جک - jacخودروهای چینیکرمان موتور KMC

جک J5 کارکرده بخریم یا نه؟ مشخصات، قیمت، مزایا و معایب و هر آنچه باید بدانید

راهنمای خرید خودروهای دست دوم

صنعت خودروی کشورمان طی این سال‌ها کاملاً تحت تأثیر برندهای چینی قرار داشته است. تا همین چند سال پیش شاهد مونتاژ خودروهای قابل قبولی همچون نیسان ماکسیما، هیوندای ورنا، آوانته و… بودیم اما هرچه پیش‌تر می‌رویم واردات و عرضه محصولات چینی را می‌بینیم که اکثر آن‌ها نیز پس از مدتی به دلایل مختلف دیگر عرضه نشده‌اند.

اما یکی از باسابقه‌ترین برندهای چینی حاضر در کشور ما جک JAC است که با چندین خودروی مختلف توانسته طرفداران گوناگونی را به دست آورد. یکی از محصولات شناخته شده جک برای ما سدان J5 است که بین سال‌های ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶ عرضه شد و ما در این نوشتار می‌خواهیم به بیان مشخصات، مزایا و معایب این خودرو به ویژه برای خریداران خودروهای کارکرده بپردازیم. پس حتماً با ما همراه باشید.

طراحی ظاهری جک J5

JAC J5 جک

در بین سدان های متوسط بازار کشورمان، جک J5 یکی از هماهنگ‌ترین طراحی‌های ظاهری را دارد. این خودرو توسط شرکت مشهور پینین فارینا طراحی شده و می‌توان آن را زیبا دانست. در بخش جلو چراغ‌های کشیده و جلوپنجره‌ای هماهنگ دیده می‌شوند که اگرچه هیجان‌انگیز نیستند اما حداقل چشم‌ها را اذیت نمی‌کنند. در پروفایل جانبی نیز خط شانه پر رنگی دیده می‌شود که از یکنواختی این بخش می‌کاهد. نمای عقب شاید بحث‌برانگیزتر از سایر نقاط بدنه باشد اما علیرغم وجود برخی کاستی‌ها هنوز هم می‌توان آن را قابل‌قبول دانست. در کل باید گفت J5 یک سدان با ظاهر خوب نسبت به سایر خودروهایی است که طی این سال‌ها در خیابان‌ها دیده‌ایم.

طراحی داخلی جک J5

داخل جک J5

وقتی وارد کابین شوید طراحی‌ای را خواهید دید که دنباله‌روی بدنه است. بخش داخلی J5 از طراحی مدرن‌تری نسبت به تولیدات داخلی سود می‌برد و از جمله ویژگی‌های آن می‌توان به فرمان و پشت آمپرهای اسپرت اشاره کرد. البته شاید طراحی ورودی‌های هوای J5 سؤال‌برانگیز باشد و از زیبایی کابین بکاهد ولی در کل نقص چندانی به طراحی این بخش وارد نیست هرچند که نمی‌توان آن را برجسته و به‌یادماندنی توصیف کرد. نقطه‌ضعف اصلی J5 در این بخش به کیفیت متریال بکار رفته مربوط می‌شود که در درازمدت باعث به سر و صدا افتادن کابین خواهد شد.

جدای از این موارد فضای کافی برای چهار سرنشین وجود دارد و صندوق بار نیز نیازهای یک خانواده متوسط را رفع خواهد کرد. در مجموع طراحی و کیفیت کابین این سدان چینی برای خریداران قابل‌قبول به نظر می‌رسد هرچند در زمانه‌ای که همه خودروها از برخی عناصر مدرن همچون نمایشگرهای بزرگ استفاده می‌کنند، نبود این ویژگی یک نقطه‌ضعف به ‌حساب می‌آید.

پیشرانه و گیربکس جک J5

این سدان چینی در ابتدا با پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری که قدرت ۱۱۱ اسب بخاری و گشتاور ۱۴۶ نیوتون متری داشت روانه بازار شد اما کرمان موتور بعدها عمده تمرکز خود را روی نسخه اتوماتیک J5 که پیشرانه قوی‌تری هم دارد گذاشت. در دل نسخه اتوماتیک این خودرو پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری ساخت میتسوبیشی قرار می‌گیرد که خروجی ۱۴۰ اسبی و گشتاور ۱۶۵ نیوتون متری تولید می‌کند. این پیشرانه با گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک همکاری دارد.

