صنعت خودروی کشورمان طی این سالها کاملاً تحت تأثیر برندهای چینی قرار داشته است. تا همین چند سال پیش شاهد مونتاژ خودروهای قابل قبولی همچون نیسان ماکسیما، هیوندای ورنا، آوانته و… بودیم اما هرچه پیشتر میرویم واردات و عرضه محصولات چینی را میبینیم که اکثر آنها نیز پس از مدتی به دلایل مختلف دیگر عرضه نشدهاند.
اما یکی از باسابقهترین برندهای چینی حاضر در کشور ما جک JAC است که با چندین خودروی مختلف توانسته طرفداران گوناگونی را به دست آورد. یکی از محصولات شناخته شده جک برای ما سدان J5 است که بین سالهای ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶ عرضه شد و ما در این نوشتار میخواهیم به بیان مشخصات، مزایا و معایب این خودرو به ویژه برای خریداران خودروهای کارکرده بپردازیم. پس حتماً با ما همراه باشید.
طراحی ظاهری جک J5
در بین سدان های متوسط بازار کشورمان، جک J5 یکی از هماهنگترین طراحیهای ظاهری را دارد. این خودرو توسط شرکت مشهور پینین فارینا طراحی شده و میتوان آن را زیبا دانست. در بخش جلو چراغهای کشیده و جلوپنجرهای هماهنگ دیده میشوند که اگرچه هیجانانگیز نیستند اما حداقل چشمها را اذیت نمیکنند. در پروفایل جانبی نیز خط شانه پر رنگی دیده میشود که از یکنواختی این بخش میکاهد. نمای عقب شاید بحثبرانگیزتر از سایر نقاط بدنه باشد اما علیرغم وجود برخی کاستیها هنوز هم میتوان آن را قابلقبول دانست. در کل باید گفت J5 یک سدان با ظاهر خوب نسبت به سایر خودروهایی است که طی این سالها در خیابانها دیدهایم.
طراحی داخلی جک J5
وقتی وارد کابین شوید طراحیای را خواهید دید که دنبالهروی بدنه است. بخش داخلی J5 از طراحی مدرنتری نسبت به تولیدات داخلی سود میبرد و از جمله ویژگیهای آن میتوان به فرمان و پشت آمپرهای اسپرت اشاره کرد. البته شاید طراحی ورودیهای هوای J5 سؤالبرانگیز باشد و از زیبایی کابین بکاهد ولی در کل نقص چندانی به طراحی این بخش وارد نیست هرچند که نمیتوان آن را برجسته و بهیادماندنی توصیف کرد. نقطهضعف اصلی J5 در این بخش به کیفیت متریال بکار رفته مربوط میشود که در درازمدت باعث به سر و صدا افتادن کابین خواهد شد.
جدای از این موارد فضای کافی برای چهار سرنشین وجود دارد و صندوق بار نیز نیازهای یک خانواده متوسط را رفع خواهد کرد. در مجموع طراحی و کیفیت کابین این سدان چینی برای خریداران قابلقبول به نظر میرسد هرچند در زمانهای که همه خودروها از برخی عناصر مدرن همچون نمایشگرهای بزرگ استفاده میکنند، نبود این ویژگی یک نقطهضعف به حساب میآید.
پیشرانه و گیربکس جک J5
این سدان چینی در ابتدا با پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری که قدرت ۱۱۱ اسب بخاری و گشتاور ۱۴۶ نیوتون متری داشت روانه بازار شد اما کرمان موتور بعدها عمده تمرکز خود را روی نسخه اتوماتیک J5 که پیشرانه قویتری هم دارد گذاشت. در دل نسخه اتوماتیک این خودرو پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری ساخت میتسوبیشی قرار میگیرد که خروجی ۱۴۰ اسبی و گشتاور ۱۶۵ نیوتون متری تولید میکند. این پیشرانه با گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک همکاری دارد.
پیشرانه J5 از نظر قدرت و گشتاور کمبود خاصی ندارد اما گیربکس ۴ سرعته آن نمیتواند انتظارات را برآورده کند و به همین خاطر شاهد افت شتاب گیری خودرو خواهید بود. نکته دیگر نیز به مصرف سوخت خودرو به ویژه در نسخههای اتوماتیک مربوط میشود که بالاتر از آن چیزی خواهد بود که تصور میکنید. در مجموع پیشرانه J5 را میتوان بادوام و خوب برشمرد هرچند عدم وجود گیربکس اتوماتیک بهروز و با تعداد دندههای بیشتر جزو معایب آن هستند. در جدول زیر مشخصات فنی نسخه اتوماتیک J5 خدمت شما عزیزان ارائه شده است:
حجم موتور (سیسی) | ۱۸۳۴ |
استاندارد آلایندگی | Euro IV (یورو ۴) |
حداکثر قدرت (HP/RPM) | ۱۴۰ اسب بخار در دور موتور ۶۵۰۰ دور در دقیقه |
حداکثر گشتاور (NM/RPM) | ۱۶۵ نیوتن متر در طیف دور موتوری ۵۰۰۰ دور در دقیقه |
جعبهدنده | ۴ سرعته اتوماتیک جلو، Tip Tronic |
سیستم فرمان | چرخ دنده شانهای (Rack & Pinion)، کمک هیدرولیکی |
سیستم ترمز | جلو دیسک دو جداره با قابلیت تهویه و خنک شونده، عقب دیسک – مجهز به ترمز ضد قفل (A.B.S) چهار کاناله (تمامی چرخها) – قابلیت توزیع هوشمند نیروی ترمزی بر حسب وزن و بار (E.B.D) |
سیستم تعلیق | جلو، فنر حلقوی با ستون مک فرسون – عقب فنر حلقوی و اتصال جناقی دوبل مستقل |
حجم مخزن سوخت (لیتر) | ۵۵ |
حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت) | ۱۷۵ |
سایز چرخها | مجهز به رینگ ۱۶ اینچ آلومینیومی |
طول خودرو (میلیمتر) | ۴۵۹۰ |
عرض خودرو (میلیمتر) | ۱۷۶۵ |
ارتفاع خودرو (میلیمتر) | ۱۴۶۵ |
فاصله دو محور (میلیمتر) | ۲۷۱۰ |
وزن خالص (کیلوگرم) | ۱۳۵۵ |
امکانات و تجهیزات جک J5
J5 در زمان معرفی اولیه که به حدود ۱۰ سال پیش بازمیگردد از امکانات قابل قبولی سود میبرد اما شاید فقدان برخی موارد همچون نمایشگر لمسی باعث شود این خودرو در مقابل رقبای بهروزتر خود کم بیاورد اما بااینحال هنوز هم J5 را از نظر تجهیزات و امکانات میتوان خودروی خوبی دانست. در ادامه تجهیزات و امکانات این خودرو ذکر شدهاند:
کیسه هوای راننده و سرنشین جلو |
صندلی جلو با قابلیت تنظیم در ۸ جهت |
تنظیم دستی پشتسری |
سیستم کنترل باد لاستیکها TPMS |
کنترل سیستم پخش روی غربیلک فرمان |
سیستم خنککننده روغن گیربکس اتوماتیک |
کمربند ایمنی سرنشینان جلو پیش کشنده |
کمربند ایمنی سرنشینان عقب |
کمربند ایمنی با تنظیم ارتفاع |
سیستم ضد سرقت |
قفل ایمنی کودک |
ترمز ABS و EBD |
چراغ مه شکن جلو و عقب |
چراغخطر لادری (چهار درب) |
رینگ اسپورت آلومینیومی |
چراغ جلو و عقب هالوژن |
شیشهبالابر جلو و عقب برقی |
آینه جانبی برقی |
صندلی و روکش فرمان چرمی |
سیستم رادیوپخش MP3/CD/USB با ۴ باند |
تنظیم نور صفحه کیلومتر |
آنتن شیشهای |
آینه جانبی دارای گرمکن |
تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو |
فرمان هیدرولیک با قابلیت تنظیم ارتفاع |
قیمت جک J5
همانگونه که گفته شد این خودرو از سال ۱۳۹۶ به بعد عرضه نمیشود و به همین خاطر نمیتوان نمونههای صفرکیلومتر آن را پیدا کرد؛ اما با گشتوگذار در میان آگهیهای موجود باید دانست برای خرید نسخه اتوماتیک J5 باید بودجهای حدود ۳۵۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان را بسته به مدل و کارکرد خودرو کنار بگذارید.
رقبای جک J5
این سدان چینی در بخشی از بازار قرار گرفته است که رقبای زیادی برای کسب سهم و جلب نظر خریداران رقابت میکنند. از جمله رقبای این خودرو میتوان به تندر ۹۰، دنا پلاس اتوماتیک، برلیانس H330، فاو بسترن b50، ام وی ام ۵۵۰ و… اشاره کرد. مقایسه مفصل این خودروها با یکدیگر در این نوشتار نمیگنجد اما بهطورکلی باید دانست خودروهای تولید داخل از مزیتهایی همچون بازار فروش دستدوم بهتر و فراوانی قطعات یدکی و خدمات برخوردار هستند درحالیکه محصولات چینی معمولاً با مشکل کمبود قطعات یدکی و افت قیمت دستوپنجه نرم میکنند. به همین خاطر بهتر است در خرید خودروی دستدوم به اولویتهای خود و اینکه تا چند سال خودرو را نگهداری خواهید کرد فکر کنید.
مزایا و معایب جک J5
همانطور که گفتیم از جمله مزایای این خودرو میتوان به طراحی خوب، پیشرانه بادوام و قوی، فضای کابین جادار برای خانوادههای کمجمعیت و ایمنی مناسب اشاره کرد. در مقابل جک J5 معایبی هم دارد که شامل متریال نه چندان باکیفیت کابین، گیربکس قدیمی و کند، مصرف سوخت نسبتاً بالا، کمبود قطعات و لوازمیدکی میشود.
نقاط قوت | نقاط ضعف |
طراحی ظاهری خوب | متریال بیکیفیت کابین |
پیشرانه بادوام و قوی | گیربکس قدیمی و کند |
فضای کابین جادار | مصرف سوخت بالا |
ایمنی مناسب | کمبود قطعات یدکی |
جمعبندی
جک J5 سدان را میتوان یکی از گزینههای خوب چند سال اخیر برای بازار داخلی دانست هرچند که این خودرو دیگر عرضه نمیشود. همین مشکل گریبان گیر اکثر خودروهای چینی در کشورمان است. این دسته از خودروها از همان ابتدای عرضه نیز به خاطر محدودیتهای شبکههای نمایندگی دارای مشکلاتی در زمینه تأمین قطعات و لوازمیدکی هستند و با قطع عرضه این مشکل حادتر نیز خواهد شد. نکته دیگر به افت قیمت و بازار فروش بدتر خودروهای چینی نسبت به خودروهای داخلی مربوط میشود و اگر به دنبال خرید J5 هستید حتماً باید به این نکات توجه داشته باشید. اگر خودروی خود را زود عوض میکنید و دنبال دردسرهای پیدا کردن قطعات یدکی نیستید شاید بهتر باشد نگاهی به خودروهای دیگر همچون تندر یا دنا داشته باشید.
توضیح: این مطلب به روزرسانی شده است.
پینار
۳ بهمن ۱۳۹۲سلام بر دوستان و هموطنان عزیز و گرامی …. اول خواستم در مورد تحویل خودرو بعد از تکمیل آخرین وجه عرض کنم که تو بیشتر مواقع بعد از 40 روز بعد از تکمیل وجه خودرو تحویل داده میشود که البته اونهم باتوجه به شرایط مکانی وزمانی دیر یا زود فرق میکند. دوم دوستان عنایت داشته باشند که تو تست رانندگی که سه روز قبل دوستانمان با جی5 اتومات تو نمایندگی. یکی از شهرها داشته اند این خودرو را بسیار عالی توصیف کرده اند که امیدواریم تمامی دوستان خریدار جی5 چه دستی و چه اتومات همیشه موفق و سلامت باشند . ضمنا لاستیک نرم با باد نیتروژن تا 60 درصد از انتقال ضربات وارده به داخل کابین جلو گیری میکند.
