صنعت خودروی کشورمان طی این سالها کاملاً تحت تأثیر برندهای چینی قرار داشته است. تا همین چند سال پیش شاهد مونتاژ خودروهای قابل قبولی همچون نیسان ماکسیما، هیوندای ورنا، آوانته و… بودیم اما هرچه پیشتر میرویم واردات و عرضه محصولات چینی را میبینیم که اکثر آنها نیز پس از مدتی به دلایل مختلف دیگر عرضه نشدهاند.
اما یکی از باسابقهترین برندهای چینی حاضر در کشور ما جک JAC است که با چندین خودروی مختلف توانسته طرفداران گوناگونی را به دست آورد. یکی از محصولات شناخته شده جک برای ما سدان J5 است که بین سالهای ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶ عرضه شد و ما در این نوشتار میخواهیم به بیان مشخصات، مزایا و معایب این خودرو به ویژه برای خریداران خودروهای کارکرده بپردازیم. پس حتماً با ما همراه باشید.
طراحی ظاهری جک J5
در بین سدان های متوسط بازار کشورمان، جک J5 یکی از هماهنگترین طراحیهای ظاهری را دارد. این خودرو توسط شرکت مشهور پینین فارینا طراحی شده و میتوان آن را زیبا دانست. در بخش جلو چراغهای کشیده و جلوپنجرهای هماهنگ دیده میشوند که اگرچه هیجانانگیز نیستند اما حداقل چشمها را اذیت نمیکنند. در پروفایل جانبی نیز خط شانه پر رنگی دیده میشود که از یکنواختی این بخش میکاهد. نمای عقب شاید بحثبرانگیزتر از سایر نقاط بدنه باشد اما علیرغم وجود برخی کاستیها هنوز هم میتوان آن را قابلقبول دانست. در کل باید گفت J5 یک سدان با ظاهر خوب نسبت به سایر خودروهایی است که طی این سالها در خیابانها دیدهایم.
طراحی داخلی جک J5
وقتی وارد کابین شوید طراحیای را خواهید دید که دنبالهروی بدنه است. بخش داخلی J5 از طراحی مدرنتری نسبت به تولیدات داخلی سود میبرد و از جمله ویژگیهای آن میتوان به فرمان و پشت آمپرهای اسپرت اشاره کرد. البته شاید طراحی ورودیهای هوای J5 سؤالبرانگیز باشد و از زیبایی کابین بکاهد ولی در کل نقص چندانی به طراحی این بخش وارد نیست هرچند که نمیتوان آن را برجسته و بهیادماندنی توصیف کرد. نقطهضعف اصلی J5 در این بخش به کیفیت متریال بکار رفته مربوط میشود که در درازمدت باعث به سر و صدا افتادن کابین خواهد شد.
جدای از این موارد فضای کافی برای چهار سرنشین وجود دارد و صندوق بار نیز نیازهای یک خانواده متوسط را رفع خواهد کرد. در مجموع طراحی و کیفیت کابین این سدان چینی برای خریداران قابلقبول به نظر میرسد هرچند در زمانهای که همه خودروها از برخی عناصر مدرن همچون نمایشگرهای بزرگ استفاده میکنند، نبود این ویژگی یک نقطهضعف به حساب میآید.
پیشرانه و گیربکس جک J5
این سدان چینی در ابتدا با پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری که قدرت ۱۱۱ اسب بخاری و گشتاور ۱۴۶ نیوتون متری داشت روانه بازار شد اما کرمان موتور بعدها عمده تمرکز خود را روی نسخه اتوماتیک J5 که پیشرانه قویتری هم دارد گذاشت. در دل نسخه اتوماتیک این خودرو پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری ساخت میتسوبیشی قرار میگیرد که خروجی ۱۴۰ اسبی و گشتاور ۱۶۵ نیوتون متری تولید میکند. این پیشرانه با گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک همکاری دارد.
پیشرانه J5 از نظر قدرت و گشتاور کمبود خاصی ندارد اما گیربکس ۴ سرعته آن نمیتواند انتظارات را برآورده کند و به همین خاطر شاهد افت شتاب گیری خودرو خواهید بود. نکته دیگر نیز به مصرف سوخت خودرو به ویژه در نسخههای اتوماتیک مربوط میشود که بالاتر از آن چیزی خواهد بود که تصور میکنید. در مجموع پیشرانه J5 را میتوان بادوام و خوب برشمرد هرچند عدم وجود گیربکس اتوماتیک بهروز و با تعداد دندههای بیشتر جزو معایب آن هستند. در جدول زیر مشخصات فنی نسخه اتوماتیک J5 خدمت شما عزیزان ارائه شده است:
حجم موتور (سیسی) | ۱۸۳۴ |
استاندارد آلایندگی | Euro IV (یورو ۴) |
حداکثر قدرت (HP/RPM) | ۱۴۰ اسب بخار در دور موتور ۶۵۰۰ دور در دقیقه |
حداکثر گشتاور (NM/RPM) | ۱۶۵ نیوتن متر در طیف دور موتوری ۵۰۰۰ دور در دقیقه |
جعبهدنده | ۴ سرعته اتوماتیک جلو، Tip Tronic |
سیستم فرمان | چرخ دنده شانهای (Rack & Pinion)، کمک هیدرولیکی |
سیستم ترمز | جلو دیسک دو جداره با قابلیت تهویه و خنک شونده، عقب دیسک – مجهز به ترمز ضد قفل (A.B.S) چهار کاناله (تمامی چرخها) – قابلیت توزیع هوشمند نیروی ترمزی بر حسب وزن و بار (E.B.D) |
سیستم تعلیق | جلو، فنر حلقوی با ستون مک فرسون – عقب فنر حلقوی و اتصال جناقی دوبل مستقل |
حجم مخزن سوخت (لیتر) | ۵۵ |
حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت) | ۱۷۵ |
سایز چرخها | مجهز به رینگ ۱۶ اینچ آلومینیومی |
طول خودرو (میلیمتر) | ۴۵۹۰ |
عرض خودرو (میلیمتر) | ۱۷۶۵ |
ارتفاع خودرو (میلیمتر) | ۱۴۶۵ |
فاصله دو محور (میلیمتر) | ۲۷۱۰ |
وزن خالص (کیلوگرم) | ۱۳۵۵ |
امکانات و تجهیزات جک J5
J5 در زمان معرفی اولیه که به حدود ۱۰ سال پیش بازمیگردد از امکانات قابل قبولی سود میبرد اما شاید فقدان برخی موارد همچون نمایشگر لمسی باعث شود این خودرو در مقابل رقبای بهروزتر خود کم بیاورد اما بااینحال هنوز هم J5 را از نظر تجهیزات و امکانات میتوان خودروی خوبی دانست. در ادامه تجهیزات و امکانات این خودرو ذکر شدهاند:
کیسه هوای راننده و سرنشین جلو |
صندلی جلو با قابلیت تنظیم در ۸ جهت |
تنظیم دستی پشتسری |
سیستم کنترل باد لاستیکها TPMS |
کنترل سیستم پخش روی غربیلک فرمان |
سیستم خنککننده روغن گیربکس اتوماتیک |
کمربند ایمنی سرنشینان جلو پیش کشنده |
کمربند ایمنی سرنشینان عقب |
کمربند ایمنی با تنظیم ارتفاع |
سیستم ضد سرقت |
قفل ایمنی کودک |
ترمز ABS و EBD |
چراغ مه شکن جلو و عقب |
چراغخطر لادری (چهار درب) |
رینگ اسپورت آلومینیومی |
چراغ جلو و عقب هالوژن |
شیشهبالابر جلو و عقب برقی |
آینه جانبی برقی |
صندلی و روکش فرمان چرمی |
سیستم رادیوپخش MP3/CD/USB با ۴ باند |
تنظیم نور صفحه کیلومتر |
آنتن شیشهای |
آینه جانبی دارای گرمکن |
تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو |
فرمان هیدرولیک با قابلیت تنظیم ارتفاع |
قیمت جک J5
همانگونه که گفته شد این خودرو از سال ۱۳۹۶ به بعد عرضه نمیشود و به همین خاطر نمیتوان نمونههای صفرکیلومتر آن را پیدا کرد؛ اما با گشتوگذار در میان آگهیهای موجود باید دانست برای خرید نسخه اتوماتیک J5 باید بودجهای حدود ۳۵۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان را بسته به مدل و کارکرد خودرو کنار بگذارید.
رقبای جک J5
این سدان چینی در بخشی از بازار قرار گرفته است که رقبای زیادی برای کسب سهم و جلب نظر خریداران رقابت میکنند. از جمله رقبای این خودرو میتوان به تندر ۹۰، دنا پلاس اتوماتیک، برلیانس H330، فاو بسترن b50، ام وی ام ۵۵۰ و… اشاره کرد. مقایسه مفصل این خودروها با یکدیگر در این نوشتار نمیگنجد اما بهطورکلی باید دانست خودروهای تولید داخل از مزیتهایی همچون بازار فروش دستدوم بهتر و فراوانی قطعات یدکی و خدمات برخوردار هستند درحالیکه محصولات چینی معمولاً با مشکل کمبود قطعات یدکی و افت قیمت دستوپنجه نرم میکنند. به همین خاطر بهتر است در خرید خودروی دستدوم به اولویتهای خود و اینکه تا چند سال خودرو را نگهداری خواهید کرد فکر کنید.
مزایا و معایب جک J5
همانطور که گفتیم از جمله مزایای این خودرو میتوان به طراحی خوب، پیشرانه بادوام و قوی، فضای کابین جادار برای خانوادههای کمجمعیت و ایمنی مناسب اشاره کرد. در مقابل جک J5 معایبی هم دارد که شامل متریال نه چندان باکیفیت کابین، گیربکس قدیمی و کند، مصرف سوخت نسبتاً بالا، کمبود قطعات و لوازمیدکی میشود.
نقاط قوت | نقاط ضعف |
طراحی ظاهری خوب | متریال بیکیفیت کابین |
پیشرانه بادوام و قوی | گیربکس قدیمی و کند |
فضای کابین جادار | مصرف سوخت بالا |
ایمنی مناسب | کمبود قطعات یدکی |
جمعبندی
جک J5 سدان را میتوان یکی از گزینههای خوب چند سال اخیر برای بازار داخلی دانست هرچند که این خودرو دیگر عرضه نمیشود. همین مشکل گریبان گیر اکثر خودروهای چینی در کشورمان است. این دسته از خودروها از همان ابتدای عرضه نیز به خاطر محدودیتهای شبکههای نمایندگی دارای مشکلاتی در زمینه تأمین قطعات و لوازمیدکی هستند و با قطع عرضه این مشکل حادتر نیز خواهد شد. نکته دیگر به افت قیمت و بازار فروش بدتر خودروهای چینی نسبت به خودروهای داخلی مربوط میشود و اگر به دنبال خرید J5 هستید حتماً باید به این نکات توجه داشته باشید. اگر خودروی خود را زود عوض میکنید و دنبال دردسرهای پیدا کردن قطعات یدکی نیستید شاید بهتر باشد نگاهی به خودروهای دیگر همچون تندر یا دنا داشته باشید.
توضیح: این مطلب به روزرسانی شده است.
مسعود
۱۰ فروردین ۱۳۹۳من دنده ای دارم خیلی راضیم
اتوماتم فقط تو نمایشگاه اصفهان پشت فرمونش نشستم تریم داخلیش که خیلی قشنگ بود بقیشم نمیدونم
مهدی
۱۰ فروردین ۱۳۹۳دوستان جک اتومات تو اسفند تحویل بعضی از نمایندگیها شده البته آقا سعید هم یکیشو دارن.ایشالله تو اردیبهشت که تحویل شد اون موقع میتونیم نظرمون رو راجع بهش بگیم لطفا بعضیا هنوز سوارش نشدن نظر ندن.
مسعود
۱۰ فروردین ۱۳۹۳من خیلی دوست دارم با یکی از دوستان که جی۵ دستی دارن یه قراری بذارم و برا چند دقیقه ماشینهامونو باهم عوض کنیم،اینجوری اگه ماشینم ایرادی داشته باشه بهترمیشه متوجه شد
یکسری ازایرادات ذاتیه واینجوری مشخص میشه
مثلا برا من صدای موتور و کوبش کمک فنر نداره،ولی خیلیها نسبت به این دو مورد اعتراض داشتن
اگه کسی تمایل داشت باهام تماس بگیره
09124911411
تهران و ورامین
یکسری هرچی دلشون میخواد میگن ولی اگه خدایی نکرده یکنفر بهشون معترض بشه کلی عصبانی میشن وفکر میکنن فقط حرف خودشون درسته
بقیه هم این ماشینو دارن وخیلی زودتر تحویل گرفتن وبیشتر هم باهاش رانندگی کردن و تجربه رانندگی با ماشینهای دیگه رو هم داشتن،
پس اونها هم میتونن نظر بدن
حتی چند بار به خود من حرفهای نامربوط زدن ولی من جوابشونو ندادم
اگه کسی خواست باهام تماس بگیره تجربیاتمونم همینجا به بقیه انتقال میدیم
منصور
۱۰ فروردین ۱۳۹۳مبارکت باشه اقا مسعود خیرشو ببینی من هم خریدم اگه کاری داشتم زنگتون میزنم
میلاد
۱۰ فروردین ۱۳۹۳سلام همه جی 5 ها میخواستم بدونم اقای پینار سازنده این ماشین بودن همه بهشون میگن استاد استاد…… خاهشا بعضیها اینقدر جوگیر نشن. یکی دستی دوس داره یکی اتومات.
لطفا به ماشین خودتون عشق بورزین و تو سر ماشین کس دیگه نزنین( من بهترین ماشینی که داشتم 206 فرانسوی اصل مدل 81 و بدترین هم 206 89 اصل ایران پس نباید گفت 206 بد یا خوبه به همین صورت دوستان پرایدهای کره ای اولیه رو یادشون میاد عجب ماشینی بود) پس اقای پینار دنده بده که ما با اتوماتیک راحت تریم
دادا
۱۰ فروردین ۱۳۹۳سلام.دوستان.الان ساعت 2:44شب یا درواقع روزیکشنبه س.وقتی نظرات دوستان رو خوندم واقعا کیف کردم که بعدمدتها بحث کارشناسی پیش کشیده شده وعهد شکنی کرده گفتم ننویسم خوابم نمیبره.اول از همه یه گله کوچکی از دوست خوبم که واقعا راهنمایی اولیه ش.واقعا کارساز ومفید بود ولی کم کم.شیب گفتاریش گاهگاهی تغییر پیدا میکنه.آیا یک بار استفاده کردن یا نهایتا استفاده ی محدود از خودرویی.دلیل میشود نظرکل بدهیم ونظرعالمانه بدیم.بنظرمن اینجا از ماشین خودمان که درحال استفاده هستیم باید بگویم اونم با تجربه عملی نه از نوشته وگفته کسی یا جایی بدون ذکر منبع.بنده گفتم ازسن روف اب چکه میکنه.دلیل نمیشه بگم همه سن روفا چکه میکنه ومسر باشم برگفته ام.دوست عزیز یادتون هست درباره ی سن روف چه نوشته بودی.وخیلیا بنده رو خیال پرداز وبه نوعی دروغگو قلمداد کردید.حق با کی بود.با من یا شماها.دوست عزیز قبول کن هرموتور دستی نسبت به اتومات معایب ومزایایی داره.این دلیل نمیشه برتری مطلق رو با احساسمان بسنجیم.بنده به بنوبه خودم میگم بااین وضع رانندگی وترافیک ووو مخصوصا تو شهر اتومات جی 5صددرصد برتره حتی اگر معایبی داشته باشه که نداره.کسی هم که میخواد ازرانندگیش لذت بیشتر ببره دستی استفاده کنه.خود من اگه اون موقع اتومات بود اتوماتو مینوشتم.لااقل تریم مشکی وظاهر متریال بکاررفته ی اتومات نشان از برتریش نسبت به دستی میده.دوست عزیز بهتر نیست بگی مثلا لنت عوض کردی نکردی یا تجربه رانندگی بگی تا اونایی که نگرفتن بیشتر آشنا بشن و نسبت به خریدشان احساس رضایت بکنن.مااکثرن از قشر متوسط جامعه هستیم البته باعرض پوزش از بزرگواران .اول خودمو میگم.من اگه داشتم ریسک نمیکردم بیام ماشین چینی بخرم که اکثر مردم دیدشون معلومه چیه.بارها اتفاق افتاده اول که میبینن به به چه چه میگن.وقتی میگی چینه.بعضا عاقل اندر سفیه نگاه میکنن که بابا دیوانه رفته چینی خریده.خدایی اگه خودمان نداشتیم نمیگفتیم.بیام اطلاعات درست به هم دیگه بدیم.دوستان قدیمی یادتون هست بابت سینی زیر موتور چطوری داشتن بازار گرمی میکردن وافاضات فواره میشد از دهان بعضیا.چی شد.وقتی ازدهان کارشناس مسول کارخونه خبر عدم احتیاج این ماشین با توجه به طراحیش به سینی موتور روگفتم چرا دیگه کسی از قضیه حرفی نمیزنه.ایا واقعا این کمک نکرد خیلی از دوستان خرج الکی نکنن.خدا شاهده قصد من تعریف نیست.خدا شاهده.اما واقعا واقعیتو بگیم.خدایی دور ازمردونگیه که تجربه یا افکار خیالی رو اینجا بازگو کنیم ودل اونایی که هنوز ماشین تحویل نگرفتن خالی کنیم.اتفاقی که برای خود من تا مرز انصراف پیش آمد .خدا رو شاکرم چنین اتفاقی نیوفتاد والا واقعا ضرر میکردم. توصیه دوستانه به تازه واردا عزیزمیکنم نظرات قبلی رو هم بخونید تا اوضاع اینجا دستتون بیاد .ضررنمیکنید تا باعث نشه بعضی ازعدم اگاهی تون به مطالب مطرح شده ی اینجا فقط به قصد اظهار فضلی سبب مشکلات ناخواسته ی فکری براتون بشن.ببخشید این یه توصیه ی دوستانه قلمداد بشه.اما اما قیلا عرض کردم باتوجه به گفته های کارشناس مسول کارخونه از بهمن پارسال کلا جک باسن روف تولید میشه وبدون سن روف جمع شده.وبابتش نباید پول اضافه یی بگیرن.از ما که نگرفتن.فکرم نکنم سیاست شرکت تغییر کرده باشه.البته این رو هم مدنظر داشته باشید بعضی از نمایندگیا سلیقه یی عمل بکنن مخصوصا اگه از مرکز دورتر باشن اونم شاید که بخوان کاری خلاف رو ظاهر موجه بدن.از این آدم دوپا….درباره ی صدای موتور هم یادتون هست گفتن ماپیگیری میکنیم وبا طرف چینی صحبت شده این قضیه ی صدا رو حل میکنیم مثل لیفان که مشکل صداشو تقریباحل کردیم.شاید تولیدات جدید ترو حل کردن ودوستانی اظهار عدم شکایت میکنن.ولی ماشین من صدا داره وکتمان نمیکنم ولی بالاخره حلش میکنم.ولی باورکنید من کوبش عقب ندارم یا اگه داره من حسی نمیکنم.ریزش آب ازسان روف خود بخود حل شد ودیگه توبارندگی شدید شمال اصلایک قطره آب نداد ودرواقع با استفاده کردن درزش احتمالا بسته شد ودرست شد خدایی خیلی خوشحال شدم اما هنوز چهار خط گرم کن آخر عقب کار نمیکنه.حلش میکنم.دوستان شرمنده خیلی نوشتم فکر کنم خیلیا تون خوابید.یه هفته س ماشین دستم نیست.دلم لک زده براش.باید سرکار میومدم وماشین گذاشتم با دوو اومدم.اما باور کنید دوستان منتظر. این ماشین براتون شادی به ارمغان میاره باور کنید وازصمیم قلب آرزو میکنم توشادیاتون استفاده کنید.شادشاد.شرمنده همه تون بابت اذیت شدنتون.زنده باد ایرانی راستین.
پینار
۱۰ فروردین ۱۳۹۳سلام . بنده همیشه عرض کرده ام و حالا هم میگم که جی5 چه دنده دستی و چه اتومات از بهترین و با کیفیت ترین خودروی حال حاضر زیر60 تومان است و شکی هم نیست….. ولی جی5 دستی و اتومات هر کدوم معایب و مزایایی برای خودشان داشته اند و بنده تو کامنت های قبلی هم انها راشمرده ام و حتی در تماس هموطنان و پیامک هاشون نیز بطور کامل بهشون توضیح میدادم و حالا هم باز هم با قاطعیت میگم جی5 دستی تو شتاب اولیه و سبقت و عکس العمل های سریع تو جاده و همچنین مصرف سوخت کم کاملا بر اتومات برتری دارد ولی خوب اتومات هم تو شتاب ثانویه و ترافیک های شهری و خرید و فروش بهتر کاملا بر جی 5 دستی برتری دارد ولی متاسفانه حقیقت همیشه تلخ و قبول کردنش مشکل است …. بنده بازهم در آخر عرایضم جی5 را چه دستی و چه اتومات بهترین گزینه زیر 60 تومان میدانم….. بنده هم از این لحظه به بعد فقط از طریق پیامک خدمت دوستان خواهم بود….. به امید دیدار خدا حافظ تان…
بهنیا
۱۰ فروردین ۱۳۹۳سلام آقایان نگران نباشید من جی5 اتوماتم را تازه تحویل گرفتم ماشین خیلی خوبی است ولی کمی تو حرکتها کند است و خوب دور نمیگیرد متاسفانه مخصوصا تو شتاب اولیه خیلی تنبل است. اما وقتی دور میگیرد میشود موشک
دادا
۱۰ فروردین ۱۳۹۳سلام.چه خوب بود اونایی که مخالف میزنن اگه حرف دارن بیان بگن مثلا به این دلیل مخالفم.نه اینکه یه نفر با اسامی مختلف بیاد وفقط …اگه دوستان با رعایت ادب که معمولا بچه های اینجا رعایت کردن منو توجیه کنن کجای گفته ام اشتباهس خیلی ممنون وسپاسگزار میشم.اینجا هیچی به اندازه ی تجربه شخصی سودمند نیست.چه دستی چه اتومات.بیاید لااقل باخودمان صادق باشیم..یاحق
مهدی
۱۰ فروردین ۱۳۹۳دادای عزیز من همیشه کامنتاتو دنبال میکنم و حرف شما درسته.ولی کاش بعضی دوستا که ماشینو دارن الکی نظر غیر کارشناسی ندن چون خیلی از ما منتظر ماشینیم خدای نکرده با راهنمایی غلط باعث ناراحتی دوستان بشه و حتی برن انصراف بدن.متاسفانه نظرات به سمت کل کل کردن میرفت احتمالا که آقا پینار قهر کردن و زود عصبانی شدن و احتمال داره نیاد ولی دوستان که تجربه رانندگی دارن بیان از تجربیاتشون چه اتومات و چه دنده ای بنویسن.
شهرام
۱۰ فروردین ۱۳۹۳با سلام
من هم قبول دارم اتومات تو شتاب اولیه و حرکات کمی کند و تنبل است ولی خوب ثبت نام کرده ام و اتومات محاسن خودش را دارد و نظرات آقای پینار صحت دارد
محمد17
۱۰ فروردین ۱۳۹۳با سلام خدمت دوستان
می خواستم بدونم کسی راجع به نصب آپشن روی این خودرو اطلاعاتی داره یا نصب توسط کارخانه موقع دعوت نامه امکان پذیره یا نه
امین
۱۰ فروردین ۱۳۹۳همه ماشینای اتومات ذاتا تنبلن ولی نه انقدر که اذیت کننده باشه. من یکی از وقتی جی 5 اومد خدا خدا میکردم اتوماتشو هم بدن برم برا ثبت نام چون ماشین اتومات یه چیز دیگس خدا خواست و اومد و 1800 هم اومد ما هم برا تیر ثبت نام کردیم. اونایی که ماشین اتومات دارن فکر نکنم بتونن ماشین دنده دستی سوارشن یا حداقل خیلی براشون سخته.من قبلا سوناتا 2009 داشتم اگه نرمیش در اون حد باشه که قابل قبوله اگه نه که باید یه فکری واسش بکنم.
حامد
۱۰ فروردین ۱۳۹۳یادمه وقتی گوشی های تاچ تازه اومده بودند خیلیا می گفتند این دگمه ای ها بهترند !!!
دو سال دیگه ماشینهای غیراتومات حال گوشی های دگمه ای الان رو پیدا می کنند…
محمد329
۱۰ فروردین ۱۳۹۳سلام به همگی.2 ساعت پیش رفتم نمایندگی،خداروشکر افزایش قیمت شامل ما نمیشد.یه دونه اتومات مشکی هم گذاشته بود.من دستی نوشتم ولی داخل اتومات و رینگش قشنگتر از دستیه.دعوت نامه های تحویل اردیبهشت هم گفت 25 تا 31 فروردین میاد
منصور
۱۰ فروردین ۱۳۹۳مگه اقای پینار سازنده این ماشین هستند همه میگن استاد استاد؟
امین
۱۰ فروردین ۱۳۹۳هر کی بتونه چیزی به من یاد بده اون معلم و استاد منه چه آقای پینار چه آقای دادا
منصور
۱۰ فروردین ۱۳۹۳http://chinaautoweb.com/car-models/jac-j5-sedan/
حسینی
۱۱ فروردین ۱۳۹۳سایت جالبی بود بخصوص در مورد قیمت (قابل توجه کرمان موتور ) و آبشن ها مثل موتور 1800 دستی
محمد
۱۰ فروردین ۱۳۹۳سلام . داداش منصور آقای پینار الان مدت 7 ماه است در مورد خودروها نه تنها تو این سایت بلکه تو سایتهای دیگر هم کارشناسی فنی میکنند آنهم بسیار فنی و علمی و تجربی و هر چه ایشون در مورد خودروها گفتند موبه مو درست است من چند بار تلفنی باهاشون در مورد سایر خودروها هم صحبت کردم که خیلی با حوصله و خوب و دقیق راهنمایی کردند که از شون ممنونم. پس بی انصافی نکنید ایشون از استاد هم بالاترند.
بیژن
۱۰ فروردین ۱۳۹۳عزیزم به کسی که بیشتر بداند میگویند استاد و چون آقای پینار از من و شما بیشتر میداند ماهم مثل دیگر سایتها به ایشون میگیم استاد پس حسودی خوب نیست
استاد پینار لیاقتش بیشتر از این هاست.
رضا
۱۰ فروردین ۱۳۹۳به نظر من علاقه به ماشین دستی یا اتومات سلیقه ای هستش و هرکدوم معایب و مزایای خودشو داره
اما در شهر تهران یا شهرهای شلوغ دیگه با این حجم ترافیک به نظر من اتومات بهتره
حسین 9974
۱۰ فروردین ۱۳۹۳یاد دوران سربازی بخیر ..الان انتظار برای گرفتن جی5 مثل انتظار برای گرفتن کارت پایان خدمته..آی نفسکش 3ماه دیگه نبود؟
ولی خدایی دم پینار و دادا گرم .. من از دیماه92 پدال و تی تی رو مطالعه میکردم و براساس نظر کارشناسی این دو بزرگوار و البته دوستان جی5سوار بهمن ماه یه جی5 دستی ثبت نام کردم اما اگه پولم بیشتربود حتما اتوماتو انتخاب میکردم. ولی به قول استادپینار هردو خودرو عالی هستن واز انتخابم کاملا راضی هستم.
از تمامی دوستانی که با جی5 آشنایی دارند خواهش میکنم توی همین سایت که متعلق به همه است گفتمان کنیم وهمه از تجربه همدیگه استفاده کنیم. یاحق
پيمان
۱۱ فروردین ۱۳۹۳واقعاً منم اگر پول داشتم اتومات ثبت نام می کردم ولی معمولی تحویل اردیبهشت نوشتم
جلال
۱۰ فروردین ۱۳۹۳سلام هر کی تونست به من کمک کنه استاد واقعی هست
ماشینی میخام شتاب زانتیا قدرت ماکسیما ایمنی تیانا زیبایی اپتیما ابهت سوناتا و دوام کرولا و قیمت پراید رو داشته باشه؟؟؟؟
حسین 9974
۱۰ فروردین ۱۳۹۳جلال تنها گزینه موجود برای شما فقط سمند ال ایکسه…درسته شوخی میکنی ولی شوخی شوخی سمند ال ایکس ef7 همونیه که میخوای
مسعود
۱۰ فروردین ۱۳۹۳کادیلاک تمییز پیداکن بگیر یا کاپریس تخم مرغی
ارش
۱۰ فروردین ۱۳۹۳سلام دوستان
من تازه با سایت مجله پدال اشنا شدم
و جزء کسانی هستم که جی5 اتومات ثبت نام کردم
من خودم ساکن بم هستم
و طی تحقیقاتی که کرده ام به جرات میتوان گفت که بهترین ماشین توی رنج قیمتی خودش در حال حاضر در ایران هستش
من دامادم خودش مدیر داخلی قسمت صندلی سازیش هستش
اگه سوالی در مورد این خودرو داشتید میتونم براتون از دامادم بپرسم ببخشید متنم زیاد شد با ارزوی بهترینها برای شما جی5 سوارها
امین
۱۱ فروردین ۱۳۹۳سلام آقا آرش لطفا در مورد صندلی های برقی جی 5 بپرسید که آیا تو برنامشون هست یا نه؟ متشکر
سیامک
۱۰ فروردین ۱۳۹۳با سلام آقایان جی5 سواران به نظر من باید به حرفها و راهمماییهای استاد پینار احترام بگذاریم چون برای این سایت یک نعمت است اگه برید به سایتهای دیگر خودرو نگاه کنید اون موقع اعتبار و ارزش استاد پینار را بیشتر میدونید که چقدر طرفدار دارد و بیش از 80 درصد هموطنان برای خرید خودرو از ایشون راهنمایی میگیرند
مسعود
۱۰ فروردین ۱۳۹۳آقا چرا کسی از تجربیاتش نمیگه?!
هرکسی میخواد زنگ بزنه به آقا پینار ازش دلجویی کنه
فکر نمیکنم خود ایشونم راضی به این باشه که به جای بحثهای تخصصی و تجربی چیزهای دیگه عنوان بشه…
عادت داریم در هر موردی افراط و تفریط کنیم…
دوستان کسی میدونه کروزکنترل میشه نصب کرد یانه?!
کیانوش
۱۰ فروردین ۱۳۹۳اساتید محترم و یادوستان اشنا به گیریبکس اتوماتیک جک .لطفا بگید ایا میشه دنده اتوماتیک این ماشین را در حین رانندگی به شگکل دستی کم وزیاد کرد و در مواقع ضروری عوض کرد
علی
۱۰ فروردین ۱۳۹۳با سلام خدمت همه بزرگواران. من بین ثبت نام لیفان 620 1.8 و j5 گیربکس دستی مرددم
اولی قیمت ثبت نام نقدی 42.050 و دومی 46.430
1. اگر فروردین برم ثبت نام کنم فکر می کنید با تاخیر متوسط کی تحویل میدن ؟
2.تحویل تیر، مرداد و شهریور بر چه اساسی مشخص میشن؟
3. هر کدوم این ماشین ها چه رنگ هایی دارند؟
4. توی تهران کدوم نمایندگی ها میشه رفت ماشین رو از نزدیک دید و توش نشست و راحت سوال کرد؟
5. چه آپشن هایی میشه برای این ماشین سفارش داد و چه زمانی باید اینکار رو انجام داد؟
6. اگر ماشین موقع تحویل گرون تر شده باشه، تکلیف چیه ؟ آیا پول می خوان؟
7. از نظر هزینه و وضعیت قطعه کدوم یکی اوضاع بهتری دارند؟
8. این دو مدل از نظر آپشن چه تفاوتهایی دارند؟
خیلی ممنون میشم بتونید یه صورت شماره ای به این سوالا جواب بدید، فکر کنم به درد خیلی از دوستان هم بخوره. با تشکر فراوان
دشت
۱۱ فروردین ۱۳۹۳سلام توی برج میلاد هر دو ماشین رو گذاشتن برای بازدید
علی
۱۱ فروردین ۱۳۹۳سلام. متاسفانه سایت شده کرکری خوندن دوستان به یکدیگر و هیچ بحث فنی ماشین نمیشود واقعا حیف به استاد پینار که نظراتش در مورد تمامی خودروها بسیار مفید و سازنده بود
ایکس
۱۱ فروردین ۱۳۹۳با سلام خودروی جی 5 1800 چند سال گاراتی دارد؟ گاراتی شامل چه چیزهایی هست؟ آیا این خودرو پر استهلاک است ؟ خدمات پس از فروش از نظر تامین قطعات در کدام شهرها می باشد؟ لطفاً راهنمایی فرمائید .
فرید
۱۱ فروردین ۱۳۹۳سلام آقا آرش که گفتی دامادت مدیره صندلی سازیشه، من تحویل مردادم، ازش بپرس روکش چرمی 1500 دستی مثل لیفانه؟ که زود زود کثیف میشه؟ داداشم لیفان داره هفته ای یه بار تمیز میکرد مخصوصا صندلی راننده میگفت دود خیابونارو میگیره به خودش، آخرش هم قبل از عید رفت روکش تمام پارچه انداخت 250000، میگفت فکر کنم جی 5 هم از همین جنس باشه، چون کارخونش یکیه.
علیرضا
۱۱ فروردین ۱۳۹۳اقا فرید اره دقیقا” عین لیفانه
هومان
۱۱ فروردین ۱۳۹۳سلام دوستان
ما اخرش نفهمیدیم کدوم حرف این جناب استاد پینار رو قبول کنیم
ایشون 28 اسفند می فرمایند یه عیب بزرگ جی5
انتقال صدا به داخل کابین هست و با نو شدن سال نظرشون هم در این خصوص در تاریخ 9 فروردین عوض میشه و می فرمایند دوستان در زمینه صدای ماشین سلیقه ای نظر میدن و صدای این ماشین بسیار نرم و… است.
جناب پینار عزیز حالا بالاخره کدوم نظر کارشناسی حضرت عالی درسته؟
اگه
جناب پینار حرف منو قبول ندارن میتونن از طریق نظرهای قدیمی تر پایین صفحه پیگیری فرمایند.
در کل دوست دارم
omyd
۱۲ فروردین ۱۳۹۳شما دیگه کوتاه بیاین دوست محترم.
این مسائل چه فایده ای داره؟
هومان
۱۱ فروردین ۱۳۹۳زحمتتون ندم این دیدگاه 28 اسفند هستش که اگه اخرشو با 9 فروردین که همین جاست مقایسه کنید زحمتتون کمتر میشه
سلام ….. خواستم فقط محض اطلاع دوستان معایب و محاسن خودروهای x60 و جیلی و ام وی ام 530 و 315 و جی5 دستی و جی 5 اتومات و لیفان 620 را بصورت کاملا تخصصی و عملی که تست شده خدمت دوستان عرض کنم تا بلکه هموطنان عزیزمان انتخاب بهتری را داشته باشند و ضمنا تایید و عدم تایید دوستان را نسبت به مطالب بنده در خصوص بررسی خودروها را به دیده ارج می نهم ولی بنده وظیفه دارم حقیقت فنی خودروها را بیان نمایم….. اول ایکس 60 یک خودروی با سیستم تعلیق خوب و یک شاسی بلند خیابانی و ظاهری نسبتا زیبا ……. ولی صدای موتور بسیار زیاد و عدم تعادل سر پیچها از بزرگترین ایراد x60 است…..خودروی جیلی یک خودروی زیبا با آپشن های زیاد که متاسفانه سیستم تعلیق و هندلینگ بسیار ضعیف با فرمان فوق العاده سبکش و کمک فنرهای افتضاح و قیمت گمرکی بالا و عدم تعادل در سرعت های بالا از بزرگترین ایرادات جیلی است…… لیفان 620 مدل1800 یک خودروی با ظاهری نسبتا زیبا با آپشن خوب و شتاب و گشتاور عالی ولی با کیفیت قطعات متوسط به پایین و کوبش کمک فنرها…… ام وی ام 530 یک خودرو فقط با موتور قویتر آنهم در شتاب ثانویه ولی کوبش شدید کمک فنرها و مصرف زیاد فرمان بسیار سبک و شتاب کم به علت ضریب دنده ای با فاصله زیاد و خرید و فروش نامناسب و کیفیت بسیار پایین قطعات …… ام وی ام 315 غیر از ظاهری زیبا در بقیه قسمتها افتضاح و بی کیفیت است …. جی 5 اتومات ظاهری زیبا با آپشن خوب و کیفیت عالی قطعه ولی عکس العمل کند و تنبل در سبقت ها و گشتاورها به علت 4 دنده بودن اتومات و تیپ ترونیک که خود عامل اصلی تنبلی خودروهای اتومات است و مصرف زیاد سوخت و هزینه تعمیر بسیار سنگین در صورت خرابی …… جی5 دستی با ظاهری زیبا و کیفیت قطعات عالی با شتاب عالی و گشتاور خوب و بهتر از دنده اتومات به علت ضریب دنده های کوتاه و عکس العمل سریع و مصرف سوخت بسیار کم ولی با آپشن کم و انتقال صدای بیرون به داخل کابین……. موفق و سلامت باشید
9 فروردین هم که همین جاست