صنعت خودروی کشورمان طی این سالها کاملاً تحت تأثیر برندهای چینی قرار داشته است. تا همین چند سال پیش شاهد مونتاژ خودروهای قابل قبولی همچون نیسان ماکسیما، هیوندای ورنا، آوانته و… بودیم اما هرچه پیشتر میرویم واردات و عرضه محصولات چینی را میبینیم که اکثر آنها نیز پس از مدتی به دلایل مختلف دیگر عرضه نشدهاند.
اما یکی از باسابقهترین برندهای چینی حاضر در کشور ما جک JAC است که با چندین خودروی مختلف توانسته طرفداران گوناگونی را به دست آورد. یکی از محصولات شناخته شده جک برای ما سدان J5 است که بین سالهای ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶ عرضه شد و ما در این نوشتار میخواهیم به بیان مشخصات، مزایا و معایب این خودرو به ویژه برای خریداران خودروهای کارکرده بپردازیم. پس حتماً با ما همراه باشید.
طراحی ظاهری جک J5
در بین سدان های متوسط بازار کشورمان، جک J5 یکی از هماهنگترین طراحیهای ظاهری را دارد. این خودرو توسط شرکت مشهور پینین فارینا طراحی شده و میتوان آن را زیبا دانست. در بخش جلو چراغهای کشیده و جلوپنجرهای هماهنگ دیده میشوند که اگرچه هیجانانگیز نیستند اما حداقل چشمها را اذیت نمیکنند. در پروفایل جانبی نیز خط شانه پر رنگی دیده میشود که از یکنواختی این بخش میکاهد. نمای عقب شاید بحثبرانگیزتر از سایر نقاط بدنه باشد اما علیرغم وجود برخی کاستیها هنوز هم میتوان آن را قابلقبول دانست. در کل باید گفت J5 یک سدان با ظاهر خوب نسبت به سایر خودروهایی است که طی این سالها در خیابانها دیدهایم.
طراحی داخلی جک J5
وقتی وارد کابین شوید طراحیای را خواهید دید که دنبالهروی بدنه است. بخش داخلی J5 از طراحی مدرنتری نسبت به تولیدات داخلی سود میبرد و از جمله ویژگیهای آن میتوان به فرمان و پشت آمپرهای اسپرت اشاره کرد. البته شاید طراحی ورودیهای هوای J5 سؤالبرانگیز باشد و از زیبایی کابین بکاهد ولی در کل نقص چندانی به طراحی این بخش وارد نیست هرچند که نمیتوان آن را برجسته و بهیادماندنی توصیف کرد. نقطهضعف اصلی J5 در این بخش به کیفیت متریال بکار رفته مربوط میشود که در درازمدت باعث به سر و صدا افتادن کابین خواهد شد.
جدای از این موارد فضای کافی برای چهار سرنشین وجود دارد و صندوق بار نیز نیازهای یک خانواده متوسط را رفع خواهد کرد. در مجموع طراحی و کیفیت کابین این سدان چینی برای خریداران قابلقبول به نظر میرسد هرچند در زمانهای که همه خودروها از برخی عناصر مدرن همچون نمایشگرهای بزرگ استفاده میکنند، نبود این ویژگی یک نقطهضعف به حساب میآید.
پیشرانه و گیربکس جک J5
این سدان چینی در ابتدا با پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری که قدرت ۱۱۱ اسب بخاری و گشتاور ۱۴۶ نیوتون متری داشت روانه بازار شد اما کرمان موتور بعدها عمده تمرکز خود را روی نسخه اتوماتیک J5 که پیشرانه قویتری هم دارد گذاشت. در دل نسخه اتوماتیک این خودرو پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری ساخت میتسوبیشی قرار میگیرد که خروجی ۱۴۰ اسبی و گشتاور ۱۶۵ نیوتون متری تولید میکند. این پیشرانه با گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک همکاری دارد.
پیشرانه J5 از نظر قدرت و گشتاور کمبود خاصی ندارد اما گیربکس ۴ سرعته آن نمیتواند انتظارات را برآورده کند و به همین خاطر شاهد افت شتاب گیری خودرو خواهید بود. نکته دیگر نیز به مصرف سوخت خودرو به ویژه در نسخههای اتوماتیک مربوط میشود که بالاتر از آن چیزی خواهد بود که تصور میکنید. در مجموع پیشرانه J5 را میتوان بادوام و خوب برشمرد هرچند عدم وجود گیربکس اتوماتیک بهروز و با تعداد دندههای بیشتر جزو معایب آن هستند. در جدول زیر مشخصات فنی نسخه اتوماتیک J5 خدمت شما عزیزان ارائه شده است:
حجم موتور (سیسی) | ۱۸۳۴ |
استاندارد آلایندگی | Euro IV (یورو ۴) |
حداکثر قدرت (HP/RPM) | ۱۴۰ اسب بخار در دور موتور ۶۵۰۰ دور در دقیقه |
حداکثر گشتاور (NM/RPM) | ۱۶۵ نیوتن متر در طیف دور موتوری ۵۰۰۰ دور در دقیقه |
جعبهدنده | ۴ سرعته اتوماتیک جلو، Tip Tronic |
سیستم فرمان | چرخ دنده شانهای (Rack & Pinion)، کمک هیدرولیکی |
سیستم ترمز | جلو دیسک دو جداره با قابلیت تهویه و خنک شونده، عقب دیسک – مجهز به ترمز ضد قفل (A.B.S) چهار کاناله (تمامی چرخها) – قابلیت توزیع هوشمند نیروی ترمزی بر حسب وزن و بار (E.B.D) |
سیستم تعلیق | جلو، فنر حلقوی با ستون مک فرسون – عقب فنر حلقوی و اتصال جناقی دوبل مستقل |
حجم مخزن سوخت (لیتر) | ۵۵ |
حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت) | ۱۷۵ |
سایز چرخها | مجهز به رینگ ۱۶ اینچ آلومینیومی |
طول خودرو (میلیمتر) | ۴۵۹۰ |
عرض خودرو (میلیمتر) | ۱۷۶۵ |
ارتفاع خودرو (میلیمتر) | ۱۴۶۵ |
فاصله دو محور (میلیمتر) | ۲۷۱۰ |
وزن خالص (کیلوگرم) | ۱۳۵۵ |
امکانات و تجهیزات جک J5
J5 در زمان معرفی اولیه که به حدود ۱۰ سال پیش بازمیگردد از امکانات قابل قبولی سود میبرد اما شاید فقدان برخی موارد همچون نمایشگر لمسی باعث شود این خودرو در مقابل رقبای بهروزتر خود کم بیاورد اما بااینحال هنوز هم J5 را از نظر تجهیزات و امکانات میتوان خودروی خوبی دانست. در ادامه تجهیزات و امکانات این خودرو ذکر شدهاند:
کیسه هوای راننده و سرنشین جلو |
صندلی جلو با قابلیت تنظیم در ۸ جهت |
تنظیم دستی پشتسری |
سیستم کنترل باد لاستیکها TPMS |
کنترل سیستم پخش روی غربیلک فرمان |
سیستم خنککننده روغن گیربکس اتوماتیک |
کمربند ایمنی سرنشینان جلو پیش کشنده |
کمربند ایمنی سرنشینان عقب |
کمربند ایمنی با تنظیم ارتفاع |
سیستم ضد سرقت |
قفل ایمنی کودک |
ترمز ABS و EBD |
چراغ مه شکن جلو و عقب |
چراغخطر لادری (چهار درب) |
رینگ اسپورت آلومینیومی |
چراغ جلو و عقب هالوژن |
شیشهبالابر جلو و عقب برقی |
آینه جانبی برقی |
صندلی و روکش فرمان چرمی |
سیستم رادیوپخش MP3/CD/USB با ۴ باند |
تنظیم نور صفحه کیلومتر |
آنتن شیشهای |
آینه جانبی دارای گرمکن |
تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو |
فرمان هیدرولیک با قابلیت تنظیم ارتفاع |
قیمت جک J5
همانگونه که گفته شد این خودرو از سال ۱۳۹۶ به بعد عرضه نمیشود و به همین خاطر نمیتوان نمونههای صفرکیلومتر آن را پیدا کرد؛ اما با گشتوگذار در میان آگهیهای موجود باید دانست برای خرید نسخه اتوماتیک J5 باید بودجهای حدود ۳۵۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان را بسته به مدل و کارکرد خودرو کنار بگذارید.
رقبای جک J5
این سدان چینی در بخشی از بازار قرار گرفته است که رقبای زیادی برای کسب سهم و جلب نظر خریداران رقابت میکنند. از جمله رقبای این خودرو میتوان به تندر ۹۰، دنا پلاس اتوماتیک، برلیانس H330، فاو بسترن b50، ام وی ام ۵۵۰ و… اشاره کرد. مقایسه مفصل این خودروها با یکدیگر در این نوشتار نمیگنجد اما بهطورکلی باید دانست خودروهای تولید داخل از مزیتهایی همچون بازار فروش دستدوم بهتر و فراوانی قطعات یدکی و خدمات برخوردار هستند درحالیکه محصولات چینی معمولاً با مشکل کمبود قطعات یدکی و افت قیمت دستوپنجه نرم میکنند. به همین خاطر بهتر است در خرید خودروی دستدوم به اولویتهای خود و اینکه تا چند سال خودرو را نگهداری خواهید کرد فکر کنید.
مزایا و معایب جک J5
همانطور که گفتیم از جمله مزایای این خودرو میتوان به طراحی خوب، پیشرانه بادوام و قوی، فضای کابین جادار برای خانوادههای کمجمعیت و ایمنی مناسب اشاره کرد. در مقابل جک J5 معایبی هم دارد که شامل متریال نه چندان باکیفیت کابین، گیربکس قدیمی و کند، مصرف سوخت نسبتاً بالا، کمبود قطعات و لوازمیدکی میشود.
نقاط قوت | نقاط ضعف |
طراحی ظاهری خوب | متریال بیکیفیت کابین |
پیشرانه بادوام و قوی | گیربکس قدیمی و کند |
فضای کابین جادار | مصرف سوخت بالا |
ایمنی مناسب | کمبود قطعات یدکی |
جمعبندی
جک J5 سدان را میتوان یکی از گزینههای خوب چند سال اخیر برای بازار داخلی دانست هرچند که این خودرو دیگر عرضه نمیشود. همین مشکل گریبان گیر اکثر خودروهای چینی در کشورمان است. این دسته از خودروها از همان ابتدای عرضه نیز به خاطر محدودیتهای شبکههای نمایندگی دارای مشکلاتی در زمینه تأمین قطعات و لوازمیدکی هستند و با قطع عرضه این مشکل حادتر نیز خواهد شد. نکته دیگر به افت قیمت و بازار فروش بدتر خودروهای چینی نسبت به خودروهای داخلی مربوط میشود و اگر به دنبال خرید J5 هستید حتماً باید به این نکات توجه داشته باشید. اگر خودروی خود را زود عوض میکنید و دنبال دردسرهای پیدا کردن قطعات یدکی نیستید شاید بهتر باشد نگاهی به خودروهای دیگر همچون تندر یا دنا داشته باشید.
توضیح: این مطلب به روزرسانی شده است.
محمد 17
۱۱ فروردین ۱۳۹۳با سلام کسایی که براشون دعوت نامه صادر شده چقدر فرصت تکمیل و واریز وجه رو دارند و چه جیزایی رو باید انتخاب کنند آیا امکان انتخاب آپشن براشون وجود دارد؟
omyd
۱۱ فروردین ۱۳۹۳سلام دوستان
راستش داشتم نظرات دیروز دوستان رو میخوندم و باید بگم بعضی از صحبتها جای تأسف و تأمل داره.اگر قراره که چیزی یاد بگیریم از همدیگه و یا داشته های خودمونو بهم انتقال بدیم،پس این همه جنجال برای چیه؟!ببینید اکثر ماها هنوز ماشینمونو تحویل نگرفتیم و مشتاقیم از اونایی که خودروشونو تحویل گرفتن و تجربه رانندگی باهاش دارن نکاتی رو یاد بگیریم و همینطور در مورد کسانی که تحویل پس از ما هستن و میخوان از تجربیات خود ماها در مورد j5 چیزایی بدونن.در مورد نظرات دیروز اما نکته قابل تأمل اینکه بعضی از دوستان خواسته یا ناخواسته دارن دو نفر از آقایونی که در این مورد صاحب نظر هستن رو به تقابل میکشونن با طرفدری از یک نفر و یا ضدیت با طرف دیگه با این توجیه که شما استاد نیستین و یا نظرات شما از روی تعصب هست و امثالهم.دوستان محترم این کارا چیزی به داشته های ما اضافه نمیکنه.باور کنید نظرات جناب دادا و جناب پینار هر دو بجا هستش. اون دوستانیکه قصدشون انتقال داشته ها و تجارب هستش،این طرفداری از فرد خاص،این جانبداری یا ضدیت با اون فرد خاص رو به چه صورت توجیه میکن؟ایا قصدتون اینکه این دو بزرگوار از این سایت برن و همه رو از تجربیات خودشون بی بهره بزارن؟بفرض که تعدادی از دوستان به جناب پینار گفتن استاد،خب شماها چرا ناراحت میشن؟مگه در فرهنگ اسلامی ما نیست که اگه یه نفر چیزی رو بما یاد داد تا آخر عمر،ما رو مدیون و سپاسگزار خودش کرده؟بفرض که جناب دادا نکات منفی و معایب j5 رو گفتن،چرا عده ای ناراحت میشن و بدوبیراه میگن؟با این توجیه که این ماشین از آسمون اومده هیچ عیبی نداره و… غیره.من همینجا از این دو دوست محترم انتظار دارم ما رو از تجارب خودشون بی نصیب نزارن و به نظراتی که فاقد ارزش هستش و به بار فنی سایرین در مورد این ماشین چیزی اضافه نمیکنه توجهی نکنن.به همه دوستان هم توصیه برادرانه میکنم فقط نظرات فنی و تجاربتون رو اعلام کنید و اگر مثبت یا منفی میدین،لااقل در بخش پاسخ نظرتون رو بفرمائید.همه باید توجه داشته باشیم که این ماشین،چه دستی و چه اتومات در کنار نکات بسیار زیاد مثبت،معایب ناچیزی هم داره که بگفته جناب دادا،در حال بطرف شدن هستن.
موفق باشید دوستان عزیز
سامان
۱۱ فروردین ۱۳۹۳سلام . هومن عزیز کمی به سوادت مراجعه کن استاد پینار گفتند صدای موتور نرم است و داخل کابین هم زیاد نمیاد وبیشتر صدای موتور سلیقه ای است. ولی در مور د انتقال ضربات وارده به داخل کابین همیشه گفتند که بزرگترین ایراد جی5 همین است پس مشکل از خودت است نه استاد پینار.
محمد
۱۱ فروردین ۱۳۹۳سلام آقایان مخصوصا هومان ما کارشناسی بهتر از استاد پینار نداریم اینو باورکنید نظرات ایشون خیلی دقیق و درست است فقط شما به مطالب دقت نکردید .
هومان
۱۱ فروردین ۱۳۹۳9 فروردین استاد پینار:
و صدای موتور بسیار نرم … که متاسفانه بعضی از دوستان در مورد صدای موتور و انتقال ان به کابین کمی سلیقه ای عمل میکنند در حالی که نرم ترین صدای موتور دربین خودروهای ایرانی و چینی از ان جی5 است
28 اسفندماه استاد پینار:
جی5 دستی با ظاهری زیبا و کیفیت قطعات عالی با شتاب عالی و گشتاور خوب و بهتر از دنده اتومات به علت ضریب دنده های کوتاه و عکس العمل سریع و مصرف سوخت بسیار کم ولی با آپشن کم و انتقال صدای بیرون به داخل کابین……. موفق و سلامت باشید0914549272
من در زمینه خودرو هیچ ادعایی ندارم ولی در خصوص تناقض دو پاراگراف فوق از پینار عزیز که دوستشم دارم اطمینان کامل دارم. سامان جان در هر دو پاراگراف بحث انتقال صدای بیرون به داخل ماشین مطرحه البته ببخشیداااااا
هومان
۱۱ فروردین ۱۳۹۳در ضمن خدمت دوستان عزیز و محترم خودم عرض کنم که به استناد همین کامنتای شما دوستان و اقا پینار عزیز من اسفند ماه یه دونه جی5 دستی تحویل مرداد ثبت نام کردم.
بازم بگم که این مطلب رو واسه دقت و احساس مسولیت کردن نسبت به نوشته های خودمون منعکس کردم جون خیلی ها از جمله خود من به استناد برایند همین گفته ها سرمایمون رو صرف خرید این خودرو میکنیم.
ارادتمند همه دوستان عزیز هستم.
omyd
۱۲ فروردین ۱۳۹۳دوست گرامی
انعکاس بعضی موارد در صورتی صحیح هستش که موجب تخطئه دیگران نشه.
باور کنید کار شما صحیح نیست و فقط دارین ضدیت بین این دو بزرگوار بوجود میارین.
بهتر که این مباحث پایان پیدا کنه و به مسائل فنی پرداخته بشه.
موفق باشین دوست محترم.
بیژن
۱۲ فروردین ۱۳۹۳خدایا عجب دنیایی شده ببین الان تو سایت کیا در مورد خودرو و استاد پینار نظر مخالف میدند .
حسینی
۱۲ فروردین ۱۳۹۳لطفا دوستانی که در کرمان موتور آشنا دارن سوال کن ایا 1800 دستی هم تولید خواهد شد یا نه ( اقای دادا ودوستان دیگر )
پویا
۱۲ فروردین ۱۳۹۳سلام بنده نزدیک 6000 کارکرد با جی5 دارم البته دستی و میخوام بگم که ماشینی بسیار با کیفیت زیبا و تو جاده بسیار ایمن و نرم است و تنها مشکلش اینه که صدای بیرون را به داخل انتقال میده البته تو جاده های صاف نه
ولی تو جاده های ناهموار و من حرفهای استاد پینار را کاملا قبول دارم چون قبل از خریدن با ایشون تماس گرفتم و استاد پینار کاملا از هر جهت محاسن و معایبش را بهم گفت ومن بسیار راضی هستم .
دادا
۱۲ فروردین ۱۳۹۳سلام به همه که شرط ادبه.دوم قبل هرچیز دوستانی که احتمالابسیار بامنطق هستن بادیدن اسم دادا سریع سرشونو پایین میکشن میرن ومخالف رو میزنن.که نوش جانشون تا میتونن بزنن چون مهم نیست ازبعضیا. از یه آدم که …..تاییدداشته باشی.آخه آدم .تاپیک آخرمن چی مخالف داره.تومخالف بزن کیف کن.دوستان میفهمن…اما یه عده هم عاشق بابای پینارهستن.تا اسمشو میبین موافق میزنن اونام کیف کنن.احتمالا جنبه ی قومیتی داره.اونام مبارکشون باشه.بابای پینار باانکه دوستش دارم وازمن کوچکتر ازنظرسنی.اما دربعضی جاها نمیدونم یاکل کل کرده یااحساسی برخورد کرده.امااینا مهم نیست.اصل تجربیاته که منتقل بشه تا واقعا اونایی که گرفتن بتونن بااشراف بیشتری ازین ماشین استفاده کنن واونایی که درانتظارند دل قرصتر منتظر باشن.البته به دوست های عزیز که هنوز تحویل نگرفتن واقعا میگم دوستان یکی ازانتظارات شیرین وارزشمندتان خواهد شد این ماشین…دیشب بعد یه هفته استارت زدم ورفتم بیرون.اونم تو برف وبارون.دوستان احساس میکنی تو تانک نشستی.درسته ما استاد نیستیم ولی باور بفرمایید تواین قیمت وکمی بالاتر واقعا بی رقیبه.واقعا…دوستان ول کنید بحث های الکی رو وقومی رو بعضا.کمی منطقی تر ونهایت جهت یاری به هم دیگه.الان بادوتا سایت رفتن ووقت گذاشتن میتونی مطالبی رو جمع کنی و ازطرف خودت بذاری وبعد یه عده بیان هی بگن فلان فلان….بابااین چه کمکی میکنه. بی خیال شید ولذت ببرید که لااقل بااین پول ماشینی گرفتید که ایام عیدی تو جاده های ناامن که بعضا با راننده نماهای بی همه چی روبرو میشیم خیالمان راحتتره که خدای نکرده مشکلی پیش بیاد ضریب اطمینان بیشتری داریم.چون بنظرخودم بامحکمی در جلو فکر کنم ضربه از بغلو خیلی خوب باید دفع کنه.دوستان من فقط فقط پدال میام وجای دیگه سرنمیزنم وعصرخودرو توسایت میخونم.پس نوشته هام مال خودمه.ازکسی وجایی برنمیدارم.من همه ی ماشینا رو ندارم جز یه تیبا اخر91یه دوو79یه نازنین جی5 عزیز.که خیلی فعلا عاشقشم.که انشاالله یه طرفه نشه….دوستانی که دوست دارید فقط مخالف بزنید بزنید ولی خدایی اگه چیزی بدست اوردید بماهم بگید…نخورد آهن سنگ چکش…بیاید مردباشیم.وبه اصل قضیه برسیم واگه دوستانی واقعا ادعا وعملشان یکیه.کمک کنن تا خاطری آسوده بشه.منتظران جک ماشین ما قابلی نداره میتونیم تقدیم کنیم….دوستدار همه ی شما.چه مخالف چه موافق.غم نبینید….
omyd
۱۲ فروردین ۱۳۹۳جناب دادا
دوست محترم و عزیز
من و سایر دوستان احترام خاصی برای شما و جناب پینار قائل هستیم.باور کنید خود من با دقت کامل نظرات دقیق و فنی شما رو مطالعه میکنم نه یه بار بلکه چندین مرتبه.بهرحال شما در ارتباط کامل با خودرو j5 هستین و نظراتتون بسیار مفید.شما دوست قابل احترامی هستین و همینطور جناب پینار.اما باور بفرمائید که همیشه دو نظر شبیه هم نیستن.سلایق متفاوتن.من اعتقاد دارم این اختلاف سلیقه جزئی نباید باعث کدورت و دلخوری بشه.اگر ذکر مسائل فنی باعث ارتقا سطح دانش مخاطبین شما باشه که چه بهتر اما اگه اختلافی که بار فنی به همراه نداره جز کدورت و کشمکش چیزی بهمراه نداره دوست من.شما مواردی رو اینجا بیان کردین که بنده واقعا ازشون بهره بردم و ازتون تشکر میکنم.اما لطفا بنده ازتون تقاضا دارم وارد مسائل غیر فنی که یه عده ای به عمد راه انداختن و از حسن نیت شما سوئ استفاده میکنن نشین.شما و جناب پینار برای همه ما غنیمت هستین.در انتظار سایر تجارب شما از این خودرو هستیم جناب دادا عزیز
موفق باشید و سرافرار.
سهیل
۱۲ فروردین ۱۳۹۳سلام دوستان.من j5 اتومات تحویل خرداد ثبت نام کردم.اما الان خودروهای منطقه ازاد اروند برای اهواز هم ازاد شده. به نظر شما انصراف بدم یا نه؟
علی
۱۲ فروردین ۱۳۹۳سلام . اقای دادا شما به اندازه یک درصد اطلاعات استاد پینار را ندارید البته با عرض معذرت. پس خواهش میکنم خودتون را با استاد پینار مقایسه نکنید.
omyd
۱۲ فروردین ۱۳۹۳علی آقا
لطفا به این مباحث خاتمه بدین.
کار شما جز اختلاف بین این دو بزرگوار هیچ اسم دیگه ای نداره.
بهتر نیست نظرات همون روال فنی خودشو طی کنه و به کشمکش ها پایان داده بشه؟
شما به حتم نظرات فنی در مورد j5 دارین که میتونین به سایر دوستان انتقال بدین.پس به این اختلافات دامن نزنین علی جان.
موفق باشین.
سورن
۱۴ فروردین ۱۳۹۳با سلام! اصلا این دو نفر( دادا و پینار) کی هستند،از کجا آمدن؟ که با اینهمه اعتماد به نفس به خودشون اجازه اظهار نظر میدن.از کجا معلوم نمایشگاه دار ، یا از طرف خودروسازهای داخلی نیستند؟!!
حسین 9974
۱۲ فروردین ۱۳۹۳دوستان لطفا فقط درمورد جی5 فقط صحبت کنیم و حاشیه پردازی رو کنار بزاریم.. به قول امیدجان طرفداری بیمورد از پینار عزیز ودادای عزیز چیزی جز دلخوری دربرنخواهد داشت.. فقط از معایب ومحاسن جی5 صحبت کنید و دارنندگان خودرو از تجربیاتتون مارو بی نصیب نزارید..وقتی میشه از تجربه همدیگه استفاده کنیم وبه یه نتیجه کلی برسیم چرا بحثهای بیمورد بکنیم که باعث رنجش همدیگه بشیم؟؟ از آقا پینار هم خواهش میکنم تشریف بیارند و از تجربه ای که دارند بنده ودیگر دوستانی که درانتظار هستند رو راهنمایی بفرمایند…مخلص همگی جی فایویها
omyd
۱۲ فروردین ۱۳۹۳سلام آقاحسین
شما دوست محترمی هستین.من همیشه نظرات مفید شما رو میخونم.
موفق باشید دوست محترم.
حسین 9974
۱۲ فروردین ۱۳۹۳زنده باشی دوست من… آقایی
بهمن
۱۲ فروردین ۱۳۹۳حرف دوستمون حسین کاملا صحیح و منطقیه
دوستان خودرو j5 کلا فراموش شده و بحث فقط شده رقابت و کل کل بین دوستای عزیزمون پینار و دادا
به خدا اینا خودشونم فک نکنم راضی به این همه بحث و جدل باشند.
ما بحث فنی میخوایم و همه منتظریم ببینیم که این ماشین اون چیزی که دوستان میگن هست یا نه.
ایشالله که ماشین خوبی باشه تو این رنج قیمت و لذتشو ببریم.
کل کل و بس کنید.اینجا دربی فوتبال که نیست یه عده برن سمت داد و یه عده طرفدار پینار شن.
بیاین و به تموم بحثایی که کل کل و تمسخر توشون هست لایک نزنیم.همه دیس لایک بزنیم و مخالفففففففف.
فقط j5
فقط لذت رانندگی و آسایش..
همین….
omyd
۱۲ فروردین ۱۳۹۳بهمن جان
والله نظر منم همینه.کلا از روال عادی بحث خارج هستیم و وارد کل کل و کشمکش شدیم که هیچ دردی رو دوا نمیکنه.
یه عده ای به عمد دارین بین این دو دوست رو بهم میزنن و ظاهرا موفق هم شدن.
امیدوام به این مباحث خاتمه داده بشه.
مرسی بهمن جان.
pedram
۱۲ فروردین ۱۳۹۳با سلام
مطلبی رو یکی از دوستان به نام هومن تحت عنوان نظر تخصصی در مورد ماشین های لیفان و جیلی و ل5 نوشتند که ادم واقعا متعجب میکنه.که حتی این نظر مثلا تخصصی یه ذره هم با واقعیت نزدیک نیست.من نمیدونم این اقا تا حالا ل5 اتومات سوار شده که میگه ماشین در سبقت ضعیف و تنبل عمل میکنه یا تا حالا جیلی سوار شده که در مورد شتاب وسیستم تعلیق و هندلینگ و کمک فنر نظر غیر کارشناسی میده.من در مورد بقیه نظرات ایشون کاری ندارم ولی در رابطه با ل5 و جیلی لیقان x60مطلقا نظراتشون اشتباه وغیر تخصصی هست به خاطر اینکه هر سه این ماشین در خانواده خودم و برادرم داره استفاده میشه و بجز مصرف بنزین داخل شهر هیچ مشکل حاد دیگه ای ندارند و تو قیمت های خودشون جزو بهترین ها هستند.دوستان یاد بگیرند نظرات خودشون رو تحت عنوان مسایل فنی و کاملا تخصصی جا نزنند
حسین 9974
۱۲ فروردین ۱۳۹۳دوست گرامی هومن خان از استادپینار نقل قول کردند که میشه گفت صحبتهای این بزرگوار تاحدودی درسته . شماهم خیلی روی این خودروها حساس نباش به هرحال این خودروها چینی هستند وغیرممکنه ایرادی نداشته باشند حتی خودروهایی با تکنولوژی وسابقه طولانی هم گاها ایراداتی دارند . آقاپینار لطف میکنند و دوستان را راهنمایی میکنند تا هرکس بنابه علایقش خودروی خودرا انتخاب کند . بنده طبق نظرات ایشان ودیگر دوستان یک جی5دستی ثبت نام کردم و خیلی هم راضیم . اما اگر وسعم میرسید قطعا سراغ چینی نمیرفتم و یکراست میرفتم سروقت ژاپنیها تا مدتها خیالم آسوده باشه…
مهدی
۱۲ فروردین ۱۳۹۳سلام دوستان.جناب پینار تو صفحات قبل درمورد این خودرو کلی مطلب نوشتن و در صورت نیاز رجوع شود به صفحات قبل.وقتی خودشون دوست ندارندبیان چه اصراریه!دوستان دیگه هم لطفا در مورد خودرو نظر بدن.
علی
۱۲ فروردین ۱۳۹۳سلام به دوستان. چون جوابی داده نشد من مجدد پستم رو می فرستم:
. من بین ثبت نام لیفان 620 1.8 و j5 گیربکس دستی مرددم
اولی قیمت ثبت نام نقدی 42.050 و دومی 46.430
1. اگر فروردین برم ثبت نام کنم فکر می کنید با تاخیر متوسط کی تحویل میدن ؟
2.تحویل تیر، مرداد و شهریور بر چه اساسی مشخص میشن؟
3. هر کدوم این ماشین ها چه رنگ هایی دارند؟
4. توی تهران کدوم نمایندگی ها میشه رفت ماشین رو از نزدیک دید و توش نشست و راحت سوال کرد؟
5. چه آپشن هایی میشه برای این ماشین سفارش داد و چه زمانی باید اینکار رو انجام داد؟
6. اگر ماشین موقع تحویل گرون تر شده باشه، تکلیف چیه ؟ آیا پول می خوان؟
7. از نظر هزینه و وضعیت قطعه کدوم یکی اوضاع بهتری دارند؟
8. این دو مدل از نظر آپشن چه تفاوتهایی دارند؟
خیلی ممنون میشم بتونید یه صورت شماره ای به این سوالا جواب بدید، فکر کنم به درد خیلی از دوستان هم بخوره. با تشکر فراوان
شهروز
۱۲ فروردین ۱۳۹۳با سلام-جای تاسف دارد-خودرو جک جی 5 دنده ای در کشورهای برزیل و اکراین (یوتیوب دیدم)هم دارای تریم داخل مشکی بود و هم دارای سانروف و دارای فرمان اسپورت سه تایی و دارای کنترل دی وی دی روی فرمان بود و هم کروز کنترل داشت ولی در ایران همه را حذف کردند. آیا میشه آپشن ها را اضافه کرد؟ تاسف بیشتر این که این موارد برای ما ایرانی ها هنوز آپشن محسوب میشه. حتی جک متاسفانه مانند لیفان، نه مانیتور و نه دوربین دنده عقب داره و باید بریم از بازار بخریم. واقعا کرمان خودرو باید یک فکر اساسی کنه و این موارد را روی خودرو، حداقل برای اونایی که می خواهند جک دنده ای بخرن را اضافه کنه.مثل ماشین جیلی دنده ای و اتوماتیک که فقط در گیربکس با هم اختلاف دارند (با اختلاف قیمت تقریبا 7 میلیون تومان) و نه در آپشن ها و حتی قدرت موتورمانند جک جی 5.بنده تحویل مردادم.خدا کنه که بشه آپشن ها را اضافه کرد.
رامین
۱۳ فروردین ۱۳۹۳اقا شهروز اون جی 5 دنده ای 1800 هست.چون 1800 هم اتومات داره هم دنده ای.برای همین تریم مشکی سانروف داشت..اون ماشین دنده ای 1500 نیست
فردین
۱۲ فروردین ۱۳۹۳سلام . دوستان به خداوندی خدا قسم استاد پینار هر چی در مورد خودروها ی جیلی و x60 و جی5 گفته کاملا دقیق و صحیح گفته چون من خودم جی5 دارم همکار بانکیم x60 داره و یکی از دوستانمان هم بیش از یکسال است که جیلی دارد و هرسه مان تمام محاسن و معایب این ماشینها را که استاد پینار گفته قبول میکنیم چون کاملا درست گفته.
محمد
۱۲ فروردین ۱۳۹۳سلام علی آقا بنده5 ماه قبل همین سوال را از استاد پینارطی تماس تلفنی پرسیدم که لیفان 1800 بهتره یا جی5 دستی . که ایشون گفتند . شتاب خوب با آپشن زیاد تنها مزیت لیفان است ولی کیفیت متوسط به پایین قطعات لیفان . کوبش کمک فنرها . مشکل سیم کشی و صدای زیاد موتور . و کمبود قطعات و بازار نامناسب از ایرادات لیفان 1800 است. اما در مورد جی5 دستی گفتند شتاب خوب و سیستم تعلیق عالی . هماهنگی عالی موتور و گیر بکس . ضریب دنده هایبا فاصله کوتاه . و روان . کیفیت عالی . مصرف سوخت بسیار مناسب . ایمنی و پایداری خوب تو جاده . کابین ساکت با موتور نرم. ترمز چهار کاناله عالی. ولی انتقال ضربات وارده به داخل کابین را تنها مشکل جی5 دستی عنوان کردند و بنده مدتی است که جی5 دارم و از استاد پینارهم بسیار متشکرم .
دادا
۱۳ فروردین ۱۳۹۳سلام مخالف وموافق.قبل هر چیز باید بگم واقعا خنده ام میگیره از بعضی نظرات.کل کل کردن وناراحت شدن وپینارودادا و….بابا این بچه بازیا چیه.واقعا بعضی دوستن بیکارن…بابا ما بی سواد به تو چی میرسه.من علامه دهر توکجای محلی…اینا چیه..من یه ماشینی قبل تحقیق ثبت نام کردم.بدلیل عدم آگاهی ازآبان دنبال تحقیق رفتم.باآقای یاری (پینار)آشناشدم.این بنده خدا چون ازقبل شهریور گرفته بود باهاش صحبت کردم.باشوروشوقی که داشت. تو سایت l car وتوپدال نظرشو دیدم.زحمت میکشیدراهنمایی میکرد.حالا استا دویاغیر استاد چیزی کم یا زیاد میشه تودنیای واقعی.باهاش صحبتم کردم.نظرمیدن.منم ماشین گرفتم.نظرخودمو میگم.بابا باید اینقدر جنبه داشته باشیم.بهم احترام بذاریم.آخه چرا یه عده الکی خودشون دارن جر میدن تو نمیدونی وووواون میدونه ووو…کدورت و کینه یعنی چی…برای چی .برای آهن پاره که مال کشورم هم نیست خدای نکرده موجب رنجش هموطنم بشم.اگه مورد تهاجم قرار بگیره کشورم.چینی میاد کمک یا امثال بابا پینارودادا…اینایی که بقول خودشون حرفای نامعقول میزنن.بابچه طرف نیستن.پینارم بچه نیست.ماها معتاد اینجاشدیم اگه چندروز بریم بازم میایم.پس غصه نخورید.لعنت بر هرچه عدوات وکینه.خدا همه ی ما رو کمک کنه…بخدا خنده ام گرفت ازبعضی نظرات…بنده فقط فقط واقعیات رو گفتم بازم میگم.من وام دار کسی نیستم.فکرکنم پینار هم همینطور.پس لزوم نداره.الکی خودمونو دردسر بندازیم…بابا پینار دوست من.حتما میای میخونی نظراتو.خنده ت نمیگیره.بعضیا کاسه داغ تر از آش شدن…برای هیچ.هوچ میکنن…بابا ولش کنید این بازیا رو.نظرمن هیچگاه عوض نمیشه.چون وجود داره.که من احساسش میکنم.کسی دیگه نظری دیگه داره چون احساس میکنه وجود داره.اینجا نظرات مهمه جهت پیشرفت وفهمیدن واقعیت.بقیه کشکن.کدورت وناراحتی…دوستان وقتتونو بیهوده مصرف نکنید باید بابت عمر رفته پاسخگو باشیم…این جکی برفی ما همه خوبیا داره عیبایی هم داره.که ممکنه بعضی عیبا اختصاصی باشه بعضی اصلا برای دیگری وجود خارجی نداشته باشه.مثلا ماشین من بعد کمی کارکرد وداغ شدن از مسیر اگزوز. انباره ش صدایی جزجز بمانند گرم شدن آب تو کتری وصدایی که ازدیوار کتری سرد بعلت بحث انقباض وانبساط پیش میاد پیدا میکنه ووقتی خاموش میکنی تا چن دقیقه تازمانی که دوباره سرد بشه صدا داره.هنوز نمایندگی نرفتم.که فکر میکنم بعلت آلیاژ انباره باید باشه.که حتما حل میشه.کسی این مشکلو داره لطف کنه بگه.داره .نظربده نه تخیلی..من مشکلو دارم حالا یکی بیاد بگه نه تو سواد نداری ووو این مسخره نیست.حالا باگفتنش مشکل من حل میشه یابدتر میشه.یا فکرمیکردم چکه آب سان روف درست شده.استفاده کردم.دیدم گاهگداری چن تا چکه میاد.حالا تو مخالفت.تاثیری به حال من میکته.وجود داره.ماشین عین خرس قطبی با وقاره.تو مخالف بزن.میشه خرس قهوه یی.ترمزش معرکه س.تو بگو نه.خط ترمزش میشه صد متر تو سرعت هشتاد کیلومتر..بازم میگم برین برسین به سیزده بدرتون.بعضیا واقعا داستان دارن.منم با این ماشین میرم حال میکنم.باخانواده ودوستان.پینار بیا به بعضی بگو بابا شما خیلی حوصله دارید.الکی میخواید ماهی وجود نداشته رو برشته کنید تو ماهیتابه جهل خودتون.بیا پسر خوب.بیا.منم بازم میام.یا حق
مهدی
۱۳ فروردین ۱۳۹۳چقد واسه خودتون نوشابه باز میکنید!این آهن پاره چیه که همه شدن کارشناس جهانی خودرو!
محمد17
۱۳ فروردین ۱۳۹۳سلام خدمت دوستان
اگه کسی از دوستان آپشنی برای خودرو خریده نام و قیمت شو بگه و بگه کجا خریده
محمد17
۱۳ فروردین ۱۳۹۳سلام خدمت دوستان
اگه کسی از دوستان آپشنی برای خودرو خریده نام و قیمت شو بگه و بگه کجا خریده؟
بهداد
۱۳ فروردین ۱۳۹۳از اواسط اسفند تمام J5 دنده ای با سانروف عرضه میشه از لحاظ کیفیت جک از لیفان خیلی بالاتره و تو بازار بهتر جا افتاده کم.مصرف هم هست میخوای باید بری دفتر فروش مرکزی تو جاده مخصوص(لشکری) خودت ببین ولی جک بهتره لیفان ممکن اولش جذبت کنه ولی بعدا پشیمون میشی
omyd
۱۳ فروردین ۱۳۹۳دوستان سلام
راستش من میخوام از خرید این ماشین انصراف بدم.من اهواز هستم و منطقه آزاد اروند گسترش پیدا کرده تا اهواز.فکر کنم بهتره که یه ماشین خارجی بهتر بگیرم.
مهدی
۱۵ فروردین ۱۳۹۳من هم ماهشهر هستم شایعاتی به گوش میرسهکه تا اهواز و ماهشهرهم گسترش پیدا کرده.تا بعد عید صبر میکنیم ببینم چی میشه.چه کاریه 60 تومن پول واسه یه ماشین چینی بدی خوب میری بهترین ماشین ژاپنی یا آمریکایی پلاک اروند میگیری
علی
۱۳ فروردین ۱۳۹۳تهران کدوم نمایندگی برشش بهتره بریم برای ثبت نام؟
شایان
۱۳ فروردین ۱۳۹۳سلام دوستان اگه امکان داشت در مورد تعدیل توضیح بدین چون من برج 10تحویل گرفتم ولی هنوز خبری از واریز1700000نشده با تشکر
ابوالفضل
۱۳ فروردین ۱۳۹۳من دیروز رفتم برج میلاد یهj5 اتومات گذاشته بود از کارشناسشون پرسیدم 6باند ضبط کو 4تا بیشتر پیدا نکرد گفتم چرا اینقدر خط و خشونت داره گفت 2 3 سالیه میاریمش نمایشگاه مگه اولین سری اتومات آخر سال پیش نیومده!؟ خداییش پشیمون شدم نمیدونم برم پولمو پس بگیرم یا نه من تحویل اردیبهشت هستم
مهدی
۱۳ فروردین ۱۳۹۳این اتوماتها نمایشگاهی ان از چین وارد کردن ولی اتوماتهای جدید مونتاژی ان.نگران نباش اونی که شما دیدین دو سه ساله تولید شدن واسه تست کردنه
محمد
۱۴ فروردین ۱۳۹۳با سلام خدمت شما دوستان عزیز
به نظر من بهترین حالت بازدید از خودرو J5 رفتن به نمایندگی کرمان موتور و دیدن این خودرو از نزدیک
ابوالفضل
۱۳ فروردین ۱۳۹۳سلام دوستان کسی میدونستم از 6باند j5 4تاش رو درهاست 2تای دیگش کجاست؟
شهروز
۱۴ فروردین ۱۳۹۳سلام- در سایت ها خوندم که دو بلندگو روی درهای جلو و دو بلندگو روی درهای عقب و دو بلندگوی کوچک در زیر آیینه های بغل است مانند پژو 206
مسعود
۱۴ فروردین ۱۳۹۳دیگه بس کنید تورو خدا
اینجا در مورد جی۵باید صحبت بشه یا آقایون پینار و دادا??!!!