سارا
۶ بهمن ۱۳۹۲با سلام ، ترمز خیلی بایین میکره أیا همه أین مشکل را دارنند؟
رسول
۱۰ بهمن ۱۳۹۲منم همین مشکلو داشتم بردم نمایندگی هواگیری کرددرست شد
سارا
۱۱ بهمن ۱۳۹۲با سلام به اقا بینار ،أیا کلیدها شیشه بالا برها جراغ ندارنند؟
رضا مکانیک
۳ بهمن ۱۳۹۲جی5 خریده بودم 5 6 ماه سوار شدم فروختمش زیاد سواری خوبی نداشت کیفیتشم پایین بود حال نکردم باهاش جک چیه بابا برید برند معروف سوار شید جک تا خودرو ساز خوبی بشه 20 سال میکشه حضرت عباسی کیا سراتو ایی که خریدم 2008 یه باور کنید رینگو لاستیکش میرزه به جک جی 5
رضا @@
۴ بهمن ۱۳۹۲اقا رضا تمام عالم میدونن همچنین خودت اول که بچه نباش چوتن سراتو و جی 5 تو یک رنج قیمت نیستند مثل این میمونه که من برم bmw 530 بخرم بگم سگش میارزد به جک تازه اون وقت شاید در قیاص با bmw بله داستان سگ و ارزش و اینجور چیزا صدق دکنه ولی برای کیا سراتو شاید از جک بهتر باشه که هست و کلی داستان سگ و ارزش خیلی بالای سراتو بی ارزشی جی5 حکم نمیکند پس شما هنوز ماشین خوب سوار نشدی عزیزم که سراتو یی که خیلیها با مشکلاتش کنار نمیان را ماشین دونستی تا این حد سری به سایت خودرو بانک بزن و فیلم تست رانندگی کیا سراتو را ببین بعد بگو تست کننده انقدر از هندلینگ بد و سفتی فرمان برای ماشین این رنج قیمت و کوبش و انتقال صدای اطراف به داخل کابین عصبی هست که زمان گفتن این ایرادات کمی صورتش را تو هم میکشد
کیا سراتو پول برند و کیفیت و جنس قطعه را میخورد من فروشگاه بودم مشتری امد که برم از انبار براش فنر اسپرت 32 برای پارس پسرش بیارم یک سراتو صفر داشت دقت کن صفر نه در حد صفر سفار شدم حرکت که کرد تمام میگم تمام یعنی تمام چاله چوله های سطح خیابان را من که خیلی هاشون را به 405 احساس نمیکردم باین احساس میکردم که خودم که عاشق سراتو بودم پشیمون شدم پس سراتو خوبه من نمیگم بده باز تا حدی قبولش دارم ولی اینقدر بالا نبرش و جی5 را پایین من خودروی جی5 خودم را که تحویل بگیرم کاملا و بدون جانب داری نظرم را در موردش خواهم نوشت وسلام
رسول
۴ بهمن ۱۳۹۲سلام، من نمیدونم چرا ما ایرانی ها بیخود با یکی یا محصولی یا موضوعی بد میشیم ویا بالعکس خوب میشیم….. ماشین جک جی 5 ماشین خوبیه و قابل مقایسه با بسیاری از خودرو های ایرانی نیست….و هیچ اشکالی نداره که چینی است…. بعضی از دوستان اصلا نه این ماشینو دیدن نه داشتن این از ایراداتی که میگیرن واصلا در مورد جک جی 5 صادق نیست مشخصه…. باید گفت برادر من وقتی نه این ماشینو داشتی نه سوار شدی چرا بر اساس حرف دیگران که بدون استفاده از این ماشین ازش بدی میگن قضاوت میکنی…مطمئن باشید این محصول چینی کیفیت خوبی داره و با بد گفتن شما بد نمیشه… بیایید این اخلاق بدو کنار بزاریم و براساس حدس وگمان حرفی نزنیم….هر ماشینی ممکنه ایراداتی داشته باشه حتی بنز آخرین مدل…پس ایرادات بعضی از ماشینارو بزرگ نمایی نکنیم و بعضیرو بعنوان حسن ذکر کنیم…من جک جی5 دارم و باتوجه به وضعیت فعلی بازار ایران واقعا در حد پولی که دادم راضی کنندس…موفق باشید. .
ارش
۲۲ شهریور ۱۴۰۲داداش مطمئنم مکانیک نیستی . خواستی ادرس تعمیرگاهمو میدم تشریف بیار ببینیم شما تعمیرگاهی یا من. موتور میتسوبیشی روشه و فوق العادست مدل 93 اکثر شلنگ ها و متعلقات داخل محفظه موتور ژاپنیه مدل های 94 تا 96 نه چینی شدند. گیربکسش یکن زود دنده عوض میکنه که ریمپ کنی میترکونه ولی خر کاره . به پولی که مردم میدن میخرند فوق العادست. شما قیمت سراتو رو در نظر بگیر جک رو هم در نظر بگیر. مثل این میمونه من بگم سراتو چیه بابا اسباب بازی بریم بنز بخرید…. افتاد؟ گرفتی؟ یا علی
نوید
۳ بهمن ۱۳۹۲از کی تا حالا آشغال های کرمان موتور شده ماشین ؟
اونم جی5 که از پلاستیک بازیافتی درست شده .
