صنعت خودروی کشورمان طی این سالها کاملاً تحت تأثیر برندهای چینی قرار داشته است. تا همین چند سال پیش شاهد مونتاژ خودروهای قابل قبولی همچون نیسان ماکسیما، هیوندای ورنا، آوانته و… بودیم اما هرچه پیشتر میرویم واردات و عرضه محصولات چینی را میبینیم که اکثر آنها نیز پس از مدتی به دلایل مختلف دیگر عرضه نشدهاند.
اما یکی از باسابقهترین برندهای چینی حاضر در کشور ما جک JAC است که با چندین خودروی مختلف توانسته طرفداران گوناگونی را به دست آورد. یکی از محصولات شناخته شده جک برای ما سدان J5 است که بین سالهای ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶ عرضه شد و ما در این نوشتار میخواهیم به بیان مشخصات، مزایا و معایب این خودرو به ویژه برای خریداران خودروهای کارکرده بپردازیم. پس حتماً با ما همراه باشید.
طراحی ظاهری جک J5
در بین سدان های متوسط بازار کشورمان، جک J5 یکی از هماهنگترین طراحیهای ظاهری را دارد. این خودرو توسط شرکت مشهور پینین فارینا طراحی شده و میتوان آن را زیبا دانست. در بخش جلو چراغهای کشیده و جلوپنجرهای هماهنگ دیده میشوند که اگرچه هیجانانگیز نیستند اما حداقل چشمها را اذیت نمیکنند. در پروفایل جانبی نیز خط شانه پر رنگی دیده میشود که از یکنواختی این بخش میکاهد. نمای عقب شاید بحثبرانگیزتر از سایر نقاط بدنه باشد اما علیرغم وجود برخی کاستیها هنوز هم میتوان آن را قابلقبول دانست. در کل باید گفت J5 یک سدان با ظاهر خوب نسبت به سایر خودروهایی است که طی این سالها در خیابانها دیدهایم.
طراحی داخلی جک J5
وقتی وارد کابین شوید طراحیای را خواهید دید که دنبالهروی بدنه است. بخش داخلی J5 از طراحی مدرنتری نسبت به تولیدات داخلی سود میبرد و از جمله ویژگیهای آن میتوان به فرمان و پشت آمپرهای اسپرت اشاره کرد. البته شاید طراحی ورودیهای هوای J5 سؤالبرانگیز باشد و از زیبایی کابین بکاهد ولی در کل نقص چندانی به طراحی این بخش وارد نیست هرچند که نمیتوان آن را برجسته و بهیادماندنی توصیف کرد. نقطهضعف اصلی J5 در این بخش به کیفیت متریال بکار رفته مربوط میشود که در درازمدت باعث به سر و صدا افتادن کابین خواهد شد.
جدای از این موارد فضای کافی برای چهار سرنشین وجود دارد و صندوق بار نیز نیازهای یک خانواده متوسط را رفع خواهد کرد. در مجموع طراحی و کیفیت کابین این سدان چینی برای خریداران قابلقبول به نظر میرسد هرچند در زمانهای که همه خودروها از برخی عناصر مدرن همچون نمایشگرهای بزرگ استفاده میکنند، نبود این ویژگی یک نقطهضعف به حساب میآید.
پیشرانه و گیربکس جک J5
این سدان چینی در ابتدا با پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری که قدرت ۱۱۱ اسب بخاری و گشتاور ۱۴۶ نیوتون متری داشت روانه بازار شد اما کرمان موتور بعدها عمده تمرکز خود را روی نسخه اتوماتیک J5 که پیشرانه قویتری هم دارد گذاشت. در دل نسخه اتوماتیک این خودرو پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری ساخت میتسوبیشی قرار میگیرد که خروجی ۱۴۰ اسبی و گشتاور ۱۶۵ نیوتون متری تولید میکند. این پیشرانه با گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک همکاری دارد.
پیشرانه J5 از نظر قدرت و گشتاور کمبود خاصی ندارد اما گیربکس ۴ سرعته آن نمیتواند انتظارات را برآورده کند و به همین خاطر شاهد افت شتاب گیری خودرو خواهید بود. نکته دیگر نیز به مصرف سوخت خودرو به ویژه در نسخههای اتوماتیک مربوط میشود که بالاتر از آن چیزی خواهد بود که تصور میکنید. در مجموع پیشرانه J5 را میتوان بادوام و خوب برشمرد هرچند عدم وجود گیربکس اتوماتیک بهروز و با تعداد دندههای بیشتر جزو معایب آن هستند. در جدول زیر مشخصات فنی نسخه اتوماتیک J5 خدمت شما عزیزان ارائه شده است:
حجم موتور (سیسی) | ۱۸۳۴ |
استاندارد آلایندگی | Euro IV (یورو ۴) |
حداکثر قدرت (HP/RPM) | ۱۴۰ اسب بخار در دور موتور ۶۵۰۰ دور در دقیقه |
حداکثر گشتاور (NM/RPM) | ۱۶۵ نیوتن متر در طیف دور موتوری ۵۰۰۰ دور در دقیقه |
جعبهدنده | ۴ سرعته اتوماتیک جلو، Tip Tronic |
سیستم فرمان | چرخ دنده شانهای (Rack & Pinion)، کمک هیدرولیکی |
سیستم ترمز | جلو دیسک دو جداره با قابلیت تهویه و خنک شونده، عقب دیسک – مجهز به ترمز ضد قفل (A.B.S) چهار کاناله (تمامی چرخها) – قابلیت توزیع هوشمند نیروی ترمزی بر حسب وزن و بار (E.B.D) |
سیستم تعلیق | جلو، فنر حلقوی با ستون مک فرسون – عقب فنر حلقوی و اتصال جناقی دوبل مستقل |
حجم مخزن سوخت (لیتر) | ۵۵ |
حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت) | ۱۷۵ |
سایز چرخها | مجهز به رینگ ۱۶ اینچ آلومینیومی |
طول خودرو (میلیمتر) | ۴۵۹۰ |
عرض خودرو (میلیمتر) | ۱۷۶۵ |
ارتفاع خودرو (میلیمتر) | ۱۴۶۵ |
فاصله دو محور (میلیمتر) | ۲۷۱۰ |
وزن خالص (کیلوگرم) | ۱۳۵۵ |
امکانات و تجهیزات جک J5
J5 در زمان معرفی اولیه که به حدود ۱۰ سال پیش بازمیگردد از امکانات قابل قبولی سود میبرد اما شاید فقدان برخی موارد همچون نمایشگر لمسی باعث شود این خودرو در مقابل رقبای بهروزتر خود کم بیاورد اما بااینحال هنوز هم J5 را از نظر تجهیزات و امکانات میتوان خودروی خوبی دانست. در ادامه تجهیزات و امکانات این خودرو ذکر شدهاند:
کیسه هوای راننده و سرنشین جلو |
صندلی جلو با قابلیت تنظیم در ۸ جهت |
تنظیم دستی پشتسری |
سیستم کنترل باد لاستیکها TPMS |
کنترل سیستم پخش روی غربیلک فرمان |
سیستم خنککننده روغن گیربکس اتوماتیک |
کمربند ایمنی سرنشینان جلو پیش کشنده |
کمربند ایمنی سرنشینان عقب |
کمربند ایمنی با تنظیم ارتفاع |
سیستم ضد سرقت |
قفل ایمنی کودک |
ترمز ABS و EBD |
چراغ مه شکن جلو و عقب |
چراغخطر لادری (چهار درب) |
رینگ اسپورت آلومینیومی |
چراغ جلو و عقب هالوژن |
شیشهبالابر جلو و عقب برقی |
آینه جانبی برقی |
صندلی و روکش فرمان چرمی |
سیستم رادیوپخش MP3/CD/USB با ۴ باند |
تنظیم نور صفحه کیلومتر |
آنتن شیشهای |
آینه جانبی دارای گرمکن |
تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو |
فرمان هیدرولیک با قابلیت تنظیم ارتفاع |
قیمت جک J5
همانگونه که گفته شد این خودرو از سال ۱۳۹۶ به بعد عرضه نمیشود و به همین خاطر نمیتوان نمونههای صفرکیلومتر آن را پیدا کرد؛ اما با گشتوگذار در میان آگهیهای موجود باید دانست برای خرید نسخه اتوماتیک J5 باید بودجهای حدود ۳۵۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان را بسته به مدل و کارکرد خودرو کنار بگذارید.
