صنعت خودروی کشورمان طی این سالها کاملاً تحت تأثیر برندهای چینی قرار داشته است. تا همین چند سال پیش شاهد مونتاژ خودروهای قابل قبولی همچون نیسان ماکسیما، هیوندای ورنا، آوانته و… بودیم اما هرچه پیشتر میرویم واردات و عرضه محصولات چینی را میبینیم که اکثر آنها نیز پس از مدتی به دلایل مختلف دیگر عرضه نشدهاند.
اما یکی از باسابقهترین برندهای چینی حاضر در کشور ما جک JAC است که با چندین خودروی مختلف توانسته طرفداران گوناگونی را به دست آورد. یکی از محصولات شناخته شده جک برای ما سدان J5 است که بین سالهای ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶ عرضه شد و ما در این نوشتار میخواهیم به بیان مشخصات، مزایا و معایب این خودرو به ویژه برای خریداران خودروهای کارکرده بپردازیم. پس حتماً با ما همراه باشید.
طراحی ظاهری جک J5
در بین سدان های متوسط بازار کشورمان، جک J5 یکی از هماهنگترین طراحیهای ظاهری را دارد. این خودرو توسط شرکت مشهور پینین فارینا طراحی شده و میتوان آن را زیبا دانست. در بخش جلو چراغهای کشیده و جلوپنجرهای هماهنگ دیده میشوند که اگرچه هیجانانگیز نیستند اما حداقل چشمها را اذیت نمیکنند. در پروفایل جانبی نیز خط شانه پر رنگی دیده میشود که از یکنواختی این بخش میکاهد. نمای عقب شاید بحثبرانگیزتر از سایر نقاط بدنه باشد اما علیرغم وجود برخی کاستیها هنوز هم میتوان آن را قابلقبول دانست. در کل باید گفت J5 یک سدان با ظاهر خوب نسبت به سایر خودروهایی است که طی این سالها در خیابانها دیدهایم.
طراحی داخلی جک J5
وقتی وارد کابین شوید طراحیای را خواهید دید که دنبالهروی بدنه است. بخش داخلی J5 از طراحی مدرنتری نسبت به تولیدات داخلی سود میبرد و از جمله ویژگیهای آن میتوان به فرمان و پشت آمپرهای اسپرت اشاره کرد. البته شاید طراحی ورودیهای هوای J5 سؤالبرانگیز باشد و از زیبایی کابین بکاهد ولی در کل نقص چندانی به طراحی این بخش وارد نیست هرچند که نمیتوان آن را برجسته و بهیادماندنی توصیف کرد. نقطهضعف اصلی J5 در این بخش به کیفیت متریال بکار رفته مربوط میشود که در درازمدت باعث به سر و صدا افتادن کابین خواهد شد.
جدای از این موارد فضای کافی برای چهار سرنشین وجود دارد و صندوق بار نیز نیازهای یک خانواده متوسط را رفع خواهد کرد. در مجموع طراحی و کیفیت کابین این سدان چینی برای خریداران قابلقبول به نظر میرسد هرچند در زمانهای که همه خودروها از برخی عناصر مدرن همچون نمایشگرهای بزرگ استفاده میکنند، نبود این ویژگی یک نقطهضعف به حساب میآید.
پیشرانه و گیربکس جک J5
این سدان چینی در ابتدا با پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری که قدرت ۱۱۱ اسب بخاری و گشتاور ۱۴۶ نیوتون متری داشت روانه بازار شد اما کرمان موتور بعدها عمده تمرکز خود را روی نسخه اتوماتیک J5 که پیشرانه قویتری هم دارد گذاشت. در دل نسخه اتوماتیک این خودرو پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری ساخت میتسوبیشی قرار میگیرد که خروجی ۱۴۰ اسبی و گشتاور ۱۶۵ نیوتون متری تولید میکند. این پیشرانه با گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک همکاری دارد.
پیشرانه J5 از نظر قدرت و گشتاور کمبود خاصی ندارد اما گیربکس ۴ سرعته آن نمیتواند انتظارات را برآورده کند و به همین خاطر شاهد افت شتاب گیری خودرو خواهید بود. نکته دیگر نیز به مصرف سوخت خودرو به ویژه در نسخههای اتوماتیک مربوط میشود که بالاتر از آن چیزی خواهد بود که تصور میکنید. در مجموع پیشرانه J5 را میتوان بادوام و خوب برشمرد هرچند عدم وجود گیربکس اتوماتیک بهروز و با تعداد دندههای بیشتر جزو معایب آن هستند. در جدول زیر مشخصات فنی نسخه اتوماتیک J5 خدمت شما عزیزان ارائه شده است:
حجم موتور (سیسی) | ۱۸۳۴ |
استاندارد آلایندگی | Euro IV (یورو ۴) |
حداکثر قدرت (HP/RPM) | ۱۴۰ اسب بخار در دور موتور ۶۵۰۰ دور در دقیقه |
حداکثر گشتاور (NM/RPM) | ۱۶۵ نیوتن متر در طیف دور موتوری ۵۰۰۰ دور در دقیقه |
جعبهدنده | ۴ سرعته اتوماتیک جلو، Tip Tronic |
سیستم فرمان | چرخ دنده شانهای (Rack & Pinion)، کمک هیدرولیکی |
سیستم ترمز | جلو دیسک دو جداره با قابلیت تهویه و خنک شونده، عقب دیسک – مجهز به ترمز ضد قفل (A.B.S) چهار کاناله (تمامی چرخها) – قابلیت توزیع هوشمند نیروی ترمزی بر حسب وزن و بار (E.B.D) |
سیستم تعلیق | جلو، فنر حلقوی با ستون مک فرسون – عقب فنر حلقوی و اتصال جناقی دوبل مستقل |
حجم مخزن سوخت (لیتر) | ۵۵ |
حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت) | ۱۷۵ |
سایز چرخها | مجهز به رینگ ۱۶ اینچ آلومینیومی |
طول خودرو (میلیمتر) | ۴۵۹۰ |
عرض خودرو (میلیمتر) | ۱۷۶۵ |
ارتفاع خودرو (میلیمتر) | ۱۴۶۵ |
فاصله دو محور (میلیمتر) | ۲۷۱۰ |
وزن خالص (کیلوگرم) | ۱۳۵۵ |
امکانات و تجهیزات جک J5
J5 در زمان معرفی اولیه که به حدود ۱۰ سال پیش بازمیگردد از امکانات قابل قبولی سود میبرد اما شاید فقدان برخی موارد همچون نمایشگر لمسی باعث شود این خودرو در مقابل رقبای بهروزتر خود کم بیاورد اما بااینحال هنوز هم J5 را از نظر تجهیزات و امکانات میتوان خودروی خوبی دانست. در ادامه تجهیزات و امکانات این خودرو ذکر شدهاند:
کیسه هوای راننده و سرنشین جلو |
صندلی جلو با قابلیت تنظیم در ۸ جهت |
تنظیم دستی پشتسری |
سیستم کنترل باد لاستیکها TPMS |
کنترل سیستم پخش روی غربیلک فرمان |
سیستم خنککننده روغن گیربکس اتوماتیک |
کمربند ایمنی سرنشینان جلو پیش کشنده |
کمربند ایمنی سرنشینان عقب |
کمربند ایمنی با تنظیم ارتفاع |
سیستم ضد سرقت |
قفل ایمنی کودک |
ترمز ABS و EBD |
چراغ مه شکن جلو و عقب |
چراغخطر لادری (چهار درب) |
رینگ اسپورت آلومینیومی |
چراغ جلو و عقب هالوژن |
شیشهبالابر جلو و عقب برقی |
آینه جانبی برقی |
صندلی و روکش فرمان چرمی |
سیستم رادیوپخش MP3/CD/USB با ۴ باند |
تنظیم نور صفحه کیلومتر |
آنتن شیشهای |
آینه جانبی دارای گرمکن |
تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو |
فرمان هیدرولیک با قابلیت تنظیم ارتفاع |
قیمت جک J5
همانگونه که گفته شد این خودرو از سال ۱۳۹۶ به بعد عرضه نمیشود و به همین خاطر نمیتوان نمونههای صفرکیلومتر آن را پیدا کرد؛ اما با گشتوگذار در میان آگهیهای موجود باید دانست برای خرید نسخه اتوماتیک J5 باید بودجهای حدود ۳۵۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان را بسته به مدل و کارکرد خودرو کنار بگذارید.
رقبای جک J5
این سدان چینی در بخشی از بازار قرار گرفته است که رقبای زیادی برای کسب سهم و جلب نظر خریداران رقابت میکنند. از جمله رقبای این خودرو میتوان به تندر ۹۰، دنا پلاس اتوماتیک، برلیانس H330، فاو بسترن b50، ام وی ام ۵۵۰ و… اشاره کرد. مقایسه مفصل این خودروها با یکدیگر در این نوشتار نمیگنجد اما بهطورکلی باید دانست خودروهای تولید داخل از مزیتهایی همچون بازار فروش دستدوم بهتر و فراوانی قطعات یدکی و خدمات برخوردار هستند درحالیکه محصولات چینی معمولاً با مشکل کمبود قطعات یدکی و افت قیمت دستوپنجه نرم میکنند. به همین خاطر بهتر است در خرید خودروی دستدوم به اولویتهای خود و اینکه تا چند سال خودرو را نگهداری خواهید کرد فکر کنید.
مزایا و معایب جک J5
همانطور که گفتیم از جمله مزایای این خودرو میتوان به طراحی خوب، پیشرانه بادوام و قوی، فضای کابین جادار برای خانوادههای کمجمعیت و ایمنی مناسب اشاره کرد. در مقابل جک J5 معایبی هم دارد که شامل متریال نه چندان باکیفیت کابین، گیربکس قدیمی و کند، مصرف سوخت نسبتاً بالا، کمبود قطعات و لوازمیدکی میشود.
نقاط قوت | نقاط ضعف |
طراحی ظاهری خوب | متریال بیکیفیت کابین |
پیشرانه بادوام و قوی | گیربکس قدیمی و کند |
فضای کابین جادار | مصرف سوخت بالا |
ایمنی مناسب | کمبود قطعات یدکی |
جمعبندی
جک J5 سدان را میتوان یکی از گزینههای خوب چند سال اخیر برای بازار داخلی دانست هرچند که این خودرو دیگر عرضه نمیشود. همین مشکل گریبان گیر اکثر خودروهای چینی در کشورمان است. این دسته از خودروها از همان ابتدای عرضه نیز به خاطر محدودیتهای شبکههای نمایندگی دارای مشکلاتی در زمینه تأمین قطعات و لوازمیدکی هستند و با قطع عرضه این مشکل حادتر نیز خواهد شد. نکته دیگر به افت قیمت و بازار فروش بدتر خودروهای چینی نسبت به خودروهای داخلی مربوط میشود و اگر به دنبال خرید J5 هستید حتماً باید به این نکات توجه داشته باشید. اگر خودروی خود را زود عوض میکنید و دنبال دردسرهای پیدا کردن قطعات یدکی نیستید شاید بهتر باشد نگاهی به خودروهای دیگر همچون تندر یا دنا داشته باشید.
توضیح: این مطلب به روزرسانی شده است.
كوروش
۱۳ اسفند ۱۳۹۱من تا سال 90 بهیچ عنوان حاضر به خرید ماشین چینی نبودم و متاسفانه حتی ام جی 550 را هم نخریدم ولی هر چی بیشتر تحقیق کردم به این نتیجه رسیدم که اشتباه کرده ام ولی باز متاسفانه این تجربه را هم دارم که، در معاملات بین الملل نامردترین و دزدترین معامله گران در دنیا به این صورت تقسیم بندی می شوند 1- چین 2- روس 3- هند بنده در سال 91 اقدام به خرید خودرو چینی جیلی ec7 کرده ام و از خرید خود پشیمان نیستم که هیچ راضی هم هستم، ولی به همه توصیه می کنم کالای چینی را باید با چشم باز خرید. زیرا طرف معامله شما اندکی از انسانیت بدور است!
mk
۱۶ اسفند ۱۳۹۱یه کم شبیه کیا کادنزا2012 نیست؟؟
وحید
۱۶ فروردین ۱۳۹۲این ماشین با این قیمت 60 میلیونی وتحویل 4 ماهه وموتور ضعیف 1500 سی سی 111 اسبی اصلا
نمی ارزه اگر موتورش 1800 هم بود بازهم نمی ارزید
نیما2
۱۲ تیر ۱۳۹۲کاملا حق با شماست من مسئول تعمیرات ماشینهای چینی هستم ماشینهای وطنی خودمون با وجود کیفیت بسیار پایین باز هم بهترا ز خودروهای چینی هستند
علی
۱۴ شهریور ۱۳۹۴شما کجا مسئولی اونوقت؟
دلیلت برای بهتر بودن خودرو هاید اخلی رو هم توضیح بده.
یوسف
۱۷ فروردین ۱۳۹۲با قیمت 60 میلیون تومان نمی ارزه اگر اتومات بود با موتور 1800 شاید
احمد
۲۷ فروردین ۱۳۹۲من هنوزماشین چینی نداشته ام ولی متقاصی لیفان 1800هستم که درآبان ماه ثبت نام کرده ام قراربود در بهمن91تحویل دهندکه هنوز تحویل نداده اندکه بدانیم این چه تحفه ای است؟!!!!!
محمد
۳۰ فروردین ۱۳۹۲سلام.اگر کسی تجربه رانندگی و استفاده از این ماشین رو داره لطف کنه بیاد و چند کلمه ای از تجربش رو با ما در میون بزاره. هیچ چیز جای تجربه رو نمی گیره . من خودم تیبا دارم و هر روز که می گذره تجربه ای جدید در مورد تیبا به دست میارم. لطف کنین دوستانی که از این ماشین استفاده کردند تجربیاتشون رو در اختیار ما هم قرار بدهند.
جواد
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲من نیز ابتدا با ماشین چینی مخالف بودم ولی حالا میبینم که چقدر رشد قیمت داشته و از نظر شکل و زیبایی از داخلی بهتره زیرا داخلی قطعات بی کیفیت چین را غالب میکنندولی چین مجبوره صنعت ماشین سازیش را به جهانیان ارائه کنه پس مواظب خدماتش است.لذا مجبور شدم ایکس60ثبت نام کنم که مثل ماشین قبلیم سانتافه قیافش است ولی به ان نمی رسه .اگر ثبات در مملکت بود اینگونه نمیشد چون سانتافه را فروختم تا کیا بگیرم کمی تعلل نمودم که یکباره بازار به هم ریخت پس مجبورشدم بیام سراغ این ماشین ولی گله ای ازمدیران وموسسه مولی الموحدین دارم که خودرویی به این زیبایی و گران چرا آپشن آن کم است چون قیمتش بالاست و چرا سیستم رهیاب سواری 1800را روی این خودروی قدر لیفان قزار ندادید که از زیبایی ومشتری گریزی آن بکاهید.حالا خدا کند سر قولشان باشنذ و به موقع تحویل دهند.
كمال
۱۲ خرداد ۱۳۹۲سلام من خودرو ولیکس c30 اتومات دارم با موتور 1500 خدمت دوستان عرض کنم با تکنولوژی جدید حجم موتور بالا دلیل خوبی برای شتاب و قدرت ماشین نیست پیکان با موتور 1600 که فعلا با نام اردی یا روا تولید میشه با این ماشین ها قابل مقایسه نیست
علی
۵ تیر ۱۳۹۲سلام .
بنده 15 سال دوو سوار شدم باز هم به کرمان موتور اطمینان کردم اولین سری لیفان 620 را ثبت نام کردم که بفروشم روش سود کنم ولی وقتی ماشینو تحویل گرفتم از فروشش صرف نظرکردم تا امروز هم که یک سالو چند ماه میگزره هم از ماشین راضی هستم هم از خدمات شرکت خدماتشون دیرو زود داره ولی سوختو سوز نداره مخصوصا نمایندگی مشایخ الانم دارم ایکس 60 تحویل میگیرم هر کی میخواد ماشین چینی بخره شک نکنه با پولی که پرداخت میکنی بسیار خوب است مخصوصا محصولات کرمان موتور .امروز هم دارم میرم جی 5 ثبت نام کنم .شک نکنید امروز بخرید بهتر از فرداست .
این را هم جهت اطلاع بگم بنده خودم در کمر بندی چالوس به نوشهر ساعت 3 بامداد با لیفان 620 – 1600 سی سی صفر تا صد را 9.5 ثانیه و تا سرعت 190 کیلومتر رانندگی کردم .
شاهین
۱۱ تیر ۱۳۹۲با این موتور و این قدرت رقیب خوبیه برا سمند و پرشیا و 206مثلا این ماشین رو آوردند برا رقابت با جیلی.اصلا نمی ارزه چی داره این ماشین نمیدونم ولی لیفان 520 با این قابل مقایسه است
Ali
۱۹ تیر ۱۳۹۲با تحقیقاتی که من کردم این ماشین از همه لحاظ از جیلی EC7 با این همه آپشن بهتره و درسته که آپشنال نیست اما از لحاظ کیفیت خیلی بهتره. دوستان لطفا این ماشین را با ماشینهای داخلی مقایسه نکنند که آدم خنده اش میگیره. من به نقل از سایت تیونینگ مطلبی را اینجا می گذارم که تحقیقات بنده هم تایید کننده این جملات می باشند.
در رابطه با مقایسه دو خودروی JAC J5 و EC7 تکنولوژی موتور JAC J5 از نوع VVT و حاصل همکاری بین JAC و AVL (مشهورترین کمپانی تولید انجین خودرو در دنیا) و Mitsubishi هستش و از تکنولوژی روز بهره می برد و جزء 10 موتور برتر می باشد و با همین حجم 1499 سی سی می تواند 111 اسب بخار تولید کند و بنابراین از لحاظ تکنولوژی و برتری انجین این دو خودرو، JAC J5 پیروز میدان است؛ اگرچه طبیعی است که موتور 1792سی سی EC7 قویتر از موتور 1499 سی سی باشد. از لحاظ گیربکس هم JAC J5 پیروز است و دنده های بسیار نرم و روان از مزایای آن هستند؛ در صورتی که گیربکس EC7 از مشکلات زیادی مثلا تعویض دنده 1 به 2 (که بهتر است از 1 به 3 رفت) و صدای ساییده شدن قطعات بر روی همدیگر و دیگر مشکلات که حتی در تاپیک EC7 در سایت تیونینگ و از زبان دارندگان این خودرو بیان شده برخوردار است. از لحاظ سیستم تعلیق هم اصلا این دو خودرو قابل مقایسه با هم نیستند؛ به طوریکه سیستم تعلیق JAC J5 پیشرفته تر و بسیار نرم تر می باشد، در حالیکه عمده شکایات دارندگان خودروی EC7 مربوط به سیستم تعلیق آن است (به تاپیک EC7 در سایت تیونینگ رجوع شود). در ضمن، چگونه است که وقتی هنوز JAC J5 مورد آزمایش Euro-NCAP قرار نگرفته، دوستان در این رابطه اظهار نظر می کنند و این دو خودرو را باهم مقایسه می کنند. مهم این است که هر دو در C-NCAP تست شده اند و هر دو پنج ستاره ایمنی گرفته اند (با وجود اینکه به قول نویسنده مقاله پرشین خودرو، EC7 از امکانات ایمنی بیشتری مثل باک ضد انفجار و ایربگ های پرده ای دارد؛ پس اگر JAC J5 هم این آپشن ها را داشت که ایمنی آن یک سر و گردن از EC7 بالاتر بود). برای اینکه به یک جمع بندی برسیم:
JAC J5 از لحاظ طراحی بیرونی، طراحی درونی، جادار تر بودن فضای درونی (به دلیل فاصله بیشتر دو محور)، کیفیت قطعات و مواد به کار رفته، کیفیت مونتاژ، تکنولوژی موتور (انجین)، گیربکس و سیستم تعلیق یک سر و گردن از EC7 بالاتر است و
EC7 از لحاظ قدرت موتور، دارا بودن آپشن و امکانات بیشتر و فضای بار صندوق عقب، یک سر و گردن از JAC J5 بالاتر می باشد.
شاهین
۱۰ مرداد ۱۳۹۲این متن برگرفته از متعصب ترین دارنده ی جک است که این ماشین را با خورو هایی همچون بی ام و و بنز و… مقایسه کرده و در تمامی جهات ماشین خود را برانده دانسته و حتی در ارسالی گفته بود که مصرف ترکیبی این خودرو 4.5 لیتر در صد کیلومتر میباشد!!!! که از mvm110 نیز بسیار کمتر بوده و ایشان هر روز با مزایای خودرویشان سورپرایز میشوند حتی ایشان میگفتند که در آزمایشی که داشته اند صفر تا صد خودروشان را 9 ثانیه میپندارند که با موتور 1500 چنین رقمی غیر ممکن است و حتی در مقاله ای از معایب جیلی گفته بودند و در مقابل تمامی معایب جیلی را مزیت جک خود میدانستند اما بشنوید از واقعیات شتاب واقعی جک حدود 15 ثانیه است حداکثر سرعت آن 180 است در حالی که من با سمند قبلیم 190 تا رفتم مطمئنا اگر در Euro-NCAPشرکت کند با توجه به دو ایربگ خود 3 ستاره هم نخواهد گرفت جیلی با 10 ایربگ 4 ستاره گرفت در ضمن طراحی این ماشین کپی برداری از طراحی های قبلی پژو است و در واقع شرکت پینین فارینا سر جک را کلاه گذاشته ودر اصل طراحی جدیدی نکرده و تکنولوژی که شرکت میتسوبیشی از آن استفاده کرده چیز جدیدی نیست و متعلق به 20 سال پیش است در ضمن آپشن های این خودرو نیز بسیار کمتر از جیلی است نه نمایشگر دارد نه نمایشگر و کنترل صوتی روی فرمان و چراغ های زنون
اینم از قطعات جیلی برای کسانی که میگویند جک از کارخنه بوش کمک گرفته
باطری VARTA آلمان
شیشه ها Saint-Gobain فرانسه
تولید شاسی PDE آلمان
خط تولید Dürr AG آلمان
خط تولید Fuji ژاپن
خط تولید DELPHI آمریکا
قطعات الکترونیک Siemens آلمان
صندلی ها Lear آمریکا
ABS و EBD بوش 8.1 آلمان
سیستم امنیتی و سنسور دنده عقب
>>>> COBRA ایتالیا
سیستم نوردهی VALEO فرانسه
نورپردازی کنسول و صفحه آمپر
>>> VISTEON آمریکا
آخر من نمیدانم به چه امیدی این جک را بخریم ولی جیلی نخریم جک نه قیافه بهتری داره نه آپشن بیشتری داره نه ایمنی بیشتری داره نه خدمات پس از فروش و گارانتی بیشتری داره نه برند معتبر تری داره نمیشه فقط به خاطر اینکه بگیم جیلی از دنده یک به دو مشکل داره بریم جک بخریم (آنهم تازه پس از مدتی خوب میشود) آدم نباید یکجانبه نگاه کرد باید همه جوانب را دید در حال حاضر تنها تبلیغ جک کیفیت قطعات هست(که البته جیلی هم داره) وگرنه این جک که هیچ برتری نداره
Javad Tabarsa
۱۹ تیر ۱۳۹۲طراحی این ماشین پینین فارینای ایتالیاست، موتور آن نتیجه همکاری کمپانی میتسوبیشی و AVL (مشهورترین کمپانی ساخت انجین در دنیا) و JAC می باشد، گیربکس آن نتیجه همکاری با کمپانی میتسوبیشی است، سیستم برق و ایمنی (نظیر ABS+EBD، Airbag و …) و قطعات الکترونیکی نتیجه همکاری با BOSCH و Siemens و Delphi می باشد. اینها هیچکدام شعار نیست و دلیل گرانی این ماشین که تقریبا آپشن زیادی هم ندارد کیفیت بالای این خودروست. مثلا روی برف پاک های آن مارک BOSCH حک شده است. کیفیت قطعات و مونتاژ این ماشین در حد ماشین های کره ای هستش. آقای عمادالدین جعفری که برای خودروشناسان نامی آشناست و همچنین مجله خودروی فروردین ماه 92 خودروی JAC J5 را آزمایش کرده اند که همگی تایید کننده کیفیت و تکنولوژی بالای این ماشین هستند.
علی تقوی
۱۹ تیر ۱۳۹۲این هم یکی از مطالب مستند انگلیسی راجع به JAC J5:
Rencently, J5 experience show has been helding all over China lasted for three months. As one of marketing protomtion methods in automotive industry, experience show needs drivers have consummate skills and excellent teamwork, besides,it has harsh requirements for the power、quality and safety of vehicles. JAC passenger cars set an example in domestic market using initial cars of mass production to do experience show
In fact, it is not surprised that J5 has outstanding performance. It is said that the production and test facility are from Ogihara、 KUKA and swedish ABB that are top-ranking facility provider in the world. Components are provided by famous brands like Siements and Delphi and Bosch. Lots of quality experts from Japan and Germany station in the workshop for long time, advanced manufacturing engineering and harsh quality management guarantee excellent quality of J5
What’s important is that the quality of J5 has been approved popularly from the day it launched into the market.” Just because of its quality, the sales volume has been increasing with Annual sales of 2011 standing at 81741 units year-on-year growth is 25.7%,reports of success have been coming frequently
All the success give JAC passenger cars enough confidence to start”J5 experience show”. Because its quality is good enough to receive any challenge
خوش باشید
کوروش
۲۳ مرداد ۱۳۹۲سلام من ادعای زیادی دردانستن زبان انگلیسی ندارم اما این دوستان انگلیسی خودشون ای ماشینهای ژاپنی رو محکوم به استفاده از آزبست وتخلف درتولید کرده عزیز هموطن.
امین
۲۰ تیر ۱۳۹۲کسانی که از ماشینهای ایرانی تعریف می کنند و از ماشینهای چینی بد می گند بهتره برند یه ماشین ایرانی بخرند و هفته ای یه بار تو صف نمایندگی های ایران خودرو بایستند.
ماشینهای چینی اگرچه به ماشینهای روز اروپا نمی رسند و لی از ماشینهای ایرانی خیلی بهترند.
قدرت موتور اونا کمتره ولی رانندگی باهاشون خیلی راحت و آرامش بخشه و در ضمن کیفیت به مراتب بهتری نسبت به ماشینهای ایرانی دارند.
soroush
۲۱ تیر ۱۳۹۲سلام به همه دوستان.من در سال 85 405 داشتم سال 86 206 تیپ 2 .87 206 تیپ 5 88. 206 تیپ
6 و سال 90 پرشیا.الانم لیفان 620(1800) دارم.اگه کسی قصد خرید لیفان داره اصلا شک نکنه.از لحاظ نرمی و شتاب و امکانات هیچ کدوم از ماشینایی که داشتم بهش نمیرسه.ماشین خیلی خوبیه.فقط تنها ایرادش کولرشه.البته واسه شهرای گرمسیر مناسب نیست.وگرنه برای جاهایی مثل تهران خوبه.ایناییم که میگن ماشین چینی آشغاله بهتره ازشون بپرسید تاحالا داشتن که اظهار نظر میکنن؟ و اینکه تمام ماشینای ایران خودرو و سایپا قطعاتش از چین میاد.پس اگه قراره ماشین چینی سوار بشیم چه بهتره که یه چینی با امکانات هیوندای سوار بشیم نه یه چینی با امکانات فرقون
نیمروز
۲۸ تیر ۱۳۹۲سرچ کنید مقایسه تست ضربه m vm با سمند رو و قضاوت کنید
ام وی ام سدان اصلا پاشیده تو تست تصادف
مرادي از شيراز
۲۸ تیر ۱۳۹۲لطفا اونهایی که ماشین وتحویل گرفتن از نظر کیفیت وزیر پا با خودرو های دیگه که داشتن مقایسه کنند بی تعصب ممنون
مهرداد
۹ مرداد ۱۳۹۲با سلام
لطفا دوستانی که اطلاعات فنی دارند درباره مقایسه لیفان 620(1800) با جک j5 نظر دهند چون بین خرید این دو خودرو دو دل هستم.
با تشکر
حسین
۱۰ مرداد ۱۳۹۲اتفاقا منم رفتم پیش همین آقای گلریز نه تنها این خصوصیاتی که میگینو نداشت اصلن به حرف آدم گوش نمی داد، صراحتا گفتن بفرمائین بیرون مزاحم نشید
j_k
۱۹ مرداد ۱۳۹۲با سلام خدمت دوستان عزیز من قصد خرید جی 5رادارم لطفا از دارندگان این خودرو میخواهم که نظرات خود را علام نمایند
آرین
۲۰ مرداد ۱۳۹۲با سلام
مطمئن باشید از خریدش پشیمون نمی شید. بسیار شیکه.
من سفیدشو دارم
مرادی از شیراز
۲۰ مرداد ۱۳۹۲آقا آرین فقط شیک بودن مهم نیست من به خاطر کیفیتی که نمایندگی کرمان موتورمیگفت اومدم جی 5 روثبت نام کردم تحویل شهریور هم هستم الان دو دل شدم انصراف بدم یا نه هیچ کس درباره جی 5 اطلاعاتی نداره شما که داری خدایی بی تعصب راهنمایی کن
آرین
۲۱ مرداد ۱۳۹۲کاملا بی صدا هست و موتورش هم میتسیوبیشی هست و شتابش خوبه
شهرام
۲۲ مرداد ۱۳۹۲با سلام . همکار بنده خودروی جی 5 داره و 800کیلومتر باهاش رانندگی کرده باور کنید این خودرو در اینده نزدیک به یکی از پرفروش ترین خودرو در ایران خواهد بود در خریدش اصلا شک نکنید باور کنید از مگان هم سرحال تر است .کیفیت بسیار بالا .ظاهر بسیار شیک .هندلینگ و سیستم تعلیق عالی . فرمانپذیری فوق العاده . ترمز های عالی. شاسی واقعا محکم .شتاب ماشین خوب. چسبندگی ماشین برای امنیت بسیار خوب. در کل باید گفت محشره
متین
۲۲ مرداد ۱۳۹۲سلام عزیزان ثبت نام جی 5 شروع شده با قیمت بسیار خوب و فقط 4روز باقی مانده و به نظرم دیگه با این قیمت عرضه نخواهد شد تا دیر نشده برید ثبت نام کنید چون تو اکثر شهرها ظرفیت ها پرشده به خدا ماشین فوق العاده زیبا با کیفیت عالی که صد برابر بهتر از ماشینهای ایرانی خودمان هست بنده 130کیلومتر باهاش رانندگی کردم که واقعا تو تمام قسمتها بی نظیر بود .
سیامک
۲۳ مرداد ۱۳۹۲سلام.واقعا جی5حرف نداره مطمعن باشید هر کی نخره بعدها حسرتش را خواهد خورد .کیفیت واقعا عالی . مصرف بسیار پایین.ایمنی فوق العاده خوب.زیباییش بی نظیره.خلاصه بهتون بگم این خودرو از هر لحاظ کامله و نقص نداره
فردین
۲۳ مرداد ۱۳۹۲سلام دوستان بنده برای اولین بار خودروی جی5را تو نمایشگاه کرمان موتور ارومیه امروز دیدم خیلی زیبا بود خیلیها هم دورش جمع شده بودند داشتند نگاش میکردند و اکثرا هم واسه ثبت نام جی5 اومده بودند .وای نگو که از زیباییش هر چی بگم کمه .فقط خدا کنه که گرون نشه تا بنده هم بتونم یکیشو بخرم
بهنام
۲۴ مرداد ۱۳۹۲با سلام. دوستان بنده قبلا سمند و پژو و ال نود و مگان و حالا هم ام وی ام 530دارم ولی جی5 واقعا عالی بود بنده 90کیلومتر باهاش رانندگی کردم تو این مدت هر جوری که بخوای تستش کردم واقعا فوق العاده بود .فرمان پذیری عالی. سیستم تعلیق و هندلیگ بسیار خوب. کابین کاملا بی صدا. ترمزها فوق العاده قوی. چسبندگی خودرو به زمین عالی برای امنیت بیشتر.مصرف سوخت بسیار پایین.شتاب خودرو نسبت به وزن خودرو واقعا قابل قبول.ظاهرش هم که ماه
مجيد
۲۴ مرداد ۱۳۹۲دوستان شک نکنید که این خودرو بسیار خوب است فقط خدا کنه گرون نشه. کیفیت بسیار عالى با موتور میتسوبیشى ژاپن. سىستم تعلیق عالى با هندلیگ فوق العاده. قیافه اش به نظر بنده مقام اول را میاره اخه خیلى زیباست. ترمزها واقعا خوب. فرمان پذیرى عالى. شتاب خوب. مصرف بسیار پایین. کابین ارام و بى صدا. شاسى بسیار محکم. امنیت عالى. قیمت بسیار خوب. واقعا ارزش خرید داره شک نکنید.
محمود
۲۵ مرداد ۱۳۹۲بعضی تعریف و تمجیدهای بیش از احد از این ماشین مشکوک هست به نظر میاد از طرف نمایندگیهای فروش این محصول هستند که اینقدر اغراق میکنند و از این ماشین تعریف میکنند تا بقیه مشتاق به خرید بشن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ashil
۱ شهریور ۱۳۹۲من این ماشین خریدم این ماشین فوق العاده با کیفیت هستش اتاق جاداری هم دارد
شاهین
۲ شهریور ۱۳۹۲آی راست میگی دقیقا همینه بابا مردم رو اینجوری گول نزنین گناه دارن. چرا میای برای سود خودت تبلیغت دروغ میکنی
h.s.7
۲۸ شهریور ۱۳۹۲تایید میکنم حرف شما رو …. یارو اومده میگه با فراری و مازراتی و آلفا جولیتا باید مقایسه بشه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
شهرام
۲۶ مرداد ۱۳۹۲با سلام دوست عزیز بنده اینو میتونم با جرات بگم که جی5با کیفیت ترین خودرو بین خودروهای داخلی و چینی است و کسی نیز شما را مجبور به خرید نمیکند باید قبول کرد که این خودرو از هر لحاظ کامل و بی نظیر است بنده 180کیلومتر باهاش رانندگی کردم که واقعا حرف نداشت
محمد
۲۸ مرداد ۱۳۹۲دوستان سلام میتونم بگم کرمان موتور همیشه ماشینهای خوبی ارائه کرده مثل سیلو یا گل و…. ولی اولش همه در مورد ماشیناش خوب نمیگفتن ولی مرور زمان نشون داد که ماشینهای خوبی هستن حالا جی 5 هم با موتور میتسوبیشی.
h.s.7
۲۸ شهریور ۱۳۹۲دوست عزیز شما که از کرمان موتور تعریف میکنی چرا اونایی که لیفان دارن همشون پشیمونن؟؟؟