صنعت خودروی کشورمان طی این سالها کاملاً تحت تأثیر برندهای چینی قرار داشته است. تا همین چند سال پیش شاهد مونتاژ خودروهای قابل قبولی همچون نیسان ماکسیما، هیوندای ورنا، آوانته و… بودیم اما هرچه پیشتر میرویم واردات و عرضه محصولات چینی را میبینیم که اکثر آنها نیز پس از مدتی به دلایل مختلف دیگر عرضه نشدهاند.
اما یکی از باسابقهترین برندهای چینی حاضر در کشور ما جک JAC است که با چندین خودروی مختلف توانسته طرفداران گوناگونی را به دست آورد. یکی از محصولات شناخته شده جک برای ما سدان J5 است که بین سالهای ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶ عرضه شد و ما در این نوشتار میخواهیم به بیان مشخصات، مزایا و معایب این خودرو به ویژه برای خریداران خودروهای کارکرده بپردازیم. پس حتماً با ما همراه باشید.
طراحی ظاهری جک J5
در بین سدان های متوسط بازار کشورمان، جک J5 یکی از هماهنگترین طراحیهای ظاهری را دارد. این خودرو توسط شرکت مشهور پینین فارینا طراحی شده و میتوان آن را زیبا دانست. در بخش جلو چراغهای کشیده و جلوپنجرهای هماهنگ دیده میشوند که اگرچه هیجانانگیز نیستند اما حداقل چشمها را اذیت نمیکنند. در پروفایل جانبی نیز خط شانه پر رنگی دیده میشود که از یکنواختی این بخش میکاهد. نمای عقب شاید بحثبرانگیزتر از سایر نقاط بدنه باشد اما علیرغم وجود برخی کاستیها هنوز هم میتوان آن را قابلقبول دانست. در کل باید گفت J5 یک سدان با ظاهر خوب نسبت به سایر خودروهایی است که طی این سالها در خیابانها دیدهایم.
طراحی داخلی جک J5
وقتی وارد کابین شوید طراحیای را خواهید دید که دنبالهروی بدنه است. بخش داخلی J5 از طراحی مدرنتری نسبت به تولیدات داخلی سود میبرد و از جمله ویژگیهای آن میتوان به فرمان و پشت آمپرهای اسپرت اشاره کرد. البته شاید طراحی ورودیهای هوای J5 سؤالبرانگیز باشد و از زیبایی کابین بکاهد ولی در کل نقص چندانی به طراحی این بخش وارد نیست هرچند که نمیتوان آن را برجسته و بهیادماندنی توصیف کرد. نقطهضعف اصلی J5 در این بخش به کیفیت متریال بکار رفته مربوط میشود که در درازمدت باعث به سر و صدا افتادن کابین خواهد شد.
جدای از این موارد فضای کافی برای چهار سرنشین وجود دارد و صندوق بار نیز نیازهای یک خانواده متوسط را رفع خواهد کرد. در مجموع طراحی و کیفیت کابین این سدان چینی برای خریداران قابلقبول به نظر میرسد هرچند در زمانهای که همه خودروها از برخی عناصر مدرن همچون نمایشگرهای بزرگ استفاده میکنند، نبود این ویژگی یک نقطهضعف به حساب میآید.
پیشرانه و گیربکس جک J5
این سدان چینی در ابتدا با پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری که قدرت ۱۱۱ اسب بخاری و گشتاور ۱۴۶ نیوتون متری داشت روانه بازار شد اما کرمان موتور بعدها عمده تمرکز خود را روی نسخه اتوماتیک J5 که پیشرانه قویتری هم دارد گذاشت. در دل نسخه اتوماتیک این خودرو پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری ساخت میتسوبیشی قرار میگیرد که خروجی ۱۴۰ اسبی و گشتاور ۱۶۵ نیوتون متری تولید میکند. این پیشرانه با گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک همکاری دارد.
پیشرانه J5 از نظر قدرت و گشتاور کمبود خاصی ندارد اما گیربکس ۴ سرعته آن نمیتواند انتظارات را برآورده کند و به همین خاطر شاهد افت شتاب گیری خودرو خواهید بود. نکته دیگر نیز به مصرف سوخت خودرو به ویژه در نسخههای اتوماتیک مربوط میشود که بالاتر از آن چیزی خواهد بود که تصور میکنید. در مجموع پیشرانه J5 را میتوان بادوام و خوب برشمرد هرچند عدم وجود گیربکس اتوماتیک بهروز و با تعداد دندههای بیشتر جزو معایب آن هستند. در جدول زیر مشخصات فنی نسخه اتوماتیک J5 خدمت شما عزیزان ارائه شده است:
حجم موتور (سیسی) | ۱۸۳۴ |
استاندارد آلایندگی | Euro IV (یورو ۴) |
حداکثر قدرت (HP/RPM) | ۱۴۰ اسب بخار در دور موتور ۶۵۰۰ دور در دقیقه |
حداکثر گشتاور (NM/RPM) | ۱۶۵ نیوتن متر در طیف دور موتوری ۵۰۰۰ دور در دقیقه |
جعبهدنده | ۴ سرعته اتوماتیک جلو، Tip Tronic |
سیستم فرمان | چرخ دنده شانهای (Rack & Pinion)، کمک هیدرولیکی |
سیستم ترمز | جلو دیسک دو جداره با قابلیت تهویه و خنک شونده، عقب دیسک – مجهز به ترمز ضد قفل (A.B.S) چهار کاناله (تمامی چرخها) – قابلیت توزیع هوشمند نیروی ترمزی بر حسب وزن و بار (E.B.D) |
سیستم تعلیق | جلو، فنر حلقوی با ستون مک فرسون – عقب فنر حلقوی و اتصال جناقی دوبل مستقل |
حجم مخزن سوخت (لیتر) | ۵۵ |
حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت) | ۱۷۵ |
سایز چرخها | مجهز به رینگ ۱۶ اینچ آلومینیومی |
طول خودرو (میلیمتر) | ۴۵۹۰ |
عرض خودرو (میلیمتر) | ۱۷۶۵ |
ارتفاع خودرو (میلیمتر) | ۱۴۶۵ |
فاصله دو محور (میلیمتر) | ۲۷۱۰ |
وزن خالص (کیلوگرم) | ۱۳۵۵ |
امکانات و تجهیزات جک J5
J5 در زمان معرفی اولیه که به حدود ۱۰ سال پیش بازمیگردد از امکانات قابل قبولی سود میبرد اما شاید فقدان برخی موارد همچون نمایشگر لمسی باعث شود این خودرو در مقابل رقبای بهروزتر خود کم بیاورد اما بااینحال هنوز هم J5 را از نظر تجهیزات و امکانات میتوان خودروی خوبی دانست. در ادامه تجهیزات و امکانات این خودرو ذکر شدهاند:
کیسه هوای راننده و سرنشین جلو |
صندلی جلو با قابلیت تنظیم در ۸ جهت |
تنظیم دستی پشتسری |
سیستم کنترل باد لاستیکها TPMS |
کنترل سیستم پخش روی غربیلک فرمان |
سیستم خنککننده روغن گیربکس اتوماتیک |
کمربند ایمنی سرنشینان جلو پیش کشنده |
کمربند ایمنی سرنشینان عقب |
کمربند ایمنی با تنظیم ارتفاع |
سیستم ضد سرقت |
قفل ایمنی کودک |
ترمز ABS و EBD |
چراغ مه شکن جلو و عقب |
چراغخطر لادری (چهار درب) |
رینگ اسپورت آلومینیومی |
چراغ جلو و عقب هالوژن |
شیشهبالابر جلو و عقب برقی |
آینه جانبی برقی |
صندلی و روکش فرمان چرمی |
سیستم رادیوپخش MP3/CD/USB با ۴ باند |
تنظیم نور صفحه کیلومتر |
آنتن شیشهای |
آینه جانبی دارای گرمکن |
تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو |
فرمان هیدرولیک با قابلیت تنظیم ارتفاع |
قیمت جک J5
همانگونه که گفته شد این خودرو از سال ۱۳۹۶ به بعد عرضه نمیشود و به همین خاطر نمیتوان نمونههای صفرکیلومتر آن را پیدا کرد؛ اما با گشتوگذار در میان آگهیهای موجود باید دانست برای خرید نسخه اتوماتیک J5 باید بودجهای حدود ۳۵۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان را بسته به مدل و کارکرد خودرو کنار بگذارید.
رقبای جک J5
این سدان چینی در بخشی از بازار قرار گرفته است که رقبای زیادی برای کسب سهم و جلب نظر خریداران رقابت میکنند. از جمله رقبای این خودرو میتوان به تندر ۹۰، دنا پلاس اتوماتیک، برلیانس H330، فاو بسترن b50، ام وی ام ۵۵۰ و… اشاره کرد. مقایسه مفصل این خودروها با یکدیگر در این نوشتار نمیگنجد اما بهطورکلی باید دانست خودروهای تولید داخل از مزیتهایی همچون بازار فروش دستدوم بهتر و فراوانی قطعات یدکی و خدمات برخوردار هستند درحالیکه محصولات چینی معمولاً با مشکل کمبود قطعات یدکی و افت قیمت دستوپنجه نرم میکنند. به همین خاطر بهتر است در خرید خودروی دستدوم به اولویتهای خود و اینکه تا چند سال خودرو را نگهداری خواهید کرد فکر کنید.
مزایا و معایب جک J5
همانطور که گفتیم از جمله مزایای این خودرو میتوان به طراحی خوب، پیشرانه بادوام و قوی، فضای کابین جادار برای خانوادههای کمجمعیت و ایمنی مناسب اشاره کرد. در مقابل جک J5 معایبی هم دارد که شامل متریال نه چندان باکیفیت کابین، گیربکس قدیمی و کند، مصرف سوخت نسبتاً بالا، کمبود قطعات و لوازمیدکی میشود.
نقاط قوت | نقاط ضعف |
طراحی ظاهری خوب | متریال بیکیفیت کابین |
پیشرانه بادوام و قوی | گیربکس قدیمی و کند |
فضای کابین جادار | مصرف سوخت بالا |
ایمنی مناسب | کمبود قطعات یدکی |
جمعبندی
جک J5 سدان را میتوان یکی از گزینههای خوب چند سال اخیر برای بازار داخلی دانست هرچند که این خودرو دیگر عرضه نمیشود. همین مشکل گریبان گیر اکثر خودروهای چینی در کشورمان است. این دسته از خودروها از همان ابتدای عرضه نیز به خاطر محدودیتهای شبکههای نمایندگی دارای مشکلاتی در زمینه تأمین قطعات و لوازمیدکی هستند و با قطع عرضه این مشکل حادتر نیز خواهد شد. نکته دیگر به افت قیمت و بازار فروش بدتر خودروهای چینی نسبت به خودروهای داخلی مربوط میشود و اگر به دنبال خرید J5 هستید حتماً باید به این نکات توجه داشته باشید. اگر خودروی خود را زود عوض میکنید و دنبال دردسرهای پیدا کردن قطعات یدکی نیستید شاید بهتر باشد نگاهی به خودروهای دیگر همچون تندر یا دنا داشته باشید.
توضیح: این مطلب به روزرسانی شده است.
فرید
۸ فروردین ۱۳۹۳با سلام به همه دوستان، از آقایانی که جی5 دستی دارند سوال داشتم درباره روکش های ماشین، که زود زود کثیف میشن یا نه؟ اونایی که لیفان داشتن دیدم که روکش پارچه ای انداختن. لطفا نظر بدید.
امین
۸ فروردین ۱۳۹۳دوستان عزیزی که ثبت نام قطعی پارسال بودید، این افزایش قیمت مربوط به ارزش افزوده است که پارسال 6% بوده و امسال شده 8% . ولی چون شما قرارداد رو پارسال بستید و فروش قطعی بوده و همچنین در مفاد قرارداد قید شده هیچگونه اضافه پرداختی نخواهید داشت.
ضمنا این 2% اضافه ارزش افزوده از امسال روی تمامی کالاها همه باید پرداخت کنند و سال آینده هم 2% دیگه اضضافه می شه و به 10% خواهد رسید.
ایام به کام
امین
۸ فروردین ۱۳۹۳یه چیز جالب این موتور Mitsubishi 4G93D engine که روی 1800 اتومات هستش تو چند ماشین دیگه تو شرکتهای مختلف تو چین استفاده شده و همشون هم از نام میتسوبیشی استفاده کردن. یعنی مثل اینکه این موتور مستقیم از ژاپن میاد چین
حامد
۸ فروردین ۱۳۹۳یکبار من هم این موضوع رو از دوستان پرسیدم اما نظرشون اینه که طراحی موتور برای میتسوبیشیه اما تو چین ساخته شده…
این اس300 سایپا هم موتور 1600 طراحی میتسوبیشیه (با قیمت 69 میلیون تومن)
امین
۸ فروردین ۱۳۹۳مثل اینکه این یه موتوره قدیمیه میتسوبیشی هست که چینیا تغییراتی توش دادن
محسن
۸ فروردین ۱۳۹۳سلام دوستان عزیز
کسی اطلاع نداره دعوت نامه ثبت نامی اردیبهشت (اتومات) چه موقع صادر میشه؟
آیا تحویل اردیبهشت تاخیر داره؟
ممنونم…
مهدی
۹ فروردین ۱۳۹۳دعوتنامه اوایل اردیبهشت صادر و تو خرداد تحویل میدن.
ابوالفضل
۱۰ فروردین ۱۳۹۳سلام من ÷رسیدم گفتند 100درصد تاخیر داره
علیرضا
۱۱ فروردین ۱۳۹۳دعوت نامه تحویل اردیبهشت بین 25 تا31فروردین میاد با توجه به اینکه خط تولید کارخانه تا پایان فروردین j5اتومات وx60میباشداحتمالا” تاخیر نداشته باشد
رضا
۹ فروردین ۱۳۹۳سلام استدعادارم همه وهمه اگرقراراس امسال اسم سال مدیریت جهادی باشدباصدای مشتری کرمان موتور تماس یاایمیل دهیددر مورد رنگ بدنه وکوبش وصدای موتور داخل کابین فکر اساسی شود همه اعتراض کنید تا انشا.فکری شود واصلاح شود وهمه ماشین خوب وباکیفیتی داشته بشیم ……………..سال نو مبارک…….
ابوالفضل
۱۰ فروردین ۱۳۹۳سلام من هم به تبعیت از شما اعلام کردم
منصور
۹ فروردین ۱۳۹۳سلام امروز یه جی 5 دیدم از روبروم میومد خداییش ابهت خاصی داشت خوشحال شدم از اینکه ثبت نام کردم.
دانیال
۹ فروردین ۱۳۹۳سلام:
ما که کیج شدیم هر کس یه چیز میگه آخر نمیدانم حرف چه کسی را باور کنم که آیا ماشین ها ی چینی خوب است یا نه وآیا فرداها بخاطر کمبود قطعات و مکانیک ماهر دچار مشکل میشم یا نه چون من هم j5 ثبت نام کرده ام
ابوالفضل
۹ فروردین ۱۳۹۳با سلام و تبریک سال نو خدمت همه عزیزان میخواستم بدونم ایا j5اتومات کروز کنترل داره یا اگه نداره میشه روش نصب کرد
omyd
۹ فروردین ۱۳۹۳آقا ابوالفضل
j5 کروز کنترل نداره.
ابوالفضل
۱۰ فروردین ۱۳۹۳متشکرم
ابوالفضل
۹ فروردین ۱۳۹۳من یه 2ماهی جیلی داشتم متاسفانه ماشین خیلی کند و سنگین بود موقعی که سرعتمو کم میکردم (کمتر از 120)تا دوباره به 120برسم زمان زیادی میبرد
پینار
۹ فروردین ۱۳۹۳با سلام خدمت تمامی دوستان و هموطنان گرامی و آرزوی سلامتی دراین سال جدید….. بنده باتوجه به تماسهاو پیامک های مکرر عزیزان در مورد کیفیت جک جی5 برخود وظیفه دانستم که اطلاعات کلی و تخصصی در مورد این خودرو بدون هرگونه اغراقی موشکافی کنم با توجه به اینکه بنده 90 درصد خودروهای ایرانی و چینی و مگان را داشته ام کاملا عملی و علمی از هر لحاظ تستشان کرده ام و امیدوارم که مثمرثمر دوستان واقع شود….. اولا.. خودروی جی5 یک خودروی با کیفیت قطعات بالا نسبت به تمامی خودروهای زیر 60 تومان حتی بالاتر و عالی تر از x33 x60 و جیلی که قیمتشان بالای 60 تومان و گرانتر از جی5 است….. دوم… خودروی جی5 با توجه به ضریب دنده های با فاصله کوتاه و روان از لحاظ شتاب و سبقت ووگشتاور تو جاده بسیار عالی عمل کرده و هرگز شما را ناامید نخواهد کرد . شتاب صفر تا صد کتر از 12….. ایمنی و پایداری جی5 تو جاده و سرپیچ ها با توجه به وزن سنگینش و فاصله زیاد چرخ محورها و هندلینگ خوبش فوق العاده عالی است . فرمان پذیری عالی همراه با ترمز چهارکاناله فوق العاده ….. مصرف سوخت کم… زیبایی و ابهت جی5 که میتواند سالها به روز باشد…. شاسی بسیار محکم و کابین ساکت و ارام…. موتور پیشرفته با ضریب متغییر سوپاپها و صدای موتور بسیار نرم … که متاسفانه بعضی از دوستان در مورد صدای موتور و انتقال ان به کابین کمی سلیقه ای عمل میکنند در حالی که نرم ترین صدای موتور دربین خودروهای ایرانی و چینی از ان جی5 است همانند مگان1600….. هزینه قطعات مصرفی جی5 در حد معقول و راضی کننده است ..مثلا.. بهترین روغن موتور برای جی 5 که برای تمام فصول میتوان از ان استفاده کرد سوپربهران پیشتاز است به قیمت 40 تومان فیلتر روغن 20 تومان و فیلتر هوا 25 تومان که به نظرم معقولانه است….. در مورد کیفیت رنگ هم باید عرض کنم که بدنه ورق حالت فشرده جی5 بسیار ایمن و عالی است ولی متاسفانه کرمان موتور از رنگی برای جی5 استفاده میکند که سازگار این ورق بدنه نیست و در برخورد با اشیا یا چیزی رنگ حالت پرش به خود میگیرد که البته زیاد نگران کننده نیست چون در هر حالت در هر برخوردی هر ماشینی هم باشد باید نسبت
به ان اقدام کرد چه جی5 باشد چه یک ماشین با رنگ با کیفیت ولی نکته مهم رنگدانه های فلزی است که بروی ماشین پاشیده شده که عوارضش خیلی بیشتر است و مشکلاتش زیاد ولی خوشبختانه در رنگ سفید از این رنگدانه ها استفاده نشده و کاملا خوب و راضی کننده و عوارضش خیلی خیلی کم است و به راحتی هم در صورت بروز مشکل حل میشود….. اما بنده تنها ایراد این خودرو را انتقال ضربات وارده به داخل کابین میدانم آنهم در جاده های ناهموار…. و هم چنین خدمات پس از فروشش با توجه به تازه وارد بودن ماشین فقط در نمایندگی ها خوب است ولی در بازار قطعاتش در حال حاضر موجود نیست…… و همچنین جی5 دستی در مقایسه با اتومات ان از هر لحاظ غیر از آپشن و رانندگی در ترافیک شهری کاملا برتری دارد و شکی نیست و در آخر بنده بازهم تاکید دارم که جی5 بهترین خودروی زیر 60 تومان است…… موفق وسلامت باشید
arefazad
۹ فروردین ۱۳۹۳با سلام و تبریک سال نو آقا پینار لطفا بفرمایید فیلتر روغن و هوا چه مارکی است ومشخصات ان چیست
مهران
۹ فروردین ۱۳۹۳اگه قرارباشه مالیات برارزش افزوده رو به نرخ روز حساب کنن من انصراف میدم.درسته که مبلغ کمی میشه ولی پول ما هم سه چهارماه تو حساب کرمان موتور بدون گرفتن سود میخوابه.اون حساب نیست این حسابه؟؟؟
فرید
۹ فروردین ۱۳۹۳با عرض سلامی دوباره خدمت تمام دوستان. امروز داشتم یادداشتهای دوستان جی5سوار مربوط به اوایل اسفند رو مرور میکردم که فهمیدم 1500هایی که سفید ثبتنام کردن بهشون سانروف دار دادن، دو نفر از دوستان یکی نوک مدادی و دیگری مشکی بهشون بدون سانروف دادن به گفته خودشون در زمان تحویل ماشیناشون، 90 درصد سفیدها سانروف دار بوده.حالا برای خودم عجیبه یا بهتره بگم جای سواله که این موضوع تا چه حد حقیقت داره؟ من نقره ای میخواستم بگیرم (مرداد) چون رنگه کمیه، اما اگر قضیه سانروف درست باشه سفید بگیرم. لطفا راهنمایى بفرمایید آقایان:پینار ، دادا و دیگر دوستان جی5 سوار
فرید
۹ فروردین ۱۳۹۳از اساتیدی که اسفند تحویل گرفتن سوال داشتم، ایا موقع تحویل مهره سیبک عوض کردین؟ همه باید عوض کنن؟ آیا شامل من که تحویل مرداد هستم میشه؟
فرید
۹ فروردین ۱۳۹۳اونایی که جی5 دستی دارن، آیا میشه در زمان تحویل کروز کنترل نصب کرد؟ یا فقط مخصوص اتوماته؟ از دوستان آیا کسی نصب کرده؟ قیمتش چنده؟ آیا کاراییش خوبه؟
علیرضا
۱۶ دی ۱۳۹۳سلام
کروز کنترول فقط روی اتومات قابل نصب است
بهمن
۹ فروردین ۱۳۹۳با سلام خدمت تمام دوستان
بحث اینکه رنگ سفید 1500cc سانروف داره یا نه به نظرم درست نیست.
برای 1500cc سانروف یه آپشن اضافس و هرکس بخواد در زمان دعوت نامه میگه که با سانروف میخواد و هزینشو میده.
هنوز شرکت کرمان موتور به طور رسمی اعلام نکرده که برای 1500cc سانروف میزاره.
اما من از نمایندگی سوال پرسیدم که با تریم مشکی میشه 1500cc و سفارش داد؟
گفتن اره.میشه.
سانروفم حتما خود دوستان سفارش دادن و به رنگ بندی ماشین ربطی نداره.
امين
۹ فروردین ۱۳۹۳با سلام خدمت همه دوستان عزیز
با تشکر از آقای پینار که اطلاعات مبسوطی نسبت به جی 5 داده اند. سئوالی که از ایشون داشتم اینه که چه تعصبی نسبت به جی 5 با موتور 1500 دارید و اونهم رنگ سفید. برادر من موتور 1800 برتری داره به 1500 ، اتومات هم هست،تریم زیباتر هم داره و کلی امکانات دیگه که به نسبت تفاوت قیمتش 11 میلیون خیلی میارزه. لطفا نظر شخصی بدید و اینگونه ” و همچنین جی5 دستی در مقایسه با اتومات ان از هر لحاظ غیر از آپشن و رانندگی در ترافیک شهری کاملا برتری دارد و شکی نیست” نظر ندهید.
فرید
۹ فروردین ۱۳۹۳اما آقا بهمن عزیز برید صفحات 40 به بعد که مال 12/11 هستش بخونید خیلی ها موقع تحویل تازه دیدن سانروف داره، هیچ پولی هم ندادن.این اولین باره که میشنوم که تو دعوتنامه بگه سانروف میخوای یا نه؟! آقا همین جا از همه 1500ها میپرسم آیا کسی برای سانروف پول پرداخت کرده؟
علیرضا
۱۶ دی ۱۳۹۳1500 هم سانروف داره شاید جز آپشن هاش باشه بعضی ها سفارش میدن
مصطفی
۹ فروردین ۱۳۹۳باسلام خدمت همه دوستان.بنده تحویل اسفند بودم که با فروش ماشینم در بهمن تکمیل وجه کردم ولی با کلی پیگیری باز هم نتوانستم تحویل بگیرم و عیدی بی ماشین ماندم.متعجبم کرمان موتور که نمیتواند تحویل بدهد چرا دعوتنامه تکمیل وجه میفرستد
بهمن
۹ فروردین ۱۳۹۳ایشالله که واسه 1500 ام سانروف گذاشتن و پولی هم بابت سانروف نیمیگرن.
من که تحویل مردادم هنوز رنگ ماشینم ازم نپرسیدن تا وقت دعوت نامه.
البته من اتو ثبت نام کردم و چیزی نبود که اضافی سفارش بدم.
دوستاییم که سانروف دار شدن به سلامتی و دل خوش.ایشالله که رایگان بوده و من اشتباه میکنم.
اما فک نکنم کرمان موتور که داخل سایتش تفاوت بین j5 1500 با 1800 گذاشته و یکی از تفاوت هاشم سانروف است بیاد بدون پول یه کار اضافی انجام بده که ایشالله به قول شما و صفحه های 40 به بعد که خودمم خوندم این کارو انجام داده.
پینار
۹ فروردین ۱۳۹۳سلام آقای امین بنده به این خاطر جی5 1500 را بهتر از 1800 میدونم ….. یک… اتومات جی5 1800 چهاردنده ای است …. که الان دیگه این اتومات 4 دنده کاملا از رده خارج شده ….. دوم… اینکه اتومات های تیپ ترونیک همیشه باعث تنبلی و عکس العمل های کند ماشین میشود که خاصیت اتوماتهای تیپ ترونیک است مگر اینکه اتومات 6 دنده یا هفت دنده باشد مانند ماشینهای گرانقیمت …… مساله بعدی جنابعالی هیچ وقت به اتومات های جی5 و جیلی و مگان و پژو 206 v9 و 207 به عنوان یک اتومات پیشرفته نگاه نکن چون اتومات تویوتا و مزدا و هیوندا کجا اینها کجا …. پس حقیقت را قبول کنید هرچند به ضررتان باشد البته تو رنج قیمتی خودش جی5 اتومات بهترین است ولی هرگز اتومات اینخودروهای نامبرده را با دنده دستی مقایسه نکنید چون قطعا از هر لحاظ دنده دستی ها بر این اتوماتهای معمولی برتری دارند….. شرمنده…. موفق وسلامت باشید
سعید
۹ فروردین ۱۳۹۳اقا پینار من جز اولین کسایی هستم که اتومات تحویل گرفتم و الان هم سوارم راستش اول دستی نوشته بودم ولی بعد از اینکه سوار یک دنده دستی شدم و مسیر اصفهان تا شاهین شهرو رفتم( با ضرر) تحویل نمایندگی برای فروش دادم و اتومات از اولین تحویلی های کرمان موتور به نمایندگی تحویل گرفتم .برادر من همانطور که میدونی دو جور شتاب برای ماشین مهمه …اولیه و ثانویه .خصوصیت همه ماشینهای اتومات تنبلی است ولی در شتابهای ثانوی هیچ دنده دستی در یک نوع ماشین حریف اتومات نمیشه .چه ماشین بالای صد میلیون …………از طرفی با این وضع ترافیک وبا این رانندگیها مسلمادنده اتومات بر تری مطلق داره و میدونی که تو اتوبان و جاده ه سرعتها یکنواخت است سرعت و شتاب ثانوی مهم است .به همه توصیه میکنم اگه قیمت بالای 10 11 میلیون مطرح نیست حتما اتومات بخرند چون با توجه به ترافیک و گرانی قطعات کار تغییر دنده ها را به صورت فنی در اختیار خود ماشین قرار دهند تا ماشین محافظت شود.
دوست عزیز الان دو ماهه که من اتومات دارم بدون تعصب بگم باورم نمیشه این ماشین 60 میلیونه………….فقط دوستان سه کار را بکنید 1- لاستیکش را هانکوک کنید 2- از داخل موتور برچسبهای عایق صدا مشکی بچسبانید از داخل موتور .سخته ولی باهمت و کمی فکر و سختی میشه 3- یک کفپوش کامل نمدی و چرمی کف کل اتاق نصب کنید صدای داخل چندی دسی بل کاهش پیدا میکن و4- از مجید کار یک سیستم نویگیشن و ضبط فابریک با ال سی دس 7 اینچ نصب کنید اخر ماشین میشه……….
مهدی
۹ فروردین ۱۳۹۳آقا سعید نمیدونم حرف شما رو قبول کنم یا آقای پینارو؟ما که منتظر می مونیم ببینیم چی میشه.
مهدی
۹ فروردین ۱۳۹۳آقا پینار اگه شما واقعا میدونید دنده ای بهتر از اتوماته پس چرا وقتی به شما اس دادم که اگه واقعا میدونی که دنده ای بهتره برم از اتومات انصراف بدم و دنده ای ثبت نام کنم تاکید کردید اصلا اینکارو نکنید پس شما کم لطفی نمودین که اگه واقعیتو میدونستین
امين
۹ فروردین ۱۳۹۳جناب آقای پینار
در جواب به کامنت شما باید بگم که اولاً به هیچ وجه گیربکس 4 سرعته اتومات از رده خارج نشده است. محض اطلاع شما فقط به خودروهای توی بازار ایران بسنده می کنم ام جی 350، تویوتا یاریس، کیا اپتیما، هیوندای اکسنت، I20 ، I30 ، مزدا 3 اتاق قدیم (که من اکنون دارم) مگان، ماکسیما، هیوندای ورنا،آوانته لطفا با بررسی بیشتر اظهار نظر فرمایید.
ثانیاً وقتی می تونید بگید که اتومات های تیپ ترونیک نسبت به دنده ای تنبل هستند که این مقایسه در حجم برابر موتور انجام شده باشه نه اینکه یکی 1500 و دیگری 1800 باشه با قدرتهای مختلف موتور
ثالثاً همانطور که شما اذعان داریداز نظر امکانات و رانندگی شهری که اتومات بهتر است فقط می مونه رانندگی توی جاده که شامل کوه و دشت می شه که توی سینه کشی ها قدرت بالاتر موتوره که حرف اول رو می زنه در مورد دشت هم که فکر نکنم هی فرقی بین این دو باشه. بهر حال شما با اطلاعات خودتون 1500 رو خریدید و مبارکتون باشه ولی لطفا و خواهشاً نظر شخصیتون رو منتقل کنید و نظر کلی ندید. امیدوارم همیشه سالم باشید و سال خوبی داشته باشید. موفق باشید
سعید
۹ فروردین ۱۳۹۳قابل توجه اقا پینار و بقیه دوستان …………در گیربکس های اتوماتیک عملیات تعویض دنده و انتقال گشتاور موتور به چرخ ها از طریق چرخ دنده خورشیدی و سیاره ای و توسط مجموعه انتقال دهنده گشتاور ( Torque Converter ) انجام می گیرد. گیربکس اتوماتیک دارای برد الکتریکی با عملکرد هیدرولیکی-الکترونیکی و گیربکس تیپ ترونیک ( Tiptronic ) با عملکرد هیدرولیکی- الکترونیکی.
گیربکس های اتوماتیک 3 دنده سال هایت که در خودروسیازی منسوخ شده و در دهه 70 میلادی در خودروهای SUV امریکایی مانند شورولت بلیزر و چروکی چیف استفاده می شد. در حالی که گیربکس 4 دنده اتوماتیک در حال حاظر بیشترین کاربرد را در خودروهای سدان با دنده تیپ ترونیک روند استفاده از گیربکس 5 دنده اتوماتیک در صنعت خودرو رو به کاهش بوده و ه جای آن گیربکس 6 سرعته اتوماتیک در خودروهای دیزل با حجم موتور بالا در حال افزایش است . این در حالی بوده که کاربرد گیربکس 7 سرعته اتوماتیک در خودروهای سوپر اسپرت و موتور عقب رومد افزایش داشته و همچنین این نوع گیربکس ها با اعمال تغییراتی جزئی در خودروهای هیبریدی نیز مورد استفاده قرار میگیرند. حتی در برخی از خودروهای لوکس مانند می باخ و مدل هایی از نوع خودروهای اسپرت موتور عقب مانند پورشه کاربرد نوعی از گیربکس اتوماتیک 8 سرعته نیز در حال افزایش است. متخصصان خودرو اعتقاد دارند که کاربرد گیربکس های اتوماتیک 9 دنده در دستور کار خودروسازان قرار خواهد گرفت و تا سال 2020 در خودروهای سوپر اسپرت لوکس با قدرت و سرعت بالا استفاده خواهد شد.ولی در حال حاضر 4 و5 دنده ای بیشترین استفاده را در بین مردم داراست
امين
۹ فروردین ۱۳۹۳جناب آقای پینار با سلام
در پاسخ به کامنت شما موارد ذیل را به اطلاعتان می رسانم
1- گیربکس اتومات 4 سرعته به هیچ وجه از رده خارج نشده است. محض اطلاعتون فقط به خودروهای روز بازار ایران اشاره می کنم: ام جی 350، هیوندای I20 , I30، اکسنت (این خودرو تولید 2013 است)، کیا اپتیما، تویوتا یاریس و … تازه به این لیست خودروهای که شاید بشه بگی قدیمی ولی هنوز هم توی بورس هستند اضافه کرد: هیوندای ورنا،آوانته، ماکسیما، مزدا 3 اتاق قدیم (که اینجانب این خودرو را هم اکنون دارم) و …
2- وقتی می توان گفت یک خودرو اتومات تنبل هست که اون را با همان گیربکس و همان مشخصات (حجم موتور، قدرت و …) مقایسه کرد و اینکه شما می فرمایید این خودرو تنبل هست مقایسهای است اشتباه.
3- به اذعان خود شما که می فرمایید به جز امکانات و رانندگی شهری در ترافیک که اتومات بهتر است از دستی باید بگوییم غیر از این موارد میمونه رانندگی توی جاده که شامل کوه و دشت می شه که توی سینه کشی و کوه این قدرت بیشتر است که غالب است و در دشت هم نمی دانم که چه برتری دستی به اتومات دارد.
4- در نهایت ضرب المثل خوبی داریم که می گویید هر چه بیشتر پول بدی بیشتر آش میخوری.
بهتر است وقتی نظری می دیم قید کنیم که نظر شخصی من اینه نه نظر کلی بدیم ( حتی توی بهترین سایتها، مجلات و برنامههای مربوط به خودرو نیز همینگونه است)
به هر حال دوست عزیز ضمن تشکر از زحمات شما در این سایت، آرزوی سالی سرشار از موفقیت و سلامتی را برای شما دارم.
یا حق
سامان
۹ فروردین ۱۳۹۳سلام . ماشاله همه شدند کارشناس خودرو . ما فقط استاد پینار را قبول داریم بقیه خواهشا نظر ندند
سعید
۹ فروردین ۱۳۹۳اقا پینار در حال حاضر گیریبکسهای چهار و پنج دنده ای بالاترین استفاده را در خودروهای اتومات دارد . ضمنا بسیاری از خودروهای اتومات کره ای وحتی اروپایی از گیریبکس 4 سرعته استفاده کرده اند من که با این گیریبکس مشکلی نداشتم
فردین
۹ فروردین ۱۳۹۳سلام
ممنون از نظرات و اطلاعات کارشناسانه دوست گرامیمان
پینار عزیز
سعید
۹ فروردین ۱۳۹۳قابل توجه همه دوستان جک سوار ….بر روی ادرس زیر کلیک کنید و تصاویر ماشینهای مجهز به گیریبکس چهار سرعته را ملاحظه بفرمایید.
متن زیر را در صفحه اصلی گوگل تایپ کنید
:تصاویر برای گیربکس چهار سرعته اتوماتیک:
پینار
۹ فروردین ۱۳۹۳سلام …. بنده همیشه واقعیت فنی خودروها را میگم هر خودرویی هم که باشد برای بنده فرقی نمی کند ….. خواه قبول کنید یا قبول نکنید به مذاق تان خوش باشد یا نباشد سعی کنید با واقعیت کنار بیایید و خودتون را الکی توجیه نکنید… موفق و پیروز باشید
مهدی
۱۰ فروردین ۱۳۹۳متاسفانه راهنماییهای شما همه رو به گمراهی میبره من که شخصا اصلا حرفاتونو قبول ندارم بقیه مختارن.
مهدی
۱۰ فروردین ۱۳۹۳من شخصا اصلا حرفاتونو قبول ندارم متاسفانه شما رو دنده ای تعصب دارین پس دلیل نمیشه اتومات بد باشه.متاسفانه راهنمایی های اشتباهتون همه رو گمراه میکنه.این نظر منه بقیه رو نمی دونم.
مسعود
۱۰ فروردین ۱۳۹۳سلام
چرا برا من خودش عایق داخل موتور داره و داخل ماشین خیلی خیلی بی صداست??!!!
من تعجب میکنم بعضی از دوستان ازصدای موتور گله میکنن
اصلا صدای موتور آزاردهنده تو ماشین من وجود نداره