری را دارد. این خودرو توسط شرکت مشهور پینین فارینا طراحی شده و میتوان آن را زیبا دانست. در بخش جلو چراغهای کشیده و جلوپنجرهای هماهنگ دیده میشوند که اگرچه هیجانانگیز نیستند اما حداقل چشمها را اذیت نمیکنند. در پروفایل جانبی نیز خط شانه پر رنگی دیده میشود که از یکنواختی این بخش میکاهد. نمای عقب شاید بحثبرانگیزتر از سایر نقاط بدنه باشد اما علیرغم وجود برخی کاستیها هنوز هم میتوان آن را قابلقبول دانست. در کل باید گفت J5 یک سدان با ظاهر خوب نسبت به سایر خودروهایی است که طی این سالها در خیابانها دیدهایم.
طراحی داخلی جک J5
وقتی وارد کابین شوید طراحیای را خواهید دید که دنبالهروی بدنه است. بخش داخلی J5 از طراحی مدرنتری نسبت به تولیدات داخلی سود میبرد و از جمله ویژگیهای آن میتوان به فرمان و پشت آمپرهای اسپرت اشاره کرد. البته شاید طراحی ورودیهای هوای J5 سؤالبرانگیز باشد و از زیبایی کابین بکاهد ولی در کل نقص چندانی به طراحی این بخش وارد نیست هرچند که نمیتوان آن را برجسته و بهیادماندنی توصیف کرد. نقطهضعف اصلی J5 در این بخش به کیفیت متریال بکار رفته مربوط میشود که در درازمدت باعث به سر و صدا افتادن کابین خواهد شد.
جدای از این موارد فضای کافی برای چهار سرنشین وجود دارد و صندوق بار نیز نیازهای یک خانواده متوسط را رفع خواهد کرد. در مجموع طراحی و کیفیت کابین این سدان چینی برای خریداران قابلقبول به نظر میرسد هرچند در زمانهای که همه خودروها از برخی عناصر مدرن همچون نمایشگرهای بزرگ استفاده میکنند، نبود این ویژگی یک نقطهضعف به حساب میآید.
پیشرانه و گیربکس جک J5
این سدان چینی در ابتدا با پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری که قدرت ۱۱۱ اسب بخاری و گشتاور ۱۴۶ نیوتون متری داشت روانه بازار شد اما کرمان موتور بعدها عمده تمرکز خود را روی نسخه اتوماتیک J5 که پیشرانه قویتری هم دارد گذاشت. در دل نسخه اتوماتیک این خودرو پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری ساخت میتسوبیشی قرار میگیرد که خروجی ۱۴۰ اسبی و گشتاور ۱۶۵ نیوتون متری تولید میکند. این پیشرانه با گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک همکاری دارد.
پیشرانه J5 از نظر قدرت و گشتاور کمبود خاصی ندارد اما گیربکس ۴ سرعته آن نمیتواند انتظارات را برآورده کند و به همین خاطر شاهد افت شتاب گیری خودرو خواهید بود. نکته دیگر نیز به مصرف سوخت خودرو به ویژه در نسخههای اتوماتیک مربوط میشود که بالاتر از آن چیزی خواهد بود که تصور میکنید. در مجموع پیشرانه J5 را میتوان بادوام و خوب برشمرد هرچند عدم وجود گیربکس اتوماتیک بهروز و با تعداد دندههای بیشتر جزو معایب آن هستند. در جدول زیر مشخصات فنی نسخه اتوماتیک J5 خدمت شما عزیزان ارائه شده است:
حجم موتور (سیسی) | ۱۸۳۴ |
استاندارد آلایندگی | Euro IV (یورو ۴) |
حداکثر قدرت (HP/RPM) | ۱۴۰ اسب بخار در دور موتور ۶۵۰۰ دور در دقیقه |
حداکثر گشتاور (NM/RPM) | ۱۶۵ نیوتن متر در طیف دور موتوری ۵۰۰۰ دور در دقیقه |
جعبهدنده | ۴ سرعته اتوماتیک جلو، Tip Tronic |
سیستم فرمان | چرخ دنده شانهای (Rack & Pinion)، کمک هیدرولیکی |
سیستم ترمز | جلو دیسک دو جداره با قابلیت تهویه و خنک شونده، عقب دیسک – مجهز به ترمز ضد قفل (A.B.S) چهار کاناله (تمامی چرخها) – قابلیت توزیع هوشمند نیروی ترمزی بر حسب وزن و بار (E.B.D) |
سیستم تعلیق | جلو، فنر حلقوی با ستون مک فرسون – عقب فنر حلقوی و اتصال جناقی دوبل مستقل |
حجم مخزن سوخت (لیتر) | ۵۵ |
حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت) | ۱۷۵ |
سایز چرخها | مجهز به رینگ ۱۶ اینچ آلومینیومی |
طول خودرو (میلیمتر) | ۴۵۹۰ |
عرض خودرو (میلیمتر) | ۱۷۶۵ |
ارتفاع خودرو (میلیمتر) | ۱۴۶۵ |
فاصله دو محور (میلیمتر) | ۲۷۱۰ |
وزن خالص (کیلوگرم) | ۱۳۵۵ |
امکانات و تجهیزات جک J5
J5 در زمان معرفی اولیه که به حدود ۱۰ سال پیش بازمیگردد از امکانات قابل قبولی سود میبرد اما شاید فقدان برخی موارد همچون نمایشگر لمسی باعث شود این خودرو در مقابل رقبای بهروزتر خود کم بیاورد اما بااینحال هنوز هم J5 را از نظر تجهیزات و امکانات میتوان خودروی خوبی دانست. در ادامه تجهیزات و امکانات این خودرو ذکر شدهاند:
کیسه هوای راننده و سرنشین جلو |
صندلی جلو با قابلیت تنظیم در ۸ جهت |
تنظیم دستی پشتسری |
سیستم کنترل باد لاستیکها TPMS |
کنترل سیستم پخش روی غربیلک فرمان |
سیستم خنککننده روغن گیربکس اتوماتیک |
کمربند ایمنی سرنشینان جلو پیش کشنده |
کمربند ایمنی سرنشینان عقب |
کمربند ایمنی با تنظیم ارتفاع |
سیستم ضد سرقت |
قفل ایمنی کودک |
ترمز ABS و EBD |
چراغ مه شکن جلو و عقب |
چراغخطر لادری (چهار درب) |
رینگ اسپورت آلومینیومی |
چراغ جلو و عقب هالوژن |
شیشهبالابر جلو و عقب برقی |
آینه جانبی برقی |
صندلی و روکش فرمان چرمی |
سیستم رادیوپخش MP3/CD/USB با ۴ باند |
تنظیم نور صفحه کیلومتر |
آنتن شیشهای |
آینه جانبی دارای گرمکن |
تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو |
فرمان هیدرولیک با قابلیت تنظیم ارتفاع |
قیمت جک J5
همانگونه که گفته شد این خودرو از سال ۱۳۹۶ به بعد عرضه نمیشود و به همین خاطر نمیتوان نمونههای صفرکیلومتر آن را پیدا کرد؛ اما با گشتوگذار در میان آگهیهای موجود باید دانست برای خرید نسخه اتوماتیک J5 باید بودجهای حدود ۳۵۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان را بسته به مدل و کارکرد خودرو کنار بگذارید.
رقبای جک J5
این سدان چینی در بخشی از بازار قرار گرفته است که رقبای زیادی برای کسب سهم و جلب نظر خریداران رقابت میکنند. از جمله رقبای این خودرو میتوان به تندر ۹۰، دنا پلاس اتوماتیک، برلیانس H330، فاو بسترن b50، ام وی ام ۵۵۰ و… اشاره کرد. مقایسه مفصل این خودروها با یکدیگر در این نوشتار نمیگنجد اما بهطورکلی باید دانست خودروهای تولید داخل از مزیتهایی همچون بازار فروش دستدوم بهتر و فراوانی قطعات یدکی و خدمات برخوردار هستند درحالیکه محصولات چینی معمولاً با مشکل کمبود قطعات یدکی و افت قیمت دستوپنجه نرم میکنند. به همین خاطر بهتر است در خرید خودروی دستدوم به اولویتهای خود و اینکه تا چند سال خودرو را نگهداری خواهید کرد فکر کنید.
مزایا و معایب جک J5
همانطور که گفتیم از جمله مزایای این خودرو میتوان به طراحی خوب، پیشرانه بادوام و قوی، فضای کابین جادار برای خانوادههای کمجمعیت و ایمنی مناسب اشاره کرد. در مقابل جک J5 معایبی هم دارد که شامل متریال نه چندان باکیفیت کابین، گیربکس قدیمی و کند، مصرف سوخت نسبتاً بالا، کمبود قطعات و لوازمیدکی میشود.
نقاط قوت | نقاط ضعف |
طراحی ظاهری خوب | متریال بیکیفیت کابین |
پیشرانه بادوام و قوی | گیربکس قدیمی و کند |
فضای کابین جادار | مصرف سوخت بالا |
ایمنی مناسب | کمبود قطعات یدکی |
جمعبندی
جک J5 سدان را میتوان یکی از گزینههای خوب چند سال اخیر برای بازار داخلی دانست هرچند که این خودرو دیگر عرضه نمیشود. همین مشکل گریبان گیر اکثر خودروهای چینی در کشورمان است. این دسته از خودروها از همان ابتدای عرضه نیز به خاطر محدودیتهای شبکههای نمایندگی دارای مشکلاتی در زمینه تأمین قطعات و لوازمیدکی هستند و با قطع عرضه این مشکل حادتر نیز خواهد شد. نکته دیگر به افت قیمت و بازار فروش بدتر خودروهای چینی نسبت به خودروهای داخلی مربوط میشود و اگر به دنبال خرید J5 هستید حتماً باید به این نکات توجه داشته باشید. اگر خودروی خود را زود عوض میکنید و دنبال دردسرهای پیدا کردن قطعات یدکی نیستید شاید بهتر باشد نگاهی به خودروهای دیگر همچون تندر یا دنا داشته باشید.
توضیح: این مطلب به روزرسانی شده است.
آرمین 66
۱۲ دی ۱۳۹۲پولم زیاده میخوام نطر بدم به تو چه دوست دارم نظر بدم به تو چه
رضا @@
۱۲ دی ۱۳۹۲اقای ارمین نمیخواهی برای تو خیابون گشتی بزنی یا با دوستات پیتزایی بزنی دست از سر این کامپیوتر و اینترنت این سایت بردار برو زنگ بزن به دوستات برو دوری بزن حالت بهتر شد بیا
j-k
۱۲ دی ۱۳۹۲سلام خدمت اقاپینارو سایر دوستان هزینه تعویض روغن و فیلتر سرویس اولیه تو نمایندگی جند درمیاد
هادی
۱۲ دی ۱۳۹۲سلام عصرتون بخیر. میخواستم بدون سدان با j5از لحاظ فنی چه تفاوتی داره که باعت اختلاف قیمت 15شده.یا بهتر بگم با 15م بیشتر دادن چه ایتم های بدست میاریم…مرسی
و اینکه برای ثبت نام کدوم نمایندگی سابقه بهتر داره و بهتر سرویس میده داخل تهران
arash akay
۱۲ دی ۱۳۹۲قابل توجه آقا suraj چراغ سو پایین وقتی روشن میشه نشانگرش به رنگ سبز هستش ودر نور بالا نشانگر دیگری به رنگ آبی روشن میشه
arash akay
۱۲ دی ۱۳۹۲سلام خدمت آقاآرمین من اونطورکه میدونم وقتی بچه ها ماشین های اسباب بازیشونو با هم دیگه بازی میدندمثل ماشینهای رالی میرونن دوسه تا لایی میزنن وبه هم میزنن وبا این کارها خوش میشن .امید وارم که منظورمو متوجه شده باشی .
پینار
۱۲ دی ۱۳۹۲سلام بر تمامی دوستان گرامی و هم چنین تشکر از نظرات آقای آرمین که در مورد خودروی جی5 مطالبی را عنوان نمودید … آقا آرمین اگه واقعا این خودرو را دارید و یا حتی تجربه رانندگی باهاش داشتید نظر و سلیقه جنابعالی قابل احترام است و جنابعالی صاحب اختیار هستید که نظر دهید و ما هم از نظرات جنابعالی استفاده.کنیم ولی اگر این خودرو را ندارید و الکی و چشم بسته نظر میدهید واقعا در حق این دوستان بی انصافی کرده و به این مردم مدیونید که البته امیدوارم اینگونه نباشد و جنابعالی هم در صورت امکان در ارایه مطالبتان اگه ممکنه کمی دقت فرمایید . با تشکر و عرض معذرت ……. بنده مجددا خدمت دوستان عرض کنم که بنده هیچ وقت نگفتم که این خودرو یک خودروی کامل و بی نقص است بلکه بنده بارها عرض کرده ام که این خودرو نسبت به پولی که میدهی تو این رنج قیمت بهترین گزینه است و اصلا قابل قیاس با خودروهای . سمند و سورن و تندر و پژو. و لیفان x60 لیفان 620 و پرشیا و جیلی واقعا نیست و کاملا بر آنها برتری دارد و ایرادات جی5 خیلی کمتر از ایرادات خودروهای نام برده است حتی بنده به صراحت میگم اگه فرمان این خودرو همانند فرمان مگان قدرت کمکی الکتریکی با ضریب متغیر داشت این خودرو دیگه حرف نداشت و واقعا میتوان گفت بی نقص بود . خوب باید قبول کرد که در این برهه از زمان با این پول پرداختی میخواستی چه انتظاری از ماشین داشته باشی .. در پناه خداوند سلامت باشید
suraj
۱۲ دی ۱۳۹۲باتشکراز آقاarash akayکه پاسخ سوالم را فرمودین.ضمنا”میخواستم عرض کنم دوستانی جک جی5دارند مطالبی که به نظرشون مفید میرسه عنوان کنند تااگر مشکل مشترکی وجود داشت با راهنمایی همدیگر مشکل حل بشه وراهنمایی باشه برای دوستانی که قصد خرید این خودرو را دارند.واگه هراز چندی کسی میپره وسط وبرای منحرف نمودن این تایپیک مطلبی عنوان میکنه اگر جواب داده نشه یواش یواش خودش میفهمه که جاش اینجا نیست و تشریف میبره.
آرمین 66
۱۲ دی ۱۳۹۲توهین نکن من خودم هر 6 ماه یک ماشین عوض میکنم پول برای من معنی نداره
پيمان
۱۵ دی ۱۳۹۲پس آقا آرمین دلال ماشینه که زود زود ماشین عوض می کنه وگرنه اگه مصرف کننده باشی حداقل 2 سال نگه می داری دلالان خودرو هر ماشینی که بخوان بکن خوبه همون بهترین ماشینه ممکن از نظر یک دلال خودرو پراید از bmw هم بهتر باشه
MBS
۱۳ دی ۱۳۹۲پینار من حرف شما را قبول دارم
محمد
۱۳ دی ۱۳۹۲سلام ممنون آقای پینار حق با شماست منم تمام حرفهای شما را قبول میکنم
فردین
۱۳ دی ۱۳۹۲سلام ماشین دو روز قبل ده درصد گران شد و بعد از عید نیز گران خواهد شد ارزش ماشینتان را بدانید و مفتی از دست ندهید که بعدا پشیمان میشوید چون جک جی 5 زیبایبش و دور نماش به تمام ماشینها می ارزد .مرسی آقا پینار که قبلا من را هم راهنمایی کرده بودی .
پيمان
۱۵ دی ۱۳۹۲شک نکنید بعد از عید ماشین گرون میشه
سامان
۱۳ دی ۱۳۹۲آقای پینار سلام من ماشینم را دو هفته قبل از نمایندگی مراغه تحویل گرفتم خواستم فقط ازتون تشکری کرده باشم . ماشین آنقدر خوب است که هنوز لاستیک هاش را عوض نکردم اگه خیلی تاثیر دارد عوض کنم چون الان ماشین خوب و نرم است
علی
۱۳ دی ۱۳۹۲سلام دوستان چرااینه بغل فاقدگرمکن است ولی درکاغذ ثبت نام این گزینه وجودداشت درضمن منم ازسه چهارنفر تایرفروش ااشنا درموردتعویض لاستیکها سوال کردم وانها گفتند که تایر وانلی جک جی 5لاستیک خیلی خوبی هست ومنوازتعویض شون منصرف کردند
بیژن
۱۳ دی ۱۳۹۲آقای عزیز هر کی بهت گفته لاستیک وانلی چین بهترین است دروغ گفته بلکه لاستیک متوسط به پایینی است و اگه هانکوک کره رو ش بیندازی اون موقع معنی نرمی و کیفیت سواری را خواهی دید
محمد
۱۳ دی ۱۳۹۲دوستان من این ماشین را داشتم و فروختم..به نظر من در مقایسه با پژو 206 وی 9 که داشتم اصلا برتری نداشت و حتی پایینتر نیز بود..دوستانی که میگن این خودرو قابل قیاس با ماشینهایی همانند تندر و پژو و ….نیست و خیلی بالاتر است،اصلا اینطور نیست و منو با این حرفها ترغیب کردند و این ماشین را خریداری کردم هرچند که دیروز فروختمش و راحت شدم..شانس آوردم که وی 9 خودمو نفروختم که واقعا پشیمون میشدم..خدمت دوستان عرض کنم این ماشین فقط و فقط قیافه داره..من با سرعت 110 توی جاده که میرفتم واقعا عدم تعادل و پایداری در فرمان ماشین را احساس کردم.صندلیش که واقعا آشغال بود بعد از نیم ساعت رانندگی واقعا اذیت میشدم و خیلی بد فرم و سفت بودند.در ضمن سر پیچها خود راننده و سرنشین جلو به علت عدم طراحی صحیح صندلیها و به علت در بر نگرفتن راننده،به چب و راست میروید که واقعا تعادل راننده را از بین میبرد.صدای لاستیکها در داخل کابین واقعا آزار دهنده است.صدای زیاد موتور در دور موتور بالای 3000..خشکی کمکهای عقب..در کل اگر فقط و فقط میخواهید تنوع دهید و خودرویتان را تعویض کنید خوب است..بازار دست دومش هم که دیگه نیاز به توضیح نداره..تمام مقایساتی که انجام دادم با 206 وی 9 مدل 89 خودم بود که اصلا قابل مقایسه به j5 نیست و از هر نظر کاملا برتر است..تنها نقطه قوت جی 5 فرمان نرم و کابین جادارتر و شکل ظاهری اش است..به خداوندی خدا عین حقیقت را گفتم تا دوستان دچار سردرگمی نشوند و بیخودی توی دردسر نیفتند..با تشکر
رضا @@
۱۳ دی ۱۳۹۲اقا محمد یکی مثل شما این چنین میگه یکی مثل پینار عزیز یه چیز دیگه