موتور جک J5

پیشرانه J5 از نظر قدرت و گشتاور کمبود خاصی ندارد اما گیربکس ۴ سرعته آن نمی‌تواند انتظارات را برآورده کند و به همین خاطر شاهد افت شتاب گیری خودرو خواهید بود. نکته دیگر نیز به مصرف سوخت خودرو به ویژه در نسخه‌های اتوماتیک مربوط می‌شود که بالاتر از آن چیزی خواهد بود که تصور می‌کنید. در مجموع پیشرانه J5 را می‌توان بادوام و خوب برشمرد هرچند عدم وجود گیربکس اتوماتیک به‌روز و با تعداد دنده‌های بیشتر جزو معایب آن هستند. در جدول زیر مشخصات فنی نسخه اتوماتیک J5 خدمت شما عزیزان ارائه شده است:

حجم موتور (سی‌سی) ۱۸۳۴
استاندارد آلایندگی Euro IV (یورو ۴)
حداکثر قدرت (HP/RPM) ۱۴۰ اسب بخار در دور موتور ۶۵۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور (NM/RPM) ۱۶۵ نیوتن متر در طیف دور موتوری ۵۰۰۰ دور در دقیقه
جعبه‌دنده ۴ سرعته اتوماتیک جلو، Tip Tronic
سیستم فرمان چرخ دنده شانه‌ای (Rack & Pinion)، کمک هیدرولیکی
سیستم ترمز جلو دیسک دو جداره با قابلیت تهویه و خنک شونده، عقب دیسک – مجهز به ترمز ضد قفل (A.B.S) چهار کاناله (تمامی چرخها) – قابلیت توزیع هوشمند نیروی ترمزی بر حسب وزن و بار (E.B.D)
سیستم تعلیق جلو، فنر حلقوی با ستون مک فرسون – عقب فنر حلقوی و اتصال جناقی دوبل مستقل
حجم مخزن سوخت (لیتر) ۵۵
حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت) ۱۷۵
سایز چرخها مجهز به رینگ ۱۶ اینچ آلومینیومی
طول خودرو (میلی‌متر) ۴۵۹۰
عرض خودرو (میلی‌متر) ۱۷۶۵
ارتفاع خودرو (میلی‌متر) ۱۴۶۵
فاصله دو محور (میلی‌متر) ۲۷۱۰
وزن خالص (کیلوگرم) ۱۳۵۵

امکانات و تجهیزات جک J5

J5 در زمان معرفی اولیه که به حدود ۱۰ سال پیش بازمی‌گردد از امکانات قابل قبولی سود می‌برد اما شاید فقدان برخی موارد همچون نمایشگر لمسی باعث شود این خودرو در مقابل رقبای به‌روزتر خود کم بیاورد اما بااین‌حال هنوز هم J5 را از نظر تجهیزات و امکانات می‌توان خودروی خوبی دانست. در ادامه تجهیزات و امکانات این خودرو ذکر شده‌اند:

کیسه هوای راننده و سرنشین جلو
صندلی جلو با قابلیت تنظیم در ۸ جهت
تنظیم دستی پشت‌سری
سیستم کنترل باد لاستیک‌ها TPMS
کنترل سیستم پخش روی غربیلک فرمان
سیستم خنک‌کننده روغن گیربکس اتوماتیک
کمربند ایمنی سرنشینان جلو پیش کشنده
کمربند ایمنی سرنشینان عقب
کمربند ایمنی با تنظیم ارتفاع
سیستم ضد سرقت
قفل ایمنی کودک
ترمز ABS و EBD
چراغ مه شکن جلو و عقب
چراغ‌خطر لادری (چهار درب)
رینگ اسپورت آلومینیومی
چراغ جلو و عقب هالوژن
شیشه‌بالابر جلو و عقب برقی
آینه جانبی برقی
صندلی و روکش فرمان چرمی
سیستم رادیوپخش MP3/CD/USB با ۴ باند
تنظیم نور صفحه کیلومتر
آنتن شیشه‌ای
آینه جانبی دارای گرم‌کن
تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو
فرمان هیدرولیک با قابلیت تنظیم ارتفاع

قیمت جک J5

همان‌گونه که گفته شد این خودرو از سال ۱۳۹۶ به بعد عرضه نمی‌شود و به همین خاطر نمی‌توان نمونه‌های صفرکیلومتر آن را پیدا کرد؛ اما با گشت‌وگذار در میان آگهی‌های موجود باید دانست برای خرید نسخه اتوماتیک J5 باید بودجه‌ای حدود ۳۵۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان را بسته به مدل و کارکرد خودرو کنار بگذارید.

رقبای جک J5

این سدان چینی در بخشی از بازار قرار گرفته است که رقبای زیادی برای کسب سهم و جلب نظر خریداران رقابت می‌کنند. از جمله رقبای این خودرو می‌توان به تندر ۹۰، دنا پلاس اتوماتیک، برلیانس H330، فاو بسترن b50، ام وی ام ۵۵۰ و… اشاره کرد. مقایسه مفصل این خودروها با یکدیگر در این نوشتار نمی‌گنجد اما به‌طورکلی باید دانست خودروهای تولید داخل از مزیت‌هایی همچون بازار فروش دست‌دوم بهتر و فراوانی قطعات یدکی و خدمات برخوردار هستند درحالی‌که محصولات چینی معمولاً با مشکل کمبود قطعات یدکی و افت قیمت دست‌وپنجه نرم می‌کنند. به همین خاطر بهتر است در خرید خودروی دست‌دوم به اولویت‌های خود و اینکه تا چند سال خودرو را نگهداری خواهید کرد فکر کنید.

مزایا و معایب جک J5

همان‌طور که گفتیم از جمله مزایای این خودرو می‌توان به طراحی خوب، پیشرانه بادوام و قوی، فضای کابین جادار برای خانواده‌های کم‌جمعیت و ایمنی مناسب اشاره کرد. در مقابل جک J5 معایبی هم دارد که شامل متریال نه چندان باکیفیت کابین، گیربکس قدیمی و کند، مصرف سوخت نسبتاً بالا، کمبود قطعات و لوازم‌یدکی می‌شود.

نقاط قوت نقاط ضعف
طراحی ظاهری خوب متریال بی‌کیفیت کابین
پیشرانه بادوام و قوی گیربکس قدیمی و کند
فضای کابین جادار مصرف سوخت بالا
ایمنی مناسب کمبود قطعات یدکی

جمع‌بندی

جک J5 سدان را می‌توان یکی از گزینه‌های خوب چند سال اخیر برای بازار داخلی دانست هرچند که این خودرو دیگر عرضه نمی‌شود. همین مشکل گریبان گیر اکثر خودروهای چینی در کشورمان است. این دسته از خودروها از همان ابتدای عرضه نیز به خاطر محدودیت‌های شبکه‌های نمایندگی دارای مشکلاتی در زمینه تأمین قطعات و لوازم‌یدکی هستند و با قطع عرضه این مشکل حادتر نیز خواهد شد. نکته دیگر به افت قیمت و بازار فروش بدتر خودروهای چینی نسبت به خودروهای داخلی مربوط می‌شود و اگر به دنبال خرید J5 هستید حتماً باید به این نکات توجه داشته باشید. اگر خودروی خود را زود عوض می‌کنید و دنبال دردسرهای پیدا کردن قطعات یدکی نیستید شاید بهتر باشد نگاهی به خودروهای دیگر همچون تندر یا دنا داشته باشید.

عکس جک J5

توضیح: این مطلب به روزرسانی شده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۰۸ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۱,۳۱۶ دیدگاه‌ها

  1. رضا @@

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (92 ديدگاه)

    اقای دادا داستان سانروف به کجا رسید چند تا خودرو بدون سانروف تو پارکینگاشون دارن میدونی و از کی شروع به تولید خواهند کرد ؟

  2. دادا

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (593 ديدگاه)

    سلام.دوستان الان ساعت 12ظهریکشنبه س.یک ساعت پیش با دوستم تماس گرفتم.قبلا گفتم کل جی فایو ها از اول بهمن با سن روف تولید میشه.بعدگفت بابت صدای موتور دوتا صداگیر باید عوض شه که به چینی ها گفته شده وشرکت از پانزدهم ماه دوشیفته وروزی 250 تولید روزانه خواهد داشت.حتی گفتم با این وصف کمیت فدای کیفیت نخواهد شد.گفتش موسسه ی استاندارد داریم که نظارت میکنه ومستقله.البته با قسمت آخر حرفش موافق نیستم.شماها چی.شادباشید

  3. خدابنده

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (9 ديدگاه)

    سلام دادا جان منظور پانزدهم اسفند هست ؟ اگه اینطور باشه ماها که تحویل اسفند هستیم ممکنه شب عید بدون ماشین بمونیم . راجع به سان روف خبر جدیدی نداری؟

  4. رضا @@

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (92 ديدگاه)

    اقای دادا یعنی از الان تا 15 اسفند میخوان چیکار کنن چرا از الان تولید نمیکنن سئوال بعدی خواهشا واضح توضیح بده یعنی این که ماشین ما سانروف دار خواهد بود و همچنین سئوال بعدی این که داستان صدا را از کی شروع به رفع عیب میکنند یعنی خودروهای ما مشکل صدا را ندارند خواهشا این چند سئوال را بپرس و خبری بده چون برای همه مهم است که بدونن از الان تا 15 هم چه کاری قراره بکنن و همچنین داستان ماشین ما باسانروف خواهد بود و بازم داستان صدا و صدا گیری که شامل ما میشه یا نه ممنونم که اینقدر سئوال پرسیدم

  5. امیر رضا

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (7 ديدگاه)

    بله دادا اگه میشه منم سئوالاتم درست سوالات اقا رضا است اگه میشه جواب بدین

  6. دادا

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (593 ديدگاه)

    سلام دوستان.اول هرچیز بگم چقدر دوستان یاکم بازدید میکنن یا کم نظر میدن جالب نیس.رقبا ازما خیلی جلوترن .اما دوستان قبلاعرض کردم . شرکت روزی 130خودرو تولید میکنه .یا اختصاصا یک نوع خودرو یا گاهی تواما.بعدشم از دیروز تولیدش شروع شده واینم که دوشیفت از پانزدهم میخوان کار کنن تقریبا دربسیاری از شرکتای مهم متداوله.کارشاقی نمیکنن.بعدشم عرض کردم میگن به طرف چینی عیب رو رسوندن حالا اصلا اونا رفع عیب بکنن یا نه باخداست ولی اینو هم باید قبول کنیم ماسوار پیکاان نمیشیم که صداش پیر ادمو دربیاره.بعدشم گفتم منی که تحویل اسفندم ودرواقع تمامی اسفندیا به گفته ایشان پنجاه پنجاه سن روف دار گیرشون میاد حالا باید دید شانس کی بیدارتره..اینم بگم خودمن بابت نوع جوش وآب کاری اطراف توپی سرکمک تونمایشگاه رودررو صحبت کردم وقول مساعد دادن حتما حلش بکنن.بعدچندماه گفتن مسولین قسمت مربوطه گفتن نمیشه کاری کرد.همین خوبه .حالا انتظار نباید داشته باشیم زیاد به گفته ی مشتری تره خورد کنن.چون صددرصد هزینه ی تولید میره بالا وتوان رقابت پایین میاد.درسته.باحق

    1. علیرضا

      ۲۹ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (2 ديدگاه)

      دوستان به جهت تحویل سریعتر خودروهاکارخانه دوشیفته را ازشنبه2 اسفند راه اندازی نموده وظرف یکهفته گذشته تماما” تولید j5 بوده

  7. حسین 522

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (149 ديدگاه)

    محسن جان سلام هستی یا نه
    تی تی دوباره خراب شده

  8. علی

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (29 ديدگاه)

    دوستانی که راجع به رنگ سپر پرسیدن باید بگم یه تیکه کوچیکش کدر شده انگار که کثیفه!به نظرم ممکنه که با پولیش درست شه.گذاشتم سرفرصت ببرم نمایندگی.
    راجع به شتاب باید بگم که در ابتدا کمی کنده ولی شتاب ثانویه خوبی داره.در مورد شتاب اولیه هم برای من خوبه چون خیلی اهل سرعت نیستم.کلا این یه ماشین خانوادگیه و من تا اینجاازش راضیم.

  9. سجاد

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان من یک هفته است که خریدم به نظرم تو این رنج قیمت بهترینه و به هیج وجه قابل قیاس با محصولات وطنی نیست شتابشم اگه اهل کارهای خارق العاده نباشی کاملا مناسبه چون تو سر گردنه چند بار تست کردم ماشین فوق العاده نرم و شیک کم مصرف موفق باشید

  10. LOVE CAR

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (7 ديدگاه)

    حسین جان سلام
    دیگه این مشکلات تی تی داره خسته کننده میشه
    بنظر میرسه باید پدالی بشیم
    اما پدال یک مشکل بزرگ داره و اون اینکه بحثها خیلی سطحی است (بیشتر واحد فروش و تحویل خودرو است) و اصلا بحثهای تخصصی و موشکافانه و راهکارهای عملی برا رفع مشکلات در ان مطرح نمیشه و سطح فنی سایت خیلی پائینه (خب دیگه وقتی انجمن تخصصی نباشه همینه دیگه )
    بگزیرم
    حسین جان دیروز برای سرکشی و بازدید از کارخانه ورق خودرو چهارمحال رفتیم (ماموریت ) یک سر هم به جناب رئیسی زدم خودرو را از نزدیک دیدم یه دوری هم باش زدم عملکرد گریبکس اتومات و موتور خیلی خوب بود جالب انکه بجز جناب رئیسی چند نفر دیگر از دوستانش نیز جک اتومات داشتند همه باهم تهیه کرده بودند و یکی دیگر از دوستانش نیز که جک اتومات داشت حضور داشت که تفاوت انها در فرمان و نداشتن نشانگر وضعیت چرخها بود اما در بقیه موارد همسان بودند (محسن)

  11. دادا

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (593 ديدگاه)

    دوستان که بلدن بیان رخ بنماین.تاهمه استفاده کنن نه اینکه بیان بگن دیگران…مسلمه کسی ماشینشو نگرفته باید دغدغه اش نگرفتن باشه اونی که گرفته دغدغه ش چیزی دیگه.اما اینجا همه حرفا حول جک 5 هستش.پس خیلی میتونیم بهم کمک کنیم.اما…بماند

  12. حسین 522

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (149 ديدگاه)

    خوب پس بالاخره سوارش شدی و دوری زدی باهاش دوستش داشتی انشاالله که

  13. حسین 522

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (149 ديدگاه)

    از نرمیش و حس رانندگی با جی 5 بگو راضیت کرد یا نه ؟چقدر رانندگی کردی باهاش ؟

  14. LOVE CAR

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (7 ديدگاه)

    حسین جا راستش نسبت به رقبا عملکرد خیلی بهتری داشت و مسئله دیگه انکه اینهمه ما در مورد کوبش سیستم تعلیق عقب داخل تی تی بحث کردیم اما بنظر من کوبش سیستم تعلیق محسوس نبود
    و عملکرد موتور و گریبکس داخل سربالای خیلی عالی بود و به راحتی از سمند و پژو ها ی مسیر سبقت گرفتم حسین جان فقط ضعفی که وجود داشت دید ضعیف جلو بود که نیاز به عادت کردن دارد و تجربه با جک دارد و فرمان نرم ان است (البته در سرعت سفت میشد اما باز به نسبت نرم بود ) اما حسین جان بیشتر ایرادهای که جناب رئیسی بیان میکرد بیشتر بخاطر (مسن بودن )مقایسه با خودرو قبلی بود اما بنظر من که سمند سوار بودم . اکنون جک را تست میکردم عملکرد جک خیلی عالی بود هم کیفیت قطعاتش و هم فضای داخلی خدا کند که خودروهای تحویلی ما هم با همین کیفیت باشند (خودرو جناب رئیسی فول پک وارداتی بود ) در کل حسین جان تمام شبه ها بر طرف شد
    عملکرد سیستم تعلیق و کوبش زیاد محسوس و ازار دهنده نبود (نرمال ) صدای موتور در دور موتور 3800 به داخل کمی نفوذ میکرد که بنظر من خیلی هم جذاب بود قدرت موتور و هماهنگی ان با گریبکس عالی بود و خودرو تمایل زیادی به بالا رفتن دور موتور از خود نشان میداد و هیچ کمبود و یا کم اوردن قدرت و گشتاور احساس نمیشد (محسن)

  15. LOVE CAR

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (7 ديدگاه)

    حسین جان مطلب دیگری که باید میگفتم انکه یک فاصله رفت و برگشت تقریبا 130 کیلومتر تست کردم
    سانروف را هم در سرعت تست کردم نه صدای میداد و نه مثل جک با ترمز بسته میشد
    و عملکرد تیپ ترونیک نیز تست کردم باید بگویم خیلی لذت بخش بود و حتی به جناب رئیسی اعتراض هم کردم که چرا میگفت تاخیر دارد (درست از سیستم تیپترونیک استفاده نمیکرد )و جالب انکه دور موتور را تا نزدیکی 5700 هم در سربالای با دنده 3 رساندم که کات اف نکرد و بسیار هم لذت بخش بود
    حسین در کل لذت رانندگی با جک خیلی بالا بود (حال این موضوع شاید برای من که اولین بار بود که خودرو را تست میکردم اینچنین بود ) اما در کل خیلی لذت بردم و اصلا هیچ عیب بزرگی ندیدم و بیشتر شیفته شده بودم اما در چند سبقت گیری بیشتر از تیپ ترونیک استفاده کردم که عالی بود البته در حالت اتومات نیز خیلی خوب دور میگرفت و به علت کم بودن تعداد دندها تمایل زیادی برای دور گرفتن داشت و تا سرعت 160 با ان رفتم که باز تمایل زیادی برای افزایش سزعت از خود نشان میداد (جناب رئیسی گفت تا کنون بیشتر از 130 نرفته و مجبور شدم رعایت ایشان را بکنم )(فکر کنم از اینکه خودرو را در اختیار من قرار داده بود پشیمان شده بود )

    اما حسین جان در کل من را راضی کرد از همه لحاظ (محسن)

    1. GM IS THE LEGEND

      ۲۸ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (8 ديدگاه)

      سلام آقا محسن
      اگر خاطرتون باشه در تی تی من به نظر آقای رییسی واکنش نشون دادم و ازشون پرسیدم شما چطور میفرمایید که عملکرد روی درایو خوبه ولی روی تیپ ترونیک مکس داره ؟ چون وجود این مسئله تقریبآ بعیده و نفس طراحیه تیپ ترونیک برای واکنش سریع تر گیربکس اتوماتیک به فرامین راننده هست . خوشحالم که مطابق انتظارم همچین مشکلی وجود نداشته و مشکل در نوع استفاده ی ایشان بوده . ضمنآ کات آف موتور 1800 تقریبآ نزدیک 6700 هستش .