رقبای جک J5
این سدان چینی در بخشی از بازار قرار گرفته است که رقبای زیادی برای کسب سهم و جلب نظر خریداران رقابت میکنند. از جمله رقبای این خودرو میتوان به تندر ۹۰، دنا پلاس اتوماتیک، برلیانس H330، فاو بسترن b50، ام وی ام ۵۵۰ و… اشاره کرد. مقایسه مفصل این خودروها با یکدیگر در این نوشتار نمیگنجد اما بهطورکلی باید دانست خودروهای تولید داخل از مزیتهایی همچون بازار فروش دستدوم بهتر و فراوانی قطعات یدکی و خدمات برخوردار هستند درحالیکه محصولات چینی معمولاً با مشکل کمبود قطعات یدکی و افت قیمت دستوپنجه نرم میکنند. به همین خاطر بهتر است در خرید خودروی دستدوم به اولویتهای خود و اینکه تا چند سال خودرو را نگهداری خواهید کرد فکر کنید.
مزایا و معایب جک J5
همانطور که گفتیم از جمله مزایای این خودرو میتوان به طراحی خوب، پیشرانه بادوام و قوی، فضای کابین جادار برای خانوادههای کمجمعیت و ایمنی مناسب اشاره کرد. در مقابل جک J5 معایبی هم دارد که شامل متریال نه چندان باکیفیت کابین، گیربکس قدیمی و کند، مصرف سوخت نسبتاً بالا، کمبود قطعات و لوازمیدکی میشود.
نقاط قوت | نقاط ضعف |
طراحی ظاهری خوب | متریال بیکیفیت کابین |
پیشرانه بادوام و قوی | گیربکس قدیمی و کند |
فضای کابین جادار | مصرف سوخت بالا |
ایمنی مناسب | کمبود قطعات یدکی |
جمعبندی
جک J5 سدان را میتوان یکی از گزینههای خوب چند سال اخیر برای بازار داخلی دانست هرچند که این خودرو دیگر عرضه نمیشود. همین مشکل گریبان گیر اکثر خودروهای چینی در کشورمان است. این دسته از خودروها از همان ابتدای عرضه نیز به خاطر محدودیتهای شبکههای نمایندگی دارای مشکلاتی در زمینه تأمین قطعات و لوازمیدکی هستند و با قطع عرضه این مشکل حادتر نیز خواهد شد. نکته دیگر به افت قیمت و بازار فروش بدتر خودروهای چینی نسبت به خودروهای داخلی مربوط میشود و اگر به دنبال خرید J5 هستید حتماً باید به این نکات توجه داشته باشید. اگر خودروی خود را زود عوض میکنید و دنبال دردسرهای پیدا کردن قطعات یدکی نیستید شاید بهتر باشد نگاهی به خودروهای دیگر همچون تندر یا دنا داشته باشید.
توضیح: این مطلب به روزرسانی شده است.
دادا
۳ اسفند ۱۳۹۴احسان خان. ممنون یه دونه یی
احسان6131
۳ اسفند ۱۳۹۴خواهش میکنم دادای عزیز. اگر کرج به شما نزدیکتر است، میتوانید به 1409 مراجعه کنید که خیل عظیمی از دوستان سبقت ازادی از خدماتشون راضی هستند. البته این نمایندگی به خاطر دلسوزی بیشتر و نه لزوماً بار فنی پرسنل، معروف شده و نیز اجازه میده که در زمان تعمیر کنار خودرو باشید. محلش هم جاده فردیس-ملارد هست.
بهمن
۳ اسفند ۱۳۹۴دوستانی که میان و از جک تعریف میکنن چاره ای ندارن جز تعریف و تمجید..اگه تعریف و تمجید از این ماشین نباشه این ضرر ۶-۷ میلیونی به ضرر ۲۰ میلیونی تبدیل میشه.خداروشکر بیشتر مردم ایران به مشکلات خودروی جک واقف هستن.کساییم که تعریف میکنن شک نکنید که منفعتشون در خطره و همش به دنبال رفع عیب های این لگن چینی هستن.واقعا خدارو خوش نمیاد به هموطن هامون دروغ بگیم و ۶۰ میلیون تومن پول به این ماشین زیبای بی کیفیت بدن که نمیتونه ۲ تا دنده به درستی عوض کنه.به امید صداقت…
احسان6131
۳ اسفند ۱۳۹۴بهمن عزیز، البته من و خیلی از دوستان دیگه به دنبال تعریف از خریدمون برای سرپوش گذاشتن به عیب های خودرو و یا جلوگیری از افت قیمتیش نیستم. قیمت خودرو رو بازار تعیین میکنه و سلیقه و اعتماد خریدار. به هر حال این خودرو ایراداتی داره مثل سایر خودروها اما اینکه بهش هجمه وارد میشه یک دلیل اصلی داره و اون هم سابقه بد محصولات چینی در کشورمان هست. ما از خودرویی داریم صحبت میکنیم که در محدوده قیمتی 57 (بازار) تا 60 میلیون کارخانه قرار گرفته است. وقتی هم قرار به خرید این خودرو بود، این قیمت برایم زیاد بود و با کلی وام تونستم بخرم. به هیچ خودروی دست دوم هم اعتماد ندارم. به نظر شما با این میزان بودجه چه خودرویی میتوان خرید که واقعا بی ارزد و در عین حال ظاهری خسته کننده هم نداشته باشد؟؟ من از شما میخوام که در نوشته هاتون بازنگری کنید و امثال من رو که از نزدیک ندید و به روحیات و اخلاقیاتش واقف نیستید متهم به دروغگویی نکنید. قصد ما رفع معایب، افزودن قابلیت ها و لذت بردن از خودرویی است که در اختیار داریم و در محدوده قیمتی مورد نظر هم نظیری برایش متصور نیست.