مرئم واقعا موندن چیزایی که میشه برداشت کرد اینه که چه جور راننده ای باشید و چه برداشتی کنید در مورد بازارش هم اینو بگم همین که تونستی ماشین به این تازه واردی رو بفروشی پس بازار خوبی دارد ولی تعداد دوستان مخالف حرف شما بیشترن و اکثرا راضی هستند این نشون میده هر کس به دید خودش توضیح میده پس تا خود ادم نشینه نمی تونه نظر بده به همین علت هم است که تا دلت بخواد شرکت خودرو ساز داریم و انواع مختلف برای جلی نظر مختلف تا الان که اکثرا راضی هستند و تعداد خیلی کمی هم به نسبت کل ناراضی
MBS
۱۳ دی ۱۳۹۲سلام دوستان بعضی ها جی 5 45 46 ملیونی رو با ماشین کره ای یا آلمانی مقایسه میکنند نفسشان از جای گرم بلند میشه که این کار اشتباه است
MBS
۱۳ دی ۱۳۹۲من خودم را تعریف نمیکنم ولی اینو بگم که این ماشین از پژو پرشیا ال 90 سمند سورن پژو 206 خیلی بهتره
شایان
۱۳ دی ۱۳۹۲سلام دوستان در مورد نظر آقا محمد باید بگم من و دوستانی که با این ماشین مدت طولانی رانندگی می کنند درک این رو دارند که یکی از حسن جی 5 هندلینگ و سنگینی که داره سر پیچ آخ نمی گه من خودم 206 داشتم تو پیچ بخوای گاز بدی سر می خوره اما این کجا آن کجا و جنابعالی میگی تو کابین حرکت میکنی به خاطر صندلی مگه این چنین چیزی هم میشه یاد قایق افتادیم این چیزایی که گفتی خصوصیات 206بود نه مال جی5
حسین 522
۱۳ دی ۱۳۹۲درسته منم در 206 که داشتم و خیلی هم دوستش داشتم تو جاده سر پیچ بالاجبار سرعتم را کم میکردم چون واقعا فرمانش تیز و به علت سبکی احساس خطر را داشتم حتی تا سرعت 130 تا را با کمی ترس میامدم ولی بالای 130 باور کنید در کفی دیگه جرات فشار دادن پایم را روی پدال گاز نداشتم چون واقعا ماشین بی وزن میشد و خیلی هجیب و غریب میشد
شایان
۱۳ دی ۱۳۹۲از دوستان خواهشمندم اگه ایراد واقع بینانه دیدین دیدگاهتونو بیان کنین تا سوء تفاهمی پیش نیاد چون که صدای لاستیک تو جاده احساس نمیشه حتی اگه پنچرم باشه
شایان
۱۳ دی ۱۳۹۲حسین آقا من داداشم سورن داره صندلیش برقیه نشستنش بد نیست اما با جی5 از زمین تا آسمان فرق داره صندلی جی5خیلی بهتره تو پیچ هم تا حالا یه ذره بی تعادلی ندیدم تا الان که 2400باهاش رفتم ایراد خاصی ازش ندیدم لاستیکاشم عوض نکردم تو جاده هم اصلا صدای کابین صدای لاستیک صدای دور موتور احساس نکردم موفق و سلامت باشین
حسین 522
۱۳ دی ۱۳۹۲ممنونم 2500 تا 3000 را باید بری سرویس اولیه یادت نره
پینار
۱۳ دی ۱۳۹۲سلام آقا محمد . جنابعالی با هزینه 45 میلیونی هم خدا را میخواهید هم خرما را …. واینم قطعا نمیشه …… دوست گرامی اگه شما ماشینی میخواهی که از هر نظر کامل باشد باید بالای 150 میلیون هزینه کنی چون حتی ماشینهای زیر 150 هم انتظارات جنابعالی را بر آورده نخواهد کرد چون ماشین مزدا 3 جدید با قیمت 130 تومانیش از ارتفاع بسیار پایین خودرو و از سیستم تعلیق اسپرت بسیار خشک و سفتش و از شل بودن طبقهاش کاملا در رنج است _ ماشین رنولیتیتود با قیمت 150 میلیونیش آنقدر زیربندیش معمولی و سیستم تعلیقش خشک است که حتی میتونی جنس کف جاده را کاملا احساس کنی و از صدای موتورش دیوانه بشی _ تویوتا یاریس با قیمت 90 تومانیش غیر از برند نام تویوتا و کیفیت خوبش از بقیه قسمتها رنج میبرد _ ماشین مگان با قیمت 90 میلیونیش غیر از سیستم تعلیق و هندلینگ با فرمان عالی دیگه چیزی ندارد _ شکسته شدن کمک فنرهای هیوندا جنسیس دیگه به یک عادت تبدیل شده است _شما اگه سوار خودروی سوزوکی با قیمت 130 میلیونی سوارشده باشی هزارمرتبه به جی5 رحمت میفرستی پس دوست عزیز تمام خودروها ایراد دارند چه برسه به جی5 ….. ولی دوست عزیز برتری پژو 206 وی9 بر جی 5 چیست لطف کن بفرما تا بلکه ما هم فروختیم و پژو 206 خریدیم ضمنا دوست گرامی در اتخاب یک خودرو یا باید سیستم تعلیق خشک با هندلینگ عالی را قبول کنی که باعث امنیت خودرو در جاده و سر پیچها را میشود مانند جی5 _ مگان _ مزدا3 جدید _ که البته از نرمی زیاد خبری نیست و یا باید سیستم تعلیق نرم را قبول کنی با سواری نرم ولی هندلینگ معمولی که هر لحظه تو سر پیچها منتظر چپ کردن باشید مانند تندر90 پژو 206 که خواهشا یک سری به آمار بزنید .موفق و سلامت باشید
امیرعلی
۱۳ دی ۱۳۹۲دوستان منم رفتم چهارشنبه اتوماتشو ثبت نام کردم تحویل اردیبهشت.راستش تابستون قصد داشتم جیلی بگیرم و صبر کردم شاید ارزون بشه ولی گرونتر میشد یه تحقیق کردم دیدم شرکت الکی داره قیمتو بالا میبره در صورتیکه شرکتای دیگه تقریبا یا قیمتاشونو پایینتر می اوردن یا ثابت بودن.تا اینکه چند روز قبل تو خیابون جی5 رو دیدم و خوشم اومد و اومدم از چند نفر که داشتن تحقیق کردم و کسی بد نمیگفت و هم تو سایت پدال تقریبا اکثریت تعریفشو میکردن مثل اینکه قسمت بود جک بخرم تا اون جیلی که الان خوشحالم که جیلی نگرفتم.موفق و سلامت باشید
پینار
۱۳ دی ۱۳۹۲سلام دوستان البته باید به نظر وسلیقه تمامی دوستان احترام گذاشت حتی آقا محمد چون ایشون نظر شخصی خودشون را گفتند ……… ضمنا دوستان یک سری به تایپکهای خودروی 206 وی9 بزنید واقعا نظرات جالب بود اکثریت گلایه داشتند .
MBS
۱۳ دی ۱۳۹۲از نظر شخصی من 206 های سال 1380 تا 83 ها خیلی سواری خوبی داشتن اون فرانسه ای ها رو می گم ولی 206 های ایرانی خود کفایی ایران خودرو اثلن خیلی کیفیتش اومده پایین از همه لحاز 206 رو با جی. 5 مقایسه نکن چون جی 5 کیفیتش خیلی بالا تر از ماشین های ایرانیه
محمد
۱۴ دی ۱۳۹۲سلامآقا پینار و بقیه دوستان عزیز.لطفا در مورد تعویض رینگ و لاستیک جی 5 توضیح بدین.میشه رینگ تو همون سایز انداخت روش دیگه.آقا پینار لطفا راهنمایی.با تشکر
محمد
۱۴ دی ۱۳۹۲راستی در مورد رنگ هم راهنمایی کنید.بدجوری بین رنگ مشکی و سفید موندم
MBS
۱۴ دی ۱۳۹۲جی 5 یک ماشین جدیده هم داخلش خوشگله هم بیرونش ولی 206 از مد افتاده بقول امروزی ها خز شده با تشکر از دوستان