صنعت خودروی کشورمان طی این سالها کاملاً تحت تأثیر برندهای چینی قرار داشته است. تا همین چند سال پیش شاهد مونتاژ خودروهای قابل قبولی همچون نیسان ماکسیما، هیوندای ورنا، آوانته و… بودیم اما هرچه پیشتر میرویم واردات و عرضه محصولات چینی را میبینیم که اکثر آنها نیز پس از مدتی به دلایل مختلف دیگر عرضه نشدهاند.
اما یکی از باسابقهترین برندهای چینی حاضر در کشور ما جک JAC است که با چندین خودروی مختلف توانسته طرفداران گوناگونی را به دست آورد. یکی از محصولات شناخته شده جک برای ما سدان J5 است که بین سالهای ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶ عرضه شد و ما در این نوشتار میخواهیم به بیان مشخصات، مزایا و معایب این خودرو به ویژه برای خریداران خودروهای کارکرده بپردازیم. پس حتماً با ما همراه باشید.
طراحی ظاهری جک J5
در بین سدان های متوسط بازار کشورمان، جک J5 یکی از هماهنگترین طراحیهای ظاهری را دارد. این خودرو توسط شرکت مشهور پینین فارینا طراحی شده و میتوان آن را زیبا دانست. در بخش جلو چراغهای کشیده و جلوپنجرهای هماهنگ دیده میشوند که اگرچه هیجانانگیز نیستند اما حداقل چشمها را اذیت نمیکنند. در پروفایل جانبی نیز خط شانه پر رنگی دیده میشود که از یکنواختی این بخش میکاهد. نمای عقب شاید بحثبرانگیزتر از سایر نقاط بدنه باشد اما علیرغم وجود برخی کاستیها هنوز هم میتوان آن را قابلقبول دانست. در کل باید گفت J5 یک سدان با ظاهر خوب نسبت به سایر خودروهایی است که طی این سالها در خیابانها دیدهایم.
طراحی داخلی جک J5
وقتی وارد کابین شوید طراحیای را خواهید دید که دنبالهروی بدنه است. بخش داخلی J5 از طراحی مدرنتری نسبت به تولیدات داخلی سود میبرد و از جمله ویژگیهای آن میتوان به فرمان و پشت آمپرهای اسپرت اشاره کرد. البته شاید طراحی ورودیهای هوای J5 سؤالبرانگیز باشد و از زیبایی کابین بکاهد ولی در کل نقص چندانی به طراحی این بخش وارد نیست هرچند که نمیتوان آن را برجسته و بهیادماندنی توصیف کرد. نقطهضعف اصلی J5 در این بخش به کیفیت متریال بکار رفته مربوط میشود که در درازمدت باعث به سر و صدا افتادن کابین خواهد شد.
جدای از این موارد فضای کافی برای چهار سرنشین وجود دارد و صندوق بار نیز نیازهای یک خانواده متوسط را رفع خواهد کرد. در مجموع طراحی و کیفیت کابین این سدان چینی برای خریداران قابلقبول به نظر میرسد هرچند در زمانهای که همه خودروها از برخی عناصر مدرن همچون نمایشگرهای بزرگ استفاده میکنند، نبود این ویژگی یک نقطهضعف به حساب میآید.
پیشرانه و گیربکس جک J5
این سدان چینی در ابتدا با پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری که قدرت ۱۱۱ اسب بخاری و گشتاور ۱۴۶ نیوتون متری داشت روانه بازار شد اما کرمان موتور بعدها عمده تمرکز خود را روی نسخه اتوماتیک J5 که پیشرانه قویتری هم دارد گذاشت. در دل نسخه اتوماتیک این خودرو پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری ساخت میتسوبیشی قرار میگیرد که خروجی ۱۴۰ اسبی و گشتاور ۱۶۵ نیوتون متری تولید میکند. این پیشرانه با گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک همکاری دارد.
پیشرانه J5 از نظر قدرت و گشتاور کمبود خاصی ندارد اما گیربکس ۴ سرعته آن نمیتواند انتظارات را برآورده کند و به همین خاطر شاهد افت شتاب گیری خودرو خواهید بود. نکته دیگر نیز به مصرف سوخت خودرو به ویژه در نسخههای اتوماتیک مربوط میشود که بالاتر از آن چیزی خواهد بود که تصور میکنید. در مجموع پیشرانه J5 را میتوان بادوام و خوب برشمرد هرچند عدم وجود گیربکس اتوماتیک بهروز و با تعداد دندههای بیشتر جزو معایب آن هستند. در جدول زیر مشخصات فنی نسخه اتوماتیک J5 خدمت شما عزیزان ارائه شده است:
حجم موتور (سیسی) | ۱۸۳۴ |
استاندارد آلایندگی | Euro IV (یورو ۴) |
حداکثر قدرت (HP/RPM) | ۱۴۰ اسب بخار در دور موتور ۶۵۰۰ دور در دقیقه |
حداکثر گشتاور (NM/RPM) | ۱۶۵ نیوتن متر در طیف دور موتوری ۵۰۰۰ دور در دقیقه |
جعبهدنده | ۴ سرعته اتوماتیک جلو، Tip Tronic |
سیستم فرمان | چرخ دنده شانهای (Rack & Pinion)، کمک هیدرولیکی |
سیستم ترمز | جلو دیسک دو جداره با قابلیت تهویه و خنک شونده، عقب دیسک – مجهز به ترمز ضد قفل (A.B.S) چهار کاناله (تمامی چرخها) – قابلیت توزیع هوشمند نیروی ترمزی بر حسب وزن و بار (E.B.D) |
سیستم تعلیق | جلو، فنر حلقوی با ستون مک فرسون – عقب فنر حلقوی و اتصال جناقی دوبل مستقل |
حجم مخزن سوخت (لیتر) | ۵۵ |
حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت) | ۱۷۵ |
سایز چرخها | مجهز به رینگ ۱۶ اینچ آلومینیومی |
طول خودرو (میلیمتر) | ۴۵۹۰ |
عرض خودرو (میلیمتر) | ۱۷۶۵ |
ارتفاع خودرو (میلیمتر) | ۱۴۶۵ |
فاصله دو محور (میلیمتر) | ۲۷۱۰ |
وزن خالص (کیلوگرم) | ۱۳۵۵ |
امکانات و تجهیزات جک J5
J5 در زمان معرفی اولیه که به حدود ۱۰ سال پیش بازمیگردد از امکانات قابل قبولی سود میبرد اما شاید فقدان برخی موارد همچون نمایشگر لمسی باعث شود این خودرو در مقابل رقبای بهروزتر خود کم بیاورد اما بااینحال هنوز هم J5 را از نظر تجهیزات و امکانات میتوان خودروی خوبی دانست. در ادامه تجهیزات و امکانات این خودرو ذکر شدهاند:
کیسه هوای راننده و سرنشین جلو |
صندلی جلو با قابلیت تنظیم در ۸ جهت |
تنظیم دستی پشتسری |
سیستم کنترل باد لاستیکها TPMS |
کنترل سیستم پخش روی غربیلک فرمان |
سیستم خنککننده روغن گیربکس اتوماتیک |
کمربند ایمنی سرنشینان جلو پیش کشنده |
کمربند ایمنی سرنشینان عقب |
کمربند ایمنی با تنظیم ارتفاع |
سیستم ضد سرقت |
قفل ایمنی کودک |
ترمز ABS و EBD |
چراغ مه شکن جلو و عقب |
چراغخطر لادری (چهار درب) |
رینگ اسپورت آلومینیومی |
چراغ جلو و عقب هالوژن |
شیشهبالابر جلو و عقب برقی |
آینه جانبی برقی |
صندلی و روکش فرمان چرمی |
سیستم رادیوپخش MP3/CD/USB با ۴ باند |
تنظیم نور صفحه کیلومتر |
آنتن شیشهای |
آینه جانبی دارای گرمکن |
تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو |
فرمان هیدرولیک با قابلیت تنظیم ارتفاع |
قیمت جک J5
همانگونه که گفته شد این خودرو از سال ۱۳۹۶ به بعد عرضه نمیشود و به همین خاطر نمیتوان نمونههای صفرکیلومتر آن را پیدا کرد؛ اما با گشتوگذار در میان آگهیهای موجود باید دانست برای خرید نسخه اتوماتیک J5 باید بودجهای حدود ۳۵۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان را بسته به مدل و کارکرد خودرو کنار بگذارید.
رقبای جک J5
این سدان چینی در بخشی از بازار قرار گرفته است که رقبای زیادی برای کسب سهم و جلب نظر خریداران رقابت میکنند. از جمله رقبای این خودرو میتوان به تندر ۹۰، دنا پلاس اتوماتیک، برلیانس H330، فاو بسترن b50، ام وی ام ۵۵۰ و… اشاره کرد. مقایسه مفصل این خودروها با یکدیگر در این نوشتار نمیگنجد اما بهطورکلی باید دانست خودروهای تولید داخل از مزیتهایی همچون بازار فروش دستدوم بهتر و فراوانی قطعات یدکی و خدمات برخوردار هستند درحالیکه محصولات چینی معمولاً با مشکل کمبود قطعات یدکی و افت قیمت دستوپنجه نرم میکنند. به همین خاطر بهتر است در خرید خودروی دستدوم به اولویتهای خود و اینکه تا چند سال خودرو را نگهداری خواهید کرد فکر کنید.
مزایا و معایب جک J5
همانطور که گفتیم از جمله مزایای این خودرو میتوان به طراحی خوب، پیشرانه بادوام و قوی، فضای کابین جادار برای خانوادههای کمجمعیت و ایمنی مناسب اشاره کرد. در مقابل جک J5 معایبی هم دارد که شامل متریال نه چندان باکیفیت کابین، گیربکس قدیمی و کند، مصرف سوخت نسبتاً بالا، کمبود قطعات و لوازمیدکی میشود.
نقاط قوت | نقاط ضعف |
طراحی ظاهری خوب | متریال بیکیفیت کابین |
پیشرانه بادوام و قوی | گیربکس قدیمی و کند |
فضای کابین جادار | مصرف سوخت بالا |
ایمنی مناسب | کمبود قطعات یدکی |
جمعبندی
جک J5 سدان را میتوان یکی از گزینههای خوب چند سال اخیر برای بازار داخلی دانست هرچند که این خودرو دیگر عرضه نمیشود. همین مشکل گریبان گیر اکثر خودروهای چینی در کشورمان است. این دسته از خودروها از همان ابتدای عرضه نیز به خاطر محدودیتهای شبکههای نمایندگی دارای مشکلاتی در زمینه تأمین قطعات و لوازمیدکی هستند و با قطع عرضه این مشکل حادتر نیز خواهد شد. نکته دیگر به افت قیمت و بازار فروش بدتر خودروهای چینی نسبت به خودروهای داخلی مربوط میشود و اگر به دنبال خرید J5 هستید حتماً باید به این نکات توجه داشته باشید. اگر خودروی خود را زود عوض میکنید و دنبال دردسرهای پیدا کردن قطعات یدکی نیستید شاید بهتر باشد نگاهی به خودروهای دیگر همچون تندر یا دنا داشته باشید.
توضیح: این مطلب به روزرسانی شده است.
فرید
۱۸ فروردین ۱۳۹۳سلام آقایان جی5 سوار. آخر من نفهمیدم سفید بگیرم یا نقره ای؟ آقا شایان که می گه سفید دارم میبرم کارواش رنگش میریزه، آقا جان من تو این همه جی5 سوار واقعا کسی نقره ای نداره! یا رنگهای متالیک دیگه؟ من الان L90 نقره ای دارم خیلی رنگش شفاف و با کیفیته، میدونم سفیده جی5 خیلی به این ماشین میاد اما رنگه روغنی نسبت به رنگه متالیک نگهداریش سخت تره، بعدش تو خیابون هرچی ماشین میبنی سفیده، جی5 هم که فقط سفید دیدم بیشتر تا مشکی، متالیک هم هیچ رنگی ندیدم تا حالا، واسه همین میخوام نقره ای بگیرم تا با بقیه فرق کنه، حالا کسی نقره ای داره از رفقا؟
محمود
۱۹ فروردین ۱۳۹۳سلام دوست عزیر، نگهداری رنگهای متالیک از رنگهای روغنی سختره، اگه خدای نکرده تصادف هم پیش بیاد بازسازی اون سخت تر و هزینه به مراتب بیشتری داره .
j5 نقره ای من ندیدم ولی توی نمایندگی یدونه j3 نقره ای برای فروش گذاشته بود. متاسفانه کیفیت رنگش مناسب نبودو با رنگهای ایران خودرو و سایپا قابل مقایسه نبود ( مات بود) به طرف گفتم ماشین رنگ شدس ، کلی قسم و آیه آورد که نه و رنگاشون همیجوریه
متین
۱۸ فروردین ۱۳۹۳سلام . دوستان کسی میدونه علت قطع بودن و نزدن آژیر دزد گیر ماشین جی5 من چیه?
saeed
۱۸ فروردین ۱۳۹۳سلام آقا فرید دعوت نامه من امروز آومد رفتم نمایندگی فقط رنگ مشکی”سفید”قهوه ای متالیک و نوک مدادی متالیک داشت
خسرو
۱۸ فروردین ۱۳۹۳دوستان جک جی 5سوار یه خبر خوب بدم . امروز رفتم یه دست کامل چهار تایی بادگیر شیشه کره ای اصل (مخصوص ریو وسراتو)گرفتم خودم تصب کردم .دقیقا انداره خودش فابریک فابریک شده خیلی هم عالی وقشنگ برای بخار روری شیشه روزهای بارندگی مخصوصا ماها که در شمال بارندگی داریم خوبه؟
فردین
۱۹ فروردین ۱۳۹۳با سلام . دزد گیر جی5 من هم کار نمیکنه و آژیر نمیزنه چکار کنم
پاویا
۱۹ فروردین ۱۳۹۳جناب سعید سلام . من اصلا نمیگم ال90 از جی 5 بهتره . من خودم یه اتومات ثبت نام کردم . فقط چون تا حالا تجربه چینی ندارم کمی ترس دارم . ال90 رو هرجا میبرم قطعاتش هست و برای فروش هم مشکل نداره . اما همه بهم میگن این ماشین رو اگه صفر رد کنی می خرن اما اگه سوارش بشی مشتری اول و آخرش خودتی . این مسئله خرید و فروش و لوازم یدکیش کمی منو ترسونده .
سعید
۱۹ فروردین ۱۳۹۳دوست عزیز اوایل که ال 90 اومده بود تو بازار هم قطعاتش نبود و گران بود و هم همه میگفتند صاحب اول و اخرش خودتی……به حرف مردم نباید زیاد اهمیت داد ……………….دوست من ماشینو تحویل بگیر چون من با تجربه ای که از این ماشین داشتم در اینده مثل مگان 25 میلیونی ظرف دو سال چهار برابر میشه ومردم استقبال خوبی ازش میکنن………
امین
۲۱ فروردین ۱۳۹۳اگه مگان 25 میلیون بوده، الان 80 میلیونه به خاطر گرون شدن دلار بوده نه به خاطر محبوبیتش، اون موقع دلار 1000 تومن بود، الان 3000 تومنه! تازه با این وجود من که یادم نمیاد مگان 25 میلیون بوده باشه، تا جایی که من یادمه مگان 35 میلیون بود
فرهاد
۱۹ فروردین ۱۳۹۳با سلام خدمت دوست عزیزم آقا شهروز و همه جی 5 سوارها.نصب دوربین و سیستم تصویری توی اداره تحویل جاده مخصوص انجام میشه با قیمت 1250 ضمنا من قبل از عید با 40روز تاخیر ماشینم رو تحویل گرفتم ولی شنیدم الان بهتر شده و زیاد تاخیر ندارن و همه ماشینهای دستی و اتومات سانروف دارن.دوستایی که درباره آژیر دزدگیر پرسیدن توی دفترچه راهنما قمستی که درباره موتور توضیح داده رو بخونید احتمال زیاد از فیوز مربوطه باشه که با تعویض درست میشه
پاویا
۱۹ فروردین ۱۳۹۳جناب سعید عزیز . درباره مگان و حتی ال90 کاملا حق داری . اما کرمان موتور چون تولیداتش رو زود به زود تغییر میده و مدل قبلی رو تولید نمیکنه ممکنه در مورد قطعات و قیمت مثل تولیدات ایران خودرو و سایپا نشه . از راهنمایی هاتون هم ممنون
شایان
۱۹ فروردین ۱۳۹۳سلام به همگی آقا فرید تو شهر ما مسئولش نقره ای سفارش داده احتمال داره کیفیتش بهتره که این رنگو سفارش داده منم گفتم ریزش سپر پشت منظورم توی گلگیره خط آخر که میگن اون نباید رنگ میشد که حالا ریزش داره وگرنه سپر جلو و بدنه در حد خوبی هست
شایان
۱۹ فروردین ۱۳۹۳آقا فرید من فقط واسه رنگ میترسیدم آخرشم واسه دستی متقاعد شدم که سفید بهتره بیشتر تو بورسه و افت قیمت نداره و مشتریش بیشتر هست و میگن متالیکا براده توش هست و اگه بخوای جایی ازش رنگ کنی مثل خودش در نمیاد من خودم هفته پیش تو جاده بارونی 160باهاش میرفتم با سبقت محرکه بود انگار شاسی بلنده تکون نمیخوره حتی مگان پلیس هم به جز چراغ زدن جرات نکرد دنبالم بیاد پس داره امتحان خودشو پس میده اگه همت کنن رنگا رو با کیفیت تر ارائه بدن عالی میشه فقط از نظر لاستیکا من میگم حیفه رو این ماشین باشه آخه ماسه و شنا رو پرتاب میکنه به بدنه و اگه شانس بیاری تو سر و کله ماشینای دیگه و بنده نزدیک به 5هزار باهاش رفتم مشکلی ازش ندیدم
همشهری ۲
۱۹ فروردین ۱۳۹۳من به عنوان یه مهندس فنی خودرو به عرض همه میرسونم که فکر نکنید اگه برید تویوتا یا ماشینای گرون قیمت دیگه را که میخرید همشون اصل کشور ژاپن یا آلمان هستند بلکه شما فقط پول برند و مارک میدید و اکثرشون مال چین و مالزی و….. هستند.
پس حساب شده هزینه کنید و در ضمن این j5 اتوماتیک از خودرو های مارک دار چیزی کم نداره…..
مصطفی
۲۰ فروردین ۱۳۹۳مهندس جان کشور مونتاژ کننده یا حتی تولید کننده مهم نیست
مهم اینکه تکنولوژی واسه کدوم کشور یا برند باشه
تو دنیای امروز مونتاژ و تولید میبرن جایی که هزینه تمام شده کمتر بشه و رقابت و زیاد کنه
CPU های اینتل هم فیلیپین تولید میشه ولی آیا اینتل فیلیپینیه ؟ نخیر تکنولوژی ناب امریکاس که خدا تومن هزینه و کار کرده تا به اینجا رسیده
این ماشینهای چینی با اینکه بعضا از کمک برندهای دیگه استفاده میکنن ولی هنوز راه زیادی برای خودرو ساز شدن دارن و متاسفانه رگ خواب جهان سومی ها رو خوب میدونن ! که ظاهر و بساز و قالب ملت کن !!!
امین
۲۱ فروردین ۱۳۹۳دوستان خواهشا با تعصب نظر ندید، خیلی بده که یه نفر یه جمله تعصبی بگه، بقیه هم از رو تعصب تایید کنن، جی 5 اگر ماشین خوبیه بین ماشینای چینی خوبه، اصلا با ماشینای ژاپنی و آلمانی و آمریکایی و … که برند اصلی اند قابل قیاس نیست، اگه کسی بخواد جی 5 رو با ماشین های اروپایی و ژاپنی و آمریکایی مقایسه کنه سخت در اشتباهه، همیشه گفتن هرچی پول بدی آش میخوری، حالا اگه شما میخواین با 55 میلیون پول بابت ماشین چینی، از کیفیت ماشینای برند معروف مثل تویوتا و مزدا و نیسان و بنز و … برخوردار شین فقط دارین خودتونو گول میزنید!!!
منطق خیلی بهتر از احساسه، منطق خیلی بهتر از تعصبه، پس منطقی باشین
شهروز
۱۹ فروردین ۱۳۹۳سلام-الان با خدمات فروش کرمان خودرو با شماره 02142724 داخلی 1 تماس گرفتم و درباره سانروف کردن و گذاشتن مانیتور و دوربین دنده عقب سوال کردم و گفتند که جک دنده ای ها سانروف ندارند و مانیتور و دوربین را خود نمایندگی های فروش در زمان تحویل انجام می دهند ولی این اجزا در گارانتی ما نمی باشد. گفتم چرا بعضی دنده ای ها سانروف داشتند، گفتند که بعضی را بصورت راندوم گذاشتیم که ببینیم بازخورد مشتریان چطوریه؟ احتمالا حرف یکی از دوستانمون که فرموه بودند که بدنه جک دنده ای برای شرکت در آن زمان نیومده بوده و از بدنه اتوماتیک استفاده کردند، درست بوده است. خیلی ناراحت شدم
مهدی
۱۹ فروردین ۱۳۹۳سلام دوستان.امروز رفتم نمایندگی واسه دعوتنامه ازم سوال کردن که مانیتور ودوربین عقب و آنتن دیجیتال میخوای بیعانه بده واست سفارش بدیم قیمتو پرسیدم گفتن دو تومن با هزینه نصبش میشه دوستانی که اینارو نصب کردن خواهشا راهنمایی کنن که قیمت واقعیش چنده ایا انتن دیجیتال ضروریه؟البته گفتن انتن دیجیتال نخواستی 400 تومن کم میشه.
امین
۱۹ فروردین ۱۳۹۳سلام
دوستان با مد نظر قرار دادن اختلاف قیمت جیلی ec7 و jac j5 اگر کسی تجربه هر دو را دارد لطفا راهنمایی بفرمایید. آیا اختلاف آنقدر هست که جیلی را پیشنهاد کنید؟
پاویا
۱۹ فروردین ۱۳۹۳امین عزیز . من خودم هم جی5 اتومات ثبت نام کردم . راستش هنوز این ماشین امتحانشو پس نداده . من جیلی رو از نزدیک دیدم و توی نمایندگی توش هم نشستم . فکر کنم اتاق جیلی محکم تر باشه اما با توجه به اینکه هنوز ماشین چینی تو ایران خیلی جا نیوفتاده و هرچی بگیری میگن چینیه فکر کنم هرچی پول کمتر بدی بهتره . من هم به همین خاطر جی5 گرفتم . البته شاید جیلی بی سروصدا تر از جی5 باشه اما فکر کنم کرمان خودرو از جیلیران بهتر باشه
parnian
۱۹ فروردین ۱۳۹۳سلام من بین لیفان 1800 620 با jac j5 موندم لطفآ بگید کودوم بهتره
اکبر
۱۹ فروردین ۱۳۹۳سلام
به گفته خوده نمایندگیهای کرمان خودرو کیفیت j5 قابل قیاس با لیفان نیست. یعنی بهتره
بیژن
۱۹ فروردین ۱۳۹۳اگر سری به سایتهای ایرانی و خارجی بزنی می بینی که با کیفیت ترین خودروی چینی اول جی5 است بعدا جیلی و بعدا لیفان x60 و بعدا گریت وال c30 و بعدا لیفان 1800 و در آخر s300 سایپا و ام وی ام 530 و همچنین جی5 تنها خودروی چینی است که در کشور چین با خودروهای ژاپنی و کره ای رقابت میکنه و به عنوان خودروی ملی چین نیز نامیده میشود
حامد
۱۹ فروردین ۱۳۹۳اینا مانیتور نصب می کنند اون سیستم صوتی قبلی رو خودشون بر میدارند دیگه؟ حداقل فکر می کنم 300-400 پول همون باشه…. چرا باز دارند همون قیمت مجیدکارو میگیرند؟؟؟
پاویا
۱۹ فروردین ۱۳۹۳پرنیان عزیز . فکر کنم جی5 بهتر از لیفان باشه . مخصوصا جی5 اتومات بهتره
سامان
۱۹ فروردین ۱۳۹۳سلام . اتفاقا جی5 دستی بسیار بهتر از اتومات است چون هم شتابش از اتومات بهتر است و هم سریع تر از اتومات است و مصرف سوخت بسیار کم دارد و هم خرابی ندارد . در حالی که اتومات 4 دنده است و تنبل و شتاب کاملا کند و پر مصرف و هزینه خرابی زیاد .
حسین 9974
۱۹ فروردین ۱۳۹۳سامان جان داداش یکسری اطلاعاتی که دادی مثل شتاب ومصرف سوخت صحیحه ولی اینکه میگی شتاب اتومات کاملا کند وپرمصرفه که دیگه یکم تند داری میری..اگه منظورت گیربکس اتوماته که میگی هزینه خرابیش زیاده مطئمن باش این خودرو با این کیفیتی که دوستان تعریف میکنند نباید تا 4یا5سال دیگه به مشکل برخوردکنه..درضمن گیربکس خودروهایی تا محدوده 120میلیون هم 4سرعته است…
دوستان بنده جی5 دنده ای ثبت نام کردم وتحویل تیرماه هستم میخواستم بدونم امکان داره زمانیکه دعوتنامه ارسال میشه به اتومات تغییربدم؟
فرید
۱۹ فروردین ۱۳۹۳با تشکر فراوان از کلیه رفقا که به هر نحوی در مورد رنگ جواب دادن.
محمد329
۱۹ فروردین ۱۳۹۳آقای دادا لطفا این قضیه سانروف رو پیگیری کن که موقتی بود یا ادامه داره و همه جی 5 دستیارو با سانروف میدن یا نه؟
بهنیا
۱۹ فروردین ۱۳۹۳سلام
بنده هم موافقم جی5 دستی تو شتاب اولیه و عکس العملهای سریع و مصرف سوخت کم بدون شرط بر اتومات برتری دارد
شهرام
۱۹ فروردین ۱۳۹۳سلام بر جی5 سواران من هردوی جی5 دستی و اتومات را هردو را سوار شدم و اغراق هم نمیکنم انصافا کیفیتشان خیلی خوب بود نرمی و بی صدا بودن و ترمز شان خیلی عالی بودند ولی متاسفانه اتومات طبق نظر دوستان بله تو شتاب اولیه کند و تنبل است و من خودم تجربه کردم ولی تو بقیه قسمتها خیلی خوب است .
محمد329
۱۹ فروردین ۱۳۹۳این قضیه سانروف بدجور فکر ما رو درگیر کرد.به پینار پیام دادم اونم خبر نداشت
علی
۲۰ فروردین ۱۳۹۳در مورد تماس دوستمون با کرمان موتور و جواب اونها در مودو سانروف نباید ابن نکته رو از نظر دور داشت که اونا هیچ تعهدی در مورد سانروف مدل دنده ای ندادند و توی قرارداد هم ذکر نشده، بنابرابن نمیان بگن نه سانروف داره تا بعدا چیزی متوجهشون نشه، البته مسیول نمابندگی که من ثبت نام کردم در مورد همون آماده نبودن بدنه دنده ایها برای اسفند گفته بود. من که دلم روشنه دنده ایهای تحویلی بعدی هم سانروف خواهد داشت. آمین
ss
۲۰ فروردین ۱۳۹۳سلام ببخشید موتور 1500 جی 5 هم طراحی میتسوبیشی هست یا فقط موتور 1800 طراحی میتسوبیشی هست ؟
راستی زنگ بزنیم صدای مشتری کرمان موتور بگیم سانروف برای مدل دستی رو ادامه بدن
پاویا
۲۰ فروردین ۱۳۹۳جناب شهرام با سلام . لطفا شتاب اولیه جی5 اتومات رو با یه ماشین دیگه مقایسه کنید. مثلا با ال90 یا 206 یا سمند . حداقل بدونیم چقدر تنبله . ممنون میشم . اگه امکان داره صدا و نرمی ماشین رو هم با یکی از همین ماشین ها مقایسه کنید .
شهرام
۲۰ فروردین ۱۳۹۳سلام. آقای محترم جی5 اتومات در نرمی و بی صدا بودن و امنیت و پایداری و زیبایی و موتور پیشرفته بسیار بهتر از تمامی ماشینهای ایرانی و چینی است ولی در شتاب اولیه فقط از ال 90 و 206 v8 و پرشیا elx و جی5 دستی ضعیف تر است ولی از بقیه خودروها کاملا سرتر است البته تمامی خودروها را استاد پینار کارشناس خودرو عملا تست کرده و کاملا هم دقیق است. تو صفحات قبلی نظرات استاد پینار موجود است
سعید
۲۰ فروردین ۱۳۹۳همان طور که در کامنتهای صفهات قبل گفتم من جز اولین کسایی بودم که جی 5 اتومات را تحویل گرفتم و الان بیش از دو ماهه سوارشم قبلا هم هم ال 90 داشتم و هم سمند و هم پژو و هم………….خواهشا برید اگه نداشتید الکی نظر ندید و افکار همه را مخدوش کنید شتاب اولیه در تمام اتوماتها و ساخت همه کشور ها از دنده دستی با قدرت همسان کمتره ولی در شتابهای ثانوی بهتره . اگه واقعیت را بخواهید پراید و 206 بدلیل وزن بسیار کم از همه ماشینها شتابش بیشتره ولی ایا این دلیل برتری ماشینه……؟ اتومات جی 5 را برید تو شیبهای ملایم با جی 5 دستی و سمند و پژو و ال 90 قیاس کنید انوقت متوجه میشوید چقدر اتومات جی 5 در شتاب گرفتن سرتره با این وزن ………….در جاده ایذه اعصابم از دست سمندها و پژو ها و حتی ال 90 ها خرد شد در سینه کشیهای جاده از بس تنبل بودند ماشین من با این وزن زیاد متوجه تغییر دنده هاش نمیشدم و هیچ تغییر صدا ی موتوری متوجه نمیشدم هم قدرت ماشینهای کره ای میرفت بالا ………..دوستان برید اگه دسترسی به ماشین اتومات جی 5 دارید (چون خیلی کمه وتازه از اول اردیبهشت واگذاریها شروع میشه) سوار بشید و انوقت نظر بدید اتومات این ماشین از دنده دستیش با توجه به قیمتش خیلی سرتره……………………از نظر زیبایی داخل و طراحی موتور و حتی مصرف (1.5 لیتر بیشتر ) مقرون به صرفه تره…………….اصلا این ماشین را با اشغالهای ایران خودرو و سایپا مقایسه نکنید . امیدوارم کرمان موتور با استغبال مردم شرو نکنه از اجناس ومتریالهای داخلی و مثل بقیه شرکتها از انبوه سازهای بی تجربه داخلی استفاده کند ………به همه کسانی که جی 5 چه اتومات چه دستی ثبت نام کرده اند تبریک میگم و انشا ا… در کنار خونواده با سفرهایی که با این اتو مبیل دارید لذت ببرید
شایان
۲۰ فروردین ۱۳۹۳سلام به همگی کسی خبر داره که رنگ آلبالویی موجود دارن یا نه