مهران
۵ اسفند ۱۳۹۴دوستان عزیز این گونه نظرات تخریبی در مورد سایر خودرو ها هم داده میشه.نه تنها این سایت تو بیشتر سایتهای خودرویی دیگه .
دست کسانی که از عوامل شرکتهای داخلی هستند و برای بدست آوردن بازار از دست رفته ی خود به هر اقدامی روی می آورند ، رو شده و واقعا جای تاسف است. نیازی به بحث های بیخود نیست.
اکثر قریب به اتفاق دارندگان جک از خودروی خود راضی هستند .حالا ایشون نمی دونم به نمایندگی از چه کسانی خدا را شکر می کنن که به مشکلات این ماشین واقف هستند .خنده داره.
پیمان j5
۳ اسفند ۱۳۹۴جناب بهمن خان
چرا دروغ بگیم
مگه با 60 میلیون چه ماشینی فکری میکنی میتونی بخری
در ضمن مگه ما یا اونهایی که خردین سهامداران کرمان موتور هستن یا این ماشین و بهشون دادن که رایگان در سایتها تبلیغ شو بکنن و بگن به به و چه چه و…
بهتره یک ذره واقع بین باشی و دور و برو داخل خانه و … ببینی که آیا تمام برندهای به کار رفته در زندگیت چیه آلمانی و آمریکایی و فرانسونی هستش و…
این ماشین هم معایب داره هم مزایا شما نخر
بعد ش رانندگی با جک قلق میخواد که فکر کنم شما نداریدو گرنه من با 59000 کیلومتر کارکرد خیلی ازش راضیم منهای دلخوری که از رنگ بدنش دارم
یه ذره تحقق کن بعد بیا مطالب مغرضانه منتشرکن
بهمن
۳ اسفند ۱۳۹۴استاد جک سوار که قلق جک رو بلدی میشه جزوتونو به صورت pdf ارائه بدین واسه دوستان؟؟
این حرفارو برا کسی بزن که این اشغال رو یه روز یا نهایت یه هفته سوار شده باشه.نه کسی که ۶،۷ ماه این ماشین بی کیفیت رو داشته.
قلق یعنی چی؟؟
خواهشا به شعور مردم توهین نکنید.
چین تو گیربکس ضعیف بوده و هست.
شما الان باید اینطوری بگی.میگن کسی به ماست خودش نمیگه ترش.انشالله وقتی ماشین رو عوض کردی در اینده همین حرفارو بزنی.
انصافم خوب چیزیه.
دادا
۳ اسفند ۱۳۹۴حتما بهمن خان شما درست میگی.این ماشین جز آشغال ترین هاس.اصلا سرچشمه ی آشغالاس.ولی نمیدونم چرا هی مردم آشغالو هی میخرن.آره مردم پراید آشغالو میخرن اما خیلیا نمیتونن حتی سمند رو بخرن.پس کسی که 60میده مسلما بحث پول نیست.که ارزونم نیست.اما اینکه ایراداتی داره قبول،اما باید دید بجاش چی بخریم.هیوندایی که جز بی کیفت ترین در آمریکاس ولی جز سوگلی تو ایرانه.منتظریم
احسان6131
۳ اسفند ۱۳۹۴گیربکس جی 5 با کد F4A4A در سایت شرکت DAE چین تحت لیسانس میتسوبیشی:
http://www.dae.cc/Products/ATtransmission/F4A4Ae/
احسان6131
۳ اسفند ۱۳۹۴موتور جی 5 با کد G93D در سایت شرکت DAE چین تحت لیسانس میتسوبیشی:
http://www.dae.cc/Products/4G9seriesengine/4G93e/
احسان6131
۳ اسفند ۱۳۹۴در سایت شرکت DAE چنین آورده شده است:
شرکت هاربین DongAn سازنده موتور خودرو، با مسئولیت محدود ( از این پس به عنوان DAE نامیده می شود)، در سال 1998 با سرمایه گذاری مشترک بسه کشور سرمایه گذار چین، ژاپن و مالزی راه اندازی شده است ، بخش تحقیق و توسعه این شرکت به عنوان اولین شرکت در چین، درگیر تولید و فروش برای 4G1 و 4G9 موتور سری بنزینی با حجم 1.3 L تا 2.0 لیتر بوده و در زمینه ساختگیربکس اتوماتیک ( 4AT ، 5AT ) و دنده ای (MT) معرفی شده از سوی شرکت میتسوبیشی موتور ،بوده و از فن آوری های آن برای تولید موتور خودرو ، گیربکس اتوماتیک استفاده می کند.
احسان6131
۳ اسفند ۱۳۹۴نحوه همکاری شرکت میتسوبیشی و شرکت DAE چین نیز در سایت زیر توضیح داده شده است که برای علاقه مندان مطالعه صنعت خودرویی چین به اشتراک گذاشته میشود:
http://www.mitsubishi-motors.com/en/corporate/pressrelease/corporate/detail1793.html
امین
۳ اسفند ۱۳۹۴بهن خان … من خودم تازه ثبت نام کردم و از کاری که کردم هم پشیمون نیستم و نخواهم شد. تمام خودرو های جهان ایراداتی دارن. با این قیمت تنها همین خودرو را می توان تهیه کرد. کیفیت در ایران نکته مات و مبهود در صنعت تولید خودرو است ولی انصاف هم خوب چیزی است. جک با وجود چینی بودن کیفیت قابل قبولی دارد. اگر از خودرو درست استفاده شود قطعا مشکلات فنی گفته شده را نخواهد داشت. شما هم قطعا این خودرو را ندارید و نمی توانید تهیه کنید که این طور درباره آن حرف میزنید. بروید و پژو 405 دوست داشتنی خود را بخرید و هفته ای یک بار به تعمیرگاه مراجعه کنید. بروید که دیر است. اگر از خرید یک خودرو راضی نیستید و یا نمی توانید آن را تهیه کنید لطفا عقده گشایی نکنید. نود درصد خریدارات راضی هستند.