K1
۳ بهمن ۱۳۹۲قابل توجه دوستان
موتور وگیرباکسی که رو J5اتومات نصب شده دقیقا با همین مشخصات رو میتسو بیشی لنسر 2014 نصب شده
احسان
۴ بهمن ۱۳۹۲دوست عزیز، ابتدا باید عرض کنم که بنده پس از معرفی جک اتوماتیک، با وجود اینکه j5 معمولی ثبت نام کرده بودم، صرفاً به جهت استفاده شهری از ثبت نام انصراف داده و اتوماتیک برای تحویل خرداد ثبت نام کردم. با بررسی های که پس از آن در مورد موتور (4G93D) و گیرباکس (F4A4B) که روی جک اتوماتیک نصب شده است به نکات زیر رسیدم:
1- موتور از قدرت مناسبی برخوردار است اما طراحی آن بسیار قدیمی بوده و تنها کاری که در سال 2006 روی آن انجام شده است، از طریق تنظیمات الکترونیکی برای سازگاری با استانداردهای مصرف سوخت اروپایی بوده است. در حال حاضر میتسوبیشی از موتورهای MIVEC 1590 سی سی خود قدرتی بیش از 120 اسب بخار میگیرد.
2-گشتاور موتور بسیار نا امیدکننده است. البته منظورم این نیست که از کیفیت سواری شهری میکاهد، منظور این است که نمیتواند انتظارات کشش از یک موتور پرقدرت را برآورده نماید. 165 نیوتن متر آن هم در دور موتور بالای 5000 کمی به علت طراحی قدیمی است.
3-گیرباکس F4A4B هم قدیمی است. خوب معلوم است و از روی 4 دنده بودن آن میشود فهمید. این گیرباکس در همان سالهای 2005 روی سری های گالانت و لنسر نصب شده و کیفیت معمولی هم داشته است. در حال حاضر گیرباکس های اتوماتیک لنسر از نوع CVT با 5 یا 6 دنده هستند.
مطالب فوق تنها با توجه به بررسی نکاتی در مورد موتور و گیرباکس بیان شده است و دوستانی که خاصاً قبلا ماشین اتوماتیک داشته اند در این خصوص و پس از تست J5 اظهار نظر کارشناسانه تری میتوانند بیان نمایند.
در ضمن بیان مطالب فنی بسیار بهتر از کل کل های بی نتیجه است. اینجا قرار است همگان از تجربه همدیگر چیزی یاد بگیرند نه اینکه داشته ها و نداشته های خود را به رخ بکشند.
k1
۵ بهمن ۱۳۹۲سلام
ببا تشکر از شما
بنده با توجه به مشاهدات خود از لنسر 2014 عرضه شده و بعد از مقایسه به این نتیجه رسیدم
شما میتوانید یک سر به سایت ارین موتور نمایندگی رسمی میتسوبیشی در ایران بزنی تا خودت متوجه شی که من چی گفتم
بیژن
۳ بهمن ۱۳۹۲آقا نوید برو جیلی آشغالت را سوار شو با اون فرمان افتضاح. با اون سیستم تعلیق افتضاح. با اون کوبش کمک فنرهاتون. با اون دنده های افتضاح. بس است یا باز بشمارم……..
پیمان
۳ بهمن ۱۳۹۲سلام به همه دوستان.
خدمت دوستان عرض کنم جی 5 از لحاظ نرمی ماشین نرم و خوبیه.ولی موتور 1500واقعا ماشین ضعیفی نسبت به 206 و رانا tu5 هست اگر براتون شتاب و قدرت اهمیت داره موتور 1500گزینه خوبی نیست و پول هدر دادنه ولی اگر مصرف سوخت برانون اهمیت داره انتخاب خوبیه.اگر هر دو گزینه رو میخواید جی 5 با موتور 1800 اما گیربکس دستی بهترین گزینه خواهد بود بنده با گیربکس اتومات چینی مخالفم چون گیربکس اتومات تکنولوژی بالایی داره و اگر کیفیت قطعات از لحاظ متریال خوب نباشه عمری نخواهد داشت.منتظر باشید احتمالا کرمان موتور بزودی جی 5 با موتور 1800 و گیربکس دستی بفروش بذاره.وگرنه افراد گروه آخر هر انتخاب دیگری کنند بلافاصله پشیمون میشند
رضا @@
۴ بهمن ۱۳۹۲من با نظر شما موافق نیستم طبق کدام تست یا نوشته های فنی صحبت میکنید جی 5 روی کاغذ و طبق گفته سازنده و 206 و رانای شما اونم بالاترین تیپ و مدل را که به مشخصات سازنده رجوع کنی در هر صورت در برابر جی 5 بازنده هستند هم از لحاظ قدرت که انها حدود 100 اسب هستند و جی5 111 اسب و همچنین گشتاوری پس تازه جک 1500 سی سی که صحبتش هست از موتور برای مثال پارس 1800 سی سی هم از هر لحاظ باز سر تره هم قدرت و هم گشتاوری مشکل اینجاست که از روی علم چیزی نمیگید و بلد نیستید داداش من حجم موتور همیشه دلیل بر برتری نیست این را یاد بگیر مثلا نیسان گاوی ها ( نیسان های ابی رنگ ) حجم موتورشون درست نمیدونم ولی میدونم بالای 2500 سی سی است و همون 206 نام برده توسط شما حدود 1/3 حجم ان را دارد حالا کدام تند تر میروند حجم موتور داستان بسیار پیچیده ای دارد بعضی ها قدرتی هستند بعضی ها سرعتی هستند و بعضی ها سرعتی و قدرتی هستند تکنولوژی اینجاست که بتوان با حداقل حجم موتور بیشترین بازده و کمترین مصرف را داشت
تکنولوژی های قدیم اینجوری بودن حجم بالا سوخت زیاد تولید گرما موتور و اتلاف انرژی زیاد و کارایی کم جوری که خودرو حرکت میکرو و گاز میخورد همه صدای روشن شدن و کار کردشو میشنیدن بازم مثلا پیکان که ساخت انگلیس هست 1600 سی سی و 206 تیپ 5 هم حدود 1600 سی سی است هر دو سواری و هیچ کدام برای کار و بار ساخته نشودند یعنی ظاهرا هر دو سرعتی ساخته شدن این دو موتور به ظاهر هم اندازه خودت کارایی ها و سوخت و سرعت و حتی قدرتشون را لمس کردی نیاز به توضیح نیست حال جی 5 1500 سی سی هم همینه نگو موتور 1500 سی سی اگر بدونی 1500 سی سی 111 اسب یعنی چی با اون وزن زیاد تر از 206 و رانا خواهی فهمید که هم از لحاظ سرعت و هم از لحاظ قدرت و هم از لحاظ سوخت به گفته خودت از تمام خودروهای داخلی به علت بهتر طراحی شدن موتور بازدهی بیشتر دارد حجم انرژی ازاد شده توسط یک دینامد بیشتر است حجم انرژی ازاد شده توسط 1 چهار لیتری بنزین 100 در 100 همه میگن دینامد با این که کوچک تره پس بزرگ بودن همیشه ملاک نیست تکنولوژی و نحوه کار کرد و قدرت ازاد شده مهم است
خواهشنا دوستان نظر های بی اساس و قیر علمی خود را ندهند تا دوستان به اشتباه نیفتند وسلام
محمد
۴ بهمن ۱۳۹۲سلام.رضا جان تو رو خدا ماشین چینی را با ماشین فرانسوی مقایسه نکن.انشاالله وقتی که ماشینو گرفتی و یه مدت رانندگی کردی به حرف من خواهی رسید.با تشکر
رضا @@
۴ بهمن ۱۳۹۲بله پراید 75 کره ای با پراید 92 مقایسه کن
206 سری اول مثلا 80 با 92 مقایسه کن
نگو چینی فرانسه ای که شما نام بردید دیگر در 206 ما حتی رد پایی هم نمیتوانی ازش پیدا کنی جز امتیاز فروخته شده اش ولی تا دلت بخواد در 206 از چین یادگاری وجود دارد
دیگر چین دوست ندارد به عنوان کشور بنجل جنس شناخته بشه و دارند روی کیفیت کار میکنند که راس تمام اجناس باشند دیگه خودرو جای خود دارد خدا وکیلی چقدر از این ماشینای چینی به گفته شما بد را توی تعمیر گاه ها میبینی و چقدر 405 و سمند و 206 میبینی من نخواهم گفت ماشینای بدی هستند نه 405 یه زمانی تو دنیا اتومبیل سال شناخته شد من میگم الان یعنی در بهمن 92 اتومبیل جک جی 5 حالا برای هر کشوری باشد از تولیدات خودمان سر جمع سر تر و بهتر است
محمد
۴ بهمن ۱۳۹۲سلام.رضا جان تو رو خدا یه ماشین چینی را با ماشین فرانسوی مقایسه نکن.انشاالله هر وقت مدتی با جی 5 رانندگی کردی به حرف من خواهی رسید.با تشکر
پیمان
۵ بهمن ۱۳۹۲با سلام.خدمت اقا رضا عرض کنم اولا موتور رانا 16 سوپاپ با تکنولوژی جدید است و موتور جک همون تکنولوژی و سیستم vvt داره که علت اینکه دو موتور با حجم موتور نامساوی از لحاظ توان مساویند به این دلیله ( رانا 110 اسب بخار).که بعد از یک مدت میل سوپاپ به صدا میاد و مجبوری با فیکس کردن میل سوپاپ با سیستم vvt اونو از کار بندازی که اونوقت نزدیک 95 اسب بخار توان داری.با اون وزن زیاد فاجعه ست.ضمنا توان بر تن مهمه که رانا 94 اسب بخار و جک 85 اسب بخار بر تن هست.گشتاور رانا 146 نیوتن متره که تقریبا دو موتور توان و گشتاور نزدیک بهم دارند فقط وزن خودرو این وسط جک 245 کیلو از رانا سنگین تره.حالا تصور کن یک رانا با 5 کیسه سیمان و 5 نفر.افتضاحه
پینار
۳ بهمن ۱۳۹۲سلام . دوستانی که اکثرا تماس میگیرند و در باره خودروهای تندر90 و جیلی و مگان و پژو و پرشیا و جی5 و سایر خودروهای زیر 60 تومان سوال میکنند با قاطعیت میگم که بنده اول جی 5 اتومات را دوم مگان و جی5 دنده دستی را کاملا بر خودروهای ایرانی و چینی زیر 60 تومان با بررسی کاملا تخصصی ترجیح میدهم. چون واقعا جی5 غیر از انتقال ضربات وارده به داخل کابین تو جاهای ناهموار و کمی هم تیزی فرمان در سرعتهای بالای 140 دیگه ایرادی ندارد. موفق و سلامت باشید
دادا
۴ بهمن ۱۳۹۲سلام.امروز بازارخودروی چیتگر بودم فقط بقصددیدن شاید جک5.همه جاروگشتم یه جک5 خدایی ندیدم.دوسه تا جیلی.دوتا ولیکس یکی ام جی .نزدیک ده تا لیفان1600و1800(موتور)ام وی ام انواع مدل.یکی هم جک3.ولی خدایی ام جی واقعاچیزی کم نداره مخصوصا فضای سرنشین صندلی عقب و کم بودن نقاط کور.ماشین روشن کردم صدای نرم موتور وعایق صداش قابل تامل بود.نگیم جی5کمه.که قبول ندارم.قبولم دارم از ام جی کلاس پایینتری داره.اما یعنی توبازارشلوغ اونجاکه انواع کیا وهیوندا وتویوتا بود یکی نباید جک بفروشه.البته جک بنز اس کلاس حتما نیست توقع مون بالا نبریم.ولی جای سواله برام شما چی چرا!!!!!!!؟
امین کارشناس خودرو
۴ بهمن ۱۳۹۲باسلام گرچه من 70 80 درصد خودرو هایی که تو ایران آمده است را من تست کردم بعضی موقع هم خرید فروش ماشین های ایرانی و خارجی را انجام میدم میخوام بهتون بگم که جی 5 از ال 90 و پژو پارس ولیفان بهتره
MBS
۴ بهمن ۱۳۹۲ماشین های چینی خیلی بهتر از ماشین های ایرانی هستند هم از نظر خوشگلی کلن بگم بروز ترند ماشین های ایرانی بدرد نمیخورن
عبدالله
۵ بهمن ۱۳۹۲عجب!! عزیزجان چون ماشینهای ایرانی آشغالن دلیل بر خوب بودن ماشینهای چینی نیست، ضمن اینکه خوشگلی هم پارامتر مطمئنی بر برتری یک ماشین نیست
MBS
۵ بهمن ۱۳۹۲راست میگم دیگه چرا مخالفم دادید بهم ماشین های ایرانی آشغالن رانا ای که میگن خودروی ملی دروق میگن بدنش 206 صندق داره موتور و گیربوکسشم 206 یه به سمند هم میگن خودروی ملی پس چرا متورش 405 یه دیگه از چی بگم ازآری بگم که موتورش با گیربوکس هم خونی نداره
MBS
۵ بهمن ۱۳۹۲داداش من اطلاعات در باره خودرو نداری نظر نده ؟
بهنام
۵ بهمن ۱۳۹۲با سلام به همه
این هم جدیدترین آمار فروش خودرو بازار چین، البته قسمت سواری.
اما خودتون قضاوت کنید اختلاف فروش 193210 تایی جیلی رو با 37374 تایی جی5 .
موفق باشید.
Best-selling Cars in China: the Top 100 Sedans of 2013
January 10th, 2014
Top 100 best-selling sedans (hatchbacks or notchbacks) in 2013
Rank Models Makers Deliveries
14 Emgrand EC7 Geely 193,210
26 Great Wall C30 Great Wall 126,036
30 Chery QQ (MVM 110) Chery 121,630
34 Roewe 350 (MG350) SAIC 113,033
59 Besturn B50 FAW 62,342
60 Fulwin2 (MVM 315H) Chery 60,983
87 Lifan 620 Lifan 38,954
91 JAC J5 JAC 37,374
پینار
۵ بهمن ۱۳۹۲سلام خدمت تک تک هموطنان عزیزی که در مورد خودروهای چینی اکثرا سوال میکنند باید عرض کنم که تمام خودروهای چینی از لحاظ ضربات وارده به داخل کابین کاملا مشکل دارند و استثنا هم ندارد ولی در بقیه قسمتها کاملا عالی میباشند . موفق و سلامت باشید.
دادا
۵ بهمن ۱۳۹۲آقابهنام فروش بیشتر دلیل برتری نیست.به عوامل گوناگونی بستگی داره.نمونه اش به ام وی ام 110باجک.کدوم برتره.حتما نمیگی کپی ماتیزکه اتفاقا تو چین شناخته شده س از جک بهتره.ازکجا این آمار درست باشه.بعدشم هیچ کی اینجا به جک نمره ی بیست نمیده ولی میگه پولی که بابت این آش میده بی خودی دهنتو نمیسوزونه.همین.زنده باد ایران
بهنام
۵ بهمن ۱۳۹۲سلام آقا دادا
اولا یک چرخی تو اینترنت بزن آمار فروش بازار های مختلف رو می تونی پیدا کنی.
دوما، درسته که ام وی ام 110 با جی 5 تو یک کلاس نیستند، اما شما خودروهای همکلاس رو با هم مقایسه کن. اونوقت می فهمی که هر ماشینی که بهتر باشه آمار فروش بالاتری خواهد داشت.
خوش باشی
tixan
۵ بهمن ۱۳۹۲یعنی پراید وسمند بهترین ماشین های ایرانند؟؟؟!!
چون بیشترین فروش رو دارن و بیشترین ماشین هاییه هستند که تو خیابون میبینیم!!!
بهتر نیست یه کم منطقی فکر کنیم و مطلب بنویسیم
MBS
۵ بهمن ۱۳۹۲پراید و سمند جزو ماشین حساب نمیشن پراید که طراحیش برای 25 سال پیشه بیشترین کشته را داره تو ایران اثلن ماشین استانداردی نیست سمند که 12 ساله دارن چراغاشو عوض میکنن یک دفه میشه se el elx سریر 12 ساله سمند رو داریم با یک شکل میبینیم ولی چین هر روز یک ماشین جدید و بروز تولید میکنه ؟
رضا @@
۵ بهمن ۱۳۹۲ظاهرا همه یا خریدارند یا تو نوبت ثبت نام و تحویل نگرفتند
دوستانی که دارند بیایند و نظر و سواری خودرو را شرح بدهند
محمد
۵ بهمن ۱۳۹۲رضا جان من نظرمو به عنوان دارنده این ماشین بیان کردم..به هر حال انتخاب با شماست..راستی یه خبر موثق.ایران خودرو با پژو بر سر تولید 208 به توافق رسیدند.با تشکر
رضا @@
۵ بهمن ۱۳۹۲من تحویل بهمن هستم
الان در مرحله سه برگی هستم و از تاریخ تکمیل وجه یک ماه گذشته سه برگی را نمایندگی گفت بهم و تو سایت کرمان موتور نوشته تخصیص خودرو مرحله بعد چیست کسی میداند ایا زمان حمل اطلاع رسانی خواهد شد و یا زمان صدور بیمه یا زمان صدور سند و یا هر چیز دیگه یا این که دیگه از این جلوتر نمیره و یک مرتبه زنگ میزنن و میگن رسیده خواهشا دوستان که تحویل گرفتند توضیحی دهند ممنون میشوم
رضا @@
۵ بهمن ۱۳۹۲سلام ظاهرا سایپا یک خودروی جدید به نام s300 وارد یا تولید کنه که هم وطن جی 5 خودمون است یعنی چینی و نکته جالب اینجاست که گویا قیمت ان نزدیک 70 میلیون است و قیافشو دیدم جی5 خیلی خوشکل تر و با وقار تره و تازه دنده دستس هم هست و موتورش 1600 سی سی یعنی از 1500 ما بیشتر و از 1800 اتوماتمون کمتر ولی من احساس کردم اگر قیمت همین باشد که گفتن همین هست چند حالت پیش میاید یا سایپا قیمت را پایین میاره یا قیدشو میزنه و بیخیالش میشه یا کرمان موتور داره فعلا دون می پاشه و قیمت جی5 خیلی بالاتر از این حرفا باید باشه و داره مشتری جمع میکنه و اگر سایپا همین قیمت را بزنه چون خودرو ساز برتر از کرمان موتور است به کرمان موتور به توافق میرسن و کرمان موتور هم جی 5 را میرسونه به همون حد واندازه ها پس شاید بعد از عید افزایش قیمت داشته باشیم چون ظاهرا هم همینه شما ببینید جیلی چقدر از جی5 گرون تره یا جی 5 اولش با 60 تومن شروع کرده بود من میگم اگر داستان صحیح باشد 100% جی5 افزایش قیمت خواهد داشت و الان برای جلب مشتری دارد این کارو میکند ماشین با این وقار هم قیمت ال 90 اتومات منطقی نیست یا اونا گرونن یا جی5 ارزونه
پیمان
۶ بهمن ۱۳۹۲با سلام.خدمت دوستان عرض کنم جی 5 پروژه زمین خورده ای خواهد بود چون موتور ضعیفی انتخاب کرده و تو اتوماتش هم گیربکس 4 دنده انتخاب کرده که اونم ماشینو ضایع کرده.فقط قیافه داره.لیفان620 1800خیلی سرتره.همین الان جی 5 با اون انتخاب موتور ضعیف و بدون آپشن خیلی گرونه.با این موتور اسلا تو چین تولید نکردن و این موتور انتخاب کرمان موتور بوده.نمیدونم این کارشناساش با چه عقلی با این وزن 1315 کیلویی جی 5 همچین موتوری انتخاب کردند.واقعا متاسفم.ماشینو حیف کردند.فکر کنم تو سینه کشی کولر بزنی وایسته.جنس چینی همینه همیشه یک جای کارش می لنگه
کیانوش 38
۶ بهمن ۱۳۹۲اتفاقا توی سایت ChinaAutoWeb که دیتابیس رسمی ماشین های چینی هست این موتور به نام Mitsubishi 4G93D برای جی 5 ثبت و قیمت گذاری شده و توی چین به فروش می رسه و انتخاب کرمان موتور نبوده.
محمد روحی ها
۷ بهمن ۱۳۹۲حتما مگان و آوانته و ماکسیما هم چون گیر بکسشون 4 سرعته س ضایع ان؟!!!!
برادر من! 56 میلیون داری پول میدی! نه 156 ملیون!!!
پیمان
۵ بهمن ۱۳۹۲سلام.لطفا از کسایی که دارند یک درگ با 206 بذارن ببینیم مونورش چطوره.ممنون
پیمان
۵ بهمن ۱۳۹۲بنده جک جی 3 رو سوار شدم.ماشین خوبیه ولی موتورش در حد تیم ملی ضعیفه.ماشین اصلا شتاب رانا یا 206 نداره.جی 5 هم اون ضعف موتور به ارث برده البته من سوار نشدم و تستش نکردم ولی روی کاغذ شبیه جی 3 هست.سیاست جک بر ساخت ماشین کم مصرفه نه پرقدرت .ولی ایرانی جماعت دنبال قدرت و سرعته.بخاطر همین پارس موتور زانتیایی 45 قیمت میشه که فقط موتور و گیربکس میخری .اتاقش صفره.ولی 45200 برای جک بدی اونوقت ببینی تمام ایرانخودرویی ها تو جاده از آدم سبقت میگرن بخدا ستمه
رضا @@
۶ بهمن ۱۳۹۲معلوم میشه هم اطلاعاتت کمه هم این تاپیکها را مطالعه نکردی در پستهای قبلی اعلام شد که حجم موتور تنها ملاک قدرت و سرعت نیست اقا پیمان
پیمان
۵ بهمن ۱۳۹۲لیفان 620 1800 چطوره؟
مهدی
۶ بهمن ۱۳۹۲با سلام دوستان دو صد گفته چو نیم کردار نیست عزیزان با آمار و حدس و مقایسه قبل از تست خود شخص چیزی مشخص نمیشه بنده خودم بدونه هیچ تحقیقی این ماشین را ثبت نام کردم چون خوشم آمد ولی نگران ضعیفی موتور بودم اما بعد از تحویل با دو سفر بین شهری که داشتم بنظر من سرعت بالای 100 و جاده این خودرو وشتاب موقع سبقتش بسیار عالیه نه اینکه مثلا با آزرا مقایسش کنید ولی در حد موتور های حدود 2000 بسیار خوبه درضمن کل کل کردن و کورکورانه قضاوت کردن کار درستی نیست هر شخصی مختار هر اتومبیلی که دوست داره تهیه کنه وما همگی نه تولید کننده هستیم نه قدرت ساخت هیچکدام از ماشین ها را داریم پس اونی که فکر میکنیم بهتره استفاده کنیم وبحس بیخود نکنیم .
محمد
۶ بهمن ۱۳۹۲سلام دوستان ما که نمیخواهیم خودمان را گول بزنیم.پس واقعیت را میگویم..در دست اندازها مخصوصا از کمکهای عقب صدای میدهد.(صدای کوبش)..صدای لاستیکها به وضوح داخل کابین می آید..در سرعتهای بالا ماشین تعادل ندارد (بالای 110) و فرمان نرم باقی میماند..هنگام عبور از دست انداز ماشین حرکات عرضی زیادی از خود نشان میدهد و نرم از روی دست اندازها عبور نمیکند..هنگام عبور از دست اندازهای بزرگ ماشین خیلی به بالا و پایین میرود..صدای موتور بیش از حد به داخل کابین می آید…صندلیهای فوق العاده بد…چراغ های جلو کم نور…البته من لاستیکها رو هم با هانکوک تعویض کردم..و به نظر من سواری لذت بخشی ندارد…اینها تجربه رانندگی بنده با جی 5 بود.
مزایا:فرمان نرم …کابین جادار….دنده و کلاچ نرم…ظاهر زیبا
با تشکر
اکبر
۶ بهمن ۱۳۹۲لطفا ماشینهایی که با اونها مقایسه انجام دادید رو هم بفرمایید. احتمالا زیر 100 تومن نبوده!!!
محمد
۶ بهمن ۱۳۹۲دوست عزیز اکبر جان.مقایسه من با 206 وی 9 بود..با تشکر
رضا @@
۷ بهمن ۱۳۹۲شما hossein206 نیستید چرا هر جا با یک id هستی
محمد
۶ بهمن ۱۳۹۲پدال جان چرا نظر منو حذف میکنید.دوست عزیزمون اکبر جان سوال کردند که با کدام خودرو مقایسه میکنید؟من هم جواب دادم 206 وی 9..امیدوارم این یکیو دیگه حذف نکنید.با تشکر
علی
۶ بهمن ۱۳۹۲آقارضا والا من که تحویل دی ماه هستم وهنوز هیچ خبری نیست و هیچ تلفونی جواب منو نمیده…امیدوارم ماشینتونو زودتر بدن.
مسعود ارومیه
۶ بهمن ۱۳۹۲من حدود 4 ماه هست این ماشینو دارم و تقریبا 14000 کارکرد داشته لطفا کسانی که استفاده نکردند واطلاعات کافی ندارند الکی جواب ندن .من قبلش ال 90 داشتم اما جک خیلی بهتر از اون هستش ورود صدا به کابین در ال 90 بیشتره وظاهر خسته کننده ال 90 .قبل ال 90 v8 داشتم ماشین خوبی بود اما واقعا از نظر جا مشکل داشتیم و ظاهر قدیمی که خیلی تکراری شده.جک از نظر فنی خوبه اما چون ما ملت ایرانی به کلمه چین حساسیت داریم از چین میترسیم من خودم کارم فروش لب تاپ هستش که همشون چینی هستند پس حتما اونا هم کار نمیکنند؟مطمن باشید جک نسبت به قیمتش خیلی سر تر از ماشینهای ایرانی زیر 50 میلیون هست. پس لطفا با ماشینهای بالای 50 میلیون مقایسه نکنید معلومه که هر چقدر قیمت بره بالا امکانات و کیفیت هم میره بالا
دادا
۷ بهمن ۱۳۹۲سلام. آقا محمد خان.مطمیند شما از جک مینویسی واین تجربه ماشین جکه.اگه اینطوره خاک تو سرچین با اون پلت فرمش که این جوری که شما میگید همه ی پیچاش زوار دررفته س که تو دست انداز عرضی یا درواقع بندری میرقصه.اینجوری که شما حتما تجربه کردید که حتما عین واقعیته آدم یاد ماشینای شاسی کج شده تو تصادف های مستقیم وچند هزارنیوتنی می افته.بهتر نیست به یه نمایندگی معتبر مراجعه کنی.بعدشم برای چنین ماشینی بامشخصات طولی عرضی وسطح ارتفاع از زمین بعیده گیج بزنه حتی ال نود بعد از 150گیجیش مشخصه.جای سواله؟بعد این همه دوستان تو تایپک هااز حسن وعیب این ماشین گفتن اما از عدم تعادل کسی گله نداشت لااقل.دوستان موافقید؟
دادا
۷ بهمن ۱۳۹۲سلام. آقا محمد خان.مطمیند شما از جک مینویسی واین تجربه ماشین جکه.اگه اینطوره خاک تو سرچین با اون پلت فرمش که این جوری که شما میگید همه ی پیچاش زوار دررفته س که تو دست انداز عرضی یا درواقع بندری میرقصه.اینجوری که شما حتما تجربه کردید که حتما عین واقعیته آدم یاد ماشینای شاسی کج شده تو تصادف های مستقیم وچند هزارنیوتنی می افته.بهتر نیست به یه نمایندگی معتبر مراجعه کنی.بعدشم برای چنین ماشینی بامشخصات طولی عرضی وسطح ارتفاع از زمین بعیده گیج بزنه حتی ال نود بعد از 150گیجیش مشخصه.جای سواله؟بعد این همه دوستان تو تاپیکهااز حسن وعیب این ماشین گفتن اما از عدم تعادل کسی گله نداشت لااقل.دوستان موافقید؟
پینار
۷ بهمن ۱۳۹۲سلام خدمت تک تک عزیزان …… اولا باید عرض کنم که بنده هیچ ماشینی زیر 100 تومان سراغ ندارم که بدون عیب باشه و ایراد نداشته باشه حتی بعضی ماشینهای بالای صدتومان هم مثل مزدا3 Newیا سوزوکی یا رنو لیتیتود یا هیوندا جنسیس یا کیا سراتو و….. غیره هم اکثرا ایرادات اساسی دارند حالا دوست عزیز چه برسه به جی5 با قیمت 46 تومانی و یا اتومات 56 تومانی ….. ولی با توجه به تجربه علمی و عملی که بنده از اکثریت خودروهای ایرانی و چینی دارم بنده جی5 های اتومات ودستی را فوق العاده عالی نسبت به خودروهای دیگر هم قیمتیها میدانم و بنده تنها ایراد اساسی جی5 را فقط در انتقال ضربات وارده به داخل کابین میدونم دیگه ایراد اساسی واقعا ندارد . موفق باشید
راما
۷ بهمن ۱۳۹۲معایب ظاهری جی 5 اتومات:تریم مشکی خیلی تو ذوق میزنه انگار از پلاستیک کهنه استفاده کردن و خیلی مشکی و یکدسته،چراغهای عقب خیلی کوچیکه و اصلا به بدنه نمی آد کاشکی یکم بزرگتر و کشیده تر می بود
یاسر
۸ بهمن ۱۳۹۲دوست عزیز اگرامکان داره راجع به معایب ومزایای فنیشم بنویس. ممنون