صنعت خودروی کشورمان طی این سالها کاملاً تحت تأثیر برندهای چینی قرار داشته است. تا همین چند سال پیش شاهد مونتاژ خودروهای قابل قبولی همچون نیسان ماکسیما، هیوندای ورنا، آوانته و… بودیم اما هرچه پیشتر میرویم واردات و عرضه محصولات چینی را میبینیم که اکثر آنها نیز پس از مدتی به دلایل مختلف دیگر عرضه نشدهاند.
اما یکی از باسابقهترین برندهای چینی حاضر در کشور ما جک JAC است که با چندین خودروی مختلف توانسته طرفداران گوناگونی را به دست آورد. یکی از محصولات شناخته شده جک برای ما سدان J5 است که بین سالهای ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶ عرضه شد و ما در این نوشتار میخواهیم به بیان مشخصات، مزایا و معایب این خودرو به ویژه برای خریداران خودروهای کارکرده بپردازیم. پس حتماً با ما همراه باشید.
طراحی ظاهری جک J5
در بین سدان های متوسط بازار کشورمان، جک J5 یکی از هماهنگترین طراحیهای ظاهری را دارد. این خودرو توسط شرکت مشهور پینین فارینا طراحی شده و میتوان آن را زیبا دانست. در بخش جلو چراغهای کشیده و جلوپنجرهای هماهنگ دیده میشوند که اگرچه هیجانانگیز نیستند اما حداقل چشمها را اذیت نمیکنند. در پروفایل جانبی نیز خط شانه پر رنگی دیده میشود که از یکنواختی این بخش میکاهد. نمای عقب شاید بحثبرانگیزتر از سایر نقاط بدنه باشد اما علیرغم وجود برخی کاستیها هنوز هم میتوان آن را قابلقبول دانست. در کل باید گفت J5 یک سدان با ظاهر خوب نسبت به سایر خودروهایی است که طی این سالها در خیابانها دیدهایم.
طراحی داخلی جک J5
وقتی وارد کابین شوید طراحیای را خواهید دید که دنبالهروی بدنه است. بخش داخلی J5 از طراحی مدرنتری نسبت به تولیدات داخلی سود میبرد و از جمله ویژگیهای آن میتوان به فرمان و پشت آمپرهای اسپرت اشاره کرد. البته شاید طراحی ورودیهای هوای J5 سؤالبرانگیز باشد و از زیبایی کابین بکاهد ولی در کل نقص چندانی به طراحی این بخش وارد نیست هرچند که نمیتوان آن را برجسته و بهیادماندنی توصیف کرد. نقطهضعف اصلی J5 در این بخش به کیفیت متریال بکار رفته مربوط میشود که در درازمدت باعث به سر و صدا افتادن کابین خواهد شد.
جدای از این موارد فضای کافی برای چهار سرنشین وجود دارد و صندوق بار نیز نیازهای یک خانواده متوسط را رفع خواهد کرد. در مجموع طراحی و کیفیت کابین این سدان چینی برای خریداران قابلقبول به نظر میرسد هرچند در زمانهای که همه خودروها از برخی عناصر مدرن همچون نمایشگرهای بزرگ استفاده میکنند، نبود این ویژگی یک نقطهضعف به حساب میآید.
پیشرانه و گیربکس جک J5
این سدان چینی در ابتدا با پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری که قدرت ۱۱۱ اسب بخاری و گشتاور ۱۴۶ نیوتون متری داشت روانه بازار شد اما کرمان موتور بعدها عمده تمرکز خود را روی نسخه اتوماتیک J5 که پیشرانه قویتری هم دارد گذاشت. در دل نسخه اتوماتیک این خودرو پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری ساخت میتسوبیشی قرار میگیرد که خروجی ۱۴۰ اسبی و گشتاور ۱۶۵ نیوتون متری تولید میکند. این پیشرانه با گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک همکاری دارد.
پیشرانه J5 از نظر قدرت و گشتاور کمبود خاصی ندارد اما گیربکس ۴ سرعته آن نمیتواند انتظارات را برآورده کند و به همین خاطر شاهد افت شتاب گیری خودرو خواهید بود. نکته دیگر نیز به مصرف سوخت خودرو به ویژه در نسخههای اتوماتیک مربوط میشود که بالاتر از آن چیزی خواهد بود که تصور میکنید. در مجموع پیشرانه J5 را میتوان بادوام و خوب برشمرد هرچند عدم وجود گیربکس اتوماتیک بهروز و با تعداد دندههای بیشتر جزو معایب آن هستند. در جدول زیر مشخصات فنی نسخه اتوماتیک J5 خدمت شما عزیزان ارائه شده است:
حجم موتور (سیسی) | ۱۸۳۴ |
استاندارد آلایندگی | Euro IV (یورو ۴) |
حداکثر قدرت (HP/RPM) | ۱۴۰ اسب بخار در دور موتور ۶۵۰۰ دور در دقیقه |
حداکثر گشتاور (NM/RPM) | ۱۶۵ نیوتن متر در طیف دور موتوری ۵۰۰۰ دور در دقیقه |
جعبهدنده | ۴ سرعته اتوماتیک جلو، Tip Tronic |
سیستم فرمان | چرخ دنده شانهای (Rack & Pinion)، کمک هیدرولیکی |
سیستم ترمز | جلو دیسک دو جداره با قابلیت تهویه و خنک شونده، عقب دیسک – مجهز به ترمز ضد قفل (A.B.S) چهار کاناله (تمامی چرخها) – قابلیت توزیع هوشمند نیروی ترمزی بر حسب وزن و بار (E.B.D) |
سیستم تعلیق | جلو، فنر حلقوی با ستون مک فرسون – عقب فنر حلقوی و اتصال جناقی دوبل مستقل |
حجم مخزن سوخت (لیتر) | ۵۵ |
حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت) | ۱۷۵ |
سایز چرخها | مجهز به رینگ ۱۶ اینچ آلومینیومی |
طول خودرو (میلیمتر) | ۴۵۹۰ |
عرض خودرو (میلیمتر) | ۱۷۶۵ |
ارتفاع خودرو (میلیمتر) | ۱۴۶۵ |
فاصله دو محور (میلیمتر) | ۲۷۱۰ |
وزن خالص (کیلوگرم) | ۱۳۵۵ |
امکانات و تجهیزات جک J5
J5 در زمان معرفی اولیه که به حدود ۱۰ سال پیش بازمیگردد از امکانات قابل قبولی سود میبرد اما شاید فقدان برخی موارد همچون نمایشگر لمسی باعث شود این خودرو در مقابل رقبای بهروزتر خود کم بیاورد اما بااینحال هنوز هم J5 را از نظر تجهیزات و امکانات میتوان خودروی خوبی دانست. در ادامه تجهیزات و امکانات این خودرو ذکر شدهاند:
کیسه هوای راننده و سرنشین جلو |
صندلی جلو با قابلیت تنظیم در ۸ جهت |
تنظیم دستی پشتسری |
سیستم کنترل باد لاستیکها TPMS |
کنترل سیستم پخش روی غربیلک فرمان |
سیستم خنککننده روغن گیربکس اتوماتیک |
کمربند ایمنی سرنشینان جلو پیش کشنده |
کمربند ایمنی سرنشینان عقب |
کمربند ایمنی با تنظیم ارتفاع |
سیستم ضد سرقت |
قفل ایمنی کودک |
ترمز ABS و EBD |
چراغ مه شکن جلو و عقب |
چراغخطر لادری (چهار درب) |
رینگ اسپورت آلومینیومی |
چراغ جلو و عقب هالوژن |
شیشهبالابر جلو و عقب برقی |
آینه جانبی برقی |
صندلی و روکش فرمان چرمی |
سیستم رادیوپخش MP3/CD/USB با ۴ باند |
تنظیم نور صفحه کیلومتر |
آنتن شیشهای |
آینه جانبی دارای گرمکن |
تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو |
فرمان هیدرولیک با قابلیت تنظیم ارتفاع |
قیمت جک J5
همانگونه که گفته شد این خودرو از سال ۱۳۹۶ به بعد عرضه نمیشود و به همین خاطر نمیتوان نمونههای صفرکیلومتر آن را پیدا کرد؛ اما با گشتوگذار در میان آگهیهای موجود باید دانست برای خرید نسخه اتوماتیک J5 باید بودجهای حدود ۳۵۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان را بسته به مدل و کارکرد خودرو کنار بگذارید.
رقبای جک J5
این سدان چینی در بخشی از بازار قرار گرفته است که رقبای زیادی برای کسب سهم و جلب نظر خریداران رقابت میکنند. از جمله رقبای این خودرو میتوان به تندر ۹۰، دنا پلاس اتوماتیک، برلیانس H330، فاو بسترن b50، ام وی ام ۵۵۰ و… اشاره کرد. مقایسه مفصل این خودروها با یکدیگر در این نوشتار نمیگنجد اما بهطورکلی باید دانست خودروهای تولید داخل از مزیتهایی همچون بازار فروش دستدوم بهتر و فراوانی قطعات یدکی و خدمات برخوردار هستند درحالیکه محصولات چینی معمولاً با مشکل کمبود قطعات یدکی و افت قیمت دستوپنجه نرم میکنند. به همین خاطر بهتر است در خرید خودروی دستدوم به اولویتهای خود و اینکه تا چند سال خودرو را نگهداری خواهید کرد فکر کنید.
مزایا و معایب جک J5
همانطور که گفتیم از جمله مزایای این خودرو میتوان به طراحی خوب، پیشرانه بادوام و قوی، فضای کابین جادار برای خانوادههای کمجمعیت و ایمنی مناسب اشاره کرد. در مقابل جک J5 معایبی هم دارد که شامل متریال نه چندان باکیفیت کابین، گیربکس قدیمی و کند، مصرف سوخت نسبتاً بالا، کمبود قطعات و لوازمیدکی میشود.
نقاط قوت | نقاط ضعف |
طراحی ظاهری خوب | متریال بیکیفیت کابین |
پیشرانه بادوام و قوی | گیربکس قدیمی و کند |
فضای کابین جادار | مصرف سوخت بالا |
ایمنی مناسب | کمبود قطعات یدکی |
جمعبندی
جک J5 سدان را میتوان یکی از گزینههای خوب چند سال اخیر برای بازار داخلی دانست هرچند که این خودرو دیگر عرضه نمیشود. همین مشکل گریبان گیر اکثر خودروهای چینی در کشورمان است. این دسته از خودروها از همان ابتدای عرضه نیز به خاطر محدودیتهای شبکههای نمایندگی دارای مشکلاتی در زمینه تأمین قطعات و لوازمیدکی هستند و با قطع عرضه این مشکل حادتر نیز خواهد شد. نکته دیگر به افت قیمت و بازار فروش بدتر خودروهای چینی نسبت به خودروهای داخلی مربوط میشود و اگر به دنبال خرید J5 هستید حتماً باید به این نکات توجه داشته باشید. اگر خودروی خود را زود عوض میکنید و دنبال دردسرهای پیدا کردن قطعات یدکی نیستید شاید بهتر باشد نگاهی به خودروهای دیگر همچون تندر یا دنا داشته باشید.
توضیح: این مطلب به روزرسانی شده است.
علي خندان
۷ بهمن ۱۳۹۱به خدا ارزششو داره … به نظر من بهتر از مزدا 3 و مگانه … آقا ای ها بهترین کیفیت و استقامتو دارن اگه در توان مالیتون هست بخرید و پشت کنید به آشغال های ایران خودرو و سایپا
hesan
۲۵ بهمن ۱۳۹۱اشغال چینی.
عرفان
۷ بهمن ۱۳۹۱به نظر من ماشینای چینی بهتر از ماشینای ایرانییههه
خوب خودشو تو دله مردم جا کرده
اگه با همین قیمت تو ایران بیاد خیلی عالیه من یکی میخرم
قیمت پایین ترین مدل 9916 دلار = دلار امروز 3500 به عبارتی میشه =34,700,000
قیمت بالا ترین مدل با دلار امروز 43,700,000 البت این قیمت بدون دنـــگ و فــــــــنگای ایرانه (هزینه ی گمرک و از این حرفا)
عرفان
۷ بهمن ۱۳۹۱میگن اخرین سرعتش 180 تاس که من ندیده میگم 220 تارم میره..میگن 405 180 تا میره اما همه دیدین که سرعتش به 200 تام رسیده
آریو
۱۸ بهمن ۱۳۹۱چون ندیدی میگی. با 111 اسب قدرت و 1315 کیلو وزن همین 180تا هم که بره هنر کرده.
این که نشد دلیل : چون 405 180 تا میره اما همه دیدین که سرعتش به 200 تام رسیده.
amir
۲۱ بهمن ۱۳۹۱دوستان کسی از قیمتش خبر داره؟
احمد محمودی
۴ آذر ۱۳۹۳سلام.
حالا بیا اینقدر تو فکر سرعت نباش ترو خدا.پتانسیل های دیگه ای دارند این اشغالای چینی!!!!! که خودرو های سوپر دولوکس ایران خودروووو (منظور خود روینده،که مثل علف هرز از این کومپپپپانی بیرون میاند و اون یکی ایران خودرووووی دیگه یعنی سایپا خوابش رو. هم اگه ببینند ایشالا کابوسشون بشه.
دانیال
۸ بهمن ۱۳۹۱واقعا نگاه به اتاقش بندازی از هر چه ماشین ایران خودرو و سایپا داره سره.
مهران
۹ بهمن ۱۳۹۱الان نمایندگیها به تعدادمحدود ثبت نام می کنندتحویل خردادوتیر به قیمت 50میلیون تومان
علیرضا
۱۳ بهمن ۱۳۹۱قیمت j5 اعلام شده 30 تومن همزمان با ثبت نام و 23400 هم زمان تحویل 4.7 هم تخفیف داره تحویل خرداد ( البته با موتور 1.5
علی
۱۳ بهمن ۱۳۹۱مواظب باشین به سرنوشت ما خریدارای لیفان 620 دچار نشین ! خرداد ثبت نام کردم تحویل شهریور ! هنوز نگرفتم. کرمان موتور خیلی بد قوله .
علی از شیراز
۱۶ بهمن ۱۳۹۱منم توجوی هاچ بک(j3)خرداد ثبت نام کردم تحویل آبان الان 15 بهمن هستیم و هیچ خبری نیست با پول ما رفتن x60 وارد کردن با نرج الان یعنی دلار 3830 ت دارن میفروشن اگه مشکل ارز دارن پس چرا نمایندگی ها پر از x60 هست اگه هم مشکلی نیست پس چرا به تعهداتشون عمل نمیکنن من میخام برم سازمان بازرسسی شکایت کنم
علی از شیراز
۱۷ بهمن ۱۳۹۱تو پاک کن من هر روز تکرار میکنم من توجوی تحویل آبان ثبت نام کنم اما تا امروز که 17 بهمنه هنوز خبری نیست و هر وقت باشماره ارتباط با مشتری تهران تماس میگیرم دوتا گاگول مدام همین کلمه رو تکرار میکنن (نمیدونم).با پول مردم رفتین ماشین تولید کردین الان دارین به قیمت امروز با محاسبه دلار 3830 تومان میفروشید . خودتونید . اگه مشکل ارز دارین پس چرا نمایندگی هاتون پر از x60 شده اگه هم مشکلی ندارین پس چرا به تعهداتتون عمل نمیکنید . دزدی شاخ و دم نداره من رفتم شکایت کردم لطفا بقیه هم یاری کنند
***هر روز با یه ایمیل میفرستم***
مجتبی
۲۰ بهمن ۱۳۹۱من یه گریت وال سی 30 از راین خودرو خریدم ظاهر بسیار خوبی داره -کیفیت باز و بسته شدن دربها و نوع عایق بندی بسیار عالی -بدنه هم مقاوم و خوبه -اما متاسفانه قدرت موتور بسیار ضعیف و ماشین خیلی روان نیست احساس میکنی یکی ماشین را از پشت گرفته -ترمز هم در مقایسه با ال90 بسیار بسیار بسیار ضعیفه -در کل اگه فقط ظاهر میخواین ماشین چینی بخرید ولی اگه یه ماشین حسابی مد نظرتون هست بی این ماشینای چینی بشید از هر مدلی که باشه
ی بنده خدا
۲۰ بهمن ۱۳۹۱به نظرمن عالی هس نسبت به قیمتش. ی زانتیاالان50تومن هس خیلی هم اپشن بیشتری داره نسبت به زانتیا من که یکیشو میخرم درسته شاید اون کیفیت زانتیا رو نداشته باشه ولی امکانات خوبی داره نسبت به ماشین های تولید ایران
پرویز
۲۱ بهمن ۱۳۹۱من 17 مهر واسه جک توجوی تکمیل وجه کردم اما تا امرور 21 بهمن خبری نیست هیچ کس هم جوابگو نیست نمیدونم به کی بگم
mohsen
۲۲ بهمن ۱۳۹۱جلوش شبیه اپل امگا هستش!
مهم نیست کی هستم!!
۲۳ بهمن ۱۳۹۱سلام. لطفا دقت بفرمایید. انتخاب نهایی با خودتان.
بنده فقط به فکر پول و سلامت شما هم وطن عزیزم. از مورد خاصی هم تعریف نخواهم کرد. معلوم نیست کی هستم و مهم هم نیست و برام فرقی نداره. قضاوت با خود شما. جدی بگیرید!
خیلی از دوستان عجیب ظاهر بینند!! ماشین مگه لباسه… ماشین های چینی اصلا کیفیت واقعی ندارند.
در حد بیشتر تستهای روز اروپا نیستند
استهلاک و سطح ایمنی شون خیلی پایینه.
آخه تورو خدا استدلال یکی از طرفدارای این ماشین چینی رو ببینید(چند کامنت بالاتر،آقای علی خندان) ایشون گفته:
“”به خدا ارزششو داره … به نظر من بهتر از مزدا 3 و مگانه … آقا ای ها بهترین کیفیت و استقامتو دارن اگه در توان مالیتون هست بخرید و پشت کنید به آشغال های ایران خودرو و سایپا””
ایشون از این ماشین چه تجربه ای استقامتی دارند!!!! اگه خوب بود که یه جای دنیا ازش استقبال می شد که!!! اتفاقا از خیلی از برند ها هم ارزونتره.
این صحبت ایشون وحشتناکه!!!! و با کمال تاسف زیاد 18 نفر هم ایشونو تایید کرده!!!
دوستان! خیلی ها همینا رو ملاک قرار می دن بدون اینکه از سطح آکاهی و سن و سال نویسنده ی محترم مطلع باشن.
مگان ماشین با استاندارد بالای روز اروپاست.
مزدا 3 هم از یک برند معتبر ژاپنیه و همه ژاپنی ها فوق العاده اند.
اصلا و اصلا شما یک ماشین دسته دوم تویوتا- نیسان- مزدا- مگان- سوزوکی – هیوندا- کیا رو با این ماشینهای چینی مقا یسه نکنید.
بازا اروپا و آفریفا و آمریکا و حاشیه خلیج فارس و حتی عراق و افغانستان… اصلا ماشین های چینی رو به حساب نمی آرند.
اگه ایجوره به خدا به نظر بنده ظاهر بعضی از این چینی ها از بعضی مدلهای پورشه و بنز و تویوتا و … هم قشنگ تره. ولی مگه به ظاهره!!!! مگه اسباب بازیه!!!
خدای نکرده حادثه برا ماشین با مرگ ومیر و … فقط یک لحظه هست.
بنده ای که پورشه سوار نشده ام نباید که با دید ناقصم قضاوت کنم.
فکر هزینه های آینده رو کردید.
حتی فنی و ایمنی سمند هم – که مورد تایید کامل بنده نیست- از اکثر ماشین های چینی قابل قبول تره.
جالبه! خودرو های چینی حتی تجربه ایران خودرو رو ندارند.
توی چین هم همه طرفدار ژاپنی و کره ای هستن. حتی طرفدار پروتون مالزی اند.
شک نکنین که دست چندم (منتهی غیر تصادفی حاد) هیوندای آوانته و آی 20- مگان – مزدا 3 – زانتیا و… بسیار قویتر و ایمن ترو وبا کلاس تر از این چینی هاست. حتی پژو 206 تیپ 2 هم همینطور. می دونید همین 206 هم حالا تو خیلی جاهای دنیا دست مردمه و ماشین روزه.
امید وارم همه ما پخته تر و با آینده نگری بیشتر عمل کنیم.
ممنون.
کیان
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۲من با نظر ایشون موافقم
یکی از دوستان با 206 تیپ 6 زد تو تیر چراغ برق، تیر تا داشبورد ماشین اومده بود جلو ولی سرنشینان ماشین همه سالم از ماشین اومدن بیرون،کمربند و ایربگهای ماشین جون اونارو نجات داده بود، بنظر من تو ماشین امنیت مهمترین عامل خرید باید باشه، ایربک، ترمز ، مقاومت بدنه اینها باید ملاک باشه نه قیمت و زیبایی…
پوریا
۳ خرداد ۱۳۹۲خیلی عذر میخواام. شما که اسمت مهم نییست!!!! تمام حرفایی که زدی فقط نظر شخصیتونه. شما دلیل بیار واسه هر حرفت. اگه کیفیت پایینه بگو چرا. مثلا بگو من پشتش نشستم سواریش بد بود یا بگو تو فلان سایت در موردش نقد تخصصی شده یا تو فلان تست اروپایی امتیازش این شده وگرنه هر کس میتونه یه نظر بده بیرون!!
علی
۲۴ بهمن ۱۳۹۱کاملا درست گفتی…
اصلا مارک این ماشینای چینی اونقدر بی اصالته که آدم حالش بد میشه.
ام وی ام که کپی به عشق بی ام و هست!!!
لیفان که از آرم شبه 3 خودمون دزدیده!!
این یکی هم که چند شاخک به مارک بنز اضافه کرده!!
206 و پرشیا و زانتیا و ال نود هم به اینا سره.
علی
۲۴ بهمن ۱۳۹۱کاملا درست گفتی…
اصلا مارک این ماشینای چینی اونقدر بی اصالته که آدم حالش بد میشه.
ام وی ام که کپی به عشق بی ام و هست!!!
لیفان که از آرم شبکه 3 خودمون دزدیده!!
این یکی هم که چند شاخک به مارک بنز اضافه کرده!!
206 و پرشیا و زانتیا و ال نود هم به اینا سره.
محمد
۲۸ بهمن ۱۳۹۱خودرو ساز محترم و
وارد کننده محترم خودروی چینی
به روح اعتقاد دارین؟
پس….
با این سودجویی و قیمت های سر به فلک کشیدتون
مسعود
۱ اسفند ۱۳۹۱خاک برسرمدیران به (البته) به عرضه خودرو ساز که با حمایت دولت و با انحصار مثل این چینی ها نمی توانند روی ظاهر ماشین کارکنند
علیرضا
۲ اسفند ۱۳۹۱آقای مهم نیست کی هستی
درسته که ماشینای چینی به گرد ماشینای اروپایی و ژاپنی و کره ای نمی رسن اما به نظر شما خیلی بهتر از تولیدات ایران خودرو وسایپا نیستن؟
من سمند سورن صفر گرفتم باورکنید هر 20 روز یکی از شیشه بالابراش خراب می شد. دوساله ام وی ام 530 دارم واقعا هم ازش راضیم اونموقع هم که خریدم قیمت ام وی ام با سورن یکی بود . مقاومت بدنه واقعا حرف نداره شتاب موتور خوبه قطعاتش هم کیفیت بدی ندارن. ما مخالف تولید داخل که نیستیم اما نمیدونم چرا مدیرای داخلی اصلا به فکر نو آوری نیستن وقتی هم نو آوری می کنن میشه تیبا . وقتی از عقب بهش نگاه می کنی انگار فرغونه ولی دسته نداره. قیمت اما 22 ملیون…
سی ساله داریم از تولید داخل حمایت می کنیم اما به کجا رسیدیم ماشین 25 سال پیش رو به کیفیت روز اولش نمیتونیم مونتاژ کنیم در حالیکه همین چین رتبه اول تولید خودرو در جهان رو داره و انصافا” هم بعضی تولیداتشون خوبه اونم با هزار دنگ و فنگ وقتی میاد ایران یه قیمت سرسام آوری پیدا می کنه که هر کی یه کم از خودرو سررشته داره می فهمه که به اون قیمتا نمی ارزه.
ام جی کجاش ماشین بدیه؟
وقتی وارد کردن بیمه بدنه رایگان روش می دادن به 34 میلیون . یه برند واقعا اروپایی با کیفیت بالا و تیپ فوق العاده….
ما هنوز ابدای راهیم کاش مثل این سی سال دیگه پس رفت نکنیم.
ارشیا
۲ اسفند ۱۳۹۱منظورتون از حمایت از خودرو ساز داخلی چیه؟اینم که تولید داخله پس چی میگین نخریم؟
رضا
۳ اسفند ۱۳۹۱سلام به همه .اقایون خانمها من ازتون خواهش میکنم جنسهای چینی هر چی که باشه نخرید همش قلابی بی پدر ومادرها نفت ما رو میگرند به جای پول به ما جنسهای اشغالشون میندازند .ما باید از تولیدات خودمون حمایت کنیم حالا هر چی که باشه. ممنون
omid
۳ اسفند ۱۳۹۱با سلام
به قول دوستمون دوستان خیلی زاهر بین هستن و خیلی هم ژست روشنفکری می گیرن.
نظرات اول همه می گفتن ماشین چینی خوبه
بعد از صحبت دوستمون همه نظرشون برگشت و گفتن خودروی چینی اخه
آخه به این راحتی می شه گفت یه ماشین خوبه یا بد؟
آینده
۴ اسفند ۱۳۹۱nدوستان عزیز چه بخواهید و جه نخواهید بازار خودرو دنیا تا 5 سال دیکه دست چینیهاست.
اما به دوستی که میگه کیفیت ندارند باید بگم همه کشورهایی که تازه شروع میکنن همینطورند. ولی همیت الانش چینی ها 10 سال از ما از نظر مدیریت ، سرعت در تغییرات و بروز کردن ، افزایش دادن بازار ، بالا بردن کیفیت جلو هستن و آخرین خودرو هاشون در نمایشگاههای جهانی عرضه میشوندو مثل ژاپنیهای 35 سال پیش بزودی بازار اروپا را اشغال میکنند. این خودرو هم 5 ستاره کیفیت ایمنی را دریافت کرده بیش از 60 درصد خودرو های روز اروپا همچنین امتیازی ندارن. تازه این ماشینهای آشغالی را که در کشورهای ضعیف تاکسی میکنن مثل ال 90 و ما بهش میگیم پادشاه درجه 3 ایمنی را داره. پس خوبه کمی بی غرض تر ایده هامان را بگیم
علی
۴ اسفند ۱۳۹۱آقایون محترم باید بگم که بنده بواسطه شغلم زیاد به چین سفر میکنم. شاید باورش براتون سخت باشه اما شما اونجا تو شلوغترین خیابونام نمیتونین حتی یکی از این ماشینارو ببینین. اونجا از هر 100 تا خودرو 45 تاش امریکاییه 30 تاشم اروپاییه و 25 تاشم ژاپن و کره. ما مردم بیچاره بجای پیشرفت داریم عقبتر میریم و کار به اینجا رسیده که اون آقا میفرمایند این ماشینا از مگان و… بهتره. واقعا که.
علیرضا
۵ اسفند ۱۳۹۱اقامن خودم با405باسرعت200تارفتم باورتون نمیشه عکساشو بدم
هومن
۵ اسفند ۱۳۹۱با سلام به همه
من نظرات دوستان رو خوندم اما بعضی نظرها یه کمی مغرضانست.
اولین روزی که برند ژاپنی مثل تویوتا وارد ایران شد (زمان شاه حدود 40 سال پیش) همه میگفتن که اینم ماشینه؟ اینا آشغالن و بی کیفیت . چرا؟ چون تا اون موقع ایران پر بود از ماشینای آمریکایی
اما دیدین که چطور همه حالا آرزوی خریدنشو داریم و یا خریدیم و بسیار راضی بودیم
الان هم همینه، برند چینی داره تو دنیا جاشو باز میکنه
پژو-زانتیا سال 2012 حدود 5 میلیون یورو ضرر داده فکر میکنین چرا؟
رنو با فروش سهام چندین میلیون یورویی شرکت ولوو تونسته تا الان سرپا بمونه (منبع saipanews.ir)
اما خودرو سازان چین جزو 10 خودرو ساز برتر دنیا و رتیه 1 در آسیا شدند خب چرا؟ چون آشغالن؟ کشورهای دیگه نمیفهمن فقط ما میفهمیم؟
خواهشا با اطلاعات و بدون غرض ورزی صحبت کنید
چند سال دیگه همه آرزوی خرید لیفان و ام وی ام یا گریت وال خواهیم داشت و تاریخ دوباره تکرار میشه
چین داره کم کم تمام صنایع دنیا رو میگیره چون اونا به جای حرفای بیخود مثل ما و جواب همدیگه رو دادن دارن کار میکنن واسه کشورشون
معلومه که چین به آمریکا نمیتونه خودرو بفروشه چون آمریکا خودروساز 100 ساله داره که چین نمیتونه باهاش رقابت کنه
یا ژاپن هم همینطور
یا اروپا اما جز این 3 مرکز مهم خودروساز کهنه کار در دنیا چین همه جارو گرفته و کم کم هم بیشتر میشه
پس لطفا چندتا مطلب و سایت بخونید بعد بیایید واقعا مثل یک کارشناس نظر بدید نه مثل …
ممنون از همه
جواد طاهباز
۵ اسفند ۱۳۹۱سلام من درخواست خرید یک دستگاه j5 فول اپشین را دارم بامن تماسبگیریدتلفن 09121039334
Arash
۶ اسفند ۱۳۹۱سلامو درود بر همه ماشین دوستان
به نظر من بهترین فرد برای نظر دادن به خوب و بد بودن این ماشین مدیر فروش کرمان موتور اقای گلریز هست که با ادب ترین و با سواد ترین فرد برای راهنمایی هستند اگه یک بار با ایشون صحبت کنیین باور میکنید تلفن ایشون ۰۲۱۱۴۴۹۸۹۷۶۲
Arash
۶ اسفند ۱۳۹۱برای خرید j5فقط برین نمایندگی مرکزی اقای گلریز
۰۲۱۴۴۹۸۹۷۶۲
محمد
۹ اسفند ۱۳۹۱سلام
ممنونم هومن جان منم با نظرت موافقم خیلی خوب تحلیل کردی
فرهاد
۱۱ اسفند ۱۳۹۱سلام
دوستان عزیز من هم ماشین ایرانی داشتم هم ماشین چینی .ماشینهای داخلی مثل پارس وسمند از لحاظ صندلی بهتر از ماشینهای چینی هستند اما از لحاظ زیبایی و استحکام ماشینهای چینی بهتر عمل کردند خودروسازان داخلی چراخ عقب ماشین رو تغییر میدن یک مدل جدید اعلام میکنند و…مثل اردی و پژو405جی ال ایکس وجی ال ای وجی ال و اس ال ایکس و…اما شرکتهای چینی مدل جدیدی که میدن تو بازار واقعا ظاهر جدیدی داره .من ام وی ام x33 داشتم و راضی بودم الان هم گریت وال سی 30 دارم ماشین خوبیه شتاب اولیه کمی داره اما داخل جاده خوبه ضمنا با جاده های ایران با چه سرعتی میتونید رانندگی کنید؟ماشینهای ژاپنی وکره ای حرف ندارند اما باچه قیمتی ؟تویوتا بالای 100 میلیون ووهمینطور هیوندا وکیا
ممنون از همه
محمد ع - تهران
۲۳ تیر ۱۳۹۲جناب فرهاد من هم ولیکس دارم اما در شتاب مشکلی ندارم . مشکل شما دو علت می تونه داشته باشه . 1 – کیلومتر خودرو شما پایین هست چون این ماشین در کیلومتر بالای 5000 و مخصوصا بالای 10000 شتابش خیلی بالا میره 2 – نکته مهم در مورد ولیکس اینه باید حتما بنزین سوپر و یا مکمل اکتان استفاده بشه تا موتور جون داشته باشه و بتونه راندمان مطلوب خودش رو نشون بده . شتاب ولیکس با بنزین سوپر خیلی بالاتر میره