صنعت خودروی کشورمان طی این سالها کاملاً تحت تأثیر برندهای چینی قرار داشته است. تا همین چند سال پیش شاهد مونتاژ خودروهای قابل قبولی همچون نیسان ماکسیما، هیوندای ورنا، آوانته و… بودیم اما هرچه پیشتر میرویم واردات و عرضه محصولات چینی را میبینیم که اکثر آنها نیز پس از مدتی به دلایل مختلف دیگر عرضه نشدهاند.
اما یکی از باسابقهترین برندهای چینی حاضر در کشور ما جک JAC است که با چندین خودروی مختلف توانسته طرفداران گوناگونی را به دست آورد. یکی از محصولات شناخته شده جک برای ما سدان J5 است که بین سالهای ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶ عرضه شد و ما در این نوشتار میخواهیم به بیان مشخصات، مزایا و معایب این خودرو به ویژه برای خریداران خودروهای کارکرده بپردازیم. پس حتماً با ما همراه باشید.
طراحی ظاهری جک J5
در بین سدان های متوسط بازار کشورمان، جک J5 یکی از هماهنگترین طراحیهای ظاهری را دارد. این خودرو توسط شرکت مشهور پینین فارینا طراحی شده و میتوان آن را زیبا دانست. در بخش جلو چراغهای کشیده و جلوپنجرهای هماهنگ دیده میشوند که اگرچه هیجانانگیز نیستند اما حداقل چشمها را اذیت نمیکنند. در پروفایل جانبی نیز خط شانه پر رنگی دیده میشود که از یکنواختی این بخش میکاهد. نمای عقب شاید بحثبرانگیزتر از سایر نقاط بدنه باشد اما علیرغم وجود برخی کاستیها هنوز هم میتوان آن را قابلقبول دانست. در کل باید گفت J5 یک سدان با ظاهر خوب نسبت به سایر خودروهایی است که طی این سالها در خیابانها دیدهایم.
طراحی داخلی جک J5
وقتی وارد کابین شوید طراحیای را خواهید دید که دنبالهروی بدنه است. بخش داخلی J5 از طراحی مدرنتری نسبت به تولیدات داخلی سود میبرد و از جمله ویژگیهای آن میتوان به فرمان و پشت آمپرهای اسپرت اشاره کرد. البته شاید طراحی ورودیهای هوای J5 سؤالبرانگیز باشد و از زیبایی کابین بکاهد ولی در کل نقص چندانی به طراحی این بخش وارد نیست هرچند که نمیتوان آن را برجسته و بهیادماندنی توصیف کرد. نقطهضعف اصلی J5 در این بخش به کیفیت متریال بکار رفته مربوط میشود که در درازمدت باعث به سر و صدا افتادن کابین خواهد شد.
جدای از این موارد فضای کافی برای چهار سرنشین وجود دارد و صندوق بار نیز نیازهای یک خانواده متوسط را رفع خواهد کرد. در مجموع طراحی و کیفیت کابین این سدان چینی برای خریداران قابلقبول به نظر میرسد هرچند در زمانهای که همه خودروها از برخی عناصر مدرن همچون نمایشگرهای بزرگ استفاده میکنند، نبود این ویژگی یک نقطهضعف به حساب میآید.
پیشرانه و گیربکس جک J5
این سدان چینی در ابتدا با پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری که قدرت ۱۱۱ اسب بخاری و گشتاور ۱۴۶ نیوتون متری داشت روانه بازار شد اما کرمان موتور بعدها عمده تمرکز خود را روی نسخه اتوماتیک J5 که پیشرانه قویتری هم دارد گذاشت. در دل نسخه اتوماتیک این خودرو پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری ساخت میتسوبیشی قرار میگیرد که خروجی ۱۴۰ اسبی و گشتاور ۱۶۵ نیوتون متری تولید میکند. این پیشرانه با گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک همکاری دارد.
پیشرانه J5 از نظر قدرت و گشتاور کمبود خاصی ندارد اما گیربکس ۴ سرعته آن نمیتواند انتظارات را برآورده کند و به همین خاطر شاهد افت شتاب گیری خودرو خواهید بود. نکته دیگر نیز به مصرف سوخت خودرو به ویژه در نسخههای اتوماتیک مربوط میشود که بالاتر از آن چیزی خواهد بود که تصور میکنید. در مجموع پیشرانه J5 را میتوان بادوام و خوب برشمرد هرچند عدم وجود گیربکس اتوماتیک بهروز و با تعداد دندههای بیشتر جزو معایب آن هستند. در جدول زیر مشخصات فنی نسخه اتوماتیک J5 خدمت شما عزیزان ارائه شده است:
حجم موتور (سیسی) | ۱۸۳۴ |
استاندارد آلایندگی | Euro IV (یورو ۴) |
حداکثر قدرت (HP/RPM) | ۱۴۰ اسب بخار در دور موتور ۶۵۰۰ دور در دقیقه |
حداکثر گشتاور (NM/RPM) | ۱۶۵ نیوتن متر در طیف دور موتوری ۵۰۰۰ دور در دقیقه |
جعبهدنده | ۴ سرعته اتوماتیک جلو، Tip Tronic |
سیستم فرمان | چرخ دنده شانهای (Rack & Pinion)، کمک هیدرولیکی |
سیستم ترمز | جلو دیسک دو جداره با قابلیت تهویه و خنک شونده، عقب دیسک – مجهز به ترمز ضد قفل (A.B.S) چهار کاناله (تمامی چرخها) – قابلیت توزیع هوشمند نیروی ترمزی بر حسب وزن و بار (E.B.D) |
سیستم تعلیق | جلو، فنر حلقوی با ستون مک فرسون – عقب فنر حلقوی و اتصال جناقی دوبل مستقل |
حجم مخزن سوخت (لیتر) | ۵۵ |
حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت) | ۱۷۵ |
سایز چرخها | مجهز به رینگ ۱۶ اینچ آلومینیومی |
طول خودرو (میلیمتر) | ۴۵۹۰ |
عرض خودرو (میلیمتر) | ۱۷۶۵ |
ارتفاع خودرو (میلیمتر) | ۱۴۶۵ |
فاصله دو محور (میلیمتر) | ۲۷۱۰ |
وزن خالص (کیلوگرم) | ۱۳۵۵ |
امکانات و تجهیزات جک J5
J5 در زمان معرفی اولیه که به حدود ۱۰ سال پیش بازمیگردد از امکانات قابل قبولی سود میبرد اما شاید فقدان برخی موارد همچون نمایشگر لمسی باعث شود این خودرو در مقابل رقبای بهروزتر خود کم بیاورد اما بااینحال هنوز هم J5 را از نظر تجهیزات و امکانات میتوان خودروی خوبی دانست. در ادامه تجهیزات و امکانات این خودرو ذکر شدهاند:
کیسه هوای راننده و سرنشین جلو |
صندلی جلو با قابلیت تنظیم در ۸ جهت |
تنظیم دستی پشتسری |
سیستم کنترل باد لاستیکها TPMS |
کنترل سیستم پخش روی غربیلک فرمان |
سیستم خنککننده روغن گیربکس اتوماتیک |
کمربند ایمنی سرنشینان جلو پیش کشنده |
کمربند ایمنی سرنشینان عقب |
کمربند ایمنی با تنظیم ارتفاع |
سیستم ضد سرقت |
قفل ایمنی کودک |
ترمز ABS و EBD |
چراغ مه شکن جلو و عقب |
چراغخطر لادری (چهار درب) |
رینگ اسپورت آلومینیومی |
چراغ جلو و عقب هالوژن |
شیشهبالابر جلو و عقب برقی |
آینه جانبی برقی |
صندلی و روکش فرمان چرمی |
سیستم رادیوپخش MP3/CD/USB با ۴ باند |
تنظیم نور صفحه کیلومتر |
آنتن شیشهای |
آینه جانبی دارای گرمکن |
تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو |
فرمان هیدرولیک با قابلیت تنظیم ارتفاع |
قیمت جک J5
همانگونه که گفته شد این خودرو از سال ۱۳۹۶ به بعد عرضه نمیشود و به همین خاطر نمیتوان نمونههای صفرکیلومتر آن را پیدا کرد؛ اما با گشتوگذار در میان آگهیهای موجود باید دانست برای خرید نسخه اتوماتیک J5 باید بودجهای حدود ۳۵۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان را بسته به مدل و کارکرد خودرو کنار بگذارید.
رقبای جک J5
این سدان چینی در بخشی از بازار قرار گرفته است که رقبای زیادی برای کسب سهم و جلب نظر خریداران رقابت میکنند. از جمله رقبای این خودرو میتوان به تندر ۹۰، دنا پلاس اتوماتیک، برلیانس H330، فاو بسترن b50، ام وی ام ۵۵۰ و… اشاره کرد. مقایسه مفصل این خودروها با یکدیگر در این نوشتار نمیگنجد اما بهطورکلی باید دانست خودروهای تولید داخل از مزیتهایی همچون بازار فروش دستدوم بهتر و فراوانی قطعات یدکی و خدمات برخوردار هستند درحالیکه محصولات چینی معمولاً با مشکل کمبود قطعات یدکی و افت قیمت دستوپنجه نرم میکنند. به همین خاطر بهتر است در خرید خودروی دستدوم به اولویتهای خود و اینکه تا چند سال خودرو را نگهداری خواهید کرد فکر کنید.
مزایا و معایب جک J5
همانطور که گفتیم از جمله مزایای این خودرو میتوان به طراحی خوب، پیشرانه بادوام و قوی، فضای کابین جادار برای خانوادههای کمجمعیت و ایمنی مناسب اشاره کرد. در مقابل جک J5 معایبی هم دارد که شامل متریال نه چندان باکیفیت کابین، گیربکس قدیمی و کند، مصرف سوخت نسبتاً بالا، کمبود قطعات و لوازمیدکی میشود.
نقاط قوت | نقاط ضعف |
طراحی ظاهری خوب | متریال بیکیفیت کابین |
پیشرانه بادوام و قوی | گیربکس قدیمی و کند |
فضای کابین جادار | مصرف سوخت بالا |
ایمنی مناسب | کمبود قطعات یدکی |
جمعبندی
جک J5 سدان را میتوان یکی از گزینههای خوب چند سال اخیر برای بازار داخلی دانست هرچند که این خودرو دیگر عرضه نمیشود. همین مشکل گریبان گیر اکثر خودروهای چینی در کشورمان است. این دسته از خودروها از همان ابتدای عرضه نیز به خاطر محدودیتهای شبکههای نمایندگی دارای مشکلاتی در زمینه تأمین قطعات و لوازمیدکی هستند و با قطع عرضه این مشکل حادتر نیز خواهد شد. نکته دیگر به افت قیمت و بازار فروش بدتر خودروهای چینی نسبت به خودروهای داخلی مربوط میشود و اگر به دنبال خرید J5 هستید حتماً باید به این نکات توجه داشته باشید. اگر خودروی خود را زود عوض میکنید و دنبال دردسرهای پیدا کردن قطعات یدکی نیستید شاید بهتر باشد نگاهی به خودروهای دیگر همچون تندر یا دنا داشته باشید.
توضیح: این مطلب به روزرسانی شده است.
محمد44
۱۹ بهمن ۱۳۹۲من حرف های شما را قبول دارم پینار همشهری ………………..؟
بهرام
۱۹ بهمن ۱۳۹۲من سورن EF7 دارم ولی اصلا راضی نیستم تو یک سالی که دارم بیش از 30 بار به نمایندگی مراجعه کردم ولی نه عیب برطرف شد و نه برای مشتری دل میسوزوندن. الان میخوام جی 5 بخرم با تحقیقاتی که داشتم همه چیزش خوبه به غیر از حجم کم صندوقش که 415 لیتره و در مقایسه با سایر چینیها که صندوقشون 680 لیتره واقعا صندوقش کوچیکه
رضا @@
۲۰ بهمن ۱۳۹۲در عوض به حجم کابین مخصوصا عقب افزودن که در مسافرتها کسانی که عقب بنشینند کاملا احساس رضایت کنند
ماهان
۲۰ بهمن ۱۳۹۲آقا بهرام ماشین 28میلیونی رو با 56 میلیونی معمولا نمیشه مقایسه کرد یعنی دقیقا دوبرابر.بعدش یه سری ماشین چینی صندوقهای خارج از اندازه استاندارد دارند دلیل نمیشه به 420 لیتر صندوق بگی کوچک من چند سال پیش 206 هاچبک داشتم خونواده ام هم 4نفریه مسافرتهای دورو درازی هم باهاش رفتیم کلی هم خرید کردیم نهایتش طاقچشو آزاد میکردم با 260لیتر دیگه 420لیتر که جای خودشوداره حالا دیگه کسی میخواد بره مسافرت وضعیت اقتصادیش طوریه که با خودش نخود و عدس و برنج و اجاق ببره اصلا نباید 60میلیون بده ماشین چون ناهماهنگه با وضعیت زندگیش. آقای محمد 44 فکر نمیکنی خریدن ماشینهای وارداتی چه چینی و غیر چینی به 3برابر قیمت واقعی بیشتر جنایت در حق بشریت است.
دادا
۲۰ بهمن ۱۳۹۲جک عالی ترین ماشینه.فقط کی ساخته.همه چیز آلی.
سعید
۲۰ بهمن ۱۳۹۲دوستان بنظرتون ورود ماشینای چینی به ایران تاثیری تو فروش محصولات ایران خودرو داشته یا نه؟
احسان
۲۰ بهمن ۱۳۹۲کلا” خودروهای تولید ایران خودرو و سایپا مثل تخم مرغ شانسی میمونه یکیش معمولیه یکیش خوبه چندین تا هم بد ایراددار. و چون انگیزه ای برای تولید خودروی خوب ندارند (چون هرچه تولید کنند مردم مجبورند که بخرند) پس لزومی به کنترل کیفیت ندارند.
تولیدکنندگان خودرو در کشورهای دیگر هرسال با افزودن آپشن به تولیدات خود و یا تغییر طراحی خودرو مشتریان را علاقه مند به تعویض و به روز کردن خودروها میکنند ولیکن تولیدات داخلی هرساله با کاهش آپشن و تنزل کیفیت قطعات، مشتریان را فراری میدهند (خودروی سمند ال ایکس تا مدل حدود 1386 دارای آنتن برقی و رینگ اسپرت زاپاس بعنوان آپشن استاندارد بود ولیکن در سال 1392 علاوه بر حذف آنتن برقی که در سالهای قبل آن صورت گرفت رینگ اسپرت کل خودرو هم جزء آپشنهای سفارشی میباشد آخ که چقدر این خودروها تنوع آپشن دارند) و متوجه نیستند که از این راه مسیر را برای حضور خودروهای سایر کشورها در داخل هموار میکنند همه ما طراحی خودرو لادا را در سالهای قبل و حتی مدل1992 بیاد داریم ولیکن خودرو تولیدی وارداتی جدید آنرا هم که پیش فروش میشود دیده ایم.
از ماست که بر ماست.
البته من از خوش شانسها بودم و با خودرو سمندم در حد خودروی کاری و زیر 30 میلیون مشکل خاص و حادی ندارم.
دادا
۲۰ بهمن ۱۳۹۲جک تو چه دلبری هستی همه جات معرکه بی عیب.بابا دیوانه شدن باسوادا ازت توکجابودی.کدوم……بده تورو میگه.تواصلا وسایلت گرون نیست.بابچه پول دارای باسواد زندگی میکنی جک……عجب بی کلاسارو با کلاس کردی جک.بپا چش نخوری
رسول
۲۱ بهمن ۱۳۹۲سلام؛ جناب آقای دادا… شما که الحمدالله 7سال در دانشگاه درس خوندی وخیلی با کلاس وفهمیده هستی..برو و پولی رو که بابت ثبت نام این گاری(جک جی 5) دادی پس بگیر واز این کابوس رها شو و بعد هم برو یک ماشین ایرانی عالی بخر ولذتش را ببر و برو تو سایت همون ماشین وهر روز از محسناتش برای سایر دارنندگان اون ماشین مطلب بنویس و بگذار ما دارنندگان و خریداران جک جی 5 در عذاب داشتن جک جی 5 هر روز بسوزیم وبا هزینه های گزاف و کیفیت بد این ماشین و همچنین از لذت نداشتن یک ماشین عالی ایرانی (پراید؛ پژو؛ ال90و…..)آه حسرت بکشیم…. ازاینکه ما را به حال خودمون میگذاری و از این سایت تشریف میبرید بسیار ممنون….
رضا
۲۰ بهمن ۱۳۹۲دوستان خواهش خواهش میکنم فنی بحث کنید وجناب دادا اینجا دنبال چی هستی استدعادارم یه صلوات بفرست وازاین بحث های سخیف با عرض معذرت همه بیرون بیاییم البته جسارت نباشد وفنی اطلاعات بدهیم در غیراینصورت هرکسی در جهت تخریب وکاستن روحیه جی 5 داران اینجا اومده با وجدان باشد واین صفحه را ترک کند خداوند از شما عزیزان راضی باشد سپاسگزارم
رضا @@
۲۰ بهمن ۱۳۹۲تمام اینا بر میگرده به مدیریت سایت اصلا فکر سروسامان دادنش نیست بابا ببندین این صفحه جی5 را یا کسانی که بحث فنی نمیکنند را کلا حذف کنند بابا جانم تو سایت دیگری کلا بحث فنی ولی اینجا بازی میکنن همه من موندم بعضی افراد چطور هنوز اینجا با چنین افرادی سرو کله میزنند
سعید
۲۰ بهمن ۱۳۹۲سلام
من بین جک جی 5 موتور 1500 و ال 90 موندم میخوام یکی روثبت نام کنم
1- کدوم ماشین نرم تره ! تعلیق عقب جک ظاهرادوبل جناقی است این یعنی بهتر از ال 90 یا بدنر از اون
2-شتاب کدوم بهتره
3-آیا جک رو به موقع تحویل میدن!
ممنون از کارشناسان و صاحبنظران عزیز
محمد
۲۰ بهمن ۱۳۹۲خوب به نظر میاد………..
فرشید
۲۰ بهمن ۱۳۹۲سلام به همه دوستان
منم با توجه به اطلاعاتی که دوستان عزیز علل خصوص جناب پینار در مورد
جی 5 نوشتن یه دونه 1500 ثبت نام کردم.موفق باشید
دادا
۲۱ بهمن ۱۳۹۲سلام.من دنبال بی احترامی وقت دیگرانو گرفتن با اراجیف دیگرانو به سخره گرفتن وچیزایی که قادر به گفتن ونوشتنش نیستم.نیستم.منم مثل خیلی از دوستان این قارقارکو دردقیقه ی کمتر از یک روز تحقیق ثبت نام کردم.بزرگترین اشتباهم.حال بدلیل تحقیق در سایت به اینجا رسیدم.هیچ موقع به کسی توهین نکردم تونوشته هایم.اما یهو یه نفر یا چن نفر یهو میان چرت میگن مدیر سایتم بی خیال میزاره توسایت لجم گرفت وخواستم بگم ماهم می تونیم جوردیگه باشیم.اما خوشبختانه چون مال حلال خوردیم نمیتونیم به کسی توهین کنیم .درهر حال الحمدالله تو یکی از دانشگاههای خوب دولتی بمدت هفت سال درس خوندم از ماشینو اصطلاحاتش در لزوم وبیشتر بدلیل علاقه قبلی سردر میاریم.هرچند تحصیلاتم در رشتهی خودرو نیست اما توهین هیچ حرام خورده یو تحمل نمیکنم.چون اگه مال حلال خورده باشی به مردم توهین نمیکنی.اگه مدیر سایت جوابیه روپاک نمیکرد اینجوزی نمیشد…..منم یک مصرف کننده ام پس از خدامه بدونم چی مصرف میکنم وبهتربودنش برام مسجل بشه.بااسمای مختلف اومدن و حرفای….زدن از هرکسی بر میاد ولی برعکس به ملزوماتی احتیاجه که خیلیا اونو……مدیر سایت پاک نکن بذار این سایت فقط سره باشه هر ناسره یی نیاد اینجا.چرخش برا دوستانی که گرفتن بچرخه وغم نبینین.آمین
دادا
۲۱ بهمن ۱۳۹۲ببخشید تند نوشتم چندتا جامانده وباغلط.ازجمله در دقیقه ی نود نوشتم.شرمنده
پینار
۲۱ بهمن ۱۳۹۲سلام آقای دادا به نظر بنده شخصیت جنابعالی بسیار بیشتر و عالی تر از این حرفاست که بنده دو سه بار که تلفنی با هم صحبت کردیم به ادب و متانت جنابعالی پی بردم ولی خواهشا زیاد وقت خود را به مسایل حاشیه ای
نبر تا بیشتر خسته نشی …… با عرض معذرت
محمد44
۲۱ بهمن ۱۳۹۲سلام دوستان ماشین چینی بخرید ولی ایرانی نخرید چون ماشین های ایرانی طراحی شون برای 20 30 سال پیشه نه سواری خوبی دارم نه خوشگلی دارن نه کیفیت با 30 40 45 ملیون میتونید لیفان 620 1800 سی سی جی 5 . ام وی ام 315 گیریت وال سی 30 سارینا دیار خودرو بخرید از محصولات ایران خوره و سایپا بهتره ؟
محمد44
۲۱ بهمن ۱۳۹۲من نظر خودم را گفتم نظر شما چیست
دادا
۲۱ بهمن ۱۳۹۲سلام بردوستان با اصل وریشه مخصوصا دوست خوبم پدرپینارخانم.بازم شرمنده شماها هستم.بازم میگم این مدیرسایت که باید حواسش باشه که هر….. هرمدیری آرزوشه که آماربازدیدش بره بالا.ولی نه به هرقیمتی.جدیدا رسم شده اگه حرف نزنی فکر دیگه میکنن ومتانت و اصالتو اشتباه میگیرن با چیز دیگه .به خودشما نیومدن توهین کنن.یکی باید حالیشون کنه……گویند ز احمقان بگریز چو ن عیسی گریخت… امروز سری به نمایندگی زده بودم برا پرسش اینکه میگن هزینه تعویض دیسک وصفحه ی جک 3نزدیک یک تومانه.آیا جک 5هم اینقدربالاس ررصورتی که زانتیا خوبش نهایت 750تموم میشه.جواب مدیر تعمیرگاه جالب بود ضمن تاکید گارانتی بودن تا 50هزارمیگفت چون از تکنولوژی به روز استفاده شده این هزینه رو میبره.البته لیست قیمتها رو خواستم بدلایلی امتناع کرد.حالا واقعا کسایی که این ماشینو استفاده دارن میکنن لیست قیمتی دارند یا اصلا مشکل مشابه یی پیش اومده که البته بعید بنظر میرسه مشکل خورده باشن.ممنون میشیم بفرمایید.بابا پینار نظرت چیه.با سپاس
علی
۲۱ بهمن ۱۳۹۲سلام
ازاقای پینار خیلی متشکرم به خاطر اطلاعات تخصصی خودرو . واقعا یک کارشناس بسیار عالی است با صبر و حوصله زیاد که به تلفنها و پیامهایمان جواب میدهد.
پیمان
۲۱ بهمن ۱۳۹۲سلام..گند سایت دراوردید.مثل اینکه سایت ففط مخصوص توهین و معذرت خواهی شده.چه وضعشه.
پیمان
۲۱ بهمن ۱۳۹۲چند روز پیش توی سایت ایران جیب از جی 5 گفته بود که خیلی تعریف کرده بود ولی آخرش نوشته شده بود که کرمان موتور باید برای موتور ضعیف این خودرو بازنگری کنه.منم بارها نوشم با محاسبات بنده این ماشین توی سینه کشی ها کم میاره.اگر 1800 بود خیلی عالی میشد ولی متاسفانه 1800 اتوماتیک و 4 دنده است که توی سرعت بالا دور ماشین خیلی بالا میره و صدا و استهلاک زیاد.نمیدونم چرا کرمان موتور این نقطه ضعفو نفهمیده و ماشینی که میتونست بازار قبضه کنه ضایع کرده.ضمنا گیربگس های جدید اتومات همه cvt میزنند که تکنولوژی جدیده و گیربکس های اتومات تیپ ترونیک از رده خارجه اونم 4 دندش که خیلی افتضاحه
امین 19
۲۱ بهمن ۱۳۹۲سایپا 232 تا پایان سال رونمایی خواهد شد.
امین 19
۲۱ بهمن ۱۳۹۲تیبا که عقبش با جلوش همخونی نداره کاش 232 خوب باشه
محمد
۲۲ بهمن ۱۳۹۲دوست عزیر من 4 سال ال 90 دارم.ماشین خیلی خوبیه فقط داخلش خیلی خسته کننده است.الان جی 5 نوشتم.با جی 5 یه کوچولو رانندگی کردم.به نظر از ال 90 بهتر بود
صالح
۲۲ بهمن ۱۳۹۲سلام جناب پینار عزیز یک سوال داشتم .(در انتظار تخصیص خودرو)یعنی چی؟من ۱۹ دی ماه j5 1500 اسم نوشتم مبلغ رو هم نقدی دادم شما نمی دونید که ماشین رو چند وقته تحویل میدن؟تو سایت کرمان موتور وضعیت ماشینرو اینطوری زده….ممنون میشم جواب بدین…
فرهنگ
۲۲ بهمن ۱۳۹۲جناب صالح این وضعیت در اصطلاح نمایندگی به وضعیت سه برگی مشهور است .سه برگی یعنی خودرو در مرحله تحویل قرار دارد و شامل سه فرم 1 از کارخانه به واحد فروش 2 از واحد فروش به نمایندگی 3 از نمایندگی به خریدار میباشد که به اصطلاح خودشان مرحله سه برگی نامیده شده است .
من هم سوم دیماه تکمیل وجه کردم اما هنوز در همان مرحله باقی ماندم!
مرحله بعدی اس ام اس بیمه شدن ماشین است. اگر برای شما پیشامد ما را هم بیخبر نگذارید
تویوتا
۲۲ بهمن ۱۳۹۲دوستان من خودم از ظاهر و امکانات ماشینای چینی خوشم میاد البته موتورای به نسبت قوی و کم مصرفی دارندمثل لیفان 620 دیگه از این ماشینای تکراری ایران خودرو خسته شدم ولی مشکل اینجاست که تو اون رنج قیمتی که میخوام ماشین چینی نیست و یه مشکل بزرگتر اینه که این شرکت ها تو شهرهای کوچیک نمایندگی ندارن من میخوام یه ماشین 30 تومنی بگیرم مجبورم رانا سمند و……. بگیرم چون اگه بخوام مثلا یه ام وی ام 315 بگیرم باید 6 میلیون تومن دیگه بذارم روش و این واسه من زیاده. درکل میخوام اینو بگم اگه میبینید خیلیا ماشینای ایران خود رو رو انتخاب میکنن دلیل بر خوبی اونا نیست کاش ماشینای چینی یکم قیمتشون کمتر بود تا رقیبی جدی بشن واسه محصولات ایران خودرو
پینار
۲۲ بهمن ۱۳۹۲سلام دوست عزیز … ترخیص خودرو در حقیقت آخرین مرحله خودرو میباشد ولی معلوم نیست ترخیص خودروبرای بار گیری خودرو است یا برای شناسایی شاسی خودرو یا تکمیل سند خودرو است در هر دو حال تحویل خودرو خیلی نزدیک است ….. در سوال آقای دادا هم باید عرض کنم که امکان ندارد هزینه قطعات جی5 هم بالاتر از مگان و زانتیا باشد و هر چی میگند کاملا دروغ محض است باور نکن چون هزینه سرویس اولیه جی5 جمعا 80 تومان است ولی هزینه سرویس اولیه مگان 190 تومان است پس همه اینها شایعاتی بیش نیست … موفق و پیروز باشید
دادا
۲۲ بهمن ۱۳۹۲سلام بردوستان.بنده هم درتخصیص خودرو هستم ولی بااین اوضاع پیش اومده کمی سخته تواسفند تحویل بدن.چندتاخبر داغ داغ….اول خوب نیست زیاد…اینکه بعلت اعتصاب کارگران کرمان موتور بعلت حقوق ومزایافعلا نه تولیدی میشه نه اجازه ی بارگیری میدن.گویا نزدیک ده روزه.اینم میگفت طبق آخرین صحبتای مسولین کارخونه واستان کرمان احتمال زیاد شنبه تولید شروع بشه بازم میگم احتمالا.درباره ی صدای موتوردردور بالا خودشون خبر نداشتن گویا تودرز بندی وگویا نوع موادبکاررفته باید مشکل باشه.میگفت حتما فردا صبح (لازم بذکر است کارگران تولید اعتصاب کردن نه مدیرای کارخونه مثل مدیر تولید مدیرکنترل کیفیت وبقیه
مدیرا)بامدیرقسمت صحبت میکنه وبرای مامهمه این قضیه رو حل کنیم میگفتواقعا این مشکل که دوربالا اذیت میکنه صداش خبر نداشتن اگه حل نکردیم با مدیر چینیش این قضیه رو پیگیری میکنیم .اما بحث لاستیکو میگفت قبول داره ولی فعلا همین لاستیکه(همه ماهم قبول داریم برای پایین افتادن هزینه ی تولیدمجبورند).بحث کیفیت رنگ میگفت بعلت رنگای خریداری شده ازاون شرکته که میگفت احتمالا دارن نوع شرکت رنگو عوض میکنن میگفت زمزمه شه اما رنگ سفیدش مشکل خاصی نداره.واما اما کلیه ی ماشینای تولید بهمن به بعد با سن روف تولید شده ودیگه بدون سن روف تولید نمیشه.اینکه پول اضافه بگیرن یا نه خبر نداشت ولی حتما پول اضافه میگیرن.حالا شانس ماچی باشه باسن روف بدن یا بدون آن.من که سن روف دوس دارم باشه.سعی میکنم قیمت قطعات وهم یه جورایی پیدا بکنم.یاحق
صالح
۲۳ بهمن ۱۳۹۲مرسی از دوستان عزیز که اطلاعاتشون رو واسه منم گفتن،چشم جناب فرهنگ اگه خبری شد به شما هم اطلاع میدم.موفق باشید…
دادا
۲۳ بهمن ۱۳۹۲سلام.گویا بعضی معلوم الحال فقط می خوان اینجا….بریزن کجای حرف من مخالفت داره.این اطلاعاتی بود دیروز دستم رسید اونم از مدیر قسمتی از کارخونه.حالا بعضی دوس دارن جوری دیگه رفتار کنن که شایسته ی خودشونه آزادن.دنیای مجازی یعنی همین گویا .مخصوصا برا بعضیا.خیلیا اینجا صادق و نجیب وبااصالتن.واسه اون دوستان میگم.مهم هم نیس لایک مخالف بزنید یا موافق.مهم اصل قضیه س.آدما ی حسود وکینه یی مسلما هیچگاه آسوده زندگی نمیکنه.عمرشم کمتر.قربون خدا برم.یاحق
رضا @@
۲۳ بهمن ۱۳۹۲دادا شایعه نکن من تماس گرفتم با کرمان موتور صدای مشتری گفت همچین چیزی وجود ندارد برای سانرف
در ضمن برای بار گیری هم اینچنین نیست چون من شهرم نزدیک بم است و 3 روز پیش بود حدودا نمیدونم دقبقا چه روزی که دو تا تریلی هم خودروهای این شرکت را که هر کدام 6 عدد خودرو را داشتند به طور اتفاقی دیدم حالا چقدر حمل داریم که من نیدیدم بماند
tixan
۲۳ بهمن ۱۳۹۲دادا ؟ ! لایک مخالف؟!!!
خوب دوست عزیز کل مطالبی که شما مینویسید پر از غلط املایی و جمله بندی است، و اصلا نا مفهوم است بعد شما ناراحت میشید که دیسلایکتون کردن
پیشنهاد میکنم مثل من فقط خواننده مطالب باشید بهتره
نگین
۲۴ بهمن ۱۳۹۲سلام لطفا اگه کسی این ماشین رو داره بگه راضی هستیا نه به جای بحث و وعوا
حسین 522
۲۳ بهمن ۱۳۹۲اقای پینار سلام
یک سوال دارم اینکه در قرار داد شما از پاور ویندوز نام برده بودند یا نه ؟
پینار
۲۳ بهمن ۱۳۹۲سلام حسین آقا بله تو قرارداد پاور ویندوز قید شده ولی متاسفانه تو خودرو عملی نشده …….