صنعت خودروی کشورمان طی این سالها کاملاً تحت تأثیر برندهای چینی قرار داشته است. تا همین چند سال پیش شاهد مونتاژ خودروهای قابل قبولی همچون نیسان ماکسیما، هیوندای ورنا، آوانته و… بودیم اما هرچه پیشتر میرویم واردات و عرضه محصولات چینی را میبینیم که اکثر آنها نیز پس از مدتی به دلایل مختلف دیگر عرضه نشدهاند.
اما یکی از باسابقهترین برندهای چینی حاضر در کشور ما جک JAC است که با چندین خودروی مختلف توانسته طرفداران گوناگونی را به دست آورد. یکی از محصولات شناخته شده جک برای ما سدان J5 است که بین سالهای ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶ عرضه شد و ما در این نوشتار میخواهیم به بیان مشخصات، مزایا و معایب این خودرو به ویژه برای خریداران خودروهای کارکرده بپردازیم. پس حتماً با ما همراه باشید.
طراحی ظاهری جک J5
در بین سدان های متوسط بازار کشورمان، جک J5 یکی از هماهنگترین طراحیهای ظاهری را دارد. این خودرو توسط شرکت مشهور پینین فارینا طراحی شده و میتوان آن را زیبا دانست. در بخش جلو چراغهای کشیده و جلوپنجرهای هماهنگ دیده میشوند که اگرچه هیجانانگیز نیستند اما حداقل چشمها را اذیت نمیکنند. در پروفایل جانبی نیز خط شانه پر رنگی دیده میشود که از یکنواختی این بخش میکاهد. نمای عقب شاید بحثبرانگیزتر از سایر نقاط بدنه باشد اما علیرغم وجود برخی کاستیها هنوز هم میتوان آن را قابلقبول دانست. در کل باید گفت J5 یک سدان با ظاهر خوب نسبت به سایر خودروهایی است که طی این سالها در خیابانها دیدهایم.
طراحی داخلی جک J5
وقتی وارد کابین شوید طراحیای را خواهید دید که دنبالهروی بدنه است. بخش داخلی J5 از طراحی مدرنتری نسبت به تولیدات داخلی سود میبرد و از جمله ویژگیهای آن میتوان به فرمان و پشت آمپرهای اسپرت اشاره کرد. البته شاید طراحی ورودیهای هوای J5 سؤالبرانگیز باشد و از زیبایی کابین بکاهد ولی در کل نقص چندانی به طراحی این بخش وارد نیست هرچند که نمیتوان آن را برجسته و بهیادماندنی توصیف کرد. نقطهضعف اصلی J5 در این بخش به کیفیت متریال بکار رفته مربوط میشود که در درازمدت باعث به سر و صدا افتادن کابین خواهد شد.
جدای از این موارد فضای کافی برای چهار سرنشین وجود دارد و صندوق بار نیز نیازهای یک خانواده متوسط را رفع خواهد کرد. در مجموع طراحی و کیفیت کابین این سدان چینی برای خریداران قابلقبول به نظر میرسد هرچند در زمانهای که همه خودروها از برخی عناصر مدرن همچون نمایشگرهای بزرگ استفاده میکنند، نبود این ویژگی یک نقطهضعف به حساب میآید.
پیشرانه و گیربکس جک J5
این سدان چینی در ابتدا با پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری که قدرت ۱۱۱ اسب بخاری و گشتاور ۱۴۶ نیوتون متری داشت روانه بازار شد اما کرمان موتور بعدها عمده تمرکز خود را روی نسخه اتوماتیک J5 که پیشرانه قویتری هم دارد گذاشت. در دل نسخه اتوماتیک این خودرو پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری ساخت میتسوبیشی قرار میگیرد که خروجی ۱۴۰ اسبی و گشتاور ۱۶۵ نیوتون متری تولید میکند. این پیشرانه با گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک همکاری دارد.
پیشرانه J5 از نظر قدرت و گشتاور کمبود خاصی ندارد اما گیربکس ۴ سرعته آن نمیتواند انتظارات را برآورده کند و به همین خاطر شاهد افت شتاب گیری خودرو خواهید بود. نکته دیگر نیز به مصرف سوخت خودرو به ویژه در نسخههای اتوماتیک مربوط میشود که بالاتر از آن چیزی خواهد بود که تصور میکنید. در مجموع پیشرانه J5 را میتوان بادوام و خوب برشمرد هرچند عدم وجود گیربکس اتوماتیک بهروز و با تعداد دندههای بیشتر جزو معایب آن هستند. در جدول زیر مشخصات فنی نسخه اتوماتیک J5 خدمت شما عزیزان ارائه شده است:
حجم موتور (سیسی) | ۱۸۳۴ |
استاندارد آلایندگی | Euro IV (یورو ۴) |
حداکثر قدرت (HP/RPM) | ۱۴۰ اسب بخار در دور موتور ۶۵۰۰ دور در دقیقه |
حداکثر گشتاور (NM/RPM) | ۱۶۵ نیوتن متر در طیف دور موتوری ۵۰۰۰ دور در دقیقه |
جعبهدنده | ۴ سرعته اتوماتیک جلو، Tip Tronic |
سیستم فرمان | چرخ دنده شانهای (Rack & Pinion)، کمک هیدرولیکی |
سیستم ترمز | جلو دیسک دو جداره با قابلیت تهویه و خنک شونده، عقب دیسک – مجهز به ترمز ضد قفل (A.B.S) چهار کاناله (تمامی چرخها) – قابلیت توزیع هوشمند نیروی ترمزی بر حسب وزن و بار (E.B.D) |
سیستم تعلیق | جلو، فنر حلقوی با ستون مک فرسون – عقب فنر حلقوی و اتصال جناقی دوبل مستقل |
حجم مخزن سوخت (لیتر) | ۵۵ |
حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت) | ۱۷۵ |
سایز چرخها | مجهز به رینگ ۱۶ اینچ آلومینیومی |
طول خودرو (میلیمتر) | ۴۵۹۰ |
عرض خودرو (میلیمتر) | ۱۷۶۵ |
ارتفاع خودرو (میلیمتر) | ۱۴۶۵ |
فاصله دو محور (میلیمتر) | ۲۷۱۰ |
وزن خالص (کیلوگرم) | ۱۳۵۵ |
امکانات و تجهیزات جک J5
J5 در زمان معرفی اولیه که به حدود ۱۰ سال پیش بازمیگردد از امکانات قابل قبولی سود میبرد اما شاید فقدان برخی موارد همچون نمایشگر لمسی باعث شود این خودرو در مقابل رقبای بهروزتر خود کم بیاورد اما بااینحال هنوز هم J5 را از نظر تجهیزات و امکانات میتوان خودروی خوبی دانست. در ادامه تجهیزات و امکانات این خودرو ذکر شدهاند:
کیسه هوای راننده و سرنشین جلو |
صندلی جلو با قابلیت تنظیم در ۸ جهت |
تنظیم دستی پشتسری |
سیستم کنترل باد لاستیکها TPMS |
کنترل سیستم پخش روی غربیلک فرمان |
سیستم خنککننده روغن گیربکس اتوماتیک |
کمربند ایمنی سرنشینان جلو پیش کشنده |
کمربند ایمنی سرنشینان عقب |
کمربند ایمنی با تنظیم ارتفاع |
سیستم ضد سرقت |
قفل ایمنی کودک |
ترمز ABS و EBD |
چراغ مه شکن جلو و عقب |
چراغخطر لادری (چهار درب) |
رینگ اسپورت آلومینیومی |
چراغ جلو و عقب هالوژن |
شیشهبالابر جلو و عقب برقی |
آینه جانبی برقی |
صندلی و روکش فرمان چرمی |
سیستم رادیوپخش MP3/CD/USB با ۴ باند |
تنظیم نور صفحه کیلومتر |
آنتن شیشهای |
آینه جانبی دارای گرمکن |
تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو |
فرمان هیدرولیک با قابلیت تنظیم ارتفاع |
قیمت جک J5
همانگونه که گفته شد این خودرو از سال ۱۳۹۶ به بعد عرضه نمیشود و به همین خاطر نمیتوان نمونههای صفرکیلومتر آن را پیدا کرد؛ اما با گشتوگذار در میان آگهیهای موجود باید دانست برای خرید نسخه اتوماتیک J5 باید بودجهای حدود ۳۵۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان را بسته به مدل و کارکرد خودرو کنار بگذارید.
رقبای جک J5
این سدان چینی در بخشی از بازار قرار گرفته است که رقبای زیادی برای کسب سهم و جلب نظر خریداران رقابت میکنند. از جمله رقبای این خودرو میتوان به تندر ۹۰، دنا پلاس اتوماتیک، برلیانس H330، فاو بسترن b50، ام وی ام ۵۵۰ و… اشاره کرد. مقایسه مفصل این خودروها با یکدیگر در این نوشتار نمیگنجد اما بهطورکلی باید دانست خودروهای تولید داخل از مزیتهایی همچون بازار فروش دستدوم بهتر و فراوانی قطعات یدکی و خدمات برخوردار هستند درحالیکه محصولات چینی معمولاً با مشکل کمبود قطعات یدکی و افت قیمت دستوپنجه نرم میکنند. به همین خاطر بهتر است در خرید خودروی دستدوم به اولویتهای خود و اینکه تا چند سال خودرو را نگهداری خواهید کرد فکر کنید.
مزایا و معایب جک J5
همانطور که گفتیم از جمله مزایای این خودرو میتوان به طراحی خوب، پیشرانه بادوام و قوی، فضای کابین جادار برای خانوادههای کمجمعیت و ایمنی مناسب اشاره کرد. در مقابل جک J5 معایبی هم دارد که شامل متریال نه چندان باکیفیت کابین، گیربکس قدیمی و کند، مصرف سوخت نسبتاً بالا، کمبود قطعات و لوازمیدکی میشود.
نقاط قوت | نقاط ضعف |
طراحی ظاهری خوب | متریال بیکیفیت کابین |
پیشرانه بادوام و قوی | گیربکس قدیمی و کند |
فضای کابین جادار | مصرف سوخت بالا |
ایمنی مناسب | کمبود قطعات یدکی |
جمعبندی
جک J5 سدان را میتوان یکی از گزینههای خوب چند سال اخیر برای بازار داخلی دانست هرچند که این خودرو دیگر عرضه نمیشود. همین مشکل گریبان گیر اکثر خودروهای چینی در کشورمان است. این دسته از خودروها از همان ابتدای عرضه نیز به خاطر محدودیتهای شبکههای نمایندگی دارای مشکلاتی در زمینه تأمین قطعات و لوازمیدکی هستند و با قطع عرضه این مشکل حادتر نیز خواهد شد. نکته دیگر به افت قیمت و بازار فروش بدتر خودروهای چینی نسبت به خودروهای داخلی مربوط میشود و اگر به دنبال خرید J5 هستید حتماً باید به این نکات توجه داشته باشید. اگر خودروی خود را زود عوض میکنید و دنبال دردسرهای پیدا کردن قطعات یدکی نیستید شاید بهتر باشد نگاهی به خودروهای دیگر همچون تندر یا دنا داشته باشید.
توضیح: این مطلب به روزرسانی شده است.
دادا
۲۸ فروردین ۱۳۹۳سلام.قبل هرکلامی.بابا هیچ کی مارو دوس نداره.؟؟چقدتبلیغات زیاد شده.ادم کیف میکنه خدایش جالبه خوش باشید چه منفی چه مثبت.قصدمن تنها کمک به اونایی ست که ماشینو نگرفتن یا گرفتن.اما موضعی رنج میبرم.میخواستم ببینم کسی می خواد بدونه.دیدم همه استادن اما متاسفانه اینجا بازگو نمیکنن.تا بعضی دوستان اگاه تر بشن وبی استرس.به انتظاربشینن یا ازسواریش لذت ببرن…اما من ناشی وبی سواد اعلام میکنم براساس تحقیقات کاملا علمی ومیدانی جی فایو دستی دارای مشخصات زیر میباشید لطف کنید دلیل منفی تان را بنویسید تا دیگران متوجه بشن اگه نه نمیخوای بگی تابقیه بدونن یا…هستی یا بی کاری.درهرحال بیاید بهم کمک کنیم.قبل از همه یه قضیه رو که تونمایندگی شهر امروز ظهرپیش اومد براتون میخوام بازگو کنم.یه نفر ماشین جک92فروخته بود به نمایندگی قیمت 42میلیون. بدون سان روف.ازتعمیرکارای غیرمکانیک بود.گفتم چرا فروختی جکتو.گفت ای آقا هرچی باشه چینیه دیگه.گفتم تنها چینی بودن دلیل بدیه. برگشت گفت آره چین همه بنجله.بعدگفت یه ال نود دارم معرکه س.گفتم ال نود اصلا کلاس داره سرپیچ چکارمیکنی لنگر میندازی چپ نکنی.گفت لااقل اروپایه.گفتم پسر خوب این ماشینو رومانی تولید کرده برای فقیرای اروپای شرقی که قبلا تودامن شوروی بودن والانم زیاد حال وروز خوبی ندارن.گفت یعنی چی.گفتم تو ماشینی سوارشدی که به گداهای اونجا تعلق داره ایران به اون ناز میکنه وامثال شماکیف میکنید.کلاس گدای اروپایی.خدایی شاکی شد.گفت اقا چراتوهین میکنی.گفتم باورکنید قصدم توهین نیست.هدف تولید کننده اولشو میگم.که رومانی باشه رو گفتم نه مالک بعدیش که رنو باشه.فکرکنم با ال نودش یه حالی دیگه بکنه ازفردا.چون بدجوری به برجکش خورد….بعدا فهمیدم بابت طلب ازبدهکار ورداشته.فکرکنم اصلا سوارشده باشه.چرت میگفت .مثل بعضیا اینجا. که فقط حرفی بزنن.بعضی اسما تکرارش عین تبلیغات پشت تریلی ارسطو در پایتخت سه میموته.یه حس خاصی به آدم میده.فکرکنم نتیجه ش معکوس بده…حالا جک ما…بعلت اینکه درمسیر انبار اگزوز ازکاتالیزور استفاده شده درماشینایی که یورهای سخت گیرانه تری استفاده میکنن واین ماشین چون از یور چهار استفاده میکنه هرچند درماشینای جدید برندهای معروف کم کم زمزمه ی یورو شیش هم شنیده میشه که هنوز تو بنزین یورو چهارش موندیم.درکاتالیزور ازجنسی که سرامیک میباشه استفاده شده وچون سرامیک سریع گرما رو ازدست میده این صدای اگزوز مال ازدست دادن گرمای سرامیک کاتالیزور میباشه وهیچ مشکلی نداره اما باتوجه به نوع مرغوبیت جنس سرامیک این صدا شدت وحدت داره.موقعی که داشتم ازآپشن سوال میکردم وقتی صحبت از سینی موتور شد.گفتم باتوجه طراحی موتور این ماشین احتیاج به سینی موتور نداره بلکه دکان بازاره.مسئولش دیگه یک کلمه حرف نزد.اصلا هیچ اصراری واسه ی نصبش نکرد.برام جالب بود.پس بازم میگم.این ماشین سینی نمیخواد.دوس داری پولتو الکی خرج کنی بهت تبریک میگم مایه دار.الان ساعت دونیم شبه.منم خسته ام بدجور.بقیه مطالب بعدا.شب یا درواقع صبحتان آبی.
فرشاد
۲۸ فروردین ۱۳۹۳آقای دادا سلام اول بگم که من از نوشته های قبلی شما استفاده کردم. امابه این پست منفی دادم چون از 28/5 خطی که نوشتی تنها8 خط مطلب مفید داره بقیه همه حاشیه.
باز از توضیح در مورد صدای اگزوز ممنون من استفاده کردم.
شهروز
۲۸ فروردین ۱۳۹۳سلام- مطمئن نیستم ولی شاید منظور شما کاتالیست باشد و کاتالیزور فکر کنم یک ماده ای است جهت واکنش بهتر. با تشکر
شهروز
۲۸ فروردین ۱۳۹۳سلام-در همین صفحه پدال 18 عکس جک ملاحظه می فرمایید.اگر عکس یازدهم را مشاهده نمایید می بینید که جک مورد نظر دنده ای است .البته با تریم مشکی و فرمان اسپرت و غربیلک و … احتمالا موتورش 1800 هم باشد. خوبه که کرمان موتور هم دنده ای را به این سبک تولید کنه.
amira
۲۸ فروردین ۱۳۹۳سلام. واقعا اکه بخوای درکل حساب کنی جی5 خیلی ماشین خوبی وخدای هم شکل ماشین چینی نمیده .الان زانتیا 88حدود60 میلیون اونم تازه امکاناتی نداره وقیافه اشم زیاد جالب نیست ونه سان روفی نه دنده اتوماتی هبچ. اما جی5 ماشینی که همه رو وسوسه کرده که اگر کسی مگان هم داشته بفروشه و جی5 بخره .ال90 هم اول که اومد کسی مفت نمی خرید اما حالا براش گردن میشکنن جی5 از روز اول بااستقبال خوب مردم روبه رو شد ودر اینده نزدیک جز بهترین ماشین زیر80 میلیون میشه
متین
۲۸ فروردین ۱۳۹۳سلام بر جک جی5 سواران بنده 12 روز تو جاده های کشور و در شهرهای مختلف مسافرت بودم در ایام نوروز باور کنید فقط یک جمله میگم جی5 محشره و بسیار خوبه . از کارشناس محترم خودرو آقای پینار هم بسیار ممنونم .
شهرام
۲۸ فروردین ۱۳۹۳سلام دوستان ماشین خیلی گرون شده مبادا جی5 تان را مفتی و ارزون از دست بدید جی5 دستی53 میلیون با سانروف و 67 تومان اتومات قیمتشان است و به خاطر مصرف بنزین کم و کیفیت قطعات مطمعنا بعد از گرانی بنزین گرانتر هم خواهد بود پس قدر ماشینتان را بدونید . و از زحمات استاد پینار کارشناس خودرو هم تشکر میکنم که راهنماییمان کرد.
علی
۲۸ فروردین ۱۳۹۳لطفا تحویل فزوردینیها جواب بدن: چه خبر از دعوت نامه ؟ چه خبر از تحویل؟
شهروز
۲۸ فروردین ۱۳۹۳سلام دادا جان لطفا بفرمایید که بال عقب جی 5 را از کجا تهیه فرمودید و یا مال کدام خودرو به جک هم می خورد و چند؟ و کدام رنگها را دارد و اگر عکس ماشین با بال هم دارید آدرس بدهید.
و در رابطه با فاصله بین گلگیر و … توضیح دهید. با تشکر
دادا
۲۹ فروردین ۱۳۹۳سلام دوستان منفی ومثبت.برام جالبه اگه کوچیکترین اشتباهی بکنم.کلی تذکرمیدن دوستان شاید قصد خیرباشه ولی نحوه ی نگارش چیزی دیگه نشون میده ولی خیلیا خیلی چیزا بنویسن کسی ککش نمیگزه…آقای محترم کاتالیست وکاتالیزوز تقریبا یه معنا میدن اولی اسم مصدره دومی اسم فاعل.درهر صوزت صدا ازجنس سرامیکیش میباشه…دومین مورد بحث فاصله بین کاپوت وگلگیره که به علت نحوه ی گپ کناری این فاصله ایجاد میشه حتی تاالان طرف چینی هم نتونسته حلش کنه.فقط قرارگیری گپ ها فرق میکنه یکی چپ قرار میگیره یه ماشین دیگه طرف راست این فاصله ایجاد میشه.خودم امتحان کردم مال من طرف چپه.دوستم طرف راست.کاری نمی شد کرد.انشاالله مال شماها مشکل نداشته باشه…من تاحالا نزدیک سه هزار رفتم ختی هنوزسرویس اولیه انجام ندادم.درمورد بال هم عرض بکنم ماشین بسیاربسیار بابال قشنگ میشه.امتحان کنید.بال خام کمتر یه هفته میدن همانجا تو کوره رنگ دلخواه میزنن.با270هزار تومان.بال خود جی فایو.توجاده مخصوص.کیلومتر 18..ساعت1:37شبه.فعلا شب خوش تا فردا
محمد
۲۹ فروردین ۱۳۹۳سلام استاد دادا
لطفا در مورد نصب سیستم راهنماییم کنید خیلی برام مهمه نصب باند و آمپیلی مشکلی ایجاد نمیکنه باندارو میشه رو تاقچه نصب کرد ممنون میشم اگه جواب بدین . خوش باشید
محمد
۲۹ فروردین ۱۳۹۳اگه سیستم روی جک نصب بشه دیگه هیچی کم نداره باهاش میشه رفت تا آمریکا
محمد
۲۹ فروردین ۱۳۹۳بچه ها s5 و s11 جک واقعا خوشکلن خدا کنه زود بیان تو ایران
پرچم جک فعلا بالاست حالا حالا هم پائین نمیاد
فداییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی داریییییییییییییییییی
بهنیا
۲۹ فروردین ۱۳۹۳سلام آقا محمد آخه دادا از کجا بدونه نصب سیستم و باند را خواهش میکنم کمی منطقی باشید دادا هم مثل من و شماست و اطلاعاتش هم زیاد نیست و در حد خودش است مانند سایر دوستان.
پاویا
۲۹ فروردین ۱۳۹۳جناب دادا سلام . لطفا راهنمایی کنید جک اتومات هم طراحیش جوری هست که سینی موتور نمی خواد یا باید جدا تهیه کنیم
مهدی۲۷۳
۲۹ فروردین ۱۳۹۳سلام اقای دادامن یکی خیلی مخلصتم.کاری ندارم چقدراطلاعات داری فقط میدونم ازمن وخیلیهای دیگه اطلاعاتت بیشتره.اگه ممکنه ادرس دقیق اونجاکه میشه بال عقبوتهیه کرد بده.اقاقبول داری کیفیت رنگ خیلی پایینه.باورکن میشه باناخن رنگ ماشینوبرداشت.من ۳۶۰۰باجی۵رفتم زیبایی ظاهریش حرف نداره همینطورپایداری ومصرف کم وطراحی داخلی عالی ایکاش رنگش…تومن۶۵دادم برای سرویس اولیه.راستی یه مشکل دیگه توسینه کشاکلا مرخصه مخصوصاتوگردنه های پیچ درپیچ که نمیشه دورموتوروبالا برد باورکنیدتومسافرت عیدازتوسکستان به سمت گرگان(بچه های شاهرودوگرگان میدونین دقیقا)توکفیاهیچکس حریفم نبود ولی به گردنه وسینه کشاکه افتادم به خداپراید داداشم اومد ازمن سبقت گرفت رفت همینطورپارس پدرخانومم کلی ضدحال شدواسم اما دوباره توجاده گرفتمشون وهرکارکردن نتونستن به گردم برسن
ali_a1354
۲۹ فروردین ۱۳۹۳آقا مهدی منم جی 5 1500 دارم 7200 تا هم رفته بخدا اصلا تو سینه کشی کم نمیاره پژو جلوش باید لنگ بندازه سیستم vvt موتور که کارش تنطیم پاشش سوخت با باز گذاشتن سوپاپهادر دور بالا کارش همینه که ماشین کم نیاره و سوخت بیشتری به ماشین بده تو دور بالا .البته سوءتفاهم نشه منطورم اینه که تصورات غلط از خودروهای چینی این تلقین را ایجاد میکنه که موتور 1500 اونم چینی ضعیفه ایندفعه با اعتماد به نفس بالا جاده را لوله کنید.
شهروز
۲۹ فروردین ۱۳۹۳سلام آقا مهدی- البته توسکستان خیلی سربالایی داره ولی خیلی بده که این خودرو در سربالایی ها، آبروداری نمی کنه و از پراید هم جا می مونه. حتما اولین حرفی که پدرخانم جنابعالی پس از سبقت از شما، بعد از کمی نیشخند، گفتند این بود که ماشینه چینیه دیگه(کلمه گرگانی ها). شاید به خاطر موتور کم قدرت 1500 دنده ای و وزن زیاد این ماشین باشه. و البته باید بدانیم که همه مسیرهای ایران، آزادراه، اتوبان و کفی نیست. ولی چکار میشه کرد که در این رنج 45 تومان شاید بهترین انتخاب برای خرید یک ماشین خارجی صفر کیلومتر همین ماشین جک جی 5 ساخت کشور دوست، چین باشه و لاغیر. با تشکر از صداقت جنابعالی.
سعید
۲۹ فروردین ۱۳۹۳اقا شهرود اینجاست که واقعا اگر دستیش 1800 بود چه خوب بود از طرفی برتریهای اتومات نسبت به دستی یکیش همین قدرت زیادش و عملکرد بسیار خوبش در سر بالاییهاست ……………من با اتوماتم در ایام عید تو راه ایذه به هیچ عنوان از ماشینهای کرهای کم نمی اوردم طوری که حتی تعویض دنده ها رو متوجه نمیشدم
دادا
۲۹ فروردین ۱۳۹۳سلام زنده باد مخالف وموافق.فقط جک…آقا محمد عزیز.سیستم پخش خودجک خروجی نداره پس به فکر سیستم باشی که حداقل یک وپانصد میشه.که باتوجه که شش تا باند چهار رو رودری دوتا کوچیک روپایه ی آینه بغل ازداخل نصبه.پس اگه بخوای باتعویض سیستم به فکرکیفیت صدا باشی حتی باتعویض باندا ونصب باند دلخواه باتوجه به محل قرارگیری ذکرشده دورشو خط بکشی بهتره.میمانه طاقچه عقب.که یاباید بدن بیرون برات طاقچه بسازن یا همین طاقچه رو ببری تا جای باند دلخواه رو دربیاری.که اولا نمایندگیا این کارو نمیکنن.بعدشم واقعا حیفه طاقچه بریده شده بعدبعدشم اگه دادید طاقچه بیرون ساختید فکر چراغ سوم هم بکنید که چطور سوار کنید.البته بازم بنظرجنابعالی بستگی داره که انجام بدی یا نه…درمورد سینی طبق اطلاعات چه اتومات چه دستی باتوجه به طراحی موتور احتیاج نداره.ازجلو زیرموتورو ببینی متوجه میشی…این جوابارو الان ساعت 8:53امشب توماشین جک دارم مینویسم.بعنوان سرنشین جلو.واقعا دوس داری دراز بکشی ازبس فضای کافی داری.دم شرکت جک وپنینین فارینا گرم.یاحق.
سعید
۳۰ فروردین ۱۳۹۳من کاملا با دادا در خصوص باند و سیستم مخالفم من یک سیستم شامل دو باند 480 روی دربهای عقب (البته باند دایرهای ) و یک ساب و باکس مربوطه داخل صندوق عقب با یک سیستم به همراه نویگیشن ومونیتور 7 اینچ که گرفتم 11.000.000 ریال(توسکا) ودوربین عقب و دیگر ملزومات نصب کردم .فوق العاده شده …..داخل نمایندگی بشتام اصفهان………..البته باندها و ساب و امپلی فایر را در صندوق عقب خودم نصب کردم ……….ولی با حرف دادا در خصوص باله کاملا موافقم خیلی زیباست …چون به نظر من این ماشین از زیبایی حرف نداره جز عقبش .که با نصب باله این نیمچه عیبش هم بر طرف میشه .دوستان یک پیشنهاد دیگه بدید قسمت پایین سیاه شده را رنگ سفید بزنند ……..ضمنا اون دوستی که پرسیده بود چه رنگی بهتره………………به جد بگم من تحقیق مفصلی در مورد رنگ قبل از خرید کرده بودم و باید بگم به دلیل سه لایه رنگ در کارخانه زمانی که رنگ سفید استفاده شده و تکنولوژی بهتر کارخونه در مورد رنگ سفید و پایین بودن توانمندی کارخانه های داخلی در خصوص رنگهای متالیک با قاطعیت باید گفت رنگ سفید دارای دوام .کیفیت و احساس خوب و توانمندی ترمیم در داخل کشور در صورت نیاز به ترمیم بهترین رنگه ضمنا دوستان اخیرا تلاش زیادی در کارخانه شده جهت بهبود رنگ چرا که یکی از امتیازات منفی این ماشین در سال 92 (-20)رنگش بوده .واخیرا رنگ سفید براقی که روی اولین خودروها داره میزنه باکیفیتتره همچنین از رنگهای دیگش هم بهتر شده …………….دو نمونه رنگ مشکی و سفیدش توی نمایندگی بشتام اصفهان موجوده…………..ضمنا یاد اور میشم و بازم میگم 10 میلیون بیشتر بدید و اتومات بخرید واقعا ارزششو داره چون خیلی بیشتر از مبلغش می ارزه……….ضمنا بدید کف ماشینو نمد به همراه روکش بزنند انتقال صدا به داخل از 64 دسی بل به 48 دسی بل کاهش پیدا میکنه و خیلی محسوسه و نیز برای تمیز کردن کف ماشین راحتره …………..البته من از داخل موتور هم نمد زدم که اونم بد نیست ………………هر کس ماشینو از بیرون میبینه خوشش میاد ولی وقتی کف میکنه که تازه داخلش میشینه با تریم مشکی و مانیتور زیبا با رنگهای ابی و…………………..و کیفیت چرم و ملزومات داخلش باورش نمیشه ماشین چینیه ………………البته اخیرا بازرگانان ایرانی فهمیدن که مردم از جنس خوب چینی استقبال میکنند……………..موفق باشید
SAEID-R
۲۹ فروردین ۱۳۹۳سلام اقا سعید ودوستانی که ماشین تحویل گرفتن چه چیزهایی موقع تحویل ماشین باید با ماشین باشه که ازنمایندگی تحویل بگیری ایا دفترچه راهنما وگارانتی هم هست
فرید
۲۹ فروردین ۱۳۹۳سلام آقا مهدی، شما که گفتی رنگ ماشینت احساس میکنی که با ناخن هم کنده میشه چه رنگیه؟ من بین رنگ سفید و متالیک موندم. شما میگی چه رنگی باکیفیت تره؟
دادا
۳۰ فروردین ۱۳۹۳سلام.آقا مهدی شما لطف دارید عزیز.عرض کردم تونمایندگی کرمان موتور کیلومتر18تهران کرج.گرفتم.البته گفت شنبه یکشنبه رنگ شده آماده س واسه ی نصب.پولش دویست هفتاد تومان.بنظرم واقعا ارزشو داری به اذعان دوستان ومشتریانی که اونجا بودن وخودم واقعا واقعا بهش میاد.کلاس عقب کلی تغییر داده میشه.بابال گذاشتن علاوه برچسبندگی بیشتر سرپیچ هامخصوصا سرپیچهای زاویه ی بسته یا به اصطلاح تند.صندوق عقب بدیدبیشتر میاد.چون خطوط درصندوق عقب خیلی سریع جمع شده آن هم برای ایجاد فضای بیشتر مخصوصا برای سرنشین عقب. و باتوجه به کشیدگی شیشه ی عقب وزاویه ی شیشه عقب تقریبا وطول صندوق عقب حس نیمچه لیفت بک بهتر القا شدن بشود.هرچند من دیگه نصب نمیکنم…پاینده باشید.
دادا
۳۰ فروردین ۱۳۹۳سلام.دوباره.چرا بعضیا اینجا دوس دارن به هرطریقی بنده رو بی سواد بی ادب ومبتدی قلمداد کنن وحتی کوچکترین اصول ادب بعضا رعایت نکنن درخطاب کردن دیگران ماها معمولا وقتی با کسی که نمیشناسیم یا بزرگترازخود اگر بخواهیم کسی راخطاب کنیم حتما ازکلمات مودبانه یی استفاده میکنیم که نشانه ی شخصیتت خودم میباشه قبل اینکه به طرف صرفا احترام بذارم.بعضی آقایون به چه عنوان درنوشته هاشون ادب رودرخطاب کردن دیگران رعایت نمیکنن.بعدش من بی سواد به تو ضرر رسوندم.تووکیل مردمی یانه…اگه مردی چیزی درچنته داری رو کن تا بقیه هم استفاده کنن نه اینکه…ادب رو رعایت کنیم.اگرسرسفره ی پدرومادر بزرگ شدیم.البته قضیه چیز دیگه س.که عاقلان دانن.قصدم حاشیه نبود.مردباشیم درقضاوتمان.
دادا
۳۰ فروردین ۱۳۹۳سلام.حیف بعضی از نظرات رو مدیرقسمت آلرژی داره نمیذاره توسایت.درجواب بعضی از دوستان.که حیف…آقاسعیدبرای رزونانس صدا احتیاج به فضای اتمسفری کافی دارید.پس مسلم بدانید هیچگاه کیفیت مطلوب ازباندهای رودروی نمیتونید بگیرید باتوجه به فضای موجود وحقایق علم فیزیک دربحث صدا.البته بستگی به نظرشخصی هم داره که چی بخوای ازصدا.درباره صندوق گذاشتن وصدای دلخواه گرفتن اونم بازم نظرشخصی خیلی دخیله….درباره ی رنگ.ماههای پیش گفتم کارخونه تو خرید رنگ کنسی کرده وبه نوعی سرش کلاه رفته به گفته خودشون.که دارن جبران میکنن.وباتوجه به این که مرکز استاندارد وزارت کلا دربحث نوع امتیازدهی به کیفیت خودروها دارد یک پارامترهای جدید وسختگیرانه تری اعمال میکنه.البته اگه بازم بازی نباشه.بعضی ازشرکتا به تکاپو افتادن برای مشکل پیش نیومدن بیشتر.ازجمله کرمانیا.ولی نبایدزیاد امیدواربود.درثانی علم ترکیب مواد ومخصوصا رنگها به دانش زیادوامکانات سخت افزاری دقیقتری احتیاج داره.پس مسلما کیفیت مشکی ازسفید درایران لااقل پایینتره.بدلایل که همه ی ما میدونیم.ولی اگه اقایون شرکتیا کیسه روشل کنن.مشکل رنگم حل میشه.اگه بخوان.ولی فکرنکنم…نظرشماچی باشه دوستان
محمد
۳۰ فروردین ۱۳۹۳سلام داداجان
اولا کسی نباید از باندهایی که رو در یا جلو زیر اینه نصب شده انتظار داشت چه تو این ماشین یا ماشینهای دیگه یعنی اگه باندها رو رو تاقچه نصب کردی این باندها رو خود نصاب قطع می کنه
دوما تو تبلیغ مجید کار نوشته می تونین سیستم نصب کنید .واقعا چون نصب سیستم برام خیلی مهمه واقعا فکرمو مشغول کرده .
مرسی ایا بال عقبو تو اهواز میشه پیدا کرد
من عاشق رنگ خاکستری هستم می تونم ایین رنگو سفارش بدم دچار مشکل نمی شم مرسی از استاد دادا
ممنون اگه راهنماییم کنی
امید ارین
۳۰ فروردین ۱۳۹۳سلام اقا سعید میخواستم اگه امکان داره بدونم کجا نمد و کفی برای ماشین نصب کردی؟ادرس محدوده اصفهانو میخواستم بدونم و ادرس نمایندگی بشتام ؟
بهزاد
۳۰ فروردین ۱۳۹۳اونایی که پراید ازشون سبقت میگیره رانندگی بلد نیستن دستکم دنده معکوس کشی رو نمی تونن درست انجام بدن. من خودم توی سربالایی امامزاده هاشم و سربالایی همدان ساوه بارها پژو پارس و 206 رو جا گذاشتم. من کشته مرده ی سرعت تو سربالایی ام
منصور
۳۰ فروردین ۱۳۹۳سلام اقا سعید ممنون از راهنماییاتون
منم ثبت نامی خردادم اگه میشه موبایلتونو بدبد ممنون میشم
اقای امید ارین نماینگی بشتام :
دروازه تهران – امام خمینی – بالا رو – اولین خروجی به سمت پایین- بعد از چراغ قرمز -سمت راست اولین پلاک
فرید
۳۰ فروردین ۱۳۹۳سلام آقای دادا. با تشکر از شما برای کامنتهای طولانی که میذاری و با حوصله مینویسی و همینطور کلیه دوستان جی۵ سوار، یه سوال برای نسب باله آیا صندوق عقب سوراخ میشه برای بستن پیچها؟
em2j
۳۰ فروردین ۱۳۹۳سلام. من ثبت نامی اتومات تحویل تیر هستم. می خواستم ببینم آیا دزدگیر این ماشین خوبه یا نیاز به نصب دزدگیر بهتر داره ؟
SAEID-R
۳۰ فروردین ۱۳۹۳سلام دوستان به نظرشما این اطلاعاتی که دوستان میدن چقدرمفیده بیشترکامنتها بحث بیهوده بین دونفره اینجا شده سایت تزیین ماشین وسبقت گرفتن ازماشینهای دیگه اگه کسی راننده باشه با پرایدم میتونه ازماشینهای گرونتررانندگی بهتر انجام بده اگه همه کامنتها جمع بندی بشه یه کامنت اطلاعات فنی ومفید نمیشه معمولا یسری ازدوستان قثط بدونن کی ماشین به دستشون میرسه یه سری دنبال لوازم صوتی تصویری هستن این چیزا رو خیلی راحت میتونن ازافراد معتبروحرفه ای
توشهرشون بپرسن وبه سوالات مربوط به خودرو جوابی نمیدن اطلاع رسانی اقا سعید خوبه کوتاه ومفید امااقادادا یه کامنت بحث میکنه وداخل بحثش اطلاعات میده اقاداداقصدایرادگرفتن ندارم شما اطلاعاتتو بده دلیل نداره همه خوششون بیاد اون که بخواد استفاده میبره بنده چندبار سوال پرسیدم حداقل اونایی که ماشین تحویل گرفتن جواب ندادن موقع تحویل خودرو چه چیزایی باید با ماشین تحویل گرفت مثلا دفترچه راهنما وغیره
محمد
۳۰ فروردین ۱۳۹۳سلام اقا سعید بنده نیز با شما موافقم و شما اگه به صفحات گذشته یک ماه قبل نگاه کنی استاد پینار کارشناس فنی خودرو به خوبی و با جزییات کامل به سوال جنابعالی پاسخ داده .
محمد329
۳۱ فروردین ۱۳۹۳سلام به همگی.دوستان امروز دعوت نامه اردیبهشتیا اومد.فردا میرم واسه تکمیل وجه.از نمایندگی پرسیدم کی ماشین رو تحویل میدن؟گفت حدود یه ماه تاخیر داره.گفت هنوزواسه تحویل فروردین هیچ ماشینی نیومده