بهمن
۴ اسفند ۱۳۹۴انشالله که به دل خوش استفاده کنید و ماشینتون دچار مشکلی نباشه…شما که خریدید و پشیمان نیستین..امیدوارم ۳،۴ ماه بعد همین نظرو داشته باشین…کیفیت پایین رنگ…گیربکس کاملا خنگ…البته برا افرادی که خسته و پیرمردی رانندگی میکنن شاید بد نباشه…ولی خب وقتی تو سربالایی بری داستان عوض میشه….اون موقع میشه یه ماشین کلاچ اتوماتیک…باید همش دستتون به دنده باشه…سر و صدا از فرمان و مشکلات پیچ طبق….که خیلیا میگفتن رفع میشه و …. بور بور هایی که از ماشین میاد موقع معکوس کشیدن که انگار این بور بور خیلیم گوش نوازه برا بعضیا..خدمات پس از فروش دیکه بماند…..کیفیت چرم صندلیم اصلا خوب نیست و همیشه باید یه دستمال دستتون باشه…
مصرف سوختم اگه یه مقدار اسپرت رانندگی کنید سر به فالک میکشه
بعدم این مسایل رو باید برا کسی بگید که ماشینو نداشته..وقتی ما گروه وایبر و کاکاو تاک رو تاسیس کردیم برا جک جی ۵ یه عده به جک میگفتن جک لوبیای سحرامیز…
وقتی ما به فکر رفع کردن خشکی ماشین بودیم و از حلقه های پلاستیکی واسه بهبود وضعیت میخواستیم استفاده کنیم….یا به فکر برطرف کردن اون مکث مزخرف ۳۰ ثانیه ای در اول حرکت بودیم و بسیاری از مسایل دیگر خیلی از دوستان …..
مهم نیست…
جک یه خودروی مناسب برای یه جاده صاف با شیب ملایم رو به پایینه.وسلام…حقایقیرو به عنوان یه مصرف کننده واسه کسایی گفتم که هنوز اقدام به خرید نکردن…
همیشه باید حقایق رو گفت و تعریف و تمجید بی مورد نکرد..جوری که طرف فک کنه جک بهترین خودروی بازاره…
پایدار باشید
احسان6131
۴ اسفند ۱۳۹۴بهمن عزیز حالا که یک مدت جی 5 داشتی و فروختی، لطفا دوستان رو راهنمایی بفرمایید که چه خودرویی رو در این حدود قیمتی برای خرید انتخاب کنند؟ مسلماً باید بتوان خودرویی ولو دست دوم را برای خرید به کسانی که ماشین کیفی تری می خواهند، معرفی کرد؟ اینجا محلی برای کمک به خریداران است و نه فقط توصیه به انصراف. امیدوارم راهنمایی های ارزنده شما راه گشای خرید کسانی باشند که در این محدوده قیمتی به دنبال خرید خودرو هستند.
مهران
۵ اسفند ۱۳۹۴به این میگن تخریب هدفمند خودروهای موفق بازار برای جبران شکستهای شرکت های معلوم الحال .که به خاطر خرید از محصولاتشان باید هر هفته سری به تعمیرگاه بزنید.
amira
۱۱ اسفند ۱۳۹۴سلام.متاسفانه من هم در لیست افراد جک سوارم.برای فروختنش یه سه ماهی صبر کردم به لطف شرکت ایتالیا که طراحیش کرده.رنگش در حد پیکان 50 باور کنین الان پراید رنگ دو پوششه می زنن بیرون .اما جک یک پوششه س با کوچیک ترین ضربه خراش بر می داره.کیفیت مواد به کار رفتش به لطف چین افتضاح طوری که کلا از روز اول صدا می ده ماشین .به لطف سانروفش از خیس شدن زیر بارون رو تجربه می کنین چون اب می ده یاشاید فقط مال من اینطور بود.به لطف ترمز چهار دیسکش باید 100 منر زود تر ترمز بگیری که ماشین وایسه .من با تمام خوبی بدیهاش فروختم ورفت و الان سراتو 2000 از این قسطی سایپا خریدم.واقعا سراتو هیچ اپشنی نداره جک از لحاظ اپشن خیلی سر تره ولی توی دلم پره که رنگش نمی پره ترمزش هرچند عقب کاسه ایی فوق العادس موتوش با کوچیک ترین اشاره جواب می ده .برتری جک نسبت به سراتو فقط قیافه و اپشنه فقط.بنظرم به جایی جک دنا یا ال.90 اتو بگیرین بهتره .یا حق
احسان6131
۴ اسفند ۱۳۹۴جی 5 یک خودروی جنجالی است!!!
از این بابت که به هر سایتی در زمینه خودرو و یا گروه های تلگرامی سر بزنید، هواداران بسیاری دارد. تعداد زیاد کامنت ها و صفحات اینترنتی پر از مباحث فنی و انتقاد های سازنده وجود دارد که از گزند انتقادات مخرب و بدون جامع نگری مصون نمانده است. به هر حال رشد فروش یک خودرو و نفوذ آن در طبقه های مختلف مشتریان هزینه دارد. یادم میآید یک زمانی در مورد L90 چه سخنرانی های که نمیشد!!! میگفتند تندر حتی از پراید هم شتاب ضعیفتری دارد. یا میگفتند اصلا راه نمی رود. میگفتند کیفیت داخلش نسبت به تولیدات وطنی افتضاحه!!! مدتی گذشت و الان این خودروی اروپای شرقی شرکت داچیا با تمهیدات رنو، شده است کیفی ترین خودرو. همه چیز را با آن مقایسه می کنند و بازار خوبی دارد. حالا افرادی هم به روال سابق در مورد جی 5 بدبینانه نظر می دهند. آن را میکوبند و از پایین رده ها بدتر میدانندش ولی در مقابل آن را با الانترا و سراتو مقایسه میکنند. طول میکشد تا نظر مخالفین امروز و موافقین فردا تأمین شود. خوش باشید :))) تا بوده همین بوده
آرش
۴ اسفند ۱۳۹۴سلام دوستان. برای نصب دستگاه پخش تصویری(DVD) با شرایط زیر چه برندی رو پیشنهاد میکنید و قیمتش با دوربین عقب چقدره ؟
1- کیفیت تصویر با رزولوشن FHD
2- دارای بلوتوث و میکروفون جهت اتصال به موبایل
3- نقشه های ایران رو با تمام جزییات داشته باشه
فرهاد
۴ اسفند ۱۳۹۴سلام خدمت همه دوستان.میشه لطف کنید و در باره رانندگی با جک اتومات بنده رو راهنمایی کنید که چه موقع و چطور در حالت اتومات باید معکوس داد چون من ماشین اتومات نداشتم.ممنون
فرهاد
۴ اسفند ۱۳۹۴سلام خدمت همه دوستان.میشه لطف کنید و در باره رانندگی با جک اتومات بنده رو راهنمایی کنید که چه موقع و چطور در حالت اتومات باید معکوس داد چون من ماشین اتومات نداشتم. درباره مصرفش هم من دیروز تست کردم 45 لیتر زدم 310 کیلومتر رفتم چراغ بنزینش تازه روشن شد به نظرم مصرفش خوبه
احسان
۸ اسفند ۱۳۹۴شروع به حرکت:
1-پا روی ترمز و ترمز دستی کشیده باشد.
2- استارت زده شود.
3- دنده از P روی D قرار گیرد
4-ترمز دستی رها شود. پا از روی ترمز برداشته شود و با فشردن گاز حرکت کنید.
در کل در ماشین های اتوماتیک بهتر است همیشه پا یا روی گاز باشد یا روی ترمز و به علت اینکه حرکت در D با ذره ای هم فشرن گاز محتمل است، پا روی ترمز باشد و در حالت N هم به دلیل اینکه با کوچکترین ضربه به دسته دنده، وضعیت آن عوض میشود، دقت کنید که ماشین در ترمز کامل باشد.
احسان
۸ اسفند ۱۳۹۴توقف:
1- ایست کامل و پا روی ترمز باشد
2-دنده در وضعیت N قرار گیرد.
3-ترمز دستی کشیده شود.
4- پا از روی پدال گاز رها شود تا وزن ماشین روی ترمز دستی قرار گیرد.
5- وقتی ماشین کاملا بی حرکت باشد، دنده P گذاشته شود.
اجرای این مراحل برای جلوگیری از قفل شدن گیربکس در شیب های تند است.
دادا
۵ اسفند ۱۳۹۴امروز تو دوتا نمایندگی جاده مخصوص رفتم.الانم ساعت12:50شبه وازصبح رفتم تازه اومدم،میخواستم بگم بعضی نماینده نیستن.عزرائیل بهتره بگیم.جک من بقول آقایون رکورد بود.میگفتن اولین ماشین70هزار رو دیدیم،ماشین رو کارواش بردن اونم مجانی.بعدا مفصل مینویسم.شب خوش
امین
۵ اسفند ۱۳۹۴بهمن خان ما تو تمام سایت های خودرویی تقریبا همین نظر مشابهه رو نوشته!!!! دنده 6 رو دیدم و نظر بهمن خان خخخخخخخخخخخخ…. عمو خیلی ضایعی خخخخخخخخ
محمد
۸ اسفند ۱۳۹۴این بهمن خان همون بازیگر فیلم معراجی ها نیست احیانا؟؟ که کارتخوان سیار تو مینی بوسش داشت؟… داداشای گل باید بگم من از این خودرو راضی هستم و از خریدنش هم پشیمان نیستم چون افراد ماشین باز و متخصص قطعا میدونن که همون ماشینای لوکس و گران قیمت هم مشکل دارن!! مثل همین هیوندای که محبوب بازار ایران شده..یه سر برین نمایندگی هیوندای و ببینید این ماشینا چقدر اشکال داره… آدم باید یکم واقع بین باشه و ببینه وقتی ایران خودرو ماشینی مثل دنا را داره میده حدود40 میلی کدوم بهتره؟؟ منم اگه 150 میلیون پول داشتم قطعا توی همین رنج خودرو انتخاب میکردم نه تو رنج 60 میلیون
احسان
۸ اسفند ۱۳۹۴این پاسخ صحیح و تأمل برانگیز است. زاویه دید محمد خیلی خوبه:
کسی که میتونه، میخواد و داره که ماشین رنج قیمتی بالاتری بخره، مسلماً باید در همون رنج بخره و نه یک خودروی 60 میلیونی رو. این ماشین فقط همین قدر می ارزه و نه بیشتر. مقایسه خودروها باید در یک رنج باشه تا صحت اون تأیید بشه.
امین
۹ اسفند ۱۳۹۴سلام. جک رو تحویل گرفتم. همه چیز خوب هستش. فقط چنتا سوال. اول اینکه چه نوع کابلی برای استفاده از حافظه فلش مورد نیاز هستش. برای اتصال فلش به ضبط فابریک منظورم هستش. دوم اینکه هنگام تعویض دنده باید با سرعت از حالت p به حالت d رفت یا اینکه اگر دنده در مسیر حرکت روی حالت های r و n مقداری قرار بگیرد مشکلی ایجاد می کند ؟
احسان
۱۰ اسفند ۱۳۹۴برای مبدل USB این مدل با زاویه قابل چرخش و قیمت مناسب از همه بهتر است:
http://ekharid.org/%D8%AA%D8%A8%D8%AF%DB%8C%D9%84-usb/222-%D8%AA%D8%A8%D8%AF%DB%8C%D9%84-usb-%D8%A8%D9%87-%D9%85%DB%8C%D9%86%DB%8C-usb-%DA%86%D8%B1%D8%AE%D8%B4%DB%8C.html
احسان
۱۰ اسفند ۱۳۹۴در حالت ایستاده، طبق کامنتی که بالا نوشتم عمل کنید بهتر است:
شروع به حرکت:
1-پا روی ترمز و ترمز دستی کشیده باشد.
2- استارت زده شود.
3- دنده از P روی D قرار گیرد
4-ترمز دستی رها شود. پا از روی ترمز برداشته شود و با فشردن گاز حرکت کنید.
در کل در ماشین های اتوماتیک بهتر است همیشه پا یا روی گاز باشد یا روی ترمز و به علت اینکه حرکت در D با ذره ای هم فشرن گاز محتمل است، پا روی ترمز باشد و در حالت N هم به دلیل اینکه با کوچکترین ضربه به دسته دنده، وضعیت آن عوض میشود، دقت کنید که ماشین در ترمز کامل باشد.
حرکت آرام دنده در مسیر حرکت از P به D هیچ اختلالی ایجاد نمیکند و بهتر است.
احسان
۱۰ اسفند ۱۳۹۴امین جان فقط توجه داشته باش که به علت قدیمی بودن طراحی موتور، آب بندی نه به معنی پیکان ولی تا 1000 کیلومتر لازم است و پس از چند هزار کارکرد مصرف سوخت متعادلتر خواهد شد. در ضمن آیا ماشین های جی 5 جدید درزگیری بهتری روی فیلتر هوا دارند؟؟؟ به عبارتی آیا صدای هوم شنیده میشه همچنان یا نه؟؟
امین
۱۰ اسفند ۱۳۹۴صدای هومی که مورد نظر شما هستش شنیده نمیشه. درز گیری ها هم خوب هستن. رنگ مقدار کمی بهتر شده.
احسان
۱۰ اسفند ۱۳۹۴آپشن های که برای جی 5 توصیه میشه به نظرم موارد زیر هست:
1- کفی لاستیکی
2- کفی صندوق عقب (البته اگر دوستان زیاد وسایل کثیف و خاک آلود رو در صندوق عقب حمل میکنند)
3- صندوق پران با فعالسازی روی ریموت
4- سوپرویژن اصولی
5- بک لایت کلیدهای شیشه بالابر
6- ضبط با ناویگیشن (برای گوش کنندگان حرفه ای موسیقی)
7- دوربین عقب
8-پاور ویندوز
9- کروز کنترل (برای افراد کثیرالسفر)
10-ابرویی و آنجل لامپ های جلو (برای دوستانی که عاشق تغییر ظاهر جی 5 هستند)
دادا
۱۰ اسفند ۱۳۹۴فردا خدا بخوادازنمایشگاه خودرو درنمایشگاه بین المللی تهران بازدید خواهم کردحتما جالب خواهد بود.امین مبارکت باشه وتو این ایام واقعا از سواریش لذت ببری،با احترام به نظر دوستان طبق تحقیقات ماشینهای جدید آبندی احتیاج نداره اما احتیاط شرط عقله،وفکر کنم احتمالا مشکل کم کردن آب من مشخص شده.فعلا که هرروز بازدید میکنم.تا خدا چی میخواد.خوش باشید
امین
۱۰ اسفند ۱۳۹۴ممنون دادا، از پژو های جدید دیدن کن و درباره اونا حتما بنویس که بدجوری کنجکاو شدم. درباره کیفیت رنگ و … حتما بنویس. ممنون
من حواسم نبود به جای بنزین سوپر بنزین معمولی ریختم تو باک… اونم برای اولین بار…
احسان این مبدل usb رو سایت هایی مثل دیجی کالا و … نمی فروشن؟ نمایندگی ها چی؟
احسان
۱۱ اسفند ۱۳۹۴امین جان، این مبدل رو من فقط در این سایت دیدم. نمایندگی ها هم عموماً ندارند. قبلا قیمتش 25 هزار تومان بود. اما قیمت این سایت خیلی منطقی و مناسب هست. من از نمونه های 2 هزار تومانی کوچک گرفتم اما بازهم در ظاهر چندان مناسب نبود و علاوه بر این امکان برخورد دست و پا به آن وجود دارد. این نمونه با شکست زاویه 90 درجه و چرخش 360 درجه مشکل رو حل کرده اما نمیدونم کیفیتش چقدر خوبه. بهترین و ایمن ترین راه خرید کابل USB مبدل به شیلدینگ مناسب است.
احسان
۱۱ اسفند ۱۳۹۴خیلی جالب خواهد بود که بتوان ماشینی با قیمت کمتر از 60 میلیون تومان در حد و اندازه های جی 5 معرفی کرد که:
1- ظاهر معقول و زیبا و غیر کپی داشته باشد
2- پایداری رانندگی آن عالی باشد
3- فضای جادار و اندازه مناسب برای خانواده 5 نفره داشته باشد
4- موتور پرقدرت داشته باشد
5- گیربکس اتوماتیک با تیپ داشته باشد
6- تهیویه مطبوع خودکار با LCD داشته باشد.
7- دریچه باد برای سرنشینان عقب داشته باشد.
برخی از امکانات جانبی و البته آپشن هایی مانند موارد زیر را داشته باشد:
1- سانروف
2- سنسور روشنایی خودکار
3- صندلی چرم
4- سنسور باد
5- سیستم مالتی مدیا با کنترل فرمان
6- سنسور دنده عقب و هشدار نبستن کمربند
7- نمد کاپوت و صندوق عقب
8- فرمان چرمی خوش دست
9- تایر سایز 205 و رینگ آلومینیوم داشته باشد
و …
احسان
۱۱ اسفند ۱۳۹۴البته برای اینکه بدانیم رقبای اروپایی جی 5 چه خودروهایی و با چه کیفیتی هستند، امیدوارم دادا جان با دست پر بیان و در این مورد توضیح بدهد از بازدیدش. خاصاً از پژو 301، 208 و 2008 بگه تا ببینیم آش اروپایی-ایرانخودرویی واقعاً ارزش دارد به جای جی 5 اتو مصرف شود یا خیر.
احسان
۱۱ اسفند ۱۳۹۴خودروهای حاصل همکاری پژو و ایرانخودرو بر اساس آخرین اطلاعیه مدیرعامل ایران خودرو، قیمتهایی اولیه برای آنها در نظر گرفته شده که به ترتیب برای
پژو 301 دندهای قیمتی 58 میلیون تومانی
پژو 301 اتوماتیک قیمتی 62 میلیون تومانی
هاچ بک 208 قیمتی 68 میلیون تومانی
کراس اوور پژو 2008 در مدل دندهای، قیمتی 72 میلیون تومانی
کراس اوور پژو 2008 در مدل اتوماتیک هم قیمتی 78 میلیون تومانی
تعیین شده است.
به نظرتون این میتونه در عمل هم اجرا بشه!!! من که یک کم شک دارم ایرانخودرو متعهد باشه به این قیمت و یا اگر با این قیمت بده اونوقت چه چیزایی ازشون حذف میشه و کیفیتش چه خواهد شد؟!؟!
احسان
۱۱ اسفند ۱۳۹۴قیمت جی 5 اتوماتیک در اواسط امسال تا حدود 2 میلیون زیر قیمت کارخونه در بازا ر قابل خرید بود. اما الان اگه به سایت های ایرانجیب، باما و … مراجعه کنید خواهید دید که قیمت بازارش نه تنها از کارخونه کمتر نیست که یک مقدار هم بیشتر شده. به نظر من توی خودروهای چینی مونتاژ، جی 5 خیلی بازر خوبی پیدا کرده و به علت خوشنامی جای بهتری هم برای خودش دست و پا خواهد کرد.
احمدرضا
۱۱ اسفند ۱۳۹۴من هم خودروی جک جی ۵ اتومات رو داشتم…با بیشتر صحبت هاى جناب بهمن موافقم…دوستانی که میخاین جک جی ۵ رو بخرید اول برین ماشین رو تست کنین به عنوان یه خریدار ماشین دست دوم…بعد برین این عروسک آشغال رو بخرید…این تعاریفیم که میشه همش به خاطر در خطر بودن منافعشونه…در حال حاضر با ۶۰ تومن فقط میشه ماشین کارکرده خرید مثل مزدا ۳ و مگان اتومات که یه چرخشون شرف داره به کل کارخونه جک…
سال اینده لرزه به تن تمام کسایی که خودرو چینی مخصوص جک دارند خواهد افتاد…مطمین باشید الان اگه براشون امکانش باشه حاضرن جک رو بفروشن و پولشونو نقد کنن..اما کیه که بخره این لگنو.
خواهشا بحث تیوری و تخیلات دوستان رو باور نکنید..تست کنید تا هم به حرفای منتقدین برسید هم به حرفای عشاق جکی جان….
اسب بخارم تست کرده این لگنو چن ماه پیش
دیدنش رو توصیه میکنم به دوستان..
امین
۱۱ اسفند ۱۳۹۴تست اسب بخار بدرده…. می خوره. نه تو… نه بهمن خان هیچ کدومتون جک نداشتید. هر دو تون یه نفرید که تو تمام سایت ها به خاطر بی کاری مفرت دارید درباره یه خودرو بد می گید. سال دیگه شما و پژو های آتیش گرفته تون رو می بینیم. به قول جرمی (تخته گاز) پژو یک آشغال به تمام معناست و کمپانی پژو بهتره چیزه دیگه ای به غیر از خودرو تولید کنه. دوستان حتما اون تست مضخرف رو ببینید که بد جوری خنده داره. کاملا تبلیغاتی و با هدف تخریب ساخته شده و می خواد آسا از گروه خودروسازی بهمن رو خودرویی قالب تر معرفی کنه.
احسان
۱۱ اسفند ۱۳۹۴تست موجود در سایت اسب بخار کاملا غیر منصفانه است. بهتره به سراغ کلیپ های سایت خودروبانک برید که اظهارات آقای آل طه اگرچه جامع نیست ولی به سبک و سیاق خودشون و مقایسه و تست بسیاری از خودروها در بیان خوبی ها و معایب جی 5 منصفانه تر است.
Amin
۱۲ اسفند ۱۳۹۴همین که شما کار دارید واسه ابادانی مملکت کافیه
شمام بیکاری که میای واسه اینکه ماشینت بیشتر از این افت شدید قیمت نداشته باشه به دیگران تهمت میزنی و توهین میکنی
مهران
۱۱ اسفند ۱۳۹۴باز هم یکی از عوامل خودرو سازان وطنی اومد .خسته نباشی دلاور. ممنون که به فکر هموطنان ت هستی .درست می فرمایید بهتره بریم محصولات همیشه در تعمیر شما رو بخریم که چرخ اقتصاد بچرخه.در ضمن محصولات شما هم که مونتاژه مدلهای دهه های پیش فرانسه و کره و غیره است که؟ نکنه نگران آمار کشته شدگان تون هستید که یه وقت کم بشه؟؟؟
جمع کنید این داستان سرایی ها رو . ایمنی همین ماشینی که شما اشغالش می خونید برای ما کافیه.
احسان
۱۱ اسفند ۱۳۹۴من هم با این نظر موافقم. به نظرم پژوهای معرفی شده ماشین های به روز نیستند. اما خوب هستند ولی بعید میدون بدون حذف برخی از آپشن ها به راحتی با قیمت ادعایی ایرانخودروی کم بازده به مردم عرضه بشه. در هر حال منتظریم تا در واقعیت ببینیم چه رخ خواهد دارد.
Amin
۱۲ اسفند ۱۳۹۴شما دلتو خوش کن به ایمینی و تهمت بزن
تو سربالایا که همش دستتون به دنده ماشینه اون لحظات باید نظرتون رو در مورد کیفیت پرسید.خخخخخ
محمدرضا
۱۷ اسفند ۱۳۹۴من با جی 5 تصادف شدید داشتم و رو به راه کردنه ماشین 15 تومن خرج گذاشت دستم ، اما خداروشکر که یه خراش هم برنداشتم ، اگر سواره ماشین قبلیم بودم ( پژو که راه همیشه اونو می خوانه !!! ) حتما الان سینه قبرستون بودم.
واقعا متشکرم از ایمنی این ماشین !
حالا آقا امین شما با بسم الله بسم الله راه برو با پژوت و رو ترمز گرفتنت دقت چون ای بی اسش قفل می کنه ، بدونه تجربه حرف نمی زنم …
امین
۲۰ اسفند ۱۳۹۴محمدرضا جان. ترمزش هیچیش نیست. شما به جای ترمز پدال گاز رو فشار دادی. بله جانم…
احسان
۱۱ اسفند ۱۳۹۴احمدرضای عزیز، به هر حال یک خودرو نباید باعث بشه که ما آدم ها به جون هم بیفتیم. به عبارتی نباید تا اظهار نظری میشه عده ای رو منفعت طلب فرض کرد. دوست عزیز بنده و خیلی دیگه از عزیزانی که در این سایت فعال هستند این خودرو رو دارند. اگر به این موضوع شک داری که منفعت طلبی ماها باعث شده تا از این خودرو صحبت کنیم، خوب تا به یقین نرسیدی که نباید بیانش کنی. اگر هم به یقین رسیدی بدون که وارد کردن اتهام واهی برای خودت و آثار آتیه اش برای زندگی ات مخرب خواهد بود. این طرز تفکر و این طرز بیان زیبنده یک نقاد منصف نیست. تست های اسب بخار که نمیگم مغرضانه بوده، اما منصفانه نبوده و به نوعی جهت دار حس میشه. در هر صورت توصیه میکنم دوستان جی 5 رو ببینند و سوار بشن و برونند و بعدش نسبت به خرید اقدام کنن. این تنها بخش مفیدی بود که شاید از توی کلمه های کامنتت میشد بهم چسبوند و به مخاطب ارائه دادو
Amin
۱۲ اسفند ۱۳۹۴کسی با کسی مشکل خاصی نداره
مشکل اینجاس تعصبات باعث میشه تعریف های بی جایی از این ماشین کنید
احسان
۱۱ اسفند ۱۳۹۴قیمت جی 5 اتوماتیک در سایت Chinaautoweb حدود 86800 یوان چین قیمت خورده است. هر یوان اکنون 465 تومان است. با این حساب قیمت چین جی 5 اتوماتیک، 40.4 میلیون تومان خواهد بود. با احتساب قیمت 59.4 کرمان موتور، قیمت در ایران 47 درصد بیشتر است. حال اگر به همین منوال قیمت چین پژو-دانگ فنگ 301 در مدل اتوماتیک Delux را از سایت استخراج کنیم به عدد 105700 یوان و معادل 49.2 میلیون تومان میرسیم که با ضریب افزایش 47 درصد، حدود 72 میلیون تومان خواهد بود و این عدد 10 میلیون تومان بیشتر از آن چیزی است که ایرانخودرو اعلام کرده است.
احسان
۱۱ اسفند ۱۳۹۴پس برای تعدیل قیمت و حفظ حاشیه سود ایرانخودرو، 301 باید با حذف برخی آپشن ها و یا بومی سازی عرضه شود. لذا باید صندلی چرمی، سانروف، سیستم بلوتوث و رینگ آلومینیومی حذف و یا با نمونه های وطنی موجود جایگزین شوند. در مقایسه با جی 5
ویژگی …………………….. جی 5 …………………….….. پژو-دانگ فنگ 30
موتور …………………… 1834 سی سی …………… 1600 سی سی
قدرت ………………… 141 اسب در 6500 دور ….. 115 اسب در 6000 دور
گشتاور ………………… 165 در 5000 دور ………… 150 در 4000 دور
ترمزها …………………. جلو و عقب دیسکی ……….. جلو و عقب دیسکی
استاندارد ……………… یورو 4 …………………….. یورو 5
باک ……………………… 55 لیتر …………………… 53 لیتر
فرمان …………………… کمک هیدرولیکی ……….. کمک برقی
ارتفاع از زمین …………. 17 سانتی متر …………… 12 سانتی متر
صندوق عقب ………….. 430 لیتر …………………. 485 لیتر
وزن خالص ……………… 1355 کیلو ……………….. 1501 کیلو
تاپ اسپید ……………… 175 کیلوتر در ساعت ….. 188 کیلومتر در ساعت
فاصله محور جلو ……….. 1505 میلیمتر ………….. 1501 میلیمتر
فاصله محور عقب ……… 1498 میلیمتر …………… 1478 میلیمتر
شعاع چرخش ………….. 5.5 متر …………………..5.6 متر
احسان
۱۱ اسفند ۱۳۹۴من همچنان معتقدم جی 5 اتوماتیک یک خودروی جنجالی است. این صفحه پدال هم که به لطف دوستان همچنان فعال است و در صدر مطالب محبوب این سایت و بسیاری از سایت های دیگر قرار گرفته است. دوستانی که تنها یکبار و با یک کامنت و آن هم تند و اتشین یکباره از چنین سایت هایی سر در میآورند، نمی توانند بدون کنار گذاشتن انصاف، نظر کارشناسانه و معتبر در خصوص این خودرو و سایر خودروها بیان کنند. جی 5 اتوماتیک بهترین خودرو در رنج قیمتی تا 60 میلیون تومان است و میتوان گفت بی همتاست.
Amin
۱۲ اسفند ۱۳۹۴بازار برخلاف شماست
به عنوان فروشنده یک ساعت برید بازار
ببینید چه قیمتایی بهتون میدن
???
امین
۱۱ اسفند ۱۳۹۴عزیزان دل… یک موج جدیدی زد برخی از خودروها راه افتاده که هدفش تخریبه. برید ببینید تمام سایت ها رو… افراد با اسم های مشابه در تمام سایت ها در حال تخریبا. تخریب ها و انتقادات غیر منصفانه. اگر منصف بودند هیچ وقت گله گی نمی کردم.
امین
۱۱ اسفند ۱۳۹۴ضد
Amin
۱۲ اسفند ۱۳۹۴این ماشین چی داره که بخاد ضد داشته باشه
یه تیکه اهن زیبا با ۴ تا چرخ
با یه گیربکس خنگ و یه کیفیت رنگ پایین و خدمات پس از فروش افتضاح و افت قیمت شدید
امین
۱۲ اسفند ۱۳۹۴بهمن، احمد رضا و حالا Amin …
خیلی به خودتون فشار نیارد. البته حقم دارید…خخخخخخ
Alireza
۱۳ اسفند ۱۳۹۴متاسفم برای شما !
هدفتان از این همه سمپاشی چیست؟ شما حرفتان را زدید، تمام، بس است.
من وقتی که این ماشین رو خریدم، مطمئن باش قبل از خرید فقط به تعریفهای دوستان و یا تخریبهای امثال شما توجه نکرده ام و از طرق مختلف از جمله تست ماشین و نظرات دارندگان آن اطلاعات کسب کرده ام و با آگاهی آن را خریده ام.
هیچگاه هم تعصب بیجا روی برند چینی یا برند اروپایی نداشته و ندارم.
این ماشین حساب خودش رو پس داده و رشد نمایی اون تو خیابونها گواه این ادعاست.
این حرف رو پس از 32000 کیلومتر کارکرد دارم میزنم دوست عزیز.
دادا
۱۳ اسفند ۱۳۹۴اول ازهرچی خدمت دوستان عرض کنم بعلت مشکلی که برام پیش اومد باتمام بدبیاری نتونستم به نمایشگاه برم وحسرتی بزرگ در دلم ماند.حالا نمایشگاه ژنو نرفتیم هیچ….مخصوصا خیلی علاقه مند دیدن بچه های دنیای خودرو بودم ولی حیف نشد…در دوران اوج موشک باران تهران وتهدید صدام جهنمی،که هرکه امسال راهپیمایی 22بهمن شرکت کنه،با موشک نابودشان میکنیم وتهران رو با خاک یکسان .یه بچه تهران سیبلو ی داش مشتی با تلویزیون طی مصاحبه، دلیل اومدنش رو تو راهپیمایی اینجوری بیان کرد که من با انقلاب کاری ندارم فقط اومدم ببینم این کدوم خریه که ما رو میخوادنابود کنه این صدام کیه چه عددیه…حالا همه تان دیدید صدام کیه.تو سوراخ موش وبا اون فضاحت .القصه،موج تخریب،بیداری موج تخریبی وووو هیچگاه در دراز مدت تاثیر گذار نخواهد بود.آقایی که داری میگی جک آشغال،تو که مدافع هستی،من بخدا اگه چین رفتم که خواهم رفت میرم دست صاحب کارخونه جی ای سی میبوسم،میدونی چرا ?چون طی تصادف با جک که دوستان قدیمی میدونن خون از دماغ کسی از خانواده ام نریخت حتی بچه ی نوزاد در بغل،اما با اون پراید این زالوها یه تصادف ساده عزیز ترین کسم رو سه ساله ازما جدا کرد والان زیر خاکه وتا حالا وحالا وحالا نمیتونیم خودمون رو جمع کنیم چون واقعا همه چی ما بود مثل کوه پشت ما.کی از ما گرفت.همین آشغال سازا،چرا خدا رو درنظر نمیگیری تا کی برای مال دنیا دروغ میگید تا کی کلاه میذارید.من اگه گاهی حرفی میرنم که ازروی عصبانیته اما در پهلوی وجدان خودم واقعا از کرمانیا بابت این خودرو سپاسگزارم،هرچند خیلی اشکال دارن.واین ماشین هم ایراداتی داره.این چه حرفیه در سربالایی همش دست در دنده یی ،مگه الاغ میرانی یا الاغ سواری،ما که میریم چنین حالتی ندیدیم.بله رنگش مونتاژش وبعضی مسایل دیگه ایراد داره ولی قطعا خیلی برتری داره.من که زندگی میکنم بدون هیچ تعصبی.ایکاش همین پول رو به ایرانی میدادیم و سوارخودرویی ایرانی با کلاس وبه روز میشدیم.درد ما در دستهای مان نیست درد ما در نورون های نادیده ی وجدانمان هست.تا وجدانهای بیدار وخداترس،فرقی در نوع کلمه خدا ندارد،یهودا مسیح بودا کنفوسیوس زرتشت ووو،پاک نباشند مملکتی درست نمیشود.وجدان پاک لااقل یه حسن دارد برادر، آسوده میخوابی اونم با پیژامه ی راه راه وزیرپیراهنی رنگ ورو رفته.آره جانم…تونخواب ما خوابیم ومنفعت طلب.تونخواب