  16. حسین 522

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (149 ديدگاه)

    دمت گرم امیدی دادی پس با این لحاظ بعضی از دوستان بیش از حد نسبت به این خودرو سخت گیر بودند همین جور که نوشته هایت را میخواندم منم امید وار شدم فکر کنم شما تا رسیدن خودرویت کمی اذیت بشی چون مزش رفته زیر دندانت خلاصه خدا کنه ماشین ما هم همین جوری حال بده به ما در کل از تجربه رانندگیت خیلی خوشحالم فکر میکردم من زودتر باید تجربه رانندگیمو برات بگم که ظاهرا اینجوری نشد و شما پیش کسوت شدی خلاصه به قول همه دمت گرم و گرم و گرم منم سخت منتظر رسیدنش هستم خدا کنه 1500 هم همین باشه متشکرم

  17. خدابنده

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (9 ديدگاه)

    سلام بر آقا محسن و حسین آقای عزیز.
    اولا خوشحالم که شما رو اینجا دیدم .بعدش چرا تی تی بازم قطع شده؟
    آقا محسن پس با این حساب بحث کوبیدن کمک های عقب قابل تحمله . این خبر خیلی خوبى هست . امروز یک جی5 مشکی رو دیدم از کیفیت رنگش گله داشت محسن جان ماشین آقای رییسی و همکاراش از این جهت مشکلی نداشتند ؟

    1. خدابنده

      ۲۸ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (9 ديدگاه)

      دادای عزیز سلام
      خبر جدیدی از بحث سان روف و تحویل خودروها ندارید؟

  18. LOVE CAR

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (7 ديدگاه)

    خدابنده جان من بیشتر خوشحالم که شما را اینجا میبینم راستش دوست عزیز بنظر میرسید چون خودرو ها وارداتی بودن مشکل رنگ نداشتن اما همان مشکلات زنگ زدگی پیچ ها بود که جناب رییسی خود عکس انها را قرار داد دیگه مشکلی نداشت اما انقدر محو عملکرد موتور و تست ان بودم که خیلی مسایل را فراموش کردم دوست عزیز یقیین داشته باش که جک شما را راضی میکند من که سمند EF7 بنزینی دارم که خیلی کیف کردم (محسن)

  19. رضا @@

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (92 ديدگاه)

    بابا خوشحالمون کردین با خبراتون

  20. شاهین ملکیان

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (10 ديدگاه)

    دوستان سلام لطفا کسی اگه تحویل دیماه بوده و ماشینشو تحویل گرفته بگه بلکه ماهم یکم امیدوار بشیم

    1. علی

      ۲۹ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (29 ديدگاه)

      من تحویل دی ماه بودم و 12 بهمن تحویل گرفتم دوست عزیز.

  21. خدابنده

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (9 ديدگاه)

    سلام
    محسن جان در رابطه با زنگ زدگی پیچ ها و برخی قطعات به نظر شما امکان تعویض پیچها و … وجود دارد؟ و اگر هم ممکن هست آیا مقرون به صرفه هست؟ چون قطعا زنگ زدگی پیچها باعث آسیب دیدن بقیه قطعه ها هم می شود.

    1. سورن

      ۳۰ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (20 ديدگاه)

      اگر پیچها قرار باشد زنگ بزنند یا دچار خوردگی شوند این یک نقطه ضعف بزرگه
      چون اصولا باید استیل ضد زنگ باشند
      دوستان محترم آقا محسن و آقای خدا بنده، بررسی بفرمایید

  22. LOVE CAR

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (7 ديدگاه)

    خدابنده جان فکرکنم بشه پیچ ها وبقیه قطعات را تعویض کرد والبته نباید این مشکلات باشد(این مشکلات را سخت نگیر قابل حل هستند و خورده گناه است )
    و میشود این مشکلات را با هزینه اندکی رفع کرد (محسن )

    1. حسین 522

      ۲۹ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (149 ديدگاه)

      من احتمال میدم در خودروهای تولید داخل مشکل پیچ نباشه اخه خودروی جناب رئیسی وارداتی بوده و معلوم نیست چند وقت در پارکینگ کشور مادر مانده بود

    2. بهنام

      ۳۰ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (18 ديدگاه)

      ببخشید این مشکل زنگ زدگی رو چون ماشین آقای رئیسی فول پک وارداتی بوده (شاید در مسیر چین تا ایران در مناطق رطوبتی زیاد مونده) پیش اومده یا روی تولیدات داخل ایران هم پیش میاد؟
      البته در لینکهای دیگه ای بجز پیچ بخشی از قطعات بدنه و زیر خودرو هم زنگ زدگی داشته که اون رو دیگه فکر نکنم براحتی بشه نادیده گرفت.

  23. mohammad

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (21 ديدگاه)

    اقا محسن میشه راجع به تیپ ترونیکش توضیح بدی?و اینکه ۴ دنده س کمنمیاره?!

  24. LOVE CAR

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (7 ديدگاه)

    محمد جان موتور وگریبکس استفاده شده بر روی جک 1.8L AT متعلق به میتسوبیشی در سالهای 1998 الی 2005 است که بر روی طیف وسعی از محصولات میتسو قرار میگرفت به ویژه لنسر
    و این مجموعه موتور و گریبکس امتحان خود را پس داده است و هم اکنون نیز بر روی بسیاری از محصولات میان قیمت تولیدی چین و حتی خود ژاپن که اعتبار جهانی دارند مانند مدلی از(لوتوس ) نیز استفاده میشود
    و از نظر فنی کم بودن تعداد دنده مبنی بر ضعیف بودن ان نیست و تعداد بیشتر دنده ها بیشتر مربوط به
    پائین اوردن دور موتور در حرکت برای کم کردن مصرف سوخت است (کم کردن فشار وارده بر موتور ) و در عمل کرد شاید از گریبکس های با دنده کمتر نیز عملکرد ضعیف تر داشته باشند زیرا در گریبسهای که تعداد دنده کمتر است میل به بالا بردن دور موتور در این خودر ها بیشتر و به علت تعویض نشدن دنده و باقی ماندن و تداوم دور گیری موتور
    کشش بهتری نیز حاصل میشود (به اصطلاح دنده را کامل پر میکند ) و این موضوع برای خودرو های که گشتاور و قدرت موتور در دورهای بالا (5500 الی 6000 ) به دست می اید یک ویژگی مثبت است
    و عملکرد تیپ ترونیک جک اتومات نیر از این حالت پیروی میکند یعنی برای استفاده بهینه از ان بهتر است که دور موتور را بالا برده و سپس اقدام به تعویض دنده در حالت دستی کرد (اشتباهی که جناب رئیسی انجام میداد ان بود که در دور موتور پائین اقدام به تعویض دنده میکرد که باعث ایجاد تاخیر در اعمال دنده میشد ) در صورتی که اگر دنده در دور موتور مناسب 5000 تعویض شود هیچ گونه تاخیری را شاهد نیستیم و در عوض لذت رانندگی و حالت اسپورت دارد
    فقط نقطه ظعف این گریبکس نداشتن حالت اسنو (ویژه زمستان برای تعویض دنده ها در دور موتور پایین برای جلو گیری از هرزگردی چرخها در سطوح لغزنده و اعمال کمتر گشتاور رسیده به چرخها است )

    و اصلا نیازی به حالت اسپورت ندارد زیرا همان طور که توضیح داده شد اصل عملکرد گریبکس بر اساس دور موتور بالا تعریف شده است
    امیدوارم پاسخ مناسبی داده باشم (محسن)

  25. LOVE CAR

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (7 ديدگاه)

    احسان جان (GM IS THE LEGEND
    خیلی خوشحال شدم که شما اساتید را اینجا میبینم و میتوانم از اطلاعات فنی شما استفاده کنم
    بله دوست عزیز حق با شما بود و این تاخیری که جناب رئیسی از ان یاد میکرد مربوط به نوع رانندگی ایشان بود بخاطر انکه جناب رئیسی در دور موتور 3000 الی 3500 اقدام به تعویض دنده به صورت تیپ ترونیک میکردند ( بخیال خود کمتر به خودرو فشار وارد شود ) در صورتی که باعث میشد چون ضرائب دنده با دور موتور هماهنگ نبود (دنده مرده ) شود و گریبکس تا رسیدن دور موتور به حد مجاز تاخیر نشان دهد و باعث ایجاد وقفه شود . هنگامی که مشغول تست خودرو بودم به ایشان اعتراض کردم و گفتم که این نوع رفتار شما با گریبکس نه انکه باعث فشار کمتر شود بلکه حتی موجب فشار بیشتر بر مجموعه گریبکس میشود (البته نباید انتظاری از یک شخص مسن داشت ) زیرا حالت تیپ ترونیک حالتی اسپورت است و برای بالا نگه داشتن دور موتور و جلو گیری از تعویض دنده و از دست رفتن گشتاور و قدرت مورد نیاز در حرکت است و به ایشان توصیه کردم که بر اساس رانندگی ایشان بهتر است از همان حالت اتوماتیک استفاده کنند

