جک - jacخودروهای چینیکرمان موتور KMC

جک J5 کارکرده بخریم یا نه؟ مشخصات، قیمت، مزایا و معایب و هر آنچه باید بدانید

راهنمای خرید خودروهای دست دوم

صنعت خودروی کشورمان طی این سال‌ها کاملاً تحت تأثیر برندهای چینی قرار داشته است. تا همین چند سال پیش شاهد مونتاژ خودروهای قابل قبولی همچون نیسان ماکسیما، هیوندای ورنا، آوانته و… بودیم اما هرچه پیش‌تر می‌رویم واردات و عرضه محصولات چینی را می‌بینیم که اکثر آن‌ها نیز پس از مدتی به دلایل مختلف دیگر عرضه نشده‌اند.

اما یکی از باسابقه‌ترین برندهای چینی حاضر در کشور ما جک JAC است که با چندین خودروی مختلف توانسته طرفداران گوناگونی را به دست آورد. یکی از محصولات شناخته شده جک برای ما سدان J5 است که بین سال‌های ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶ عرضه شد و ما در این نوشتار می‌خواهیم به بیان مشخصات، مزایا و معایب این خودرو به ویژه برای خریداران خودروهای کارکرده بپردازیم. پس حتماً با ما همراه باشید.

طراحی ظاهری جک J5

JAC J5 جک

در بین سدان های متوسط بازار کشورمان، جک J5 یکی از هماهنگ‌ترین طراحی‌های ظاهری را دارد. این خودرو توسط شرکت مشهور پینین فارینا طراحی شده و می‌توان آن را زیبا دانست. در بخش جلو چراغ‌های کشیده و جلوپنجره‌ای هماهنگ دیده می‌شوند که اگرچه هیجان‌انگیز نیستند اما حداقل چشم‌ها را اذیت نمی‌کنند. در پروفایل جانبی نیز خط شانه پر رنگی دیده می‌شود که از یکنواختی این بخش می‌کاهد. نمای عقب شاید بحث‌برانگیزتر از سایر نقاط بدنه باشد اما علیرغم وجود برخی کاستی‌ها هنوز هم می‌توان آن را قابل‌قبول دانست. در کل باید گفت J5 یک سدان با ظاهر خوب نسبت به سایر خودروهایی است که طی این سال‌ها در خیابان‌ها دیده‌ایم.

طراحی داخلی جک J5

داخل جک J5

وقتی وارد کابین شوید طراحی‌ای را خواهید دید که دنباله‌روی بدنه است. بخش داخلی J5 از طراحی مدرن‌تری نسبت به تولیدات داخلی سود می‌برد و از جمله ویژگی‌های آن می‌توان به فرمان و پشت آمپرهای اسپرت اشاره کرد. البته شاید طراحی ورودی‌های هوای J5 سؤال‌برانگیز باشد و از زیبایی کابین بکاهد ولی در کل نقص چندانی به طراحی این بخش وارد نیست هرچند که نمی‌توان آن را برجسته و به‌یادماندنی توصیف کرد. نقطه‌ضعف اصلی J5 در این بخش به کیفیت متریال بکار رفته مربوط می‌شود که در درازمدت باعث به سر و صدا افتادن کابین خواهد شد.

جدای از این موارد فضای کافی برای چهار سرنشین وجود دارد و صندوق بار نیز نیازهای یک خانواده متوسط را رفع خواهد کرد. در مجموع طراحی و کیفیت کابین این سدان چینی برای خریداران قابل‌قبول به نظر می‌رسد هرچند در زمانه‌ای که همه خودروها از برخی عناصر مدرن همچون نمایشگرهای بزرگ استفاده می‌کنند، نبود این ویژگی یک نقطه‌ضعف به ‌حساب می‌آید.

پیشرانه و گیربکس جک J5

این سدان چینی در ابتدا با پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری که قدرت ۱۱۱ اسب بخاری و گشتاور ۱۴۶ نیوتون متری داشت روانه بازار شد اما کرمان موتور بعدها عمده تمرکز خود را روی نسخه اتوماتیک J5 که پیشرانه قوی‌تری هم دارد گذاشت. در دل نسخه اتوماتیک این خودرو پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری ساخت میتسوبیشی قرار می‌گیرد که خروجی ۱۴۰ اسبی و گشتاور ۱۶۵ نیوتون متری تولید می‌کند. این پیشرانه با گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک همکاری دارد.

موتور جک J5

پیشرانه J5 از نظر قدرت و گشتاور کمبود خاصی ندارد اما گیربکس ۴ سرعته آن نمی‌تواند انتظارات را برآورده کند و به همین خاطر شاهد افت شتاب گیری خودرو خواهید بود. نکته دیگر نیز به مصرف سوخت خودرو به ویژه در نسخه‌های اتوماتیک مربوط می‌شود که بالاتر از آن چیزی خواهد بود که تصور می‌کنید. در مجموع پیشرانه J5 را می‌توان بادوام و خوب برشمرد هرچند عدم وجود گیربکس اتوماتیک به‌روز و با تعداد دنده‌های بیشتر جزو معایب آن هستند. در جدول زیر مشخصات فنی نسخه اتوماتیک J5 خدمت شما عزیزان ارائه شده است:

حجم موتور (سی‌سی) ۱۸۳۴
استاندارد آلایندگی Euro IV (یورو ۴)
حداکثر قدرت (HP/RPM) ۱۴۰ اسب بخار در دور موتور ۶۵۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور (NM/RPM) ۱۶۵ نیوتن متر در طیف دور موتوری ۵۰۰۰ دور در دقیقه
جعبه‌دنده ۴ سرعته اتوماتیک جلو، Tip Tronic
سیستم فرمان چرخ دنده شانه‌ای (Rack & Pinion)، کمک هیدرولیکی
سیستم ترمز جلو دیسک دو جداره با قابلیت تهویه و خنک شونده، عقب دیسک – مجهز به ترمز ضد قفل (A.B.S) چهار کاناله (تمامی چرخها) – قابلیت توزیع هوشمند نیروی ترمزی بر حسب وزن و بار (E.B.D)
سیستم تعلیق جلو، فنر حلقوی با ستون مک فرسون – عقب فنر حلقوی و اتصال جناقی دوبل مستقل
حجم مخزن سوخت (لیتر) ۵۵
حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت) ۱۷۵
سایز چرخها مجهز به رینگ ۱۶ اینچ آلومینیومی
طول خودرو (میلی‌متر) ۴۵۹۰
عرض خودرو (میلی‌متر) ۱۷۶۵
ارتفاع خودرو (میلی‌متر) ۱۴۶۵
فاصله دو محور (میلی‌متر) ۲۷۱۰
وزن خالص (کیلوگرم) ۱۳۵۵

امکانات و تجهیزات جک J5

J5 در زمان معرفی اولیه که به حدود ۱۰ سال پیش بازمی‌گردد از امکانات قابل قبولی سود می‌برد اما شاید فقدان برخی موارد همچون نمایشگر لمسی باعث شود این خودرو در مقابل رقبای به‌روزتر خود کم بیاورد اما بااین‌حال هنوز هم J5 را از نظر تجهیزات و امکانات می‌توان خودروی خوبی دانست. در ادامه تجهیزات و امکانات این خودرو ذکر شده‌اند:

کیسه هوای راننده و سرنشین جلو
صندلی جلو با قابلیت تنظیم در ۸ جهت
تنظیم دستی پشت‌سری
سیستم کنترل باد لاستیک‌ها TPMS
کنترل سیستم پخش روی غربیلک فرمان
سیستم خنک‌کننده روغن گیربکس اتوماتیک
کمربند ایمنی سرنشینان جلو پیش کشنده
کمربند ایمنی سرنشینان عقب
کمربند ایمنی با تنظیم ارتفاع
سیستم ضد سرقت
قفل ایمنی کودک
ترمز ABS و EBD
چراغ مه شکن جلو و عقب
چراغ‌خطر لادری (چهار درب)
رینگ اسپورت آلومینیومی
چراغ جلو و عقب هالوژن
شیشه‌بالابر جلو و عقب برقی
آینه جانبی برقی
صندلی و روکش فرمان چرمی
سیستم رادیوپخش MP3/CD/USB با ۴ باند
تنظیم نور صفحه کیلومتر
آنتن شیشه‌ای
آینه جانبی دارای گرم‌کن
تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو
فرمان هیدرولیک با قابلیت تنظیم ارتفاع

قیمت جک J5

همان‌گونه که گفته شد این خودرو از سال ۱۳۹۶ به بعد عرضه نمی‌شود و به همین خاطر نمی‌توان نمونه‌های صفرکیلومتر آن را پیدا کرد؛ اما با گشت‌وگذار در میان آگهی‌های موجود باید دانست برای خرید نسخه اتوماتیک J5 باید بودجه‌ای حدود ۳۵۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان را بسته به مدل و کارکرد خودرو کنار بگذارید.

رقبای جک J5

این سدان چینی در بخشی از بازار قرار گرفته است که رقبای زیادی برای کسب سهم و جلب نظر خریداران رقابت می‌کنند. از جمله رقبای این خودرو می‌توان به تندر ۹۰، دنا پلاس اتوماتیک، برلیانس H330، فاو بسترن b50، ام وی ام ۵۵۰ و… اشاره کرد. مقایسه مفصل این خودروها با یکدیگر در این نوشتار نمی‌گنجد اما به‌طورکلی باید دانست خودروهای تولید داخل از مزیت‌هایی همچون بازار فروش دست‌دوم بهتر و فراوانی قطعات یدکی و خدمات برخوردار هستند درحالی‌که محصولات چینی معمولاً با مشکل کمبود قطعات یدکی و افت قیمت دست‌وپنجه نرم می‌کنند. به همین خاطر بهتر است در خرید خودروی دست‌دوم به اولویت‌های خود و اینکه تا چند سال خودرو را نگهداری خواهید کرد فکر کنید.

مزایا و معایب جک J5

همان‌طور که گفتیم از جمله مزایای این خودرو می‌توان به طراحی خوب، پیشرانه بادوام و قوی، فضای کابین جادار برای خانواده‌های کم‌جمعیت و ایمنی مناسب اشاره کرد. در مقابل جک J5 معایبی هم دارد که شامل متریال نه چندان باکیفیت کابین، گیربکس قدیمی و کند، مصرف سوخت نسبتاً بالا، کمبود قطعات و لوازم‌یدکی می‌شود.

نقاط قوت نقاط ضعف
طراحی ظاهری خوب متریال بی‌کیفیت کابین
پیشرانه بادوام و قوی گیربکس قدیمی و کند
فضای کابین جادار مصرف سوخت بالا
ایمنی مناسب کمبود قطعات یدکی

جمع‌بندی

جک J5 سدان را می‌توان یکی از گزینه‌های خوب چند سال اخیر برای بازار داخلی دانست هرچند که این خودرو دیگر عرضه نمی‌شود. همین مشکل گریبان گیر اکثر خودروهای چینی در کشورمان است. این دسته از خودروها از همان ابتدای عرضه نیز به خاطر محدودیت‌های شبکه‌های نمایندگی دارای مشکلاتی در زمینه تأمین قطعات و لوازم‌یدکی هستند و با قطع عرضه این مشکل حادتر نیز خواهد شد. نکته دیگر به افت قیمت و بازار فروش بدتر خودروهای چینی نسبت به خودروهای داخلی مربوط می‌شود و اگر به دنبال خرید J5 هستید حتماً باید به این نکات توجه داشته باشید. اگر خودروی خود را زود عوض می‌کنید و دنبال دردسرهای پیدا کردن قطعات یدکی نیستید شاید بهتر باشد نگاهی به خودروهای دیگر همچون تندر یا دنا داشته باشید.

عکس جک J5

توضیح: این مطلب به روزرسانی شده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۰۸ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۱,۳۱۶ دیدگاه‌ها

  1. شایان

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (108 ديدگاه)

    سلام به همگی آیا از دوستان رنگای متالیک سپر پشت داخل گلگیر ریزش رنگ مشاهده کردن یا نه باتشکر

  2. شهروز

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (97 ديدگاه)

    سلام-از اینکه می شود برای این خودرو مانیتور و دوربین دنده عقب نصب بشه خیالمون راحت شد. اینکه دادا اینقدر مصره که دنده ای 1500 هم سانروف داره خیالمون تا حدی (تا خودرو را تحویل بگیریم) راحته؟ چرا نمایندگی ها اینقدر قیمتهای متفاوت برای مانیتور و دوربین می دهند و قیمت واقعی چنده؟ ضمنا آیا برای 1500 میشه کنترل روی غربیلک فرمان نصب کرد؟ و اینکه میشه برای این خودرو کروز کنترل (که البته در کاتولوگش هست و در فیلم جک در کشور اکراین هم وجود داشت)نصب کرد؟ و آیا فرمان 1500 را میشود در بازار عوض کرد؟ لطفا توضیح دهید و قیمت ها را بیان نمایید

  3. ss

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    دوستان من j5 دستی ثبت نام کردم ولی تودوزی مشکی رو خیلی دوست دارم هیچ راهی نداره کهj5 دستی رو تودوزی مشکی بزنن؟

    1. تقی

      ۲۶ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (3 ديدگاه)

      منم تریم مشکی رو خیلی بیشتر دوست دارم و امیدوارم که برای دنده دستی ها هم امکان سفارشش باشه.

    2. محمد

      ۲۳ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      بعد از دعوت نامه چند روز بعد خودرو رو تحویل میدن؟ کسی میدونه؟ مرسی

  4. محسن

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (19 ديدگاه)

    سلام دوستان کسی نگفت که کلیدهای شیشه بالابر نور دارن یا نه.
    خواهشاً اگه کسی اطلاع داره بگه/
    مرسی…

    1. فرهنگ

      ۲۲ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (7 ديدگاه)

      با سلام..کلیدها نور ندارند..اما در مدارشان جای نصب SMD وجود دارد!!

  5. بهمن

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (129 ديدگاه)

    سلام اقا محسن
    نه 1500 و نه اتومات کلید های شیشه بالابر نور نداره تا به این لحظه.
    تو سایت tt ام بحث شده بود و راه های اینکه چطور زیر کلید ها led گذاشت و ایجاد نور کرد توضیح داده شده اما کاش خود کرمان موتور این آموزش و ببینه و قطعات لازم را از چین وارد کنه.فک نکنم زیاد واسه کرمان موتور تو حجم بالا گرون تموم شه.
    اما مطمینا اگم کرمان موتور این کارو نکنه خیلی از این استاد کارایی که تو زمینه تغییر رنگ چراغ های پشت آمپر تخصص دارن میتونن کلیدارو نوردار کنن.
    زیاد مشکلی نیست اما کمی میزنه تو ذوق که چرا این ماشین به این خوبی این ضعف و داره.
    من که از برقی نبودن صندلیا ناراحتم چون سمند خودم حداقل جلو و عقب کردن صندلیش برقیه.خداییش حیفه جی فایو دستیه تنظیم صندلیاش..

  6. Jac J5

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    هنگام بارندگی روی رنگ های خط کشی خیابان ها، خودرو تعادل نداره و پشت ماشین به چپ و راست می رود، انگار فرمون ماشین از دستت خارج می شود.

    لطفا” کسانی که دلیل این را میدانند جواب دهند.

    1. فرهاد

      ۲۲ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (38 ديدگاه)

      فک کنم تنظیم فرمون لازم داری من یه 206 داشتم نمایندگی زحمت کشیده بود واسه تنظیم که نتیجش شبی این شد بود که شما میگی جایی که اصطکاک کم میشه ماشین گیج میزنه یه سر برو میزون فرمون!!!

    2. میثم

      ۲۴ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (6 ديدگاه)

      برید نمایندگی چرخ ها رو تنظیم می کنند درست میشه

  7. محسن

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (19 ديدگاه)

    ممنون بهمن جان.
    شما اتومات داری؟

  8. سامان

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (26 ديدگاه)

    سلام از آقای پینار کارشناس خبره خودرو خواهش داریم
    که سری هم به این سایت پدال بزند و جواب سوالات فنی ما و دوستان را بدهد. ممنونم

  9. شهروز

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (97 ديدگاه)

    سلام-آیا می دانید سیستم صوتی موجود بر روی جک، خروجی AUX ندارد؟
    آیا می دانید مانیتور که بر روی جک گذاشته می شود، cd خوان ندارد؟
    آیا می دانید اول اسفند، قیمت جک 200 هزار تومن گران شد و به 45400 رسید
    و در پانزدهم اسفند، 200 تومن دیگه و به 45600 رسید
    و در اول فروردین به علت افزایش دو درصدی مالیات بر ارزش افوده که به 8 درصد رسید به قیمت 46430 رسید

  10. دادا

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (593 ديدگاه)

    سلام.میگن بعدیه عمرگدایی شب جمعه روبلدیم.آدم چقدبایدمبتدی باشه نسبت به بعضی ازمسایل.آقا ماشین من آلیاژ اگزوزش نامرغوبه.هنوز مخصوصا تو هوای سرد صدای جرجرش میاد.به استاد هم نشون دادم گفت جدیدا بعضی ماشینای ایرانی مخصوصا این مشکل اول دارن اونم بدلیل آبندی.وجاباز شدن اتصالات وتوری خودانباره.یه مدتی کارکن اگه حل نشد فکری براش میکنیم.حالا استاد تو بیا چیزی بگو.مشکل منه.توهم…بابا بی خیال.بعضیا بزرگ میشن به خیالشون…دوست محترم اصرار من بر سان روف نیست این صحبت کارشناس کارخونه بود که اقا کلا بی سن روف جمع شده.برای شهرما دوسری آخر همه سن روف اومد تو اسفند.وتحویل گرفتیم.تاحالا نزدیک دوهزاررفتم توشهروبیرون شهر.بارونی برفی آفتابی.کوچکترین عیبی نداشت ازنظر موتوری.کرمان موتور اگه تحریم نبودوفشار دولگن ساز مطمئن باش تاحالا نیو سیلو روهم آورده بود.درسته بعد فوت دکترموسس کارخونه دوره ی کوتاهی دچار عدم تمرکز شدن ولی خیلی زود خودشونو جمع کردن.هرچند هنوز پس زلزله هاش گاهگاهی مشهوده مثل اعتصاب بهمن کارگران تولید.ومتاسفانه ماشین ما هم دراواخربهمن تولیدشده.چندتاایراد مونتاژی هم دلیلش همینه.بازم میگم ماشین توحرکت واقعا سبکه بمانند پراید اما باسواد نه از نظراستابلیتی.هرچهاردر مستحکم وسنگین بدلیل پرداخت آلیاژی توی در.اماباز وبسته شدن بسیاربسیارنرم.واقعا وقتی درو بازمیکنی تا پشت فرمان بشینی بی اختیار سرتعظیم پایین میاری فقط بابت در وصندلی وچیدمان داخلی.ماشین من واقعا کوبش نداره وصدای اضافه فعلا چیزی مشهودنیست.خودم معمولا کاورسن روف رو کنارمیزنم تا از نوراستفاده کنم هم بعضی موقع رقص قطرات بارانو ببینم.البته اگه بارون اولیه باشه معمولا گلی میشه.سن روف نرم بازوبسته میشه ومطیع فرمان بی هیچ عیب مکانیکال.آب پاش قوی وازپایین پاشیده میشه کاملا شیشه رو پوشش میده باتوجه به این که تیغه شرکت بوشه.دیدجلو مشکلی نداری.اما فقط صدا اونم تودوربالای سه هزار مخصوصا توسربالایی کمی اذیت کننده س.هرچند توکفی گاهی خوانش موتور در این دور کمی حس اسپرت رو به آدم میده.من وقت نکردم ولی خیلی راحت میشه حلش کرد.روکشا کمی زود چرکی میشه اونم نهایت باتعویض روکش حل میشه.خداکنه زود خودشو ول نده.که قدیمای استفاده کرده بهتر میتونن جواب بدن.ولی خیلی خیلی بعیده این اتفاق بیفته ومارو ناامید کنه من که از ظواهر امر برام مسجل ما بردیم.واقعا.

    1. مسعود

      ۲۲ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (103 ديدگاه)

      اونایی که باید بفهمند فهمیدن
      انشالله صدای سردشدن اگزوز حل بشه و باسبکی مثل پراید به فیض برسی
      من دیگه هیچ حرفی با شما ندارم

  11. فردین

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (23 ديدگاه)

    سلام . تو رو خدا نظرهای الکی ندهید و برحسب سلیقه شخصی تان تایید یا عدم تایید نکنید بلکه خواهش میکنم هم منطقی باشید هم منطقی نظر دهید .

  12. شهروز

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (97 ديدگاه)

    سلام- امیدوارم حرف دادا در رابطه با سانروف برای همه اونایی که 1500 ثبت نام کردند محقق بشه. اگه هم نشه که کاری از دست ما بر نمیاد و کمی ناراحت می شویم. امیدوارم که ایشان خبرهای جدید و خوش دیگه ای برای ما نیز داشته باشند. مثلا بگن که موتور دنده ای ها هم 1800 شده و یا اینکه امکانات 1800 به جز گیربکس اتومات روی دنده ای ها نصب شده است.ضمنا این خیلی بی کلاسی است که این تفاوتها در این دو وجود دارد حتی تریم داخل مشکی که برای 1800 است ولی حداقل این مورد در جک های خارج از کشور این طور نیست. ایکاش مانند جیلی دنده ای و اتومات که فقط تفاوتشان در گیربکس است با اختلاف قیمتی نزدیک به 8 میلیون تومان.

  13. شهروز

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (97 ديدگاه)

    سلام-ایکاش روکش صندلی های جک چرمی نبود و هر کس که دوست داشت و می خواست، صندلی ها را چرمی می کرد به خاطر اینکه اولا ممکنه زود چرک بشه و بعد زود پوست پوست بشه و ضمنا در تابستان زود عرق می کنه و برای سرنشین ها احساس خوبی را به دنبال نداره و در زمستان هم بیش از اندازه سرد میشه. می شد پول اینکار را برای یکسری آپشن های دیگه هزینه می کردند. ضمنا مانیتور جک، سی دی خوان دارد.

  14. محمد

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (97 ديدگاه)

    سلام بر دوستان گلم و جک سواران خوش ذوق:
    عزیزان من جک جی5 ثبت نام کردم که انشاع الله مرداد تحویل میگیرم چنتا یوال داشتم.
    1- گویا لاستیکهاش مشکل دارن که باید عوض بشه آیا الزامی هست یا نه اگه هست فالکن زاپنی بزارم یا کوموهو کره ای
    2- من 4 عدد باند کنوود 718 داشتم با یه آمپلی مینوم نصب کنم مشکلی برای برق ماشین پیش نمیاد
    3- آیا جایی هست که ماشینو تیونینگ کنه چون من چنتا عکس تیونینگ شدشو دیدم واقعا کفم برید
    واقعا منون مکیشم اگه دوستای گلم منو راهنمایی کنن

    1. فرشاد

      ۲۳ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (35 ديدگاه)

      سلام آقا محمد

      اگه براتون امکان داره اون عکس ها رو که میگی بزار ما هم ببینیم

  15. دشت

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    با سلام و خسته نباشید لطفا بفرمایید ساعت و دماسنج جک اتومات کجای آن است اگه عکسی دارید لططف کنید بزارید

    1. مسعود

      ۲۲ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (103 ديدگاه)

      سلام برا ما که دنده دستی داریم ساعت توی صفحه کیلومتره و دماسنج هم نداره

      1. دشت

        ۲۳ فروردین ۱۳۹۳
        سوابق: (4 ديدگاه)

        مرسی ممنون

  16. SAEID-R

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (71 ديدگاه)

    سلام ممنون اقا جواد بعدازتکمیل وجه چندروزبعدماشینتو تحویل گرفتی

    1. جواد

      ۲۳ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (18 ديدگاه)

      سلام آقا سید تحویل نگرفتم هنوز. تحویل اردیبهشتم و گفتند از آخر اردیبهشت تحویلها شروع میشه تا دهم خرداد نسبت به اولویت پرداخت آخرین وجه

  17. SAEID-R

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (71 ديدگاه)

    سلام دوستانی که ماشینوتحویل گرفتن خصوصا اقادادا واقا مسعوداگه نکات خاص ومهمی موقع تحویل خودروباید رعایت کنیم فهرست وار بگن

    1. مسعود

      ۲۳ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (103 ديدگاه)

      سلام
      من از دست خریدم، مراحل تحویلشو نمیدونم..

  18. شایان

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (108 ديدگاه)

    سلام دوستان این کوبشی که میگین چه جوریه ممکنه مال من نداشته باشه یا زیاد دقت نکردم

    1. مسعود

      ۲۳ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (103 ديدگاه)

      آقا فکرتو درگیر کوبش نکن اصلا
      کوبش در حدی نیست که نگرانش باشی
      اینقدر بگم که از سوناتا و کمری بیشتر نیست

  19. دادا

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (593 ديدگاه)

    سلام.تصمیم گرفتم به خاطر شعورجمع بعضی جوابارو ندم.سخته.اما میشه.گویا بعضیا اینجا رو باجای دیگه اشتباه گرفتن.بابا هرچی بعضیا میگن درسته.شما راس میگید.ولش برو به کارت برس.ماشین من اگزوزش صدا میده.بین گلگیرسمت چپ وکاپوت بعلت بدبستن فضایی به اندازه ی چهار پنچ سانت بازه.از سن روف آب جمع شده به باتوجه به شدت بارون.بااولین استارت وحرکت یهو پایین میریزه.اما درحین بارون به هیچ عنوان چکه نمیکنه.نشان دهنده خوب رگلاژ نشدنه.بعلت سنگینی ماشین باید ماشین درسربالایی دورموتور بالای دوونیم حداقل باشه.صدای اگزوز درموقع سرد شدن حداقل سه چهارمتز اونطرفتر شنیده میشه که جدا خجالت میکشه آدم.کم مصرفه همانند دوو سیلو‌.شتاب ثانویه اش مطلوب وراضی کننده س.بعلت طراحی خاص ونداشتن زه دور شیشه های جلو وعقب بغیر جالب بودن این شیوه وکمی نگرانی که درصورت مشکل پیش اومدن.نداشتن زه دورشیشه تشدید کننده مشکل نخواهد بود چون خود زه یا نوار دور شیشه یه نقش محافظتی داره باید حتما دورتادور شیشه را باید در صورت کثیفی زود تمیزش بکنی چون بعلت نداشتن فضای کافی برای دست وماندن آب وکثافت احتمال پوسیدگی وتغییر رنگ خیلی زیاده.پس به این قضیه کمی بیشتر توجه بکنم.شماها که استادید…اقا سعید.اگر صفحات قبلی رو بخونی دوستان خیلی واضح ودقیق توضیح دادن وبه جوابت میرسی.اما محض اطلاع وبا اجازه ی استادن.حتما موقع تحویل کلیه وسایل الکتریکی رو امتحان کن.چراغا بالا پایین.کولر وبخاری ورادیو.اگه میتونی روز امتحان یه سی دی باخودت ببر البته مجاز.آینه برقیای بغل.امتحان جهت پذیریش فرامین حرکتی.کم وزیاد کردن نور صفحه ی کیلومتر.بالا وپایین شدن نور چراغای جلو.عمل کرد سنسور عقب.درصورت داشتن سن روف امتحان کردن عملکرد ونداشتن صدای اضافه ریل.خوردگی ورنگ نداشتن بدنه که دقت ومقداری تخصصی هست واینکه فرورفتگی نداشته باشه.مثلا هنگام حمل ونقل مشکلی پیش نیومده باشه.رگلاژ بودن درها وکاپوت جلو وصندوق عقب.سالم بودن برف پاک کن.ترمز واتصالات داخل موتوراز نظر عدم پارگی وسلامت ودرآخر وقتی همه رو چک کردی به افتخار بچه های پدال یه بوق باآن صدای نازش برا سلامتی همه مون بزن برو حالشو ببرو چرخش بچرخه برا شما وهمه.البته شرمنده این نظر من بود بزرگان شاید نظرات دیگه یی داشته باشن.فکر آبندی شو هم نکن این ماشین احتیاج به آبندی نداره‌.خود کارخونه آبندیش میکنه.مثل من وخیلیا دیگه بگاز.البته کمی احتیاط کن.یاحق

  20. احسان

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (73 ديدگاه)

    سلام بر همه دوستان
    توی دفترچه راهنمای خودرو کلی مطالب درخصوص آب بندی خودرو نوشته که تا 1000کیلومتر اول چکار کنید و بین 1000 تا 2000 کیلومتر چه نکاتی رو رعایت کنید حالا اگه بدون رعایت این موارد نقصی برای موتور پیش بیاد حتی اگر بدلیل ضعف مونتاژ باشه شرکت برای فرار از خسارت شما رو محکوم میکنه با عدم آب بندی طبق دستورالعمل ابلاغی در دفترچه خودرو.
    دوستانی که حوصله و علاقه دارند در سایت کرمان موتور در بخش مطالب آموزشی خودرو جی 5 -1500 دفترچه راهنمای خودرو رو دانلود کنند و جواب خیلی از سوالات شون رو پیدا کنن.

  21. دادا

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (593 ديدگاه)

    سلام.درموردآبندی هم کارخونه هم نمایندگی این مطالبو گفتن.اگه مطلع باشید ماشینای جدید احتیاج به آبندی ندارن.این درکاتالوگ تغییر داده نشده.من همان راه خودمورفتم.چون به گفته دوستان اطمینان داشتم.مشکلی هم ندارم.اما اونایی که دودلند.کمی احتیاط کنن.کمی لذتشو دیرتر متوجه میشن.ضررنمیکنن

  22. بهمن

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (129 ديدگاه)

    با سلام خدمت تموم دوستای پدالی
    امروز تو یه سایت دیدم که زده تو یه نمایشگاه ماشین تو شهر ما(کرمانشاه) یه جی فایو سفید و یه مشکی دنده اتومات و قیمت 68 میلیون برا فروش گذاشتن.من خودم اون نمایشگاه رو میشناسم و از این قیمت مطمینم.
    فقط خواستم از شما سوال کنم که تو بازار شهر های شما قیمت جی فایو اتو و دنده ای چقده؟اگه اطلاع داشتید ممنون میشم که کل بچه های جی فایوی و مطلع کنید.

    1. سعید

      ۲۳ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (124 ديدگاه)

      قیمت دندهای اتوماتیک تو اصفهان 68 و دنده ای 48 است میتونی تحقیق کنی .

  23. پاویا

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (30 ديدگاه)

    بهمن عزیز سلام . می تونی تو سایت با ما هم نگاه کنی . از 62 هست تا 70 . هرکی هرچی می خواد قیمت میده . اما واقعیش بین 62 تا 65 هست .

  24. مجتبی

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این خودرو در طراحی حد اقل از سایر برند های “چینی” موجود در بازر یک سر و گردن بالاتر هست چه در طراحی و دیزان INTERIOR و چه در EXTERIOR ، خطوط همانگ و آیرودینامیکی تعبیه شده از گلیر ها شرع شده و به قسمت انتهای خودرو با شیبی نرم خاتمه پیدا میکند در نمای روبرو شاهد یک طرح سیال وبسیار تهاجمی هستیم باینکه این خطوط هماهنگی بساری با کاپوت و فرم کلی درب ها دارد بسیار شبیه به طراحی منحصر به فرد “کیا سراتو” در مبحث خطوط و کاپوت هاست با در نظر گرفتن گرایش بدون انکار طراحان این خودرو به خودرو های کیا و هیوندا میتوان از الان پیشبینی بازار بسیار خوبی را برای این خودرو داشت ف در قسمت انجین خودرو و با توجه به نوع قرارداد فی مابین شرکت ایرانی تولید کنند و شرکت jac باید منتظر باشیم و ببینیم کدامیک از تیپ های موجود به دست مصرف کننده ایرانی میرسد که احتمالا شرکت کرمان موتور نوع قویتر 1800 را برگزیند

  25. بهنیا

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (18 ديدگاه)

    سلام . بنده از نمایندگی تبریز 3 روز قبل تحویل فوری گرفتم 52 میلیون . نمایندگی آقای خودکار. و قیمت اتومات هم تحویل فوری 66 تومان زده بودند .

  26. محمد روحی ها

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (21 ديدگاه)

    نمایندگی اراک دستی با سانروف 53 بی سان روف 51 و اتومات 68 بود

  27. شاهین

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (10 ديدگاه)

    سلام دوستان جک سوار من امروز 6000 کیلومتر رو رد کردم یه مسئله جالب واسم پیش اومده که چند روزیه ماشینو روشن میکنم زیر داشبورد صدای شر شر آب مثل رودخونه میادو بعدم قطع میشه اگه کسی این مشکلو داره بگه و اگی حل کرده من رو هم راهنمایی کنه با تشکر

    1. مسعود

      ۲۳ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (103 ديدگاه)

      صدای آب رادیاتور بخاریه عزیز
      به باطری ساز نشون بده،البته مشکلی پیش نمیاد اگه سوراخ نباشه
      احتمالا هواگیری کنی حل بشه

      1. های

        ۱۲ مرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (2 ديدگاه)

        من سورن داشتم همین مشکلو داشت آب رادیاتور کمرشده آب رو فول کنی درست میشه

  28. بهمن

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (129 ديدگاه)

    سلام پاویا جان
    آره.سایت باما رو چک میکنم همیشه
    اما زیاد به نظرم قیمتا موثق نبود
    وقتی که این فروشنده گفت 68 میلیون تعجب کردم به اختلاف قیمت 14.15 میلیونی با شرایط پیش فروش.اخه من 63 میلیون قیمت داشتم.
    قبل از سال تحویل مرداد اتومات ثبت نام کردم که با تخفیفاتش 53.54 میلیونی میشه.
    ایشالله که همه جی فایو ها کلا سود کنیییممممممممممم

  29. دادا

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (593 ديدگاه)

    سلام.آقا شاهین چیزمهمی نیست جزاینکه رادیاتورت هوا داره.چون لوله های بخاری زیر داشبورده بعدتوقف طولانی مخصوصا صبح این صدارومیشنوی احتمالا باکمی گردش آب درست میشه.درقمقمه ی آب رادیاتورو باز کن.تاماکز آب بریز ماشینو روشن کن.درواقع به نوعی هواگیری کن.مشکل نه چندان مهمت حل میشه.

  30. احسان

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (73 ديدگاه)

    شاهین جان سلام
    این صدایی که میگی مربوط به رادیاتور بخاری است من این مشکل رو با خودرو سمند داشتم وقتی ماشین سرده صبحها بعد از چند دقیقه انگار ترموستات آزاد میکننه و آب با فشار و سر و صدا جریان پیدا میکنه به من گفتن شاید سیستم رادیاتور خوب هواگیری نشده، آب بریز توی رادیاتور هواگیری کن بعد ماشینو روشن کن بذار درجه آب بالا بره، خاموش کن یک ربع بعد خنک شد دوباره هواگیری کن سه چهار بار اینکار رو انجام بده اگه حل نشد امیدوارم که به مشکل من دچار نشده باشی به مکانیک نشون بده، سمند من واشر سرسیلندر سوزونده بود سرسیلندر رو باز کردم دادم تراشکاری.البته بخاطر کیفیت پایین آلیاژ محصولات ایران خودرو این مشکل بعد از 75000 کیلومتر بوجود اومده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا