صنعت خودروی کشورمان طی این سالها کاملاً تحت تأثیر برندهای چینی قرار داشته است. تا همین چند سال پیش شاهد مونتاژ خودروهای قابل قبولی همچون نیسان ماکسیما، هیوندای ورنا، آوانته و… بودیم اما هرچه پیشتر میرویم واردات و عرضه محصولات چینی را میبینیم که اکثر آنها نیز پس از مدتی به دلایل مختلف دیگر عرضه نشدهاند.
اما یکی از باسابقهترین برندهای چینی حاضر در کشور ما جک JAC است که با چندین خودروی مختلف توانسته طرفداران گوناگونی را به دست آورد. یکی از محصولات شناخته شده جک برای ما سدان J5 است که بین سالهای ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶ عرضه شد و ما در این نوشتار میخواهیم به بیان مشخصات، مزایا و معایب این خودرو به ویژه برای خریداران خودروهای کارکرده بپردازیم. پس حتماً با ما همراه باشید.
طراحی ظاهری جک J5
در بین سدان های متوسط بازار کشورمان، جک J5 یکی از هماهنگترین طراحیهای ظاهری را دارد. این خودرو توسط شرکت مشهور پینین فارینا طراحی شده و میتوان آن را زیبا دانست. در بخش جلو چراغهای کشیده و جلوپنجرهای هماهنگ دیده میشوند که اگرچه هیجانانگیز نیستند اما حداقل چشمها را اذیت نمیکنند. در پروفایل جانبی نیز خط شانه پر رنگی دیده میشود که از یکنواختی این بخش میکاهد. نمای عقب شاید بحثبرانگیزتر از سایر نقاط بدنه باشد اما علیرغم وجود برخی کاستیها هنوز هم میتوان آن را قابلقبول دانست. در کل باید گفت J5 یک سدان با ظاهر خوب نسبت به سایر خودروهایی است که طی این سالها در خیابانها دیدهایم.
طراحی داخلی جک J5
وقتی وارد کابین شوید طراحیای را خواهید دید که دنبالهروی بدنه است. بخش داخلی J5 از طراحی مدرنتری نسبت به تولیدات داخلی سود میبرد و از جمله ویژگیهای آن میتوان به فرمان و پشت آمپرهای اسپرت اشاره کرد. البته شاید طراحی ورودیهای هوای J5 سؤالبرانگیز باشد و از زیبایی کابین بکاهد ولی در کل نقص چندانی به طراحی این بخش وارد نیست هرچند که نمیتوان آن را برجسته و بهیادماندنی توصیف کرد. نقطهضعف اصلی J5 در این بخش به کیفیت متریال بکار رفته مربوط میشود که در درازمدت باعث به سر و صدا افتادن کابین خواهد شد.
جدای از این موارد فضای کافی برای چهار سرنشین وجود دارد و صندوق بار نیز نیازهای یک خانواده متوسط را رفع خواهد کرد. در مجموع طراحی و کیفیت کابین این سدان چینی برای خریداران قابلقبول به نظر میرسد هرچند در زمانهای که همه خودروها از برخی عناصر مدرن همچون نمایشگرهای بزرگ استفاده میکنند، نبود این ویژگی یک نقطهضعف به حساب میآید.
پیشرانه و گیربکس جک J5
این سدان چینی در ابتدا با پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری که قدرت ۱۱۱ اسب بخاری و گشتاور ۱۴۶ نیوتون متری داشت روانه بازار شد اما کرمان موتور بعدها عمده تمرکز خود را روی نسخه اتوماتیک J5 که پیشرانه قویتری هم دارد گذاشت. در دل نسخه اتوماتیک این خودرو پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری ساخت میتسوبیشی قرار میگیرد که خروجی ۱۴۰ اسبی و گشتاور ۱۶۵ نیوتون متری تولید میکند. این پیشرانه با گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک همکاری دارد.
پیشرانه J5 از نظر قدرت و گشتاور کمبود خاصی ندارد اما گیربکس ۴ سرعته آن نمیتواند انتظارات را برآورده کند و به همین خاطر شاهد افت شتاب گیری خودرو خواهید بود. نکته دیگر نیز به مصرف سوخت خودرو به ویژه در نسخههای اتوماتیک مربوط میشود که بالاتر از آن چیزی خواهد بود که تصور میکنید. در مجموع پیشرانه J5 را میتوان بادوام و خوب برشمرد هرچند عدم وجود گیربکس اتوماتیک بهروز و با تعداد دندههای بیشتر جزو معایب آن هستند. در جدول زیر مشخصات فنی نسخه اتوماتیک J5 خدمت شما عزیزان ارائه شده است:
حجم موتور (سیسی) | ۱۸۳۴ |
استاندارد آلایندگی | Euro IV (یورو ۴) |
حداکثر قدرت (HP/RPM) | ۱۴۰ اسب بخار در دور موتور ۶۵۰۰ دور در دقیقه |
حداکثر گشتاور (NM/RPM) | ۱۶۵ نیوتن متر در طیف دور موتوری ۵۰۰۰ دور در دقیقه |
جعبهدنده | ۴ سرعته اتوماتیک جلو، Tip Tronic |
سیستم فرمان | چرخ دنده شانهای (Rack & Pinion)، کمک هیدرولیکی |
سیستم ترمز | جلو دیسک دو جداره با قابلیت تهویه و خنک شونده، عقب دیسک – مجهز به ترمز ضد قفل (A.B.S) چهار کاناله (تمامی چرخها) – قابلیت توزیع هوشمند نیروی ترمزی بر حسب وزن و بار (E.B.D) |
سیستم تعلیق | جلو، فنر حلقوی با ستون مک فرسون – عقب فنر حلقوی و اتصال جناقی دوبل مستقل |
حجم مخزن سوخت (لیتر) | ۵۵ |
حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت) | ۱۷۵ |
سایز چرخها | مجهز به رینگ ۱۶ اینچ آلومینیومی |
طول خودرو (میلیمتر) | ۴۵۹۰ |
عرض خودرو (میلیمتر) | ۱۷۶۵ |
ارتفاع خودرو (میلیمتر) | ۱۴۶۵ |
فاصله دو محور (میلیمتر) | ۲۷۱۰ |
وزن خالص (کیلوگرم) | ۱۳۵۵ |
امکانات و تجهیزات جک J5
J5 در زمان معرفی اولیه که به حدود ۱۰ سال پیش بازمیگردد از امکانات قابل قبولی سود میبرد اما شاید فقدان برخی موارد همچون نمایشگر لمسی باعث شود این خودرو در مقابل رقبای بهروزتر خود کم بیاورد اما بااینحال هنوز هم J5 را از نظر تجهیزات و امکانات میتوان خودروی خوبی دانست. در ادامه تجهیزات و امکانات این خودرو ذکر شدهاند:
کیسه هوای راننده و سرنشین جلو |
صندلی جلو با قابلیت تنظیم در ۸ جهت |
تنظیم دستی پشتسری |
سیستم کنترل باد لاستیکها TPMS |
کنترل سیستم پخش روی غربیلک فرمان |
سیستم خنککننده روغن گیربکس اتوماتیک |
کمربند ایمنی سرنشینان جلو پیش کشنده |
کمربند ایمنی سرنشینان عقب |
کمربند ایمنی با تنظیم ارتفاع |
سیستم ضد سرقت |
قفل ایمنی کودک |
ترمز ABS و EBD |
چراغ مه شکن جلو و عقب |
چراغخطر لادری (چهار درب) |
رینگ اسپورت آلومینیومی |
چراغ جلو و عقب هالوژن |
شیشهبالابر جلو و عقب برقی |
آینه جانبی برقی |
صندلی و روکش فرمان چرمی |
سیستم رادیوپخش MP3/CD/USB با ۴ باند |
تنظیم نور صفحه کیلومتر |
آنتن شیشهای |
آینه جانبی دارای گرمکن |
تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو |
فرمان هیدرولیک با قابلیت تنظیم ارتفاع |
قیمت جک J5
همانگونه که گفته شد این خودرو از سال ۱۳۹۶ به بعد عرضه نمیشود و به همین خاطر نمیتوان نمونههای صفرکیلومتر آن را پیدا کرد؛ اما با گشتوگذار در میان آگهیهای موجود باید دانست برای خرید نسخه اتوماتیک J5 باید بودجهای حدود ۳۵۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان را بسته به مدل و کارکرد خودرو کنار بگذارید.
رقبای جک J5
این سدان چینی در بخشی از بازار قرار گرفته است که رقبای زیادی برای کسب سهم و جلب نظر خریداران رقابت میکنند. از جمله رقبای این خودرو میتوان به تندر ۹۰، دنا پلاس اتوماتیک، برلیانس H330، فاو بسترن b50، ام وی ام ۵۵۰ و… اشاره کرد. مقایسه مفصل این خودروها با یکدیگر در این نوشتار نمیگنجد اما بهطورکلی باید دانست خودروهای تولید داخل از مزیتهایی همچون بازار فروش دستدوم بهتر و فراوانی قطعات یدکی و خدمات برخوردار هستند درحالیکه محصولات چینی معمولاً با مشکل کمبود قطعات یدکی و افت قیمت دستوپنجه نرم میکنند. به همین خاطر بهتر است در خرید خودروی دستدوم به اولویتهای خود و اینکه تا چند سال خودرو را نگهداری خواهید کرد فکر کنید.
مزایا و معایب جک J5
همانطور که گفتیم از جمله مزایای این خودرو میتوان به طراحی خوب، پیشرانه بادوام و قوی، فضای کابین جادار برای خانوادههای کمجمعیت و ایمنی مناسب اشاره کرد. در مقابل جک J5 معایبی هم دارد که شامل متریال نه چندان باکیفیت کابین، گیربکس قدیمی و کند، مصرف سوخت نسبتاً بالا، کمبود قطعات و لوازمیدکی میشود.
نقاط قوت | نقاط ضعف |
طراحی ظاهری خوب | متریال بیکیفیت کابین |
پیشرانه بادوام و قوی | گیربکس قدیمی و کند |
فضای کابین جادار | مصرف سوخت بالا |
ایمنی مناسب | کمبود قطعات یدکی |
جمعبندی
جک J5 سدان را میتوان یکی از گزینههای خوب چند سال اخیر برای بازار داخلی دانست هرچند که این خودرو دیگر عرضه نمیشود. همین مشکل گریبان گیر اکثر خودروهای چینی در کشورمان است. این دسته از خودروها از همان ابتدای عرضه نیز به خاطر محدودیتهای شبکههای نمایندگی دارای مشکلاتی در زمینه تأمین قطعات و لوازمیدکی هستند و با قطع عرضه این مشکل حادتر نیز خواهد شد. نکته دیگر به افت قیمت و بازار فروش بدتر خودروهای چینی نسبت به خودروهای داخلی مربوط میشود و اگر به دنبال خرید J5 هستید حتماً باید به این نکات توجه داشته باشید. اگر خودروی خود را زود عوض میکنید و دنبال دردسرهای پیدا کردن قطعات یدکی نیستید شاید بهتر باشد نگاهی به خودروهای دیگر همچون تندر یا دنا داشته باشید.
توضیح: این مطلب به روزرسانی شده است.
محسن
۲۹ اسفند ۱۳۹۲سال نو بر تمامی دوستان مبارک…
مسعود
۲۹ اسفند ۱۳۹۲سلام به همه
کسی نمیدونه کروز کنترل میشه رو جی۵دنده ای نصب کرد یا نه?!
دادا
۱ فروردین ۱۳۹۳سلام.سال نوتون مبارک.سال پربرکت وتوام باسلامتی برای خودتون و خانواده تون باشه.همیشه سربلند باشید….درقبال فرمایش دوستان که گفتن رنگ سفید جالب نیست مشکی خوشگلتر وبزرگتر نشون داده میشه.باید گفته شه براساس قوانین فیزیک گفته ایشون احساسیه.وخلاف قانون جذب وانعکاس نوره…البته بحث بزرگتر نشون دادنشو عرض میکنم.نمدم داره.ای کاش بدون نمد بود اون موقع دلمون خوش بود لااقل بانمد گذاشتن صدای موتور کمی کمتر میشد.درباره صدای داخل اتاق بنظرم میاد با توجه به درزبندیهای صحیح وعدم ورود صداها از خارج اتاق.یه نوع حبس شدن اتفاق می افته.که از جلوی موتور میاد.البته عرض میکنم حتما خیلی از شماممکنه مشکلی نداشته باشید.مثلا دیروز باتیبا امتحان کردم.صداش خیلی زیاده ولی چون چند جهتی بود اذیت کننده نیست.حالا امیدوارم با کارکردبیشتر بعلت روان شدن.صدا خدا بخواد کمتربشه.این ماشین واقعا نسبت به پولش وفراتر از اون می ارزه.خدایش.برای اولین بار دیروز صندلی عقب نشستم.جاداریش معرکه س.راحت راحت…فقط فقط این صدا.لعنت به کسایی که مارو محروم کردن که خودمون چنین ماشینای تولید نکنیم ولگن بدیم دست مردم.لعنت خدا بر اونا.لعنت.
امین
۲۰ بهمن ۱۳۹۵من خودم برای کاهش صدای موتور از فوم الاستومری پشت داشبوردم استفاده کردم . خیلی موثر بود اطلاعات در موردش می تونید اینجا ببینید
http://www.partfoam.com/kflex.html
فکر می کنم راهکار بهتر از این نیست
امید
۱ فروردین ۱۳۹۳دادا و یا دیگر دوستان که به صدای ماشین در دور بالا حساس هستید میتونین از عایق صوتی برچسبدار استفاده کنین از 10 میلیمتر تا 25 میلیمتر و یا بالاتر… میتونین از داخل موتور خودتون نصب کنین و هزینه بسیار پایینی داره کمتر از سی هزار تومان ، البته در 10 میلیمتر انقدر میشه. یک سایتی رو دیدم که میگه اگه بخواین 25 میلمتری نصب کنین تا 50 دیسیبل صدا رو کاهش میده. اینم آدرس سایت http://www.stihvac.com/index.php?route=product/product&product_id=58
در قسمت پرسش و پاسخ در مورد خودرو سوال شده که حتما بخونید…با این تفاسیر این مشکل حل شده است!!!!
مسعود
۱ فروردین ۱۳۹۳ماشین من که خودش نمد داره پشت موتور
سعید
۱ فروردین ۱۳۹۳دوستان من میخوام یه ماشین 55 میلیونی بگیرم حالا موندم جک جی 5 صفر بگیرم یا مگان 2000 دنده اتوماتیک ولی دست دوم لطفا راهنماییم کنید
مهدی
۱ فروردین ۱۳۹۳ثبت نام جدید جک یک میلیون افزایش قیمت داره.
ramin
۱ فروردین ۱۳۹۳ثبت نامه جدید یهنی کی؟ چرا داره؟
مهدی
۱ فروردین ۱۳۹۳ثبت نام فروردین.البته شامل ثبت نام سال 92 نمیشه
حسین 9974
۱ فروردین ۱۳۹۳سلام به همگی دوستان گلم عیدهمگی مبارک… متاسفانه جی5 یک میلیون تومان گران شد..اینم از شانس منه که اگه همینو نقدی خریده بودم دومیلیون ارزان میشد حالا که ثبت نام کردم یک میلیون گران شد.. خدایا این بخت واقبال بلندو توی سال 93 ازم نگیر.. سال 89 من بدبخت وقتی 206تیپ2 14میلیون بود سمندو 15میلیون لیزینگی خریدم که هنوز یکسال از قسطاش مونده بعد سمندی که یک تومان گرونتر بود حالا 7میلیون تومان از 206 ارزونتره خب شما بگین خداوکیلی من کمشانسترم یا آقوی همساده؟…
احسان
۱ فروردین ۱۳۹۳دوستانى که قبلا ثبت نام کردن اىن 1 مىلىون افزاىش قىمت شاملشان نمىشود..بنده برج 10 ثبت نام کردم تحوىل اردىبهشت که فروش قطعى بود..
جواد
۱ فروردین ۱۳۹۳سلام به همه بچه ها چطوری انتقادات و شکایت خودمونو به کرمان موتور در مورد رنگ خودرو برسونیم خواهشن راهنمایی بفرمایید ضمنن مصرف سوخت اتمات چقدره؟ و آیا اونایی که ثبت نام کردن این قیمت جدید لحظ خواهد شد یا نه؟آخه به علت افزایش بیمه شخص ثالث و 8 درصد مالیات بر ارزش افزوده 1 میلیون گرون کردن
مسعود
۱ فروردین ۱۳۹۳بابا فیزیکدان!!
همه چی دان!!
بقیه هیچی ندان!!
مسعود
۱ فروردین ۱۳۹۳امروز کاپوتو زدم بالا که موتورو بشورم،تعجب کردم که چه شاسی قوی داره. این ماشین تازه یه رام گردن کلفتم داره که دسته موتور روش سوار شده
کمتر تو سواری چنین شاسی و رامی دیدم
تنها مشکل من با ماشین کیفیت رنگشه
دادا
۲ فروردین ۱۳۹۳سلام.آقاامید ازراهنمایی تون سپاسگزارم.حتما تماس میگیرم و از چند وچون قضیه میپرسم.ولی باتوجه به سواربودن موتورودیگر وسایل بعیده از داخل موتور بشه انجام داد.بجز همان بحث عایق از داخل داشبورد بشه کاری کرد.البته اینم مستلزم به استادی کار بلد که بهتر همان کرمان موتوریا باشن.باور کنید اکه این عایق جواب بده تا خود بم میرم.یالااقل تمیرگاه مرکزی تهران.باید این مشکلو حل کنم.بازم ممنونم آقا امید…دوستان واقعا کیفیت رنگش داستان داره.بااینکه میگفتن سفید از همه بهتر از نظر کیفیت.امروز موقع شستن پیرمو در آورد.خیلی اذیت شدم.بعد خیلی قطرش نازکه.یعنی کافی به جایی بزنی.انشاالله اشتباه بکنم.اینم بگم.همین بلا رو تیبا هم داره.شاید تحریم دخیل باشه…یه چیزی امروز جالب برخوردم وقتی صبح ماشین رو یه مسیر چهار پنچ کلیومتر روندم.موقعی که خاموش کردم.یهو صدایی از ماشین میاد شبیه صدای کتری رو گاز موقعی که به جدار سردش گرما بخوره.تلق وتلوق صدا میده..اول فکر کردم شاید صدای دونه های بارون بهاریه که روسقف میخوره یاکسی حلبی یاآهنی رو خیلی نرم میکوبه.زیاد پیگرنشدم.جای دیگه رفتم اونم بالای هفت کیلومتر.بازم همان.حالت.فهمیدم بعلت انقباض وانبساط وگرمای ایجاد شده.صداازمسیر اگزوز میاد.انشاالله چیزی نباشه.کسی این حالت براش پیش اومده.تاحالا تو هیچ ماشینی ندیده بودم.ببینیم آینده چی میشه
ولی ازنظر زیبایی ظاهری خیلی عاشق پیدا کرده.خدابکنه باطنش زیبا باشه.یاحق
امید
۲ فروردین ۱۳۹۳عایق صوتی رو از داخل موتور هم میشه نصب کرد چون هم برچسب دار هست و هم میشه به قطعات کوچک در آورد و نصب کرد.
amira
۲ فروردین ۱۳۹۳سلام دوستان سال نو هم مبارک.من جک جی5 اتومات ثبت نام کردم تحویل خرداد می خوام بدونم دیرکرد داره یانه منظورم در تحویلشه؟وگرونتر شدنش برای من هم تاثیر داره؟لطفا پاسخ بدید بازم ممنون
مهدی
۲ فروردین ۱۳۹۳قبل عید از نمایندگی همین موضوع رو سوال کردم گفتن افزایش قیمت شامل حال ثبت نامی های 92 نمیشه ولی کاهش قیمت اگه باشه شامل میشه پس خیالتون راحت باشه.درمورد دیرکرد یکی از دوستانم تحویل بهمن بود بهش اسفند تحویل دادن بهش دیرکرد ندادن گفتن واست سان روف تعلق گرفته که قیمتش دو میلیون ارزش داره!!
پیرمرادیان
۲ فروردین ۱۳۹۳دوستان من میخواستم اطلاعات صحیحی از این خودرو براتون عرض کنم . از نقطه نظر طراحی با همان نگاه اول هم متوجه می شوید که این خودرو یک سرو گردن از بیشتر هم وطنانش بالاتر است. در واقع اگر بودن اطلاعات قبلی نگاهی به پیکر کلی آن بیندازید، احتمالا فکر می کنید J5 یکی از محصولات خوروسازان اروپایی است. این دیدگاه بی دلیل در ذهن شما نقش نمی بندد زیرا، تراش پیکره این خودرو توسط دستان هنرمند پینین فارینا انجام شده است. در نمای روبه رو حلقه گم گشته طراحی محصولات داخلی و بعضا چینی، یعنی هیجاد در استفاده از خطوط کاملا خودنمایی می کند. ترکیب زوایای گرد و نیز به خصوص در طراحی چراغ ها باعث شده J5 برای خودش صاحب یک شخصیت شود. بازی با خصوص سیال در نگاه بیننده این چینی زیبا را بزرگ تر از آنچه که هست نشان می دهد.
با پا گذاشتن به داخل کابین، کیفیت خوب و مونتاژ مناسب قطعات اولین چیزهایی هستند که برای شما قابل لمس است. در این بخش هم چینی ها با سپردن کار به دست متخصصین کارکشته، نمره قبولی را کسب کرده اند. چینش و شکل هندسی دکمه ها و کلیدهای درود کابین ساده و با سلیقه است.
طراحی درست قطعات و رنگ به کار رفته در آن ها باعث شده ارگنومی به نحو قابل قبولی در کابین رعایت شود. در کابین عقب هم حتی با عقب کشیدن صندلی های جلو، فضای پای کافی در اختیار سرنشینان قرار دارد.
از محاسن این خودرو می توان به هندلینگ خوبش اشاره کرد. بخشی از این هندلینگ را سیستم فرمان راک اند پنیون با کمک سیستم هیدرولیک یک فرمان پذیری دقیق و نسبتا تیز را برای محصول جدید کرمان موتور ایجاد کرده است.
ترمز های به کمک سیستم ABS چهار کاناله و EBD ( توزیع وزن با توجه به مقدار وزن روی محور ) عملکرد خوبی دارند.
برای آزمودن کیفیت ترمز، چندین بار از مرز سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت به شدت ترمز گیری کردیم اما ترمزها با همان کیفیت اولیه توانستند J5 را متوقف کنند. سیستم تعلیق در جلو شامل فنر لول و مک فرسون است. در محور عقب هم سازنده از فنر پیچشی و اتصال جناقی استفاده کرده است.
مجموعا عکس العمل سیستم تعلیق سواری یک نواختی را به وجود می آورد زیرا در هنگام عبور از دست اندازها اتاق خودرو نه زیاد تکان می خورد نه خیلی بالا و پایین می رود. یکی از مواردی که در هندلینگ خوب این خودرو نقش مثبت دارد همین طراحی خوب سیستم تعلیق است.
اگر می خواهید در سریع ترین زمان ممکن با J5 به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت دست پیدا کنید باید حدود ۱۱/۸ ثانیه زمان صرف کنید بنابراین بهتر است دنبال یک رانندگی اسپرت نباشید ولی در عوض می توانید یک رانندگی آرام به همراه خانواده در مسیر سفرتان تجربه کنید.
پیشنهاد نهایی
کیفیت خوب و طراحی زیبا از مشخصات مثبت این خودرو است. اما قدرت کم موتور از جمله مواردی است که نیازه به بازنگری دارد.که البته در نمونه جدید اتومات با قدرت موتور 1800 و 141 اسب بخار این نقیصه بر طرف شده و علاوه بر ان با تریم مشکی و اپشنهای جدید میرود که در ردیف ماشینهای پر فروش سال 93 در بیاید
J5 می تواند یکی سدان خانوادگی خوب باشد که طراحی آن خسته کننده نیست.
حسینی
۲ فروردین ۱۳۹۳دوستان ویلیکس 30 وجی5 دستی از نظر قیمت مساویند برتی با کدام است لطفا بدون تعصب نظر بدین بخصوص اقای پینارعزیز
محمد329
۲ فروردین ۱۳۹۳دوستان از این یه تومن که جی 5 گرون شده شامل من و امسال من که دی ماه ثبت نام کردیم هم میشه یا نه؟پینار و دادا لطفاراهنمایی کنید
amira
۲ فروردین ۱۳۹۳اقا مهدی ممنون از پاسخت
نفیسی
۲ فروردین ۱۳۹۳چطورشرکت کرمان خودرو باان سابقه واعتبار نمیتواند ایرادرنگ جی فایو را بر طرف کند که همه به اتفاق ناراضی اند.واز چشم هر بیننده پوشیده نیست .و به هیثیت واعتبار شرکت و جی فایو رادر مقابل رقبااسیب جدی میزند.این یک کوتاهی مشهود است.امیدوارم این ایراد…هر چه زودتر بر طرف شود.وجی فایو با جایگاه برتری در خیابانها جولان دهد.نه با رنگ وروی پریده….
بهمن
۲ فروردین ۱۳۹۳یا سلام خدمت همه دوستان مخصوصا دادا
من برای j5 اتومات ثبت نام کردم
دادا میخواستم بدونم این صدای موتور که شمارو انقد اذیت میکنه از صدای موتور ماشین های داخلی مثل سمند(من خودم سمندef7)و پارس و …. بیشتره؟
ممنون
احد
۳ فروردین ۱۳۹۳با سلام خدمت دوستان
من حدود ده روزی هست که این ماشین رو تحویل گرفتم واقعا ازش راضیم از هر لحاظ و فکر نمی کردم که این ماشین در این حد عالی باشه چه از نظر ظاهری که خیلی زیباتر از عکسشه و هم از نظر فنی از جمله نرمی فرمان و بی صدا بودن و نرمی آن و سیستم ترمز عالی و طراحی بسیار زیبایی داخلی یه لحظه هم شک نکنید اگر تا حدود 50 دارید حتما یه جک j5 بگیرید مظمئنا پشیمان نخواهید شد این نظر من به عنوان بهترین عیدی سال 93 برای همه شما عزیزانه
احسان
۳ فروردین ۱۳۹۳سلام، سال نو بر همه دوستان مبارک. امیدوارم سال خوبی رو شروع کرده باشید و در ادامه هم شادی و سلامتی براتون باشه.
من با یه لاستیک فروش در خصوص تعویض لاستیک صحبت میکردم میگفت یه مدت استفاده کن بعد تصمیم بگیر چون با توجه به تاریخهای تولید ممکنه لاستیک ها کیفیت شون فرق کنه و مشکل کوبش رو نداشته باشند. همه دوستانی که لاستیک عوض نکردن مشکل کوبش رو دارن؟ (من تحویل اردیبهشتم)
محسن
۳ فروردین ۱۳۹۳دوستان عزیز بالاخره کسی جی5 اتومات تحویل گرفته ؟؟؟
امید
۳ فروردین ۱۳۹۳ظاهراً مشکل سایت برطرف نخواهد شد
پینار
۳ فروردین ۱۳۹۳سلام آقای حسینی مطمعن باش جی5 بسیار بهتر از ولیکس 30 است مخصوصا کییفیت قطعات. شتاب . زیبایی . سیستم تعلیق و هندلینگ عالی . و پایداری و امنیت تو جاده بسیار بهتر از ولیکس است. ضمنا صدای موتورش هم بسیار نرم تر از ماشینهای ایرانی است . موفق و پیروز باشید.
مهدی۲۷۳
۳ فروردین ۱۳۹۳دوستان سلام.من ۴روزه ماشینوتحویل گرفتم بایدبگم که غافلگیرشدم واقعاجی۵دورازانتظارم بود.دوستان این ماشین مزایای زیادی داره مثل ظاهرباکلاس کابین باظاهری زیبا گیربکس نرم وشتاب قابل قبول..من فقط یه ایرادمیتونم بگیرم ازش اونم رنگشه.ماکه ماشینوگرفتیم اماامیدوارم کرمان موتوراین نقصوبرطرف کنه چون واقعاحیفه همچین ماشینی بااین رنگ افتضاح.به نظرم جی۵بازارخوبی پیدامیکنه ومن احتمال میدم قیمتش بالاترمیره هم ازکارخانه وهم بازار.موفق وسربلندباشید.
محمد حسین
۳ فروردین ۱۳۹۳همه اونایی که جی فایو ثبت نام کردید بیایید در سایت صدای مشتری به کرمان موتور پیام بفرستید که تا قبل از تحویل ماشیناتون فکری برای کیفیت رنگش بکنند واقعا این ماشین حیفه با این کیفیت دارای چنین رنگ بی کیفیتی باشه مطمعن باشید اثر داره…..
رضا
۴ فروردین ۱۳۹۳من هم به صدای مشتری گفتم راجع به رنگ حتما اثر داره
مختار
۴ فروردین ۱۳۹۳همه با هم در مورد رنگ تذکر بدید واقعا حیفه
مهدی. ه
۴ فروردین ۱۳۹۳سلام به همه دوستان، من حدود 45 روزه ماشینو تحویل گرفتم ولی متاسفانه در حد انتظارم نبوده یکیش کوبش کمک فنرهای عقبش هست که خیلی آزار دهنده است لاستیک هاشم عوض کردم ولی تاثیری در کاهش انتقال صدا به داخل کابین نداشت، فکر کنم ماشین من ایراد کمک فنر داره ولی نمایندگی زیر بار نمیره، دوستانی که تجربه در این خصوص دارند راهنمایی کنند بخصوص آقا پینار ممنون.
حسین 522
۴ فروردین ۱۳۹۳من از خودروی خود راضی هستم و مشکل کوبش اصلا ندارم