    اما احسان جان در کل عملکرد گریبکس بسیار در خور توجه بود و برای بهتر عملکرد ان باید دور موتور بالا باشد (خیلی حالت رانندگی اسپورت را میپسندد ) و اصلا نیازی به حالت اسپورت ندارد
    (محسن)

  26. ابي

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    جی5 دنده ای عملکردش بهتر از206تیپ 2 هست یا خیرالان که خودروهای باکیفیت را اعلام کردن واسم جی5داخل آنهاست آیا منظور جی5دنده ای هست یا اتومات

    1. GM IS THE LEGEND

      ۳۰ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (8 ديدگاه)

      از نظر توانایی حرکتی به تیپ 2 برتری داره .j5 داخل لیست ارزیابی کیفی مدل 1500 دنده ای بوده . هنوز 1800 اتومات آنچنان تحویل نشده که مورد ارزیابی کیفی قرار بگیرد .

    2. احمدي

      ۱ اسفند ۱۳۹۲
      سوابق: (36 ديدگاه)

      دوستان چقدرراینجاسوت وکوره

    3. سرير

      ۲ اسفند ۱۳۹۲
      سوابق: (18 ديدگاه)

      ابی جان من تازه اومدم تو بحث ولی تحقیقات زیادی روی این خودرو داشتم ظاهرا موتور 1800 روی جک با گیربکس دستی نصب نشده و از موتور ضعیف تر استفاده شده بنابراین اون لذتی که تو رانندگی با اتوماتش هست خیلی تو مدل های دستی دیده نمیشه ولی تجربه ای که از رانندگی 2 ساعته با مدل دستی داشتم باید بگم که از شتاب مدل دستی خیلی راضی نبودم(شاید به خاطر اینکه انتظار خیلی بیشتری ازش داشتم) ولی بعد از اینکه سوار 206 تیپ 2 دوستم شدم متوجه شدم جک دستی خیلی تفاوتی با 206 تیپ2 نداره آخه من قبلا 206 تیپ5 داشتم
      در کل ماشین خوبیه ولی پیشنهاد میکنم بیشتر دنبال موتور 1800 باشید

  27. بهنام

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (18 ديدگاه)

    سلام خدمت همه دوستان.
    من مدتیه که دارم تاپیک های مربوط به J5 رو دنبال می کنم. خداروشکر باتوجه به قیمتش کاملا با انتظارات بنده جوره تنها موردی که نگرانم می کنه صحبتهاییه که درباره خوردگی و زنگ زدگی قطعاتش میشه.
    لطفا در مورد زنگ زدگی های این خودرو بیشتر توضیح بدید. طبق مواردی که در بعضی از سایتها دیدم زنگ زدگی تنها شامل پیچها نمیشه و بدنه و قطعات زیر خودرو رو هم شامل شده.
    من خودم هم دیروز توی نمایندگی اصلی که یه مدل اتوماتیکش رو داشتم میدیدم، دیدم که اون بخشی که چرخ روش سوار میشه (ببخشید اسمش رو نمیدونم) و از لای پره های رینگ آلومینیومی دیده میشه هم کمی حالت زنگ زدگی داره، با اینکه تازه آورده شده بود نمایندگی و هنوز پلاک نشده بود!
    دوستی هم که گفته بودند مشکلی نیست و میشه برطرف کرد، لطفا روش برطرف کردن رو هم بگن ممنون میشم.

  28. مصطفی

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (15 ديدگاه)

    چینی میخرید بعد میپرسید فیلتر چه ماشینی بهش میخوره ؟

    ملت جالبی هستیم والا

  29. خدابنده

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (9 ديدگاه)

    سلام به همه دوستان عزیز
    کسی از دوستان در طول این چند روز ماشین تحویل گرفته؟
    اصلا کسی هست که از تحویل دادن ماشین در چند روز اخیر خبری داشته باشه؟
    دادا ی عزیز کجایی؟ چه خبر؟
    چرا این قدر خلوت و سوت و کور هست اینجا؟ تی تی هم که چند روزه مشکل داره.

  30. احمدي

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (36 ديدگاه)

    اقای دادا سلام من چندموردj5رنگ مشکی درواحدتحویل دیروز رفتم دیدم هیچ کدام رنگ مشکی دونه دونه نداشت یک نقاش ماشین انجابودسوال کردم گفت شایعه است رنگ مشکی با بقیه رنگ هاتوکیفیت هیچ فرقی نداره قضیه چیه ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا