صنعت خودروی کشورمان طی این سالها کاملاً تحت تأثیر برندهای چینی قرار داشته است. تا همین چند سال پیش شاهد مونتاژ خودروهای قابل قبولی همچون نیسان ماکسیما، هیوندای ورنا، آوانته و… بودیم اما هرچه پیشتر میرویم واردات و عرضه محصولات چینی را میبینیم که اکثر آنها نیز پس از مدتی به دلایل مختلف دیگر عرضه نشدهاند.
اما یکی از باسابقهترین برندهای چینی حاضر در کشور ما جک JAC است که با چندین خودروی مختلف توانسته طرفداران گوناگونی را به دست آورد. یکی از محصولات شناخته شده جک برای ما سدان J5 است که بین سالهای ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶ عرضه شد و ما در این نوشتار میخواهیم به بیان مشخصات، مزایا و معایب این خودرو به ویژه برای خریداران خودروهای کارکرده بپردازیم. پس حتماً با ما همراه باشید.
طراحی ظاهری جک J5
در بین سدان های متوسط بازار کشورمان، جک J5 یکی از هماهنگترین طراحیهای ظاهری را دارد. این خودرو توسط شرکت مشهور پینین فارینا طراحی شده و میتوان آن را زیبا دانست. در بخش جلو چراغهای کشیده و جلوپنجرهای هماهنگ دیده میشوند که اگرچه هیجانانگیز نیستند اما حداقل چشمها را اذیت نمیکنند. در پروفایل جانبی نیز خط شانه پر رنگی دیده میشود که از یکنواختی این بخش میکاهد. نمای عقب شاید بحثبرانگیزتر از سایر نقاط بدنه باشد اما علیرغم وجود برخی کاستیها هنوز هم میتوان آن را قابلقبول دانست. در کل باید گفت J5 یک سدان با ظاهر خوب نسبت به سایر خودروهایی است که طی این سالها در خیابانها دیدهایم.
طراحی داخلی جک J5
وقتی وارد کابین شوید طراحیای را خواهید دید که دنبالهروی بدنه است. بخش داخلی J5 از طراحی مدرنتری نسبت به تولیدات داخلی سود میبرد و از جمله ویژگیهای آن میتوان به فرمان و پشت آمپرهای اسپرت اشاره کرد. البته شاید طراحی ورودیهای هوای J5 سؤالبرانگیز باشد و از زیبایی کابین بکاهد ولی در کل نقص چندانی به طراحی این بخش وارد نیست هرچند که نمیتوان آن را برجسته و بهیادماندنی توصیف کرد. نقطهضعف اصلی J5 در این بخش به کیفیت متریال بکار رفته مربوط میشود که در درازمدت باعث به سر و صدا افتادن کابین خواهد شد.
جدای از این موارد فضای کافی برای چهار سرنشین وجود دارد و صندوق بار نیز نیازهای یک خانواده متوسط را رفع خواهد کرد. در مجموع طراحی و کیفیت کابین این سدان چینی برای خریداران قابلقبول به نظر میرسد هرچند در زمانهای که همه خودروها از برخی عناصر مدرن همچون نمایشگرهای بزرگ استفاده میکنند، نبود این ویژگی یک نقطهضعف به حساب میآید.
پیشرانه و گیربکس جک J5
این سدان چینی در ابتدا با پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری که قدرت ۱۱۱ اسب بخاری و گشتاور ۱۴۶ نیوتون متری داشت روانه بازار شد اما کرمان موتور بعدها عمده تمرکز خود را روی نسخه اتوماتیک J5 که پیشرانه قویتری هم دارد گذاشت. در دل نسخه اتوماتیک این خودرو پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری ساخت میتسوبیشی قرار میگیرد که خروجی ۱۴۰ اسبی و گشتاور ۱۶۵ نیوتون متری تولید میکند. این پیشرانه با گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک همکاری دارد.
پیشرانه J5 از نظر قدرت و گشتاور کمبود خاصی ندارد اما گیربکس ۴ سرعته آن نمیتواند انتظارات را برآورده کند و به همین خاطر شاهد افت شتاب گیری خودرو خواهید بود. نکته دیگر نیز به مصرف سوخت خودرو به ویژه در نسخههای اتوماتیک مربوط میشود که بالاتر از آن چیزی خواهد بود که تصور میکنید. در مجموع پیشرانه J5 را میتوان بادوام و خوب برشمرد هرچند عدم وجود گیربکس اتوماتیک بهروز و با تعداد دندههای بیشتر جزو معایب آن هستند. در جدول زیر مشخصات فنی نسخه اتوماتیک J5 خدمت شما عزیزان ارائه شده است:
حجم موتور (سیسی) | ۱۸۳۴ |
استاندارد آلایندگی | Euro IV (یورو ۴) |
حداکثر قدرت (HP/RPM) | ۱۴۰ اسب بخار در دور موتور ۶۵۰۰ دور در دقیقه |
حداکثر گشتاور (NM/RPM) | ۱۶۵ نیوتن متر در طیف دور موتوری ۵۰۰۰ دور در دقیقه |
جعبهدنده | ۴ سرعته اتوماتیک جلو، Tip Tronic |
سیستم فرمان | چرخ دنده شانهای (Rack & Pinion)، کمک هیدرولیکی |
سیستم ترمز | جلو دیسک دو جداره با قابلیت تهویه و خنک شونده، عقب دیسک – مجهز به ترمز ضد قفل (A.B.S) چهار کاناله (تمامی چرخها) – قابلیت توزیع هوشمند نیروی ترمزی بر حسب وزن و بار (E.B.D) |
سیستم تعلیق | جلو، فنر حلقوی با ستون مک فرسون – عقب فنر حلقوی و اتصال جناقی دوبل مستقل |
حجم مخزن سوخت (لیتر) | ۵۵ |
حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت) | ۱۷۵ |
سایز چرخها | مجهز به رینگ ۱۶ اینچ آلومینیومی |
طول خودرو (میلیمتر) | ۴۵۹۰ |
عرض خودرو (میلیمتر) | ۱۷۶۵ |
ارتفاع خودرو (میلیمتر) | ۱۴۶۵ |
فاصله دو محور (میلیمتر) | ۲۷۱۰ |
وزن خالص (کیلوگرم) | ۱۳۵۵ |
امکانات و تجهیزات جک J5
J5 در زمان معرفی اولیه که به حدود ۱۰ سال پیش بازمیگردد از امکانات قابل قبولی سود میبرد اما شاید فقدان برخی موارد همچون نمایشگر لمسی باعث شود این خودرو در مقابل رقبای بهروزتر خود کم بیاورد اما بااینحال هنوز هم J5 را از نظر تجهیزات و امکانات میتوان خودروی خوبی دانست. در ادامه تجهیزات و امکانات این خودرو ذکر شدهاند:
کیسه هوای راننده و سرنشین جلو |
صندلی جلو با قابلیت تنظیم در ۸ جهت |
تنظیم دستی پشتسری |
سیستم کنترل باد لاستیکها TPMS |
کنترل سیستم پخش روی غربیلک فرمان |
سیستم خنککننده روغن گیربکس اتوماتیک |
کمربند ایمنی سرنشینان جلو پیش کشنده |
کمربند ایمنی سرنشینان عقب |
کمربند ایمنی با تنظیم ارتفاع |
سیستم ضد سرقت |
قفل ایمنی کودک |
ترمز ABS و EBD |
چراغ مه شکن جلو و عقب |
چراغخطر لادری (چهار درب) |
رینگ اسپورت آلومینیومی |
چراغ جلو و عقب هالوژن |
شیشهبالابر جلو و عقب برقی |
آینه جانبی برقی |
صندلی و روکش فرمان چرمی |
سیستم رادیوپخش MP3/CD/USB با ۴ باند |
تنظیم نور صفحه کیلومتر |
آنتن شیشهای |
آینه جانبی دارای گرمکن |
تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو |
فرمان هیدرولیک با قابلیت تنظیم ارتفاع |
قیمت جک J5
همانگونه که گفته شد این خودرو از سال ۱۳۹۶ به بعد عرضه نمیشود و به همین خاطر نمیتوان نمونههای صفرکیلومتر آن را پیدا کرد؛ اما با گشتوگذار در میان آگهیهای موجود باید دانست برای خرید نسخه اتوماتیک J5 باید بودجهای حدود ۳۵۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان را بسته به مدل و کارکرد خودرو کنار بگذارید.
رقبای جک J5
این سدان چینی در بخشی از بازار قرار گرفته است که رقبای زیادی برای کسب سهم و جلب نظر خریداران رقابت میکنند. از جمله رقبای این خودرو میتوان به تندر ۹۰، دنا پلاس اتوماتیک، برلیانس H330، فاو بسترن b50، ام وی ام ۵۵۰ و… اشاره کرد. مقایسه مفصل این خودروها با یکدیگر در این نوشتار نمیگنجد اما بهطورکلی باید دانست خودروهای تولید داخل از مزیتهایی همچون بازار فروش دستدوم بهتر و فراوانی قطعات یدکی و خدمات برخوردار هستند درحالیکه محصولات چینی معمولاً با مشکل کمبود قطعات یدکی و افت قیمت دستوپنجه نرم میکنند. به همین خاطر بهتر است در خرید خودروی دستدوم به اولویتهای خود و اینکه تا چند سال خودرو را نگهداری خواهید کرد فکر کنید.
مزایا و معایب جک J5
همانطور که گفتیم از جمله مزایای این خودرو میتوان به طراحی خوب، پیشرانه بادوام و قوی، فضای کابین جادار برای خانوادههای کمجمعیت و ایمنی مناسب اشاره کرد. در مقابل جک J5 معایبی هم دارد که شامل متریال نه چندان باکیفیت کابین، گیربکس قدیمی و کند، مصرف سوخت نسبتاً بالا، کمبود قطعات و لوازمیدکی میشود.
نقاط قوت | نقاط ضعف |
طراحی ظاهری خوب | متریال بیکیفیت کابین |
پیشرانه بادوام و قوی | گیربکس قدیمی و کند |
فضای کابین جادار | مصرف سوخت بالا |
ایمنی مناسب | کمبود قطعات یدکی |
جمعبندی
جک J5 سدان را میتوان یکی از گزینههای خوب چند سال اخیر برای بازار داخلی دانست هرچند که این خودرو دیگر عرضه نمیشود. همین مشکل گریبان گیر اکثر خودروهای چینی در کشورمان است. این دسته از خودروها از همان ابتدای عرضه نیز به خاطر محدودیتهای شبکههای نمایندگی دارای مشکلاتی در زمینه تأمین قطعات و لوازمیدکی هستند و با قطع عرضه این مشکل حادتر نیز خواهد شد. نکته دیگر به افت قیمت و بازار فروش بدتر خودروهای چینی نسبت به خودروهای داخلی مربوط میشود و اگر به دنبال خرید J5 هستید حتماً باید به این نکات توجه داشته باشید. اگر خودروی خود را زود عوض میکنید و دنبال دردسرهای پیدا کردن قطعات یدکی نیستید شاید بهتر باشد نگاهی به خودروهای دیگر همچون تندر یا دنا داشته باشید.
توضیح: این مطلب به روزرسانی شده است.
مهران
۲۲ شهریور ۱۳۹۵من دو سال و اندی این ماشین رو داشتم. و نزدیک 50 هزار باهاش راه رفتم.زمانی که قصد خرید داشتم حسابی مطالعه کردم با توجه به کم بودن اطلاعات در ایران بیشتر در اینترنت و از طریق سایتهای خارجی مطالب پیدا کردم.و به نظرم در کل جاهایی که در دنیا به فروش می رسید با اقبال روبرو شده و نظر های مثبتی داشت و البته ماشین خوبی به نظر میرسید . طی مدتی که دست خودم بود باهاش خیلی مسافرتها رفتم و همیشه همراه خوبی بود.. نسبت به قیمتش بسیار می ارزه(نا گفته پیداست منظورم در ایران بود). از نقاط ضعفش ، کشش نه چندان دلچسپ موتور در سر بالایی ها و کولر نه چندان قوی آن بود و البته در کفی ماشین بسیار برو و سر حال و مهمتر از همه پیش نیامدن اشکال فنی و نیاز به تعمیر طی این سالها بود.با توجه به قیمت آن در بین ماشین هایی مثل مگان و بسترن و جیلی انتخاب بهتر و زیبا تری است.چون چیزی نزدیک 20 میلیون کمتر پول خواهید داد.
سرویسهای کرمان خودرو گرچه از ایران خودرو و سایپا به مراتب بهتر بود اما نسبت به چینی بودن انتظار خدمات ارزان تری میرود.کیفیت رانندگی با آن راحت و احساس خوبی به آدم میدهد.
فرهاد
۲۳ شهریور ۱۳۹۵آقا مهران ماشین جکت دستیه یا اتومات
nima
۲۶ شهریور ۱۳۹۵سلام من یه سوال داشتم و خواهش میکنم کمکم کنید:من وقتی ماشینم خاموشه چراغش به راحتی روشن میشه ولی وقتی روشنش میکنم چراغا تیک میخورنو بعدش خاموش میشن.میخوام بدونم مشکلش چیه.بسیار ممنون.لطفا دوستانی که تجربه دارن و مشکل رو میدونن پاسخ بدن ممنون
حمید
۲۰ دی ۱۳۹۵کلیک گردان چراغ روی دسته راهنما در وضعیت اوتوماتیک قرار دارد در روز که سنسور عمل میکنه چراغ ها برای لحظه ای روشن دوباره خاموش میشن.
دادا
۴ مهر ۱۳۹۵اقا رضا میشه بگی از چیش ناراضی هستی.من که صدتا رفتم راضییم،اذیت خاص نکرده.بعد تو سربالایی مخصوصا اتومات قلق داره،بلد باشی محاله مشکل بخوری.اره دوست عزیز،مردونه واقعیت رو بگیم.ضعف هم داره،بر منکرش لعنت
مجید
۵ مهر ۱۳۹۵سلام به همه عزیزان
هفته پیش یه 206 قراضه زد به درب عقب رفتم یه در ب خام و بدون رنگ از نمایندگی گرفتم یک میلیون و هفتد با رنگ و صافکار و باطریساز یه در ب برام 2300 آب خورد
حال سوالم اینه چرا اینقدر گرون و وسایلاش اصلا گیر نمیاد تازه دور شیشه یا همون درب مشکیه که برچسبه و در بعضی از نمایندگیها نیست آیا این مسخره کردن مشتری نیست؟ اینه خدمات پس از فروش؟
خواهشن همه پیگیری کنن به خاطر خودشون اینقدر گران فروشی نکنن
ممنون همه
علی
۷ مهر ۱۳۹۵آفرین گل گفتی آقا مجید کرمان موتور با شعور مشتریها بازی میکنه , و بعد این که ماشینو غالب کرد دیگه کاری نداره این قراضه کار میکنه یا نه و چه ایرادی داره و تازه بلد نیستن درستش کنن و جواب سر بالا میدن
Mohsen
۸ مهر ۱۳۹۵سلام به دوستداران جک.
تنها ایرادی از اولی که ماشینو خریدم اذیتم میکرد و رو مخم بود سرو صدا وضربه هایی بود که توی ناهمواریهای سطح آسفالت به داخل کابین منتقل میشد.که اون مشکلم با نصب بالشتکای ضربه گیر حلش کردم. دوستانی که این مشکل رو دارن . برن تهیه کنن.البته چند ماه پیش که رفته بودم نمایندگی روی ماشین یکی از مراجعین اونجا دیدم.به گفته خودش مدل کره ای شو خریده بود اصلا راضی نبود میگفت بعد از 6 ما کلا خاصیتشو از دست داده . دستش درد نکنه که گفت. منم رفتم از واردکننده اصلیش مدل برزیلیشو گرفتم با سه سال ضمانت تعویض .
حقیقت تلخه
۹ مهر ۱۳۹۵دوستان یکی از نظرات جناب سنمارین رو در پایین می خوانیم:
واله احسان عزیز بنده از تمام کامنت های شما نهایت استفاده کردم و به افرادیکه قصد خرید چینی داشتن توصیه کردم حالا که میخواین چینی بخرید حداقل بهترین چینی انتخاب کنید ازبین جک جی 5 و جک اس 5 لطفا سری به سایت دنده 6 بزنید من هرشخصی که سوال کرده گفتم دربین چینی ها این تنها جک هست که کیفیتش مثل ام جی اما با قیمت کمتری هست
و حالا نظر دیگری از ایشون رو نگاه می کنیم!
واقعا کیفیت چینی ها پایین است شما کافیه یک هفته با چری آریزو 5 رانندگی کنید مفهوم جنس چینی کاملا درک میکنید از لیفان x50 تا mg 350 و از جک j5 تا هایما s از چری 110 نیو تا mvm x33 نیو اس همگی و همه کیفیت بسیار پایبنی بخصوص در تریم داخلی و دکوراسیون داخلی دارند وقتی سطح داشبورد mg gs لمس میکنید چندان تفاوتی با داشبورد نازک آریزو 5 ندارد اگر چینی ها بجای تغییر ظاهر خودرو ها در طول این سالها قدری به مبحث کیفیت اهمیت میدادند اکنون آبرویی در بازار برای خود دست و پا کرده بودند و قدری ارزش برند
—-
بنده دیگه حرفی ندارم. خودتون قضاوت کنید. شما با کسی طرف هستید که تا به حال خودروی جک رو از نزدیک هم ندیده و ادعا داره که جک داشته و … اگر شک دارید تشریف ببرید و نظرات قدیمی و جدید این مثلا بلدم بلدم را بخوانید
رضا
۱۹ مهر ۱۳۹۵ای بابا کرمان موتور اصول خدمات پس از فروش به مشتری ر ا رعایت نمیکنه صفر صفر افتضاح
نمایندگی بشتام اصفهان رفتم برا نصب مانیتور دو برابر پول دادم گفتم جنس خوب وکلاه گذاشتن سرم نمایندگی دیگه بردم نشونم داد تمام سیمها را نبسته بودند تمام چراغهای داخل ماشین در دست انداز ها خاموش روشن میشه کل سیستم ماشینو داغون کردن خیلی ظلم کردن خیر نبینن
دادا
۲۰ مهر ۱۳۹۵درباب وسایل گرون با شماها منم موافقم.این کار چینیا س،ماشین ارزون وسایل گرون.البته الان هردوش گران شده
/////AMG
۵ آبان ۱۳۹۵با توجه به قیمتش خوبه
نوروزی
۱۲ آبان ۱۳۹۵چرا از دارندگان جک جی ۵ دنده دستی کسی مطلبی نمی ذاره. یعنی نسبت به اتومات اینقدر بی عیب و نقصه یا دلیل دیگری داره .?منکه دنده ای جی ۵ دارم تا الان هم ۳۱هزار تا کارکرد داره ولی امان از کلاج ضعیفش. کوچکترین سر بالایی و نیم کلاچ رفتن مسیری که ده نوع خودرو جلوتان در حال حرکت هستند در پایان مسیر چرا باید فقط این جک جی ه باشه که دود از داخل موتور بعلت داغ شدن لنت صفحه کلاجش بلند شه و برای ما و شرکت معظم کرمان مونور باعث آبروریزی شود. دوستان اگر تجربه ای در این مورد دارند راهنمایی کنند و یا اینکه با تعویض لنت صفحه کلاج نه دیسک و صفحه کامل مشکل حل میشه یا نه .?
بهزاد
۱۶ آبان ۱۳۹۵سلام
آقای نوروزی عزیز
من دوسال است j5 دنده ای دارم و 45000 کیلومتر رانندگی کرده ام و مشکلی در رابطه با قدرت کلاچ نداشته ام. قبلا که 206sd-V8داشتم یکبار به مشکل شما برخوردم وبا کمی دقت متوجه شدم ایراد از روش کلاچ گیری من و پر گاز بودن ماشین در حالت نیم کلاچ است همچنین تعداد سرنشین و وزن خودرو هم در این مورد موثر است در مورد کلاچ j5باید بگم که نسبت به روزهای اول سفت تر شده و لی قدرتش تغییری نکرده
واقعا مدل دنده ای ایراد خاصی نداره ومن در این مدت یکبار توپی چرخ عقب عوض کردم که گارانتی بود و یکبار انژکتور خراب شد که کثیف شده بود ومربوط به کیفیت بنزین بود.البته یک مشکل هم توی بهار داشتم که هنگام بارندگی شدید آب زیر پای راننده آمده بود که منتظرم اگر امسال زمستان هم تکرار شد پیگیری کنم.
نیما ی
۲۸ آذر ۱۳۹۵من دنده ایشو دو ساله دارم
تا الان نه صدا داخل کابین داده و نه کیفیت رنگش مشکلی داشته. من راضیم. اما برای مانیتور نمایندگی گرون نصب میکنه. در کل ماشین خوبی بوده و اذیتم نکرده
mohammad
۲۳ آبان ۱۳۹۵جواب اقا نیما: باید ماشینتو ببری نمایندگی اونا میدونن مشکلش چیه؟
داود
۲ دی ۱۳۹۵با سلام خدمت دوستان عزیز ، یه جک دنده ای مدل اول93 دارم که الان 47000 تا کارکرده ، من اتومات سوار نشدم و نمیدونم چه جوریاست ، ولی اگه سری به آگهی های فروش توی باما بزنید از صد تا جک جی 5 نود تا اتومات هست و 10 تا دنده ای نمیدونم چرا ، در سال 94 جک دنده ای توی هیچ رده بندی کیفی خودرو مورد ارزیابی قرار نگرفت که اون موقع قیمتی معادل 48 میلیون داشت حالا چرا خدا داند و همیشه جک اتومات بود که مورد ارزیابی در رنج 50 تا 75 میلیون قرار میگرفت ، بماند ، من قبل از این ماشین سمند و پژو پراید و پیکان و پی کی ووو داشتم ولی باور بفرمایید در طی این 34 ماه که جک دنده ای دارم من به غیر از روغن و بنزین هزینه دیگه ای براش نکردم رانندگیمم پیر مردی پیرمردی نیست که بگم به خاطر این ماشینم سالم مونده ، ماشین خوبیه با اطمینان میگم لذت سواری از دنا و ال 90 و سمند خیلی بالاتر و خیلی بهتر من خودم به شخصه این ماشین چینی رو خیلی خیلی بیشتر از ماشین های وطنی قبولش دارم .از دوستان من کسی میخواست جک بخره همیشه دنده ای رو بهش پیشنهاد دادم .اگه کسی میخواد بخره ، بخره که پشیمون نمیشه اینو مطمئنم.
شهروز
۱۱ دی ۱۳۹۵سلام. جک دنده ای در سربالایی ها کم نمیاره نسبت به پژو ۲۰۶ صندوق دار تیپ ۲ و ۵ یا همون وی ۲۰ و وی ۸. کلاجش چطوره؟ دوستمون در بالا گفت سریع داغ می کنه.
راستی در یوتیوب فیس لیفت جک را هم گذاشتن. اون کی میاد. بهتر شده. دیلایت داره. فرمونش مثل اتوماته و تنظیم صدا داره. صفحه کیلومترش مثل جک اس ۵ هست. تهویه اتوماتش دواله و مانیتور داره قیمتش هم شصت و یک هزار رئال برزیله که هر رئل ۱۳۰۰ تومنه میشه حدود هشتاد تومن
شهروز
۱۱ دی ۱۳۹۵https://youtu.be/qjzni8QuMkE
https://youtu.be/D5_ch2vkkDk
شهروز
۱۱ دی ۱۳۹۵https://youtu.be/wNFHrjC6TOE
علی
۲۲ دی ۱۳۹۵سلام.
من بیشتر از یکساله. جی 5 اتومات دارم .
بیشتر برای مسافرت در جاده شمال استفاده میکنم. چون بین شهرم و شمال در رفت و آمدم
برای سربالایی با تیپ ترونیک عالیه عمل میکنه
تا حالا فقط یکبار به نمایندگی رفتم برای سرویس اجباری اول . هیچ مشکلی هم پیدا نشده 31 هزار کار کرده
فقط روغن . بنزین. فیلتر .
بنظر من اگه خواستید جک بگیرید و سن شما بالای 30 ساله حتما اتومات بگیرید
دادا
۲۵ دی ۱۳۹۵یادش بخیر اینجا چه هیاهویی داشت،کسایی میومدن جز چرت میگفتن ودلسرد میکردن دیگران رو.حالا چی داریم با جک مون لذت میبریم،دادا تاحالا چندبار باهاش تصادف کرده،البته غیر مقصر،اما خدا رو شکر خون از دماغش نیومد،بله دوستان،جک چه دستیش وچی اتوماتش که هردو رو داشتم واتو الان نزدیک 130هزار رفتم واقعا ازش راضیم،راضی،،،راستی از استاد چه خبر،همون اوستادی که میگفت این ماشین تا چهل هزار خوبه،کجاس
ahmad
۲۱ بهمن ۱۳۹۵اعتماد به نفس یک چینی سوار!!!
احمد
۱ بهمن ۱۳۹۵من چندروز پیش دنده ای جی 5 تحویل گرفتم باهاش 330تا رفتم اما نتونستم کوچکترین ایرادی پیدا کنم در مورد کولر و سربالایی و اینا یکم منطقی فکر کنید قرار نیست ماشین خوب با چنین قیمتی دیگه اندازه ماشین 150میلیونی باشه البته جک آدم رو به اشتباه میندازه چون همه چیزش میزونه و درست طراحی شده انتظار ازش میره بالا و آدم روش حساس میشه ضمنا سرنشینان زیاد و پر وزن +چمدون سنگین و زیاد به هر ماشینی تو سربالایی تند فشار میاره تحمل کنید و گیر به کولر و شتابش ندید درست و با دقت دور موتور رو تنظیم کنید با این همه وزن هم کل کل نکنید شاید ماشین بکشه ولی فشار میاد گناه داره طفلی جک ماشین بینظیریه
علی تهران ماشین باز
۶ بهمن ۱۳۹۵در یه سایت متعلق به خودروهای چینی وزیر صنعت چین گفته فایل تصویریش هست:
باشه که به خاطره جک J5
و
جک S5
قراره چین مارک جک رو که ستاره است برداره، به جاش تو یه بیضی شکل بنویسه JAC
و تمامی برندهاش زیر مجموعه جک کنه
چون آبروی خودروهای بین ۵۰ تا ۷۰ ملیون JAC J5 و بین ۸۰تا ۱۰۰ ملیونم JAC S5
والسلام
نامه تمام
علی
۱۵ بهمن ۱۳۹۵من از آبان 94 جک جی 5 اتومات دارم .
تا الان 31 هزار کار کرد فقط با تعویض روغن
من فقط برای سرویس اولیه تا نمایندگی رفتم که گارانتی معتبر باشه . دیگه اصلا حتی برای تعویض روغن نرفتم . تا الانم شکر خدا هیچ مشکلی نداشته
مسیرم هر سال چند بار جاده توسکتان یا جاده کیاسر است . ولی هیچ مشکلی در یربالایی نداشتم
علت اینکه خودرو جک دستی کمتر مطرح میشه و کمتر در آگهی فروش دیده میشه اینه که تعدادش خیلی خیلی کمتر از اتوماته
هر دو دارای کیفیت خوبی هستند . اتومات با موتور 1800 میتسوبیشی دیگه نیاز به تعریف نداره
علی
۱۶ بهمن ۱۳۹۵سلطان بلامنازع سدانهای زیر 100 میلیون در ایران
J5
رضا۳
۲۰ بهمن ۱۳۹۵خدا نگزره از اونایی که مطالب الکی نوشتن ما رو وسوسه کردن این ماشینو خریدیم.مدل ۹۳ اتومات سفید.بعده دو سال خدا شاهده بدون رنگ و ۶۷ تا کارکردو چهل و هشتو پونصد به زور فروختیم.نزدیک ده تومن ضرر.یه عده فکر میکنن ماشینه خوب اینه که تو دو سال به غیراز روغن و قطعات مصرفی خرج دیگه ای برات نزاره.کسی نیست بگه آخه دانشمند ۶۰ تومن پول میدی ماشین صفر مگه میخوای خرابم بشه و خرجم برات بزاره خوب صفره دیگه. قبول که مثل سمند و پژو از روز اول خراب نمیشه.ولی اینم باید گفت که دو برابر اونا قیمت داره.بدون هیچ تفاوتی در کیفیت رانندگی.فقط چهره تحریک کننده و چن تا آپشن به درد نخور داره. من الان به این رسیدم که این عروسک خوش خط و خال چینی اصالت نداشت.مصرف بنزین وحشت ناکش و شتاب مسخره و کشش سربلایی افتضاحش دمار از روزگار ما دراورد. جلوبندی نامناسبو صدا افتادنش .خشکی و لرزش تعلیقش و هزینه سرویسش بعده اتمام گارانتی وحشت ناکه.من کارمند ایران خودرو و سایپا اینام نیستم.الان به خودروی دست دوم دیگه ای خریدم و افسوس پولایی رو میخورم که ضررش رو دادم.دستمان در قیامت یقه ی عده ای متعصب
رضا۳
۲۰ بهمن ۱۳۹۵از سال ۹۲ اینجا رو رصد میکردم.دیروزی نیستم.البته یه روزگاری بود طرفدار شدید این بنجول بودم.الان افسوس اشتباهمو میخورم.هیهات
رضايي
۲۴ بهمن ۱۳۹۵من جک دنده ای جی5تازه خریدم وفعلا 600تاکارکرده اما دراین مدت حسنش اینه:نرم و بی سروصدا‘ دلنشین؛ کم مصرف صدی 6.5؛ چراغهای قوی؛ بخاری قوی؛ خوش تیپ وبا کلاس آپشنهای عالی؛ مورد اعتماد دربرف وپیچها؛ ترمز وتوقف عالی …فعلا بخاطرآب بندی سرعتشو تست نکردم انشااله درمجموع دراینده هم ماشین خوبی باشه … درکل با توجه به قیمتش فکرکنم خوب باشه…
یونس 2
۸ اسفند ۱۳۹۵سلام به همه ..بخصوص دادای قدیمی
من جی 5 اتو 93 دارم با 40000 کارکرد ابتدا نواقصی داشت ولی بر طرف شد بخصوص توی شتاب اولیه که با آبگریت شدن تنبلی اون بر طرف شد ضمن اینکه بعداز اصلاح ساختار هواکش و نصب نیترو واقعا عالی شد (با زحمات دوست خوبم مجید ) الان هم ازش راضیم
مجتبی
۱۸ اسفند ۱۳۹۵سلام
به نظر من جک اگه مشکل کمک هاش حل بشه ،مشکل خاصی دیگه نداره.
نوروزی اهندانی
۲۱ اسفند ۱۳۹۵آقای رضایی شما چه جوری حساب کردید که صدی ۶/۵ نیم میسوزونه ؟ . من دو ساله دارم و فقط ۳۰ تا باهاش رفتم. ۵۵ تا بنزین لاکردار۵۵۰ تا بایدبره که آدم بگه صدی ۱۰ میسوزونه. البته ما در شمال ( لاهیجان) چون زمستون و تابستون نداره دایم باید دکمه ایر کندایشنش که تابستون کار کولر و در زمستون بخارگیر شیشه عمل کنه ، روشن باشه. ولی در غیر این حالت کمتراز ۱۰ نیست نمیدونم شما چطوری حساب کردید. بهر حال مبارکتون باشه . دنده ای این ماشین کمتر مراجعه به تعمیرگاه داره. ان شاااله برا شادی و عروسیها گل بزنی حاله شو ببری. یا حق
میثم
۲۱ اسفند ۱۳۹۵اگر خدمات و بازار دست دوم رو براه باشه ماشین خوبی هست